Een luchtbed. Wij verkassen misschien twee of drie keer, dus dat kan ik wel aan. Elektrische pomp erbij. Ligt (imho) vele malen lekkerder dan zo'n self-inflatable. Tenzij je een dikke neemt, maar die zijn behoorlijk prijzig. Bij Decathlon koop je voor 15 euro een prima luchtbed.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:31 schreef CrazyMoon het volgende:
Mijn vriend wil heel graag weer luchtbedden kopen. Maar ik hoor ook wel goede verhalen over self inflatable matrassen. Voor de kampeerders, wat hebben jullie?
Toen mijn zoon vijf maanden was, zijn we een keer naar een Canarisch Eiland gevlogen. Hij in de Maxi Cosi - met een beetje geluk is er een stoel vrij en heb je een aardige grondstewardess, dan kan je kind tijdens de vlucht daar in. Je neemt de Maxi Cosi sowieso mee tot aan de gate, kan hij dan niet op een stoel, dan doen zij'm voor je in het ruim, en krijg je'm meteen terug na de landing.quote:Op maandag 18 maart 2013 21:28 schreef Mineola het volgende:
Goed, ik wil gaan vliegen met een baby van een half jaar, wat voor wagen neem je dan mee?
Reiswieg (stel dat dat nog past), wandelwageninzet, kleinere buggy (zo ja, wat dan?)? Of de maxi cosi en het onderstel? En check je dat in of mag dat mee tot aan de gate?
(te idioot voor woorden, zonder baby vloog ik met een rugzakje de hele wereld over zonder ook maar iets vooraf te regelen behalve ticket en visa, en nu zie ik 1000 beren op de weg voor 'alleen maar' een Grieks/Spaans eiland :S)
Dus jij had een losse maxicosi en dan nog die wandelwageninzet bij je? Ik wilde dus eigenlijk niet mijn reiswieg/wandelwageninzet inchecken vanwege het gooi- en smijtwerk met koffers.quote:Op maandag 18 maart 2013 21:34 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Toen mijn zoon vijf maanden was, zijn we een keer naar een Canarisch Eiland gevlogen. Hij in de Maxi Cosi - met een beetje geluk is er een stoel vrij en heb je een aardige grondstewardess, dan kan je kind tijdens de vlucht daar in. Je neemt de Maxi Cosi sowieso mee tot aan de gate, kan hij dan niet op een stoel, dan doen zij'm voor je in het ruim, en krijg je'm meteen terug na de landing.
Idem voor het onderstel (als je er zo eentje hebt waar een Maxi Cosi op past), dat neem je gewoon mee tot aan de gate. Wij gebruikten onze wagen met wandelwageninzet (waar de Maxi Cosi niet in paste), dus die hebben we ingecheckt. 't Is net wat je wil. Maxi Cosi is wel handig aldaar, ook als autostoel en (soms) bij gebrek aan een box.
Ja, we hadden er een speciale reistas bij, wielen eraf, en zo kwetsbaar zijn ze ook weer niet. Maar je kunt dus ook vragen of je er mee naar de gate mag, dan checken ze 'm daar voor je in - net als met gewone buggy's en rolstoelen, die zie je dan soms in de slurf apart staan.quote:Op maandag 18 maart 2013 21:40 schreef Mineola het volgende:
[..]
Dus jij had een losse maxicosi en dan nog die wandelwageninzet bij je? Ik wilde dus eigenlijk niet mijn reiswieg/wandelwageninzet inchecken vanwege het gooi- en smijtwerk met koffers.
MC als autostoel voor daar is wel handig ja. Liever onze eigen dan een gehuurde. En ik neem ook een babydrager mee, goeie Mefke.
@kuukske, de bongerd is juist leuk voor billie. Het binnenzwembad heeft een erg groot bad met een klein laagje water en speel/klim atributen er in. De binnenspeeltuin heeft ook een speciaal gedeelte voor zulke kleintjes. In tuitjenhorn is ook een erg leuke dierentuin.quote:Op zondag 17 februari 2013 09:29 schreef Kuukske het volgende:
[..]
[..]
Wij gaan denk ik kiezen tussen deze twee.. Die onderste is denk ik wel leuker als Billie nog nét een jaartje ouder is. Die is tegen de tijd dat wij willen gaan 15 maanden.
Tof topic dit!
Op schoot mag ook in de meeste landen, zolang de riem maar vast zit. Geen ervaring met wasbare zwemluiers, die wegwerpdingen doen het altijd prima (zolang ze niet poepen, ahem).quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:41 schreef Sannne het volgende:
Hoi!
Wij gaan in juni voor het eerst op vakantie met Elise (dan bijna 2) naar Italië. We gaan met het vliegtuig. Ben er best een beetje zenuwachtig voor...
En praktische dingen zoals autostoelen op vakantie (er is een pendelbusje naar het strand, de taxi vanaf het vliegveld etc). Ik kan moeilijk onze mc meenemen toch..
We gaan de Nuna buggy kopen, lijkt me wel fijn voor in het vliegtuig en daar..
Nog een vraagje: Zwemluiers! Ik zat te denken 2 wasbare te kopen, is dat handig? Of zijn die wegwerp (die ik dan mee moet nemen) makkelijker?
Je kunt meestal bij het autoverhuur bedrijf ook een autostoel huren.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:50 schreef Sannne het volgende:
Ja mij lijken ze ook handig, ook met zeker weten genoeg te hebben en minder te sjouwen..
Tube handwas mee.. Ze poept toch op geregelde tijden meestal
Kan wel zijn dat het mag in landen, op schoot in de auto, maar veilig is anders.. Ik ben eerder in Italië geweest en ze rijden daar best wel wild vond ik, dus sja..
Is alleen vaak echt idioot duur. Als ik het goed herinner heeft Avis tegenwoordig een vaste maxprijs per huur voor een stoel. Voorheen was het 6¤ per stoel per dag, en da's minder grappig als je er 3 nodig hebt een week.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:53 schreef pessie het volgende:
[..]
Je kunt meestal bij het autoverhuur bedrijf ook een autostoel huren.
Mijn dames hebben beide in van die wasbare zwembroekjes gezwommen. Eigenlijk nooit gepoept in het zwembad. Als ze op geregelde tijden poept dan kan je het risico nemen toch...quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:50 schreef Sannne het volgende:
Ja mij lijken ze ook handig, ook met zeker weten genoeg te hebben en minder te sjouwen..
Tube handwas mee.. Ze poept toch op geregelde tijden meestal
Kan wel zijn dat het mag in landen, op schoot in de auto, maar veilig is anders.. Ik ben eerder in Italië geweest en ze rijden daar best wel wild vond ik, dus sja..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |