abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121277219
Hier verder!

Het vorige topic:

OUD / (Zomer)vakantie met kind(eren) #5
Fake it till you make it...
pi_121277280
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:33 schreef Fogel het volgende:

[..]

Geen entertainment, weinig kinderen in de speeltuin, het weer zat niet mee (Denemarken), geen zwembad in de buurt, te koud in zee (plus levensgevaarlijke onderstroom). Auto nodig voor 'alles'. Dat het huis groot was en 1000m2 eigen grond met schommel, glijbaan en zandbak hielp niet. Twee weken bleek gewoon te lang.
We hebben zelfs een nintendo wii gekocht tegen verveling.

Heel wat anders dan een ruime kamer in een warm land, vlakbij een zwembad en met entertainment. Maar ook daar hebben we een auto gehuurd om er even tussenuit te zijn ;)
Maar dat lag dus aan het park in kwestie en de omstandigheden, niet aan het feit dat het geen resort was, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_121277326
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:43 schreef MaLo het volgende:
Wij laten onze Toscane plannen voor de meivakantie dit jaar varen :P want vriendlief bedacht dat als we dan toch al zo zuidelijk waren met de auto, hij er ook graag een paar dagen Rome bij aan zou plakken. En dan wordt twee weken wel erg krap.

En omdat we ons huis te koop hebben staan is het ook wel verstandig om niet teveel geld aan vakantie te besteden. Stel dat we verkopen, dan mogen we een nieuw huis kopen en spulletjes voor dat nieuwe huis, en dat kost geld :9.

Helemaal niet op vakantie is ook geen optie, waarschijnlijk wordt het nu een week in de zomer naar dit park in Oostenrijk
Dochter wilde ook het liefst weer naar Oostenrijk, lekker in de bergen en door kloven wandelen, en rodelen :). En in Vorarlberg zijn we nog nooit geweest :).
Wij hadden eigenlijk ook plannen om in de zomer, als S vier geworden is, een Europese rondreis te maken van een week of vier, maar aangezien wij ook ons huis te koop gaan zetten over twee weken ( :o ), hebben we daar maar vanaf gezien :)
pi_121277391
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dan zou ik hooguit voor een apartement oid kiezen, maar dat verliest voor mij weer een flink deel van de 'met andere kinderen spelen' mogelijkheden.
Ik zie mezelf gewoon niet snel vakantie vieren in een hotel. Een paar jaar terug gedaan voor een weekje en het was lekker, maar zeker niet iets dat voor mij bovenaan de lijst staat. :N
Dat vind ik dus ook het grootste pluspunt van de camping: de gemakkelijke aansluiting bij andere kinderen. S is maar alleen, niet eens een broertje of zusje om mee te spelen, en om voor ons allemaal een ontspannen vakantie te hebben, zijn speelgenootjes toch wel onontbeerlijk. Anders zitten wij de hele tijd in de speeltuin, spelen jeu de boules of met de barbies :+
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 18:09:58 #5
45833 crew  Fogel
pi_121277413
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar dat lag dus aan het park in kwestie en de omstandigheden, niet aan het feit dat het geen resort was, toch?
Klopt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_121277507
Livelink, dat klinkt wel heel gaaf die Harry Potter reis!

Ik vind het fijne van een camping dat je veel buiten bent en de kinderen makkelijk even kunnen spelen enzo.
Met mijn ouders gingen we meestal in een hotel of appartement, maar ik vond dat toch best jammer.

Toen we nog met zn 2-en waren, gingen we in zo'n iglotentje kamperen. Prima bevallen, behalve Oostenrijk dan want daar was het die week zo nat dat we de schimmel in de tent hadden staan :{.
Toen de oudste bijna 3 was zijn we in een stacaravan in Luxemburg geweest. Weinig ruimte, als je de veranda af ging stond je zo ongeveer al op het pad waar ook auto's reden. Eigenlijk konden ze (bijna 1 en bijna 3) alleen maar op de veranda spelen.

Afgelopen 2 jaren in een huurtent op de sprookjescamping, dat was leuk. Maar dit jaar kiezen we dan voor de glamphome. Wel op een veldje (waar we vorig jaar stonden), maar 5 plekken op dat veld. Speeltuintje voor de deur, maar dit jaar wel eigen sanitair, best lekker denk ik ;).

En een week gaan we, dat is lang genoeg, vooralsnog hier.
  maandag 7 januari 2013 @ 18:26:52 #7
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_121278131
Wij gingen vroeger altijd van jeudgherberg naar jeugdherberg trekken. Dat hebben we in diverse Europese landen gedaan, altijd een groot succes. Grote verschillen ook. Sommige jeugdherbergen waren super-de-luxe met gezinskamers, andere waren nog ouderwets met een strenge jeugdherbergvader en -moeder en slaapzalen voor vrouwen en jongens.

Wij als kinderen vonden het altijd superspannend met al die grote jongens en meisjes. Toch zou ik dat nu met mijn eigen kinderen niet doen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 7 januari 2013 @ 18:56:07 #8
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_121279415
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wij hadden eigenlijk ook plannen om in de zomer, als S vier geworden is, een Europese rondreis te maken van een week of vier, maar aangezien wij ook ons huis te koop gaan zetten over twee weken ( :o ), hebben we daar maar vanaf gezien :)
Ik hoop als de kids wat groter zijn ook wat meer te gaan zien, maar met die kleintjes heb ik geen zin om telkens het hele circus te verplaatsen. En als ze echt een jaar of 7, 8 zijn, dan hoop ik eindelijk weer te kunnen gaan O+ zeilen O+ . Ook jeugdsentiment: vroeger was het kamperen of zeilen, afhankelijk van het weer. :P
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 7 januari 2013 @ 20:58:20 #9
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_121286235
Ik heb met manlief 1 week in een appartement gezeten op gran canaria, best leuk met ons 2-en, maar met kind lijkt het me toch niet zo geslaagd. In rome was ideaal, tent aan het water en als kind lag te slapen lagen wij in het water, liepen naar de afwas met de babyfoon etc... maar ik ben een rasechte kampeerder. Alhoewel, wel met campingkoelkastje voor de kaas en de melk.
  maandag 7 januari 2013 @ 21:00:29 #10
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_121286342
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:04 schreef Svyatagor het volgende:

Het is inderdaad niet heel goedkoop, maar nog altijd wel wat goedkoper dan een huis / appartement huren. Tegen een all-in resort in Turkije kun je inderdaad niet op (hoewel dat in het hoogseizoen ook niet heel goedkoop is volgens mij), maar daar wil ik ook niet echt graag heen.

Als je een beetje de kleine campings opzoekt en veel zelf kookt, kun je redelijk voordelig op vakantie. Wij waren vorig jaar voor drie weken met het hele gezin (twee volwassenen, twee kleine kids) ongeveer 2000 euro kwijt voor alles: kamperen, boodschappen, diesel, tol, uitstapjes, terrasjes, etc. En dan hebben we echt niks laten zitten vanwege het geld. Vond ik alleszins meevallen. :) Ik zeg er wel bij dat je met kleine kids niet even lekker uit eten gaat. Het duurste uitstapje was denk ik het sea life-museum in La Rochelle.
Ok...laat ik je dan zeggen dat ik dit jaar 1300 voor 17 dagen appartement in het hoogseizoen hebt betaald. 100 meter van het strand af in een behoorlijk toeristisch gebied ( 3km van Salou af).
Appt met 3 slaapkamers,badkamer, heel ruim balkon en prive parkeerplaats.

quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat vind ik dus ook het grootste pluspunt van de camping: de gemakkelijke aansluiting bij andere kinderen. S is maar alleen, niet eens een broertje of zusje om mee te spelen, en om voor ons allemaal een ontspannen vakantie te hebben, zijn speelgenootjes toch wel onontbeerlijk. Anders zitten wij de hele tijd in de speeltuin, spelen jeu de boules of met de barbies :+
Ach, die van mij zaten de hele dag op het strand of in het Aquapark en kwamen daar ook vanalles en iedereen tegen om te spelen etc.
Dan spraken ze af voor savonds na het eten en dan zag ik ze ook de hele avond bijna niet...
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
  maandag 7 januari 2013 @ 21:03:01 #11
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121286460
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:00 schreef MOON76 het volgende:

[..]

Ok...laat ik je dan zeggen dat ik dit jaar 1300 voor 17 dagen appartement in het hoogseizoen hebt betaald. 100 meter van het strand af in een behoorlijk toeristisch gebied ( 3km van Salou af).

[..]

Ach, die van mij zaten de hele dag op het strand of in het Aquapark en kwamen daar ook vanalles en iedereen tegen om te spelen etc.
Dan spraken ze af voor savonds na het eten en dan zag ik ze ook de hele avond bijna niet...
Nou Salou is voor velen dan weer niet een vakantiegebied waar ze willen zitten zoals jij niet op een camping wil zitten.

En over je laatste alinea. Dat gaat niet op voor baby's, dreumesen, peuters en kleuters zoals de meesten die hier reageren hebben. Die kan je in een zwembad gebied niet alleen laten. Op het speelveldje wat je vanaf je kampeerplek kan zien wel.

Ik snap dat gemekker over andermans manier van vakantie vieren niet zo.
Heb je er last van? Nee, nou hou het dan lekker bij wat jij leuk vindt voor jezelf en laat een ander op zijn manier vakantie vieren.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 7 januari 2013 @ 21:06:21 #12
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_121286598
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:03 schreef laziness het volgende:

[..]

Nou Salou is voor velen dan weer niet een vakantiegebied waar ze willen zitten zoals jij niet op een camping wil zitten.

En over je laatste alinea. Dat gaat niet op voor baby's, dreumesen, peuters en kleuters zoals de meesten die hier reageren hebben.

Ik snap dat gemekker over andermans manier van vakantie vieren niet zo.
Heb je er last van? Nee, nou hou het dan lekker bij wat jij leuk vindt voor jezelf en laat een ander op zijn manier vakantie vieren.

Zoo,.....ongesteld??
Zoals ik al eerder zei, ik veroordeel niemands vakantiemanieren of wat dan ook.
Ik gaf alleen maar aan dat het voor mij niks is...en dat je ook redelijk goedkoop op een andere manier op vakantie kan gaan. En dat ook de kids dan genoeg contacten kunnen leggen en vanalles kunnen doen....en nee niet vanaf 1 jaar of jonger, maar vanaf een jaar of 5-6 is mijn manier makkelijk haalbaar hoor..
En alleen laten..NO WAY op die leeftijd...dan zorgde ik dat ik lekker vroeg op het strand was..bedje aan de waterlijn en dan kon ik alles overzien..
Maar ik dwing niemand, veroordeel niemand, ik wilde alleen MIJN vakantie manier delen...
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 21:07:17 #13
5428 crew  miss_sly
pi_121286635
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:00 schreef MOON76 het volgende:

[..]

En de reis? En eten en drinken?

quote:
Mijnes is drie, die heeft nog wel wat supervisie nodig ;) aan het strand zou k nog niet heel relaxt kunnen zitten, want ze kan nog helemaal niet zwemmen en dat is nog veel te druk. Op de camping was het zwembad goed afgeschermd, dus daar kon ze niet zomaar kmen, en bovendien kenden de meeste gasten de konden wel en wisten wie bij welke ouders hoorde. Lekker hoor, dat beetje sociale controle :)
  maandag 7 januari 2013 @ 21:10:47 #14
244125 laziness
pi_121286805
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:06 schreef MOON76 het volgende:

[..]

Zoo,.....ongesteld??
Zoals ik al eerder zei, ik veroordeel niemands vakantiemanieren of wat dan ook.
Ik gaf alleen maar aan dat het voor mij niks is...en dat je ook redelijk goedkoop op een andere manier op vakantie kan gaan. En dat ook de kids dan genoeg contacten kunnen leggen en vanalles kunnen doen....en nee niet vanaf 1 jaar of jonger, maar vanaf een jaar of 5-6 is mijn manier makkelijk haalbaar hoor..
En alleen laten..NO WAY op die leeftijd...dan zorgde ik dat ik lekker vroeg op het strand was..bedje aan de waterlijn en dan kon ik alles overzien..
Maar ik dwing niemand, veroordeel niemand, ik wilde alleen MIJN vakantie manier delen...
Hier haakte ik af, sorry
  maandag 7 januari 2013 @ 21:12:14 #15
259886 pessie
pi_121286876
2 weken Rome kostte ons 1200 euro incl benzine, tol, camping, dagjes weg, 4x uit eten en noem maar op. Oh ja, ooknog 2x hotelovernachting in milaan.
  maandag 7 januari 2013 @ 21:12:36 #16
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_121286895
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En de reis? En eten en drinken?

Aantal maal gevlogen...ongeveer 400euro totaal voor 4 personen.Dit jaar met de auto.. benzine en tol heen en weer 550 euro.
Eten en drinken kan je zelf zo duur en goedkoop mogelijk maken

quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:07 schreef miss_sly het volgende:

Mijnes is drie, die heeft nog wel wat supervisie nodig ;) aan het strand zou k nog niet heel relaxt kunnen zitten, want ze kan nog helemaal niet zwemmen en dat is nog veel te druk. Op de camping was het zwembad goed afgeschermd, dus daar kon ze niet zomaar kmen, en bovendien kenden de meeste gasten de konden wel en wisten wie bij welke ouders hoorde. Lekker hoor, dat beetje sociale controle :)
Kids op die leeftijd alleen laten..NO WAY!!...dan zorgde ik dat ik lekker vroeg op het strand was..bedje aan de waterlijn en dan kon ik alles overzien..
Zaten vaak met meerdere bij elkaar en das is er ook controle...
  maandag 7 januari 2013 @ 21:13:32 #17
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_121286933
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:12 schreef pessie het volgende:
2 weken Rome kostte ons 1200 euro incl benzine, tol, camping, dagjes weg, 4x uit eten en noem maar op. Oh ja, ooknog 2x hotelovernachting in milaan.
Netjes!!

Vind het altijd al voorpret om alles zo passend en voordelig mogelijk zelf samen te stellen
  maandag 7 januari 2013 @ 21:27:10 #18
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_121287635
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:12 schreef MOON76 het volgende:

[..]

Aantal maal gevlogen...ongeveer 400euro totaal voor 4 personen.Dit jaar met de auto.. benzine en tol heen en weer 550 euro.
Eten en drinken kan je zelf zo duur en goedkoop mogelijk maken

[..]

Dan zit je dus op 1850 voor 17 dagen exclusief eten en drinken, uitjes, souvenirs etc. Met z'n vieren uit eten kost je al snel 100 euro, dus dat tikt wel aan natuurlijk. Die 2000 van ons was dus voor 21 dagen inclusief alles, brandstof, boodschappen, uitjes, hotelovernachtingen op de heen- en terugweg... Dus dat is wel iets goedkoper, al scheelt het niet belachelijk veel. En zoals ik zei zijn we dus niet veel uit eten geweest, een paar keer lunch. En wat ik al zei, je kunt natuurlijk goedkoop naar de Costa's of Turkije, maar dan zit ik toch liever op een rustig campinkje in Frankrijk met mijn voeten in een riviertje. :P
Check mijn band Glorybox
  maandag 7 januari 2013 @ 21:30:21 #19
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_121287806
Wij; met straks 2 peuters ;) (ofwel een peuter en een bijna-kleuter) gaan gewoon weer voor een wee (of misschien wel 2) Center Parcs. Niet te lang rijden, alles bij de hand, en vermaken ons daar vast weer prima....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 7 januari 2013 @ 21:32:45 #20
244125 laziness
pi_121287927
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:30 schreef Beessie-Jen het volgende:
Wij; met straks 2 peuters ;) (ofwel een peuter en een bijna-kleuter) gaan gewoon weer voor een wee (of misschien wel 2) Center Parcs. Niet te lang rijden, alles bij de hand, en vermaken ons daar vast weer prima....
Ik vind Center Parcs wel zo ongelooflijk duur tenzij je die mystery park optie neemt.
Wij zijn naar Engeland geweest voor het bedrag wat je rustig aan week Center Pars kwijt bent.
En zo'n park is niks voor ons maar ieder zijn ding zoals ik hier boven nog riep :D
  maandag 7 januari 2013 @ 21:35:37 #21
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_121288041
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:32 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik vind Center Parcs wel zo ongelooflijk duur tenzij je die mystery park optie neemt.
Wij zijn naar Engeland geweest voor het bedrag wat je rustig aan week Center Pars kwijt bent.
jij als kortingscode shopaholic moet toch weten dat ook daar codes voor te vinden zijn?
wij zitten een week op de Eemhof in een vernieuwe nieuwe generatie kindercottage (met speelkamer die naar buiten een speelhuisje met glijbaan heeft en omheimde tuin) voor 550 euro een hele week...
pi_121288143
Dat is dan weer het voordeel van nog niet vast zitten aan vakanties BJ. In de vakanties gelden die codes nooit.

Wij hebben vandaag geboekt: 13 dagen all in op tenerife met vertrek op 1 juli. Heb er al zin in ;)
pi_121288212
centerparcs slaan wij ook over, liever de aanbiedingen van landal. Hoog vaals is hier favoriet. Niet voor de zomervakantie, maar wel voor in het najaar.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_121288219
Kamperen in Zweden (huisjes dan) moet je lang van te voren reserveren?
Wij beslissen echt op het laatste moment..omdat ik echt 50 keer van gedachte verander in een maand dus best niet te lang van te voren boeken :@
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 7 januari 2013 @ 21:39:25 #25
259886 pessie
pi_121288237
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:35 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

jij als kortingscode shopaholic moet toch weten dat ook daar codes voor te vinden zijn?
wij zitten een week op de Eemhof in een vernieuwe nieuwe generatie kindercottage (met speelkamer die naar buiten een speelhuisje met glijbaan heeft en omheimde tuin) voor 550 euro een hele week...
:o dat vind ik echt wel meevallen!
pi_121288261
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:38 schreef mefke79 het volgende:
centerparcs slaan wij ook over, liever de aanbiedingen van landal. Hoog vaals is hier favoriet. Niet voor de zomervakantie, maar wel voor in het najaar.
Daar keek ik toevallig vandaag nog naar!
We waren een keertje op landal in Drenthe..leuk maar vreselijke verouderde huisjes -O- en een hele kleine zwembad..hoe is het in Vaals?
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 7 januari 2013 @ 21:40:12 #27
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_121288289
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:27 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Dan zit je dus op 1850 voor 17 dagen exclusief eten en drinken, uitjes, souvenirs etc. Met z'n vieren uit eten kost je al snel 100 euro, dus dat tikt wel aan natuurlijk. Die 2000 van ons was dus voor 21 dagen inclusief alles, brandstof, boodschappen, uitjes, hotelovernachtingen op de heen- en terugweg... Dus dat is wel iets goedkoper, al scheelt het niet belachelijk veel. En zoals ik zei zijn we dus niet veel uit eten geweest, een paar keer lunch. En wat ik al zei, je kunt natuurlijk goedkoop naar de Costa's of Turkije, maar dan zit ik toch liever op een rustig campinkje in Frankrijk met mijn voeten in een riviertje. :P
Wij eten met zijn 4-en "uit" voor 40-50 euro...(GEEN Mac ofzo..gewoon goed eten)
En nee het scheelt idd niet veel, maar vind de comfort van eigen sanitair en kids ieder eigen slaapkamer wel erg lekker...)

2 geleden zat 15 dagen ik in een halve villa op een resort in Malaga kosten inc vliegen 1600 euro in het hoogseizoen...dat gaat je bij D-reizen ofzo niet lukken..
  maandag 7 januari 2013 @ 21:41:04 #28
244125 laziness
pi_121288337
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:35 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

Ik voegde nog een regel toe dat wij dat soort parken niks vinden dus met kortingscodes daarvoor hou ik me niet bezig :N
Maar goede deal dan wel ^O^
  maandag 7 januari 2013 @ 21:41:17 #29
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_121288345
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:39 schreef bitterend het volgende:
Kamperen in Zweden (huisjes dan) moet je lang van te voren reserveren?
Wij beslissen echt op het laatste moment..omdat ik echt 50 keer van gedachte verander in een maand dus best niet te lang van te voren boeken :@
Met Zweden geen ervaring, maar in Noorwegen hoefden we nooit van tevoren te boeken voor die huisjes. Lijkt me voor Zweden ook niet, tenzij je in de allerpopulairste gebieden gaat zitten.
Check mijn band Glorybox
  maandag 7 januari 2013 @ 21:42:41 #30
244125 laziness
pi_121288412
Bitterend buiten de schoolvakantie lijkt me dat al helemaal geen probleem.
pi_121288438
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:41 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Met Zweden geen ervaring, maar in Noorwegen hoefden we nooit van tevoren te boeken voor die huisjes. Lijkt me voor Zweden ook niet, tenzij je in de allerpopulairste gebieden gaat zitten.
Ah super! dat is fijn..daar ben ik ooit geweest met mijn ouders vroeger! fantastische huisjes in de campings! weet nog dat ik als 12 jarige in de sauna zat voor het eerst :D
pi_121288512
Klopt het dat je in Zweden kapot gaat van de muggen? Ik heb hier een muggofoob die Zweden prachtig vindt (voor werk geweest) maar bang is dat ie er 's zomers lekgeprikt wordt.
  maandag 7 januari 2013 @ 21:46:20 #33
244125 laziness
pi_121288607
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:44 schreef -Spring het volgende:
Klopt het dat je in Zweden kapot gaat van de muggen? Ik heb hier een muggofoob die Zweden prachtig vindt (voor werk geweest) maar bang is dat ie er 's zomers lekgeprikt wordt.
Ik ben zelf zwaar de lul qua reactie op die beesten en er staan me ergere momenten qua muggenbulten bij van vroeger dan de Zweden tripjes dus volgens mij valt het mee :P
En we zaten dan bij een meer.
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 21:46:24 #34
45833 crew  Fogel
pi_121288614
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:43 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ah super! dat is fijn..daar ben ik ooit geweest met mijn ouders vroeger! fantastische huisjes in de campings! weet nog dat ik als 12 jarige in de sauna zat voor het eerst :D
In zowel Noorwegen als Zweden is het totaal geen probleem om ergens een vrije hut te vinden. Als je in de buurt van de skigebieden bent is er al helemaal een enorme overcapaciteit.
En in Noorwegen hebben zowat alle hotel zomeraanbiedingen omdat (vooral juli) laagseizoen is! (en congreshotel worden in de zomer omgetoverd tot familiehotel, met springkussens en dergelijke in de vergaderzalen :D).
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 21:47:07 #35
45833 crew  Fogel
pi_121288648
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:44 schreef -Spring het volgende:
Ligt er maar net aan. Maar waaraan dat weet ik niet. Mijn dochter word in Nederland helemaal lek gestoken en geeft in Zweden en Noorwegen nergens last van.
  maandag 7 januari 2013 @ 21:49:40 #36
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_121288796
quote:

[..]

We waren een keertje op landal in Drenthe..leuk maar vreselijke verouderde huisjes -O- en een hele kleine zwembad..hoe is het in Vaals?
Hoog Vaals is leuk! Wij gaan er bijna ieder jaar naartoe in het najaar. Zwembad is niet heel klein maar ook niet heel bijzonder, maar wel een leuke glijbaan erbij. Huisjes zijn netjes, pas opgeknapt :). Erg leuke indoor speeltuin, minigolf, springkussen en ook in de omgeving is heel veel te doen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_121288808
Wij willen de hitte ontvluchten juist! mijn man en ik! zon is lekker maar geen 30 graden... :N
Dus ik kijk beetje rond..zou er een boek bestaan met de campings in Zweden/Noorwegen? dat je onderweg lekker kan zoeken en boeken
  maandag 7 januari 2013 @ 21:51:32 #38
244125 laziness
pi_121288902
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:49 schreef bitterend het volgende:
Wij willen de hitte ontvluchten juist! mijn man en ik! zon is lekker maar geen 30 graden... :N
Dus ik kijk beetje rond..zou er een boek bestaan met de campings in Zweden/Noorwegen? dat je onderweg lekker kan zoeken en boeken
De acsi camping gids is voor zo ongeveer alle landen in Europa te krijgen.
  maandag 7 januari 2013 @ 21:51:41 #39
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_121288923
Centerparcs vind ik trouwens voor een weekend wel een fijne break :). Niet voor de zomervakantie. Tenzij je bijvoorbeeld naar het park in de Eifel of in het Sauerland gaat.

Maar voor een weekendje weg? Prima! Lekker zwemmen en wandelen. En leuke activiteiten voor kinderen. Vorig jaar met mijn dochter in Bispinger Heide de zip wire gedaan. Zij vond het cool, ik vond het doodeng _O-.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 21:51:48 #40
45833 crew  Fogel
pi_121288928
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:49 schreef bitterend het volgende:
NAF, de Noorse versie van ANWB heeft er een. http://www.naf.no/Produkt(...)ng/NAF-drevede-camp/
pi_121289018
quote:

[..]

dat zijn ze aan het vernieuwen. Je kan volgens mij kiezen voor nieuwe of oude inrichting. De grotere huisjes zijn nieuw, dus iets van 2 jaar oud (10, 12 en 24 persoons). Zwembad is toen ook aangepast, park zelf is mooi en ze hebben er een binnenspeeltuin.
  maandag 7 januari 2013 @ 21:55:00 #42
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_121289115
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:51 schreef MaLo het volgende:
Centerparcs vind ik trouwens voor een weekend wel een fijne break :). Niet voor de zomervakantie. Tenzij je bijvoorbeeld naar het park in de Eifel of in het Sauerland gaat.

Maar voor een weekendje weg? Prima! Lekker zwemmen en wandelen. En leuke activiteiten voor kinderen. Vorig jaar met mijn dochter in Bispinger Heide de zip wire gedaan. Zij vond het cool, ik vond het doodeng _O-.
wij gaan deze keer in Nederland, maar afgelopen jaar Bispingen, en gaan in mei nog een midweek naar Sauerland ;)
pi_121289197
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:49 schreef MaLo het volgende:

[..]

Hoog Vaals is leuk! Wij gaan er bijna ieder jaar naartoe in het najaar. Zwembad is niet heel klein maar ook niet heel bijzonder, maar wel een leuke glijbaan erbij. Huisjes zijn netjes, pas opgeknapt :). Erg leuke indoor speeltuin, minigolf, springkussen en ook in de omgeving is heel veel te doen.
Klinkt goed! Ik vond het jammer dat het huisje zo versleten was (bank, badkamer stonk naar riool, geplette muggen op de muren :'), kapotte gordijnen) want het was op zich een hele mooie park (Drenthe) alleen we wisten niet zeker of we weer bij landal wilde boeken
pi_121289234
Bedankt voor de camping gids tips!!
  maandag 7 januari 2013 @ 21:58:19 #45
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_121289300
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:55 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

wij gaan deze keer in Nederland, maar afgelopen jaar Bispingen, en gaan in mei nog een midweek naar Sauerland ;)
Leuk! Ik vond Bispinger Heide een heel mooi park. Wij waren er met een mystery boeking terechtgekomen. Wij hadden toen ook geluk met het weer, het was lekker warm dus we konden bij het zwembad op de buitenweide liggen O+ .

Misschien met Pinksteren maar weer een mystery-weekend Duitsland boeken. Ben op het park aan de Noordzee nog niet geweest, de andere parken vind ik in ieder geval heel leuk :).
pi_121289411
Centerparcs vind ik voor mijn gevoel ook niet echt een zomervakantie. Tijdens een zomervakantie wil ik een nieuwe/ andere omgeving zien. Ga voor hetzelfde bedrag dus liever naar het buitenland :@

Klinkt wel als een goede aanbieding BJ en ze zullen zich er vast en zeker gaan vermaken!
  maandag 7 januari 2013 @ 22:01:55 #47
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_121289479
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:56 schreef bitterend het volgende:

[..]

Klinkt goed! Ik vond het jammer dat het huisje zo versleten was (bank, badkamer stonk naar riool, geplette muggen op de muren :'), kapotte gordijnen) want het was op zich een hele mooie park (Drenthe) alleen we wisten niet zeker of we weer bij landal wilde boeken
De huisjes in Vaals zijn volgens mij nu allemaal opgeknapt. Tenminste, wij hebben de laatste twee jaar telkens in een keurig opgeknapt huisje gezeten. Hoog Vaals is een van de parken waar Landal relatief veel in investeert.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 7 januari 2013 @ 22:08:49 #48
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_121289926
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:00 schreef Meimeltje het volgende:
Centerparcs vind ik voor mijn gevoel ook niet echt een zomervakantie. Tijdens een zomervakantie wil ik een nieuwe/ andere omgeving zien. Ga voor hetzelfde bedrag dus liever naar het buitenland :@

Klinkt wel als een goede aanbieding BJ en ze zullen zich er vast en zeker gaan vermaken!
ik kom ook nooit in bepaalde provincies en vind mijn meiden nog wat jong om heel ver te rijden, voor ons is het al vakantie om er gewoon ff uit te zijn, lekker ontspannen. En als de meiden zich vermaken, vermaken wij ons ook wel :) Lekker zwemmen, spelen, ontspannen... En de wereld verkennen ga ik doen als ik 50+ ben (ga er maar even van uit dat ik dat mag worden ;))
pi_121290135
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:08 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

ik kom ook nooit in bepaalde provincies en vind mijn meiden nog wat jong om heel ver te rijden, voor ons is het al vakantie om er gewoon ff uit te zijn, lekker ontspannen. En als de meiden zich vermaken, vermaken wij ons ook wel :) Lekker zwemmen, spelen, ontspannen... En de wereld verkennen ga ik doen als ik 50+ ben (ga er maar even van uit dat ik dat mag worden ;))
Ow maar ik kan me het in jullie geval ook wel voorstellen hoor, kinderen zijn (gemiddeld ;)) toch nog iets jonger :) Wereld verkennen doe ik nu ook niet :P Denk ook wel dat het scheelt dat wij in het midden van het land wonen, we zijn alle kanten al weleens op geweest. Kan me trouwens wel herinneren dat we ooit in het naseizoen met oudste toen hij zo'n 10 maanden was een weekje in een bungalowpark in Nederland hebben gezeten....dat was toen ook onze zomervakantie :P
pi_121303052
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:56 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ik hoop als de kids wat groter zijn ook wat meer te gaan zien, maar met die kleintjes heb ik geen zin om telkens het hele circus te verplaatsen. En als ze echt een jaar of 7, 8 zijn, dan hoop ik eindelijk weer te kunnen gaan O+ zeilen O+ . Ook jeugdsentiment: vroeger was het kamperen of zeilen, afhankelijk van het weer. :P
Jaaaaa, zeilen! Maar ook dan moeten ze nog iets groter zijn... jaar of 7 a 8 idd
pi_121358587
Les Ranchisses in de Ardeche, is iemand daar ooit geweest? De vraag is vooral of het er leuk is voor twee peuters. Omgeving kennen we, die is prima, maar het gaat dus om de camping zelf. Alternatieven hebben we ook al (ardeche camping in Privas of RCN la Bastide en Ardeche in Ruoms), maar deze camping heeft ook de mogelijkheid voor een vaatwasser en aangezien ik een bloedhekel heb aan afwassen en we toch buiten het seizoen gaan...
pi_121359706
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:59 schreef mefke79 het volgende:
Les Ranchisses in de Ardeche, is iemand daar ooit geweest? De vraag is vooral of het er leuk is voor twee peuters. Omgeving kennen we, die is prima, maar het gaat dus om de camping zelf. Alternatieven hebben we ook al (ardeche camping in Privas of RCN la Bastide en Ardeche in Ruoms), maar deze camping heeft ook de mogelijkheid voor een vaatwasser en aangezien ik een bloedhekel heb aan afwassen en we toch buiten het seizoen gaan...
Ja hier zijn wij in 2011 geweest! Last minute in een kant en klaar tent omdat muppet net de waterpokken had (turkije kon niet doorgaan daardoor)

Topcamping! (Vooral het restaurant!! :9 kun je meesterlijk lekker eten!)

Of het leuk is voor 2 peuters durf ik niet te zeggen.. Er loopt wel een riviertje, fijn winkeltje met heerlijk brood.. Muppet was toen nog geen jaar, liep niet en we zaten in het voorseizoen...

Maar qua camping absoluut een topper, zeker zijn 5 sterren waard!!
pi_121360709
Ah, Gerbera, klinkt goed. De grap is...ik ben er ooit wel geweest, maar toen was ik 18 jaar. Dus toen keek ik helemaal niet naar speeltuintjes en zulks. Geen idee dus of het wat is voor kinderen. Vandaar. Camping blijft op de lijst dus. Thanks.
pi_121373925
Hm, wij zijn nu toch ook weer gaan twijfelen richting Scandinavie... Wellicht dat een rondreis langs vakantiewoningen in Zweden en Noorwegen met de uk toch ook wel erg leuk is en misschien leuker dan lam in een huisje in Italie zitten. De overtochten enzo zal ze ook helemaal geweldig vinden. En we kunnen dan voor hetzelfde geld bijna 2x zo lang. Ff nachtje over slapen dus.
  Moderator vrijdag 11 januari 2013 @ 18:32:54 #55
45833 crew  Fogel
pi_121442851
Ik ga juist Scandinavie uit ;)
Vanmorgen toch maar weer een all-inclusive reis naar Turkije geboekt voor juli.
Lekker burgerlijk hetzelfde hotel als vorig jaar. Kinderen hadden het er goed naar hun zin.
pi_121448193
Ik vond het geweldig in Denemarken O+
We zaten hier en dat beviel uitstekend.

Ik heb zojuist geboekt voor 10 dagen Tenerife in mei *O*
  Moderator vrijdag 11 januari 2013 @ 21:03:15 #57
45833 crew  Fogel
pi_121448430
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 20:58 schreef octopussy het volgende:
Ik vond het geweldig in Denemarken O+
We zaten hier en dat beviel uitstekend.

Ik heb zojuist geboekt voor 10 dagen Tenerife in mei *O*
Maar hoe lang zat je daar?
pi_121448755
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 21:03 schreef Fogel het volgende:

[..]

Maar hoe lang zat je daar?
Een week. Ik vond het te kort.
pi_121449848
Haha Luigi :D road trip?

Octo ziet er goed uit! wat is daar te doen voor dreumesen?
pi_121449931
waar op tenerife? En welk hotel? Ik ben jaloers!
pi_121450621
Bitterend, je bedoeld bij Bogense? Mooie wandel- en fietsomgeving, een strandje 100 meter verderop, speeltuintjes overal, lieflijk dorpje, Odense (dierentuin, Hans C. Andersen), Legoland, landgoed Egeskov etc.

Mefke, we zitten in het Parque Santiago 3, Playa las Americas. Ik ben heel benieuwd, zelf nog niet eerder op de Canarische eilanden geweest maar wel gehoord dat het er erg fijn is voor gezinnen met kleine kinderen.
pi_121464875
Leuk octo, ben benieuwd hoe Tenerife bevalt. Wij gaan op 1 juli voor 13 dagen.
pi_121467603
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 21:28 schreef bitterend het volgende:
Haha Luigi :D road trip?
Daar zitten we nu wel aan te denken ja, een reis als dit bijvoorbeeld. Maar we zoeken nog een beetje naar de juiste lengte en route.
  Moderator zaterdag 12 januari 2013 @ 13:44:56 #64
45833 crew  Fogel
pi_121468367
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 13:14 schreef Luigi het volgende:

[..]

Daar zitten we nu wel aan te denken ja, een reis als dit bijvoorbeeld. Maar we zoeken nog een beetje naar de juiste lengte en route.
Leuk voor volwassenen die route, maar kinderen hebben daar helemaal niks aan.
Tenzij je kind een echt 'outdoor' persoon is die van natuur kan genieten. Oh, neem genoeg keukenpapier en plastic zakken mee als je een kind hebt dat wagenziek wordt ;)
De wegen slingeren niet alleen van links naar rechts maar ook qua hoogte.
pi_121468500
Die van ons kan van zoiets prima genieten denk ik :) ze is dan ook 7 he. De reis is tevens de bestemming en zulks ;) drie weken stilzitten is niet echt ons ding. En wagenziek is ook niet echt aan de orde. Raar om te stellen dat zoiets niet voor kinderen zou zijn.

Maar goed wat ik zei, we twijfelen nog alle kanten op. Het kan ook nog de kant van Zweden op gaan (wat minder ruig) en ook het aantal stops onderweg zijn we nog niet uit.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 13:51:25 #66
244125 laziness
pi_121468564
Ik vind met steeds 3-4 dagen op één plek het ook prima te doen met een 7 jarige inderdaad :Y
  Moderator zaterdag 12 januari 2013 @ 13:56:55 #67
45833 crew  Fogel
pi_121468756
Ik heb natuurlijk alleen ervaring met reizen binnen Noorwegen met mijn eigen kinderen, en die zou ik daar echt geen plezier mee doen om daar vele dagen lang rond te slingeren.
Als je kind in natuur geinteresseerd is doe dan zeker Noorwegen ipv Zweden. Als de interesse zich beperkt tot bomen en meren is Zweden wel een goede optie, want da's zowat alles wat ze te bieden hebben daar ;)
  Moderator zaterdag 12 januari 2013 @ 13:57:58 #68
45833 crew  Fogel
pi_121468790
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 13:51 schreef laziness het volgende:
Ik vind met steeds 3-4 dagen op één plek het ook prima te doen met een 7 jarige inderdaad :Y
Het punt is dan ook dat er behalve natuur ervaren weinig te doen is in die omgeving.
pi_121468891
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 13:57 schreef Fogel het volgende:

[..]

Het punt is dan ook dat er behalve natuur ervaren weinig te doen is in die omgeving.
Huh? Wandelschoenen aan en naar buiten! :Y. En ff dorpje langs, speeltuintjes, waterparkjes... Ik kan alleen uit ervaring over Zweden spreken maar ik vind dat daar juist enorm veel te doen is. Maar het is maar net waar je je kind tevreden mee kunt houden idd. Een alternatief voor 2 weken in een zwembad weken is het niet nee ;).
  Moderator zaterdag 12 januari 2013 @ 14:04:29 #70
45833 crew  Fogel
pi_121468980
Ik spreek uit ervaring over Noorwegen, want ik woon er al een hele poos. En mijn kinderen hebben een Noorse pas ;)
Vakantievieren in eigen land doen we zeer regelmatig.
pi_121469162
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:04 schreef Fogel het volgende:
Ik spreek uit ervaring over Noorwegen, want ik woon er al een hele poos. En mijn kinderen hebben een Noorse pas ;)
Vakantievieren in eigen land doen we zeer regelmatig.
Dat begreep ik al, maar misschien verkijk ik me dan op Noorwegen. Maar Zweden vonden we juist erg kindvriendelijk ingesteld, net als Denemarken bijvoorbeeld. Kijk, als we naar (bijv.) Toscane gaan, gaan we ook geen 2 weken op onze krent zitten hoor. Dan is het echt zo'n beetje elke dag er op uit, Sienna, Lucca, Florence, heerlijk...
  zaterdag 12 januari 2013 @ 14:29:13 #72
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_121469911
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 21:45 schreef octopussy het volgende:
Bitterend, je bedoeld bij Bogense? Mooie wandel- en fietsomgeving, een strandje 100 meter verderop, speeltuintjes overal, lieflijk dorpje, Odense (dierentuin, Hans C. Andersen), Legoland, landgoed Egeskov etc.

Mefke, we zitten in het Parque Santiago 3, Playa las Americas. Ik ben heel benieuwd, zelf nog niet eerder op de Canarische eilanden geweest maar wel gehoord dat het er erg fijn is voor gezinnen met kleine kinderen.
Wij hebben jaren terug met ons tweeën in Parque Santiago IV gezeten :P. Dat ligt naast 3.
Zijn beide heel fijne, mooie complexen, nét buiten de ergste drukte. 3 heeft een mooi kinderzwembad erbij, zag ik laatst. Het zwembad van 4 is wat rustiger, mag je ook naartoe ;).
Ik vind Spanje sowieso fijn met jonge kinderen. Wij zijn met F twee keer naar Mallorca geweest en dat is heel goed bevallen. Er wordt heel veel rekening met kinderen gehouden, de mensen zijn over het algemeen heel vriendelijk richting de kinderen en ze zijn ook gewoon overal welkom.
pi_121473275
Wij hebben net omgeboekt. De camping die we vorige week boekten heeft geen strandje volgens de recensies. Dwz, dat is er wel, maar zo modderig dat je er niet aan kunt liggen. Je kunt alleen via een gammel steigertje het water in. Schijnt zo lastig te zijn dat er nauwelijks gezwommen wordt.

En da's voor L niet zo handig. Juist zo fijn als die lekker aan een strandje kan klooien.

Nu gaan we hier naartoe: http://vrijuit.nl/camping(...)1=IUMVA9N_100_LO_2_0

Ligt ook in een leukere omgeving. Meer dorpjes met terrasjes aan het water. O+
pi_121478185
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 13:14 schreef Luigi het volgende:

[..]

Zoiets is echt mijn ideale vakantie joh!
Ik kan echt niet 1 week ergens zitten...elke 2-3 dagen iets nieuws zien en ook ergens nieuws slapen spreekt me erg aan
Vroeger hebben we zo veel van Europa gezien met mijn ouders..

Mijn moeder had een trol verslaving, we reden echt naar de kleinste dorpjes in de bergen daar had je veel van die winkeltjes!
pi_121478223
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 13:44 schreef Fogel het volgende:

[..]

Leuk voor volwassenen die route, maar kinderen hebben daar helemaal niks aan.
Tenzij je kind een echt 'outdoor' persoon is die van natuur kan genieten. Oh, neem genoeg keukenpapier en plastic zakken mee als je een kind hebt dat wagenziek wordt ;)
De wegen slingeren niet alleen van links naar rechts maar ook qua hoogte.
Mijn ouders en hun 5 kinderen hadden vroeger juist wel heel veel aan dit soort vakanties :D
  Moderator zaterdag 12 januari 2013 @ 19:59:15 #76
45833 crew  Fogel
pi_121480216
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:04 schreef bitterend het volgende:

[..]

Mijn ouders en hun 5 kinderen hadden vroeger juist wel heel veel aan dit soort vakanties :D
Ieder zijn ding ;)
  zaterdag 12 januari 2013 @ 20:26:06 #77
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_121481302
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:01 schreef Luigi het volgende:

[..]

Huh? Wandelschoenen aan en naar buiten! :Y. En ff dorpje langs, speeltuintjes, waterparkjes... Ik kan alleen uit ervaring over Zweden spreken maar ik vind dat daar juist enorm veel te doen is. Maar het is maar net waar je je kind tevreden mee kunt houden idd. Een alternatief voor 2 weken in een zwembad weken is het niet nee ;).
Zo doen wij het in Oostenrijk ook :Y . Mijn dochter wilde dit jaar ook gewoon weer naar Oostenrijk. Met een liftje omhoog de bergen in, niet te lange wandelingen uitzoeken met wel wat "enge paadjes" :P of thema-wandelingen met opdrachtjes onderweg. En idd waterspeeltuinen, die hebben ze daar ook vrij veel. Stenen zoeken in beekjes, van een rodelbaan, relaxen bij een bergmeer, zoveel te doen.

Wij hebben inmiddels geboekt, we gaan een week naar Landal Hochmontafon . Lekker toch een week weg en niet duur (600 euro voor één week), 4p appartement). Omdat we gaan verhuizen (als we ons huis kunnen verkopen) of gaan verbouwen (als we ons huis níet verkopen :P ) willen we niet teveel geld aan de vakantie uitgeven dit jaar, maar wél toch een week weg naar een andere omgeving.
pi_121481406
Zit er goed uit MaLo!!
  zaterdag 12 januari 2013 @ 21:11:33 #79
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_121483019
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:28 schreef bitterend het volgende:
Zit er goed uit MaLo!!
Ja he :D. We zijn al eerder naar een Landalpark in Oostenrijk geweest (Bad Kleinkirchheim) en dat is heel erg goed bevallen. Netjes, rustig, maar toch voor kinderen genoeg te doen in en om het park en, ook belangrijk, genoeg andere kinderen. Volgens mij lijkt dit park veel op dat in Bad Kleinkirchheim. Maar dan wel in een compleet ander deel van Oostenrijk :) , in Vorarlberg zijn we nog nooit geweest.
pi_121483435
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 16:15 schreef -Spring het volgende:
Wij hebben net omgeboekt. De camping die we vorige week boekten heeft geen strandje volgens de recensies. Dwz, dat is er wel, maar zo modderig dat je er niet aan kunt liggen. Je kunt alleen via een gammel steigertje het water in. Schijnt zo lastig te zijn dat er nauwelijks gezwommen wordt.

En da's voor L niet zo handig. Juist zo fijn als die lekker aan een strandje kan klooien.

Nu gaan we hier naartoe: http://vrijuit.nl/camping(...)1=IUMVA9N_100_LO_2_0

Ligt ook in een leukere omgeving. Meer dorpjes met terrasjes aan het water. O+
ik ben zes jaar geleden op die camping geweest in een stacaravan. Houd er rekening mee dat het een echte hutje-mutje camping is (zoals wel vaker in Italië). Ik ga voor geen geld terug naar die camping. Wel lekker pizza's trouwens :+
pi_121485570
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 21:25 schreef snellejelle het volgende:

[..]

ik ben zes jaar geleden op die camping geweest in een stacaravan. Houd er rekening mee dat het een echte hutje-mutje camping is (zoals wel vaker in Italië). Ik ga voor geen geld terug naar die camping. Wel lekker pizza's trouwens :+
Thanks! Op Zoover hebben ze het daar ook over. Veel Italianen met vaste, rommelige en kleine plekken en zo. Eigen tuintjes, aanbouwtjes. De een vindt het vreselijk, de ander écht Italiaans.

Maar ik las ook dat dat alleen geldt voor dat specifieke gedeelte. Wij hebben een (nieuwe) stacaravan aan het meer (over het bruggetje, kan dat?) Daar is het ruimer en lichter, schijnt. Er schijnt sowieso veel veranderd te zijn de laatste jaren. Zo is er nu een zandstrandje ed.

Hij krijgt nu een 7.8 op Zoover, dus ik durf het wel aan. :) Je ziet ook dat de recensies in de loop der jaren steeds beter worden.
  zondag 13 januari 2013 @ 00:02:32 #82
244125 laziness
pi_121489199
Malo wij zijn daar net op wintersport geweest waar jullie heen gaan. Niet in Landal overigens. Mooi, lieflijk plaatsje is het.
En ben je al getrouwd? Want ik ben er net ten huwelijk gevraagd :P
pi_121497547
:o :D
Gefeliciteerd *O*

MaLo hoe oud zijn je kids? gaan jullie ook skiën enzo?

Oh ja en voor mensen die naar Parijs gaan:
http://www.lonelyplanet.c(...)s/76886?affil=fb-fan

[ Bericht 22% gewijzigd door bitterend op 13-01-2013 11:51:12 ]
  zondag 13 januari 2013 @ 11:51:22 #84
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_121497841
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 00:02 schreef laziness het volgende:
Malo wij zijn daar net op wintersport geweest waar jullie heen gaan. Niet in Landal overigens. Mooi, lieflijk plaatsje is het.
Waar zijn jullie geweest, qua verblijf?
  zondag 13 januari 2013 @ 11:59:08 #85
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_121498097
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 00:02 schreef laziness het volgende:
Nee nog niet getrouwd :D
Gefeliciteerd *O*
  zondag 13 januari 2013 @ 11:59:43 #86
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_121498107
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:42 schreef bitterend het volgende:
Gefeliciteerd *O*

Wij gaan er in de zomer naartoe ;) dus niet skiën. Wij hebben één dochter van 8 :)
pi_121498156
Ohja duh had je gezegd :@
  zondag 13 januari 2013 @ 12:08:13 #88
244125 laziness
pi_121498313
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:51 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Waar zijn jullie geweest, qua verblijf?
Ferienwohnung via internet bij een particulier. Daar struikel je over in Oostenrijk zoveel zijn die er.
Zo doen wij het altijd.
Zomers zijn die woningen helemaal spotgoedkoop trouwens want minder gewild.
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 12:18:50 #89
5428 crew  miss_sly
pi_121498639
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:42 schreef bitterend het volgende:
Gefeliciteerd *O*

Bedankt voor de link, wij gaan vrijdag een weekendje Parijs doen!
pi_121498708
Gezellig miss!!
pi_121498732
Lazi, hoe is t weer in zwitserland in juni? Weet jij dat?
  zondag 13 januari 2013 @ 12:25:36 #92
244125 laziness
pi_121498855
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
Lazi, hoe is t weer in zwitserland in juni? Weet jij dat?
Waar precies?
pi_121498988
Uhm geen idee :D
Waar is t t warmst :P
R wil daar graag heen, dus ik wil best een compromis sluiten, maar niet als t koud is.

Zijn wel eens in Valais geweest (hij vaker). Was in juli en toen was t op zich goed te doen. Maar andere delen vind ik ook prima.
  zondag 13 januari 2013 @ 12:53:49 #94
244125 laziness
pi_121499871
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:30 schreef Sonnetje85 het volgende:
Uhm geen idee :D
Waar is t t warmst :P
R wil daar graag heen, dus ik wil best een compromis sluiten, maar niet als t koud is.

Zijn wel eens in Valais geweest (hij vaker). Was in juli en toen was t op zich goed te doen. Maar andere delen vind ik ook prima.
Het is lastig want ook in Zwitserland niks zo veranderlijk als het weer.
Ik ben er in mijn jeugd vaak geweest en de afgelopen vier jaar met de meneer veel.
Van al die keren hadden we afgelopen jaar in juli 1x relatief wat meer regen maar koud was het niet.

De meeste zekerheid heb je in het zuiden. Het Italiaans sprekende deel. Zo heeft het Lago Maggiore een Zwitsers en Italiaans deel en is het daar in mei al heel lekker weer (en prachtige bloemen O+ )

Zelf zitten we vaak bij Luzern aan het meer. Daar liggen wat meer hoge bergen om heen en je weet het met bergen. Als het er eenmaal hangt dan laat het daar vaak alles vallen want het trekt niet zo makkelijk die berg over.
Meestal dikke kans dat als je naar de andere kant van de berg rijdt het er gewoon mooi weer is.

Wallis vinden wij de dalen in het Duitstalige deel niet zo spannend. Daar zijn vooral de hoge bergen van Zermatt (Matterhorn) en Saas Fee mooi om omhoog te gaan maar beneden is het niet zo interessant. Of je moet echt de auto pakken en allerlei zij-dalen in rijden. Maar veel natuurgeweld vooral daar.
Het Franstalige deel is leuker richting het meer van Geneve maar daar durf ik qua weer geen uitspraken over te doen.

Grindelwald is qua natuur echt spectaculair maar ja hoge bergen en dus wat onvoorspelbaar qua weer.

Het ligt er ook een beetje aan wat je zoekt op zo'n vakantie. Het is nogal wat anders dan Thailand natuurljk :D
Al die bergen zijn prachtig en ze hebben 101 manier om zo'n berg op te gaan wat Floris schitterend gaat vinden. Kabelbaan, al dan niet roterend, tandradbaan, trein etc maar het is zo ontzettend duur dat dit 1x leuk is en dan is het ook wel klaar.
  zondag 13 januari 2013 @ 12:54:04 #95
244125 laziness
pi_121499879
Sorry voor het lange verhaal :o :@
  zondag 13 januari 2013 @ 13:46:38 #96
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_121501847
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:08 schreef laziness het volgende:

[..]

Ferienwohnung via internet bij een particulier. Daar struikel je over in Oostenrijk zoveel zijn die er.
Zo doen wij het altijd.
Zomers zijn die woningen helemaal spotgoedkoop trouwens want minder gewild.
Klopt :Y . Wij kiezen echter bewust voor een park, omdat F enig kind is.
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 17:34:32 #97
5428 crew  miss_sly
pi_121510564
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:20 schreef bitterend het volgende:
Gezellig miss!!
Eerste weekendje weg samen sinds S geboren is, dus dat is vast gezellig en leuk!
  zondag 13 januari 2013 @ 17:41:40 #98
57497 happyme28
I'm so happy
pi_121510874
Wij zijn ook aan het kijken voor een vakantie voor de zomer. Het plan is nu 3 weken in september, net na de schoolvakanties. Ondanks dat het plan een vakantie was zoals MOON76 zijn we daar toch vanaf gestapt om alle genoemde redenen. Ondanks dat wij het misschien wel fijner vinden, geen campingmensen, is het voor Daan veel geschikter. Vorig jaar zijn we 2 weken in een stacaravan op een camping in Palafrugell gezeten, Costa Brava Spanje. Toen zeiden we 'nooit meer!' Maar toch overstag dus.

Alleen zoeken we wel een camping met huisjes/bungalow/chalets die wat rustiger staan. We willen graag weer naar de Costa Brava of Costa Dorada en het hoeft zeker niet heel toeristisch te zijn maar wel luxe/van alle gemakken voorzien. Zuid Frankrijk zou ook nog een optie zijn, maar liever Spanje.

Iemand tips voor een mooie camping?
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 17:46:42 #99
45833 crew  Fogel
pi_121511068
Ik heb net de geboekte reis geannuleerd, en precies dezelfde reis met dezelfde reisorganisatie voor 437¤ minder geboekt *G*

Om de een of andere vage reden heeft de vakbond van mijn vrouw een reisbureau (op zondag geopend zelfs ook nog), en die hebben weer een deal met die reisorganisatie. Ik vind het allemaal helemaal prima zo :D
Kunnen we een keer extra parasailen ofzo *G*
pi_121523474
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:54 schreef laziness het volgende:
Sorry voor het lange verhaal :o :@
Fijn juist!
Dank je wel! Hier kan ik wat mee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')