abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 mei 2013 @ 13:59:11 #226
370685 -Spring
-Spring
pi_126383333
L sliep als dreumes/peuter ook niet ergens anders meer dan in dr bed. En van slaaptekort werd, en wordt ze nog steeds, bepaald niet gezelliger. In die tijd bestonden onze vakanties dan ook uit 's ochtends naar het zwembad/strand, terug naar huis om te lunchen en 's middags nog even naar het zwembad/strand.
pi_126385364
Hier ook eentje die vanaf 9/10 mnd niet meer in de wandelwagen sliep.. dus wij gingen ook altijd terug... Pas nu (bijna 3) gaan we soms de hele dag weg omdat ze nu soms wel een dagje vol houdt zonder slaap. Maar eerder gingen we altijd terug voor een middagslaapje
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  zondag 12 mei 2013 @ 14:55:26 #228
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126385584
Dat vind ik ook heel spannend met onze aankomende vakantie (we gaan over 3 weken, dochter is dan 10 maanden)... Ze valt eigenlijk nooit in slaap in de wagen maar wel in de Bondolino. Die nemen we dus ook mee maar als het warmer is dan 25 graden (dat zijn niet de voorspellingen hoor) dan lijkt me dat ook niks.

Ze hebben onze vlucht aangepast ;( . We zouden eerst om 14:00 vliegen en dan rond 16:00 aankomen (Mallorca) leek mij ideaal! Hopelijk op Schiphol slapen in de drager en dan eenmaal daar in de huurauto. Helaas hebben we nu een tussenlanding op Ibiza waardoor we nu pas om 17:40 landen. Ben heeeel erg benieuwd...
pi_126387247
Vliegen zagen we (vooral vriend) hier nog niet zo zitten :+ we gaan nu naar cp eifel, dld... Hoop dat t lekker weer wordt. Mini slaapt op zich wel in de auto, moet t wel een ritje van minimaal 30/45 minuten zijn. Ik denk dat we 's ochtends, als ze toch al zou gaan slapen normaliter, ergens heen gaan. Slaapt ze in de auto, kan ze daarna 2 a 3 uur wakker blijven. Dan terug naar huisje, kan ze weer slapen, en in de middag in zwembad hangen ofzo. Komt vast wel goed, op zich ist een redelijk makkelijk kind :+ Ik heb er zin in! Eerste vakantie sinds 2 jaar O+
  zondag 12 mei 2013 @ 15:38:58 #230
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_126387597
Komt vast goed SupremeEvil en wij zijn nu een lang weekend in de Eifel geweest. Genoeg te zien en te doen.

Fannetje is ook net in dat park geweest waar jullie heen gaan.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_126387880
Komt vast goed hoor SupremeEvil.
Wij zijn inderdaad ook in CP Eifel geweest vorige week. Was een heel mooi, kindvriendelijk park!
En genoeg te doen in de omgeving, ook voor halve dagen evt.

Toen Anne zo klein was, probeerden we in ieder geval om de dag haar in het huisje een middagslaapje te laten doen. De andere dag maakten we dan een langere dag. Anne sliep gelukkig wel in de kinderwagen/auto, al was dat niet zo lang als in een bedje.
pi_126421906
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 15:44 schreef Fannetje het volgende:

Toen Anne zo klein was, probeerden we in ieder geval om de dag haar in het huisje een middagslaapje te laten doen. De andere dag maakten we dan een langere dag. Anne sliep gelukkig wel in de kinderwagen/auto, al was dat niet zo lang als in een bedje.
Dat doen wij ook.
1 dag plannen we iets in (grot bezoeken, naar een stad, stuk wandelen enz), en de dag erna doen we het rustig aan, meestal wel een paar boodschapjes doen, maar voor de rest blijven we dan op de camping. Voor de kinderen vind ik dat wel fijn en voor mezelf ook ;)
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  maandag 13 mei 2013 @ 11:19:19 #233
37295 Luigi
mario pls
pi_126422564
Eerste paar jaar pas je je meestal wel een beetje aan omdat het dan ook erg onpraktisch wordt (hoewel ik een collega had die met z'n 1 - 2 jarige gewoon op wandelvakantie ging, met een soort rugdrager voor professionals (die je ook af kon doen en neerzetten)) maar nu heb ik zoiets van ik het het wel gezien met hotels en zonvakanties en die gribus hoor. Krijg ook altijd de kriebels van 'als de kinderen het naar hun zin hebben dan...' nou nee dus :P.

Wij gingen vroeger ook altijd op rondreis met z'n 2-en en zoiets wil ik er toch wel weer graag in gaan houden, uiteraard afgestemd op maar wel zoiets hoor. Beetje wereldwijs maken ipv op een camping te hangen (wederom met alle respect).

--edit, hm vaag ik had ergens op gereageerd en gequote maar de quote ontbreekt en nu kan ik niet meer terugvinden waar ik op wilde reageren :') nouja, for what it's worth dus.
  maandag 13 mei 2013 @ 11:32:20 #234
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126422980
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2013 15:32 schreef SupremeEvil het volgende:
Vliegen zagen we (vooral vriend) hier nog niet zo zitten :+ we gaan nu naar cp eifel, dld... Hoop dat t lekker weer wordt. Mini slaapt op zich wel in de auto, moet t wel een ritje van minimaal 30/45 minuten zijn. Ik denk dat we 's ochtends, als ze toch al zou gaan slapen normaliter, ergens heen gaan. Slaapt ze in de auto, kan ze daarna 2 a 3 uur wakker blijven. Dan terug naar huisje, kan ze weer slapen, en in de middag in zwembad hangen ofzo. Komt vast wel goed, op zich ist een redelijk makkelijk kind :+ Ik heb er zin in! Eerste vakantie sinds 2 jaar O+
Daar hebben wij ook wel over getwijfeld maar de drang naar mooi weer overheerst :'). We zijn (op vorig jaar na dan) ieder jaar op vakantie geweest en de laatste keer mooi weer was in 2007...En dan gingen we gewoon in juli naar plaatsen als Toscane, Lanzarote, Barcelona etc. Dus...we zijn nogal pechvogels wat dat aangaat.
We hebben wel bewust gekozen voor een korte vliegreis (die dus nu langer is gemaakt :') ) en een korte transfertijd. We hebben ook besloten op het vliegveld een auto te huren en niet in de transferbus mee te rijden. Dan kan ze in de auto ook nog slapen en zijn we - hopelijk - sneller op de plaats van bestemming.

We gaan 't wel zien :). Wat je zegt, E. is over 't algemeen echt heel makkelijk en meegaand maar slaaptekort kan wel wat doen met d'r humeur zeg maar :D.
  maandag 13 mei 2013 @ 18:07:57 #235
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_126438853
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 11:32 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Daar hebben wij ook wel over getwijfeld maar de drang naar mooi weer overheerst :'). We zijn (op vorig jaar na dan) ieder jaar op vakantie geweest en de laatste keer mooi weer was in 2007...En dan gingen we gewoon in juli naar plaatsen als Toscane, Lanzarote, Barcelona etc. Dus...we zijn nogal pechvogels wat dat aangaat.
We hebben wel bewust gekozen voor een korte vliegreis (die dus nu langer is gemaakt :') ) en een korte transfertijd. We hebben ook besloten op het vliegveld een auto te huren en niet in de transferbus mee te rijden. Dan kan ze in de auto ook nog slapen en zijn we - hopelijk - sneller op de plaats van bestemming.

We gaan 't wel zien :). Wat je zegt, E. is over 't algemeen echt heel makkelijk en meegaand maar slaaptekort kan wel wat doen met d'r humeur zeg maar :D.
Wow, in die plaatsen in juli telkens geen mooi weer? Dan heb je wel erg pech.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  Moderator maandag 13 mei 2013 @ 23:32:42 #236
45833 crew  Fogel
pi_126459834
quote:
7s.gif Op maandag 13 mei 2013 11:19 schreef Luigi het volgende:
Eerste paar jaar pas je je meestal wel een beetje aan omdat het dan ook erg onpraktisch wordt (hoewel ik een collega had die met z'n 1 - 2 jarige gewoon op wandelvakantie ging, met een soort rugdrager voor professionals (die je ook af kon doen en neerzetten)) maar nu heb ik zoiets van ik het het wel gezien met hotels en zonvakanties en die gribus hoor. Krijg ook altijd de kriebels van 'als de kinderen het naar hun zin hebben dan...' nou nee dus :P.

Wij gingen vroeger ook altijd op rondreis met z'n 2-en en zoiets wil ik er toch wel weer graag in gaan houden, uiteraard afgestemd op maar wel zoiets hoor. Beetje wereldwijs maken ipv op een camping te hangen (wederom met alle respect).

--edit, hm vaag ik had ergens op gereageerd en gequote maar de quote ontbreekt en nu kan ik niet meer terugvinden waar ik op wilde reageren :') nouja, for what it's worth dus.
De kinderen hebben het juist met excursies naar hun zin ;)
Maar ook met zwemmen in zowel zwembad als zee. Afwisselen kan geen kwaad. Vakantie moet geen stress worden, gewoon alles rustigaan en van dag tot dag dingen bepalen. Worden het meer zwemdagen dan excursiedagen of andersom, helemaal prima.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  dinsdag 14 mei 2013 @ 00:13:18 #237
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_126461844
Wij zijn op vakantie echt nooit naar de kamer gegaan om de kinderen te laten slapen. Gewoon in de wagen of in de doek/drager. Eventueel hydrofiele luier over de wagen hangen tussen de middag, stukje wandelen en zzzzzzzzzz.
Wij luieren op het terras/strand/whatever, en kind ligt lekker te tukken in de frisse buitenlucht.
's Avonds bijtijds weer terug op de kamer ook nooit gedaan.
Maar onze kinderen zijn dan ook geen slapers en zijn Sowieso gewend om laat te gaan slapen.
En op vakantie boort het er een beetje bij vind ik, lekker laat naar bed.

Kijk, het moet voor iedereen wel gezellig blijven. Zodra ze huilerig en moe worden dan is het gewoon klaar: bedtijd.
Maar mijn kinderen houden het, zeker onder bijzondere omstandigheden zoals vakantie en feestdagen, prima tot laat vol.
.... met gevoel voor drama....
pi_126462804
Het is echt heel afhankelijk van het kind. Peuter slaapt gemakkelijk in de auto, vliegtuig, weetikwaar. Maar dreumes vindt alles veel te interessant en doet bij hoge uitzondering een powernap. Kan ook van dag tot dag veranderen. Mijn motto is: plan het niet te strak, go with the flow.

Op Bonaire wisselden mijn oudste en haar neefje elkaar af met de slaapjes :') Door het tijdverschil was Hannah al rond 4 uur klaarwakker en om 9-10 uur bekaf. Een paar uur later werd ze wakker en dan ging neefje 3 uur (!) slapen. Als we gezamelijk ergens naartoe wilden dan werd dat pas rond 4 uur 's middags. Om 6 uur was Hannah dan weer helemaal op haar einde en haalde het avondeten vaak niet eens.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 08:45:50 #239
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126465467
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 18:07 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Wow, in die plaatsen in juli telkens geen mooi weer? Dan heb je wel erg pech.
I know :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 00:13 schreef Kersjes het volgende:
Wij zijn op vakantie echt nooit naar de kamer gegaan om de kinderen te laten slapen. Gewoon in de wagen of in de doek/drager. Eventueel hydrofiele luier over de wagen hangen tussen de middag, stukje wandelen en zzzzzzzzzz.
Wij luieren op het terras/strand/whatever, en kind ligt lekker te tukken in de frisse buitenlucht.
's Avonds bijtijds weer terug op de kamer ook nooit gedaan.
Maar onze kinderen zijn dan ook geen slapers en zijn Sowieso gewend om laat te gaan slapen.
En op vakantie boort het er een beetje bij vind ik, lekker laat naar bed.

Kijk, het moet voor iedereen wel gezellig blijven. Zodra ze huilerig en moe worden dan is het gewoon klaar: bedtijd.
Maar mijn kinderen houden het, zeker onder bijzondere omstandigheden zoals vakantie en feestdagen, prima tot laat vol.
Zo wil ik 't ook O+
  dinsdag 14 mei 2013 @ 09:46:13 #240
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_126466492
Ai Octo, dat klinkt niet bepaald fijn...
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 16 mei 2013 @ 12:27:43 #241
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_126576882
De beste vakanties hebben ook kinderopvang.

http://www.denieuwepers.com/de-ploetermoeder-oekaze/
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_126756309
Weet iemand een leuke camping in de buurt (± 50 km) van Neurenberg (Beieren/Duitsland)? Of sowieso campings in Duitsland?
  maandag 20 mei 2013 @ 09:34:42 #243
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_126756481
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2013 14:55 schreef Tante_Soesa het volgende:
Dat vind ik ook heel spannend met onze aankomende vakantie (we gaan over 3 weken, dochter is dan 10 maanden)... Ze valt eigenlijk nooit in slaap in de wagen maar wel in de Bondolino. Die nemen we dus ook mee maar als het warmer is dan 25 graden (dat zijn niet de voorspellingen hoor) dan lijkt me dat ook niks.

Ze hebben onze vlucht aangepast ;( . We zouden eerst om 14:00 vliegen en dan rond 16:00 aankomen (Mallorca) leek mij ideaal! Hopelijk op Schiphol slapen in de drager en dan eenmaal daar in de huurauto. Helaas hebben we nu een tussenlanding op Ibiza waardoor we nu pas om 17:40 landen. Ben heeeel erg benieuwd...
Rond die tijd gaan wij ook naar Mallorca, dus je hebt zeker goed weer :7. :P.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 20 mei 2013 @ 09:39:45 #244
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126756547
quote:
10s.gif Op maandag 20 mei 2013 09:34 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Rond die tijd gaan wij ook naar Mallorca, dus je hebt zeker goed weer :7. :P.
Deal :7
De voorspellingen zijn goed *O*
  maandag 20 mei 2013 @ 09:43:30 #245
14746 k_i_m
pi_126756622
Zelfs als het daar bewolkt is, is het nog superlekker om van alles te doen buiten. Ik verheug me nu al op het strandje van Cala Mondrago O+. En T-shirts met korte mouwen :').

In my life
Why do I smile
  maandag 20 mei 2013 @ 09:57:19 #246
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126756817
quote:
14s.gif Op maandag 20 mei 2013 09:43 schreef k_i_m het volgende:
Zelfs als het daar bewolkt is, is het nog superlekker om van alles te doen buiten. Ik verheug me nu al op het strandje van Cala Mondrago O+. En T-shirts met korte mouwen :').

[ afbeelding ]
Heuj, daar zitten wij ook bij in de buurt geloof ik. Ziet er goed uit! Sowieso is het daar een betere temperatuur dan hier en het is gewoon al lekker om niets te hoeven. Maar ik heb natuurlijk al die baby zomerjurkjes niet voor niks gekocht he zo'n jurkje met die spekbeentjes eronder O+ . Ik heb volgens mij jouw dochter wel eens op een foto gezien (jaja, jarenlange lurker) dus ik zal goed opletten ;)
  maandag 20 mei 2013 @ 10:16:12 #247
14746 k_i_m
pi_126757109
Wij zitten bij Club Martha's in Cala D'or. Is echt 5-10 minuten rijden naar Cala Mondrago *O*.
In my life
Why do I smile
  maandag 20 mei 2013 @ 10:25:15 #248
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126757285
Wij zitten ook in Cala D'or, wel in een ander hotel. Je bent er al vaker geweest dus? Ook toen je dochter nog kleiner (baby) was?
  maandag 20 mei 2013 @ 11:00:27 #249
14746 k_i_m
pi_126758076
Twee jaar geleden, toen was ze 3 :).
In my life
Why do I smile
  maandag 20 mei 2013 @ 11:56:59 #250
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_126759664
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2013 14:55 schreef Tante_Soesa het volgende:

Wij zijn 2 weken naar Mallorca gegaan toen onze jongste nog geen 2 was. Is prima bevallen! Heenreis was aan het eind van de middag en terugreis kwamen we pas om 00.30 weer op schiphol aan. Tas met Zeeman-zut mee voor in het vliegtuig (stickers, boerderijbeestjes etc en gaan!) Vrijwel iedereen sliep op de terugweg in het vliegtuig behalve onze uk. Die zat alleen maar om zich heen te kijken.

En Mallorca was heel ontspannen. Elke ochtend lekker uitslapen. 's Middags deed ze nog een dutje (en ik ook want 7 maanden zwanger) en dan 's avonds lekker tapas tot 23 uur :D Was echt een heerlijke vakantie.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')