Mij is altijd verteld dat te lang minstens net zo erg is als te kort.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:59 schreef eriksd het volgende:
Ik moest mijn scriptie inkorten en aanpassen. Nu heb ik het ding helemaal opnieuw in elkaar gedraaid en inderdaad 20 a4 minder...met een kleiner lettertype en regelafstand 0. Als ik het op normale waarden zet is het weer twee keer zo lang als toegestaan.
Hoop het van niet, uitslag van 21 december zou dan te laat kunnen komen, heb ik een week in principe niets te doen als ik die van de 17e gehaald zou hebben. Vervelend.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:56 schreef Keyos het volgende:
[..]
Als het goed is tellen vakantiedagen niet mee (hier op de EUR in ieder geval). Niet zo ongeduldig zijn dus, ik heb 21 december een tentamen gemaakt, het cijfer daarvan wordt pas 22 januari gepubliceerd (
)
Als hij wil dat ik de relevante overwegingen uit de EU jurisprudentie citeer gaat het hard hequote:Op maandag 7 januari 2013 13:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mij is altijd verteld dat te lang minstens net zo erg is als te kort.
Deadlines gelden alleen voor studenten, docenten zijn verheven boven de wet. Tentamen van 20 december wordt 11 januari bekendgemaakt (enkel op een fysiek lijstje, niet online) en het hertentamen is 18 januari. Voor mensen die niet in Groningen wonen en niet zeker weten of ze het tentamen hebben gehaald roept dit een verplichting in het leven om naar Groningen af te reizen om te checken om ze het tentamen hebben gehaald en vervolgens hebben ze nog 6 dagen om het tentamen nog een keer te bestuderen met nog een ander tentamen op 15 januari er tussen geplakt. Wat in feite dus neerkomt op 3 (!) dagen om een vak van 9 punten nogmaals tot zich te nemen.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:21 schreef Giku het volgende:
Nou, dat tentamen kan wel overnieuw (burgerlijk 3). Te weinig verdiept in het rechtsvergelijkend onderdeel. Gelukkig zijn dat maar een paar arresten en een klein beetje literatuur, dus dat komt in de her wel goed.
Wil onderhand wel eens de uitslagen van tentamens van 17 december en 21 december. 9 Werkdagen wordt volgens mij ruim geïnterpreteerd (periode tussen kerst en o&n tellen niet mee oid?).
[..]
Wanneer heb je JvB? Heb je die module 100x gedaan?
Zelfde probleem hier. Dit blok duurt drie weken, laatste tentamen was op een vrijdag, termijn is 18 werkdagen. Dus met een beetje mazzel valt de uiterste nakijkdatum na het hertentamenquote:Op maandag 7 januari 2013 14:00 schreef Giku het volgende:
[..]
Hoop het van niet, uitslag van 21 december zou dan te laat kunnen komen, heb ik een week in principe niets te doen als ik die van de 17e gehaald zou hebben. Vervelend.
Wees blij dat je überhaupt een herkansing krijgtquote:Op maandag 7 januari 2013 14:01 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Deadlines gelden alleen voor studenten, docenten zijn verheven boven de wet. Tentamen van 20 december wordt 11 januari bekendgemaakt (enkel op een fysiek lijstje, niet online) en het hertentamen is 18 januari. Voor mensen die niet in Groningen wonen en niet zeker weten of ze het tentamen hebben gehaald roept dit een verplichting in het leven om naar Groningen af te reizen om te checken om ze het tentamen hebben gehaald en vervolgens hebben ze nog 6 dagen om het tentamen nog een keer te bestuderen met nog een ander tentamen op 15 januari er tussen geplakt. Wat in feite dus neerkomt op 3 (!) dagen om een vak van 9 punten nogmaals tot zich te nemen.
Het hele systeem van hertentamens in dezelfde periode als de eerste kansen (wat heet, drie dagen na het laatste eerste kans tentamen al de eerste her) dient enkel de docenten.
Mensen die een tentamen niet in een keer halen beheersen de stof over het algemeen niet en hebben dus meer dan drie dagen nodig om deze stof nog een keer te bestuderen.
Zoals gezegd is dit systeem enkel in het leven geroepen om de docenten in de zomer langer van hun welverdiende () vakantie te laten genieten.
Ik dacht dit dus eerst ook, maar dit jaar hebben we op de UvA voor het eerst alle hertentamens in het tentamenblok er na, en dat is nog veel kutter. Na 9 weken ben je de stof volledig kwijt en dan komt het ook nog bovenop je normale tentamens.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:01 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Het hele systeem van hertentamens in dezelfde periode als de eerste kansen (wat heet, drie dagen na het laatste eerste kans tentamen al de eerste her) dient enkel de docenten.
Mensen die een tentamen niet in een keer halen beheersen de stof over het algemeen niet en hebben dus meer dan drie dagen nodig om deze stof nog een keer te bestuderen.
Zoals gezegd is dit systeem enkel in het leven geroepen om de docenten in de zomer langer van hun welverdiende () vakantie te laten genieten.
Ja, dat doen ze dus een dag later. Normaal niet erg, maar wel als je beperkt bent in de tijd.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:02 schreef Keyos het volgende:
[..]
Wees blij dat je überhaupt een herkansing krijgt, maar inderdaad vreemd dat ze het dan op deze manier oplossen. Sowieso apart dat ze de cijfers niet online publiceren, we leven niet meer in de middeleeuwen.
Kan dit beamen, vorige studie werkte ook met herkansingen in het volgende blok. Daar word je ook niet vrolijk van. Van mijn part gooien ze de kerstvakantie tussen de tentamens en de hertentamens, dit is gewoon debiel.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik dacht dit dus eerst ook, maar dit jaar hebben we op de UvA voor het eerst alle hertentamens in het tentamenblok er na, en dat is nog veel kutter. Na 9 weken ben je de stof volledig kwijt en dan komt het ook nog bovenop je normale tentamens.
Doen we dus niet aan hier. Dat is an sich wel fijn, want je bent omstreeks 10 juli ook wel echt klaar voor 2 maanden.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:06 schreef tostitomaatkaas het volgende:
In Nijmegen zijn alle herkansingen in augustus.
Fijn dat je er genoeg tijd voor hebt, maar een tentamen herkansen waar je een half jaar of meer niet naar hebt gekeken is niet echt chill.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:06 schreef tostitomaatkaas het volgende:
In Nijmegen zijn alle herkansingen in augustus.
Zelfde probleem op de EUR dit jaar voor de eerstejaars, je hebt voor vak 1 + 2 1 herkansing (die is afgelopen vrijdag geweest, daar heb ik gelukkig geen gebruik van moeten maken) , voor vak 3 t/m 8 is er 1 (!) herkansingsmogelijkheid op 19 juli, vakantieplannen moeten dus aardig lang uitgesteld worden.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Fijn dat je er genoeg tijd voor hebt, maar een tentamen herkansen waar je een half jaar of meer niet naar hebt gekeken is niet echt chill.
Vorig jaar nog een festival afgezegd omdat mijn vriendin dezelfde grap had.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:09 schreef Keyos het volgende:
[..]
Zelfde probleem op de EUR dit jaar voor de eerstejaars, je hebt voor vak 1 + 2 1 herkansing (die is afgelopen vrijdag geweest, daar heb ik gelukkig geen gebruik van moeten maken) , voor vak 3 t/m 8 is er 1 (!) herkansingsmogelijkheid op 19 juli, vakantieplannen moeten dus aardig lang uitgesteld worden.
Hopen maar dat dit volgend jaar niet het geval is, wil 2 maanden vakantiewerk doen bij Disney in Florida, dat gaat niet gebeuren als ik pas halverwege juli weg kan.
Ik kan nooit naar Rock Werchter, een festival waar ik nog wel eens heen wil, maar liever niet met zulke onzekere omstandigheden. En nog wel meer dance-festivallen.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vorig jaar nog een festival afgezegd omdat mijn vriendin dezelfde grap had.
Dat was 'm jaquote:Op maandag 7 januari 2013 14:11 schreef Giku het volgende:
[..]
Ik kan nooit naar Rock Werchter, een festival waar ik nog wel eens heen wil, maar liever niet met zulke onzekere omstandigheden. En nog wel meer dance-festivallen.
quote:Op maandag 7 januari 2013 14:07 schreef Giku het volgende:
[..]
Doen we dus niet aan hier. Dat is an sich wel fijn, want je bent omstreeks 10 juli ook wel echt klaar voor 2 maanden.
Is een beetje dubbel. Als je één tentamen hebt is dat niet zo erg, zeker niet als je geluk hebt en die bijvoorbeeld de laatste week van augustus is. Heb er nooit echt problemen mee gehad om dan half augustus te beginnen met studeren. Als je een minder jaar hebt en je moet er in augustus 5 herkansen, dan moet je inderdaad in juli al beginnen met studeren en is daarmee je vakantie redelijk verneukt.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Fijn dat je er genoeg tijd voor hebt, maar een tentamen herkansen waar je een half jaar of meer niet naar hebt gekeken is niet echt chill.
In de master geeft hij de staats- en grondrechtvakken en begeleid hij de scripties die daar over aan. Zijn vakken zijn wel de leukste die erbij zitten. Zijn werkgroepen zijn ook veel meer een samensmelting van werkgroepen zoals die zowel bij politicologie als rechten gegeven worden. Niet alleen erg verfrissend, maarf ook erg nuttig.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:29 schreef Yreal het volgende:
Ryon en monnet
Nieuwenhuis is wel een held ja. In de werkgroep durfde iemand na 13 weken te vragen of ie misschien niet een nieuwe bril moest
Helaas. Bij UvA rechten hebben ze iets tegen lange scripties en proefschriften terwijl in Leiden dat weer aangemoedigd wordt. Half college over gehad wat er allemaal fout aan is als je teveel woorden nodig hebt.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mij is altijd verteld dat te lang minstens net zo erg is als te kort.
Als je in de videozaal gaat zitten kan je natuurlijk net zo goed thuis blijven en het online kijken lijkt mequote:Op maandag 7 januari 2013 14:57 schreef Yreal het volgende:
Hoorcollege in D1.08, D0.09 en videobackup in F2.03.. Waar zal ik zitten?
Europees Recht samenvatten is nou bepaald geen sinecure. Sterker nog: het is onmogelijk.quote:Op maandag 7 januari 2013 15:00 schreef Ryon het volgende:
[..]
In de master geeft hij de staats- en grondrechtvakken en begeleid hij de scripties die daar over aan. Zijn vakken zijn wel de leukste die erbij zitten. Zijn werkgroepen zijn ook veel meer een samensmelting van werkgroepen zoals die zowel bij politicologie als rechten gegeven worden. Niet alleen erg verfrissend, maarf ook erg nuttig.
[..]
Helaas. Bij UvA rechten hebben ze iets tegen lange scripties en proefschriften terwijl in Leiden dat weer aangemoedigd wordt. Half college over gehad wat er allemaal fout aan is als je teveel woorden nodig hebt.
Acht? Was je de o.v kaart dan niet al een tijdje kwijt?quote:Op maandag 7 januari 2013 15:51 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Vaarwel OV! Het waren een mooie acht jaar
Ja, denk het wel. De casus ging echt lekker, argumentatie weet ik nog zo net nietquote:
Haha ja dat was dus ook echt precies mijn gedachtequote:Op maandag 7 januari 2013 16:08 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Ja, damn ging echt nergens over en dat voor 2 Studiepunten ofzo
Dat bijles kantoor of niet?quote:Op maandag 7 januari 2013 16:58 schreef Yreal het volgende:
Loop ik net de poort uit staat er iemand samenvattingen bestuursrecht uit te delen. Niiiiicee
Hiervoor nog een studie gedaanquote:Op maandag 7 januari 2013 16:02 schreef Ryon het volgende:
[..]
Acht? Was je de o.v kaart dan niet al een tijdje kwijt?
Hoe zat dat dan? Tenzij het een mbo opleiding is, zou dat als het goed is niet moeten uitmaken voor het totaal aantal jaar dat je reisrecht hebt aangezien de o.v kaart gekoppeld is aan je recht op stufi (stufi + 3 jaar nu stufi + 1 jaar) en niet aan het aantal studies dat gevolgd is.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:11 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Hiervoor nog een studie gedaan
Staat er inderdaad los van, maar als ik tel kom ik toch wel op een 7,5 jaar gebruik. Toch een half jaar langer dan het eigenlijk zou moeten zijn. Maar ach, nu ben ik 'm toch kwijtquote:Op maandag 7 januari 2013 17:14 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hoe zat dat dan? Tenzij het een mbo opleiding is, zou dat als het goed is niet moeten uitmaken voor het totaal aantal jaar dat je reisrecht hebt aangezien de o.v kaart gekoppeld is aan je recht op stufi (stufi + 3 jaar nu stufi + 1 jaar) en niet aan het aantal studies dat gevolgd is.
Euh.. Weet je 100% zeker dat je het afgelopen half jaar nog recht had of heb je misschien verkeerd geteld? Studiegenoot van mij dacht dat hij 8 jaar recht had op o.v en stufi (lening), is afgelopen november gepakt en moet nu zijn stufi + o.v kaart terugbetalen van september tot november aangezien het zijn eigen verantwoordelijkheid was om dat in de gaten te houden. Gaat in zijn geval om het bedrag van meer dan 2500 euro. (200 euro per maand alleen al aan o.v kaart).quote:Op maandag 7 januari 2013 17:17 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Staat er inderdaad los van, maar als ik tel kom ik toch wel op een 7,5 jaar gebruik. Toch een half jaar langer dan het eigenlijk zou moeten zijn. Maar ach, nu ben ik 'm toch kwijt
Ik kreeg in, ik meen, oktober een brief dat mijn ov-recht per 1 januari zou vervallen. Vervolgens afgelopen maand nogmaals een brief ontvangen dat het zou stoppen. Mocht ik onterecht gebruik hebben gemaakt, dan zijn ze er als de kippen bij om de boete te innen (in mijn omgeving twee man die OV paar dagen te laat hebben stopgezet > twee weken later een acceptgiro op de mat). Geen idee waar het fout is gegaan, en ik een half jaar langer OV heb gehad. Ik zie het welquote:Op maandag 7 januari 2013 17:22 schreef Ryon het volgende:
[..]
Euh.. Weet je 100% zeker dat je het afgelopen half jaar nog recht had of heb je misschien verkeerd geteld? Studiegenoot van mij dacht dat hij 8 jaar recht had op o.v en stufi (lening), is afgelopen november gepakt en moet nu zijn stufi + o.v kaart terugbetalen van september tot november aangezien het zijn eigen verantwoordelijkheid was om dat in de gaten te houden. Gaat in zijn geval om het bedrag van meer dan 2500 euro. (200 euro per maand alleen al aan o.v kaart).
DUO heeft de neiging om dat pas heel laat door te berekenen. Vanwege een inschrijvingsfout heb ik ooit eens ook een half jaar later 3 maanden stufi moeten terugdokken.
Tjah, na de situatie met mijn stufi ben ik er achter gekomen dat DUO het allemaal aan zijn reet roest wanneer iemand wel of niet ergens nog recht op heeft. Het is klaarblijkelijk compleet de verantwoordelijkheid van de student om na te gaan of zijn werkzame o.v kaart nog wel echt geldig is en of de gestorte stufi nog wel verantwoord is. Hoewel studenten er gemakshalve maar van uitgaan dat DUO dat voor het storten zelf wel al zou hebben uitgezocht.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:27 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik kreeg in, ik meen, oktober een brief dat mijn ov-recht per 1 januari zou vervallen. Vervolgens afgelopen maand nogmaals een brief ontvangen dat het zou stoppen. Mocht ik onterecht gebruik hebben gemaakt, dan zijn ze er als de kippen bij om de boete te innen (in mijn omgeving twee man die OV paar dagen te laat hebben stopgezet > twee weken later een acceptgiro op de mat). Geen idee waar het fout is gegaan, en ik een half jaar langer OV heb gehad. Ik zie het wel
Geen probleemquote:Op maandag 7 januari 2013 17:49 schreef Paxcon het volgende:
Oefenmodule maken voor jvb was wel een protip trouwens
Tip voor bestuursrecht: die oefenvragen op nestor (+ standaarduitwerkingen) zijn volgens mij een goede voorbereiding. Wordt veel stof behandeld, uitgebreide antwoorden en de vragen lijken ook wel op de tentamenvragen. Ben net begonnen en wil ze allemaal doorwerken.quote:
Thx!quote:Op maandag 7 januari 2013 18:19 schreef Valid het volgende:
[..]
Tip voor bestuursrecht: die oefenvragen op nestor (+ standaarduitwerkingen) zijn volgens mij een goede voorbereiding. Wordt veel stof behandeld, uitgebreide antwoorden en de vragen lijken ook wel op de tentamenvragen. Ben net begonnen en wil ze allemaal doorwerken.![]()
Gewoon zo'n arrest van het HVJ citeren joh, daar leggen ze in ~70 overwegingen wel altijd mooi de kern uitquote:Op maandag 7 januari 2013 15:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Europees Recht samenvatten is nou bepaald geen sinecure. Sterker nog: het is onmogelijk.
quote:Op maandag 7 januari 2013 18:11 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Geen probleem
je hebt een dm met m'n rekeningnummer
Dat is al minstens een jaar zoquote:Op maandag 7 januari 2013 18:31 schreef Ryon het volgende:
Oh, ik zie dat Nicolai sinds kort zijn bestuursrecht site met tentamenoefenvragen achter een pay-wall heeft gesodemieterd. Zonde, die site werkte namelijk verdomd handig.
Beter dan 17:30 - 20:30quote:Op maandag 7 januari 2013 18:43 schreef Ties02 het volgende:
Potverdorie, 9uur tentamen zie ik nu
zo'n hekel aan
Niet als je kort daarop nog een tentamen hebt. Doe mij dan maar gewoon 9 uurquote:Op maandag 7 januari 2013 18:46 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Wow nog nooit gehad
lijkt me wel wat opzich
Bij de EUR is dat normaal, ik heb het liever in de ochtendquote:Op maandag 7 januari 2013 18:46 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Wow nog nooit gehad
lijkt me wel wat opzich
Echt? Volgens mij had ik voor de zomer nog een aantal van die opgaves gedaan. Wel jammer, was een prima site.quote:
Inderdaad best wel relaxed. Ik heb morgen van 18.00 tot 21.00 uur. Dan heb je nog een hele dag erbij om de stof door te nemen.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:46 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Wow nog nooit gehad
lijkt me wel wat opzich
Die is tof ! Maar volgensmij was dat enkel voor de zomerhers gratis.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:31 schreef Ryon het volgende:
Oh, ik zie dat Nicolai sinds kort zijn bestuursrecht site met tentamenoefenvragen achter een pay-wall heeft gesodemieterd. Zonde, die site werkte namelijk verdomd handig.
Goed bezig man. Arrest heb je geen idee? Dat ging bij mij voor mijn gevoel beter dan Argumentatie.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:33 schreef Paxcon het volgende:
1 fout op argumentatie. Arrest geen idee of ik dat goed gemaakt heb.
Wederom goed bezig!quote:Op maandag 7 januari 2013 17:33 schreef Paxcon het volgende:
1 fout op argumentatie. Arrest geen idee of ik dat goed gemaakt heb.
Haha ja! Zijn er niet zoveel vrouwen in dit topic dan?quote:Op maandag 7 januari 2013 19:47 schreef Ties02 het volgende:
Yes nog een vrouw in het topic!![]()
Ja ben op dit moment bezig voor bestuurs 2, oefententamens doornemen.
Is ook de leukste en de beste faculteitquote:Op maandag 7 januari 2013 19:49 schreef SpotlessMind00 het volgende:
De mensen van de RUG zijn flink in de meerderheid geloof ik
Vrouwen zijn helaas in de minderheidquote:Op maandag 7 januari 2013 19:51 schreef Modder het volgende:
[..]
Haha ja! Zijn er niet zoveel vrouwen in dit topic dan?
Oefententamens doornemen is wel slim, ga ik morgen ook nog even mee bezig. Ik probeer nu eerst de arresten even af te krijgen, maar heb even geen zin meer nu ik bij de Amelandse benzinepompen ben aanbeland
See if I care.quote:Op maandag 7 januari 2013 19:51 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Is ook de leukste en de beste faculteit
quote:
Mwah ik vond hem niet makkelijk en ik weet niet hoe pietje precies ze zijn.quote:Op maandag 7 januari 2013 19:35 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Goed bezig man. Arrest heb je geen idee? Dat ging bij mij voor mijn gevoel beter dan Argumentatie.
Hou opquote:Op maandag 7 januari 2013 19:42 schreef Ties02 het volgende:
Paxcon is echt zo'n persoon die bij de propedeuse uitreiking speciaal naar voren wordt gehaald als de überstudent
Dankje.quote:Op maandag 7 januari 2013 19:46 schreef Modder het volgende:
Goedenavond allemaal, ik kom me ook maar eens melden in dit topic! Tweedejaars rechtsgeleerdheid aan de RUG, en nu uiteraard druk bezig met bestuursrecht 2 -;) Nog meer mensen hier nu mee bezig zijn?
1 fout op argumentatie is inderdaad netjes voor JVB trouwens! Hoop dat je het arrest net zo goed hebt gemaakt
Ja wacht maar jij!quote:
quote:Op maandag 7 januari 2013 19:48 schreef Yreal het volgende:
Allemaal pax zijn schuld, altijd maar overal links hierheen posten..
Oh ja dat werkt ookquote:Op maandag 7 januari 2013 19:51 schreef Ties02 het volgende:
Vrouwen zijn helaas in de minderheid![]()
Aha, ja ik neem de arresten tegelijk met de stof door, los arresten stampen werkt voor mij nooit zo
Kloptquote:Op maandag 7 januari 2013 19:58 schreef Modder het volgende:
[..]
Oh ja dat werkt ookIk ken de stof al redelijk goed (alle hoorcolleges + werkcolleges voorbereid aanwezig geweest + de bonus) dus vond ik het wel fijn om de arresten even als eerste te doen, die zijn namelijk het meest weggezakt. Heb jij ook de bonus?
En wat is jouw volgende vak dan Paxcon? Staatsrecht 1A zeker?
Echt.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:43 schreef Ties02 het volgende:
Potverdorie, 9uur tentamen zie ik nu
zo'n hekel aan
Ja precies hetzelfde, alleen ben de hoorcolleges geen enkele keer geweest, werkgroepen wel actief bezig geweest. Maar ook de bonus, belachelijk trouwens hoeveel opdrachten we moesten doen voor dat 0.5 puntjequote:Op maandag 7 januari 2013 19:58 schreef Modder het volgende:
[..]
Oh ja dat werkt ookIk ken de stof al redelijk goed (alle hoorcolleges + werkcolleges voorbereid aanwezig geweest + de bonus) dus vond ik het wel fijn om de arresten even als eerste te doen, die zijn namelijk het meest weggezakt. Heb jij ook de bonus?
Als ik het boek toentertijd gekocht heb is de kans groot dat ik de 2009 versie wel heb liggen.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:03 schreef Maharbal het volgende:
Heeft iemand in de buurt van A'dam 'J. de Hullu, Materieel strafrecht, Kluwer, Deventer, 4e druk, 2009;' voor mij te leen?
Ja ik vond het ook wel belachelijk veel werk voor een halve bonuspuntquote:Op maandag 7 januari 2013 20:00 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja precies hetzelfde, alleen ben de hoorcolleges geen enkele keer geweest, werkgroepen wel actief bezig geweest. Maar ook de bonus, belachelijk trouwens hoeveel opdrachten we moesten doen voor dat 0.5 puntje![]()
welke werkgroep zat je?
Ja preciesquote:Op maandag 7 januari 2013 20:07 schreef Modder het volgende:
[..]
Ja ik vond het ook wel belachelijk veel werk voor een halve bonuspuntVond ook dat er af en toe best streng nagekeken werd. Hopen dan maar dat het van pas gaat komen haha. Ik zat in werkgroep 3 geloof ik, jij?
Welkom!quote:Op maandag 7 januari 2013 19:46 schreef Modder het volgende:
Goedenavond allemaal, ik kom me ook maar eens melden in dit topic! Tweedejaars rechtsgeleerdheid aan de RUG, en nu uiteraard druk bezig met bestuursrecht 2 -;) Nog meer mensen hier nu mee bezig zijn?
1 fout op argumentatie is inderdaad netjes voor JVB trouwens! Hoop dat je het arrest net zo goed hebt gemaakt
Dat laatste zou ik ook heel chill vinden. Trap er trouwens niet in dat enkel de 'standaardjurisprudentie' verplicht is zoals het in het werkboek staat, want een deel van de 'werkgroepcasussen' horen ook gewoon bij de verplichte stof. Kijk voor een overzicht van de verplichte arresten voorin de klapper. Ben benieuwd hoeveel mensen de mist in gaan door (zoals gezegd) enkel de 'standaardjurisprudentie' voor te bereiden.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:09 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja precies
Ah misschien zaten we wel in dezelfdemaar ik zat in wg1
Heb jij iets gevonden met alle verplichte arresten op een rij trouwens?
Niet om hatelijk te doen, maar dit is wel hele basale kennis.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:25 schreef Studeur het volgende:
Hoe zit dat met studiepunten? Op internet staat dat ik 10 studiepunten heb gehaald voor encyclopedie v/d rechtswetenschap, mijn cijfer hiervoor was een 8. Voor staats- en bestuursrecht had ik een 5 gehaald en daar heb ik 0 studiepunten voor gekregen...
Weet iemand hoe het zit? Krijg je ook 10 studiepunten als je een 6 haalt bijvoorbeeld?
Universiteit leiden 1e jaar
Meen je dit serieus?quote:Op maandag 7 januari 2013 20:25 schreef Studeur het volgende:
Hoe zit dat met studiepunten? Op internet staat dat ik 10 studiepunten heb gehaald voor encyclopedie v/d rechtswetenschap, mijn cijfer hiervoor was een 8. Voor staats- en bestuursrecht had ik een 5 gehaald en daar heb ik 0 studiepunten voor gekregen...
Weet iemand hoe het zit? Krijg je ook 10 studiepunten als je een 6 haalt bijvoorbeeld?
Universiteit leiden 1e jaar
haha geweldigquote:Op maandag 7 januari 2013 20:26 schreef Modder het volgende:
Je krijgt het volle aantal studiepunten als je het vak met een voldoende afsluitDus bij een cijfer tussen de 1-5 krijg je 0 studiepunten, tussen de 6-10 alle studiepunten
Daarom wordt de 5,5 ook wel de studententien genoemd omdat je de studiepunten toch wel krijgt
Als je 'm hebt en ik 'm eventueel kan lenen, krijg je een biertje van mequote:Op maandag 7 januari 2013 20:05 schreef Ryon het volgende:
[..]
Als ik het boek toentertijd gekocht heb is de kans groot dat ik de 2009 versie wel heb liggen.
quote:Op maandag 7 januari 2013 20:27 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Niet om hatelijk te doen, maar dit is wel hele basale kennis.
Antwoord is ja.
Ik dacht ik zeg er niets vanquote:Op maandag 7 januari 2013 20:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Meen je dit serieus?![]()
Hoe lang geleden is het dat je je vwo haalde?
Demogue-Besier leer eist dubbele causaliteit toch? Zowel tussen de onrechtmatige daad en de schade als tussen het onrechtmatige element van de OD en de schade.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:20 schreef Ties02 het volgende:
Amelandse benzinepomp ziet inderdaad op de vierde drempel; de causaliteit
Was de schade ook opgetreden als het bestuursorgaan een rechtmatig besluit had genomen? 6:98 Demogue-Besier leer
(blz. 97 van de reader staat die casus)
Als die vraag dus bevestigend wordt beantwoord is er geen causaal verband tussen de onrechtmatige overheidsdaad en de geleden schade.
De zesjescultuur gaat inderdaad door, ook na je afstuderen. Studeer je straks af met een mooi zesje, dan krijg je ook een aan een zesje gelijkwaardige baan, als je al een baan krijgt.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:28 schreef Studeur het volgende:
[..]
haha geweldigwist dat niet eens. Ik dacht je moet 40 vd 60 studiepunten halen in 1 jaar dus voor elk tentamen gemiddeld een 6.6
Maar de zesjescultuur gaat hier dus gewoon door
Ik ken het aardig, maar ben wel behoorlijk achterop m'n eigen planning geraakt helaas. Ik werk die oefenvragen nog door (vooral omdat daar goede antwoorden van zijn, wel zo handig) en ga morgen nog even aan de slag met oefententamens en vooral de arresten. Heb in elk geval ook de bonus (tering wat een werk was dat), ookal heb ik vrijwel nooit de werkcolleges voorbereid.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:17 schreef Modder het volgende:
Haha dat zou wel toevallig geweest zijn als we in dezelfde werkgroep hadden gezeten, ik zit nu ook al van: hmm zou ik een van de tweedejaars RUG die hier posten kennen?Niet onwaarschijnlijk haha.
Alle verplichte arresten met de uitwerkingen bedoel je? Nee helaas, heb nog niet echt iets gevonden. Was stiekem al wel even op zoek geweest omdat ik dus niet veel meer snap van de Amelandse benzinepomp dan dat het iets met onrechtmatige overheidsdaad en relativiteit en causaliteit te maken heeftIk vind de arresten die behandeld zijn op de hoorcolleges (als je de slides ook bekijkt) wel redelijk helder, maar die alleen als werkgroepcasus behandeld zijn vind ik niet allemaal duidelijk. Ik kan ook niet al mijn aantekeningen van de werkgroepen terugvinden, dat zou ook kunnen meespelen
En goede tip trouwens Valid, zal daar eens naar kijkenHad op Studeersnel ook al wat oude tentamens gevonden, maar dit is ook wel een goed idee! Ken jij het al goed?
Volgens mij alleen tussen de toerekenbare onrechtmatige daad door een BO en de geleden schade. Maar misschien zit het erin verstopt (in die vraag waar je de situatie omkeert)quote:
Haha herkenbaar hoor, vind dat voor dit semester ook wel belachelijk veel arresten moeten kennenquote:Op zich hoef ik niet eens per se een overzicht met alle antwoorden van de vragen per arrest, maar gewoon de rechtsregel per arrest zou verdomd handig zijn.
studeersnel?quote:Op maandag 7 januari 2013 20:33 schreef Modder het volgende:
[..]
Haha herkenbaar hoor, vind dat voor dit semester ook wel belachelijk veel arresten moeten kennen40 voor strafrecht, 11 voor bestuursrecht, 31 voor burgerlijk en dan heb ik nog niet gesproken over de adagia voor rechtsgeschiedenis... Een overzichtje met de arresten en rechtsregels zou ik ook wel handig vinden ja
Ik weet niet of je een antwoord krijgt, want er zijn geen actieve Tilburgers hier.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:32 schreef suikerbiet het volgende:
Hallo allemaal,
Momenteel zit ik in (hopelijk) het laatste jaar van mijn scholierentijd. Een studie kiezen is dus belangrijk voor mij. Nou ben ik geinteresseerd in fiscaal recht.
Op de Radboud Universiteit in Nijmegen is dit mogelijk via de gewone bachelor en daarna een master Fiscaal recht. Nou wordt er op de Tilburg University een bachelor Fiscaal recht aangeboden en zou iemand van jullie mij het verschil tussen deze twee studies kunnen uitleggen.
Bij voorbaat dank,
Suikerbiet
Maar toch geweldig bezig gewoon.quote:Op maandag 7 januari 2013 19:53 schreef Paxcon het volgende:
[..]. Is helaas 30% van het cijfer.
[..]
Mwah ik vond hem niet makkelijk en ik weet niet hoe pietje precies ze zijn.
Paxcon, doe de novietendans!quote:Op maandag 7 januari 2013 20:39 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar toch geweldig bezig gewoon.
Een voorbeeldnoviet.
Het globale verschil is dat je in Tilburg al in je bachelor begint met je specialiastie (net als bijvoorbeeld in Groningen), terwijl je in Nijmegen eerst een brede juridische bachelor volgt waarna je (fiscale) specialisatie volgt in je master (net als bijvoorbeeld aan de VU). Beide wegen hebben voordelen en nadelen.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:32 schreef suikerbiet het volgende:
Hallo allemaal,
Momenteel zit ik in (hopelijk) het laatste jaar van mijn scholierentijd. Een studie kiezen is dus belangrijk voor mij. Nou ben ik geinteresseerd in fiscaal recht.
Op de Radboud Universiteit in Nijmegen is dit mogelijk via de gewone bachelor en daarna een master Fiscaal recht. Nou wordt er op de Tilburg University een bachelor Fiscaal recht aangeboden en zou iemand van jullie mij het verschil tussen deze twee studies kunnen uitleggen.
Bij voorbaat dank,
Suikerbiet
Valt strafrecht tegen? Ik doe hem (zoals gepland) pas in de herkansing de 23e en heb het hele semester niets gevolgd (geen colleges / boek /nada). Heb ongeveer 10 dagen de tijd, hopelijk gaat dat wel goed lukken.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:41 schreef Modder het volgende:
Heb studeersnel al even gecheckt Tchock, maar helaas geen arrestenoverzicht. Wel bedankt voor de tip!
Haha ik denk dat ik dat overzichtje toch maar zelf maak - zal jullie de details besparen over mijn bedroevende bankrekeningsaldo na december
En ach, in vergelijking met strafrecht valt het allicht mee haha
Wat is dat trouwens toch steeds met die novietendans...?
Ja hier precies hetzelfdequote:Op maandag 7 januari 2013 20:44 schreef Valid het volgende:
[..]
Valt strafrecht tegen? Ik doe hem (zoals gepland) pas in de herkansing de 23e en heb het hele semester niets gevolgd (geen colleges / boek /nada). Heb ongeveer 10 dagen de tijd, hopelijk gaat dat wel goed lukken.![]()
Moest opzoeken wat een noviet wasquote:Op maandag 7 januari 2013 20:42 schreef Ties02 het volgende:
Als je een noviet bent moet je een dansje doen
(ik word alleen onterecht gekwalificeerd als noviet en denk erover om in bezwaar te gaan)
Dat tweede lid, mag dat?quote:Annulering
8.1 U heeft het recht uw order te annuleren gedurende een periode van zeven (7) werkdagen te beginnen op: (i ) voor Producten - de dag waarop het Product aan U wordt geleverd; (...)
8.2 Uw recht op annulering van een order gedurende de Afkoelingsperiode vervalt indien het verpakkingsmateriaal is verwijderd of de verzegeling van de software elektronisch of anderszins is verbroken.
Dit gaat om algemene voorwaarden?quote:Op maandag 7 januari 2013 20:48 schreef Tchock het volgende:
Hé, heel simpel vraagje, maar ik twijfel aan mezelf.
[..]
Dat tweede lid, mag dat?
Hmmm.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:42 schreef Ties02 het volgende:
Als je een noviet bent moet je een dansje doen
(ik word alleen onterecht gekwalificeerd als noviet en denk erover om in bezwaar te gaan)
Dàt kan niet.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:48 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik stel het net zo lang uit totdat ik geen noviet meer ben
- Standaarduitwerkingen oefenvragen, arresten en standaardvragenquote:Op maandag 7 januari 2013 20:44 schreef Valid het volgende:
[..]
Valt strafrecht tegen? Ik doe hem (zoals gepland) pas in de herkansing de 23e en heb het hele semester niets gevolgd (geen colleges / boek /nada). Heb ongeveer 10 dagen de tijd, hopelijk gaat dat wel goed lukken.![]()
Mag je de wettelijke bedenktermijn (die expliciet noemt dat er zonder reden geretourneerd mag worden, dus ook als het product na gebruik niet bevalt) beperken tot het moment dat het product wordt uitgepakt?quote:
Aan de Uva houdt dat verschil ook in dat de fiscalisten slechts Internationaal belastingrecht als master kunnen doen, terwijl de 'gewone' juristen ook kunnen kiezen voor Nederlands belastingrechtquote:Op maandag 7 januari 2013 20:43 schreef Valid het volgende:
[..]
Het globale verschil is dat je in Tilburg al in je bachelor begint met je specialiastie (net als bijvoorbeeld in Groningen), terwijl je in Nijmegen eerst een brede juridische bachelor volgt waarna je (fiscale) specialisatie volgt in je master (net als bijvoorbeeld aan de VU). Beide wegen hebben voordelen en nadelen.
Kort gezegd: als je nu al zeker weet dat je voor de fiscale richting kiest, kun je misschien het best kiezen voor een universiteit waarbij je die keuze al voor je bachelor maakt (vaak vanaf het tweede jaar definitief). Ik kan me voorstellen dat dit je een voorsprong geeft ten opzichte van fiscalisten die pas zich pas in hun laatste jaar vol op de fiscaliteit hebben gestort (zoals uit Nijmegen), want je hebt een steviger fiscale basis. Die laatste groep heeft daarentegen wel langer de tijd zich te oriënteren op de verschillende richtingen zodat je na je derde jaar nog kan beslissen dat je toch liever voor privaatrecht / bestuursrecht / financieel recht / what-ever recht kiest.
Dat zonder reden retourneren impliceert niet dat wat jij bedoelt.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mag je de wettelijke bedenktermijn (die expliciet noemt dat er zonder reden geretourneerd mag worden, dus ook als het product na gebruik niet bevalt) beperken tot het moment dat het product wordt uitgepakt?
edit; het gaat hier om een laptop.
Nee, en er hoeft waarschijnlijk ook niet geretourneerd te worden. Vriendin twijfelt aan haar aankoop die nog niet is gearriveerd, dus ik las voor de zekerheid even de AV door en toen kwam ik dit tegenquote:Op maandag 7 januari 2013 20:52 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dat zonder reden retourneren impliceert niet dat wat jij bedoelt.
Bij een laptop is het wel een heel ander verhaal lijkt me, wtf
Is er daadwerkelijk iets mis mee dan?
Heeft ze weer mazzel dat d'r vriendje jurist is.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, en er hoeft waarschijnlijk ook niet geretourneerd te worden. Vriendin twijfelt aan haar aankoop die nog niet is gearriveerd, dus ik las voor de zekerheid even de AV door en toen kwam ik dit tegen
Het is in ieder geval geen zwarte/grijze lijst bedingquote:Op maandag 7 januari 2013 20:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, en er hoeft waarschijnlijk ook niet geretourneerd te worden. Vriendin twijfelt aan haar aankoop die nog niet is gearriveerd, dus ik las voor de zekerheid even de AV door en toen kwam ik dit tegen
Maar waar vind ik de beleidsregels omtrent het begrip 'noviet'?quote:Op maandag 7 januari 2013 20:52 schreef Actaeon het volgende:
[..]
We moeten streng edoch rechtvaardig zijn.
Maar, ben je het met me eens dat het onzin is dat de bedenktijd vervalt als het uitgepakt wordt?quote:Op maandag 7 januari 2013 20:54 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Heeft ze weer mazzel dat d'r vriendje jurist is.
Daarom staat er 'zonder opgaaf van reden'. Júist voor als er niets mis mee is. In tegenstelling tot ontbinding van een ''normale'' koop, wat alleen kan met een goede reden.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:54 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Het is in ieder geval geen zwarte/grijze lijst beding![]()
Het is ook best logisch, als je zo'n aankoop doet ga je van te voren wel goed af wat je wilt, tenzij het product echt mankementen vertoont lijkt het me niet dat je zoiets meteen terug kan sturen na gebruik.
Encyclopedia corpora; tweede editie.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:54 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Waar waar vind ik de beleidsregels omtrent het begrip 'noviet'?
Uiteraard zijn er regels over. Daar baseer ik dit alles opquote:Op maandag 7 januari 2013 20:55 schreef Modder het volgende:
Staan hier ook niet wat regels over in boek 7 BW?
Edit: art. 7:46d BW?
wat is deze...quote:
Bij Sideshow en mij. We zijn op dit moment druk bezig met het maken van richtlijnen en besluiten omtrent een aantal gevallen. Je wordt zo spoedig mogelijk geïnformeerd.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:54 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Waar waar vind ik de beleidsregels omtrent het begrip 'noviet'?
quote:Op maandag 7 januari 2013 20:57 schreef Ties02 het volgende:
Volgens mij zouden de novietenhoeders nog op de proppen komen met de juiste criteria...
Ja slap gelul dit horen we nou al weken. In strijd met het rechtzekerheidsbeginsel, wij weten niet waar we aan toe zijn hier.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:58 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Bij Sideshow en mij. We zijn op dit moment druk bezig met het maken van richtlijnen en besluiten omtrent een aantal gevallen. Je wordt zo spoedig mogelijk geïnformeerd.
Dat zou betekenen dat mocht ze zich bedenken, de laptop slechts als 2e hands door de winkelier weer verkocht zou kunnen worden. Volgens mij houdt de bedenktijd in dat je het product binnen de bedenktijd, in originele staat mag/moet retourneren.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar, ben je het met me eens dat het onzin is dat de bedenktijd vervalt als het uitgepakt wordt?
Corpora, (latijn) meervoud voor het corps.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:56 schreef Paxcon het volgende:
[..]
wat is deze...
Klinkt als het Corpus Iuris Civilis
Gewoon hardheidsclausule, ben je van dat gezeik af.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:58 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Bij Sideshow en mij. We zijn op dit moment druk bezig met het maken van richtlijnen en besluiten omtrent een aantal gevallen. Je wordt zo spoedig mogelijk geïnformeerd.
Uhm om eerlijk te zijn heb ik de hele discussie niet gevolgd.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar, ben je het met me eens dat het onzin is dat de bedenktijd vervalt als het uitgepakt wordt?
Nouja, volgens mij moet je alleen binnen de bedenktijd het product met redelijke zorg behandelen. En bij schade aan product of verpakking dat betalen. Volgens mij bestaat er niet zoiets als een gebruiksverbod binnen die tijd.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:59 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat mocht ze zich bedenken, de laptop slechts als 2e hands door de winkelier weer verkocht zou kunnen worden. Volgens mij houdt de bedenktijd in dat je het product binnen de bedenktijd, in originele staat mag/moet retourneren.
Dus je mag de doos met de laptop onder de trap zetten en er over nadenken maar je mag de laptop niet uitpakken/gebruiken en dan weer retourneren.
Hahaha. 63 Awr geldt uiteraard ook in het topic ja.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:59 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Corpora, (latijn) meervoud voor het corps.
[..]
Gewoon hardheidsclausule, ben je van dat gezeik af.
Redelijke termijn is nog niet overschreden. We zijn pas een week verder ofzo.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:58 schreef Ties02 het volgende:
[..]
[..]
Ja slap gelul dit horen we nou al weken. In strijd met het rechtzekerheidsbeginsel, wij weten niet waar we aan toe zijn hier.
Ik kan het ook niet onderbouwen met juridische waarheden maar het lijkt me het meest logische en het meest faire.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nouja, volgens mij moet je alleen binnen de bedenktijd het product met redelijke zorg behandelen. En bij schade aan product of verpakking dat betalen. Volgens mij bestaat er niet zoiets als een gebruiksverbod binnen die tijd.
quote:Op maandag 7 januari 2013 21:04 schreef Ties02 het volgende:
Ja T, je houdt ons van de werkelijke studie af
Het is een complot uit 020.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:04 schreef Ties02 het volgende:
Ja T, je houdt ons van de werkelijke studie af
Ik was 3 uur wakker vandaag dus nee, wel van 's avonds tot diep in de nacht meestal.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:07 schreef Paxcon het volgende:
Tot hoe laat studeren jullie eigenlijk door?
Echt gewoon de hele dag? Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat?
22 uur per dag. Ik slaap met een boek opgeslagen over mijn hoofd zodat ik verder kan lezen zodra ik wakker word.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:07 schreef Paxcon het volgende:
Nee joh. Meestal doe ik 's avonds niet echt iets meer.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:07 schreef Paxcon het volgende:
Ik mag blij zijn als ik er 4 uur (actief) uit kan persen en dat alleen tijdens tentamenperiodes.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:07 schreef Paxcon het volgende:
En meestal de dag erna, althans ik, vrij waardeloos en niet geconcentreerd genoeg voor een tentamen.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:08 schreef Maharbal het volgende:
Hangt/hing van de deadline af.
Ik verkoos een goede nacht slaap boven een nacht doortrekken. Doortrekken getuigt van slechte planning en je neemt toch veel minder op als je niet fatsoenlijk slaapt.
Wat doe je aan?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:09 schreef Modder het volgende:
Ik probeer wel de hele dag te studeren maar helaas slaagt dit plan niet altijd
Morgen een dagje UB van 09:00 tot 17:00 in de planning iig
Ik moest lachenquote:Op maandag 7 januari 2013 21:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
22 uur per dag. Ik slaap met een boek opgeslagen over mijn hoofd zodat ik verder kan lezen zodra ik wakker word.
Ik verkoos een goede nacht slaap boven een nacht doortrekken. Pffffffrrrrrrttttttt.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:08 schreef Maharbal het volgende:
Hangt/hing van de deadline af. Ik verkoos een goede nacht slaap boven een nacht doortrekken. Doortrekken getuigt van slechte planning en je neemt toch veel minder op als je niet fatsoenlijk slaapt.
Wat ik wel deed was om de zoveel tijd een pauze om mezelf te belonen. Dus '1 uur studeren en dan mag ik een aflevering <insert serie/film/game/whatever> kijken/doen.'
quote:Op maandag 7 januari 2013 21:10 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik verkoos een goede nacht slaap boven een nacht doortrekken. Pffffffrrrrrrttttttt.
quote:Op maandag 7 januari 2013 21:10 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik verkoos een goede nacht slaap boven een nacht doortrekken. Pffffffrrrrrrttttttt.
quote:Op maandag 7 januari 2013 21:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Aan je edit te zien snap je m'n grap niet.
Nou nee ik kom dus echt nooit in de UBquote:Op maandag 7 januari 2013 21:11 schreef Paxcon het volgende:
En ik zie dus morgen van Ties/Bruce/andere Groninger wel een berichtje op Gespot UB (of hoe dat ook heet) verschijnen.
Waar? Hart- en vaatziektenafdeling van het AMC?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:13 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zo kom je er inderdaad wel, dikzak.
Ik zat vanochtend ook te gniffelen achter de computer om een V-N uitspraak over prostitueesquote:Op maandag 7 januari 2013 21:13 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Sorry maar ik ben lang niet volwassen genoeg om dat soort posts goed te lezen.
Hij zit lekker dichtbij het VUMC he.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waar? Hart- en vaatziektenafdeling van het AMC?
Oh oke, ik ook niet (meer).quote:Op maandag 7 januari 2013 21:12 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nou nee ik kom dus echt nooit in de UB
Elke dag is toch zo'n feestje?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:12 schreef Tchock het volgende:
Het was toch zo'n 'op je allerbest uitzien en mensen spotten'-feestje, dan weet je toch wel wat je aan gaat doen
Dit jaar wel. Als je eenmaal in een studieritme zit is het zonder om dat weer kwijt te raken.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:07 schreef Paxcon het volgende:
Ipod in en het is heerlijk studeren daar.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:15 schreef Paxcon het volgende:
Ik word een beetje zenuwachtig van dat stille gedoe....
En blijkbaar als je vrouw bent word je ook nog de hele dag in de gaten gehouden. Daar dan gelukkig geen last van.
Zie het voor me. Ties02 komt de UB binnen, zet z'n ghettoblaster neer en doet snoeiharde speedcore op.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:16 schreef Ties02 het volgende:
Ja precies, al dat gesjans daar bah
Ik studeer sowieso alleen maar met muziek aan en eten binnen handbereik
Waarom zou je dan daar gaan zittenquote:Op maandag 7 januari 2013 21:16 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ipod in en het is heerlijk studeren daar.
Ik ben zo wel eens vaker met een boek op m'n kop in slaap gedonderd. Meestal moest ik na een tijdje toch echt rechtop gaan zitten.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:17 schreef Paxcon het volgende:
Precies, gewoon lekker muziek op. Wat eten kunnen maken, in bed liggen te leren
Zodat al het bloed naar je permanente boner kan, zodat je nog een excuus hebt waarom je een onvoldoende hebt gehaald.quote:
Dat is alleen maar buiten de tentamenweken om. Nu is het een kwestie van der op of der onder voor veel mensen.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:12 schreef Tchock het volgende:
Het was toch zo'n 'op je allerbest uitzien en mensen spotten'-feestje, dan weet je toch wel wat je aan gaat doen
Ik val ook geregeld een uurtje in slaap als ik in bed ga studeren. Naja, dat neem ik voor lief.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:17 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik ben zo wel eens vaker met een boek op m'n kop in slaap gedonderd. Meestal moest ik na een tijdje toch echt rechtop gaan zitten.
quote:Op maandag 7 januari 2013 21:17 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zie het voor me. Ties02 komt de UB binnen, zet z'n ghettoblaster neer en doet snoeiharde speedcore op.
'Zo, nu lekker studeren.'
Studiemaatje?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:17 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Studeren gaat het beste alleen voor mij. Laatst ook iemand die een studiemaatje zocht. Niks voor mij.
Kort antwoord? Ja.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:18 schreef Ties02 het volgende:
[..]Zie je me aan voor een of andere tokkie ofzo
Dat kan ik mobiel net zo goed als thuis.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:18 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Omdat je dan niet gaat facebooken/andere pc dingen/andere afleidingen.
Omwille van de sfeer in het topic geef ik geen antwoord.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:18 schreef Ties02 het volgende:
[..]Zie je me aan voor een of andere tokkie ofzo
Hé ik ben ook geen 16 meer hè ofzo?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:17 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik ben zo wel eens vaker met een boek op m'n kop in slaap gedonderd. Meestal moest ik na een tijdje toch echt rechtop gaan zitten.
[..]
Zodat al het bloed naar je permanente boner kan, zodat je nog een excuus hebt waarom je een onvoldoende hebt gehaald.
Doe ik bijna nooit. Dus werkt prima. Tchock.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat kan ik mobiel net zo goed als thuis.
Soms zie ik op het forum bij ons wel eens dat soort oproepjes. Ik kan me voorstellen dat mensen daar baat bij hebben. Ik niet.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:18 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Studiemaatje?Wat is dat voor onzin dan?
Ak-ta-ee-on.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:20 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Doe ik bijna nooit. Dus werkt prima. Tchock.
Ohquote:Op maandag 7 januari 2013 21:20 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Soms zie ik op het forum bij ons wel eens dat soort oproepjes. Ik kan me voorstellen dat mensen daar baat bij hebben. Ik niet.
Preciesquote:Op maandag 7 januari 2013 21:21 schreef Paxcon het volgende:
[..]
OhZou er ook niet zo op zitten te wachten. Houdt de boel alleen maar op denk ik.
Dit is het vooral denk ik. Plus je creeert een psychologische druk voor jezelf. 'Hij/zij gaat, dus ik moet ook' en 'hij/zij gaat nog niet weg, dus ik ook niet'.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:22 schreef Modder het volgende:
Studiemaatje is best handig hoor! Iets in de zin van gedeelde smart is halve smart. En gezamenlijk koffiepauzes kunnen houden
Dat had ik laatst. Iemand had me via LinkedIn opgespoord om een samenvatting van Inleiding Strafrecht te vragenquote:Op maandag 7 januari 2013 21:20 schreef Ties02 het volgende:
Studiemaatje in de zin van> mag ik al je antwoorden en samenvattingen lenen, dan ja
Dit zou mij vast helpen.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dit is het vooral denk ik. Plus je creeert een psychologische druk voor jezelf. 'Hij/zij gaat, dus ik moet ook' en 'hij/zij gaat nog niet weg, dus ik ook niet'.
Wat kijkde gij nou, kut (akta)jong.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hihaho altijd te porren voor een grapje onze aktajon.
Je wordt gewoon gebruiktquote:Op maandag 7 januari 2013 21:23 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dat had ik laatst. Iemand had me via LinkedIn opgespoord om een samenvatting van Inleiding Strafrecht te vragen
Ook gegeven?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:23 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dat had ik laatst. Iemand had me via LinkedIn opgespoord om een samenvatting van Inleiding Strafrecht te vragen
Totdat je studiemaatje net zo'n grote lambal is als je zelf bent. Oh hij gaat weg, dan kan ik ook wel weg.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dit is het vooral denk ik. Plus je creeert een psychologische druk voor jezelf. 'Hij/zij gaat, dus ik moet ook' en 'hij/zij gaat nog niet weg, dus ik ook niet'.
Terwijl hij las vertoonde zijn gezicht geen enkele emotie. Hij keek op en staarde uit het raam. Een zucht kwam over zijn lippen. Toen boog hij het hoofd weer en las verder.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wat kijkde gij nou, kut (akta)jong.
Dat station is al 15 jaar gepasseerd.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:25 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
En niet eens voor mijn lichaam.
Ja lach maar, maar lach je ook als ik met mijn ghettoblaster je kantoor binnen loop HAA!quote:Op maandag 7 januari 2013 21:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Gooi je ghettoblaster in de strijd Ties!
That's me. Always the funny guy. Always the nice guy. Always here to support you.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hihaho altijd te porren voor een grapje onze aktajon.
Je komt niet langs de beveiligde deuren zonder pasje.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:26 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja lach maar, maar lach je ook als ik met mijn ghettoblaster je kantoor binnen loop HAA!
*BAM* Muziek, dames en heren.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:26 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja lach maar, maar lach je ook als ik met mijn ghettoblaster je kantoor binnen loop HAA!
quote:Op maandag 7 januari 2013 21:25 schreef omelette het volgende:
3 foutjes op argumentatie bij jvb. Casus ging voor m'n gevoel nog beter dus komt wel goed ditMorgen hele dag bezig voor staatsrecht
Goed bezig!quote:Op maandag 7 januari 2013 21:25 schreef omelette het volgende:
3 foutjes op argumentatie bij jvb. Casus ging voor m'n gevoel nog beter dus komt wel goed ditMorgen hele dag bezig voor staatsrecht
Ik deins nergens voor terug, echt novietendoorzettingsvermogen!quote:Op maandag 7 januari 2013 21:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je komt niet langs de beveiligde deuren zonder pasje.
Nee. Niet omdat ik een klootzak ben maar omdat ik niet wil dat dat spul gaat zwerven waarbij iedereen commentaar kan geven op eventuele miskleunen. Ook al had ik zelf een 8quote:
Pff ja totaal geen zin in staatsrecht lerenquote:Op maandag 7 januari 2013 21:25 schreef omelette het volgende:
Best dik glas, maar ik nodig je van harte uit om het te proberen!quote:Op maandag 7 januari 2013 21:27 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik deins nergens voor terug, echt novietendoorzettingsvermogen!
Plus de makkelijkste tentamens.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:27 schreef Valid het volgende:
[..]
[..]
Goed bezig!
Verheug je er nou maar op, staatsrecht is prachtig!Vond het echt één van de mooiste vakken uit het eerste jaar.
Een interesse in politiek is eigenlijk wel must alleen.
Heel die trein is zelfs uit de dienstregeling genomen.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat station is al 15 jaar gepasseerd.
Als het echt van die figuren zijn die er met de pet naar gooien en dan even denken te gaan scoren op jouw inzet, zou ik er echt schijt aan hebben.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:27 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Nee. Niet omdat ik een klootzak ben maar omdat ik niet wil dat dat spul gaat zwerven waarbij iedereen commentaar kan geven op eventuele miskleunen. Ook al had ik zelf een 8
Inderdaad. Als je dat niet zo hebt is staatsrecht een hel trouwens.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:27 schreef Valid het volgende:
[..]
[..]
Goed bezig!
Verheug je er nou maar op, staatsrecht is prachtig!Vond het echt één van de mooiste vakken uit het eerste jaar.
Een interesse in politiek is eigenlijk wel must alleen.
Komt af en toe nog, uit nostalgie, een station aandoen zeker.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:28 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Heel die trein is zelfs uit de dienstregeling genomen.
Zo zie ik het graag.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:27 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik deins nergens voor terug, echt novietendoorzettingsvermogen!
Misschien wil Erik me wel helpen, springt hij eerst tegen het glas aan met zijn lichaam en dan kan ik er doorquote:Op maandag 7 januari 2013 21:28 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Best dik glas, maar ik nodig je van harte uit om het te proberen!
Ook dat wel ja. Ik neem het zelf erg serieus, maak ook .pdf bestanden en alles.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:29 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Als het echt van die figuren zijn die er met de pet naar gooien en dan even denken te gaan scoren op jouw inzet, zou ik er echt schijt aan hebben.
Wat rijdt er nu voor in de plaats dan?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:28 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Heel af en toe wordt er inderdaad nogquote:Op maandag 7 januari 2013 21:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Komt af en toe nog, uit nostalgie, een station aandoen zeker.
Sorry maar zelfs ik kan niet in twee gesprekken tegelijk sexuele toespelingen in treintermen verpakken.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:33 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wat rijdt er nu voor in de plaats dan?
quote:Op maandag 7 januari 2013 21:37 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Sorry maar zelfs ik kan niet in twee gesprekken tegelijk sexuele toespelingen in treintermen verpakken.
quote:"Hey mooi klein meisje met haar ondeugende bruine ogen en lang golvend bruin haar. Ik gok dat je zo 1,67 bent. En je hebt een hele lekere kont. Heb je zin om een keer met mij een biertje te pakken? X"
Een biertje van ongeveer 22,5 centimeter hoog met 18 millimeter schuim that is. Want schatten kan 'ie.quote:
Heb jij ook vaak last van seinstoringen?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:34 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Heel af en toe wordt er inderdaad nog
wel eens een stevig potje gerangeerd.
Held.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een biertje van ongeveer 22,5 centimeter hoog met 18 millimeter schuim that is. Want schatten kan 'ie.
Ja en over een wissel hoef ik überhaupt niet te beginnen.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Heb jij ook vaak last van seinstoringen?
Springen er ook vaak mensen voor jouw trein?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:45 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ja en over een wissel hoef ik überhaupt niet te beginnen.
Dat niet. Mijn hondekop schrikt veel mensen af.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:46 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Springen er ook vaak mensen voor jouw trein?
quote:
quote:Op maandag 7 januari 2013 21:25 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
En niet eens voor mijn lichaam.
quote:Op maandag 7 januari 2013 21:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat station is al 15 jaar gepasseerd.
quote:Op maandag 7 januari 2013 21:28 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 7 januari 2013 21:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Komt af en toe nog, uit nostalgie, een station aandoen zeker.
quote:Op maandag 7 januari 2013 21:34 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Heel af en toe wordt er inderdaad nog
wel eens een stevig potje gerangeerd.
quote:Op maandag 7 januari 2013 21:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Heb jij ook vaak last van seinstoringen?
quote:Op maandag 7 januari 2013 21:45 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ja en over een wissel hoef ik überhaupt niet te beginnen.
quote:Op maandag 7 januari 2013 21:46 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Springen er ook vaak mensen voor jouw trein?
Ja, leuke jongens met gevoel voor humor, charme en een leuk uiterlijk staan bekend om dit soort waardeloze berichtjes anoniem op Facebookquote:Op maandag 7 januari 2013 21:47 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het klinkt enorm fout inderdaad. Maar misschien is het nog wel wat geworden ook
Ik bedoelde eigenlijk een huidskleur grap maar whateverquote:Op maandag 7 januari 2013 21:48 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Jij wil horen dat ik altijd betaal hè vieslel.
Vergeet je niet je voordeelurenpas zo door die........te halen?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:48 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Jij wil horen dat ik altijd betaal hè vieslel.
Hoe weet je zeker dat ze dat zoekt? Misschien kickt ze wel op (halve) paupers.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, leuke jongens met gevoel voor humor, charme en een leuk uiterlijk staan bekend om dit soort waardeloze berichtjes anoniem op Facebook
De lijn ______________________________quote:Op maandag 7 januari 2013 21:49 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Vergeet je niet je voordeelurenpas zo door die........te halen?
? Voordeelurenpas gebruiken levert 40% korting op. Toch mooi meegenomen als je vaak moet treinen.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
De lijn ______________________________
v
v
v
v
v
v
v
Jij.
Juist als opener kan je er succes mee oogsten.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:51 schreef eriksd het volgende:
Waarom zou je niet kunnen zeggen dat iemand een goede kont heeft? Oke, als opener is het een beetje tricky, maar verder.
En hoe vaak, Marhar, heeft dat voor jou gewerkt?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:51 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Juist als opener kan je er succes mee oogsten.
Jij bent duidelijk lang uit de running (geweest)quote:Op maandag 7 januari 2013 21:51 schreef eriksd het volgende:
Waarom zou je niet kunnen zeggen dat iemand een goede kont heeft? Oke, als opener is het een beetje tricky, maar verder.
Precies. En het is minder krap.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:51 schreef Maharbal het volgende:
[..]
? Voordeelurenpas gebruiken levert 40% korting op. Toch mooi meegenomen als je vaak moet treinen.
proestquote:Op maandag 7 januari 2013 21:52 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Precies. En het is minder krap.
Het was meer in het geheel gezien een foute tekst.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:51 schreef eriksd het volgende:
Werkelijk?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:52 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Jij bent duidelijk lang uit de running (geweest)
De meisjes die je in kunt palmen met 'wat heb jij een lekkere kont' hoef ik nietquote:Op maandag 7 januari 2013 21:51 schreef eriksd het volgende:
Eerlijk? De afgelopen keerquote:Op maandag 7 januari 2013 21:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
En hoe vaak, Marhar, heeft dat voor jou gewerkt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je vriendin viel er anders meteen voorquote:Op maandag 7 januari 2013 21:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
De meisjes die je in kunt palmen met 'wat heb jij een lekkere kont' hoef ik niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |