abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 januari 2013 @ 13:57:24 #1
263417 Keyos
Like a Boss
pi_121267991
WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Koning der wettenbundels:

Enne.. afgestudeerd zijn for the win! HAHA ARBEIDERS :+
De afgestudeerde helden van dit topic
• Sovereign
• _-rally-_
• Thisbe
• Pool
• Smash-it
• flubub
• Argento
• Sessy
• GDPP
• Maharbal (2x: Fiscaal en Notarieel)
• Yashaaaaa

Ook leuk: de studenten, met de tofste universiteit als eerste:

Universiteit van Amsterdam
• Dreamzk
• Eriksd
• Tchock
• Yreal
• Pascaltjuh
• Sideshowbobbie (Novietenhoeder I)
• Snax
• Monnet

Radboud Universiteit
• Morendo
• Actaeon (Novietenhoeder II)
• Boterbartje
• Tostitomaatkaas

Rijksuniversiteit Groningen
• Ties02
• Valid
• Etsu
• Paxcon
• Joosie200
• Giku
• Letstalk
• Bruce_Cutler

Erasmus Universiteit Rotterdam
• Phaelanx_NL
• Mandal
• IkeDubaku99
• Dr.Cooper
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• NotGuilty
• meneerRaab

Universiteit Leiden
• -Trinity-
• RobertoCarlos
• Nailpolish
• Dhaha
• KOG
• De_Fietser

Universiteit van Tilburg
• wimjongil

Open Universiteit
• SpotlessMind00

Universiteit Utrecht
• solo020

Universiteit Maastricht
• Duderd

Scholieren
• DanielBackward

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe
Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.

The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  maandag 7 januari 2013 @ 13:59:01 #2
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121268046
Ik moest mijn scriptie inkorten en aanpassen. Nu heb ik het ding helemaal opnieuw in elkaar gedraaid en inderdaad 20 a4 minder...met een kleiner lettertype en regelafstand 0. Als ik het op normale waarden zet is het weer twee keer zo lang als toegestaan.

:{
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_121268076
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 13:59 schreef eriksd het volgende:
Ik moest mijn scriptie inkorten en aanpassen. Nu heb ik het ding helemaal opnieuw in elkaar gedraaid en inderdaad 20 a4 minder...met een kleiner lettertype en regelafstand 0. Als ik het op normale waarden zet is het weer twee keer zo lang als toegestaan.

:{
Mij is altijd verteld dat te lang minstens net zo erg is als te kort.
  maandag 7 januari 2013 @ 14:00:42 #4
256090 Giku
graag verwijderen
pi_121268118
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 13:56 schreef Keyos het volgende:

[..]

Als het goed is tellen vakantiedagen niet mee (hier op de EUR in ieder geval). Niet zo ongeduldig zijn dus ;) , ik heb 21 december een tentamen gemaakt, het cijfer daarvan wordt pas 22 januari gepubliceerd ( :') )
Hoop het van niet, uitslag van 21 december zou dan te laat kunnen komen, heb ik een week in principe niets te doen als ik die van de 17e gehaald zou hebben. Vervelend.
graag verwijderen
  maandag 7 januari 2013 @ 14:00:46 #5
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121268120
quote:
9s.gif Op maandag 7 januari 2013 13:59 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als hij wil dat ik de relevante overwegingen uit de EU jurisprudentie citeer gaat het hard he :P
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_121268135
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 13:21 schreef Giku het volgende:
Nou, dat tentamen kan wel overnieuw (burgerlijk 3). Te weinig verdiept in het rechtsvergelijkend onderdeel. Gelukkig zijn dat maar een paar arresten en een klein beetje literatuur, dus dat komt in de her wel goed.

Wil onderhand wel eens de uitslagen van tentamens van 17 december en 21 december :'). 9 Werkdagen wordt volgens mij ruim geïnterpreteerd (periode tussen kerst en o&n tellen niet mee oid?).

[..]

Wanneer heb je JvB? Heb je die module 100x gedaan?
Deadlines gelden alleen voor studenten, docenten zijn verheven boven de wet. Tentamen van 20 december wordt 11 januari bekendgemaakt (enkel op een fysiek lijstje, niet online) en het hertentamen is 18 januari. Voor mensen die niet in Groningen wonen en niet zeker weten of ze het tentamen hebben gehaald roept dit een verplichting in het leven om naar Groningen af te reizen om te checken om ze het tentamen hebben gehaald en vervolgens hebben ze nog 6 dagen om het tentamen nog een keer te bestuderen met nog een ander tentamen op 15 januari er tussen geplakt. Wat in feite dus neerkomt op 3 (!) dagen om een vak van 9 punten nogmaals tot zich te nemen.

Het hele systeem van hertentamens in dezelfde periode als de eerste kansen (wat heet, drie dagen na het laatste eerste kans tentamen al de eerste her) dient enkel de docenten.
Mensen die een tentamen niet in een keer halen beheersen de stof over het algemeen niet en hebben dus meer dan drie dagen nodig om deze stof nog een keer te bestuderen.
Zoals gezegd is dit systeem enkel in het leven geroepen om de docenten in de zomer langer van hun welverdiende ( :') ) vakantie te laten genieten.
This sentimental motherfucker just cost us money.
pi_121268164
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:00 schreef Giku het volgende:

[..]

Hoop het van niet, uitslag van 21 december zou dan te laat kunnen komen, heb ik een week in principe niets te doen als ik die van de 17e gehaald zou hebben. Vervelend.
Zelfde probleem hier. Dit blok duurt drie weken, laatste tentamen was op een vrijdag, termijn is 18 werkdagen. Dus met een beetje mazzel valt de uiterste nakijkdatum na het hertentamen *)
  maandag 7 januari 2013 @ 14:02:37 #8
263417 Keyos
Like a Boss
pi_121268200
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:01 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Deadlines gelden alleen voor studenten, docenten zijn verheven boven de wet. Tentamen van 20 december wordt 11 januari bekendgemaakt (enkel op een fysiek lijstje, niet online) en het hertentamen is 18 januari. Voor mensen die niet in Groningen wonen en niet zeker weten of ze het tentamen hebben gehaald roept dit een verplichting in het leven om naar Groningen af te reizen om te checken om ze het tentamen hebben gehaald en vervolgens hebben ze nog 6 dagen om het tentamen nog een keer te bestuderen met nog een ander tentamen op 15 januari er tussen geplakt. Wat in feite dus neerkomt op 3 (!) dagen om een vak van 9 punten nogmaals tot zich te nemen.

Het hele systeem van hertentamens in dezelfde periode als de eerste kansen (wat heet, drie dagen na het laatste eerste kans tentamen al de eerste her) dient enkel de docenten.
Mensen die een tentamen niet in een keer halen beheersen de stof over het algemeen niet en hebben dus meer dan drie dagen nodig om deze stof nog een keer te bestuderen.
Zoals gezegd is dit systeem enkel in het leven geroepen om de docenten in de zomer langer van hun welverdiende ( :') ) vakantie te laten genieten.
Wees blij dat je überhaupt een herkansing krijgt ;) , maar inderdaad vreemd dat ze het dan op deze manier oplossen. Sowieso apart dat ze de cijfers niet online publiceren, we leven niet meer in de middeleeuwen.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_121268209
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:01 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Ik dacht dit dus eerst ook, maar dit jaar hebben we op de UvA voor het eerst alle hertentamens in het tentamenblok er na, en dat is nog veel kutter. Na 9 weken ben je de stof volledig kwijt en dan komt het ook nog bovenop je normale tentamens.
  maandag 7 januari 2013 @ 14:04:31 #10
256090 Giku
graag verwijderen
pi_121268261
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:02 schreef Keyos het volgende:

[..]

Wees blij dat je überhaupt een herkansing krijgt ;) , maar inderdaad vreemd dat ze het dan op deze manier oplossen. Sowieso apart dat ze de cijfers niet online publiceren, we leven niet meer in de middeleeuwen.
Ja, dat doen ze dus een dag later. Normaal niet erg, maar wel als je beperkt bent in de tijd.
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:02 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik dacht dit dus eerst ook, maar dit jaar hebben we op de UvA voor het eerst alle hertentamens in het tentamenblok er na, en dat is nog veel kutter. Na 9 weken ben je de stof volledig kwijt en dan komt het ook nog bovenop je normale tentamens.
Kan dit beamen, vorige studie werkte ook met herkansingen in het volgende blok. Daar word je ook niet vrolijk van. Van mijn part gooien ze de kerstvakantie tussen de tentamens en de hertentamens, dit is gewoon debiel.
graag verwijderen
  maandag 7 januari 2013 @ 14:06:24 #11
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_121268320
In Nijmegen zijn alle herkansingen in augustus.
Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
  maandag 7 januari 2013 @ 14:07:27 #12
256090 Giku
graag verwijderen
pi_121268360
quote:
7s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:06 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Doen we dus niet aan hier. Dat is an sich wel fijn, want je bent omstreeks 10 juli ook wel echt klaar voor 2 maanden.
graag verwijderen
pi_121268379
quote:
7s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:06 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Fijn dat je er genoeg tijd voor hebt, maar een tentamen herkansen waar je een half jaar of meer niet naar hebt gekeken is niet echt chill.
  maandag 7 januari 2013 @ 14:09:32 #14
263417 Keyos
Like a Boss
pi_121268432
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Fijn dat je er genoeg tijd voor hebt, maar een tentamen herkansen waar je een half jaar of meer niet naar hebt gekeken is niet echt chill.
Zelfde probleem op de EUR dit jaar voor de eerstejaars, je hebt voor vak 1 + 2 1 herkansing (die is afgelopen vrijdag geweest, daar heb ik gelukkig geen gebruik van moeten maken) , voor vak 3 t/m 8 is er 1 (!) herkansingsmogelijkheid op 19 juli, vakantieplannen moeten dus aardig lang uitgesteld worden.

Hopen maar dat dit volgend jaar niet het geval is, wil 2 maanden vakantiewerk doen bij Disney in Florida, dat gaat niet gebeuren als ik pas halverwege juli weg kan.
pi_121268472
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:09 schreef Keyos het volgende:

[..]

Zelfde probleem op de EUR dit jaar voor de eerstejaars, je hebt voor vak 1 + 2 1 herkansing (die is afgelopen vrijdag geweest, daar heb ik gelukkig geen gebruik van moeten maken) , voor vak 3 t/m 8 is er 1 (!) herkansingsmogelijkheid op 19 juli, vakantieplannen moeten dus aardig lang uitgesteld worden.

Hopen maar dat dit volgend jaar niet het geval is, wil 2 maanden vakantiewerk doen bij Disney in Florida, dat gaat niet gebeuren als ik pas halverwege juli weg kan.
Vorig jaar nog een festival afgezegd omdat mijn vriendin dezelfde grap had.
  maandag 7 januari 2013 @ 14:11:43 #16
256090 Giku
graag verwijderen
pi_121268497
quote:
15s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Vorig jaar nog een festival afgezegd omdat mijn vriendin dezelfde grap had.
Ik kan nooit naar Rock Werchter, een festival waar ik nog wel eens heen wil, maar liever niet met zulke onzekere omstandigheden. En nog wel meer dance-festivallen.
graag verwijderen
pi_121268531
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:11 schreef Giku het volgende:

[..]

Ik kan nooit naar Rock Werchter, een festival waar ik nog wel eens heen wil, maar liever niet met zulke onzekere omstandigheden. En nog wel meer dance-festivallen.
Dat was 'm ja :') Gelukkig valt Pukkelpop beter en dat is ook een veel leuker festival, maar qua line-up kan het wel zuur zijn.
  maandag 7 januari 2013 @ 14:13:53 #18
263417 Keyos
Like a Boss
pi_121268572
Wat dat betreft ben ik blij dat dit jaar festivals geen probleem gaan worden, ga sowieso één dag naar Graspop , afhankelijk van de namen misschien een weekend (moet en zal Iron Maiden zien namelijk).

Vorig jaar kon ik niet naar Graspop gaan omdat ik de belangrijkste tentamenweek in mijn leven had (moest alles halen om mijn propedeuse te behalen zodat ik van dat klote hbo af kon).

Hoop maar dat het tentamenrooster van volgend jaar snel gepubliceerd gaat worden, solliciteren bij Disney moet al in september namelijk.
pi_121269090
Ryon en monnet

Nieuwenhuis is wel een held ja. In de werkgroep durfde iemand na 13 weken te vragen of ie misschien niet een nieuwe bril moest :D
  maandag 7 januari 2013 @ 14:39:51 #20
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_121269444
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:07 schreef Giku het volgende:

[..]

Doen we dus niet aan hier. Dat is an sich wel fijn, want je bent omstreeks 10 juli ook wel echt klaar voor 2 maanden.
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Is een beetje dubbel. Als je één tentamen hebt is dat niet zo erg, zeker niet als je geluk hebt en die bijvoorbeeld de laatste week van augustus is. Heb er nooit echt problemen mee gehad om dan half augustus te beginnen met studeren. Als je een minder jaar hebt en je moet er in augustus 5 herkansen, dan moet je inderdaad in juli al beginnen met studeren en is daarmee je vakantie redelijk verneukt.
Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
pi_121270076
Hoorcollege in D1.08, D0.09 en videobackup in F2.03.. Waar zal ik zitten?
  maandag 7 januari 2013 @ 15:00:22 #22
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121270169
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:29 schreef Yreal het volgende:
Ryon en monnet

Nieuwenhuis is wel een held ja. In de werkgroep durfde iemand na 13 weken te vragen of ie misschien niet een nieuwe bril moest :D
In de master geeft hij de staats- en grondrechtvakken en begeleid hij de scripties die daar over aan. Zijn vakken zijn wel de leukste die erbij zitten. Zijn werkgroepen zijn ook veel meer een samensmelting van werkgroepen zoals die zowel bij politicologie als rechten gegeven worden. Niet alleen erg verfrissend, maarf ook erg nuttig.
quote:
9s.gif Op maandag 7 januari 2013 13:59 schreef Tchock het volgende:

[..]

Helaas. Bij UvA rechten hebben ze iets tegen lange scripties en proefschriften terwijl in Leiden dat weer aangemoedigd wordt. Half college over gehad wat er allemaal fout aan is als je teveel woorden nodig hebt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_121270170
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:57 schreef Yreal het volgende:
Hoorcollege in D1.08, D0.09 en videobackup in F2.03.. Waar zal ik zitten?
Als je in de videozaal gaat zitten kan je natuurlijk net zo goed thuis blijven en het online kijken lijkt me :')
  maandag 7 januari 2013 @ 15:03:42 #24
263417 Keyos
Like a Boss
pi_121270293
Weet niet of iedereen het arrest uit de TS kent, maar hij is aardig _0_ al zeg ik het zelf.
  maandag 7 januari 2013 @ 15:05:59 #25
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121270372
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:00 schreef Ryon het volgende:

[..]

In de master geeft hij de staats- en grondrechtvakken en begeleid hij de scripties die daar over aan. Zijn vakken zijn wel de leukste die erbij zitten. Zijn werkgroepen zijn ook veel meer een samensmelting van werkgroepen zoals die zowel bij politicologie als rechten gegeven worden. Niet alleen erg verfrissend, maarf ook erg nuttig.

[..]

Helaas. Bij UvA rechten hebben ze iets tegen lange scripties en proefschriften terwijl in Leiden dat weer aangemoedigd wordt. Half college over gehad wat er allemaal fout aan is als je teveel woorden nodig hebt.
Europees Recht samenvatten is nou bepaald geen sinecure. Sterker nog: het is onmogelijk.
Bis bis bis
pi_121270694
Ik weet weer waarom ik nooit naar de daghoorcolleges ga ...
pi_121271625
Wanneer halen ze die domme kerstversiering hier eens weg uit de straat
pi_121271946
Vaarwel OV! Het waren een mooie acht jaar ;(
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_121272088
Goede antwoorden geven op basis van voorkennis voelt flauw
  maandag 7 januari 2013 @ 16:00:28 #31
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121272264

Dat kunnen die Amerikanen toch wel goed hoor.
Bis bis bis
  maandag 7 januari 2013 @ 16:02:47 #32
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121272325
quote:
9s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:51 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Vaarwel OV! Het waren een mooie acht jaar ;(
Acht? Was je de o.v kaart dan niet al een tijdje kwijt?
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_121272395
Zo, dat was best een lang tentamen..
Of niet dan?
pi_121272436
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:05 schreef Letstalk het volgende:
Goed gemaakt?
pi_121272472
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:05 schreef Letstalk het volgende:
Veel schrijfwerk he ik zei het je
pi_121272479
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:06 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Goed gemaakt?
Ja, denk het wel. De casus ging echt lekker, argumentatie weet ik nog zo net niet :P
Of niet dan?
pi_121272505
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:07 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Veel schrijfwerk he ik zei het je
Ja, damn ging echt nergens over en dat voor 2 Studiepunten ofzo :')
Of niet dan?
pi_121272780
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:08 schreef Letstalk het volgende:

[..]

Ja, damn ging echt nergens over en dat voor 2 Studiepunten ofzo :')
Haha ja dat was dus ook echt precies mijn gedachte
pi_121274124
En dan krijg je ook nog een lekke band :(
Of niet dan?
pi_121274140
Casus was echt een eitje :D
pi_121274405
Loop ik net de poort uit staat er iemand samenvattingen bestuursrecht uit te delen. Niiiiicee
pi_121274744
Strafrecht is begonnen, ik heb er zin in :7
  maandag 7 januari 2013 @ 17:09:26 #43
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121274858
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:58 schreef Yreal het volgende:
Loop ik net de poort uit staat er iemand samenvattingen bestuursrecht uit te delen. Niiiiicee
Dat bijles kantoor of niet?
--
pi_121274922
quote:
11s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:02 schreef Ryon het volgende:

[..]

Acht? Was je de o.v kaart dan niet al een tijdje kwijt?
Hiervoor nog een studie gedaan ;) en blijkbaar acht jaar kunnen gebruiken
  maandag 7 januari 2013 @ 17:14:29 #45
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121275050
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:11 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Hiervoor nog een studie gedaan ;)
Hoe zat dat dan? Tenzij het een mbo opleiding is, zou dat als het goed is niet moeten uitmaken voor het totaal aantal jaar dat je reisrecht hebt aangezien de o.v kaart gekoppeld is aan je recht op stufi (stufi + 3 jaar nu stufi + 1 jaar) en niet aan het aantal studies dat gevolgd is.
--
  maandag 7 januari 2013 @ 17:15:05 #46
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121275067
Bis bis bis
pi_121275178
quote:
11s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:14 schreef Ryon het volgende:

[..]

Hoe zat dat dan? Tenzij het een mbo opleiding is, zou dat als het goed is niet moeten uitmaken voor het totaal aantal jaar dat je reisrecht hebt aangezien de o.v kaart gekoppeld is aan je recht op stufi (stufi + 3 jaar nu stufi + 1 jaar) en niet aan het aantal studies dat gevolgd is.
Staat er inderdaad los van, maar als ik tel kom ik toch wel op een 7,5 jaar gebruik. Toch een half jaar langer dan het eigenlijk zou moeten zijn. Maar ach, nu ben ik 'm toch kwijt ;(
  maandag 7 januari 2013 @ 17:22:20 #48
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121275349
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:17 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Staat er inderdaad los van, maar als ik tel kom ik toch wel op een 7,5 jaar gebruik. Toch een half jaar langer dan het eigenlijk zou moeten zijn. Maar ach, nu ben ik 'm toch kwijt ;(
Euh.. Weet je 100% zeker dat je het afgelopen half jaar nog recht had of heb je misschien verkeerd geteld? Studiegenoot van mij dacht dat hij 8 jaar recht had op o.v en stufi (lening), is afgelopen november gepakt en moet nu zijn stufi + o.v kaart terugbetalen van september tot november aangezien het zijn eigen verantwoordelijkheid was om dat in de gaten te houden. Gaat in zijn geval om het bedrag van meer dan 2500 euro. (200 euro per maand alleen al aan o.v kaart).

DUO heeft de neiging om dat pas heel laat door te berekenen. Vanwege een inschrijvingsfout heb ik ooit eens ook een half jaar later 3 maanden stufi moeten terugdokken.
--
  maandag 7 januari 2013 @ 17:26:58 #49
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121275519
Probleem speelt met name als je bij een eerste studie voor februari bent gestopt. Hierdoor behoud je een aantal maanden extra recht op stufi (februari t/m augustus) maar de eerste 6 maanden tellen wel gewoon mee. Als je dan aan een nieuwe studie begint heb je i.p.v 7 jaar nog maar 6.5 jaar recht op stufi. In dat geval kan je wel op 7.5 jaar studie met 7 jaar stufi (ov kaart + lening) uitkomen, maar dan ben je plotsklaps je lening kwijt halverwege de master.
--
pi_121275546
quote:
11s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:22 schreef Ryon het volgende:

[..]

Euh.. Weet je 100% zeker dat je het afgelopen half jaar nog recht had of heb je misschien verkeerd geteld? Studiegenoot van mij dacht dat hij 8 jaar recht had op o.v en stufi (lening), is afgelopen november gepakt en moet nu zijn stufi + o.v kaart terugbetalen van september tot november aangezien het zijn eigen verantwoordelijkheid was om dat in de gaten te houden. Gaat in zijn geval om het bedrag van meer dan 2500 euro. (200 euro per maand alleen al aan o.v kaart).

DUO heeft de neiging om dat pas heel laat door te berekenen. Vanwege een inschrijvingsfout heb ik ooit eens ook een half jaar later 3 maanden stufi moeten terugdokken.
Ik kreeg in, ik meen, oktober een brief dat mijn ov-recht per 1 januari zou vervallen. Vervolgens afgelopen maand nogmaals een brief ontvangen dat het zou stoppen. Mocht ik onterecht gebruik hebben gemaakt, dan zijn ze er als de kippen bij om de boete te innen (in mijn omgeving twee man die OV paar dagen te laat hebben stopgezet > twee weken later een acceptgiro op de mat). Geen idee waar het fout is gegaan, en ik een half jaar langer OV heb gehad. Ik zie het wel :P
pi_121275764
1 fout op argumentatie. Arrest geen idee of ik dat goed gemaakt heb.
  maandag 7 januari 2013 @ 17:34:31 #52
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121275826
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:27 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Ik kreeg in, ik meen, oktober een brief dat mijn ov-recht per 1 januari zou vervallen. Vervolgens afgelopen maand nogmaals een brief ontvangen dat het zou stoppen. Mocht ik onterecht gebruik hebben gemaakt, dan zijn ze er als de kippen bij om de boete te innen (in mijn omgeving twee man die OV paar dagen te laat hebben stopgezet > twee weken later een acceptgiro op de mat). Geen idee waar het fout is gegaan, en ik een half jaar langer OV heb gehad. Ik zie het wel :P
Tjah, na de situatie met mijn stufi ben ik er achter gekomen dat DUO het allemaal aan zijn reet roest wanneer iemand wel of niet ergens nog recht op heeft. Het is klaarblijkelijk compleet de verantwoordelijkheid van de student om na te gaan of zijn werkzame o.v kaart nog wel echt geldig is en of de gestorte stufi nog wel verantwoord is. Hoewel studenten er gemakshalve maar van uitgaan dat DUO dat voor het storten zelf wel al zou hebben uitgezocht.

Ik zit zelf ook al bijna aan het einde van mijn stufi (dit jaar althans) en m.b.t diploma halen en uitschrijven heb ik daar al rekening meegehouden.
--
pi_121276507
Oefenmodule maken voor jvb was wel een protip trouwens ^O^
pi_121276735
quote:
11s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:09 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat bijles kantoor of niet?
Joho
pi_121277464
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:49 schreef Paxcon het volgende:
Oefenmodule maken voor jvb was wel een protip trouwens ^O^
Geen probleem
je hebt een dm met m'n rekeningnummer

[ Bericht 1% gewijzigd door Heubach op 07-01-2013 18:18:46 ]
pi_121277823
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:11 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Geen probleem
Tip voor bestuursrecht: die oefenvragen op nestor (+ standaarduitwerkingen) zijn volgens mij een goede voorbereiding. Wordt veel stof behandeld, uitgebreide antwoorden en de vragen lijken ook wel op de tentamenvragen. Ben net begonnen en wil ze allemaal doorwerken. :)
pi_121278028
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:19 schreef Valid het volgende:

[..]

Tip voor bestuursrecht: die oefenvragen op nestor (+ standaarduitwerkingen) zijn volgens mij een goede voorbereiding. Wordt veel stof behandeld, uitgebreide antwoorden en de vragen lijken ook wel op de tentamenvragen. Ben net begonnen en wil ze allemaal doorwerken. :)
Thx!
vind dat alleen zo irritant lezen vanaf de laptop, heb altijd de behoefte om alles uit te printen :') kost me alleen zoveel inkt
  maandag 7 januari 2013 @ 18:31:37 #58
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121278311
Oh, ik zie dat Nicolai sinds kort zijn bestuursrecht site met tentamenoefenvragen achter een pay-wall heeft gesodemieterd. Zonde, die site werkte namelijk verdomd handig.
--
pi_121278418
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:05 schreef eriksd het volgende:

[..]

Europees Recht samenvatten is nou bepaald geen sinecure. Sterker nog: het is onmogelijk.
Gewoon zo'n arrest van het HVJ citeren joh, daar leggen ze in ~70 overwegingen wel altijd mooi de kern uit :')
pi_121278469
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:11 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Geen probleem
je hebt een dm met m'n rekeningnummer
:')
pi_121278877
Potverdorie, 9uur tentamen zie ik nu
zo'n hekel aan
pi_121278905
quote:
11s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:31 schreef Ryon het volgende:
Oh, ik zie dat Nicolai sinds kort zijn bestuursrecht site met tentamenoefenvragen achter een pay-wall heeft gesodemieterd. Zonde, die site werkte namelijk verdomd handig.
Dat is al minstens een jaar zo
pi_121278954
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:43 schreef Ties02 het volgende:
zo'n hekel aan
Beter dan 17:30 - 20:30
pi_121278999
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:45 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Beter dan 17:30 - 20:30
Wow nog nooit gehad
lijkt me wel wat opzich
pi_121279025
quote:
11s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:46 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Wow nog nooit gehad
lijkt me wel wat opzich
Niet als je kort daarop nog een tentamen hebt. Doe mij dan maar gewoon 9 uur
pi_121279191
quote:

[..]

Wow nog nooit gehad
lijkt me wel wat opzich
Bij de EUR is dat normaal, ik heb het liever in de ochtend
pi_121279262
Ik ben geen ochtendmens
  maandag 7 januari 2013 @ 18:58:36 #68
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121279517
quote:
12s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:44 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

Dat is al minstens een jaar zo
Echt? Volgens mij had ik voor de zomer nog een aantal van die opgaves gedaan. Wel jammer, was een prima site.
--
  maandag 7 januari 2013 @ 18:59:24 #69
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121279548
quote:

[..]

Wow nog nooit gehad
lijkt me wel wat opzich
Inderdaad best wel relaxed. Ik heb morgen van 18.00 tot 21.00 uur. Dan heb je nog een hele dag erbij om de stof door te nemen.
--
pi_121279638
quote:
11s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:31 schreef Ryon het volgende:
Die is tof ! Maar volgensmij was dat enkel voor de zomerhers gratis.
pi_121280044
Bestuursrecht is best wel leuk zeg :@
pi_121281146
Zo goed als de hele dag geen elektriciteit gehad in huis.. Wat kun je je dan nutteloos voelen af en toe zeg :P
pi_121281355
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:33 schreef Paxcon het volgende:
Goed bezig man. Arrest heb je geen idee? Dat ging bij mij voor mijn gevoel beter dan Argumentatie.
Of niet dan?
pi_121281576
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:33 schreef Paxcon het volgende:
Wederom goed bezig! ^O^
pi_121281733
Paxcon is echt zo'n persoon die bij de propedeuse uitreiking speciaal naar voren wordt gehaald als de überstudent
pi_121281916
Goedenavond allemaal, ik kom me ook maar eens melden in dit topic! Tweedejaars rechtsgeleerdheid aan de RUG, en nu uiteraard druk bezig met bestuursrecht 2 -;) Nog meer mensen hier nu mee bezig zijn?

1 fout op argumentatie is inderdaad netjes voor JVB trouwens! Hoop dat je het arrest net zo goed hebt gemaakt :)
pi_121281982
Yes nog een vrouw in het topic! :o
Ja ben op dit moment bezig voor bestuurs 2, oefententamens doornemen.
pi_121282040
Allemaal pax zijn schuld, altijd maar overal links hierheen posten..
pi_121282108
De mensen van de RUG zijn flink in de meerderheid geloof ik :)
pi_121282177
quote:
11s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:47 schreef Ties02 het volgende:
Yes nog een vrouw in het topic! :o
Ja ben op dit moment bezig voor bestuurs 2, oefententamens doornemen.
Haha ja! Zijn er niet zoveel vrouwen in dit topic dan?

Oefententamens doornemen is wel slim, ga ik morgen ook nog even mee bezig. Ik probeer nu eerst de arresten even af te krijgen, maar heb even geen zin meer nu ik bij de Amelandse benzinepompen ben aanbeland :P
pi_121282184
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:49 schreef SpotlessMind00 het volgende:
De mensen van de RUG zijn flink in de meerderheid geloof ik :)
Is ook de leukste en de beste faculteit

quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:51 schreef Modder het volgende:

[..]

Haha ja! Zijn er niet zoveel vrouwen in dit topic dan?

Oefententamens doornemen is wel slim, ga ik morgen ook nog even mee bezig. Ik probeer nu eerst de arresten even af te krijgen, maar heb even geen zin meer nu ik bij de Amelandse benzinepompen ben aanbeland :P
Vrouwen zijn helaas in de minderheid :'(
Aha, ja ik neem de arresten tegelijk met de stof door, los arresten stampen werkt voor mij nooit zo
pi_121282232
quote:
16s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:51 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Is ook de leukste en de beste faculteit
See if I care.
pi_121282317
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:39 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Wederom goed bezig! ^O^
:). Is helaas 30% van het cijfer.

quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:35 schreef Letstalk het volgende:

[..]

Goed bezig man. Arrest heb je geen idee? Dat ging bij mij voor mijn gevoel beter dan Argumentatie.
Mwah ik vond hem niet makkelijk en ik weet niet hoe pietje precies ze zijn.
pi_121282344
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:42 schreef Ties02 het volgende:
Paxcon is echt zo'n persoon die bij de propedeuse uitreiking speciaal naar voren wordt gehaald als de überstudent
Hou op :')
pi_121282389
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:46 schreef Modder het volgende:
Goedenavond allemaal, ik kom me ook maar eens melden in dit topic! Tweedejaars rechtsgeleerdheid aan de RUG, en nu uiteraard druk bezig met bestuursrecht 2 -;) Nog meer mensen hier nu mee bezig zijn?

1 fout op argumentatie is inderdaad netjes voor JVB trouwens! Hoop dat je het arrest net zo goed hebt gemaakt :)
Dankje.

Wat een liefde alom hier O+
pi_121282415
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:54 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ja wacht maar jij! :D
vorig jaar kreeg men een boekje als 'beloning'

(let maar niet op mij hoor ik ben gewoon jaloers :( )
pi_121282421
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:54 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Misschien moeten we je maxcon gaan noemen _O_
pi_121282453
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:48 schreef Yreal het volgende:
Allemaal pax zijn schuld, altijd maar overal links hierheen posten..
*)
pi_121282576
quote:
16s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:51 schreef Ties02 het volgende:

Vrouwen zijn helaas in de minderheid :'(
Aha, ja ik neem de arresten tegelijk met de stof door, los arresten stampen werkt voor mij nooit zo
Oh ja dat werkt ook :) Ik ken de stof al redelijk goed (alle hoorcolleges + werkcolleges voorbereid aanwezig geweest + de bonus) dus vond ik het wel fijn om de arresten even als eerste te doen, die zijn namelijk het meest weggezakt. Heb jij ook de bonus?

En wat is jouw volgende vak dan Paxcon? Staatsrecht 1A zeker? :)
pi_121282601
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:58 schreef Modder het volgende:

[..]

Oh ja dat werkt ook :) Ik ken de stof al redelijk goed (alle hoorcolleges + werkcolleges voorbereid aanwezig geweest + de bonus) dus vond ik het wel fijn om de arresten even als eerste te doen, die zijn namelijk het meest weggezakt. Heb jij ook de bonus?

En wat is jouw volgende vak dan Paxcon? Staatsrecht 1A zeker? :)
Klopt
pi_121282651
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:43 schreef Ties02 het volgende:
zo'n hekel aan
Echt.
pi_121282704
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:58 schreef Modder het volgende:

[..]

Ja precies hetzelfde, alleen ben de hoorcolleges geen enkele keer geweest, werkgroepen wel actief bezig geweest. Maar ook de bonus, belachelijk trouwens hoeveel opdrachten we moesten doen voor dat 0.5 puntje ;(

welke werkgroep zat je?
pi_121282864
Heeft iemand in de buurt van A'dam 'J. de Hullu, Materieel strafrecht, Kluwer, Deventer, 4e druk, 2009;' voor mij te leen?
  maandag 7 januari 2013 @ 20:05:19 #94
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121282987
quote:
5s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:03 schreef Maharbal het volgende:
Heeft iemand in de buurt van A'dam 'J. de Hullu, Materieel strafrecht, Kluwer, Deventer, 4e druk, 2009;' voor mij te leen?
Als ik het boek toentertijd gekocht heb is de kans groot dat ik de 2009 versie wel heb liggen.
--
pi_121283101
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:00 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ja precies hetzelfde, alleen ben de hoorcolleges geen enkele keer geweest, werkgroepen wel actief bezig geweest. Maar ook de bonus, belachelijk trouwens hoeveel opdrachten we moesten doen voor dat 0.5 puntje ;(

welke werkgroep zat je?
Ja ik vond het ook wel belachelijk veel werk voor een halve bonuspunt :o Vond ook dat er af en toe best streng nagekeken werd. Hopen dan maar dat het van pas gaat komen haha. Ik zat in werkgroep 3 geloof ik, jij?
pi_121283209
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:07 schreef Modder het volgende:

[..]

Ja ik vond het ook wel belachelijk veel werk voor een halve bonuspunt :o Vond ook dat er af en toe best streng nagekeken werd. Hopen dan maar dat het van pas gaat komen haha. Ik zat in werkgroep 3 geloof ik, jij?
Ja precies
Ah misschien zaten we wel in dezelfde :D maar ik zat in wg1

Heb jij iets gevonden met alle verplichte arresten op een rij trouwens?
pi_121283214
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:46 schreef Modder het volgende:

Welkom! :) Ik ben ook bezig met bestuurs 2. Ook voor jou de tip: de oefenopgaven @nestor (met standaarduitwerkingen) zijn een mooie voorbereiding / aanvulling op de oefententamens. Ik vind trouwens niet alle arresten even duidelijk. Jammer ook dat er van de meeste arresten die we moeten kennen geen antwoorden op nestor staan omdat ze als 'werkgroepcasus' behandeld zijn.
pi_121283395
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:09 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ja precies
Ah misschien zaten we wel in dezelfde :D maar ik zat in wg1

Heb jij iets gevonden met alle verplichte arresten op een rij trouwens?
Dat laatste zou ik ook heel chill vinden. Trap er trouwens niet in dat enkel de 'standaardjurisprudentie' verplicht is zoals het in het werkboek staat, want een deel van de 'werkgroepcasussen' horen ook gewoon bij de verplichte stof. Kijk voor een overzicht van de verplichte arresten voorin de klapper. Ben benieuwd hoeveel mensen de mist in gaan door (zoals gezegd) enkel de 'standaardjurisprudentie' voor te bereiden.
pi_121283785
Haha dat zou wel toevallig geweest zijn als we in dezelfde werkgroep hadden gezeten, ik zit nu ook al van: hmm zou ik een van de tweedejaars RUG die hier posten kennen? :P Niet onwaarschijnlijk haha.

Alle verplichte arresten met de uitwerkingen bedoel je? Nee helaas, heb nog niet echt iets gevonden. Was stiekem al wel even op zoek geweest omdat ik dus niet veel meer snap van de Amelandse benzinepomp dan dat het iets met onrechtmatige overheidsdaad en relativiteit en causaliteit te maken heeft :') Ik vind de arresten die behandeld zijn op de hoorcolleges (als je de slides ook bekijkt) wel redelijk helder, maar die alleen als werkgroepcasus behandeld zijn vind ik niet allemaal duidelijk. Ik kan ook niet al mijn aantekeningen van de werkgroepen terugvinden, dat zou ook kunnen meespelen :')

En goede tip trouwens Valid, zal daar eens naar kijken :) Had op Studeersnel ook al wat oude tentamens gevonden, maar dit is ook wel een goed idee! Ken jij het al goed?
pi_121283955
Amelandse benzinepomp ziet inderdaad op de vierde drempel; de causaliteit
Was de schade ook opgetreden als het bestuursorgaan een rechtmatig besluit had genomen? 6:98 Demogue-Besier leer
(blz. 97 van de reader staat die casus)

Als die vraag dus bevestigend wordt beantwoord is er geen causaal verband tussen de onrechtmatige overheidsdaad en de geleden schade.
pi_121284266
Ja had hem gevonden in de klapper :) Ik had bij Amelandse benzinepomp I het woord "causaliteit" erbij gekrabbeld en bij Amelandse benzinepomp II het woord "relativiteit", of heb ik dat verkeerd opgeschreven en speelt alleen de causaliteit in deze casus?

Het komt trouwens wel weer een beetje terug nu jij begint over die Demogue-Besier leer trouwens, zal de belangrijkste rechtsoverwegingen nog een keer doorlezen, hopelijk helpt het :)
  maandag 7 januari 2013 @ 20:25:48 #102
384590 Studeur
Toen kregen wij ook patat
pi_121284280
Hoe zit dat met studiepunten? Op internet staat dat ik 10 studiepunten heb gehaald voor encyclopedie v/d rechtswetenschap, mijn cijfer hiervoor was een 8. Voor staats- en bestuursrecht had ik een 5 gehaald en daar heb ik 0 studiepunten voor gekregen...

Weet iemand hoe het zit? Krijg je ook 10 studiepunten als je een 6 haalt bijvoorbeeld?
Universiteit leiden 1e jaar
Heeft FOK!verkiring met Klojo120
pi_121284327
Als je een vak hebt gehaald (6 of hoger) krijg je je punten.
pi_121284347
Je krijgt het volle aantal studiepunten als je het vak met een voldoende afsluit :) Dus bij een cijfer tussen de 1-5 krijg je 0 studiepunten, tussen de 6-10 alle studiepunten :) Daarom wordt de 5,5 ook wel de studententien genoemd omdat je de studiepunten toch wel krijgt :P
pi_121284396
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:25 schreef Studeur het volgende:
Hoe zit dat met studiepunten? Op internet staat dat ik 10 studiepunten heb gehaald voor encyclopedie v/d rechtswetenschap, mijn cijfer hiervoor was een 8. Voor staats- en bestuursrecht had ik een 5 gehaald en daar heb ik 0 studiepunten voor gekregen...

Weet iemand hoe het zit? Krijg je ook 10 studiepunten als je een 6 haalt bijvoorbeeld?
Niet om hatelijk te doen, maar dit is wel hele basale kennis.

Antwoord is ja.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2013 20:27:47 ]
pi_121284427
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:25 schreef Studeur het volgende:

Meen je dit serieus? :') _O- Hoe lang geleden is het dat je je vwo haalde? :D
  maandag 7 januari 2013 @ 20:28:22 #107
384590 Studeur
Toen kregen wij ook patat
pi_121284434
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:26 schreef Modder het volgende:
Je krijgt het volle aantal studiepunten als je het vak met een voldoende afsluit :) Dus bij een cijfer tussen de 1-5 krijg je 0 studiepunten, tussen de 6-10 alle studiepunten :) Daarom wordt de 5,5 ook wel de studententien genoemd omdat je de studiepunten toch wel krijgt :P
haha geweldig _O- wist dat niet eens. Ik dacht je moet 40 vd 60 studiepunten halen in 1 jaar dus voor elk tentamen gemiddeld een 6.6
Maar de zesjescultuur gaat hier dus gewoon door _O-
Heeft FOK!verkiring met Klojo120
pi_121284436
quote:
11s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:05 schreef Ryon het volgende:

[..]

Als ik het boek toentertijd gekocht heb is de kans groot dat ik de 2009 versie wel heb liggen.
Als je 'm hebt en ik 'm eventueel kan lenen, krijg je een biertje van me ^O^

Of koffie, koffie mag ook.
pi_121284473
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:27 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Niet om hatelijk te doen, maar dit is wel hele basale kennis.

Antwoord is ja.
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Meen je dit serieus? :') _O- Hoe lang geleden is het dat je je vwo haalde? :D
Ik dacht ik zeg er niets van :')
pi_121284474
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:20 schreef Ties02 het volgende:
Amelandse benzinepomp ziet inderdaad op de vierde drempel; de causaliteit
Was de schade ook opgetreden als het bestuursorgaan een rechtmatig besluit had genomen? 6:98 Demogue-Besier leer
(blz. 97 van de reader staat die casus)

Als die vraag dus bevestigend wordt beantwoord is er geen causaal verband tussen de onrechtmatige overheidsdaad en de geleden schade.
Demogue-Besier leer eist dubbele causaliteit toch? Zowel tussen de onrechtmatige daad en de schade als tussen het onrechtmatige element van de OD en de schade.
pi_121284492
Dat je het überhaupt hebt gered tot januari zonder het antwoord op die vraag mee te krijgen is eigenlijk al een klein wonder.
pi_121284503
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:28 schreef Studeur het volgende:

[..]

haha geweldig _O- wist dat niet eens. Ik dacht je moet 40 vd 60 studiepunten halen in 1 jaar dus voor elk tentamen gemiddeld een 6.6
Maar de zesjescultuur gaat hier dus gewoon door _O-
De zesjescultuur gaat inderdaad door, ook na je afstuderen. Studeer je straks af met een mooi zesje, dan krijg je ook een aan een zesje gelijkwaardige baan, als je al een baan krijgt.
pi_121284571
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:17 schreef Modder het volgende:
Haha dat zou wel toevallig geweest zijn als we in dezelfde werkgroep hadden gezeten, ik zit nu ook al van: hmm zou ik een van de tweedejaars RUG die hier posten kennen? :P Niet onwaarschijnlijk haha.

Alle verplichte arresten met de uitwerkingen bedoel je? Nee helaas, heb nog niet echt iets gevonden. Was stiekem al wel even op zoek geweest omdat ik dus niet veel meer snap van de Amelandse benzinepomp dan dat het iets met onrechtmatige overheidsdaad en relativiteit en causaliteit te maken heeft :') Ik vind de arresten die behandeld zijn op de hoorcolleges (als je de slides ook bekijkt) wel redelijk helder, maar die alleen als werkgroepcasus behandeld zijn vind ik niet allemaal duidelijk. Ik kan ook niet al mijn aantekeningen van de werkgroepen terugvinden, dat zou ook kunnen meespelen :')

En goede tip trouwens Valid, zal daar eens naar kijken :) Had op Studeersnel ook al wat oude tentamens gevonden, maar dit is ook wel een goed idee! Ken jij het al goed?
Ik ken het aardig, maar ben wel behoorlijk achterop m'n eigen planning geraakt helaas. Ik werk die oefenvragen nog door (vooral omdat daar goede antwoorden van zijn, wel zo handig) en ga morgen nog even aan de slag met oefententamens en vooral de arresten. Heb in elk geval ook de bonus (tering wat een werk was dat), ookal heb ik vrijwel nooit de werkcolleges voorbereid.

Op zich hoef ik niet eens per se een overzicht met alle antwoorden van de vragen per arrest, maar gewoon de rechtsregel per arrest zou verdomd handig zijn. :P
pi_121284628
Ok mensen hij ligt op de grond. Klauter er maar weer af nu.
pi_121284685
Hallo allemaal,

Momenteel zit ik in (hopelijk) het laatste jaar van mijn scholierentijd. Een studie kiezen is dus belangrijk voor mij. Nou ben ik geinteresseerd in fiscaal recht.

Op de Radboud Universiteit in Nijmegen is dit mogelijk via de gewone bachelor en daarna een master Fiscaal recht. Nou wordt er op de Tilburg University een bachelor Fiscaal recht aangeboden en zou iemand van jullie mij het verschil tussen deze twee studies kunnen uitleggen.

Bij voorbaat dank,
Suikerbiet
pi_121284692
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:28 schreef Valid het volgende:
Demogue-Besier leer
Volgens mij alleen tussen de toerekenbare onrechtmatige daad door een BO en de geleden schade. Maar misschien zit het erin verstopt (in die vraag waar je de situatie omkeert)
pi_121284776
quote:
Op zich hoef ik niet eens per se een overzicht met alle antwoorden van de vragen per arrest, maar gewoon de rechtsregel per arrest zou verdomd handig zijn.
Haha herkenbaar hoor, vind dat voor dit semester ook wel belachelijk veel arresten moeten kennen :o 40 voor strafrecht, 11 voor bestuursrecht, 31 voor burgerlijk en dan heb ik nog niet gesproken over de adagia voor rechtsgeschiedenis... Een overzichtje met de arresten en rechtsregels zou ik ook wel handig vinden ja ;)
pi_121284818
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:33 schreef Modder het volgende:

[..]

Haha herkenbaar hoor, vind dat voor dit semester ook wel belachelijk veel arresten moeten kennen :o 40 voor strafrecht, 11 voor bestuursrecht, 31 voor burgerlijk en dan heb ik nog niet gesproken over de adagia voor rechtsgeschiedenis... Een overzichtje met de arresten en rechtsregels zou ik ook wel handig vinden ja ;)
studeersnel?
pi_121284827
Voor 100 euro maak ik een overzicht voor jullie en mezelf
pi_121284879
Ik doe het wel voor 80. Moet iemand me wel even een jurisprudentiebundel lenen.
pi_121284941
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:32 schreef suikerbiet het volgende:
Hallo allemaal,

Momenteel zit ik in (hopelijk) het laatste jaar van mijn scholierentijd. Een studie kiezen is dus belangrijk voor mij. Nou ben ik geinteresseerd in fiscaal recht.

Op de Radboud Universiteit in Nijmegen is dit mogelijk via de gewone bachelor en daarna een master Fiscaal recht. Nou wordt er op de Tilburg University een bachelor Fiscaal recht aangeboden en zou iemand van jullie mij het verschil tussen deze twee studies kunnen uitleggen.

Bij voorbaat dank,
Suikerbiet
Ik weet niet of je een antwoord krijgt, want er zijn geen actieve Tilburgers hier.
pi_121285126
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:53 schreef Paxcon het volgende:

[..]

:). Is helaas 30% van het cijfer.

[..]

Mwah ik vond hem niet makkelijk en ik weet niet hoe pietje precies ze zijn.
Maar toch geweldig bezig gewoon.
Een voorbeeldnoviet.
pi_121285184
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:39 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Maar toch geweldig bezig gewoon.
Een voorbeeldnoviet.
Paxcon, doe de novietendans!
pi_121285241
:')_!!!!
pi_121285267
Heb studeersnel al even gecheckt Tchock, maar helaas geen arrestenoverzicht. Wel bedankt voor de tip!

Haha ik denk dat ik dat overzichtje toch maar zelf maak - zal jullie de details besparen over mijn bedroevende bankrekeningsaldo na december :')
En ach, in vergelijking met strafrecht valt het allicht mee haha

Wat is dat trouwens toch steeds met die novietendans...? :O
pi_121285306
Als je een noviet bent moet je een dansje doen

(ik word alleen onterecht gekwalificeerd als noviet en denk erover om in bezwaar te gaan)
pi_121285357
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:32 schreef suikerbiet het volgende:
Hallo allemaal,

Bij voorbaat dank,
Suikerbiet
Het globale verschil is dat je in Tilburg al in je bachelor begint met je specialiastie (net als bijvoorbeeld in Groningen), terwijl je in Nijmegen eerst een brede juridische bachelor volgt waarna je (fiscale) specialisatie volgt in je master (net als bijvoorbeeld aan de VU). Beide wegen hebben voordelen en nadelen.

Kort gezegd: als je nu al zeker weet dat je voor de fiscale richting kiest, kun je misschien het best kiezen voor een universiteit waarbij je die keuze al voor je bachelor maakt (vaak vanaf het tweede jaar definitief). Ik kan me voorstellen dat dit je een voorsprong geeft ten opzichte van fiscalisten die pas zich pas in hun laatste jaar vol op de fiscaliteit hebben gestort (zoals uit Nijmegen), want je hebt een steviger fiscale basis. Die laatste groep heeft daarentegen wel langer de tijd zich te oriënteren op de verschillende richtingen zodat je na je derde jaar nog kan beslissen dat je toch liever voor privaatrecht / bestuursrecht / financieel recht / what-ever recht kiest.
pi_121285427
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:41 schreef Modder het volgende:
Heb studeersnel al even gecheckt Tchock, maar helaas geen arrestenoverzicht. Wel bedankt voor de tip!

Haha ik denk dat ik dat overzichtje toch maar zelf maak - zal jullie de details besparen over mijn bedroevende bankrekeningsaldo na december :')
En ach, in vergelijking met strafrecht valt het allicht mee haha

Wat is dat trouwens toch steeds met die novietendans...? :O
Valt strafrecht tegen? Ik doe hem (zoals gepland) pas in de herkansing de 23e en heb het hele semester niets gevolgd (geen colleges / boek /nada). Heb ongeveer 10 dagen de tijd, hopelijk gaat dat wel goed lukken. :P
pi_121285510
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:44 schreef Valid het volgende:

[..]

Valt strafrecht tegen? Ik doe hem (zoals gepland) pas in de herkansing de 23e en heb het hele semester niets gevolgd (geen colleges / boek /nada). Heb ongeveer 10 dagen de tijd, hopelijk gaat dat wel goed lukken. :P
Ja hier precies hetzelfde
pi_121285512
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:41 schreef Paxcon het volgende:
:')_!!!!
Moet eigenlijk wel hè.
pi_121285521
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:42 schreef Ties02 het volgende:

(ik word alleen onterecht gekwalificeerd als noviet en denk erover om in bezwaar te gaan)
Moest opzoeken wat een noviet was :@

Ik zou ook bezwaar maken ;)

Oh en Valid: ik heb het hele semester ook niets voor strafrecht uitgevoerd en ben een week van tevoren begonnen met een samenvatting van het boek. Denk dat ik hem net niet heb gehaald. Tien dagen moet lukken lijkt mij ;) Was ook nog eens tijdens de kerstvakantie met veel sociale verplichtingen dus ben er uiteindelijk ook maar halve dagen mee bezig geweest nu ik er zo over nadenk
pi_121285676
Hé, heel simpel vraagje, maar ik twijfel aan mezelf.

quote:
Annulering
8.1 U heeft het recht uw order te annuleren gedurende een periode van zeven (7) werkdagen te beginnen op: (i ) voor Producten - de dag waarop het Product aan U wordt geleverd; (...)
8.2 Uw recht op annulering van een order gedurende de Afkoelingsperiode vervalt indien het verpakkingsmateriaal is verwijderd of de verzegeling van de software elektronisch of anderszins is verbroken.
Dat tweede lid, mag dat? :?
pi_121285680
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:46 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Moet eigenlijk wel hè.
Ik stel het net zo lang uit totdat ik geen noviet meer ben
pi_121285712
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:48 schreef Tchock het volgende:
Hé, heel simpel vraagje, maar ik twijfel aan mezelf.

[..]

Dat tweede lid, mag dat? :?
Dit gaat om algemene voorwaarden?
pi_121285719
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:49 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Dit gaat om algemene voorwaarden?
:Y
pi_121285732
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:42 schreef Ties02 het volgende:

Hmmm.
pi_121285734
Ja dat mag, is zeer gebruikelijk zelfs (bij electronica, software, games)
pi_121285785
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:48 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ik stel het net zo lang uit totdat ik geen noviet meer ben
Dàt kan niet.
pi_121285791
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:44 schreef Valid het volgende:

[..]

- Standaarduitwerkingen oefenvragen, arresten en standaardvragen
- Overzichtje maken van arresten
- 2x Oude tentamens + uitwerkingen

Zo moet het lukken.
pi_121285797
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:49 schreef Ties02 het volgende:
Ja dat mag, is zeer gebruikelijk zelfs
Mag je de wettelijke bedenktermijn (die expliciet noemt dat er zonder reden geretourneerd mag worden, dus ook als het product na gebruik niet bevalt) beperken tot het moment dat het product wordt uitgepakt?

edit; het gaat hier om een laptop. Geen software.
pi_121285800
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:43 schreef Valid het volgende:

[..]

Het globale verschil is dat je in Tilburg al in je bachelor begint met je specialiastie (net als bijvoorbeeld in Groningen), terwijl je in Nijmegen eerst een brede juridische bachelor volgt waarna je (fiscale) specialisatie volgt in je master (net als bijvoorbeeld aan de VU). Beide wegen hebben voordelen en nadelen.

Kort gezegd: als je nu al zeker weet dat je voor de fiscale richting kiest, kun je misschien het best kiezen voor een universiteit waarbij je die keuze al voor je bachelor maakt (vaak vanaf het tweede jaar definitief). Ik kan me voorstellen dat dit je een voorsprong geeft ten opzichte van fiscalisten die pas zich pas in hun laatste jaar vol op de fiscaliteit hebben gestort (zoals uit Nijmegen), want je hebt een steviger fiscale basis. Die laatste groep heeft daarentegen wel langer de tijd zich te oriënteren op de verschillende richtingen zodat je na je derde jaar nog kan beslissen dat je toch liever voor privaatrecht / bestuursrecht / financieel recht / what-ever recht kiest.
Aan de Uva houdt dat verschil ook in dat de fiscalisten slechts Internationaal belastingrecht als master kunnen doen, terwijl de 'gewone' juristen ook kunnen kiezen voor Nederlands belastingrecht
pi_121285810
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:50 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Dàt kan niet.
Oh ;(
pi_121285890
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:50 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Oh ;(
We moeten streng edoch rechtvaardig zijn.
pi_121285905
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

Mag je de wettelijke bedenktermijn (die expliciet noemt dat er zonder reden geretourneerd mag worden, dus ook als het product na gebruik niet bevalt) beperken tot het moment dat het product wordt uitgepakt?

edit; het gaat hier om een laptop.
Dat zonder reden retourneren impliceert niet dat wat jij bedoelt.

Bij een laptop is het wel een heel ander verhaal lijkt me, wtf
Is er daadwerkelijk iets mis mee dan?
pi_121285969
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:52 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Dat zonder reden retourneren impliceert niet dat wat jij bedoelt.

Bij een laptop is het wel een heel ander verhaal lijkt me, wtf
Is er daadwerkelijk iets mis mee dan?
Nee, en er hoeft waarschijnlijk ook niet geretourneerd te worden. Vriendin twijfelt aan haar aankoop die nog niet is gearriveerd, dus ik las voor de zekerheid even de AV door en toen kwam ik dit tegen :P
pi_121286024
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, en er hoeft waarschijnlijk ook niet geretourneerd te worden. Vriendin twijfelt aan haar aankoop die nog niet is gearriveerd, dus ik las voor de zekerheid even de AV door en toen kwam ik dit tegen :P
Heeft ze weer mazzel dat d'r vriendje jurist is.
pi_121286034
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het is in ieder geval geen zwarte/grijze lijst beding :9
Het is ook best logisch, als je zo'n aankoop doet ga je van te voren wel goed af wat je wilt, tenzij het product echt mankementen vertoont lijkt het me niet dat je zoiets meteen terug kan sturen na gebruik.
pi_121286040
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:52 schreef Actaeon het volgende:

[..]

We moeten streng edoch rechtvaardig zijn.
Maar waar vind ik de beleidsregels omtrent het begrip 'noviet'?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2013 20:57:28 ]
pi_121286053
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:54 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Heeft ze weer mazzel dat d'r vriendje jurist is.
Maar, ben je het met me eens dat het onzin is dat de bedenktijd vervalt als het uitgepakt wordt?
pi_121286082
Staan hier ook niet wat regels over in boek 7 BW?

Edit: art. 7:46d BW?
pi_121286091
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:54 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Het is in ieder geval geen zwarte/grijze lijst beding :9
Het is ook best logisch, als je zo'n aankoop doet ga je van te voren wel goed af wat je wilt, tenzij het product echt mankementen vertoont lijkt het me niet dat je zoiets meteen terug kan sturen na gebruik.
Daarom staat er 'zonder opgaaf van reden'. Júist voor als er niets mis mee is. In tegenstelling tot ontbinding van een ''normale'' koop, wat alleen kan met een goede reden.
  maandag 7 januari 2013 @ 20:56:38 #152
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121286139
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:54 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Waar waar vind ik de beleidsregels omtrent het begrip 'noviet'?
Encyclopedia corpora; tweede editie.
--
pi_121286147
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:55 schreef Modder het volgende:
Staan hier ook niet wat regels over in boek 7 BW?

Edit: art. 7:46d BW?
Uiteraard zijn er regels over. Daar baseer ik dit alles op :P
pi_121286158
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:56 schreef Ryon het volgende:

[..]

Encyclopedia corpora; tweede editie.
wat is deze...

Klinkt als het Corpus Iuris Civilis

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2013 20:57:55 ]
pi_121286192
Volgens mij zouden de novietenhoeders nog op de proppen komen met de juiste criteria...
pi_121286234
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:54 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Waar waar vind ik de beleidsregels omtrent het begrip 'noviet'?
Bij Sideshow en mij. We zijn op dit moment druk bezig met het maken van richtlijnen en besluiten omtrent een aantal gevallen. Je wordt zo spoedig mogelijk geïnformeerd.
pi_121286255
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:57 schreef Ties02 het volgende:
Volgens mij zouden de novietenhoeders nog op de proppen komen met de juiste criteria...
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:58 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Bij Sideshow en mij. We zijn op dit moment druk bezig met het maken van richtlijnen en besluiten omtrent een aantal gevallen. Je wordt zo spoedig mogelijk geïnformeerd.
Ja slap gelul dit horen we nou al weken. In strijd met het rechtzekerheidsbeginsel, wij weten niet waar we aan toe zijn hier.
pi_121286280
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar, ben je het met me eens dat het onzin is dat de bedenktijd vervalt als het uitgepakt wordt?
Dat zou betekenen dat mocht ze zich bedenken, de laptop slechts als 2e hands door de winkelier weer verkocht zou kunnen worden. Volgens mij houdt de bedenktijd in dat je het product binnen de bedenktijd, in originele staat mag/moet retourneren.
Dus je mag de doos met de laptop onder de trap zetten en er over nadenken maar je mag de laptop niet uitpakken/gebruiken en dan weer retourneren.
pi_121286281
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:56 schreef Paxcon het volgende:

[..]

wat is deze...

Klinkt als het Corpus Iuris Civilis
Corpora, (latijn) meervoud voor het corps.

quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:58 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Gewoon hardheidsclausule, ben je van dat gezeik af.
pi_121286319
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

Uhm om eerlijk te zijn heb ik de hele discussie niet gevolgd. :@
pi_121286356
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:59 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat mocht ze zich bedenken, de laptop slechts als 2e hands door de winkelier weer verkocht zou kunnen worden. Volgens mij houdt de bedenktijd in dat je het product binnen de bedenktijd, in originele staat mag/moet retourneren.
Dus je mag de doos met de laptop onder de trap zetten en er over nadenken maar je mag de laptop niet uitpakken/gebruiken en dan weer retourneren.
Nouja, volgens mij moet je alleen binnen de bedenktijd het product met redelijke zorg behandelen. En bij schade aan product of verpakking dat betalen. Volgens mij bestaat er niet zoiets als een gebruiksverbod binnen die tijd.
pi_121286395
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:59 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Corpora, (latijn) meervoud voor het corps.

[..]

Gewoon hardheidsclausule, ben je van dat gezeik af.
Hahaha. 63 Awr geldt uiteraard ook in het topic ja. 8-)
pi_121286431
Ik vind het aan de andere kant ook wel begrijpelijk want die winkel moet die shit voor de volgende verkoop toch weer deugdelijk verpakt zien te krijgen en als de ex-klant dit allemaal heeft weggegooid e.d... tja.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2013 21:02:36 ]
pi_121286448
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:58 schreef Ties02 het volgende:

[..]

[..]

Ja slap gelul dit horen we nou al weken. In strijd met het rechtzekerheidsbeginsel, wij weten niet waar we aan toe zijn hier.
Redelijke termijn is nog niet overschreden. We zijn pas een week verder ofzo.
pi_121286463
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nouja, volgens mij moet je alleen binnen de bedenktijd het product met redelijke zorg behandelen. En bij schade aan product of verpakking dat betalen. Volgens mij bestaat er niet zoiets als een gebruiksverbod binnen die tijd.
Ik kan het ook niet onderbouwen met juridische waarheden maar het lijkt me het meest logische en het meest faire.
Staat ongetwijfeld wat over in boek 7 BW maar CBA om dat nu op te zoeken.
pi_121286537
Ja T, je houdt ons van de werkelijke studie af
pi_121286596
quote:
8s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:04 schreef Ties02 het volgende:
pi_121286607
quote:
8s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:04 schreef Ties02 het volgende:
Het is een complot uit 020.
pi_121286646
Tot hoe laat studeren jullie eigenlijk door?

Echt gewoon de hele dag? Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat?
pi_121286665
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:07 schreef Paxcon het volgende:

Ik was 3 uur wakker vandaag dus nee, wel van 's avonds tot diep in de nacht meestal.
pi_121286666
quote:

22 uur per dag. Ik slaap met een boek opgeslagen over mijn hoofd zodat ik verder kan lezen zodra ik wakker word.
pi_121286682
quote:

Nee joh. Meestal doe ik 's avonds niet echt iets meer.
pi_121286686
quote:

Ik mag blij zijn als ik er 4 uur (actief) uit kan persen en dat alleen tijdens tentamenperiodes.
pi_121286710
Hangt/hing van de deadline af. Ik verkoos een goede nacht slaap boven een nacht doortrekken. Doortrekken getuigt van slechte planning en je neemt toch veel minder op als je niet fatsoenlijk slaapt.

Wat ik wel deed was om de zoveel tijd een pauze om mezelf te belonen. Dus '1 uur studeren en dan mag ik een aflevering <insert serie/film/game/whatever> kijken/doen.'
pi_121286739
De avonden tussen 19.00-22.00 en meestal de weekeinden.
pi_121286754
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:08 schreef Maharbal het volgende:
Hangt/hing van de deadline af.

Ik verkoos een goede nacht slaap boven een nacht doortrekken. Doortrekken getuigt van slechte planning en je neemt toch veel minder op als je niet fatsoenlijk slaapt.
En meestal de dag erna, althans ik, vrij waardeloos en niet geconcentreerd genoeg voor een tentamen.
pi_121286758
Ik probeer wel de hele dag te studeren maar helaas slaagt dit plan niet altijd :')

Morgen een dagje UB van 09:00 tot 17:00 in de planning iig
pi_121286767
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:09 schreef Modder het volgende:
Ik probeer wel de hele dag te studeren maar helaas slaagt dit plan niet altijd :')

Morgen een dagje UB van 09:00 tot 17:00 in de planning iig
Wat doe je aan?
pi_121286783
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:09 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat doe je aan?
_O-
pi_121286786
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:09 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat doe je aan?
:') Je hebt een vriendin he
  maandag 7 januari 2013 @ 21:10:23 #181
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121286788
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

22 uur per dag. Ik slaap met een boek opgeslagen over mijn hoofd zodat ik verder kan lezen zodra ik wakker word.
Ik moest lachen :')
Bis bis bis
pi_121286801
Oh oke, valt bij de meesten wel mee dus :P
pi_121286802
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:08 schreef Maharbal het volgende:
Hangt/hing van de deadline af. Ik verkoos een goede nacht slaap boven een nacht doortrekken. Doortrekken getuigt van slechte planning en je neemt toch veel minder op als je niet fatsoenlijk slaapt.

Wat ik wel deed was om de zoveel tijd een pauze om mezelf te belonen. Dus '1 uur studeren en dan mag ik een aflevering <insert serie/film/game/whatever> kijken/doen.'
Ik verkoos een goede nacht slaap boven een nacht doortrekken. Pffffffrrrrrrttttttt.
pi_121286825
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:10 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Ik verkoos een goede nacht slaap boven een nacht doortrekken. Pffffffrrrrrrttttttt.
_O-
pi_121286831
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:10 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

_O-

Jij -jong van geest- baas
pi_121286839
En ik zie dus morgen van Ties/Bruce/andere Groninger wel een berichtje op Gespot UB (of hoe dat ook heet :') ) verschijnen.
pi_121286844
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:10 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Aan je edit te zien snap je m'n grap niet.
pi_121286862
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:10 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat uitmaakt voor Mr.T.

Care to elaborate Tchockster?
pi_121286887
quote:
9s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:11 schreef Tchock het volgende:

[..]

Aan je edit te zien snap je m'n grap niet.
:{ oh
pi_121286893
Het was toch zo'n 'op je allerbest uitzien en mensen spotten'-feestje, dan weet je toch wel wat je aan gaat doen
  maandag 7 januari 2013 @ 21:12:40 #191
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121286900
Avondeten: grillburger en twee soufflé
Bis bis bis
pi_121286904
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:11 schreef Paxcon het volgende:
En ik zie dus morgen van Ties/Bruce/andere Groninger wel een berichtje op Gespot UB (of hoe dat ook heet :') ) verschijnen.
Nou nee ik kom dus echt nooit in de UB
pi_121286910
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:12 schreef eriksd het volgende:
Klinkt goed
pi_121286916
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:12 schreef eriksd het volgende:
Zo kom je er inderdaad wel, dikzak.
pi_121286919
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:11 schreef Maharbal het volgende:

[..]

_O-

Jij -jong van geest- baas
Sorry maar ik ben lang niet volwassen genoeg om dat soort posts goed te lezen.
pi_121286945
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:13 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Zo kom je er inderdaad wel, dikzak.
Waar? Hart- en vaatziektenafdeling van het AMC?
pi_121286948
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:13 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Sorry maar ik ben lang niet volwassen genoeg om dat soort posts goed te lezen.
Ik zat vanochtend ook te gniffelen achter de computer om een V-N uitspraak over prostituees :')

quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waar? Hart- en vaatziektenafdeling van het AMC?
Hij zit lekker dichtbij het VUMC he.
pi_121286951
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:12 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Nou nee ik kom dus echt nooit in de UB
Oh oke, ik ook niet (meer).
pi_121286992
Jullie posten veel te snel voor mij :o Ik heb duidelijk nog geen FOK! skills

Ik studeer in de UB trouwens wel veel beter dan thuis, maar op het moment is het me wel iets te druk dus weet niet hoe lang ik blijf
pi_121286999
quote:
8s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:12 schreef Tchock het volgende:
Het was toch zo'n 'op je allerbest uitzien en mensen spotten'-feestje, dan weet je toch wel wat je aan gaat doen
Elke dag is toch zo'n feestje?
pi_121287022
Ik word een beetje zenuwachtig van dat stille gedoe....

En blijkbaar als je vrouw bent word je ook nog de hele dag in de gaten gehouden. Daar dan gelukkig geen last van.
  maandag 7 januari 2013 @ 21:16:15 #202
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121287049
quote:

Dit jaar wel. Als je eenmaal in een studieritme zit is het zonder om dat weer kwijt te raken.
--
pi_121287059
Ja precies, al dat gesjans daar bah
Ik studeer sowieso alleen maar met muziek aan en eten binnen handbereik
pi_121287078
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:15 schreef Paxcon het volgende:
Ik word een beetje zenuwachtig van dat stille gedoe....

En blijkbaar als je vrouw bent word je ook nog de hele dag in de gaten gehouden. Daar dan gelukkig geen last van.
Ipod in en het is heerlijk studeren daar.
pi_121287091
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:16 schreef Ties02 het volgende:
Ja precies, al dat gesjans daar bah
Ik studeer sowieso alleen maar met muziek aan en eten binnen handbereik
Zie het voor me. Ties02 komt de UB binnen, zet z'n ghettoblaster neer en doet snoeiharde speedcore op.

'Zo, nu lekker studeren.'
pi_121287103
Precies, gewoon lekker muziek op. Wat eten kunnen maken, in bed liggen te leren O+
pi_121287121
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:16 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ipod in en het is heerlijk studeren daar.
Waarom zou je dan daar gaan zitten :')
pi_121287133
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:17 schreef Paxcon het volgende:
Precies, gewoon lekker muziek op. Wat eten kunnen maken, in bed liggen te leren O+
Ik ben zo wel eens vaker met een boek op m'n kop in slaap gedonderd. Meestal moest ik na een tijdje toch echt rechtop gaan zitten.

quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zodat al het bloed naar je permanente boner kan, zodat je nog een excuus hebt waarom je een onvoldoende hebt gehaald.
pi_121287135
Studeren gaat het beste alleen voor mij. Laatst ook iemand die een studiemaatje zocht. Niks voor mij.
  maandag 7 januari 2013 @ 21:17:51 #210
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121287143
quote:
8s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:12 schreef Tchock het volgende:
Dat is alleen maar buiten de tentamenweken om. Nu is het een kwestie van der op of der onder voor veel mensen.
--
pi_121287163
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:17 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik ben zo wel eens vaker met een boek op m'n kop in slaap gedonderd. Meestal moest ik na een tijdje toch echt rechtop gaan zitten.
Ik val ook geregeld een uurtje in slaap als ik in bed ga studeren. Naja, dat neem ik voor lief.
pi_121287183
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:17 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Zie het voor me. Ties02 komt de UB binnen, zet z'n ghettoblaster neer en doet snoeiharde speedcore op.

'Zo, nu lekker studeren.'
_O- Zie je me aan voor een of andere tokkie ofzo
pi_121287202
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:17 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Studeren gaat het beste alleen voor mij. Laatst ook iemand die een studiemaatje zocht. Niks voor mij.
Studiemaatje? :') Wat is dat voor onzin dan?
pi_121287205
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Omdat je dan niet gaat facebooken/andere pc dingen/andere afleidingen.
pi_121287210
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:18 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Kort antwoord? Ja.
pi_121287227
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:18 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Omdat je dan niet gaat facebooken/andere pc dingen/andere afleidingen.
Dat kan ik mobiel net zo goed als thuis. :')
pi_121287235
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:18 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Omwille van de sfeer in het topic geef ik geen antwoord.
pi_121287243
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:18 schreef Tchock het volgende:

[..]

Kort antwoord? Ja.
:{ Why
pi_121287258
quote:
15s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:19 schreef Ties02 het volgende:

[..]

:{ Why
Grapje. Doe de novietendans!
pi_121287266
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:17 schreef Maharbal het volgende:

[..]

[..]

Zodat al het bloed naar je permanente boner kan, zodat je nog een excuus hebt waarom je een onvoldoende hebt gehaald.
Hé ik ben ook geen 16 meer hè ofzo? :+
pi_121287284
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

Grapje. Doe de novietendans!
ok

pi_121287294
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat kan ik mobiel net zo goed als thuis. :')
Doe ik bijna nooit. Dus werkt prima. Tchock.
pi_121287300
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:18 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Studiemaatje? :') Wat is dat voor onzin dan?
Soms zie ik op het forum bij ons wel eens dat soort oproepjes. Ik kan me voorstellen dat mensen daar baat bij hebben. Ik niet.
pi_121287307
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:20 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Doe ik bijna nooit. Dus werkt prima. Tchock.
Ak-ta-ee-on.
pi_121287323
Studiemaatje in de zin van> mag ik al je antwoorden en samenvattingen lenen, dan ja
pi_121287329
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:20 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Soms zie ik op het forum bij ons wel eens dat soort oproepjes. Ik kan me voorstellen dat mensen daar baat bij hebben. Ik niet.
Oh :{ Zou er ook niet zo op zitten te wachten. Houdt de boel alleen maar op denk ik.
pi_121287387
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:21 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Oh :{ Zou er ook niet zo op zitten te wachten. Houdt de boel alleen maar op denk ik.
Precies :)
pi_121287391
Studiemaatje is best handig hoor! Iets in de zin van gedeelde smart is halve smart. En gezamenlijk koffiepauzes kunnen houden :Y
pi_121287430
quote:
8s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ak-ta-ee-on.
TCHOCK!!!
pi_121287432
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:22 schreef Modder het volgende:
Studiemaatje is best handig hoor! Iets in de zin van gedeelde smart is halve smart. En gezamenlijk koffiepauzes kunnen houden :Y
Dit is het vooral denk ik. Plus je creeert een psychologische druk voor jezelf. 'Hij/zij gaat, dus ik moet ook' en 'hij/zij gaat nog niet weg, dus ik ook niet'.
pi_121287433
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:20 schreef Ties02 het volgende:
Studiemaatje in de zin van> mag ik al je antwoorden en samenvattingen lenen, dan ja
Dat had ik laatst. Iemand had me via LinkedIn opgespoord om een samenvatting van Inleiding Strafrecht te vragen :)
pi_121287444
quote:
15s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:23 schreef Actaeon het volgende:

[..]

TCHOCK!!!
Hihaho altijd te porren voor een grapje onze aktajon.
pi_121287461
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:23 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dit is het vooral denk ik. Plus je creeert een psychologische druk voor jezelf. 'Hij/zij gaat, dus ik moet ook' en 'hij/zij gaat nog niet weg, dus ik ook niet'.
Dit zou mij vast helpen.
pi_121287468
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat kijkde gij nou, kut (akta)jong.
pi_121287483
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:23 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Dat had ik laatst. Iemand had me via LinkedIn opgespoord om een samenvatting van Inleiding Strafrecht te vragen :)
Je wordt gewoon gebruikt
pi_121287493
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:23 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Ook gegeven?
pi_121287499
quote:
8s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:24 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Je wordt gewoon gebruikt
Gooi je ghettoblaster in de strijd Ties!
pi_121287504
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:23 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Totdat je studiemaatje net zo'n grote lambal is als je zelf bent. Oh hij gaat weg, dan kan ik ook wel weg.
pi_121287509
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:24 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Wat kijkde gij nou, kut (akta)jong.
Terwijl hij las vertoonde zijn gezicht geen enkele emotie. Hij keek op en staarde uit het raam. Een zucht kwam over zijn lippen. Toen boog hij het hoofd weer en las verder.
pi_121287534
Je spreekt het toch uit als ak-tee-jon? :@
pi_121287539
3 foutjes op argumentatie bij jvb. Casus ging voor m'n gevoel nog beter dus komt wel goed dit :) Morgen hele dag bezig voor staatsrecht ;(
pi_121287545
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:25 schreef Paxcon het volgende:
ak-tai-jon.
pi_121287558
quote:

[..]

Je wordt gewoon gebruikt
En niet eens voor mijn lichaam.
pi_121287567
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:25 schreef Paxcon het volgende:
Nee, aktajon.
pi_121287572
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:25 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Dat station is al 15 jaar gepasseerd.
pi_121287581
Oh :{
pi_121287583
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:24 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Gooi je ghettoblaster in de strijd Ties!
Ja lach maar, maar lach je ook als ik met mijn ghettoblaster je kantoor binnen loop HAA!
pi_121287595
Dit is wel een mokerslag voor me. Nu moet ik dit helemaal aanpassen in mijn denksysteem.
pi_121287598
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

That's me. Always the funny guy. Always the nice guy. Always here to support you.
pi_121287604
quote:
8s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:26 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ja lach maar, maar lach je ook als ik met mijn ghettoblaster je kantoor binnen loop HAA!
Je komt niet langs de beveiligde deuren zonder pasje.
pi_121287606
quote:
8s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:26 schreef Ties02 het volgende:

[..]

*BAM* Muziek, dames en heren.
pi_121287646
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:25 schreef Maharbal het volgende:

[..]

ak-tai-jon.
Dit. Ook voor jou Pax.
pi_121287653
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:25 schreef omelette het volgende:
3 foutjes op argumentatie bij jvb. Casus ging voor m'n gevoel nog beter dus komt wel goed dit :) Morgen hele dag bezig voor staatsrecht ;(
quote:
Goed bezig!

Verheug je er nou maar op, staatsrecht is prachtig! :) Vond het echt één van de mooiste vakken uit het eerste jaar. :s) Een interesse in politiek is eigenlijk wel must alleen.
pi_121287661
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:26 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Je komt niet langs de beveiligde deuren zonder pasje.
Ik deins nergens voor terug, echt novietendoorzettingsvermogen!
pi_121287665
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:24 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ook gegeven?
Nee. Niet omdat ik een klootzak ben maar omdat ik niet wil dat dat spul gaat zwerven waarbij iedereen commentaar kan geven op eventuele miskleunen. Ook al had ik zelf een 8 :@
pi_121287703
quote:
Pff ja totaal geen zin in staatsrecht leren :r
pi_121287707
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:27 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Best dik glas, maar ik nodig je van harte uit om het te proberen!
pi_121287711
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:27 schreef Valid het volgende:

[..]

[..]

Goed bezig!

Verheug je er nou maar op, staatsrecht is prachtig! :) Vond het echt één van de mooiste vakken uit het eerste jaar. :s) Een interesse in politiek is eigenlijk wel must alleen.
Plus de makkelijkste tentamens.
pi_121287724
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:25 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Heel die trein is zelfs uit de dienstregeling genomen.
pi_121287750
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:27 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Nee. Niet omdat ik een klootzak ben maar omdat ik niet wil dat dat spul gaat zwerven waarbij iedereen commentaar kan geven op eventuele miskleunen. Ook al had ik zelf een 8 :@
Als het echt van die figuren zijn die er met de pet naar gooien en dan even denken te gaan scoren op jouw inzet, zou ik er echt schijt aan hebben.
pi_121287766
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:27 schreef Valid het volgende:

[..]

[..]

Goed bezig!

Inderdaad. Als je dat niet zo hebt is staatsrecht een hel trouwens.
pi_121287769
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:28 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Komt af en toe nog, uit nostalgie, een station aandoen zeker.
pi_121287789
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:27 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Zo zie ik het graag.
pi_121287793
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:28 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Best dik glas, maar ik nodig je van harte uit om het te proberen!
Misschien wil Erik me wel helpen, springt hij eerst tegen het glas aan met zijn lichaam en dan kan ik er door
pi_121287904
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:29 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Als het echt van die figuren zijn die er met de pet naar gooien en dan even denken te gaan scoren op jouw inzet, zou ik er echt schijt aan hebben.
Ook dat wel ja. Ik neem het zelf erg serieus, maak ook .pdf bestanden en alles.
pi_121287973
quote:

[..]

Wat rijdt er nu voor in de plaats dan?
pi_121288008
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:29 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Heel af en toe wordt er inderdaad nog
wel eens een stevig potje gerangeerd.
pi_121288118
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:33 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Wat rijdt er nu voor in de plaats dan?
Sorry maar zelfs ik kan niet in twee gesprekken tegelijk sexuele toespelingen in treintermen verpakken.
pi_121288255
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:37 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Sorry maar zelfs ik kan niet in twee gesprekken tegelijk sexuele toespelingen in treintermen verpakken.
:{ Ik had verwacht van wel.

Je mag ook op andere vervoersmiddeltermen overgaan hoor.
pi_121288321
quote:
"Hey mooi klein meisje met haar ondeugende bruine ogen en lang golvend bruin haar. Ik gok dat je zo 1,67 bent. En je hebt een hele lekere kont. Heb je zin om een keer met mij een biertje te pakken? X"
:') smooth
pi_121288389
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:40 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Een biertje van ongeveer 22,5 centimeter hoog met 18 millimeter schuim that is. Want schatten kan 'ie.
pi_121288421
quote:

[..]

Vooral die lekere kont :')
pi_121288435
quote:

[..]

:')
pi_121288444
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:34 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Heb jij ook vaak last van seinstoringen?
pi_121288474
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Een biertje van ongeveer 22,5 centimeter hoog met 18 millimeter schuim that is. Want schatten kan 'ie.
Held.
pi_121288485
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:42 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Vooral die lekere kont :')
'klein meisje' ook lekker fout
pi_121288548
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:43 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ja en over een wissel hoef ik überhaupt niet te beginnen.
pi_121288598
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:45 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Springen er ook vaak mensen voor jouw trein?
pi_121288657
Rijd je ook wel eens zwart?
pi_121288668
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:46 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dat niet. Mijn hondekop schrikt veel mensen af.
pi_121288677
Wat een waardeloze analogie dit.
pi_121288687
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:44 schreef Ties02 het volgende:

[..]

'klein meisje' ook lekker fout
Het klinkt enorm fout inderdaad. Maar misschien is het nog wel wat geworden ook :')
  maandag 7 januari 2013 @ 21:48:10 #283
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121288711
quote:

[..]

Je wordt gewoon gebruikt
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:25 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:25 schreef Maharbal het volgende:

[..]

quote:

[..]

quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:29 schreef Maharbal het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:34 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:43 schreef Maharbal het volgende:

[..]

quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:45 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:46 schreef Maharbal het volgende:

[..]

_O_
Bis bis bis
pi_121288722
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:47 schreef Ties02 het volgende:
Rijd je ook wel eens zwart?
Jij wil horen dat ik altijd betaal hè vieslel.
pi_121288731
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:47 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Het klinkt enorm fout inderdaad. Maar misschien is het nog wel wat geworden ook :')
Ja, leuke jongens met gevoel voor humor, charme en een leuk uiterlijk staan bekend om dit soort waardeloze berichtjes anoniem op Facebook :')
pi_121288777
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:48 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk een huidskleur grap maar whatever
pi_121288812
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:48 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Vergeet je niet je voordeelurenpas zo door die........te halen?
pi_121288824
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, leuke jongens met gevoel voor humor, charme en een leuk uiterlijk staan bekend om dit soort waardeloze berichtjes anoniem op Facebook :')
Hoe weet je zeker dat ze dat zoekt? Misschien kickt ze wel op (halve) paupers.
pi_121288825
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:49 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Vergeet je niet je voordeelurenpas zo door die........te halen?
De lijn ______________________________
v
v
v
v
v
v
v
Jij.
pi_121288867
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

De lijn ______________________________
v
v
v
v
v
v
v
Jij.
? Voordeelurenpas gebruiken levert 40% korting op. Toch mooi meegenomen als je vaak moet treinen.
  maandag 7 januari 2013 @ 21:51:12 #291
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121288883
Waarom zou je niet kunnen zeggen dat iemand een goede kont heeft? Oke, als opener is het een beetje tricky, maar verder.
Bis bis bis
pi_121288920
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:51 schreef eriksd het volgende:
Waarom zou je niet kunnen zeggen dat iemand een goede kont heeft? Oke, als opener is het een beetje tricky, maar verder.
Juist als opener kan je er succes mee oogsten.
pi_121288955
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:51 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Juist als opener kan je er succes mee oogsten.
En hoe vaak, Marhar, heeft dat voor jou gewerkt?
pi_121288958
quote:
Jij bent duidelijk lang uit de running (geweest)
pi_121288971
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:51 schreef Maharbal het volgende:

[..]

? Voordeelurenpas gebruiken levert 40% korting op. Toch mooi meegenomen als je vaak moet treinen.
Precies. En het is minder krap.
pi_121288993
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:52 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Precies. En het is minder krap.
proest _O-
pi_121289001
quote:
Het was meer in het geheel gezien een foute tekst.
  maandag 7 januari 2013 @ 21:53:06 #298
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121289017
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:52 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Jij bent duidelijk lang uit de running (geweest)
Werkelijk?
Bis bis bis
pi_121289020
quote:
De meisjes die je in kunt palmen met 'wat heb jij een lekkere kont' hoef ik niet :')
pi_121289038
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

En hoe vaak, Marhar, heeft dat voor jou gewerkt?
Eerlijk? De afgelopen keer :').

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121289039
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

De meisjes die je in kunt palmen met 'wat heb jij een lekkere kont' hoef ik niet :')
Je vriendin viel er anders meteen voor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')