Mij is altijd verteld dat te lang minstens net zo erg is als te kort.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:59 schreef eriksd het volgende:
Ik moest mijn scriptie inkorten en aanpassen. Nu heb ik het ding helemaal opnieuw in elkaar gedraaid en inderdaad 20 a4 minder...met een kleiner lettertype en regelafstand 0. Als ik het op normale waarden zet is het weer twee keer zo lang als toegestaan.
Hoop het van niet, uitslag van 21 december zou dan te laat kunnen komen, heb ik een week in principe niets te doen als ik die van de 17e gehaald zou hebben. Vervelend.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:56 schreef Keyos het volgende:
[..]
Als het goed is tellen vakantiedagen niet mee (hier op de EUR in ieder geval). Niet zo ongeduldig zijn dus, ik heb 21 december een tentamen gemaakt, het cijfer daarvan wordt pas 22 januari gepubliceerd (
)
Als hij wil dat ik de relevante overwegingen uit de EU jurisprudentie citeer gaat het hard hequote:Op maandag 7 januari 2013 13:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mij is altijd verteld dat te lang minstens net zo erg is als te kort.
Deadlines gelden alleen voor studenten, docenten zijn verheven boven de wet. Tentamen van 20 december wordt 11 januari bekendgemaakt (enkel op een fysiek lijstje, niet online) en het hertentamen is 18 januari. Voor mensen die niet in Groningen wonen en niet zeker weten of ze het tentamen hebben gehaald roept dit een verplichting in het leven om naar Groningen af te reizen om te checken om ze het tentamen hebben gehaald en vervolgens hebben ze nog 6 dagen om het tentamen nog een keer te bestuderen met nog een ander tentamen op 15 januari er tussen geplakt. Wat in feite dus neerkomt op 3 (!) dagen om een vak van 9 punten nogmaals tot zich te nemen.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:21 schreef Giku het volgende:
Nou, dat tentamen kan wel overnieuw (burgerlijk 3). Te weinig verdiept in het rechtsvergelijkend onderdeel. Gelukkig zijn dat maar een paar arresten en een klein beetje literatuur, dus dat komt in de her wel goed.
Wil onderhand wel eens de uitslagen van tentamens van 17 december en 21 december. 9 Werkdagen wordt volgens mij ruim geïnterpreteerd (periode tussen kerst en o&n tellen niet mee oid?).
[..]
Wanneer heb je JvB? Heb je die module 100x gedaan?
Zelfde probleem hier. Dit blok duurt drie weken, laatste tentamen was op een vrijdag, termijn is 18 werkdagen. Dus met een beetje mazzel valt de uiterste nakijkdatum na het hertentamenquote:Op maandag 7 januari 2013 14:00 schreef Giku het volgende:
[..]
Hoop het van niet, uitslag van 21 december zou dan te laat kunnen komen, heb ik een week in principe niets te doen als ik die van de 17e gehaald zou hebben. Vervelend.
Wees blij dat je überhaupt een herkansing krijgtquote:Op maandag 7 januari 2013 14:01 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Deadlines gelden alleen voor studenten, docenten zijn verheven boven de wet. Tentamen van 20 december wordt 11 januari bekendgemaakt (enkel op een fysiek lijstje, niet online) en het hertentamen is 18 januari. Voor mensen die niet in Groningen wonen en niet zeker weten of ze het tentamen hebben gehaald roept dit een verplichting in het leven om naar Groningen af te reizen om te checken om ze het tentamen hebben gehaald en vervolgens hebben ze nog 6 dagen om het tentamen nog een keer te bestuderen met nog een ander tentamen op 15 januari er tussen geplakt. Wat in feite dus neerkomt op 3 (!) dagen om een vak van 9 punten nogmaals tot zich te nemen.
Het hele systeem van hertentamens in dezelfde periode als de eerste kansen (wat heet, drie dagen na het laatste eerste kans tentamen al de eerste her) dient enkel de docenten.
Mensen die een tentamen niet in een keer halen beheersen de stof over het algemeen niet en hebben dus meer dan drie dagen nodig om deze stof nog een keer te bestuderen.
Zoals gezegd is dit systeem enkel in het leven geroepen om de docenten in de zomer langer van hun welverdiende () vakantie te laten genieten.
Ik dacht dit dus eerst ook, maar dit jaar hebben we op de UvA voor het eerst alle hertentamens in het tentamenblok er na, en dat is nog veel kutter. Na 9 weken ben je de stof volledig kwijt en dan komt het ook nog bovenop je normale tentamens.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:01 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Het hele systeem van hertentamens in dezelfde periode als de eerste kansen (wat heet, drie dagen na het laatste eerste kans tentamen al de eerste her) dient enkel de docenten.
Mensen die een tentamen niet in een keer halen beheersen de stof over het algemeen niet en hebben dus meer dan drie dagen nodig om deze stof nog een keer te bestuderen.
Zoals gezegd is dit systeem enkel in het leven geroepen om de docenten in de zomer langer van hun welverdiende () vakantie te laten genieten.
Ja, dat doen ze dus een dag later. Normaal niet erg, maar wel als je beperkt bent in de tijd.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:02 schreef Keyos het volgende:
[..]
Wees blij dat je überhaupt een herkansing krijgt, maar inderdaad vreemd dat ze het dan op deze manier oplossen. Sowieso apart dat ze de cijfers niet online publiceren, we leven niet meer in de middeleeuwen.
Kan dit beamen, vorige studie werkte ook met herkansingen in het volgende blok. Daar word je ook niet vrolijk van. Van mijn part gooien ze de kerstvakantie tussen de tentamens en de hertentamens, dit is gewoon debiel.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik dacht dit dus eerst ook, maar dit jaar hebben we op de UvA voor het eerst alle hertentamens in het tentamenblok er na, en dat is nog veel kutter. Na 9 weken ben je de stof volledig kwijt en dan komt het ook nog bovenop je normale tentamens.
Doen we dus niet aan hier. Dat is an sich wel fijn, want je bent omstreeks 10 juli ook wel echt klaar voor 2 maanden.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:06 schreef tostitomaatkaas het volgende:
In Nijmegen zijn alle herkansingen in augustus.
Fijn dat je er genoeg tijd voor hebt, maar een tentamen herkansen waar je een half jaar of meer niet naar hebt gekeken is niet echt chill.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:06 schreef tostitomaatkaas het volgende:
In Nijmegen zijn alle herkansingen in augustus.
Zelfde probleem op de EUR dit jaar voor de eerstejaars, je hebt voor vak 1 + 2 1 herkansing (die is afgelopen vrijdag geweest, daar heb ik gelukkig geen gebruik van moeten maken) , voor vak 3 t/m 8 is er 1 (!) herkansingsmogelijkheid op 19 juli, vakantieplannen moeten dus aardig lang uitgesteld worden.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Fijn dat je er genoeg tijd voor hebt, maar een tentamen herkansen waar je een half jaar of meer niet naar hebt gekeken is niet echt chill.
Vorig jaar nog een festival afgezegd omdat mijn vriendin dezelfde grap had.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:09 schreef Keyos het volgende:
[..]
Zelfde probleem op de EUR dit jaar voor de eerstejaars, je hebt voor vak 1 + 2 1 herkansing (die is afgelopen vrijdag geweest, daar heb ik gelukkig geen gebruik van moeten maken) , voor vak 3 t/m 8 is er 1 (!) herkansingsmogelijkheid op 19 juli, vakantieplannen moeten dus aardig lang uitgesteld worden.
Hopen maar dat dit volgend jaar niet het geval is, wil 2 maanden vakantiewerk doen bij Disney in Florida, dat gaat niet gebeuren als ik pas halverwege juli weg kan.
Ik kan nooit naar Rock Werchter, een festival waar ik nog wel eens heen wil, maar liever niet met zulke onzekere omstandigheden. En nog wel meer dance-festivallen.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vorig jaar nog een festival afgezegd omdat mijn vriendin dezelfde grap had.
Dat was 'm jaquote:Op maandag 7 januari 2013 14:11 schreef Giku het volgende:
[..]
Ik kan nooit naar Rock Werchter, een festival waar ik nog wel eens heen wil, maar liever niet met zulke onzekere omstandigheden. En nog wel meer dance-festivallen.
quote:Op maandag 7 januari 2013 14:07 schreef Giku het volgende:
[..]
Doen we dus niet aan hier. Dat is an sich wel fijn, want je bent omstreeks 10 juli ook wel echt klaar voor 2 maanden.
Is een beetje dubbel. Als je één tentamen hebt is dat niet zo erg, zeker niet als je geluk hebt en die bijvoorbeeld de laatste week van augustus is. Heb er nooit echt problemen mee gehad om dan half augustus te beginnen met studeren. Als je een minder jaar hebt en je moet er in augustus 5 herkansen, dan moet je inderdaad in juli al beginnen met studeren en is daarmee je vakantie redelijk verneukt.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Fijn dat je er genoeg tijd voor hebt, maar een tentamen herkansen waar je een half jaar of meer niet naar hebt gekeken is niet echt chill.
In de master geeft hij de staats- en grondrechtvakken en begeleid hij de scripties die daar over aan. Zijn vakken zijn wel de leukste die erbij zitten. Zijn werkgroepen zijn ook veel meer een samensmelting van werkgroepen zoals die zowel bij politicologie als rechten gegeven worden. Niet alleen erg verfrissend, maarf ook erg nuttig.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:29 schreef Yreal het volgende:
Ryon en monnet
Nieuwenhuis is wel een held ja. In de werkgroep durfde iemand na 13 weken te vragen of ie misschien niet een nieuwe bril moest
Helaas. Bij UvA rechten hebben ze iets tegen lange scripties en proefschriften terwijl in Leiden dat weer aangemoedigd wordt. Half college over gehad wat er allemaal fout aan is als je teveel woorden nodig hebt.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mij is altijd verteld dat te lang minstens net zo erg is als te kort.
Als je in de videozaal gaat zitten kan je natuurlijk net zo goed thuis blijven en het online kijken lijkt mequote:Op maandag 7 januari 2013 14:57 schreef Yreal het volgende:
Hoorcollege in D1.08, D0.09 en videobackup in F2.03.. Waar zal ik zitten?
Europees Recht samenvatten is nou bepaald geen sinecure. Sterker nog: het is onmogelijk.quote:Op maandag 7 januari 2013 15:00 schreef Ryon het volgende:
[..]
In de master geeft hij de staats- en grondrechtvakken en begeleid hij de scripties die daar over aan. Zijn vakken zijn wel de leukste die erbij zitten. Zijn werkgroepen zijn ook veel meer een samensmelting van werkgroepen zoals die zowel bij politicologie als rechten gegeven worden. Niet alleen erg verfrissend, maarf ook erg nuttig.
[..]
Helaas. Bij UvA rechten hebben ze iets tegen lange scripties en proefschriften terwijl in Leiden dat weer aangemoedigd wordt. Half college over gehad wat er allemaal fout aan is als je teveel woorden nodig hebt.
Acht? Was je de o.v kaart dan niet al een tijdje kwijt?quote:Op maandag 7 januari 2013 15:51 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Vaarwel OV! Het waren een mooie acht jaar
Ja, denk het wel. De casus ging echt lekker, argumentatie weet ik nog zo net nietquote:
Haha ja dat was dus ook echt precies mijn gedachtequote:Op maandag 7 januari 2013 16:08 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Ja, damn ging echt nergens over en dat voor 2 Studiepunten ofzo
Dat bijles kantoor of niet?quote:Op maandag 7 januari 2013 16:58 schreef Yreal het volgende:
Loop ik net de poort uit staat er iemand samenvattingen bestuursrecht uit te delen. Niiiiicee
Hiervoor nog een studie gedaanquote:Op maandag 7 januari 2013 16:02 schreef Ryon het volgende:
[..]
Acht? Was je de o.v kaart dan niet al een tijdje kwijt?
Hoe zat dat dan? Tenzij het een mbo opleiding is, zou dat als het goed is niet moeten uitmaken voor het totaal aantal jaar dat je reisrecht hebt aangezien de o.v kaart gekoppeld is aan je recht op stufi (stufi + 3 jaar nu stufi + 1 jaar) en niet aan het aantal studies dat gevolgd is.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:11 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Hiervoor nog een studie gedaan
Staat er inderdaad los van, maar als ik tel kom ik toch wel op een 7,5 jaar gebruik. Toch een half jaar langer dan het eigenlijk zou moeten zijn. Maar ach, nu ben ik 'm toch kwijtquote:Op maandag 7 januari 2013 17:14 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hoe zat dat dan? Tenzij het een mbo opleiding is, zou dat als het goed is niet moeten uitmaken voor het totaal aantal jaar dat je reisrecht hebt aangezien de o.v kaart gekoppeld is aan je recht op stufi (stufi + 3 jaar nu stufi + 1 jaar) en niet aan het aantal studies dat gevolgd is.
Euh.. Weet je 100% zeker dat je het afgelopen half jaar nog recht had of heb je misschien verkeerd geteld? Studiegenoot van mij dacht dat hij 8 jaar recht had op o.v en stufi (lening), is afgelopen november gepakt en moet nu zijn stufi + o.v kaart terugbetalen van september tot november aangezien het zijn eigen verantwoordelijkheid was om dat in de gaten te houden. Gaat in zijn geval om het bedrag van meer dan 2500 euro. (200 euro per maand alleen al aan o.v kaart).quote:Op maandag 7 januari 2013 17:17 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Staat er inderdaad los van, maar als ik tel kom ik toch wel op een 7,5 jaar gebruik. Toch een half jaar langer dan het eigenlijk zou moeten zijn. Maar ach, nu ben ik 'm toch kwijt
Ik kreeg in, ik meen, oktober een brief dat mijn ov-recht per 1 januari zou vervallen. Vervolgens afgelopen maand nogmaals een brief ontvangen dat het zou stoppen. Mocht ik onterecht gebruik hebben gemaakt, dan zijn ze er als de kippen bij om de boete te innen (in mijn omgeving twee man die OV paar dagen te laat hebben stopgezet > twee weken later een acceptgiro op de mat). Geen idee waar het fout is gegaan, en ik een half jaar langer OV heb gehad. Ik zie het welquote:Op maandag 7 januari 2013 17:22 schreef Ryon het volgende:
[..]
Euh.. Weet je 100% zeker dat je het afgelopen half jaar nog recht had of heb je misschien verkeerd geteld? Studiegenoot van mij dacht dat hij 8 jaar recht had op o.v en stufi (lening), is afgelopen november gepakt en moet nu zijn stufi + o.v kaart terugbetalen van september tot november aangezien het zijn eigen verantwoordelijkheid was om dat in de gaten te houden. Gaat in zijn geval om het bedrag van meer dan 2500 euro. (200 euro per maand alleen al aan o.v kaart).
DUO heeft de neiging om dat pas heel laat door te berekenen. Vanwege een inschrijvingsfout heb ik ooit eens ook een half jaar later 3 maanden stufi moeten terugdokken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |