abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121281916
Goedenavond allemaal, ik kom me ook maar eens melden in dit topic! Tweedejaars rechtsgeleerdheid aan de RUG, en nu uiteraard druk bezig met bestuursrecht 2 -;) Nog meer mensen hier nu mee bezig zijn?

1 fout op argumentatie is inderdaad netjes voor JVB trouwens! Hoop dat je het arrest net zo goed hebt gemaakt :)
pi_121281982
Yes nog een vrouw in het topic! :o
Ja ben op dit moment bezig voor bestuurs 2, oefententamens doornemen.
pi_121282040
Allemaal pax zijn schuld, altijd maar overal links hierheen posten..
pi_121282108
De mensen van de RUG zijn flink in de meerderheid geloof ik :)
pi_121282177
quote:
11s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:47 schreef Ties02 het volgende:
Yes nog een vrouw in het topic! :o
Ja ben op dit moment bezig voor bestuurs 2, oefententamens doornemen.
Haha ja! Zijn er niet zoveel vrouwen in dit topic dan?

Oefententamens doornemen is wel slim, ga ik morgen ook nog even mee bezig. Ik probeer nu eerst de arresten even af te krijgen, maar heb even geen zin meer nu ik bij de Amelandse benzinepompen ben aanbeland :P
pi_121282184
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:49 schreef SpotlessMind00 het volgende:
De mensen van de RUG zijn flink in de meerderheid geloof ik :)
Is ook de leukste en de beste faculteit

quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:51 schreef Modder het volgende:

[..]

Haha ja! Zijn er niet zoveel vrouwen in dit topic dan?

Oefententamens doornemen is wel slim, ga ik morgen ook nog even mee bezig. Ik probeer nu eerst de arresten even af te krijgen, maar heb even geen zin meer nu ik bij de Amelandse benzinepompen ben aanbeland :P
Vrouwen zijn helaas in de minderheid :'(
Aha, ja ik neem de arresten tegelijk met de stof door, los arresten stampen werkt voor mij nooit zo
pi_121282232
quote:
16s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:51 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Is ook de leukste en de beste faculteit
See if I care.
pi_121282317
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:39 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Wederom goed bezig! ^O^
:). Is helaas 30% van het cijfer.

quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:35 schreef Letstalk het volgende:

[..]

Goed bezig man. Arrest heb je geen idee? Dat ging bij mij voor mijn gevoel beter dan Argumentatie.
Mwah ik vond hem niet makkelijk en ik weet niet hoe pietje precies ze zijn.
pi_121282344
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:42 schreef Ties02 het volgende:
Paxcon is echt zo'n persoon die bij de propedeuse uitreiking speciaal naar voren wordt gehaald als de überstudent
Hou op :')
pi_121282389
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:46 schreef Modder het volgende:
Goedenavond allemaal, ik kom me ook maar eens melden in dit topic! Tweedejaars rechtsgeleerdheid aan de RUG, en nu uiteraard druk bezig met bestuursrecht 2 -;) Nog meer mensen hier nu mee bezig zijn?

1 fout op argumentatie is inderdaad netjes voor JVB trouwens! Hoop dat je het arrest net zo goed hebt gemaakt :)
Dankje.

Wat een liefde alom hier O+
pi_121282415
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:54 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ja wacht maar jij! :D
vorig jaar kreeg men een boekje als 'beloning'

(let maar niet op mij hoor ik ben gewoon jaloers :( )
pi_121282421
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:54 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Misschien moeten we je maxcon gaan noemen _O_
pi_121282453
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:48 schreef Yreal het volgende:
Allemaal pax zijn schuld, altijd maar overal links hierheen posten..
*)
pi_121282576
quote:
16s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:51 schreef Ties02 het volgende:

Vrouwen zijn helaas in de minderheid :'(
Aha, ja ik neem de arresten tegelijk met de stof door, los arresten stampen werkt voor mij nooit zo
Oh ja dat werkt ook :) Ik ken de stof al redelijk goed (alle hoorcolleges + werkcolleges voorbereid aanwezig geweest + de bonus) dus vond ik het wel fijn om de arresten even als eerste te doen, die zijn namelijk het meest weggezakt. Heb jij ook de bonus?

En wat is jouw volgende vak dan Paxcon? Staatsrecht 1A zeker? :)
pi_121282601
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:58 schreef Modder het volgende:

[..]

Oh ja dat werkt ook :) Ik ken de stof al redelijk goed (alle hoorcolleges + werkcolleges voorbereid aanwezig geweest + de bonus) dus vond ik het wel fijn om de arresten even als eerste te doen, die zijn namelijk het meest weggezakt. Heb jij ook de bonus?

En wat is jouw volgende vak dan Paxcon? Staatsrecht 1A zeker? :)
Klopt
pi_121282651
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:43 schreef Ties02 het volgende:
Potverdorie, 9uur tentamen zie ik nu
zo'n hekel aan
Echt.
This sentimental motherfucker just cost us money.
pi_121282704
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:58 schreef Modder het volgende:

[..]

Ja precies hetzelfde, alleen ben de hoorcolleges geen enkele keer geweest, werkgroepen wel actief bezig geweest. Maar ook de bonus, belachelijk trouwens hoeveel opdrachten we moesten doen voor dat 0.5 puntje ;(

welke werkgroep zat je?
pi_121282864
Heeft iemand in de buurt van A'dam 'J. de Hullu, Materieel strafrecht, Kluwer, Deventer, 4e druk, 2009;' voor mij te leen?
  maandag 7 januari 2013 @ 20:05:19 #94
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121282987
quote:
5s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:03 schreef Maharbal het volgende:
Heeft iemand in de buurt van A'dam 'J. de Hullu, Materieel strafrecht, Kluwer, Deventer, 4e druk, 2009;' voor mij te leen?
Als ik het boek toentertijd gekocht heb is de kans groot dat ik de 2009 versie wel heb liggen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_121283101
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:00 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ja precies hetzelfde, alleen ben de hoorcolleges geen enkele keer geweest, werkgroepen wel actief bezig geweest. Maar ook de bonus, belachelijk trouwens hoeveel opdrachten we moesten doen voor dat 0.5 puntje ;(

welke werkgroep zat je?
Ja ik vond het ook wel belachelijk veel werk voor een halve bonuspunt :o Vond ook dat er af en toe best streng nagekeken werd. Hopen dan maar dat het van pas gaat komen haha. Ik zat in werkgroep 3 geloof ik, jij?
pi_121283209
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:07 schreef Modder het volgende:

[..]

Ja ik vond het ook wel belachelijk veel werk voor een halve bonuspunt :o Vond ook dat er af en toe best streng nagekeken werd. Hopen dan maar dat het van pas gaat komen haha. Ik zat in werkgroep 3 geloof ik, jij?
Ja precies
Ah misschien zaten we wel in dezelfde :D maar ik zat in wg1

Heb jij iets gevonden met alle verplichte arresten op een rij trouwens?
pi_121283214
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:46 schreef Modder het volgende:

Welkom! :) Ik ben ook bezig met bestuurs 2. Ook voor jou de tip: de oefenopgaven @nestor (met standaarduitwerkingen) zijn een mooie voorbereiding / aanvulling op de oefententamens. Ik vind trouwens niet alle arresten even duidelijk. Jammer ook dat er van de meeste arresten die we moeten kennen geen antwoorden op nestor staan omdat ze als 'werkgroepcasus' behandeld zijn.
pi_121283395
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:09 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ja precies
Ah misschien zaten we wel in dezelfde :D maar ik zat in wg1

Heb jij iets gevonden met alle verplichte arresten op een rij trouwens?
Dat laatste zou ik ook heel chill vinden. Trap er trouwens niet in dat enkel de 'standaardjurisprudentie' verplicht is zoals het in het werkboek staat, want een deel van de 'werkgroepcasussen' horen ook gewoon bij de verplichte stof. Kijk voor een overzicht van de verplichte arresten voorin de klapper. Ben benieuwd hoeveel mensen de mist in gaan door (zoals gezegd) enkel de 'standaardjurisprudentie' voor te bereiden.
pi_121283785
Haha dat zou wel toevallig geweest zijn als we in dezelfde werkgroep hadden gezeten, ik zit nu ook al van: hmm zou ik een van de tweedejaars RUG die hier posten kennen? :P Niet onwaarschijnlijk haha.

Alle verplichte arresten met de uitwerkingen bedoel je? Nee helaas, heb nog niet echt iets gevonden. Was stiekem al wel even op zoek geweest omdat ik dus niet veel meer snap van de Amelandse benzinepomp dan dat het iets met onrechtmatige overheidsdaad en relativiteit en causaliteit te maken heeft :') Ik vind de arresten die behandeld zijn op de hoorcolleges (als je de slides ook bekijkt) wel redelijk helder, maar die alleen als werkgroepcasus behandeld zijn vind ik niet allemaal duidelijk. Ik kan ook niet al mijn aantekeningen van de werkgroepen terugvinden, dat zou ook kunnen meespelen :')

En goede tip trouwens Valid, zal daar eens naar kijken :) Had op Studeersnel ook al wat oude tentamens gevonden, maar dit is ook wel een goed idee! Ken jij het al goed?
pi_121283955
Amelandse benzinepomp ziet inderdaad op de vierde drempel; de causaliteit
Was de schade ook opgetreden als het bestuursorgaan een rechtmatig besluit had genomen? 6:98 Demogue-Besier leer
(blz. 97 van de reader staat die casus)

Als die vraag dus bevestigend wordt beantwoord is er geen causaal verband tussen de onrechtmatige overheidsdaad en de geleden schade.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')