abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121284266
Ja had hem gevonden in de klapper :) Ik had bij Amelandse benzinepomp I het woord "causaliteit" erbij gekrabbeld en bij Amelandse benzinepomp II het woord "relativiteit", of heb ik dat verkeerd opgeschreven en speelt alleen de causaliteit in deze casus?

Het komt trouwens wel weer een beetje terug nu jij begint over die Demogue-Besier leer trouwens, zal de belangrijkste rechtsoverwegingen nog een keer doorlezen, hopelijk helpt het :)
  maandag 7 januari 2013 @ 20:25:48 #102
384590 Studeur
Toen kregen wij ook patat
pi_121284280
Hoe zit dat met studiepunten? Op internet staat dat ik 10 studiepunten heb gehaald voor encyclopedie v/d rechtswetenschap, mijn cijfer hiervoor was een 8. Voor staats- en bestuursrecht had ik een 5 gehaald en daar heb ik 0 studiepunten voor gekregen...

Weet iemand hoe het zit? Krijg je ook 10 studiepunten als je een 6 haalt bijvoorbeeld?
Universiteit leiden 1e jaar
Heeft FOK!verkiring met Klojo120
pi_121284327
Als je een vak hebt gehaald (6 of hoger) krijg je je punten.
pi_121284347
Je krijgt het volle aantal studiepunten als je het vak met een voldoende afsluit :) Dus bij een cijfer tussen de 1-5 krijg je 0 studiepunten, tussen de 6-10 alle studiepunten :) Daarom wordt de 5,5 ook wel de studententien genoemd omdat je de studiepunten toch wel krijgt :P
pi_121284396
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:25 schreef Studeur het volgende:
Hoe zit dat met studiepunten? Op internet staat dat ik 10 studiepunten heb gehaald voor encyclopedie v/d rechtswetenschap, mijn cijfer hiervoor was een 8. Voor staats- en bestuursrecht had ik een 5 gehaald en daar heb ik 0 studiepunten voor gekregen...

Weet iemand hoe het zit? Krijg je ook 10 studiepunten als je een 6 haalt bijvoorbeeld?
Niet om hatelijk te doen, maar dit is wel hele basale kennis.

Antwoord is ja.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2013 20:27:47 ]
pi_121284427
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:25 schreef Studeur het volgende:

Meen je dit serieus? :') _O- Hoe lang geleden is het dat je je vwo haalde? :D
  maandag 7 januari 2013 @ 20:28:22 #107
384590 Studeur
Toen kregen wij ook patat
pi_121284434
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:26 schreef Modder het volgende:
Je krijgt het volle aantal studiepunten als je het vak met een voldoende afsluit :) Dus bij een cijfer tussen de 1-5 krijg je 0 studiepunten, tussen de 6-10 alle studiepunten :) Daarom wordt de 5,5 ook wel de studententien genoemd omdat je de studiepunten toch wel krijgt :P
haha geweldig _O- wist dat niet eens. Ik dacht je moet 40 vd 60 studiepunten halen in 1 jaar dus voor elk tentamen gemiddeld een 6.6
Maar de zesjescultuur gaat hier dus gewoon door _O-
Heeft FOK!verkiring met Klojo120
pi_121284436
quote:
11s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:05 schreef Ryon het volgende:

[..]

Als ik het boek toentertijd gekocht heb is de kans groot dat ik de 2009 versie wel heb liggen.
Als je 'm hebt en ik 'm eventueel kan lenen, krijg je een biertje van me ^O^

Of koffie, koffie mag ook.
pi_121284473
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:27 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Niet om hatelijk te doen, maar dit is wel hele basale kennis.

Antwoord is ja.
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Meen je dit serieus? :') _O- Hoe lang geleden is het dat je je vwo haalde? :D
Ik dacht ik zeg er niets van :')
pi_121284474
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:20 schreef Ties02 het volgende:
Amelandse benzinepomp ziet inderdaad op de vierde drempel; de causaliteit
Was de schade ook opgetreden als het bestuursorgaan een rechtmatig besluit had genomen? 6:98 Demogue-Besier leer
(blz. 97 van de reader staat die casus)

Als die vraag dus bevestigend wordt beantwoord is er geen causaal verband tussen de onrechtmatige overheidsdaad en de geleden schade.
Demogue-Besier leer eist dubbele causaliteit toch? Zowel tussen de onrechtmatige daad en de schade als tussen het onrechtmatige element van de OD en de schade.
pi_121284492
Dat je het überhaupt hebt gered tot januari zonder het antwoord op die vraag mee te krijgen is eigenlijk al een klein wonder.
pi_121284503
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:28 schreef Studeur het volgende:

[..]

haha geweldig _O- wist dat niet eens. Ik dacht je moet 40 vd 60 studiepunten halen in 1 jaar dus voor elk tentamen gemiddeld een 6.6
Maar de zesjescultuur gaat hier dus gewoon door _O-
De zesjescultuur gaat inderdaad door, ook na je afstuderen. Studeer je straks af met een mooi zesje, dan krijg je ook een aan een zesje gelijkwaardige baan, als je al een baan krijgt.
pi_121284571
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:17 schreef Modder het volgende:
Haha dat zou wel toevallig geweest zijn als we in dezelfde werkgroep hadden gezeten, ik zit nu ook al van: hmm zou ik een van de tweedejaars RUG die hier posten kennen? :P Niet onwaarschijnlijk haha.

Alle verplichte arresten met de uitwerkingen bedoel je? Nee helaas, heb nog niet echt iets gevonden. Was stiekem al wel even op zoek geweest omdat ik dus niet veel meer snap van de Amelandse benzinepomp dan dat het iets met onrechtmatige overheidsdaad en relativiteit en causaliteit te maken heeft :') Ik vind de arresten die behandeld zijn op de hoorcolleges (als je de slides ook bekijkt) wel redelijk helder, maar die alleen als werkgroepcasus behandeld zijn vind ik niet allemaal duidelijk. Ik kan ook niet al mijn aantekeningen van de werkgroepen terugvinden, dat zou ook kunnen meespelen :')

En goede tip trouwens Valid, zal daar eens naar kijken :) Had op Studeersnel ook al wat oude tentamens gevonden, maar dit is ook wel een goed idee! Ken jij het al goed?
Ik ken het aardig, maar ben wel behoorlijk achterop m'n eigen planning geraakt helaas. Ik werk die oefenvragen nog door (vooral omdat daar goede antwoorden van zijn, wel zo handig) en ga morgen nog even aan de slag met oefententamens en vooral de arresten. Heb in elk geval ook de bonus (tering wat een werk was dat), ookal heb ik vrijwel nooit de werkcolleges voorbereid.

Op zich hoef ik niet eens per se een overzicht met alle antwoorden van de vragen per arrest, maar gewoon de rechtsregel per arrest zou verdomd handig zijn. :P
pi_121284628
Ok mensen hij ligt op de grond. Klauter er maar weer af nu.
pi_121284685
Hallo allemaal,

Momenteel zit ik in (hopelijk) het laatste jaar van mijn scholierentijd. Een studie kiezen is dus belangrijk voor mij. Nou ben ik geinteresseerd in fiscaal recht.

Op de Radboud Universiteit in Nijmegen is dit mogelijk via de gewone bachelor en daarna een master Fiscaal recht. Nou wordt er op de Tilburg University een bachelor Fiscaal recht aangeboden en zou iemand van jullie mij het verschil tussen deze twee studies kunnen uitleggen.

Bij voorbaat dank,
Suikerbiet
pi_121284692
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:28 schreef Valid het volgende:
Demogue-Besier leer
Volgens mij alleen tussen de toerekenbare onrechtmatige daad door een BO en de geleden schade. Maar misschien zit het erin verstopt (in die vraag waar je de situatie omkeert)
pi_121284776
quote:
Op zich hoef ik niet eens per se een overzicht met alle antwoorden van de vragen per arrest, maar gewoon de rechtsregel per arrest zou verdomd handig zijn.
Haha herkenbaar hoor, vind dat voor dit semester ook wel belachelijk veel arresten moeten kennen :o 40 voor strafrecht, 11 voor bestuursrecht, 31 voor burgerlijk en dan heb ik nog niet gesproken over de adagia voor rechtsgeschiedenis... Een overzichtje met de arresten en rechtsregels zou ik ook wel handig vinden ja ;)
pi_121284818
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:33 schreef Modder het volgende:

[..]

Haha herkenbaar hoor, vind dat voor dit semester ook wel belachelijk veel arresten moeten kennen :o 40 voor strafrecht, 11 voor bestuursrecht, 31 voor burgerlijk en dan heb ik nog niet gesproken over de adagia voor rechtsgeschiedenis... Een overzichtje met de arresten en rechtsregels zou ik ook wel handig vinden ja ;)
studeersnel?
pi_121284827
Voor 100 euro maak ik een overzicht voor jullie en mezelf
pi_121284879
Ik doe het wel voor 80. Moet iemand me wel even een jurisprudentiebundel lenen.
pi_121284941
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:32 schreef suikerbiet het volgende:
Hallo allemaal,

Momenteel zit ik in (hopelijk) het laatste jaar van mijn scholierentijd. Een studie kiezen is dus belangrijk voor mij. Nou ben ik geinteresseerd in fiscaal recht.

Op de Radboud Universiteit in Nijmegen is dit mogelijk via de gewone bachelor en daarna een master Fiscaal recht. Nou wordt er op de Tilburg University een bachelor Fiscaal recht aangeboden en zou iemand van jullie mij het verschil tussen deze twee studies kunnen uitleggen.

Bij voorbaat dank,
Suikerbiet
Ik weet niet of je een antwoord krijgt, want er zijn geen actieve Tilburgers hier.
pi_121285126
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:53 schreef Paxcon het volgende:

[..]

:). Is helaas 30% van het cijfer.

[..]

Mwah ik vond hem niet makkelijk en ik weet niet hoe pietje precies ze zijn.
Maar toch geweldig bezig gewoon.
Een voorbeeldnoviet.
pi_121285184
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:39 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Maar toch geweldig bezig gewoon.
Een voorbeeldnoviet.
Paxcon, doe de novietendans!
pi_121285241
:')_!!!!
pi_121285267
Heb studeersnel al even gecheckt Tchock, maar helaas geen arrestenoverzicht. Wel bedankt voor de tip!

Haha ik denk dat ik dat overzichtje toch maar zelf maak - zal jullie de details besparen over mijn bedroevende bankrekeningsaldo na december :')
En ach, in vergelijking met strafrecht valt het allicht mee haha

Wat is dat trouwens toch steeds met die novietendans...? :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')