Dat kan, de 28ste wordt het volgende onderwerp bekend gemaakt!quote:
Helaas, volgende maand weer, de inzending is gesloten.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what you make it.
Ja, niet geschoten is altijd misquote:Op zaterdag 22 december 2012 12:22 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Is dit ook een inzending? Graag even laten weten!
quote:Op zaterdag 22 december 2012 12:34 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Helaas, volgende maand weer, de inzending is gesloten.
@ FalleNk810i:
Kan je de OP nog even wijzigen? Het is niet meer geheel up to date. Ik heb de OP, die ik al op kleine punten had aangepast, tussen de spoiler staan.
Ik zou de foto's even neerzetten, maar er staan hier alweer drie mensen trappelend op me te wachten, dus dat verschuif ik naar vanavond. Als iemand anders de behoefte voelt om het tussentijds te doen, dan is dat natuurlijk lekker!Done, deelname is gesloten nu toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
nee ik kom niet meedoen hoor , ik kwam gewoon weer eens een kijken hoe het hier vergaat.quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:09 schreef Schanulleke het volgende:
Ja, deelname sloot om 23:59:59 gisteravond.
Nee, natuurlijk kan dat n iet. Ben je bezopen ofzo?!quote:Op zaterdag 22 december 2012 23:59 schreef kanovinnie het volgende:
7&8 doen het bij mij niet. Kan dat kloppen?
Zo nuchter als een plank. Is het je al gelukt om dat andere bokeh topic te kicken?quote:Op zondag 23 december 2012 00:02 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk kan dat n iet. Ben je bezopen ofzo?!
Ik heb het al veranderd..
Ik ben al een uur of 3 weg van mijn feestje. Maar nog steeds hipsend op de bank. Chouffe op tap bij een thuisfeest is leuk, maar slecht.quote:Op zondag 23 december 2012 00:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zo nuchter als een plank. Is het je al gelukt om dat andere bokeh topic te kicken?
Klinkt als het goede levenquote:Op zondag 23 december 2012 00:05 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik ben al een uur of 3 weg van mijn feestje. Maar nog steeds hipsend op de bank. Chouffe op tap bij een thuisfeest is leuk, maar slecht.
Andere topic kan ik niet kicken, de genoemde optie ontbreekt.
Thanks from a dollquote:Op zondag 23 december 2012 00:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Klinkt als het goede leven
Ik heb 'm gekickt. voor je.
We doen enkel nog een top 3?quote:Op maandag 24 december 2012 00:14 schreef Schanulleke het volgende:
8 punten: TheoddDutchguy; Mooie invulling van het thema, het meest creatieve shot wat er tussen zit.
7 punten: Rebubbled: warmte en sfeer. Mooi.
6 punten: DJSmiley: Eenvoudig. De rustige compositie draagt het voldoende.
Soms piek ik gewoon net iets te vroeg. Dat schijnen mannen van middelbare leeftijd vaker te hebben...quote:
Stemmertje? Wasda?quote:Op maandag 24 december 2012 00:14 schreef Schanulleke het volgende:
4 punten: Stefan; Niet heel spannend shot. Een stemmertje?
Een stemmertje is een foto waar je niet per sé trots op bent, maar die je wel in staat stelt om te stemmen.quote:Op maandag 24 december 2012 01:11 schreef Stefan het volgende:
[..]
Stemmertje? Wasda?
Verder mee eens, wilde deze insturen maar die maakte ik 30 nov, dag te vroeg dus
Daarna nog eens teruggeweest maar dat shot niet overgedaan
[ afbeelding ]
Wel vergeten te stemmen! Dan winnen Schanulleke en ik.quote:Op maandag 24 december 2012 23:33 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Een stemmertje is een foto waar je niet per sé trots op bent, maar die je wel in staat stelt om te stemmen.
Niet vergeten om te stemmen allemaal!
Helaas, stemmen is voorbehouden aan de deelnemers. Die nog iets minder dan 23 uur hebben om te stemmen, als ze dit niet al gedaan hebben.quote:Op donderdag 27 december 2012 00:41 schreef andreas612 het volgende:
Mag je ook stemmen als je niks ingezonden hebt? Zo ja:
9pnt TheoddDutchGuy: Leuke compo, daarbij mooie kleurtint
8pnt Rebubbled: Goede bokeh met bijpassend kerstthema
7pnt Stefan: Leuke setting maar mis een duidelijk onderwerp (je 2e foto die eigenlijk 'te vroeg' was vind ik dan wél weer tof)
6pnt Sjiep: Aardig foto maar niet heel origineel, ook jammer van de CA rondom de lichtjes
5pnt Arachide: Beetje zelfde als vorige foto maar mis hier een duidelijk scherptepunt
4pnt Schanulleke: Mooi passend thema, alleen sfeer is compleet verdwenen (door flits?)
3pnt FalleNk810i: Leuke foto, alleen vind ik het bokeh-thema niet helemaal goed tot uiting komen
2pnt DJSmiley: Leuke foto, maar vrij standaard vind de achtergrond niet echt spannend
1pnt BakkerL: sorry, maar deze foto doet mij weinig, zowel qua belichting als compositie als gebruik van de bokeh (bij bokeh is de achtergrond juist van grote rol in de foto, de achtergrond doet hier niet/nauwelijks mee.. )
oh oke, doe ik volgende keer wel meequote:Op donderdag 27 december 2012 01:08 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Helaas, stemmen is voorbehouden aan de deelnemers. Die nog iets minder dan 23 uur hebben om te stemmen, als ze dit niet al gedaan hebben.
Je kan wmb wel je commentaar terug plaatsen (staat nu nog in de spoiler van Schanulleke). Is voor de deelnemers wel zo leuk!quote:Op donderdag 27 december 2012 00:41 schreef andreas612 het volgende:
Mag je ook stemmen als je niks ingezonden hebt? Zo ja:
nvm
Dan klopt de stemming van geen kant meer. En dan ga ik aan mij FOK! vriendjes vragen of ze voortaan op mij stemmenquote:
oh oke, naja, moeten ze inderdaad maar even die quote checkenquote:Op donderdag 27 december 2012 06:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je kan wmb wel je commentaar terug plaatsen (staat nu nog in de spoiler van Schanulleke). Is voor de deelnemers wel zo leuk!
Extra commentaar is altijd welkomquote:Op donderdag 27 december 2012 15:39 schreef andreas612 het volgende:
[..]
oh oke, naja, moeten ze inderdaad maar even die quote checkenzie het dan maar als commentaar ipv beoordeling
Thanks, weinig thuis geweest, dus net nog maar even gekeken. Diegene die jij bedoelt vond ik leuk, maar de kerstbal was te donker naar mijn mening. Misschien had ik iets meer tijd moeten steken in de nabewerking om die wat beter te maken, maar ik vond de bokeh hier in de achtergrond enorm mooi. Verder was ik dus zelf ook al niet tevreden met deze foto ivm mindere scherpte op de lampjes dan gewenst en de CA op de voorgrond. Maar wel leuk om meer met Bokeh te spelen, verschillende instellingen en dan de verschillende resultaten allemaal! Leuk onderwerp!quote:Op zondag 23 december 2012 00:44 schreef Rebubbled het volgende:
5 Sjiep: Mooie kleur, heel anders dan de andere foto’s, omdat het zo één kleur is. Dat maakt hem meteen ook een tikkeltje saai. Toen ik op de foto klikte zag ik meer foto’s staan met de titel Bokeh. Eén daarvan heb ik als favoriet gemaakt, waarom heb je die niet gekozen?
ik zie alles dubbel geloof ikquote:Op donderdag 27 december 2012 17:37 schreef Sjiep het volgende:
1. Rebubbled - Erg mooi, mooi scherp op de juiste objecten, wide-angle vervorming geeft een geweldig effect in de hoeken en een mooie bokeh cirkels! Geweldig!
2. Schanulleke - Erg mooi scherp waar nodig en mooie bokeh voorm. Erg netjes gedaan! Niet storend bij de normale achtergrond en opvallende vorm bij de lampjes (ik heb eigen gemaakte bokeh gezien waarbij de vorm overal erg aanwezig is, wat het effect minder maakt)
3. TheOddDutchGuy - Leuk idee, mooie bokeh, jammer van de hoeveelheid ruis en dat het 3D effect minder goed uitkomt. (niet het idee dat de bollen boven je hand zitten)
4. DJSmiley - Mooie bokeh, erg subtiel, wel erg weinig in beeld verder.
5. Stefan - Mooi scenario, mooie kleuren, weinig bokeh helaas en de vorige afbeelding (die eind november gemaakt was) was mooier, misschien dat dat beeld deze minder maakt, maar die was erg goed!
6. FalleNk810i - Erg mooie foto, goed scherp waar nodig, hellas niet volgens het idee zoals bedoeld was volgens het wedstrijd thema. Zelf zou ik de takken links ook nog weg proberen te werken of een beetje snijden.
7. Arachide - Aparte Bokeh, maar helaas niet scherp.
8. BakkerL - Helaas, hier had meer mee gekund, De bokeh is niet zoals bedoeld was volgens de wedstrijd voor zover ik begrepen had. En daarnaast zou het een mooier moment geweest zijn als je de baan in beeld had gebracht waar iemand net op aan het bowlen is. Nu is er te weinig te zien.
1. Rebubbled - Erg mooi, mooi scherp op de juiste objecten, wide-angle vervorming geeft een geweldig effect in de hoeken en een mooie bokeh cirkels! Geweldig!
2. Schanulleke - Erg mooi scherp waar nodig en mooie bokeh voorm. Erg netjes gedaan! Niet storend bij de normale achtergrond en opvallende vorm bij de lampjes (ik heb eigen gemaakte bokeh gezien waarbij de vorm overal erg aanwezig is, wat het effect minder maakt)
3. TheOddDutchGuy - Leuk idee, mooie bokeh, jammer van de hoeveelheid ruis en dat het 3D effect minder goed uitkomt. (niet het idee dat de bollen boven je hand zitten)
4. DJSmiley - Mooie bokeh, erg subtiel, wel erg weinig in beeld verder.
5. Stefan - Mooi scenario, mooie kleuren, weinig bokeh helaas en de vorige afbeelding (die eind november gemaakt was) was mooier, misschien dat dat beeld deze minder maakt, maar die was erg goed!
6. FalleNk810i - Erg mooie foto, goed scherp waar nodig, hellas niet volgens het idee zoals bedoeld was volgens het wedstrijd thema. Zelf zou ik de takken links ook nog weg proberen te werken of een beetje snijden.
7. Arachide - Aparte Bokeh, maar helaas niet scherp.
8. BakkerL - Helaas, hier had meer mee gekund, De bokeh is niet zoals bedoeld was volgens de wedstrijd voor zover ik begrepen had. En daarnaast zou het een mooier moment geweest zijn als je de baan in beeld had gebracht waar iemand net op aan het bowlen is. Nu is er te weinig te zien.
[..]
Thanks, weinig thuis geweest, dus net nog maar even gekeken. Diegene die jij bedoelt vond ik leuk, maar de kerstbal was te donker naar mijn mening. Misschien had ik iets meer tijd moeten steken in de nabewerking om die wat beter te maken, maar ik vond de bokeh hier in de achtergrond enorm mooi. Verder was ik dus zelf ook al niet tevreden met deze foto ivm mindere scherpte op de lampjes dan gewenst en de CA op de voorgrond. Maar wel leuk om meer met Bokeh te spelen, verschillende instellingen en dan de verschillende resultaten allemaal! Leuk onderwerp!
Te diep in het glaasje gekeken?quote:Op donderdag 27 december 2012 17:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
ik zie alles dubbel geloof ik
En als ik deze had ingestuurd?quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:29 schreef DJSmiley het volgende:
Bijna vergeten te stemmen... (eigenlijk toch al iets te laat... maar anyway)
7. Stefan: Vrij weinig bokeh te zien. Vind de foto zelf wat druk.
Okay hmm lastig..quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:52 schreef Stefan het volgende:
Fotografie = licht natuurlijk
Dus specificeren zou handig zijn
Zou opzich ook wel aardig zijn voor beginnersquote:Op vrijdag 28 december 2012 22:56 schreef Stefan het volgende:
Licht kan wel maar dan is het lekker breed
Hiermee eens. En vuurwerk is ook vrij gelimiteerd. Er is slechts 24 of 48 uur waarin je dat legaal mag gebruiken en wanneer 00:00 nadert ben ik in elk geval te wasted om mijn camera te hanteren. Licht is juist een goed onderwerp. Ja het is breed, maar dat is juist leuk. Fijn lijnenspel voor Schanulleke, mooie portretjes voor mij, flares voor Stefan en zo heeft iedereen wel zijn ding met licht.quote:Op vrijdag 28 december 2012 23:24 schreef Schanulleke het volgende:
Licht als onderwerp zou ik op zich wel leuk vinden, daar heb ik nu al een (weinig origineel) idee bij. Juist een breed onderwerp is leuk. Voor natuur kan je misschien beter een maand kiezen waar wat meer dynamiek in zit, zoals april of mei oid. Maar goed, de bal ligt bij TODG.
Eigenlijk 56, door de 8 extra van de niet stemmer FalleNk810i (en geheel strikt 58 omdat DJSmiley na de deadline was). Maar dit alles maakt geen verschil voor de nummer 1 plek.quote:
Als dat je eerste idee was, gewoon doen.quote:Op zaterdag 29 december 2012 10:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nou ja het eerste idee wat ik had was licht, ik weet dat het breed is maar geeft wel veel mogelijkheden.
Ook ik had al een vaag idee wat dat zou kunnen zijn of worden qua compositie.
Maar ik ben ook een beginner, vandaar dat ik niet zo goed weet wat nou leuk onderwerp is.
Dus licht doen als onderwerp?
Goed idee slecht idee?
Mijn eerste was "appel"quote:Op zaterdag 29 december 2012 10:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nou ja het eerste idee wat ik had was licht, ik weet dat het breed is maar geeft wel veel mogelijkheden.
Ook ik had al een vaag idee wat dat zou kunnen zijn of worden qua compositie.
Maar ik ben ook een beginner, vandaar dat ik niet zo goed weet wat nou leuk onderwerp is.
Dus licht doen als onderwerp?
Goed idee slecht idee?
Ja dus het word licht!! ..quote:Op zaterdag 29 december 2012 10:41 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Als dat je eerste idee was, gewoon doen.
Mooi. Nu mag Kanovinnie aan de slag om TT en OP aan te passen. En moeten we allemaal verplicht wachten tot de eerste voor we aan de slag mogen. Oefenen mag uiteraard wel, net als props verzamelen etc.quote:Op zaterdag 29 december 2012 11:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja dus het word licht!! ..
Okay en nu? haha.
Sorry ik ben totaal nieuw qua FOT.
Toch zal iedereen een eigen invulling van het thema hebben. Niet alleen bij het maken van de foto, maar ook bij het beoordelen.quote:Op zaterdag 29 december 2012 11:30 schreef Stefan het volgende:
Het mooie is dat nu elke foto geschikt zal zijn omdat in fotografie het woord licht al zit
Als ik had gewonnen had ik ook licht gekozen
als ik daar een foto van kon maken .. maar ja helaas nooit kunnen zien met eigen ogen nog. ^^quote:Op zaterdag 29 december 2012 11:33 schreef Stefan het volgende:
Daarom verwacht ik dat wie een foto maakt van Noorderlicht zal winnen
[ afbeelding ]
Neequote:Op woensdag 2 januari 2013 11:16 schreef andreas612 het volgende:
Foto's tussen 28-30 december tellen niet mee?(wél na vorige wedstrijd maar niet na de 'check')
waardeloos?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 21:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
mijn waardeloze poging en submit, geen photoshop trouwens.
Donkere kamer, lange sluitertijd en dan met een zaklampje maar wat proberen.
[ afbeelding ]
Het is de enige, in mijn mening, die gelukt was soort van dan.quote:
je hebt nog een maandquote:Op vrijdag 4 januari 2013 21:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het is de enige, in mijn mening, die gelukt was soort van dan.
Heb veel geprobeerd met vuur bijv. maar mislukte.
Nee tot de 21ste geloof ik, maar dit is min of meer het idee wat ik in mn hoofd had zitten.quote:
Leuk. Doet me denken aan een beroemde Picasso.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 21:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
mijn waardeloze poging en submit, geen photoshop trouwens.
Donkere kamer, lange sluitertijd en dan met een zaklampje maar wat proberen.
[ afbeelding ]
Haha, tof! Hou je een flitser vast in je rechterhand en gebruik je dan het boek als reflector?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:44 schreef Schanulleke het volgende:
Mooi! Mijn Humanisme-boekje weer gevonden. Ik vrees dat ik na 30+ keer in mijn eigen snuit flitsen wel de rest van de week vlekken zie, maar voorlopig ben ik tevreden. Wellicht dat ik later nog een poging onderneem met dit idee of een variatie, maar voor nu houd ik het hierbij.
[ link | afbeelding ]
Enlightenment by Gilles 1972, on Flickr
Thanks.quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:19 schreef kanovinnie het volgende:
Mooi hoe die snorharen zo lang en belicht zijn tegenover de donkere achtergrond
Ik liet vanavond dit topic aan mijn kinderen zien om mijn eigen foto even te showen. Hun reactie: 'Ja. Mogen we nou dat poesje weer zien?' Bedankt!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:00 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Thanks.Dit is haar poging om het licht te blokkeren 's ochtends vroeg: verder slapen alsjeblieft!
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:39 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik liet vanavond dit topic aan mijn kinderen zien om mijn eigen foto even te showen. Hun reactie: 'Ja. Mogen we nou dat poesje weer zien?' Bedankt!
Te cute!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:39 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik liet vanavond dit topic aan mijn kinderen zien om mijn eigen foto even te showen. Hun reactie: 'Ja. Mogen we nou dat poesje weer zien?' Bedankt!
Ik vond die ander leuker, je gezicht sprak meer en door de smile kon je nog raden wat je aan t lezen was, deze vind ik zelf nietszeggenderquote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:21 schreef Schanulleke het volgende:
En mijn retry...
[ link | afbeelding ]
Enlightenment 2 by Gilles 1972, on Flickr
Dank. Ik ben zelf ook meer tevreden over de belichting bij die andere. Die nog maar eens anders uitsnijden en met een andere ZW bewerking proberen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 10:41 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik vond die ander leuker, je gezicht sprak meer en door de smile kon je nog raden wat je aan t lezen was, deze vind ik zelf nietszeggender
Plus dat je bij die ander zag dat het een boek was en hier kan t net zp goed aan ipad zijn
Effect krijg je ws ook als je een ipod/smarttelefoon in je boek verstopt, die aanzet en de shutter op 8 seconcen timet
Nou kan het er aan liggen dat ik zelf geen kattenfotofan ben, maar ik ben er niet weg van.quote:Op woensdag 16 januari 2013 10:37 schreef denaamishenk het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn nieuwe oude lensje uitgeprobeerd(Industar 28mm f/3.5)
Het leuke aan de eerste foto is dat t ondeugend is en kinderlijk tegelijk, serieus werkt niet, althans niet met jou en je petje. Misschien heb je een vrouw in de buurt die je met de benen onder een laken 50 shades of grey kunt laten lezen en dan strobisten vanachter de pagina'squote:Op woensdag 16 januari 2013 13:05 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dank. Ik ben zelf ook meer tevreden over de belichting bij die andere. Die nog maar eens anders uitsnijden en met een andere ZW bewerking proberen.
Ik vind m vooral rozequote:Op woensdag 16 januari 2013 14:32 schreef denaamishenk het volgende:
Het thema licht komt terug juist in het gebrek van licht in de hoeken. Ik vind het zelf wel grappig om een kat een keer pontificaal in het midden te zetten.
Vandaag voor de krant een portretalbum gemaakt, 223 foto's aangeleverd (het is de bedoeling dat het er zoveel zijn) en ik had het in 90 min erop.quote:
Dat kan nog precies! Want maandag is de deadlinequote:Op donderdag 17 januari 2013 00:42 schreef andreas612 het volgende:
'k ga denk dit weekend even voor een plaatje
Je bedoeld dat je het ook als relatief gewicht zou kunnen zien?quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:44 schreef Weakling het volgende:
Grappig dat iedereen hier het woord "licht" op dezelfde manier benaderd.
Die link niet eens gelegdquote:Op donderdag 17 januari 2013 12:48 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Je bedoeld dat je het ook als relatief gewicht zou kunnen zien?
Yup, ik had ondertussen wel een foto met een veertje of zo verwacht.quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:48 schreef Schanulleke het volgende:
Je bedoeld dat je het ook als relatief gewicht zou kunnen zien?
Ook een hele goeie!quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:49 schreef Stefan het volgende:
Dus wie het eerst komt met een sneeuwvlokje is origineel!
De originaliteit spat er vanaf.quote:Heb het zowaar een naam gegeven: 'Sunsetshadows on the wall'
Volgens mij heb je scherp gesteld op de verkeerde muurquote:Op donderdag 17 januari 2013 20:42 schreef BrandX het volgende:
Mijn inzending:
[ afbeelding ]
Heb het zowaar een naam gegeven: 'Sunsetshadows on the wall'
Vond zelf vooral de breking van het licht door de glazen karaf zichtbaar op de muur gewoon tof.
oh ik geloof je zomaarquote:Op donderdag 17 januari 2013 21:46 schreef Stefan het volgende:
[..]
Volgens mij heb je scherp gesteld op de verkeerde muur
thanks!quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:44 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
De originaliteit spat er vanaf.![]()
Maar toffe foto.Veel lijnen... houd ik van.
In mijn ogen ontkrachten je foto's die uitspraakquote:Op donderdag 17 januari 2013 22:02 schreef BrandX het volgende:
[..]
oh ik geloof je zomaar
Van het voorjaar ga ik een fotocursus nemen met een vriendin samen. Heb een mega mooie spiegelreflex, klik me suf en knutsel me suf maar 0,0 verstand ervan
quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:18 schreef Ssytse het volgende:
[..]
In mijn ogen ontkrachten je foto's die uitspraak
Geloof me... van klikken en knutselen leer je misschien wel meer dan van zo'n cursus. Maar het is altijd handig om even de techniek erachter te weten. Dan kun je het ook bewust in gaan zetten.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:02 schreef BrandX het volgende:
[..]
oh ik geloof je zomaar
Van het voorjaar ga ik een fotocursus nemen met een vriendin samen. Heb een mega mooie spiegelreflex, klik me suf en knutsel me suf maar 0,0 verstand ervan
quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:31 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Geloof me... van klikken en knutselen leer je misschien wel meer dan van zo'n cursus. Maar het is altijd handig om even de techniek erachter te weten. Dan kun je het ook bewust in gaan zetten.
Je kan t zien, de muur met de silhouhetten is onscherp maar muur om de hoek wel scherpquote:Op donderdag 17 januari 2013 22:02 schreef BrandX het volgende:
[..]
oh ik geloof je zomaar
quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:54 schreef Stefan het volgende:
[..]
Je kan t zien, de muur met de silhouhetten is onscherp maar muur om de hoek wel scherp
Ja die zie ik idd, ik ga het uitproberen!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 08:48 schreef kanovinnie het volgende:
Kijk eens hoe je de focuspunten van je camera kan veranderenJe ziet toch rode puntjes door je zoeker als je scherpstelt? Je kan ook kiezen dat je camera maar op 1 punt gaat focussen.
Wat een prachtige foto!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:19 schreef andreas612 het volgende:
Vandaag even het strand op geweest, nog net voor sluitingstijd dus nog even meedingen
[ afbeelding ]
Lekker! HDR?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:19 schreef andreas612 het volgende:
Vandaag even het strand op geweest, nog net voor sluitingstijd dus nog even meedingen
[ afbeelding ]
Daar de werkdag weer begonnen is, zal ik mijn baas zijn kostbare tijd hier eens aan wijden. Geef me een minuutje.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 07:35 schreef Schanulleke het volgende:
Inzendingstermijn gesloten. Vanavond kan ik alles op een rijtje zetten. Als iemand daar al eerder tijd voor heeft: graag.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:16 schreef Rebubbled het volgende:
3 kanovinnie: Ik vind het een enge foto. Die gast heeft een eng lijf en gezichtsuitdrukking, de foto is een rare fletse kleur en de bewegingsonscherpte doet me denken aan een ziel die door een dementor wordt uitgezogen. Het zal wel aan mij liggen.
Ik ben blij dat je mijn Harry Potter gerelateerde kritiek zo goed opneemt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]![]()
Was een poging tot second curtain flitsen
400D toch? heb ik ook een tijd gebruikt, tot 800 is nog wel te doen, daarbij is het nog enigszins te corrigeren. Maar die indoorshots zijn sowieso moeilijk, zelfs met goed materiaal is het nog een uitdaging.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:16 schreef kanovinnie het volgende:
ISO 800=instant ruis all over the place met mijn iets wat oudere camera. Dus vandaar flits.
Is 't niet de bedoeling dat de foto in dezelfde maand gemaakt is?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:16 schreef Rebubbled het volgende:
5 Scarlet_Dragonfly: Niet heel bijzonder, tijdens het thema ‘in het donker’ ook langs zien komen.
Ik weet 100% zeker dat deze foto op 12 januari jongstleden gemaakt isquote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:31 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Is 't niet de bedoeling dat de foto in dezelfde maand gemaakt is?
Ah oke, no problemoquote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:34 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik weet 100% zeker dat deze foto op 12 januari jongstleden gemaakt is
Ik ga er dan ook vanuit dat Rebubbled doelde op soortgelijke foto's.
Mijn beoordeling komt er zo aan!
Dat bedoelde ik inderdaad!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:34 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik weet 100% zeker dat deze foto op 12 januari jongstleden gemaakt is
Ik ga er dan ook vanuit dat Rebubbled doelde op soortgelijke foto's.
Mijn beoordeling komt er zo aan!
Zoals je ziet is de selectie al gemaakt en heeft ruim de helft van de deelnemers ook al hun stem uitgebracht. Dus: nee, je kunt voor deze maand niet meer meedoen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:43 schreef the-it het volgende:
Kan ik nog mee doen?![]()
[ afbeelding ]
Een foto die oorspronkelijk 'per ongeluk' gemaakt wordt, toen ik vergat dat mijn externe flitser nog aangesloten was
Had hier niet misstaan, alleen is de pose wat minder interessant van het model (aangezien ik bij dit type gelijk aan Michael Jackson moet denken)quote:
Fijn! Ik hoop morgen aan het stemmen toe te komen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:14 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Daar de werkdag weer begonnen is, zal ik mijn baas zijn kostbare tijd hier eens aan wijden. Geef me een minuutje.
Boy_snakeye is die foto van een man in het duister, licht vanachter, z'n armen uitgestrekt naar voren als een soort zombie achtig iets.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:45 schreef Schanulleke het volgende:
Ik kan de foto's van andreas612 en Boy_Snakeye niet zien op dit moment. Ben ik de enige? Andreas weet ik nog wel, maar de foto van Boy_Snakeye kan ik even niet in herinnering halen.
Ik stel dus het stemmen nog even uit...
Vreemd.. Ik zie de foto's gewoon op mijn mobiel.....quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:45 schreef Schanulleke het volgende:
Ik kan de foto's van andreas612 en Boy_Snakeye niet zien op dit moment. Ben ik de enige? Andreas weet ik nog wel, maar de foto van Boy_Snakeye kan ik even niet in herinnering halen.
Ik zie ze nu allebei prima ...quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:45 schreef Schanulleke het volgende:
quote:
quote:
quote:
quote:
Dat hoor ik nu inderdaad al een paar keer, en ik ga denk ik nog maar een poging wagen tot nabewerken en een verbeterde versie makenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:26 schreef Schanulleke het volgende:
7 punten: Scarlet_Dragonfly - Het idee is vrij sterk, maar de lichtverstrooiing uit de achtergrond maken het net een gemiste kans voor mij. Dat was in nabewerking te verhelpen geweest.
Daar heb je een zwak punt van mij te pakken. Ik voel een speciaal topic opkomen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:14 schreef andreas612 het volgende:
6. Schanulleke, goed passend bij het thema, wel een vrij zwakke zwart/wit omzetting, probeer eens wat extremer met contrasten te werken.
Bij een omzetting naar zwart-wit doe ik bijna altijd het contrast omhoog. In mijn geval had ik dat weer een beetje veel gedaan in de foto voor deze wedstrijd. Niet dat 'ie anders niet overbelicht was geweest aan die kant hoor.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 08:40 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Daar heb je een zwak punt van mij te pakken. Ik voel een speciaal topic opkomen.
Thanks! Ik heb de kleur versie hier staan: http://www.flickr.com/photos/sjiep/8383975984/in/photostream/quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:00 schreef Orbox het volgende:
13: Sjiep. Erg tof, ben ook wel benieuwd naar de versie met kleur?
Thanks, eens een keertje proberen. Voor mijn gevoel had ik het diafragma al lekker klein (11) Alleen zo jammer dat je met treinen niet snel een tweede kans hebt (vooral niet aangezien dit de trein is waar ik in moest stappenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:14 schreef andreas612 het volgende:
12. Sjiep, technisch goede foto, al had ik voor een wat groter diafragma gekozen zodat je lichten wat meer uitbijten, zo krijgen de strepen van de trein een grotere en prominentere rol in je foto.
topper
Goed punt, maar ik denk dat TheOddDutchGuy minder interesse heeft om rond een echte stier te gaan lopen met een lampjequote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:56 schreef BrandX het volgende:
TheoddDutchGuy: 13 punten
Erg toffe foto, erg tof experiment, alleen jammer dat het een houten stier is, dat ontkracht voor mij (gek genoeg) de foto iets. Maar erg gaaf gedaan!
quote:Op zondag 27 januari 2013 15:39 schreef Sjiep het volgende:
Goed punt, maar ik denk dat TheOddDutchGuy minder interesse heeft om rond een echte stier te gaan lopen met een lampje
the-it: Jammer dat je te laat was, leuke invulling van het thema! Alleen jammer van die vouwen rechts in het doek, misschien dat dit in de nabewerking nog wat aangepast kan worden?
Haha, ohja... stenen beeld.. Dat kan ook nog!quote:Op zondag 27 januari 2013 15:51 schreef BrandX het volgende:
[..]True! Maar het gaat mij om het materiaal (donker hout). Als het steen-iets was geweest (had ook donker steen mogen zijn) had hij voor mij nog toffer geweest.
quote:Op zondag 27 januari 2013 15:56 schreef Sjiep het volgende:
[..]
Haha, ohja... stenen beeld.. Dat kan ook nog!
Ik had nou eenmaal geen andere stier.quote:Op zondag 27 januari 2013 15:51 schreef BrandX het volgende:
[..]True! Maar het gaat mij om het materiaal (donker hout). Als het steen-iets was geweest (had ook donker steen mogen zijn) had hij voor mij nog toffer geweest.
Sjiep, mogen we aannemen dat je lijstje met commentaar van boven naar beneden van best naar minder is? En je puntenverdeling dus 13, 12, 11, ..., 1 moet zijn in dezelfde volgorde?quote:Op zondag 27 januari 2013 15:39 schreef Sjiep het volgende:
Dank voor het commentaar allemaal, erg leerzaam (ook commentaar op andermans foto's!) Veel inzendingen deze maand en veel goede inzendingen ook!
Kloptquote:Op zondag 27 januari 2013 19:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Sjiep, mogen we aannemen dat je lijstje met commentaar van boven naar beneden van best naar minder is? En je puntenverdeling dus 13, 12, 11, ..., 1 moet zijn in dezelfde volgorde?
quote:
quote:Met deelname verplicht je jezelf om vóór de 28ste van de maand te stemmen. (Uiterlijk tot de 27ste 23:59:59 dus.) Uiteraard het liefst zsm stemmen.
Wie niet stemt kent bij verstek het maximale aantal punten toe aan iedereen, behalve zichzelf.
Ja, dat is prima. Ik zal tegen die tijd het sheetje (google docs) hier linken zodat iedereen kan controleren of ik goed geteld hebquote:Op zondag 27 januari 2013 21:21 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb ze een dm gestuurd.
Mag ik aannemen dat jij na de stemming de uitslag post Scarlet_Dragonfly?
Dat scheelt een ander tellen, als jij het al in een sheetje hebt.
En dan moet je die nog delen met Schanulleke ook!quote:Op maandag 28 januari 2013 08:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Derde.. tsss, diep teleurgesteld.
Wat wordt het volgende thema?quote:Op maandag 28 januari 2013 10:54 schreef Rebubbled het volgende:
Gefeliciteerd Sjiep! Ben benieuwd wat het nieuwe onderwerp wordt.
Tof!quote:Op maandag 28 januari 2013 22:46 schreef Sjiep het volgende:
Yay, thanks! Ik zat aan 2 dingen te denken:
-productfotografie, neem een voorwerp en maak er een foto van die zo als reclame gebruikt kan worden
-lijnen (van alles, architectuur, patronen, landschappen, etc)
het eerste lijkt me leuk om een keer te proberen en een uitdaging (voor mij) om nieuwe dingen te doen. Echter lijkt het me niet erg 'toegankelijk' en deze maand zag je ook wel dat een simpel onderwerp voor meer inzendingen heeft gezorgd. Duuusss...
Thema: lijnen! (redelijk algemeen lijkt mij)
Nee, is onhandig.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:06 schreef Fotografie.vink het volgende:
Het lijkt me verstandig om per maand het topic te legen houd het overzichtelijker.
Nice!quote:Op maandag 28 januari 2013 22:46 schreef Sjiep het volgende:
Thema: lijnen! (redelijk algemeen lijkt mij)
Ik wist dat jij vet in je nopjes zou zijn.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:07 schreef Schanulleke het volgende:
Dat onderwerp had ik ook op de plank liggen. Leuk!
Waarom dat dan?quote:
Nee, want elke keer worden alle pics bij elkaar verzameld om te voorkomen dat je foto's mist. En als er een hoop gechat wordt in een maand kom je ook wel aan 2 topics.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:27 schreef the-it het volgende:
[..]
Waarom dat dan?![]()
Een schoon topic lijkt me beter dan een topic die straks vol zit, dan moet je tussen twee topics gaan klikken om alles te kunnen beoordelen
Ja, in september schoot je hem nog af ten gunste van muziek. Waar je niet eens voor instuurde!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:19 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ik wist dat jij vet in je nopjes zou zijn.
Hihi oeps.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:15 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ja, in september schoot je hem nog af ten gunste van muziek. Waar je niet eens voor instuurde!![]()
Nu in ieder geval lekker klooien.
Ik hoop van niet, want dat zou wel erg zijn. Hoef alleen maar een keertje mijn camera mee te nemen naar t werkquote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:03 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
En dan 22 februari teleurgesteld melden dat je weer te laat bent?!
quote:Op woensdag 30 januari 2013 10:54 schreef Schanulleke het volgende:
Ruim zeven jaar geleden alweer dat dit ook het onderwerp was bij een wedstrijd hier.
FOT / Fotowedstrijd slowchat: Lijnen
FOT / Fotowedstrijd discussietopic: Lijnen deel 2
FOT / Fotowedstrijd december 2005 [centraal topic]
Toen won ik voor het eerst, met deze foto![]()
[ link | afbeelding ]
Duikplank Sloterbad by Gilles 1972, on Flickr
quote:Op woensdag 30 januari 2013 09:29 schreef the_critic het volgende:
lijnen kan ook afvallen zijn.. voor mensen opzoek naar een andere invalshoek
Uit nieuwsgierigheid: waarom had je niet gestemd in de afgelopen maand?quote:
Helaas, maar wel jammer, want de stemmen zijn vooral voor de andere foto's en niet voor die van jezelfquote:Op woensdag 30 januari 2013 12:12 schreef Stefan het volgende:
Ik was met 10 dingen tegelijk bezig en mijn inzending was niet de inzending die ik wilde doen.
uit de OP":quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:03 schreef Stefan het volgende:
Het is maar een wedstrijd voor de eer en volgens mij is stemmen niet verplicht
Buiten dat is het wel zo sportief om gewoon mee te stemmen natuurlijk. Mensen nemen ook die moeite voor jouw foto.quote:Met deelname verplicht je jezelf om vóór de 28ste van de maand te stemmen. (Uiterlijk tot de 27ste 23:59:59 dus.) Uiteraard het liefst zsm stemmen.
Ah joh, een eerloos iemand als Stefan ziet de waarde van winst niet in.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:07 schreef BrandX het volgende:
[..]
uit de OP":
[..]
Buiten dat is het wel zo sportief om gewoon mee te stemmen natuurlijk. Mensen nemen ook die moeite voor jouw foto.
dat zijn veel lijnen jaquote:Op woensdag 30 januari 2013 10:54 schreef Schanulleke het volgende:
Ruim zeven jaar geleden alweer dat dit ook het onderwerp was bij een wedstrijd hier.
FOT / Fotowedstrijd slowchat: Lijnen
FOT / Fotowedstrijd discussietopic: Lijnen deel 2
FOT / Fotowedstrijd december 2005 [centraal topic]
Toen won ik voor het eerst, met deze foto![]()
[ link | afbeelding ]
Duikplank Sloterbad by Gilles 1972, on Flickr
Ik ga een foto van een lijn op een a4tje maken, meedoen en achteraf vooral niet op jouw stemmen. Want daar heb ik geen tijd voor. En ik hoop dat iedereen dat doet.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:09 schreef Stefan het volgende:
Zeurpieten
Ik had geen tijd en de volgende keer vast wel weer
quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ga een foto van een lijn op een a4tje maken, meedoen en achteraf vooral niet op jouw stemmen. Want daar heb ik geen tijd voor. En ik hoop dat iedereen dat doet.
Je kan ook gewoon Sorry zeggenquote:Op woensdag 30 januari 2013 13:09 schreef Stefan het volgende:
Zeurpieten
Ik had geen tijd en de volgende keer vast wel weer
Ja, wie weet schijnt er wel licht aan het einde van de lange zwarte tunnel nu hij dit in zietquote:Op woensdag 30 januari 2013 13:29 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Maar je snapt wel meteen dat het een emotie is!
Ja hoor, dat wordt nog wel eens wat met jou
D'r staat toch gewoon in de OP wat er gebeurt..quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:11 schreef Rebubbled het volgende:
Was er een tijdje geleden ook niet sprake van een regel dat als je verzuimt te stemmen je de volgende keer maar gewoon niet mee doet? Ik ben voor.
Hoe is dat antwoord op mijn vraag?quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:26 schreef andreas612 het volgende:
[..]
D'r staat toch gewoon in de OP wat er gebeurt..
Daar staat dat dus niet bij, je gaat Achmed die 2 maanden geleden dronken te hard gereden heeft toch ook niet bekeuren omdat een nieuwe wet dat toevallig voorschrijft.. als je het in wilt voeren lijkt me gepast om dat vanaf volgende wedstrijd te laten gelden.quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:30 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Hoe is dat antwoord op mijn vraag?
De NSB denkt met u meequote:Op woensdag 30 januari 2013 14:11 schreef Rebubbled het volgende:
Was er een tijdje geleden ook niet sprake van een regel dat als je verzuimt te stemmen je de volgende keer maar gewoon niet mee doet? Ik ben voor.
quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:34 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Daar staat dat dus niet bij, je gaat Achmed die 2 maanden geleden dronken te hard gereden heeft toch ook niet bekeuren omdat een nieuwe wet dat toevallig voorschrijft.. als je het in wilt voeren lijkt me gepast om dat vanaf volgende wedstrijd te laten gelden.
quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:00 schreef andreas612 het volgende:
wat dan, dat ie al eerder gebruikt was? naja, dan had dat duidelijk moeten zijn vóór deze wedstrijd, niet nu.
Het is geem emotie, het is een werkwoord.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:29 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Maar je snapt wel meteen dat het een emotie is!
Ja hoor, dat wordt nog wel eens wat met jou
Alles is er wel een beetje over gezegd. Ik vind het zelf altijd vrij respectloos overkomen als mensen dit topic wel weten te vinden voor het plaatsen, maar niet voor het stemmen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:03 schreef Stefan het volgende:
Het is maar een wedstrijd voor de eer en volgens mij is stemmen niet verplicht
Alleen dan tellen ze. Ik heb mijn ideetje al klaar, maar zal vast pas woensdag worden voor ik er aan begin. Ik zit ook nog wel met wat praktische uitwerkingsvraagstukken, maar dat maakt het leuk.quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:36 schreef andreas612 het volgende:
Foto's kunnen vanaf overmorgen gemaakt worden toch?
Ik heb precies het zelfde, ik wil iets doen wat ik nog nooit gezien/gemaakt heb. Of het in praktijk gaat lukken is nog even afwachtenquote:Op woensdag 30 januari 2013 21:37 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Alleen dan tellen ze. Ik heb mijn ideetje al klaar, maar zal vast pas woensdag worden voor ik er aan begin. Ik zit ook nog wel met wat praktische uitwerkingsvraagstukken, maar dat maakt het leuk.
Doen!quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:50 schreef murp het volgende:
Ik denk dat ik ook een keertje mee wil doen
Yeah!quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:50 schreef murp het volgende:
Ik denk dat ik ook een keertje mee wil doen
Fijne foto!quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:01 schreef Stefan het volgende:
Vandaag gemaakt in Amsterdam
[ afbeelding ]
Zou je kunnen toelichten wat je hier zelf voor lijnen in ziet? Ik zit nu een beetje te raden.quote:Op zondag 3 februari 2013 11:12 schreef d4v1d het volgende:
[ afbeelding ]
Gister genomen tijdens de Nikon quick start cursus in dierenpark Amersfoort, als ik geen andere foto hier nog plaats is dit mijn inzending. Jammer van de ruis, de gene die de workshop gaf zei dat de iso perse op 3200 moest
//Edit: Klein beetje ruis weg te weten halen in Lightroom![]()
Ik zag hem op FB en had hem al in het topic verwacht. Toffe foto, maar vind het wel jammer dat veel gezichten toch onherkenbaar zijn. Het lijken wel aliensquote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:01 schreef Stefan het volgende:
Vandaag gemaakt in Amsterdam
[ afbeelding ]
Jullie hebben elkaar op facebook?quote:Op maandag 4 februari 2013 21:34 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik zag hem op FB en had hem al in het topic verwacht. Toffe foto, maar vind het wel jammer dat veel gezichten toch onherkenbaar zijn. Het lijken wel aliens
Ja? Net als weet ik hoe veel andere Fok!kers. Is het erg?quote:Op maandag 4 februari 2013 21:46 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Jullie hebben elkaar op facebook?
Ieder z'n meug natuurlijkquote:Op maandag 4 februari 2013 21:46 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja? Net als weet ik hoe veel andere Fok!kers. Is het erg?
quote:Op maandag 4 februari 2013 21:33 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Zou je kunnen toelichten wat je hier zelf voor lijnen in ziet? Ik zit nu een beetje te raden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn paint skills zijn te zien in de spoiler..
De grotere variant eerder op deze pagina is mijn echte inzending
[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2013 21:55:02 ]
Zal het nog sterker vertellen. Ik heb een relatie met een Fok!kerquote:Op maandag 4 februari 2013 21:47 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Ieder z'n meug natuurlijk [ afbeelding ]
't zal je verbazen, maar FOK!kers zijn soms net mensen.quote:Op maandag 4 februari 2013 21:46 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Jullie hebben elkaar op facebook?
Grappig, ik ookquote:Op maandag 4 februari 2013 21:56 schreef Puala het volgende:
[..]
Zal het nog sterker vertellen. Ik heb een relatie met een Fok!ker
quote:Op maandag 4 februari 2013 21:54 schreef d4v1d het volgende:
[..]Goed dat je 't erbij vermeldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn paint skills zijn te zien in de spoiler..
De grotere variant eerder op deze pagina is mijn echte inzending![]()
Nu is de foto imo best geslaagd, echter denk ik niet dat de waterlijnen in de foto de lijnen zijn zoals bedoeld met het thema. Maar natuurlijk is het ook zo dat je een thema anders kan zien als anderen. Alleen is het wel zo dat je uiteindelijk beoordeeld wordt door mensen die hun visie van het thema gebruiken.
Dus wat ik eigenlijk suggereer is om te proberen om een andere foto te maken die wat meer met het thema te maken heeft. Hoeft natuurlijk niet!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
quote:Op maandag 4 februari 2013 22:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
't zal je verbazen, maar FOK!kers zijn soms net mensen.
'K neem aan dat je betreffende persoon al kende voordat hij op fok zat? Of heb je de datingshoek van fok zitten playen?quote:Op maandag 4 februari 2013 21:56 schreef Puala het volgende:
[..]
Zal het nog sterker vertellen. Ik heb een relatie met een Fok!ker
Ja joh, niet normaal.quote:
Ik heb verhaal mogen aanschouwen van Paula en haar vriend. Volgens mij hebben ze elkaar wel eens eerder gezien maar niet buiten FOK! om zegmaar. En 2 weken geleden was er een meet en toen is ze eigenlijk door een hele groep FOK!kers gepusht (en haar vriend werd ook gepusht) om samen te gaan zitten enzo. En uiteindelijk dus vriendje en vriendinnetje. Een FOK!relatie zoals er zoveel zijn.quote:[..]
'K neem aan dat je betreffende persoon al kende voordat hij op fok zat? Of heb je de datingshoek van fok zitten playen?
Jullie daten met elkaar?quote:Op maandag 4 februari 2013 22:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja joh, niet normaal.
[..]
Ik ben een soortgelijk lot ondergaan.
Zit me gewoon te fucken hieroquote:Op maandag 4 februari 2013 22:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
FOT / [FOT SC] #301 Waar we na jaren van netwerken eindelijk wat verdienen
Ja dus.
En met open ogen tuinde je dr inquote:Op maandag 4 februari 2013 22:10 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Zit me gewoon te fucken hiero [ afbeelding ]
ha, maar wel respect
Hmm, idd heeft iedereen zijn eigen invulling. Ik wil het juist niet te letterlijk nemen, zoals Stefan's foto (Want ja.. Dat is gewoon letterlijk een "lijn") maar meer in de richting zoals Schanulleke gaat, planken zijn in principe ook lijnen maar dat is toch wat meer creatief vind ik persoonlijk.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Goed dat je 't erbij vermeld![]()
Nu is de foto imo best geslaagd, echter denk ik niet dat de waterlijnen in de foto de lijnen zijn zoals bedoeld met het thema. Maar natuurlijk is het ook zo dat je een thema anders kan zien als anderen. Alleen is het wel zo dat je uiteindelijk beoordeeld wordt door mensen die hun visie van het thema gebruiken.
Dus wat ik eigenlijk suggereer is om te proberen om een andere foto te maken die wat meer met het thema te maken heeft. Hoeft natuurlijk niet!
quote:Op maandag 4 februari 2013 22:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
FOT / [FOT SC] #301 Waar we na jaren van netwerken eindelijk wat verdienen
Ja dus.
dude, pak je cam, ga naar buiten, hossel een dikke plaat die next level is en post diequote:Op maandag 4 februari 2013 22:21 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Hmm, idd heeft iedereen zijn eigen invulling. Ik wil het juist niet te letterlijk nemen, zoals Stefan's foto (Want ja.. Dat is gewoon letterlijk een "lijn") maar meer in de richting zoals Schanulleke gaat, planken zijn in principe ook lijnen maar dat is toch wat meer creatief vind ik persoonlijk.
Misschien zend ik wel een andere foto in uiteindelijk.
Ik wil best de stad in o.i.d. maar ik probeer nu al te bedenken waar ik dan precies foto wil maken, terwijl ik eigenlijk gewoon moet gaan rondlopen. En dan komt het er maar niet vanquote:Op maandag 4 februari 2013 22:28 schreef andreas612 het volgende:
[..]
dude, pak je cam, ga naar buiten, hossel een dikke plaat die next level is en post dieje hebt nog een hele maand he
'k weet niet waar je woont maar je zou de zuid-as in A'dam bijv. kunnen pakken? staan genoeg dikke gebouwen die je redelijk artistiek vast kan leggen. Of gewoon Rotterdam in als je elders woont.. Probeer anders eens met een zwart/wit oog er naar te kijken, dan reduceer je al gelijk een heleboel stront en maak je foto's die je anders had geskipt. Hoeft dan niet perse een z/w foto te worden maar je gaat dan meer op vormen en compositie letten.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:37 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik wil best de stad in o.i.d. maar ik probeer nu al te bedenken waar ik dan precies foto wil maken, terwijl ik eigenlijk gewoon moet gaan rondlopen. En dan komt het er maar niet van
Utrecht, ben nog maar 16 en heb alleen een fietsquote:Op maandag 4 februari 2013 22:45 schreef andreas612 het volgende:
[..]
'k weet niet waar je woont maar je zou de zuid-as in A'dam bijv. kunnen pakken? staan genoeg dikke gebouwen die je redelijk artistiek vast kan leggen. Of gewoon Rotterdam in als je elders woont.. Probeer anders eens met een zwart/wit oog er naar te kijken, dan reduceer je al gelijk een heleboel stront en maak je foto's die je anders had geskipt. Hoeft dan niet perse een z/w foto te worden maar je gaat dan meer op vormen en compositie letten.
Ait, let wel op dat je in het goede gedeelte blijft, 't is niet overal zonnestralen in Amsterdam-zuid.. zeker met een camera.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:49 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Utrecht, ben nog maar 16 en heb alleen een fietsMaar moet wel lukken, denk dat ik woensdag ga, morgen is het bewolkt en weer.nl zegt dat er woensdag even een zonnetje komt
Ik zei Utrechtquote:Op maandag 4 februari 2013 23:04 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Ait, let wel op dat je in het goede gedeelte blijft, 't is niet overal zonnestralen in Amsterdam-zuid.. zeker met een camera.
oh, dacht met ovquote:Op maandag 4 februari 2013 23:14 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik zei UtrechtIk ga niet helemaal naar Amsterdam fietsen.
Er is ook scherpgesteld op de voeten en contrast erg omhoog gegooidquote:Op maandag 4 februari 2013 21:34 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik zag hem op FB en had hem al in het topic verwacht. Toffe foto, maar vind het wel jammer dat veel gezichten toch onherkenbaar zijn. Het lijken wel aliens
Zelfs dan kan je meer dan voldoende vinden. Loop eens een keer rond in de binnenstad, of juist in een iets wijdere cirkel eromheen.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:49 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Utrecht, ben nog maar 16 en heb alleen een fietsMaar moet wel lukken, denk dat ik woensdag ga, morgen is het bewolkt en weer.nl zegt dat er woensdag even een zonnetje komt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |