Dank voor het commentaar allemaal, erg leerzaam (ook commentaar op andermans foto's!) Veel inzendingen deze maand en veel goede inzendingen ook!
andreas612: Erg mooi, HDR vind ik vaak erg overdreven en ook hier is het redelijk ver toegepast, maar het resultaat is ontzettend mooi vind ik. Ook mooi dat de zon reflecteert in het water!
Rebubbled: Prachtige foto, misschien iets te weinig scherp?
TheoddDutchGuy: Leuke manier om met licht te spelen en erg leuk om te proberen, maar het had misschien wat mooier uitgewerkt kunnen worden zodat het niet enkel een soort slinger is, maar een geheel wordt met de koe.
Schanulleke: Mooie foto, erg scherp en leuk idee dat het boek licht geeft. Misschien dat een gloed vanuit het boek het wat "magischer" had kunnen maken. Contrast vind ik overigens goed hier

, niet alles hoeft extreme contrasten te hebben, maar vaak is het bij zwart wit wel mooier. Ik had zelf ook het contrast verhoogd bij mijn inzending.
denaamishenk:Erg mooie foto! Hoe heb je de kat zo ver gekregen dat ie zo mooi blijft zitten?
C_S: Star trails, moet ik ook nog eens proberen. Ziet er namelijk erg gaaf uit! Heb je veel in de nabewerking gedaan? Het gebouw ziet er vreemd uit qua kleuren en niet scherp
Orbox: Erg mooie foto op zich, alleen weinig van het thema (mijn mening, alles wat je ziet is licht uiteraard), niet echt een specifiek licht in beeld, enkel indirect.
Aspergermeisje: Mooie foto, alleen iets te donker bij het rechter oog naar mijn mening en niet erg scherp.
Scarlet_Dragonfly: Erg basic bij de kern van het thema. Jammer dat alles erg donker is en dat er dus verder haast geen details meer te zien zijn. Misschien dat een crop beter had gewerkt of het donkere deel iets lichter te maken in de nabewerking.
Boy_Snakeye: Leuk idee, ook duidelijk het thema licht, maar de lichtbron zelf valt nog op en rechts zie je nog lampjes. Het zou mooier zijn wanneer dit weggewerkt was en er misschien iets meer attributen in de nevel achter de persoon te zien zouden zijn (net als die stok/plank)
Stefan: Erg goede reportage foto, verder doet het mij alleen niet veel.
kanovinnie: Gave foto, maar weinig voor het thema vind ik. Ook jammer dat alles er omheen erg wazig is.
BrandX: Leuk idee, jammer dat er verkeerd scherpgesteld is (rechter muur) en dat er nog een weerspiegeling is wat goed in de schaduw van de vaas te zien is.
quote:
Thanks! Ik heb de kleur versie hier staan:
http://www.flickr.com/photos/sjiep/8383975984/in/photostream/quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 19:14 schreef andreas612 het volgende:12. Sjiep, technisch goede foto, al had ik voor een wat groter diafragma gekozen zodat je lichten wat meer uitbijten, zo krijgen de strepen van de trein een grotere en prominentere rol in je foto.
topper

Thanks, eens een keertje proberen. Voor mijn gevoel had ik het diafragma al lekker klein (11) Alleen zo jammer dat je met treinen niet snel een tweede kans hebt (vooral niet aangezien dit de trein is waar ik in moest stappen

)
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 19:56 schreef BrandX het volgende:TheoddDutchGuy: 13 punten
Erg toffe foto, erg tof experiment, alleen jammer dat het een houten stier is, dat ontkracht voor mij (gek genoeg) de foto iets. Maar erg gaaf gedaan!
Goed punt, maar ik denk dat TheOddDutchGuy minder interesse heeft om rond een echte stier te gaan lopen met een lampje
the-it: Jammer dat je te laat was, leuke invulling van het thema! Alleen jammer van die vouwen rechts in het doek, misschien dat dit in de nabewerking nog wat aangepast kan worden?