13. BrandX, tof concept! Juiste scherpte en leuke benadering van het thema. Ik moest even 2x knipperen voordat ik 'm door had
12. Sjiep, technisch goede foto, al had ik voor een wat groter diafragma gekozen zodat je lichten wat meer uitbijten, zo krijgen de strepen van de trein een grotere en prominentere rol in je foto.
11. Boy_Snakeye, ook een vet concept, wel kon de compositie wat spannender imo.
10. TheoddDutchGuy, leuke benadering van het thema, technisch ook goed uitgevoerd, al vind ik de keuze voor deze stier wel een beetje awkward
9. C_S, ondanks dat ie technisch niet echt goed is uitgevoerd vind ik het toch wel knap hoe je deze sterren erop gekregen heb, daarbij nog flinke sporen ook. Ik heb het idee dat je 2 verschillend belichte opname op elkaar hebt geplakt? Als je die sterren op 2.8 hebt gefotografeerd houdt er dan rekening mee dat als je daarna een opname voor het gebouw gaat maken en je houdt dezelfde focus aan dat je gebouw dan een beetje onscherp kan worden (door de kleine dof van 2.8), wat je dus in jouw foto ziet. (maar nogmaals, denk ik, zeker weten doe ik niet

)
8. Rebubbled, leuke foto met een fraaie dof, alleen wel vrij standaard verder imo.
7. denaamishenk, leuke frontale foto van ?je¿ kat, wel vind ik de tint wat te warm.
6. Schanulleke, goed passend bij het thema, wel een vrij zwakke zwart/wit omzetting, probeer eens wat extremer met contrasten te werken.
5. Orbox, sfeervol plaatje, verder redelijk standaard.
4. Stefan, technisch goede foto, maar ik houd niet van dit soort portretten (maar da's dus persoonlijk), sluit verder wel goed aan bij het thema.
3. Scarlet_Dragonfly, standaard plaat, maar had wel wat vetter kunnen worden: werk vanaf statief en zet je diafragma eens op f/13 of hoger, dan worden die lichtbron een ster. Verder zou ik die achtergrond een stuk donkerder gemaakt hebben zodat die lampjes in de achtergrond verdwijnen, deze leiden de aandacht nu af, als je alleen die lantaarnpaal hebt heb je een duidelijk onderwerp en is het de vraag bij de kijker waar dat pad heen leidt.
2. Aspergermeisje, opzich leuke foto, maar technisch ben je met de belichting een beetje de soep in gegaan, de uitgebleekte rechterzijde verpest imo de foto. Als je focust op een wat lichter deel volgende keer zal je zien dat de belichting beter klopt, dan is het daarna nog een kwestie van een goede zwart/wit conversie.
1. Kanovinnie, sowieso een moeilijk onderwerp om vast te leggen, dan komt er nog bij dat ik eigenlijk gebruik van flitsers verafschuw (aangezien in 95% van de gevallen alle sfeer pleite is). Probeer eens je flitser uit te laten en dan je iso omhoog te schroeven (dus bijv. van 200 naar 800) en dan te 'pannen', dus meetrekken, in feite hetzelfde als je huidige foto maar de kleuren en sfeer kloppen dan veel beter (is wel veel vaker proberen aangezien je met een flitser het onderwerp vrijwel altijd scherp hebt de 1e keer). Qua moment is deze dan wel weer een topper
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2013 19:16:23 ]