Wikipedia.orgquote:Het bloedbad op de Sandy Hook Elementary School vond plaats op vrijdag 14 december 2012 op de basisschool van het dorp Sandy Hook in Newtown in de Amerikaanse staat Connecticut. Op die dag schoot een schutter 26 personen neer, onder wie 20 kinderen. De politie bevestigde dat de twintigjarige schutter, Adam Lanza, nadien zelfmoord pleegde in de school. Hij was een zoon van Nancy Lanza, een van de assistent-leraressen van de school. De meeste kinderen stierven in de klas waar ook zijn moeder assisteerde, zij was op het moment van het bloedbad niet aan het werk, maar was vlak voor de schietpartij in haar huis in Newton neergeschoten door haar zoon. Adam Lanza richtte het bloedbad aan met twee pistolen, die eigendom waren en geregistreerd stonden op naam van zijn moeder.
Eens, helaas is hij in Amerika een roepende in de woestijn volgens mij.quote:Op zaterdag 15 december 2012 22:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Piers Morgan's reactie is echt fantastisch:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 47% gewijzigd door Felixa op 15-12-2012 23:21:13 ]Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
Dat merk je direct aan de idiote, schreeuwerige discussie met die mongolen die 300 miljoen wapens niet genoeg vinden. En dat nota bene op CNN, toch niet bepaald een rechtse zender.quote:Op zaterdag 15 december 2012 22:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Eens, helaas is hij in Amerika een roepende in de woestijn volgens mij.
quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:14 schreef Felixa het volgende:
Slachtoffers waren 8 jongetjes en 12 meisjes van 6 en 7 jaar oud en 6 volwassen vrouwen.
Namen:Onbegrijpelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
CNN is ook niet links hoor.quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:22 schreef superworm het volgende:
[..]
Dat merk je direct aan de idiote, schreeuwerige discussie met die mongolen die 300 miljoen wapens niet genoeg vinden. En dat nota bene op CNN, toch niet bepaald een rechtse zender.
Het is ook puur het onderwerp van gun control dat zo ontzettend gevoelig ligt in Amerika. Ik hoop echt dat Obama de ballen toont om hier serieus mee aan de slag te gaan want dit moet echt een keer stoppen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:24 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
CNN is ook niet links hoor.
Ze doen erg hun best om in het midden te staan.
Inderdaad, het viel mij ook op. Het verbaasd mij erg, alsof je met meer wapens incidenten zoals deze had kunnen voorkomen. Hoe dan? Iedere kleuter een wapen geven ofzo?quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:22 schreef superworm het volgende:
[..]
Dat merk je direct aan de idiote, schreeuwerige discussie met die mongolen die 300 miljoen wapens niet genoeg vinden. En dat nota bene op CNN, toch niet bepaald een rechtse zender.
Ik hoop het ook maar hij heeft geen schijn van kans, ze zullen het wel omdraaien, de leerkrachten krijgen een pistool "Ter verdediging van de klas"quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is ook puur het onderwerp van gun control dat zo ontzettend gevoelig ligt in Amerika. Ik hoop echt dat Obama de ballen toont om hier serieus mee aan de slag te gaan want dit moet echt een keer stoppen.
En als die moeder hem geen aandacht gaf, maar die kindjes wel? Dat kan best diep gaan zitten.quote:Op zondag 16 december 2012 00:10 schreef Jill-RMC het volgende:
Man man wat ben je toch ziek als je kindjes van 6/7 jaar zonder aarzelen kan neerschieten. Denk wel dat er enige vorm van waarheid in het hele Asperger verhaal zit (sociale beperkingen, gebrek aan inleving etc), kan er anders in mn hoofd niet bij dat je zoiets kan doen.
Las net ergens dat die verschrikkelijke lui van de Westboro Baptist Church ook zijn gearriveerd in Newtown. Schijnbaar is dit hele gebeuren de schuld van het feit dat mannen in sommige staten met elkaar kunnen trouwen en komt het niet door één ziek persoon met een automatisch geweer. Het is toch jammer dat je het niet op een dealtje kan gooien met the powers that be: al die leden van die WBC ruilen tegen die 27 mensen die zijn vermoord.
Ik las ergens dat de moeder helemaal geen lerares was en ook nooit geweest was.. Maar goed, van alles wordt geopperd en weer tegengesproken, dus ik weet het ook niet meer..quote:Op zondag 16 december 2012 00:12 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
En als die moeder hem geen aandacht gaf, maar die kindjes wel? Dat kan best diep gaan zitten.
Over een autistische gedachtegang gesproken,quote:Op zondag 16 december 2012 00:10 schreef Jill-RMC het volgende:
Denk wel dat er enige vorm van waarheid in het hele Asperger verhaal zit (sociale beperkingen, gebrek aan inleving etc), kan er anders in mn hoofd niet bij dat je zoiets kan doen.
Wapens waren van moeder, dus ze was behoorlijk guncrazy.quote:Op zondag 16 december 2012 00:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik las ergens dat de moeder helemaal geen lerares was en ook nooit geweest was.. Maar goed, van alles wordt geopperd en weer tegengesproken, dus ik weet het ook niet meer..
Hopelijk wordt eea over een paar dagen of een paar weken wat duidelijker.
Ook dat wordt gezegd (dat ze van haar waren), maar ik wacht nog maar even af, tot het hele verhaal wat duidelijker is en er niet meer zoveel gespeculeerd wordt.. Overigen hebben veel Americanen wapens, dus wanneer ben je als Amerikaan "guncrazy"?quote:Op zondag 16 december 2012 00:18 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wapens waren van moeder, dus ze was behoorlijk guncrazy.
Ok.. Enige theorie die ik me bij zoiets voor kan stellen (voor zover de info juist is), en ook op ABC is gezegd, is dat hij zijn moeder heeft vermoord en daarna ook e.e.a wat met zijn ma te maken heeft (wellicht ivm niet zo`n beste band tussen die 2). In dit geval, als vrijwilligster (of toch in loondienst) van die school, de kinderklas. Maarja, als dat leraressen-verhaal nu wordt tegengesproken snap ik het ook niet meer.quote:Op zondag 16 december 2012 00:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik las ergens dat de moeder helemaal geen lerares was en ook nooit geweest was.. Maar goed, van alles wordt geopperd en weer tegengesproken, dus ik weet het ook niet meer..
Hopelijk wordt eea over een paar dagen of een paar weken wat duidelijker.
Er was ook bevestigd dat de schutter Ryan heette. Niet dus..quote:Op zondag 16 december 2012 00:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat is wel al bevestigd dat de wapens op naam van de moeder stonden.
Dat zouden we graag willen ja, dat het te snappen is.. Maar schoot die highway-sniper (met "handlanger") ook niet wat willekeurig rond (ik weet het echt niet meer)?quote:Op zondag 16 december 2012 00:22 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Ok.. Enige theorie die ik me bij zoiets voor kan stellen (voor zover de info juist is), en ook op ABC is gezegd, is dat hij zijn moeder heeft vermoord en daarna ook e.e.a wat met zijn ma te maken heeft (wellicht ivm niet zo`n beste band tussen die 2). In dit geval, als vrijwilligster (of toch in loondienst) van die school, de kinderklas. Maarja, als dat leraressen-verhaal nu wordt tegengesproken snap ik het ook niet meer.
Ik kan er ook niet echt bij dat je gewoon besluit je ma en een kinderklas om te leggen omdat je even zin hebt om wat in het rond te schieten uit frustratie. Raar verband ook. Ergens moet zijn daad "te snappen" zijn.
Dat ben ik niet met je eens. Ik denk dat zoiets wel degelijk te maken kan hebben met zo'n "uitbarsting". Vooral als zo'n jongen niet de juiste begeleiding heeft gekregen door de jaren heen. Heb iemand in de familie met een vorm van asperger en die heeft de puberteit nog geen eens bereikt en hij heeft het al een gehad over het neersteken van iemand omdat hij zich zo onbegrepen voelde en geen controle had. Ik zeg niet dat iedereen met Asperger op het punt staat om een complete mental breakdown te krijgen en kinderklassen gaat uitmoorden. Ik denk wel dat als de schutter het heeft, het een grote bouwsteen kan zijn geweest tot dit.quote:Op zondag 16 december 2012 00:16 schreef Specularium het volgende:
[..]
Over een autistische gedachtegang gesproken,.
Dit heeft geen flikker met Asperger te maken.
Dat waren roddels van het eerste uur.quote:Op zondag 16 december 2012 00:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er was ook bevestigd dat de schutter Ryan heette. Niet dus..
Volgens mij is er maar een klein percentage echt idioten die voor de lol een beetje rondknalt. Meerendeel heeft vaak wel een achtergrondverhaaltje wat het wat "logischer" maakt en ik ben er op de een of andere manier bijna zeker van dat dit ook zo`n geval is.quote:Op zondag 16 december 2012 00:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat zouden we graag willen ja, dat het te snappen is.. Maar schoot die highway-sniper (met "handlanger") ook niet wat willekeurig rond (ik weet het echt niet meer)?
Dat je sowieso ooit op onschuldige kleine kinderen gaat schieten ontgaat me (tenzij kindsoldaten die jou anders vermoorden)
Zoals? Ik zie nog steeds veel contradicties.quote:Op zondag 16 december 2012 00:30 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat waren roddels van het eerste uur.
Vandaag is er redelijk wat aan feiten bevestigd.
Dat bedoel ik: veel te veel geruchten en veel te weinig feitenquote:Op zondag 16 december 2012 00:34 schreef Felixa het volgende:
Ook een gerucht dat hij donderdag op die school een woordenwisseling had met vier personeelsleden en dat drie van die mensen nu dood zijn.
Dat was een halve dag langquote:Op zondag 16 december 2012 00:30 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat waren roddels van het eerste uur.
Vandaag is er redelijk wat aan feiten bevestigd.
Meestal is er wel een verhaal ja (hoe onbegrijpelijk ook), maar er zijn nog te veel tegenstrijdigheden om daar zelfs nog maar aan te denken naar mijn meningquote:Op zondag 16 december 2012 00:31 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Volgens mij is er maar een klein percentage echt idioten die voor de lol een beetje rondknalt. Meerendeel heeft vaak wel een achtergrondverhaaltje wat het wat "logischer" maakt en ik ben er op de een of andere manier bijna zeker van dat dit ook zo`n geval is.
Dat is toch altijd bij dit soort verhalen...quote:Op zondag 16 december 2012 00:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik: veel te veel geruchten en veel te weinig feiten
Idd nu kun je er nog weinig van maken. En daarbij zijn die Amerikanen nog meer mediageil dan wij en verzint er vast wel weer iemand een nieuw verhaaltje om op FOX te komen voor een paar knaken.quote:Op zondag 16 december 2012 00:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Meestal is er wel een verhaal ja (hoe onbegrijpelijk ook), maar er zijn nog te veel tegenstrijdigheden om daar zelfs nog maar aan te denken naar mijn mening
Dat zei ik dus zojuist ookquote:Op zondag 16 december 2012 00:37 schreef Felixa het volgende:
[..]
Dat is toch altijd bij dit soort verhalen...
Pas over een tijdje valt de hele puzzel in elkaar.
Dan zijn we het dus tóch eensquote:Op zondag 16 december 2012 00:39 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Idd nu kun je er nog weinig van maken. En daarbij zijn die Amerikanen nog meer mediageil dan wij en verzint er vast wel weer iemand een nieuw verhaaltje om op FOX te komen voor een paar knaken.
Blijft afwachten nu.
Yup.quote:Op zondag 16 december 2012 00:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan zijn we het dus tóch eens
Mag, mag.. Ja op zich mag dat (en ik snap je gok), maar er kan veel kapot gemaakt worden met gokken..quote:Op zondag 16 december 2012 00:44 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Yup.
Ik zet iig wel in op een verziekte moeder/zoon band en dat daar een enorme haat uit is ontstaan. Gokken mag
Nouja de psychologische achtergrond van het verhaal gokken is wat minder kwalijk dan een verkeerde FB-account op CNN knallen natuurlijkquote:Op zondag 16 december 2012 00:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mag, mag.. Ja op zich mag dat (en ik snap je gok), maar er kan veel kapot gemaakt worden met gokken..
Ryan bleek Adam om maar eens wat te noemen.. Maar ondertussen was Ryan door de hele wereld aangemerkt aal de dader, gingen zijn foto's de wereld over en zijn postings op FB ook..
Ja, want Ryan zat op Facebook toen Adam al dood was.. En als het toch stiekem Adam was die postte had iemand dat inmiddels wel gemeld aan de autoriteiten Genoeg mensen die ze beiden kennen/kenden...quote:Op zondag 16 december 2012 00:48 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Nouja de psychologische achtergrond van het verhaal gokken is wat minder kwalijk dan een verkeerde FB-account op CNN knallen natuurlijkIs het trouwens al wel zeker dat dat om een ID-kaart switch ging?
We weten gewoon te weinig en wat we "weten" zijn vaak slechts geruchten.. Feitelijk weten we amper iets..quote:Op zondag 16 december 2012 00:54 schreef Felixa het volgende:
Was op CNN net een jeugdvriend van Adam aan de telefoon en hij zei dat Ryan altijd van alles mocht van zijn moeder maar dat ze niet wilde dat Adam zonder toezicht was. Zelfs als hij naar de wc ging, wilde ze dat iemand een oogje in het zeil hield.
Ben wel benieuwd of die Adam een baan had of studeerde. Daar is nog helemaal niets over naar buiten gekomen.
Wat kan mij dat schelen? Sterker: wat kan jou dat schelen?quote:Op zondag 16 december 2012 01:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Foto van de dader:
Http://pic.twitter.com/DUjwLmSs
Sensatiedrang.quote:Op zondag 16 december 2012 01:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat kan mij dat schelen? Sterker: wat kan jou dat schelen?
Wat loop jij te zeiken zeg! Als het je niet interesseert ga dan lekker elders posten..quote:Op zondag 16 december 2012 01:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Foto's maken het beeld wat completer, dus op zich wel logisch. Freaky ogen trouwens.quote:Op zondag 16 december 2012 01:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat maakt het in vredesnaam uit hoe de dader er uit ziet?? Zie al weer helemaal gebeuren dat men aan de hand vh uiterlijk allerlei bizarre theorieën worden gespuid zoals gisteren gebeurde.. Lijkt me wat minder waarschijnlijk dat het nu weer de verkeerde is, maar toch.. Waarom die sensatiezucht??quote:Op zondag 16 december 2012 01:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat loop jij te zeiken zeg! Als het je niet interesseert ga dan lekker elders posten..
Hij was ook niet zo van de foto's...quote:
Gelderlanderquote:De 20-jarige Adam Lanza, die vrijdag een bloedbad aanrichtte op een basisschool in het Amerikaanse Newtown, wordt omschreven als intelligent, maar ook nerveus en onrustig.
Mensen die hem kenden, beschrijven hem als sociaal niet-vaardig. Volgens enkelen had hij het syndroom van Asperger, een vorm van autisme. Lanza was volgens omschrijvingen in The New York Times bleek, lang en mager. In de klas ging hij altijd dicht bij de deur zitten, zodat hij snel kon gaan zitten en wegglippen aan het einde van de les.
Volgens oud-klasgenoten deed hij alles om buiten de aandacht te blijven. In het jaarboek van zijn oude middelbare school staat op de plek waar zijn foto had moeten staan, alleen de term 'camera shy'; ofwel bang om gefotografeerd te worden.
Roddel en achterklap: "sommigen zeiden"quote:Op zondag 16 december 2012 01:26 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Hij was ook niet zo van de foto's...
[..]
Gelderlander
Zeg maar gerust afslachten, sommige kinderen zijn meer dan 10 keer geraakt. Je kunt niet eens op een waardige manier afscheid nemen in sommige gevallen.quote:Op zondag 16 december 2012 00:10 schreef Jill-RMC het volgende:
Man man wat ben je toch ziek als je kindjes van 6/7 jaar zonder aarzelen kan neerschieten.
Leuk he, automatische wapens die vrij beschikbaar zijn?quote:Op zondag 16 december 2012 02:39 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Zeg maar gerust afslachten, sommige kinderen zijn meer dan 10 keer geraakt. Je kunt niet eens op een waardige manier afscheid nemen in sommige gevallen.
Ik vind 'volgens oud-klasgenoten' geen oeverloos gespeculeer.quote:Op zondag 16 december 2012 01:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Roddel en achterklap: "sommigen zeiden"
Begrijp me niet verkeerd: ik wil de afschuwelijkheid van de daden niet bagatelliseren, maar ik wil FEITEN en geen oeverloos gespeculeer
dom wicht in amerika zijn er legaal geen automatische wapens te koop.zijn alleen semi-automatisch te koop.quote:Op zondag 16 december 2012 02:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Leuk he, automatische wapens die vrij beschikbaar zijn?
Wat dat betreft is de VS, over het algemeen een maatschappij die relatief dicht bij de onze staat, een andere planeet.quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:22 schreef superworm het volgende:
[..]
Dat ze dan door haar eigen wapens om het leven is gekomen, is nogal ironisch. Verschrikkelijk, maar toch ironisch.quote:Op zondag 16 december 2012 00:18 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wapens waren van moeder, dus ze was behoorlijk guncrazy.
Ik vindt het het triest dat deze jonge kinderen dood zijn. Maar in een land waar het bezit van wapens voor elke gek in de grondwet is vastgelegd dan is de logische conclusie dat je dit soort zaken als maatschappij als risico accepteert.quote:Op zondag 16 december 2012 02:39 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Zeg maar gerust afslachten, sommige kinderen zijn meer dan 10 keer geraakt. Je kunt niet eens op een waardige manier afscheid nemen in sommige gevallen.
Jij kijkt zeker nooit suns of guns . Alles is te koop en achteraf te verbouwen tot een krachtig wapen.quote:Op zondag 16 december 2012 03:38 schreef Vaas3 het volgende:
[..]
dom wicht in amerika zijn er legaal geen automatische wapens te koop.zijn alleen semi-automatisch te koop.
aan je andere posts in dit topic te zien neem ik aan dat je ongesteld bent?
alles kan maar ze worden nooit volautomatisch verkocht(tenzij het bouwjaar voor 1986 ligt)quote:Op zondag 16 december 2012 07:24 schreef Megumi het volgende:
[..]
Jij kijkt zeker nooit suns of guns . Alles is te koop en achteraf te verbouwen tot een krachtig wapen.
quote:Op zondag 16 december 2012 01:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat maakt het in vredesnaam uit hoe de dader er uit ziet?? Zie al weer helemaal gebeuren dat men aan de hand vh uiterlijk allerlei bizarre theorieën worden gespuid zoals gisteren gebeurde.. Lijkt me wat minder waarschijnlijk dat het nu weer de verkeerde is, maar toch.. Waarom die sensatiezucht??
fromthetrenchesworldreport.com/cnns-piers-morgan-calls-for-immediate-handgun-ban-as-gun-control-shills-seek-to-exploit-mass-shooting-tradegy/28284/quote:Op zaterdag 15 december 2012 22:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat doe je hier eigenlijk nog?quote:Op zondag 16 december 2012 01:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat maakt het in vredesnaam uit hoe de dader er uit ziet?? Zie al weer helemaal gebeuren dat men aan de hand vh uiterlijk allerlei bizarre theorieën worden gespuid zoals gisteren gebeurde.. Lijkt me wat minder waarschijnlijk dat het nu weer de verkeerde is, maar toch.. Waarom die sensatiezucht??
Die was er ook.quote:Op zondag 16 december 2012 09:56 schreef Leandra het volgende:
Waar was die "wat maakt het uit hoe de dader eruitziet" verontwaardiging toen in deel 1 de verkeerde als dader gepost werd?
Exact. Hij had asperge zegt men. In Nederland zou de kans groot zijn dat hij dit plan niet zou hebben uitgevoerd omdat hij dan het illegale circuit in zou moeten duiken, contact met de juiste personen zou moeten maken, en vervolgens een aantal wapens geheim moeten houden op een plek. Daar moet je toch bepaalde skills voor hebben en dat zie ik zo iemand als hij niet doen. Kan je echter geheel anoniem via een winkel of internet legaal wapens kopen dan maak je het juist erg makkelijk voor zo'n persoon omdat hij geen barrieres hoeft te nemen waarbij veel menselijk contact nodig is.quote:Op zondag 16 december 2012 07:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik vindt het het triest dat deze jonge kinderen dood zijn. Maar in een land waar het bezit van wapens voor elke gek in de grondwet is vastgelegd dan is de logische conclusie dat je dit soort zaken als maatschappij als risico accepteert.
Met een ander wapen dan een vuurwapen zijn dergelijke massa-slachtingen niet mogelijk.quote:Op zondag 16 december 2012 12:55 schreef Donnis het volgende:
Die blinde Amerika haat vind ik ook echt belachelijk, zag zelfs een tweet dat mensen die bultrug nog zieliger vonden dan dit omdat dit eigen schuld is van de VS. Wtf, een vrij natuurlijke dood van een dier tegen over 20 onschuldige kinderen dood? Kom op mensen, ondanks dat ik het niet eens ben met die wetgeving daar betekent het niet dat dit anders niet was gebeurd he, laten we dat vooral niet vergeten. We hebben in Nederland ook Tristan gehad en dat in een landje met 16 miljoen inwoners, ergens gewoon logisch dat in een land met 20 keer zoveel inwoners er meer mensen tot zoiets in staat zijn, dat heeft echt niet alleen te maken met de wapenwetgeving. Als je zo gek bent dat je dit wil doen dan laat je je ook echt niet tegenhouden door het feit of wapens legaal of illegaal zijn.
Oh en whiskers2009 rot lekker op uit dit topic als je er niet tegen kan dat men wil weten hoe de dader eruit ziet.
Dan moet je wel aan een wapen KUNNEN komen met voldoende munitie.quote:Op zondag 16 december 2012 12:55 schreef Donnis het volgende:
. Als je zo gek bent dat je dit wil doen dan laat je je ook echt niet tegenhouden door het feit of wapens legaal of illegaal zijn.
True, true, maar het blijft een lastige discussie natuurlijk he. Je hebt in de VS gebieden waar het 20 min duurt voor er politie is, als ik daar zou wonen zou ik het een enorme geruststelling vinden als ik een wapen in mijn nachtkastje had liggen mocht er wat gebeuren. Bovendien blijven er na een verbod nog steeds heel veel wapens circuleren. Maar zei ook al dat ik het er niet mee eens ben dat iedereen maar aan wapens kan komen daar.quote:Op zondag 16 december 2012 13:13 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Dan moet je wel aan een wapen KUNNEN komen met voldoende munitie.
Je kent het verhaal van Anders Breivik, de reden dat hij bij een schietvereniging ging is omdat hij illegaal niet aan wapens kon komen.
Daarbij het volgende, als ik morgen doordraai en wil gaan schieten op de school van mijn dochter heb ik een levensgroot probleem, hoe kom ik aan een wapen.
Misschien dat het me lukt maar dan ben ik vermoedelijk al afgekoeld of medicijnen gehaald bij de huisarts.
Feit is gewoon dat er meer mass shootings in de VS zijn dan in Europa, de beschikbaarheid van wapens is daar gewoon groter.
Alleen al het feit dat je je wapen in een nachtkastje zou leggen is absurd.quote:Op zondag 16 december 2012 13:37 schreef Donnis het volgende:
[..]
True, true, maar het blijft een lastige discussie natuurlijk he. Je hebt in de VS gebieden waar het 20 min duurt voor er politie is, als ik daar zou wonen zou ik het een enorme geruststelling vinden als ik een wapen in mijn nachtkastje had liggen mocht er wat gebeuren. Bovendien blijven er na een verbod nog steeds heel veel wapens circuleren. Maar zei ook al dat ik het er niet mee eens ben dat iedereen maar aan wapens kan komen daar.
De omvang wel.quote:Op zondag 16 december 2012 13:40 schreef leukerdje het volgende:
Jaren terug was er in Belgie ook een weirdo die in een creche babys vermoorde.
Dus het heeft niet alleen met makkelijk toegang tot wapens t
En twaalf zwaargewonden (in de créche). De doden waren twee baby's en een volwassene (een verzorgster van 54 jaar). Maar hij doodde ook een vierde persoon, een bejaarde vrouw uit Vrasene, een week voor dat hij de créche binnendrong.quote:Op zondag 16 december 2012 13:41 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
De omvang wel.
Die Dendermonde sicko doodde drie mensen.
Totaal niet mee eens, als ik ergens afgelegen zou wonen zou het echt een enorme geruststelling zijn dat ik iets heb waar ik me mee kan beschermen. Van mezelf weet ik ook dat ik er normaal mee om zou gaan, maar jammer genoeg leven er ook heel veel gekken op de wereld..quote:Op zondag 16 december 2012 13:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Alleen al het feit dat je je wapen in een nachtkastje zou leggen is absurd.
Goed punt, sterker nog er zijn in de VS wel gebieden waren het tot een uur duurt voor er iemand is.quote:Op zondag 16 december 2012 13:37 schreef Donnis het volgende:
[..]
True, true, maar het blijft een lastige discussie natuurlijk he. Je hebt in de VS gebieden waar het 20 min duurt voor er politie is, als ik daar zou wonen zou ik het een enorme geruststelling vinden als ik een wapen in mijn nachtkastje had liggen mocht er wat gebeuren
Maar als niemand, of bijna niemand, in Amerika een vuurwapen zou hebben, zou je zelf ook geen vuurwapen nodig hebben in je nachtkastje. Dan volstaat voor je gevoel van veiligheid desnoods ook een honkbalknuppel.quote:Op zondag 16 december 2012 13:48 schreef Donnis het volgende:
[..]
Totaal niet mee eens, als ik ergens afgelegen zou wonen zou het echt een enorme geruststelling zijn dat ik iets heb waar ik me mee kan beschermen. Van mezelf weet ik ook dat ik er normaal mee om zou gaan, maar jammer genoeg leven er ook heel veel gekken op de wereld..
En dat is het probleem ook een direct; zoiets gaat niet gebeuren in America zelfs als de regering er compleet achter staat.quote:Op zondag 16 december 2012 14:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar als niemand, of bijna niemand, in Amerika een vuurwapen zou hebben, zou je zelf ook geen vuurwapen nodig hebben in je nachtkastje. Dan volstaat voor je gevoel van veiligheid desnoods ook een honkbalknuppel.
http://anarchistsoccermom(...)ing-unthinkable.htmlquote:Thinking the Unthinkable
In the wake of another horrific national tragedy, it’s easy to talk about guns. But it’s time to talk about mental illness.
Three days before 20 year-old Adam Lanza killed his mother, then opened fire on a classroom full of Connecticut kindergartners, my 13-year old son Michael (name changed) missed his bus because he was wearing the wrong color pants.
“I can wear these pants,” he said, his tone increasingly belligerent, the black-hole pupils of his eyes swallowing the blue irises.
“They are navy blue,” I told him. “Your school’s dress code says black or khaki pants only.”
“They told me I could wear these,” he insisted. “You’re a stupid bitch. I can wear whatever pants I want to. This is America. I have rights!”
“You can’t wear whatever pants you want to,” I said, my tone affable, reasonable. “And you definitely cannot call me a stupid bitch. You’re grounded from electronics for the rest of the day. Now get in the car, and I will take you to school.”
I live with a son who is mentally ill. I love my son. But he terrifies me.
A few weeks ago, Michael pulled a knife and threatened to kill me and then himself after I asked him to return his overdue library books. His 7 and 9 year old siblings knew the safety plan—they ran to the car and locked the doors before I even asked them to. I managed to get the knife from Michael, then methodically collected all the sharp objects in the house into a single Tupperware container that now travels with me. Through it all, he continued to scream insults at me and threaten to kill or hurt me.
That conflict ended with three burly police officers and a paramedic wrestling my son onto a gurney for an expensive ambulance ride to the local emergency room. The mental hospital didn’t have any beds that day, and Michael calmed down nicely in the ER, so they sent us home with a prescription for Zyprexa and a follow-up visit with a local pediatric psychiatrist.
We still don’t know what’s wrong with Michael. Autism spectrum, ADHD, Oppositional Defiant or Intermittent Explosive Disorder have all been tossed around at various meetings with probation officers and social workers and counselors and teachers and school administrators. He’s been on a slew of antipsychotic and mood altering pharmaceuticals, a Russian novel of behavioral plans. Nothing seems to work.
At the start of seventh grade, Michael was accepted to an accelerated program for highly gifted math and science students. His IQ is off the charts. When he’s in a good mood, he will gladly bend your ear on subjects ranging from Greek mythology to the differences between Einsteinian and Newtonian physics to Doctor Who. He’s in a good mood most of the time. But when he’s not, watch out. And it’s impossible to predict what will set him off.
Several weeks into his new junior high school, Michael began exhibiting increasingly odd and threatening behaviors at school. We decided to transfer him to the district’s most restrictive behavioral program, a contained school environment where children who can’t function in normal classrooms can access their right to free public babysitting from 7:30-1:50 Monday through Friday until they turn 18.
The morning of the pants incident, Michael continued to argue with me on the drive. He would occasionally apologize and seem remorseful. Right before we turned into his school parking lot, he said, “Look, Mom, I’m really sorry. Can I have video games back today?”
“No way,” I told him. “You cannot act the way you acted this morning and think you can get your electronic privileges back that quickly.”
His face turned cold, and his eyes were full of calculated rage. “Then I’m going to kill myself,” he said. “I’m going to jump out of this car right now and kill myself.”
That was it. After the knife incident, I told him that if he ever said those words again, I would take him straight to the mental hospital, no ifs, ands, or buts. I did not respond, except to pull the car into the opposite lane, turning left instead of right.
“Where are you taking me?” he said, suddenly worried. “Where are we going?”
“You know where we are going,” I replied.
“No! You can’t do that to me! You’re sending me to hell! You’re sending me straight to hell!”
I pulled up in front of the hospital, frantically waiving for one of the clinicians who happened to be standing outside. “Call the police,” I said. “Hurry.”
Michael was in a full-blown fit by then, screaming and hitting. I hugged him close so he couldn’t escape from the car. He bit me several times and repeatedly jabbed his elbows into my rib cage. I’m still stronger than he is, but I won’t be for much longer.
The police came quickly and carried my son screaming and kicking into the bowels of the hospital. I started to shake, and tears filled my eyes as I filled out the paperwork—“Were there any difficulties with....at what age did your child....were there any problems with...has your child ever experienced...does your child have....”
At least we have health insurance now. I recently accepted a position with a local college, giving up my freelance career because when you have a kid like this, you need benefits. You’ll do anything for benefits. No individual insurance plan will cover this kind of thing.
For days, my son insisted that I was lying—that I made the whole thing up so that I could get rid of him. The first day, when I called to check up on him, he said, “I hate you. And I’m going to get my revenge as soon as I get out of here.”
By day three, he was my calm, sweet boy again, all apologies and promises to get better. I’ve heard those promises for years. I don’t believe them anymore.
On the intake form, under the question, “What are your expectations for treatment?” I wrote, “I need help.”
And I do. This problem is too big for me to handle on my own. Sometimes there are no good options. So you just pray for grace and trust that in hindsight, it will all make sense.
I am sharing this story because I am Adam Lanza’s mother. I am Dylan Klebold’s and Eric Harris’s mother. I am Jason Holmes’s mother. I am Jared Loughner’s mother. I am Seung-Hui Cho’s mother. And these boys—and their mothers—need help. In the wake of another horrific national tragedy, it’s easy to talk about guns. But it’s time to talk about mental illness.
According to Mother Jones, since 1982, 61 mass murders involving firearms have occurred throughout the country. (http://www.motherjones.com/politics/2012/07/mass-shootings-map). Of these, 43 of the killers were white males, and only one was a woman. Mother Jones focused on whether the killers obtained their guns legally (most did). But this highly visible sign of mental illness should lead us to consider how many people in the U.S. live in fear, like I do.
When I asked my son’s social worker about my options, he said that the only thing I could do was to get Michael charged with a crime. “If he’s back in the system, they’ll create a paper trail,” he said. “That’s the only way you’re ever going to get anything done. No one will pay attention to you unless you’ve got charges.”
I don’t believe my son belongs in jail. The chaotic environment exacerbates Michael’s sensitivity to sensory stimuli and doesn’t deal with the underlying pathology. But it seems like the United States is using prison as the solution of choice for mentally ill people. According to Human Rights Watch, the number of mentally ill inmates in U.S. prisons quadrupled from 2000 to 2006, and it continues to rise—in fact, the rate of inmate mental illness is five times greater (56 percent) than in the non-incarcerated population. (http://www.hrw.org/news/2(...)l-prisons-quadrupled)
With state-run treatment centers and hospitals shuttered, prison is now the last resort for the mentally ill—Rikers Island, the LA County Jail, and Cook County Jail in Illinois housed the nation’s largest treatment centers in 2011 (http://www.npr.org/2011/0(...)ntally-ill-prisoners)
No one wants to send a 13-year old genius who loves Harry Potter and his snuggle animal collection to jail. But our society, with its stigma on mental illness and its broken healthcare system, does not provide us with other options. Then another tortured soul shoots up a fast food restaurant. A mall. A kindergarten classroom. And we wring our hands and say, “Something must be done.”
I agree that something must be done. It’s time for a meaningful, nation-wide conversation about mental health. That’s the only way our nation can ever truly heal.
God help me. God help Michael. God help us all.
voor als je 'm tegenkomtquote:Op zondag 16 december 2012 01:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heel mooi stuk. Maar al te waar.quote:Op zondag 16 december 2012 14:47 schreef marcodej het volgende:
[..]
http://anarchistsoccermom(...)ing-unthinkable.html
Die ga ik delen op FB. Veel Amerikaanse vrienden.quote:Op zondag 16 december 2012 14:47 schreef marcodej het volgende:
[..]
Heftig verhaal...quote:Op zondag 16 december 2012 14:47 schreef marcodej het volgende:
[..]
Idd en dan die kerel die nog steeds zijn blaatverhaal probeert te verkopen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 22:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een verhaal........quote:Op zondag 16 december 2012 14:47 schreef marcodej het volgende:
[..]
geen enkele senator zal het steunen, want dan raakt hij het geld van de wapenlobby kwijt, die dan zijn tegenstander gaan steunen met hun miljoenen, en zonder geld geen tv uitzend tijd en dus geen stemmen.quote:Op zondag 16 december 2012 14:09 schreef ems. het volgende:
[..]
En dat is het probleem ook een direct; zoiets gaat niet gebeuren in America zelfs als de regering er compleet achter staat.
"The only way to stop an evil person is to shoot him".quote:
Ja het wachten is op peuter & kleuter vuurwapensquote:Op zondag 16 december 2012 17:56 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
"The only way to stop an evil person is to shoot him".
Ongelooflijk, wat hebben die een plaat voor hun kop!
Wat is een ebvil persoon? Ik niet snap...quote:Op zondag 16 december 2012 17:56 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
"The only way to stop an evil person is to shoot him".
Ongelooflijk, wat hebben die een plaat voor hun kop!
Kluns. Ik kan zelf en shotgun of pistool in elkaar knutselen mbv een pvc-buis, wat boor en zaag-gereedschappen, beetje basiskennis metaalbewerking, en een handleiding van het internet.quote:Op zondag 16 december 2012 13:13 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Dan moet je wel aan een wapen KUNNEN komen met voldoende munitie.
Je kent het verhaal van Anders Breivik, de reden dat hij bij een schietvereniging ging is omdat hij illegaal niet aan wapens kon komen.
Daarbij het volgende, als ik morgen doordraai en wil gaan schieten op de school van mijn dochter heb ik een levensgroot probleem, hoe kom ik aan een wapen.
Misschien dat het me lukt maar dan ben ik vermoedelijk al afgekoeld of medicijnen gehaald bij de huisarts.
Feit is gewoon dat er meer mass shootings in de VS zijn dan in Europa, de beschikbaarheid van wapens is daar gewoon groter.
Ik dacht even dat ik een tikfout had gemaakt, maar er staat gewoon Evil.quote:Op zondag 16 december 2012 18:04 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Wat is een ebvil persoon? Ik niet snap...
quote:Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof; or abridging the freedom of speech, or of the press; or the right of the people peaceably to assemble, and to petition the Government for a redress of grievances.
Wel een heel ongunstige foto ja..quote:Op zondag 16 december 2012 01:21 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Foto's maken het beeld wat completer, dus op zich wel logisch. Freaky ogen trouwens.
Die Dr. Carver zal ook lekker slapen vannacht met alles wat ie heeft gezien..
Tragisch dat die jongen nooit de juiste hulp heeft gehad en dat zoiets als dit heeft kunnen gebeuren.quote:“You could tell that he felt so uncomfortable about being put on the spot,” said Olivia DeVivo, also now at the University of Connecticut. “I think that maybe he wasn’t given the right kind of attention or help. I think he went so unnoticed that people didn’t even stop to realize that maybe there’s actually something else going on here — that maybe he needs to be talking or getting some kind of mental help. In high school, no one really takes the time to look and think, ‘Why is he acting this way?’
Ze hadden die creep bij z'n geboorte al een post-natale abortus moeten geven.Dan was dit ook nooit gebeurd. Niet normaal toch hoe hij eruit ziet!quote:Op zondag 16 december 2012 19:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Tragisch dat die jongen nooit de juiste hulp heeft gehad en dat zoiets als dit heeft kunnen gebeuren.
Ik ken ook een autistische jongen die gewoon een bepaalde mimiek in zijn gezicht heeft waardoor hij er eng uit kan zien, maar het is een schat.quote:Op zondag 16 december 2012 19:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze hadden die creep bij z'n geboorte al een post-natale abortus moeten geven.Dan was dit ook nooit gebeurd. Niet normaal toch hoe hij eruit ziet!
Totdat hij met z'n geweer een kleuterschool binnen loopt.quote:Op zondag 16 december 2012 19:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik ken ook een autistische jongen die gewoon een bepaalde mimiek in zijn gezicht heeft waardoor hij er eng uit kan zien, maar het is een schat.
Dat geldt voor iedereen.quote:Op zondag 16 december 2012 19:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Totdat hij met z'n geweer een kleuterschool binnen loopt.
Behandelen staat niet gelijk aan genezen.quote:Op zondag 16 december 2012 19:55 schreef Confetti het volgende:
Sommige mensen zijn gewoon slecht en niet te behandelen.
Maar de softies denken dat iedereen te genezen is.
Soms heeft het behandelen dus ook geen zin.quote:Op zondag 16 december 2012 19:57 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Behandelen staat niet gelijk aan genezen.
Desondanks lijkt het me niet vreemd om daarover na te denken op het moment dat een dader geestelijke problemen had.quote:Op zondag 16 december 2012 20:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Soms heeft het behandelen dus ook geen zin.
Dat weet jij net zo min als ik. Ik vind het tragisch dat iemand tot zo'n daad is gekomen ja. Of je het nou wil erkennen of niet, dat heeft een oorzaak. En die oorzaak hoeft niet altijd geheel aan de persoon zelf te liggen.quote:Snap ook niet waarom je het tragisch noemt. Alsof die gek het slachtoffer is geworden van een gebrek aan aandacht.
In tegendeel, het is juist belangrijk om ook in dit soort gevallen te kijken naar hoe zo'n daad bij iemand tot stand komt. Daarbij gaat het niet om slachtoffer/schuld, maar wat je er van kan leren.quote:Soms hoor je iemand gewoon uit te kotsen en het daarbij te laten. Dit is zo´n geval.
Kan, ik heb 2 linker handen ik kan het niet, daarbij heb je nog niet de bijbehorende munitie.quote:Op zondag 16 december 2012 18:07 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Kluns. Ik kan zelf en shotgun of pistool in elkaar knutselen mbv een pvc-buis, wat boor en zaag-gereedschappen, beetje basiskennis metaalbewerking, en een handleiding van het internet.
Dus?
Wow jij bent ook echt een nuttige bijdrage aan deze planeet en zo.quote:Op zondag 16 december 2012 20:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Soms heeft het behandelen dus ook geen zin.
Snap ook niet waarom je het tragisch noemt. Alsof die gek het slachtoffer is geworden van een gebrek aan aandacht.
Soms hoor je iemand gewoon uit te kotsen en het daarbij te laten. Dit is zo´n geval.
quote:Op zondag 16 december 2012 19:29 schreef Hyperdude het volgende:
Mijn vrinden van de Westboro Baptist Church staan ook alweer gereed.
quote:
Persoonlijk ben ik het gedeeltelijk met je eens maar denk jij dat zodra iemand zo'n gruwelijke daad begaat, de persoon nog iets te leren valt? Ik bedoel: je moet wel ontzettend erg verknipt zijn wil je zoiets bedenken en uitvoeren.quote:Op zondag 16 december 2012 20:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Desondanks lijkt het me niet vreemd om daarover na te denken op het moment dat een dader geestelijke problemen had.
[..]
Dat weet jij net zo min als ik. Ik vind het tragisch dat iemand tot zo'n daad is gekomen ja. Of je het nou wil erkennen of niet, dat heeft een oorzaak. En die oorzaak hoeft niet altijd geheel aan de persoon zelf te liggen.
[..]
In tegendeel, het is juist belangrijk om ook in dit soort gevallen te kijken naar hoe zo'n daad bij iemand tot stand komt. Daarbij gaat het niet om slachtoffer/schuld, maar wat je er van kan leren.
Hoe kan je dat nou zo stellig zeggen? Dat zijn van die dingen die je absoluut niet kunt meten. Wie weet hoeveel bloed er gespaard is gebleven omdat iemand zich heeft laten ''behandelen''. Misschien was het wel heel anders gelopen als Adam geholpen was met zijn problemen, misschien ook niet.quote:Op zondag 16 december 2012 19:55 schreef Confetti het volgende:
En die mensen sluit je op in een gevangenis of inrichting.quote:Op zondag 16 december 2012 19:55 schreef Confetti het volgende:
bronquote:"The first police officer on the scene was confronted by the glass window that Lanza had shot his way through to get past the locked door. The officer advanced into the school and saw the gunman, from a great distance down a long hallway, perhaps a couple of hundred feet. The gunman, dressed all in black, spotted the officer and ducked into a room off the hallway.
As the officer, now joined by a partner began to rush down the hall toward the gunman they heard a volley of shots. When they got there, they found the gunman, dead from a self-inflicted gunshot wound. Just beyond the gunman, in a classroom, children huddled together, and their teacher, all of them shot multiple times.
Nearby, in a bathroom another group of children, huddled together, all shot multiple times. It appears that the gunman let go a last volley of shots at his victims before killing himself with a single bullet to the head."
Brrrrr..quote:
Heel benieuwd wat ze daarop vinden.quote:NEWTOWN, Conn. — Alleged school shooter Adam Lanza reportedly occupied two bedrooms in his family's sprawling suburban home, one where he slept and another to stash his computer equipment.
For a young man who has been described as withdrawn from the outside world, Lanza's computer room is likely a gold mine for detectives, a veteran law enforcement source familiar with the investigation told Yahoo News.
"If he visited certain websites, they are going to glean whatever information they can from that and see what it means," said the source, who spoke on the condition of anonymity because he is not authorized to discuss the investigation publicly. "Does he have friends he communicates with online? Was there a fight with somebody?"
Police have already hinted that evidence inside the 4,000-square-foot home has been helpful in determining a possible motive for the rampage that claimed the lives of 20 children and six adult staffers at Sandy Hook Elementary.
Lanza shot and killed his mother, Nancy Lanza, at their home before driving to the school and commencing his deadly rampage, police say. Adam Lanza's body was later found inside the building, where police believe he took his own life. Results from the autopsies on the alleged gunman and his mother are still pending.
Lt. J. Paul Vance with the Connecticut State Police told reporters Sunday morning that investigators are scrutinizing the guns Lanza took to the school, including the semiautomatic military-style rifle the state's medical examiner said was used in the school killings.
"The weaponry involved, we are tracing historically all the way back to when they were on the workbench being assembled," Lt. Vance said.
However, he declined to discuss what else has been recovered from the Lanza home.
"Simply stated, we have a great deal of evidence that we're analyzing," Lt. Vance said. "The forensic part is an important part. That's not done yet."
While the gunman is thought to have acted alone, the law enforcement source said a deep dive into Lanza's computers could provide more clues.
"You don't know if this kid was put up to this by somebody else," the source said. "You don't know if there was a conspiracy of sorts. You don't know if there wasn't somebody who wasn't goading this kid on."
Family and friends say Lanza suffered from a personality disorder and that his mother, whom he killed just prior to the school shootings, struggled with her troubled son.
"Has he been seeing a child psychologist throughout his lifetime? Was he on medication?" the law enforcement source said. "These are a zillion logical who, what, whey, why, where questions that need to be answered. They need to be asked without any fear of any stigmatism … and you can't be politically correct in asking those questions."
Nor should the public be shy about discussing whatever is learned about Lanza's life and what prompted him to act, forensic psychologist Kris Mohandie told CNN.
"The opportunity is nearly always there to discover and disrupt," he said.
Dr. Mohandie said warning signs can include self destructiveness, hopelessness, desperation, interest in other mass shooters and a dysfunctional interest in weaponry.
Police say the guns used in the rampage were apparently owned and registered to Lanza's mother.
Without know specifics about the Lanza household, Dr. Mohandie pleaded for greater care with firearms.
You don't say.quote:"If you've got individuals who are unstable and you know it, it's probably a good idea restrict their access to firearms within their own home," he said.
Alleen kan dat jammer genoeg pas nadat er iets is voorgevallen. Dan is het te laat.quote:Op zondag 16 december 2012 21:21 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
En die mensen sluit je op in een gevangenis of inrichting.
Er zijn erg verknipte mensen die na TBS wel weer vrij komen, dus wie weet. Liever voorkomen natuurlijk. Autisme kan niet genezen worden, maar aan destructieve gedachten valt misschien wel wat te doen.quote:Op zondag 16 december 2012 21:14 schreef Ziba het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik het gedeeltelijk met je eens maar denk jij dat zodra iemand zo'n gruwelijke daad begaat, de persoon nog iets te leren valt? Ik bedoel: je moet wel ontzettend erg verknipt zijn wil je zoiets bedenken en uitvoeren.
Ik weet wel wat ze gaan vinden, een paar games, waar ergens een wapen inzit, headline KILLER PLAYED GAME X: WHAT VIOLENCE ARE OUR CHILDREN EXPOSED TO en de hele 'zijn spellen verantwoordelijk voor deze idioten die door het lint gaan' discussie laait opquote:Op maandag 17 december 2012 00:27 schreef -Strawberry- het volgende:
'Gunman’s computers may be key in Connecticut school shooting investigation'
[..]
Heel benieuwd wat ze daarop vinden.
[..]
You don't say.
Lekkere realistische game natuurlijkquote:Op maandag 17 december 2012 00:35 schreef Isabeau het volgende:
Computergek, op zichzelf en 20 jaar oud. Zeker weten dat ze games gaan vinden ja
Vast en zeker, dat ontbreekt nooit in dat soort berichten. Maar ze kunnen ook een heleboel halen uit zijn internethistory.quote:Op maandag 17 december 2012 00:33 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ik weet wel wat ze gaan vinden, een paar games, waar ergens een wapen inzit, headline KILLER PLAYED GAME X: WHAT VIOLENCE ARE OUR CHILDREN EXPOSED TO en de hele 'zijn spellen verantwoordelijk voor deze idioten die door het lint gaan' discussie laait op
Ja ik ben een beetje verzuurd wat dat betreftmaar stiekem toch: mark my words
Net zoals het leger shooter-games gebruikt om te oefenen idd.quote:Op maandag 17 december 2012 00:36 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Lekkere realistische game natuurlijk
Zodat die goed kon oefenen![]()
Gok je dit nou of was het al bekend?quote:Op maandag 17 december 2012 07:53 schreef livelink het volgende:
Of er blijkt dat hij helemaal bezeten was van 21-12-2012 en dat hij in de wetenschap dat het eind nabij was, helemaal doorgedraaid was.
http://www.ad.nl/ad/nl/12(...)-van-de-wereld.dhtmlquote:'Moeder bereidde zich voor op eind van de wereld'
Bewaar
Door: Karen Van Eyken
17-12-12 - 05:03 bron: hln.be Het afgesloten terrein rondom de woning van Nancy Lanza en haar zoon Adam in Newtown, Connecticut. © afp.
Nancy Lanza, de moeder van de dolgedraaide schutter in Newtown (Connecticut), heeft wellicht een cruciale rol gespeeld in de catastrofale mentale inzinking van haar zoon. Vrienden en familieleden omschrijven haar als een paranoïde vrouw die geloofde dat er op een gewelddadige manier een einde zou komen aan de geciviliseerde wereld.
Nancy Lanza © AP.
Ze verzamelde een dozijn geweren en hamsterde voedsel en water om zich hiertegen te wapenen. Bovendien had ze haar zoon de laatste tijd niet meer in de hand.
'Survivalist'
Nancy Lanza was een zogenaamde 'prepper' of 'survivalist', iemand die zich voortdurend voorbereidt op een noodsituatie. Preppers maken zich vaak verdedigingstechnieken eigen en bouwen structuren waarin ze kunnen overleven indien de ramp zich voordoet. Het huis van Lanza was een versterkte burcht waar bezoekers niet echt welkom waren. Toen haar zoon Adam negen jaar was, leerde ze hem al samen met zijn oudere broer Ryan om te schieten.
'Ik raak hem kwijt'
Nancy Lanza had niet alleen zichzelf steeds minder in de hand, maar ook haar zoon. Ze had onlangs haar carrière onderbroken om zich om Adam te bekommeren. 'Het wordt erger met hem, ik raak hem kwijt', vertrouwde ze een vriend vorige week toe in een bar in Newtown. De vriend, die anoniem wenste te blijven, zei dat het gesprek des te opmerkelijker was omdat ze tijdens andere gelegenheden nauwelijks over haar jongste zoon had gesproken.
'Ik kan niet meer tot hem doordringen', vertelde ze bezorgd. 'Hij verbrandt zichzelf met een aansteker om toch maar iets te kunnen voelen.' De vriend vroeg of ze haar zoon liet helpen en daarop antwoordde ze bevestigend.
Videospelletjes
Weinig mensen kregen Adam te zien. Ook naaste familieleden niet. De jongen zat meestal op zijn kamer, waar hij veelal gewelddadige videospelletjes speelde. Terwijl haar oudste zoon, de 24-jarige Ryan, een succesvolle carrière opbouwde in de financiële wereld, net als zijn vader, had de vier jaar jongere Adam nog geen enkele baan gehad. Ondanks zijn computerverslaving had hij geen Twitteraccount of is er geen spoor van hem terug te vinden op Facebook.
De politie zou op dit moment bezig zijn met het herstellen van de harde schijf van Adam Lanza's computer. Die werd in stukken en brokken aangetroffen op de slaapkamer van de schutter. De politie hoopt in de computer meer aanwijzingen te vinden voor een motief voor het bloedbad.
Het was een gok van mijn kant, maar wel een berekende gok. Het leek mij een logische verklaring. Dat krijg je ervan als mensen zich achter de pc helemaal gek lopen te maken en geen werkelijke contacten hebben voor eventuele relativering.quote:Op maandag 17 december 2012 09:04 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Gok je dit nou of was het al bekend?
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/12(...)-van-de-wereld.dhtml
Dit is wat Morgan Freeman ervan vindt. Ben ik het niet zo mee eens, ten eerste; waarom is beroemdheid een voorrecht? Waarom 'verdienen' slachtoffers dat meer? Te boek staan als een monster in plaats van een 'sad noboby' lijkt me niet iets wat we eigenlijk hem niet moeten gunnen, dat lijkt me juist zeer gepast en dus geen voorrecht.quote:“You want to know why. This may sound cynical, but here’s why.
It’s because of the way the media reports it. Flip on the news and watch how we treat the Batman theater shooter and the Oregon mall shooter like celebrities. Dylan Klebold and Eric Harris are household names, but do you know the name of a single victim of Columbine? Disturbed people who would otherwise just off themselves in their basements see the news and want to top it by doing something worse, and going out in a memorable way. Why a grade school? Why children? Because he’ll be remembered as a horrible monster, instead of a sad nobody.
CNN’s article says that if the body count “holds up”, this will rank as the second deadliest shooting behind Virginia Tech, as if statistics somehow make one shooting worse than another. Then they post a video interview of third-graders for all the details of what they saw and heard while the shootings were happening. Fox News has plastered the killer’s face on all their reports for hours. Any articles or news stories yet that focus on the victims and ignore the killer’s identity? None that I’ve seen yet. Because they don’t sell. So congratulations, sensationalist media, you’ve just lit the fire for someone to top this and knock off a day care center or a maternity ward next.
You can help by forgetting you ever read this man’s name, and remembering the name of at least one victim. You can help by donating to mental health research instead of pointing to gun control as the problem."
Wat heb je er aan als je er zelf niet meer bent dan? Gewoon het idee? En maakt het helemaal niet uit waarom je beroemd bent, dan? Gefeliciteerd Eric en Dylan en Adam, we onthouden jullie als enge jongens die allemaal onschuldige kinderen hebben omgelegd. Ik zou er niet bepaald opgewonden van worden, en als zij dat zelf wel zouden worden; lekker belangrijk, ze zijn er niet meer. Dus dat we ze dat niet zouden moeten gunnen vind ik een beetje onzin - naast het feit dat het nogal onrealistisch is om dit te vragen van media en het publiek, natuurlijk.quote:Op maandag 17 december 2012 11:03 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk wel degelijk dat er een kern van waarheid in 'het beroemd/berucht willen worden' zit. De meesten van ons gaan dood en worden nog een tijdje herinnerd door familie en vrienden en dan is het allemaal over. Wie van ons zal nou daadwerkelijk in de geschiedenis herinnert worden. Als je dat graag zou willen dan is spectaculair doodgaan natuurlijk een mogelijkheid als je verder niets kan. Dus het liefst met medeneming van zoveel mogelijk onschuldige kindjes, want dat hakt er lekker in.
"Lekker belangrijk, ze zijn er niet meer."quote:Op maandag 17 december 2012 11:11 schreef Taurus het volgende:
[..]
Wat heb je er aan als je er zelf niet meer bent dan? Gewoon het idee? En maakt het helemaal niet uit waarom je beroemd bent, dan? Gefeliciteerd Eric en Dylan en Adam, we onthouden jullie als enge jongens die allemaal onschuldige kinderen hebben omgelegd. Ik zou er niet bepaald opgewonden van worden, en als zij dat zelf wel zouden worden; lekker belangrijk, ze zijn er niet meer. Dus dat we ze dat niet zouden moeten gunnen vind ik een beetje onzin - naast het feit dat het nogal onrealistisch is om dit te vragen van media en het publiek, natuurlijk.
Dit doe ik dus ook, of althans, ik vind dat ook interessant. Het is niet zo dat ik niet begrijp dat ze beroemd willen eindigen, ik kom in de motivatie die factor gewoon niet echt tegen. Het is volgens mij eerder wraak en een uiting van grote haatgevoelens. Niet een zucht naar beroemdheid na hun dood. Maar dat kan wellicht ook een rol spelen, en dán vraag ik me alsnog af waarom we hun dat volgens Morgen Freeman niet zouden moeten gunnen.quote:Op maandag 17 december 2012 11:17 schreef opgebaarde het volgende:
Dat jij het niet begrijpt is logisch, anders had jij nu niet achter je pc gezeten waarbij je aardappelschilmesje het dodelijkste wapen in jouw huis is. Vraag dus ook niet naar de bekende weg. Blijkbaar kiest eens in de zoveel tijd een mafkees om zoveel mogelijk slachtoffers te maken ipv 1 machinist te traumatiseren en is het interessant om te kijken wat er in zijn hoofd om is gegaan en wat hem er toe dreef. En niet alleen moordenaars willen iets doen waardoor hun naam vereeuwigd wordt in de geschiedenisboekjes, ook genoeg wel heldere mensen die leven met de gedachten dat wat ze op dat moment aan het doen waren genoeg is voor de boekjes
Hiermee doelt Morgan Freeman natuurlijk op idioten die in de (nabije) toekomst van plan zijn een moordpartij als dit te kopieren. Ik weet niet meer bij welke moordpartij het was maar daar hadden de twee daders al aangegeven dat ze in de voetsporen wilden treden van xxx die ook huisgehouden had op een school/campusquote:Op maandag 17 december 2012 11:23 schreef Taurus het volgende:
[..]
--knip-- en dán vraag ik me alsnog af waarom we hun dat volgens Morgen Freeman niet zouden moeten gunnen.
En dan zou het helpen als we onze schouders ophalen jegens de daders en ons richten op de slachtoffers? - wat natuurlijk nooit gaat gebeuren, wat ook logisch is. Daar heb ik mijn twijfels bij.quote:Op maandag 17 december 2012 11:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hiermee doelt Morgan Freeman natuurlijk op idioten die in de (nabije) toekomst van plan zijn een moordpartij als dit te kopieren
of de medicatie krijgt de schuld... de blame bingo kan weer gespeeld wordenquote:Op maandag 17 december 2012 00:33 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ik weet wel wat ze gaan vinden, een paar games, waar ergens een wapen inzit, headline KILLER PLAYED GAME X: WHAT VIOLENCE ARE OUR CHILDREN EXPOSED TO en de hele 'zijn spellen verantwoordelijk voor deze idioten die door het lint gaan' discussie laait op
Ja ik ben een beetje verzuurd wat dat betreftmaar stiekem toch: mark my words
Jij hebt zijn stukje begrepenquote:Op maandag 17 december 2012 11:25 schreef opgebaarde het volgende:
Hiermee doelt Morgan Freeman natuurlijk op idioten die in de (nabije) toekomst van plan zijn een moordpartij als dit te kopieren. Ik weet niet meer bij welke moordpartij het was maar daar hadden de twee daders al aangegeven dat ze in de voetsporen wilden treden van xxx die ook huisgehouden had op een school/campus
Ja, maar wat doe je eraan? Zoiets kun je niet doodzwijgen. Het beste is als je iemand levend kunt oppakken. Dan wordt die 'held' ineens een zielepiet die in de rechtszaal klaagt dat zijn koffie te koud is in de gevangenis. Dat werkt toch wel behoorlijk ontnuchterend. Maar die idioten die zichzelf ombrengen en zoveel mogelijk mensen met zich mee willen nemen, daarvan kun je alleen maar hopen dat de signalen worden gezien en de juiste hulp op tijd wordt geboden.quote:
Ik moest hier aan denken:quote:Op maandag 17 december 2012 00:33 schreef Maisnon het volgende:
[..]
quote:NRA: Verbied basisscholen
Onderwijsdebat laait weer op in de VS
Na het bloedbad van afgelopen vrijdag staat in de Verenigde Staten de discussie over het verbieden van basisscholen weer bovenaan de agenda. De National Rifle Association (NRA) pleit voor een algeheel verbod op basisscholen om tragedies zoals in Connecticut te voorkomen.
Bij de schietpartij op een basisschool in Newton kwamen 28 mensen om, waarvan twintig kinderen. Het is duidelijk dat als er geen basisscholen waren geweest, de schutter nooit een dergelijke ravage had kunnen aanrichten, stelt Wayne LaPierre, hoofd van de NRA, in een persbericht. Plekken waar groepen kinderen op regelmatige basis samenkomen zijn nu eenmaal uiterst kwetsbaar.
Als het verbod op basisscholen eenmaal is ingevoerd, wil de organisatie dat ook andere drukke plaatsen verboden worden, zoals universiteiten, bioscopen en Columbine, Colorado. LaPierre: Onze prioriteit ligt echter bij het beschermen van hen die het meest kwetsbaar zijn: onze kinderen.
Oud-politicus Dick Cheney is mordicus tegen van de plannen van de NRA. Het verbod lost volgens hem niets op. Het probleem is niet de basisschool, maar de beveiliging daarvan. Als alle docenten met een semi-automatisch wapen voor de klas staan, maakt zon schutter geen schijn van kans.
Hij wijst er bovendien op dat scholing een onvervreemdbaar recht is, dat vastgelegd ligt in de grondwet. De inwoners van de VS zijn niet zo vermogend dat ze hun eigen kind thuis kunnen laten onderwijzen. De openbare basisschool blijft dus gewoon hard nodig.
Volgens mij heeft acteur Robert Redford daar in verschillende publicaties wel eens op gewezen, dat het verlangen beroemd te willen worden in de VS absurde (en soms gevaarlijke) proporties aanneemt bij bepaalde individuen. Ook in het boek Lila van Pirsig duikt hij als romanpersonage daarmee op, meen ik me te herinneren. Beroemd in de VS is natuurlijk ook meteen beroemd in de hele wereld, waar je als bekende/beroemde Nederland bwvs kunt bijschuiven aan de desk van Appie Verlinden tussen de overige nimwits...quote:Op maandag 17 december 2012 11:03 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk wel degelijk dat er een kern van waarheid in 'het beroemd/berucht willen worden' zit. De meesten van ons gaan dood en worden nog een tijdje herinnerd door familie en vrienden en dan is het allemaal over. Wie van ons zal nou daadwerkelijk in de geschiedenis herinnert worden. Als je dat graag zou willen dan is spectaculair doodgaan natuurlijk een mogelijkheid als je verder niets kan. Dus het liefst met medeneming van zoveel mogelijk onschuldige kindjes, want dat hakt er lekker in.
Nederlandse versie van The Onion?quote:Op maandag 17 december 2012 11:59 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik moest hier aan denken:
http://www.speld.nl/2012/(...)sisscholen%E2%80%99/
[..]
http://www.mirror.co.uk/n(...)suspect-adam-1490973quote:One former friend described Lanza as generally happy, very clever and "probably a genius".
Joshua Milas, who graduated from Newtown High School in 2009, said he had not seen Lanza in a few years.
"We would hang out, and he was a good kid," he told Sky News. "He was smart. Probably one of the smartest kids I know. He was probably a genius."
http://www.halfsigma.com/(...)ly-was-a-genius.htmlquote:if the GRE percentiles mean the same as the GMAT percentiles, then James Holmes is smart enough to just make the Triple Nine society. His intelligence is in the top 0.1% of the population.
Doet me wel wat denken aan We need to talk about Kevin. Bij Kevin, die een hoop medeleerlingen doodschiet, speelt het beroemd of berucht worden ook een grote rol. Blijft een boek natuurlijk, maar wel een die volgens mij psychologisch goed in elkaar zit.quote:Op maandag 17 december 2012 11:03 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb die film ook gezien, die jongen was knettergek, al vanaf zijn geboorte ofzo? Echt scary.quote:Op maandag 17 december 2012 12:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Doet me wel wat denken aan We need to talk about Kevin. Bij Kevin, die een hoop medeleerlingen doodschiet, speelt het beroemd of berucht worden ook een grote rol. Blijft een boek natuurlijk, maar wel een die volgens mij psychologisch goed in elkaar zit.
Zijn harde schijf dus ook bewust in stukken gebroken. Dat die moeder een prepper is opvallend, maar het betekent niet dat het wat met de daad van haar zoon te maken heeft gehad. Dat branden met een aansteker om maar iets te voelen is wel heftig. Er staat dat hij toen hulp heeft gekregen, ik vraag me af wat voor hulp. Een 20 jarige kun je niks verplichten (lijkt me), dus dan zou hij zelf ook hebben moeten meewerken.quote:Op maandag 17 december 2012 09:04 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Gok je dit nou of was het al bekend?
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/12(...)-van-de-wereld.dhtml
En misschien werkt hij nu wel aan die mensuitroeiende parasiet.quote:Op maandag 17 december 2012 13:04 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk dat er bijzonder veel mensen met dit soort plannen en ideeën rondlopen. Godzijdank voert de overgrote meerderheid het nooit uit. Zo zat er een jongen in mijn eerste leerjaar biologie die dat was gaan studeren omdat hij iets wilde maken waarmee hij de mensheid (de parasiet) kon uitroeien. Toen hij dat vertelde zaten we er wat ongemakkelijk over te lachen, maar hij leek erg serieus. En dat was trouwens ook zo'n stille jongen waar verder niemand aandacht aan schonk. Maar we leven allemaal nog en hij zal inmiddels wel lang geleden zijn afgestudeerd
Het hele stuk: http://anarchistsoccermom(...)ing-unthinkable.htmlquote:Na het drama in Newtown schreef een anonieme moeder dit weekend een openhartig, ontluisterend stuk over haar zoon met psychiatrische problemen. Ze maakte veel los met haar oproep tot meer aandacht voor mentale ziektes.
In haar blog vertelt de vrouw over haar zoon van twaalf, die in het stuk Michael (niet zijn echte naam) wordt genoemd. Wat hem precies mankeert blijft de vraag. Diverse diagnoses zijn de afgelopen jaren door verschillende behandelaars geopperd en verworpen.
Bij grote woede volgen soms doodsbedreigingen
Wel duidelijk is dat zijn gedrag op onbewaakte momenten plotseling zeer agressief en gevaarlijk is. Als voorbeeld geeft de auteur enkele anekdotes. Wanneer ze hem vraagt zijn boeken terug te brengen naar de bibliotheek pakt hij een mes en dreigt hij haar en zichzelf te vermoorden.
De politie dwong Michael hierop een brancard op en bracht hem naar een psychiatrische instelling waar geen plek voor hem was, waardoor hij met een kalmeringsmiddel weer naar huis werd gestuurd.
‘Ik ben de moeder van Adam Lanza’
De auteur wil met haar stuk een discussie op gang helpen over de manier waarop de Verenigde Staten omgaan met patiënten zoals Michael:
“Ik deel dit verhaal, omdat ik de moeder ben van Adam Lanza. Ik ben de moeder van Dylan Klebold en van Eric Harris. Ik ben de moeder van James Holmes. Ik ben de moeder van Jared Loughner. Ik ben de moeder van Seung-Hui Cho. Deze jongens, en hun moeders, hebben hulp nodig. Na opnieuw een gruwelijke nationale tragedie is het gemakkelijk om over wapens te praten. Maar het is tijd om te praten over mentale ziektes. [...]
Het lijkt erop dat de Verenigde Staten de gevangenis gebruiken als de oplossing voor geesteszieken. Na de tragedie in Connecticut ben ik ben het eens met iedereen die roept dat er iets gedaan moet worden. Het is tijd voor een zinvol, landelijk gesprek over geestelijke gezondheid. Dat is de enige manier waarop onze natie ooit echt kan genezen.”
maar ach, ADHD, depressie, autisme leiden meestal niet tot grote moordpartijen, maar ja we kunnen er een labeltje aanhangen en weer verder slapen.quote:Op maandag 17 december 2012 13:13 schreef -Strawberry- het volgende:
‘Ik ben de moeder van Adam Lanza’ – openhartig betoog over mentale ziekte
[..]
Het hele stuk: http://anarchistsoccermom(...)ing-unthinkable.html
Dat is waar, maar als je haal verhaal leest... alle signalen zijn er en ze lijkt desondanks grotendeels alleen voor te staan. Dit is ook typerend:quote:Op maandag 17 december 2012 13:18 schreef Re het volgende:
[..]
maar ach, ADHD, depressie, autisme leiden meestal niet tot grote moordpartijen, maar ja we kunnen er een labeltje aanhangen en weer verder slapen.
Misschien iets las ODD (oppositional defiant disorder) of CD (conduct disorder) maar goed... iedereen met een psychiatrische ziekte permanent opsluiten lijkt me ook zoiets met meer dan 25% van de bevolking die depressief is
Iets wat ik persoonlijk ook heb meegemaakt, het is zo moeilijk om wat gedaan te krijgen. In de meeste gevallen dient dat een doel, het moet niet te makkelijk zijn om iemand gedwongen op te nemen en dergelijke, maar soms zou je toch wensen dat het net iets makkelijker was. In plaats van geestelijke gezondheidszorg kom je al snel bij justitie terecht. En dan? Dan komt zo iemand alleen maar terecht in een circuit waar je hem (of haar) juist niet wil hebben.quote:When I asked my son’s social worker about my options, he said that the only thing I could do was to get Michael charged with a crime. “If he’s back in the system, they’ll create a paper trail,” he said. “That’s the only way you’re ever going to get anything done. No one will pay attention to you unless you’ve got charges.”
En zo zijn er nog veel en veel meer.quote:I see things like what happened yesterday and I understand all too well. I want to reach out to the kids who do these things. I want to say I get it. It scares the crap out of me that I understand them so well. It scares me to think what if this stuff was going on when I was a teen.
My IQ is supposedly off the charts. My parents had me tested before I was in 1st grade. I don't know what my IQ is, I've insisted strongly my whole life that I do not want to know. I was placed in school early. I was in the gifted program. I was bullied, laughed at and treated as an outcast all through grade school.
I was angry. I dealt with horrible depression. Unbearable anxiety. I couldn't relate any of this with my parents or any one.
I turned on my bullies three times during grade school. The first I lifted by his throat and held him against a wall, informing him he'd never bother me again. The second, I knocked him backwards over a chair very hard. The third I took to the ground with my knee in his chest, shoved so hard he needed medical care.
I couldn't ever reach out to my parents, teachers, or friends. I saw myself as I was treated, so to call out for help I'd be a weak, hopeless coward.
I'm over 40 now. My past haunts me. I still see myself as I was treated as a child. Years of medicine and therapy have only scratched the surface of my issues. I'm opening too many shut doors in my head to even write this. I'm not sure how coherent this will be. I'm skipping so many details.
I could have been one of those guys that cracked, grabbed a gun and went berserk. I won't touch guns, period. Won't go near them. I'm terrified of them. But at 19? I'm glad I never had one around me.
Er lopen genoeg geniale mensen rond op deze aarde met een mentale stoornis. Ik vind het nou niet echt handig om je kind van 13 te labellen en te behandelen als de next Adam Lanza.quote:Op maandag 17 december 2012 13:13 schreef -Strawberry- het volgende:
‘Ik ben de moeder van Adam Lanza’ – openhartig betoog over mentale ziekte
[..]
Het hele stuk: http://anarchistsoccermom(...)ing-unthinkable.html
Nee dat is het punt ook niet. Het gaat erom dat geestelijke gezondheidszorg in het algemeen veel minder bereikbaar is voor John with the Cap, in vergelijking met de Nederlandse Jan met de Pet. Een kind dat zich zo gedraagt als omschreven door de moeder heeft dringend hulp nodig.quote:Op maandag 17 december 2012 13:41 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Er lopen genoeg geniale mensen rond op deze aarde met een mentale stoornis. Ik vind het nou niet echt handig om je kind van 13 te labellen en te behandelen als de next Adam Lanza.
Ze maakt er ongewild een self-fulfilling prophecy van ja. Ik vind het goed dat ze mentale problemen aan de kaak stelt, maar tegelijkertijd doet ze dat wel op een twijfelachtige manier...quote:Op maandag 17 december 2012 13:41 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Er lopen genoeg geniale mensen rond op deze aarde met een mentale stoornis. Ik vind het nou niet echt handig om je kind van 13 te labellen en te behandelen als de next Adam Lanza.
Hier kan ik me een beetje in vinden, wat niet wegneemt dat er natuurlijk ouders zijn die voor hun gevoel te maken hebben met een tikkende tijdbom. In hoeverre dat waar is zal de tijd enkel kunnen leren.quote:Wow, I absolutely disagree with your choice of action here.
I grew up with severe BPD (Borderline Personality Disorder), and let me tell you that being a kid and not being able to control your feelings is one thing. But being a kid with a "mental illness", is even scarier and it that inner pain is only multiplied tenfold when everyone *especially family* treats you like you are crazy and like you don't belong.
In every example you gave, you forgot to look at one very important part of the story. And that part is YOU. You are your son's mother, and unfortunately he's not the ideal kid you want him to be, and you'd rather have a cookie cutter child that can fit into your perfect mold of your hilariously simplified existence where everyone is able to easily conform to social "norms" and control their feelings on command. This isn't easy for everyone, and it is even harder for a person with mental issues, and EVEN harder for a child. Any child.
We have all said hateful and terrible things in anger. All of us. We have told people we loved that we hated them, that we wanted to die, and that we "feel like killing" them. These are normal words to attach to the intense emotions a frustrated kid feels. I understand that they are polite and it isn't okay to say these things, but that is where you should be a little bit more patient and understanding of your son.
Your son is becoming the psychopathic criminal that you are imagining him as. Your son is reacting to you EXACTLY the way you want him to. You obviously already have a mental image in your mind where your son is a murderer the likes of the infamous school shooters you mentioned. You didn't give any examples of the millions of people who suffer from mental illnesses and become successes. Maybe your son is the next Edgar Allen Poe, or Jim Carrey, or John Nash, or Albert Einstein, all who have their own unique mental illnesses that make them think terrible morbid horrible depressing thoughts much like the ones I'm sure your son has.
But instead of maybe listening to him, and trying to really understand where his anger is coming from and how he feels and why he is so quick to express it through violence, you are INCREDIBLY hostile towards him. You always make sure to let him know that he is WRONG and that you are scared of him. You have given his siblings a plan of defense against him, truly making him out to be an enemy of your household, and then you wonder why he behaves as such.
You are absolutely oblivious to how you are treating your son, and you have no idea that you are only confirming his anxieties and fears that he might be a monster and that he has "unfixable problems". You leave him with no hope. No one to go to. If a young kid can't even look to his family for comfort when he is having a hard time coping with reality, then WHO DOES HE GO TO? You have made him feel like a criminal and an outcast that is completely alone in this world, and I truly feel for your son and I completely understand his pain.
You are too self-centered in your thinking, and just because you aren't living the happy-go-lucky television nuclear family existence that you want, you stop being a mother to your own son. This is INSANELY selfish and you should be ashamed of yourself.
Getting help is one thing. But playing this whole "woe is me" scenario, so once again, YOU can be the center of attention is absolutely disgusting.
I truly hope your son finds someone who will actually listen to him and actually show him some true patience, compassion and love. I completely empathize with his situation as my family kicked me out of their home when I was 13 years old because I was unhappy and having frequent panic attacks, and emotional breakdowns. This forced me to go live with friends and create MY OWN chosen family. I can only hope your son finds the same.
Kan ik me ook wel in vinden, al is de ene stoornis de andere natuurlijk niet. Ik heb jarenlang gedate met een borderliner en als ik altijd had gereageerd zoals de moeder in het verhaal had die relatie heel wat minder lang geduurd. Ze dreigde overigens nooit met geweld tegen anderen, alleen zichzelf.quote:Op maandag 17 december 2012 13:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ze maakt er ongewild een self-fulfilling prophecy van ja. Ik vind het goed dat ze mentale problemen aan de kaak stelt, maar tegelijkertijd doet ze dat wel op een twijfelachtige manier...
[..]
Hier kan ik me eigenlijk in vinden, wat niet wegneemt dat er natuurlijk ouders zijn die voor hun gevoel te maken hebben met een tikkende tijdbom. In hoeverre dat waar is zal de tijd enkel kunnen leren.
Het is niet haar schuld dat haar zoon zo is, maar je zoon bestempelen als een potentiele massamoordenaar met naam, foto en al erbij is niet niks.quote:
Wat is slecht dan? Geboren met het kwaadaardigheidsgen?quote:Op zondag 16 december 2012 19:55 schreef Confetti het volgende:
Bijna iedereen heeft op jonge leeftijd grote ambities. De een wil een geweldig boek schrijven, de ander doorbreken op televisie en weer een ander een virus maken dat de mensheid uitroeit. Dat is normaal. Slechts een enkeling voert het ook daadwerkelijk uit, de massa komt terecht in zijn beslommeringen van werk, hypotheek en gezin.quote:Op maandag 17 december 2012 13:04 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk dat er bijzonder veel mensen met dit soort plannen en ideeën rondlopen. Godzijdank voert de overgrote meerderheid het nooit uit. Zo zat er een jongen in mijn eerste leerjaar biologie die dat was gaan studeren omdat hij iets wilde maken waarmee hij de mensheid (de parasiet) kon uitroeien. Toen hij dat vertelde zaten we er wat ongemakkelijk over te lachen, maar hij leek erg serieus. En dat was trouwens ook zo'n stille jongen waar verder niemand aandacht aan schonk. Maar we leven allemaal nog en hij zal inmiddels wel lang geleden zijn afgestudeerd
warrior genequote:Op maandag 17 december 2012 13:58 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Wat is slecht dan? Geboren met het kwaadaardigheidsgen?
Niet zeker of dat het geval is, denk dat "in stukken en brokken aangetroffen op de slaapkamer van de schutter" de computer betreft, niet de harde schijf.quote:Op maandag 17 december 2012 13:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zijn harde schijf dus ook bewust in stukken gebroken.
Als je een harde schijf in stukken en brokken aantreft kan je data recovery wel vergeten.quote:scattered pieces of two computers, which Lanza apparently smashed.
[..]
Police hope the emails and hard drive will reveal the why.
Je hebt gelijk.quote:Op maandag 17 december 2012 14:05 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Niet zeker of dat het geval is, denk dat "in stukken en brokken aangetroffen op de slaapkamer van de schutter" de computer betreft, niet de harde schijf.
Andere bron:
[..]
Als je een harde schijf in stukken en brokken aantreft kan je data recovery wel vergeten.
Wel slordig, een beetje genie moet toch weten dat je eigenlijk alleen de HDD hoeft te vernietigen. Je kan de rest wel in elkaar slaan maar dat heeft niet heel veel nut.quote:Op maandag 17 december 2012 14:05 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Niet zeker of dat het geval is, denk dat "in stukken en brokken aangetroffen op de slaapkamer van de schutter" de computer betreft, niet de harde schijf.
Andere bron:
[..]
Als je een harde schijf in stukken en brokken aantreft kan je data recovery wel vergeten.
Als hij een modeltrein fanaat ipv een computernerd was geweest hadden ze misschien locomotieven en stationnetjes in stukken en brokken aangetroffen. Waarom ga je ervan uit dat hij informatie wilde wissen?quote:Op maandag 17 december 2012 14:10 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Wel slordig, een beetje genie moet toch weten dat je eigenlijk alleen de HDD hoeft te vernietigen. Je kan de rest wel in elkaar slaan maar dat heeft niet heel veel nut.
[..]
yup... aantekening in je EPD en de wereld kan zien dat je gevaarlik bentquote:Op maandag 17 december 2012 14:11 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Je beseft dat wat je nu doet een heel gevaarlijke aanname is?
Naast het feit dat je af en toe een jointje rookt (wietpas), een spelletje speelt (afschrift bank van aanschaf Battlefield bij gameshop) en zelfs soms info zoekt op internet over Breivik, James Holmes of Ryan Lanza maakt dat je zometeen opgepakt wordt.quote:Op maandag 17 december 2012 14:30 schreef Re het volgende:
[..]
yup... aantekening in je EPD en de wereld kan zien dat je gevaarlik bent
Dan kunnen ze mij ook meteen meenemen.quote:Op maandag 17 december 2012 14:37 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Naast het feit dat je af en toe een jointje rookt (wietpas), een spelletje speelt (afschrift bank van aanschaf Battlefield bij gameshop) en zelfs soms info zoekt op internet over Breivik, James Holmes of Ryan Lanza maakt dat je zometeen opgepakt wordt.
Oeh spannend, dan sta ik vast al op een of andere zwarte lijst.quote:Op maandag 17 december 2012 14:37 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Naast het feit dat je af en toe een jointje rookt (wietpas), een spelletje speelt (afschrift bank van aanschaf Battlefield bij gameshop) en zelfs soms info zoekt op internet over Breivik, James Holmes of Ryan Lanza maakt dat je zometeen opgepakt wordt.
twitter:nbc6 twitterde op maandag 17-12-2012 om 15:38:50#BREAKING All public schools in Ridgefield are in lockdown due to suspicious person in the Branchville Train Station area: NBC Connecticut reageer retweet
Gaat weer lekker, paniek zit er goed in (en terecht)twitter:volkskrant twitterde op maandag 17-12-2012 om 15:40:51Scholen in stadje #Connecticut dicht wegens verdacht persoon, 30 km van Newtown http://t.co/iWrkfGtw reageer retweet
quote:School locked down (now lifted) in Pennsylvania after umbrella was mistaken for a gun. Going to be a lot more of these now.
quote:e thing you seem to have trouble understanding the most is Freedom. The USA was built on it, and the right to bear arms was given to Americans so their government would not get out of control, and dictate what kind of lives people should have. Think about the fact that we didn't have these incidents in the first 150 or 160 years of this countries existance, and we have always had guns. It's not the guns, it's the people. They have no knowledge of bad or good, of good and evil, or of what is sacred and what is not., and that is where the problem is. No respect for human life at all. That has to change.
Niet? Ik ben het helemaal met Freeman eens. De MSM heeft een veel te groot sensatiegehalte. Jij weet 't te beredeneren m.b.v. 'gezond verstand'. Mensen met zware psychische aandoeningen zien het heel anders, daar kan de nummer 1 in het aantal slachtoffers juist een trofee zijn. 'Beroemd en berucht' dus.quote:Op maandag 17 december 2012 10:46 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dit is wat Morgan Freeman ervan vindt. Ben ik het niet zo mee eens
heb ook aangegeven voor een psychopaat is het net zo makkelijk om een wapen te krijgen.quote:Op maandag 17 december 2012 16:23 schreef Hathor het volgende:
Het bezit van vuurwapens zal in de VS nooit ter discussie staan, dat is bijna hetzelfde als tegen ze zeggen dat ze moeten stoppen met ademen. Maar ze mogen het bezit van semi and full automatic assaultrifles best eens aan banden gaan leggen, want ik kan geen enkele zinnige reden bedenken waarom een doorsnee burger zoveel firepower tot zijn beschikking zou moeten hebben. Wat dat betreft zijn ze daar echt helemaal doorgeslagen.
Ach ja, ga om die reden maar nooit met een Amerikaan in discussie, want dat is een gesprek zonder eind. Het meest cynische aan dit hele voorval is dat mams zoonlief zelf heeft leren schieten, misschien heeft ze haar taak iets te goed uitgevoerd.quote:Op maandag 17 december 2012 16:25 schreef theguyver het volgende:
[..]
heb ook aangegeven voor een psychopaat is het net zo makkelijk om een wapen te krijgen.
in nederland alles behalve, wetje regeltjes etc.
in dit geval begrijp ik dat de zoon wapens heeft gepakt van zijn moeder, en de moeder had wapens, als je weet dat je zoon in de war is ... waarom heb je in vredensnaam wapens..
jup, het maakt niet uit voor de amerikanen ze geven de zoon op de kop terwijl moeders de wapens had en blijkbaar niet goed verstopt voor haar zoon.quote:Op maandag 17 december 2012 16:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ach ja, ga om die reden maar nooit met een Amerikaan in discussie, want dat is een gesprek zonder eind. Het meest cynische aan dit hele voorval is dat mams zoonlief zelf heeft leren schieten, misschien heeft ze haar taak iets te goed uitgevoerd.
amerikanen zijn gewoon een stel schijterds en daardoor gebeuren er veel meer schietpartijen en hebben ook veel meer mensen een wapen in huis.quote:Op maandag 17 december 2012 16:41 schreef Thomas-sama het volgende:
'School locked down (now lifted) in Pennsylvania after umbrella was mistaken for a gun. Going to be a lot more of these now.'
een van mijn collega's die ook een Glock 19 in huis heeft.quote:This is really a profound statement and speaks to the heart of the matter. We are a material society that runs on the fuel of greed, instant gratification and apathy. No one is safe
Wanneer meerdere bewapende (al dan niet individuele) groepen op elkaar schieten, heet dat oorlog dus.quote:Op maandag 17 december 2012 16:34 schreef theguyver het volgende:
[..]
jup, het maakt niet uit voor de amerikanen ze geven de zoon op de kop terwijl moeders de wapens had en blijkbaar niet goed verstopt voor haar zoon.
het feit is gewoon een gestoord persoon kan in de VS veels te gemakellijk aan een wapen komen.
en een killing spree aanrichten. mja daarvoor hebben ze zelf wapens om zich te verdedigen.
nou hebben zoveel mensen daar wapens ik heb nog nooit mee gekregen dat een spree killer of een andere moordenaar neergeschoten is door een individueel behalve politie.
Oke man.quote:Op maandag 17 december 2012 17:33 schreef Hetkapitaal het volgende:
Er komt een tijd aan wanneer de politie niet meer ingrijpt. En iedereen het met elkaar laat uitzoeken. Dat zeg ik je.
Niks rechtvaardigd het doodschieten van (kleine) kinderen.quote:Op maandag 17 december 2012 17:24 schreef Hetkapitaal het volgende:
Het probleem is niet de vuurwapens zelf maar dat men zich genoodzaakt ziet elkaar steeds en massaal af te knallen. Wss wel uitgelokt/gepest/getreiterd maar dat men niks hieraan kan doen behalve op een schietpartij uit te monden.
Geeft wel weer de mate aan van onverschilligheid in de samenleving.
Ik kan wel de meeste van deze daders begrijpen.
War zeg ik dan dat dat wel juist is?quote:Op maandag 17 december 2012 17:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Niks rechtvaardigd het doodschieten van (kleine) kinderen.
komende vrijdag?quote:Op maandag 17 december 2012 17:33 schreef Hetkapitaal het volgende:
Er komt een tijd aan wanneer de politie niet meer ingrijpt. En iedereen het met elkaar laat uitzoeken. Dat zeg ik je.
Eh, je begrijpt de dader wel????quote:Op maandag 17 december 2012 18:07 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
War zeg ik dan dat dat wel juist is?
Jij legt mij woorden in de mond.
Ik begrijp waarom sommigen aanleiding kunnen zien anderen neer te schieten, ja. Het is een ingewikkeld antwoord en past niet bij simpele vragen.quote:Op maandag 17 december 2012 18:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Eh, je begrijpt de dader wel????
Voor de dader was deze daad wel op een of andere manier uit te leggen, kan een weldenkend mens natuurlijk niet bij maar toch.. Beter voorbeeld: Breivik deed in zijn ogen juist iets geweldigs. Terwijl ik daar ook helemaal niks van begrijp.quote:Op maandag 17 december 2012 18:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Eh, je begrijpt de dader wel????
quote:Op maandag 17 december 2012 18:49 schreef DeParo het volgende:
RIP en sterkte aan de nabestaanden.
Ik voel niets dan verdriet voor alle slachtoffers.
Sommige mensen hebben enorme problemen, maar ondanks monsterachtige daden, blijven ze mens.
Laten we dat aub niet vergeten.
Jij hebt problemen.quote:Op maandag 17 december 2012 18:43 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Ik begrijp waarom sommigen aanleiding kunnen zien anderen neer te schieten, ja. Het is een ingewikkeld antwoord en past niet bij simpele vragen.
Tja, ik weet niet hoor... Zal wel zijn doordat ik zelf moeder ben maar onschuldige kindertjes vermoorden gaat er bij mij niet in.quote:Op maandag 17 december 2012 18:43 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Ik begrijp waarom sommigen aanleiding kunnen zien anderen neer te schieten, ja. Het is een ingewikkeld antwoord en past niet bij simpele vragen.
Het is eerder een probleem van de Amerikanen zelf, in Canada heeft ook 1 op de 3 burgers gewoon legaal een vuurwapen in huis, maar daar vallen zelden dodelijke slachtoffers door vuurwapengeweld, dat zegt genoeg over de Amerikanen.quote:Op maandag 17 december 2012 17:24 schreef Hetkapitaal het volgende:
Het probleem is niet de vuurwapens zelf maar dat men zich genoodzaakt ziet elkaar steeds en massaal af te knallen. Wss wel uitgelokt/gepest/getreiterd maar dat men niks hieraan kan doen behalve op een schietpartij uit te monden.
Geeft wel weer de mate aan van onverschilligheid in de samenleving.
Ik kan wel de meeste van deze daders begrijpen.
Nogmaals waar beweer ik dat? Je slaat gewoon voor het gemak mijn reactie over om vervolgens in repetitie te vallen met je incorrecte aantijging.quote:Op maandag 17 december 2012 19:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tja, ik weet niet hoor... Zal wel zijn doordat ik zelf moeder ben maar onschuldige kindertjes vermoorden gaat er bij mij niet in.
Hoe zwaar je leven ook is, hoe gek je ook bent, wat je ook hebt meegemaakt....
Ja dus? Hij zegt toch niet dat het niet erg is. Hij leeft zich in. Er is toch een reden dat het daar steeds gebeurt, een oorzaak. Iemand die zoiets doet is helemaal opgefokt, dat snapt iedere koe.quote:Op maandag 17 december 2012 19:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tja, ik weet niet hoor... Zal wel zijn doordat ik zelf moeder ben maar onschuldige kindertjes vermoorden gaat er bij mij niet in.
Hoe zwaar je leven ook is, hoe gek je ook bent, wat je ook hebt meegemaakt....
Amerika is iig wel een veel agressievere, gewelddadigere, en stoutere samenleving. Dat wel.quote:Op maandag 17 december 2012 19:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is eerder een probleem van de Amerikanen zelf, in Canada heeft ook 1 op de 3 burgers gewoon legaal een vuurwapen in huis, maar daar vallen zelden dodelijke slachtoffers door vuurwapengeweld, dat zegt genoeg over de Amerikanen.
Precies. Mensen moeten elkaar niet marginaliseren en uitlokken door de ander het leven te verpesten om vervolgens mateloos te gaan huilen wanner die underdog eens van zich terugslaat.quote:Op maandag 17 december 2012 19:16 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ja dus? Hij zegt toch niet dat het niet erg is. Hij leeft zich in. Er is toch een reden dat het daar steeds gebeurt, een oorzaak. Iemand die zoiets doet is helemaal opgefokt, dat snapt iedere koe.
Je postings van paar uur geleden vergeten, die verwijderd zijn, het waren er heel watquote:Op maandag 17 december 2012 18:07 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
War zeg ik dan dat dat wel juist is?
Jij legt mij woorden in de mond.
Mmm nee. Ook dat heb je mis gelezen. Als je iets niet snapt vraag het mij dan.quote:Op maandag 17 december 2012 19:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je postings van paar uur geleden vergeten, die verwijderd zijn, het waren er heel wat
Nogmaals, niks rechtvaardigt het vermoorden van onschuldige kinderen, hoe zwaar je leven ook is, wat je ook hebt meegemaakt, enz enz enz.quote:Op maandag 17 december 2012 19:21 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Precies. Mensen moeten elkaar niet marginaliseren en uitlokken door de ander het leven te verpesten om vervolgens mateloos te gaan huilen wanner die underdog eens van zich terugslaat.
Ja maar dat wordt dan een simpele vraag en dat kan niet bij een ingewikkeld antwoordquote:Op maandag 17 december 2012 19:22 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Mmm nee. Ook dat heb je mis gelezen. Als je iets niet snapt vraag het mij dan.
En toch laten héél véél daders een afscheidsbrief achter waarin het eea netjes staat uitgelegd qua marginaliseren, pesterijen, verpesten van leven e.d.quote:Op maandag 17 december 2012 19:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je postings van paar uur geleden vergeten, die verwijderd zijn, het waren er heel wat
Ja. Die je hoort erbij - of niet culuur, heeft zeker een nare keerzijde.quote:Op maandag 17 december 2012 19:21 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Precies. Mensen moeten elkaar niet marginaliseren en uitlokken door de ander het leven te verpesten om vervolgens mateloos te gaan huilen wanner die underdog eens van zich terugslaat.
Je moet ook niet steeds simpele vragen stellen bij een ingewikkeld onderwerp-discussie.quote:Op maandag 17 december 2012 19:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja maar dat wordt dan een simpele vraag en dat kan niet bij een ingewikkeld antwoord
Uiteraard, de Amerikanen denken namelijk dat de oplossing van dit probleem NOG meer vuurwapens in de omloop is.quote:Op maandag 17 december 2012 19:30 schreef .Masturbatron. het volgende:
vuurwapenverkopen zijn natuurlijk weer gestegen
http://www.nbcsandiego.co(...)ions--183793111.html
Dan nog je hebt geen 10 wapens nodig om te jagen. En al helemaal geen machine geweer.quote:Op maandag 17 december 2012 19:39 schreef anonymoussie het volgende:
Ik vind nog steeds dat die Amerikanen ook wel een beetje paranoia zijn met hun wapens hoor. Dan denk ik die gasten kijken teveel tv.
Moeten wel kunnen jagen. Daar zijn jachtgebieden.
Maar een licentie en goede controle kunnen helpen toch?
Als je hier ergens nieuw gaat werken vragen ze al een VOG.
Is toch logisch.
Nogmaals dat heet oorlog wanneer meerdere groeperingen of individuën de strijd met elkaar onderling aangaan met vuurwapens.quote:Op maandag 17 december 2012 19:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Uiteraard, de Amerikanen denken namelijk dat de oplossing van dit probleem NOG meer vuurwapens in de omloop is.
vergeet je smartphone niet, pepperspray, teasergun, kogelwerendvest nietquote:Op maandag 17 december 2012 19:42 schreef Hathor het volgende:
daar zit je dan in je schoolbankje, met je lineaal, je potlood, je gummetje, en je Glock.
Vergeet de munitie niet.quote:Op maandag 17 december 2012 19:42 schreef Hathor het volgende:
daar zit je dan in je schoolbankje, met je lineaal, je potlood, je gummetje, en je Glock.
Waar. Dat is weer die uitbundigheid van die amerikanen. Nergens voor nodig idd.quote:Op maandag 17 december 2012 19:40 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dan nog je hebt geen 10 wapens nodig om te jagen. En al helemaal geen machine geweer.
En in de meeste gevallen nog een bijbel erbijquote:Op maandag 17 december 2012 19:43 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
vergeet je smartphone niet, pepperspray, teasergun, kogelwerendvest niet
Een geweer voor de jacht snap ik nog wel. Zeker als je op het platte land woont en wil jagen. Maar in stad/dorp waar de meeste amerikanen wonen heb je echt geen vuurwapens nodigquote:Op maandag 17 december 2012 19:44 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Waar. Dat is weer die uitbundigheid van die amerikanen. Nergens voor nodig idd.
Die staat digitaal op de smartphone wel met je tijd meegaanquote:Op maandag 17 december 2012 19:46 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
En in de meeste gevallen nog een bijbel erbij
Ook waar.quote:Op maandag 17 december 2012 19:47 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Die staat digitaal op de smartphone wel met je tijd meegaan
Maar jij leest zeker dat stuk overheen in de 2e grondwetswijziging over hoe de burger zich moet kunnen verweren tegen de vreemde vorst (er staat letterlijk vorst en niet overheid) dmv een militie. Militie is de exacte term.quote:Op maandag 17 december 2012 19:44 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Waar. Dat is weer die uitbundigheid van die amerikanen. Nergens voor nodig idd.
Ze moeten eens gaan beseffen dat ze van Queen Elizabeth niet meer zo veel te vrezen hebben.quote:Op maandag 17 december 2012 19:48 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Maar jij leest zeker dat stuk overheen in de 2e grondwetswijziging over hoe de burger zich moet kunnen verweren tegen de vreemde vorst (er staat letterlijk vorst en niet overheid) dmv een militie. Militie is de exacte term.
Hier ben ik het dan niet mee eens als je eens kijkt naar de misdaadcinfers in de VS en dan vooral bepaalde grote steden (Detroit, Los Angeles, Houston om een paar te noemen).quote:Op maandag 17 december 2012 19:46 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Een geweer voor de jacht snap ik nog wel. Zeker als je op het platte land woont en wil jagen. Maar in stad/dorp waar de meeste amerikanen wonen heb je echt geen vuurwapens nodig
Mwah. Er zijn best wat mensen die echt afgelegen wonen hoor. Daar kan ik het wel bij begrijpen. Wordt je overvallen, duurt het echt een tijd voor de hulpdiensten arriveren. Ik kan me voorstellen dat je het belangrijk vindt jezelf dan te kunnen verdedigen.quote:Op maandag 17 december 2012 19:46 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Een geweer voor de jacht snap ik nog wel. Zeker als je op het platte land woont en wil jagen. Maar in stad/dorp waar de meeste amerikanen wonen heb je echt geen vuurwapens nodig
Natuurlijk denken zij dat niet maar het is bijna ridicuul om wapenloos te blijvenquote:Op maandag 17 december 2012 19:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Uiteraard, de Amerikanen denken namelijk dat de oplossing van dit probleem NOG meer vuurwapens in de omloop is.
Maar niet dat soort problemen. Mensen moeten zich eens afvragen hoe ver iemand heen is als hij overgaat tot zo'n daad, dat maakt hem niet minder schuldig, dit had misschien wel voorkomen kunnen worden.quote:Op maandag 17 december 2012 19:06 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Die komt met 'Jij hebt problemen. 'Wie niet eigenlijk ?
En hoe maken vuurwapens het veiliger dan? Een vuurwapen voor zelfverdediging is nergens voor nodig. Het leid tot een vals gevoel van veiligheid.quote:Op maandag 17 december 2012 19:51 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Hier ben ik het dan niet mee eens als je eens kijkt naar de misdaadcinfers in de VS en dan vooral bepaalde grote steden (Detroit, Los Angeles, Houston om een paar te noemen).
Eens, maar volautomatische wapens in huis daarentegen slaat weer helemaal nergens op, en is bijna smeken om bloedbaden.quote:Op maandag 17 december 2012 19:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Natuurlijk denken zij dat niet maar het is bijna ridicuul om wapenloos te blijven
Het gebeurd natuurlijk vaker als mensen zo makkelijk aan de meest bizarre wapens kunnen komen.quote:Op maandag 17 december 2012 19:54 schreef DeParo het volgende:
[..]
Niet dat soort problemen. Mensen moeten zich eens afvragen hoe ver iemand heen is als hij overgaat tot zo'n daad, dat maakt hem niet minder schuldig, dit had misschien wel voorkomen kunnen worden.
Die hebben inderdaad om die redenen een wapen. Maar dan nog ben ik daar op tegen. Er gaat echt niemand in de middel of nowhere mensen overvallen.quote:Op maandag 17 december 2012 19:53 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Mwah. Er zijn best wat mensen die echt afgelegen wonen hoor. Daar kan ik het wel bij begrijpen. Wordt je overvallen, duurt het echt een tijd voor de hulpdiensten arriveren. Ik kan me voorstellen dat je het belangrijk vindt jezelf dan te kunnen verdedigen.
Maar tien machinegeweren in bezit hebben is belachelijk en gaat nergens over.
Daar vergis je je dan behoorlijk in.quote:Op maandag 17 december 2012 19:56 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Die hebben inderdaad om die redenen een wapen. Maar dan nog ben ik daar op tegen. Er gaat echt niemand in de middel of nowhere mensen overvallen.
Inderdaad, gekken heb je overal maar wapens niet, hoe moeilijk je dat maakt hoe meer slachtoffers je mogelijk weer kan voorkomen.quote:Op maandag 17 december 2012 19:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het gebeurd natuurlijk vaker als mensen zo makkelijk aan de meest bizarre wapens kunnen komen.
Waarom niet?quote:Op maandag 17 december 2012 19:56 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Die hebben inderdaad om die redenen een wapen. Maar dan nog ben ik daar op tegen. Er gaat echt niemand in de middel of nowhere mensen overvallen.
Iets minder films en series kijkenquote:Op maandag 17 december 2012 19:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daar vergis je je dan behoorlijk in.
Ja niet aan tornen hè. En dan idd huillie doen om al die shootings. Maar o wee niet tornen aan die wapenwet.quote:Op maandag 17 december 2012 19:48 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Maar jij leest zeker dat stuk overheen in de 2e grondwetswijziging over hoe de burger zich moet kunnen verweren tegen de vreemde vorst (er staat letterlijk vorst en niet overheid) dmv een militie. Militie is de exacte term.
Ik ben wel benieuwd hoe vaak er daar mensen overvallen worden.quote:Op maandag 17 december 2012 19:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Waarom niet?
Een aantal jaren geleden zijn we bv in Utah geweest en daar wonen mensen afgelegen in best mooie grote huizen (dan wel boeren).
Die hebben best wat bezit.
Of je komt even terug in de realiteit, het is namelijk een stuk eenvoudiger om iemand te overvallen in een vrijstaande woning waarbij de buren honderden meters verder wonen, of zelfs verder, dan wanneer ze in de stad in een rijtjeshuis wonen. Dat fenomeen zie je in europa inmiddels ook al steeds vaker, waar oost Europese bendes rovend door oa Spanje en Portugal trekken, en zich daarbij met name focussen op de grote vrijstaande huizen.quote:Op maandag 17 december 2012 19:58 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Iets minder films en series kijken
Bron?quote:Op maandag 17 december 2012 20:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Of je komt even terug in de realiteit, het is namelijk een stuk eenvoudiger om iemand te overvallen in een vrijstaande woning waarbij de buren honderden meters verder wonen, of zelfs verder, dan wanneer ze in de stad in een rijtjeshuis wonen. Dat fenomeen zie je in europa inmiddels ook al steeds vaker, waar oost Europese bendes rovend door oa Spanje en Portugal trekken, en zich daarbij met name focussen op de grote vrijstaande huizen.
Ook een issue. Deel van de oplossing: wapenlicentie.quote:Op maandag 17 december 2012 20:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Of je komt even terug in de realiteit, het is namelijk een stuk eenvoudiger om iemand te overvallen in een vrijstaande woning waarbij de buren honderden meters verder wonen, of zelfs verder, dan wanneer ze in de stad in een rijtjeshuis wonen. Dat fenomeen zie je in europa inmiddels ook al steeds vaker, waar oost Europese bendes rovend door oa Spanje en Portugal trekken, en zich daarbij met name focussen op de grote vrijstaande huizen.
Vrijheid hè, net zoals de Amerikaan niet warm wordt van de gezondheidszorg... Je zou die eens moeten proberen af te schaffen hier in Ned., je wordt gegarandeerd gelynchtquote:Op maandag 17 december 2012 19:59 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ja niet aan tornen hè. En dan idd huillie doen om al die shootings. Maar o wee niet tornen aan die wapenwet.
Maar als je overvallen wordt ben je op jezelf aan gewezen, voor dat er een ambulance of politie is ben je minimaal een uur verder.quote:Op maandag 17 december 2012 20:00 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe vaak er daar mensen overvallen worden.
Gaat erom dat die americans er vaker angst voor hebben dan dat het daadwerkelijk gebeurt.quote:Op maandag 17 december 2012 20:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Maar als je overvallen wordt ben je op jezelf aan gewezen, voor dat er een ambulance of politie is ben je minimaal een uur verder.
Ja dan voelen die Amerikanen zich echt vrij.quote:Op maandag 17 december 2012 20:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vrijheid hè, net zoals de Amerikaan niet warm wordt van de gezondheidszorg... Je zou die eens moeten proberen af te schaffen hier in Ned., je wordt gegarandeerd gelyncht
Welke heb je gebruikt, je linker of rechter?quote:Op maandag 17 december 2012 20:10 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Gaat erom dat die americans er vaker angst voor hebben dan dat het daadwerkelijk gebeurt.
Linker, rechter?quote:Op maandag 17 december 2012 20:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Welke heb je gebruikt, je linker of rechter?
Tuurlijk is het nodig als degene die jou overvalt er eentje heeft. Je moet je kunnen verdedigen. En niks werkt tegen een vuurwapen.quote:Op maandag 17 december 2012 19:55 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
En hoe maken vuurwapens het veiliger dan? Een vuurwapen voor zelfverdediging is nergens voor nodig. Het leid tot een vals gevoel van veiligheid.
Slechter nog ze worden vermoord, verkracht, of gekidnapt zonder dat ook maar iemand zich daarvan bewust is.quote:Op maandag 17 december 2012 20:00 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe vaak er daar mensen overvallen worden.
Het zit m in het familiebloed he.quote:Op maandag 17 december 2012 20:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-op-het-ergste.dhtml
Moeder was ook niet helemaal normaal.
Maar je kan proberen het lastiger te maken. Misschien helpt het misschien niet. Beter dan niks doen. Wie verkoopt er nou guns aan een Prepper?quote:Op maandag 17 december 2012 21:01 schreef Itisbangin het volgende:
Sinds columbine lees ik heel veel over dit soort schietpartijen en vooral de toedracht en een rare conclusie die vaker naar boven komt, is dat dit gewoon in de aard van de Amerikaan zit. En dat het niet uit zal maken of je nou wapens legaal hebt of niet. Gekken vinden toch wel een weg, en Amerika heeft veel gekken.
Hetzelfde soort lui die wapens verkochten aan leden van het verzet in WO 2. Of vergeet je dat?quote:Op maandag 17 december 2012 21:05 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Maar je kan proberen het lastiger te maken. Misschien helpt het misschien niet. Beter dan niks doen. Wie verkoopt er nou guns aan een Prepper?
Ja soms. Daarom moeten ze die wet wijzigen. Het is te proberen. Of het een beetje helpt of helemaal niet kan je na een periode analyseren.quote:Op maandag 17 december 2012 21:14 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Hetzelfde soort lui die wapens verkochten aan leden van het verzet in WO 2. Of vergeet je dat?
Welke wet 'moeten' ze wijzigen en hoe?quote:Op maandag 17 december 2012 21:17 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ja soms. Daarom moeten ze die wet wijzigen. Het is te proberen. Of het een beetje helpt of helemaal niet kan je na een periode analyseren.
Nee tuurlijk. Maar een strenge controle bij verkoop van wapens op de persoon met hulp van een goede licentie. Zoals wij een VOG hebben voor werk.quote:Op maandag 17 december 2012 21:20 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Welke wet 'moeten' ze wijzigen en hoe?
Ik wil er een kanttekening bij plaatsen dat er geen wetten criminelen tegenhouden.
Die wetten bestaan er al. Ligt aan de deelstaat.quote:Op maandag 17 december 2012 21:24 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Nee tuurlijk. Maar een strenge controle bij verkoop van wapens op de persoon met hulp van een goede licentie. Zoals wij een VOG hebben voor werk.
Betekent het dat als je een VOG hebt je niet kan stelen van je baas? Nee.
Maar het kan wel helpen of de kans verkleinen. Misschien.
geef alstjeblieft gewoon antwoord, ik heb geen zin om het internet af te speuren omdat jij random dingen zit te roepenquote:Op maandag 17 december 2012 21:29 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Bekijk eens Opsporing Verzocht.
Schoolshootings? Andere shootings op openbare plekken? Bron?quote:Op maandag 17 december 2012 21:29 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Bekijk eens Opsporing Verzocht.
Ja. Er gebeuren er genoeg.quote:Op maandag 17 december 2012 21:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
geef alstjeblieft gewoon antwoord, ik heb geen zin om het internet af te speuren omdat jij random dingen zit te roepen
Ik meen dan toch dat het vreemd is dat die Prepper legale wapens had. Wat voor controle dan vraag ik me af.quote:Op maandag 17 december 2012 21:26 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Die wetten bestaan er al. Ligt aan de deelstaat.
Sterker nog, in sommige staten moet je je wapen registreren bij de politie en dat doen ze niet zomaar. Ook is een psychologische achtergrondtoets verplicht.
Een crimineel weet toch alles te omzeilen?
Waarom zijn er zoveel schietpartijen in Nederland?
teveel zelfsquote:
De bronnen zijn er zat en makkelijk te vinden via de zoekopdracht 'schietpartij' op google. Kijk maar hoeveel resultaten dat oplevert.quote:Op maandag 17 december 2012 21:31 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Schoolshootings? Andere shootings op openbare plekken? Bron?
jup angst..quote:Op maandag 17 december 2012 19:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is eerder een probleem van de Amerikanen zelf, in Canada heeft ook 1 op de 3 burgers gewoon legaal een vuurwapen in huis, maar daar vallen zelden dodelijke slachtoffers door vuurwapengeweld, dat zegt genoeg over de Amerikanen.
Jij beweert het toch. Wel zo netjes toch? Schoolshootings evenveel hier als in USA? Ik geloof het niet.quote:Op maandag 17 december 2012 21:35 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
De bronnen zijn er zat en makkelijk te vinden via de zoekopdracht 'schietpartij' op google. Kijk maar hoeveel resultaten dat oplevert.
Je kan ook de tijdsperiode instellen op vorige maand.
Nou ik zie niet echt in waarom er weer per se met cijfers geklungeld moet worden om een verband te tonen, daar er mogelijk geen verband is.quote:Op maandag 17 december 2012 21:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
teveel zelfs
maar hoeveel en hoe staat dit in verhouding met bv de VS of onze buurlanden?
vanmiddag nog wat lopen uitrekenen op werk vs is kans op omkomen door vuurwapen 3.3% op 100.000 mensen in nederland 0.4 op 100.000 mensen ongeveer he..quote:Op maandag 17 december 2012 21:35 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
De bronnen zijn er zat en makkelijk te vinden via de zoekopdracht 'schietpartij' op google. Kijk maar hoeveel resultaten dat oplevert.
Je kan ook de tijdsperiode instellen op vorige maand.
Dat beweerde ik niet. Ik schreef dat er veel geschoten wordt in Nederland. Dat steken buiten beschouwing gelaten.quote:Op maandag 17 december 2012 21:37 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Jij beweert het toch. Wel zo netjes toch? Schoolshootings evenveel hier als in USA? Ik geloof het niet.
Dat kan wel maar het heeft niks te maken met vuurwapenbezit want Canada, Duitsland, en Zwitserland waar wapens zijn toegestaan laten ook lage cijfers zien.quote:Op maandag 17 december 2012 21:40 schreef theguyver het volgende:
[..]
vanmiddag nog wat lopen uitrekenen op werk vs is kans op omkomen door vuurwapen 3.3% op 100.000 mensen in nederland 0.4 op 100.000 mensen ongeveer he..
bron
en vooral angst collega van mij in de vs heeft 3 vuurwapens in huis toen ik vroeg waarom geeft hij gewoon aan dat hij bang isquote:Op maandag 17 december 2012 21:43 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Dat kan wel maar het heeft niks te maken met vuurwapenbezit want Canada, Duitsland, en Zwitserland waar wapens zijn toegestaan laten ook lage cijfers zien.
Het komt eerder door de door en door slechte samenleving van de VS. Eentje gebaseerd op aggressie en geweld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |