abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120410596
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 11:03 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk wel degelijk dat er een kern van waarheid in 'het beroemd/berucht willen worden' zit. De meesten van ons gaan dood en worden nog een tijdje herinnerd door familie en vrienden en dan is het allemaal over. Wie van ons zal nou daadwerkelijk in de geschiedenis herinnert worden. Als je dat graag zou willen dan is spectaculair doodgaan natuurlijk een mogelijkheid als je verder niets kan. Dus het liefst met medeneming van zoveel mogelijk onschuldige kindjes, want dat hakt er lekker in.
Volgens mij heeft acteur Robert Redford daar in verschillende publicaties wel eens op gewezen, dat het verlangen beroemd te willen worden in de VS absurde (en soms gevaarlijke) proporties aanneemt bij bepaalde individuen. Ook in het boek Lila van Pirsig duikt hij als romanpersonage daarmee op, meen ik me te herinneren. Beroemd in de VS is natuurlijk ook meteen beroemd in de hele wereld, waar je als bekende/beroemde Nederland bwvs kunt bijschuiven aan de desk van Appie Verlinden tussen de overige nimwits...
Overigens vermoed ik niet dat de dader van dit specifieke bloedbad werd gedreven door deze drijfveer.
I´m back.
pi_120410997
quote:
14s.gif Op maandag 17 december 2012 11:59 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik moest hier aan denken:

http://www.speld.nl/2012/(...)sisscholen%E2%80%99/

[..]

Nederlandse versie van The Onion?
Die hebben momenteel een artikel 'Right To Live Life In Complete, Stunned Horror,' Added To Constitution
pi_120412035
Hij heeft alvast één ding gemeen met James "the Joker" Holmes:
quote:
One former friend described Lanza as generally happy, very clever and "probably a genius".
Joshua Milas, who graduated from Newtown High School in 2009, said he had not seen Lanza in a few years.
"We would hang out, and he was a good kid," he told Sky News. "He was smart. Probably one of the smartest kids I know. He was probably a genius."
http://www.mirror.co.uk/n(...)suspect-adam-1490973
quote:
if the GRE percentiles mean the same as the GMAT percentiles, then James Holmes is smart enough to just make the Triple Nine society. His intelligence is in the top 0.1% of the population.
http://www.halfsigma.com/(...)ly-was-a-genius.html
pi_120412369
Wat een blunder een krant uit South Carolina plaatst een enorme advertentie voor wapens naast het verhaal over de schietpartij in de school in Newtown

pi_120412464
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 11:03 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk wel degelijk dat er een kern van waarheid in 'het beroemd/berucht willen worden' zit. De meesten van ons gaan dood en worden nog een tijdje herinnerd door familie en vrienden en dan is het allemaal over. Wie van ons zal nou daadwerkelijk in de geschiedenis herinnert worden. Als je dat graag zou willen dan is spectaculair doodgaan natuurlijk een mogelijkheid als je verder niets kan. Dus het liefst met medeneming van zoveel mogelijk onschuldige kindjes, want dat hakt er lekker in.
Doet me wel wat denken aan We need to talk about Kevin. Bij Kevin, die een hoop medeleerlingen doodschiet, speelt het beroemd of berucht worden ook een grote rol. Blijft een boek natuurlijk, maar wel een die volgens mij psychologisch goed in elkaar zit.
  maandag 17 december 2012 @ 13:00:03 #156
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_120412546
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 12:58 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Doet me wel wat denken aan We need to talk about Kevin. Bij Kevin, die een hoop medeleerlingen doodschiet, speelt het beroemd of berucht worden ook een grote rol. Blijft een boek natuurlijk, maar wel een die volgens mij psychologisch goed in elkaar zit.
Ik heb die film ook gezien, die jongen was knettergek, al vanaf zijn geboorte ofzo? Echt scary.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_120412686
Ik denk dat er bijzonder veel mensen met dit soort plannen en ideeën rondlopen. Godzijdank voert de overgrote meerderheid het nooit uit. Zo zat er een jongen in mijn eerste leerjaar biologie die dat was gaan studeren omdat hij iets wilde maken waarmee hij de mensheid (de parasiet) kon uitroeien. Toen hij dat vertelde zaten we er wat ongemakkelijk over te lachen, maar hij leek erg serieus. En dat was trouwens ook zo'n stille jongen waar verder niemand aandacht aan schonk. Maar we leven allemaal nog en hij zal inmiddels wel lang geleden zijn afgestudeerd *)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_120412781
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 09:04 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Gok je dit nou of was het al bekend?

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/12(...)-van-de-wereld.dhtml

8)7
Zijn harde schijf dus ook bewust in stukken gebroken. Dat die moeder een prepper is opvallend, maar het betekent niet dat het wat met de daad van haar zoon te maken heeft gehad. Dat branden met een aansteker om maar iets te voelen is wel heftig. Er staat dat hij toen hulp heeft gekregen, ik vraag me af wat voor hulp. Een 20 jarige kun je niks verplichten (lijkt me), dus dan zou hij zelf ook hebben moeten meewerken.
pi_120412835
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 13:04 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk dat er bijzonder veel mensen met dit soort plannen en ideeën rondlopen. Godzijdank voert de overgrote meerderheid het nooit uit. Zo zat er een jongen in mijn eerste leerjaar biologie die dat was gaan studeren omdat hij iets wilde maken waarmee hij de mensheid (de parasiet) kon uitroeien. Toen hij dat vertelde zaten we er wat ongemakkelijk over te lachen, maar hij leek erg serieus. En dat was trouwens ook zo'n stille jongen waar verder niemand aandacht aan schonk. Maar we leven allemaal nog en hij zal inmiddels wel lang geleden zijn afgestudeerd *)
En misschien werkt hij nu wel aan die mensuitroeiende parasiet. :@

Ik denk dat je gelijk hebt. Best wel eng om daarbij stil te staan.
pi_120412883
Het is wachten op de eerste complottheorie of is die er al ?
pi_120413017
‘Ik ben de moeder van Adam Lanza’ – openhartig betoog over mentale ziekte

quote:
Na het drama in Newtown schreef een anonieme moeder dit weekend een openhartig, ontluisterend stuk over haar zoon met psychiatrische problemen. Ze maakte veel los met haar oproep tot meer aandacht voor mentale ziektes.

In haar blog vertelt de vrouw over haar zoon van twaalf, die in het stuk Michael (niet zijn echte naam) wordt genoemd. Wat hem precies mankeert blijft de vraag. Diverse diagnoses zijn de afgelopen jaren door verschillende behandelaars geopperd en verworpen.

Bij grote woede volgen soms doodsbedreigingen
Wel duidelijk is dat zijn gedrag op onbewaakte momenten plotseling zeer agressief en gevaarlijk is. Als voorbeeld geeft de auteur enkele anekdotes. Wanneer ze hem vraagt zijn boeken terug te brengen naar de bibliotheek pakt hij een mes en dreigt hij haar en zichzelf te vermoorden.

De politie dwong Michael hierop een brancard op en bracht hem naar een psychiatrische instelling waar geen plek voor hem was, waardoor hij met een kalmeringsmiddel weer naar huis werd gestuurd.

‘Ik ben de moeder van Adam Lanza’
De auteur wil met haar stuk een discussie op gang helpen over de manier waarop de Verenigde Staten omgaan met patiënten zoals Michael:

“Ik deel dit verhaal, omdat ik de moeder ben van Adam Lanza. Ik ben de moeder van Dylan Klebold en van Eric Harris. Ik ben de moeder van James Holmes. Ik ben de moeder van Jared Loughner. Ik ben de moeder van Seung-Hui Cho. Deze jongens, en hun moeders, hebben hulp nodig. Na opnieuw een gruwelijke nationale tragedie is het gemakkelijk om over wapens te praten. Maar het is tijd om te praten over mentale ziektes. [...]

Het lijkt erop dat de Verenigde Staten de gevangenis gebruiken als de oplossing voor geesteszieken. Na de tragedie in Connecticut ben ik ben het eens met iedereen die roept dat er iets gedaan moet worden. Het is tijd voor een zinvol, landelijk gesprek over geestelijke gezondheid. Dat is de enige manier waarop onze natie ooit echt kan genezen.”
Het hele stuk: http://anarchistsoccermom(...)ing-unthinkable.html
  maandag 17 december 2012 @ 13:18:33 #162
262 Re
Kiss & Swallow
pi_120413248
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 13:13 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

maar ach, ADHD, depressie, autisme leiden meestal niet tot grote moordpartijen, maar ja we kunnen er een labeltje aanhangen en weer verder slapen.

Misschien iets las ODD (oppositional defiant disorder) of CD (conduct disorder) maar goed... iedereen met een psychiatrische ziekte permanent opsluiten lijkt me ook zoiets met meer dan 25% van de bevolking die depressief is :')
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_120413543
quote:
3s.gif Op maandag 17 december 2012 13:18 schreef Re het volgende:

[..]

maar ach, ADHD, depressie, autisme leiden meestal niet tot grote moordpartijen, maar ja we kunnen er een labeltje aanhangen en weer verder slapen.

Misschien iets las ODD (oppositional defiant disorder) of CD (conduct disorder) maar goed... iedereen met een psychiatrische ziekte permanent opsluiten lijkt me ook zoiets met meer dan 25% van de bevolking die depressief is :')
Dat is waar, maar als je haal verhaal leest... alle signalen zijn er en ze lijkt desondanks grotendeels alleen voor te staan. Dit is ook typerend:
quote:
When I asked my son’s social worker about my options, he said that the only thing I could do was to get Michael charged with a crime. “If he’s back in the system, they’ll create a paper trail,” he said. “That’s the only way you’re ever going to get anything done. No one will pay attention to you unless you’ve got charges.”
Iets wat ik persoonlijk ook heb meegemaakt, het is zo moeilijk om wat gedaan te krijgen. In de meeste gevallen dient dat een doel, het moet niet te makkelijk zijn om iemand gedwongen op te nemen en dergelijke, maar soms zou je toch wensen dat het net iets makkelijker was. In plaats van geestelijke gezondheidszorg kom je al snel bij justitie terecht. En dan? Dan komt zo iemand alleen maar terecht in een circuit waar je hem (of haar) juist niet wil hebben.
pi_120414016
quote:
I see things like what happened yesterday and I understand all too well. I want to reach out to the kids who do these things. I want to say I get it. It scares the crap out of me that I understand them so well. It scares me to think what if this stuff was going on when I was a teen.

My IQ is supposedly off the charts. My parents had me tested before I was in 1st grade. I don't know what my IQ is, I've insisted strongly my whole life that I do not want to know. I was placed in school early. I was in the gifted program. I was bullied, laughed at and treated as an outcast all through grade school.

I was angry. I dealt with horrible depression. Unbearable anxiety. I couldn't relate any of this with my parents or any one.

I turned on my bullies three times during grade school. The first I lifted by his throat and held him against a wall, informing him he'd never bother me again. The second, I knocked him backwards over a chair very hard. The third I took to the ground with my knee in his chest, shoved so hard he needed medical care.

I couldn't ever reach out to my parents, teachers, or friends. I saw myself as I was treated, so to call out for help I'd be a weak, hopeless coward.

I'm over 40 now. My past haunts me. I still see myself as I was treated as a child. Years of medicine and therapy have only scratched the surface of my issues. I'm opening too many shut doors in my head to even write this. I'm not sure how coherent this will be. I'm skipping so many details.

I could have been one of those guys that cracked, grabbed a gun and went berserk. I won't touch guns, period. Won't go near them. I'm terrified of them. But at 19? I'm glad I never had one around me.
En zo zijn er nog veel en veel meer.
pi_120414142
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 13:13 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Er lopen genoeg geniale mensen rond op deze aarde met een mentale stoornis. Ik vind het nou niet echt handig om je kind van 13 te labellen en te behandelen als de next Adam Lanza.
Get it and Bet it
  Redactie Frontpage maandag 17 december 2012 @ 13:43:05 #166
145738 superworm
is erbij
pi_120414219
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 13:41 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Er lopen genoeg geniale mensen rond op deze aarde met een mentale stoornis. Ik vind het nou niet echt handig om je kind van 13 te labellen en te behandelen als de next Adam Lanza.
Nee dat is het punt ook niet. Het gaat erom dat geestelijke gezondheidszorg in het algemeen veel minder bereikbaar is voor John with the Cap, in vergelijking met de Nederlandse Jan met de Pet. Een kind dat zich zo gedraagt als omschreven door de moeder heeft dringend hulp nodig.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_120414367
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 13:41 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Ze maakt er ongewild een self-fulfilling prophecy van ja. Ik vind het goed dat ze mentale problemen aan de kaak stelt, maar tegelijkertijd doet ze dat wel op een twijfelachtige manier...

quote:
Wow, I absolutely disagree with your choice of action here.

I grew up with severe BPD (Borderline Personality Disorder), and let me tell you that being a kid and not being able to control your feelings is one thing. But being a kid with a "mental illness", is even scarier and it that inner pain is only multiplied tenfold when everyone *especially family* treats you like you are crazy and like you don't belong.

In every example you gave, you forgot to look at one very important part of the story. And that part is YOU. You are your son's mother, and unfortunately he's not the ideal kid you want him to be, and you'd rather have a cookie cutter child that can fit into your perfect mold of your hilariously simplified existence where everyone is able to easily conform to social "norms" and control their feelings on command. This isn't easy for everyone, and it is even harder for a person with mental issues, and EVEN harder for a child. Any child.

We have all said hateful and terrible things in anger. All of us. We have told people we loved that we hated them, that we wanted to die, and that we "feel like killing" them. These are normal words to attach to the intense emotions a frustrated kid feels. I understand that they are polite and it isn't okay to say these things, but that is where you should be a little bit more patient and understanding of your son.

Your son is becoming the psychopathic criminal that you are imagining him as. Your son is reacting to you EXACTLY the way you want him to. You obviously already have a mental image in your mind where your son is a murderer the likes of the infamous school shooters you mentioned. You didn't give any examples of the millions of people who suffer from mental illnesses and become successes. Maybe your son is the next Edgar Allen Poe, or Jim Carrey, or John Nash, or Albert Einstein, all who have their own unique mental illnesses that make them think terrible morbid horrible depressing thoughts much like the ones I'm sure your son has.

But instead of maybe listening to him, and trying to really understand where his anger is coming from and how he feels and why he is so quick to express it through violence, you are INCREDIBLY hostile towards him. You always make sure to let him know that he is WRONG and that you are scared of him. You have given his siblings a plan of defense against him, truly making him out to be an enemy of your household, and then you wonder why he behaves as such.

You are absolutely oblivious to how you are treating your son, and you have no idea that you are only confirming his anxieties and fears that he might be a monster and that he has "unfixable problems". You leave him with no hope. No one to go to. If a young kid can't even look to his family for comfort when he is having a hard time coping with reality, then WHO DOES HE GO TO? You have made him feel like a criminal and an outcast that is completely alone in this world, and I truly feel for your son and I completely understand his pain.

You are too self-centered in your thinking, and just because you aren't living the happy-go-lucky television nuclear family existence that you want, you stop being a mother to your own son. This is INSANELY selfish and you should be ashamed of yourself.

Getting help is one thing. But playing this whole "woe is me" scenario, so once again, YOU can be the center of attention is absolutely disgusting.

I truly hope your son finds someone who will actually listen to him and actually show him some true patience, compassion and love. I completely empathize with his situation as my family kicked me out of their home when I was 13 years old because I was unhappy and having frequent panic attacks, and emotional breakdowns. This forced me to go live with friends and create MY OWN chosen family. I can only hope your son finds the same.
Hier kan ik me een beetje in vinden, wat niet wegneemt dat er natuurlijk ouders zijn die voor hun gevoel te maken hebben met een tikkende tijdbom. In hoeverre dat waar is zal de tijd enkel kunnen leren.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Strawberry- op 17-12-2012 13:58:25 ]
  Redactie Frontpage maandag 17 december 2012 @ 13:49:00 #168
145738 superworm
is erbij
pi_120414482
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 13:46 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ze maakt er ongewild een self-fulfilling prophecy van ja. Ik vind het goed dat ze mentale problemen aan de kaak stelt, maar tegelijkertijd doet ze dat wel op een twijfelachtige manier...

[..]

Hier kan ik me eigenlijk in vinden, wat niet wegneemt dat er natuurlijk ouders zijn die voor hun gevoel te maken hebben met een tikkende tijdbom. In hoeverre dat waar is zal de tijd enkel kunnen leren.
Kan ik me ook wel in vinden, al is de ene stoornis de andere natuurlijk niet. Ik heb jarenlang gedate met een borderliner en als ik altijd had gereageerd zoals de moeder in het verhaal had die relatie heel wat minder lang geduurd. Ze dreigde overigens nooit met geweld tegen anderen, alleen zichzelf.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 17 december 2012 @ 13:50:43 #169
262 Re
Kiss & Swallow
pi_120414568
refrigerator moms dus eigenlijk :')
pi_120414877
quote:
3s.gif Op maandag 17 december 2012 13:50 schreef Re het volgende:
refrigerator moms dus eigenlijk :')
Het is niet haar schuld dat haar zoon zo is, maar je zoon bestempelen als een potentiele massamoordenaar met naam, foto en al erbij is niet niks.
pi_120414928
quote:
14s.gif Op zondag 16 december 2012 19:55 schreef Confetti het volgende:
Sommige mensen zijn gewoon slecht en niet te behandelen.

Maar de softies denken dat iedereen te genezen is.
Wat is slecht dan? Geboren met het kwaadaardigheidsgen? :')
  maandag 17 december 2012 @ 14:02:53 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_120415135
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 13:04 schreef Isabeau het volgende:
Bijna iedereen heeft op jonge leeftijd grote ambities. De een wil een geweldig boek schrijven, de ander doorbreken op televisie en weer een ander een virus maken dat de mensheid uitroeit. Dat is normaal. Slechts een enkeling voert het ook daadwerkelijk uit, de massa komt terecht in zijn beslommeringen van werk, hypotheek en gezin.
The End Times are wild
  maandag 17 december 2012 @ 14:03:25 #173
262 Re
Kiss & Swallow
pi_120415150
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 13:58 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Wat is slecht dan? Geboren met het kwaadaardigheidsgen? :')
warrior gene
pi_120415230
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 13:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zijn harde schijf dus ook bewust in stukken gebroken.
Niet zeker of dat het geval is, denk dat "in stukken en brokken aangetroffen op de slaapkamer van de schutter" de computer betreft, niet de harde schijf.
Andere bron:
quote:
scattered pieces of two computers, which Lanza apparently smashed.
[..]
Police hope the emails and hard drive will reveal the why.
Als je een harde schijf in stukken en brokken aantreft kan je data recovery wel vergeten.
pi_120415309
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:05 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Niet zeker of dat het geval is, denk dat "in stukken en brokken aangetroffen op de slaapkamer van de schutter" de computer betreft, niet de harde schijf.
Andere bron:

[..]

Als je een harde schijf in stukken en brokken aantreft kan je data recovery wel vergeten.
Je hebt gelijk. :P
pi_120415406
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:05 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Andere bron:

[..]

Wel slordig, een beetje genie moet toch weten dat je eigenlijk alleen de HDD hoeft te vernietigen. Je kan de rest wel in elkaar slaan maar dat heeft niet heel veel nut.

Ze kunnen overigens best veel qua recovery van data van kapotte harddisks, zeker als je die data heel graag terug wilt hebben (kost wel wat)
Get it and Bet it
pi_120415451
quote:
3s.gif Op maandag 17 december 2012 14:03 schreef Re het volgende:

[..]

warrior gene
Je beseft dat wat je nu doet een heel gevaarlijke aanname is?
pi_120416107
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:10 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Wel slordig, een beetje genie moet toch weten dat je eigenlijk alleen de HDD hoeft te vernietigen. Je kan de rest wel in elkaar slaan maar dat heeft niet heel veel nut.
[..]
Als hij een modeltrein fanaat ipv een computernerd was geweest hadden ze misschien locomotieven en stationnetjes in stukken en brokken aangetroffen. Waarom ga je ervan uit dat hij informatie wilde wissen?
  maandag 17 december 2012 @ 14:30:05 #179
262 Re
Kiss & Swallow
pi_120416204
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:11 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Je beseft dat wat je nu doet een heel gevaarlijke aanname is?
yup... aantekening in je EPD en de wereld kan zien dat je gevaarlik bent :)
pi_120416489
quote:
14s.gif Op maandag 17 december 2012 14:30 schreef Re het volgende:

[..]

yup... aantekening in je EPD en de wereld kan zien dat je gevaarlik bent :)
Naast het feit dat je af en toe een jointje rookt (wietpas), een spelletje speelt (afschrift bank van aanschaf Battlefield bij gameshop) en zelfs soms info zoekt op internet over Breivik, James Holmes of Ryan Lanza maakt dat je zometeen opgepakt wordt. :D
pi_120417320
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:37 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Naast het feit dat je af en toe een jointje rookt (wietpas), een spelletje speelt (afschrift bank van aanschaf Battlefield bij gameshop) en zelfs soms info zoekt op internet over Breivik, James Holmes of Ryan Lanza maakt dat je zometeen opgepakt wordt. :D
Dan kunnen ze mij ook meteen meenemen. :D
pi_120417361
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:37 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Oeh spannend, dan sta ik vast al op een of andere zwarte lijst. *O*
  Moderator maandag 17 december 2012 @ 15:43:27 #183
8781 crew  Frutsel
pi_120418998
nbc6 twitterde op maandag 17-12-2012 om 15:38:50 #BREAKING All public schools in Ridgefield are in lockdown due to suspicious person in the Branchville Train Station area: NBC Connecticut reageer retweet
volkskrant twitterde op maandag 17-12-2012 om 15:40:51 Scholen in stadje #Connecticut dicht wegens verdacht persoon, 30 km van Newtown http://t.co/iWrkfGtw reageer retweet
Gaat weer lekker, paniek zit er goed in (en terecht)

Eerder al:
quote:
School locked down (now lifted) in Pennsylvania after umbrella was mistaken for a gun. Going to be a lot more of these now.
:{
  maandag 17 december 2012 @ 15:43:59 #184
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_120419023
Conspiracy theorieën omtrent dit hele gebeuren zijn wel creepy
  maandag 17 december 2012 @ 15:58:30 #186
262 Re
Kiss & Swallow
pi_120419575
dan komt dat artikeltje in the onion toch wel uit ja :{
  maandag 17 december 2012 @ 16:17:52 #187
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_120420539
ben op werk wat met americanen aan het discuseren geweest over de wapen wet in de vs,
blijkbaar zijn er heel veel met het volgende standpunt eens.

quote:
e thing you seem to have trouble understanding the most is Freedom. The USA was built on it, and the right to bear arms was given to Americans so their government would not get out of control, and dictate what kind of lives people should have. Think about the fact that we didn't have these incidents in the first 150 or 160 years of this countries existance, and we have always had guns. It's not the guns, it's the people. They have no knowledge of bad or good, of good and evil, or of what is sacred and what is not., and that is where the problem is. No respect for human life at all. That has to change.
what a year!, and its only Januari!
pi_120420758
Nou is de aard van de mensch wat lastiger te veranderen dan wapenwetten natuurlijk...
pi_120420791
Het bezit van vuurwapens zal in de VS nooit ter discussie staan, dat is bijna hetzelfde als tegen ze zeggen dat ze moeten stoppen met ademen. Maar ze mogen het bezit van semi and full automatic assaultrifles best eens aan banden gaan leggen, want ik kan geen enkele zinnige reden bedenken waarom een doorsnee burger zoveel firepower tot zijn beschikking zou moeten hebben. Wat dat betreft zijn ze daar echt helemaal doorgeslagen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 17 december 2012 @ 16:23:10 #190
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_120420794
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 10:46 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dit is wat Morgan Freeman ervan vindt. Ben ik het niet zo mee eens
Niet? Ik ben het helemaal met Freeman eens. De MSM heeft een veel te groot sensatiegehalte. Jij weet 't te beredeneren m.b.v. 'gezond verstand'. Mensen met zware psychische aandoeningen zien het heel anders, daar kan de nummer 1 in het aantal slachtoffers juist een trofee zijn. 'Beroemd en berucht' dus.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 17 december 2012 @ 16:25:43 #191
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_120420933
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 16:23 schreef Hathor het volgende:
Het bezit van vuurwapens zal in de VS nooit ter discussie staan, dat is bijna hetzelfde als tegen ze zeggen dat ze moeten stoppen met ademen. Maar ze mogen het bezit van semi and full automatic assaultrifles best eens aan banden gaan leggen, want ik kan geen enkele zinnige reden bedenken waarom een doorsnee burger zoveel firepower tot zijn beschikking zou moeten hebben. Wat dat betreft zijn ze daar echt helemaal doorgeslagen.
heb ook aangegeven voor een psychopaat is het net zo makkelijk om een wapen te krijgen.
in nederland alles behalve, wetje regeltjes etc.
in dit geval begrijp ik dat de zoon wapens heeft gepakt van zijn moeder, en de moeder had wapens, als je weet dat je zoon in de war is ... waarom heb je in vredensnaam wapens..
;)
pi_120421095
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 16:25 schreef theguyver het volgende:

[..]

heb ook aangegeven voor een psychopaat is het net zo makkelijk om een wapen te krijgen.
in nederland alles behalve, wetje regeltjes etc.
in dit geval begrijp ik dat de zoon wapens heeft gepakt van zijn moeder, en de moeder had wapens, als je weet dat je zoon in de war is ... waarom heb je in vredensnaam wapens..
;)
Ach ja, ga om die reden maar nooit met een Amerikaan in discussie, want dat is een gesprek zonder eind. Het meest cynische aan dit hele voorval is dat mams zoonlief zelf heeft leren schieten, misschien heeft ze haar taak iets te goed uitgevoerd.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 17 december 2012 @ 16:34:49 #193
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_120421400
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 16:28 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ach ja, ga om die reden maar nooit met een Amerikaan in discussie, want dat is een gesprek zonder eind. Het meest cynische aan dit hele voorval is dat mams zoonlief zelf heeft leren schieten, misschien heeft ze haar taak iets te goed uitgevoerd.
jup, het maakt niet uit voor de amerikanen ze geven de zoon op de kop terwijl moeders de wapens had en blijkbaar niet goed verstopt voor haar zoon.

het feit is gewoon een gestoord persoon kan in de VS veels te gemakellijk aan een wapen komen.
en een killing spree aanrichten. mja daarvoor hebben ze zelf wapens om zich te verdedigen.
nou hebben zoveel mensen daar wapens ik heb nog nooit mee gekregen dat een spree killer of een andere moordenaar neergeschoten is door een individueel behalve politie. :N
pi_120421737
'School locked down (now lifted) in Pennsylvania after umbrella was mistaken for a gun. Going to be a lot more of these now.'

_O-
  maandag 17 december 2012 @ 16:54:34 #195
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_120422261
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 16:41 schreef Thomas-sama het volgende:
'School locked down (now lifted) in Pennsylvania after umbrella was mistaken for a gun. Going to be a lot more of these now.'

_O-
amerikanen zijn gewoon een stel schijterds en daardoor gebeuren er veel meer schietpartijen en hebben ook veel meer mensen een wapen in huis.
quote:
This is really a profound statement and speaks to the heart of the matter. We are a material society that runs on the fuel of greed, instant gratification and apathy. No one is safe
een van mijn collega's die ook een Glock 19 in huis heeft.
wat me niet verbaasd.

en wat ze helemaal verbaasd is dat ik in een redelijk grote stad woon en gewoon snachts door de wijk durf te wandelen.
of zaterdag snachts van stappen alleen naar huis loop.

het is angst wat deze amerikanen drijft :N
pi_120422431
Als je die foto's ziet van de slachtoffertjes is het wel even slikken zeg. Verdorie de meeste kindjes zijn nog kleuters, amper ouder als mijn zoontje.
Hoe gek moet je zijn onschuldige kleine kinderen af te slachten...
pi_120423099
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 16:34 schreef theguyver het volgende:

[..]

jup, het maakt niet uit voor de amerikanen ze geven de zoon op de kop terwijl moeders de wapens had en blijkbaar niet goed verstopt voor haar zoon.

het feit is gewoon een gestoord persoon kan in de VS veels te gemakellijk aan een wapen komen.
en een killing spree aanrichten. mja daarvoor hebben ze zelf wapens om zich te verdedigen.
nou hebben zoveel mensen daar wapens ik heb nog nooit mee gekregen dat een spree killer of een andere moordenaar neergeschoten is door een individueel behalve politie. :N
Wanneer meerdere bewapende (al dan niet individuele) groepen op elkaar schieten, heet dat oorlog dus.

Beter pantserwagens en zware artillerie inbrengen. Dan pas kunnen ze zich echt verdedigen ;)
pi_120423303
Het probleem is niet de vuurwapens zelf maar dat men zich genoodzaakt ziet elkaar steeds en massaal af te knallen. Wss wel uitgelokt/gepest/getreiterd maar dat men niks hieraan kan doen behalve op een schietpartij uit te monden.

Geeft wel weer de mate aan van onverschilligheid in de samenleving.

Ik kan wel de meeste van deze daders begrijpen.
pi_120423648
Er komt een tijd aan wanneer de politie niet meer ingrijpt. En iedereen het met elkaar laat uitzoeken. Dat zeg ik je.
  Forum Admin maandag 17 december 2012 @ 17:34:07 #200
35723 crew  GGMM
pi_120423676
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 17:33 schreef Hetkapitaal het volgende:
Er komt een tijd aan wanneer de politie niet meer ingrijpt. En iedereen het met elkaar laat uitzoeken. Dat zeg ik je.
Oke man.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')