Ik zou het vertellen. Als je het niet verteld heb je geheimen voor je partner.quote:Op vrijdag 7 december 2012 08:25 schreef birdy-x het volgende:
Hoe leg je dit uit.... en moet ik het wel vertellen of zelf hiermee blijven leven...
En geheimen voor je partner moet je niet willen?quote:Op vrijdag 7 december 2012 08:41 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Ik zou het vertellen. Als je het niet verteld heb je geheimen voor je partner.
Zulke geheimen niet. Niet zo goed voor je relatie, in mijn mening.quote:Op vrijdag 7 december 2012 08:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En geheimen voor je partner moet je niet willen?
dat is niet waarquote:Op vrijdag 7 december 2012 08:40 schreef Deetch het volgende:
Wil je dat jij het hem vertelt of dat hij er zelf achterkomt over een poosje? Vreemdgaan komt nl. altijd uit.
Dat is een andere discussie, degene waar ik op reageerde doet net alsof geheimen hebben voor je partner een doodzonde isquote:Op vrijdag 7 december 2012 08:43 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Zulke geheimen niet. Niet zo goed voor je relatie, in mijn mening.
In dit geval kan ik het wel snappen. Neem niet weg dat ik zo veel mogelijk eerlijk probeer te zijnquote:Op vrijdag 7 december 2012 08:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is een andere discussie, degene waar ik op reageerde doet net alsof geheimen hebben voor je partner een doodzonde is
Ongelukjes gebeuren, snapt hij ook wel. Dus waar maak je je druk om?quote:Op vrijdag 7 december 2012 08:25 schreef birdy-x het volgende:
Een tijdje geleden ben ik onbedoeld vreemdgegaan.
je stelt twee verschillende vragen:quote:Op vrijdag 7 december 2012 08:25 schreef birdy-x het volgende:
Hoe leg je dit uit.... en moet ik het wel vertellen of zelf hiermee blijven leven...
Wat niet weet wat niet deert he.quote:Op vrijdag 7 december 2012 08:50 schreef JackieBrown het volgende:
Vertellen en de consequenties ondergaan. Verplaats je anders in zijn schoenen, hoe zou jij het vinden als hij was vreemdgegaan (ookal was het 'per ongeluk') en dan weer doodleuk bij jou kwam liggen en lief doen etc?
Door het niet te vertellen geef je hem geen keuze om hierover te beslissen, misschien vergeeft hij het je omdat je er zo'n spijt van hebt, misschien wil hij niks meer van je weten, of iets daartussen, maar laat hem die keuze maken.
'Als dan tot ooit, is het kijken van een koe van achter in de kont'.quote:Op vrijdag 7 december 2012 08:56 schreef JackieBrown het volgende:
[..]
Ja, tot het ooit wel uitkomt en dan voelt ie zich nog erger bedrogen.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 08:25 schreef birdy-x het volgende:
Een tijdje geleden ben ik onbedoeld vreemdgegaan. Ik had te veel gedronken
Oke....quote:Op vrijdag 7 december 2012 08:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
'Als dan tot ooit, is het kijken van een koe van achter in de kont'.
ja, eigenlijk wel.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:02 schreef JackieBrown het volgende:
[..]
Oke....
Maar stel het was jouw vriendin, zou je dan ook willen dat ze dat voor je geheim hield?
aannamesquote:En dat geheimhouden is het begin van alle ellende want dan gaat ze zien dat ze ermee wegkomt en wordt de drempel steeds lager.
Ik ben bang dat ik ook moet zeggen met wie ik vreemd ben gegaan en dat hij die persoon erger vindt dan het vreemdgaan misschien. Die persoon waar ik mee ben vreemdgegaan had ook niet misbruik moeten maken van mijn vertrouwen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 08:52 schreef RM-rf het volgende:
[..]
je stelt twee verschillende vragen:
1) moet ik het wel vertellen of zelf hiermee blijven leven
Niemand anders dan jezelf kan hierop antwoorden... jij moet de pro's en cons tegen elkaar afwegen.
Inclusief de nadelen die beide keuzes hebben:
eerlijk zijn versus liegen, maar ook de kans lopen dat de relatie kapot gaat of dat risico iig niet nemen.
er is geen direkt 'veilige' keuze, door het vreemdgaan bestaat sowieso een groot risico dat je je relatie verliest, maar dat risico zélf bestaat sowieso, los ervan of je nu eerlijk bent of niet.
De tweede vraag is interssanter: "Hoe leg je het uit"
Ik zou daarin stellen dat alle vormen van 'uitvluchten' meestal niet goed zijn, ook niet 'dat je dronken was'.
wat misschien voor jezelf een leuke 'uitweg' lijkt om je verantworodelijkheid te ontkennen, kan juist jou als partner des te onbetrouwbaarder maken, kennelijk weet je onder omstandigheden niet wat je doet, en dat is niet leuk voor een partner die minimaal in jou zijn vertrouwen zou moeten hebben.
Een tweede ding dat ik niet te snel zou stellen is 'dat je verwacht dat hij je zou moeten vergeven'... dat zal niet zo makkelijk zijn en is zeker niet iets dat jij zou moeten gaan stellen.
Dat had je moeten bedenken voordat je vreemdging meis. Is het iemand waar hij ruzie mee heeft ofzo? Of die hij goed kent? Want dan moet je het al helemaal vertellen, is de kans alleen maar groter dat het uitkomt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:09 schreef birdy-x het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ik ook moet zeggen met wie ik vreemd ben gegaan en dat hij die persoon erger vindt dan het vreemdgaan misschien. Die persoon waar ik mee ben vreemdgegaan had ook niet misbruik moeten maken van mijn vertrouwen.
En dit is net voor de kerstdagen wat het maar moeilijker maakt. We hebben allemaal al plannen en als dit dan uitkomt.... dan ben ik ook bang dat ik als slet of hoer wordt geziendoor de rest.
Sorry? Jouw vertrouwen? Je bent er altijd nog zelf bij hoor, als je je uitkleed en vervolgens seksuele handelingen verricht.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:09 schreef birdy-x het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ik ook moet zeggen met wie ik vreemd ben gegaan en dat hij die persoon erger vindt dan het vreemdgaan misschien. Die persoon waar ik mee ben vreemdgegaan had ook niet misbruik moeten maken van mijn vertrouwen.
Exact, perongeluk neuken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:01 schreef aabmup het volgende:
Vindt vooral het per ongeluk in bed belanden stukje een beetje apart.
Dat je elkaar 'per ongeluk' een kus geeft .. mwhoa.. maar hoe je vervolgens dan per ongeluk naakt geraakt is natuurlijk niet echt te verklaren. Daar ben je toch wel net iets te bewust bij. Of je moet je zo ver van de kaart hebben gezopen... maar dan weet je ook niet meer dat je met die andere naar bed bent geweest.
Stop me je houding vol zelfmedelijden en het doen alsof je zelf niks te zeggen had...quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:09 schreef birdy-x het volgende:
[..]
WTF dat is wel erg makkelijk, je was er zelf toch ook bij????quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:09 schreef birdy-x het volgende:
[..]
En dit is net voor de kerstdagen wat het maar moeilijker maakt. We hebben allemaal al plannen en als dit dan uitkomt.... dan ben ik ook bang dat ik als slet of hoer wordt geziendoor de rest.
"Ik heb net per ongeluk geneukt, sorry daarvoor. Ik ga straks per ongeluk eten en daarna per ongeluk schijten terwijl ik per ongeluk een krantje lees."quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:19 schreef Murdera het volgende:
[..]
Exact, perongeluk neuken.wat een bullshit
Nee maar dat soort dingen gebeuren hoor. Écht!quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:19 schreef Murdera het volgende:
[..]
Exact, perongeluk neuken.wat een bullshit
Een ongeluk zit in een klein hoertje.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:22 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
"Ik heb net per ongeluk geneukt, sorry daarvoor. Ik ga straks per ongeluk eten en daarna per ongeluk schijten terwijl ik per ongeluk een krantje lees."
Liever één kwakje in de mond, dan tien in de kont.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:26 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Een ongeluk zit in een klein hoertje.
Een schwanz maakt nog geen zomerquote:Op vrijdag 7 december 2012 09:27 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Liever één kwakje in de mond, dan tien in de kont.
Op zwart zaad zitten.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:29 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Een schwanz maakt nog geen zomer
quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:25 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Nee maar dat soort dingen gebeuren hoor. Écht!
[ afbeelding ]
quote:
Het was maar een 'foutje' maar het durven vertellen doe je niet?quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:02 schreef Kreator het volgende:
[..]. Want van de waarheid wordt hij gelukkiger?
.
Als je vreemdgaat uit onvrede, of omdat je verliefd bent op een ander...ok. Maar een eenmalig 'foutje'...moet je niet vertellen.
En maak zo de weg vrij om het vaker te doen? Niet te hoeven kijken naar waarom je vreemd ging?quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:05 schreef right_turn het volgende:
Nooit vertellen dat je vreemd bent gegaan als je relatie je lief is. Dat levert alleen maar vertrouwensproblemen op. Als je zeker weet dat je door wilt gaan met diegene waar je nu mee ben, accepteer dat je een fout gemaakt hebt, en ook nog eens onder de invloed van alcohol. Alcohol is een slechte raadgever
Accepteer dat je de fout bent ingegaan en leer er van. Die schuldgevoelens worden minder naarmate je wat gebeurd is accepteert. Tijd en een selectief geheugen doen de rest!
Dat was de alcohol!quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:06 schreef Canillas het volgende:
[..]
En maak zo de weg vrij om het vaker te doen? Niet te hoeven kijken naar waarom je vreemd ging?
Nee, je grijpt de alcohol aan om iets te doen, dat vervolgens 'goed' te praten en niet naar jezelf te hoeven kijken.quote:
Het heeft niks met durven te maken, maar alles met de consequenties.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:03 schreef Canillas het volgende:
[..]
Het was maar een 'foutje' maar het durven vertellen doe je niet?
Die je niet onder ogen durft te komen?quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:09 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het heeft niks met durven te maken, maar alles met de consequenties.
....nee, ik zeg dus net: Het heeft niks met durven te maken. Wat snap je daar niet aan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:11 schreef Canillas het volgende:
[..]
Die je niet onder ogen durft te komen?
Dan zijn allemaal consequenties ja, mogelijkheden waarvoor je zelf hebt gezorgd dat ze bestaan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:14 schreef Kreator het volgende:
....nee, ik zeg dus net: Het heeft niks met durven te maken. Wat snap je daar niet aan.
Als je consequenties kunt overzien (ongelukkige vriend, einde relatie, verrotte kerst, etc) dan maak je een weloverwogen beslissing die niets met durf te maken heeft.
Wat schiet je met de waarheid op in zo'n geval? Niks.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:20 schreef Canillas het volgende:
[..]
Dan zijn allemaal consequenties ja, mogelijkheden waarvoor je zelf hebt gezorgd dat ze bestaan.
Andere consequentie is dat je je partner samen laat zijn met iemand die niet alleen zo egoïstisch kan zijn om vreemd te gaan maar ook nog zo egoïstisch om daarover te liegen, uit te zoeken waarom dat moment van zwakte er was en zo de kans op herhaling laat bestaat, wat is verrotter op lange termijn?
IK wilde vreemd gaan en nu wil IK de consequenties daarvan niet; het draait alleen om IK.
Als je zo overtuigd bent van wat je doet, waarom dat niet laten zien?
''Egoïstisch: Altijd op eigen voordeel bedacht'' zou een leuke wereld zijn als iedereen zo dacht en handelde. Maar goed, dan kan je egoïstisch 'genoeg'' zijn dat dat je niet uitmaakt, het draait immers om jou.
Als het eenmalig is: ignorance is bliss. Absoluut.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:23 schreef Kreator het volgende:
[..]. Begrijpend lezen is niet je sterkste kant, dat is wel duidelijk. Ik zeg toch: Wordt haar vriend er gelukkiger of ongelukkiger van als hij het weet? Dat kun je wel met enige zekerheid bepalen.
Als het eenmalig is, kun je dat een keer verzwijgen. Een fout maken is menselijk.
Ik zou het ieg absoluut niet willen weten omdat ik iemand nooit meer helemaal zou vertrouwen.
Dat is precies het punt voor je laffe houding; je wil het niet weten hoe het echt zit, je wil niet weten hoe het echt is, je wil dat niet voelen en gelooft daarom liever in een leugen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:23 schreef Kreator het volgende:
. Begrijpend lezen is niet je sterkste kant, dat is wel duidelijk. Ik zeg toch: Wordt haar vriend er gelukkiger of ongelukkiger van als hij het weet? Dat kun je wel met enige zekerheid bepalen.
Als het eenmalig is, kun je dat een keer verzwijgen. Een fout maken is menselijk.
Ik zou het ieg absoluut niet willen weten omdat ik iemand nooit meer helemaal zou vertrouwen.
Ik vind dat je het wel wat dramatisch stelt hoor, allemaal. Ja inderdaad, mensen kunnen fouten maken (hoewel ik stelen en vrouwen slaan van een heel andere orde vind maar ga die discussie hier niet aan). Ik zou het niet hoeven weten als het een keer zou gebeuren in een jarenlange relatie.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:32 schreef Canillas het volgende:
[..]
Dat is precies het punt voor je laffe houding; je wil het niet weten hoe het echt zit, je wil niet weten hoe het echt is, je wil dat niet voelen en gelooft daarom liever in een leugen.
En ja, wat maakt het nou eigenlijk uit dat vreemd gaan, wat maakt het uit dat je niet instaat was iets te laten, iets niet te doen, iets wat voor iemand waar je een relatie mee hebt schadelijke gevolgen zou hebben als diegene erachter komt, er zijn genoeg mensen die dat soort dingen niet kunnen laten, mensen die stelen, die vrouwen slaan, ze kunnen het allemaal niet laten en fouten maken is menselijk toch?
quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:32 schreef Canillas het volgende:
[..]
Dat is precies het punt voor je laffe houding; je wil het niet weten hoe het echt zit, je wil niet weten hoe het echt is, je wil dat niet voelen en gelooft daarom liever in een leugen.
En ja, wat maakt het nou eigenlijk uit dat vreemd gaan, wat maakt het uit dat je niet instaat was iets te laten, iets niet te doen, iets wat voor iemand waar je een relatie mee hebt schadelijke gevolgen zou hebben als diegene erachter komt, er zijn genoeg mensen die dat soort dingen niet kunnen laten, mensen die stelen, die vrouwen slaan, ze kunnen het allemaal niet laten en fouten maken is menselijk toch?
En voor de rest ben ik klaar met je, als je mij laf blijft noemen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:28 schreef SlaadjeBla het volgende:
Ik vind het ook egoistisch om het vanuit schuldgevoel te vertellen. Lucht vast lekker op, maar ondertussen laat je de ander z'n wereld instorten. Maar je bent wel lekker je ei kwijt, he? Hou het lekker bij je als je relatie je lief is en deal zelf met je schuldgevoel.
En het feit dat je iets doet waarvan je een ander op z'n minst kwetst maar dat niet kan/kon laten, dat zou je niet zorgelijk vinden?quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:38 schreef Lyza666 het volgende:
Ik vind dat je het wel wat dramatisch stelt hoor, allemaal. Ja inderdaad, mensen kunnen fouten maken (hoewel ik stelen en vrouwen slaan van een heel andere orde vind maar ga die discussie hier niet aan). Ik zou het niet hoeven weten als het een keer zou gebeuren in een jarenlange relatie.
Waarom gelijk het oordeel 'laf' hieraan hangen, dat snap ik niet zo. Ieder z'n eigen gevoel en mening toch.
Tsja maar is het alleen maar uit schuldgevoel vertellen. 'Maar zelf met je schuldgevoel moeten dealen', ik vind het maar een zwak excuus om lekker onder de consequenties van een boze partner en een verpeste relatie uit te komen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:28 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Als het eenmalig is: ignorance is bliss. Absoluut.
Ik vind het ook egoistisch om het vanuit schuldgevoel te vertellen. Lucht vast lekker op, maar ondertussen laat je de ander z'n wereld instorten. Maar je bent wel lekker je ei kwijt, he? Hou het lekker bij je als je relatie je lief is en deal zelf met je schuldgevoel.
En het is niet egoistisch om voor de ander te bepalen of hij/zij het mag weten?quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:28 schreef SlaadjeBla het volgende:
Hoe komt het dat de mogelijkheid om de ander zijn of haar wereld in te laten storten er is? Omdat je iets gedaan hebt, je kon iets niet laten, wil je iemand echt samen laten zijn met iemand die daartoe in staat is en vervolgens ook nog eens voor het kijken naar hoe het komt weg loopt?quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:28 schreef SlaadjeBla het volgende:
Nou ja, dat je er een ander mee zou kunnen kwetsen maakt het ook fout. Ik praat vreemdgaan niet goed, maar zie niet zoveel heil in het altijd maar moeten vertellen aan je partner.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:41 schreef Canillas het volgende:
[..]
En het feit dat je iets doet waarvan je een ander op z'n minst kwetst maar dat niet kan/kon laten, dat zou je niet zorgelijk vinden?
Daarvoor weglopen is het laffe en wat de problemen geeft, die houding van ervoor weglopen.
Ik drukte me verkeerd uit, het is laf in de zin van een stukje vluchtgedrag, dingen niet onder ogen willen komen, voor een leugen kiezen om een aan de werkelijkheid te ontsnappen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:40 schreef Kreator het volgende:
En voor de rest ben ik klaar met je, als je mij laf blijft noemen.
Als je over zoiets onbenulligs al niet kunt praten dan is je relatie wel gedoemd om te mislukken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:02 schreef Kreator het volgende:
[..]. Want van de waarheid wordt hij gelukkiger?
.
Als je vreemdgaat uit onvrede, of omdat je verliefd bent op een ander...ok. Maar een eenmalig 'foutje'...moet je niet vertellen.
Ik zou er best over kunnen praten en willen praten als die behoefte er is, maar hoef het niet perse te weten. Nuanceverschil.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:45 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Als je over zoiets onbenulligs al niet kunt praten dan is je relatie wel gedoemd om te mislukken.
Nee geen onderliggend probleem in de relatie, een persoonlijk behoorlijk blootliggend probleem met iets niet kunnen laten, ook als dat schadelijke gevolgen voor een ander zou kunnen hebben, helemaal als je om die persoon zegt te geven.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:45 schreef Lyza666 het volgende:
Nou ja, dat je er een ander mee zou kunnen kwetsen maakt het ook fout. Ik praat vreemdgaan niet goed, maar zie niet zoveel heil in het altijd maar moeten vertellen aan je partner.
Jij maakt ervan dat er gelijk een onderliggend probleem binnen de relatie moet zijn als een van beiden vreemdgaat. Ik denk niet dat dat altijd zo is. Niet bij een eenmalig dingetje. Mocht het vaker gebeuren, of er gevoelens zijn voor de ander wordt het anders natuurlijk.
Ik zou ook wel willen dat diegene naar zichzelf zou kijken maar daar hoef ik niet direct deelgenoot van te zijn.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:46 schreef Canillas het volgende:
[..]
Nee geen onderliggend probleem in de relatie, een persoonlijk behoorlijk blootliggend probleem met iets niet kunnen laten, ook als dat schadelijke gevolgen voor een ander zou kunnen hebben, helemaal als je om die persoon zegt te geven.
Dat is het wel. Vreemdgaan is in de basis al egoistisch hè. Daar gaat het ook niet over. Het gaat erom of de consequenties opwegen tegen een stukje 'opluchting' en 'eerlijkheid'.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:43 schreef PBateman1978 het volgende:
En het is niet egoistisch om voor de ander te bepalen of hij/zij het mag weten?
Wie zegt dat ik dat niet zou kunnen? Ik zou het niet willen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:45 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Als je over zoiets onbenulligs al niet kunt praten dan is je relatie wel gedoemd om te mislukken.
Ja, niet dus.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:45 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ik drukte me verkeerd uit, het is laf in de zin van een stukje vluchtgedrag, dingen niet onder ogen willen komen, voor een leugen kiezen om een aan de werkelijkheid te ontsnappen.
Ja dat zou ik willen weten idd.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:50 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat is het wel. Vreemdgaan is in de basis al egoistisch hè. Daar gaat het ook niet over. Het gaat erom of de consequenties opwegen tegen een stukje 'opluchting' en 'eerlijkheid'.
Zou jij het willen weten als Kluts in het begin van jullie relatie een keer een verkeerde afslag heeft genomen? Wordt je daar beter van? Ik denk het niet.
...ik moet je wat vertellen...quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:51 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ja dat zou ik willen weten idd.
En ja daar word ik dan beter van.
Vind jij dat je als mens het recht hebt om te weten met wie je je inlaat? Dat je je anders voordoen dan je bent om daar een voordeel (het ontlopen van consequenties) uit te halen iets kwalijks is? Dat als je een relatie hebt gebaseerd op eerlijkheid en vertrouwen en niet op vals vertrouwen, wat dus ook geen vertrouwen is?quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:50 schreef Kreator het volgende:
Dat is het wel. Vreemdgaan is in de basis al egoistisch hè. Daar gaat het ook niet over. Het gaat erom of de consequenties opwegen tegen een stukje 'opluchting' en 'eerlijkheid'.
Zou jij het willen weten als Kluts in het begin van jullie relatie een keer een verkeerde afslag heeft genomen? Wordt je daar beter van? Ik denk het niet.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:33 schreef Wanderlust. het volgende:
Per ongeluk vreemdgegaan. Door alcohol
.
Ik zou het vertellen voordat jij dit met je zatte kop zelf per ongeluk doet.
Jij hebt al helemaal geen recht om iemand van zo'n advies te voorzien.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:05 schreef right_turn het volgende:
Nooit vertellen dat je vreemd bent gegaan als je relatie je lief is. Dat levert alleen maar vertrouwensproblemen op. Als je zeker weet dat je door wilt gaan met diegene waar je nu mee ben, accepteer dat je een fout gemaakt hebt, en ook nog eens onder de invloed van alcohol. Alcohol is een slechte raadgever
Accepteer dat je de fout bent ingegaan en leer er van. Die schuldgevoelens worden minder naarmate je wat gebeurd is accepteert. Tijd en een selectief geheugen doen de rest!
Uh-huh.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:52 schreef Kreator het volgende:
[..]
...ik moet je wat vertellen...
Nee, dat kan. Dat mag ook. Maar ik niet..
Ervaringsdeskundigequote:Op vrijdag 7 december 2012 10:56 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Jij hebt al helemaal geen recht om iemand van zo'n advies te voorzien.
Eens met het vergeven als het eenmalig en uit geilheid zou zijn geweest. Deal with it, en leer verdomme van je fout.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:53 schreef Lyza666 het volgende:
Mocht mijn partner ooit een keer vreemdgaan uit geilheid - in de zin van een eenmalige fout - dan zou ik niet willen dat hij het zou vertellen. Hou maar gewoon je muil, deal met je eigen schuldgevoel en door. Een fout maken is menselijk en met vertellen los je m.i. niets op.
Het wordt uiteraard anders als er gevoelens voor de ander zouden zijn of het vaker zou gebeuren. Dan moet je samen gaan kijken wat je ermee wilt.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:31 schreef Kreator het volgende:
Als het 100% eenmalig was, dan zou ik het niet vertellen. Dan maak je meer kapot dan dat je er goed mee doet.
Denk er over na. Wat schiet je ermee op dat je het vertelt? Opluchting? DIe is snel weg als je vriend je verlaat.
Dit dus.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:28 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Nee, ik vind je gewoon een lul gezien jouw vorige topic en wil niet dat jij andere mensen aansteekt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:58 schreef right_turn het volgende:
[..]
Ervaringsdeskundige![]()
Als je de ander geen pijn wilt doen... zwijgen!
Ik vind dat je zwetst.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:53 schreef Canillas het volgende:
[..]
Vind jij dat je als mens het recht hebt om te weten met wie je je inlaat? Dat je je anders voordoen dan je bent om daar een voordeel (het ontlopen van consequenties) uit te halen iets kwalijks is? Dat als je een relatie hebt gebaseerd op eerlijkheid en vertrouwen en niet op vals vertrouwen, wat dus ook geen vertrouwen is?
Schat, praat niet van die stront en doe niet zo zielig. Jij bent geen slachtoffer. Jij ben er met je volle verstand bij geweest en alle schuld ligt bij jou. Je bent ook een slet. Punt. Of anderen dat nou wel of niet tegen je zeggen verandert daar helemaal niets aan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:09 schreef birdy-x het volgende:
[..]
Dat is nogal zwak. Hij maakte misbruik van jouw vertrouwen? Jij dook toch met hem in bed?Of ben je niet helemaal honderd en daardoor niet in staat eigen beslissingen te nemen?quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:09 schreef birdy-x het volgende:
Het probleem wat mij betrefd daarmee is dat schuldgevoel vraagtekens op gaat roepen, een partner die zich afvraagt wat er mis is.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:07 schreef Nies het volgende:
Ignorance is bliss.
Mocht mijn vriend (die ik niet heb) ooit in een dronken/geilige bui een dergelijk eenmalige actie uithalen zou ik het niet willen weten.
Als er gevoelens bijkomen of het is geen eenmalige actie meer dan is het wat anders, maar ongelukjes gebeuren. Het schuldgevoel zoekt ie zelf maar uit, dat is zijn verdiende loon mbt zo'n actie, maar mij daar graag niet mijn leven moeilijker mee maken.
Hier hetzelfde, mocht mijn vriendin het ooit in haar hoofd halen om te doen, dan wil ik het niet weten. Hou het dan maar lekker voor jezelf. Als er een structureel probleem is binnen de relatie, dan hebben we het daar wel over en niet over de gevolgen van dit structurele probleem. Met gevoelens is het wat anders, maar soms denk ik ook wel eens "het is maar seks".quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:07 schreef Nies het volgende:
Ignorance is bliss.
Mocht mijn vriend (die ik niet heb) ooit in een dronken/geilige bui een dergelijk eenmalige actie uithalen zou ik het niet willen weten.
Als er gevoelens bijkomen of het is geen eenmalige actie meer dan is het wat anders, maar ongelukjes gebeuren. Het schuldgevoel zoekt ie zelf maar uit, dat is zijn verdiende loon mbt zo'n actie, maar mij daar graag niet mijn leven moeilijker mee maken.
Ik verbaas me er juist over dat zoveel mensen lijken te denken dat het een bewuste actie is. Als er één gebied is waar mensen zich niet rationeel gedragen dan is het wel op het vlak van liefde, gevoelens en seks.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:25 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar onbedoeld vreemdgaan? Ik kan me er niets bij voorstellen, dat lijkt me toch nog altijd een vrij bewuste actie.
Tja, ik ben zelf heel nuchter, ook in zo'n dingen. Ook al zou ik zo geil als de pest zijn en die mogelijkheid deed zich voor, dan zou ik toch in mijn achterhoofd houden dat ik een partner heb. Ik ben nog nooit ergens zo door verblind dat ik verder geen aandacht meer heb voor mijn omgeving. Ik denk altijd aan de gevolgen van mijn acties, bij alles wat ik doe, ook onder invloed van alcohol.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:31 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ik verbaas me er juist over dat zoveel mensen lijken te denken dat het een bewuste actie is. Als er één gebied is waar mensen zich niet rationeel gedragen dan is het wel op het vlak van liefde, gevoelens en seks.
Gedeeltelijk ben ik het met je eens, de hele "succes is een keuze" mentaliteit zorgt nu juist voor de grote hoeveelheid burn outs die mensen in Nederland tegenwoordig hebben. Maar dat wil niet zeggen dat mensen zich niet bewust zijn van de gevolgen van hun acties, ik denk dat ze dat goed weten, maar misschien willen ze het niet zien. Vreemdgaan vind ik toch echt een bewuste actie, dat je nog een keer met iemand zoent in een geile bui kan ik heel goed begrijpen, maar voordat je er seks mee hebt, moet je eerst met diegene mee naar huis zodat je alleen bent, dan ga je richting slaapkamer (andere plaatsen mogen ook), kleed je elkaar uit en ga je bovenop elkaar liggen (om het even plastisch te beschrijvenquote:Maar aan de andere kant past dat wel een beetje bij de huidige maatschappij. Tegenwoordig denken veel mensen dat het hele leven een opeenvolging van doelbewuste keuzes is, en als het niet goed met je gaat zal je wel de 'verkeerde keuzes' hebben gemaakt. Ik vraag me dan altijd af hoeveel levenservaring mensen hebben die dat roepen. Sommige dingen overkomen je nu eenmaal, en menselijk gedrag is niet altijd even rationeel en goed doordacht, zeker niet als er alcohol in het spel is.
Ja, maar wel onder invloed van drank en waarschijnlijk ook lust-gevoelens, al die dingen beïnvloeden je vermogen om rationeel na te denken over waar je mee bezig bent.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:45 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
en daar zijn heel wat stappen waarbij je je kunt afvragen of het wel verstandig is om te doen.
Nee, dat vind ik geen keuze. Als ik naar de kroeg ga doe ik dat omdat ik daar goede gevoelens bij heb, ik laat me dus leiden door mijn gevoelens. Ik ga niet eerst even heel rationeel er over na lopen denken of ik wel naar de kroeg moet gaan. Dat doe ik alleen als ik b.v. de volgende dag iets belangrijks heb en besluit niet te gaan of weinig te drinken die avond, pas dan neemt mijn ratio het over van mijn gevoelens.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:51 schreef Javi het volgende:
Misschien zwart wit, maar je raakt dronken, neukt een ander en dat is dan geen keuze?
Dat is net zo goed een keuze als daarna je partner lastigvallen met jouw schuldgevoelens.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:51 schreef Javi het volgende:
Misschien zwart wit, maar je raakt dronken, neukt een ander en dat is dan geen keuze?
Het ontslaat je natuurlijk niet van je verantwoordelijkheid...quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:07 schreef Javi het volgende:
Ik vind dat hele " ik ben dronken dus ik neuk iemand omdat ik daar gevoelens bij heb en daarna als ik mijn roes heb uitgeslapen nemen mijn hersens het weer over "een zwak excuus.
In de tussentijd zijn er talloze opties geweest om weg te gaan...quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:53 schreef Joanne35 het volgende:
niet aan iets wat je in een dronken bui doet, waar je aan het begin van de avond misschien nog helemaal niet mee bezig was, en waarvan je de volgende morgen denkt "wtf heb ik nu weer gedaan?"
gelul altijdquote:Op vrijdag 7 december 2012 08:40 schreef Deetch het volgende:
Wil je dat jij het hem vertelt of dat hij er zelf achterkomt over een poosje? Vreemdgaan komt nl. altijd uit.
Ja dat is het juist, dan ben je het zelf kwijt en zit hij ermee, vertellen is egoïstischquote:Op vrijdag 7 december 2012 08:36 schreef Softfeel het volgende:
Ben meids genoeg en ben eerlijk,
Dan ben je het kwijt.
Is ook beter voor hem om te vertellen want als hij het zou doen dan wil je het ook weten
Ga ik in mee, maar het blijft toch jouw verantwoordelijkheid wat je in zo een toestand doet toch ? !quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:13 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Nee, want als er ik rationeel over had nagedacht had ik het nooit gezegd omdat ik beseft had dat het hem zou kwetsen. Onder invloed werkt je ratio niet zo goed als je zou willen.
Ja, maar dat zei ik ook in het stuk dat je uit bovenstaande quote hebt weggekniptquote:Op vrijdag 7 december 2012 12:20 schreef Javi het volgende:
[..]
Ga ik in mee, maar het blijft toch jouw verantwoordelijkheid wat je in zo een toestand doet toch ? !
touchequote:Op vrijdag 7 december 2012 12:21 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ja, maar dat zei ik ook in het stuk dat je uit bovenstaande quote hebt weggeknipt
Eens.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:10 schreef fathank het volgende:
Ik snap het probleem niet. Waarom zou seks iets exclusiefs moeten zijn voor 1 partner de rest van je leven. Seks is wat anders dan liefde..
Dit! Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:45 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Tja, ik ben zelf heel nuchter, ook in zo'n dingen. Ook al zou ik zo geil als de pest zijn en die mogelijkheid deed zich voor, dan zou ik toch in mijn achterhoofd houden dat ik een partner heb. Ik ben nog nooit ergens zo door verblind dat ik verder geen aandacht meer heb voor mijn omgeving. Ik denk altijd aan de gevolgen van mijn acties, bij alles wat ik doe, ook onder invloed van alcohol.
[..]
Gedeeltelijk ben ik het met je eens, de hele "succes is een keuze" mentaliteit zorgt nu juist voor de grote hoeveelheid burn outs die mensen in Nederland tegenwoordig hebben. Maar dat wil niet zeggen dat mensen zich niet bewust zijn van de gevolgen van hun acties, ik denk dat ze dat goed weten, maar misschien willen ze het niet zien. Vreemdgaan vind ik toch echt een bewuste actie, dat je nog een keer met iemand zoent in een geile bui kan ik heel goed begrijpen, maar voordat je er seks mee hebt, moet je eerst met diegene mee naar huis zodat je alleen bent, dan ga je richting slaapkamer (andere plaatsen mogen ook), kleed je elkaar uit en ga je bovenop elkaar liggen (om het even plastisch te beschrijven) en daar zijn heel wat stappen waarbij je je kunt afvragen of het wel verstandig is om te doen. Kan me er werkelijk niets bij voorstellen dat je in al die tijd niet een keer gedacht hebt aan je partner. Het is niet iets dat in een fractie van een seconde gebeurd is zoals bijvoorbeeld een keer zoenen in een kroeg...
Exact, dat is wel vaak het probleem natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:35 schreef Inverted_World het volgende:
Maar dan moet je niet die commitment wel maken natuurlijk.
Dat is ook prima, alleen wel even overleggen. Mijn vriendin en ik hebben de afspraak gemaakt dat als er ooit lustgevoelens voor een ander zijn we daar gewoon over praten (en voor allebei een goede regeling eruit slepen natuurlijkquote:Op vrijdag 7 december 2012 12:10 schreef fathank het volgende:
Ik snap het probleem niet. Waarom zou seks iets exclusiefs moeten zijn voor 1 partner de rest van je leven. Seks is wat anders dan liefde..
Dat zal allemaal wel meevallen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 08:25 schreef birdy-x het volgende:
Een tijdje geleden ben ik onbedoeld vreemdgegaan. Ik had te veel gedronken en eindigde met iemand in bed.
Het moet niet, maar dan moet je het wel even van tevoren bespreken. Een open relatie is niet een vanzelfsprekend iets, daar moet men het met elkaar eens zijn. Gezien de reacties van TS is er geen sprake van zoiets.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:10 schreef fathank het volgende:
Zie dat dan tenminste als een teken dat je niet zo egoïstisch bent dat je geen geweten hebt; je weet dat je een fout begaan hebt en door het niet te vertellen bedrieg je hem eigenlijk nog verder, logisch dat dat wringt, als hij dat bij jou zou doen zou je dat ook vreselijk vinden, toch?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:08 schreef birdy-x het volgende:
De tips niet vertellen weet ik niet of ik dat kan want ik heb er zelf veel problemen mee om zo te liegen en verbergen.
Dramaqueenquote:Op vrijdag 7 december 2012 17:24 schreef Canillas het volgende:
[..]
Zie dat dan tenminste als een teken dat je niet zo egoïstisch bent dat je geen geweten hebt; je weet dat je een fout begaan hebt en door het niet te vertellen bedrieg je hem eigenlijk nog verder, logisch dat dat wringt, als hij dat bij jou zou doen zou je dat ook vreselijk vinden, toch?
Hoe wil je hier later op terug kunnen kijken? Dat je tegenover iemand die jou vertrouwt de moed had om eerlijk te zijn over een fout die je hebt gemaakt of dat je verder ging met liegen?
Alles zolang je maar niet hoeft stil te zijn bij waarom je doet wat je doet, toch?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:31 schreef SlaadjeBla het volgende:
Dramaqueen"Hoe wil je er later op terugkijken..." pffffff... Kom op zeg.
Je hebt een fout gemaakt en je kunt twee dingen doen.
1) Het vertellen, nog niet van je schuldgevoel af zijn en zonder relatie zitten.
2) Het niet vertellen, je schuldgevoel wegslikken en doorgaan met een leuk leven met je vriend.
of je gaat lekker melodramatisch doorpiekeren en je afvragen hoe je later wel niet op jezelf terug zult kijken, of je het wel kunt, of je je geweten wel aan de kant kunt zetten etc..., waardoor je zeker de rust niet zult vinden... Tijd om een keuze te maken.
Je kan ook even stoppen met er een big deal van te maken (en de schuld bij die vent leggen) en verder gaan met je leven. Er was een avond teveel gedronken en er gebeurde het een en ander wat wellicht niet had moeten gebeuren. Deed je dit omdat je diep van binnen ontevreden was over de relatie? Nee, maar puur omdat je lam was. Moet je daarvoor een relatiecrisis op gang brengen? Nee, die tijd kan je wel beter besteden.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:08 schreef birdy-x het volgende:
Ik heb niet de intentie gehad om vreemd te gaan. In het restaurant waar we waren was ik al aangeschoten en toen we naar het hotel gingen hadden we nog wat wijntjes gedronken. Die laatste paar wijntjes had ik nooit moeten doen en hem vertrouwen ook niet. Maar heb het wel gedaan en nu heb ik veel spijt van dit. Ook naar mijn vriend toe. Omdat ik van hem hou wil ik het vertellen maar ben bang dat ik hem kwijt raak. En als ik dit andersom draai dan zou ik bij hem weg willen. Daar ben ik bang voor.
De tips niet vertellen weet ik niet of ik dat kan want ik heb er zelf veel problemen mee om zo te liegen en verbergen.
We bleven slapen omdat we ver van huis waren. Was voor werk.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:09 schreef zarGon het volgende:
Hoe bedoel je 'hotel'? Waarom waren jullie aanwezig in dat hotel?
Stil staan bij wat je gedaan hebt kan je prima alleen, toch?quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:20 schreef Canillas het volgende:
[..]
Alles zolang je maar niet hoeft stil te zijn bij waarom je doet wat je doet, toch?
Samen op één hotelkamer? Heb dat nog nooit ergens bij zakenreizen gezien...quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:34 schreef birdy-x het volgende:
[..]
We bleven slapen omdat we ver van huis waren. Was voor werk.
De waarheid vertellen bedoel je ?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:24 schreef Canillas het volgende:
[..]
Zie dat dan tenminste als een teken dat je niet zo egoïstisch bent dat je geen geweten hebt; je weet dat je een fout begaan hebt en door het niet te vertellen bedrieg je hem eigenlijk nog verder, logisch dat dat wringt, als hij dat bij jou zou doen zou je dat ook vreselijk vinden, toch?
Hoe wil je hier later op terug kunnen kijken? Dat je tegenover iemand die jou vertrouwt de moed had om eerlijk te zijn over een fout die je hebt gemaakt of dat je verder ging met liegen?
Maar iets in me zegt dat ik dit moet opbiechten aan hem. Het komt niet uit dat ik vreemdgegaan ben en wil hem ook niet kwetsen maar weet niet of ik er zelf mee kan blijven rondlopen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:31 schreef Ryon het volgende:
[..]
Je kan ook even stoppen met er een big deal van te maken (en de schuld bij die vent leggen) en verder gaan met je leven. Er was een avond teveel gedronken en er gebeurde het een en ander wat wellicht niet had moeten gebeuren. Deed je dit omdat je diep van binnen ontevreden was over de relatie? Nee, maar puur omdat je lam was. Moet je daarvoor een relatiecrisis op gang brengen? Nee, die tijd kan je wel beter besteden.
Alleen als je zeker weet dat je vriend er links of rechtsom sowieso wel achter gaat komen kan je hem beter voor zijn. Maar als dit niet aan de orde is dan heeft niemand er wat mee te winnen als je er zelf een probleem van gaat lopen maken. Problemen zijn er in deze wereld namelijk al meer dan genoeg.
We hadden kamers naast elkaar. Normaal delen we echt geen kamer.quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:40 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Samen op één hotelkamer? Heb dat nog nooit ergens bij zakenreizen gezien...
Ja, zou je zelf dit bedrog er nog eens bij willen hebben als het omgekeerd was?quote:
Ja, dat is je geweten, luister ernaar.quote:Maar iets in me zegt dat ik dit moet opbiechten aan hem. Het komt niet uit dat ik vreemdgegaan ben en wil hem ook niet kwetsen maar weet niet of ik er zelf mee kan blijven rondlopen.
Hahahaquote:Op vrijdag 7 december 2012 09:25 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Precies.quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:50 schreef Ernemmertje het volgende:
[..]
HahahaIdd, sex hebben/vreemdgaan doe je niet 'per ongeluk' . Ook niet wanneer je dronken bent.
Als ik het zou weten dan zou ik de relatie beindigen daarom ben ik ook zo bang. En nu met de kerstdagen als het uitkomt dan weet iedereen wie en wat ik gedaan heb. Ook nog eens moet ik ze allemaal 3 dagen lang zien.quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:48 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ja, zou je zelf dit bedrog er nog eens bij willen hebben als het omgekeerd was?
Wat vind je belangrijker; liegen om jezelf voor de consequenties buiten schot te houden of eerlijk zijn?
[..]
Ja, dat is je geweten, luister ernaar.
Dus niemand mag weten dat je een dame van plezier bent?quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:55 schreef birdy-x het volgende:
[..]
Als ik het zou weten dan zou ik de relatie beindigen daarom ben ik ook zo bang. En nu met de kerstdagen als het uitkomt dan weet iedereen wie en wat ik gedaan heb. Ook nog eens moet ik ze allemaal 3 dagen lang zien.
Het alternatief is blijven liegen, zit dat je lekker?quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:55 schreef birdy-x het volgende:
Als ik het zou weten dan zou ik de relatie beindigen daarom ben ik ook zo bang. En nu met de kerstdagen als het uitkomt dan weet iedereen wie en wat ik gedaan heb. Ook nog eens moet ik ze allemaal 3 dagen lang zien.
Het was op mijn kamer waar hij mij begon aan te raken. En ik liet het toe maar voelde alsof ik geen keuze had.quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:54 schreef formerjellybean het volgende:
Heel eerlijk , ik vind je verhaal niet kloppen je bent dronken ja , maar je bent schijnbaar bewust genoeg om mee te gaan naar die andere kamer.
Ja en dan is het heel makkelijk ik was dronken en oh van de situatie is misbruik gemaakt .
Neem een beetje verantwoordelijkheid zeg , vreemdgaan doe je samen en doe je toch wel degelijk bewust. Het is toch niet dat je dronken bent en spontaan vergeet dat je een vriend hebt .
Tuurlijk fouten maken kan maar neem ook de verantwoordelijkheid voor je fouten en probeer het niet in een heel laf verhaaltje te maken
Nee totaal niet, maar met wie ik ben vreemdgegaan is het probleem.quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:57 schreef Canillas het volgende:
[..]
Het alternatief is blijven liegen, zit dat je lekker?
Juist. En lekker het kutgevoel afwentelen op je vriend. Onder het mom van eerlijkheid.quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:12 schreef formerjellybean het volgende:
En heeft het niets met eerlijkheid te maken maar dat je bang bent dat het gewoon uitkomt en dat wil je voor zijn.
Als dit het geval is zijn er twee optiesquote:Op vrijdag 7 december 2012 20:12 schreef formerjellybean het volgende:
En hoe meer ik het lees denk ik lekker makkelijk de ander de schuld geven en zelf geen verantwoording nemen .
Met andere woorden is het schijnbaar iemand die je vriend kent en ben je gewoon bang dat het uitkomt en wil je het daarom vertellen.
En heeft het niets met eerlijkheid te maken maar dat je bang bent dat het gewoon uitkomt en dat wil je voor zijn.
Je was gewoon geil en wilde keihard geneukt worden, is dat wat je bedoeld?quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:03 schreef birdy-x het volgende:
[..]
Het was op mijn kamer waar hij mij begon aan te raken. En ik liet het toe maar voelde alsof ik geen keuze had.
TS is bang dat ze op de bangalijst komtquote:Op vrijdag 7 december 2012 20:18 schreef Life2.0 het volgende:
je bent ook gewoon een makkelijk sletje, wees daar eerlijk over
Ze bedoeld dat ze waarschijnlijk de verkrachtingskaart gaat spelen om zelf maar niet als sletje we worden neergezetquote:Op vrijdag 7 december 2012 20:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Je was gewoon geil en wilde keihard geneukt worden, is dat wat je bedoeld?
ik 24 en hij meer dan dubbel.quote:
Ik zeg niet dat ik verkracht ben maar hij heeft wel misbruikt gemaakt van mijn vertrouwen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ze bedoeld dat ze waarschijnlijk de verkrachtingskaart gaat spelen om zelf maar niet als sletje we worden neergezet
quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:30 schreef birdy-x het volgende:
zeg niet dat ik verkracht ben maar hij heeft wel misbruikt gemaakt van mijn vertrouwen.
Dit is zooooo min!quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ze bedoeld dat ze waarschijnlijk de verkrachtingskaart gaat spelen om zelf maar niet als sletje we worden neergezet
JIj hebt misbruikt gemaakt van het vertrouwen van je vriend.quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:30 schreef birdy-x het volgende:
[..]
ik 24 en hij meer dan dubbel.
[..]
Ik zeg niet dat ik verkracht ben maar hij heeft wel misbruikt gemaakt van mijn vertrouwen.
Flikker toch op. Je was er zelf bij en draagt zelf verantwoordelijkheid over je eigen daden.quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:30 schreef birdy-x het volgende:
Ik zeg niet dat ik verkracht ben maar hij heeft wel misbruikt gemaakt van mijn vertrouwen.
2 jaar hebben we en wonen niet samen hij op zichzelf en ik thuis nog.quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:32 schreef Smack10 het volgende:
[..]
JIj hebt misbruikt gemaakt van het vertrouwen van je vriend.
Hoelang heb je al een relatie dan? Woon je al samen etc.?
Voor de kerstdagen is kut, na de kerstdagen misschien nog kutter omdat ik het dan nog langer verzwegen heb.quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:11 schreef quirina het volgende:
Ga je het hem na de kerstdagen vertellen?
Ik had te veel gedronken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
Flikker toch op. Je was er zelf bij en draagt zelf verantwoordelijkheid over je eigen daden.
Treurig gezwets over misbruik.
Boo fucking hoo. Ook dat heb je zelf in de hand gehad.quote:
Nee hij heeft mijn vertrouwen gebroken door misbruik te maken dat ik dronken was en ik hem vertrouwde ook omdat hij een gezin heeft.quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:40 schreef Copycat het volgende:
[..]
Boo fucking hoo. Ook dat heb je zelf in de hand gehad.
Jij hebt misbruik van alcohol gemaakt om je baas te neuken.
Maar hoe vond je het?quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:44 schreef birdy-x het volgende:
[..]
Nee hij heeft mijn vertrouwen gebroken door misbruik te maken dat ik dronken was en ik hem vertrouwde ook omdat hij een gezin heeft.
Jij was erbij. Jij hebt zelf gedronken. Jij wist dat hij getrouwd was en hebt hem toch geneukt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:44 schreef birdy-x het volgende:
Nee hij heeft mijn vertrouwen gebroken door misbruik te maken dat ik dronken was en ik hem vertrouwde ook omdat hij een gezin heeft.
Ik ben het voor het eerst met je eens.quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:46 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jij was erbij. Jij hebt zelf gedronken. Jij wist dat hij getrouwd was en hebt hem toch geneukt.
Homewrecker, jij. Beetje misbruik maken van alcohol om een eerlijke huisvader te neuken.
Bij nader inzien vind ik toch dat je het je vriend moet vertellen. Gewoon omdat je een suffe, domme doos bent die deze vriend niet verdient.
TS is even op haar plaats gezet.quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:11 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Had je niet gedacht he , hierbij is dynastie niets
ts heeft teveel soaps gekeken inderdaad.quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:11 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Had je niet gedacht he , hierbij is dynastie niets
Ik ben ook om. Vertellen en je laten dumpen. Hard en het liefst tijdens het kerstdiner en plein publicquote:Op vrijdag 7 december 2012 20:46 schreef Copycat het volgende:
[..]
Bij nader inzien vind ik toch dat je het je vriend moet vertellen. Gewoon omdat je een suffe, domme doos bent die deze vriend niet verdient.
Om die vriend ook ff goed te vernederen ?quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:23 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Ik ben ook om. Vertellen en je laten dumpen. Hard en het liefst tijdens het kerstdiner en plein public
dat laatste uiteraard. Tussen het voor- en hoofdgerecht het speciale menu: revenge, a dish best served cold.quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:27 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Om die vriend ook ff goed te vernederen ?
Of dat ie later op zon moment uitmaakt ?
Haha, leukquote:Op vrijdag 7 december 2012 09:25 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
er zijn nog steeds mensen die moeite hebben met nee zeggen hoor.quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:26 schreef LelijKnap het volgende:
En wees s heel eerlijk: vond je t lekker ?
Als een vrouw seks heeft wil ze t gewoon. Dat "ik werd gebruikt"-verhaal gaat al een eeuw niet meer op, daar we hebben geleerd dat vrouwen ook autonome wezens zijn.
Ja, in dit geval was het de drank, het Lot en die gast, maar vooral niet TSquote:Op vrijdag 7 december 2012 21:32 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
er zijn nog steeds mensen die moeite hebben met nee zeggen hoor.
Misbruik maken van een situatie kan nog steeds
dat zeg ik niet, TS had haar hoofd erbij moeten houden,maar dat wil niet zeggen dat die gast geen misbruik heeft gemaakt van de situatie, het een sluit het ander niet uit.quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, in dit geval was het de drank, het Lot en die gast, maar vooral niet TS
Ik hoor nog geen enkel misbruik hoor. Het enkele feit dat zij dronken was levert dat niet op.quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:35 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
dat zeg ik niet, TS had haar hoofd erbij moeten houden,maar dat wil niet zeggen dat die gast geen misbruik heeft gemaakt van de situatie, het een sluit het ander niet uit.
Achteraf gaan janken is wel sneu trouwens.
ok, dan niet.quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik hoor nog geen enkel misbruik hoor. Het enkele feit dat zij dronken was levert dat niet op.
You read my thoughts.quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:31 schreef LelijKnap het volgende:
Ik denk overigens dat TS het volgende gaat doen: komende weken zichzelf loswrikken van gevoelens voor dr vriend, opzoek naar n ander en hem dan dumpen omdat "ze geen gevoelens meer voor m heeft." Hoeft ze m niks te vertellen, wordt ze niet gedumpt en niemand hoeft te weten wat voor n slet ze is.
Eind goed, al goed
in haar hoofdje
Ghaha. Ik zoe t al voor me bij een kerstdinee met dr familie. "Doe mij maar een rood wijntje, en voor haar oo...ehm - wacht - Schat, wil je ook een wijntje, of ben je bang dat je straks -onbedoeld - de ober neukt ?"quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:29 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
dat laatste uiteraard. Tussen het voor- en hoofdgerecht het speciale menu: revenge, a dish best served cold.
Hij heeft meer te verliezen in deze situatie (de oudere kerel).quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:38 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ghaha. Ik zoe t al voor me bij een kerstdinee met dr familie. "Doe mij maar een rood wijntje, en voor haar oo...ehm - wacht - Schat, wil je ook een wijntje, of ben je bang dat je straks -onbedoeld - de ober neukt ?"
ik zeg niet dat het zo is, ik zeg dat het een het ander niet uitsluit.quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat dan? Dat het 'voelde alsof ze geen keuze had'?
Nou dat is dan een perfect stel samen kunnen ze zich samen schuldig en misbruikt voelen en oh het overkwam hun allemaalquote:Op vrijdag 7 december 2012 21:42 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
ik zeg niet dat het zo is, ik zeg dat het een het ander niet uitsluit.
Als een vrouw (of man btw) dronken is en wat losser en gemakkelijker, kun je prima van de situatie gebruik maken om hem/haar wat verder te laten gaan dan ze/hij normaal zou doen.
Zoals gezegd, het is triest om er achteraf over te gaan huilen, je had jezelf niet in die situatie moeten manoeuvreren, maar dat neemt niet weg dat er van bepaalde situaties misbruik/gebruik gemaakt kan worden.
Wie weet denkt hij hetzelfde, met zn kind
Dat vroeg ik mij ook af inderdaad. Is het in Nederland ook aardig rendabel te neuken met je baas ? Promotie oid ?quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:42 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hij heeft meer te verliezen in deze situatie (de oudere kerel).
Dus ik denk dat TS ingezien heeft dat er wat te halen (chantage) valt.
Een egoïst als haar deinst daar ook niet voor terug natuurlijk
het is geen stel hoor.quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:45 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Nou dat is dan een perfect stel samen kunnen ze zich samen schuldig en misbruikt voelen en oh het overkwam hun allemaal
Jij bent triest.quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:50 schreef birdy-x het volgende:
Wat een trieste reacties zeg, ik zeg dat het onbedoeld is, leg het uit en meteen word ik als slet neergezet.
ja en die eigenwijze kut, die wordt ook zomaar nat en zoquote:Op vrijdag 7 december 2012 21:32 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
er zijn nog steeds mensen die moeite hebben met nee zeggen hoor.
Misbruik maken van een situatie kan nog steeds
zelfs bij een verkrachting kun je nog nat worden, deze opmerking slaat kant noch wal.quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:52 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
ja en die eigenwijze kut, die wordt ook zomaar nat en zo
als je geen slet was ging je niet vreemdquote:Op vrijdag 7 december 2012 21:50 schreef birdy-x het volgende:
Wat een trieste reacties zeg, ik zeg dat het onbedoeld is, leg het uit en meteen word ik als slet neergezet.
Dat komt omdat neuken met je baas, zelfs als je er zoals in jouw geval helemaal niets aan kunt doen, nog niet maatschappelijk geaccepteerd is. Je bent je tijd gewoon ver vooruit.quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:50 schreef birdy-x het volgende:
Ik ken een meid die ook bij een dergelijk soort bedrijf werkt en de daarbij behorende "trainingen en overnachtingen in het hotel".quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:52 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat vroeg ik mij ook af inderdaad. Is het in Nederland ook aardig rendabel te neuken met je baas ? Promotie oid ?
dan genoot ze er van... vrouwen kunnen er (onbewust) van gediend zijn verkracht te worden..quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:53 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
zelfs bij een verkrachting kun je nog nat worden, deze opmerking slaat kant noch wal.
Incest ja?quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:55 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik ken een meid die ook bij een dergelijk soort bedrijf werkt en de daarbij behorende "trainingen en overnachtingen in het hotel".
Uitzendbureau's, callcenterbureaus etc.
En dat schijnt best een incestbende te zijn daar
Doe niet zo achterlijk, manquote:Op vrijdag 7 december 2012 21:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jij bent triest.
Tevens mag je weleens bij jezelf ten rade gaan qua zelfbeeld.
Iemand die zo'n gedrag vertoont heeft op z'n minst een "afwijkende" gedachtegang.
Ik ken meiden zoals jij en veel daarvan laten zich behandelen wegens hun ziekelijke aandachtsdrang
Als ik jou moet uitleggen wat ik daarmee bedoel in deze situatie dan kan het niet anders zijn dat je maagd/wereldvreemd bentquote:
jij lult echt zo uit je nek, dat wil je niet weten...quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:57 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
dan genoot ze er van... vrouwen kunnen er (onbewust) van gediend zijn verkracht te worden..
als een vrouw niet wil en dus NIET in de stemming is wordt ze NIET nat
vaak testen ze dan ook of er schade verricht is bij een verkrachting, daar de kut schade oploopt wanneer deze droog blijft
in t geval dat ze wel nat wordt, dan schermen ze zichzelf af door te roepen er iets gebeurd is wat ze niet wilde; want dat is maatschappelijk acceptabel en willen verkracht worden niet...
zoals ze in deze situatie misbruikt wilde worden
wat dus eigenlijk niet echt misbruikt worden is, maar gewoon een uiting van een vorm seksualiteit; onderdanigheid
Het enige wat niet anders kan is dat jij niet weet wat incest betekent.quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:58 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als ik jou moet uitleggen wat ik daarmee bedoel in deze situatie dan kan het niet anders zijn dat je maagd/wereldvreemd bent
joh, zo'n bedrijf is toch een grote familie!quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het enige wat niet anders kan is dat jij niet weet wat incest betekent.
lul nou niet zo, elke vrouw die ik heb verkracht werd kletsnat en dus wilde ze het gewoon.quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:58 schreef lichtekooi het volgende:
jij lult echt zo uit je nek, dat wil je niet weten...
Jij kent waarschijnlijk niet genoeg meiden/vrouwen om te weten hoe vrouwen in een bepaalde situatie terecht komen (zij worden daarop uitgekozen door de jager).quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:57 schreef Flurry het volgende:
[..]
Doe niet zo achterlijk, man![]()
TS was dom en naief en die kerel is een lul die misbruik heeft gemaakt van haar en de situatie. Als er iemand in therapie moet, dan is het die vent.
Met alcohol zijn je grenzen verlegt en ik had nooit zoveel moeten drinken en hem vertrouwen. Het lijkt wel of jullie het woord vertrouwen niet snappen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jij bent triest.
Tevens mag je weleens bij jezelf ten rade gaan qua zelfbeeld.
Iemand die zo'n gedrag vertoont heeft op z'n minst een "afwijkende" gedachtegang.
Ik ken meiden zoals jij en veel daarvan laten zich behandelen wegens hun ziekelijke aandachtsdrang
Ik denk eerder dat jij dat woordje niet snapt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:04 schreef birdy-x het volgende:
[..]
Met alcohol zijn je grenzen verlegt en ik had nooit zoveel moeten drinken en hem vertrouwen. Het lijkt wel of jullie het woord vertrouwen niet snappen.
je had jezelf ook niet in die situatie moeten brengen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:04 schreef birdy-x het volgende:
[..]
Met alcohol zijn je grenzen verlegt en ik had nooit zoveel moeten drinken en hem vertrouwen. Het lijkt wel of jullie het woord vertrouwen niet snappen.
Het lijkt wel alsof jij mijn posts niet snapt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:04 schreef birdy-x het volgende:
[..]
Dit inderdaadquote:Op vrijdag 7 december 2012 22:06 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat jij dat woordje niet snapt.
waarom zou ze een psycholoog nodig hebben dan?quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:09 schreef Flurry het volgende:
Praat 'r even een complex aan heeTS, als je denkt dat je hulp kunt gebruiken, ga dan gewoon naar een psycholoog en luister niet naar gelul op een forum
.... dat zeg ik toch niet?quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:10 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
waarom zou ze een psycholoog nodig hebben dan?
alcoholprobleem.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:10 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
waarom zou ze een psycholoog nodig hebben dan?
Volgens mij leef jij echt in een ideale wereld waar iedereen lief is voor elkaar hequote:Op vrijdag 7 december 2012 22:09 schreef Flurry het volgende:
Praat 'r even een complex aan heeTS, als je denkt dat je hulp kunt gebruiken, ga dan gewoon naar een psycholoog en luister niet naar gelul op een forum
nee, datzei ik ook niet, ik quotte jou, maar het was eigenlijk een vraag aan degenen die dat wel zouden vinden.quote:
Jahoor en jij hebt de wijsheid in pacht en je weet precies wat er met TS mis is. Je zou zelf eens tussen je oren moeten kijkenquote:Op vrijdag 7 december 2012 22:12 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Volgens mij leef jij echt in een ideale wereld waar iedereen lief is voor elkaar he?
Shit dude.
Grow some balls + een beetje realiteitsbesef
eenmalig probleem is geen ramp, overleeft ze wel.quote:
Ik snap het woordje prima. Als je iemand vertrouwt waar je de halve wereld mee hebt rond gereist en superveel kansen hebt gekregen en altijd geholpen bent dan vertrouw je iemand wederzijds als vriend.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:06 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat jij dat woordje niet snapt.
Hij wilde al die tijd al sex. Trust me...quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:15 schreef birdy-x het volgende:
[..]
Ik snap het woordje prima. Als je iemand vertrouwt waar je de halve wereld mee hebt rond gereist en superveel kansen hebt gekregen en altijd geholpen bent dan vertrouw je iemand wederzijds als vriend.
ja ja, serieuze. ze overleeft het ook wel. misschien kan ze er zelfs wel een slaatje uit slaan!quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:13 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
eenmalig probleem is geen ramp, overleeft ze wel.
En dr vriendje en die brave huisvader ook
Ik heb genoeg ervaring met meiden als TS en bijbehorende situatie om te weten hoe deze meiden in elkaar zitten.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:13 schreef Flurry het volgende:
[..]
Jahoor en jij hebt de wijsheid in pacht en je weet precies wat er met TS mis is. Je zou zelf eens tussen je oren moeten kijken
en je vriend vertrouwt jouquote:Op vrijdag 7 december 2012 22:15 schreef birdy-x het volgende:
[..]
Ik snap het woordje prima. Als je iemand vertrouwt waar je de halve wereld mee hebt rond gereist en superveel kansen hebt gekregen en altijd geholpen bent dan vertrouw je iemand wederzijds als vriend.
ik denk dat jij nog veel moet lerenquote:Op vrijdag 7 december 2012 22:17 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik heb genoeg ervaring met meiden als TS en bijbehorende situatie om te weten hoe deze meiden in elkaar zitten.
Verschil is dat ik geen 48 ben, maar goed(jong geleerd is oud gedaan zullen we maar zeggen).
Tussen mijn oren is al gekeken en er is geen afwijking gevonden, hooguit wat mensenkennis
Vrouwenlogicaquote:Op vrijdag 7 december 2012 22:18 schreef Aventura het volgende:
Niet vertellen en niet meer drinken.
Is er een kans dat je vriend er via iemand anders dan jij (of je neukertje voor een nacht) achter kan komen?
Dat zal best, maar op een gegeven moment begint ie op een hotelkamer avances te maken, handtastelijk te worden met de kennelijke bedoeling sex met je te hebben. Dat heb je toegelaten. Weliswaar terwijl je onder de invloed van alcohol verkeerde, maar je hebt jezelf in die toestand gebracht en je zult, naar ik aanneem, niet zo dronken zijn geweest dat je buiten westen was op het moment dat het uiteindelijk allemaal gebeurde.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:15 schreef birdy-x het volgende:
[..]
wat een vergezocht gelul ditquote:Op vrijdag 7 december 2012 22:23 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Vrouwenlogica(denken dat het niet uitkomt).
Relatie gaat verder, TS raakt zwanger van haar vriend (denkt ze). Ze wonen inmiddels samen..
Verloving is ook een feit.
Baby komt eruit en lijkt niet op het vriendje van TS(want TS had niet één keer seks met de baas, maar lange tijd onbeschermde seks, maar was bang om het af te kappen omdat ze misschien ontslagen werd).
Dus nu komt het dan eindelijk uit (na een DNA test natuurlijk) dat TS is vreemdgegaan![]()
Conclusie:
Vrouwenlogica heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat er een hoop extra leed wordt veroorzaakt
Correctie (in de stijl van jou dan):quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:25 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
wat een vergezocht gelul dit![]()
Serieus, VREEMDGAAN KOMT ECHT NIET ALTIJD UIT!!!
Ik denk, ik zet het even in hoofdletters neer, aangezien mensen het in kleine letters niet schijnen te willen geloven
Als het structureel is ja, maar ook bij een eenmalige wip tijdens een zakenreis?quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:29 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Correctie (in de stijl van jou dan):
VREEMDGAAN WORDT VAAK ONTKENT DOOR DE ANDERE IN DE RELATIE OMDAT DIE HET NIET WILT ZIEN, ECHTER HEEFT DEZE WEL EEN IDEE DAT HET GAANDE IS.
ook lang niet altijd, maar geloof lekker wat je wil geloven, ik vind het behoorlijk naief.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:29 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Correctie (in de stijl van jou dan):
VREEMDGAAN WORDT VAAK ONTKENT DOOR DE ANDERE IN DE RELATIE OMDAT DIE HET NIET WILT ZIEN, ECHTER HEEFT DEZE WEL EEN IDEE DAT HET GAANDE IS.
Vertel me wat ik nog moet leren a.u.b. , want er zijn eerder dingen die ik moet afleren (gebruik maken van niet stabiele meisjes).quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:22 schreef Flurry het volgende:
[..]
ik denk dat jij nog veel moet leren
dat dus..quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:31 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Als het structureel is ja, maar ook bij een eenmalige wip tijdens een zakenreis?
Jij bent naïefquote:Op vrijdag 7 december 2012 22:31 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
ook lang niet altijd, maar geloof lekker wat je wil geloven, ik vind het behoorlijk naief.
Tuulijk niet. En als het dan uitkomt, willen mensen vaak betrapt worden. Als je zelf net wil doen of het niet gebeurd is, is het voor de buitenwereld ook gewoon niet gebeurd. Klaar.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:31 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Als het structureel is ja, maar ook bij een eenmalige wip tijdens een zakenreis?
Oke, maar ik zou me niet gegeven ( totaal niet ) hebben met mijn volle verstand. Dat stukje zit mij dwars.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:18 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
en je vriend vertrouwt jou
Je moet jezelf niet zo zielig vinden hoor, dat siert niet.
Of je mond houden, of het vertellen, maar niet gaan klagen dat je misbruikt bent en je vertrouwen geschaad is enzo
quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:29 schreef Aventura het volgende:
Als je de kans groot acht dat het uitkomt, vertellen. Als je die kans niet aanwezig of minimaal acht, dan niet vertellen. Dat zijn wat mij betreft de overwegingen. Je moet zelf met de waarheid leven, lijkt me een klein offer vergeleken met de pijn die je je vriend of vriendin berokkent als je het vertelt.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:31 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:31 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
ook lang niet altijd, maar geloof lekker wat je wil geloven, ik vind het behoorlijk naief.
Jullie denken dat dit totaal geen staartje krijgt?quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:32 schreef Taurus het volgende:
[..]
Tuulijk niet. En als het dan uitkomt, willen mensen vaak betrapt worden. Als je zelf net wil doen of het niet gebeurd is, is het voor de buitenwereld ook gewoon niet gebeurd. Klaar.
mocht ik de bedriegende partij zijn, dan zou je een punt hebben, ik heb het echter over mezelf als de eventueel bedrogen partij.quote:
dat snap en herken ik (al had ik geen vriend) ik heb ook weleens seks gehad zonder er helemaal achter te staan. Ik heb het echter nooit in mijn hoofd gehaald om hem de schuld te geven.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:33 schreef birdy-x het volgende:
[..]
Oke, maar ik zou me niet gegeven ( totaal niet ) hebben met mijn volle verstand. Dat stukje zit mij dwars.
Ja, ik weet niet in wat voor spannende soap-wereld jij leeft, maar die baas zal het wellicht een worst wezen en dan zegt die er ook niets meer van. Dan ligt het volledig aan TS zelf als ze het 'laat uitkomen' of 'verzuipt in haar schuldgevoel' en toch iets laat merken of zich laat betrappen of er moeilijk over doet.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:34 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Jullie denken dat dit totaal geen staartje krijgt?
TS is met iemand van het werk (de baas?) naar bed geweest.
Jullie denken dat TS deze persoon nooit meer ziet?
Ik zeg gewoon eens iets: borrel met het werk waar de partner mag meekomen. (als die niet mag meekomen krijg je weer dit topic).
so what met die borrel en waarom is het perse erg als ze hem nog ziet?quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:34 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Jullie denken dat dit totaal geen staartje krijgt?
TS is met iemand van het werk (de baas?) naar bed geweest.
Jullie denken dat TS deze persoon nooit meer ziet?
Ik zeg gewoon eens iets: borrel met het werk waar de partner mag meekomen. (als die niet mag meekomen krijg je weer dit topic).
Dit ja. Volgens mij denkt hij of zij dat seks alleen gepaard gaat met allerlei romantische strijd-gevoelens. Soms is een wip gewoon een wip.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:39 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
so what met die borrel en waarom is het perse erg als ze hem nog ziet.
Serieus, ik vind je echt erg naief als je denkt dat vreemdgaan in een dergelijke situatie wel moet uitkomen.
Hoe zit dat nu tussen jou en hem dan? Want hij klinkt als iemand die met je heeft aangepapt om op een bepaald moment zijn slag te slaan zeg maar, als hij dan ook een gezin en kinderen heeft etc. dat is niet zo best natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:15 schreef birdy-x het volgende:
Ik het het wel meegemaakt dat mevrouw achteraf spijt kreeg (omdat ik geen relatie wilde, of ze had een relatie) en mij de schuld ging geven.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:37 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
dat snap en herken ik (al had ik geen vriend) ik heb ook weleens seks gehad zonder er helemaal achter te staan. Ik heb het echter nooit in mijn hoofd gehaald om hem de schuld te geven.
Ik was er nl zelf bij. Ik snap wel dat je dat dwars zit overigens, leuk is het niet.
Jij denkt volgens mij overal verstand van te hebben. Ik slik gewoon de pil.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:23 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Vrouwenlogica(denken dat het niet uitkomt).
Relatie gaat verder, TS raakt zwanger van haar vriend (denkt ze). Ze wonen inmiddels samen..
Verloving is ook een feit.
Baby komt eruit en lijkt niet op het vriendje van TS(want TS had niet één keer seks met de baas, maar lange tijd onbeschermde seks, maar was bang om het af te kappen omdat ze misschien ontslagen werd).
Dus nu komt het dan eindelijk uit (na een DNA test natuurlijk) dat TS is vreemdgegaan![]()
Conclusie:
Vrouwenlogica heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat er een hoop extra leed wordt veroorzaakt
Hier nu twijfel ik er ook aan of de waarheid zo verstandig is. Maar vertellen wordt ook lastig als ik moet zeggen met wie en zijn gezin erachter komt. Anders lieg ik nog steeds. En dan mijn eigen familie wat moeten ze van mij denken dat ik zoiets heb gedaan en met wie. En dat tijdens de kerstdagen ook nog eens.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:29 schreef Aventura het volgende:
Als je de kans groot acht dat het uitkomt, vertellen. Als je die kans niet aanwezig of minimaal acht, dan niet vertellen. Dat zijn wat mij betreft de overwegingen. Je moet zelf met de waarheid leven, lijkt me een klein offer vergeleken met de pijn die je je vriend of vriendin berokkent als je het vertelt.
Dat bedoel ik ook.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:34 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
mocht ik de bedriegende partij zijn, dan zou je een punt hebben, ik heb het echter over mezelf als de eventueel bedrogen partij.
Mijn vriend zit momenteel in een hotel voor zijn werk. Geen idee wat hij daar uitvreet, maar ik ben totaal niet achterdochtig en verwacht absoluut niet dat hij een of andere collega zal bespringen.
Als dat wel zo zou zijn, zou ik dus geen enkel idee hebben.
Geen soap wereld, maar heb het zelf al vaker meegemaakt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:39 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ja, ik weet niet in wat voor spannende soap-wereld jij leeft, maar die baas zal het wellicht een worst wezen en dan zegt die er ook niets meer van. Dan ligt het volledig aan TS zelf als ze het 'laat uitkomen' of 'verzuipt in haar schuldgevoel' en toch iets laat merken of zich laat betrappen of er moeilijk over doet.
Meer dan vaak krijgt dit inderdaad helemaal geen staartje en gebeurt er wel eens iets tussen twee mensen wat nooit boven water komt. Seks gebeurt vaak genoeg in een bevlieging, en niet met allerlei persoonlijke verbintenissen, drama's of verliefdheden, laat staan bewijs.
prima, maar daar heb ik het dus niet over.quote:
Ik heb een studie van hem gekregen om de functie te doen ik nu al doe en reizen naar beurzen of werkbezoeken samen of met andere collega's. Maar ook weleens met zijn kinderen dingen doen als hij geen tijd voor ze had onder werktijd. Dat bedoel ik met vertrouwen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:41 schreef Canillas het volgende:
[..]
Hoe zit dat nu tussen jou en hem dan? Want hij klinkt als iemand die met je heeft aangepapt om op een bepaald moment zijn slag te slaan zeg maar, als hij dan ook een gezin en kinderen heeft etc. dat is niet zo best natuurlijk.
Waarom zou jij zijn gezin moeten beschermen als hij in jouw woorden misbruik van je vertrouwen heeft genomen? Jij draagt de consequenties richting je vriend en hij richting zijn gezin, niet jij.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:43 schreef birdy-x het volgende:
[..]
Jij denkt volgens mij overal verstand van te hebben. Ik slik gewoon de pil.
[..]
Hier nu twijfel ik er ook aan of de waarheid zo verstandig is. Maar vertellen wordt ook lastig als ik moet zeggen met wie en zijn gezin erachter komt. Anders lieg ik nog steeds. En dan mijn eigen familie wat moeten ze van mij denken dat ik zoiets heb gedaan en met wie. En dat tijdens de kerstdagen ook nog eens.
Als iemand die een fout heeft gemaakt, daar eerlijk over durfde te zijn en zo goed mogelijk met de consequenties omging? Iemand die niet vanuit egoïsme het liegen doorzette uit angst voor reacties? Iemand die begrijpt dat als je iets flikt wat je partner zou kwetsen als hij het wist doen niet oké isen je vriend het recht heeft dat te weten om zo zelf te beslissen of hij met je verder wil ipv met de versie die jij hem voor houdt?quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:43 schreef birdy-x het volgende:
Hier nu twijfel ik er ook aan of de waarheid zo verstandig is. Maar vertellen wordt ook lastig als ik moet zeggen met wie en zijn gezin erachter komt. Anders lieg ik nog steeds. En dan mijn eigen familie wat moeten ze van mij denken dat ik zoiets heb gedaan en met wie. En dat tijdens de kerstdagen ook nog eens.
Zien jullie nog steeds geen problemen?quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:48 schreef birdy-x het volgende:
[..]
Ik heb een studie van hem gekregen om de functie te doen ik nu al doe en reizen naar beurzen of werkbezoeken samen of met andere collega's. Maar ook weleens met zijn kinderen dingen doen als hij geen tijd voor ze had onder werktijd. Dat bedoel ik met vertrouwen.
Vertel je het volgend jaar.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:43 schreef birdy-x het volgende:
En dat tijdens de kerstdagen ook nog eens.
ik zie niet dat er perse problemen moeten komen nee, het spijt me.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:50 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Zien jullie nog steeds geen problemen?
mooie UIquote:Op vrijdag 7 december 2012 22:54 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
ik zie niet dat er perse problemen moeten komen nee, het spijt me.
Ja, natuurlijk kan er gezeik van komen, maar dat ligt vnl aan hoe beiden ermee omgaan.
Als ik me niet schuldig voel, gedraag ik me ook niet zo en gaan de dingen gewoon verder zoals ze voor die neukbeurt gingen, hetzelfde geldt voor hem. Als ze beiden, of een van beiden een schuldgevoel heeft, meer wil, erover wil praten, er moeite mee heeft, weet ik t, ja, dan gaat het ws wel een keer mis.
Maar dat ligt dus aan de personen en hoe die ermee omgaan.
In dit geval zie ik het wel misgaan omdat TS zich veel te druk maakt, zie haar er wel voor aan om hem tijdens het werk ineens steeds 'te willen spreken' of 'het erover te willen hebben' oid. Ja, dan maakt ze er zelf een potje van.
Ik zie gewoon geen uitweg en bij elke optie te veel negatieve dingen.....quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:49 schreef Canillas het volgende:
[..]
Als iemand die een fout heeft gemaakt, daar eerlijk over durfde te zijn en zo goed mogelijk met de consequenties omging? Iemand die niet vanuit egoïsme het liegen doorzette uit angst voor reacties? Iemand die begrijpt dat als je iets flikt wat je partner zou kwetsen als hij het wist doen niet oké isen je vriend het recht heeft dat te weten om zo zelf te beslissen of hij met je verder wil ipv met de versie die jij hem voor houdt?
Ik zeg niks, maar beroep me op mijn voortschrijdend inzichtquote:Op vrijdag 7 december 2012 22:54 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
ik zie niet dat er perse problemen moeten komen nee, het spijt me.
Ja, natuurlijk kan er gezeik van komen, maar dat ligt vnl aan hoe beiden ermee omgaan.
Als ik me niet schuldig voel, gedraag ik me ook niet zo en gaan de dingen gewoon verder zoals ze voor die neukbeurt gingen, hetzelfde geldt voor hem. Als ze beiden, of een van beiden een schuldgevoel heeft, meer wil, erover wil praten, er moeite mee heeft, weet ik t, ja, dan gaat het ws wel een keer mis.
Maar dat ligt dus aan de personen en hoe die ermee omgaan.
In dit geval zie ik het wel misgaan omdat TS zich veel te druk maakt, zie haar er wel voor aan om hem tijdens het werk ineens steeds 'te willen spreken' of 'het erover te willen hebben' oid. Ja, dan maakt ze er zelf een potje van.
al die mensen die dat doen of gedaan hebben gaan er dan ook aan onderdoor en kwijnen weg door het schuldgevoelquote:Op vrijdag 7 december 2012 22:50 schreef KingRoland het volgende:
Vertel je het dan is het over.
Vertel je het niet dan moet jij er mee leren leven ( hoe kunnen mensen met vreemdgaan leven)
quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:55 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
al die mensen die dat doen of gedaan hebben gaan er dan ook aan onderdoor en kwijnen weg door het schuldgevoel
je bent geweldig.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:55 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik zeg niks, maar beroep me op mijn voortschrijdend inzicht
Hooguit wat sneller qua denken dan anderen.quote:
je ziet ook gewoon nog steeds niet in dat je uit je nek lult en dat vind ik best knap van jequote:Op vrijdag 7 december 2012 22:58 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hooguit wat sneller qua denken dan anderen.
Maar dat heeft voornamelijk te maken met ervaringen die ik heb opgedaan.
De kans bestaat ook nog dat die meneer nu nog wel eens vaker kans hoopt te maken bij TS en dat dat weer gezeik gaat opleveren...quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:54 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
Er is ook geen uitweg, niet echt, het is zoals het is, loop je daarvoor weg in meer liegen of ben je eerlijk, vooral tegenover je vriend. Het klinkt niet alsof je ermee kunt leven hem aan te kijken en weten dat je zoiets voor hem verzwijgt, wat ook logisch is,quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:55 schreef birdy-x het volgende:
Ik zie gewoon geen uitweg en bij elke optie te veel negatieve dingen.....
Ik snap je geflirt nu wel wegens mijn aangetoonde mannelijkheid.quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:00 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
je ziet ook gewoon nog steeds niet in dat je uit je nek lult en dat vind ik best knap van je
kan ook nog.quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:00 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
De kans bestaat ook nog dat die meneer nu nog wel eens vaker kans hoopt te maken bij TS en dat dat weer gezeik gaat opleveren...
Ik neem aan dat jij zegt dat je vriendin idd een biggetje is geworden als ze het vraagt?quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:45 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ik drukte me verkeerd uit, het is laf in de zin van een stukje vluchtgedrag, dingen niet onder ogen willen komen, voor een leugen kiezen om een aan de werkelijkheid te ontsnappen.
Je was dronken en bent vergeten wie het was en of je wel geneukt hebt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:55 schreef birdy-x het volgende:
[..]
Ik zie gewoon geen uitweg en bij elke optie te veel negatieve dingen.....
Je legt dit niet uit en houd dit voor jezelf. Ik snap de behoefte niet om jezelf schoon te pleiten. Jij hebt het verkeerd aangepakt, leer er mee leven en val je partner hier niet meer lastig.quote:Op vrijdag 7 december 2012 08:25 schreef birdy-x het volgende:
Wat een compleet achterlijke reactiequote:Op zaterdag 8 december 2012 10:31 schreef Javi het volgende:
ik denk dat het er mee te maken heeft hoeveel geweten je hebt. Sommige mensen zijn gewetenloos, neuken een ander en doen dit dan ook gewoon nog een keer met hun partner bij thuis komst.
Als je dit kan moet je niks zeggen. Zegt natuurlijk wel wat over jezelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |