Dat zal allemaal wel meevallen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 08:25 schreef birdy-x het volgende:
Een tijdje geleden ben ik onbedoeld vreemdgegaan. Ik had te veel gedronken en eindigde met iemand in bed.
Het moet niet, maar dan moet je het wel even van tevoren bespreken. Een open relatie is niet een vanzelfsprekend iets, daar moet men het met elkaar eens zijn. Gezien de reacties van TS is er geen sprake van zoiets.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:10 schreef fathank het volgende:
Ik snap het probleem niet. Waarom zou seks iets exclusiefs moeten zijn voor 1 partner de rest van je leven. Seks is wat anders dan liefde..
Zie dat dan tenminste als een teken dat je niet zo egoïstisch bent dat je geen geweten hebt; je weet dat je een fout begaan hebt en door het niet te vertellen bedrieg je hem eigenlijk nog verder, logisch dat dat wringt, als hij dat bij jou zou doen zou je dat ook vreselijk vinden, toch?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:08 schreef birdy-x het volgende:
De tips niet vertellen weet ik niet of ik dat kan want ik heb er zelf veel problemen mee om zo te liegen en verbergen.
Dramaqueenquote:Op vrijdag 7 december 2012 17:24 schreef Canillas het volgende:
[..]
Zie dat dan tenminste als een teken dat je niet zo egoïstisch bent dat je geen geweten hebt; je weet dat je een fout begaan hebt en door het niet te vertellen bedrieg je hem eigenlijk nog verder, logisch dat dat wringt, als hij dat bij jou zou doen zou je dat ook vreselijk vinden, toch?
Hoe wil je hier later op terug kunnen kijken? Dat je tegenover iemand die jou vertrouwt de moed had om eerlijk te zijn over een fout die je hebt gemaakt of dat je verder ging met liegen?
Alles zolang je maar niet hoeft stil te zijn bij waarom je doet wat je doet, toch?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:31 schreef SlaadjeBla het volgende:
Dramaqueen"Hoe wil je er later op terugkijken..." pffffff... Kom op zeg.
Je hebt een fout gemaakt en je kunt twee dingen doen.
1) Het vertellen, nog niet van je schuldgevoel af zijn en zonder relatie zitten.
2) Het niet vertellen, je schuldgevoel wegslikken en doorgaan met een leuk leven met je vriend.
of je gaat lekker melodramatisch doorpiekeren en je afvragen hoe je later wel niet op jezelf terug zult kijken, of je het wel kunt, of je je geweten wel aan de kant kunt zetten etc..., waardoor je zeker de rust niet zult vinden... Tijd om een keuze te maken.
Je kan ook even stoppen met er een big deal van te maken (en de schuld bij die vent leggen) en verder gaan met je leven. Er was een avond teveel gedronken en er gebeurde het een en ander wat wellicht niet had moeten gebeuren. Deed je dit omdat je diep van binnen ontevreden was over de relatie? Nee, maar puur omdat je lam was. Moet je daarvoor een relatiecrisis op gang brengen? Nee, die tijd kan je wel beter besteden.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:08 schreef birdy-x het volgende:
Ik heb niet de intentie gehad om vreemd te gaan. In het restaurant waar we waren was ik al aangeschoten en toen we naar het hotel gingen hadden we nog wat wijntjes gedronken. Die laatste paar wijntjes had ik nooit moeten doen en hem vertrouwen ook niet. Maar heb het wel gedaan en nu heb ik veel spijt van dit. Ook naar mijn vriend toe. Omdat ik van hem hou wil ik het vertellen maar ben bang dat ik hem kwijt raak. En als ik dit andersom draai dan zou ik bij hem weg willen. Daar ben ik bang voor.
De tips niet vertellen weet ik niet of ik dat kan want ik heb er zelf veel problemen mee om zo te liegen en verbergen.
We bleven slapen omdat we ver van huis waren. Was voor werk.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:09 schreef zarGon het volgende:
Hoe bedoel je 'hotel'? Waarom waren jullie aanwezig in dat hotel?
Stil staan bij wat je gedaan hebt kan je prima alleen, toch?quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:20 schreef Canillas het volgende:
[..]
Alles zolang je maar niet hoeft stil te zijn bij waarom je doet wat je doet, toch?
Samen op één hotelkamer? Heb dat nog nooit ergens bij zakenreizen gezien...quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:34 schreef birdy-x het volgende:
[..]
We bleven slapen omdat we ver van huis waren. Was voor werk.
De waarheid vertellen bedoel je ?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:24 schreef Canillas het volgende:
[..]
Zie dat dan tenminste als een teken dat je niet zo egoïstisch bent dat je geen geweten hebt; je weet dat je een fout begaan hebt en door het niet te vertellen bedrieg je hem eigenlijk nog verder, logisch dat dat wringt, als hij dat bij jou zou doen zou je dat ook vreselijk vinden, toch?
Hoe wil je hier later op terug kunnen kijken? Dat je tegenover iemand die jou vertrouwt de moed had om eerlijk te zijn over een fout die je hebt gemaakt of dat je verder ging met liegen?
Maar iets in me zegt dat ik dit moet opbiechten aan hem. Het komt niet uit dat ik vreemdgegaan ben en wil hem ook niet kwetsen maar weet niet of ik er zelf mee kan blijven rondlopen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:31 schreef Ryon het volgende:
[..]
Je kan ook even stoppen met er een big deal van te maken (en de schuld bij die vent leggen) en verder gaan met je leven. Er was een avond teveel gedronken en er gebeurde het een en ander wat wellicht niet had moeten gebeuren. Deed je dit omdat je diep van binnen ontevreden was over de relatie? Nee, maar puur omdat je lam was. Moet je daarvoor een relatiecrisis op gang brengen? Nee, die tijd kan je wel beter besteden.
Alleen als je zeker weet dat je vriend er links of rechtsom sowieso wel achter gaat komen kan je hem beter voor zijn. Maar als dit niet aan de orde is dan heeft niemand er wat mee te winnen als je er zelf een probleem van gaat lopen maken. Problemen zijn er in deze wereld namelijk al meer dan genoeg.
We hadden kamers naast elkaar. Normaal delen we echt geen kamer.quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:40 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Samen op één hotelkamer? Heb dat nog nooit ergens bij zakenreizen gezien...
Ja, zou je zelf dit bedrog er nog eens bij willen hebben als het omgekeerd was?quote:
Ja, dat is je geweten, luister ernaar.quote:Maar iets in me zegt dat ik dit moet opbiechten aan hem. Het komt niet uit dat ik vreemdgegaan ben en wil hem ook niet kwetsen maar weet niet of ik er zelf mee kan blijven rondlopen.
Hahahaquote:Op vrijdag 7 december 2012 09:25 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Nee maar dat soort dingen gebeuren hoor. Écht!
[ afbeelding ]
Precies.quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:50 schreef Ernemmertje het volgende:
[..]
HahahaIdd, sex hebben/vreemdgaan doe je niet 'per ongeluk' . Ook niet wanneer je dronken bent.
Als ik het zou weten dan zou ik de relatie beindigen daarom ben ik ook zo bang. En nu met de kerstdagen als het uitkomt dan weet iedereen wie en wat ik gedaan heb. Ook nog eens moet ik ze allemaal 3 dagen lang zien.quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:48 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ja, zou je zelf dit bedrog er nog eens bij willen hebben als het omgekeerd was?
Wat vind je belangrijker; liegen om jezelf voor de consequenties buiten schot te houden of eerlijk zijn?
[..]
Ja, dat is je geweten, luister ernaar.
Dus niemand mag weten dat je een dame van plezier bent?quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:55 schreef birdy-x het volgende:
[..]
Als ik het zou weten dan zou ik de relatie beindigen daarom ben ik ook zo bang. En nu met de kerstdagen als het uitkomt dan weet iedereen wie en wat ik gedaan heb. Ook nog eens moet ik ze allemaal 3 dagen lang zien.
Het alternatief is blijven liegen, zit dat je lekker?quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:55 schreef birdy-x het volgende:
Als ik het zou weten dan zou ik de relatie beindigen daarom ben ik ook zo bang. En nu met de kerstdagen als het uitkomt dan weet iedereen wie en wat ik gedaan heb. Ook nog eens moet ik ze allemaal 3 dagen lang zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |