Ik zou het vertellen. Als je het niet verteld heb je geheimen voor je partner.quote:Op vrijdag 7 december 2012 08:25 schreef birdy-x het volgende:
Hoe leg je dit uit.... en moet ik het wel vertellen of zelf hiermee blijven leven...
En geheimen voor je partner moet je niet willen?quote:Op vrijdag 7 december 2012 08:41 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Ik zou het vertellen. Als je het niet verteld heb je geheimen voor je partner.
Zulke geheimen niet. Niet zo goed voor je relatie, in mijn mening.quote:Op vrijdag 7 december 2012 08:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En geheimen voor je partner moet je niet willen?
dat is niet waarquote:Op vrijdag 7 december 2012 08:40 schreef Deetch het volgende:
Wil je dat jij het hem vertelt of dat hij er zelf achterkomt over een poosje? Vreemdgaan komt nl. altijd uit.
Dat is een andere discussie, degene waar ik op reageerde doet net alsof geheimen hebben voor je partner een doodzonde isquote:Op vrijdag 7 december 2012 08:43 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Zulke geheimen niet. Niet zo goed voor je relatie, in mijn mening.
In dit geval kan ik het wel snappen. Neem niet weg dat ik zo veel mogelijk eerlijk probeer te zijnquote:Op vrijdag 7 december 2012 08:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is een andere discussie, degene waar ik op reageerde doet net alsof geheimen hebben voor je partner een doodzonde is
Ongelukjes gebeuren, snapt hij ook wel. Dus waar maak je je druk om?quote:Op vrijdag 7 december 2012 08:25 schreef birdy-x het volgende:
Een tijdje geleden ben ik onbedoeld vreemdgegaan.
je stelt twee verschillende vragen:quote:Op vrijdag 7 december 2012 08:25 schreef birdy-x het volgende:
Hoe leg je dit uit.... en moet ik het wel vertellen of zelf hiermee blijven leven...
Wat niet weet wat niet deert he.quote:Op vrijdag 7 december 2012 08:50 schreef JackieBrown het volgende:
Vertellen en de consequenties ondergaan. Verplaats je anders in zijn schoenen, hoe zou jij het vinden als hij was vreemdgegaan (ookal was het 'per ongeluk') en dan weer doodleuk bij jou kwam liggen en lief doen etc?
Door het niet te vertellen geef je hem geen keuze om hierover te beslissen, misschien vergeeft hij het je omdat je er zo'n spijt van hebt, misschien wil hij niks meer van je weten, of iets daartussen, maar laat hem die keuze maken.
'Als dan tot ooit, is het kijken van een koe van achter in de kont'.quote:Op vrijdag 7 december 2012 08:56 schreef JackieBrown het volgende:
[..]
Ja, tot het ooit wel uitkomt en dan voelt ie zich nog erger bedrogen.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 08:25 schreef birdy-x het volgende:
Een tijdje geleden ben ik onbedoeld vreemdgegaan. Ik had te veel gedronken
Oke....quote:Op vrijdag 7 december 2012 08:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
'Als dan tot ooit, is het kijken van een koe van achter in de kont'.
ja, eigenlijk wel.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:02 schreef JackieBrown het volgende:
[..]
Oke....
Maar stel het was jouw vriendin, zou je dan ook willen dat ze dat voor je geheim hield?
aannamesquote:En dat geheimhouden is het begin van alle ellende want dan gaat ze zien dat ze ermee wegkomt en wordt de drempel steeds lager.
Ik ben bang dat ik ook moet zeggen met wie ik vreemd ben gegaan en dat hij die persoon erger vindt dan het vreemdgaan misschien. Die persoon waar ik mee ben vreemdgegaan had ook niet misbruik moeten maken van mijn vertrouwen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 08:52 schreef RM-rf het volgende:
[..]
je stelt twee verschillende vragen:
1) moet ik het wel vertellen of zelf hiermee blijven leven
Niemand anders dan jezelf kan hierop antwoorden... jij moet de pro's en cons tegen elkaar afwegen.
Inclusief de nadelen die beide keuzes hebben:
eerlijk zijn versus liegen, maar ook de kans lopen dat de relatie kapot gaat of dat risico iig niet nemen.
er is geen direkt 'veilige' keuze, door het vreemdgaan bestaat sowieso een groot risico dat je je relatie verliest, maar dat risico zélf bestaat sowieso, los ervan of je nu eerlijk bent of niet.
De tweede vraag is interssanter: "Hoe leg je het uit"
Ik zou daarin stellen dat alle vormen van 'uitvluchten' meestal niet goed zijn, ook niet 'dat je dronken was'.
wat misschien voor jezelf een leuke 'uitweg' lijkt om je verantworodelijkheid te ontkennen, kan juist jou als partner des te onbetrouwbaarder maken, kennelijk weet je onder omstandigheden niet wat je doet, en dat is niet leuk voor een partner die minimaal in jou zijn vertrouwen zou moeten hebben.
Een tweede ding dat ik niet te snel zou stellen is 'dat je verwacht dat hij je zou moeten vergeven'... dat zal niet zo makkelijk zijn en is zeker niet iets dat jij zou moeten gaan stellen.
Dat had je moeten bedenken voordat je vreemdging meis. Is het iemand waar hij ruzie mee heeft ofzo? Of die hij goed kent? Want dan moet je het al helemaal vertellen, is de kans alleen maar groter dat het uitkomt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:09 schreef birdy-x het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ik ook moet zeggen met wie ik vreemd ben gegaan en dat hij die persoon erger vindt dan het vreemdgaan misschien. Die persoon waar ik mee ben vreemdgegaan had ook niet misbruik moeten maken van mijn vertrouwen.
En dit is net voor de kerstdagen wat het maar moeilijker maakt. We hebben allemaal al plannen en als dit dan uitkomt.... dan ben ik ook bang dat ik als slet of hoer wordt geziendoor de rest.
Sorry? Jouw vertrouwen? Je bent er altijd nog zelf bij hoor, als je je uitkleed en vervolgens seksuele handelingen verricht.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:09 schreef birdy-x het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ik ook moet zeggen met wie ik vreemd ben gegaan en dat hij die persoon erger vindt dan het vreemdgaan misschien. Die persoon waar ik mee ben vreemdgegaan had ook niet misbruik moeten maken van mijn vertrouwen.
Exact, perongeluk neuken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:01 schreef aabmup het volgende:
Vindt vooral het per ongeluk in bed belanden stukje een beetje apart.
Dat je elkaar 'per ongeluk' een kus geeft .. mwhoa.. maar hoe je vervolgens dan per ongeluk naakt geraakt is natuurlijk niet echt te verklaren. Daar ben je toch wel net iets te bewust bij. Of je moet je zo ver van de kaart hebben gezopen... maar dan weet je ook niet meer dat je met die andere naar bed bent geweest.
Stop me je houding vol zelfmedelijden en het doen alsof je zelf niks te zeggen had...quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:09 schreef birdy-x het volgende:
[..]
WTF dat is wel erg makkelijk, je was er zelf toch ook bij????quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:09 schreef birdy-x het volgende:
[..]
En dit is net voor de kerstdagen wat het maar moeilijker maakt. We hebben allemaal al plannen en als dit dan uitkomt.... dan ben ik ook bang dat ik als slet of hoer wordt geziendoor de rest.
"Ik heb net per ongeluk geneukt, sorry daarvoor. Ik ga straks per ongeluk eten en daarna per ongeluk schijten terwijl ik per ongeluk een krantje lees."quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:19 schreef Murdera het volgende:
[..]
Exact, perongeluk neuken.wat een bullshit
Nee maar dat soort dingen gebeuren hoor. Écht!quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:19 schreef Murdera het volgende:
[..]
Exact, perongeluk neuken.wat een bullshit
Een ongeluk zit in een klein hoertje.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:22 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
"Ik heb net per ongeluk geneukt, sorry daarvoor. Ik ga straks per ongeluk eten en daarna per ongeluk schijten terwijl ik per ongeluk een krantje lees."
Liever één kwakje in de mond, dan tien in de kont.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:26 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Een ongeluk zit in een klein hoertje.
Een schwanz maakt nog geen zomerquote:Op vrijdag 7 december 2012 09:27 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Liever één kwakje in de mond, dan tien in de kont.
Op zwart zaad zitten.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:29 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Een schwanz maakt nog geen zomer
quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:25 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Nee maar dat soort dingen gebeuren hoor. Écht!
[ afbeelding ]
quote:
Het was maar een 'foutje' maar het durven vertellen doe je niet?quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:02 schreef Kreator het volgende:
[..]. Want van de waarheid wordt hij gelukkiger?
.
Als je vreemdgaat uit onvrede, of omdat je verliefd bent op een ander...ok. Maar een eenmalig 'foutje'...moet je niet vertellen.
En maak zo de weg vrij om het vaker te doen? Niet te hoeven kijken naar waarom je vreemd ging?quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:05 schreef right_turn het volgende:
Nooit vertellen dat je vreemd bent gegaan als je relatie je lief is. Dat levert alleen maar vertrouwensproblemen op. Als je zeker weet dat je door wilt gaan met diegene waar je nu mee ben, accepteer dat je een fout gemaakt hebt, en ook nog eens onder de invloed van alcohol. Alcohol is een slechte raadgever
Accepteer dat je de fout bent ingegaan en leer er van. Die schuldgevoelens worden minder naarmate je wat gebeurd is accepteert. Tijd en een selectief geheugen doen de rest!
Dat was de alcohol!quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:06 schreef Canillas het volgende:
[..]
En maak zo de weg vrij om het vaker te doen? Niet te hoeven kijken naar waarom je vreemd ging?
Nee, je grijpt de alcohol aan om iets te doen, dat vervolgens 'goed' te praten en niet naar jezelf te hoeven kijken.quote:
Het heeft niks met durven te maken, maar alles met de consequenties.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:03 schreef Canillas het volgende:
[..]
Het was maar een 'foutje' maar het durven vertellen doe je niet?
Die je niet onder ogen durft te komen?quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:09 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het heeft niks met durven te maken, maar alles met de consequenties.
....nee, ik zeg dus net: Het heeft niks met durven te maken. Wat snap je daar niet aan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:11 schreef Canillas het volgende:
[..]
Die je niet onder ogen durft te komen?
Dan zijn allemaal consequenties ja, mogelijkheden waarvoor je zelf hebt gezorgd dat ze bestaan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:14 schreef Kreator het volgende:
....nee, ik zeg dus net: Het heeft niks met durven te maken. Wat snap je daar niet aan.
Als je consequenties kunt overzien (ongelukkige vriend, einde relatie, verrotte kerst, etc) dan maak je een weloverwogen beslissing die niets met durf te maken heeft.
Wat schiet je met de waarheid op in zo'n geval? Niks.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:20 schreef Canillas het volgende:
[..]
Dan zijn allemaal consequenties ja, mogelijkheden waarvoor je zelf hebt gezorgd dat ze bestaan.
Andere consequentie is dat je je partner samen laat zijn met iemand die niet alleen zo egoïstisch kan zijn om vreemd te gaan maar ook nog zo egoïstisch om daarover te liegen, uit te zoeken waarom dat moment van zwakte er was en zo de kans op herhaling laat bestaat, wat is verrotter op lange termijn?
IK wilde vreemd gaan en nu wil IK de consequenties daarvan niet; het draait alleen om IK.
Als je zo overtuigd bent van wat je doet, waarom dat niet laten zien?
''Egoïstisch: Altijd op eigen voordeel bedacht'' zou een leuke wereld zijn als iedereen zo dacht en handelde. Maar goed, dan kan je egoïstisch 'genoeg'' zijn dat dat je niet uitmaakt, het draait immers om jou.
Als het eenmalig is: ignorance is bliss. Absoluut.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:23 schreef Kreator het volgende:
[..]. Begrijpend lezen is niet je sterkste kant, dat is wel duidelijk. Ik zeg toch: Wordt haar vriend er gelukkiger of ongelukkiger van als hij het weet? Dat kun je wel met enige zekerheid bepalen.
Als het eenmalig is, kun je dat een keer verzwijgen. Een fout maken is menselijk.
Ik zou het ieg absoluut niet willen weten omdat ik iemand nooit meer helemaal zou vertrouwen.
Dat is precies het punt voor je laffe houding; je wil het niet weten hoe het echt zit, je wil niet weten hoe het echt is, je wil dat niet voelen en gelooft daarom liever in een leugen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:23 schreef Kreator het volgende:
. Begrijpend lezen is niet je sterkste kant, dat is wel duidelijk. Ik zeg toch: Wordt haar vriend er gelukkiger of ongelukkiger van als hij het weet? Dat kun je wel met enige zekerheid bepalen.
Als het eenmalig is, kun je dat een keer verzwijgen. Een fout maken is menselijk.
Ik zou het ieg absoluut niet willen weten omdat ik iemand nooit meer helemaal zou vertrouwen.
Ik vind dat je het wel wat dramatisch stelt hoor, allemaal. Ja inderdaad, mensen kunnen fouten maken (hoewel ik stelen en vrouwen slaan van een heel andere orde vind maar ga die discussie hier niet aan). Ik zou het niet hoeven weten als het een keer zou gebeuren in een jarenlange relatie.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:32 schreef Canillas het volgende:
[..]
Dat is precies het punt voor je laffe houding; je wil het niet weten hoe het echt zit, je wil niet weten hoe het echt is, je wil dat niet voelen en gelooft daarom liever in een leugen.
En ja, wat maakt het nou eigenlijk uit dat vreemd gaan, wat maakt het uit dat je niet instaat was iets te laten, iets niet te doen, iets wat voor iemand waar je een relatie mee hebt schadelijke gevolgen zou hebben als diegene erachter komt, er zijn genoeg mensen die dat soort dingen niet kunnen laten, mensen die stelen, die vrouwen slaan, ze kunnen het allemaal niet laten en fouten maken is menselijk toch?
quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:32 schreef Canillas het volgende:
[..]
Dat is precies het punt voor je laffe houding; je wil het niet weten hoe het echt zit, je wil niet weten hoe het echt is, je wil dat niet voelen en gelooft daarom liever in een leugen.
En ja, wat maakt het nou eigenlijk uit dat vreemd gaan, wat maakt het uit dat je niet instaat was iets te laten, iets niet te doen, iets wat voor iemand waar je een relatie mee hebt schadelijke gevolgen zou hebben als diegene erachter komt, er zijn genoeg mensen die dat soort dingen niet kunnen laten, mensen die stelen, die vrouwen slaan, ze kunnen het allemaal niet laten en fouten maken is menselijk toch?
En voor de rest ben ik klaar met je, als je mij laf blijft noemen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:28 schreef SlaadjeBla het volgende:
Ik vind het ook egoistisch om het vanuit schuldgevoel te vertellen. Lucht vast lekker op, maar ondertussen laat je de ander z'n wereld instorten. Maar je bent wel lekker je ei kwijt, he? Hou het lekker bij je als je relatie je lief is en deal zelf met je schuldgevoel.
En het feit dat je iets doet waarvan je een ander op z'n minst kwetst maar dat niet kan/kon laten, dat zou je niet zorgelijk vinden?quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:38 schreef Lyza666 het volgende:
Ik vind dat je het wel wat dramatisch stelt hoor, allemaal. Ja inderdaad, mensen kunnen fouten maken (hoewel ik stelen en vrouwen slaan van een heel andere orde vind maar ga die discussie hier niet aan). Ik zou het niet hoeven weten als het een keer zou gebeuren in een jarenlange relatie.
Waarom gelijk het oordeel 'laf' hieraan hangen, dat snap ik niet zo. Ieder z'n eigen gevoel en mening toch.
Tsja maar is het alleen maar uit schuldgevoel vertellen. 'Maar zelf met je schuldgevoel moeten dealen', ik vind het maar een zwak excuus om lekker onder de consequenties van een boze partner en een verpeste relatie uit te komen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:28 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Als het eenmalig is: ignorance is bliss. Absoluut.
Ik vind het ook egoistisch om het vanuit schuldgevoel te vertellen. Lucht vast lekker op, maar ondertussen laat je de ander z'n wereld instorten. Maar je bent wel lekker je ei kwijt, he? Hou het lekker bij je als je relatie je lief is en deal zelf met je schuldgevoel.
En het is niet egoistisch om voor de ander te bepalen of hij/zij het mag weten?quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:28 schreef SlaadjeBla het volgende:
Hoe komt het dat de mogelijkheid om de ander zijn of haar wereld in te laten storten er is? Omdat je iets gedaan hebt, je kon iets niet laten, wil je iemand echt samen laten zijn met iemand die daartoe in staat is en vervolgens ook nog eens voor het kijken naar hoe het komt weg loopt?quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:28 schreef SlaadjeBla het volgende:
Als het eenmalig is: ignorance is bliss. Absoluut.
Nou ja, dat je er een ander mee zou kunnen kwetsen maakt het ook fout. Ik praat vreemdgaan niet goed, maar zie niet zoveel heil in het altijd maar moeten vertellen aan je partner.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:41 schreef Canillas het volgende:
[..]
En het feit dat je iets doet waarvan je een ander op z'n minst kwetst maar dat niet kan/kon laten, dat zou je niet zorgelijk vinden?
Daarvoor weglopen is het laffe en wat de problemen geeft, die houding van ervoor weglopen.
Ik drukte me verkeerd uit, het is laf in de zin van een stukje vluchtgedrag, dingen niet onder ogen willen komen, voor een leugen kiezen om een aan de werkelijkheid te ontsnappen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:40 schreef Kreator het volgende:
En voor de rest ben ik klaar met je, als je mij laf blijft noemen.
Als je over zoiets onbenulligs al niet kunt praten dan is je relatie wel gedoemd om te mislukken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:02 schreef Kreator het volgende:
[..]. Want van de waarheid wordt hij gelukkiger?
.
Als je vreemdgaat uit onvrede, of omdat je verliefd bent op een ander...ok. Maar een eenmalig 'foutje'...moet je niet vertellen.
Ik zou er best over kunnen praten en willen praten als die behoefte er is, maar hoef het niet perse te weten. Nuanceverschil.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:45 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Als je over zoiets onbenulligs al niet kunt praten dan is je relatie wel gedoemd om te mislukken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |