abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120025664
Een tijdje geleden ben ik onbedoeld vreemdgegaan. Ik had te veel gedronken en eindigde met iemand in bed. Ik baal hier enorm van dat ik zoiets heb gedaan. Al een tijdje kan ik er niet van slapen omdat ik het mijn vriend wil vertellen en er niet mee kan leven, maar ik vraag mij zo af of hij mij wil vergeven. Dit was de grootste fout in mijn leven en met die persoon ook. Het was ook helemaal onbedoeld en had hier geen plannen voor.

Aan de ene kant kan ik er zelf niet mee leven en aan de andere kant wil hij dit wel weten, want anders zou hij er niet achter komen.

Hoe leg je dit uit.... en moet ik het wel vertellen of zelf hiermee blijven leven...
pi_120025694
Doe het niet.
  vrijdag 7 december 2012 @ 08:31:03 #3
300252 Rembrand21
Rembrandt Harmenszoon van Rijn
pi_120025743
Het hem gewoon vertellen en de consequenties aanvaarden...
Don’t mess too much with your hair, or by the time you're 40, it will look 85.
  vrijdag 7 december 2012 @ 08:36:30 #4
313135 Softfeel
feel how soft it can be
pi_120025818
Ben meids genoeg en ben eerlijk,
Dan ben je het kwijt.

Is ook beter voor hem om te vertellen want als hij het zou doen dan wil je het ook weten
You think you get it, which isn't the same as actually getting it. Get it?
What in the name of what's-its-name are you doing?
ik stop pas als de dame volledig bevredigd is
pi_120025863
"onbedoeld" :')
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_120025876
Wil je dat jij het hem vertelt of dat hij er zelf achterkomt over een poosje? Vreemdgaan komt nl. altijd uit.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_120025885
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 08:25 schreef birdy-x het volgende:
Hoe leg je dit uit.... en moet ik het wel vertellen of zelf hiermee blijven leven...
Ik zou het vertellen. Als je het niet verteld heb je geheimen voor je partner.
pi_120025900
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 december 2012 08:41 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Ik zou het vertellen. Als je het niet verteld heb je geheimen voor je partner.
En geheimen voor je partner moet je niet willen?
pi_120025917
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 08:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En geheimen voor je partner moet je niet willen?
Zulke geheimen niet. Niet zo goed voor je relatie, in mijn mening.
  vrijdag 7 december 2012 @ 08:43:10 #10
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_120025918
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 december 2012 08:40 schreef Deetch het volgende:
Wil je dat jij het hem vertelt of dat hij er zelf achterkomt over een poosje? Vreemdgaan komt nl. altijd uit.
dat is niet waar
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_120025926
quote:
99s.gif Op vrijdag 7 december 2012 08:43 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Zulke geheimen niet. Niet zo goed voor je relatie, in mijn mening.
Dat is een andere discussie, degene waar ik op reageerde doet net alsof geheimen hebben voor je partner een doodzonde is :D
pi_120025943
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 08:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is een andere discussie, degene waar ik op reageerde doet net alsof geheimen hebben voor je partner een doodzonde is :D
In dit geval kan ik het wel snappen. Neem niet weg dat ik zo veel mogelijk eerlijk probeer te zijn O-) met de nadruk op zoveel mogelijk, en probeer. :9
pi_120026014
Als je het vertel is het over
pi_120026044
Als teveel gedronken je excuus is..dan zou ik maar nooit meer gaan drinken als ik jou was.
:]
pi_120026048
Vertellen en de consequenties ondergaan. Verplaats je anders in zijn schoenen, hoe zou jij het vinden als hij was vreemdgegaan (ookal was het 'per ongeluk' :') ) en dan weer doodleuk bij jou kwam liggen en lief doen etc?
Door het niet te vertellen geef je hem geen keuze om hierover te beslissen, misschien vergeeft hij het je omdat je er zo'n spijt van hebt, misschien wil hij niks meer van je weten, of iets daartussen, maar laat hem die keuze maken.
pi_120026102
quote:
Een tijdje geleden ben ik onbedoeld vreemdgegaan.
Ongelukjes gebeuren, snapt hij ook wel. Dus waar maak je je druk om?
pi_120026104
quote:

je stelt twee verschillende vragen:

1) moet ik het wel vertellen of zelf hiermee blijven leven

Niemand anders dan jezelf kan hierop antwoorden... jij moet de pro's en cons tegen elkaar afwegen.
Inclusief de nadelen die beide keuzes hebben:
eerlijk zijn versus liegen, maar ook de kans lopen dat de relatie kapot gaat of dat risico iig niet nemen.

er is geen direkt 'veilige' keuze, door het vreemdgaan bestaat sowieso een groot risico dat je je relatie verliest, maar dat risico zélf bestaat sowieso, los ervan of je nu eerlijk bent of niet.

De tweede vraag is interssanter: "Hoe leg je het uit"

Ik zou daarin stellen dat alle vormen van 'uitvluchten' meestal niet goed zijn, ook niet 'dat je dronken was'.
wat misschien voor jezelf een leuke 'uitweg' lijkt om je verantworodelijkheid te ontkennen, kan juist jou als partner des te onbetrouwbaarder maken, kennelijk weet je onder omstandigheden niet wat je doet, en dat is niet leuk voor een partner die minimaal in jou zijn vertrouwen zou moeten hebben.

Een tweede ding dat ik niet te snel zou stellen is 'dat je verwacht dat hij je zou moeten vergeven'... dat zal niet zo makkelijk zijn en is zeker niet iets dat jij zou moeten gaan stellen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 7 december 2012 @ 08:53:49 #18
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_120026112
Als je relatie je lief is vertel je het niet, mits niemand anders het weet. Dat knagende gevoel gaat vanzelf over.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_120026122
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 08:50 schreef JackieBrown het volgende:
Vertellen en de consequenties ondergaan. Verplaats je anders in zijn schoenen, hoe zou jij het vinden als hij was vreemdgegaan (ookal was het 'per ongeluk' :') ) en dan weer doodleuk bij jou kwam liggen en lief doen etc?
Door het niet te vertellen geef je hem geen keuze om hierover te beslissen, misschien vergeeft hij het je omdat je er zo'n spijt van hebt, misschien wil hij niks meer van je weten, of iets daartussen, maar laat hem die keuze maken.
Wat niet weet wat niet deert he.
pi_120026163
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 08:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat niet weet wat niet deert he.
Ja, tot het ooit wel uitkomt en dan voelt ie zich nog erger bedrogen.
pi_120026183
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 08:56 schreef JackieBrown het volgende:

[..]

Ja, tot het ooit wel uitkomt en dan voelt ie zich nog erger bedrogen.
'Als dan tot ooit, is het kijken van een koe van achter in de kont'.
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:00:56 #22
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_120026215
En als je vriendje niet stevig in z'n schoenen staat, niet zelfverzekerd is oid dan vergeeft hij je toch wel. Omdat hij 't dan niet durft uit te maken (niet lullig bedoelt, maar 't is zo).
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_120026223
quote:
Een tijdje geleden ben ik onbedoeld vreemdgegaan. Ik had te veel gedronken
:')
pi_120026226
Geef hem een tegoed bon om ook een keer vreemd te gaan.

Vindt wel dat je het hem moet vertellen.
Via een andere weg het horen of merken, lijkt me een lelijker resultaat opleveren.
Maar zou niet vreemd op kijken als hij je actie niet kan waarderen.

Vindt vooral het per ongeluk in bed belanden stukje een beetje apart.
Dat je elkaar 'per ongeluk' een kus geeft .. mwhoa.. maar hoe je vervolgens dan per ongeluk naakt geraakt is natuurlijk niet echt te verklaren. Daar ben je toch wel net iets te bewust bij. Of je moet je zo ver van de kaart hebben gezopen... maar dan weet je ook niet meer dat je met die andere naar bed bent geweest.
pi_120026232
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 08:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

'Als dan tot ooit, is het kijken van een koe van achter in de kont'.
Oke....
Maar stel het was jouw vriendin, zou je dan ook willen dat ze dat voor je geheim hield?

En dat geheimhouden is het begin van alle ellende want dan gaat ze zien dat ze ermee wegkomt en wordt de drempel steeds lager.
pi_120026299
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:02 schreef JackieBrown het volgende:

[..]

Oke....
Maar stel het was jouw vriendin, zou je dan ook willen dat ze dat voor je geheim hield?
ja, eigenlijk wel.
quote:
En dat geheimhouden is het begin van alle ellende want dan gaat ze zien dat ze ermee wegkomt en wordt de drempel steeds lager.
aannames :{w
pi_120026377
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 08:52 schreef RM-rf het volgende:

[..]

je stelt twee verschillende vragen:

1) moet ik het wel vertellen of zelf hiermee blijven leven

Niemand anders dan jezelf kan hierop antwoorden... jij moet de pro's en cons tegen elkaar afwegen.
Inclusief de nadelen die beide keuzes hebben:
eerlijk zijn versus liegen, maar ook de kans lopen dat de relatie kapot gaat of dat risico iig niet nemen.

er is geen direkt 'veilige' keuze, door het vreemdgaan bestaat sowieso een groot risico dat je je relatie verliest, maar dat risico zélf bestaat sowieso, los ervan of je nu eerlijk bent of niet.

De tweede vraag is interssanter: "Hoe leg je het uit"

Ik zou daarin stellen dat alle vormen van 'uitvluchten' meestal niet goed zijn, ook niet 'dat je dronken was'.
wat misschien voor jezelf een leuke 'uitweg' lijkt om je verantworodelijkheid te ontkennen, kan juist jou als partner des te onbetrouwbaarder maken, kennelijk weet je onder omstandigheden niet wat je doet, en dat is niet leuk voor een partner die minimaal in jou zijn vertrouwen zou moeten hebben.

Een tweede ding dat ik niet te snel zou stellen is 'dat je verwacht dat hij je zou moeten vergeven'... dat zal niet zo makkelijk zijn en is zeker niet iets dat jij zou moeten gaan stellen.
Ik ben bang dat ik ook moet zeggen met wie ik vreemd ben gegaan en dat hij die persoon erger vindt dan het vreemdgaan misschien. Die persoon waar ik mee ben vreemdgegaan had ook niet misbruik moeten maken van mijn vertrouwen.

En dit is net voor de kerstdagen wat het maar moeilijker maakt. We hebben allemaal al plannen en als dit dan uitkomt.... dan ben ik ook bang dat ik als slet of hoer wordt geziendoor de rest.
pi_120026502
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:09 schreef birdy-x het volgende:

[..]

Ik ben bang dat ik ook moet zeggen met wie ik vreemd ben gegaan en dat hij die persoon erger vindt dan het vreemdgaan misschien. Die persoon waar ik mee ben vreemdgegaan had ook niet misbruik moeten maken van mijn vertrouwen.

En dit is net voor de kerstdagen wat het maar moeilijker maakt. We hebben allemaal al plannen en als dit dan uitkomt.... dan ben ik ook bang dat ik als slet of hoer wordt geziendoor de rest.
Dat had je moeten bedenken voordat je vreemdging meis. Is het iemand waar hij ruzie mee heeft ofzo? Of die hij goed kent? Want dan moet je het al helemaal vertellen, is de kans alleen maar groter dat het uitkomt.
  Redactie Frontpage vrijdag 7 december 2012 @ 09:18:40 #29
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_120026535
Wat een enorm stupide excuus weer. Te veel gedronken :')

Of je verteld het hem, of je gaat bij hem weg. En als je het hem verteld, volgende week weer drinkt, laat je je dan weer volblaffen door een vreemde/bekende?

quote:

[..]

Sorry? Jouw vertrouwen? Je bent er altijd nog zelf bij hoor, als je je uitkleed en vervolgens seksuele handelingen verricht.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_120026562
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:01 schreef aabmup het volgende:
Vindt vooral het per ongeluk in bed belanden stukje een beetje apart.
Dat je elkaar 'per ongeluk' een kus geeft .. mwhoa.. maar hoe je vervolgens dan per ongeluk naakt geraakt is natuurlijk niet echt te verklaren. Daar ben je toch wel net iets te bewust bij. Of je moet je zo ver van de kaart hebben gezopen... maar dan weet je ook niet meer dat je met die andere naar bed bent geweest.
Exact, perongeluk neuken. :') wat een bullshit
pi_120026568
quote:

[..]

Stop me je houding vol zelfmedelijden en het doen alsof je zelf niks te zeggen had...

Je bent niet verkracht maar veemdgegaan en als diegenen met wie je vreemdgegaan kennelijk een bekende is, is dat ook des te meer jouw eigen schuld....

Overigens, om eerlijk te zijn denk ik dat de kans dat je relatie kapotgaat als je het verteld, ruim boven de 75%, en zeker met je instelling geef ik je weinig kans op vergeving, tenzij je vriend een slappe nul is.
Mocht je het niet vertellen schat ik de kans op herhaling van het 'perongeluk vreemdgaan' overigens net zo hoog in.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:20:01 #32
300252 Rembrand21
Rembrandt Harmenszoon van Rijn
pi_120026570
quote:

[..]

WTF dat is wel erg makkelijk, je was er zelf toch ook bij????

En voor wat betreft "voor de kerstdagen": Dat had je je eerder moeten bedenken!
Don’t mess too much with your hair, or by the time you're 40, it will look 85.
pi_120026613
Je had teveel gezopen, dan is er geen "onbedoeld', had je maar wat zelfcontrole moeten uitoefenen.

Groetjes.
  Redactie Frontpage vrijdag 7 december 2012 @ 09:22:25 #34
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_120026631
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:19 schreef Murdera het volgende:

[..]

"Ik heb net per ongeluk geneukt, sorry daarvoor. Ik ga straks per ongeluk eten en daarna per ongeluk schijten terwijl ik per ongeluk een krantje lees."
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_120026720
niet vertellen = je hebt alleen maar jezelf ermee, en je eigen schuldgevoel. Dat heb je ook verdiend, jij hebt het tenslotte verkeerd gedaan. Keerzijde: t is niet zo eerlijk, want je liegt/houdt iets voor hem achter. Je relatie kan wel blijven doorgaan zoals ie nu is.

wel vertellen = je sleept hem mee in jouw ellende, en je relatie komt in gevaar. Het is echter wel zo eerlijk, en hij heeft tenminste een kans om erop te reageren/acteren.

Zelf kiezen dus, wat je belangrijker vindt. Ik zou ook ff een soa-testje doen, anders geef je je vriendje misschien nog een smerig kerstcadeau ook.

Ikzelf zou het niet vertellen trouwens. Dan maar moeten leven met mn schuldgevoel, ik heb niet de illusie dat het oplucht om het te kunnen vertellen en dat het dan ineens allemaal opgelost is als ik het wel zou opbiechten.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:25:40 #36
28908 Magistic
Nu met extra veel vruchtvlees!
pi_120026735
Mensen die 'domme' dingen doen door alcohol hadden deze 'domme' dingen ook gedaan als ze nuchter waren geweest. Alcohol laat je namelijk niet dingen doen die je anders nooit zou doen. Dus ja, je bent een slecht persoon.
Narcist
pi_120026742
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:19 schreef Murdera het volgende:

[..]

Nee maar dat soort dingen gebeuren hoor. Écht!

Misery, complaints, self pity, injustice!!!!
pi_120026757
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:22 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

"Ik heb net per ongeluk geneukt, sorry daarvoor. Ik ga straks per ongeluk eten en daarna per ongeluk schijten terwijl ik per ongeluk een krantje lees."
Een ongeluk zit in een klein hoertje.
  Redactie Frontpage vrijdag 7 december 2012 @ 09:27:41 #39
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_120026789
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:26 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Een ongeluk zit in een klein hoertje.
Liever één kwakje in de mond, dan tien in de kont.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_120026839
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:27 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Liever één kwakje in de mond, dan tien in de kont.
Een schwanz maakt nog geen zomer
  Redactie Frontpage vrijdag 7 december 2012 @ 09:29:51 #41
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_120026857
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:29 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Een schwanz maakt nog geen zomer
Op zwart zaad zitten.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Official ESF Kreviewer vrijdag 7 december 2012 @ 09:31:22 #42
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_120026892
Als het 100% eenmalig was, dan zou ik het niet vertellen. Dan maak je meer kapot dan dat je er goed mee doet.
Denk er over na. Wat schiet je ermee op dat je het vertelt? Opluchting? DIe is snel weg als je vriend je verlaat.
pi_120026955
Per ongeluk vreemdgegaan :'). Door alcohol :').

Ik zou het vertellen voordat jij dit met je zatte kop zelf per ongeluk doet.
I would date the hell out of me.
pi_120027072
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:25 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

Nee maar dat soort dingen gebeuren hoor. Écht!

[ afbeelding ]
:D :D
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:40:29 #45
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_120027105
Gewoon vertellen.
pi_120027411
Mocht mijn partner ooit een keer vreemdgaan uit geilheid - in de zin van een eenmalige fout - dan zou ik niet willen dat hij het zou vertellen. Hou maar gewoon je muil, deal met je eigen schuldgevoel en door. Een fout maken is menselijk en met vertellen los je m.i. niets op.

Het wordt uiteraard anders als er gevoelens voor de ander zouden zijn of het vaker zou gebeuren. Dan moet je samen gaan kijken wat je ermee wilt.

TS; neem verantwoordelijkheid voor wat je gedaan hebt. Ik lees; onbedoeld/hij heeft misbruik van vertrouwen gemaakt. Onzin. Je bent d'r zelf voor gaan liggen (of staan, of hangen, of zitten), deal with it.
pi_120027465
Er is iets gebeurd waarvan je het niet had verwacht, je vriend verwacht het ook niet kun je vanuit gaan, feit is dat het wel gebeurd is en jij daar verantwoordelijk bent, en nu kan je heel hard zeggen dat je het nooit meer zou doen maar dat je had je van deze 1e keer waarschijnlijk ook gezegd voordat het gebeurde.

Er zijn kennelijk situaties waarin jij vatbaar bent voor vreemd gaan, als je het gooit op drank en wat die ander deed dan kom je er ook niet achter hoe dit mogelijk was en kan je het in de toekomst ook niet voorkomen.

Je vriend verdient de waarheid, of je wil hem verder bedriegen door hem met jou samen te laten zijn terwijl hij je niet helemaal kent? Een aangepaste versie van jou die jij hem voor houdt omdat je de gevolgen van iets wat je deed niet onder ogen wil komen? Het knaagt aan je omdat je weet dat je een fout hebt gemaakt, wat je gedaan hebt klopt niet, wees dan oprecht genoeg tenminste daar eerlijk over te zijn en laat hem dan kiezen, de volledige waarheid kennende, in plaats van op basis van iets wat jij hem voor houdt :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 7 december 2012 @ 10:02:23 #48
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_120027652
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:54 schreef Canillas het volgende:
Je vriend verdient de waarheid,
:'). Want van de waarheid wordt hij gelukkiger? :').

Als je vreemdgaat uit onvrede, of omdat je verliefd bent op een ander...ok. Maar een eenmalig 'foutje'...moet je niet vertellen.
  vrijdag 7 december 2012 @ 10:02:57 #49
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_120027673
Als je niet tegen drank kan moet je er van af blijven.
pi_120027694
Lekker boeiend, neuken, gewoon een natuurlijke drang. Als je met iemand anders voetbalt is het toch ook niet erg.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_120027702
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:02 schreef Kreator het volgende:

[..]

Als je vreemdgaat uit onvrede, of omdat je verliefd bent op een ander...ok. Maar een eenmalig 'foutje'...moet je niet vertellen.
Het was maar een 'foutje' maar het durven vertellen doe je niet?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_120027750
Nooit vertellen dat je vreemd bent gegaan als je relatie je lief is. Dat levert alleen maar vertrouwensproblemen op. Als je zeker weet dat je door wilt gaan met diegene waar je nu mee ben, accepteer dat je een fout gemaakt hebt, en ook nog eens onder de invloed van alcohol. Alcohol is een slechte raadgever :)

Accepteer dat je de fout bent ingegaan en leer er van. Die schuldgevoelens worden minder naarmate je wat gebeurd is accepteert. Tijd en een selectief geheugen doen de rest!
Acht Cola, Acht Bier!
pi_120027775
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:05 schreef right_turn het volgende:
Nooit vertellen dat je vreemd bent gegaan als je relatie je lief is. Dat levert alleen maar vertrouwensproblemen op. Als je zeker weet dat je door wilt gaan met diegene waar je nu mee ben, accepteer dat je een fout gemaakt hebt, en ook nog eens onder de invloed van alcohol. Alcohol is een slechte raadgever :)

Accepteer dat je de fout bent ingegaan en leer er van. Die schuldgevoelens worden minder naarmate je wat gebeurd is accepteert. Tijd en een selectief geheugen doen de rest!
En maak zo de weg vrij om het vaker te doen? Niet te hoeven kijken naar waarom je vreemd ging?
pi_120027793
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:06 schreef Canillas het volgende:

[..]

En maak zo de weg vrij om het vaker te doen? Niet te hoeven kijken naar waarom je vreemd ging?
Dat was de alcohol!
Acht Cola, Acht Bier!
pi_120027820
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:06 schreef right_turn het volgende:
Dat was de alcohol!
Nee, je grijpt de alcohol aan om iets te doen, dat vervolgens 'goed' te praten en niet naar jezelf te hoeven kijken.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 7 december 2012 @ 10:09:48 #56
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_120027875
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:03 schreef Canillas het volgende:

[..]

Het was maar een 'foutje' maar het durven vertellen doe je niet?
Het heeft niks met durven te maken, maar alles met de consequenties.
pi_120027915
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:09 schreef Kreator het volgende:

[..]

Het heeft niks met durven te maken, maar alles met de consequenties.
Die je niet onder ogen durft te komen?
pi_120027974
Dit had je gelijk moeten vertellen, nu gaat hij je nooit meer vergeven.
(of hij zit goed onder de plak, dat kan ook).

Drank is geen excuus, op elk vlak, dus wees gewoon eerlijk tegenover je vriend, ons, en jezelf :)
  Official ESF Kreviewer vrijdag 7 december 2012 @ 10:14:47 #59
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_120027992
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:11 schreef Canillas het volgende:

[..]

Die je niet onder ogen durft te komen?
....nee, ik zeg dus net: Het heeft niks met durven te maken. Wat snap je daar niet aan.
Als je consequenties kunt overzien (ongelukkige vriend, einde relatie, verrotte kerst, etc) dan maak je een weloverwogen beslissing die niets met durf te maken heeft.

Wat schiet je met de waarheid op in zo'n geval? Niks.
pi_120028155
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:14 schreef Kreator het volgende:
....nee, ik zeg dus net: Het heeft niks met durven te maken. Wat snap je daar niet aan.
Als je consequenties kunt overzien (ongelukkige vriend, einde relatie, verrotte kerst, etc) dan maak je een weloverwogen beslissing die niets met durf te maken heeft.

Wat schiet je met de waarheid op in zo'n geval? Niks.
Dan zijn allemaal consequenties ja, mogelijkheden waarvoor je zelf hebt gezorgd dat ze bestaan.

Andere consequentie is dat je je partner samen laat zijn met iemand die niet alleen zo egoïstisch kan zijn om vreemd te gaan maar ook nog zo egoïstisch om daarover te liegen, uit te zoeken waarom dat moment van zwakte er was en zo de kans op herhaling laat bestaat, wat is verrotter op lange termijn?

IK wilde vreemd gaan en nu wil IK de consequenties daarvan niet; het draait alleen om IK.

Als je zo overtuigd bent van wat je doet, waarom dat niet laten zien? Wat schiet je met liegen op, behalve dat je zelf buiten schot blijft?

''Egoïstisch: Altijd op eigen voordeel bedacht'' zou een leuke wereld zijn als iedereen zo dacht en handelde. Maar goed, dan kan je egoïstisch 'genoeg'' zijn dat dat je niet uitmaakt, het draait immers om jou.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 7 december 2012 @ 10:23:17 #61
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_120028222
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:20 schreef Canillas het volgende:

[..]

Dan zijn allemaal consequenties ja, mogelijkheden waarvoor je zelf hebt gezorgd dat ze bestaan.

Andere consequentie is dat je je partner samen laat zijn met iemand die niet alleen zo egoïstisch kan zijn om vreemd te gaan maar ook nog zo egoïstisch om daarover te liegen, uit te zoeken waarom dat moment van zwakte er was en zo de kans op herhaling laat bestaat, wat is verrotter op lange termijn?

IK wilde vreemd gaan en nu wil IK de consequenties daarvan niet; het draait alleen om IK.

Als je zo overtuigd bent van wat je doet, waarom dat niet laten zien?

''Egoïstisch: Altijd op eigen voordeel bedacht'' zou een leuke wereld zijn als iedereen zo dacht en handelde. Maar goed, dan kan je egoïstisch 'genoeg'' zijn dat dat je niet uitmaakt, het draait immers om jou.
:'). Begrijpend lezen is niet je sterkste kant, dat is wel duidelijk. Ik zeg toch: Wordt haar vriend er gelukkiger of ongelukkiger van als hij het weet? Dat kun je wel met enige zekerheid bepalen.
Als het eenmalig is, kun je dat een keer verzwijgen. Een fout maken is menselijk.
Ik zou het ieg absoluut niet willen weten omdat ik iemand nooit meer helemaal zou vertrouwen.
pi_120028391
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:23 schreef Kreator het volgende:

[..]

:'). Begrijpend lezen is niet je sterkste kant, dat is wel duidelijk. Ik zeg toch: Wordt haar vriend er gelukkiger of ongelukkiger van als hij het weet? Dat kun je wel met enige zekerheid bepalen.
Als het eenmalig is, kun je dat een keer verzwijgen. Een fout maken is menselijk.
Ik zou het ieg absoluut niet willen weten omdat ik iemand nooit meer helemaal zou vertrouwen.
Als het eenmalig is: ignorance is bliss. Absoluut.

Ik vind het ook egoistisch om het vanuit schuldgevoel te vertellen. Lucht vast lekker op, maar ondertussen laat je de ander z'n wereld instorten. Maar je bent wel lekker je ei kwijt, he? Hou het lekker bij je als je relatie je lief is en deal zelf met je schuldgevoel.
pi_120028461
Waar is Taurus?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_120028498
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:23 schreef Kreator het volgende:
Dat is precies het punt voor je laffe houding; je wil het niet weten hoe het echt zit, je wil niet weten hoe het echt is, je wil dat niet voelen en gelooft daarom liever in een leugen.

En ja, wat maakt het nou eigenlijk uit dat vreemd gaan, wat maakt het uit dat je niet instaat was iets te laten, iets niet te doen, iets wat voor iemand waar je een relatie mee hebt schadelijke gevolgen zou hebben als diegene erachter komt, er zijn genoeg mensen die dat soort dingen niet kunnen laten, mensen die stelen, die vrouwen slaan, ze kunnen het allemaal niet laten en fouten maken is menselijk toch?
pi_120028517
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 december 2012 08:39 schreef Deetch het volgende:
"onbedoeld" :')
Dit ja. :') _O-
pi_120028666
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:32 schreef Canillas het volgende:

[..]

Dat is precies het punt voor je laffe houding; je wil het niet weten hoe het echt zit, je wil niet weten hoe het echt is, je wil dat niet voelen en gelooft daarom liever in een leugen.

En ja, wat maakt het nou eigenlijk uit dat vreemd gaan, wat maakt het uit dat je niet instaat was iets te laten, iets niet te doen, iets wat voor iemand waar je een relatie mee hebt schadelijke gevolgen zou hebben als diegene erachter komt, er zijn genoeg mensen die dat soort dingen niet kunnen laten, mensen die stelen, die vrouwen slaan, ze kunnen het allemaal niet laten en fouten maken is menselijk toch?
Ik vind dat je het wel wat dramatisch stelt hoor, allemaal. Ja inderdaad, mensen kunnen fouten maken (hoewel ik stelen en vrouwen slaan van een heel andere orde vind maar ga die discussie hier niet aan). Ik zou het niet hoeven weten als het een keer zou gebeuren in een jarenlange relatie.

Waarom gelijk het oordeel 'laf' hieraan hangen, dat snap ik niet zo. Ieder z'n eigen gevoel en mening toch.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 7 december 2012 @ 10:40:41 #67
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_120028734
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:32 schreef Canillas het volgende:

[..]

quote:
2s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:28 schreef SlaadjeBla het volgende:

Ik vind het ook egoistisch om het vanuit schuldgevoel te vertellen. Lucht vast lekker op, maar ondertussen laat je de ander z'n wereld instorten. Maar je bent wel lekker je ei kwijt, he? Hou het lekker bij je als je relatie je lief is en deal zelf met je schuldgevoel.
En voor de rest ben ik klaar met je, als je mij laf blijft noemen.
pi_120028762
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:38 schreef Lyza666 het volgende:
Ik vind dat je het wel wat dramatisch stelt hoor, allemaal. Ja inderdaad, mensen kunnen fouten maken (hoewel ik stelen en vrouwen slaan van een heel andere orde vind maar ga die discussie hier niet aan). Ik zou het niet hoeven weten als het een keer zou gebeuren in een jarenlange relatie.

Waarom gelijk het oordeel 'laf' hieraan hangen, dat snap ik niet zo. Ieder z'n eigen gevoel en mening toch.
En het feit dat je iets doet waarvan je een ander op z'n minst kwetst maar dat niet kan/kon laten, dat zou je niet zorgelijk vinden?

Daarvoor weglopen is het laffe en wat de problemen geeft, die houding van ervoor weglopen.
pi_120028794
quote:

[..]

Tsja maar is het alleen maar uit schuldgevoel vertellen. 'Maar zelf met je schuldgevoel moeten dealen', ik vind het maar een zwak excuus om lekker onder de consequenties van een boze partner en een verpeste relatie uit te komen.
En die consequenties moet je ook onder ogen zien als je zoiets doet, niet alleen je eigen schuldgevoel.
  vrijdag 7 december 2012 @ 10:43:14 #70
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_120028801
Ik ben het eens met Kreator. Dat je je op dit moment schuldig voelt is prima, en goed ook want dat betekent dat het waarschijnlijk niet nog een keer gaat gebeuren. Maar verder is er helemaal niemand mee gebaat om hier een issue van te maken.

Tenzij de relatie momenteel waanzinnig saai is, dan is een dergelijk relletje wel aardig om de boel een beetje wakker te schudden. Maar ik denk niet dat iemand daar op zit te wachten.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_120028808
quote:
En het is niet egoistisch om voor de ander te bepalen of hij/zij het mag weten?

:')
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_120028815
quote:

Hoe komt het dat de mogelijkheid om de ander zijn of haar wereld in te laten storten er is? Omdat je iets gedaan hebt, je kon iets niet laten, wil je iemand echt samen laten zijn met iemand die daartoe in staat is en vervolgens ook nog eens voor het kijken naar hoe het komt weg loopt?
pi_120028863
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:41 schreef Canillas het volgende:

[..]

En het feit dat je iets doet waarvan je een ander op z'n minst kwetst maar dat niet kan/kon laten, dat zou je niet zorgelijk vinden?

Daarvoor weglopen is het laffe en wat de problemen geeft, die houding van ervoor weglopen.
Nou ja, dat je er een ander mee zou kunnen kwetsen maakt het ook fout. Ik praat vreemdgaan niet goed, maar zie niet zoveel heil in het altijd maar moeten vertellen aan je partner.

Jij maakt ervan dat er gelijk een onderliggend probleem binnen de relatie moet zijn als een van beiden vreemdgaat. Ik denk niet dat dat altijd zo is. Niet bij een eenmalig dingetje. Mocht het vaker gebeuren, of er gevoelens zijn voor de ander wordt het anders natuurlijk.
pi_120028868
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:40 schreef Kreator het volgende:
En voor de rest ben ik klaar met je, als je mij laf blijft noemen.
Ik drukte me verkeerd uit, het is laf in de zin van een stukje vluchtgedrag, dingen niet onder ogen willen komen, voor een leugen kiezen om een aan de werkelijkheid te ontsnappen.
pi_120028891
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:02 schreef Kreator het volgende:

[..]

Als je over zoiets onbenulligs al niet kunt praten dan is je relatie wel gedoemd om te mislukken. :')
pi_120028920
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:45 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Als je over zoiets onbenulligs al niet kunt praten dan is je relatie wel gedoemd om te mislukken. :')
Ik zou er best over kunnen praten en willen praten als die behoefte er is, maar hoef het niet perse te weten. Nuanceverschil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')