Het was maar een 'foutje' maar het durven vertellen doe je niet?quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:02 schreef Kreator het volgende:
[..]. Want van de waarheid wordt hij gelukkiger?
.
Als je vreemdgaat uit onvrede, of omdat je verliefd bent op een ander...ok. Maar een eenmalig 'foutje'...moet je niet vertellen.
En maak zo de weg vrij om het vaker te doen? Niet te hoeven kijken naar waarom je vreemd ging?quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:05 schreef right_turn het volgende:
Nooit vertellen dat je vreemd bent gegaan als je relatie je lief is. Dat levert alleen maar vertrouwensproblemen op. Als je zeker weet dat je door wilt gaan met diegene waar je nu mee ben, accepteer dat je een fout gemaakt hebt, en ook nog eens onder de invloed van alcohol. Alcohol is een slechte raadgever
Accepteer dat je de fout bent ingegaan en leer er van. Die schuldgevoelens worden minder naarmate je wat gebeurd is accepteert. Tijd en een selectief geheugen doen de rest!
Dat was de alcohol!quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:06 schreef Canillas het volgende:
[..]
En maak zo de weg vrij om het vaker te doen? Niet te hoeven kijken naar waarom je vreemd ging?
Nee, je grijpt de alcohol aan om iets te doen, dat vervolgens 'goed' te praten en niet naar jezelf te hoeven kijken.quote:
Het heeft niks met durven te maken, maar alles met de consequenties.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:03 schreef Canillas het volgende:
[..]
Het was maar een 'foutje' maar het durven vertellen doe je niet?
Die je niet onder ogen durft te komen?quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:09 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het heeft niks met durven te maken, maar alles met de consequenties.
....nee, ik zeg dus net: Het heeft niks met durven te maken. Wat snap je daar niet aan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:11 schreef Canillas het volgende:
[..]
Die je niet onder ogen durft te komen?
Dan zijn allemaal consequenties ja, mogelijkheden waarvoor je zelf hebt gezorgd dat ze bestaan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:14 schreef Kreator het volgende:
....nee, ik zeg dus net: Het heeft niks met durven te maken. Wat snap je daar niet aan.
Als je consequenties kunt overzien (ongelukkige vriend, einde relatie, verrotte kerst, etc) dan maak je een weloverwogen beslissing die niets met durf te maken heeft.
Wat schiet je met de waarheid op in zo'n geval? Niks.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:20 schreef Canillas het volgende:
[..]
Dan zijn allemaal consequenties ja, mogelijkheden waarvoor je zelf hebt gezorgd dat ze bestaan.
Andere consequentie is dat je je partner samen laat zijn met iemand die niet alleen zo egoïstisch kan zijn om vreemd te gaan maar ook nog zo egoïstisch om daarover te liegen, uit te zoeken waarom dat moment van zwakte er was en zo de kans op herhaling laat bestaat, wat is verrotter op lange termijn?
IK wilde vreemd gaan en nu wil IK de consequenties daarvan niet; het draait alleen om IK.
Als je zo overtuigd bent van wat je doet, waarom dat niet laten zien?
''Egoïstisch: Altijd op eigen voordeel bedacht'' zou een leuke wereld zijn als iedereen zo dacht en handelde. Maar goed, dan kan je egoïstisch 'genoeg'' zijn dat dat je niet uitmaakt, het draait immers om jou.
Als het eenmalig is: ignorance is bliss. Absoluut.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:23 schreef Kreator het volgende:
[..]. Begrijpend lezen is niet je sterkste kant, dat is wel duidelijk. Ik zeg toch: Wordt haar vriend er gelukkiger of ongelukkiger van als hij het weet? Dat kun je wel met enige zekerheid bepalen.
Als het eenmalig is, kun je dat een keer verzwijgen. Een fout maken is menselijk.
Ik zou het ieg absoluut niet willen weten omdat ik iemand nooit meer helemaal zou vertrouwen.
Dat is precies het punt voor je laffe houding; je wil het niet weten hoe het echt zit, je wil niet weten hoe het echt is, je wil dat niet voelen en gelooft daarom liever in een leugen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:23 schreef Kreator het volgende:
. Begrijpend lezen is niet je sterkste kant, dat is wel duidelijk. Ik zeg toch: Wordt haar vriend er gelukkiger of ongelukkiger van als hij het weet? Dat kun je wel met enige zekerheid bepalen.
Als het eenmalig is, kun je dat een keer verzwijgen. Een fout maken is menselijk.
Ik zou het ieg absoluut niet willen weten omdat ik iemand nooit meer helemaal zou vertrouwen.
Ik vind dat je het wel wat dramatisch stelt hoor, allemaal. Ja inderdaad, mensen kunnen fouten maken (hoewel ik stelen en vrouwen slaan van een heel andere orde vind maar ga die discussie hier niet aan). Ik zou het niet hoeven weten als het een keer zou gebeuren in een jarenlange relatie.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:32 schreef Canillas het volgende:
[..]
Dat is precies het punt voor je laffe houding; je wil het niet weten hoe het echt zit, je wil niet weten hoe het echt is, je wil dat niet voelen en gelooft daarom liever in een leugen.
En ja, wat maakt het nou eigenlijk uit dat vreemd gaan, wat maakt het uit dat je niet instaat was iets te laten, iets niet te doen, iets wat voor iemand waar je een relatie mee hebt schadelijke gevolgen zou hebben als diegene erachter komt, er zijn genoeg mensen die dat soort dingen niet kunnen laten, mensen die stelen, die vrouwen slaan, ze kunnen het allemaal niet laten en fouten maken is menselijk toch?
quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:32 schreef Canillas het volgende:
[..]
Dat is precies het punt voor je laffe houding; je wil het niet weten hoe het echt zit, je wil niet weten hoe het echt is, je wil dat niet voelen en gelooft daarom liever in een leugen.
En ja, wat maakt het nou eigenlijk uit dat vreemd gaan, wat maakt het uit dat je niet instaat was iets te laten, iets niet te doen, iets wat voor iemand waar je een relatie mee hebt schadelijke gevolgen zou hebben als diegene erachter komt, er zijn genoeg mensen die dat soort dingen niet kunnen laten, mensen die stelen, die vrouwen slaan, ze kunnen het allemaal niet laten en fouten maken is menselijk toch?
En voor de rest ben ik klaar met je, als je mij laf blijft noemen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:28 schreef SlaadjeBla het volgende:
Ik vind het ook egoistisch om het vanuit schuldgevoel te vertellen. Lucht vast lekker op, maar ondertussen laat je de ander z'n wereld instorten. Maar je bent wel lekker je ei kwijt, he? Hou het lekker bij je als je relatie je lief is en deal zelf met je schuldgevoel.
En het feit dat je iets doet waarvan je een ander op z'n minst kwetst maar dat niet kan/kon laten, dat zou je niet zorgelijk vinden?quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:38 schreef Lyza666 het volgende:
Ik vind dat je het wel wat dramatisch stelt hoor, allemaal. Ja inderdaad, mensen kunnen fouten maken (hoewel ik stelen en vrouwen slaan van een heel andere orde vind maar ga die discussie hier niet aan). Ik zou het niet hoeven weten als het een keer zou gebeuren in een jarenlange relatie.
Waarom gelijk het oordeel 'laf' hieraan hangen, dat snap ik niet zo. Ieder z'n eigen gevoel en mening toch.
Tsja maar is het alleen maar uit schuldgevoel vertellen. 'Maar zelf met je schuldgevoel moeten dealen', ik vind het maar een zwak excuus om lekker onder de consequenties van een boze partner en een verpeste relatie uit te komen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:28 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Als het eenmalig is: ignorance is bliss. Absoluut.
Ik vind het ook egoistisch om het vanuit schuldgevoel te vertellen. Lucht vast lekker op, maar ondertussen laat je de ander z'n wereld instorten. Maar je bent wel lekker je ei kwijt, he? Hou het lekker bij je als je relatie je lief is en deal zelf met je schuldgevoel.
En het is niet egoistisch om voor de ander te bepalen of hij/zij het mag weten?quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:28 schreef SlaadjeBla het volgende:
Hoe komt het dat de mogelijkheid om de ander zijn of haar wereld in te laten storten er is? Omdat je iets gedaan hebt, je kon iets niet laten, wil je iemand echt samen laten zijn met iemand die daartoe in staat is en vervolgens ook nog eens voor het kijken naar hoe het komt weg loopt?quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:28 schreef SlaadjeBla het volgende:
Nou ja, dat je er een ander mee zou kunnen kwetsen maakt het ook fout. Ik praat vreemdgaan niet goed, maar zie niet zoveel heil in het altijd maar moeten vertellen aan je partner.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:41 schreef Canillas het volgende:
[..]
En het feit dat je iets doet waarvan je een ander op z'n minst kwetst maar dat niet kan/kon laten, dat zou je niet zorgelijk vinden?
Daarvoor weglopen is het laffe en wat de problemen geeft, die houding van ervoor weglopen.
Ik drukte me verkeerd uit, het is laf in de zin van een stukje vluchtgedrag, dingen niet onder ogen willen komen, voor een leugen kiezen om een aan de werkelijkheid te ontsnappen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:40 schreef Kreator het volgende:
En voor de rest ben ik klaar met je, als je mij laf blijft noemen.
Als je over zoiets onbenulligs al niet kunt praten dan is je relatie wel gedoemd om te mislukken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:02 schreef Kreator het volgende:
[..]. Want van de waarheid wordt hij gelukkiger?
.
Als je vreemdgaat uit onvrede, of omdat je verliefd bent op een ander...ok. Maar een eenmalig 'foutje'...moet je niet vertellen.
Ik zou er best over kunnen praten en willen praten als die behoefte er is, maar hoef het niet perse te weten. Nuanceverschil.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:45 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Als je over zoiets onbenulligs al niet kunt praten dan is je relatie wel gedoemd om te mislukken.
Nee geen onderliggend probleem in de relatie, een persoonlijk behoorlijk blootliggend probleem met iets niet kunnen laten, ook als dat schadelijke gevolgen voor een ander zou kunnen hebben, helemaal als je om die persoon zegt te geven.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:45 schreef Lyza666 het volgende:
Nou ja, dat je er een ander mee zou kunnen kwetsen maakt het ook fout. Ik praat vreemdgaan niet goed, maar zie niet zoveel heil in het altijd maar moeten vertellen aan je partner.
Jij maakt ervan dat er gelijk een onderliggend probleem binnen de relatie moet zijn als een van beiden vreemdgaat. Ik denk niet dat dat altijd zo is. Niet bij een eenmalig dingetje. Mocht het vaker gebeuren, of er gevoelens zijn voor de ander wordt het anders natuurlijk.
Ik zou ook wel willen dat diegene naar zichzelf zou kijken maar daar hoef ik niet direct deelgenoot van te zijn.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:46 schreef Canillas het volgende:
[..]
Nee geen onderliggend probleem in de relatie, een persoonlijk behoorlijk blootliggend probleem met iets niet kunnen laten, ook als dat schadelijke gevolgen voor een ander zou kunnen hebben, helemaal als je om die persoon zegt te geven.
Dat is het wel. Vreemdgaan is in de basis al egoistisch hè. Daar gaat het ook niet over. Het gaat erom of de consequenties opwegen tegen een stukje 'opluchting' en 'eerlijkheid'.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:43 schreef PBateman1978 het volgende:
En het is niet egoistisch om voor de ander te bepalen of hij/zij het mag weten?
Wie zegt dat ik dat niet zou kunnen? Ik zou het niet willen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:45 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Als je over zoiets onbenulligs al niet kunt praten dan is je relatie wel gedoemd om te mislukken.
Ja, niet dus.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:45 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ik drukte me verkeerd uit, het is laf in de zin van een stukje vluchtgedrag, dingen niet onder ogen willen komen, voor een leugen kiezen om een aan de werkelijkheid te ontsnappen.
Ja dat zou ik willen weten idd.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:50 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat is het wel. Vreemdgaan is in de basis al egoistisch hè. Daar gaat het ook niet over. Het gaat erom of de consequenties opwegen tegen een stukje 'opluchting' en 'eerlijkheid'.
Zou jij het willen weten als Kluts in het begin van jullie relatie een keer een verkeerde afslag heeft genomen? Wordt je daar beter van? Ik denk het niet.
...ik moet je wat vertellen...quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:51 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ja dat zou ik willen weten idd.
En ja daar word ik dan beter van.
Vind jij dat je als mens het recht hebt om te weten met wie je je inlaat? Dat je je anders voordoen dan je bent om daar een voordeel (het ontlopen van consequenties) uit te halen iets kwalijks is? Dat als je een relatie hebt gebaseerd op eerlijkheid en vertrouwen en niet op vals vertrouwen, wat dus ook geen vertrouwen is?quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:50 schreef Kreator het volgende:
Dat is het wel. Vreemdgaan is in de basis al egoistisch hè. Daar gaat het ook niet over. Het gaat erom of de consequenties opwegen tegen een stukje 'opluchting' en 'eerlijkheid'.
Zou jij het willen weten als Kluts in het begin van jullie relatie een keer een verkeerde afslag heeft genomen? Wordt je daar beter van? Ik denk het niet.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:33 schreef Wanderlust. het volgende:
Per ongeluk vreemdgegaan. Door alcohol
.
Ik zou het vertellen voordat jij dit met je zatte kop zelf per ongeluk doet.
Jij hebt al helemaal geen recht om iemand van zo'n advies te voorzien.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:05 schreef right_turn het volgende:
Nooit vertellen dat je vreemd bent gegaan als je relatie je lief is. Dat levert alleen maar vertrouwensproblemen op. Als je zeker weet dat je door wilt gaan met diegene waar je nu mee ben, accepteer dat je een fout gemaakt hebt, en ook nog eens onder de invloed van alcohol. Alcohol is een slechte raadgever
Accepteer dat je de fout bent ingegaan en leer er van. Die schuldgevoelens worden minder naarmate je wat gebeurd is accepteert. Tijd en een selectief geheugen doen de rest!
Uh-huh.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:52 schreef Kreator het volgende:
[..]
...ik moet je wat vertellen...
Nee, dat kan. Dat mag ook. Maar ik niet..
Ervaringsdeskundigequote:Op vrijdag 7 december 2012 10:56 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Jij hebt al helemaal geen recht om iemand van zo'n advies te voorzien.
Eens met het vergeven als het eenmalig en uit geilheid zou zijn geweest. Deal with it, en leer verdomme van je fout.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:53 schreef Lyza666 het volgende:
Mocht mijn partner ooit een keer vreemdgaan uit geilheid - in de zin van een eenmalige fout - dan zou ik niet willen dat hij het zou vertellen. Hou maar gewoon je muil, deal met je eigen schuldgevoel en door. Een fout maken is menselijk en met vertellen los je m.i. niets op.
Het wordt uiteraard anders als er gevoelens voor de ander zouden zijn of het vaker zou gebeuren. Dan moet je samen gaan kijken wat je ermee wilt.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:31 schreef Kreator het volgende:
Als het 100% eenmalig was, dan zou ik het niet vertellen. Dan maak je meer kapot dan dat je er goed mee doet.
Denk er over na. Wat schiet je ermee op dat je het vertelt? Opluchting? DIe is snel weg als je vriend je verlaat.
Dit dus.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:28 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Nee, ik vind je gewoon een lul gezien jouw vorige topic en wil niet dat jij andere mensen aansteekt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:58 schreef right_turn het volgende:
[..]
Ervaringsdeskundige![]()
Als je de ander geen pijn wilt doen... zwijgen!
Ik vind dat je zwetst.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:53 schreef Canillas het volgende:
[..]
Vind jij dat je als mens het recht hebt om te weten met wie je je inlaat? Dat je je anders voordoen dan je bent om daar een voordeel (het ontlopen van consequenties) uit te halen iets kwalijks is? Dat als je een relatie hebt gebaseerd op eerlijkheid en vertrouwen en niet op vals vertrouwen, wat dus ook geen vertrouwen is?
Schat, praat niet van die stront en doe niet zo zielig. Jij bent geen slachtoffer. Jij ben er met je volle verstand bij geweest en alle schuld ligt bij jou. Je bent ook een slet. Punt. Of anderen dat nou wel of niet tegen je zeggen verandert daar helemaal niets aan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:09 schreef birdy-x het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ik ook moet zeggen met wie ik vreemd ben gegaan en dat hij die persoon erger vindt dan het vreemdgaan misschien. Die persoon waar ik mee ben vreemdgegaan had ook niet misbruik moeten maken van mijn vertrouwen.
En dit is net voor de kerstdagen wat het maar moeilijker maakt. We hebben allemaal al plannen en als dit dan uitkomt.... dan ben ik ook bang dat ik als slet of hoer wordt geziendoor de rest.
Dat is nogal zwak. Hij maakte misbruik van jouw vertrouwen? Jij dook toch met hem in bed?Of ben je niet helemaal honderd en daardoor niet in staat eigen beslissingen te nemen?quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:09 schreef birdy-x het volgende:
Ik ben bang dat ik ook moet zeggen met wie ik vreemd ben gegaan en dat hij die persoon erger vindt dan het vreemdgaan misschien. Die persoon waar ik mee ben vreemdgegaan had ook niet misbruik moeten maken van mijn vertrouwen.
Het probleem wat mij betrefd daarmee is dat schuldgevoel vraagtekens op gaat roepen, een partner die zich afvraagt wat er mis is.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:07 schreef Nies het volgende:
Ignorance is bliss.
Mocht mijn vriend (die ik niet heb) ooit in een dronken/geilige bui een dergelijk eenmalige actie uithalen zou ik het niet willen weten.
Als er gevoelens bijkomen of het is geen eenmalige actie meer dan is het wat anders, maar ongelukjes gebeuren. Het schuldgevoel zoekt ie zelf maar uit, dat is zijn verdiende loon mbt zo'n actie, maar mij daar graag niet mijn leven moeilijker mee maken.
Hier hetzelfde, mocht mijn vriendin het ooit in haar hoofd halen om te doen, dan wil ik het niet weten. Hou het dan maar lekker voor jezelf. Als er een structureel probleem is binnen de relatie, dan hebben we het daar wel over en niet over de gevolgen van dit structurele probleem. Met gevoelens is het wat anders, maar soms denk ik ook wel eens "het is maar seks".quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:07 schreef Nies het volgende:
Ignorance is bliss.
Mocht mijn vriend (die ik niet heb) ooit in een dronken/geilige bui een dergelijk eenmalige actie uithalen zou ik het niet willen weten.
Als er gevoelens bijkomen of het is geen eenmalige actie meer dan is het wat anders, maar ongelukjes gebeuren. Het schuldgevoel zoekt ie zelf maar uit, dat is zijn verdiende loon mbt zo'n actie, maar mij daar graag niet mijn leven moeilijker mee maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |