abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120025664
Een tijdje geleden ben ik onbedoeld vreemdgegaan. Ik had te veel gedronken en eindigde met iemand in bed. Ik baal hier enorm van dat ik zoiets heb gedaan. Al een tijdje kan ik er niet van slapen omdat ik het mijn vriend wil vertellen en er niet mee kan leven, maar ik vraag mij zo af of hij mij wil vergeven. Dit was de grootste fout in mijn leven en met die persoon ook. Het was ook helemaal onbedoeld en had hier geen plannen voor.

Aan de ene kant kan ik er zelf niet mee leven en aan de andere kant wil hij dit wel weten, want anders zou hij er niet achter komen.

Hoe leg je dit uit.... en moet ik het wel vertellen of zelf hiermee blijven leven...
pi_120025694
Doe het niet.
  vrijdag 7 december 2012 @ 08:31:03 #3
300252 Rembrand21
Rembrandt Harmenszoon van Rijn
pi_120025743
Het hem gewoon vertellen en de consequenties aanvaarden...
Don’t mess too much with your hair, or by the time you're 40, it will look 85.
  vrijdag 7 december 2012 @ 08:36:30 #4
313135 Softfeel
feel how soft it can be
pi_120025818
Ben meids genoeg en ben eerlijk,
Dan ben je het kwijt.

Is ook beter voor hem om te vertellen want als hij het zou doen dan wil je het ook weten
You think you get it, which isn't the same as actually getting it. Get it?
What in the name of what's-its-name are you doing?
ik stop pas als de dame volledig bevredigd is
pi_120025863
"onbedoeld" :')
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_120025876
Wil je dat jij het hem vertelt of dat hij er zelf achterkomt over een poosje? Vreemdgaan komt nl. altijd uit.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_120025885
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 08:25 schreef birdy-x het volgende:
Hoe leg je dit uit.... en moet ik het wel vertellen of zelf hiermee blijven leven...
Ik zou het vertellen. Als je het niet verteld heb je geheimen voor je partner.
pi_120025900
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 december 2012 08:41 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Ik zou het vertellen. Als je het niet verteld heb je geheimen voor je partner.
En geheimen voor je partner moet je niet willen?
pi_120025917
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 08:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En geheimen voor je partner moet je niet willen?
Zulke geheimen niet. Niet zo goed voor je relatie, in mijn mening.
  vrijdag 7 december 2012 @ 08:43:10 #10
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_120025918
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 december 2012 08:40 schreef Deetch het volgende:
Wil je dat jij het hem vertelt of dat hij er zelf achterkomt over een poosje? Vreemdgaan komt nl. altijd uit.
dat is niet waar
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_120025926
quote:
99s.gif Op vrijdag 7 december 2012 08:43 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Zulke geheimen niet. Niet zo goed voor je relatie, in mijn mening.
Dat is een andere discussie, degene waar ik op reageerde doet net alsof geheimen hebben voor je partner een doodzonde is :D
pi_120025943
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 08:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is een andere discussie, degene waar ik op reageerde doet net alsof geheimen hebben voor je partner een doodzonde is :D
In dit geval kan ik het wel snappen. Neem niet weg dat ik zo veel mogelijk eerlijk probeer te zijn O-) met de nadruk op zoveel mogelijk, en probeer. :9
pi_120026014
Als je het vertel is het over
pi_120026044
Als teveel gedronken je excuus is..dan zou ik maar nooit meer gaan drinken als ik jou was.
:]
pi_120026048
Vertellen en de consequenties ondergaan. Verplaats je anders in zijn schoenen, hoe zou jij het vinden als hij was vreemdgegaan (ookal was het 'per ongeluk' :') ) en dan weer doodleuk bij jou kwam liggen en lief doen etc?
Door het niet te vertellen geef je hem geen keuze om hierover te beslissen, misschien vergeeft hij het je omdat je er zo'n spijt van hebt, misschien wil hij niks meer van je weten, of iets daartussen, maar laat hem die keuze maken.
pi_120026102
quote:
Een tijdje geleden ben ik onbedoeld vreemdgegaan.
Ongelukjes gebeuren, snapt hij ook wel. Dus waar maak je je druk om?
pi_120026104
quote:

je stelt twee verschillende vragen:

1) moet ik het wel vertellen of zelf hiermee blijven leven

Niemand anders dan jezelf kan hierop antwoorden... jij moet de pro's en cons tegen elkaar afwegen.
Inclusief de nadelen die beide keuzes hebben:
eerlijk zijn versus liegen, maar ook de kans lopen dat de relatie kapot gaat of dat risico iig niet nemen.

er is geen direkt 'veilige' keuze, door het vreemdgaan bestaat sowieso een groot risico dat je je relatie verliest, maar dat risico zélf bestaat sowieso, los ervan of je nu eerlijk bent of niet.

De tweede vraag is interssanter: "Hoe leg je het uit"

Ik zou daarin stellen dat alle vormen van 'uitvluchten' meestal niet goed zijn, ook niet 'dat je dronken was'.
wat misschien voor jezelf een leuke 'uitweg' lijkt om je verantworodelijkheid te ontkennen, kan juist jou als partner des te onbetrouwbaarder maken, kennelijk weet je onder omstandigheden niet wat je doet, en dat is niet leuk voor een partner die minimaal in jou zijn vertrouwen zou moeten hebben.

Een tweede ding dat ik niet te snel zou stellen is 'dat je verwacht dat hij je zou moeten vergeven'... dat zal niet zo makkelijk zijn en is zeker niet iets dat jij zou moeten gaan stellen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 7 december 2012 @ 08:53:49 #18
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_120026112
Als je relatie je lief is vertel je het niet, mits niemand anders het weet. Dat knagende gevoel gaat vanzelf over.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_120026122
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 08:50 schreef JackieBrown het volgende:
Vertellen en de consequenties ondergaan. Verplaats je anders in zijn schoenen, hoe zou jij het vinden als hij was vreemdgegaan (ookal was het 'per ongeluk' :') ) en dan weer doodleuk bij jou kwam liggen en lief doen etc?
Door het niet te vertellen geef je hem geen keuze om hierover te beslissen, misschien vergeeft hij het je omdat je er zo'n spijt van hebt, misschien wil hij niks meer van je weten, of iets daartussen, maar laat hem die keuze maken.
Wat niet weet wat niet deert he.
pi_120026163
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 08:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat niet weet wat niet deert he.
Ja, tot het ooit wel uitkomt en dan voelt ie zich nog erger bedrogen.
pi_120026183
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 08:56 schreef JackieBrown het volgende:

[..]

Ja, tot het ooit wel uitkomt en dan voelt ie zich nog erger bedrogen.
'Als dan tot ooit, is het kijken van een koe van achter in de kont'.
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:00:56 #22
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_120026215
En als je vriendje niet stevig in z'n schoenen staat, niet zelfverzekerd is oid dan vergeeft hij je toch wel. Omdat hij 't dan niet durft uit te maken (niet lullig bedoelt, maar 't is zo).
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_120026223
quote:
Een tijdje geleden ben ik onbedoeld vreemdgegaan. Ik had te veel gedronken
:')
pi_120026226
Geef hem een tegoed bon om ook een keer vreemd te gaan.

Vindt wel dat je het hem moet vertellen.
Via een andere weg het horen of merken, lijkt me een lelijker resultaat opleveren.
Maar zou niet vreemd op kijken als hij je actie niet kan waarderen.

Vindt vooral het per ongeluk in bed belanden stukje een beetje apart.
Dat je elkaar 'per ongeluk' een kus geeft .. mwhoa.. maar hoe je vervolgens dan per ongeluk naakt geraakt is natuurlijk niet echt te verklaren. Daar ben je toch wel net iets te bewust bij. Of je moet je zo ver van de kaart hebben gezopen... maar dan weet je ook niet meer dat je met die andere naar bed bent geweest.
pi_120026232
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 08:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

'Als dan tot ooit, is het kijken van een koe van achter in de kont'.
Oke....
Maar stel het was jouw vriendin, zou je dan ook willen dat ze dat voor je geheim hield?

En dat geheimhouden is het begin van alle ellende want dan gaat ze zien dat ze ermee wegkomt en wordt de drempel steeds lager.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')