abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120030566
Accepteer wat je gedaan hebt en accepteer ook de gevolgen. Nu jij meer weet over jezelf en waar je toe in staat bent heeft jouw partner dat recht ook.
hi there good people
  vrijdag 7 december 2012 @ 11:31:55 #102
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_120030605
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:25 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Maar onbedoeld vreemdgaan? Ik kan me er niets bij voorstellen, dat lijkt me toch nog altijd een vrij bewuste actie.
Ik verbaas me er juist over dat zoveel mensen lijken te denken dat het een bewuste actie is. Als er één gebied is waar mensen zich niet rationeel gedragen dan is het wel op het vlak van liefde, gevoelens en seks.

Maar aan de andere kant past dat wel een beetje bij de huidige maatschappij. Tegenwoordig denken veel mensen dat het hele leven een opeenvolging van doelbewuste keuzes is, en als het niet goed met je gaat zal je wel de 'verkeerde keuzes' hebben gemaakt. Ik vraag me dan altijd af hoeveel levenservaring mensen hebben die dat roepen. Sommige dingen overkomen je nu eenmaal, en menselijk gedrag is niet altijd even rationeel en goed doordacht, zeker niet als er alcohol in het spel is.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_120030966
vreemd gaan ? it happens ; so what ?
  vrijdag 7 december 2012 @ 11:45:04 #104
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_120031189
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:31 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ik verbaas me er juist over dat zoveel mensen lijken te denken dat het een bewuste actie is. Als er één gebied is waar mensen zich niet rationeel gedragen dan is het wel op het vlak van liefde, gevoelens en seks.
Tja, ik ben zelf heel nuchter, ook in zo'n dingen. Ook al zou ik zo geil als de pest zijn en die mogelijkheid deed zich voor, dan zou ik toch in mijn achterhoofd houden dat ik een partner heb. Ik ben nog nooit ergens zo door verblind dat ik verder geen aandacht meer heb voor mijn omgeving. Ik denk altijd aan de gevolgen van mijn acties, bij alles wat ik doe, ook onder invloed van alcohol.

quote:
Maar aan de andere kant past dat wel een beetje bij de huidige maatschappij. Tegenwoordig denken veel mensen dat het hele leven een opeenvolging van doelbewuste keuzes is, en als het niet goed met je gaat zal je wel de 'verkeerde keuzes' hebben gemaakt. Ik vraag me dan altijd af hoeveel levenservaring mensen hebben die dat roepen. Sommige dingen overkomen je nu eenmaal, en menselijk gedrag is niet altijd even rationeel en goed doordacht, zeker niet als er alcohol in het spel is.
Gedeeltelijk ben ik het met je eens, de hele "succes is een keuze" mentaliteit zorgt nu juist voor de grote hoeveelheid burn outs die mensen in Nederland tegenwoordig hebben. Maar dat wil niet zeggen dat mensen zich niet bewust zijn van de gevolgen van hun acties, ik denk dat ze dat goed weten, maar misschien willen ze het niet zien. Vreemdgaan vind ik toch echt een bewuste actie, dat je nog een keer met iemand zoent in een geile bui kan ik heel goed begrijpen, maar voordat je er seks mee hebt, moet je eerst met diegene mee naar huis zodat je alleen bent, dan ga je richting slaapkamer (andere plaatsen mogen ook), kleed je elkaar uit en ga je bovenop elkaar liggen (om het even plastisch te beschrijven :P ) en daar zijn heel wat stappen waarbij je je kunt afvragen of het wel verstandig is om te doen. Kan me er werkelijk niets bij voorstellen dat je in al die tijd niet een keer gedacht hebt aan je partner. Het is niet iets dat in een fractie van een seconde gebeurd is zoals bijvoorbeeld een keer zoenen in een kroeg...
Don't let my username fool you...
pi_120031474
Misschien zwart wit, maar je raakt dronken, neukt een ander en dat is dan geen keuze?
hi there good people
  vrijdag 7 december 2012 @ 11:53:37 #106
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_120031574
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:45 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

en daar zijn heel wat stappen waarbij je je kunt afvragen of het wel verstandig is om te doen.
Ja, maar wel onder invloed van drank en waarschijnlijk ook lust-gevoelens, al die dingen beïnvloeden je vermogen om rationeel na te denken over waar je mee bezig bent.

Bij doelbewust vreemdgaan denk ik toch eerder aan een van te voren geplande vreemdga-actie, niet aan iets wat je in een dronken bui doet, waar je aan het begin van de avond misschien nog helemaal niet mee bezig was, en waarvan je de volgende morgen denkt "wtf heb ik nu weer gedaan?"
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 7 december 2012 @ 11:59:31 #107
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_120031846
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:51 schreef Javi het volgende:
Misschien zwart wit, maar je raakt dronken, neukt een ander en dat is dan geen keuze?
Nee, dat vind ik geen keuze. Als ik naar de kroeg ga doe ik dat omdat ik daar goede gevoelens bij heb, ik laat me dus leiden door mijn gevoelens. Ik ga niet eerst even heel rationeel er over na lopen denken of ik wel naar de kroeg moet gaan. Dat doe ik alleen als ik b.v. de volgende dag iets belangrijks heb en besluit niet te gaan of weinig te drinken die avond, pas dan neemt mijn ratio het over van mijn gevoelens.

Het is dus niet zo zwart wit, een groot deel van wat wij doen wordt bepaald door gevoelens, gebeurt op de automatische piloot. Lang niet alles wat wij doen is rationeel doordacht.
pi_120031954
Als je vooraf met elkaar hebt afgesproken niet vreemd te gaan moet je het vertellen. Dat achteraf gedraai van standpunten vind ik altijd zo vermoeiend. Zeg dan van tevoren dat je als je de behoefte hebt de buuf door te blaffen met je dronken harses je het niet zou vertellen. Dan weet iedereen van tevoren waar hij/zij aan toe is.

Overigens ben je helemaal triest als je je hebt laten neuken door een bekende van je vriend, die een gevoelige relatie heeft met hem.
pi_120032182
Ik vind dat hele " ik ben dronken dus ik neuk iemand omdat ik daar gevoelens bij heb en daarna als ik mijn roes heb uitgeslapen nemen mijn hersens het weer over "een zwak excuus.
hi there good people
  vrijdag 7 december 2012 @ 12:10:01 #110
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_120032291
Ik snap het probleem niet. Waarom zou seks iets exclusiefs moeten zijn voor 1 partner de rest van je leven. Seks is wat anders dan liefde..
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 7 december 2012 @ 12:11:48 #111
103012 Nies
Die hekse
pi_120032361
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:51 schreef Javi het volgende:
Dat is net zo goed een keuze als daarna je partner lastigvallen met jouw schuldgevoelens.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
  vrijdag 7 december 2012 @ 12:13:48 #112
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_120032430
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:07 schreef Javi het volgende:
Ik vind dat hele " ik ben dronken dus ik neuk iemand omdat ik daar gevoelens bij heb en daarna als ik mijn roes heb uitgeslapen nemen mijn hersens het weer over "een zwak excuus.
Het ontslaat je natuurlijk niet van je verantwoordelijkheid...

Ik heb in een dronken bui een keer iets tegen een vriend gezegd wat hem gekwetst heeft, heb ik de volgende dag ook heel veel spijt van gekregen en mijn excuses voor aangeboden. Maar was het een rationele keuze om dat tegen hem te zeggen? Nee, want als er ik rationeel over had nagedacht had ik het nooit gezegd omdat ik beseft had dat het hem zou kwetsen. Onder invloed werkt je ratio niet zo goed als je zou willen.
pi_120032503
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:53 schreef Joanne35 het volgende:
niet aan iets wat je in een dronken bui doet, waar je aan het begin van de avond misschien nog helemaal niet mee bezig was, en waarvan je de volgende morgen denkt "wtf heb ik nu weer gedaan?"
In de tussentijd zijn er talloze opties geweest om weg te gaan...

En als je niet voor jezelf in kunt staan onder invloed van alcohol, drink dan niet.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_120032550
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 december 2012 08:40 schreef Deetch het volgende:
Wil je dat jij het hem vertelt of dat hij er zelf achterkomt over een poosje? Vreemdgaan komt nl. altijd uit.
gelul altijd
:')
compact en kleverig.
pi_120032579
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 08:36 schreef Softfeel het volgende:
Ben meids genoeg en ben eerlijk,
Dan ben je het kwijt.

Is ook beter voor hem om te vertellen want als hij het zou doen dan wil je het ook weten
Ja dat is het juist, dan ben je het zelf kwijt en zit hij ermee, vertellen is egoïstisch :')
pi_120032679
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:13 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Nee, want als er ik rationeel over had nagedacht had ik het nooit gezegd omdat ik beseft had dat het hem zou kwetsen. Onder invloed werkt je ratio niet zo goed als je zou willen.
Ga ik in mee, maar het blijft toch jouw verantwoordelijkheid wat je in zo een toestand doet toch ? !
hi there good people
  vrijdag 7 december 2012 @ 12:21:40 #117
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_120032730
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:20 schreef Javi het volgende:

[..]

Ga ik in mee, maar het blijft toch jouw verantwoordelijkheid wat je in zo een toestand doet toch ? !
Ja, maar dat zei ik ook in het stuk dat je uit bovenstaande quote hebt weggeknipt ;)
pi_120032748
Sja wie zijn billen brand moet op de blaren zitten he . Met andere woorden je hebt iets gedaan waardoor je een ander goed kan kwetsen, dan denk ik wel dat je voor jezelf beter er eerlijk over kan zijn want anders blijf je steeds met een knagend gevoel zit.
En accepteer dat het soms ook even niet prettig consequenties aan vast zitten . Ik denk dat in dit soort gevallen wel eerlijkheid het beste is .
pi_120032965
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:21 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ja, maar dat zei ik ook in het stuk dat je uit bovenstaande quote hebt weggeknipt ;)
touche :P
hi there good people
  vrijdag 7 december 2012 @ 12:35:03 #120
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_120033237
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:10 schreef fathank het volgende:
Ik snap het probleem niet. Waarom zou seks iets exclusiefs moeten zijn voor 1 partner de rest van je leven. Seks is wat anders dan liefde..
Eens.

Maar dan moet je niet die commitment wel maken natuurlijk.
It's you my love, you who are the stranger
  vrijdag 7 december 2012 @ 12:38:03 #121
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_120033324
Als je van hem houdt, vertel je het hem.
Als je alleen van jezelf houdt, zwijg je.
  Moderator vrijdag 7 december 2012 @ 12:39:12 #122
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_120033362
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:45 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Tja, ik ben zelf heel nuchter, ook in zo'n dingen. Ook al zou ik zo geil als de pest zijn en die mogelijkheid deed zich voor, dan zou ik toch in mijn achterhoofd houden dat ik een partner heb. Ik ben nog nooit ergens zo door verblind dat ik verder geen aandacht meer heb voor mijn omgeving. Ik denk altijd aan de gevolgen van mijn acties, bij alles wat ik doe, ook onder invloed van alcohol.

[..]

Gedeeltelijk ben ik het met je eens, de hele "succes is een keuze" mentaliteit zorgt nu juist voor de grote hoeveelheid burn outs die mensen in Nederland tegenwoordig hebben. Maar dat wil niet zeggen dat mensen zich niet bewust zijn van de gevolgen van hun acties, ik denk dat ze dat goed weten, maar misschien willen ze het niet zien. Vreemdgaan vind ik toch echt een bewuste actie, dat je nog een keer met iemand zoent in een geile bui kan ik heel goed begrijpen, maar voordat je er seks mee hebt, moet je eerst met diegene mee naar huis zodat je alleen bent, dan ga je richting slaapkamer (andere plaatsen mogen ook), kleed je elkaar uit en ga je bovenop elkaar liggen (om het even plastisch te beschrijven :P ) en daar zijn heel wat stappen waarbij je je kunt afvragen of het wel verstandig is om te doen. Kan me er werkelijk niets bij voorstellen dat je in al die tijd niet een keer gedacht hebt aan je partner. Het is niet iets dat in een fractie van een seconde gebeurd is zoals bijvoorbeeld een keer zoenen in een kroeg...
Dit! Helemaal mee eens.

En zelfs bij zoenen heb je je kop er nog bij vind ik, maar ok... dat terzijde.
Mensen die vinden dat vreemdgaan niet rationeel is vind ik (het is mijn mening he, ik zeg ook ik VIND) ontzettend slap en die durven dus blijkbaar niet de verantwoordelijkheid te nemen voor hun keuzes.

Maar goed, iedereen denkt weer anders over dit soort dingen ;)
pi_120033492
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:35 schreef Inverted_World het volgende:
Maar dan moet je niet die commitment wel maken natuurlijk.
Exact, dat is wel vaak het probleem natuurlijk.

"Ik wil niet dat je vreemd gaat *huilhuil* !!" om later zelf de beentjes open te gooien.
  vrijdag 7 december 2012 @ 13:10:08 #124
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_120034539
Die zien we hier niet meer terug :')
All she wants and needs is just a little taste..
pi_120035013
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:10 schreef fathank het volgende:
Dat is ook prima, alleen wel even overleggen. Mijn vriendin en ik hebben de afspraak gemaakt dat als er ooit lustgevoelens voor een ander zijn we daar gewoon over praten (en voor allebei een goede regeling eruit slepen natuurlijk :9 ) .
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')