Ik verbaas me er juist over dat zoveel mensen lijken te denken dat het een bewuste actie is. Als er één gebied is waar mensen zich niet rationeel gedragen dan is het wel op het vlak van liefde, gevoelens en seks.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:25 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar onbedoeld vreemdgaan? Ik kan me er niets bij voorstellen, dat lijkt me toch nog altijd een vrij bewuste actie.
Tja, ik ben zelf heel nuchter, ook in zo'n dingen. Ook al zou ik zo geil als de pest zijn en die mogelijkheid deed zich voor, dan zou ik toch in mijn achterhoofd houden dat ik een partner heb. Ik ben nog nooit ergens zo door verblind dat ik verder geen aandacht meer heb voor mijn omgeving. Ik denk altijd aan de gevolgen van mijn acties, bij alles wat ik doe, ook onder invloed van alcohol.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:31 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ik verbaas me er juist over dat zoveel mensen lijken te denken dat het een bewuste actie is. Als er één gebied is waar mensen zich niet rationeel gedragen dan is het wel op het vlak van liefde, gevoelens en seks.
Gedeeltelijk ben ik het met je eens, de hele "succes is een keuze" mentaliteit zorgt nu juist voor de grote hoeveelheid burn outs die mensen in Nederland tegenwoordig hebben. Maar dat wil niet zeggen dat mensen zich niet bewust zijn van de gevolgen van hun acties, ik denk dat ze dat goed weten, maar misschien willen ze het niet zien. Vreemdgaan vind ik toch echt een bewuste actie, dat je nog een keer met iemand zoent in een geile bui kan ik heel goed begrijpen, maar voordat je er seks mee hebt, moet je eerst met diegene mee naar huis zodat je alleen bent, dan ga je richting slaapkamer (andere plaatsen mogen ook), kleed je elkaar uit en ga je bovenop elkaar liggen (om het even plastisch te beschrijvenquote:Maar aan de andere kant past dat wel een beetje bij de huidige maatschappij. Tegenwoordig denken veel mensen dat het hele leven een opeenvolging van doelbewuste keuzes is, en als het niet goed met je gaat zal je wel de 'verkeerde keuzes' hebben gemaakt. Ik vraag me dan altijd af hoeveel levenservaring mensen hebben die dat roepen. Sommige dingen overkomen je nu eenmaal, en menselijk gedrag is niet altijd even rationeel en goed doordacht, zeker niet als er alcohol in het spel is.
Ja, maar wel onder invloed van drank en waarschijnlijk ook lust-gevoelens, al die dingen beïnvloeden je vermogen om rationeel na te denken over waar je mee bezig bent.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:45 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
en daar zijn heel wat stappen waarbij je je kunt afvragen of het wel verstandig is om te doen.
Nee, dat vind ik geen keuze. Als ik naar de kroeg ga doe ik dat omdat ik daar goede gevoelens bij heb, ik laat me dus leiden door mijn gevoelens. Ik ga niet eerst even heel rationeel er over na lopen denken of ik wel naar de kroeg moet gaan. Dat doe ik alleen als ik b.v. de volgende dag iets belangrijks heb en besluit niet te gaan of weinig te drinken die avond, pas dan neemt mijn ratio het over van mijn gevoelens.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:51 schreef Javi het volgende:
Misschien zwart wit, maar je raakt dronken, neukt een ander en dat is dan geen keuze?
Dat is net zo goed een keuze als daarna je partner lastigvallen met jouw schuldgevoelens.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:51 schreef Javi het volgende:
Misschien zwart wit, maar je raakt dronken, neukt een ander en dat is dan geen keuze?
Het ontslaat je natuurlijk niet van je verantwoordelijkheid...quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:07 schreef Javi het volgende:
Ik vind dat hele " ik ben dronken dus ik neuk iemand omdat ik daar gevoelens bij heb en daarna als ik mijn roes heb uitgeslapen nemen mijn hersens het weer over "een zwak excuus.
In de tussentijd zijn er talloze opties geweest om weg te gaan...quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:53 schreef Joanne35 het volgende:
niet aan iets wat je in een dronken bui doet, waar je aan het begin van de avond misschien nog helemaal niet mee bezig was, en waarvan je de volgende morgen denkt "wtf heb ik nu weer gedaan?"
gelul altijdquote:Op vrijdag 7 december 2012 08:40 schreef Deetch het volgende:
Wil je dat jij het hem vertelt of dat hij er zelf achterkomt over een poosje? Vreemdgaan komt nl. altijd uit.
Ja dat is het juist, dan ben je het zelf kwijt en zit hij ermee, vertellen is egoïstischquote:Op vrijdag 7 december 2012 08:36 schreef Softfeel het volgende:
Ben meids genoeg en ben eerlijk,
Dan ben je het kwijt.
Is ook beter voor hem om te vertellen want als hij het zou doen dan wil je het ook weten
Ga ik in mee, maar het blijft toch jouw verantwoordelijkheid wat je in zo een toestand doet toch ? !quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:13 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Nee, want als er ik rationeel over had nagedacht had ik het nooit gezegd omdat ik beseft had dat het hem zou kwetsen. Onder invloed werkt je ratio niet zo goed als je zou willen.
Ja, maar dat zei ik ook in het stuk dat je uit bovenstaande quote hebt weggekniptquote:Op vrijdag 7 december 2012 12:20 schreef Javi het volgende:
[..]
Ga ik in mee, maar het blijft toch jouw verantwoordelijkheid wat je in zo een toestand doet toch ? !
touchequote:Op vrijdag 7 december 2012 12:21 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ja, maar dat zei ik ook in het stuk dat je uit bovenstaande quote hebt weggeknipt
Eens.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:10 schreef fathank het volgende:
Ik snap het probleem niet. Waarom zou seks iets exclusiefs moeten zijn voor 1 partner de rest van je leven. Seks is wat anders dan liefde..
Dit! Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:45 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Tja, ik ben zelf heel nuchter, ook in zo'n dingen. Ook al zou ik zo geil als de pest zijn en die mogelijkheid deed zich voor, dan zou ik toch in mijn achterhoofd houden dat ik een partner heb. Ik ben nog nooit ergens zo door verblind dat ik verder geen aandacht meer heb voor mijn omgeving. Ik denk altijd aan de gevolgen van mijn acties, bij alles wat ik doe, ook onder invloed van alcohol.
[..]
Gedeeltelijk ben ik het met je eens, de hele "succes is een keuze" mentaliteit zorgt nu juist voor de grote hoeveelheid burn outs die mensen in Nederland tegenwoordig hebben. Maar dat wil niet zeggen dat mensen zich niet bewust zijn van de gevolgen van hun acties, ik denk dat ze dat goed weten, maar misschien willen ze het niet zien. Vreemdgaan vind ik toch echt een bewuste actie, dat je nog een keer met iemand zoent in een geile bui kan ik heel goed begrijpen, maar voordat je er seks mee hebt, moet je eerst met diegene mee naar huis zodat je alleen bent, dan ga je richting slaapkamer (andere plaatsen mogen ook), kleed je elkaar uit en ga je bovenop elkaar liggen (om het even plastisch te beschrijven) en daar zijn heel wat stappen waarbij je je kunt afvragen of het wel verstandig is om te doen. Kan me er werkelijk niets bij voorstellen dat je in al die tijd niet een keer gedacht hebt aan je partner. Het is niet iets dat in een fractie van een seconde gebeurd is zoals bijvoorbeeld een keer zoenen in een kroeg...
Exact, dat is wel vaak het probleem natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:35 schreef Inverted_World het volgende:
Maar dan moet je niet die commitment wel maken natuurlijk.
Dat is ook prima, alleen wel even overleggen. Mijn vriendin en ik hebben de afspraak gemaakt dat als er ooit lustgevoelens voor een ander zijn we daar gewoon over praten (en voor allebei een goede regeling eruit slepen natuurlijkquote:Op vrijdag 7 december 2012 12:10 schreef fathank het volgende:
Ik snap het probleem niet. Waarom zou seks iets exclusiefs moeten zijn voor 1 partner de rest van je leven. Seks is wat anders dan liefde..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |