Autovrachtschip en een containerschip.quote:Op woensdag 5 december 2012 20:12 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Omg het is toch niet een pakjesboot??????????
Dat is het geluk.. die zijn niet 123 onderwater verdwenen en hebben meestal het noodmateriaal goed voor elkaar...quote:Op woensdag 5 december 2012 20:15 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Autovrachtschip en een containerschip.
Geen zwarte pieten dus maar kratten vol chinezen.quote:Op woensdag 5 december 2012 20:15 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Autovrachtschip en een containerschip.
Zou zomaar vol kunnen staan met volkswagens, audi's, BMW's, Mercedes, etcquote:Op woensdag 5 december 2012 20:25 schreef YazooW het volgende:
Is vanmiddag vertrokken vanuit Zeebrugge, lijkt mij dus niet dat dat bootje vol zat met auto's.
Laten we eerst aan de levens denken.quote:Op woensdag 5 december 2012 20:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zou zomaar vol kunnen staan met volkswagens, audi's, BMW's, Mercedes, etc
Ze varen max 34 knopen dacht ik... ze moeten ongeveer 50 mijl uit de kust..quote:Op woensdag 5 december 2012 20:26 schreef ioko het volgende:
Ik zie op P2000 KNRM uitrukken vanuit IJmuiden, Breskens, Neeltje Jans en Rotterdam.
Klopt... maken snel slagzij...quote:Op woensdag 5 december 2012 20:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Het autoschip is deze
[ afbeelding ]
Dus geen auto carrier maar een Ferry
Die zinken nogal snel als ze water maken.
quote:20:26:02 05-12-12 -ALPHA- Aanvaring Noordzee 50 mijl uit kust. Baltik Ace is zinkende. Bemanning in reddingsvlot in water. Kustwacht gaat opvarende uit vlot halen.
1430020 Politie Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (PersInfo)
Tja, Nederland heeft geen Sea King reddingsheli's zoals de Belgen dat hebbenquote:Op woensdag 5 december 2012 20:34 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Klopt... maken snel slagzij...
Maar je kunt het nooit van te voren weten...
Friesland is zelfs onderweg...
05-12-12 19:58:23 KNRM Prio 1, Gmdss alert, vessel sinkingPED02,STEbu,NJAbu,RESCUE,FRIESL,ST3,BRE1
quote:Aanbord van dit schip o.a. 8 nieuwe Bentley's en 6 Rolls Royce dropheads, 4 lamborghini aventador, en 12(!) Ferrari's.
Dit heb ik van de belaader uit Zeebrugge.
Maar natuurlijk gaat de hoop uit, dat alle bemanningsleden er goed van af komen!
Onderkoeling is je grootste vijand, als je met dit weer in zee ligt zonder beschermende kleding hou je het niet lang vol.quote:
Waarom zouden deze autos (Bentley en Rolls) die in de UK gemaakt worden in Zeebrugge worden geladen?quote:
Goede vraagquote:Op woensdag 5 december 2012 20:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zouden deze autos die in de UK gemaakt worden in Zeebrugge worden geladen?
Omdat dat goedkoper is.quote:Op woensdag 5 december 2012 20:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zouden deze autos (Bentley en Rolls) die in de UK gemaakt worden in Zeebrugge worden geladen?
Heb je een link van die melding..?quote:
Zeebrugge is een verdeelpunt/hubquote:Op woensdag 5 december 2012 20:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zouden deze autos (Bentley en Rolls) die in de UK gemaakt worden in Zeebrugge worden geladen?
http://112meldingen.nl/me(...)5-12-12&attr=M171AA3quote:Op woensdag 5 december 2012 20:43 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Heb je een link van die melding..?
Je bedoeld dat de Autos verscheept zijn naar zeebrugge vanuit de UK en dan naar de UK gebracht zijn met dit schip?quote:Op woensdag 5 december 2012 20:42 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Omdat dat goedkoper is.
Zo is het ook goedkoper om een schip vanuit Afrika bijvoorbeeld via Rotterdam naar de UK te laten varen dan rechtstreeks naar de U.K.
Ik bedenk me net dat dit soort autos veel naar Rusland gaan voor de nieuwe rijken daarquote:
Wellicht moest er nog wat opgeladen worden, aangezien een groot schip wel 6000 containers kan hebben? Aangezien Zeebrugge een verdeelhub is?quote:Op woensdag 5 december 2012 20:45 schreef Pietver driet het volgende:
[..]
Je bedoeld dat de Autos verscheept zijn naar zeebrugge vanuit de UK en dan naar de UK gebracht zijn met dit schip?
Als de bestemming een andere zou zijn geweest dan de UK zou het schip vanuit zeebrugge niet naar de noordzee zijn gevaren maar het kanaal op.
Edit, nee piet, hij is natuurlijk met dit soort autos onderweg naar Petersburg, Knurft
Dit is geen containerschip en een kleintje eigenlijkquote:Op woensdag 5 december 2012 20:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wellicht moest er nog wat opgeladen worden, aangezien een groot schip wel 6000 containers kan hebben? Aangezien Zeebrugge een verdeelhub is?
Dank u..quote:Op woensdag 5 december 2012 20:44 schreef YazooW het volgende:
[..]
http://112meldingen.nl/me(...)5-12-12&attr=M171AA3
Of er staan nog een paar lada's te wachten om mee verscheept te worden.. je weet t nooit...quote:Op woensdag 5 december 2012 20:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik bedenk me net dat dit soort autos veel naar Rusland gaan voor de nieuwe rijken daar
Ik reageerde op het feit dat een schip wel vaker onlogische routes maakt.quote:Op woensdag 5 december 2012 20:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit is geen containerschip en een kleintje eigenlijk
quote:De botsing gebeurde ongeveer 100 kilometer uit de kust ter hoogte van Rotterdam.
quote:Rond 19.15 uur botste het in Nederlandse wateren op containerschip Corvus J uit Cyprus.
Is 100km uit de kust nog steeds Nederlandse wateren of is dat waarom we in 1652-1654 met de britten hebben geknoktquote:De schepen botsten bij een belangrijk knooppunt voor de haven van Rotterdam.
Wat is onlogisch is dan de vraag.quote:Op woensdag 5 december 2012 20:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik reageerde op het feit dat een schip wel vaker onlogische routes maakt.
Ik ben paar weken terug een tijdje op de haven van Rotterdam geweest waar ik één en ander uitgelegd/gezien heb gekregen over schepen en routes.
Dus vandaar
Economische zone gaat tot 200 mijl, viswater 12mijl dacht ik..quote:Op woensdag 5 december 2012 20:51 schreef desiredbard het volgende:
and Paste
[..]
[..]
[..]
Is 100km uit de kust nog steeds Nederlandse wateren of is dat waarom we in 1652-1654 met de britten hebben geknokt
Grote containerschepen pakken tot 14.000 containersquote:Op woensdag 5 december 2012 20:55 schreef ioko het volgende:
Dit zijn inderdaad meer Coasters, voor kortere afstanden: niet de grootste categorie
Ik dacht inderdaad 12 mijls zone en daarna internationale waterenquote:Op woensdag 5 december 2012 20:54 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Economische zone gaat tot 200 mijl, viswater 12mijl dacht ik..
Goede link... zelfs met de route...quote:Op woensdag 5 december 2012 20:52 schreef Starm het volgende:
Op MarineTraffic kan je de Corvus J zien liggen btw, en een paar kustwacht voertuigen die ernaar op weg zijn
Er liggen meer schepen dicht in de buurt. Je kunt goed aan de route zien dat er iets is gebeurd.quote:Op woensdag 5 december 2012 20:52 schreef Starm het volgende:
Op MarineTraffic kan je de Corvus J zien liggen btw, en een paar kustwacht voertuigen die ernaar op weg zijn
Wat was ook alweer dat verhaal met een andere naam geven en ongeluk?quote:Op woensdag 5 december 2012 20:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Die Corvus J is lekker schimmig
Ex Names History
Vessel's Name Flag Call Sign Last Reported
CORVUS J Cyprus 5BRV3 2012-12-04 21:53
CORVUS J Germany DCEF2 2012-08-02 09:00
DANA GOTHIA Germany DCEF2 2011-12-26 10:21
DANA GOTHIOA__I0 Germany DCEF2 2009-05-04 04:48
HBA GOTHIA Germany DCEF2 2009-04-17 07:41
DANA GOTHIALH Germany DCEF2 2009-03-10 00:25
DANA GOTHIA Antigua Barbuda V2BC3 2008-10-31 12:27
MAERSK WESTLAND 2006-10-01 00:00
Lekker vaak van naam veranderd
Gebeurt wel vaker als een lijn word overgenomen...quote:Op woensdag 5 december 2012 21:06 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Wat was ook alweer dat verhaal met een andere naam geven en ongeluk?
8 mensen worden met een helikopter overgebracht naar Rotterdam Airport.quote:Op woensdag 5 december 2012 21:27 schreef RAVW het volgende:
mensen zijn als het goed is al van boord gehaald ..
Zie ook op NU.NL
dan zou ik die heli moeten zien vliegen zit op de aanvliegroute van EHRDquote:Op woensdag 5 december 2012 21:29 schreef Starm het volgende:
[..]
8 mensen worden met een helikopter overgebracht naar Rotterdam Airport.
Die gaan ze niet laten liggen hoor. Veel te gevaarlijk vanwege de zeer drukke scheepvaart.quote:Op woensdag 5 december 2012 21:29 schreef Chadi het volgende:
Mooi wrakje om over een jaar of 5 te gaan vissen
Ik doelde meer op de platbodem..quote:Op woensdag 5 december 2012 21:30 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Vreemd, grote open dekken zijn toch al lang verboden?
kutquote:Op woensdag 5 december 2012 21:33 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Die gaan ze niet laten liggen hoor. Veel te gevaarlijk vanwege de zeer drukke scheepvaart.
Of om van e zomer op te gaan duiken...quote:Op woensdag 5 december 2012 21:29 schreef Chadi het volgende:
Mooi wrakje om over een jaar of 5 te gaan vissen
Ligt er aan hoe diep het daar isquote:Op woensdag 5 december 2012 21:33 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Die gaan ze niet laten liggen hoor. Veel te gevaarlijk vanwege de zeer drukke scheepvaart.
Inmiddels zijn er 13 mensen uit het water... volgens de NOSquote:Op woensdag 5 december 2012 21:54 schreef RAVW het volgende:
Tien bemanningsleden van het autovrachtschip Baltic Ace zijn gered. Vijf van hen worden per helikopter naar Rotterdam-The Hague Airport gebracht, vier gaan naar het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam.
De tiende opvarende is opgepikt door het schip Corvus J, dat met de Baltic Ace in aanvaring kwam. Het autovrachtschip is volgens de kustwacht zo goed als zeker gezonken.
oei dus we missen er nog een paar mensen als het er 23 moeten wezen.
Bron: nu.nl
ja hoorde het gelukkig nu de rest nogquote:Op woensdag 5 december 2012 22:01 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Inmiddels zijn er 13 mensen uit het water... volgens de NOS
Ze vliegen van hot naar her op de map dus het aantal geredden zal nog wel oplopen...quote:Op woensdag 5 december 2012 22:03 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja hoorde het gelukkig nu de rest nog
Ze zijn er nog lang niet...quote:
Dat veranderd per minuut...quote:Op woensdag 5 december 2012 22:19 schreef RAVW het volgende:
kan iemand even de TT aanpassen in
Elf vermisten na scheepsramp
oke maar maak er dan zo iets van :quote:
Waarom..quote:Op woensdag 5 december 2012 22:22 schreef RAVW het volgende:
[..]
oke maar maak er dan zo iets van :
Vrachtschip gezonken na aanvaring voor Zeeuwse kust
Okay had ik niet gelezenquote:Op woensdag 5 december 2012 22:18 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ze zijn er nog lang niet...
Er missen er nogal wat..
Op veel schepen zijn ook een aantal passagiers hutten aanwezig...quote:Op woensdag 5 december 2012 22:31 schreef Aldo-MC het volgende:
Wat een raar schip eigenlijk die gezonken schuit.
Ship Type: Ro-ro/passenger ship
twitter:SeaKingMK48 twitterde op woensdag 05-12-2012 om 22:28:58We're glad to inform you all 24 crew members are rescued. 7 casualties were brought back to Koksijde AFB. #SAR #BalticAce reageer retweet
twitter:SeaKingMK48 twitterde op woensdag 05-12-2012 om 22:39:08Rescue helicopters are returning to the scene. There may still be people in the water. Previous information may be incorrect #SAR #BalticAce reageer retweet
Zo snel gaat dat niet...quote:Op woensdag 5 december 2012 22:42 schreef OutOfThisWorld het volgende:
Helaastwitter:SeaKingMK48 twitterde op woensdag 05-12-2012 om 22:39:08Rescue helicopters are returning to the scene. There may still be people in the water. Previous information may be incorrect #SAR #BalticAce reageer retweet
Neem aan dat ze de vlotten eerst laten voor wat het is... die hebben wel een marifoon...quote:Op woensdag 5 december 2012 23:14 schreef UpsideDown het volgende:
13 gered, 11 vermist. Als die niet op een vlot oid zitten zie ik het somber in.
Er is wel een SAR (search and rescue) heli gestationeerd op Leeuwarden AB. Een AB 412. Ze willen ook nog wel Lynx heli's gebruiken die opereren vanaf Den Helder.quote:Op woensdag 5 december 2012 20:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, Nederland heeft geen Sea King reddingsheli's zoals de Belgen dat hebben
ro-ro = roll on roll offquote:Op woensdag 5 december 2012 22:31 schreef Aldo-MC het volgende:
Wat een raar schip eigenlijk die gezonken schuit.
Ship Type: Ro-ro/passenger ship
vier doden geborgen en nog zeven vermisten.... verschrikkelijk..quote:DEN HELDER - De zoektocht naar de zeven vermiste bemanningsleden van het gezonken vrachtschip Baltic Ace is in de nacht van woensdag op donderdag gestaakt.
Dat meldde de Kustwacht rond half drie 's nachts. Inmiddels zijn er vier doden geborgen en 13 bemanningsleden gered, van het totale aantal van 24 opvarenden.
Het is nog onzeker of de zoekactie naar overlevenden van de aanvaring tussen twee vrachtschepen op de Noordzee donderdagochtend wordt hervat. Het Kustwachtcentrum in Den Helder neemt daar rond 08.30 uur een beslissing over. ''Het hangt af van de weersomstandigheden'', aldus een woordvoerder.
Nihil
''Het is zeker onze intentie om de zoekactie voort te zetten, maar dat is afhankelijk van sneeuw- en hagelbuien en de windkracht.'' De kans dat de vermisten nog in leven zijn, is volgens hem nihil.
Mede door het slechte weer en de ruwe zee in het gebied (zo'n 75 kilometer uit de kust ter hoogte van Goeree-Overflakkee) was de zoektocht naar de drenkelingen erg lastig. Rond 2 uur werd besloten de zoektocht voor de nacht te staken.
Aanvaring
De Baltic Ace kwam woensdagavond in aanvaring met een ander vrachtschip, de Corvus J, en zonk vrijwel meteen daarna.
Onmiddellijk werd er een grote zoektocht naar de drenkelingen op touw gezet, waarbij drie reddingsboten van de Koninklijke Nederlandse Reddingsmaatschappij (KNRM), twee marinevaartuigen, vier helikopters en een vliegtuig van de Kustwacht werden ingezet. Ook in de buurt varende schepen zochten mee.
Gedurende de nacht zullen de twee marineschepen op de plek van het ongeval blijven rondvaren. Mocht er bij daglicht worden besloten verder te zoeken, dan gebeurt dat waarschijnlijk alleen met helikopters en het Kustwachtvliegtuig
Op stubru vertelde men vanochtend dat de belgen idd ook geholpen hebben en dat die helicopters de overlevenden uit het water gepikt hadden.quote:Op woensdag 5 december 2012 20:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, Nederland heeft geen Sea King reddingsheli's zoals de Belgen dat hebben
Op dit soort situaties KUN je je NIET voorbereiden..quote:Op donderdag 6 december 2012 11:45 schreef Kamper86 het volgende:
Wat een nare dood. De Noordzee is heftig maar ze zijn allemaal getraind voor dit soort siuaties.
Hebben ze die free fall rescue boats gebruikt?
In zo'n vlotje met die golven is niks hoor.
Ze zoeken vaak mensen voor dit soort schepen. Kan best een Nederlandse bemaninng hebben.
Ze hebben dus een kwartier gehad om dat pak aan te trekken. Die liggen verspreid OVERAL op het schip. Met dat pak zijn je kansen 90% groter.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:49 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Op dit soort situaties KUN je je NIET voorbereiden..
Het schip is binnen 15 minuten gezonken en er is niet 1 geweest die tijd had om in een overlevingspak te komen...
De bemanning op een schip is vaak van verschillende nationaliteit...
Ze hebben helemaal geen kwartier gehad om in dat pak te komen... als je een aanvaring ziet aankomen was het niet gebeurt he..?quote:Op donderdag 6 december 2012 13:08 schreef Kamper86 het volgende:
[..]
Ze hebben dus een kwartier gehad om dat pak aan te trekken. Die liggen verspreid OVERAL op het schip. Met dat pak zijn je kansen 90% groter.
Het blijft een paniekaituatie. Als de kapitein denkt dat er niks gaat gebeuren dan zal hij niet meteen zeggen "trek je pak aan"
Volledig mee eens, ik zit ook op de opleiding voor maritiem officier en heb al tal van cursussen en dergelijke gehad. Maar in het echt reageer je nooit zoals je op trainingen en cursussen leert te reageren. Dit heeft met een aantal factoren te maken.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:14 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ze hebben helemaal geen kwartier gehad om in dat pak te komen... als je een aanvaring ziet aankomen was het niet gebeurt he..?
En als de wereld opeens op zijn kant ligt kun jij ook niet bevatten dat je over een muur moet lopen of misschien zelfs op het plafond..
Dan kun je dus wel overal maatregelen treffen maar die werken dan niet of nauwelijks meer..
En wie zegt dat de kapitein nog in staat was om ook maar iets te roepen..?
De beste stuurlui staan aan wal
Je kan er met kleren en schoenen en alles in. En volgens de regeltjes moet je hem binnen 1 minuut aan kunnen trekken.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:33 schreef ioko het volgende:
Zo'n pak trek je ook niet aan als een trui. Dat duurt ff wat langer.
Dat die pakken overal liggen vind ik nog wel tegenvallen eigenlijk. Bij mij had iedereen ze eigen pak in zijn hut liggen en op de brug lagen er 2.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:36 schreef Kamper86 het volgende:
pt allemaal wat jullie zeggen. Alleen is hij gezonken en niet gekapseisd. Daarbij, aanvaring=pak aan.
Binnen een paar minuten ben je dood Onder pak, met pak kun je nog uren overleven. Die pakken lig
Daar zijn regels voor. Om de zoveel meter moet je een pak kunnen pakken.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:39 schreef Vincpod het volgende:
[..]
Dat die pakken overal liggen vind ik nog wel tegenvallen eigenlijk. Bij mij had iedereen ze eigen pak in zijn hut liggen en op de brug lagen er 2.
Niet dat ik je het toewens ofzo...quote:Op donderdag 6 december 2012 13:42 schreef Kamper86 het volgende:
[..]
Daar zijn regels voor. Om de zoveel meter moet je een pak kunnen pakken.
Ik beschuldig niemand hoor, ik vind het heel erg. Niet alle informatie zal kloppen maar met een kwartier zou je een pak moeten kunnen regelen.
quote:Op donderdag 6 december 2012 13:54 schreef kurk_droog het volgende:
Zijn er nou nog een beetje 'action' beelden?
Sorry, jouw username vinden we hier niet gepast.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:54 schreef kurk_droog het volgende:
Zijn er nou nog een beetje 'action' beelden?
We..quote:Op donderdag 6 december 2012 13:55 schreef Kamper86 het volgende:
[..]
Sorry, jouw username vinden we hier niet gepast.
Kun je daar wat meer over vertellen? Als ik op mijn zeekaarten (doe aan zeezeilen, vandaar) is het in de regio waar het schip gezonken is tussen de 20 en 25 meter diep. Daar past die schuit nauwelijks in omdat hij daar simpelweg te groot voor is.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:36 schreef Kamper86 het volgende:
Alleen is hij gezonken en niet gekapseisd.
Dat heeft het schip wel gedaan hoor.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:14 schreef Hetkapitaal het volgende:
Ik las dit:
'De Corvus J, varend onder Cypriotische vlag, heeft wel schade maar kon op eigen kracht naar de haven van Antwerpen varen, meldde de Kustwacht.'
Waarom gaat het ene schip dan gelijk wegvaren als er net een ongeluk is gebeurd?!?!?Misschien even achterblijven om gewonden en drenkelingen op te vangen van het andere schip? Dat had levens gespaard.
Oke misschien was de Corvus niet in staat drenkelingen aan boord te helpen.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat heeft het schip wel gedaan hoor.Maar het is denk ik lastig om drenkelingen te redden. De Corvus J mag dan een klein zeeschip genoemd worden, hij is altijd nog 135 meter lang. Ik zou daar niet graag naast liggen als drenkeling in een Noordzee met golven van 4 tot 6 meter, ook als het water maar 10 graden is.
Wat wilde je gaan doen dan? In het donker in een storm in 30 meter diep water drenkelingen gaan zoeken met een duikpak? Ongetraind?quote:Op donderdag 6 december 2012 14:27 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Oke misschien was de Corvus niet in staat drenkelingen aan boord te helpen.
Maar dan nog:
Waarom hebben ze geen noodmaatregelen aan boord van dat andere schip voor het geval van schipbreuk ? Waaronder duikvesten, zuurstofmaskers en god weet ik wat voor spul allemaal om de mensen het leven te redden?
Ik bedoelde eerder dat de bemanningsleden van het zinkende schip reddingspakken aan konden trekken om in het water te overleven. Niet zozeer elkander redden maar wel zichzelf.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:43 schreef ioko het volgende:
[..]
Wat wilde je gaan doen dan? In het donker in een storm in 30 meter diep water drenkelingen gaan zoeken met een duikpak? Ongetraind?
Geen idee wáar ik het gelezen heb, maar de Corvus heeft 1 of 2 drenkelingen opgepakt hoor.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:14 schreef Hetkapitaal het volgende:
Ik las dit:
'De Corvus J, varend onder Cypriotische vlag, heeft wel schade maar kon op eigen kracht naar de haven van Antwerpen varen, meldde de Kustwacht.'
Waarom gaat het ene schip dan gelijk wegvaren als er net een ongeluk is gebeurd?!?!?Misschien even achterblijven om gewonden en drenkelingen op te vangen van het andere schip? Dat had levens gespaard.
Waarom denken ze niet na?
Dus ze helpen 2 of 3 mensen aan boord en denken dan dat de rest gewoon vluegels groeien en wegvliegen? en dus gelijk wegvaren?quote:Op donderdag 6 december 2012 14:47 schreef Nies het volgende:
[..]
Geen idee wáar ik het gelezen heb, maar de Corvus heeft 1 of 2 drenkelingen opgepakt hoor.
Tuurlijk. Iedereen wacht op de heli's van de KNMR en de rest staat er bij te lachen.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:50 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Dus ze helpen 2 of 3 mensen aan boord en denken dan dat de rest gewoon vluegels groeien en wegvliegen? en dus gelijk wegvaren?
Lijkt me al vaker te gebeuren tegenwoordig. Italianen en zeevarende schepenquote:Op donderdag 6 december 2012 14:50 schreef Nies het volgende:
[..]
Tuurlijk. Iedereen wacht op de heli's van de KNMR en de rest staat er bij te lachen.
Gladiool!
Daarbij... weet je hoe een radar eruitziet bij windkracht 6..? dan lijkt ieder topje van een golf, op een object.. sneeuw op je beeld dus..quote:Op donderdag 6 december 2012 14:43 schreef ioko het volgende:
[..]
Wat wilde je gaan doen dan? In het donker in een storm in 30 meter diep water drenkelingen gaan zoeken met een duikpak? Ongetraind?
Serieus ?quote:Op donderdag 6 december 2012 14:54 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Daarbij... weet je hoe een radar eruitziet bij windkracht 6..? dan lijkt ieder topje van een golf, op een object.. sneeuw op je beeld dus..
En er drijven dus overal spullen, de schippers zijn op alles gevaren wat ze zagen.. en wat ze werd aangewezen door de vliegtuigen met infrarood....
Meer kun je niet doen..
(zie pauw en witteman voor telefonisch verslag van de situatie door de schipper van de od-6 )
De corvus j is volgens mij pas vanmorgen teruggevaren, vannacht toen ik afsloot lag ie nog op de plaats van het ongeval...
Jij moet nog een hoop leren want je weet niet half waar je over praat..quote:Op donderdag 6 december 2012 14:56 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Serieus ?
Ze hebben toch geen radar van de jaren 20 mag ik hopen? Sneeuwvlokken aanzien voor levende personenHoe verzin je het toch?
OK artikel was onduidelijk dan.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:54 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Daarbij... weet je hoe een radar eruitziet bij windkracht 6..? dan lijkt ieder topje van een golf, op een object.. sneeuw op je beeld dus..
En er drijven dus overal spullen, de schippers zijn op alles gevaren wat ze zagen.. en wat ze werd aangewezen door de vliegtuigen met infrarood....
Meer kun je niet doen..
(zie pauw en witteman voor telefonisch verslag van de situatie door de schipper van de od-6 )
De corvus j is volgens mij pas vanmorgen teruggevaren, vannacht toen ik afsloot lag ie nog op de plaats van het ongeval...
Als de gewone radar faalt waarom hebben ze niet overal de infrarood staan? Slimmerik.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:57 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Jij moet nog een hoop leren want je weet niet half waar je over praat..![]()
Bedoel het zeker niet respectloos maar vroeg me gewoon af of er beelden waren. En helpen zoeken vanaf hier heeft niet veel zinquote:Op donderdag 6 december 2012 13:58 schreef Snowballed het volgende:
[..]
We..![]()
@kurkdroog: er zijn nog vermisten.. help mee zoeken en je hebt je actiebeelden...
Je bedoelt of iemand zijn iphone 5 meegenomen heeft om de beelden live te sturen van zijn eigen ondergang?quote:Op donderdag 6 december 2012 14:59 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Bedoel het zeker niet respectloos maar vroeg me gewoon af of er beelden waren. En helpen zoeken vanaf hier heeft niet veel zin
Ten eerste, een hoge golf is een puntje op de radar, als er veel golven zijn zijn er dus allemaal puntjes.... golven bewegen dus zie je je radarbeeld bijna als sneeuw op een tv...quote:Op donderdag 6 december 2012 14:59 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Als de gewone radar faalt waarom hebben ze niet overal de infrarood staan? Slimmerik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
quote:Op donderdag 6 december 2012 15:03 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ten eerste, een hoge golf is een puntje op de radar, als er veel golven zijn zijn er dus allemaal puntjes.... golven bewegen dus zie je je radarbeeld bijna als sneeuw op een tv...
En zie je geen verschil tussen wat echt iets is of dat het een golf is...
Ten tweede infrarood werkt enkel goed vanuit de lucht...![]()
Wie is hier nou een slimmerik?Dat ze dan zo'n achterhaald en minderwaardig radarsysteem nog hanteren. Beter kunnen ze de hele zeevaart afschaffen dan met zulke primitieve technologie in zee te gaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo moet het ook wel zijn, niet waar? Veiligheid vóór alles. Zo werd ik geleerd in de basisschool.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:03 schreef FAUSTINO het volgende:
Altijd weer die lui welke menen dat je a la minute een reddingspak aanhebt en deze overal rond liggen te slingeren op een schip. Dat Radar alles kan zien tot het grootste detail en dat je terwijl het schip zinkende is gewoon exact weet wat je moet doen en alleen maar de bordjes naar een reddingsbootje hoeft te volgen. I
quote:Op donderdag 6 december 2012 15:06 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Dat ze dan zo'n achterhaald en minderwaardig radarsysteem nog hanteren. Beter kunnen ze de hele zeevaart afschaffen dan met zulke primitieve technologie in zee te gaan.
Godsklere nog aan toe die lijst ik inquote:Op donderdag 6 december 2012 15:08 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Zo moet het ook wel zijn, niet waar? Veiligheid vóór alles. Zo werd ik geleerd in de basisschool.
We leven toch niet meer in de jaren 20.
Volgens mij zit jij niet heel ver van dat jaartal af qua ontwikkeling...quote:Op donderdag 6 december 2012 15:08 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Zo moet het ook wel zijn, niet waar? Veiligheid vóór alles. Zo werd ik geleerd in de basisschool.
We leven toch niet meer in de jaren 20.
Sorry hoor maar als de radar iedere golfbeweging weergeeft en het ook nog flinke storm is, snap ik echt niet hoe je op zo'n systeem zou kunnen vertrouwen om drenkelingen te vinden en redden. Het is net als dat je met een keukenschaar het gras in je tuin probeert te maaien. Ongepast gereedschap.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:13 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Volgens mij zit jij niet heel ver van dat jaartal af qua ontwikkeling...
Leer eerst maar eens fatsoenlijk (begrijpend) lezen en schrijven, voordat je denkt te weten hoe dingen werken die niet op je monitor plaatsvinden...
Mammoet zal wel een grote kanshebber zijn lijkt me. Titan is ook goed mogelijk trouwens.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:18 schreef JoPiDo het volgende:
welk bedrijf gaat de berging van de schepen verzorgen?
Bouw dan even een systeem wat werkt zoals jij denkt dat het zou moeten...quote:Op donderdag 6 december 2012 15:20 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Sorry hoor maar als de radar iedere golfbeweging weergeeft en het ook nog flinke storm is, snap ik echt niet hoe je op zo'n systeem zou kunnen vertrouwen om drenkelingen te vinden en redden. Het is net als dat je met een keukenschaar het gras in je tuin probeert te maaien. Ongepast gereedschap.
Noem mij gek dan maar.
Denk dat Smit of Heerema meer in de buurt komt...quote:Op donderdag 6 december 2012 15:21 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Mammoet zal wel een grote kanshebber zijn lijkt me.
Titan heeft ook kantoor in de UK... Is een verzekeringskwestie dus eens zien wie het mag doen.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:24 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Denk dat Smit of Heerema meer in de buurt komt...
Begrijp het wel maar in dit geval is het een beetje ongepast... er zijn nog gezinnen die niets weten...quote:Op donderdag 6 december 2012 14:59 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Bedoel het zeker niet respectloos maar vroeg me gewoon af of er beelden waren. En helpen zoeken vanaf hier heeft niet veel zin
Klopt... gaat op inschrijving van degene die er zin in hebben he..?quote:Op donderdag 6 december 2012 15:27 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Titan heeft ook kantoor in de UK... Is een verzekeringskwestie dus eens zien wie het mag doen.
Met de Thialf hijsen ze 'm in een middag uit het water.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:24 schreef Snowballed het volgende:
Denk dat Smit of Heerema meer in de buurt komt...
Kan het niet met zekerheid zeggen. Wie de beste prijs bied voor de klus mag het doen of de verzekeraar heeft een bepaalde band met de berger die het mag doen. Dan is eigenlijk een Nederlandse berger nog niet zo'n gek idee in het eerste geval.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:34 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Begrijp het wel maar in dit geval is het een beetje ongepast... er zijn nog gezinnen die niets weten...
Misschien is "salvage code red" van national geographic iets voor je..
[..]
Klopt... gaat op inschrijving van degene die er zin in hebben he..?
De normale radar is een HULP-navigatie middel voor het VAREN. Niet om objecten in zee mee op te sporen. Met een goede afstelling van de radar kan je op een vlakke zee veel zien, maar wat men vergeet hier is dat de zee vrijwel nooit vlak is. Het schip beweegt, golven, opspattend schuim, regenbuien. Al deze factoren zorgen voor een storing in het binnenkomende signaal. Hoewel storing? nee de radar doet gewoon zijn werk, radiosignalen uitzenden en weer opvangen... hoe men deze signalen interpreteert moet zelf besloten worden...quote:Op donderdag 6 december 2012 15:20 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Sorry hoor maar als de radar iedere golfbeweging weergeeft en het ook nog flinke storm is, snap ik echt niet hoe je op zo'n systeem zou kunnen vertrouwen om drenkelingen te vinden en redden. Het is net als dat je met een keukenschaar het gras in je tuin probeert te maaien. Ongepast gereedschap.
Noem mij gek dan maar.
Dat dacht ik niet......quote:Op donderdag 6 december 2012 15:39 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Met de Thialf hijsen ze 'm in een middag uit het water.
De meeste bergers op de wereld ZIJN Nederlanders...quote:Op donderdag 6 december 2012 15:42 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Kan het niet met zekerheid zeggen. Wie de beste prijs bied voor de klus mag het doen of de verzekeraar heeft een bepaalde band met de berger die het mag doen. Dan is eigenlijk een Nederlandse berger nog niet zo'n gek idee in het eerste geval.
Grapje hoor, gewoon omdat de Thialf zo'n tof ding is. In werkelijkheid is het natuurlijk veel complexer.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:43 schreef Snowballed het volgende:
Hier in de eemshaven dachten ze dat ook te kunnen met een bunkerschip vol zand... die brak halverwege toen ze hem wouden omdraaien om leeg te maken geloof ik, en toen zijn ze iets van 3 maand bezig zijn geweest om dat bootje te bergen...
Ik ben nu aan het afstuderen bij een bergingsconsultant. En daar zeggen ze dat de ervaring leert dat degene die als eerst een goed plan van aanpak heeft en zich goed kan verdedigen waarom zij de klus moeten krijgen meest de klus wel krijgen.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:42 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Kan het niet met zekerheid zeggen. Wie de beste prijs bied voor de klus mag het doen of de verzekeraar heeft een bepaalde band met de berger die het mag doen. Dan is eigenlijk een Nederlandse berger nog niet zo'n gek idee in het eerste geval.
Klopt dat zeg ik ook nergensquote:Op donderdag 6 december 2012 15:43 schreef Snowballed het volgende:
[..]
De meeste bergers op de wereld ZIJN Nederlanders...![]()
Het zal zeker ook daar om draaien maar men zal ook met een goed verantwoord kostenplaatje moeten aankomen. Maar goed nooit gewerkt voor een bergingsmaatschappij en ook nooit een bergingsmaatschappij nodig gehadquote:Op donderdag 6 december 2012 15:44 schreef Vincpod het volgende:
[..]
Ik ben nu aan het afstuderen bij een bergingsconsultant. En daar zeggen ze dat de ervaring leert dat degene die als eerst een goed plan van aanpak heeft en zich goed kan verdedigen waarom zij de klus moeten krijgen meest de klus wel krijgen.
Ik wou al zeggen...quote:Op donderdag 6 december 2012 15:44 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Grapje hoor, gewoon omdat de Thialf zo'n tof ding is. In werkelijkheid is het natuurlijk veel complexer.
Verschilt het niet ook of hij in een vaarroute ligt, hoeveel urgentie het krijgt, tegenover de kostprijs..?quote:Op donderdag 6 december 2012 15:44 schreef Vincpod het volgende:
[..]
Ik ben nu aan het afstuderen bij een bergingsconsultant. En daar zeggen ze dat de ervaring leert dat degene die als eerst een goed plan van aanpak heeft en zich goed kan verdedigen waarom zij de klus moeten krijgen meest de klus wel krijgen.
In urgente situaties zoals jij schetst wordt, als ik het goed heb, de prijs uiteindelijk pas na de operatie bepaald. In de plannen staan wel al de verwachte prijzen die er bij komen kijken vermeldt. Dit zijn prijzen zoals huur personeel, materieel en dat soort zaken.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:48 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik wou al zeggen...
[..]
Verschilt het niet ook of hij in een vaarroute ligt, hoeveel urgentie het krijgt, tegenover de kostprijs..?
Nu je het zo zegt begint het weer te dagen... in de verte wist ik het nog wel, maar ik onthoud niet alles..quote:Op donderdag 6 december 2012 15:52 schreef Vincpod het volgende:
[..]
In urgente situaties zoals jij schetst wordt, als ik het goed heb, de prijs uiteindelijk pas na de operatie bepaald. In de plannen staan wel al de verwachte prijzen die er bij komen kijken vermeldt. Dit zijn prijzen zoals huur personeel, materieel en dat soort zaken.
Maar een definitieve prijs bestaat eigenlijk niet echt in dit soort gevallen.
Uitgaande van wat de KNRM op http://www.knrm.nl/service/nieuws/?contentID=6AADAFB0 over de locatie zegt ("op de Noordzee, ter hoogte van de Noord Hinder op ongeveer 65 kilometer west van Goeree.") ligt dat behoorlijk in de vaarroute van het Kanaal richting Rotterdam ja.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:48 schreef Snowballed het volgende:
Verschilt het niet ook of hij in een vaarroute ligt, hoeveel urgentie het krijgt, tegenover de kostprijs..?
Klopt...quote:Op donderdag 6 december 2012 15:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Uitgaande van wat de KNRM op http://www.knrm.nl/service/nieuws/?contentID=6AADAFB0 over de locatie zegt ("op de Noordzee, ter hoogte van de Noord Hinder op ongeveer 65 kilometer west van Goeree.") ligt dat behoorlijk in de vaarroute van het Kanaal richting Rotterdam ja.
Het overgangsgebied daar heet 'Noord Hinder' zie ik op een zeekaart van dat gebied.
quote:Op donderdag 6 december 2012 15:03 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ten eerste, een hoge golf is een puntje op de radar, als er veel golven zijn zijn er dus allemaal puntjes.... golven bewegen dus zie je je radarbeeld bijna als sneeuw op een tv...
En zie je geen verschil tussen wat echt iets is of dat het een golf is...
Ten tweede infrarood werkt enkel goed vanuit de lucht...![]()
Wie is hier nou een slimmerik?Meeste radars filteren golfreflecties er uit. Verder werken schepen net als vliegtuigen met transponders.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Een persoon in zee is net zijn kop boven water, hoe zou je die moeten waarnemen op radar? Echt, je hebt geen idee waar je het over hebt.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:56 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Serieus ?
Ze hebben toch geen radar van de jaren 20 mag ik hopen? Sneeuwvlokken aanzien voor levende personenHoe verzin je het toch?
Daarom hebben ze ooit een verzekering bedacht he...?quote:Op donderdag 6 december 2012 17:06 schreef Kowloon het volgende:
Wel schraal als je container er op staat, dat kan nog wel even duren voordat ze die er af halen.
Dan nog waarom hebben die bemanningsnegertjes geen flares oftewel lichtwandjes om heen en weer te kunnen zwaaien in het water? Ik las hier dat ze onderbetaalde, uit de derde wereld komende hulpjes zijn. Misschien konden ze het niet betalen?quote:Op donderdag 6 december 2012 17:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een persoon in zee is net zijn kop boven water, hoe zou je die moeten waarnemen op radar? Echt, je hebt geen idee waar je het over hebt.
Natuurlijk de materiële schade valt weg tegenover de mensen die nooit meer thuiskomen. Maar vergis je niet hoe belangrijk een tijdig levering van goederen kan zijn, een maand later leveren kan enorm veel schade voor de ondernemer tot gevolg hebben. Met een verzekering krijg je geld, niet de goederen die in de container zitten.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:09 schreef Snowballed het volgende:
Daarom hebben ze ooit een verzekering bedacht he...?
En wie maakt zich nou druk om een container... of het hele schip van mijn part..
Er zijn mensen die nooit weer thuiskomen..
En waarom heeft jou niemand manieren geleerd?quote:Op donderdag 6 december 2012 17:14 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Dan nog waarom hebben die bemanningsnegertjes geen flares oftewel lichtwandjes om heen en weer te kunnen zwaaien in het water? Ik las hier dat ze onderbetaalde, uit de derde wereld komende hulpjes zijn. Misschien konden ze het niet betalen?
Sorry hoor maar als dit soort catostrofaal ongeluk gebeurt en vervolgens gaan ze roekeloos met de veiligheid om, zou jij ook niet boos worden op de bemanning? Ik wel.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En waarom heeft jou niemand manieren geleerd?
Een beetje ondernemer heeft daar ook een verzekering voor.....quote:Op donderdag 6 december 2012 17:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Natuurlijk de materiële schade valt weg tegenover de mensen die nooit meer thuiskomen. Maar vergis je niet hoe belangrijk een tijdig levering van goederen kan zijn, een maand later leveren kan enorm veel schade voor de ondernemer tot gevolg hebben. Met een verzekering krijg je geld, niet de goederen die in de container zitten.
Leer jij nou maar eerst eens schrijven...quote:Op donderdag 6 december 2012 17:28 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Sorry hoor maar als dit soort catostrofaal ongeluk gebeurt en vervolgens gaan ze roekeloos met de veiligheid om, zou jij ook niet boos worden op de bemanning? Ik wel.
Je taalbeheersing is al net zo slecht als je manieren en word slechts overtroffen door je totale gebrek aan empatie. Je bent een zielig rukkertje dat nog niets van de wereld gezien heeft.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:28 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Sorry hoor maar als dit soort catostrofaal ongeluk gebeurt en vervolgens gaan ze roekeloos met de veiligheid om, zou jij ook niet boos worden op de bemanning? Ik wel.
Jij gaat in op vormfouten ik inhoudsfouten. Das het verschil tussen jou en mij.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:42 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Een beetje ondernemer heeft daar ook een verzekering voor.....
[..]
Leer jij nou maar eerst eens schrijven...
Maak het nou niet erger....quote:Op donderdag 6 december 2012 18:14 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Jij gaat in op vormfouten ik inhoudsfouten. Das het verschil tussen jou en mij.
quote:Op donderdag 6 december 2012 18:17 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Wat klopt er niet aan? Dat doe je toch wel ?
Sodeju dat is een flinke klapper geweest.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:57 schreef Snowballed het volgende:
De Schade aan de Corvus j:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik reageer weer wel op jou als je maar met iets inhoudelijks komt.quote:Op donderdag 6 december 2012 18:31 schreef Snowballed het volgende:
[..]![]()
1. Volgens mij is er geen post van jou in dit topic, die je niet meer belachelijk maakt dan je al was..
2. Je inhoudelijke reacties zijn nog minder dan een kind van 5 kan bedenken...
3. Als je hebt geleerd hoe je moet schrijven, zijn er heel misschien een paar mensen die je ietsje meer serieus nemen..
en toch weet ik mijzelf wel te redden in dit soort rampen. Je zou maar wensen dat je mij aan boord had.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:24 schreef Vincpod het volgende:
Ik snap nu dat mensen varkens slimmer inschatten dan sommige mensen...
In het geval van een aanvaring in deze weersomstandigheden ben je blij als je blijft drijven. Dit was dus niet het geval voor de Baltic Ace.
Mensen zoals Hetkapitaal hebben geen flauw benul van de tijd, het enige waar zij zich druk over maken is dat de spaghetti na 10 minuten afgegoten moet worden.
Op een schip van 150 meter en meerdere dekken duurt het al minimaal 5-10 minuten voordat iedereen bij het musterstation is aangekomen. Dan worden de koppen geteld en neemt de bevelhebber ofwel de kapitein de beslissing dat het schip verlaten wordt. In dit geval denk ik niet eens dat iedereen er was. Alleen de 13 mensen die al uit het vlot gehaald waren.
Je hoopt dat iedereen met de reddingssloep, vrijevalboot of hoe je het maar wilt noemen, van boord gaat. Dat ging dus niet dus moet er met vlotten gewerkt worden. En dat is geen pretje.
En nou niet meer zeikstralen op de noodvoorzieningen. Die zijn er genoeg alleen het mag niet altijd deren... Wees in ieder geval blij dat jij op je plasma TV kan zien wat er gebeurd. Zonder zeevarende zat je nog steeds op een stokje te kauwen in je skelter.
dat zegt je nu maar als het je onverwachts gebeurd kan ik je verzekeren dat je niet weet waar je bent op dat moment.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:42 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
en toch weet ik mijzelf wel te redden in dit soort rampen. Je zou maar wensen dat je mij aan boord had.
Nou als het ik het fout heb, mag je mij corrigeren, maar dit is toch puur Darwinisme, Survival of the Fittest, niet waar?quote:Op donderdag 6 december 2012 21:21 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat zegt je nu maar als het je onverwachts gebeurd kan ik je verzekeren dat je niet weet waar je bent op dat moment.
het enige wat je wil is weg of er af en niet anders alleen er af gaat nog niet want dat is je eigen de dood in jagen dus ga je opzoek naar en vlot of lifeboat (of hoe ze die oranje dingen noemen )
niemand aan veiligheid denken ??quote:Op donderdag 6 december 2012 21:34 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Nou als het ik het fout heb, mag je mij corrigeren, maar dit is toch puur Darwinisme, Survival of the Fittest, niet waar?
Degenen met de meeste basale overlevingsinstincten worden beloond, de rest wordt preventief uitgesloten (zodat zij zich niet kunnen voortplanten). En daardoor wordt de genenpoule weer iets bevoordeeld.
Daar niemand vooraf aan veiligheidsmaatregelen dacht, het móét zo. Het kan niet anders.
Zeker, dan had ik het voorrecht je te kielhalen voor ik je verzoopquote:Op donderdag 6 december 2012 20:42 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
en toch weet ik mijzelf wel te redden in dit soort rampen. Je zou maar wensen dat je mij aan boord had.
Ik moet wel zeggen de schade wel erg vreemd is gezien de vaar routes van bij de schepen ...quote:Op donderdag 6 december 2012 16:57 schreef Snowballed het volgende:
De Schade aan de Corvus j:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Poepoe, nou nou, wat zou ik wensen dat ik jou aan boord had zeg. Zodat jij jezelf kan redden. En de rest nog niet.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:42 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Beeldmateriaal van het bergen van 1 van die 2 vrije val lifeboats: http://www.omroepzeeland.(...)oordzee#.UMEPMKPuuHgquote:Op donderdag 6 december 2012 21:21 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat zegt je nu maar als het je onverwachts gebeurd kan ik je verzekeren dat je niet weet waar je bent op dat moment.
het enige wat je wil is weg of er af en niet anders, alleen er af gaat nog niet want dat is je eigen de dood in jagen dus ga je opzoek naar en vlot of lifeboat
Want ze hadden er twee van opstaan van die lifeboats
[ afbeelding ]
De ergste ramp die Hetkapitaal kende is dat zijn hand bleef steken in een pringels verpakking.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:54 schreef Ener-G het volgende:
.
Maar Hetkapitaal heeft natuurlijk al tig van dit soort rampen overleefd, met zn keyboard nog onder zn vingers
zo die heeft van achteren een aardige klap gemaakt zeg , deurtje ging niet meer dichtquote:Op donderdag 6 december 2012 22:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Beeldmateriaal van het bergen van 1 van die 2 vrije val lifeboats: http://www.omroepzeeland.(...)oordzee#.UMEPMKPuuHg
Ziet er enigszins stuk uit moet ik zeggen...
Jij denkt dat dit een grap is of zo met mensenlevens.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zeker, dan had ik het voorrecht je te kielhalen voor ik je verzoop
Ga jij even lekker wieberen naar ONZ of KLBquote:Op donderdag 6 december 2012 23:03 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Jij denkt dat dit een grap is of zo met mensenlevens.Getuige je mensonvriendelijke opmerking ga je blijkbaar gevoelloos en kil met je medemens om. Tja, jou aan boord willen we wel!
![]()
Die reddingsboot heeft iets anders geraakt dan enkel water....quote:Op donderdag 6 december 2012 22:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Beeldmateriaal van het bergen van 1 van die 2 vrije val lifeboats: http://www.omroepzeeland.(...)oordzee#.UMEPMKPuuHg
Ziet er enigszins stuk uit moet ik zeggen...
En: http://www.omroepzeeland.(...)euw-uit#.UMEKYYNFVSM
Dat is een behoorlijke klap geweest ja. En zo'n ding zouden ze moeten laten zakken met een kraan neem ik aan, het ziet er niet uit als zo'n vrije-val sloep.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:10 schreef Snowballed het volgende:
Die reddingsboot heeft iets anders geraakt dan enkel water....
Het is toch echt een vrije val sloep...quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:14 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Dat is een behoorlijke klap geweest ja. En zo'n ding zouden ze moeten laten zakken met een kraan neem ik aan, het ziet er niet uit als zo'n vrije-val sloep.
Die boeg aan de voorkant van dat grote schip krijg je trouwens ook niet zomaar even opzij geknakt, goeiemorgen zeg
Als je goed kijkt kun je de slede zien zitten waar hij over heen glijd volgens mij....quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:29 schreef Ener-G het volgende:
Volgens mij is het geen vrije val sloep:
[ afbeelding ]
Ziet eruit als een takelsloep (hangt met takels aan voor en achterkant), en dan kan je nog wel wat raken als je flink gaat slingeren. Zeker als je al flink slagzij hangt of halverwege aan het zinken bent.
De Corvus J heeft wel een vrije val sloep, maar die hangt nog op zn plaats op de eerste van de foto's die je post.
MOB is anders. Daar hebben we de Fast Rescue Boat voor.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:40 schreef Snowballed het volgende:
Ik denk dat die kraan er is om hem weer op te kunnen hijsen in een man overboord situatie..
quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:53 schreef niels0 het volgende:
De reddingsboot op de foto is geen vrije val boot maar een conventionele reddings sloep.
Dit is wel een FFLB:
Keertje of 10 mee gejumped op de cursus Coxwain FFLB.
Leuk dat jullie gejumped en gescheurd hebben...quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:57 schreef niels0 het volgende:
[..]
MOB is anders. Daar hebben we de Fast Rescue Boat voor.
Zoiets:
Tevens de leukste cursus vond ik.
In februari nog mee gescheurd van Keppel Verolme naar de Huisman-kade. 10 minuutjes heheh.
Ik snap inmiddels wel dat schade niet zo vreemd is....quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:51 schreef Ener-G het volgende:
AhNaja het zou ongeveer zo kunnen zijn gegaan als het geen 'drop ship' was:
De KNRM heeft het mis. De val in je filmpje is alleen om de structural integrity te testen, er zit niemand in. Ik zou er ook niet in willen zitten, niet zo goed voor je rug.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:03 schreef Snowballed het volgende:
Maar waarom spreekt de knrm dan over vrije val boten en word een boot op deze manier getest..?
Kun je dat onderbouwen..?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:08 schreef niels0 het volgende:
[..]
De KNRM heeft het mis. De val in je filmpje is alleen om de structural integrity te testen, er zit niemand in. Ik zou er ook niet in willen zitten, niet zo goed voor je rug.
Normaal worden ze met 2 kabels neergelaten
Ja hoor. Een vrijeval boot word altijd onder een hoek gelanceerd en duikt dan onder om de val te breken.quote:
Waarom beweert de knrm dan anders?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:11 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ja hoor. Een vrijeval boot word altijd onder een hoek gelanceerd en duikt dan onder om de val te breken.
Sensatie denk ik. Vrijeval boot klinkt cooler.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:13 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Waarom beweert de knrm dan anders?
Dat lijkt me wel heel erg sterk..quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:13 schreef niels0 het volgende:
[..]
Sensatie denk ik. Vrijeval boot klinkt cooler.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |