abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120001383
Wauw... :o die mag blij zijn dat die überhaubt nog kon ankeren!
  donderdag 6 december 2012 @ 17:00:37 #152
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_120001445
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:03 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ten eerste, een hoge golf is een puntje op de radar, als er veel golven zijn zijn er dus allemaal puntjes.... golven bewegen dus zie je je radarbeeld bijna als sneeuw op een tv...
En zie je geen verschil tussen wat echt iets is of dat het een golf is...

Ten tweede infrarood werkt enkel goed vanuit de lucht... :')

Wie is hier nou een slimmerik?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meeste radars filteren golfreflecties er uit. Verder werken schepen net als vliegtuigen met transponders.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 6 december 2012 @ 17:02:09 #153
45206 Pietverdriet
pi_120001521
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:56 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Serieus ? :')

Ze hebben toch geen radar van de jaren 20 mag ik hopen? Sneeuwvlokken aanzien voor levende personen _O- Hoe verzin je het toch?
Een persoon in zee is net zijn kop boven water, hoe zou je die moeten waarnemen op radar? Echt, je hebt geen idee waar je het over hebt.
pi_120001724
Wel schraal als je container er op staat, dat kan nog wel even duren voordat ze die er af halen.
  donderdag 6 december 2012 @ 17:09:37 #155
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_120001867
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:06 schreef Kowloon het volgende:
Wel schraal als je container er op staat, dat kan nog wel even duren voordat ze die er af halen.
Daarom hebben ze ooit een verzekering bedacht he...?

En wie maakt zich nou druk om een container... of het hele schip van mijn part..
Er zijn mensen die nooit weer thuiskomen..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_120002079
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een persoon in zee is net zijn kop boven water, hoe zou je die moeten waarnemen op radar? Echt, je hebt geen idee waar je het over hebt.
Dan nog waarom hebben die bemanningsnegertjes geen flares oftewel lichtwandjes om heen en weer te kunnen zwaaien in het water? Ik las hier dat ze onderbetaalde, uit de derde wereld komende hulpjes zijn. Misschien konden ze het niet betalen? _O-
pi_120002235
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:09 schreef Snowballed het volgende:
Daarom hebben ze ooit een verzekering bedacht he...?

En wie maakt zich nou druk om een container... of het hele schip van mijn part..
Er zijn mensen die nooit weer thuiskomen..
Natuurlijk de materiële schade valt weg tegenover de mensen die nooit meer thuiskomen. Maar vergis je niet hoe belangrijk een tijdig levering van goederen kan zijn, een maand later leveren kan enorm veel schade voor de ondernemer tot gevolg hebben. Met een verzekering krijg je geld, niet de goederen die in de container zitten.
  donderdag 6 december 2012 @ 17:24:21 #159
45206 Pietverdriet
pi_120002433
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:14 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Dan nog waarom hebben die bemanningsnegertjes geen flares oftewel lichtwandjes om heen en weer te kunnen zwaaien in het water? Ik las hier dat ze onderbetaalde, uit de derde wereld komende hulpjes zijn. Misschien konden ze het niet betalen? _O-
En waarom heeft jou niemand manieren geleerd?
pi_120002609
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En waarom heeft jou niemand manieren geleerd?
Sorry hoor maar als dit soort catostrofaal ongeluk gebeurt en vervolgens gaan ze roekeloos met de veiligheid om, zou jij ook niet boos worden op de bemanning? Ik wel. >:)
  donderdag 6 december 2012 @ 17:42:53 #161
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_120003214
quote:
2s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:19 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Natuurlijk de materiële schade valt weg tegenover de mensen die nooit meer thuiskomen. Maar vergis je niet hoe belangrijk een tijdig levering van goederen kan zijn, een maand later leveren kan enorm veel schade voor de ondernemer tot gevolg hebben. Met een verzekering krijg je geld, niet de goederen die in de container zitten.
Een beetje ondernemer heeft daar ook een verzekering voor.....

quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:28 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Sorry hoor maar als dit soort catostrofaal ongeluk gebeurt en vervolgens gaan ze roekeloos met de veiligheid om, zou jij ook niet boos worden op de bemanning? Ik wel. >:)
Leer jij nou maar eerst eens schrijven... _O-
  donderdag 6 december 2012 @ 17:49:37 #162
45206 Pietverdriet
pi_120003457
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:28 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Je taalbeheersing is al net zo slecht als je manieren en word slechts overtroffen door je totale gebrek aan empatie. Je bent een zielig rukkertje dat nog niets van de wereld gezien heeft.
pi_120004340
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:42 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Een beetje ondernemer heeft daar ook een verzekering voor.....

[..]

Leer jij nou maar eerst eens schrijven... _O-
Jij gaat in op vormfouten ik inhoudsfouten. Das het verschil tussen jou en mij.

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 06-12-2012 22:31:41 ]
  donderdag 6 december 2012 @ 18:15:01 #164
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_120004356
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:14 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Jij gaat in op vormfouten ik inhoudsfouten. Das het verschil tussen jou en mij.
Maak het nou niet erger.... |:(

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 06-12-2012 22:31:39 ]
pi_120004365
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 06-12-2012 22:31:17 ]
pi_120004462
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:15 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Maak het nou niet erger.... |:(
Wat klopt er niet aan? Dat doe je toch wel ?
  donderdag 6 december 2012 @ 18:31:03 #167
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_120004935
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:17 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Wat klopt er niet aan? Dat doe je toch wel ?
:')

1. Volgens mij is er geen post van jou in dit topic, die je niet meer belachelijk maakt dan je al was..

2. Je inhoudelijke reacties zijn nog minder dan een kind van 5 kan bedenken...

3. Als je hebt geleerd hoe je moet schrijven, zijn er heel misschien een paar mensen die je ietsje meer serieus nemen..
  donderdag 6 december 2012 @ 19:24:55 #168
232730 Vincpod
Occasional Seafarer
pi_120007448
Ik snap nu dat mensen varkens slimmer inschatten dan sommige mensen...

In het geval van een aanvaring in deze weersomstandigheden ben je blij als je blijft drijven. Dit was dus niet het geval voor de Baltic Ace.

Mensen zoals Hetkapitaal hebben geen flauw benul van de tijd, het enige waar zij zich druk over maken is dat de spaghetti na 10 minuten afgegoten moet worden.

Op een schip van 150 meter en meerdere dekken duurt het al minimaal 5-10 minuten voordat iedereen bij het musterstation is aangekomen. Dan worden de koppen geteld en neemt de bevelhebber ofwel de kapitein de beslissing dat het schip verlaten wordt. In dit geval denk ik niet eens dat iedereen er was. Alleen de 13 mensen die al uit het vlot gehaald waren.

Je hoopt dat iedereen met de reddingssloep, vrijevalboot of hoe je het maar wilt noemen, van boord gaat. Dat ging dus niet dus moet er met vlotten gewerkt worden. En dat is geen pretje.

En nou niet meer zeikstralen op de noodvoorzieningen. Die zijn er genoeg alleen het mag niet altijd deren... Wees in ieder geval blij dat jij op je plasma TV kan zien wat er gebeurd. Zonder zeevarende zat je nog steeds op een stokje te kauwen in je skelter.
  donderdag 6 december 2012 @ 19:52:04 #169
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_120008820
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:57 schreef Snowballed het volgende:
De Schade aan de Corvus j:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sodeju dat is een flinke klapper geweest.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_120011597
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:31 schreef Snowballed het volgende:

[..]

:')

1. Volgens mij is er geen post van jou in dit topic, die je niet meer belachelijk maakt dan je al was..

2. Je inhoudelijke reacties zijn nog minder dan een kind van 5 kan bedenken...

3. Als je hebt geleerd hoe je moet schrijven, zijn er heel misschien een paar mensen die je ietsje meer serieus nemen..
Ik reageer weer wel op jou als je maar met iets inhoudelijks komt. :O

en ik gebruik simpelere taal zodat ook jij het begrijpt.
pi_120011650
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:24 schreef Vincpod het volgende:
Ik snap nu dat mensen varkens slimmer inschatten dan sommige mensen...

In het geval van een aanvaring in deze weersomstandigheden ben je blij als je blijft drijven. Dit was dus niet het geval voor de Baltic Ace.

Mensen zoals Hetkapitaal hebben geen flauw benul van de tijd, het enige waar zij zich druk over maken is dat de spaghetti na 10 minuten afgegoten moet worden.

Op een schip van 150 meter en meerdere dekken duurt het al minimaal 5-10 minuten voordat iedereen bij het musterstation is aangekomen. Dan worden de koppen geteld en neemt de bevelhebber ofwel de kapitein de beslissing dat het schip verlaten wordt. In dit geval denk ik niet eens dat iedereen er was. Alleen de 13 mensen die al uit het vlot gehaald waren.

Je hoopt dat iedereen met de reddingssloep, vrijevalboot of hoe je het maar wilt noemen, van boord gaat. Dat ging dus niet dus moet er met vlotten gewerkt worden. En dat is geen pretje.

En nou niet meer zeikstralen op de noodvoorzieningen. Die zijn er genoeg alleen het mag niet altijd deren... Wees in ieder geval blij dat jij op je plasma TV kan zien wat er gebeurd. Zonder zeevarende zat je nog steeds op een stokje te kauwen in je skelter.
en toch weet ik mijzelf wel te redden in dit soort rampen. Je zou maar wensen dat je mij aan boord had.
  donderdag 6 december 2012 @ 21:21:26 #172
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_120013883
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:42 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

en toch weet ik mijzelf wel te redden in dit soort rampen. Je zou maar wensen dat je mij aan boord had.
dat zegt je nu maar als het je onverwachts gebeurd kan ik je verzekeren dat je niet weet waar je bent op dat moment.

het enige wat je wil is weg of er af en niet anders, alleen er af gaat nog niet want dat is je eigen de dood in jagen dus ga je opzoek naar en vlot of lifeboat

Want ze hadden er twee van opstaan van die lifeboats

[ Bericht 4% gewijzigd door RAVW op 06-12-2012 21:30:57 ]
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_120014611
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:21 schreef RAVW het volgende:

[..]

dat zegt je nu maar als het je onverwachts gebeurd kan ik je verzekeren dat je niet weet waar je bent op dat moment.

het enige wat je wil is weg of er af en niet anders alleen er af gaat nog niet want dat is je eigen de dood in jagen dus ga je opzoek naar en vlot of lifeboat (of hoe ze die oranje dingen noemen )
Nou als het ik het fout heb, mag je mij corrigeren, maar dit is toch puur Darwinisme, Survival of the Fittest, niet waar?

Degenen met de meeste basale overlevingsinstincten worden beloond, de rest wordt preventief uitgesloten (zodat zij zich niet kunnen voortplanten). En daardoor wordt de genenpoule weer iets bevoordeeld.

Daar niemand vooraf aan veiligheidsmaatregelen dacht, het móét zo. Het kan niet anders.
  donderdag 6 december 2012 @ 21:41:03 #174
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_120015002
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:34 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Nou als het ik het fout heb, mag je mij corrigeren, maar dit is toch puur Darwinisme, Survival of the Fittest, niet waar?

Degenen met de meeste basale overlevingsinstincten worden beloond, de rest wordt preventief uitgesloten (zodat zij zich niet kunnen voortplanten). En daardoor wordt de genenpoule weer iets bevoordeeld.

Daar niemand vooraf aan veiligheidsmaatregelen dacht, het móét zo. Het kan niet anders.
niemand aan veiligheid denken ??
Er hangen 2x 1 Lifeboat en ook nog eens vlotten en nog wat zooi ...
dus met de veiligheid zit het wel goed .

Alleen de gemak zucht dient de mens ... en ooit wel eens op zo'n grote boot geweest/ of gevaren ?
Dat geeft je misschien ook wel een heel andere beeld dan je op het droge staat en je ziet zo'n boot.

En wat vaak ook nog het geval is en dat lees ik hier ook weer ' Polen en andere Oost-Europees mensen
Die worden vaak lekker goed koop gehaald en gebruikt door dit soort maatschappijen en als het dan fout is de taal vaak een probleem
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
  donderdag 6 december 2012 @ 21:47:23 #175
45206 Pietverdriet
pi_120015322
quote:

[..]

Zeker, dan had ik het voorrecht je te kielhalen voor ik je verzoop
  donderdag 6 december 2012 @ 21:58:51 #176
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_120015942
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:57 schreef Snowballed het volgende:
De Schade aan de Corvus j:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik moet wel zeggen de schade wel erg vreemd is gezien de vaar routes van bij de schepen ...
Zie Bulbsteven en de schuurschade rechts en dan als je weet dat de Baltic Ace van rechts kwam gezien van af de Corvus J dan is het raar dat de bulbsteven naar rechts afbuigt die zou naar links moeten zitten , mits hij vast zat in de Baltic ace
en gezien de schade is dat ook wel aannemelijk

[ Bericht 18% gewijzigd door RAVW op 06-12-2012 22:06:38 ]
pi_120016019
quote:

[..]

Poepoe, nou nou, wat zou ik wensen dat ik jou aan boord had zeg. Zodat jij jezelf kan redden. En de rest nog niet.
Daar hebben ze ook kapiteins van inderdaad. Van het soort dat vooral zijn eigen vege lijf probeert te redden.
Top hoor!

:r
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_120018694
Lekker aan het trollen weer..

Als je 8 verdiepingen lager ergens benedendeks ligt te pitten, bruut wakker wordt gemaakt door de klap van de aanvaring, aan de andere kant van het schip, al dan niet gewond en gedesorienteerd met een fikse hoofdwond en je ogen vol bloed, dan wil ik je weleens in 10 seconden naar zo'n reddingssloep zien sprinten.

Maar Hetkapitaal heeft natuurlijk al tig van dit soort rampen overleefd, met zn keyboard nog onder zn vingers :7
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_120018780
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:21 schreef RAVW het volgende:

[..]

het enige wat je wil is weg of er af en niet anders, alleen er af gaat nog niet want dat is je eigen de dood in jagen dus ga je opzoek naar en vlot of lifeboat

Want ze hadden er twee van opstaan van die lifeboats
[ afbeelding ]

Beeldmateriaal van het bergen van 1 van die 2 vrije val lifeboats: http://www.omroepzeeland.(...)oordzee#.UMEPMKPuuHg

Ziet er enigszins stuk uit moet ik zeggen...

En: http://www.omroepzeeland.(...)euw-uit#.UMEKYYNFVSM
  donderdag 6 december 2012 @ 22:56:17 #180
45206 Pietverdriet
pi_120018829
quote:
10s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:54 schreef Ener-G het volgende:
.

Maar Hetkapitaal heeft natuurlijk al tig van dit soort rampen overleefd, met zn keyboard nog onder zn vingers :7
De ergste ramp die Hetkapitaal kende is dat zijn hand bleef steken in een pringels verpakking.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')