Als de gewone radar faalt waarom hebben ze niet overal de infrarood staan? Slimmerik.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:57 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Jij moet nog een hoop leren want je weet niet half waar je over praat..![]()
Bedoel het zeker niet respectloos maar vroeg me gewoon af of er beelden waren. En helpen zoeken vanaf hier heeft niet veel zinquote:Op donderdag 6 december 2012 13:58 schreef Snowballed het volgende:
[..]
We..![]()
@kurkdroog: er zijn nog vermisten.. help mee zoeken en je hebt je actiebeelden...
Je bedoelt of iemand zijn iphone 5 meegenomen heeft om de beelden live te sturen van zijn eigen ondergang?quote:Op donderdag 6 december 2012 14:59 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Bedoel het zeker niet respectloos maar vroeg me gewoon af of er beelden waren. En helpen zoeken vanaf hier heeft niet veel zin
Ten eerste, een hoge golf is een puntje op de radar, als er veel golven zijn zijn er dus allemaal puntjes.... golven bewegen dus zie je je radarbeeld bijna als sneeuw op een tv...quote:Op donderdag 6 december 2012 14:59 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Als de gewone radar faalt waarom hebben ze niet overal de infrarood staan? Slimmerik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
quote:Op donderdag 6 december 2012 15:03 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ten eerste, een hoge golf is een puntje op de radar, als er veel golven zijn zijn er dus allemaal puntjes.... golven bewegen dus zie je je radarbeeld bijna als sneeuw op een tv...
En zie je geen verschil tussen wat echt iets is of dat het een golf is...
Ten tweede infrarood werkt enkel goed vanuit de lucht...![]()
Wie is hier nou een slimmerik?Dat ze dan zo'n achterhaald en minderwaardig radarsysteem nog hanteren. Beter kunnen ze de hele zeevaart afschaffen dan met zulke primitieve technologie in zee te gaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo moet het ook wel zijn, niet waar? Veiligheid vóór alles. Zo werd ik geleerd in de basisschool.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:03 schreef FAUSTINO het volgende:
Altijd weer die lui welke menen dat je a la minute een reddingspak aanhebt en deze overal rond liggen te slingeren op een schip. Dat Radar alles kan zien tot het grootste detail en dat je terwijl het schip zinkende is gewoon exact weet wat je moet doen en alleen maar de bordjes naar een reddingsbootje hoeft te volgen. I
quote:Op donderdag 6 december 2012 15:06 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Dat ze dan zo'n achterhaald en minderwaardig radarsysteem nog hanteren. Beter kunnen ze de hele zeevaart afschaffen dan met zulke primitieve technologie in zee te gaan.
Godsklere nog aan toe die lijst ik inquote:Op donderdag 6 december 2012 15:08 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Zo moet het ook wel zijn, niet waar? Veiligheid vóór alles. Zo werd ik geleerd in de basisschool.
We leven toch niet meer in de jaren 20.
Volgens mij zit jij niet heel ver van dat jaartal af qua ontwikkeling...quote:Op donderdag 6 december 2012 15:08 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Zo moet het ook wel zijn, niet waar? Veiligheid vóór alles. Zo werd ik geleerd in de basisschool.
We leven toch niet meer in de jaren 20.
Sorry hoor maar als de radar iedere golfbeweging weergeeft en het ook nog flinke storm is, snap ik echt niet hoe je op zo'n systeem zou kunnen vertrouwen om drenkelingen te vinden en redden. Het is net als dat je met een keukenschaar het gras in je tuin probeert te maaien. Ongepast gereedschap.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:13 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Volgens mij zit jij niet heel ver van dat jaartal af qua ontwikkeling...
Leer eerst maar eens fatsoenlijk (begrijpend) lezen en schrijven, voordat je denkt te weten hoe dingen werken die niet op je monitor plaatsvinden...
Mammoet zal wel een grote kanshebber zijn lijkt me. Titan is ook goed mogelijk trouwens.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:18 schreef JoPiDo het volgende:
welk bedrijf gaat de berging van de schepen verzorgen?
Bouw dan even een systeem wat werkt zoals jij denkt dat het zou moeten...quote:Op donderdag 6 december 2012 15:20 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Sorry hoor maar als de radar iedere golfbeweging weergeeft en het ook nog flinke storm is, snap ik echt niet hoe je op zo'n systeem zou kunnen vertrouwen om drenkelingen te vinden en redden. Het is net als dat je met een keukenschaar het gras in je tuin probeert te maaien. Ongepast gereedschap.
Noem mij gek dan maar.
Denk dat Smit of Heerema meer in de buurt komt...quote:Op donderdag 6 december 2012 15:21 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Mammoet zal wel een grote kanshebber zijn lijkt me.
Titan heeft ook kantoor in de UK... Is een verzekeringskwestie dus eens zien wie het mag doen.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:24 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Denk dat Smit of Heerema meer in de buurt komt...
Begrijp het wel maar in dit geval is het een beetje ongepast... er zijn nog gezinnen die niets weten...quote:Op donderdag 6 december 2012 14:59 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Bedoel het zeker niet respectloos maar vroeg me gewoon af of er beelden waren. En helpen zoeken vanaf hier heeft niet veel zin
Klopt... gaat op inschrijving van degene die er zin in hebben he..?quote:Op donderdag 6 december 2012 15:27 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Titan heeft ook kantoor in de UK... Is een verzekeringskwestie dus eens zien wie het mag doen.
Met de Thialf hijsen ze 'm in een middag uit het water.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:24 schreef Snowballed het volgende:
Denk dat Smit of Heerema meer in de buurt komt...
Kan het niet met zekerheid zeggen. Wie de beste prijs bied voor de klus mag het doen of de verzekeraar heeft een bepaalde band met de berger die het mag doen. Dan is eigenlijk een Nederlandse berger nog niet zo'n gek idee in het eerste geval.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:34 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Begrijp het wel maar in dit geval is het een beetje ongepast... er zijn nog gezinnen die niets weten...
Misschien is "salvage code red" van national geographic iets voor je..
[..]
Klopt... gaat op inschrijving van degene die er zin in hebben he..?
De normale radar is een HULP-navigatie middel voor het VAREN. Niet om objecten in zee mee op te sporen. Met een goede afstelling van de radar kan je op een vlakke zee veel zien, maar wat men vergeet hier is dat de zee vrijwel nooit vlak is. Het schip beweegt, golven, opspattend schuim, regenbuien. Al deze factoren zorgen voor een storing in het binnenkomende signaal. Hoewel storing? nee de radar doet gewoon zijn werk, radiosignalen uitzenden en weer opvangen... hoe men deze signalen interpreteert moet zelf besloten worden...quote:Op donderdag 6 december 2012 15:20 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Sorry hoor maar als de radar iedere golfbeweging weergeeft en het ook nog flinke storm is, snap ik echt niet hoe je op zo'n systeem zou kunnen vertrouwen om drenkelingen te vinden en redden. Het is net als dat je met een keukenschaar het gras in je tuin probeert te maaien. Ongepast gereedschap.
Noem mij gek dan maar.
Dat dacht ik niet......quote:Op donderdag 6 december 2012 15:39 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Met de Thialf hijsen ze 'm in een middag uit het water.
De meeste bergers op de wereld ZIJN Nederlanders...quote:Op donderdag 6 december 2012 15:42 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Kan het niet met zekerheid zeggen. Wie de beste prijs bied voor de klus mag het doen of de verzekeraar heeft een bepaalde band met de berger die het mag doen. Dan is eigenlijk een Nederlandse berger nog niet zo'n gek idee in het eerste geval.
Grapje hoor, gewoon omdat de Thialf zo'n tof ding is. In werkelijkheid is het natuurlijk veel complexer.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:43 schreef Snowballed het volgende:
Hier in de eemshaven dachten ze dat ook te kunnen met een bunkerschip vol zand... die brak halverwege toen ze hem wouden omdraaien om leeg te maken geloof ik, en toen zijn ze iets van 3 maand bezig zijn geweest om dat bootje te bergen...
Ik ben nu aan het afstuderen bij een bergingsconsultant. En daar zeggen ze dat de ervaring leert dat degene die als eerst een goed plan van aanpak heeft en zich goed kan verdedigen waarom zij de klus moeten krijgen meest de klus wel krijgen.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:42 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Kan het niet met zekerheid zeggen. Wie de beste prijs bied voor de klus mag het doen of de verzekeraar heeft een bepaalde band met de berger die het mag doen. Dan is eigenlijk een Nederlandse berger nog niet zo'n gek idee in het eerste geval.
Klopt dat zeg ik ook nergensquote:Op donderdag 6 december 2012 15:43 schreef Snowballed het volgende:
[..]
De meeste bergers op de wereld ZIJN Nederlanders...![]()
Het zal zeker ook daar om draaien maar men zal ook met een goed verantwoord kostenplaatje moeten aankomen. Maar goed nooit gewerkt voor een bergingsmaatschappij en ook nooit een bergingsmaatschappij nodig gehadquote:Op donderdag 6 december 2012 15:44 schreef Vincpod het volgende:
[..]
Ik ben nu aan het afstuderen bij een bergingsconsultant. En daar zeggen ze dat de ervaring leert dat degene die als eerst een goed plan van aanpak heeft en zich goed kan verdedigen waarom zij de klus moeten krijgen meest de klus wel krijgen.
Ik wou al zeggen...quote:Op donderdag 6 december 2012 15:44 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Grapje hoor, gewoon omdat de Thialf zo'n tof ding is. In werkelijkheid is het natuurlijk veel complexer.
Verschilt het niet ook of hij in een vaarroute ligt, hoeveel urgentie het krijgt, tegenover de kostprijs..?quote:Op donderdag 6 december 2012 15:44 schreef Vincpod het volgende:
[..]
Ik ben nu aan het afstuderen bij een bergingsconsultant. En daar zeggen ze dat de ervaring leert dat degene die als eerst een goed plan van aanpak heeft en zich goed kan verdedigen waarom zij de klus moeten krijgen meest de klus wel krijgen.
In urgente situaties zoals jij schetst wordt, als ik het goed heb, de prijs uiteindelijk pas na de operatie bepaald. In de plannen staan wel al de verwachte prijzen die er bij komen kijken vermeldt. Dit zijn prijzen zoals huur personeel, materieel en dat soort zaken.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:48 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik wou al zeggen...
[..]
Verschilt het niet ook of hij in een vaarroute ligt, hoeveel urgentie het krijgt, tegenover de kostprijs..?
Nu je het zo zegt begint het weer te dagen... in de verte wist ik het nog wel, maar ik onthoud niet alles..quote:Op donderdag 6 december 2012 15:52 schreef Vincpod het volgende:
[..]
In urgente situaties zoals jij schetst wordt, als ik het goed heb, de prijs uiteindelijk pas na de operatie bepaald. In de plannen staan wel al de verwachte prijzen die er bij komen kijken vermeldt. Dit zijn prijzen zoals huur personeel, materieel en dat soort zaken.
Maar een definitieve prijs bestaat eigenlijk niet echt in dit soort gevallen.
Uitgaande van wat de KNRM op http://www.knrm.nl/service/nieuws/?contentID=6AADAFB0 over de locatie zegt ("op de Noordzee, ter hoogte van de Noord Hinder op ongeveer 65 kilometer west van Goeree.") ligt dat behoorlijk in de vaarroute van het Kanaal richting Rotterdam ja.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:48 schreef Snowballed het volgende:
Verschilt het niet ook of hij in een vaarroute ligt, hoeveel urgentie het krijgt, tegenover de kostprijs..?
Klopt...quote:Op donderdag 6 december 2012 15:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Uitgaande van wat de KNRM op http://www.knrm.nl/service/nieuws/?contentID=6AADAFB0 over de locatie zegt ("op de Noordzee, ter hoogte van de Noord Hinder op ongeveer 65 kilometer west van Goeree.") ligt dat behoorlijk in de vaarroute van het Kanaal richting Rotterdam ja.
Het overgangsgebied daar heet 'Noord Hinder' zie ik op een zeekaart van dat gebied.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |