Ik moet wel zeggen de schade wel erg vreemd is gezien de vaar routes van bij de schepen ...quote:Op donderdag 6 december 2012 16:57 schreef Snowballed het volgende:
De Schade aan de Corvus j:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Poepoe, nou nou, wat zou ik wensen dat ik jou aan boord had zeg. Zodat jij jezelf kan redden. En de rest nog niet.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:42 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
en toch weet ik mijzelf wel te redden in dit soort rampen. Je zou maar wensen dat je mij aan boord had.
Beeldmateriaal van het bergen van 1 van die 2 vrije val lifeboats: http://www.omroepzeeland.(...)oordzee#.UMEPMKPuuHgquote:Op donderdag 6 december 2012 21:21 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat zegt je nu maar als het je onverwachts gebeurd kan ik je verzekeren dat je niet weet waar je bent op dat moment.
het enige wat je wil is weg of er af en niet anders, alleen er af gaat nog niet want dat is je eigen de dood in jagen dus ga je opzoek naar en vlot of lifeboat
Want ze hadden er twee van opstaan van die lifeboats
[ afbeelding ]
De ergste ramp die Hetkapitaal kende is dat zijn hand bleef steken in een pringels verpakking.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:54 schreef Ener-G het volgende:
.
Maar Hetkapitaal heeft natuurlijk al tig van dit soort rampen overleefd, met zn keyboard nog onder zn vingers
zo die heeft van achteren een aardige klap gemaakt zeg , deurtje ging niet meer dichtquote:Op donderdag 6 december 2012 22:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Beeldmateriaal van het bergen van 1 van die 2 vrije val lifeboats: http://www.omroepzeeland.(...)oordzee#.UMEPMKPuuHg
Ziet er enigszins stuk uit moet ik zeggen...
Jij denkt dat dit een grap is of zo met mensenlevens.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zeker, dan had ik het voorrecht je te kielhalen voor ik je verzoop
Ga jij even lekker wieberen naar ONZ of KLBquote:Op donderdag 6 december 2012 23:03 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Jij denkt dat dit een grap is of zo met mensenlevens.Getuige je mensonvriendelijke opmerking ga je blijkbaar gevoelloos en kil met je medemens om. Tja, jou aan boord willen we wel!
![]()
Die reddingsboot heeft iets anders geraakt dan enkel water....quote:Op donderdag 6 december 2012 22:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Beeldmateriaal van het bergen van 1 van die 2 vrije val lifeboats: http://www.omroepzeeland.(...)oordzee#.UMEPMKPuuHg
Ziet er enigszins stuk uit moet ik zeggen...
En: http://www.omroepzeeland.(...)euw-uit#.UMEKYYNFVSM
Dat is een behoorlijke klap geweest ja. En zo'n ding zouden ze moeten laten zakken met een kraan neem ik aan, het ziet er niet uit als zo'n vrije-val sloep.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:10 schreef Snowballed het volgende:
Die reddingsboot heeft iets anders geraakt dan enkel water....
Het is toch echt een vrije val sloep...quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:14 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Dat is een behoorlijke klap geweest ja. En zo'n ding zouden ze moeten laten zakken met een kraan neem ik aan, het ziet er niet uit als zo'n vrije-val sloep.
Die boeg aan de voorkant van dat grote schip krijg je trouwens ook niet zomaar even opzij geknakt, goeiemorgen zeg
Als je goed kijkt kun je de slede zien zitten waar hij over heen glijd volgens mij....quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:29 schreef Ener-G het volgende:
Volgens mij is het geen vrije val sloep:
[ afbeelding ]
Ziet eruit als een takelsloep (hangt met takels aan voor en achterkant), en dan kan je nog wel wat raken als je flink gaat slingeren. Zeker als je al flink slagzij hangt of halverwege aan het zinken bent.
De Corvus J heeft wel een vrije val sloep, maar die hangt nog op zn plaats op de eerste van de foto's die je post.
MOB is anders. Daar hebben we de Fast Rescue Boat voor.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:40 schreef Snowballed het volgende:
Ik denk dat die kraan er is om hem weer op te kunnen hijsen in een man overboord situatie..
quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:53 schreef niels0 het volgende:
De reddingsboot op de foto is geen vrije val boot maar een conventionele reddings sloep.
Dit is wel een FFLB:
Keertje of 10 mee gejumped op de cursus Coxwain FFLB.
Leuk dat jullie gejumped en gescheurd hebben...quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:57 schreef niels0 het volgende:
[..]
MOB is anders. Daar hebben we de Fast Rescue Boat voor.
Zoiets:
Tevens de leukste cursus vond ik.
In februari nog mee gescheurd van Keppel Verolme naar de Huisman-kade. 10 minuutjes heheh.
Ik snap inmiddels wel dat schade niet zo vreemd is....quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:51 schreef Ener-G het volgende:
AhNaja het zou ongeveer zo kunnen zijn gegaan als het geen 'drop ship' was:
De KNRM heeft het mis. De val in je filmpje is alleen om de structural integrity te testen, er zit niemand in. Ik zou er ook niet in willen zitten, niet zo goed voor je rug.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:03 schreef Snowballed het volgende:
Maar waarom spreekt de knrm dan over vrije val boten en word een boot op deze manier getest..?
Kun je dat onderbouwen..?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:08 schreef niels0 het volgende:
[..]
De KNRM heeft het mis. De val in je filmpje is alleen om de structural integrity te testen, er zit niemand in. Ik zou er ook niet in willen zitten, niet zo goed voor je rug.
Normaal worden ze met 2 kabels neergelaten
Ja hoor. Een vrijeval boot word altijd onder een hoek gelanceerd en duikt dan onder om de val te breken.quote:
Waarom beweert de knrm dan anders?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:11 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ja hoor. Een vrijeval boot word altijd onder een hoek gelanceerd en duikt dan onder om de val te breken.
Sensatie denk ik. Vrijeval boot klinkt cooler.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:13 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Waarom beweert de knrm dan anders?
Dat lijkt me wel heel erg sterk..quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:13 schreef niels0 het volgende:
[..]
Sensatie denk ik. Vrijeval boot klinkt cooler.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |