Het zet de discussie wat dat betreft ten minste in een wat beter perspectief.quote:Op zondag 2 december 2012 22:48 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Nee. Die is er niet. Is dat gedrag wat verklaard is in die getuigenissen nu goedgepraat?
De vorige was incorrect.quote:Op zondag 2 december 2012 22:57 schreef o.us2.0 het volgende:
Die TT changeTe kinderachtig voor woorden
Wat ik zou doen is raketten terug schieten a la Hamas.quote:Op zondag 2 december 2012 22:55 schreef C_S het volgende:
wat doe jij als je iederen dag 12 jaar lang een raket op je dak krijg ??
daarom blijf lekker achter je PC zitten .dan hoeven ons geen zorgen te maken om jou reacties .
wand als jij het life zou meemaken stond je in je broek te zijken .
Haha.quote:
Mentale zwakheden?quote:Op zondag 2 december 2012 22:58 schreef rakotto het volgende:
[..]
Wat ik zou doen is raketten terug schieten a la Hamas.
Dat terzijde, heb je nog mooie fotos van de frontlinie van het afgelopen conflict?
Oh en mijn reactie was meer gericht op zulke mentale zwakheden van soldaten:
[ afbeelding ]
Mooi, dan kunnen we vanaf nu officieel oorlog verklaren, sancties opleggen, boycotts opleggen, en ze voor 't gerecht slepen.quote:Op zondag 2 december 2012 22:58 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Palestina bestaat gewoon hoor. Het nieuws niet gevolgd?
leuk deze de link graag en de fotograaf .quote:Op zondag 2 december 2012 22:58 schreef rakotto het volgende:
[..]
Wat ik zou doen is raketten terug schieten a la Hamas.
Dat terzijde, heb je nog mooie fotos van de frontlinie van het afgelopen conflict?
[ afbeelding ]
Idd, kan een modje even een TTchange doen?quote:Op zondag 2 december 2012 22:58 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Een foto is voldoende om mentale zwakheid te diagnosticeren.quote:Op zondag 2 december 2012 22:58 schreef rakotto het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vraag mij waarom zij dat niet doen ipv kinderachtig te gaan doen?quote:Op zondag 2 december 2012 23:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mooi, dan kunnen we vanaf nu officieel oorlog verklaren, sancties opleggen, boycotts opleggen, en ze voor 't gerecht slepen.
Jahoor, heb 'm even gefikst.quote:Op zondag 2 december 2012 23:01 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Idd, kan een modje even een TTchange doen?
Alles doen ze al. Behalve dat laatste helaas. Deden ze het maar zo ipv gewelddadig het recht in eigen handen nemen.quote:Op zondag 2 december 2012 23:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mooi, dan kunnen we vanaf nu officieel oorlog verklaren, sancties opleggen, boycotts opleggen, en ze voor 't gerecht slepen.
quote:
Nee hoor, het bestaat nog steeds niet, maar ik snap dat je verward bent.quote:Op zondag 2 december 2012 22:58 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Hoezo bestaat het nog steeds niet dan? De meerderheid van de wereld erkent 't, op een paar na.quote:Op zondag 2 december 2012 23:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Nee hoor, het bestaat nog steeds niet, maar ik snap dat je verward bent.
Verschil tussen de Israelische soldaten van grootschalige oorlogen in de jaren 60/70 en deze groentjes is dat ze vroeger bereid waren om te sterven om hun staat te stichten/annexeren/whatever.quote:Op zondag 2 december 2012 22:59 schreef DeParo het volgende:
[..]
Mentale zwakheden?
Ik zou het vreemder vinden als ze niet bang zouden zijn!
Nou nee, Israel erkend 't wel als bezet gebied.quote:
Graag wil ik meer foto's zien, want eerlijk is eerlijk. Het is altijd bijzonder om materiaal te zien van een mede-fokker.quote:
Het wordt gezien als de bereidheid tot erkenning maar nog niet gezien als de erkenning zelf. Sowieso heeft een dusdanige VN-vergadering niet eens de mogelijkheden daarover te gaan.quote:Op zondag 2 december 2012 23:04 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Hoezo bestaat het nog steeds niet dan? De meerderheid van de wereld erkent 't, op een paar na.
Nee, ze erkennen het als observatie-lid van de VN.quote:Op zondag 2 december 2012 23:04 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Hoezo bestaat het nog steeds niet dan? De meerderheid van de wereld erkent 't, op een paar na.
Ja klopt daarom editte ik het ff mijn suggestie zou juist averechts werken.quote:Op zondag 2 december 2012 23:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nou nee, Israel erkend 't wel als bezet gebied.
quote:Op zondag 2 december 2012 23:04 schreef rakotto het volgende:
[..]
Verschil tussen de Israelische soldaten van grootschalige oorlogen in de jaren 60/70 en deze groentjes is dat ze vroeger bereid waren om te sterven om hun staat te stichten/annexeren/whatever.
Deze mannetjes en anderen die verplicht het leger in gaan hebben de vechtlust niet zoals de oudere generaties die toen bereid waren om dood te gaan voor hun land. Deze tere zieltjes hebben zoals mij en jou geen bloed gezien en geweld meegemaakt waardoor ze te soft zijn en dus inderdaad mentaal zwak zijn voor gevechten omdat ze het goeie leven niet kwijt willen.
quote:Op zondag 2 december 2012 23:06 schreef C_S het volgende:
weet iemand wat er klaar stond in Israel aan de grens ??
ik kan je wel een klijn iede geven aan de hand van fotos . dan weet je ook warom de hamas zo graag een staak het vuren wilden
Ja, vechtlust is er niet. Reden nummer 1 dat de lui in Gaza niet bang zijn is omdat zij opgegroeid zijn met bloed en ledematen om hun heen. Het enige wat je dan doet is de dood toelachen.quote:
De enige verdediging die Hamas heeft is de internationale pers en Israëlische terughoudendheid.quote:Op zondag 2 december 2012 23:06 schreef C_S het volgende:
weet iemand wat er klaar stond in Israel aan de grens ??
ik kan je wel een klijn iede geven aan de hand van fotos . dan weet je ook warom de hamas zo graag een staak het vuren wilden
Oh jeej, daar gaan we weer. Wat was er nu weer racistisch?quote:Op zondag 2 december 2012 22:43 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Alwéér zo'n racistische opmerking. De vraag is zelfs gerechtigd waar jij je mee denkt te bemoeien.
Los van dat, ik weet dat niet en 't interesseert me bovendien geen flikker. Over 't algemeen zijn het de anti-Israëli die zich er druk over maken, maar zelf de ene na de andere racistische flater begaan.
Dus wat je zegt is dat Israel een leger heeft dat liever niet vecht en dat de Palestijnen militanten hebben die juist bloed willen zien? Lastige keuzequote:Op zondag 2 december 2012 23:10 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ja, vechtlust is er niet. Reden nummer 1 dat de lui in Gaza niet bang zijn is omdat zij opgegroeid zijn met bloed en ledematen om hun heen. Het enige wat je dan doet is de dood toelachen.
Nee, wat ik zeg is dat Israel momenteel een leger heeft *speculatie* dat bang zal zijn wanneer het flink zou gaan escaleren. En ik zeg dat de Palestijnen niet bang zullen zijn om te sterven omdat het enige wat zij in hun leven mee hebben gemaakt is dood en verderf.quote:Op zondag 2 december 2012 23:12 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dus wat je zegt is dat Israel een leger heeft dat liever niet vecht en dat de Palestijnen militanten hebben die juist bloed willen zien? Lastige keuze![]()
?
Ja israel die via de lucht de hele infrastructuur van Gaza sloopt en daarmee de gehele bevolking raakt. Dat zijn pas helden wil je zeggen?quote:Op zondag 2 december 2012 23:12 schreef Mylene het volgende:
Die lui in Gaza? Die plaatsen een raket in een huiskamer, vluchten weg, laat de bewoners met de gebakken peren zitten en pronken vervolgens met hun lijken. Nou, wat een helden hoor.
Nieuw blik holle frasen opgetrokken zie ik.quote:Op zondag 2 december 2012 23:15 schreef rakotto het volgende:
[..]
Nee, wat ik zeg is dat Israel momenteel een leger heeft *speculatie* dat bang zal zijn wanneer het flink zou gaan escaleren. En ik zeg dat de Palestijnen niet bang zullen zijn om te sterven omdat het enige wat zij in hun leven mee hebben gemaakt is dood en verderf.
Het klopt dat de Palestijnen volledig gehersenspoeld zijn waardoor ze zogenaamd niet bang zijn. Maar ja kennelijk steun jij liever die bloeddorstige barbaren dan het leger der vrede.quote:Op zondag 2 december 2012 23:15 schreef rakotto het volgende:
[..]
Nee, wat ik zeg is dat Israel momenteel een leger heeft *speculatie* dat bang zal zijn wanneer het flink zou gaan escaleren. En ik zeg dat de Palestijnen niet bang zullen zijn om te sterven omdat het enige wat zij in hun leven mee hebben gemaakt is dood en verderf.
Die raketten die ze afschieten kun je niet even in een huiskamer zetten. Daar heb je lanceerinstallaties voor nodig.quote:Op zondag 2 december 2012 23:12 schreef Mylene het volgende:
Die lui in Gaza? Die plaatsen een raket in een huiskamer, vluchten weg, laat de bewoners met de gebakken peren zitten en pronken vervolgens met hun lijken. Nou, wat een helden hoor.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?quote:Op zondag 2 december 2012 23:17 schreef Peunage het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant is in een F16/Apache/Merkava stappen en op mannen met Kalashnikovs schieten wel het toppunt van moed en eer.
Nee, van Peunage moet iedereen in berenvellen met knuppels elkaar bevechten.quote:Op zondag 2 december 2012 23:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
De hele infrastructuur nog wel? Klinkt mij als Pallywood.quote:Op zondag 2 december 2012 23:15 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Ja israel die via de lucht de hele infrastructuur van Gaza sloopt en daarmee de gehele bevolking raakt. Dat zijn pas helden wil je zeggen?
Zo barbaars.quote:Op zondag 2 december 2012 23:18 schreef waht het volgende:
[..]
Nee, van Peunage moet iedereen in berenvellen met knuppels elkaar bevechten.
Dan zou je wel moed en eer kunnen vergelijken.quote:Op zondag 2 december 2012 23:18 schreef waht het volgende:
[..]
Nee, van Peunage moet iedereen in berenvellen met knuppels elkaar bevechten.
Ja, die was goed raakquote:Op zondag 2 december 2012 23:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zo barbaars.
Een apache is veel beschaafder, oh ik heb toen zo gelachen toen die kerel in die rolstoel werd opgeblazen door een apache.
bronquote:Benjamin Netanyahu, premier van Israël, trekt zich weinig aan van de internationale kritiek op nieuwe Israëlische bouwplannen in bezet gebied.
"We zullen doorgaan met bouwen in Jeruzalem en op alle andere plaatsen die voor Israël van strategisch belang zijn", aldus Netanyahu vandaag. Hij reageerde daarmee op kritiek van onder meer bondgenoot de Verenigde Staten en de Europese Unie.
Vrijdag kondigde Israël nieuwe bouwplannen aan voor duizenden huizen voor kolonisten op de bezette Westelijke Jordaanoever en in Oost-Jeruzalem. Dat was een reactie op de erkenning van Palestina als niet-lidstaat door de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties, waar Israël fel op tegen was.
Israel wil geen held zijn, Israel wil gewoon niet aangevallen worden. De vijand verstopt zich, en raketten zijn niet zo geavanceerd dat ze mensen kunnen raken waarbij ze de mensen op 1 meter afstand schadeloos laten.quote:Op zondag 2 december 2012 23:15 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Ja israel die via de lucht de hele infrastructuur van Gaza sloopt en daarmee de gehele bevolking raakt. Dat zijn pas helden wil je zeggen?
Gaan wonen in een land omringd door vijandige staten zegt voldoende wat dat betreft.quote:Op zondag 2 december 2012 23:20 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dan zou je wel moed en eer kunnen vergelijken.
Nee, dat geeft aan hoe gehersenspoeld en dom je bent.quote:Op zondag 2 december 2012 23:22 schreef waht het volgende:
[..]
Gaan wonen in een land omringd door vijandige staten zegt voldoende wat dat betreft.
Israel is gewoon zoals het Westen vroeger was, hou er wel van. Net als die wapenfabriek in Sudan, hoe wat internationale regels, vergaderingen, pleiten bij de VN, sancties, commissies? Stuur gewoon F16's en klaar.quote:
Uiteraard, beste Peunage.quote:Op zondag 2 december 2012 23:22 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, dat geeft aan hoe gehersenspoeld en dom je bent.
Kap eens met die vieze propaganda voor het IDF. Ze doden onnodig veel burgers, ze intimideren, lokken express geweld uit en schieten alsof ze een game spelen. Ga eens die getuigenissen bekijken op breakingthesilence.org.ilquote:Op zondag 2 december 2012 23:16 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het klopt dat de Palestijnen volledig gehersenspoeld zijn waardoor ze zogenaamd niet bang zijn. Maar ja kennelijk steun jij liever die bloeddorstige barbaren dan het leger der vrede.
Nog geen maand later werd zijn opvolger op bijna precies dezelfde wijze omgelegdquote:Op zondag 2 december 2012 23:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zo barbaars.
Een apache is veel beschaafder, oh ik heb toen zo gelachen toen die kerel in die rolstoel werd opgeblazen door een apache.Zie 't al helemaal voor me, al dat zware geschut voor een man in een rolstoel.
quote:Op zondag 2 december 2012 23:23 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nog geen maand later werd zijn opvolger op bijna precies dezelfde wijze omgelegd![]()
.
Jij hebt contact met de werkelijkheid verlorenquote:Op zondag 2 december 2012 23:22 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Kap eens met die vieze propaganda voor het IDF. Ze doden onnodig veel burgers, ze intimideren, lokken express geweld uit en schieten alsof ze een game spelen. Ga eens die getuigenissen bekijken op breakingthesilence.org.il
Joh, hoe oud ben je?quote:Op zondag 2 december 2012 23:22 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Kap eens met die vieze propaganda voor het IDF. Ze doden onnodig veel burgers, ze intimideren, lokken express geweld uit en schieten alsof ze een game spelen. Ga eens die getuigenissen bekijken op breakingthesilence.org.il
quote:Op zondag 2 december 2012 23:22 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Waarom wordt er dan met scherp geschoten bij geweldloze demonstraties?quote:Op zondag 2 december 2012 23:24 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Jij hebt contact met de werkelijkheid verloren
Gehersenspoeld door de Israelische beschietingen.quote:Op zondag 2 december 2012 23:16 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het klopt dat de Palestijnen volledig gehersenspoeld zijn waardoor ze zogenaamd niet bang zijn. Maar ja kennelijk steun jij liever die bloeddorstige barbaren dan het leger der vrede.
bronquote:Annan Criticizes Human Rights Council's Resolutions on Israel, Darfur Crisis
UNITED NATIONS — The U.N. Human Rights Council passed a resolution on Darfur yesterday, its first on the region in its five-month existence. The resolution faulted no one for violating human rights and was so noncommittal that Europe and Canada opposed it. On more familiar ground, the council also passed two new anti-Israeli resolutions.
The Geneva-based rights council's record — six resolutions condemning Israeli violations; none criticizing any other country — was criticized even by Secretary-General Annan yesterday. Human Rights Watch, Amnesty, and other independent organizations have also expressed disappointment with the council recently.
"Hallelujah," the American ambassador to the United Nations, John Bolton, said in response to Mr. Annan's criticism of the council.
Today the 47-member body will open its third regular session since it was established in June to replace the discredited Human Rights Commission. At the time, its inauguration was hailed as a monumental achievement realized through the efforts of Mr. Annan.
The council's new resolutions are "another example of why it's not performing anywhere close to the high expectations that were held by those who voted in favor of it," said Mr. Bolton, who has fought to keep America off the council, saying it will do no better than the now defunct commission.
The council's regular sessions have been dedicated mostly to Israeli violations, while three separate emergency meetings have dealt with Israel exclusively. Yesterday, with only Canada opposing, it passed two new resolutions censuring Israeli settlements and Israel's presence in the Golan Heights.
"Obviously not everyone is entirely happy with the way they have started," Mr. Annan said. "Since the beginning of their work, they have focused almost entirely on Israel, and there are other crisis situations, like Sudan, where they have not been able to say a word."
The U.N. human rights commissioner, Louise Arbour, will convey a similar message today in Mr. Annan's name. However, she also will update the council "on her recent activities, including her trip to Gaza," a spokesman for Mr. Annan, Stephane Dujarric, said.
Yesterday's resolution on Darfur called on "all parties" to immediately end "violations of human rights and international humanitarian law." Sudan is a member of the African Union, which sponsored the resolution. It passed by a majority of 25–11, with 10 abstentions. Earlier, a European-sponsored resolution calling on Khartoum to try accused rights violators was rejected by a 22–20 margin.
Separately, the U.N. General Assembly today will hold its annual "international day of solidarity with the Palestinian people," marked symbolically on the anniversary of a November 29, 1947, resolution that divided British-mandated Palestine into two states. Next week, the assembly's 10th emergency session will convene for the 17th time since it was established in 1997 to deal solely with Israeli violations. A proposed resolution would establish a new U.N. body to register Palestinian Arab complaints about damages suffered as result of Israel's construction of a defensive barrier, as well as unspecified future complaints.
Omdat 'ie blijkbaar niet weet hoe de wereld werkt.quote:Op zondag 2 december 2012 23:26 schreef Peunage het volgende:
Waarom reageren jullie niet inhoudelijk op zijn bericht?
Onbetrouwbaar.quote:Op zondag 2 december 2012 23:26 schreef Peunage het volgende:
Jij weet dat duidelijk wel, leg het hem uitquote:Op zondag 2 december 2012 23:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Omdat 'ie blijkbaar niet weet hoe de wereld werkt.
Volgens mij ben jij aardig gehersenspoeld als je zo enorm bereid bent bloeddorstige barbaren te steunen. Je zegt het immers zelf al hierboven dat ze zo zijn.quote:Op zondag 2 december 2012 23:26 schreef rakotto het volgende:
[..]
Gehersenspoeld door de Israelische beschietingen.![]()
![]()
En voor zover ik het weet sta ik nog steeds niet aan de zijde van de Israelische barbaren. Mochten de laatste paar conflicten tegen de Palestijnen niet barbaars zijn volgens jou en anderen, no problem. Want de waslijst met barbaarse activiteiten door de IDF is best groot geworden door de geschiedenis heen.
En hoe doel je precies op leger der vrede als jou opdrachtgever (Israel als staat) illegale, provocatieve nederzettingen gaat bouwen? Is dat het pad naar vrede?
Onzin kan je niet altijd weerleggen, mijn vriend. Net zoals jouw onzin niet altijd te weerleggen was. Jij bent gelukkig allang achterhaald, nu die gohan nog.quote:Op zondag 2 december 2012 23:26 schreef Peunage het volgende:
Alsof je de Palestijnse propaganda moet geloven. Ze halen er gewoon doden uit Syrië erbij of recyclen doden uit het verleden.quote:Op zondag 2 december 2012 23:22 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het toch niet om in te denken dat mensen geen gelijk speelveld wensen, of zou jij wel een mes naar een vuurwapengevecht brengen? Het is altijd al het recht van de sterkste geweest, klaar. En ik denk dat jij na een paar raketten op je huis je ook niet meer zo kritisch zou zijn om dat uit de weg te ruimen, laat staan dat je met je knuppeltje naar de Palestijnen loopt.quote:Op zondag 2 december 2012 23:27 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jij weet dat duidelijk wel, leg het hem uit
In het verleden hadden ze ook verborgen wapens, bomgordels en noem maar op. Net als dat die "vreedzame" flotilla volgepropt was met wapens, en bij inspectie al meteen de hersenen van IDF soldaten werden ingeslagen.quote:Op zondag 2 december 2012 23:29 schreef gohan16 het volgende:
Scherp schieten op demonstranten kun je NOOIT goedpraten. Doe maar een poging zou ik zeggen.
Heb jij de getuigenissen gezien?quote:Op zondag 2 december 2012 23:28 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het toch niet om in te denken dat mensen geen gelijk speelveld wensen, of zou jij wel een mes naar een vuurwapengevecht brengen? Het is altijd al het recht van de sterkste geweest, klaar. En ik denk dat jij na een paar raketten op je huis je ook niet meer zo kritisch zou zijn om dat uit de weg te ruimen, laat staan dat je met je knuppeltje naar de Palestijnen loopt.
Waarom zou ik me moeten focussen op 1 site waar jij mee komt?quote:Op zondag 2 december 2012 23:30 schreef Peunage het volgende:
[..]
Heb jij de getuigenissen gezien?
http://www.breakingthesilence.org.il/
quote:Op zondag 2 december 2012 22:57 schreef o.us2.0 het volgende:
Die TT changeTe kinderachtig voor woorden
Een kennelijke neiging om Israël niet te steunen in zijn bestaansrecht.quote:
Niks 'klaar'. Voor jouw is het misschien wel klaar. Als iemand jouw huis komt bezetten en jou er uit trapt zul je misschien denken, 'klaar, ik kan er niks meer aan doen'.quote:Op zondag 2 december 2012 23:28 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het toch niet om in te denken dat mensen geen gelijk speelveld wensen, of zou jij wel een mes naar een vuurwapengevecht brengen? Het is altijd al het recht van de sterkste geweest, klaar. En ik denk dat jij na een paar raketten op je huis je ook niet meer zo kritisch zou zijn om dat uit de weg te ruimen, laat staan dat je met je knuppeltje naar de Palestijnen loopt.
Israeli's hebben genoeg eer, waardigheid, en trots, om raketaanvallen te beantwoorden met bommen. Dat de Palestijnen genoeg eer hebben om met een bomtas een bus in te stappen en deze dan op te blazen hoor ik je niet over.quote:Op zondag 2 december 2012 23:32 schreef Peunage het volgende:
[..]
Niks 'klaar'. Voor jouw is het misschien wel klaar. Als iemand jouw huis komt bezetten en jou er uit trapt zul je misschien denken, 'klaar, ik kan er niks meer aan doen'.
Dat is prima, dat is jouw recht. Jij hebt geen eer, waardigheid of trots. Maar andere mensen wel. Maar je moet niet het kromme recht praten.
Dus, dan kan het niet waar zijn?quote:Op zondag 2 december 2012 23:32 schreef waht het volgende:
[..]
Een kennelijke neiging om Israël niet te steunen in zijn bestaansrecht.
Nee, des te beter.quote:Op zondag 2 december 2012 23:33 schreef PizzaMizza het volgende:
Het is sowieso triest dat de Arabieren Israel niet eens erkennen.
Raketaanvallen zijn een reactie. Op bezetting. Nederzettingen. etc. Dat weet je best wel.quote:Op zondag 2 december 2012 23:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Israeli's hebben genoeg eer, waardigheid, en trots, om raketaanvallen te beantwoorden met bommen. Dat de Palestijnen genoeg eer hebben om met een bomtas een bus in te stappen en deze dan op te blazen hoor ik je niet over.
Het bewijst gewoon dat de Arabieren sowieso niet klaar zijn voor vrede met Israel.quote:Op zondag 2 december 2012 23:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, des te beter.
Ben je ook niet gebonden aan die schijnpolitiek waar wij aan gebonden zijn. Hoef je niet diplomatiek dingen te vertragen, nee je handelt er gewoon naar.
En we geven ze gewoon wat ze willen.quote:Op zondag 2 december 2012 23:35 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Het bewijst gewoon dat de Arabieren sowieso niet klaar zijn voor vrede met Israel.
Subjectieve oordelen blijven sowieso subjectief. Dat er gevochten wordt zal niemand ontkennen.quote:
Ik ben niet prohamas als je dat denkt. Ik ben tegen geweld van 2 kanten. Ik heb al eerder eens geroepen hier: "als we hier met z'n allen geweld afzweren, dan hebben we op z'n minst hier ons conflictje opgelost".quote:Op zondag 2 december 2012 23:32 schreef waht het volgende:
[..]
Een kennelijke neiging om Israël niet te steunen in zijn bestaansrecht.
'T probleem is dat sommige mensen daardoor denken dat Israel het kwaad is, terwijl 't andersom is.quote:Op zondag 2 december 2012 23:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En we geven ze gewoon wat ze willen.
Ik zie 't probleem niet.
Nee dat verandert niks, als Israel hetzelfde zou denken als Palestina dan was die regio 50 jaar geleden al veranderd in een enorme krater. Het kost Israel echt 0,0 moeite om die hele zooi terug te blazen naar het stenen tijdperk.quote:Op zondag 2 december 2012 23:35 schreef Peunage het volgende:
[..]
Raketaanvallen zijn een reactie. Op bezetting. Nederzettingen. etc. Dat weet je best wel.
Maar verandert het iets als ik zeg dat ik het zielig vind voor Joodse kinderen die soms doodgaan? Ga jij dingen dan wel eerlijk bekijken? Of blijf je in dat eeuwige rondje van ->raketten->bommen->raketten->bommen?
Hoezo gehersenspoeld? En ik zeg niet dat ze bloeddorstig zijn en mochten zij dat daadwerkelijk zijn, dan ja. Ik steun ze. Want ze zijn bloeddorstig geworden door de omstandigheden waar zij jarenlang mee te maken hebben gehad. Pallywood of niet, de bombardementen en de slachtoffers zijn keiharde feiten waaraan de Palestijnen in Gaza niet aan zullen ontsnappen.quote:Op zondag 2 december 2012 23:27 schreef DeParo het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij aardig gehersenspoeld als je zo enorm bereid bent bloeddorstige barbaren te steunen. Je zegt het immers zelf al hierboven dat ze zo zijn.
Dat boeit niet, Israel doet toch wat ze zelf willen, en ze kunnen 't ook, dus kudo's zou ik zeggen.quote:Op zondag 2 december 2012 23:36 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
'T probleem is dat sommige mensen daardoor denken dat Israel het kwaad is, terwijl 't andersom is.
Maar jij bent zelf ook niet klaar voor vrede, jij moet eerst Oost-Jeruzalem nog verjoodsen. Toch?quote:Op zondag 2 december 2012 23:35 schreef PizzaMizza het volgende:
Het bewijst gewoon dat de Arabieren sowieso niet klaar zijn voor vrede met Israel.
Van Jeruzalem een 2e Berlijn maken heeft niemand wat aan.quote:Op zondag 2 december 2012 23:37 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Maar jij bent zelf ook niet klaar voor vrede, jij moet eerst Oost-Jeruzalem nog verjoodsen. Toch?
Klopt. Maar er is geen vertrouwen. Niet in Hamas, niet in Fatah, niet in Egypte, niet in Jordanië, niet in Hezbollah en helemaal niet in Syrië. Israël blijft militaristisch en defensief met dergelijke omstandigheden.quote:Op zondag 2 december 2012 23:36 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Ik ben niet prohamas als je dat denkt. Ik ben tegen geweld van 2 kanten. Ik heb al eerder eens geroepen hier: "als we hier met z'n allen geweld afzweren, dan hebben we op z'n minst hier ons conflictje opgelost".
Verder vind ik dat Israël bestaansrecht heeft, maar ook Palestina. En dat Israël/idf moet stoppen met de pesterijen, intimidatie en landjepik. Daar kweken ze juist terroristen mee.
Dat is geen voordeel. Mensen moeten de waarheid weten.quote:Op zondag 2 december 2012 23:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat boeit niet, Israel doet toch wat ze zelf willen, en ze kunnen 't ook, dus kudo's zou ik zeggen.
Nu helemaal. De Palestijn zijn een beetje dom geweest. Maar goed, niets nieuwsquote:Op zondag 2 december 2012 23:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Van Jeruzalem een 2e Berlijn maken heeft niemand wat aan.
Geef 't gewoon aan Israel, of wacht, niet nodig, dat is 't al.
Jeruzalem is gewoon van Israel, of je dat wilt of niet.quote:Op zondag 2 december 2012 23:37 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Maar jij bent zelf ook niet klaar voor vrede, jij moet eerst Oost-Jeruzalem nog verjoodsen. Toch?
Ik snap jouw manier van denken echt niet. Het kostte Duitsland 0,0 moeite om Nederland in de WO2 naar het stenen tijdperk te bombarderen. Dat hebben ze niet helemaal gedaan. Dus het waren fatsoenlijke aardige mensen?quote:Op zondag 2 december 2012 23:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee dat verandert niks, als Israel hetzelfde zou denken als Palestina dan was die regio 50 jaar geleden al veranderd in een enorme krater. Het kost Israel echt 0,0 moeite om die hele zooi terug te blazen naar het stenen tijdperk.
Ik dank je dat je eindelijk erkent gehersenspoeld te zijn en slechts op te willen komen voor de barbaarse bloeddorstige militanten die tegen vrede en voorspoed voor ieder strijden.quote:Op zondag 2 december 2012 23:37 schreef rakotto het volgende:
[..]
Hoezo gehersenspoeld? En ik zeg niet dat ze bloeddorstig zijn en mochten zij dat daadwerkelijk zijn, dan ja. Ik steun ze. Want ze zijn bloeddorstig geworden door de omstandigheden waar zij jarenlang mee te maken hebben gehad. Pallywood of niet, de bombardementen en de slachtoffers zijn keiharde feiten waaraan de Palestijnen in Gaza niet aan zullen ontsnappen.
Israel is niet vies van Barbaarse activiteiten en ze zijn niet bang voor de meningen van andere landen, want zij hebben in het verleden veel schandes op hun naam en zullen nog steeds internationale regels overtreden. Voor het geval jezelf afvraag waar ik het over heb, dan raad ik je het aan om eens op google te zoeken naar Egyptian POW en de slachtingen die op hun uitgevoerd zijn door de Israelische leger.
In 2005 hebben ze geheel Gaza gekregen, dus ze moeten niet zeuren.quote:Op zondag 2 december 2012 23:39 schreef Mylene het volgende:
[..]
Nu helemaal. De Palestijn zijn een beetje dom geweest. Maar goed, niets nieuws.
Ga de documentaire 5 broken camera's eens kijken en kom daarna maar weer terug.quote:Op zondag 2 december 2012 23:30 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
In het verleden hadden ze ook verborgen wapens, bomgordels en noem maar op. Net als dat die "vreedzame" flotilla volgepropt was met wapens, en bij inspectie al meteen de hersenen van IDF soldaten werden ingeslagen.
Klaar, nu jij weer.
Dat is het niet voor de wereld behalve Israel.quote:Op zondag 2 december 2012 23:38 schreef Voorschrift het volgende:
Van Jeruzalem een 2e Berlijn maken heeft niemand wat aan.
Geef 't gewoon aan Israel, of wacht, niet nodig, dat is 't al.
Ik vind Nazi's vergelijken met Israeli's niet echt geslaagd van je, op z'n zachtst gezegd.quote:Op zondag 2 december 2012 23:40 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik snap jouw manier van denken echt niet. Het kostte Duitsland 0,0 moeite om Nederland in de WO2 naar het stenen tijdperk te bombarderen. Dat hebben ze niet helemaal gedaan. Dus het waren fatsoenlijke aardige mensen?
En Israel denkt ook hetzelfde. Zie hun reactie op de laatste ontwikkelingen(nieuwe nederzettingen in Palestijns gebied, geen belastingteruggave).
Juist, geen vrede dus. Duidelijke taal.quote:Op zondag 2 december 2012 23:40 schreef PizzaMizza het volgende:
Jeruzalem is gewoon van Israel, of je dat wilt of niet.
Maakt niet uit, situatie is vergelijkbaar.quote:Op zondag 2 december 2012 23:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik vind Nazi's vergelijken met Israeli's niet echt geslaagd van je, op z'n zachtst gezegd.
Wat mij betreft komt er ook nooit vrede met de eisen die Palestina en de Arabische wereld nu hebben, daar heb ik vrede mee. Wat kan mij het verrotten dat agressors aangepakt worden, als je mans genoeg bent om bussen op te blazen dan leef je ook maar met de gevolgen.quote:Op zondag 2 december 2012 23:41 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dat is het niet voor de wereld behalve Israel.
Ook is het nog niet joods genoeg, waarom plemt men anders nederzettingen neer.
In ieder geval duidelijk, niet voor vrede dus. Zionisten moeten wat eerlijker open kaart spelen in deze, zoals Hamas ook gewoon doet (Israel moet verdwijnen). Niet zo om de pot draaien joh.
Wat mogen ze wel eisen van jou? En wat eisen ze 'teveel'?quote:Op zondag 2 december 2012 23:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat mij betreft komt er ook nooit vrede met de eisen die Palestina en de Arabische wereld nu hebben, daar heb ik vrede mee.
Ze mogen huidige grenzen eisen, meer niet.quote:Op zondag 2 december 2012 23:42 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wat mogen ze wel eisen van jou? En wat eisen ze 'teveel'?
Er zal ook geen vrede komen nee. De prijs daarvoor wordt betaald door de Palestijnen en Israeliers. Beiden zullen nooit in veiligheid leven. Helaas.quote:Op zondag 2 december 2012 23:42 schreef Voorschrift het volgende:
Wat mij betreft komt er ook nooit vrede met de eisen die Palestina en de Arabische wereld nu hebben, daar heb ik vrede mee. Wat kan mij het verrotten dat agressors aangepakt worden, als je mans genoeg bent om bussen op te blazen dan leef je ook maar met de gevolgen.
Maak me maar wakker dan wanneer de Israelische Auschwitzes de Palestijnse deportaties gaan verwerken.quote:Op zondag 2 december 2012 23:42 schreef Peunage het volgende:
[..]
Maakt niet uit, situatie is vergelijkbaar.
Alleen voorkomen we dit keer dat de Palestijnen als de nieuwe nazi's winnen inderdaad.quote:Op zondag 2 december 2012 23:42 schreef Peunage het volgende:
[..]
Maakt niet uit, situatie is vergelijkbaar.
Welke grenzen? Want die van de VN erken jij en andere Israfielen niet. De grenzen die Israel opstelt zeker?quote:Op zondag 2 december 2012 23:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ze mogen huidige grenzen eisen, meer niet.
Irrelevantie conclusie. Als ik zeg dat Amsterdam van Nederland is ben ik dus meteen tegen vrede?quote:Op zondag 2 december 2012 23:41 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Juist, geen vrede dus. Duidelijke taal.
Yup.quote:Op zondag 2 december 2012 23:44 schreef Peunage het volgende:
[..]
Welke grenzen? Want die van de VN erken jij en andere Israfielen niet. De grenzen die Israel opstelt zeker?
Israel kan/moet zijn grenzen blijven bewaken. (Dat gaat met egypte toch ook prima). Dan wel graag een een militaire strip van 1 km op hun eigen gebied en niet in het land van de palestijnse boeren, die al zo weinig hebben.quote:Op zondag 2 december 2012 23:39 schreef waht het volgende:
[..]
Klopt. Maar er is geen vertrouwen. Niet in Hamas, niet in Fatah, niet in Egypte, niet in Jordanië, niet in Hezbollah en helemaal niet in Syrië. Israël blijft militaristisch en defensief met dergelijke omstandigheden.
quote:Op zondag 2 december 2012 23:44 schreef Peunage het volgende:
[..]
Welke grenzen? Want die van de VN erken jij en andere Israfielen niet. De grenzen die Israel opstelt zeker?
Palestijnen willen juist een eigen bestuur, en krijgen die ook van de VN, dus tja.quote:Op zondag 2 december 2012 23:44 schreef waht het volgende:
De Israëlische staat moet primair zorgen voor welvaart en veiligheid. En ja, ook voor Palestijnen maar zonder Palestijns bestuur aangezien dat een onmogelijke opgave is vanuit deze positie. Economische ontwikkeling is de voornaamste oplossing.
Ruk het niet uit context. Jij zegt dat Israel heel Palestina kan platbombarderen, dat niet doen en daarom heel aardig zijn. Duitsers hebben dat met Nederland niet gedaan, terwijl ze dat wel konden doen, dus zijn het hele aardige mensen.quote:Op zondag 2 december 2012 23:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Maak me maar wakker dan wanneer de Israelische Auschwitzes de Palestijnse deportaties gaan verwerken.
Israël doet kennelijk iets goed fout met Holocaust Gaza. De levensverwachting is er hoger dan in Turkije.quote:Op zondag 2 december 2012 23:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Maak me maar wakker dan wanneer de Israelische Auschwitzes de Palestijnse deportaties gaan verwerken.
Die zijn naar normaal strategisch inzicht getrokken.quote:Op zondag 2 december 2012 23:44 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wanneer is Nederland tijdens WO2 autonoom geweest dan?quote:Op zondag 2 december 2012 23:45 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ruk het niet uit context. Jij zegt dat Israel heel Palestina kan platbombarderen, dat niet doen en daarom heel aardig zijn. Duitsers hebben dat met Nederland niet gedaan, terwijl ze dat wel konden doen, dus zijn het hele aardige mensen.
Geef dan reactie op mijn hele post ipv zelf te gaan concluderen dat ik gehersenspoeld ben, want dat geef ik niet toe. Het enige wat ik aan de Palestijnse medemens doe is sympatie tonen.quote:Op zondag 2 december 2012 23:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik dank je dat je eindelijk erkent gehersenspoeld te zijn en slechts op te willen komen voor de barbaarse bloeddorstige militanten die tegen vrede en voorspoed voor ieder strijden.
Je weet best wat ik bedoel. Oost-Jeruzalem is niet van Israel. Willen jullie na jullie illegaal gestichte staat voortgebracht met terreur ook dit stukje van de cake toe-eigenen zal er nooit vrede zijn. Let maar op. En dat betekent ook dat Israeliers geen veiligheid zullen kennen, nu niet en nooit niet. Ik heb al eerder gezegd dat de pech van Israel is dat er achter Palestijnen circa 160 miljoen Arabieren staan waardoor hun leed nooit vergeten wordt. Het zijn geen Tibetanen die behalve het stukje Tibet in China nergens bloedbroeders hebben zitten die hun strijd hoog houdt. En dus ten dode zijn opgeschreven.quote:Op zondag 2 december 2012 23:44 schreef PizzaMizza het volgende:
Irrelevantie conclusie. Als ik zeg dat Amsterdam van Nederland is ben ik dus meteen tegen vrede?
Pffffquote:Op zondag 2 december 2012 23:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wanneer is Nederland tijdens WO2 autonoom geweest dan?
Ze krijgen ook miljoenen aan hulp, medicijnen, voedsel e.d. vanuit Israel, dus ja je gaat 't je afvragen.quote:Op zondag 2 december 2012 23:45 schreef Mylene het volgende:
[..]
Israël doet kennelijk iets goed fout met Holocaust Gaza. De levensverwachting is er hoger dan in Turkije.
Jawel, alleen niet wat je wil horen.quote:
Zo prima gaat dat dus niet met Egypte. Sinds de revolutie begon is het aantal incidenten in de Sinaï fors toegenomen. De Egyptische veiligheidsdiensten verzaken daar simpelweg.quote:Op zondag 2 december 2012 23:45 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Israel kan/moet zijn grenzen blijven bewaken. (Dat gaat met egypte toch ook prima). Dan wel graag een een militaire strip van 1 km op hun eigen gebied en niet in het land van de palestijnse boeren, die al zo weinig hebben.
Israel wil heelJeruzalem. Ze willen delen van de Westbank. Ik weet niet wat daar strategisch aan is, maar je hoeft geen wetenschapper te zijn om te weten dat geen enkel volk hier tevreden mee zal zijn.quote:Op zondag 2 december 2012 23:46 schreef waht het volgende:
[..]
Die zijn naar normaal strategisch inzicht getrokken.
Helemaal de Golanhoogten. Die horen wat mij betreft officieel bij Israël gezien de situatie in Syrië. De Westoever is nu een heel ander verhaal geworden, maar ook daar zal controle nog lang blijven aangezien je in de bergen wil zitten als krijgsmacht. Tot slot is er het drinkwater-vraagstuk.
Voor het eerst in decennia noemen de Egyptenaren en Turken de Palestijnen ook weer "broeders".quote:Op zondag 2 december 2012 23:48 schreef waht het volgende:
[..]
Zo prima gaat dat dus niet met Egypte. Sinds de revolutie begon is het aantal incidenten in de Sinaï fors toegenomen. De Egyptische veiligheidsdiensten verzaken daar simpelweg.
Jij wil een vrij, democratisch, welvarend land opofferen aan een stel barbaren met Sharia wetgeving die alles verbieden, vrouwen in hokken stoppen, aanslagen als oplossing zien en iedere economische vooruitgang dwarsliggen.quote:Op zondag 2 december 2012 23:49 schreef Peunage het volgende:
[..]
Israel wil heelJeruzalem. Ze willen delen van de Westbank. Ik weet niet wat daar strategisch aan is, maar je hoeft geen wetenschapper te zijn om te weten dat geen enkel volk hier tevreden mee zal zijn.
Nederland autonoom in WO2.quote:Op zondag 2 december 2012 23:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wanneer is Nederland tijdens WO2 autonoom geweest dan?
Dat zal je toch verbazen.quote:Op zondag 2 december 2012 23:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Voor het eerst in decennia noemen de Egyptenaren en Turken de Palestijnen ook weer "broeders".
Ja, dat is precies wat ik wilquote:Op zondag 2 december 2012 23:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jij wil een vrij, democratisch, welvarend land opofferen aan een stel barbaren met Sharia wetgeving die alles verbieden, vrouwen in hokken stoppen, aanslagen als oplossing zien en iedere economische vooruitgang dwarsliggen.
Ja, jij hebt het goed op met volkeren inderdaad.
Zijn ze wel. Klaar.quote:Op zondag 2 december 2012 23:51 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja, dat is precies wat ik wil
Oost-Jeruzalem en de Westbank zijn niet van dat land. Klaar.
Uh.....jawel!quote:Je weet best wat ik bedoel. Oost-Jeruzalem is niet van Israel.
quote:Willen jullie na jullie illegaal gestichte staat voortgebracht met terreur ook dit stukje van de cake toe-eigenen zal er nooit vrede zijn
Ah, inderdaad. Want als we luisteren naar wat de Arabieren (Totaal oneerlijk) willen, dan komt er wel vredequote:Let maar op. En dat betekent ook dat Israeliers geen veiligheid zullen kennen, nu niet en nooit niet
Tegenover de VS en Europa, en Israel. Ik denk dat dat wel wat meer is dan die zielige Zandarabieren.quote:Ik heb al eerder gezegd dat de pech van Israel is dat er achter Palestijnen circa 160 miljoen Arabieren staan waardoor hun leed nooit vergeten wordt.
Jij weet dat dat hele sprookjesleger van Arabische landen in een paar bommen weggeveegd kunnen worden? Jij weet ook dat niet alle Arabische landen de Palestijnen steunen uit eigen belang?quote:Het zijn geen Tibetanen die behalve het stukje Tibet in China nergens bloedbroeders hebben zitten die hun strijd hoog houdt. En dus ten dode zijn opgeschreven.
Dan moet je niet janken als mensen raketten gaan schieten en bussen opblazen. Dat is het andere zwaard, want ze hebben geen F16's.quote:Op zondag 2 december 2012 23:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zijn ze wel. Klaar.
En anders maar via 't zwaard.
Jammer dat de joden vergeten zijn dat het de moslims waren van wie zij bescherming kregen.quote:Op zondag 2 december 2012 23:51 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nederland autonoom in WO2.Die leverden de Joden levend aan de moffen. Terwijl Afrikaanse landen weigerden om hun Joodse onderdanen uit te leveren.
Prima, dan moet je ook niet janken over een Gaza strook dat maankraters resembleert.quote:Op zondag 2 december 2012 23:52 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dan moet je niet janken als mensen raketten gaan schieten en bussen opblazen. Dat is het andere zwaard, want ze hebben geen F16's.
Jeruzalem wel, Westbank is te discussieren.quote:Op zondag 2 december 2012 23:51 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja, dat is precies wat ik wil
Oost-Jeruzalem en de Westbank zijn niet van dat land. Klaar.
Jawel. Jij begon met het zwaard. Dus wat ik ook doe, ik ga dood.quote:Op zondag 2 december 2012 23:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Prima, dan moet je ook niet janken over een Gaza strook dat maankraters resembleert.
Kregen ja.quote:Op zondag 2 december 2012 23:53 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Jammer dat de joden vergeten zijn dat het de moslims waren van wie zij bescherming kregen.
Jeruzalem is weer meer van religieuze aard maar de waarde van de Westoever was vrij duidelijk toen er een leger vanuit Jordanië de rivier de Jordaan overtrok. Die dreiging is er nu niet meer. Blijft enkel nog terreurbestrijding in de Westbank over, hetgeen pas verdwijnt na economische ontwikkeling.quote:Op zondag 2 december 2012 23:49 schreef Peunage het volgende:
[..]
Israel wil heelJeruzalem. Ze willen delen van de Westbank. Ik weet niet wat daar strategisch aan is, maar je hoeft geen wetenschapper te zijn om te weten dat geen enkel volk hier tevreden mee zal zijn.
De Egyptenaren hebben de Palestijnen altijd als broeders gezien, dat weet je best. Alleen Mubarak, de verloren strategische schat "Aldus Israel", was altijd met Israel voor eigen interesse... En je weet heel goed hoe het Egyptische volk en Mubarak op een lijn stonden...quote:Op zondag 2 december 2012 23:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Voor het eerst in decennia noemen de Egyptenaren en Turken de Palestijnen ook weer "broeders".
Gaat sowieso fout daar in die regio.
Toen waren het moslims, ja. Toen was de tolerantie en gedrag naar Joden heel anders dan nu. Wat ben ik toch blij dat Irak zo'n puinhoop is geworden, Rest niet in peace Saddamquote:Op zondag 2 december 2012 23:53 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Jammer dat de joden vergeten zijn dat het de moslims waren van wie zij bescherming kregen.
Maakt mij geen reet uit hoor, van mijn part duurt die oorlog nog eeuwen.quote:Op zondag 2 december 2012 23:53 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jawel. Jij begon met het zwaard. Dus wat ik ook doe, ik ga dood.
Klopt. Alleen al in Marokko waren er al 1.000.000 Marokkaanse-Joden die al 2.000 jaar daar hebben geleefd voordat ze ten tijde van de oprichting van de staat Israël naar het M-O trokken. De sultan weigerde om ze uit te leveren aan de moffen.quote:Op zondag 2 december 2012 23:53 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Kijk, nu komt de aap uit de mouw. Wat doe jij in dit topic?quote:Op zondag 2 december 2012 23:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Maakt mij geen reet uit hoor, van mijn part duurt die oorlog nog eeuwen.
Klopt, nu is er Morsi de Dictator.quote:Op zondag 2 december 2012 23:54 schreef rakotto het volgende:
[..]
De Egyptenaren hebben de Palestijnen altijd als broeders gezien, dat weet je best. Alleen Mubarak, de verloren strategische schat "Aldus Israel", was altijd met Israel voor eigen interesse... En je weet heel goed hoe het Egyptische volk en Mubarak op een lijn stonden...
Nonsens. Er wonen vele moslims in Israël en hebben het daar vele malen beter dan in een willekeurig ander land in het Midden Oosten.quote:Op zondag 2 december 2012 23:53 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Wat heeft Irak hier mee te maken, knul?quote:Op zondag 2 december 2012 23:54 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Toen waren het moslims, ja. Toen was de tolerantie en gedrag naar Joden heel anders dan nu. Wat ben ik toch blij dat Irak zo'n puinhoop is geworden, Rest niet in peace Saddam![]()
![]()
Thanks voor het uploaden.quote:Op zondag 2 december 2012 23:49 schreef C_S het volgende:
Hier wat foto's van de 8 dagen oorlog met de hamas
wat zoal klaar stond , En denk bij het zien van de fotos NIET in 10 tallen denk aan in de honderd tallen ..8 dagen lang aanvoer met honderden trucks en diepladers .om je eenig idee te geven .
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wil je er nog meer ik heb er een paar honderd :-)
In Marokko wel hoorquote:Op zondag 2 december 2012 23:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Kregen ja.
Tegenwoordig kan je als Jood niet meer fatsoenlijk zeggen dat je Jood bent in de nabijheid van moslims.
Pleiten voor het platgooien van "Palestina".quote:Op zondag 2 december 2012 23:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Kijk, nu komt de aap uit de mouw. Wat doe jij in dit topic?
Twee links zonder enige relevante waarde.quote:Op zondag 2 december 2012 23:46 schreef rakotto het volgende:
[..]
Geef dan reactie op mijn hele post ipv zelf te gaan concluderen dat ik gehersenspoeld ben, want dat geef ik niet toe. Het enige wat ik aan de Palestijnse medemens doe is sympatie tonen.Als je het niet wilt of kunt, dan kun je dat gerust zeggen hoor. Ik neem het je niet kwalijk dat je dan geen antwoord kunt geven op wat ik zei.
Oh, btw barbaarse praktijken etc door barbaren:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/3255396.stm
En lees deze website maar eens goed door om het verborgen barbaarse geschiedenis van Israel te leren. http://egyptianpows.net
Ah, ok. Duidelijk.quote:Op zondag 2 december 2012 23:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Pleiten voor het platgooien van "Palestina".
Klopt. Dat spreekt niet tegen wat ik zeg.quote:Op zondag 2 december 2012 23:55 schreef waht het volgende:
[..]
Nonsens. Er wonen vele moslims in Israël en hebben het daar vele malen beter dan in een willekeurig ander land in het Midden Oosten.
Dat zijn de Joden niet vergeten en ze zijn evenmin vergeten eeuwenlang als dhimmi te zijn behandeld.quote:Op zondag 2 december 2012 23:53 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Heldenquote:Op zondag 2 december 2012 23:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
Twee links zonder enige relevante waarde.
Ter compensatie zal ik een foto van de ware helden laten zien.
[ afbeelding ]
Zal eens een keer tijd worden dat Westerse normen en waarden weer #1 worden op deze planeet en die zelfhaat het onderspit delft aan de wapens oppakken en vechten waar we voor staan. Zwichten voor een stel barbaren met stokken en stenen die 't liefste alles waar we voor staan afbreken, nooit.quote:
Vreselijk was dat. En toch bleven ze honderden jaren. Geen holocaust. Geen vervolging.quote:Op zondag 2 december 2012 23:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
De Joden zijn niet vergeten eeuwenlang als dhimmi te zijn behandeld.
Ook een vijand van Israel. Ook kapot gemaakt. Al die moslimstaten gaan langzaam aan de grond in. Dat komt omdat mensen hun ogen openen.quote:Op zondag 2 december 2012 23:55 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Wat heeft Irak hier mee te maken, knul?
Klopt, maar Marokko moet sowieso verder de mond houden over Israël aangezien ze zelf ook een veel grotere apartheidsmuur hebben en illegale bezetting van de Westelijke Sahara.quote:Op zondag 2 december 2012 23:54 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Klopt. Alleen al in Marokko waren er al 1.000.000 Marokkaanse-Joden die al 2.000 jaar daar hebben geleefd voordat ze naar ten tijde van de oprichting van de staat Israël naar het M-O trokken. De sultan weigerde om ze uit te leveren aan de moffen.
En wat verwacht je van de Palestijnen?quote:Op zondag 2 december 2012 23:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
De Joden zijn niet vergeten eeuwenlang als dhimmi te zijn behandeld.
Dat was vreselijk ja, tal van voorbeelden waar Joden zijn vervolgd door moslims, trouwens.quote:Op zondag 2 december 2012 23:57 schreef Peunage het volgende:
[..]
Vreselijk was dat. En toch bleven ze honderden jaren. Geen holocaust. Geen vervolging.
Zonder relevante waarde.quote:Op zondag 2 december 2012 23:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"Seculier" Irak was kapot gemaakt door de Verenigde Staten inderdaad. En nu?quote:Op zondag 2 december 2012 23:57 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ook een vijand van Israel. Ook kapot gemaakt. Al die moslimstaten gaan langzaam aan de grond in. Dat komt omdat mensen hun ogen openen.
Misschien kunnen we dan een groot sterk rijk maken. Laten we het het 3de rijk noemen!quote:Op zondag 2 december 2012 23:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zal eens een keer tijd worden dat Westerse normen en waarden weer #1 worden op deze planeet en die zelfhaat het onderspit delft aan de wapens oppakken en vechten waar we voor staan. Zwichten voor een stel barbaren met stokken en stenen die 't liefste alles waar we voor staan afbreken, nooit.
Ben je Joods van afkomst, Paro? Kan bijna niet anders als ik je posts zie.quote:Op zondag 2 december 2012 23:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat zijn de Joden niet vergeten en ze zijn evenmin vergeten eeuwenlang als dhimmi te zijn behandeld.
Ik ben niet pro-Saddamquote:
En daarmee is de discussie gesloten. Hoe oud ben je? Heb je al groep8 voltooid?quote:Op zondag 2 december 2012 23:57 schreef Mylene het volgende:
[..]
Klopt, maar Marokko moet sowieso verder de mond houden over Israël aangezien ze zelf ook een veel grotere apartheidsmuur hebben en illegale bezetting van de Westelijke Sahara.
Nee, gewoon vechten waar we voor staan.quote:Op zondag 2 december 2012 23:58 schreef Peunage het volgende:
[..]
Misschien kunnen we dan een groot sterk rijk maken. Laten we het het 3de rijk noemen!
Nu is dat land in rep en roer, waardoor ik weer een stukje vreugde oppikquote:Op zondag 2 december 2012 23:58 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
"Seculier" Irak was kapot gemaakt door de Verenigde Staten inderdaad. En nu?
Nee dat was niet vreselijk. Die 'vervolgingen' zijn later pas ontstaan, direct gerelateerd aan Israel.quote:Op zondag 2 december 2012 23:58 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat was vreselijk ja, tal van voorbeelden waar Joden zijn vervolgd door moslims, trouwens.
Zoals ik al zei geen relevante waarde want bullshit haha maar dat zal jij gehersenspoeld dat je bent toch niet snel begrijpen.quote:Op zondag 2 december 2012 23:58 schreef rakotto het volgende:
[..]
Zonder relevante waarde.Volgens mij hadden wij het over barbaren... En volgens mij linkte ik jou naar bronnen over barbaarse activiteiten door barbaren.
Zoals ik het al zei, als je geen inhoudelijke reactie wilt geven op mijn reacties dan kun je het gewoon zeggen.Ik vind het jammer dat je er niet op in gaat.
quote:Op zondag 2 december 2012 23:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee dat was niet vreselijk. Die 'vervolgingen' zijn later pas ontstaan, direct gerelateerd aan Israel.
Sinds waneer vecht jij waar je voor staatquote:Op zondag 2 december 2012 23:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, gewoon vechten waar we voor staan.
Dat jij je graag anaal laat nemen door Ayatollahs is jouw probleem, niet de mijne.
Maar voor de duidelijkheid, jij hebt vertrouwen in de capaciteiten van een Palestijnse staat?quote:Op zondag 2 december 2012 23:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee dat was niet vreselijk. Die 'vervolgingen' zijn later pas ontstaan, direct gerelateerd aan Israel.
Jij bent zo grappig he.quote:Op zondag 2 december 2012 23:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik betaal netjes m'n belasting om bommen te betalen.quote:Op maandag 3 december 2012 00:00 schreef Peunage het volgende:
[..]
Sinds waneer vecht jij waar je voor staat
Jij hebt het de hele tijd over 'recht van de sterkste'.
Zolang de formulering hem maar uitkomt. Er is geen andere manier om een schurkenstaat te verdedigen.quote:Op maandag 3 december 2012 00:00 schreef Peunage het volgende:
[..]
Sinds waneer vecht jij waar je voor staat
Jij hebt het de hele tijd over 'recht van de sterkste'.
Gevoelige snaar geraakt?quote:Op zondag 2 december 2012 23:59 schreef gohan16 het volgende:
[..]
En daarmee is de discussie gesloten. Hoe oud ben je? Heb je al groep8 voltooid?
Er is weinig voor nodig om Israel niet in veiligheid te laten leven hoor, alleen Hamas doet dat al jaren namelijk. Een kleine club internationaal gezien met wat bivakmutsen op en kleine wapens, of zelfgemaakt. En slechts steun (militair) van Iran. Hizbullah zit gebeiteld in Zuid-Libanon. En verdere veranderingen in de Arabische wereld leidt alleen maar tot meer politieke steun. Zelfs de meest seculieren of communisten zijn heel duidelijk wanneer Palestina ter sprake komt in welk Arabisch land dan ook. Geduld en tijd is niet aan de zijde van Israel, maar de vele Palestijnen en andere Arabieren die eromheen wonen.quote:Op zondag 2 december 2012 23:52 schreef PizzaMizza het volgende:
Tegenover de VS en Europa, en Israel. Ik denk dat dat wel wat meer is dan die zielige Zandarabieren.
Tuurlijk lopen Arabische landen nu erg achter, hoef je mij niet te vertellen. Ik heb het ook niet over de politieke leiders maar het volk. Ga maar een poll houden in welk Arabisch land dan ook en je komt een heel eenduidig antwoord tegen wanneer Israel/Palestina ter sprake komt: het leeft, nog steeds nu we 60 jaar verder zijn. Onder welke politieke kleur dan ook.quote:Op zondag 2 december 2012 23:52 schreef PizzaMizza het volgende:
Jij weet dat dat hele sprookjesleger van Arabische landen in een paar bommen weggeveegd kunnen worden? Jij weet ook dat niet alle Arabische landen de Palestijnen steunen uit eigen belang?
Je snapt mijn punt duidelijk niet. Had Israel zich in een ander werelddeel gevestigd ten koste van 1 klein miezerig volkje dan was het een kwestie geweest van dat volk verdrijven en de jaren uitzitten. En opgelost. Nu heb je het probleem dat Palestijnen Arabieren zijn, en direct in de omgeving tientallen miljoenen andere Arabieren wonen. En hoeveel jaren je het dus ook uitzit zolang het onrecht niet recht gezet wordt met vrede zal de tijd in deze geen wonden helen of het leed doen vergeten.quote:Op zondag 2 december 2012 23:52 schreef PizzaMizza het volgende:
Jij leeft echt in een andere wereld.
Jij doet 't beter met Palestina inderdaad.quote:Op maandag 3 december 2012 00:02 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Zolang de formulering hem maar uitkomt. Er is geen andere manier om een schurkenstaat te verdedigen.
Weet ik niet. Ligt aan veel meer dingen dan aan hun capaciteiten. Nee, ze zijn niet geweldig in organisatie, dat weet ik. Maar een Palestijnse staat is niet onmogelijk.quote:Op maandag 3 december 2012 00:01 schreef waht het volgende:
[..]
Maar voor de duidelijkheid, jij hebt vertrouwen in de capaciteiten van een Palestijnse staat?
Waarom zouden we zo'n oorlog willen, kost ons alleen maar geld en moeite, inmaken doen we ze toch wel. We kunnen beter de dictators aan de macht houden en ze koest houden.quote:Op maandag 3 december 2012 00:03 schreef Jellereppe het volgende:
Wat een topic en een stress. Dat mensen hier uren posten. Hoe houd je het vol. Alles wordt afgekraakt. Als er ooit een oorlog komt op zo'n grote schaal tussen het Westen en de Arabische staten dan is het een zekere derde wereldoorlog. Het zijn maar een zestal/zevental Arabische landen die zich echt bezighouden met het conflict in Israël. De overige 14 Arabische landen knikken hoofdschuddend, maar meer ook niet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Allahdad_incidentquote:Op zondag 2 december 2012 23:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wat Marokko nu doet, doet er niet toe. Het is een ander conflict. Had Marokko dan de joden moeten uitleveren en dan niet de Sahara claimen? Kies maar...quote:Op maandag 3 december 2012 00:02 schreef Mylene het volgende:
[..]
Gevoelige snaar geraakt?
[ afbeelding ]
Wat een eer. Palestina schurkenstaatquote:Op maandag 3 december 2012 00:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jij doet 't beter met Palestina inderdaad.
De gemiddelde Israëliër heeft een veel veiliger dagelijks leven dan de gemiddelde Libanees, Egyptenaar of Syriër. Op de lange termijn hebben ze allemaal een onzeker bestaan.quote:Op maandag 3 december 2012 00:02 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Er is weinig voor nodig om Israel niet in veiligheid te laten leven hoor, alleen Hamas doet dat al jaren namelijk. Een kleine club internationaal gezien met wat bivakmutsen op en kleine wapens, of zelfgemaakt. En slechts steun (militair) van Iran. Hizbullah zit gebeiteld in Zuid-Libanon. En verdere veranderingen in de Arabische wereld leidt alleen maar tot meer politieke steun. Zelfs de meest seculieren of communisten zijn heel duidelijk wanneer Palestina ter sprake komt in welk Arabisch land dan ook. Geduld en tijd is niet aan de zijde van Israel, maar de vele Palestijnen en andere Arabieren die eromheen wonen.
Marokko hoort zich net zo goed aan VN resoluties te houden. De Westelijk Sahara is niet van hen. Verder is het helemaal hypocriet dat ze wel voor een Palestijnse Staat hebben gestemd.quote:Op maandag 3 december 2012 00:04 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Wat Marokko nu doet, doet er niet toe. Het is een ander conflict. Had Marokko dan de joden moeten uitleveren en dan niet de Sahara claimen? Kies maar...
Niemand zal dat winnen op zo'n schaal. De enige verliezers zijn de ongekende verliezen aan beide kanten.quote:Op maandag 3 december 2012 00:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom zouden we zo'n oorlog willen, kost ons alleen maar geld en moeite, inmaken doen we ze toch wel. We kunnen beter de dictators aan de macht houden en ze koest houden.
Dat zijn dus incidenten. In Hebron was dit tijdens een oorlog. En de Joden van Hebron zijn toen gevlucht naar, jawel, een ander Islamitisch land/gebied(Libanon).quote:Op maandag 3 december 2012 00:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Allahdad_incident
http://en.wikipedia.org/wiki/1517_Hebron_pogrom
Dit zijn twee voorbeelden. Ik zeg niet dat het zo erg was als wat de Christenen hebben gedaan maar je onderschat het probleem.
Meer dan 158 staten hebben gestemd voor een Palestijnse staat. China houdt Tibet en andere minderheidsgroepen ook onder de duim en hebben ook voor gestemd. Rusland idem dito. Alleen tussen de Westelijke Sahara en Marokko is veel minder te doen dan Palestina en Israëliers die elkaar in de haren vliegen. Laatste conflict 170 doden. Dat gebeurt Marokko en Sahara niet. Groot verschil.quote:Op maandag 3 december 2012 00:06 schreef Mylene het volgende:
[..]
Marokko hoort zich net zo goed aan VN resoluties te houden. De Westelijk Sahara is niet van hen. Verder is het helemaal hypocriet dat ze wel voor een Palestijnse Staat hebben gestemd.
Je kunt best sterke twijfels hebben hoor, de Palestijnen hebben dezelfde moeilijkheden als ze in omringende landen hebben. Dat is geen toeval, dat hoort bij de mate van ontwikkeling, cultuur en dergelijke.quote:Op maandag 3 december 2012 00:03 schreef Peunage het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ligt aan veel meer dingen dan aan hun capaciteiten. Nee, ze zijn niet geweldig in organisatie, dat weet ik. Maar een Palestijnse staat is niet onmogelijk.
Wat ik al zei: het is een ander conflict. Ik vind dat alle staten zich aan VNresoluties moeten houden.quote:Op maandag 3 december 2012 00:06 schreef Mylene het volgende:
[..]
Marokko hoort zich net zo goed aan VN resoluties te houden. De Westelijk Sahara is niet van hen. Verder is het helemaal hypocriet dat ze wel voor een Palestijnse Staat hebben gestemd.
Wat Hamas doet is zich verstoppen, dat is geen leger-vs-leger gevecht, dat weet je zelf ook.quote:Op maandag 3 december 2012 00:02 schreef Aloulou het volgende:
Er is weinig voor nodig om Israel niet in veiligheid te laten leven hoor, alleen Hamas doet dat al jaren namelijk.
Het probleem is niet eens WIE tegen Israel is, maar wat met de tegenstanders gebeurt zodra zij een oorlog beginnen. Je raadt het al.quote:Een kleine club internationaal gezien met wat bivakmutsen op en kleine wapens, of zelfgemaakt. En slechts steun (militair) van Iran. Hizbullah zit gebeiteld in Zuid-Libanon. En verdere veranderingen in de Arabische wereld leidt alleen maar tot meer politieke steun. Zelfs de meest seculieren of communisten zijn heel duidelijk wanneer Palestina ter sprake komt in welk Arabisch land dan ook. Geduld en tijd is niet aan de zijde van Israel, maar de vele Palestijnen en andere Arabieren die eromheen wonen.
Gelukkig zijn de leiders zo slim om niet te handelen naar emotie, maar naar waarheid en eigen belang.quote:Tuurlijk lopen Arabische landen nu erg achter, hoef je mij niet te vertellen. Ik heb het ook niet over de politieke leiders maar het volk. Ga maar een poll houden in welk Arabisch land dan ook en je komt een heel eenduidig antwoord tegen wanneer Israel/Palestina ter sprake komt: het leeft, nog steeds nu we 60 jaar verder zijn. Onder welke politieke kleur dan ook.
Voor Arabieren is 't nooit gerechtigd totdat Israel volledig wordt opgeheven. Het echte probleem zit 'm niet eens in Israel, maar in Jordanie. Niemand die iets zegt van Jordanie, maar omdat het Joden zijn is Israel wel fout.quote:Je snapt mijn punt duidelijk niet. Had Israel zich in een ander werelddeel gevestigd ten koste van 1 klein miezerig volkje dan was het een kwestie geweest van dat volk verdrijven en de jaren uitzitten. En opgelost. Nu heb je het probleem dat Palestijnen Arabieren zijn, en direct in de omgeving tientallen miljoenen andere Arabieren wonen. En hoeveel jaren je het dus ook uitzit zolang het onrecht niet recht gezet wordt met vrede zal de tijd in deze geen wonden helen of het leed doen vergeten.
quote:Op zondag 2 december 2012 23:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar ook dát is nog geen reden om tegen een Palestijnse staat te zijn.quote:Op maandag 3 december 2012 00:08 schreef waht het volgende:
[..]
Je kunt best sterke twijfels hebben hoor, de Palestijnen hebben dezelfde moeilijkheden als ze in omringende landen hebben. Dat is geen toeval, dat hoort bij de mate van ontwikkeling, cultuur en dergelijke.
Ja, een leuke clubje van laden. Een treffend artikel.quote:Op maandag 3 december 2012 00:08 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Meer dan 158 staten hebben voor gestemd voor een Palestijnse staat. China houdt Tibet en andere minderheidsgroepen ook onder de duim en hebben ook voor gestemd. Rusland idem dito.
Waarom open jij niet lekker een apart topic over dit soort offtopic onderwerpen? Wij zijn niet Marokko of Soedan, dus als je wilt vragen waarom zij voor hebben gestemd moet je bij het consulaat of ambassade zijn.quote:Op maandag 3 december 2012 00:10 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ja, een leuke clubje van laden. Een treffend artikel.
Het is een vraag die ook de mosliminwoners van Darfur zelf bezighoudt.
In de interneteditie van de Sudan Tribune komen bewoners van de geplaagde Afrikaanse regio aan het woord die zich afvragen waarom de Arabische wereld “met twee maten meet”. Waarom knijpen de Arabieren “een oogje toe als het over het geweld in ons eigen land” gaat?
De Arabische Liga zou vorige week in Doha praten over de kwestie Darfur, met als gesprekspartners de rebellenbewegingen uit Darfur en de regering in Khartoem. Maar helaas, de bijeenkomst werd afgelast.
De Arabische ministers hadden andere bezigheden: inderdaad, Gaza.
De Arabische ministers zijn zeker wel bezig met Darfur (en Somalie enz.)quote:Op maandag 3 december 2012 00:10 schreef Mylene het volgende:
[..]
In de interneteditie van de Sudan Tribune komen bewoners van de geplaagde Afrikaanse regio aan het woord die zich afvragen waarom de Arabische wereld “met twee maten meet”. Waarom knijpen de Arabieren “een oogje toe als het over het geweld in ons eigen land” gaat?
De Arabische Liga zou vorige week in Doha praten over de kwestie Darfur, met als gesprekspartners de rebellenbewegingen uit Darfur en de regering in Khartoem. Maar helaas, de bijeenkomst werd afgelast.
Je leest niet. Zijn maar 8 staten die tegen hebben gestemd. Voornamelijk eilandjes (behalve de VS). De rest heeft zich onthouden van stemming of voor gestemd. Je springt wel van de hak op de tak. Eerst gaat het om de Westelijke Sahara en dan weer over Darfur. Ik wist dat vrouwen meerdere dingen tegelijk konden, maar dit is wel heel treffend. Ga er ook niet op in. Laten we het bij de Gaza houden. Meer dan genoeg.quote:Op maandag 3 december 2012 00:10 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ja, in zijn directe dagelijkse omgeving wel. In zijn verdere toekomstbeeld als volk in een eigen staat totaal niet. Een Egyptenaar weet dat over 100 jaar Egypte nog bestaat. Alle veiligheidsinspanningen in Israel ten spijt, Israeliers denken constant eraan of Israel nog wel bestaat over 100 jaar en vooral: welke moeite en inspanningen moeten zij daarvoor doen. Welke oorlogen moeten ervoor gevochten worden? Israeliers staan onder veel hogere druk dan de Egyptenaar in deze. Verschillende malen gebleken dat jonge joodse Israeliers om deze reden het buitenland verkiezen want je leven leiden in Canada is veel veiliger. Korte termijn en zonder die constante druk.quote:Op maandag 3 december 2012 00:05 schreef waht het volgende:
De gemiddelde Israëliër heeft een veel veiliger dagelijks leven dan de gemiddelde Libanees, Egyptenaar of Syriër. Op de lange termijn hebben ze allemaal een onzeker bestaan.
Maar dus wel een punt van zorg voor Israël.quote:Op maandag 3 december 2012 00:09 schreef Peunage het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar ook dát is nog geen reden om tegen een Palestijnse staat te zijn.
Maar behandelt het niet als bezet gebied. Althans: niet volgens de normen van beschaafde landen.quote:Op zondag 2 december 2012 23:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nou nee, Israel erkend 't wel als bezet gebied.
Daar tegenover staat wel vrede. Echte vrede. Denk je dat de Palestijnen dit gezeur niet zat zijn? Geef ze een land, help ze met opbouwen(dat hoeft niet eens Israel te zijn) en laat ze met rust.quote:Op maandag 3 december 2012 00:13 schreef waht het volgende:
[..]
Maar dus wel een punt van zorg voor Israël.
Er is hier bakken met geld nodig voor ontwikkeling, onderwijs, infrastructuur, instituties. En dat minstens één generatie.
Binnen honderd jaar kan sowieso alles gebeuren. Zelfs Egyptenaren hoeven daar niet zo zeker van te zijn.quote:Op maandag 3 december 2012 00:12 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ja, in zijn directe dagelijkse omgeving wel. In zijn verdere toekomstbeeld als volk in een eigen staat totaal niet. Een Egyptenaar weet dat over 100 jaar Egypte nog bestaat. Alle veiligheidsinspanningen in Israel ten spijt, Israeliers denken constant eraan of Israel nog wel bestaat over 100 jaar en vooral: welke moeite en inspanningen moeten zij daarvoor doen. Welke oorlogen moeten ervoor gevochten worden? Israeliers staan onder veel hogere druk dan de Egyptenaar in deze. Verschillende malen gebleken dat jonge joodse Israeliers om deze reden het buitenland verkiezen want je leven leiden in Canada is veel veiliger. Korte termijn en zonder die constante druk.
Nu overdrijf je het sentiment. Het leven gaat gewoon door in Israël, ook tijdens het laatste conflict. De meeste mensen wonen in Tel Aviv en Haifa waar het relatief rustig is gebleven. Het gevoel van onveiligheid is daar nu veel minder dan tijdens de tweede intifada, laat staan van tijdens de grootschalige oorlogen.quote:Wil men veiligheid dan moet men voor vrede gaan zorgen. Zodra men die vrede de reet mee afveegt door Oost-Jeruzalem verder te bebouwen en in te nemen en delen van de Westbank slechts "over te praten valt" zal die vrede er nooit komen. En daarmee die eventuele veiligheid ook niet. Hamas heeft genoeg aan ervoor te zorgen dat Israel zich nooit veilig voelt. Zelfs met lullige raketjes ja.
Wat ze doen is genoeg om ervoor te zorgen dat in ieder geval Zuid-Israel geen veiligheid kent. En na de recente escalatie zelfs Tel Aviv en eenmalig Jeruzalem ook niet. Met blijkbaar nieuwe technologie van Iran verkregen. Daarmee volstaat hun doel ervoor te zorgen dat zolang Palestijnen lijden Israeliers ook geen veiligheid kennen.quote:Op maandag 3 december 2012 00:09 schreef PizzaMizza het volgende:
Wat Hamas doet is zich verstoppen, dat is geen leger-vs-leger gevecht, dat weet je zelf ook.
Hizbullah en Hamas zijn nog intact. En zullen dat blijven. Israel kan hen alleen veel pijn doen, maar daarna is het een kwestie van tijd voordat zij zich herpakken. Israel kan namelijk geen langdurige bezettingsoorlog aan, en is het dus onmogelijk ze voor eens en altijd uit te schakelen. Winst voor deze groepen dus.quote:Op maandag 3 december 2012 00:09 schreef PizzaMizza het volgende:
Het probleem is niet eens WIE tegen Israel is, maar wat met de tegenstanders gebeurt zodra zij een oorlog beginnen. Je raadt het al.
Toch zijn er grote veranderingen. Erdogan en Morsi maakt het dat Hamas weet dat zij partners hebben die hen bijstaan, ipv een Mubarak die de grens sluit terwijl Palestijnen worden afgemaakt.quote:Op maandag 3 december 2012 00:09 schreef PizzaMizza het volgende:
Gelukkig zijn de leiders zo slim om niet te handelen naar emotie, maar naar waarheid en eigen belang.
En dus zal Israel dan nooit veiligheid kennen. De prijs die je moet bereid zijn ervoor te betalen. Hamas, Hizbullah en de Palestijnse strijd zal daarmee nooit verdwijnen in de Arabische landen inclusief Iran. En daarmee Israel nooit veiligheid kennen. Gewoon een cirkeltje hoor die je kan rondtrekken.quote:Op maandag 3 december 2012 00:09 schreef PizzaMizza het volgende:
Gelukkig viert het recht zijn zege, en hebben de Palestijnen nog steeds geen land, ik hoop dat zij dat ook nooit meer krijgen.
Nu nog wel. Lang genoeg duren/wachten (tientallen jaren) totdat ook de VS geen belang meer heeft bij de suicidale politiek van Israel in het Midden-Oosten. Zodat Israel zelfs bij hun beste vriend steeds geisoleerder raakt. En de ideale manier daarvoor is als Israel maar gretig doorbouwt met meer nederzettingen.quote:Op maandag 3 december 2012 00:09 schreef PizzaMizza het volgende:
Vergeet niet dat zodra Israel wordt aangevallen de VS klaar staat om een paar landen voorgoed uit het Midden-Oosten te ruimen. Dat staat vast.
Wat een onzin, man. Zodra ze een land hebben gaan ze meer eisen, dat weet jij zelf ook. Die Arabieren zien de Joden als hun ultieme vijand.quote:Daar tegenover staat wel vrede. Echte vrede. Denk je dat de Palestijnen dit gezeur niet zat zijn? Geef ze een land, help ze met opbouwen(dat hoeft niet eens Israel te zijn) en laat ze met rust.
quote:Over langere termijn is dit gewoon de beste oplossing. Zoals Aloulou hierboven al zei, de Israelier is onzeker over zijn toekomst. Een Palestijnse staat maakt einde aan die onzekerheid.
Zodra er een Palestijnse staat is en Hamas gaat door, dan kan Israel al helemaal niks meer doen omdat het dan Palestina zou aanvallen dat een automatische oorlogsverklaring betekent. Ben je werkelijk zo dom?quote:Stel dat er een Palestijnse staat ontstaat en Hamas gaat door, dan staat Israel volledig in haar recht om daarop te reageren. Ik denk dat er dan geen eens meer behoefte is aan 'een Hamas'.
Jij denkt dat de Arabische landen alsmaar groeien en de rest van de wereld niet? Gozer, de Arabische staten zakken steeds verder af, de landen zijn intern al helemaal kapot.quote:Maar nederzettingen blijven bouwen. De bezetting nog langer laten doorgaan, dat heeft alleen maar nadelen. De Palestijnen zullen nooit opgeven. Andere Arabische volkeren zullen dit nooit vergeten.
Maar de Arabieren welquote:De VS blijft niet voor altijd zo sterk. En dan kan het wel eens misgaan en veel meer kosten.
Makkelijker gezegd dan gedaan, wie gaat ze helpen? Wie gaat de orde handhaven?quote:Op maandag 3 december 2012 00:17 schreef Peunage het volgende:
[..]
Daar tegenover staat wel vrede. Echte vrede. Denk je dat de Palestijnen dit gezeur niet zat zijn? Geef ze een land, help ze met opbouwen(dat hoeft niet eens Israel te zijn) en laat ze met rust.
Waarschijnlijk speelt mee dat dat niet zo is. Aangezien onzekerheid in Libanon, Syrië, Jordanië en Egypte zal blijven. Slecht bestuur en armoede in die landen verdwijnt niet als de Palestijnen een staat hebben. Ook heb ik geen enkel vertrouwen in menig volksmenner die het makkelijke doelwit Israël kiest.quote:Over langere termijn is dit gewoon de beste oplossing. Zoals Aloulou hierboven al zei, de Israelier is onzeker over zijn toekomst. Een Palestijnse staat maakt einde aan die onzekerheid.
Zoals ik al zei, op de lange termijn is er altijd onzekerheid. Dan is vrede beter, ja.quote:Stel dat er een Palestijnse staat ontstaat en Hamas gaat door, dan staat Israel volledig in haar recht om daarop te reageren. Ik denk dat er dan geen eens meer behoefte is aan 'een Hamas'.
Maar nederzettingen blijven bouwen. De bezetting nog langer laten doorgaan, dat heeft alleen maar nadelen. De Palestijnen zullen nooit opgeven. Andere Arabische volkeren zullen dit nooit vergeten. De VS blijft niet voor altijd zo sterk. En dan kan het wel eens misgaan en veel meer kosten.
Toen was Libanon geen islamitisch land.quote:Op maandag 3 december 2012 00:07 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat zijn dus incidenten. In Hebron was dit tijdens een oorlog. En de Joden van Hebron zijn toen gevlucht naar, jawel, een ander Islamitisch land/gebied(Libanon).
In Iran wonen nog steeds duizenden Joden. Ze hebben gewoon alle rechten zoals andere Iraniers.
Ik overdrijf niet. Je kan wel stellen dat in Tel Aviv het leven doorgaat (hoewel er blijkbaar wel paar raketjes neerkwamen) maar ook die Israeliers baart het flinke zorgen dat hun landgenoten in heel Zuid-Israel geen enkele veiligheid kennen. Het is niet zo rationeel dat omdat de Israelier in Tel Aviv door blijft feesten zonder problemen het hem niet veel doet als Ariel in Zuid-Israel elke keer de schuilkelders in moet of er daar mensen omkomen. Ook voor hen is dat schrikbarend in Tel Aviv en een teken aan de wand wat veiligheid betreft in Israel. Zeker gezien de geschiedenis van Israel waarbij veiligheid altijd nummer een is. Niet voor niets wilde veel Israeliers dat Netanyahu opdracht gaf om Gaza binnen te trekken. Zolang Hamas ervoor zorgt dat honderden raketten Israel binnenvallen betekent dat dat hun doel is bereikt waarin Israel geen veiligheid kent.quote:Op maandag 3 december 2012 00:19 schreef waht het volgende:
Nu overdrijf je het sentiment. Het leven gaat gewoon door in Israël, ook tijdens het laatste conflict. De meeste mensen wonen in Tel Aviv en Haifa waar het relatief rustig is gebleven. Het gevoel van onveiligheid is daar nu veel minder dan tijdens de tweede intifada, laat staan van tijdens de grootschalige oorlogen.
Nog steeds geen leger, dus je vergelijking gaat niet op. Ze verstoppen zich.quote:Wat ze doen is genoeg om ervoor te zorgen dat in ieder geval Zuid-Israel geen veiligheid kent. En na de recente escalatie zelfs Tel Aviv en eenmalig Jeruzalem ook niet. Met blijkbaar nieuwe technologie van Iran verkregen. Daarmee volstaat hun doel ervoor te zorgen dat zolang Palestijnen lijden Israeliers ook geen veiligheid kennen.
Klinkklare onzin.quote:Hizbullah en Hamas zijn nog intact. En zullen dat blijven. Israel kan hen alleen veel pijn doen, maar daarna is het een kwestie van tijd voordat zij zich herpakken. Israel kan namelijk geen langdurige bezettingsoorlog aan, en is het dus onmogelijk ze voor eens en altijd uit te schakelen. Winst voor deze groepen dus.
Hou toch op met Hamas als een leger aan te duiden, het zijn irritante zandarabieren die burgers als schild gebruiken, met inferieure wapens. Vind je het gek dat Israel niet veel kan doen als zij zich verstoppen?quote:Toch zijn er grote veranderingen. Erdogan en Morsi maakt het dat Hamas weet dat zij partners hebben die hen bijstaan, ipv een Mubarak die de grens sluit terwijl Palestijnen worden afgemaakt.
Voor de langere termijn zijn er best nog meer veranderingen denkbaar in andere landen, in verder voordeel van Hamas bijv.
Dat hele islamitische/arabische statenfederatie-sprookje van jou kan morgen zelfs nog geheel verdwijnen.quote:En dus zal Israel dan nooit veiligheid kennen. De prijs die je moet bereid zijn ervoor te betalen. Hamas, Hizbullah en de Palestijnse strijd zal daarmee nooit verdwijnen in de Arabische landen inclusief Iran. En daarmee Israel nooit veiligheid kennen. Gewoon een cirkeltje hoor die je kan rondtrekken.
1. Joden hebben voldoende politieke invloed om nog jaren te regeren met een pro-Israel beleid in het MO.quote:Nu nog wel. Lang genoeg duren/wachten (tientallen jaren) totdat ook de VS geen belang meer heeft bij de suicidale politiek van Israel in het Midden-Oosten. Zodat Israel zelfs bij hun beste vriend steeds geisoleerder raakt. En de ideale manier daarvoor is als Israel maar gretig doorbouwt met meer nederzettingen.
Kijk, dit is een relevante vraag tussen al het gezeik door.quote:Op maandag 3 december 2012 00:01 schreef waht het volgende:
[..]
Maar voor de duidelijkheid, jij hebt vertrouwen in de capaciteiten van een Palestijnse staat?
Ik vind dat je ze onderschat. Ik denk dat Fatah het onder omstandigheden prima gedaan heeft in de Westbank. Het enige wat een probleem zou kunnen vormen is Hamas, maar dat is nu ook al een probleem.quote:Op maandag 3 december 2012 00:25 schreef waht het volgende:
[..]
Makkelijker gezegd dan gedaan, wie gaat ze helpen? Wie gaat de orde handhaven?
Er is meer onzekerheid in Israel dan in andere Arabische landen. De Arabische landen zijn politiek en economisch gezien niet heel stabiel, dat klopt. Maar die landen blijven waar ze zijn. De bevolkingen zijn er en gaan ook nergens heen. Er is geen directe dreiging.quote:Op maandag 3 december 2012 00:25 schreef waht het volgende:
Waarschijnlijk speelt mee dat dat niet zo is. Aangezien onzekerheid in Libanon, Syrië, Jordanië en Egypte zal blijven. Slecht bestuur en armoede in die landen verdwijnt niet als de Palestijnen een staat hebben. Ook heb ik geen enkel vertrouwen in menig volksmenner die het makkelijke doelwit Israël kiest.
Vergelijk de raketten van nu met de oorlogen in 1967 en 1973. Ik kan moeilijk geloven dat er nu een groter gevoel van onveiligheid is. Het draait nu niet om overleven zoals destijds, maar om risicomanagement en schadebeperking.quote:Op maandag 3 december 2012 00:28 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik overdrijf niet. Je kan wel stellen dat in Tel Aviv het leven doorgaat (hoewel er blijkbaar wel paar raketjes neerkwamen) maar ook die Israeliers baart het flinke zorgen dat hun landgenoten in heel Zuid-Israel geen enkele veiligheid kennen. Het is niet zo rationeel dat omdat de Israelier in Tel Aviv door blijft feesten zonder problemen het hem niet veel doet als Ariel in Zuid-Israel elke keer de schuilkelders in moet of er daar mensen omkomen. Ook voor hen is dat schrikbarend in Tel Aviv en een teken aan de wand wat veiligheid betreft in Israel. Zeker gezien de geschiedenis van Israel waarbij veiligheid altijd nummer een is. Niet voor niets wilde veel Israeliers dat Netanyahu opdracht gaf om Gaza binnen te trekken. Zolang Hamas ervoor zorgt dat honderden raketten Israel binnenvallen betekent dat dat hun doel is bereikt waarin Israel geen veiligheid kent.
Maar 1973 is al heel lang geleden, vergeet dat niet. Het is in het laatste conflict voor het eerst dat raketten tot aan Tel Aviv, Haifa en Jeruzalem komen. Mensen in die steden hadden een vals gevoel van veiligheid. Iraanse raketten worden ook steeds beter. Stel dat een volgend conflict met Hezbollah zou zijn, dan gaat dat heel pijnlijk worden voor Israel.quote:Op maandag 3 december 2012 00:33 schreef waht het volgende:
[..]
Vergelijk de raketten van nu met de oorlogen in 1967 en 1973. Ik kan moeilijk geloven dat er nu een groter gevoel van onveiligheid is. Het draait nu niet om overleven zoals destijds, maar om risicomanagement en schadebeperking.
http://nos.nl/artikel/447124-eulanden-waarschuwen-israel.htmlquote:EU-landen waarschuwen Israël
Toegevoegd: maandag 3 dec 2012, 00:26
Verscheidene Europese landen, waaronder Nederland, hebben protest aangetekend bij Israël vanwege de aangekondigde bouw van zo'n 3000 huizen in Oost-Jeruzalem en op de Westelijke Jordaanoever. De Israëlische krant Haaretz schrijft dat vooral Groot-Brittannië, Frankrijk en Nederland de plannen scherp hebben veroordeeld. De landen eisen dat Israël de plannen terugdraait.
De Nederlandse ambassadeur, Caspar Veldkamp, zou zondag hebben gewaarschuwd dat Israël de steun van Nederland dreigt te verliezen. Als Israël de bouwplannen doorzet, zou Nederland het Israëlische beleid bij bijvoorbeeld stemmingen bij de Verenigde Naties niet langer kunnen steunen.
De Duitse ambassade bracht volgens Haaretz een vergelijkbare boodschap over. De verwachting is dat bondskanselier Merkel de Duitse bezwaren donderdag kenbaar maakt aan de Israëlische premier Netanyahu, die dan een bezoek brengt aan Berlijn.
Ook EU-ambassadeur Andrew Standley heeft Israël om opheldering gevraagd. Hij zou Israël erop hebben gewezen dat de bouwplannen strijdig zijn met eerdere beloftes van Israël om geen stappen te zetten die kunnen leiden tot een escalatie.
Premier Netanyahu toonde zich zondag nauwelijks onder de indruk van de Europese bezwaren. "Wij bouwen verder in Jeruzalem en op alle plekken die voor Israël van belang zijn", zei hij na de ministerraad.
Leugenaars. Ze blijven Israel steunen.quote:Op maandag 3 december 2012 00:36 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/447124-eulanden-waarschuwen-israel.html
Dit geldt toch zeker voor beide kanten? Als je tunnelvisie alleen op Israël-sympathisanten schuift, zegt het meer over jezelf dan over hen.quote:Op maandag 3 december 2012 00:34 schreef gohan16 het volgende:
De proisraeli bevestigen hier echt waarvoor ik bang was. Tunnelvisie in t kwadraat. Probeer je eens te verplaatsen in de ander, zweer geweld af en hoop op vrede!
De verovering was op de eerste plaats een reactie op een aanval, en is blijven hangen eerst door een strategische dreiging en later door een terroristische dreiging. Dit uiteindelijk om de eigen onderdanen te beschermen.quote:Op maandag 3 december 2012 00:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar dan een tegenvraag: dat een staat zich druk maakt over de capaciteiten van een buurland, kan ik nog snappen. Maar waarom zou de ene staat om die reden mogen ingrijpen in de andere staat?
Nee. Ik heb verder over propalestijnen niks beweerd.quote:Op maandag 3 december 2012 00:37 schreef Rosario het volgende:
[..]
Dit geldt toch zeker voor beide kanten? Als je tunnelvisie alleen op Israël-sympathisanten schuift, zegt het meer over jezelf dan over hen.
Laten we ff twee zaken scheiden, zonder emotie. Jij wilt sowieso Oost-Jeruzalem terwijl dit niet van jullie is (dacht dat je Israeli was). In dat geval ben jij het die meer land eist. Je kan gewoon niet verwachten dat deze mensen Oost-Jeruzalem zonder slag of stoot gaan opgeven. Jij zou Israel ook nooit opgeven en vervolgens je andere wang toekeren. In deze zou je hen juist moeten begrijpen.quote:Op maandag 3 december 2012 00:24 schreef PizzaMizza het volgende:
Wat een onzin, man. Zodra ze een land hebben gaan ze meer eisen, dat weet jij zelf ook. Die Arabieren zien de Joden als hun ultieme vijand.
Ik zeg niet groeien. Ik zeg er is een nieuwe realiteit. Mubarak is weg, jammer he? Morsi is ervoor gekomen, die Hamas als broeders ziet. Erdogan in Turkije. Wie weet wie er in Syrie gaat komen? Dan is er een nieuwe bij in de alliantie Morsi/Erdogan/....[vul in]. Jordanie, die koning gaat het nog lastig krijgen met zijn volk hoor. En de grootste oppositie zijn de...Moslimbroeders. Ik zeg niet dat het een grote oorlog wordt, maar de gouden jaren die Israel had met al die Westerse puppets zijn deels veranderd, en veranderen verder.quote:Op maandag 3 december 2012 00:24 schreef PizzaMizza het volgende:
Jij denkt dat de Arabische landen alsmaar groeien en de rest van de wereld niet? Gozer, de Arabische staten zakken steeds verder af, de landen zijn intern al helemaal kapot.
Jij denkt alleen in traditionele termen van 1 grote oorlog. Er zijn zoveel meer scenario's mogelijk. Hamas kan gesteund worden door andere regeringen. Zoals nu eigenlijk al toen Egyptische en Tunesische minister Gaza bezochten. Morsi kan ervoor kiezen materialen naar Gaza toe te staan die gebruikt kunnen worden door hen om zelf zwaardere wapens te maken, of effectievere. In plaats van Mubarak die bij de grens daar Israel's agenda diende. etc etc. En dit begint bij het feit dat Israel actief doorkoloniseert en dus Palestijnen op meer sympathie kunnen rekenen. Daarom zei ik: Israel heeft meer baad bij vrede. Palestijnen en Arabieren eromheen hebben tijd als voordeel.quote:Op maandag 3 december 2012 00:24 schreef PizzaMizza het volgende:
Denken dat er 1 grote Arabisch leger is. Was die er maar, zodat het ook meteen weggeveegd kon worden.
Nee, dat heet guerilla. En niet zeiken over verstoppen tussen de burgerbevolking: Israelische soldaten verstoppen zich achter Palestijnse kinderen en burgers en Israel gebruikt de kolonisten op de bezette gebieden als buffer. Of althans dat is een argument om ze ongemoeid te laten, want nuttig zijn ze niet meer.quote:Op maandag 3 december 2012 00:09 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Wat Hamas doet is zich verstoppen, dat is geen leger-vs-leger gevecht, dat weet je zelf ook.
Sommige leiders misschien wel, maar de Israelische dan toch niet. Die gaan gelijk weer 3000 woningen neerplempen in bezet gebied.quote:[..]
Het probleem is niet eens WIE tegen Israel is, maar wat met de tegenstanders gebeurt zodra zij een oorlog beginnen. Je raadt het al.
[..]
Gelukkig zijn de leiders zo slim om niet te handelen naar emotie, maar naar waarheid en eigen belang.
Het recht van de sterkste viert zijn zege. De hele evolutie en de hele menselijke geschiedenis hebben ons niet verder gebracht dan het recht van de platworm. Hoera! De grootste platworm krijgt het meeste eten.quote:[..]
Voor Arabieren is 't nooit gerechtigd totdat Israel volledig wordt opgeheven. Het echte probleem zit 'm niet eens in Israel, maar in Jordanie. Niemand die iets zegt van Jordanie, maar omdat het Joden zijn is Israel wel fout.
Gelukkig viert het recht zijn zege, en hebben de Palestijnen nog steeds geen land, ik hoop dat zij dat ook nooit meer krijgen.
Vergeet niet dat zodra Israel wordt aangevallen de VS klaar staat om een paar landen voorgoed uit het Midden-Oosten te ruimen. Dat staat vast.
Dit zijn voorbeelden van vervolgingen en het leven als dhimmi is natuurlijk ook niet om over naar huis te schrijven, beter dan in Christelijke gebieden vaak dat dan weer wel, maar zeker niet geweldig.quote:Op maandag 3 december 2012 00:07 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat zijn dus incidenten. In Hebron was dit tijdens een oorlog. En de Joden van Hebron zijn toen gevlucht naar, jawel, een ander Islamitisch land/gebied(Libanon).
In Iran wonen nog steeds duizenden Joden. Ze hebben gewoon alle rechten zoals andere Iraniers.
Over Abbas weet ik niet veel, maar Arafat was uiteindelijk een ordinaire dictator. Allemaal prachtige verhalen maar niet zelden handelt zo'n knakker uit puur eigenbelang en niet uit het belang van z'n volk.quote:Op maandag 3 december 2012 00:32 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik vind dat je ze onderschat. Ik denk dat Fatah het onder omstandigheden prima gedaan heeft in de Westbank. Het enige wat een probleem zou kunnen vormen is Hamas, maar dat is nu ook al een probleem.
Het is wellicht niet verbeterd de afgelopen jaren, maar sinds '73 duidelijk wel.quote:[..]
Er is meer onzekerheid in Israel dan in andere Arabische landen. De Arabische landen zijn politiek en economisch gezien niet heel stabiel, dat klopt. Maar die landen blijven waar ze zijn. De bevolkingen zijn er en gaan ook nergens heen. Er is geen directe dreiging.
Israel daarentegen is erg afhankelijk van de VS en dictators in de regio. Dat is gewoon zo. Ze hebben een sterke economie, klopt. Een sterk leger ook. Maar dat is niet alles. Als al je buurlanden je zien als vijand is een sterk leger niet genoeg.
Je bewering is dat er tunnelvisie voorkomt onder Israël-sympathisanten, in een topic dat twee kampen kent. Het feit dat je niets zegt over Palestina-sympathisanten, betekent dus dat je vindt dat zij geen tunnelvisie hebben. Dat is natuurlijk onzin.quote:Op maandag 3 december 2012 00:38 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Nee. Ik heb verder over propalestijnen niks beweerd.
Ik vrees dat dat vooral pijnlijk voor Hezbollah zal worden, als ze überhaupt weer een poging willen wagen na 2006.quote:Op maandag 3 december 2012 00:34 schreef Peunage het volgende:
[..]
Maar 1973 is al heel lang geleden, vergeet dat niet. Het is in het laatste conflict voor het eerst dat raketten tot aan Tel Aviv, Haifa en Jeruzalem komen. Mensen in die steden hadden een vals gevoel van veiligheid. Iraanse raketten worden ook steeds beter. Stel dat een volgend conflict met Hezbollah zou zijn, dan gaat dat heel pijnlijk worden voor Israel.
http://www.meforum.org/645/arafats-swiss-bank-accountquote:Op maandag 3 december 2012 00:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Kijk, dit is een relevante vraag tussen al het gezeik door.
Op dit moment laat de vertegenwoordiging van de Palestijnse entiteit zien over meer verstand te beschikken dan de staat Israel. Althans: op het gebied van de internationale politiek.
Het eerste wat de staat Israel doet is provoceren en de internationale regels over het omgaan met bezette gebieden met grote bulldozers plattrappen. En danhebben we het alleen nog maar over de bouw van weer een serie bezettershuizen, niet eens over het daaraan voorafgaande slopen van woningen van rechtmatige bewoners.
De capaciteiten van een Palestijnse staat zijn moeilijk in te schatten. Israel heeft zijn uiterste best gedaan om alle groeizame initiatieven direct of indirect te frustreren. Waar er ruimte gelaten is tot nuttig initiatief, is dat deels ook benut, en soms goed ook.
Anderzijds zijn er verhalen van veel corruptie, nepotisme en dergelijke uitwassen. Dat lijkt me een zaak van de Palestijnen onderling, net zo goed als er in Europa nog staten of gebieden zijn die zo rot zijn als een mispel.
Wat betreft de veiligheid van Israel: vanuit de bezette gebieden is er niet veel te duchten. Althans niet door de staat, uiteraard wel door de illegale nederzettingen. Maar ja, die moeten toch al weg, dus dan zouden eventuele aanvallen door Palestijnen zelfs een welkom excuus kunnen zijn.
Maar dan een tegenvraag: dat een staat zich druk maakt over de capaciteiten van een buurland, kan ik nog snappen. Maar waarom zou de ene staat om die reden mogen ingrijpen in de andere staat?
Ik ben vooral geïnteresseerd in die eerste groep. Hoe denken zij? Die laatste bewering is van jou, niet van mij.quote:Op maandag 3 december 2012 00:43 schreef Rosario het volgende:
[..]
Je bewering is dat er tunnelvisie voorkomt onder Israël-sympathisanten, in een topic dat twee kampen kent. Het feit dat je niets zegt over Palestina-sympathisanten, betekent dus dat je vindt dat zij geen tunnelvisie hebben. Dat is natuurlijk onzin.
Ik zeg ook nergens dat het gevoel van onveiligheid groter is, dat zijn jouw woorden. Noch vergelijk ik het met een totale oorlog zoals de jaren die jij noemt. Wat ik zeg is dat Hamas met raketten afschieten er genoeg voor zorgt dat Israel gewoonweg niet veilig is en zich daarin bedreigd voelt. Als jij dan wijst naar Tel Aviv of Haifa waar men doorleeft, wijs ik je erop dat dat niets zegt over de mate van onveiligheid die men voelt. Ook daar doet het mensen heel veel dat hun landgenoten in Zuid-Israel constant de schuilkelders in moeten, en afentoe doden vallen. Zie de vrij wijdverspreide roep om een grondinvasie. Daarnaast ziet men dat Hamas ondanks eerdere korte oorlogen nog steeds in Gaza de macht in handen heeft en Israel kan bestoken. Niet - zoals men hoopt - ervoor terugdeinst terug te vechten. En nu ook verder bereik had dan voorheen.quote:Op maandag 3 december 2012 00:33 schreef waht het volgende:
Vergelijk de raketten van nu met de oorlogen in 1967 en 1973. Ik kan moeilijk geloven dat er nu een groter gevoel van onveiligheid is. Het draait nu niet om overleven zoals destijds, maar om risicomanagement en schadebeperking.
Er is een gevoel van onveiligheid ja, maar dat is alles behalve ondragelijk. Een veel groter effect dan de daadwerkelijke dreiging heeft de mobilisatie van reservisten. Maar dat zijn de Israëliërs inmiddels gewend.quote:Op maandag 3 december 2012 00:46 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat het gevoel van onveiligheid groter is, dat zijn jouw woorden. Noch vergelijk ik het met een totale oorlog zoals de jaren die jij noemt. Wat ik zeg is dat Hamas met raketten afschieten er genoeg voor zorgt dat Israel gewoonweg niet veilig is en zich daarin bedreigd voelt. Als jij dan wijst naar Tel Aviv of Haifa waar men doorleeft, wijs ik je erop dat dat niets zegt over de mate van onveiligheid die men voelt. Ook daar doet het mensen heel veel dat hun landgenoten in Zuid-Israel constant de schuilkelders in moeten, en afentoe doden vallen. Zie de vrij wijdverspreide roep om een grondinvasie. Daarnaast ziet men dat Hamas ondanks eerdere korte oorlogen nog steeds in Gaza de macht in handen heeft en Israel kan bestoken. Niet - zoals men hoopt - ervoor terugdeinst terug te vechten. En nu ook verder bereik had dan voorheen.
De discussie hier gaat zo snel, dat is allemaal niet meer bij te benen.quote:Op maandag 3 december 2012 00:38 schreef waht het volgende:
[..]
De verovering was op de eerste plaats een reactie op een aanval, en is blijven hangen eerst door een strategische dreiging en later door een terroristische dreiging. Dit uiteindelijk om de eigen onderdanen te beschermen.
Er is geen enkele aanwijsbare reden, het is een evolutie van omstandigheden en beslissingen. Niet allemaal de beste, maar ook niet allemaal lukraak of slecht doordacht.
Wij allemaal.quote:Op maandag 3 december 2012 00:49 schreef remlof het volgende:
Wonen in Israël is ook maar een keuze hè? De joden hebben allemaal hun roots elsewhere.
Godsakker wat een hypocriete sukkels, die EU-landen.quote:Op maandag 3 december 2012 00:36 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/447124-eulanden-waarschuwen-israel.html
Dus de joden die ervoor kiezen in Israël te wonen kiezen ervoor om een raket op hun dak te kunnen krijgen. Tsja...quote:
Als zij ook gaan doen wat in het artikel staat(Israël niet meer steunen) vreet ik mijn eigen schoen op.quote:Op maandag 3 december 2012 00:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Godsakker wat een hypocriete sukkels, die EU-landen.
En terecht, die nederzettingen in bezet gebied zijn illegaal.quote:Op maandag 3 december 2012 00:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Godsakker wat een hypocriete sukkels, die EU-landen.
Dus de Palestijnen die ervoor kiezen om in Hebron te blijven om kolonisten op hun dak te kunnen krijgen. Tsja...quote:Op maandag 3 december 2012 00:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Dus de joden die ervoor kiezen in Israël te wonen kiezen ervoor om een raket op hun dak te kunnen krijgen. Tsja...
Je moet je beseffen dat de kuststrook amper twintig kilometer breed is. En daar woont dan zeventig procent van de bevolking en zit het gros van de economische activiteit. Dan doet afstand er wel degelijk toe. Radar is tevens niet optimaal in een gebergte, nu met satellieten is het anders.quote:Op maandag 3 december 2012 00:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De discussie hier gaat zo snel, dat is allemaal niet meer bij te benen.
Ik neem aan dat je de verovering van de westelijke Jordaanoever bedoelt en niet het veroveren van Palestina op zichzelf.
Ik vind de strategische dreiging een zwak argument, ook toen al. Rotterdam lag verder van Duitsland af dan Tel Aviv van Jordanië, om over de afstand Dresden-Verenigd Koninkrijk maar niet te spreken. M.a.w.: de afstand beschermt amper. Zeker niet omdat radar gewoon over een grote afstand kan kijken, ook in 1967 al.
Ik ga ook niemand vrijpleiten. Er had sowieso meer gedaan kunnen worden.quote:Terroristische dreiging is een ander verhaal. Maar fatsoenlijk behandelen van de bezette bevolking had misschien de angel wel een beetje zachter gemaakt.
Ik snap hoe zaken mis kunnen lopen. Maar er is wel een onderstroom waarneembaar, een hoofdrichting. Ik geloof niet in vooropgezette complotten, maar wel in voortdurend streven. En hoe je het wendt of keert: Israel is er voortdurend op gericht om de Palestijnen van hun kaart te vegen. En waar ze dan terecht komen, zal ze een rotzorg zijn.
Kan, is vaker gebeurd en zal ook nog wel vaker gebeuren.
Maar doe dan niet schijnheilig.
Ik zie al weer 5 nieuwe berichten.
Die kolonisten horen daar helemaal niet te zijn.quote:Op maandag 3 december 2012 00:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dus de Palestijnen die ervoor kiezen om in Hebron te blijven om kolonisten op hun dak te kunnen krijgen. Tsja...
De raketten ook niet.quote:Op maandag 3 december 2012 00:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Die kolonisten horen daar helemaal niet te zijn.
En als ze dat gaan doen, helpt het toch niks.quote:Op maandag 3 december 2012 00:54 schreef Peunage het volgende:
[..]
Als zij ook gaan doen wat in het artikel staat(Israël niet meer steunen) vreet ik mijn eigen schoen op.
quote:Op maandag 3 december 2012 00:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Als Israël zich nou eens aan resolutie 446 van de VN hield zou dat een hoop schelen.
Die denken enkel aan handel. Aan Palestijnen valt niets te verdienen, aan Israëliërs een beetje maar ook niet veel.quote:Op maandag 3 december 2012 00:59 schreef Jellereppe het volgende:
Rusland en China houden zich altijd wel heel stil over dit conflict. Iemand een idee hoe dat precies zit?
Er zijn wel een aantal Russische schepen gesignaleerd in de buurt die oude oorlogsmeuk kwamen dumpen in Syrië.quote:Op maandag 3 december 2012 01:01 schreef waht het volgende:
[..]
Die denken enkel aan handel. Aan Palestijnen valt niets te verdienen, aan Israëliërs een beetje maar ook niet veel.
En gelijk hebben ze, overigens.
Ik zou zeggen dat er iets meer is dan slechts een gevoel van onveiligheid. Wat Hamas betreft is er toch ook wel frustratie, hoe zij nou nog steeds daar kunnen zitten in gebied wat Israel zelf notabene verlaten heeft, en raketten afschieten op Israel. Men wilt hen vernietigen (begrijpelijk), maar ziet alweer met lede ogen aan dat zij nog stevig in het zadel zitten. Ook een volgende invasie (die komt echt wel) zal men hen proberen compleet uit te roeien. Hoewel dat heel moeilijk is als je maar een kort tijdsbestek hebt voor een invasie (na drie weken wordt diplomatieke druk wel erg groot zeker van Obama). Vervolgens ben je weer terug bij af als Hamas na een invasie zich weer heeft versterkt en op een specifiek moment weer besluit raketten op Israel af te vuren. Kortgezegd denk ik dat er ook enig gevoel van moedeloosheid is in Israel wat het probleem in Gaza en Hamas betreft.quote:Op maandag 3 december 2012 00:51 schreef waht het volgende:
Er is een gevoel van onveiligheid ja, maar dat is alles behalve ondragelijk. Een veel groter effect dan de daadwerkelijke dreiging heeft de mobilisatie van reservisten. Maar dat zijn de Israëliërs inmiddels gewend.
Dat is waar. Alleen is het doel van Hamas makkelijker dan dat van Israel. Hamas hoeft slechts raketten af te vuren op Israel om haar kracht te laten zien en dat zij nog steeds hen het leven onveilig maakt. Israel moet Hamas helemaal uitschakelen. En dat is echt een hele moeilijke opgave. In die zin is militair wapengekletter vooral voor Israel niet iets wat een definitieve oplossing brengt.quote:Op maandag 3 december 2012 00:51 schreef waht het volgende:
Iedereen zit hier nu wel te hameren op de vastbeslotenheid van de Palestijnen, maar wat dachten jullie van de Israëliërs? Dat gaat beide kanten op. Hamas mag dan niet terugdeinzen, laat ik dan maar niet beginnen over de Israëlische veiligheidsdiensten.
Dat besefte ik mij niet, maar dat maakt ook niet zo veel uit. Dat argument wordt steeds van stal gehaald, maar het is irrelevant. Alleen al omdat na het verdrag met Jordanië de ratio van een bufferzone wegviel.quote:Op maandag 3 december 2012 00:56 schreef waht het volgende:
[..]
Je moet je beseffen dat de kuststrook amper twintig kilometer breed is. En daar woont dan zeventig procent van de bevolking en zit het gros van de economische activiteit. Dan doet afstand er wel degelijk toe. Radar is tevens niet optimaal in een gebergte, nu met satellieten is het anders.
OK. Dat zijn we dan eens.quote:[..]
Ik ga ook niemand vrijpleiten. Er had sowieso meer gedaan kunnen worden.
Laat je niet opnaaien: er worden vanuit Hebron geen raketten afgevuurd.quote:Op maandag 3 december 2012 00:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Als Israël zich nou eens aan resolutie 446 van de VN hield zou dat een hoop schelen.
Laat je niet opnaaien inderdaad zeg, want anders laat je nog als Kees22 je ware aard zien, weet je nog Kees22 toen je werd gebanned omdat je stelde dat je de Holocaust niet zo erg vond. Dwaas die je bent.quote:Op maandag 3 december 2012 01:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Laat je niet opnaaien: er worden vanuit Hebron geen raketten afgevuurd.
Van wat voor een redneck haatblog heb je dat nu weer? Er klopt niets van die cijfers, alsof er ooit maar één resolutie tegen Iran zou zijn geweestquote:
Inderdaad: allemaal fijn terug naar Ethiopië.quote:
Jij bent degene die mensen uit hun tent lokt, DeParo. Beter pas je je postgedrag aan, simpel ziel. Discusseer op een nette manier en ga mensen niet persoonlijk aanvallen. Ik vind je maar een ellendig figuur. Zal er geen doekjes om winden. Bah.quote:Op maandag 3 december 2012 01:11 schreef DeParo het volgende:
[..]
Laat je niet opnaaien inderdaad zeg, want anders laat je nog als Kees22 je ware aard zien, weet je nog Kees22 toen je werd gebanned omdat je stelde dat je de Holocaust niet zo erg vond. Dwaas die je bent.
Als dat betekent dat posters hun ware aard laten zien en zich niet slechts verbergen achter een account dan vind ik het prima wat ik nu doe.quote:Op maandag 3 december 2012 01:24 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Jij bent degene die mensen uit hun tent lokt, DeParo. Beter pas je je postgedrag aan, simpel ziel. Discusseer op een nette manier en ga mensen niet persoonlijk aanvallen,
Daarnaast je post in mijn topic over Mohamed B. Waar sloeg dat op? Is dit je manier van mensen tegen je laten keren op een forum?quote:Op maandag 3 december 2012 01:25 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als dat betekent dat posters hun ware aard laten zien en zich niet slechts verbergen achter een account dan vind ik het prima wat ik nu doe.
Dat was een oude maar het onderstreept wat ik bedoel.quote:Op maandag 3 december 2012 01:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Van wat voor een redneck haatblog heb je dat nu weer? Er klopt niets van die cijfers, alsof er ooit maar één resolutie tegen Iran zou zijn geweest
http://en.wikipedia.org/wiki/Sanctions_against_Iran
Jouw topic?quote:Op maandag 3 december 2012 01:26 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Daarnaast je post in mijn topic over Mohamed B. Waar sloeg dat op?
Tuurlijk. Wat deze reeks onderstreept is dat de Joden na WO2 nog steeds weinig hebben geleerd. Ze hebben weinig steun in de wereld behalve de VS. Een volk dat een groepje Palestijnen op deze manier onderdruk, zal altijd last blijven hebben van groeperingen die ze bestoken met raketten. Dat is de prijs die ze betalen. Vrede is ver weg voor de zionisten.quote:Op maandag 3 december 2012 01:26 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat was een oude maar het onderstreept wat ik bedoel.
De resoluties tegen Iran zijn voornamelijk slechts van de laatste jaren.
Wat hadden de Joden dan moeten leren na WO2?quote:Op maandag 3 december 2012 01:30 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Tuurlijk. Wat deze reeks onderstreept is dat de Joden na WO2 nog steeds weinig hebben geleerd. Ze hebben weinig steun in de wereld behalve de VS. Een volk dat een groepje Palestijnen zal altijd last blijven hebben van groeperingen die ze aanvallen met raketten. Dat is de prijs die ze betalen. Vrede is ver weg voor de zionisten.
De hele fucking verklaring van de rechten van de mens is geschreven om wat de Joden is aangedaan. Wellicht moeten ze dat document een keer lezenquote:Op maandag 3 december 2012 01:31 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat hadden de Joden dan moeten leren na WO2?
Hebben de Joden dan tijdens of voor WO2 iets fout gedaan of daarna?
Het is een topic waar ik aardig wat uren aan heb besteed. Dat jij dan even dwars gaat doen met je foto van Mohamed B neem ik je niet in dank af. Laat dat duidelijk zijn.quote:
Jelle zegt dat de Joden na WO2 'nog steeds' iets niet geleerd hebben, kennelijk hebben ze volgens hem iets fout gedaan, ik ben benieuwd wat dat is.quote:Op maandag 3 december 2012 01:32 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
De hele fucking verklaring van de rechten van de mens is geschreven om wat de Joden is aangedaan. Wellicht moeten ze dat document een keer lezen
Aha, dank voor deze nutteloze informatie, ik zal het maar onthouden of iets in die richting dan.quote:Op maandag 3 december 2012 01:32 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het is een topic waar ik aardig wat uren aan heb besteed. Dat jij dan even dwars gaat doen met je foto van Mohamed B neem ik je niet in dank af. Laat dat duidelijk zijn.
Nee, die wikipediapagina laat alleen maar de resoluties tegen Iran zien waar sancties aan zijn verbonden.quote:Op maandag 3 december 2012 01:26 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat was een oude maar het onderstreept wat ik bedoel.
De resoluties tegen Iran zijn voornamelijk slechts van de laatste jaren.
Een volk dat in het verleden zo onderdrukt is geweest en nu hetzelfde doet met de Palestijnen. Duidelijker kan niet, Paro.quote:Op maandag 3 december 2012 01:33 schreef DeParo het volgende:
[..]
Jelle zegt dat de Joden na WO2 'nog steeds' iets niet geleerd hebben, kennelijk hebben ze volgens hem iets fout gedaan, ik ben benieuwd wat dat is.
Beter lezen wat er bovenaan het plaatje staat vriend.quote:Op maandag 3 december 2012 01:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, die wikipediapagina laat alleen maar de resoluties tegen Iran zien waar sancties aan zijn verbonden.
Er zijn er nog veel meer.
Wat je bedoelt klopt echt helemaal niet. Wel is Israël het land dat de meeste VN-resoluties aan zijn laars lapt.
There is no bias at the UN against Israël. There is a bias in the White House in favour of Israël.quote:Op maandag 3 december 2012 01:36 schreef DeParo het volgende:
[..]
Beter lezen wat er bovenaan het plaatje staat vriend.
Beter lezen.quote:Op maandag 3 december 2012 01:37 schreef remlof het volgende:
[..]
There is no bias at the UN against Israël. There is a bias in the White House in favour of Israël.
Dank je. Onthoud dat goed. Misschien dat Joden ooit in een verre toekomt vrede hebben. Wie weet...quote:Op maandag 3 december 2012 01:33 schreef DeParo het volgende:
[..]
Aha, dank voor deze nutteloze informatie, ik zal het maar onthouden of iets in die richting dan.
Ik vroeg je hierboven iets Jelle, wat zouden de Joden geleerd moeten hebben, wat hebben ze fout gedaan dat ze dat 'nog steeds' niet volgens jou geleerd hebben? Vertel eens?quote:Op maandag 3 december 2012 01:39 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dank je. Onthoud dat goed. Misschien dat Joden ooit in een verre toekomt vrede hebben. Wie weet...
Ik ga even wat te drinken halen voordat ik een blik werp op je waarschijnlijk nutteloze post. Heb dorst.quote:Op maandag 3 december 2012 01:39 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik vroeg je hierboven iets Jelle, wat zouden de Joden geleerd moeten hebben, wat hebben ze fout gedaan dat ze dat 'nog steeds' niet volgens jou geleerd hebben? Vertel eens?
Hebron is wel een twistpunt. Daar zouden de stichters van 2 grote en een kleine monotheïstische godsdiensten begraven liggen: Abraham en Saraquote:Op maandag 3 december 2012 00:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Die kolonisten horen daar helemaal niet te zijn.
Ik ben erg benieuwd.quote:Op maandag 3 december 2012 01:40 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik ga even wat te drinken halen voordat ik een blik werp op je waarschijnlijk nutteloze post. Heb dorst.
Vergeefse hoop.quote:
Ik wacht op je reactie Jelle ik ben erg benieuwd.quote:Op maandag 3 december 2012 01:40 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik ga even wat te drinken halen voordat ik een blik werp op je waarschijnlijk nutteloze post. Heb dorst.
Betaal jij?quote:Op maandag 3 december 2012 02:26 schreef Baghdaddy het volgende:
Eventuele terugtrekking van Britse en Franse ambassadeurs uit Israel (als reactie voor het illegaal bouwen van huizen):
http://www.haaretz.com/ne(...)ion.premium-1.481963
Denk niet dat dat gaat gebeuren maar goed, interessant artikel.
register (free access for 10 stories a month)quote:
Dank die kende ik niet, ik ben wel bereid te betalen, maar momenteel een arme student dus ik wacht daar nog maar mee haha tot ik weer geld krijg.quote:Op maandag 3 december 2012 02:29 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
register (free access for 10 stories a month)
Hoeft ook niet, gewoon steeds opnieuw registrerenquote:Op maandag 3 december 2012 02:29 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dank die kende ik niet, ik ben wel bereid te betalen, maar momenteel een arme student dus ik wacht daar nog maar mee.
quote:Op maandag 3 december 2012 02:30 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, gewoon steeds opnieuw registreren.
Ben ik het helemaal mee eens. Israël is in rap tempo al z'n credit aan het verspelen. Hoe is het mogelijk, met ooit zoveel ondersteuning uit de hele wereld, binnen een paar jaar zal er niks meer van over zijn. Er zal een tijd komen dat mensen de Joden als daders zien en niet meer als slachtoffers. En met alles wat de Joden aan onrecht is aangedaan (dat valt natuurlijk niet te ontkennen), is dat wel een hele prestatie.quote:Op maandag 3 december 2012 01:35 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Een volk dat in het verleden zo onderdrukt is geweest en nu hetzelfde doet met de Palestijnen. Duidelijker kan niet, Paro.
Nee, jij stelde dat de Joden iets 'nog steeds' niet hebben geleerd, ik ben zeer benieuwd wat je daarmee bedoelt uiteraard haha.quote:Op maandag 3 december 2012 01:35 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Een volk dat in het verleden zo onderdrukt is geweest en nu hetzelfde doet met de Palestijnen. Duidelijker kan niet, Paro.
Alle Joden zijn verantwoordelijk?quote:Op maandag 3 december 2012 03:04 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ben ik het helemaal mee eens. Israël is in rap tempo al z'n credit aan het verspelen. Hoe is het mogelijk, met ooit zoveel ondersteuning uit de hele wereld, binnen een paar jaar zal er niks meer van over zijn. Er zal een tijd komen dat mensen de Joden als daders zien en niet meer als slachtoffers. En met alles wat de Joden aan onrecht is aangedaan (dat valt natuurlijk niet te ontkennen), is dat wel een hele prestatie.
Daar zijn ze in dit tempo zeker mee bezig. De Israëlische overheid handelt namens alle Joden, dus is het niet meer dan logisch dat alle Joden erop worden aangekeken. Het is een volk dat niet geleerd heeft van het verleden. Natuurlijk alweer 65 jaar geleden en waarschijnlijk hebben de Joden het daar liever niet meer over. Terwijl het basale geschiedenis is die ze aan hun kinderen moeten overdragen. Wie weet worden ze ooit verstandig.. Een ding is zeker. Vrede is iets dat het land niet zal kennen. Arabieren en Perzen spuwen al op Joden. Turken schuiven ook al die richting op. Wat is het volgende volk of land dat daarin mee gaat. Het zal mij verwonderen.quote:Op maandag 3 december 2012 03:04 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ben ik het helemaal mee eens. Israël is in rap tempo al z'n credit aan het verspelen. Hoe is het mogelijk, met ooit zoveel ondersteuning uit de hele wereld, binnen een paar jaar zal er niks meer van over zijn. Er zal een tijd komen dat mensen de Joden als daders zien en niet meer als slachtoffers. En met alles wat de Joden aan onrecht is aangedaan (dat valt natuurlijk niet te ontkennen), is dat wel een hele prestatie.
Nogmaals wat hebben de Joden dan volgens jou verkeerd gedaan in het verleden, durf te antwoorden, doe niet zo laf ik daag je uit bij deze.quote:Op maandag 3 december 2012 03:13 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Daar zijn ze in dit tempo zeker mee bezig. De Israëlische overheid handelt namens alle Joden, dus is het niet meer dan logisch dat alle Joden erop worden aangekeken. Het is een volk dat niet geleerd heeft van het verleden. Natuurlijk alweer 65 jaar geleden en waarschijnlijk hebben de Joden het daar liever niet meer over. Terwijl het basale geschiedenis is die ze aan hun kinderen moeten overdragen. Wie weet worden ze ooit verstandig.. Een ding is zeker. Vrede is iets dat het land niet zal kennen. Arabieren en Perzen spuwen al op Joden. Turken schuiven ook al die richting op. Wat is het volgende volk of land dat daarin mee gaat. Het zal mij verwonderen.
Heb ik al ergens in dit topic antwoord op gegeven. Je moet het niet definiëren als schuld.... Het is eerder leren van het verleden.quote:Op maandag 3 december 2012 03:14 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nogmaals wat hebben de Joden dan volgens jou verkeerd gedaan in het verleden, durf te antwoorden, doe niet zo laf ik daag je uit bij deze.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |