quote:Op maandag 3 december 2012 00:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Als Israël zich nou eens aan resolutie 446 van de VN hield zou dat een hoop schelen.
Die denken enkel aan handel. Aan Palestijnen valt niets te verdienen, aan Israëliërs een beetje maar ook niet veel.quote:Op maandag 3 december 2012 00:59 schreef Jellereppe het volgende:
Rusland en China houden zich altijd wel heel stil over dit conflict. Iemand een idee hoe dat precies zit?
Er zijn wel een aantal Russische schepen gesignaleerd in de buurt die oude oorlogsmeuk kwamen dumpen in Syrië.quote:Op maandag 3 december 2012 01:01 schreef waht het volgende:
[..]
Die denken enkel aan handel. Aan Palestijnen valt niets te verdienen, aan Israëliërs een beetje maar ook niet veel.
En gelijk hebben ze, overigens.
Ik zou zeggen dat er iets meer is dan slechts een gevoel van onveiligheid. Wat Hamas betreft is er toch ook wel frustratie, hoe zij nou nog steeds daar kunnen zitten in gebied wat Israel zelf notabene verlaten heeft, en raketten afschieten op Israel. Men wilt hen vernietigen (begrijpelijk), maar ziet alweer met lede ogen aan dat zij nog stevig in het zadel zitten. Ook een volgende invasie (die komt echt wel) zal men hen proberen compleet uit te roeien. Hoewel dat heel moeilijk is als je maar een kort tijdsbestek hebt voor een invasie (na drie weken wordt diplomatieke druk wel erg groot zeker van Obama). Vervolgens ben je weer terug bij af als Hamas na een invasie zich weer heeft versterkt en op een specifiek moment weer besluit raketten op Israel af te vuren. Kortgezegd denk ik dat er ook enig gevoel van moedeloosheid is in Israel wat het probleem in Gaza en Hamas betreft.quote:Op maandag 3 december 2012 00:51 schreef waht het volgende:
Er is een gevoel van onveiligheid ja, maar dat is alles behalve ondragelijk. Een veel groter effect dan de daadwerkelijke dreiging heeft de mobilisatie van reservisten. Maar dat zijn de Israëliërs inmiddels gewend.
Dat is waar. Alleen is het doel van Hamas makkelijker dan dat van Israel. Hamas hoeft slechts raketten af te vuren op Israel om haar kracht te laten zien en dat zij nog steeds hen het leven onveilig maakt. Israel moet Hamas helemaal uitschakelen. En dat is echt een hele moeilijke opgave. In die zin is militair wapengekletter vooral voor Israel niet iets wat een definitieve oplossing brengt.quote:Op maandag 3 december 2012 00:51 schreef waht het volgende:
Iedereen zit hier nu wel te hameren op de vastbeslotenheid van de Palestijnen, maar wat dachten jullie van de Israëliërs? Dat gaat beide kanten op. Hamas mag dan niet terugdeinzen, laat ik dan maar niet beginnen over de Israëlische veiligheidsdiensten.
Dat besefte ik mij niet, maar dat maakt ook niet zo veel uit. Dat argument wordt steeds van stal gehaald, maar het is irrelevant. Alleen al omdat na het verdrag met Jordanië de ratio van een bufferzone wegviel.quote:Op maandag 3 december 2012 00:56 schreef waht het volgende:
[..]
Je moet je beseffen dat de kuststrook amper twintig kilometer breed is. En daar woont dan zeventig procent van de bevolking en zit het gros van de economische activiteit. Dan doet afstand er wel degelijk toe. Radar is tevens niet optimaal in een gebergte, nu met satellieten is het anders.
OK. Dat zijn we dan eens.quote:[..]
Ik ga ook niemand vrijpleiten. Er had sowieso meer gedaan kunnen worden.
Laat je niet opnaaien: er worden vanuit Hebron geen raketten afgevuurd.quote:Op maandag 3 december 2012 00:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Als Israël zich nou eens aan resolutie 446 van de VN hield zou dat een hoop schelen.
Laat je niet opnaaien inderdaad zeg, want anders laat je nog als Kees22 je ware aard zien, weet je nog Kees22 toen je werd gebanned omdat je stelde dat je de Holocaust niet zo erg vond. Dwaas die je bent.quote:Op maandag 3 december 2012 01:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Laat je niet opnaaien: er worden vanuit Hebron geen raketten afgevuurd.
Van wat voor een redneck haatblog heb je dat nu weer? Er klopt niets van die cijfers, alsof er ooit maar één resolutie tegen Iran zou zijn geweestquote:
Inderdaad: allemaal fijn terug naar Ethiopië.quote:
Jij bent degene die mensen uit hun tent lokt, DeParo. Beter pas je je postgedrag aan, simpel ziel. Discusseer op een nette manier en ga mensen niet persoonlijk aanvallen. Ik vind je maar een ellendig figuur. Zal er geen doekjes om winden. Bah.quote:Op maandag 3 december 2012 01:11 schreef DeParo het volgende:
[..]
Laat je niet opnaaien inderdaad zeg, want anders laat je nog als Kees22 je ware aard zien, weet je nog Kees22 toen je werd gebanned omdat je stelde dat je de Holocaust niet zo erg vond. Dwaas die je bent.
Als dat betekent dat posters hun ware aard laten zien en zich niet slechts verbergen achter een account dan vind ik het prima wat ik nu doe.quote:Op maandag 3 december 2012 01:24 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Jij bent degene die mensen uit hun tent lokt, DeParo. Beter pas je je postgedrag aan, simpel ziel. Discusseer op een nette manier en ga mensen niet persoonlijk aanvallen,
Daarnaast je post in mijn topic over Mohamed B. Waar sloeg dat op? Is dit je manier van mensen tegen je laten keren op een forum?quote:Op maandag 3 december 2012 01:25 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als dat betekent dat posters hun ware aard laten zien en zich niet slechts verbergen achter een account dan vind ik het prima wat ik nu doe.
Dat was een oude maar het onderstreept wat ik bedoel.quote:Op maandag 3 december 2012 01:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Van wat voor een redneck haatblog heb je dat nu weer? Er klopt niets van die cijfers, alsof er ooit maar één resolutie tegen Iran zou zijn geweest
http://en.wikipedia.org/wiki/Sanctions_against_Iran
Jouw topic?quote:Op maandag 3 december 2012 01:26 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Daarnaast je post in mijn topic over Mohamed B. Waar sloeg dat op?
Tuurlijk. Wat deze reeks onderstreept is dat de Joden na WO2 nog steeds weinig hebben geleerd. Ze hebben weinig steun in de wereld behalve de VS. Een volk dat een groepje Palestijnen op deze manier onderdruk, zal altijd last blijven hebben van groeperingen die ze bestoken met raketten. Dat is de prijs die ze betalen. Vrede is ver weg voor de zionisten.quote:Op maandag 3 december 2012 01:26 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat was een oude maar het onderstreept wat ik bedoel.
De resoluties tegen Iran zijn voornamelijk slechts van de laatste jaren.
Wat hadden de Joden dan moeten leren na WO2?quote:Op maandag 3 december 2012 01:30 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Tuurlijk. Wat deze reeks onderstreept is dat de Joden na WO2 nog steeds weinig hebben geleerd. Ze hebben weinig steun in de wereld behalve de VS. Een volk dat een groepje Palestijnen zal altijd last blijven hebben van groeperingen die ze aanvallen met raketten. Dat is de prijs die ze betalen. Vrede is ver weg voor de zionisten.
De hele fucking verklaring van de rechten van de mens is geschreven om wat de Joden is aangedaan. Wellicht moeten ze dat document een keer lezenquote:Op maandag 3 december 2012 01:31 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat hadden de Joden dan moeten leren na WO2?
Hebben de Joden dan tijdens of voor WO2 iets fout gedaan of daarna?
Het is een topic waar ik aardig wat uren aan heb besteed. Dat jij dan even dwars gaat doen met je foto van Mohamed B neem ik je niet in dank af. Laat dat duidelijk zijn.quote:
Jelle zegt dat de Joden na WO2 'nog steeds' iets niet geleerd hebben, kennelijk hebben ze volgens hem iets fout gedaan, ik ben benieuwd wat dat is.quote:Op maandag 3 december 2012 01:32 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
De hele fucking verklaring van de rechten van de mens is geschreven om wat de Joden is aangedaan. Wellicht moeten ze dat document een keer lezen
Aha, dank voor deze nutteloze informatie, ik zal het maar onthouden of iets in die richting dan.quote:Op maandag 3 december 2012 01:32 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het is een topic waar ik aardig wat uren aan heb besteed. Dat jij dan even dwars gaat doen met je foto van Mohamed B neem ik je niet in dank af. Laat dat duidelijk zijn.
Nee, die wikipediapagina laat alleen maar de resoluties tegen Iran zien waar sancties aan zijn verbonden.quote:Op maandag 3 december 2012 01:26 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat was een oude maar het onderstreept wat ik bedoel.
De resoluties tegen Iran zijn voornamelijk slechts van de laatste jaren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |