Op de rollerbank krijg je boven de 50 gewoon altijd een boete, vanaf 65 KM/u mag je kentekenpapieren inleveren en de brommer in orde maken, alvorens je de papieren weer terug krijgt.quote:Op zondag 2 december 2012 17:27 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Wat ik mis is de max snelheid op de rollerbank wanneer je een boete kan krijgen. Bij snorfiets is dat 35km/h als ik mmij niet vergis. Iemand die dat kan bevestigen?
Dankquote:
Heb het even voor je nagekeken:quote:Op zondag 2 december 2012 17:27 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Wat ik mis is de max snelheid op de rollerbank wanneer je een boete kan krijgen. Bij snorfiets is dat 35km/h als ik mmij niet vergis. Iemand die dat kan bevestigen?
Zoals ik het altijd begrijp is het maar net wat de agent er zelf mee wil doen. Vaak laten ze je met 55 KM/u nog gewoon zonder boete weer gaan volgens mij. Hier in de buurt bij mij is sowieso nooit rollerbankcontrole.quote:Op zondag 2 december 2012 18:51 schreef Miniem het volgende:
Snelheden waarbij je een boete krijgt zijn meestal ook plaatsafhankelijk.
Dacht dat het hier vanaf 55km/h was
En tof een brommertopic
Leuk dat je het vraagt. Ik heb vandaag namelijk een nieuwe gekocht en wilde eigenlijk net al een foto plaatsen.quote:
Rollerbank is heel iets anders als gewoon op straat aangehouden worden. Op straat krijg je gewoon een snelheidsboete als je daar te hard rijdt, bij een rollerbankcontrole kijken ze hoe hard de brommer KAN (Hier krijg je dus alles boven de 35 KM/u boete, daaronder laten ze je gaan).quote:Op zondag 2 december 2012 18:59 schreef boertie het volgende:
Kijkt men tegenwoordig nog naar het vermogen op een rollenbank? Er staat mij iets van bij dat een snorfiets 0.25kw mag hebben. Als ik op het kentekenbewijs van m'n snorscooter kijk, blijkt /mag hij 1,44kw zijn.
Ik heb hem niet opgevoerd en alleen de begrenzing eraf gehaald. Volgens de laatste lasercontrole was de snelheid voldoende om ¤168,-af te mogen tikken. Ik ben BTW staande gehouden buiten de bbk en kreeg alleen een bon voor de snelheid. Over een rollenbank of opgevoerd werd niet gesproken.
Hoe hard loopt hij? Hij kan trouwens in de OP als je wiltquote:Op zondag 2 december 2012 19:16 schreef -niemand- het volgende:
inbeslagname van brommers is gewoon onzin.
dat gebeurt (bijna) nooit.
een kameraad van mij is gesnapt met 87 op de rollerbank.
hij mocht de brommer gewoon houden, wel 200 euro boete ofzo.
dit is trouwens mijn brommertje
vespa bravo uit '96 met superbravo spatborden.
[ afbeelding ]
hij hoeft niet in de OP hoor.quote:Op zondag 2 december 2012 19:20 schreef Blester het volgende:
[..]
Hoe hard loopt hij? Hij kan trouwens in de OP als je wiltHij ziet er trouwens wel erg klein uit, is dit gezichtsbedrog op de foto? Die van mij is ook een stuk groter dan op de foto te zien is.
Zeker niet hoor, speel je mooi op safequote:Op zondag 2 december 2012 19:28 schreef -niemand- het volgende:
[..]
hij hoeft niet in de OP hoor.
hij is trouwens niet erg groot, ongeveer het formaat citta. (heeft ook hetzelfde blok)
met mijn dagelijkse uitlaat loopt hij ongeveer 50-55 maar met mijn mooie uitlaat 64 GPS.
dit allemaal op mijn zelf getunede DR50. nu zullen jullie denken wat een kut snelheid, maar voor een vespa'tje is dit best netjes.
ja, dit kun je zeker vergelijken met een tomos.quote:Op zondag 2 december 2012 19:30 schreef Blester het volgende:
[..]
Zeker niet hoor, speel je mooi op safe
Ik denk dat die voor mij te klein zou zijn, maar ik kan me ook best vergissen in de foto. Zelf nooit iets van een tomos/vespa gehad, wel eens zien staan en die zagen er dat altijd heel klein uit. Wel lekker handelbaar zo te zien
Kun je dit model een beetje vergelijken met een Tomos?
Zie ze wel eens voorbij komen inderdaad, aanschafprijs van deze dingen ligt vaak heel laag. Wat me wel altijd opvalt is dat die brommers uit 1995 e.d. vrijwel allemaal maximaal 5000 KM hebben gelopen (tomos formaat e.d.)quote:Op zondag 2 december 2012 19:48 schreef -niemand- het volgende:
[..]
ja, dit kun je zeker vergelijken met een tomos.
ongeveer hetzelfde formaat, alleen is dit blok nóg eenvoudiger te openen, geen gezeik met tandwielkasten enzo.
maar dit is motorisch gewoon een ciao/citta. hetzelfde blok en veel andere delen zijn ook hetzelfde.
er zijn ook veel opvoer onderdelen van te krijgen.
ideaal dus.
ik heb hem zelf gekocht voor 150 euro, 5500 km gelopen.quote:Op zondag 2 december 2012 19:53 schreef Blester het volgende:
[..]
Zie ze wel eens voorbij komen inderdaad, aanschafprijs van deze dingen ligt vaak heel laag. Wat me wel altijd opvalt is dat die brommers uit 1995 e.d. vrijwel allemaal maximaal 5000 KM hebben gelopen (tomos formaat e.d.)
Moet je zien, ¤150,- en 5500 KM. Ik begrijp zelf niet waarom die Tomos / Vespa dingetjes altijd zo weinig hebben gelopen en voor zo'n prijsje weggaan. Hij ziet er wel uit dat hij echt de 65 net haalt, dat komt misschien door het model. De brommer die ik nu heb is gebouwd voor 130 - 140 KM/u bijvoorbeeld (zou hij helemaal geen moeite mee hebben denk ik).quote:Op zondag 2 december 2012 19:55 schreef -niemand- het volgende:
[..]
ik heb hem zelf gekocht voor 150 euro, 5500 km gelopen.
bij mij was de cilinder wel een keer vast gelopen, maar er kwam toch een snelle cilinder op![]()
zelf heb ik er nog niet veel op gereden omdat ik nog geen rijbewijs heb
Kymco, leuke dingenquote:
er is weinig vraag naar, kijk maar eens naar citta. sinds de new kids hype zijn deze brommers belachelijk duur geworden.quote:Op zondag 2 december 2012 20:08 schreef Blester het volgende:
[..]
Moet je zien, ¤150,- en 5500 KM. Ik begrijp zelf niet waarom die Tomos / Vespa dingetjes altijd zo weinig hebben gelopen en voor zo'n prijsje weggaan.
[..]
Kymco, leuke dingen
100 KM/u op zo'n dingetje?quote:Op zondag 2 december 2012 20:09 schreef -niemand- het volgende:
[..]
er is weinig vraag naar, kijk maar eens naar citta. sinds de new kids hype zijn deze brommers belachelijk duur geworden.
ook rijden er veel bejaarden op rond en daar willen de petjes niet mee geassocieerd worden.
er zijn trouwens van deze brommertjes zodanig getuned dat ze 100 km/u lopen
75 is trouwens geen probleem als het moet zijn.
Zo goedkoop? Dacht dat ze nog wel wat meer zouden opbrengen.quote:Op zondag 2 december 2012 20:11 schreef Blester het volgende:
[..]
Zeker, maar ook die gaan meestal voor ¤200,-
quote:Op zondag 2 december 2012 20:10 schreef Blester het volgende:
[..]
100 KM/u op zo'n dingetje?Mij niet gezien!
Hahaquote:
http://www.marktplaats.nl(...)e=lr&pageNum=1&pos=6quote:Op zondag 2 december 2012 20:12 schreef Geelman het volgende:
[..]
Zo goedkoop? Dacht dat ze nog wel wat meer zouden opbrengen.
Dat is toch een motor?quote:Op zondag 2 december 2012 19:01 schreef Blester het volgende:
[..]
Leuk dat je het vraagt. Ik heb vandaag namelijk een nieuwe gekocht en wilde eigenlijk net al een foto plaatsen.
[ afbeelding ]
Deze heb ik op dit momentEn nog een scootertje, zal dadelijk een foto van internet hier planten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Miniem op 03-12-2012 11:32:40 ]
Hoe zit dat jong trouwens op dat dingquote:
Vond het zo vreemd. Gesnapt met meer dan dubbele toegestane snelheid en toch met alleen een (dikke) prent wegkomenquote:Op zondag 2 december 2012 18:59 schreef boertie het volgende:
Kijkt men tegenwoordig nog naar het vermogen op een rollenbank? Er staat mij iets van bij dat een snorfiets 0.25kw mag hebben. Als ik op het kentekenbewijs van m'n snorscooter kijk, blijkt /mag hij 1,44kw zijn.
Ik heb hem niet opgevoerd en alleen de begrenzing eraf gehaald. Volgens de laatste lasercontrole was de snelheid voldoende om ¤168,-af te mogen tikken. Ik ben BTW staande gehouden buiten de bbk en kreeg alleen een bon voor de snelheid. Over een rollenbank of opgevoerd werd niet gesproken.
quote:Op zondag 2 december 2012 20:17 schreef Miniem het volgende:
[..]
Dat is toch een motor?![]()
Ik rijdt een Puch Maxi, bouwjaar onbekend.Nope, 50CCSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is eigenlijk een motor die gewoon is afgeknepen.
~ Love comes unseen; we only see it go
Ja, invorderen e.d. doen ze niet zo snel op de normale weg, alleen bij rollerbankcontroles doen ze dit wel. Op de normale weg krijg je gewoon een boete voor de snelheid. Natuurlijk moet je niet met 100 gaan rijden wanneer ze je meten, dan ben je hem gewoon sowieso kwijt. Snorfiets 50 KM/u krijg je gewoon een boete.quote:Op zondag 2 december 2012 20:17 schreef boertie het volgende:
[..]
Vond het zo vreemd. Gesnapt met meer dan dubbele toegestane snelheid en toch met alleen een (dikke) prent wegkomen![]()
[ afbeelding ]
Afstellen denk ik, maar voor echt technische vragen moet je niet bij mij zijn.quote:Op zondag 2 december 2012 20:20 schreef Miniem het volgende:
Had trouwens een andere uitlaat erop gezet, maar hij startte toen niet meer.
Heb ik de stationairschroef weer dichtgedraaid en elke keer een halve slag gegeven totdat hij startte.
Dat deed hij, maar hij kwam niet meer vooruit.
Moet er nu een grotere sproeier in?
Is al afgesteld.quote:Op zondag 2 december 2012 20:21 schreef Blester het volgende:
[..]
Afstellen denk ik, maar voor echt technische vragen moet je niet bij mij zijn.
Waarom heb je er trouwens kranten onder liggen? Lekt hij?
Waar wacht je op? ze kosten geen drolquote:Op zondag 2 december 2012 20:22 schreef Geelman het volgende:
Een Puch Maxi zou ik ook graag willen nog!
Gelukkig gaat m'n snorretje niet veel harder. Ik vond al dat die auto zo verdacht stond geparkeerd en zocht al naar een driepootquote:Op zondag 2 december 2012 20:19 schreef Blester het volgende:
[..]
Ja, invorderen e.d. doen ze niet zo snel op de normale weg, alleen bij rollerbankcontroles doen ze dit wel. Op de normale weg krijg je gewoon een boete voor de snelheid. Natuurlijk moet je niet met 100 gaan rijden wanneer ze je meten, dan ben je hem gewoon sowieso kwijt. Snorfiets 50 KM/u krijg je gewoon een boete.
Hoe hard loopt hij met de nieuwe onderdelen?quote:Op zondag 2 december 2012 20:22 schreef Miniem het volgende:
[..]
Is al afgesteld.
En ik sleutel er regelmatig aan.
Ruimte! Ik heb nu een Kymco Agility staan, prima ding.quote:Op zondag 2 december 2012 20:22 schreef Miniem het volgende:
[..]
Waar wacht je op? ze kosten geen drol
Zou rond de 60 moeten lopen.quote:Op zondag 2 december 2012 20:23 schreef Blester het volgende:
[..]
Hoe hard loopt hij met de nieuwe onderdelen?
Logisch eigenlijkquote:Op zondag 2 december 2012 20:23 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ruimte! Ik heb nu een Kymco Agility staan, prima ding.
Daarom wil ik een huis met terrein en schuur. Voldoende ruimte voor meerdere auto's en brommers.quote:Op zondag 2 december 2012 20:24 schreef Miniem het volgende:
[..]
Logisch eigenlijk![]()
Anders had ik ook wel een scooter gekocht.
Nog zoveel dingen die ik wil
http://www.marktplaats.nl(...)e=lr&pageNum=2&pos=5quote:Op zondag 2 december 2012 20:23 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ruimte! Ik heb nu een Kymco Agility staan, prima ding.
Je haalt ze al voor 50 euro op met kenteken als je geduld hebtquote:Op zondag 2 december 2012 20:25 schreef Blester het volgende:
[..]
http://www.marktplaats.nl(...)e=lr&pageNum=2&pos=5
¤120,- kun je hem al ophalen
En het is leuk sleutelen aan zo'n ding!quote:Op zondag 2 december 2012 20:27 schreef Miniem het volgende:
[..]
Je haalt ze al voor 50 euro op met kenteken als je geduld hebt![]()
Meestal is het dan ff de carb schoonmaken, paar nieuwe pakkingen en je rijdt weer.
Niemand die hier technische dingen weet?
Nieuw ook niet duur. Zou niet snel tweedehands onderdelen kopen.quote:Op zondag 2 december 2012 20:27 schreef Blester het volgende:
Uitlaat van die dingen kosten dus ook al niets meer:
http://www.marktplaats.nl(...)=lr&pageNum=2&pos=12
Tientje
Die uitlaten die ik normaal die voor mijn brommer liggen rond ¤150 - ¤200
Hij staat vaker stil dan dat ik rijd.quote:Op zondag 2 december 2012 20:27 schreef Geelman het volgende:
[..]
En het is leuk sleutelen aan zo'n ding!
Die uitlaten zijn nieuw meestal ¤300,- voor modellen zoals die van mij. Afhankelijk van wat je wilt natuurlijk.quote:Op zondag 2 december 2012 20:28 schreef Geelman het volgende:
[..]
Nieuw ook niet duur. Zou niet snel tweedehands onderdelen kopen.
Wat voor brommer heb je dan?!quote:Op zondag 2 december 2012 20:29 schreef Blester het volgende:
[..]
Die uitlaten zijn nieuw meestal ¤300,- voor modellen zoals die van mij. Afhankelijk van wat je wilt natuurlijk.
Zie eerste pagina van dit topic, een van de eerste reacties.quote:
Een schakelbrommer, da's een stuk duurder ja.quote:Op zondag 2 december 2012 20:31 schreef Blester het volgende:
[..]
Zie eerste pagina van dit topic, een van de eerste reacties.
Jupquote:Op zondag 2 december 2012 20:32 schreef Geelman het volgende:
[..]
Een schakelbrommer, da's een stuk duurder ja.
VET!!!quote:Op zondag 2 december 2012 20:35 schreef Miniem het volgende:
Hebben jullie dit al eens gezien?
Ik zoek eigenlijk nog een maatje.
http://www.carbagerun.nl/home/?editie=5
Dat is wat iedereen zegt, maar die gaan nooit meequote:
Ik heb nog geen vakantierplannen! 'T lijkt me wel een onwijs mooie onderneming. Ik wil al tijden een brommervakantie doen.quote:Op zondag 2 december 2012 20:41 schreef Miniem het volgende:
[..]
Dat is wat iedereen zegt, maar die gaan nooit mee![]()
Je moet ook minimaal 20 zijn om mee te doen.
Kennis van me heeft een retro snor met windscherm (aangezien geen helm maar wel verkouden e.d.).quote:Op maandag 3 december 2012 00:51 schreef Croissant.fr het volgende:
Carbagerun met de brommer: super nice. Lijkt me wel zwaar voor je rug, zeker dat pokke end.
Ik rij sinds een maand op een matzwarte AGM VX 50 met een gele kentekenplaat. Hiervoor had ik 'm in het rood, voor ik een vuilniswagen kopte. Met dank aan de verzekering had ik binnen een maand een nieuwe scooter. Foto zet ik nog even neer, ben nu op m'n iPhone. Dan mag die in de TS.
'Ns peilen hier:
Wat vinden jullie: "retro" scooter: met of zonder windscherm?
Tja, het blijft een chinees met chinese maatstaven (kwaliteit).quote:Op maandag 3 december 2012 08:04 schreef Blester het volgende:
[..]
Kennis van me heeft een retro snor met windscherm (aangezien geen helm maar wel verkouden e.d.).
Ik heb trouwens eerst een AGM sport gehad:
[ afbeelding ]
Kreeg net de schakelbak elektrisch niet aan de gang, straks even kijken of hij ook zo degelijk aanloopt
Daarom is hij de deur uit en heb nu Peugeot en MH.quote:Op maandag 3 december 2012 09:36 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Tja, het blijft een chinees met chinese maatstaven (kwaliteit).
Ga mee, richten we een FOK!-team op!quote:Op maandag 3 december 2012 00:51 schreef Croissant.fr het volgende:
Carbagerun met de brommer: super nice. Lijkt me wel zwaar voor je rug, zeker dat pokke end.
Ik vind een windscherm zelf nooit mooi. Maar ik ben ook geen fan van Vespa of elk ander retro model. Alleen die kleine tomos vind ik wel leukquote:Op maandag 3 december 2012 15:30 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ga mee, richten we een FOK!-team op!
Retro: het liefste een Vespa, anders een Kymco of Sym. Windscherm past wel bij zo'n scooter.
En zelf opnieuw spuiten / bijwerken met stift is geen optie?quote:Op maandag 3 december 2012 18:10 schreef Broertie het volgende:
* Broertie meldt zich *
Heb een Peugeot Vivacity 4takt snor, varioring eruit en loopt tussen 55 en 60.....
[ afbeelding ]
Mijn vorige brommer jaren gehad, oud beestje, nooit schade, deze hagelnieuw gekocht en binnen 3 maanden asfaltschade.... Als iemand nog wat nieuwe kapjes weet....
Heb er geen eigen foto van, zal er binnenkort eens eentje maken, is gelijk de schade te zien......quote:Als je met een eigen foto en meer info komt mag hij in de OP
Welke kap heeft schade? Kan ik een beetje voor je zoeken.quote:Op maandag 3 december 2012 18:13 schreef Broertie het volgende:
[..]
Heb er geen eigen foto van, zal er binnenkort eens eentje maken, is gelijk de schade te zien......
Zie mijn vorige bericht, ik heb hem nog even aangepast:quote:Op maandag 3 december 2012 18:26 schreef Broertie het volgende:
Metallic zwart. Hij heeft op de rechterkant gelegen, dus de rechterkap van de "cockpit" en de buitenste plaat van de treeplank....
[ afbeelding ]
De pijlen geven aan welke kappen beschadigd zijn.
Die hoge beschadiging gaat je sowieso een hele nieuwe voorkap kosten, of opnieuw overspuiten, of bijwerken met een stift. Zou ik gewoon een tweedehands erbij kopenquote:Op maandag 3 december 2012 18:14 schreef Blester het volgende:
Wat ik zou doen als ik jou was, een exacte kopie van jouw nieuwe scooter op Marktplaats zoeken en bijvoorbeeld zulke bekijken:http://www.marktplaats.nl(...)e=lr&pageNum=1&pos=1(even in jouw kleur zoeken natuurlijk). Deze dan voor ¤150,- ophalen (gewoon een kiezen die niet loopt of met mankementen e.d.). Heb je een leuke kappenset + allemaal andere onderdelen voor de Vivacy voor ¤150. Voor als je in de toekomst nog wat onderdelen nodig hebt.Een nieuwe kappenset voor de Vivacity betaal je namelijk ook alweer snel ¤200 - ¤300 voor.
Oh, maar is het echt zo erg dat je het met een stift niet bij kunt werken? Of je koopt een bus van diezelfde lak.quote:Op maandag 3 december 2012 18:33 schreef Broertie het volgende:
Denk dat jij de Vivacity 1 bedoelt voor 400 euro, ik heb een new-vivacity en die kom je nog niet tegen voor ¤150, ze zijn pas sinds een jaar of 2 á 3 uit in Nederland...Je kunt het verschil het makkelijkst zien aan de andere koplamp.... Maar toch bedankt voor de moeite!
Dan moet je even op MP zoeken voor een nieuwe, hoeft niet duur te zijn denk ik zo. Ben nu wel benieuwd geworden naar de schade eigenlijkquote:Op maandag 3 december 2012 18:40 schreef Broertie het volgende:
De voorste kap zou ik misschien nog kunnen bijwerken, maar de kap bij de treeplank is gewoon een stuk uit geknapt, dus dat zal ik niet mooi kunnen bijwerken. Polyester gaat niet werken, de kappen zijn van plastic, dus...
Laten we het maar houden op een combinatie van een iets té gezellige avond, een hoosbui, een fietser die niet aan de kant wou en een remactie op een doorweekte berm......quote:Hoe krijg je het voor elkaar hem op zijn zij te leggen?
Je staat erinquote:Op maandag 3 december 2012 18:54 schreef -niemand- het volgende:
ik heb nog een leuke foto gevonden van mijn brommer, deze mag wel in de OP.
[ afbeelding ]
ook hou ik ervan om te experimenteren met de brommer, zo ben ik nog opzoek naar een goedkoper alternatief voor benzine en heb ik een uitlaatje omgelast.
deze mt5 uitlaat
[ afbeelding ]
en een uitlaat had geen demper, daar direct maar een beun uitlaat van gemaakt.
demper gemaakt van een bus remmenreiniger en de uitlaat ''geverfd'' met teer
[ afbeelding ]
Twijfel hier nog een beetje over, denk dat ik vreemde blikken krijg (als is het onder de helm).quote:Op maandag 3 december 2012 18:08 schreef Blester het volgende:
Iemand ervaring met zo'n ding voor onder je helm?
[ afbeelding ]
Vooral voor in de wintermaanden lijkt mij dit verdomde fijn, ze hebben hem ook nog meer afgesloten:
[ afbeelding ]
Maar krijg je dan geen vreemde blikken e.d.?En zitten ze een beetje fatsoenlijk onder een helm (heb je nog steeds goed zicht ook)? Kost maar 3 euro
Ben het een beetje zat om doorlopend verkouden te zijn als ik op de brommer heb gezeten.
Welke heb je?quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:07 schreef Haasbeuntje het volgende:
* Haasbeuntje doorgewinterd brommer-rijder meld zich
CPI SX50, is een Taiwanees maar heb er al zo'n 15.000 km mee gereden zonder (grote) problemen.quote:
Hij komt uit 2007 en hij gaat nu zo'n 75 km/u, ik heb er een (te) klein voortandwiel op (11/53) waardoor hij snel optrekt maar de top niet zo hoog ligt.quote:
Precies in de omgeving waar je het best met zo'n ding kan rijdenquote:Op dinsdag 4 december 2012 19:23 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Hij komt uit 2007 en hij gaat nu zo'n 75 km/u, ik heb er een (te) klein voortandwiel op (11/53) waardoor hij snel optrekt maar de top niet zo hoog ligt.
Foto's zal ik wel eens posten, kan ze nu niet zo gauw vinden
EDIT:
Hier een fotootje:
[ afbeelding ]
Ja idd, ik rijd zelf ook liever off-road dan "on-road"quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:35 schreef Blester het volgende:
[..]
Precies in de omgeving waar je het best met zo'n ding kan rijdenAltijd zo jammer als je die dingen op straat ziet rijden, ik vind dat model niet op straat horen.
Lijkt me dat je daarvoor ook zo'n model koopt. Voor de "on-road" heb je tig aantal andere modellen die qua prestaties op de weg ook veel beter liggen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:15 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Ja idd, ik rijd zelf ook liever off-road dan "on-road"altijd handig om ff een stukje bos mee te pakken
Uit 2010? Kunnen we beter hier doorgaan, beter subforum, uitgebreidere OP etc.quote:Op donderdag 6 december 2012 01:06 schreef Anne het volgende:
Beetje laat, maar eigenlijk bestaat er al een dergelijke reeks zoals deze. Voel je vrij daar (ook) te posten:
JNG / Brommertopic # Tomos!
Dan heeft het al 140 delen in de verkeerde subforum gezeten.quote:Op donderdag 6 december 2012 08:22 schreef Anne het volgende:
Voel je vrij daar (ook) te posten.
Die reeks bestaat daar immers al uit 140 delen.
Ik zou daarnaast niet weten wat er mis is met het forum Jong!
Net of alleen jonge mensen op een bromfiets rijden? Statistisch gezien zijn het juist meer oudere die een bromfiets hebben dan jongeren (mede dankzij rijbewijs tegenwoordig e.d.). Tenslotte gaat het hier om de voertuigen, hier is ook een motortopic, autotopics e.d.quote:Op donderdag 6 december 2012 08:22 schreef Anne het volgende:
Voel je vrij daar (ook) te posten.
Die reeks bestaat daar immers al uit 140 delen.
Ik zou daarnaast niet weten wat er mis is met het forum Jong!
Prima. Aankomende dagen sneeuw verwacht dus weinig rijden denk ik... Gaan jullie gewoon rijden?quote:Op donderdag 6 december 2012 17:40 schreef Anne het volgende:
Je zit echt een probleem te maken/bespreken, die er niet is hoor.
Ontopic maar weer?
Net op een stukje gereden waar niet gestrooid was, in de tweede versnelling gereden met voeten aan de grond en handen bij koppeling / handrem. Was wel heel erg glad. Maar daarna op een stuk waar wel gestrooid was gewoon vol opengetrokken, dat gaat nog goed.quote:Op donderdag 6 december 2012 18:31 schreef Broertie het volgende:
[..]
Jawel, hoor! Maar wel met beide voetjes aan de grond........![]()
Gewoon geen nieuwe kopenquote:Op donderdag 6 december 2012 18:53 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Wat zijn doorgaans de kortingen die julie bedingen op een nieuwe scooter?
nou ja, bij een nieuwe heb ik nog vertrouwen dat ze lang meegaan. Maar tweedehands zijn ze vaak opgevoerd waardoor je misschien snel problemen krijg. Daarnaast vind ik de prijzen van tweedehands niet zo heel veel goedkoper dan nieuw.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:10 schreef Blester het volgende:
[..]
Gewoon geen nieuwe kopenLiever een goede tweedehands dan een nieuwe. Zeker met dit weer (maar in de zomer ook eigenlijk niet) geen nieuwe kopen.
Welk model zoek je precies? Ik heb nu bijvoorbeeld twee tweedehands bromfietsen. Natuurlijk wat krasjes maar motorisch in perfecte staat.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:07 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
nou ja, bij een nieuwe heb ik nog vertrouwen dat ze lang meegaan. Maar tweedehands zijn ze vaak opgevoerd waardoor je misschien snel problemen krijg. Daarnaast vind ik de prijzen van tweedehands niet zo heel veel goedkoper dan nieuw.
nieuw denk ik aan kymco agility of sym symply of orbit 2. Maar als er een leuke betrouwbare andere bestaat dan sta ik er voor open. Voorkeur gaat uit naar een snor.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:13 schreef Blester het volgende:
[..]
Welk model zoek je precies? Ik heb nu bijvoorbeeld twee tweedehands bromfietsen. Natuurlijk wat krasjes maar motorisch in perfecte staat.
Oh, die ken ik ook ja. Ik peer hem dan altijd een stuk over het fietspadquote:Op donderdag 6 december 2012 21:15 schreef Haasbeuntje het volgende:
Hmpf, vanmiddag voor het eerst onderuitgegaan op mijn brommer, die noppen in combinatie met ijs werkt niet zo goed... gelukkig geen schade![]()
Toch blijf ik natuurlijk gewoon doorrijden, weer of geen weer.
Mooi modelquote:Op donderdag 6 december 2012 21:25 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[ afbeelding ]
Zip SP H2O
Gaat sinds 2 maanden nog maar 50.
Leuk idee! Alleen koop ik dan liever een schakelbrommer voor die afstanden (zonde om dat met m'n scooter die slechts 450 km oud is te doen)quote:Op maandag 3 december 2012 15:30 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ga mee, richten we een FOK!-team op!
Retro: het liefste een Vespa, anders een Kymco of Sym. Windscherm past wel bij zo'n scooter.
Doen! Zo een heb ik ook op onder m'n helm. Heerlijk warmquote:Op maandag 3 december 2012 18:08 schreef Blester het volgende:
Iemand ervaring met zo'n ding voor onder je helm?
[ afbeelding ]
Maar krijg je dan geen vreemde blikken e.d.?En zitten ze een beetje fatsoenlijk onder een helm (heb je nog steeds goed zicht ook)? Kost maar 3 euro
Ben het een beetje zat om doorlopend verkouden te zijn als ik op de brommer heb gezeten.
Heb jij zo een met twee gaten of een groot gat?quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:22 schreef Croissant.fr het volgende:
[..]
Leuk idee! Alleen koop ik dan liever een schakelbrommer voor die afstanden (zonde om dat met m'n scooter die slechts 450 km oud is te doen)
[..]
Doen! Zo een heb ik ook op onder m'n helm. Heerlijk warm
Nee, ik heb een auto voor de deur staan!quote:Op donderdag 6 december 2012 18:09 schreef Blester het volgende:
[..]
Prima. Aankomende dagen sneeuw verwacht dus weinig rijden denk ik... Gaan jullie gewoon rijden?
Met 1 groot gat, gaat helaas maar tot m´n hals en niet lager. Dan heb ik wel een wollen sjaal om, maar helaas blijft het tochten. Ik ben nog op zoek naar 1 die tot mijn schouders gaat.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:24 schreef Blester het volgende:
[..]
Heb jij zo een met twee gaten of een groot gat?
Welke brommer rijd jij?
Met dat ene grote gat denk ik zelf dat je neus nog wel erboven komt, maar dat is dus niet zo? Want door die tocht bijna constant verkouden.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:28 schreef Croissant.fr het volgende:
[..]
Met 1 groot gat, gaat helaas maar tot m´n hals en niet lager. Dan heb ik wel een wollen sjaal om, maar helaas blijft het tochten. Ik ben nog op zoek naar 1 die tot mijn schouders gaat.
Ik rij sinds 6/11 een AGM VX 50 in de kleur matzwart. Hiervoor had ik bijna dezelfde (in het rood, met een hoog windscherm en andere vering) maar die is total loss verklaard nadat ik een vrachtwagen had gekopt. Gelukkig heb ik er zelf niks aan over gehouden.
Hier een foto (mag in de OP)
[ afbeelding ]
Nu heb ik er 450 km op gereden, en met de sneeuw durf ik niet te rijden.. Dan maar fietsen, ook gezond.
Dat kan je tackelen door een bandana oid over je neus te doen. Rij je rond als halve terrorist, maar in ieder geval je neusje wel lekker warm.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:30 schreef Blester het volgende:
[..]
Met dat ene grote gat denk ik zelf dat je neus nog wel erboven komt, maar dat is dus niet zo? Want door die tocht bijna constant verkouden.
Ah, AGM heb ik ook gereden (sport model dan wel) Moet alleen nog het bouwjaar weten (of was dit 2011)?
Ik denk dat je met twee van die gaten alleen vreemde blikken gaat krijgenquote:Op vrijdag 7 december 2012 18:31 schreef Croissant.fr het volgende:
[..]
Dat kan je tackelen door een bandana oid over je neus te doen. Rij je rond als halve terrorist, maar in ieder geval je neusje wel lekker warm.
Mijn scooter heb ik nieuw gekocht.
Nee, 2012 (6 nov 2012 op kenteken en naam gezet)quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:33 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik denk dat je met twee van die gaten alleen vreemde blikken gaat krijgen
Ik kan dus bouwjaar 2011 noteren?
Prima, de TR is gemaakt!quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:33 schreef Croissant.fr het volgende:
[..]
Nee, 2012 (6 nov 2012 op kenteken en naam gezet)
Je staat in de OP, ik neem iig aan dat het een bromfiets is en geen snorfietsquote:Op vrijdag 7 december 2012 18:33 schreef Croissant.fr het volgende:
[..]
Nee, 2012 (6 nov 2012 op kenteken en naam gezet)
Ik rijd meestal gewoon op de weg hier, de auto's kan ik wel bijhoudenquote:Op zaterdag 8 december 2012 10:02 schreef Croissant.fr het volgende:
Inderdaad met een geel kenteken.
Zijn in jullie omgeving de fietspaden een beetje geveegd / begaanbaar? Ik ben te schijterig om te rijden, maar met m'n scooter van 2 maanden oud wil ik niet op m'n smoel gaan, ondanks dat er winterbanden op zitten. Ik heb het idee dat die 0,0 nut hebben bij dikke sneeuw. Vandaag ga ik mijn rondje van ong. 25-30 km fietsen. De fietspaden zijn niet geveegd dus dat word rustig fietsen.
Mijn broer gaat met de scooter naar z'n werk (ongeveer het zelfde type, bruin en zomerbanden) naar een boerendorp. Maar hij is een grote stoere jongen, die rijdt met elk weer.
Die van mij al 3 dagen buiten gestaan (alle sneeuw etc over zich heen gekregen) 1 meter aanlopen en rijdenquote:Op zaterdag 8 december 2012 12:14 schreef -niemand- het volgende:
net de brommer even uitgelaten in de sneeuw.
dikke pret uiteraard, ik heb wel niet harder durven rijden dan 30niet gestrooid en al half aangereden.
ik glibberde voor en achter al weg.
toen maar even op het gras uitgelaten, gewoon dwars door de bocht.
Las het in het motortopic, ik durf met zekerheid te zeggen dat jij geheel in je motorpak op dat ding zatquote:Op maandag 10 december 2012 16:27 schreef Sounddragon het volgende:
Sissy; vanmiddag een uur op de motor gereden en ik had alleen een beetje kouwe fikken, omdat ik zonodig met zomerhandschoenen moest gaan rijden
Motorpak natuurlijk, duh..quote:Op maandag 10 december 2012 18:05 schreef Blester het volgende:
[..]
Las het in het motortopic, ik durf met zekerheid te zeggen dat jij geheel in je motorpak op dat ding zatOf handvatverwarming?
Ga maar eens met een spijkerbroekje op zulke snelheid, lekker fris
Dat zit natuurlijk meteen een stuk warmerquote:
Waar woon jij dat het zo koud is?quote:Op maandag 10 december 2012 15:13 schreef Blester het volgende:
Net een halfuur op dat ding gezeten en kom er ongeveer zo af:
[ afbeelding ]
Voel me benen nu nog steeds amper
Redelijk open stuk met een flink gangetje dan krijg je het toch wel snel koud hoorquote:Op maandag 10 december 2012 18:45 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Waar woon jij dat het zo koud is?
Ik heb net een uur gereden en ik heb het niet koud
Startte jouw scooter ook niet meer elektrisch met deze kou?quote:Op donderdag 13 december 2012 07:55 schreef Blester het volgende:
Bestelling gister binnen gekregen en direct de accu erop geplaatst, elektrische start werkt ook weer
Net nieuw gekocht en de oude eigenaar had hem al een tijdje stil staan. Om de accu op de laden moest ik sowieso de halve bromfiets demonteren (tank eraf, zadel eraf) en de verkoper heeft zelf de accu nooit vervangen. Ik kies eieren voor mijn geld en bestel direct een nieuw accu'tje. De oude accu heb ik nu aan de oplader hangen, die was gewoon helemaal leegquote:Op donderdag 13 december 2012 14:48 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Startte jouw scooter ook niet meer elektrisch met deze kou?
Een Kymco start altijd!quote:Op donderdag 13 december 2012 14:48 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Startte jouw scooter ook niet meer elektrisch met deze kou?
quote:Op zondag 23 december 2012 02:58 schreef AdoraBelle het volgende:
Zodra het weer beter wordt ga ik maar weer eens aan de slag met het spuiten van mijn Citta en het weer in elkaar zetten ervan.
Ik had hem wel even gespteon als ik jou wasquote:Op zondag 23 december 2012 08:55 schreef PierreTT het volgende:
Hey, een brommertopic, nice!![]()
Ik rij zelf op een Vespa Velofax uit 1996. Het is een oude pizzabrommer geweest en heeft ondertussen meer dan 35000 kilometer gereden op de originele onderdelen![]()
Voor 100 euro opgeknapt en het rijdt perfect. Niet kapot te krijgen, zelfs in de sneeuw en regen is het maximaal een paar keer trappen en je bent weg![]()
Ik heb alleen een kleine ietwat vage foto, eventueel kan ik later meer foto's posten![]()
[ afbeelding ]
Klopt, hij is ook foeilelijkquote:Op zondag 23 december 2012 09:16 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik had hem wel even gespteon als ik jou was
Je kunt hem toch zelf spuiten? Kost je +- 5 euro aan lak (wel action shit danquote:Op zondag 23 december 2012 09:18 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Klopt, hij is ook foeilelijkMaar ik doe een poging zo weinig mogelijk uit te geven eraan en te kijken hoe lang hij het kan volhouden. Tot nu toe is dat 5 euro verzekering per maand en 1 keer in de maand tanken, hij loopt tussen de 1 op 30 en 1 op 40
Klopt, zou ook kunnenquote:Op zondag 23 december 2012 09:19 schreef Blester het volgende:
[..]
Je kunt hem toch zelf spuiten? Kost je +- 5 euro aan lak (wel action shit dan) en dan kun je hem mooi zwart / wit maken.
Achja, middagje werk denk ik.quote:Op zondag 23 december 2012 09:22 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Klopt, zou ook kunnenEchter laat ik hem zo lang mogelijk in originele staat. De kappen zitten vol met diepe krassen en butsen, dus zou alles ook eerst geschuurd moeten worden, en daar heb ik totaal geen zin in. Ik heb hem trouwens puur om op en neer te rijden naar de universiteit en naar mijn werk, het is de goedkoopste luiheid die ik ooit heb gehad
Vespa Bravo/SuperBravo?quote:Op zondag 23 december 2012 09:21 schreef Blester het volgende:
Lijkt me leuk om zo'n ding helemaal te pimpen:
[ http://img519.imageshack.us/img519/6617/tomos0xe.jpg (copy/paste deze link) ]
Weet iemand toevallig een snorfiets/bromfiets met hetzelfde model alleen dan een stukje goedkoper? Vespa e.d.?
Nouja graag is misschien niet het goede woord. Maar ik ben wel technisch en kan eraan sleutelen als het nodig isquote:Op zondag 23 december 2012 08:45 schreef -niemand- het volgende:
[..]![]()
een mede vespa rijdster.
en ook nog iemand die graag sleutelt.
Waar haal jij nieuwe lak? Was net bij de action om gewoon eens te kijken maar zo'n spuitbusje van ¤2,- lijkt mij nou niet bepaald goed.quote:Op zondag 23 december 2012 13:59 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Nouja graag is misschien niet het goede woord. Maar ik ben wel technisch en kan eraan sleutelen als het nodig is.
M'n Citta is nu nog zwart maar dat vind ik niet mooi. Ik wil 'm roze met wit hebben, vandaar dat 'ie nu uit elkaar ligt zodat ik 'm kan ontvetten en spuiten. De plastic delen dan. De rest wordt gezandstraald en dan gepoedercoat.
Daar moet ik alleen nog even voor sparen want de laatste tijd heb ik wat teveel uitgegeven aan kleren.
Ik heb de lak bij een autowinkel weg. Ik ben de naam even kwijt, want ze zijn van naam veranderd.quote:Op zondag 23 december 2012 14:24 schreef Blester het volgende:
[..]
Waar haal jij nieuwe lak? Was net bij de action om gewoon eens te kijken maar zo'n spuitbusje van ¤2,- lijkt mij nou niet bepaald goed.
Wat betaal je daar nou voor?quote:Op zondag 23 december 2012 14:26 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik heb de lak bij een autowinkel weg. Ik ben de naam even kwijt, want ze zijn van naam veranderd.
Mijn kleur roze hadden ze daar helaas niet dus die heb ik via internet besteld.
Zie nouwelijks Vespa Bravo snorfietsen / bromfietsen staan op MP.quote:Op zondag 23 december 2012 13:53 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Vespa Bravo/SuperBravo?
Een Ciao misschien ook wel maar die heeft dan weer geen achtervering.
Een Si lijkt er misschien ook op als je je ogen dichtknijpt.
Wat heb je precies allemaal nodig voor het spuiten en wat zijn de prijzen daarvan ongeveer?quote:Op zondag 23 december 2012 14:29 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Voor welke van de dingen die ik genoemd heb?
Je ziet ze inderdaad niet zo vaak maar, ze zijn volgens mij ook al een tijdje uit productie.quote:Op zondag 23 december 2012 14:29 schreef Blester het volgende:
[..]
Zie nouwelijks Vespa Bravo snorfietsen / bromfietsen staan op MP.
Ik doe het voor het eerst en moet nog beginnenquote:Op zondag 23 december 2012 14:30 schreef Blester het volgende:
[..]
Wat heb je precies allemaal nodig voor het spuiten en wat zijn de prijzen daarvan ongeveer?
Waarom breng je ze naar een zandstraler?quote:Op zondag 23 december 2012 14:31 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik doe het voor het eerst en moet nog beginnen.
Maar ik heb hier een bus primer, een bus hoogglans verf wit voor de witte delen, een bus roze verf en een bus lak. En ik heb nog fijn schuurpapier zodat ik met water de plastic delen wat voor kan schuren.
De zandstraler heeft me gevraagd om alles schoon te maken en te ontvetten wat ik naar hem toe breng dus ik denk dat ik nog ontvetter ga kopen.
Omdat alles daarna mooi schoon is voor de poedercoater.quote:Op zondag 23 december 2012 14:35 schreef Blester het volgende:
[..]
Waarom breng je ze naar een zandstraler?
Ik ga het sowieso niet allemaal uibesteden als ik zo'n projectje ga doen, het doel is niet om verlies te draaienquote:Op zondag 23 december 2012 14:36 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Omdat alles daarna mooi schoon is voor de poedercoater.
Ken je http://www.vespa-ciao.nl?quote:Op zondag 23 december 2012 14:33 schreef Blester het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
Zo een is wel leuk als pimpprojectje, alleen te ver weg
Ik wil het gewoon goed gedaan hebben zodat ik nog jaren plezier kan hebben van m'n Citta. Het is voor mij niet een projectje om winst op te maken maar gewoon om op te rijden.quote:Op zondag 23 december 2012 14:37 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik ga het sowieso niet allemaal uibesteden als ik zo'n projectje ga doen, het doel is niet om verlies te draaien
Nee, ken ik niet. Wat is daarmee?quote:Op zondag 23 december 2012 14:37 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ken je http://www.vespa-ciao.nl?
Mij gaat het dan gewoon om cheap ass pimpenquote:Op zondag 23 december 2012 14:38 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik wil het gewoon goed gedaan hebben zodat ik nog jaren plezier kan hebben van m'n Citta. Het is voor mij niet een projectje om winst op te maken maar gewoon om op te rijden.
Zie al dat de onderdelen van Vespa veel duurder zijn. Een uitlaatje voor een Tomos betaal je ¤5,- voorquote:Op zondag 23 december 2012 14:37 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ken je http://www.vespa-ciao.nl?
Oh misschien staan daar nog Ciao's op die dichter bij je in de buurt zijnquote:Op zondag 23 december 2012 14:39 schreef Blester het volgende:
[..]
Nee, ken ik niet. Wat is daarmee?
[..]
Mij gaat het dan gewoon om cheap ass pimpenBij mijn normale bromfietsen / scooters zou ik dat natuurlijk ook uitbesteden, maar die kappen zijn gewoon nog helemaal perfect.
Dat zou best kunnen, daar heb ik geen idee van. Ik heb nog wel een Pacco 13/13 carburateur over als je interesse hebt.quote:Op zondag 23 december 2012 14:43 schreef Blester het volgende:
[..]
Zie al dat de onderdelen van Vespa veel duurder zijn. Een uitlaatje voor een Tomos betaal je ¤5,- voorEn nieuw ¤10,-.
Oké, dat weet jij denk ik beter dan ik. Succes ermee in ieder geval. Er kan weinig mis gaan met zulke brommers dus dat moet wel redelijk makkelijk op te lossen zijn.quote:Op zondag 23 december 2012 14:49 schreef Blester het volgende:
Net een mailtje gestuurd voor een slecht startende Tomos
Het nadeel is dat ik nog vrij weinig verstand heb van het technische gedeelte, lijkt me dat ik het best kan leren met een tomos e.d. Heb hier ook een Motorhispania RX 50 en een Peugeot scooter staan.
Dat denk ik ook ja. Als ik zo'n dingetje voor ¤50,- ofzo kan kopen, mooi spuiten, goed alles schoon e.d. kan zoiets leuk uitpakken. Maarja, erg weinig ruimte verder om flink te gaan knutselenquote:Op zondag 23 december 2012 14:50 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Oké, dat weet jij denk ik beter dan ik. Succes ermee in ieder geval. Er kan weinig mis gaan met zulke brommers dus dat moet wel redelijk makkelijk op te lossen zijn.
Haha, hier ook. Ik kan alleen in onze schuur knutselen en daar is het ook nogal koud dus ik heb op dit moment weinig motivatie om iets te gaan doen met de Citta. En niet echt veel ruimte dus als het niet binnen een dag klaar is kan het niet blijven staan, ook nogal onhandig.quote:Op zondag 23 december 2012 14:52 schreef Blester het volgende:
[..]
Dat denk ik ook ja. Als ik zo'n dingetje voor ¤50,- ofzo kan kopen, mooi spuiten, goed alles schoon e.d. kan zoiets leuk uitpakken. Maarja, erg weinig ruimte verder om flink te gaan knutselen
Heb dit ding hier staan, die neemt aardig wat ruimte in beslag:quote:Op zondag 23 december 2012 14:53 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Haha, hier ook. Ik kan alleen in onze schuur knutselen en daar is het ook nogal koud dus ik heb op dit moment weinig motivatie om iets te gaan doen met de Citta. En niet echt veel ruimte dus als het niet binnen een dag klaar is kan het niet blijven staan, ook nogal onhandig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.~ Love comes unseen; we only see it go
quote:Op zondag 23 december 2012 14:55 schreef Blester het volgende:
[..]
Heb dit ding hier staan, die neemt aardig wat ruimte in beslag:Die zou bij ons niet eens in de schuur passen. Met m'n Citta en m'n moeder's Tomos en dan de fietsen erbij zit het al aardig vol. Ik moet de fietsen eruit halen als ik met de Citta bazig ga.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij staat buiten hoorquote:Op zondag 23 december 2012 14:57 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Die zou bij ons niet eens in de schuur passen. Met m'n Citta en m'n moeder's Tomos en dan de fietsen erbij zit het al aardig vol. Ik moet de fietsen eruit halen als ik met de Citta bazig ga.
Okéquote:Op zondag 23 december 2012 14:58 schreef Blester het volgende:
[..]
Hij staat buiten hoorOnder een afdakje
MH is 2 meter lang
Maar Peugeot ga ik wegdoen denk ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opzich wel een leuke opknapper
~ Love comes unseen; we only see it go
Nou, ik denk dat je je daarin nog makkelijk vergist. Om het netjes te doen ben je uren bezig,quote:
Kan goed dat ik me daarin vergis hoor, wat ik hoor van andere is het heel snel gedaan, maar als ik het moet doen ben ik lang bezig denk ikquote:Op maandag 24 december 2012 09:53 schreef Geelman het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat je je daarin nog makkelijk vergist. Om het netjes te doen ben je uren bezig,
quote:Op maandag 24 december 2012 09:45 schreef Blester het volgende:
Heb contact met iemand via de mail, voor ¤100 kan ik een Honda SFX en een Tomos uit 2005 halen, echter hebben ze beide wat defectjes. Honda SFX ga ik niet eens aan beginnen, ook helemaal geen ruimte voor maar ze moeten blijkbaar samen weg
Tomos moet een nieuwe koppeling op, lijkt me niet veel werk.
Dit is de Tomos:70cc eronder en hoppa!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opzich wel een leuke opknapper![]()
Cilinder ziet er wel erg verroest uitquote:
Bijna alle Tomosjes zijn automaat, ik denk dat hij/zij de centrifugaalkoppeling bedoeldquote:Op maandag 24 december 2012 11:06 schreef Blester het volgende:
[..]
Cilinder ziet er wel erg verroest uit
Ach, kijk wel. Als ik hem goedkoop kan krijgen is het misschien wat. Weet niet eens of dit schakel of automaat is... Aangezien koppeling vervangen moest worden dacht ik schakel.
Wat mag zoiets kosten?quote:Op maandag 24 december 2012 11:09 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Bijna alle Tomosjes zijn automaat, ik denk dat hij/zij de centrifugaalkoppeling bedoeld
pff, geen idee. Ik zie op internet wel koppeling-reparatie setjes voor ¤25,- te koop.quote:
Als deze meer gaat kosten dan ¤40,- mag hij hem houden in ieder geval. Hij wilt hem ook alleen wegdoen samen met een Honda SFX met een vraagprijs van ¤110,-quote:Op maandag 24 december 2012 11:13 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
pff, geen idee. Ik zie op internet wel koppeling-reparatie setjes voor ¤25,- te koop.
Misschien heb je ook wel geluk, en werkt wat WD-40 o.i.d
Nog steeds niet duur vind ik, misschien kan je die Honda beter kan opknappenquote:Op maandag 24 december 2012 11:16 schreef Blester het volgende:
[..]
Als deze meer gaat kosten dan ¤40,- mag hij hem houden in ieder geval. Hij wilt hem ook alleen wegdoen samen met een Honda SFX met een vraagprijs van ¤110,-
Is uit 1998, lijkt me gewoon afgetrapt.quote:Op maandag 24 december 2012 11:17 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Nog steeds niet duur vind ik, misschien kan je die Honda beter kan opknappen
- Een duidelijke uitleg van het probleemquote:Op maandag 24 december 2012 19:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
k heb een stomme Hyosung Rush Challenger![]()
alleen die loopt niet lekker
ach tis gewoon een koreaanskutdingquote:Op dinsdag 25 december 2012 11:02 schreef Blester het volgende:
[..]
- Een duidelijke uitleg van het probleem
- Wanneer is het probleem ontstaan?
- Wat is er veranderd aan de bromfiets/snorfiets voordat dit probleem onstond?
- Eventueel beeldmateriaal (foto of video) van het probleem
- Wat heb je er zelf al aan gedaan om het op te lossen?
Zou ook nog wel een scooter of een andere Puch erbij willen maar geen plaats ervoor.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:28 schreef Blester het volgende:
Vandaag toch maar de stap genomen en een Tomos A35 opgehaald via Speurders. Dit is hem:
[ afbeelding ]
Ziet er bijna als nieuw uit en loopt redelijk goed. Enige is dat wanneer hij stationair loopt dat hij soms naar voren schokt (hij wilt wegrijden en wordt weer geremd). Misschien dat jullie nu al weten wat dit is? Morgen ga ik hem verder bekijken in ieder geval.
Bromfiets nummer 3
Ik heb ook weinig ruimte hoorquote:Op donderdag 3 januari 2013 18:31 schreef Miniem het volgende:
[..]
Zou ook nog wel een scooter of een andere Puch erbij willen maar geen plaats ervoor.
Miss de gaskabel te strak?
Mijn Puch zal nog lager zijn dan jouw Tomosquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:01 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik heb ook weinig ruimte hoorMaar deze Tomos is nog kleiner dan ik eerst dacht, kleiner dan een fiets. Daarnaast is hij volgens mij maar 60 KG
Mijn MH RX 50 is 120 KG
Nog lager?quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:20 schreef Miniem het volgende:
[..]
Mijn Puch zal nog lager zijn dan jouw Tomos
Ja, mijn stuur is sowieso lager.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:24 schreef Blester het volgende:
[..]
Nog lager?Dan kun je beter op de grond zitten.
Er zou ook nog ergens een startbeveiliging op het ding zitten, nog niet kunnen ontdekken tho
Klopt, dat is nog een leuke zoektocht naar een klein knopjequote:Op donderdag 3 januari 2013 19:29 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ja, mijn stuur is sowieso lager.
Startbeveiliging zal er niet standaard opzitten.
Miss heeft de eigenaar er ergens een schakelaartje opgebouwd?
Of gwn de benzinekraan dichtzetten.
Zit geen slot op toch? Gewoon een kettingslot eraan hangen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:35 schreef Blester het volgende:
[..]
Klopt, dat is nog een leuke zoektocht naar een klein knopjeKon het nu in ieder geval niet meer zien, pikdonker buiten.
Benzinekraan is niet echt een beveiliging, die zetten ze open en rijden maarMaarja, slot bij Tomos is sowieso slecht geregeld.
Ja, en stuurslotsleutel ontbreekt. Maar net of een stuurslot zin heeft bij zo'n dingquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:37 schreef Miniem het volgende:
[..]
Zit geen slot op toch? Gewoon een kettingslot eraan hangen.
Mijn Puch heeft helemaal niks. Moet ook nog een keer wat verzinnen dan alleen een kettingslot.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:48 schreef Blester het volgende:
[..]
Ja, en stuurslotsleutel ontbreekt. Maar net of een stuurslot zin heeft bij zo'n dingEen beetje kracht zetten en je trekt hem zo uit het stuurslot volgens mij.
Zo'n startbeveiliging, en dan verstoppen zodat hij niet gestart kan worden, kettingslot, eventueel stuurslot (maar die is WWS zo slap bij zo'n ding dan het geen zin heeft), wielblokkade en dit zijn de opties wel zo'n beetje.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:52 schreef Miniem het volgende:
[..]
Mijn Puch heeft helemaal niks. Moet ook nog een keer wat verzinnen dan alleen een kettingslot.
Ideeen?
Zag van de week een derbi met een slot door het achterwiel met daaraan een draad (zeg maar zon draad wat rond loopt als een veer) eraan dat aan het stuur bevestigd was.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:57 schreef Blester het volgende:
[..]
Zo'n startbeveiliging, en dan verstoppen zodat hij niet gestart kan worden, kettingslot, eventueel stuurslot (maar die is WWS zo slap bij zo'n ding dan het geen zin heeft), wielblokkade en dit zijn de opties wel zo'n beetje.
Ik zou geen idee hebben wat dat is.quote:Op donderdag 3 januari 2013 20:01 schreef Miniem het volgende:
[..]
Zag van de week een derbi met een slot door het achterwiel met daaraan een draad (zeg maar zon draad wat rond loopt als een veer) eraan dat aan het stuur bevestigd was.
Wat is dat?
En een startbeveiliging kan gewoon een simpele schakelaar zijn?
Goed gedaan dusquote:Op donderdag 3 januari 2013 20:20 schreef Blester het volgende:
ik ben er ook nog naar op zoekMeestal achter een klein kapje weggewerkt zodat je hem niet direct ziet zitten, maar die je wel makkelijk aan en uit kunt zetten.
Nogal jaquote:
dat is een schijfremslot, daar kun je dus weinig mee op een puchje.quote:Op donderdag 3 januari 2013 20:01 schreef Miniem het volgende:
[..]
Zag van de week een derbi met een slot door het achterwiel met daaraan een draad (zeg maar zon draad wat rond loopt als een veer) eraan dat aan het stuur bevestigd was.
Wat is dat?
En een startbeveiliging kan gewoon een simpele schakelaar zijn?
Ik heb hem gevonden eindelijkquote:
Achter koplamp kap en dan ten hoogte van het stuur, was geen een schakelaartje aan - uit, maar zag hem door de kabels gister in het donker niet zitten.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:31 schreef Miniem het volgende:
Ga er ook maar een schajelaartje opzetten.
Eerst alles maar weer in elkaar zetten wn rijdend krijgen
Waar zattie nou?
Als ze hem vinden krijg je +- ¤300,- boete volgens mij.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
hehek moet ook nog eens wat bedenken voor mn CDI begrenzer makkelijk te kunnen inschakelen.. voor als oom agent wel eens staat op te letten...
of is een boete voor zo iets hoger?
ow hmm.. dan maar bedenken hoe ik hem wegwerkquote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:24 schreef Blester het volgende:
[..]
Als ze hem vinden krijg je +- ¤300,- boete volgens mij.
Ik zou er gewoon niet aan beginnen, als ze je klokken met +- 80 KM/U heeft het toch geen zin om dat schakelaartje om te zetten, daarnaast: wanneer ze ook maar iets verdachts zien aan de bromfiets of ze denken dat er een CDI begrenzer ingebouwd is brengen ze hem naar technisch onderzoek, ben je hem weken of zelfs maanden kwijt en uiteindelijk krijg je toch de boete + de extra kosten.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ow hmm.. dan maar bedenken hoe ik hem wegwerk
Even uploaden op Tinypic bijvoorbeeld en hij kan in de OP, Imageshack werkt namelijk niet.quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:58 schreef Galaxy42 het volgende:
[ http://imageshack.us/photo/my-images/35/motomorinimooi.jpg/ (copy/paste deze link) ]
Mijn Moto Morini Corsarino Scrambler uit 1969
Het is een viertaktje, 48,82 cc
Ongerestaureerd, helemaal origineel, alles werkt
Altijd vervelend jaquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
vandaag weer achter een nieuw gebrek gekomen... een 1 vd 2 koplampen heeft een slecht contact..
oftewel volgende week weer eens t halve ding uit elkaar draaien :|
mja :/ sowieso is het best een fuck dingquote:Op vrijdag 11 januari 2013 08:17 schreef Blester het volgende:
[..]
Even uploaden op Tinypic bijvoorbeeld en hij kan in de OP, Imageshack werkt namelijk niet.
[..]
Altijd vervelend ja
Ik heb vocht achter me koplamp bij m'n MH RX 50, nog eens zien hoe we dat gaan fixen.
verkoop je dr gewoon 1quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:24 schreef Blester het volgende:
Zit erover te twijfelen een Aeroxje te kopen, zie toevallig een mooie staan. Echter heb ik hier nu al 3 bromfietsen staan
Waarschijnlijk wel jaquote:Op zondag 13 januari 2013 20:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
verkoop je dr gewoon 1
denk dat ik de rush weer netjes in elkaar piel kwa schroefjes enzo en dan es kijk wat de gek dr voor geven wil
Gewoon eisen dat de dealer hem ophaald bij je, heb je tenslotte recht op. Bij 1000 KM zal de dealer de kleppen opnieuw gaan stellen, waarschijnlijk is dit verkeerd gedaan (prutswerk). Gewoon terug en geen genoegen nemen met de werk.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:38 schreef Croissant.fr het volgende:
Vrijdag m'n scooter weggebracht voor de 1000 km beurt en aangegeven dat hij afslaat bij stoplichten. Rij ik vrijdagmiddag om 17:45 naar huis van de scooterdealer, slaat de motor af bij het eerste de beste stoplicht. Gvd momentje. Toerental zakt ook enorm snel in bij het gas loslaten. Is dit voor een leek makkelijk op te lossen? Dit lijkt mij sinpel afstelwerk, iets met de verhouding lucht en benzine. Ik heb geen zin om er weer heen te moeten rijden in deze kou. Type scooter is agm VX 50.
Ik durf ook niet op wegen te rijden met veel stoplichten (en rotondes) en die moet ik ook over om daar te komen. De baas is op vakantie, ik bel ze wel even als hij terug is. Dit probleem met afslaan was er trouwens als voor de beurt. Kan het kwaad om er op te rijden of maak ik kans iets te slopen -mochten het de kleppen zijn-?quote:Op maandag 14 januari 2013 10:55 schreef Blester het volgende:
[..]
Gewoon eisen dat de dealer hem ophaald bij je, heb je tenslotte recht op. Bij 1000 KM zal de dealer de kleppen opnieuw gaan stellen, waarschijnlijk is dit verkeerd gedaan (prutswerk). Gewoon terug en geen genoegen nemen met de werk.
Dan lijkt het me niet aan de klep-afstelling te liggen. Hij loopt namelijk nog 60+ (niet harder kunnen rijden ivm de vrieskou afgelopen weekend, dacht even dat ik onderkoeld zou raken..)quote:Op maandag 14 januari 2013 12:14 schreef leeell het volgende:
nee kan niet echt kwaad, maar als je cilinder nu te arm loopt omdat het aan de afstelling ligt , tja daar gaat ie niet op vooruit en moet je vooral niet te lang mee rijden (al is een 4takt wat minder gevoelig..)
Tenzij er kortsluiting is kan het niet veel kwaad. Als er iets mis is met de koeling (scooter valt dan heel snel uit) is het wel schadelijk om door te rijden.quote:Op maandag 14 januari 2013 12:13 schreef Croissant.fr het volgende:
[..]
Ik durf ook niet op wegen te rijden met veel stoplichten (en rotondes) en die moet ik ook over om daar te komen. De baas is op vakantie, ik bel ze wel even als hij terug is. Dit probleem met afslaan was er trouwens als voor de beurt. Kan het kwaad om er op te rijden of maak ik kans iets te slopen -mochten het de kleppen zijn-?
@Leell mooie brommer
Ik heb nu een schakel + 2 automaten, schakel is toch wel leuker vind ik zelfquote:Op maandag 14 januari 2013 12:20 schreef Haasbeuntje het volgende:
Binnenkort ga ik waarschijnlijk een nieuwe brommer kopen, die van mij is weer eens kaduuk
Ik denk er over om een 4-takt schakel te nemen, maar weet het nog niet zeker, aangezien 4 takt 50cc zo traag is als stront. (Meestal)
Behalve deze:
quote:Op maandag 14 januari 2013 15:06 schreef leeell het volgende:
schakel is veel leuker ja, maar zeker niet even praktisch, nu in de sneeuw zeker niet met je semi-slick bandjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze rijd ik nu momenteel, wel stevige bandjes hoorMinimaal twee keer zo dik als de banden van de Tomos die ik heb. Ben in mijn woonplaats wel meer aan het schakelen dan rijden met 6 versnellingen
Ik laat hem dan ook geen 120 KM lopen, dan zou het veel minder schakelwerk zijn.
OP kan ik niet aanpassen, na X aantal uur kan dat niet meer. Heb even een TR voor je gemaakt of het aangepast kan worden.~ Love comes unseen; we only see it go
Nouja, als het echt glad is (en dus pekel) rijd ik meestal niet met een schakelbak.Tja, of derde versnelling voeten aan de grond bij rotondesquote:Op maandag 14 januari 2013 15:09 schreef leeell het volgende:
ja dat is wel zo, maar als je een beetje hoegtoerige 2takt schakel heb is het alsnog ondoenlijk op gladde wegen, vooral terugschakelen voor rotondes en bochten is spelen met je leven
precies, daarom staat die van mij ook lekker in het vet in de winterstalling en ga ik op mn automaatje de stad doorquote:Op maandag 14 januari 2013 15:11 schreef Blester het volgende:
[..]
Nouja, als het echt glad is (en dus pekel) rijd ik meestal niet met een schakelbak.
Welke automaat heb je?quote:Op maandag 14 januari 2013 15:12 schreef leeell het volgende:
[..]
precies, daarom staat die van mij ook lekker in het vet in de winterstalling en ga ik op mn automaatje de stad door
Done!quote:Op maandag 14 januari 2013 15:08 schreef Blester het volgende:
[..]
OP kan ik niet aanpassen, na X aantal uur kan dat niet meer. Heb even een TR voor je gemaakt of het aangepast kan worden.
Dat is snel! Bedankt!quote:
Kost toch allemaal niets johquote:Op maandag 14 januari 2013 15:16 schreef leeell het volgende:
lekker makkelijk en een stuk goedkoper dan mn tomos schakel
rijdt 1 op 6 die schakelquote:Op maandag 14 januari 2013 15:18 schreef Blester het volgende:
[..]
Dat is snel! Bedankt!
[..]
Kost toch allemaal niets joh
het is officieel een motor (circuitbrommer) met 21mm carb op 50cc en powerband tot 18000rpmquote:
Mijn schakel is ook een afgeknepen motor, ding kan met gemak 150 lopen, gaat iets van 11 liter in, loopt iets van 1/25 ofzo.quote:Op maandag 14 januari 2013 15:19 schreef leeell het volgende:
[..]
het is officieel een motor (circuitbrommer) met 21mm carb op 50cc en powerband tot 18000rpm
maar daar is wel 34 jaar extra techniek overheen gegaan he, jij heb een membraancilinder waarschijnlijk en die van mij is zuigergestuurd,scheelt ook een slok op een borrelquote:Op maandag 14 januari 2013 15:20 schreef Blester het volgende:
[..]
Mijn schakel is ook een afgeknepen motor, ding kan met gemak 150 lopen, gaat iets van 11 liter in, loopt iets van 1/25 ofzo.
Ik zou niet zo'n ding willen hebbenquote:Op maandag 14 januari 2013 15:21 schreef leeell het volgende:
[..]
maar daar is wel 34 jaar extra techniek overheen gegaan he, jij heb een membraancilinder waarschijnlijk en die van mij is zuigergestuurd,scheelt ook een slok op een borrel
maar tis wel leukquote:Op maandag 14 januari 2013 15:24 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik zou niet zo'n ding willen hebbenZelfs met een van de meeste verbruikende auto's ben je dan nog goedkoper uit.
Hmmm, ik doe iets verkeerd.. Ik zit op ¤7,- per bromfietsquote:
die van mij is een oldtimer hequote:Op maandag 14 januari 2013 15:25 schreef Blester het volgende:
[..]
Hmmm, ik doe iets verkeerd.. Ik zit op ¤7,-
Weet ik, maar dan alsnog scheelt het vrij veel. Maargoed, verzekering is toch niet heel duur.quote:
als je een nieuwe schakelbrommer koopt/krijgt is het op je 16de aardig geld , vind ik danquote:Op maandag 14 januari 2013 15:26 schreef Blester het volgende:
[..]
Weet ik, maar dan alsnog scheelt het vrij veel. Maargoed, verzekering is toch niet heel duur.
¤7,- per maand aardig geld?quote:Op maandag 14 januari 2013 15:27 schreef leeell het volgende:
[..]
als je een nieuwe schakelbrommer koopt/krijgt is het op je 16de aardig geld , vind ik dan
Kan me trouwens niet voorstellen dat er meer <10 op de wereld zijn:quote:Op maandag 14 januari 2013 15:25 schreef leeell het volgende:
[..]
maar tis wel leuk
en er zijn nog <10 van op de wereld
dit was t enige voorhandenquote:Op maandag 14 januari 2013 15:02 schreef leeell het volgende:
, had je er nog beter bakolie bij kunnen gooien
ik ken de beste man, eentje heeft ie er pas weggedaan aan Rinky Toys, en de andere is een donor.quote:Op maandag 14 januari 2013 15:32 schreef Blester het volgende:
[..]
Kan me trouwens niet voorstellen dat er meer <10 op de wereld zijn:
http://82.95.101.27/ptcn/leden/wijnandtomos/index.cfm
Al meteen 3, bij één iemand in Nederland.
Je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor, trok deze conclusie slechts door enkele zoekopdrachten. Ik ben ervan overtuigd dat jij vast en zeker meer research hebt gedaan naar deze Tomos.quote:Op maandag 14 januari 2013 15:34 schreef leeell het volgende:
[..]
ik ken de beste man, eentje heeft ie er pas weggedaan aan Rinky Toys, en de andere is een donor.
en ik ken nog 3 eigenaren , eentje staat er nog in nieuwstaat bij een dealer, een vriend van me heeft er een (geel-zwart) die ik dus ken via deze brommer .
maar laat je ongefundeerde aantijgingen maar achterwege, ik weet best wat ik in mn bezit heb.
als je namelijk had verdiept in het feit zou je weten waarom er zo weinig zijn (er zijn er zeer weinig verkocht want niet geliefd)
Welkom! Even een TR gemaakt, dan plaatsen de moderators deze hopelijk in de OPquote:Op maandag 14 januari 2013 19:02 schreef Mr.Trololo het volgende:
hier wat foto's van mijn brommer:, het is een puch m50 uit 1973 , met een 70cc cilinder, loopt +- 75
ik ben nieuw hier btw
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
hoe zet ik deze in de lijst ?
hey man, moet je niet voor je theorie leren?quote:Op maandag 14 januari 2013 18:04 schreef Blester het volgende:
[..]
Je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor, trok deze conclusie slechts door enkele zoekopdrachten. Ik ben ervan overtuigd dat jij vast en zeker meer research hebt gedaan naar deze Tomos.
zeg als je niet serieus kan reageren reageer dan gewoon niet kuttrollquote:Op maandag 14 januari 2013 19:24 schreef Mr.Trololo het volgende:
scoetoesnor 70km/h
![]()
heb je toevallig een bontkraag aan je jas ?
niet op trollen reageren, heeft geen nutquote:Op maandag 14 januari 2013 19:24 schreef Mr.Trololo het volgende:
scoetoesnor 70km/h
![]()
heb je toevallig een bontkraag aan je jas ?
als je pech hebt vouwt je windscherm om op die snelheid.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:26 schreef Gekkebobo het volgende:
trouwes ik wil ook windscherm erop
gaat dat veel uitmaken voor de snelheid?
oke dus dat is beter af te raden? heb wel eens eerder zip snorgehad die ging 55 en zat ook windscherm op nooit dubbelgeklapt ofzoquote:Op maandag 14 januari 2013 19:27 schreef -niemand- het volgende:
[..]
als je pech hebt vouwt je windscherm om op die snelheid.
als je harder dan 50 gaat op een snor ben je per definitie levensmoe.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:28 schreef Gekkebobo het volgende:
[..]
oke dus dat is beter af te raden? heb wel eens eerder zip snorgehad die ging 55 en zat ook windscherm op nooit dubbelgeklapt ofzo
ik probeer alleen maar te zeggen dat het niet zo gezond is om met 70 op een snorscooter te gaan rijden, ook de politie gaat hierover zeuren, het zijn juist de snorscooters die ze pakken, maargoed, dat is jou probleem, sorry voor mijn reactie, die was misschien niet helemaal gepast.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:25 schreef Gekkebobo het volgende:
[..]
zeg als je niet serieus kan reageren reageer dan gewoon niet kuttroll
is er ook een scoetoe topic dan?quote:Op maandag 14 januari 2013 19:34 schreef Posergoth6667 het volgende:
koop dan meteen een opgevoerde. dit is voor brommers en snorfietsen (staat toch in de topictitel?).
oke bedankt manquote:Op maandag 14 januari 2013 19:35 schreef Mr.Trololo het volgende:
tja, als het je toch niks uitmaakt![]()
ontgrensen dmv andere cdi, varioring er uit, grotere cilinder etc
ja, kan opzich wel, je moet alleen opletten dat dit een viertakt is, en door de lastige plaats van de cilinder, verwissel je die niet zomaar "ff" , ik zou hem gewoon helemaal ontgrensen, dan loopt hij ook tegen de 65 en het is relatief makkelijkquote:Op maandag 14 januari 2013 19:36 schreef Gekkebobo het volgende:
[..]
oke bedankt man
cilinder 70cc ofzo?
toppie dankjequote:Op maandag 14 januari 2013 19:38 schreef Mr.Trololo het volgende:
[..]
ja, kan opzich wel, je moet alleen opletten dat dit een viertakt is, en door de lastige plaats van de cilinder, verwissel je die niet zomaar "ff" , ik zou hem gewoon helemaal ontgrensen, dan loopt hij ook tegen de 65 en het is relatief makkelijk
Wat is dit voor opmerking?quote:Op maandag 14 januari 2013 19:18 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
hey man, moet je niet voor je theorie leren?
Je bent hem meteen kwijt bij controle / rollerbank, daarnaast vol maar eens met 70 KM/u zonder helm, dan moet je echt blij zijn als je nog fatsoenlijk door kan leven daarna.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:19 schreef Gekkebobo het volgende:
hey allemaal ik zoek nieuwe scoetoe.. zit te denken aan zip snor maar die moet dan ong, 70km/u gaan.. wat moet ik allemaal aan laten passen?
Scooters zijn hier ook gewoon welkom, net als snorscooters.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:34 schreef Posergoth6667 het volgende:
koop dan meteen een opgevoerde. dit is voor brommers en snorfietsen (staat toch in de topictitel?).
achterlijke kutscooters
ik ben ervaren rijder heb 1 jaar lang runner 180cc gehad maar wil gewoon geen helm meer opquote:Op maandag 14 januari 2013 19:56 schreef Blester het volgende:
[..]
Je bent hem meteen kwijt bij controle / rollerbank, daarnaast vol maar eens met 70 KM/u zonder helm, dan moet je echt blij zijn als je nog fatsoenlijk door kan leven daarna.
Windscherm moet je niet doen als je zo hard gaat, die gaat er het eerst aan.
Weetje wanneer jouw haartjes door de war gaan? Als jij met 70 KM/u op je bek gaat zonder helm.
Ervaren rijder na 1 jaarquote:Op maandag 14 januari 2013 19:59 schreef Gekkebobo het volgende:
[..]
ik ben ervaren rijder heb 1 jaar lang runner 180cc gehad maar wil gewoon geen helm meer op
rollebanken komen hier niet voor en als er wel een staat krijg ik altijd bc en dan ga ik fietsen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |