Nieuw ook niet duur. Zou niet snel tweedehands onderdelen kopen.quote:Op zondag 2 december 2012 20:27 schreef Blester het volgende:
Uitlaat van die dingen kosten dus ook al niets meer:
http://www.marktplaats.nl(...)=lr&pageNum=2&pos=12
Tientje
Die uitlaten die ik normaal die voor mijn brommer liggen rond ¤150 - ¤200
Hij staat vaker stil dan dat ik rijd.quote:Op zondag 2 december 2012 20:27 schreef Geelman het volgende:
[..]
En het is leuk sleutelen aan zo'n ding!
Die uitlaten zijn nieuw meestal ¤300,- voor modellen zoals die van mij. Afhankelijk van wat je wilt natuurlijk.quote:Op zondag 2 december 2012 20:28 schreef Geelman het volgende:
[..]
Nieuw ook niet duur. Zou niet snel tweedehands onderdelen kopen.
Wat voor brommer heb je dan?!quote:Op zondag 2 december 2012 20:29 schreef Blester het volgende:
[..]
Die uitlaten zijn nieuw meestal ¤300,- voor modellen zoals die van mij. Afhankelijk van wat je wilt natuurlijk.
Zie eerste pagina van dit topic, een van de eerste reacties.quote:
Een schakelbrommer, da's een stuk duurder ja.quote:Op zondag 2 december 2012 20:31 schreef Blester het volgende:
[..]
Zie eerste pagina van dit topic, een van de eerste reacties.
Jupquote:Op zondag 2 december 2012 20:32 schreef Geelman het volgende:
[..]
Een schakelbrommer, da's een stuk duurder ja.
VET!!!quote:Op zondag 2 december 2012 20:35 schreef Miniem het volgende:
Hebben jullie dit al eens gezien?
Ik zoek eigenlijk nog een maatje.
http://www.carbagerun.nl/home/?editie=5
Dat is wat iedereen zegt, maar die gaan nooit meequote:
Ik heb nog geen vakantierplannen! 'T lijkt me wel een onwijs mooie onderneming. Ik wil al tijden een brommervakantie doen.quote:Op zondag 2 december 2012 20:41 schreef Miniem het volgende:
[..]
Dat is wat iedereen zegt, maar die gaan nooit mee![]()
Je moet ook minimaal 20 zijn om mee te doen.
Kennis van me heeft een retro snor met windscherm (aangezien geen helm maar wel verkouden e.d.).quote:Op maandag 3 december 2012 00:51 schreef Croissant.fr het volgende:
Carbagerun met de brommer: super nice. Lijkt me wel zwaar voor je rug, zeker dat pokke end.
Ik rij sinds een maand op een matzwarte AGM VX 50 met een gele kentekenplaat. Hiervoor had ik 'm in het rood, voor ik een vuilniswagen kopte. Met dank aan de verzekering had ik binnen een maand een nieuwe scooter. Foto zet ik nog even neer, ben nu op m'n iPhone. Dan mag die in de TS.
'Ns peilen hier:
Wat vinden jullie: "retro" scooter: met of zonder windscherm?
Tja, het blijft een chinees met chinese maatstaven (kwaliteit).quote:Op maandag 3 december 2012 08:04 schreef Blester het volgende:
[..]
Kennis van me heeft een retro snor met windscherm (aangezien geen helm maar wel verkouden e.d.).
Ik heb trouwens eerst een AGM sport gehad:
[ afbeelding ]
Kreeg net de schakelbak elektrisch niet aan de gang, straks even kijken of hij ook zo degelijk aanloopt
Daarom is hij de deur uit en heb nu Peugeot en MH.quote:Op maandag 3 december 2012 09:36 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Tja, het blijft een chinees met chinese maatstaven (kwaliteit).
Ga mee, richten we een FOK!-team op!quote:Op maandag 3 december 2012 00:51 schreef Croissant.fr het volgende:
Carbagerun met de brommer: super nice. Lijkt me wel zwaar voor je rug, zeker dat pokke end.
Ik vind een windscherm zelf nooit mooi. Maar ik ben ook geen fan van Vespa of elk ander retro model. Alleen die kleine tomos vind ik wel leukquote:Op maandag 3 december 2012 15:30 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ga mee, richten we een FOK!-team op!
Retro: het liefste een Vespa, anders een Kymco of Sym. Windscherm past wel bij zo'n scooter.
En zelf opnieuw spuiten / bijwerken met stift is geen optie?quote:Op maandag 3 december 2012 18:10 schreef Broertie het volgende:
* Broertie meldt zich *
Heb een Peugeot Vivacity 4takt snor, varioring eruit en loopt tussen 55 en 60.....
[ afbeelding ]
Mijn vorige brommer jaren gehad, oud beestje, nooit schade, deze hagelnieuw gekocht en binnen 3 maanden asfaltschade.... Als iemand nog wat nieuwe kapjes weet....
Heb er geen eigen foto van, zal er binnenkort eens eentje maken, is gelijk de schade te zien......quote:Als je met een eigen foto en meer info komt mag hij in de OP
Welke kap heeft schade? Kan ik een beetje voor je zoeken.quote:Op maandag 3 december 2012 18:13 schreef Broertie het volgende:
[..]
Heb er geen eigen foto van, zal er binnenkort eens eentje maken, is gelijk de schade te zien......
Zie mijn vorige bericht, ik heb hem nog even aangepast:quote:Op maandag 3 december 2012 18:26 schreef Broertie het volgende:
Metallic zwart. Hij heeft op de rechterkant gelegen, dus de rechterkap van de "cockpit" en de buitenste plaat van de treeplank....
[ afbeelding ]
De pijlen geven aan welke kappen beschadigd zijn.
Die hoge beschadiging gaat je sowieso een hele nieuwe voorkap kosten, of opnieuw overspuiten, of bijwerken met een stift. Zou ik gewoon een tweedehands erbij kopenquote:Op maandag 3 december 2012 18:14 schreef Blester het volgende:
Wat ik zou doen als ik jou was, een exacte kopie van jouw nieuwe scooter op Marktplaats zoeken en bijvoorbeeld zulke bekijken:http://www.marktplaats.nl(...)e=lr&pageNum=1&pos=1(even in jouw kleur zoeken natuurlijk). Deze dan voor ¤150,- ophalen (gewoon een kiezen die niet loopt of met mankementen e.d.). Heb je een leuke kappenset + allemaal andere onderdelen voor de Vivacy voor ¤150. Voor als je in de toekomst nog wat onderdelen nodig hebt.Een nieuwe kappenset voor de Vivacity betaal je namelijk ook alweer snel ¤200 - ¤300 voor.
Oh, maar is het echt zo erg dat je het met een stift niet bij kunt werken? Of je koopt een bus van diezelfde lak.quote:Op maandag 3 december 2012 18:33 schreef Broertie het volgende:
Denk dat jij de Vivacity 1 bedoelt voor 400 euro, ik heb een new-vivacity en die kom je nog niet tegen voor ¤150, ze zijn pas sinds een jaar of 2 á 3 uit in Nederland...Je kunt het verschil het makkelijkst zien aan de andere koplamp.... Maar toch bedankt voor de moeite!
Dan moet je even op MP zoeken voor een nieuwe, hoeft niet duur te zijn denk ik zo. Ben nu wel benieuwd geworden naar de schade eigenlijkquote:Op maandag 3 december 2012 18:40 schreef Broertie het volgende:
De voorste kap zou ik misschien nog kunnen bijwerken, maar de kap bij de treeplank is gewoon een stuk uit geknapt, dus dat zal ik niet mooi kunnen bijwerken. Polyester gaat niet werken, de kappen zijn van plastic, dus...
Laten we het maar houden op een combinatie van een iets té gezellige avond, een hoosbui, een fietser die niet aan de kant wou en een remactie op een doorweekte berm......quote:Hoe krijg je het voor elkaar hem op zijn zij te leggen?
Je staat erinquote:Op maandag 3 december 2012 18:54 schreef -niemand- het volgende:
ik heb nog een leuke foto gevonden van mijn brommer, deze mag wel in de OP.
[ afbeelding ]
ook hou ik ervan om te experimenteren met de brommer, zo ben ik nog opzoek naar een goedkoper alternatief voor benzine en heb ik een uitlaatje omgelast.
deze mt5 uitlaat
[ afbeelding ]
en een uitlaat had geen demper, daar direct maar een beun uitlaat van gemaakt.
demper gemaakt van een bus remmenreiniger en de uitlaat ''geverfd'' met teer
[ afbeelding ]
Twijfel hier nog een beetje over, denk dat ik vreemde blikken krijg (als is het onder de helm).quote:Op maandag 3 december 2012 18:08 schreef Blester het volgende:
Iemand ervaring met zo'n ding voor onder je helm?
[ afbeelding ]
Vooral voor in de wintermaanden lijkt mij dit verdomde fijn, ze hebben hem ook nog meer afgesloten:
[ afbeelding ]
Maar krijg je dan geen vreemde blikken e.d.?En zitten ze een beetje fatsoenlijk onder een helm (heb je nog steeds goed zicht ook)? Kost maar 3 euro
Ben het een beetje zat om doorlopend verkouden te zijn als ik op de brommer heb gezeten.
Welke heb je?quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:07 schreef Haasbeuntje het volgende:
* Haasbeuntje doorgewinterd brommer-rijder meld zich
CPI SX50, is een Taiwanees maar heb er al zo'n 15.000 km mee gereden zonder (grote) problemen.quote:
Hij komt uit 2007 en hij gaat nu zo'n 75 km/u, ik heb er een (te) klein voortandwiel op (11/53) waardoor hij snel optrekt maar de top niet zo hoog ligt.quote:
Precies in de omgeving waar je het best met zo'n ding kan rijdenquote:Op dinsdag 4 december 2012 19:23 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Hij komt uit 2007 en hij gaat nu zo'n 75 km/u, ik heb er een (te) klein voortandwiel op (11/53) waardoor hij snel optrekt maar de top niet zo hoog ligt.
Foto's zal ik wel eens posten, kan ze nu niet zo gauw vinden
EDIT:
Hier een fotootje:
[ afbeelding ]
Ja idd, ik rijd zelf ook liever off-road dan "on-road"quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:35 schreef Blester het volgende:
[..]
Precies in de omgeving waar je het best met zo'n ding kan rijdenAltijd zo jammer als je die dingen op straat ziet rijden, ik vind dat model niet op straat horen.
Lijkt me dat je daarvoor ook zo'n model koopt. Voor de "on-road" heb je tig aantal andere modellen die qua prestaties op de weg ook veel beter liggen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:15 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Ja idd, ik rijd zelf ook liever off-road dan "on-road"altijd handig om ff een stukje bos mee te pakken
Uit 2010? Kunnen we beter hier doorgaan, beter subforum, uitgebreidere OP etc.quote:Op donderdag 6 december 2012 01:06 schreef Anne het volgende:
Beetje laat, maar eigenlijk bestaat er al een dergelijke reeks zoals deze. Voel je vrij daar (ook) te posten:
JNG / Brommertopic # Tomos!
Dan heeft het al 140 delen in de verkeerde subforum gezeten.quote:Op donderdag 6 december 2012 08:22 schreef Anne het volgende:
Voel je vrij daar (ook) te posten.
Die reeks bestaat daar immers al uit 140 delen.
Ik zou daarnaast niet weten wat er mis is met het forum Jong!
Net of alleen jonge mensen op een bromfiets rijden? Statistisch gezien zijn het juist meer oudere die een bromfiets hebben dan jongeren (mede dankzij rijbewijs tegenwoordig e.d.). Tenslotte gaat het hier om de voertuigen, hier is ook een motortopic, autotopics e.d.quote:Op donderdag 6 december 2012 08:22 schreef Anne het volgende:
Voel je vrij daar (ook) te posten.
Die reeks bestaat daar immers al uit 140 delen.
Ik zou daarnaast niet weten wat er mis is met het forum Jong!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |