SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haaksels uit het vorige topic:
Nog meer slofjes van DonnRush
Kerststerren van Spuuglokje
Mooie sjaal van Spiegelei
Animeko van Angelof9
*hook on*
[ Bericht 0% gewijzigd door TaMieke op 26-11-2012 22:57:59 ]
dan begreep ik je even verkeerd. ^^.quote:Op maandag 26 november 2012 15:36 schreef dapmar het volgende:
Dank voor jullie tips.
@Dottey ja zoals het daar staat begreepi k het niet vandaar dat ik het hier vroeg, ben ik nou heel blond hahaha.
Volgens mij wel, ziet er prima uitquote:Op maandag 26 november 2012 16:08 schreef dapmar het volgende:
Nu ben ik zover, klopt het tot nu toe nog
[ link | afbeelding ]
Ja, je haakt in 1 keer door, dus je ziet niet echt het begin/eind van je toer. Al raad ik je wel aan stitichmarkers te maken als je een telpatroon gebruiktquote:Op maandag 26 november 2012 16:11 schreef dapmar het volgende:
En waar dat lagere lusje is ga ik nu weer beginnen he die vasten?
Goedkoop via ebay, of gebruik een veiligheidsspeldquote:Op maandag 26 november 2012 16:14 schreef dapmar het volgende:
ja die heb ik nog niet zo een stichmarker.... bij pipoos geloof ik zijn die te koop he?
ja.. 2 vaste en dan een dubbele..quote:Op maandag 26 november 2012 16:37 schreef dapmar het volgende:
ja, en de volgende ronde 1 vaste, 1 vaste, 2 vasten-in-een, 1 vaste, 1 vaste, 2 vasten-in-1, etc.
en na deze is het dan 1 /1/ 1/ 2 /1 /1 /1 /2 enz?hij moet nog iets groter en zo schuift die 2 steeds op?
Ja precies, super dank je wel! Ik kom er wel hahaha.quote:Op maandag 26 november 2012 16:58 schreef Dottey het volgende:
[..]
ja.. 2 vaste en dan een dubbele..
3 vaste en dan een dubbele
4 vaste en dan een dubbele
zo krijg je er steeds 6 steken bij.
staat er nergens beschreven welk garen zij gebruikt heeft of hoeveel meter? Want dan kun je gaan rekenen.....en catania is 5ply yarn....dus dat is dikker lijkt me.quote:Op maandag 26 november 2012 17:20 schreef SpaceInvaders het volgende:
2 skeins of 4-ply yarn. (Different colors.)
Size F crochet hook, or whatever size needed to obtain correct gauge.
Hoe weet ik dan wat ik nodig heb? De hoeveelheid danEn kan ik catania gebruiken?
Oh nu zie ik dit: This organizer looks very best when made with Caron Simply Soft Yarn.quote:Op maandag 26 november 2012 17:25 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
staat er nergens beschreven welk garen zij gebruikt heeft of hoeveel meter? Want dan kun je gaan rekenen.....en catania is 5ply yarn....dus dat is dikker lijkt me.
http://www.etsy.com/listi(...)et=lily+crochet+hookquote:Op maandag 26 november 2012 17:42 schreef Tyler-Girl het volgende:
denk dat catania ook wel gaat...maar dat is dunnen dan caron![]()
Weet niet wat je gaan maken.....maar misschien kun je het gewoon een keer proberen
je kunt nu gewoon verder gaan door rond te haken, dus in elke steek 1 vaste. daardoor gaat hij omhoog.quote:Op maandag 26 november 2012 18:50 schreef dapmar het volgende:
Ik ben nu klaar met de onderkant door net zo ver te meerderen dat hij past.
Hoe ga ik nu omhoog? Moet er dan nog eerst een lossen komen?
En keren he mooie kant buiten!
Kun je je er nog iets van herinneren? Was het een betaald patroon of gratis? Had je het van Ravelry or Etsy? Was het in Engels of een andere taal?quote:Op maandag 26 november 2012 18:30 schreef wyccie het volgende:
Herkent iemand misschien het patroon hééééél toevallig?
Het moet een gratis patroon zijn geweest, niet van Etsy of Ravelry.quote:Op maandag 26 november 2012 19:01 schreef Angelof9 het volgende:
Kun je je er nog iets van herinneren? Was het een betaald patroon of gratis? Had je het van Ravelry or Etsy? Was het in Engels of een andere taal?
quote:Op maandag 26 november 2012 19:52 schreef dapmar het volgende:
Ik heb nu dus die onderkant en ga de vasten haken 1 per vasten.
Ervoor omgedraaid zodat de mooie kant buiten komt.
MOet je dan verder nog iets doen, klopt het dan dat je een soort van omgekeerd haakt ik pak nu van onder de draad op... snappen jullie hoe ik bedoel of doe ik dan iets fout het haakt zo tegen natuurlijk hahaha.
nee uit mijn brein getrokken...quote:Op maandag 26 november 2012 19:47 schreef CREADO het volgende:
Tuut tuut.....het gaat weer als een treinnnnn!,,,
Helemaal leuk! En teveel leuks om op te noemen...
Dottey heb je dat voetje gemaaktbuit een ander patroontje? Ik heb enorm lopen tobben met mijn haas destijds met de voetjes :-(. Zo.n zelfde projectje ;-). Vind het ook altijd een uitdaging om op die manier iets te maken. Oefening baard kunst hahaha
je zou even in het vorige topic pagina 4/5 moeten bekijken daar had iemand een foto gepost van gele wol... met haaknaald voor en achter het haaksel.. erna zijn commentaren gezet waar het duidelijk uit zou moeten zijnquote:Op maandag 26 november 2012 19:52 schreef dapmar het volgende:
Ik heb nu dus die onderkant en ga de vasten haken 1 per vasten.
Ervoor omgedraaid zodat de mooie kant buiten komt.
MOet je dan verder nog iets doen, klopt het dan dat je een soort van omgekeerd haakt ik pak nu van onder de draad op... snappen jullie hoe ik bedoel of doe ik dan iets fout het haakt zo tegen natuurlijk hahaha.
Oh haha, ze lijken veel groter! Ik heb helaas nergens nog een leeg stalletje gevonden. Is er misschien een website van?quote:Op maandag 26 november 2012 20:29 schreef Dierenfan het volgende:
Bedankt voor jullie leuke reacties op mijn kerststal!
@Lexie: de mijne zijn ook ongeveer 10/12 cm hoogEen collega heeft een kerststal besteld bij haar man, die werkt bij een soort van groothandel.
Ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library/crochet-lacy-shawl-2quote:Op maandag 26 november 2012 21:28 schreef wyccie het volgende:
Ah, volgens mij heb ik het patroon van de sjaal gevonden!
En toen ik de PDF zag, realiseerde ik me opeens dat ik het natuurlijk niet alleen ooit had uitgeprint, maar natuurlijk ook heb opgeslagen op de pc in de map Haakpatronen.![]()
Voor wie geïnteresseerd is: http://www.coatsandclark.(...)ochet+Lacy+Shawl.htm
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeel misschien kan ik morgen even voor je kijken, hangt ervan af of de winkels nog open zijn na m'n werkafspraak. Zal flink doorwerken, hoe eerder hoe klaar hoe eerder richting huis.quote:Op maandag 26 november 2012 19:47 schreef CREADO het volgende:
En word zo jaloers van die haakboeken van action. Heb hem nog steeds niet. Is er iemand in de buurt van centrum den haag die er aan kan komen?
Volgens mij heb ik er wel eens een aantal bij de Intratuin gezien.quote:Op maandag 26 november 2012 20:49 schreef lexie2011 het volgende:
[..]
Oh haha, ze lijken veel groter! Ik heb helaas nergens nog een leeg stalletje gevonden. Is er misschien een website van?
Mijn haakavond begint nu pasquote:Op maandag 26 november 2012 22:29 schreef Lijnloos het volgende:
Straks???? Ik lig zo in bed hoor, mijn haakavond is voorbij, morgen weer een dag!
quote:Op maandag 26 november 2012 17:23 schreef Bijou het volgende:
Kerstmutseierwarmers (3x woordwaarde) Sintcadeautje voor mijn ouders![]()
[ afbeelding ]
Ik heb vanmiddag een haakboek gekocht in zoetermeer. Daar lagen er nog best wel wat, is niet ver vanaf den haag, ook makkelijk met ov...quote:Op maandag 26 november 2012 22:47 schreef Jumpsje het volgende:
[..]
Heeel misschien kan ik morgen even voor je kijken, hangt ervan af of de winkels nog open zijn na m'n werkafspraak. Zal flink doorwerken, hoe eerder hoe klaar hoe eerder richting huis.
ah die heb ik laatst ook gedaan.. die vond ik niet zo fijn haken.quote:Op maandag 26 november 2012 22:27 schreef Godagoyas het volgende:
Mét kousen deze keer Lijnloos![]()
Ik moest Neila de koala afhebben deze namiddag: is me niet gelukt, moet het lijfje nog en samennaaien. Straks na Expeditie Robinson verderdoen... dan maar verjaardagskadootje met vertraging
Jajajaja super. Ben zo benieuwd. Wil je je adres pm?quote:Op maandag 26 november 2012 23:14 schreef x__duck het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag een haakboek gekocht in zoetermeer. Daar lagen er nog best wel wat, is niet ver vanaf den haag, ook makkelijk met ov...
dank jequote:Op maandag 26 november 2012 22:59 schreef trui het volgende:
[..]
leuk, die 'bloem'achtige kruispunten!
Heel cool!!quote:Op dinsdag 27 november 2012 08:03 schreef Lijnloos het volgende:
Hoe cool zou dit zijn:
[ afbeelding ]
ik snap je vraag niet zo goed? gewoon door blijven haken zoals je al deed. Angelof deed hier laatst een briljante duit in het 'binnenstebuiten-buitenstebuiten' zakje: de kant waar je je haaknaald insteekt is de goede kant. de kant waar hij weer uitkomt is de minder goede kant. zolang je dus zorgt dat die laatste kant tegen de bloempot aanzit, komt alles in orde.quote:Op maandag 26 november 2012 20:35 schreef dapmar het volgende:
Ik moet nog verder vanaf de onderkant maar als je dan met de goede kant gaat haken dan is alles toch ook andersomje kan bij een bloemenpot later toch goed keren? maar ik weet wel wat de juiste kant is nu maar meer haak je dan anders als je hem draait omdat hij dan goed zit?
dat is het patroontje van kookeridooquote:Op maandag 26 november 2012 22:59 schreef trui het volgende:
[..]
en wat een mooie kerstgroepen weer! die ronde baard van Dierenfan (nou ja van haar jozef) vind ik erg grappig.
ik ben Tyler-Girl niet, maar heb 'm wel gevonden: groovy-ghan. (een andere GG dan degene die ik meestal onder die naam tegenkom trouwens, maar wel erg leuk inderdaad!)quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:25 schreef phluphy het volgende:
Hallo dames, wat hebben jullie prachtige dingen gemaakt tijdens mijn afwezigheid!
Ik was een weekje naar de zon, had haakspullen bij me, maar ben niet verder dan 9 granny's gekomen.
Vraagje voor TylerGirl: op maandag de 19e postte je een foto van een deken, en ik heb ontdekt dat dit "groovy ghan" wordt genoemd? Ik kon er niet zo snel een patroon of stekenbeschrijving van vinden. Weet jij er één? Hoeft niet gratis.
bij de wolletjes liggen hier boekjesquote:Op dinsdag 27 november 2012 10:25 schreef phluphy het volgende:
Hallo dames, wat hebben jullie prachtige dingen gemaakt tijdens mijn afwezigheid!
Ik was een weekje naar de zon, had haakspullen bij me, maar ben niet verder dan 9 granny's gekomen.
Vraagje voor TylerGirl: op maandag de 19e postte je een foto van een deken, en ik heb ontdekt dat dit "groovy ghan" wordt genoemd? Ik kon er niet zo snel een patroon of stekenbeschrijving van vinden. Weet jij er één? Hoeft niet gratis.
En ik las dat iemand postte over patronen bij Zeeman. Ik heb gezocht, maar niet gevonden. Waar vind ik die?
dat dacht ik ookquote:Op dinsdag 27 november 2012 10:37 schreef trui het volgende:
ik dacht ook dat het om patronen op de zeeman-site ging?
Hahaha, dan heb jij de goede klossen. Ik had zwart wat met wit aan elkaar was gestikt en op sommige stukken was het zo dun als Drops Paris.quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:59 schreef SpaceInvaders het volgende:
Dat action textielgaren is van betere kwaliteit dan mijn dure zpagetti. alles is heel netjes aan elkaar gestikt en het wordt niet eens dunner. Beetje triest wel
Dat was dus met mijn zpagetti. Van dik naar heeeeeel dun, lelijk aan elkaar gestikt dat je het zo los kon trekken en heel veel knopenquote:Op dinsdag 27 november 2012 11:04 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Hahaha, dan heb jij de goede klossen. Ik had zwart wat met wit aan elkaar was gestikt en op sommige stukken was het zo dun als Drops Paris.
Welke maat zijn die kleine slofjes die jij had gemaakt?quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:06 schreef DonnaRush het volgende:
Ohja, die knopen, die zaten er ook aan overvloed in. Ik ga vanavond toch opnieuw een poging wagen met het vloerkleed en het nieuwe patroon.
Eerst alle 6 klossen uitrollen en de goede eruit halen. Haha wat een werk!
Met naald 3,5 en Drops Paris worden ze ong. 9 cm. Met naald 4 worden ze ong. 10 cm en daarna heb je het toddler patroon nodig. Amerikaanse voetjes zijn KLEIN!quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:32 schreef CREADO het volgende:
[..]
Welke maat zijn die kleine slofjes die jij had gemaakt?
Voorlopig ook wel even de laatste op bestelling voor dit jaar, heb ook nog een halve gele liggen die ik af wil maken.quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:52 schreef trui het volgende:
welja, weer een hele deken 'uitgepoept'. wow!
Ik zie wel patronen staan? Als je op de foto's klikt?quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:01 schreef trui het volgende:
die wedstrijd is voor zover ik kan zien niet gelinkt aan patronen. het idee is juist dat je je eigen ontwerp daar laat zien (de foto's ervan) en daarmee meedingt naar een prijs.
ah, bedankt!quote:
Dat past wel hoor...het garen rekt wel wat mee....:D en gewoon heel hard duwenquote:Op dinsdag 27 november 2012 13:43 schreef Mirjam het volgende:
Ik zit met een probleem
Ik heb de kop van sjakie stalslak lekker strak gehaakt, anders piept de vulling eruit. Maar nu moet ik er dus veiligheidsoogjes van 15mm doorheen zien te rammen. Het gaatje tussen het haaksel is ongeveer 5 keer zo klein als het staafje van het oog. Gaat dit me lukken, herkennen jullie dit?
Ja? het gaatje is echt iniminie en heb goed strak gehaakt. Maar dat moet dus passen met brute kracht?quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:46 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Dat past wel hoor...het garen rekt wel wat mee....:D en gewoon heel hard duwen
Die van mij ziet er heel anders uit. Veel dichter, niet zo 'lacy,' maar het is dan ook een beetje voor de zomer bedoeld.quote:Op maandag 26 november 2012 22:17 schreef Angelof9 het volgende:
Ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library/crochet-lacy-shawl-2
bij mij paste de muts/capuchon niet zo heel goed, ondanks de extra toeren. heb 'm ietwat aangepast. ben daar nog niet helemaal tevreden over maar laat het nu maar zo. ik heb de stekels er inmiddels opzitten, nu de vleugels nog.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:05 schreef Serinde het volgende:
Trui: ik ben ook met Dirk bezig, heb het patroon voor m'n verjaardag gehadBen met de staart bezig en moet dan alleen de stekels en vleugels nog. Heb hem al in elkaar zitten maar heb het gevoel dat m'n mutsje toch te groot is. Gebruik voor alles catania en heb dus het patroon incl. de extra toeren gedaan. Hoe gaat dat bij jou?
Nee, dat nietquote:Op dinsdag 27 november 2012 14:07 schreef trui het volgende:
je moet er wat voor over hebben.(hopelijk geen bloederige vlekken op het gezichtje achtergelaten?
)
Heb ik ook gedaan en alsnog was de capuchon iets te groot.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:05 schreef Serinde het volgende:
Trui: ik ben ook met Dirk bezig, heb het patroon voor m'n verjaardag gehadBen met de staart bezig en moet dan alleen de stekels en vleugels nog. Heb hem al in elkaar zitten maar heb het gevoel dat m'n mutsje toch te groot is. Gebruik voor alles catania en heb dus het patroon incl. de extra toeren gedaan. Hoe gaat dat bij jou?
dat zou ik ook niet doen hoor. (wat is tyleenslang eigenlijkquote:Op dinsdag 27 november 2012 14:11 schreef Mirjam het volgende:
Tweede ergernis is wel dat stukje tyleenslang dat je dus nergens kunt kopen, enkel op een rol van 10 meter
En dat weiger ik te doen
Waar gebruik je dat dan voor! Voor het midden waar de ringen om heen gaan?quote:Op dinsdag 27 november 2012 14:11 schreef Mirjam het volgende:
Tweede ergernis is wel dat stukje tyleenslang dat je dus nergens kunt kopen, enkel op een rol van 10 meter
En dat weiger ik te doen
Jaquote:Op dinsdag 27 november 2012 14:40 schreef CREADO het volgende:
[..]
Waar gebruik je dat dan voor! Voor het midden waar de ringen om heen gaan?
quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:52 schreef trui het volgende:
[..]
bij mij paste de muts/capuchon niet zo heel goed, ondanks de extra toeren. heb 'm ietwat aangepast. ben daar nog niet helemaal tevreden over maar laat het nu maar zo. ik heb de stekels er inmiddels opzitten, nu de vleugels nog.
Oké, had al een paar keer gekeken of ik ergens iets fout had gedaan maar kon het niet ontdekken. Ligt niet aan mij dus.quote:Op dinsdag 27 november 2012 14:14 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan en alsnog was de capuchon iets te groot.
Leuk! Waar vind je steigerhout?quote:Op dinsdag 27 november 2012 15:29 schreef Oeroekloeroe het volgende:
Oh die Dirk, te schattig en mooie kleur!
Ik zal mijn basket hier nog even droppen.
[ afbeelding ]
Voor aan een creatie van steigerhout voor aan de muur, inmiddels heb ik er houten knijpers op gelijmt en hangen er foto's aan.
[ afbeelding ]
Dirk is liefquote:Op dinsdag 27 november 2012 15:20 schreef Serinde het volgende:
[..]
[..]
Oké, had al een paar keer gekeken of ik ergens iets fout had gedaan maar kon het niet ontdekken. Ligt niet aan mij dus.
Zo ziet dirk's hoofd eruit bij mij:
[ afbeelding ]
quote:*In case you are using an other yarn as suggested:
When it seems that your hood turnes out to big for the head, you have to correct the size of the head by working an extra inc.-round
after rnd. 9 [sc 8, 2sc inc] 6x (60 sts), one additional sc-across-round (work 8 rnds) and a further dec.-round after that [sc 8, sc2tog]
6x (54 sts).
Heb je berichten geretweet, zal nu even je actie op facebook delen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 17:26 schreef KarinvdB het volgende:
Ik ben helemaal klaar voor de Serious Request actie, nou moet ik nog mensen vinden die m'n speenkettingen willen kopen, dus zegt het voort!
De speenkettingen zijn te bestellen via http://seriousrequest.karinvandenberg.nl/ en de betaling gaat rechtstreeks naar Serious Request via http://www.kominactie.nl/speenkettingen
Ik wacht nog wel op de klemmetjes, die hoop ik uiterlijk begin komende week binnen te hebben.
[ afbeelding ]
Als jullie nog tips hebben om de info te verspreiden hoor ik het graag. Ik heb al wat berichtjes op twitter staan en een Facebook pagina aangemaakt maar ik heb geen enorme netwerken dus ik kan wel wat meer promotie gebruiken.
Dank u! Hij is zojuist op reis gegaan naar Floridaquote:Op dinsdag 27 november 2012 17:42 schreef phluphy het volgende:
Oh en Bijou, wat een prachtige deken weer !!!
quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:26 schreef phluphy het volgende:
En ik zag dat iemand op zoek was naar Nederlandstalige patronen.
Er staan er héél veel op www.garnstudio.com. Even wegwijs raken in de zoekmethode, en vervolgens kun je jaren vooruit met hun patronen!
Bij wolplein staat het nadrukkelijk vermeld dat je hetzelfde kleurbad krijgt. Anders zou ik er niet vanuit gaan iig, ik zou dan een opmerking bij m'n bestelling plaatsen of een mailtje sturen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 21:02 schreef DonnaRush het volgende:
Wat heb ik toch met m`n garen! Ben ik halverwege m`n slofjes, pak ik de tweede bol Drops Paris, is het van een andere kleurbad!!!! Aaarrrggghhh!
Je mag er toch wel vanuit gaan dat dat bij een webshop gecontroleerd wordt. Ik heb het kleurbadnummer van de eerste bol ook niet meer. Nu moet ik helemaal overnieuw
pardon....hij is idd in zijn totaliteit 160 lang en dus plat 90cm ofzo....quote:Op dinsdag 27 november 2012 20:57 schreef SpaceInvaders het volgende:
160 plat? Dus 320 rond? Dat is toch wel heel lang?
Bedoel je als hij een normale shawl zou zijn, niet rond 160 lang? /chaoshoofd
Dat is inderdaad heeeeel irritant! Ik heb het ook eens gehad, maar je hebt er inmidels handigheid in gezien je er een aantal hebt gemaakt dus bent zo weer op rit als je de juiste wol hebt :-(.quote:Op dinsdag 27 november 2012 21:07 schreef DonnaRush het volgende:
Nou, ik heb te hard geroepen. Ik heb het op Kreadoe zelf gekocht.
Kan mezelf echt wel voor m`n kop slaan. Alle werk voor niets. In de buurt kan ik ook geen Drops Paris kopen om een goede bol er bij te halen.
ontzettend balen zeg! maar waar is het voor? is een beetje kleurverschil echt zo erg?quote:Op dinsdag 27 november 2012 21:02 schreef DonnaRush het volgende:
Wat heb ik toch met m`n garen! Ben ik halverwege m`n slofjes, pak ik de tweede bol Drops Paris, is het van een andere kleurbad!!!! Aaarrrggghhh!
Je mag er toch wel vanuit gaan dat dat bij een webshop gecontroleerd wordt. Ik heb het kleurbadnummer van de eerste bol ook niet meer. Nu moet ik helemaal overnieuw
Die maak ik ook! Een groene, nog snel voor de sint!quote:Op dinsdag 27 november 2012 20:34 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ben nu bezig met de calm cowl, moet wel wat meer chains doen dan de 211 uit het patroon. Zou ik het dan per 20 erbij moeten doen?
Rico katoen. Heb nu 6 bollen maar heb t gevoel dat ik wel meer nodig ga hebben. De mijne is ook groen trouwens!quote:Op dinsdag 27 november 2012 22:42 schreef x__duck het volgende:
[..]
Die maak ik ook! Een groene, nog snel voor de sint!
Vond de eerste rij niet zo fijn...
Waar maak jij de sjaal van? Wil hem misschien nog voor lezelf maken van tweed van de zeeman of zou dat te dik worden?
Jaquote:Op dinsdag 27 november 2012 23:38 schreef Mirjam het volgende:
Hebben jullie ook last van de pink van jullie draadvasthou-hand?auw auw auw die an mij doet echt zeer, voelt zowat lntstoken
ik weet dat het ook helemaal niet odig is om zo idioot hard krampachtig met mijn pink dat draadje vast te houden, maar toch doe ik hetquote:Op dinsdag 27 november 2012 23:51 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
JaNu niet meer maar dat was misschien wel t ergste toen ik last had van mn hand
Soms heb uk ook meer last van mn linkerhand dan rechterhand omdat ik mn werk vastknijpquote:Op dinsdag 27 november 2012 23:57 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik weet dat het ook helemaal niet odig is om zo idioot hard krampachtig met mijn pink dat draadje vast te houden, maar toch doe ik het
van harte!quote:Op dinsdag 27 november 2012 21:43 schreef MissN het volgende:
Mooi initiatief Karin! Ik bestel dr misschien wel 1! Ik krijg namelijk ook een mini-me
Wij hebben ooit eens via internet een hele pallet besteld omdat we de muur van de garage er mee bekleed hebben, dus we hadden nog een stukje over. Je kunt het ook wel via winkels, per plank, kopen.quote:
Oh wat hartstikke leuk!! Van harte!quote:Op dinsdag 27 november 2012 21:43 schreef MissN het volgende:
Mooi initiatief Karin! Ik bestel dr misschien wel 1! Ik krijg namelijk ook een mini-me
Nee, want ik draai de draad niet om mijn vingers.quote:Op dinsdag 27 november 2012 23:38 schreef Mirjam het volgende:
Hebben jullie ook last van de pink van jullie draadvasthou-hand?auw auw auw die an mij doet echt zeer, voelt zowat lntstoken
Mja nog zonde van mn tijd, en heb er best veel tijd in gestoken omdat het niet echt snel opschoot. Achja voortaan beter opletten. Ik heb nu 3 toeren in het rond, misschien kan ik nog wel wat met die rondjes dus ik bewaar ze gewoon. de draad is toch te kort om voor de nieuwe granny's te gebruikenquote:Op woensdag 28 november 2012 11:53 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ow dat is balen Space! Scheelt dat het er maar 6 zijn...en niet uhm heel veel :p
Ik wacht op mijn pakjesmeneer......maar ik moet zo weg....:( ik wil mijn wolletjes!!!!!
Ow MissN, nog gefeliciteerd met je zwangerschap. Weet je al wat het wordt??? Ik heb nog een schattig dekentje in de aanbieding![]()
Ik kelm de draad vast met mijn pink, ik draai heul niksquote:Op woensdag 28 november 2012 10:35 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Nee, want ik draai de draad niet om mijn vingers.
Vreemde gewoontes houden jullie erop na!
OOooh leuk! Foto! En ik denk naaien?quote:Op woensdag 28 november 2012 12:26 schreef beefje16 het volgende:
ik heb naamlabels besteld om vast te maken aan de knuffels. ik krijg het alleen niet goed voor elkaar om ze vast te maken, hoe doen jullie dat?
Tis idd 100% acryl. Het is ook echt super zacht en tot nu toe pluist het (nog) niet.quote:Op woensdag 28 november 2012 14:56 schreef Spuuglokje het volgende:
Tyler-Girl wat een mooie kleuren!Klopt het nou dat dat ook 100% acryl is? Het ziet er namelijk veel zachter en minder pluizig uit dan het acryl dat je normaal gesproken ziet. Ik weiger altijd met acryl te haken, maar dit ziet er prettig werkbaar uit!
Zulke benen zonder lijf zien er een beetje eng uitquote:Op woensdag 28 november 2012 16:10 schreef Dottey het volgende:
Mijn poppetje heeft benen en billen ^^.
het is wel een afrikaanse kippenkont
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik denk niet dat het te groot is....je kunt hem toch al een beetje passen, dan heb je een idee.quote:Op woensdag 28 november 2012 19:10 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik vind mn calm cowl misschien wel te groot worden in omtrek, maar ik heb nu al zoveel werk (irritant werk) in de eerste toer zitten dat ik dat niet helemaal uit wil trekkenMaar hoe zou ik het korter kunnen maken? Ik heb nu een 200 nogwat lossen met in ongeveer 3/4 1 stokje en een losse om de steek.
Zou ik het waar het alleen nog maar lossen zijn voorzichtig los kunnen knippen, die voor een deel uittrekken en dan op een manier aan elkaar maken?
Hij wordt trouwens rond de 180 in omtrek, is dat te groot?![]()
Ik ga wel gewoon door, het lijkt sowieso groot of ik er nou 20cm afhaal of niet. Mijn hersenen somsquote:Op woensdag 28 november 2012 20:29 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
ik denk niet dat het te groot is....je kunt hem toch al een beetje passen, dan heb je een idee.
maar denk niet dat afknippen enzo helpt/mooi uitziet. ik zou het er niet op gokken eigenlijk. of helemaal uithalen of doorgaan.....
Het maakte niet uit of het een haak of breisels was :-)quote:Op woensdag 28 november 2012 15:41 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb voor de grap aan die Zeeman brei-actie meegedaan, met een haaksel. Want bijna alle inzendingen waren haaksels! Ik ben benieuwd of de "vakjury" dat doorheeft...
maar als je hem omdoet, vindt je hem dan nogsteeds te groot? van mij had die van mij iets groter gemogen. denk dat het wel meevalt hoorquote:Op woensdag 28 november 2012 20:43 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ik ga wel gewoon door, het lijkt sowieso groot of ik er nou 20cm afhaal of niet. Mijn hersenen soms
Ja ik denk dat het wel goed is, omdat het een dunne sliert is lijkt het wel groot maar dat komt vast goed straksquote:Op woensdag 28 november 2012 20:54 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
maar als je hem omdoet, vindt je hem dan nogsteeds te groot? van mij had die van mij iets groter gemogen. denk dat het wel meevalt hoor
Bijnaquote:Op woensdag 28 november 2012 21:11 schreef Jumpsje het volgende:
Is het al Sinterklaas?!
Ik heb net 2 cadeautjes voor mezelf besteld om sinterpapa te helpen die mij had getrokken hahaha! Een haaknaald met scherpe punt en het boek '250 naaitips en -technieken'. :-D
quote:Op woensdag 28 november 2012 16:09 schreef Angelof9 het volgende:
Met die Moose die een tijdje geleden heb gemaakt.
Deze:
[ afbeelding ]
Mag ik vragen waar je dat gekocht hebt? Ik wil al jaren weer Caron SS hebben, maar uit Amerika zijn de verzendkosten insane.quote:Op woensdag 28 november 2012 15:13 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Tis idd 100% acryl. Het is ook echt super zacht en tot nu toe pluist het (nog) niet.
Toch gek eigenlijk...sommige zweren bij acryl terwijl de andere er niet mee kan werken.
Maar ik kan dit zeker aanraden..;)
bij woolly.nl gewoon een nederlandse webshop dus met prima servicequote:Op woensdag 28 november 2012 22:16 schreef Nerys het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar je dat gekocht hebt? Ik wil al jaren weer Caron SS hebben, maar uit Amerika zijn de verzendkosten insane.
quote:Op woensdag 28 november 2012 22:24 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
bij woolly.nl gewoon een nederlandse webshop dus met prima service
Ja, maar dat bobbelige kreeg ik niet weg, snap niet helemaal hoe dat kanquote:Op donderdag 29 november 2012 11:43 schreef trui het volgende:
heb je de ringen flink stevig opgevuld? ik zie hier en daar nog wat bobbeligs nl.
over vullen gesproken, ik had laatst een keer geen vulling meer en heb toen een ikea-kussen opengeknipt, maar dat werkt toch stukken minder prettig dan die fiberfill uit zo'n zak vind ik. je BLIJFT maar proppen, het is op een of andere manier nooit genoeg. en 't pluist er meer doorheen ook. zuinig als ik ben wil ik dit nu wel eerst opmaken maar ik kijk uit naar 't moment dat ik weer 'gewone' vulling kan gaan gebruiken.
blijven rollen tussen je handenquote:Op donderdag 29 november 2012 11:44 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ja, maar dat bobbelige kreeg ik niet weg, snap niet helemaal hoe dat kan
kan nu nogquote:Op donderdag 29 november 2012 11:51 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Nu nog, nu hij dicht en afgevuld is? of bedoel je tijdens het vullen?
Ik gebruik gewoon de labels die om de bollen zitten.....en ik hou op ravelry mijn voorraad bij. En als ik dan nieuw garen nodig heb ga ik gewoon met label en al naar de wolwinkel om hetzelfde garen bij te kopen.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:26 schreef Makayla het volgende:
Vraagje!
Hoe houden jullie je kleuren bij? Met een kleurenkaart of...? Ik had laatst een leuk idee gezien en dat was een gewoon wit (misschien wat dikker) blad en dat was gelamineerd en daarin waren gaatjes gemaakt. En in die gaatjes was een draadje vastgeknoopt en met op een stickertje ernaast geschreven welke kleur het was.
Maar toen ik in de action stond om een lamineer apparaat te kopen, bedacht ik me dat het toch stom zou zijn om voor die 5 blaadjes die ik wil lamineren een heel apparaat te kopen, ook al is het bij de action helemaal niet duur.![]()
Daarom vraag ik me af hoe jullie dit doen/bijhouden? Want ik weet niet hoe ik het moet doen en ik moet echt wat gaan organiseren want ik krijg steeds meer!
Ik vul wel de naald in, want daar ben ik al eens mee de mist in gegaan!quote:Op donderdag 29 november 2012 14:54 schreef trui het volgende:
ik hou ook niet bij wat ik allemaal nog heb hoor. maar ik vind 't wel leuk om bij 't project in te vullen wat ik ervoor gebruikt heb. ook handig voor als je er pas na een tijdje mee verder gaat.
Dat dus. Mijn voorraad houd ik ook niet bij, maar wel welk garen ik voor welk project heb gebruikt.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:54 schreef trui het volgende:
ik hou ook niet bij wat ik allemaal nog heb hoor. maar ik vind 't wel leuk om bij 't project in te vullen wat ik ervoor gebruikt heb. ook handig voor als je er pas na een tijdje mee verder gaat.
maar dit is ook een leuk idee:). ik bewaar nu de labels met een stukje draad, maar ben er ook nog niet over uitquote:Op donderdag 29 november 2012 14:26 schreef Makayla het volgende:
Vraagje!
Hoe houden jullie je kleuren bij? Met een kleurenkaart of...? Ik had laatst een leuk idee gezien en dat was een gewoon wit (misschien wat dikker) blad en dat was gelamineerd en daarin waren gaatjes gemaakt. En in die gaatjes was een draadje vastgeknoopt en met op een stickertje ernaast geschreven welke kleur het was.
Maar toen ik in de action stond om een lamineer apparaat te kopen, bedacht ik me dat het toch stom zou zijn om voor die 5 blaadjes die ik wil lamineren een heel apparaat te kopen, ook al is het bij de action helemaal niet duur.![]()
Daarom vraag ik me af hoe jullie dit doen/bijhouden? Want ik weet niet hoe ik het moet doen en ik moet echt wat gaan organiseren want ik krijg steeds meer!
Heel leuk! Goed idee voor een kleintje:) maak je die rondes, haak je die rond of hoe doe je die?quote:Op woensdag 28 november 2012 23:07 schreef Mirjam het volgende:
Ik vorder aardig met Sjakie Stapelslak
[ afbeelding ]
Ravelry app?? Welke?quote:Op donderdag 29 november 2012 14:40 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ik gebruik gewoon de labels die om de bollen zitten.....en ik hou op ravelry mijn voorraad bij. En als ik dan nieuw garen nodig heb ga ik gewoon met label en al naar de wolwinkel om hetzelfde garen bij te kopen.
Ook heb ik een ravelry app op mijn telefoon, daar staat ook je voorraad in, zo kan ik ook zien als ik nieuwe kleuren wil kopen of ik die kleur niet toevallig al heb.....
ik gebruik wooly....is voor iphone, dus voor andere telefoon weet ik ook niet.quote:
Dank je, ik ga het eens bekijken!quote:Op donderdag 29 november 2012 15:53 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
ik gebruik wooly....is voor iphone, dus voor andere telefoon weet ik ook niet.
je kunt daarmee wel alleen je eigen projecten zien en veranderen, je stash, queue, needles en friends inzien.....dus niet heel ravelry ofzo
Oh sjiek!quote:Op donderdag 29 november 2012 15:53 schreef beefcake het volgende:
Ik houd wel heel precies mijn stash bij, vind ik leukhttp://www.ravelry.com/people/beefcake/stash
En die app ben ik ook benieuwd naar!
ja die jaquote:Op donderdag 29 november 2012 15:55 schreef Koningin het volgende:
[..]
Dank je, ik ga het eens bekijken!
Edit: met die mammoet?
Ik ook.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:58 schreef beefcake het volgende:
Hee dat Wibra boek heb ik laatst bij de Action mee genomen, zag er alleen anders uit en was een euro goedkoper.
Oh wauw!quote:Op donderdag 29 november 2012 18:52 schreef Dierenfan het volgende:
Dat boek heb ik ook bij de Action gekocht, ja! Leek me erg handig om gewoon te hebben!
Vanmorgen zijn mijn Koosjes naar hun nieuwe eigenaar gegaan (nouja...niet helemaal, de kinderen krijgen ze met kerst)
[ afbeelding ]
Oh die zijn leuk!quote:Op donderdag 29 november 2012 18:52 schreef Dierenfan het volgende:
Dat boek heb ik ook bij de Action gekocht, ja! Leek me erg handig om gewoon te hebben!
Vanmorgen zijn mijn Koosjes naar hun nieuwe eigenaar gegaan (nouja...niet helemaal, de kinderen krijgen ze met kerst)
[ afbeelding ]
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 29 november 2012 15:46 schreef CREADO het volgende:
[..]
Heel leuk! Goed idee voor een kleintje:) maak je die rondes, haak je die rond of hoe doe je die?
Je haakt een cirkel, een heel brede, aan het eind minderen naar begin aantal steken, dubbel vouwen, en dan dichtnaaien en opvullen tegelijkquote:Op donderdag 29 november 2012 21:08 schreef Angelof9 het volgende:
Ze bedoelt hoe je die rondjes maakt die over de stapelslak gaan. Ik neem aan dat je een tube haakt, opvult, en elkaar zet. Maar ik weet het eigenlijk ook niet
deze snap ik niet!quote:Op donderdag 29 november 2012 23:15 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Je haakt een cirkel, een heel brede, aan het eind minderen naar begin aantal steken, dubbel vouwen, en dan dichtnaaien en opvullen tegelijk
euhm, je haakt een ketting lossen, en dan sluit je met een halve vaste tot een cirkel.quote:
Haha ik moest ook even denken! ik zou het zo ook nooit doen maarja als een patroon het zegt... Patroontjes zijn baas!quote:Op donderdag 29 november 2012 23:31 schreef trui het volgende:
oohzo!!! grappig, zo zou ik 'm nooit bedacht hebben.
nou ja, het heeft wel als voordeel dat je niet zo'n lelijke naad krijgt op 1 plek.quote:Op vrijdag 30 november 2012 01:19 schreef Dottey het volgende:
ik vind het ook helemaal niet handigDaarom gooide ik hem denk ik ook weer aan de kant
Ja, ik weeg wat er nog over is van mijn bolletjes aan het eind van een project.quote:Op vrijdag 30 november 2012 08:33 schreef crejo het volgende:
ok, het gaat dus op gewicht begrijp ik.
Zo doe ik het inderdaad ook!quote:Op vrijdag 30 november 2012 09:12 schreef beefcake het volgende:
[..]
Ja, ik weeg wat er nog over is van mijn bolletjes aan het eind van een project.
Zo doe ik het ook. Erg leuk om bij te houden, he?!quote:Op vrijdag 30 november 2012 09:13 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Zo doe ik het inderdaad ook!
Ik werk Ravelry iedere dag even bij
Ik rond het af per bol, maar voor kleine dingetjes als amis schrijf ik er niet bij hoeveel ik heb gebruikt, alleen maar welk garen.quote:Op vrijdag 30 november 2012 07:51 schreef crejo het volgende:
Ik hou nog niet bij hoeveel wol er in mijn projecten gaat op ravelry. Misschien toch maar eens doen........ Alleen soms vind ik het zo moeilijk inschatten. Schrijven jullie het tussendoor steeds op? Of ronden jullie het af naar hele bollen? Soms heb ik ook maar een klein stukje van een bol nodig, hoe doe ik dat dan? Sorry, maar heb daar nog niet veel ervaring mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |