abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119746980
Vraagje!

Hoe houden jullie je kleuren bij? Met een kleurenkaart of...? Ik had laatst een leuk idee gezien en dat was een gewoon wit (misschien wat dikker) blad en dat was gelamineerd en daarin waren gaatjes gemaakt. En in die gaatjes was een draadje vastgeknoopt en met op een stickertje ernaast geschreven welke kleur het was.

Maar toen ik in de action stond om een lamineer apparaat te kopen, bedacht ik me dat het toch stom zou zijn om voor die 5 blaadjes die ik wil lamineren een heel apparaat te kopen, ook al is het bij de action helemaal niet duur. :')

Daarom vraag ik me af hoe jullie dit doen/bijhouden? Want ik weet niet hoe ik het moet doen en ik moet echt wat gaan organiseren want ik krijg steeds meer! :D
  donderdag 29 november 2012 @ 14:40:58 #252
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_119747384
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 14:26 schreef Makayla het volgende:
Vraagje!

Hoe houden jullie je kleuren bij? Met een kleurenkaart of...? Ik had laatst een leuk idee gezien en dat was een gewoon wit (misschien wat dikker) blad en dat was gelamineerd en daarin waren gaatjes gemaakt. En in die gaatjes was een draadje vastgeknoopt en met op een stickertje ernaast geschreven welke kleur het was.

Maar toen ik in de action stond om een lamineer apparaat te kopen, bedacht ik me dat het toch stom zou zijn om voor die 5 blaadjes die ik wil lamineren een heel apparaat te kopen, ook al is het bij de action helemaal niet duur. :')

Daarom vraag ik me af hoe jullie dit doen/bijhouden? Want ik weet niet hoe ik het moet doen en ik moet echt wat gaan organiseren want ik krijg steeds meer! :D
Ik gebruik gewoon de labels die om de bollen zitten.....en ik hou op ravelry mijn voorraad bij. En als ik dan nieuw garen nodig heb ga ik gewoon met label en al naar de wolwinkel om hetzelfde garen bij te kopen.
Ook heb ik een ravelry app op mijn telefoon, daar staat ook je voorraad in, zo kan ik ook zien als ik nieuwe kleuren wil kopen of ik die kleur niet toevallig al heb.....
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  donderdag 29 november 2012 @ 14:52:42 #253
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_119747703
je kunt het ook op ravelry bijhouden. bij het project dat je gemaakt hebt kun je allerlei specificaties invoeren, bijv. het merk, type, kleur garen, haaknaald, etc. oh wacht dat zegt TG hierboven ook al min of meer. :')
in de haak.
pi_119747715
Ik hou helemaal niks bij qua kleuren/merken/hoeveelheden :')
  donderdag 29 november 2012 @ 14:54:24 #255
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_119747751
ik hou ook niet bij wat ik allemaal nog heb hoor. maar ik vind 't wel leuk om bij 't project in te vullen wat ik ervoor gebruikt heb. ook handig voor als je er pas na een tijdje mee verder gaat.
in de haak.
pi_119748253
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 14:54 schreef trui het volgende:
ik hou ook niet bij wat ik allemaal nog heb hoor. maar ik vind 't wel leuk om bij 't project in te vullen wat ik ervoor gebruikt heb. ook handig voor als je er pas na een tijdje mee verder gaat.
Ik vul wel de naald in, want daar ben ik al eens mee de mist in gegaan!
Verder bewaar ik bolletjes bij m'n project en ik heb (nog) geen project gemaakt dat groot was. Moet zeggen dat ik over het algemeen met Catania of Softfun haak en dat verschil is makkelijk te zien ;)
  donderdag 29 november 2012 @ 15:38:19 #257
211083 Angelof9
I must go first
pi_119749006
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 14:54 schreef trui het volgende:
Dat dus. Mijn voorraad houd ik ook niet bij, maar wel welk garen ik voor welk project heb gebruikt.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_119749058
Ik denk dat het er vooral aan ligt hoeveel verschillende soorten garen je hebt. Over het algemeen kan ik ze in elk geval per soort redelijk uit elkaar houden.

En je zou inderdaad de wikkels kunnen bewaren, en daar bijv. een klein stukje garen op vastplakken?

+ wat trui & Angel zeggen: bij mijn projecten vul ik wel heel braaf in wat ik gebruikt heb! :Y Vind het ook altijd fijn als anderen dat doen op Ravelry, dan kun je soms de kleur veel beter inschatten, bijv. in combinatie met andere kleuren.
Smile, tomorrow will be worse...
  donderdag 29 november 2012 @ 15:41:34 #259
211083 Angelof9
I must go first
pi_119749105
Ja, of hoe een meerkleurig garen uitpakt als je er bijvoorbeeld een sjaal mee maakt. Ik vind het ook fijn als anderen het erbij zetten!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_119749134
Ja precies, vooral bij multicolors is het inderdaad handig! :Y

Mede-Ravelers: dit is helemaaaaal geen subtiele hint! ;)
pi_119749237
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 14:26 schreef Makayla het volgende:
Vraagje!

maar dit is ook een leuk idee:). ik bewaar nu de labels met een stukje draad, maar ben er ook nog niet over uit :) 8)7
By DMB
pi_119749269
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:07 schreef Mirjam het volgende:
Ik vorder aardig met Sjakie Stapelslak O+

[ afbeelding ]
Heel leuk! Goed idee voor een kleintje:) maak je die rondes, haak je die rond of hoe doe je die?
By DMB
pi_119749344
Vandaag te horen gekregen dat mijn haaktijd ook na december beperkt blijft; mijn contract wordt waarschijnlijk tegen alle verwachtingen in tóch verlengd! :s)
(Zat hier eigenlijk alleen als tijdelijke opvang voor verlof, dus wist vooraf dat verlenging vrijwel uitgesloten was, maar nu hebben ze toch een ander plekje voor me! :) )

[/slechte poging om ontopic offtopic te praten ;)

Moet overigens echt eens wat projecten af gaan ronden :{
Ben nu met 2 haaksels bezig voor een swap, een kerstmuts voor mezelf, Rudolf van Esbelotta en nog altijd met het aan elkaar zetten van m'n babydeken-squares...
pi_119749358
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 14:40 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Ik gebruik gewoon de labels die om de bollen zitten.....en ik hou op ravelry mijn voorraad bij. En als ik dan nieuw garen nodig heb ga ik gewoon met label en al naar de wolwinkel om hetzelfde garen bij te kopen.
Ook heb ik een ravelry app op mijn telefoon, daar staat ook je voorraad in, zo kan ik ook zien als ik nieuwe kleuren wil kopen of ik die kleur niet toevallig al heb.....
Ravelry app?? Welke?
pi_119749478
Papa is ook sloffen rijker :)

En deze heb ik vanmiddag even meegenomen bij wibra:
met duidelijk plaatjes/beschrijving :).....
By DMB
pi_119749493
Ik houd wel heel precies mijn stash bij, vind ik leuk :@ http://www.ravelry.com/people/beefcake/stash

En die app ben ik ook benieuwd naar!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  donderdag 29 november 2012 @ 15:53:59 #267
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_119749497
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:49 schreef Koningin het volgende:

[..]

Ravelry app?? Welke?
ik gebruik wooly....is voor iphone, dus voor andere telefoon weet ik ook niet.
je kunt daarmee wel alleen je eigen projecten zien en veranderen, je stash, queue, needles en friends inzien.....dus niet heel ravelry ofzo ;)
pi_119749537
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:53 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

ik gebruik wooly....is voor iphone, dus voor andere telefoon weet ik ook niet.
je kunt daarmee wel alleen je eigen projecten zien en veranderen, je stash, queue, needles en friends inzien.....dus niet heel ravelry ofzo ;)
Dank je, ik ga het eens bekijken!

Edit: met die mammoet?
pi_119749637
Hee dat Wibra boek heb ik laatst bij de Action mee genomen, zag er alleen anders uit en was een euro goedkoper.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_119750118
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:53 schreef beefcake het volgende:
Ik houd wel heel precies mijn stash bij, vind ik leuk :@ http://www.ravelry.com/people/beefcake/stash

En die app ben ik ook benieuwd naar!
Oh sjiek!

Misschien dat ik dan ook maar eens m'n projecten ga invoeren op Ravelry (+ de bijbehorende garens). Misschien ben ik wel gewoon heel erg met willen weten wat ik heb of zo... Geen idee :P Ik ben erg met zulke dingen vaak!
  donderdag 29 november 2012 @ 16:40:42 #271
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_119750943
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:55 schreef Koningin het volgende:

[..]

Dank je, ik ga het eens bekijken!

Edit: met die mammoet?
ja die ja
pi_119751112
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:58 schreef beefcake het volgende:
Hee dat Wibra boek heb ik laatst bij de Action mee genomen, zag er alleen anders uit en was een euro goedkoper.
Ik ook. :)
pi_119754870
Dat boek heb ik ook bij de Action gekocht, ja! Leek me erg handig om gewoon te hebben!

Vanmorgen zijn mijn Koosjes naar hun nieuwe eigenaar gegaan (nouja...niet helemaal, de kinderen krijgen ze met kerst)

pi_119755709
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 18:52 schreef Dierenfan het volgende:
Dat boek heb ik ook bij de Action gekocht, ja! Leek me erg handig om gewoon te hebben!

Vanmorgen zijn mijn Koosjes naar hun nieuwe eigenaar gegaan (nouja...niet helemaal, de kinderen krijgen ze met kerst)

[ afbeelding ]
Oh wauw! O+
Koosje is leuk in multicolor zeg! :D Moet ik toch ook eens vaker doen!
pi_119756885
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 18:52 schreef Dierenfan het volgende:

[ afbeelding ]
Oh die zijn leuk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')