Ik gebruik gewoon de labels die om de bollen zitten.....en ik hou op ravelry mijn voorraad bij. En als ik dan nieuw garen nodig heb ga ik gewoon met label en al naar de wolwinkel om hetzelfde garen bij te kopen.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:26 schreef Makayla het volgende:
Vraagje!
Hoe houden jullie je kleuren bij? Met een kleurenkaart of...? Ik had laatst een leuk idee gezien en dat was een gewoon wit (misschien wat dikker) blad en dat was gelamineerd en daarin waren gaatjes gemaakt. En in die gaatjes was een draadje vastgeknoopt en met op een stickertje ernaast geschreven welke kleur het was.
Maar toen ik in de action stond om een lamineer apparaat te kopen, bedacht ik me dat het toch stom zou zijn om voor die 5 blaadjes die ik wil lamineren een heel apparaat te kopen, ook al is het bij de action helemaal niet duur.![]()
Daarom vraag ik me af hoe jullie dit doen/bijhouden? Want ik weet niet hoe ik het moet doen en ik moet echt wat gaan organiseren want ik krijg steeds meer!
Ik vul wel de naald in, want daar ben ik al eens mee de mist in gegaan!quote:Op donderdag 29 november 2012 14:54 schreef trui het volgende:
ik hou ook niet bij wat ik allemaal nog heb hoor. maar ik vind 't wel leuk om bij 't project in te vullen wat ik ervoor gebruikt heb. ook handig voor als je er pas na een tijdje mee verder gaat.
Dat dus. Mijn voorraad houd ik ook niet bij, maar wel welk garen ik voor welk project heb gebruikt.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:54 schreef trui het volgende:
ik hou ook niet bij wat ik allemaal nog heb hoor. maar ik vind 't wel leuk om bij 't project in te vullen wat ik ervoor gebruikt heb. ook handig voor als je er pas na een tijdje mee verder gaat.
maar dit is ook een leuk idee:). ik bewaar nu de labels met een stukje draad, maar ben er ook nog niet over uitquote:Op donderdag 29 november 2012 14:26 schreef Makayla het volgende:
Vraagje!
Hoe houden jullie je kleuren bij? Met een kleurenkaart of...? Ik had laatst een leuk idee gezien en dat was een gewoon wit (misschien wat dikker) blad en dat was gelamineerd en daarin waren gaatjes gemaakt. En in die gaatjes was een draadje vastgeknoopt en met op een stickertje ernaast geschreven welke kleur het was.
Maar toen ik in de action stond om een lamineer apparaat te kopen, bedacht ik me dat het toch stom zou zijn om voor die 5 blaadjes die ik wil lamineren een heel apparaat te kopen, ook al is het bij de action helemaal niet duur.![]()
Daarom vraag ik me af hoe jullie dit doen/bijhouden? Want ik weet niet hoe ik het moet doen en ik moet echt wat gaan organiseren want ik krijg steeds meer!
Heel leuk! Goed idee voor een kleintje:) maak je die rondes, haak je die rond of hoe doe je die?quote:Op woensdag 28 november 2012 23:07 schreef Mirjam het volgende:
Ik vorder aardig met Sjakie Stapelslak
[ afbeelding ]
Ravelry app?? Welke?quote:Op donderdag 29 november 2012 14:40 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ik gebruik gewoon de labels die om de bollen zitten.....en ik hou op ravelry mijn voorraad bij. En als ik dan nieuw garen nodig heb ga ik gewoon met label en al naar de wolwinkel om hetzelfde garen bij te kopen.
Ook heb ik een ravelry app op mijn telefoon, daar staat ook je voorraad in, zo kan ik ook zien als ik nieuwe kleuren wil kopen of ik die kleur niet toevallig al heb.....
ik gebruik wooly....is voor iphone, dus voor andere telefoon weet ik ook niet.quote:
Dank je, ik ga het eens bekijken!quote:Op donderdag 29 november 2012 15:53 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
ik gebruik wooly....is voor iphone, dus voor andere telefoon weet ik ook niet.
je kunt daarmee wel alleen je eigen projecten zien en veranderen, je stash, queue, needles en friends inzien.....dus niet heel ravelry ofzo
Oh sjiek!quote:Op donderdag 29 november 2012 15:53 schreef beefcake het volgende:
Ik houd wel heel precies mijn stash bij, vind ik leukhttp://www.ravelry.com/people/beefcake/stash
En die app ben ik ook benieuwd naar!
ja die jaquote:Op donderdag 29 november 2012 15:55 schreef Koningin het volgende:
[..]
Dank je, ik ga het eens bekijken!
Edit: met die mammoet?
Ik ook.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:58 schreef beefcake het volgende:
Hee dat Wibra boek heb ik laatst bij de Action mee genomen, zag er alleen anders uit en was een euro goedkoper.
Oh wauw!quote:Op donderdag 29 november 2012 18:52 schreef Dierenfan het volgende:
Dat boek heb ik ook bij de Action gekocht, ja! Leek me erg handig om gewoon te hebben!
Vanmorgen zijn mijn Koosjes naar hun nieuwe eigenaar gegaan (nouja...niet helemaal, de kinderen krijgen ze met kerst)
[ afbeelding ]
Oh die zijn leuk!quote:Op donderdag 29 november 2012 18:52 schreef Dierenfan het volgende:
Dat boek heb ik ook bij de Action gekocht, ja! Leek me erg handig om gewoon te hebben!
Vanmorgen zijn mijn Koosjes naar hun nieuwe eigenaar gegaan (nouja...niet helemaal, de kinderen krijgen ze met kerst)
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |