abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119413671
quote:
Verdachte aangehouden in zaak Marianne Vaatstra

Er is een verdachte aangehouden in de moordzaak van Marianne Vaatstra. Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) maandagochtend bevestigd.

Eerder meldde Peter R. de Vries al op Twitter dat er een '44-jarige blanke verdachte' gearresteerd was na een '100 procent DNA match'. Volgens RTL Nieuws gaat het om de 45-jarige Jasper S. uit Oudwoude. De verdachte is zondagavond gearresteerd.

De familie Vaatstra is zondagavond door de politie en het OM ingelicht.

Justitie wil nog geen details geven. Het OM en de politie Friesland geven maandag om 18.00 uur een persconferentie in Drachten. De persconferentie wordt gegeven door hoofdofficier van justitie Annet Bronsvoort en de Friese korpschef Nathalie Kramers.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)rianne-vaatstra.html

Link naar dossier Telegraaf zaak Vaatstra
Dossier AD

Chronologisch verhaal Zaak Vaatstra:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_119413689
Werd geen nieuw topic geopend.

Laatste post uit deel 8:

quote:
Dat klopt. Enkel een dissociatieve stoornis, welke een symptoom van best een flink aantal werkelijk psychhiatrische ziektebeelden kan zijn.

Desalniettemin, is dissociatie niet iets om te licht over te denken. Bij welk ziektebeeld het dan ook mag horen, is dissociatie best iets heel ingrijpends en iets heel naars. Niet zozeer dat er dan heel nare dingen zouden gebeuren, maar het kan zo zijn en dan weet je dat dus niet. En dat niet weten, is precies het nare ervan.
--

quote:
Gelijk hebben ze, al zag ik eerder vandaag bij de dochter veel steunbetuigingen. De gemeenschap hier leeft echt met hun mee.
Dat zag ik inderdaad ook, goed om te zien. Beide kinderen hebben ook een grote vriendenkring, zijn leuke mensen. Maar zal daar verder niks over zeggen.

quote:
De 2 collega boeren met wie hij regelmatig naar vergaderingen ging bevestigen dat nadat ze tussen 12 en 1 thuis waren gekomen hij met enige regelmaat de fiets pakte en nog ging fietsen. Dat is ook gebeurd bij het joyriden.
Heb ooit ook wel eens wat andere dingen opgevangen, wat rare trekjes van hem m.b.t. opvoeden of zo.
pi_119413722
Nooit verwacht dat Jasper hier achter zou zitten. Verschrikkelijk, zeker omdat je hem dagelijks tegen kwam. Verder triest voor zijn vrouw en 2 kinderen. Zulke aardige en warme mensen.
pi_119413793
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:39 schreef Carlos93 het volgende:
Nooit verwacht dat Jasper hier achter zou zitten. Verschrikkelijk, zeker omdat je hem dagelijks tegen kwam. Verder triest voor zijn vrouw en 2 kinderen. Zulke aardige en warme mensen.
Als jij die mensen kent, dan hoop ik dat je ook bereid bent om ze op te vangen. Die mensen moeten vandaag in een werkelijke hel zijn beland, zonder parrt noch deel te hebben.
pi_119413828
De familie heeft op dit moment professionele hulp en is ook niet in de buurt. Hierna worden ze uiteraard door de gemeenschap en door hun vrienden goed opgevangen.

Helaas zijn er bepaalde mensen die direct opmerkingen maakte dat ze het huis in de fik zouden zetten. Zijn nogal hardnekkige geruchten hier in de buurt.
pi_119413866
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:45 schreef Carlos93 het volgende:
De familie heeft op dit moment professionele hulp en is ook niet in de buurt. Hierna worden ze uiteraard door de gemeenschap en door hun vrienden goed opgevangen.

Helaas zijn er bepaalde mensen die direct opmerkingen maakte dat ze het huis in de fik zouden zetten. Zijn nogal hardnekkige geruchten hier in de buurt.
Helpt dan ook niet mee dat het huis op televisie getoond wordt e.d. Mensen moeten niet altijd zo fel reageren op dit soort dingen. Je ziet ook nog wel eens dat de verkeerde mensen belaagd worden. Was dat niet de zaak Karst T. of zo? Waarbij de familie van een naamgenoot van alles over zich heen kreeg. :{ Of het was de zaak in Alphen, met Van der Vlis, ik weet het niet meer..
pi_119413878
quote:

Er leeft helaas genoeg van dat kansloos volk, waarvan ik denk dat ze er ook nog wel eens toe in staat kunnen zijn...
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_119413883
Dat vrijwillige seks scenario geloof ik trouwens ook niet. Waarom zou al haar kleding dan kapotgesneden zijn?
know'm sayin?
word? word.
pi_119413906
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:48 schreef alors het volgende:
Dat vrijwillige seks scenario geloof ik trouwens ook niet. Waarom zou al haar kleding dan kapotgesneden zijn?
Eerst vrijwillig, toen kreeg ze spijt, wilde stoppen, maar hij zette toch door?
pi_119413916
quote:

Nare boel.

Voor de dader boeit het me niet, wel of geen dissociatieve stoornis is wat mij betreft geen excuus.

Maar het zou toch wel heel triest zijn, als het vooral zijn vrouw en kinderen gaan zijn die voor zijn daden gaan opdraaien, zonder dat ze het ooit geweten hebben (daar ga ik van uit), en er nooit deel aan hebben gehad.
pi_119413959
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:48 schreef Waffle het volgende:

[..]

Er leeft helaas genoeg van dat kansloos volk, waarvan ik denk dat ze er ook nog wel eens toe in staat kunnen zijn...
Het kan natuurlijk altijd gebeuren, als je sommige reacties ziet op sites zoals waldnet. Toch verwacht ik dat niemand het echt gaat uitvoeren.
Uiteindelijk komen ze toch wel tot het besef dat de dader gestraft zal worden.
pi_119413982
quote:

Wonen daar ook aso's ofzo? In het verleden ook hoe er werd gereageerd over asielzoekers en naar de burgermeester? Wat een types.
pi_119414011
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:50 schreef OverRated het volgende:

[..]

Eerst vrijwillig, toen kreeg ze spijt, wilde stoppen, maar hij zette toch door?
Of dat hij ineens doordraaide :P

Maargoed, die speculaties slaan nergens op.
pi_119414017
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:54 schreef Ziba het volgende:

[..]

Wonen daar ook aso's ofzo? In het verleden ook hoe er werd gereageerd over asielzoekers en naar de burgermeester? Wat een types.
Ieder dorp heeft wel een groepje aso's. De wat grotere groepen vind je vooral in Zwaagwesteinde en Kollumerzwaag. Deze lui zijn dan ook regelmatig betrokken bij vechtpartijen in de lokale uitgaansgelegenheden.
pi_119414023
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:50 schreef Tayu het volgende:

[..]

Nare boel.

Voor de dader boeit het me niet, wel of geen dissociatieve stoornis is wat mij betreft geen excuus.

Maar het zou toch wel heel triest zijn, als het vooral zijn vrouw en kinderen gaan zijn die voor zijn daden gaan opdraaien, zonder dat ze het ooit geweten hebben (daar ga ik van uit), en er nooit deel aan hebben gehad.
Ik kan in ieder geval met vrij grote zekerheid zeggen dat zijn kinderen hier niets van af wisten. Onvoorstelbaar wat zij nu doormaken.. ;(

Zijn vrouw wist het hoogstwaarschijnlijk ook niet, maar wie weet.
pi_119414047
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:57 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Ieder dorp heeft wel een groepje aso's. De wat grotere groepen vind je vooral in Zwaagwesteinde en Kollumerzwaag. Deze lui zijn dan ook regelmatig betrokken bij vechtpartijen in de lokale uitgaansgelegenheden.

Zwaagwesteinde staat er hier in de regio vooral bekend om ja, de groep is daar behoorlijk groot.
pi_119414061
quote:

[..]

Van wat ik zag echt van die lompe boeren met bontkraagjes. Haha.
  dinsdag 20 november 2012 @ 01:00:48 #18
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_119414076
Heb altijd mijn twijfels dat, in dit geval de vrouw van he-le-maal niets wist.
pi_119414079
Er woont redelijk veel simpel volk daar in de omstreken :P
quote:

[..]

Altijd feest in die feesttenten :D
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:59 schreef OverRated het volgende:

[..]

Zwaagwesteinde staat er hier in de regio vooral bekend om ja, de groep is daar behoorlijk groot.
De hele regio heeft wel zijn groepen jeugd. Tijdens feestweken is het 9/10 keren ook ruzie tussen de dorpen.
pi_119414114
Ja met de feesttenten is het altijd feest. Zeker met de feesttent van Kollumerzwaag tijdens oud&nieuw. En dan vooral rond de jaarwisseling is het daar heel gezellig. Afgelopen jaar was er na afloop een massale vechtpartij tussen 2 groepen. :')
pi_119414121
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 01:00 schreef Graslul het volgende:
Kom je nooit achter. :p
pi_119414144
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:57 schreef OverRated het volgende:

[..]

Ik kan in ieder geval met vrij grote zekerheid zeggen dat zijn kinderen hier niets van af wisten. Onvoorstelbaar wat zij nu doormaken.. ;(

Vreselijk moet dat zijn ja voor die vrouw en kinderen. Hun hele wereld is vandaag ingestort.
pi_119414152
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:57 schreef OverRated het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen, dat zij dit al die jaren heeft geweten. En heeft gezwegen.
Ik vind dat erg moeilijk om me voor te kunnen stellen.
pi_119414162
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 01:02 schreef Carlos93 het volgende:
Ja met de feesttenten is het altijd feest. Zeker met de feesttent van Kollumerzwaag tijdens oud&nieuw. En dan vooral rond de jaarwisseling is het daar heel gezellig. Afgelopen jaar was er na afloop een massale vechtpartij tussen 2 groepen. :')
Ik heb het gezien ja.
pi_119414168
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 01:00 schreef Waffle het volgende:
Er woont redelijk veel simpel volk daar in de omstreken :P

[..]

Ja, volgens mij is het gemiddelde opleidingsniveau hier behoorlijk laag. Het gemiddelde inkomen ook trouwens, maar dat zal vast en zeker met elkaar samenhangen. Als je naar Kollum kijkt, zie je vooral veel rijtjeswoningen en 2-onder-1-kap-woningen. Vrij oud, goedkoop en lelijk allemaal. :Y
pi_119414171
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 01:04 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen, dat zij dit al die jaren heeft geweten. En heeft gezwegen.
Ik vind dat erg moeilijk om me voor te kunnen stellen.
Dan ben je wel heel koelbloedig, als je dat zo lang kan verzwijgen.
  dinsdag 20 november 2012 @ 01:06:24 #27
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_119414180
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 01:02 schreef Ziba het volgende:

[..]

Wellicht in de toekomst wel :p maar wilde enkel zeggen dat je familieleden van daders niet automatisch ook als slachtoffer kunt neerzetten.
pi_119414196
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 01:02 schreef Ziba het volgende:

[..]

Wie weet. Ook de familieleden van de verdachte zullen verhoord worden, dus zoiets zou best naar buiten kunnen komen.
pi_119414203
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 01:06 schreef Graslul het volgende:

[..]

Wellicht in de toekomst wel :p maar wilde enkel zeggen dat je familieleden van daders niet automatisch ook als slachtoffer kunt neerzetten.
Mee eens. Stel dat ze 't wel wisten, het is wel je vader/man, zegmaar. Maarja. Rare zaak.
pi_119414242
Ik ga slapen, even genoeg geweest hier. Morgen verder kijken.
pi_119414247
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 01:05 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Ja, dat moet het dan wel zijn.

Maar aan de andere kant kon ik ook acties van mijn eigen familieleden in het verleden niet begrijpen. En toch was het zo.

Dat is nog altijd zo.

Dus het is nu meer een weten dat dingen zo kunnen zijn, en niet kunnen begrijpen hoe mensen zoiets kunnen doen.

Het blijft even triest.
pi_119414525
Wat bezielt trouwens in godsnaam 6000 man om vrijwillig DNA af te staan :N :{w
pi_119414586
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 01:26 schreef tjoptjop het volgende:
Ik denk dat men dacht dat het een manier zou kunnen zijn om een verdachte op te pakken.
Ze hebben daarin niet ongelijk gekregen.
I´m back.
pi_119414633
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 01:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat men dacht dat het een manier zou kunnen zijn om een verdachte op te pakken.
Ze hebben daarin niet ongelijk gekregen.
En ondertussen Teeven een stijve pik bezorgen die nu waarschijnlijk helemaal zit te fappen op een landelijke database.

:r
pi_119414644
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 november 2012 01:35 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

En ondertussen Teeven een stijve pik bezorgen die nu waarschijnlijk helemaal zit te fappen op een landelijke database.

Het DNA-materiaal van degenen die er niets mee te maken hebben, wordt vernietigd.
I´m back.
pi_119414660
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 01:00 schreef Graslul het volgende:
eens
Vind het rot voor die familie.
Maar dat staat in geen vergelijk met wat de familie Vaatstra heeft moeten doorstaan.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_119414665
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 01:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het DNA-materiaal van degenen die er niets mee te maken hebben, wordt vernietigd.
Wat heeft dat er nou weer mee te maken?
pi_119414683
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 01:38 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Wat heeft dat er nou weer mee te maken?
Dat beschrijft de huidige situatie.
I´m back.
pi_119414783
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 01:38 schreef capricia het volgende:

[..]

eens
Vind het rot voor die familie.
Maar dat staat in geen vergelijk met wat de familie Vaatstra heeft moeten doorstaan.
Je kunt dit leed niet onderling vergelijken, maar de familie van de verdachte, mits zou blijken dat hij schuldig zou zijn, is toch wel weerzinwekkender dan het leed van iemand die familie is van een slachtoffer, denk ik. Ik zou zelfmoordpogingen niet geheel en al uitsluiten. En voor de kinderen verwacht ik zeer grote psychische problemen in de toekomst.
I´m back.
pi_119414789
Is er eigenlijk ook een moeder Vaatstra? Ik zie altijd de vader. Waarschijnlijk zal ze buiten de publiciteit willen blijven?
pi_119414801
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 01:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je kunt dit leed niet onderling vergelijken, maar de familie van de verdachte, mits zou blijken dat hij schuldig zou zijn, is toch wel weerzinwekkender dan het leed van iemand die familie is van een slachtoffer, denk ik. Ik zou zelfmoordpogingen niet geheel en al uitsluiten. En voor de kinderen verwacht ik zeer grote psychische problemen in de toekomst.
Ja, die hebben zoveel verschillende gevoelens. Boosheid, teleurstelling, schaamte, schuldgevoel. Ga er maar eens aan staan....
pi_119414809
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 01:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Is er eigenlijk ook een moeder Vaatstra? Ik zie altijd de vader. Waarschijnlijk zal ze buiten de publiciteit willen blijven?
Ja, wat ik gelezen heb is dat ze gescheiden zijn na die moord, wanneer weet ik niet precies, en dat de moeder geloof is gaan hechten aan wat de complotteurs als verklaring zagen, daar waar de vader meer op de lijn Peter R. de Vries heeft gezeten...
I´m back.
pi_119415083
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 01:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, wat ik gelezen heb is dat ze gescheiden zijn na die moord, wanneer weet ik niet precies, en dat de moeder geloof is gaan hechten aan wat de complotteurs als verklaring zagen, daar waar de vader meer op de lijn Peter R. de Vries heeft gezeten...
Dat maakt dit hele verhaal alleen nog maar treuriger. Juist de 2 mensen die een zo groot verdriet met elkaar deelden/delen, konden geen troost vinden bij elkaar.
pi_119415086
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 02:34 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat maakt dit hele verhaal alleen nog maar treuriger. Juist de 2 mensen die een zo groot verdriet met elkaar deelden/delen, konden geen troost vinden bij elkaar.
Ik hoop dat ze toch weer bij elkaar komen als dit closure vindt...
I´m back.
pi_119415089
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 02:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze toch weer bij elkaar komen als dit closure vindt...
Dat zou mooi zijn. Maar in pijn zeggen mensen soms heel lelijke dingen die blijven steken in het hart.
pi_119415102
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 02:37 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat zou mooi zijn. Maar in pijn zeggen mensen soms heel lelijke dingen die blijven steken in het hart.
Ja, dat klopt wel, maar misschien kunnen ze als deze zaak leidt tot veroordeling de geschillen hierover opzij zetten... je weet het niet...
I´m back.
pi_119415353
Wat zal de vrouw van die man opgelucht zijn dat ze er nog is, voor hetzelfde geld had hij ook haar op een dag vermoord.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 20 november 2012 @ 05:26:54 #48
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_119415369
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 november 2012 01:35 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Je hoort niemand op het nieuws over wat er met dat DNA gaat gebeuren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_119415373
quote:
Niet iedereen is aluhoedje, daarbij was het een kleine gemeenschap en iedereen wilde graag meewerken aan het pakken van de dader.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 20 november 2012 @ 05:56:38 #50
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_119415377
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 01:05 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Of doodsbang voor je man.
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_119415414
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 01:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Doe eens normaal allebei. :{
pi_119415629
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 02:34 schreef Tayu het volgende:

[..]

Je ziet het vaak hoor, dat echtparen na het overlijden van hun kind uit elkaar gaan.
pi_119415676
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 05:11 schreef TLC het volgende:
Wat zal de vrouw van die man opgelucht zijn dat ze er nog is, voor hetzelfde geld had hij ook haar op een dag vermoord.
Denk vooral ongeloof op het moment...

Bij de NOS stond op het nieuwsoverzicht onder in het beeld wat voorbij komt dat de vader van Marianne de verdachte wilt spreken.
pi_119415839
quote:

[..]

Dat wordt dus niet vernietigd gaf mevrouw de Hoofdoffiecier van Justitie gisteren al aan.
Het wordt met zorg behandeld. Das iets heel anders.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
  dinsdag 20 november 2012 @ 08:02:30 #56
229810 hexje
Surfboard, surfboard
  dinsdag 20 november 2012 @ 08:09:54 #57
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_119416023
quote:
Die zou ik voor de zekerheid, preventief zeg maar, opsluiten. Die gaat binnenkort een keer door het lint.
Mafkees.
pi_119416110
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 07:54 schreef Nies het volgende:

[..]

Dat wordt dus niet vernietigd gaf mevrouw de Hoofdoffiecier van Justitie gisteren al aan.
Dat is wel raar, want er werd toch beloofd dat het zou worden vernietigd?
  dinsdag 20 november 2012 @ 08:20:34 #59
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119416132
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 08:18 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

dat zou ik de brief moeten staan die ze gekregen hebben, ze willen nu ook dat iedereen die in een ziekenhuis is geweest en bloed heeft gegeven het DNA van opslaan

daarom wat gemengde gevoelens over dit onderwerp
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_119416152
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 november 2012 08:20 schreef Re het volgende:

[..]

dat zou ik de brief moeten staan die ze gekregen hebben, ze willen nu ook dat iedereen die in een ziekenhuis is geweest en bloed heeft gegeven het DNA van opslaan

Dan is het doel dus dat ze van iedere Nederlander uiteindelijk het DNA willen opslaan. En wat willen ze daarmee? Dit soort zaken eerder oplossen? Of kunnen ze er ook andere dingen mee?
pi_119416165
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 08:18 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Daar stond ik ook behoorlijk van te kijken.Ik ging er van uit dat ze het zouden vernietigen, echter gister bij de persconferentie gaf dus de Hoofdofficier van Justitie aan dat ze het verzamelde DNA met voorzichtigheid en zorg zouden behandelen. Er is daar niets gezegd over vernietigen.
pi_119416191
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 08:25 schreef Nies het volgende:

[..]

Daar stond ik ook behoorlijk van te kijken.Ik ging er van uit dat ze het zouden vernietigen, echter gister bij de persconferentie gaf dus de Hoofdofficier van Justitie aan dat ze het verzamelde DNA met voorzichtigheid en zorg zouden behandelen. Er is daar niets gezegd over vernietigen.
Op deze manier wekken ze alleen maar meer argwaan bij de burger.
pi_119416211
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 08:28 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Op deze manier wekken ze alleen maar meer argwaan bij de burger.
Ja. Ik zou in zaken als Marianne Vaatstra, Nikki Verstappen ed probleemloos mijn DNA afstaan (niet dat je aan mij als vrouw iets hebt, maar toch) mits het naderhand zou worden vernietigd, en dat wordt het nu dus niet.
Best kwalijk vind ik.
  dinsdag 20 november 2012 @ 08:33:34 #64
3542 Gia
User under construction
pi_119416234
Wel grappig dat in streetview op googlemaps er rood/wit lint voor de oprit ligt.
Terwijl dat toch heel oude opnames zijn.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 20 november 2012 @ 08:34:37 #65
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_119416241
quote:
'Jasper S. is moord mogelijk vergeten'

Jasper S., de man die eergisteren is opgepakt in verband met de moord op Marianne Vaatstra, heeft volgens zijn vrienden een dissociatieve stoornis. Daardoor weet de 45-jarige Fries soms niet wat hij doet en wat de gevolgen van zijn daden zijn.

"Het kan voorkomen dat de persoonlijkheid die het dagelijks leven leidt, niets af weet van het trauma", zegt hoogleraar psychotraumatologie Onno van der Hart tegen het AD. Daardoor is het dus mogelijk dat S. de moord op Vaatstra in 1999 compleet vergeten is.

Uit een rechtbankverslag blijkt dat de dissociatieve stoornis in 2009 werd ontdekt toen hij werd veroordeeld voor joyriding. De verdachte zei na het incident dat hij zijn daad niet kon verklaren en dat hij wakker schrok toen de politie hem klem reed.

S. is zondag opgepakt omdat zijn dna 100 procent overeenkwam met dat wat op het lichaam van Marianne was gevonden. Hij had vrijwillig dna afgestaan in een grootschalig dna-onderzoek onder 8080 Friese mannen.

http://www.powned.tv/nieu(...)rd_mogelijk_ver.html

Verklaart mss waarom hij DNA heeft afgestaan.
  dinsdag 20 november 2012 @ 08:36:08 #66
3542 Gia
User under construction
pi_119416256
quote:

[..]

Daar ging het om het dna van de dader en mogelijk de familie voorzover dat nodig is om schuld vast te stellen.
Van de overige 5000 nog wat regio-genoten wordt het gewoon vernietigd.
  dinsdag 20 november 2012 @ 08:39:40 #67
3542 Gia
User under construction
pi_119416288
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 november 2012 08:34 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Zou jij het weigeren als je de dader bent en weet dat je via het DNA van familie toch gepakt wordt?
Dan probeer je bewust je misdaad te verbergen.

Door mee te werken zaai je nog enige twijfel, lijkt me.
pi_119416302
quote:

[..]

Heel kwalijk dit.
pi_119416320
quote:

[..]

Ik had ergens gelezen dat hij tijdens het joy-rijden met een heel hoog-alcoholpromillage was opgepakt. Kan me wel voorstellen dat je dan gaten in je geheugen hebt, om daar meteen een stoornis aan toe te schrijven. :')
  dinsdag 20 november 2012 @ 08:44:37 #70
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_119416337
En daarom, als dit waar is, moeten we psychische hulpverlening NIET uit het pakket halen.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_119416338
quote:

[..]

quote:
De stoornis is door een psychiater ontdekt toen hij in 2009 werd veroordeeld voor joyriding, blijkt uit een rechtbankverslag. S. zei na het incident zelf dat hij zijn daad niet kon verklaren, waarna hij onderzoek liet doen naar zijn psyche. Tegen de rechter zei hij dat hij 'wakker schrok' toen de politie hem na een achtervolging klemreed. Tegen vrienden sprak hij van 'een verstandsverbijstering'.
Staat hier dat de stoornis pas bestaat sinds het joyriden van Jasper S.?
Maar hij beweerde toch in eerste instantie dat hij wilde vluchten omdat hij teveel gedronken had?

Ging hij, toen de politie hem wilde aanhouden, niet voor iets anders aan de haal?
Je moet toch wat niet?
pi_119416387
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 08:44 schreef lexgauw007 het volgende:

Maar hij beweerde toch in eerste instantie dat hij wilde vluchten omdat hij teveel gedronken had?

Inderdaad, stond ook ergens.
pi_119416462
quote:

[..]

Sommige journalisten. :')

Er kan sprake zijn geweest van(!!!!). Er is geen diagnose gesteld oid.
  dinsdag 20 november 2012 @ 08:58:49 #74
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_119416501
Wvb die complotbende: het een sluit het ander toch niet uit?
- Jasper S vermoordde vaatstra
- Er was ook een of ander pedonetwerkje met een pornocaravan waardoor die allochtonen hals over kop t land uit moesten?
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 20 november 2012 @ 09:12:04 #75
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_119416680
quote:
precies en de dader ook. Als de dader vrijwillig meedeed waarom geeft hij zichzelf dan niet aan. Dan had die hele heiza niet gehoeven.

Ik ben van mening dat er geen snars van klopt dat Jasper de dader is... Dit is een ziekelijke rechterlijke dwaling.

Wat ik ook denk is dat de het DNA verkrijgen een proef is hoe makkelijk wij ons overgeven aan het corrupte politiestaat. Het was een ordinair experiment. Missie geslaagd 89% klakkeloos hun DNA afgegeven. Nederlanders zijn zo walgelijk naief.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 20 november 2012 @ 09:18:34 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119416791
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 08:43 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik had ergens gelezen dat hij tijdens het joy-rijden met een heel hoog-alcoholpromillage was opgepakt. Kan me wel voorstellen dat je dan gaten in je geheugen hebt, om daar meteen een stoornis aan toe te schrijven. :')
Nee, hij had tijdens die vergadering 5 borrels gehad, naar toch blies hij onder de toegestane grens van 0,5 promille.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_119416811
quote:

[..]

Hij had wel gedronken maar kwam nier boven de grens van 0,5promille
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 20 november 2012 @ 09:21:05 #78
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_119416825
quote:

[..]

ik dacht dat ie 0,5 promille had, dat is gewoon toegestaan als je daarmee in de auto zit
We zullen zien, zei de blinde.
pi_119416828
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 november 2012 08:20 schreef Re het volgende:

[..]

Goh jeetje! Wat een verrassing! De overheid is onbetrouwbaar met privacy-gevoelige info! Dat had ik nou noooooooit verwacht :')

Ze flikken het keer op keer op keer. Ik zei dat nog in 1 vd topics over dat DNA afstaan dat ik dat niet zou doen omdat ik de overheid niet geloof als ze zeggen dat ze het weer zouden vernietigen na de test, daar werd ik voor paranoïde uitgemaakt et voila: het is amper voorbij en ze geven het nog toe ook. :')
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  dinsdag 20 november 2012 @ 09:22:03 #80
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_119416839
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:12 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

precies en de dader ook. Als de dader vrijwillig meedeed waarom geeft hij zichzelf dan niet aan. Dan had die hele heiza niet gehoeven.
omdat het dan misschien voor hem veel confronterender is en hij nu misschien nog hoopte er onderuit te komen; dat het onderzoek faalde ofzo
We zullen zien, zei de blinde.
pi_119416840
quote:

[..]

Ja en de foto's die gemaakt werden door de politie van kentekens werden ook alleen gebruikt voor criminelen en helemaal niet opgeslagen en zo!!!11 1 !! Einz!
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  dinsdag 20 november 2012 @ 09:22:37 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119416847
Overigens lijkt hij het gebeuren van de joyriding prima te kunnen beschrijven, maar hij stelt vooral dat hij dingen deed die niet bij hem pasten, en niet weet waarom hij het deed.
Niet dat hij er niets meer van weet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119416884
quote:
Wat ik ook denk is dat de het DNA verkrijgen een proef is hoe makkelijk wij ons overgeven aan het corrupte politiestaat. Het was een ordinair experiment. Missie geslaagd 89% klakkeloos hun DNA afgegeven. Nederlanders zijn zo walgelijk naief.
Zorgelijk inderdaad.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_119416913
quote:

[..]

Om te kotsen inderdaad.
pi_119417102
Toch jammer dat er in Nederland geen DNA wordt afgenomen bij mensen die voor mindere vergrijpen worden gearresteerd, zoals joyriding.

Ik zei hier gisteren al dat Jasper S. misschien wel onder invloed was van alcohol en het niet meer wist, maar een psychiatrische stoornis kan natuurlijk ook. De vraag is of dat echt zo is. Op zich komt het wel overeen met de feiten, namelijk een ogenschijnlijk doodnormale man die dit soort dingen doet.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_119417114
quote:

[..]

Ik ben van mening dat er geen snars van klopt dat Jasper de dader is... Dit is een ziekelijke rechterlijke dwaling.

Sommige mensen zoals jij zijn gewoon te cynisch.
pi_119417126
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:37 schreef JohnDDD het volgende:
Toch jammer dat er in Nederland geen DNA wordt afgenomen bij mensen die voor mindere vergrijpen worden gearresteerd, zoals joyriding.
Ja nou heel jammer! Kan de overheid lekker alles van me zien. En die gegevens dan opslaan in een slecht beveiligde database die binnen no time gehacked is en aangeboden wordt aan de hoogste bieder, zoals je zorgverzekeraar.
pi_119417151
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:38 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Lambiekje spoort gewoon niet, die is even ontsnapt uit BNW. Eigenlijk zou dat bij zulke users als sig moeten staan zodat iedereen meteen weet dat ze niet serieus genomen hoeven te worden.
know'm sayin?
word? word.
pi_119417166
Uiteindelijk doet dit verhaal me denken aan de serie Twin Peaks. Waarin vader door een persoonlijkheidsstoornis zich aan zijn eigen dochter vergrijpt en daar achteraf niets van weet en het in zijn beleving zelfs is aangericht door een ander persoon.
pi_119417167
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:25 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Zorgelijk inderdaad.
Zet nu het alu hoedje maar weer af. De bevolking uit het gebied heeft zelf jaren gevraagd om een DNA onderzoek. Nu geeft het OM er gehoor aan en is het opeens een onderzoek om te kijken hoe makkelijk wij meegaan in DNA, kom op. Het heeft hier 13jaar enorm geleefd, iedreen wilde de dader. Prachtig dat het onderzoek succes heeft, hopelijk schrikt dit toekomstige daders af, dan is Marianne uiteindelijk toch niet voor niets gestorven.
pi_119417173
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja nou heel jammer! Kan de overheid lekker alles van me zien. En die gegevens dan opslaan in een slecht beveiligde database die binnen no time gehacked is en aangeboden wordt aan de hoogste bieder, zoals je zorgverzekeraar.
Onzin. Er moet een systeem komen waarbij er alleen passieve matching mogelijk is. Zoals bij paswoorden op internet. Die worden versleuteld opgeslagen en dan wordt van elk ingevoerd paswoord opnieuw de sleutel berekend en als die matcht met de opgeslagen sleutel krijg je toegang. Zo zou het voor DNA ook moeten zijn: DNA van mensen wordt versleuteld opgeslagen en als er een match is wordt er bij de verdachte opnieuw DNA afgenomen en "hard" vergeleken met gevonden DNA.

Daarom hebben hackers er niets aan om paswoorddatabases te stelen, en kun je met versleutelde DNA gegeven ook niets.
  dinsdag 20 november 2012 @ 09:42:39 #92
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119417185
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Goh jeetje! Wat een verrassing! De overheid is onbetrouwbaar met privacy-gevoelige info! Dat had ik nou noooooooit verwacht :')

Ze flikken het keer op keer op keer. Ik zei dat nog in 1 vd topics over dat DNA afstaan dat ik dat niet zou doen omdat ik de overheid niet geloof als ze zeggen dat ze het weer zouden vernietigen na de test, daar werd ik voor paranoïde uitgemaakt et voila: het is amper voorbij en ze geven het nog toe ook. :')
Oopstelten en zijn holhamstertje Teevenervaren dit als een orgastische 1984 denk ik.... al kan ik me niet voorstellen dat men dit bewaart eigenlijk, maar ja
pi_119417192
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:41 schreef Chooselife het volgende:
Uiteindelijk doet dit verhaal me denken aan de serie Twin Peaks. Waarin vader door een persoonlijkheidsstoornis zich aan zijn eigen dochter vergrijpt en daar achteraf niets van weet en het in zijn beleving zelfs is aangericht door een ander persoon.
De vraag is wel of deze man nog meer op zijn geweten heeft, bijv. seksueel misbruik van zijn eigen kinderen of vrouw, agressief gedrag, etc.
pi_119417214
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:41 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Onzin. Er moet een systeem komen waarbij er alleen passieve matching mogelijk is. Zoals bij paswoorden op internet. Die worden versleuteld opgeslagen en dan wordt van elk ingevoerd paswoord opnieuw de sleutel berekend en als die matcht met de opgeslagen sleutel krijg je toegang. Zo zou het voor DNA ook moeten zijn: DNA van mensen wordt versleuteld opgeslagen en als er een match is wordt er bij de verdachte opnieuw DNA afgenomen en "hard" vergeleken met gevonden DNA.
Dat maakt dan niets uit, die sleutel om je DNA gegevens aan jouw personalia te koppelen is er, dus die zal dan ook gejat worden. De overheid bewijst keer op keer zowel onbetrouwbaar als incompetent te zijn op dit vlak.
quote:
Daarom hebben hackers er niets aan om paswoorddatabases te stelen, en kun je met versleutelde DNA gegeven ook niets.
Hackers weten continue in te breken in de zogenaamd 'best beveiligde databases ter wereld die onmogelijk te kraken bla bla bla' zijn. Sterker nog, sinds de digitalisering van alles is het duizenden malen makkelijker geworden dit soort data te jatten. Vroeger moest men nog fysiek ergens heen om duizenden pagina's papier te kopiëren, nu rippen ze het gewoon via een Russische server in een paar seconden.
  dinsdag 20 november 2012 @ 09:45:09 #95
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119417225
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:41 schreef Chooselife het volgende:
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2012 11:17 schreef Re het volgende:
ik ga maar weer eens naar Twin Peaks kijken denk ik
pi_119417230
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:42 schreef Re het volgende:

[..]

Oopstelten en zijn holhamstertje Teevenervaren dit als een orgastische 1984 denk ik.... al kan ik me niet voorstellen dat men dit bewaart eigenlijk, maar ja
Ik kan me niet voorstellen dat ze het niet doen. Kom op keer op keer gebeuren dit soort dingen en blijken beloftes geen klap waar. En dan worden ze op de vingers getikt door de privacy-waakhond en gaan ze er alsnog gewoon mee door.
pi_119417260
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat maakt dan niets uit, die sleutel om je DNA gegevens aan jouw personalia te koppelen is er, dus die zal dan ook gejat worden. De overheid bewijst keer op keer zowel onbetrouwbaar als incompetent te zijn op dit vlak.

[..]

Hackers weten continue in te breken in de zogenaamd 'best beveiligde databases ter wereld die onmogelijk te kraken bla bla bla' zijn. Sterker nog, sinds de digitalisering van alles is het duizenden malen makkelijker geworden dit soort data te jatten. Vroeger moest men nog fysiek ergens heen om duizenden pagina's papier te kopiëren, nu rippen ze het gewoon via een Russische server in een paar seconden.
Tuurlijk weten hackers in te breken, maar ze komen bijna nooit aan de echte paswoorden van mensen omdat die bijna nooit onversleuteld worden opgeslagen. Hackers kunnen zich ook zonder paswoord wel toegang tot een systeem verschaffen wat bij DNA niet kan. Bovendien kun je DNA - althans nog niet - niet namaken. Dus als ik allel 12, 15 en 31 heb en ik wil dat versleuteld opslaan dan wordt dat bijv. #$&(*#&$jfsdfhw378rhfd. Zelfs de persoonsgegevens (voorletter en achternaam) kunnen versleuteld worden opgeslagen.
pi_119417278
Ik kan me best voorstellen dat ze niet meteen vandaag de boel vernietigen, maar ik mag wel hopen dat dit op termijn het plan is.
know'm sayin?
word? word.
pi_119417287
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:40 schreef alors het volgende:

[..]

Lambiekje spoort gewoon niet, die is even ontsnapt uit BNW. Eigenlijk zou dat bij zulke users als sig moeten staan zodat iedereen meteen weet dat ze niet serieus genomen hoeven te worden.
Wat denk je? Ik ben te dom om iets inhoudelijks te melden dus val ik diegene aan die het wel doet?
pi_119417332
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:47 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Tuurlijk weten hackers in te breken, maar ze komen bijna nooit aan de echte paswoorden van mensen omdat die bijna nooit onversleuteld worden opgeslagen. Hackers kunnen zich ook zonder paswoord wel toegang tot een systeem verschaffen wat bij DNA niet kan. Bovendien kun je DNA - althans nog niet - niet namaken. Dus als ik allel 12, 15 en 31 heb en ik wil dat versleuteld opslaan dan wordt dat bijv. #$&(*#&$jfsdfhw378rhfd. Zelfs de persoonsgegevens (voorletter en achternaam) kunnen versleuteld worden opgeslagen.
Als die sleutel er is, kan die ook worden gejat en daarmee het bestand worden ontsleuteld. En gezien de enorme bedragen die ermee verdiend kunnen worden, gaat het 100% gebeuren.
pi_119417380
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:43 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

De vraag is wel of deze man nog meer op zijn geweten heeft, bijv. seksueel misbruik van zijn eigen kinderen of vrouw, agressief gedrag, etc.
Ik denk wel dat hij z'n hele leven al vlagen van bijzonder gedrag heeft vertoond. Dat zijn andere persoonlijkheid in het openbaar verschenen is.

Bob uit Twin Peaks. ;)
pi_119417393
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:38 schreef OverRated het volgende:

[quote]De 2 collega boeren met wie hij regelmatig naar vergaderingen ging bevestigen dat nadat ze tussen 12 en 1 thuis waren gekomen hij met enige regelmaat de fiets pakte en nog ging fietsen. Dat is ook gebeurd bij het joyriden.
:( alsof hij ieder avond op jacht gaat naar een pleziertje. die ene keer kwam hij een auto met de sleutels erin tegen, de andere keer een leuke meid van 16 die in haar eentje naar huis fietst
pi_119417419
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:48 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Wat denk je? Ik ben te dom om iets inhoudelijks te melden dus val ik diegene aan die het wel doet?
Lambiekje niet kennen, de grootste aluhoed van fok. Leuk dat hij zich druk maakt over DNA, maar dat hij het gebruikt om allerlei walgelijke complottheoriën aan te dragen dat schiet hier bij mij wel in het verkeerde keelgat.
know'm sayin?
word? word.
pi_119417441
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:56 schreef alors het volgende:

[..]

Lambiekje niet kennen, de grootste aluhoed van fok. Leuk dat hij zich druk maakt over DNA, maar dat hij het gebruikt om allerlei walgelijke complottheoriën aan te dragen dat schiet hier bij mij wel in het verkeerde keelgat.
Zelfs een kapotte klok geeft 2 x per dag de juiste tijd aan.
pi_119417451
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:54 schreef Alleskids het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 20 november 2012 00:38 schreef OverRated het volgende:

[quote]De 2 collega boeren met wie hij regelmatig naar vergaderingen ging bevestigen dat nadat ze tussen 12 en 1 thuis waren gekomen hij met enige regelmaat de fiets pakte en nog ging fietsen. Dat is ook gebeurd bij het joyriden.
:( alsof hij ieder avond op jacht gaat naar een pleziertje. die ene keer kwam hij een auto met de sleutels erin tegen, de andere keer een leuke meid van 16 die in haar eentje naar huis fietst
[/quote]

ja grote kans dat hij toen ook een rondje is gaan fietsen.
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:04:53 #106
47758 LeeHarveyOswald
la derecha oprime y la izquier
pi_119417584
quote:

[..]

Dat had hij zelf verklaard. De alcoholtest gaf aan dat hij binnen de norm zat.
pi_119417615
quote:

[..]

Cynisch? Weet je wel wat cynisch is? Die user is gewoon niet goed in z'n hoofd. Niet te geloven.

Overigens zie ik niet wat er zo schadelijk is aan het feit dat het dna blijkbaar wordt gehouden. Wat maakt 't nou echt uit?
pi_119417656
Maargoed, die kerel heeft dus officieel helemaal geen stoornis. Dat begrijpen jullie toch wel? Er wordt hier al gesproken van een stoornis terwijl niks vast stond. Er zou sprake van kunnen zijn.
pi_119417687
quote:

[..]

Dit heeft niks met cynisme te maken, integendeel.
pi_119417722
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:56 schreef alors het volgende:

[..]

Je hebt dus niets inhoudelijks in te brengen. Leuk, maar hou dan gewoon je waffel dicht.
pi_119417751
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:12 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Je hebt dus niets inhoudelijks in te brengen. Leuk, maar hou dan gewoon je waffel dicht.
Jij vindt dat Lambiekje daadwerkelijk wat zinnigs zegt?
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:13:43 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119417753
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:08 schreef Ziba het volgende:
Maargoed, die kerel heeft dus officieel helemaal geen stoornis. Dat begrijpen jullie toch wel? Er wordt hier al gesproken van een stoornis terwijl niks vast stond. Er zou sprake van kunnen zijn..
Ik ga er niet vanuit dat een psychiater zich ervoor leent om te gaan liegen voor de rechter, maar 1 door de verdachte in 2009 zelf ingeschakelde psychiater lijkt me iig niet voldoende om vast te stellen dat hij die stoornis in 1999 ook al had.
Ik ben erg benieuwd naar de bevindingen van het PBC (er vanuitgaande dat hij daar onderzocht zal worden).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119417764
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:13 schreef Ziba het volgende:

[..]

Jij vindt dat Lambiekje daadwerkelijk wat zinnigs zegt?
Wat is er niet zinnig aan wat hij zegt?
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:14:16 #114
52357 Lambiekje
pi_119417766
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:40 schreef alors het volgende:

[..]

ik denk dat je gigantische verkijkt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_119417791
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik ga er niet vanuit dat een psychiater zich ervoor leent om te gaan liegen voor de rechter, maar 1 door de verdachte in 2009 zelf ingeschakelde psychiater lijkt me iig niet voldoende om vast te stellen dat hij die stoornis in 1999 ook al had.
Ik ben erg benieuwd naar de bevindingen van het PBC (er vanuitgaande dat hij daar onderzocht zal worden).
Nou, die psychiater heeft gezegd dat er sprake van zou kunnen zijn. Dan betekent dus dat er helemaal niets is vastgesteld en dat het simpelweg niet zeker is. Dat is mijn punt. Alleen hier en in de media wordt gedaan alsof hij zeker weten die stoornis heeft.
pi_119417808
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Laten we het hopen, en dat hij niet gaat tegenwerken. Ben benieuwd wat zijn advocaat hem allemaal gaat adviseren...
pi_119417809
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:08 schreef Ziba het volgende:
Maargoed, die kerel heeft dus officieel helemaal geen stoornis. Dat begrijpen jullie toch wel? Er wordt hier al gesproken van een stoornis terwijl niks vast stond. Er zou sprake van kunnen zijn.
Dat wordt door mensen bepaald, zoals jij en ik. Die hebben een verzameling verschijnselen gebundeld en het een naam gegeven. En die verzamelnaam mag door een zelfbenoemd expert als label op een persoon worden geplakt. Daarin zit de relativiteit van de psychologie.

Als psycholoog A naar verdachte had gekeken in plaats van psycholoog B, had verdachte bestempeld kunnen zijn met een bepaalde stoornis. Misschien wel meer dan 1 stoornis. Als psycholoog B 3 testen op verdachte had uitgevoerd in plaats van 1, had hij tot een andere conclusie kunnen komen.

Heel relatief allemaal, psychologie. Overschat, wat mij betreft.
pi_119417811
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:14 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Wat is er niet zinnig aan wat hij zegt?
quote:

[..]

pi_119417835
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:58 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

ja grote kans dat hij toen ook een rondje is gaan fietsen.
:')
pi_119417870
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:16 schreef Ziba het volgende:

[..]

[..]

Oke goed punt. :+ Waarom neem ik het ook in godsnaam op voor Lambiekje...
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:21:06 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119417897
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:15 schreef Ziba het volgende:

[..]

Nou, die psychiater heeft gezegd dat er sprake van zou kunnen zijn. Dan betekent dus dat er helemaal niets is vastgesteld en dat het simpelweg niet zeker is. Dat is mijn punt. Alleen hier en in de media wordt gedaan alsof hij zeker weten die stoornis heeft.
Die psychiater heeft dus destijds al een slag om de arm gehouden, doen ze wel vaker als ze als enige gevraagd zijn er over te verklaren.
Of de er was simpelweg niet voldoende tijd geweest om tot een definitieve diagnose te komen.

Maar meer dan "zou kunnen" was het idd niet, neemt niet weg dat het destijds wel in de rechtzaak gebruikt is, en dat blijft hangen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119417961
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die psychiater heeft dus destijds al een slag om de arm gehouden, doen ze wel vaker als ze als enige gevraagd zijn er over te verklaren.
Of de er was simpelweg niet voldoende tijd geweest om tot een definitieve diagnose te komen.
Vast dat laatste.
pi_119418012
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:20 schreef HyperViper het volgende:

Omdat hij toevalligerwijs ook een paar zinnige dingen zei in dit draadje.

Zijn wantrouwen richting overheid is nl. wel correct. Hij slaat af en toe een tikje door, dat dan weer wel. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:26:22 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119418021
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:20 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Lastig hé, je kunt niet selectief achter de meningen van complotdenkers aanlopen ;)

En ja, het zou een behoorlijk teken van onbetrouwbaarheid zijn als ze de monsters niet zouden vernietigen, maar in de discussie daarover is het niet handig om (de bronnen van) Lambiekje als basis te nemen, voor je het weet zit je de versie van Micha Kat te verdedigen en het leven van onschuldige voorbijgangers te vernietigen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119418053
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Omdat hij toevalligerwijs ook een paar zinnige dingen zei in dit draadje.

Zijn wantrouwen richting overheid is nl. wel correct. Hij slaat af en toe een tikje door, dat dan weer wel. ;)
Inderdaad. Maar dat heb ik vaker gedaan. Komt hij 2 pagina's later met de meest waanzinnige bocht... Eigenlijk moet ik hem geen brokken meer geven.

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Lastig hé, je kunt niet selectief achter de meningen van complotdenkers aanlopen ;)

En ja, het zou een behoorlijk teken van onbetrouwbaarheid zijn als ze de monsters niet zouden vernietigen, maar in de discussie daarover is het niet handig om (de bronnen van) Lambiekje als basis te nemen, voor je het weet zit je de versie van Micha Kat te verdedigen en het leven van onschuldige voorbijgangers te vernietigen.
Goed gezegd.

When you're right, you're right.
pi_119418118
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:06 schreef Ziba het volgende:

[..]

Overigens zie ik niet wat er zo schadelijk is aan het feit dat het dna blijkbaar wordt gehouden. Wat maakt 't nou echt uit?
pi_119418161
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:30 schreef Ziba het volgende:

[..]

Dan mogen ze ook vertellen wat ze er mee gaan doen. Mensen kunnen bang zijn dat ze dan alsnog voor dingen die ze in het verleden hebben gedaan kunnen worden gepakt.
pi_119418175
quote:

[..]

Doet mij een beetje denken aan het DNA verhaal van DS4. Stel dat jij in zo'n databank staat en jouw DNA wordt gevonden in het huis waar iemand vermoord is. Ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is maar ik neem aan dat er een mogelijkheid bestaat dat er fouten gemaakt worden. Dan wat? Moeten we ons niet afvragen waarom we het wél zouden moeten doen? Zoals een andere user ook al aangaf, tientallen hits per misdrijf... Waar stopt het?
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:34:32 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119418196
quote:

[..]

Al even afgezien van het feit dat de deelnemers dan voorgelogen zijn, het zou alleen maar voor dit onderzoek gebruikt worden en daarna worden vernietigd, zijn er genoeg mensen die er niet op zitten te wachten dat de overheid hun DNA opslaat, en dat recht heeft de overheid ook niet als jij niet van de zware misdaad verdacht bent.

Deze mensen zijn geen verdachten, en ook niet geweest, hun DNA-monsters moeten dus gewoon, zoals afgesproken, vernietigd worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119418266
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:33 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Doet mij een beetje denken aan het DNA verhaal van DS4. Stel dat jij in zo'n databank staat en jouw DNA wordt gevonden in het huis waar iemand vermoord is. Ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is maar ik neem aan dat er een mogelijkheid bestaat dat er fouten gemaakt worden. Dan wat? Moeten we ons niet afvragen waarom we het wél zouden moeten doen? Zoals een andere user ook al aangaf, tientallen hits per misdrijf... Waar stopt het?
Omdat DNA alleen geen sluitend bewijs is. Lullig dat ze jouw DNA daar vinden. Uit nader onderzoek zal je onschuld wel blijken.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_119418302
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:38 schreef Montagui het volgende:

[..]

Omdat DNA alleen geen sluitend bewijs is. Lullig dat ze jouw DNA daar vinden. Uit nader onderzoek zal je onschuld wel blijken.
Dus ja, wat is het probleem dan eigenlijk. Boeiend. Mij zou het niet uitmaken in ieder geval.
pi_119418322
DNA is bijzonder interessant. Niet alleen voor opsporing, maar ook voor commerciële doeleinden. Zodra de databank een groot deel van de inwoners gaat omvatten is het slechts een kwestie van tijd dat het naar commerciële partijen gaat.

Daarom moeten we zeer terughoudend zijn met DNA afnemen.
pi_119418324
quote:

[..]

En kan je misschien zelfs iets verklaren waardoor de echte dader sneller gepakt kan worden, waarvan jezelf niet verwacht had dat het in het belang van de zaak was...
What Doesn't Kill U Makes U Stronger!
pi_119418329
quote:

[..]

Uit nader onderzoek zal je onschuld wel blijken.
Het zal niet de eerste keer zijn dat dat niet gebeurd. En daar moet ik maar op vertrouwen? Wat een drogreden om dit goed te keuren.
pi_119418340
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:40 schreef DS4 het volgende:
DNA is bijzonder interessant. Niet alleen voor opsporing, maar ook voor commerciële doeleinden. Zodra de databank een groot deel van de inwoners gaat omvatten is het slechts een kwestie van tijd dat het naar commerciële partijen gaat.

Commerciele partijen? Voor wat?
pi_119418343
quote:

Dat is leuk gezegd, maar de praktijk wijst uit dat het ook geregeld mis gaat.
pi_119418353
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:40 schreef DS4 het volgende:

Kun je uitleggen op welke manier DNA interessant is voor commerciele doeleinden?
pi_119418365
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:32 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Mensen kunnen bang zijn dat ze dan alsnog voor dingen die ze in het verleden hebben gedaan kunnen worden gepakt.
Dat zou lullig zijn inderdaad.
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:43:30 #139
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119418381
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:41 schreef Ziba het volgende:

[..]

wat dacht je van banken of verzekeringen... kijken of je nog een lening krijgt als uit je genen blijkt dat je x% kans hebt op een vroegtijdige dodelijke ziekte of probeer eens een ziektekostenverzekering af te sluiten als ze weten dat je toch wel ziek wordt
pi_119418387
quote:

[..]

Bv zorgverzekering: risico.

Gokhal: aanleg voor gokverslaving, leuk voor een mailing.
pi_119418399
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:43 schreef Re het volgende:

[..]

wat dacht je van banken of verzekeringen... kijken of je nog een lening krijgt als uit je genen blijkt dat je x% kans hebt op een vroegtijdige dodelijke ziekte of probeer eens een ziektekostenverzekering af te sluiten als ze weten dat je toch wel ziek wordt
Ach nee, ik geloof niet dat het zo ver kan gaan.
pi_119418424
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:44 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ik wel. Je DNA kan zooooveel over jezelf vertellen, ik zou niet willen dat de overheid dat in een database heeft staan.
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:45:49 #143
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119418430
quote:

[..]

het is al zo ver, de kennis is er, als ik je DNA heb weet ik zowat alles van je
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:45:53 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119418433
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:40 schreef Ziba het volgende:

[..]

Dus ja, wat is het probleem dan eigenlijk. Boeiend. Mij zou het niet uitmaken in ieder geval.
Dat het jou niet uit zou maken betekent ook automatisch dat het anderen ook niet uit zou maken?
Dat jou beloofd wordt dat ze het vernietigen, en het jou kennelijk niet kan schelen dat die belofte een potje liegen was, maakt dat ieder ander daar ook zo overheen moet kunnen stappen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119418439
quote:

[..]

Waarom zou dit niet zo ver gaan? Omdat de burgers het niet willen? Geloof mij maar dat die corporaties het wél willen. Wie denk jij dat belangrijker is? Het is een realistisch scenario.
pi_119418448
quote:
Kollumerland - De burgemeester van Kollumerland is na de arrestatie van de 45-jarige verdachte van de moord van Marianne Vaatstra op bezoek geweest bij de ouders die net als de verdachte wonen in Oudwoude.

In het Radio 1-Journaal zei burgemeester Bearn Bilker dat zij het heel moeilijk hebben. "De familie leeft in een roes met de wetenschap dat hun zoon verdachte is. Dat is zwaar. De ouders vragen zich vooral af waarom hun zoon dit zou hebben gedaan. Ook vragen ze zich af hoe het nu verder moet met het gezin en de boerderij."

Ten tijde van de moord woonde de ouders bij hun zoon in op de boerderij. Met de vrouw en zoon van de verdachte heeft de burgemeester geen contact gehad. Zij zijn na de inval direct ondergedoken buiten Friesland.

De verdachte geestelijk zwak
De verdachte blijkt al eerder in aanraking te zijn geweest met justitie. Zo moest hij in 2009 nog voor de rechtbank verschijnen omdat hij met een slok op was gaan joyriden met de auto van een boer. Hij werd na een achtervolging door de politie aangehouden, zo blijkt uit een krantenartikel uit 2009 van het Nieuwsblad van Noord-Oost Friesland.

De verdachte verklaarde tegenover de rechter ''niet meer te weten waarom hij de auto van zijn broer stal. Het trok''. Het drong pas in de auto tot hem door dat hij verkeerd bezig was. "Ik schrok wakker", zo verklaarde hij destijds.

Een door de verdachte geraadpleegde psychiater verklaarde dat er sprake kan zijn geweest van een 'dissociatieve fugue'. Een aandoening waardoor iemand allerlei handelingen kan verrichten zonder het zelf echt te beseffen en zonder zicht te hebben op de gevolgen. Van de rechter kreeg hij uiteindelijk een boete opgelegd van 750 euro en een half jaar rijontzegging.

Bewonersbijeenkomst
Vanavond worden in Oudwoude en Zwaagwesteinde een bewonersbijeenkomsten gehouden. Het is een besloten bijeenkomst. Op de bijeenkomst zullen het Openbaar Ministerie, de politie en de gemeente zijn vertegenwoordigd om informatie te geven en vragen te beantwoorden.
bron: http://www.blikopnieuws.n(...)geestelijk_ziek.html
pi_119418465
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:45 schreef Re het volgende:

[..]

het is al zo ver, de kennis is er, als ik je DNA heb weet ik zowat alles van je
Dat weet ik. Ik geloof alleen niet dat bijvoorbeeld verzekeringen jou geen lening meer willen geven omdat door middel van jouw DNA bekend is dat jij zoveel procent kans hebt op een dodelijke ziekte. Dat kan je niet maken, lijkt mij. Dus nee.
pi_119418477
Maar als een kwaadaardige overheid echt je DNA wil hebben, komen ze er toch wel aan. Even voor Lambiekje.
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:48:42 #149
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119418484
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:47 schreef Ziba het volgende:

[..]

Dat weet ik. Ik geloof alleen niet dat bijvoorbeeld verzekeringen jou geen lening meer willen geven omdat door middel van jouw DNA bekend is dat jij zoveel procent kans hebt op een dodelijke ziekte. Dat kan je niet maken, lijkt mij. Dus nee.
en vertel eens hoeveel je premie omhoog gaat als je rookt... waarom moet je invullen of je een chronische ziekte hebt als je een levensverzekering wilt afsluiten... voor de lol of zo?
pi_119418496
quote:

[..]

Denk ook dat dit niet zomaar kan. Dan moeten mensen het maar gewoon zelf betalen of doodgaan ofzo?
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:49:19 #151
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119418504
Denken dat je uit een DNAprofiel iets kan zeggen over een persoon :D

Ze gaan geen wattenstaafjes met cellen bewaren hoor. Alleen het profiel.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_119418528
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat het jou niet uit zou maken betekent ook automatisch dat het anderen ook niet uit zou maken?
Dat jou beloofd wordt dat ze het vernietigen, en het jou kennelijk niet kan schelen dat die belofte een potje liegen was, maakt dat ieder ander daar ook zo overheen moet kunnen stappen?
Klopt, maar toch vind ik dat er wel enigszins overdreven wordt gedaan. Komt d'r ook nog eens bij dat het de keuze van die bewoners zelf was. En waarschijnlijk wordt het DNA toch wel vernietigd. Ik bedoel: als dat gezegd is dan lijkt het mij sterk dat het nu ineens niet nageleefd wordt.
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:50:06 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119418529
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik wel. Je DNA kan zooooveel over jezelf vertellen, ik zou niet willen dat de overheid dat in een database heeft staan.
Dat, plus dat ze zich verschrikkelijk in de vingers snijden als ze het niet vernietigen, want dan zal de bereidheid mee te werken aan soortgelijke onderzoeken veel minder zijn, en daarmee beperk je de kans op succes bij zo'n onderzoek enorm.

Dus nu niet vernietigen betekent eigenlijk dat ze in de toekomst niet meer zo'n onderzoek hoeven te doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119418564
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat, plus dat ze zich verschrikkelijk in de vingers snijden als ze het niet vernietigen, want dan zal de bereidheid mee te werken aan soortgelijke onderzoeken veel minder zijn, en daarmee beperk je de kans op succes bij zo'n onderzoek enorm.

Dus nu niet vernietigen betekent eigenlijk dat ze in de toekomst niet meer zo'n onderzoek hoeven te doen.
Op zich zou ik wel het vertrouwen hebben dat ze het voor zo'n onderzoek uiteindelijk gaan vernietigen, maar ik ben wel tegen het idee van een dergelijke landelijke database.
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:51:56 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119418572
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:50 schreef Ziba het volgende:

[..]

Klopt, maar toch vind ik dat er wel enigszins overdreven wordt gedaan. Komt d'r ook nog eens bij dat het de keuze van die bewoners zelf was. En waarschijnlijk wordt het DNA toch wel vernietigd. Ik bedoel: als dat gezegd is dan lijkt het mij sterk dat het nu ineens niet nageleefd wordt.
Dan is het vooral dom dat ze in de persconferentie niet duidelijker zijn dan "het zal zorgvuldig behandeld worden" want met die woorden wek je de suggestie dat het niet vernietigd wordt, en dan krijg je dit soort discussies.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 20-11-2012 11:43:35 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119418576
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:48 schreef Re het volgende:

[..]

en vertel eens hoeveel je premie omhoog gaat als je rookt... waarom moet je invullen of je een chronische ziekte hebt als je een levensverzekering wilt afsluiten... voor de lol of zo?
Geen idee van. Maar het lijkt mij echt ontzettend sterk (en ook gemeen en oneerlijk) om dat te realiseren. In mijn ogen kan dat niet en ik denk ook dat het nooit zover komt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:49 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Denk ook dat dit niet zomaar kan. Dan moeten mensen het maar gewoon zelf betalen of doodgaan ofzo?
Ja, inderdaad. Ik geloof dat in ieder geval niet.

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan is het vooral dom dat ze in de persconferentie niet duidelijker zijn dan "het zal zorgvuldig behandeld worden" want met die woorden wel je de suggestie dat het niet vernietigd wordt, en dan krijg je dit soort discussies.
Ja, of juist wel zorgvuldig vernietigd. :P
pi_119418583
quote:
Dat is een erg naieve gedachten. Maar wel een meer menselijke O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_119418612
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:49 schreef gohan16 het volgende:
Denken dat je uit een DNAprofiel iets kan zeggen over een persoon :D

Ze gaan geen wattenstaafjes met cellen bewaren hoor. Alleen het profiel.
Met een DNAprofiel heb je ook inzicht in iemands genen, toch?

Ik denk ik vraag het maar even. :@
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:54:15 #159
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_119418640
quote:

[..]
Dat kan je niet maken, lijkt mij. Dus nee.
Als je winst wilt maken, denk je niet aan 'kan ik niet maken'. Dan is het gewoon 'nee'.
pi_119418650
Tja, ik vind het ook wel een beetje logisch dat bij een levensverzekering de premie hoger wordt als je een ernstige ziekte hebt. En rokers mogen van mij best meer premie betalen aan zorgverzekering ja, dat vind ik ook niet zo gek.
Maar dat mensen straks dankzij opgeslagen DNA als ze ziek zijn geen zorgverzekering meer kunnen afsluiten vind ik onmenselijk en ver gezocht. Denk dat dit ook in strijd is met bepaalde rechten. Dat kan niet zomaar, echt niet.
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:55:20 #161
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119418662
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

het profiel is vooralsnog beperkt geloof ik, maar dat wil niet zeggen dat daar geen info uit te halen is en of dat dat met de daadwerkelijke samples die ze genomen hebben in de toekomst wel kan
pi_119418677
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
Tja, ik vind het ook wel een beetje logisch dat bij een levensverzekering de premie hoger wordt als je een ernstige ziekte hebt. En rokers mogen van mij best meer premie betalen aan zorgverzekering ja, dat vind ik ook niet zo gek.
Maar dat mensen straks dankzij opgeslagen DNA als ze ziek zijn geen zorgverzekering meer kunnen afsluiten vind ik onmenselijk en ver gezocht. Denk dat dit ook in strijd is met bepaalde rechten. Dat kan niet zomaar, echt niet.
Nu nog niet, weet jij veel welk bewind hier over tig jaren zal zijn.
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:56:42 #163
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119418688
quote:
niet dat je een ziekte hebt maar dat je een kans hebt om (later) een ziekte te krijgen... dat is net iets anders natuurlijk
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:56:43 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119418690
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:52 schreef Ziba het volgende:

[..]

Geen idee van. Maar het lijkt mij echt ontzettend sterk (en ook gemeen en oneerlijk) om dat te realiseren. In mijn ogen kan dat niet en ik denk ook dat het nooit zover komt.

[..]

Ja, inderdaad. Ik geloof dat in ieder geval niet.

[..]

Ja, of juist wel zorgvuldig vernietigd. :P
Nou toevallig weet ik wel dat de prijs van de risicoverzekering op het leven van mijn rokende partner 2 keer zo hoog is als op mijn leven, en ik rook langer dan 2 jaar niet.
Wij schelen 2 weken in leeftijd, dus dat maakt het verschil ook niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:56:49 #165
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_119418693
Als ik de politie was zou ik die lustmoorden uit de jaren 90 in de stad Groningen nu ook weer eens tegen het licht houden. Er zijn er nog diverse niet opgelost. Het is slechts een half uurtje rijden voor deze boer.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_119418702
quote:
Zover zal het wel niet komen, maar aanvullende verzekeringen en levensverzekeringen hoeven niet te worden verstrekt door een verzekeraar. Die kunnen ze dan dus ook domweg weigeren op grond van je DNA-profiel (als ze daar beschikking over hebben).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_119418709
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:56 schreef Re het volgende:

[..]

niet dat je een ziekte hebt maar dat je een kans hebt om (later) een ziekte te krijgen... dat is net iets anders natuurlijk
Dan alsnog kan het niet zomaar dat je dan bepaalde rechten worden afgenomen.
pi_119418716
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:56 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Als ik de politie was zou ik die lustmoorden uit de jaren 90 in de stad Groningen nu ook weer eens tegen het licht houden. Er zijn er nog diverse niet opgelost. Het is slechts een half uurtje rijden voor deze boer.
Interessant!
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:58:37 #169
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119418735
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:57 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

probeer eens een hypotheek te krijgen met een slecht profiel, banken zijn wel gek natuurlijk
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:58:52 #170
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119418742
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Uit het DNA zelf kan je idd specifiek testen naar bepaalde genen. Een DNA profiel is een soort streepjescode die gemaakt wordt vanuit het DNA. In dit soort zaken wordt gekeken of die streepjescodes overeenkomen.

Zoals je al begrijpt kan je uit zo'n streepjescode geen genetische info halen.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:59:25 #171
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119418751
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:58 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Interessant!
of gewoon de hele database van dit onderzoek nog een keertje gebruiken, waarom niet, toch?
pi_119418752
quote:
4s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:41 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Het zal niet de eerste keer zijn dat dat niet gebeurd. En daar moet ik maar op vertrouwen? Wat een drogreden om dit goed te keuren.
Er zijn er meerdere die in jouw trant reageren, maar jij chargeert het meest vandaar dat ik nu op jouw reageer.

Uiteraard worden er nu ook onschuldigen veroordeeld. Maar dit zal niet puur en alleen om het DNA onderdeel van het bewijs gaan. Dan zijn er meer zaken die verband houden met het delict. Denk dan ook niet dat er door DNA onderzoek verhoudingsgewijs meer onschuldigen veroordeeld worden.

Ik vind het daarom een drogreden om DNA-onderzoek niet goed te keuren. Het kan een bijdrage leveren aan het oplossen van een delict. En wat mij betreft is elke bijdrage dan welkom, ook DNA-onderzoek. En uiteraard zal er ook zorgvuldig met het DNA materiaal omgegaan moeten worden.
  dinsdag 20 november 2012 @ 11:01:45 #173
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_119418809
Is het geen discussie 'privacy' tegenover 'maatschappelijk belang'?

Privacy is belangrijk vanwege mogelijk misbruik van gegevens, maatschappelijk belang vanwege de onrust in de samenleving door ernstige delicten die niet kunnen worden opgelost.
  dinsdag 20 november 2012 @ 11:01:56 #174
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119418815
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:58 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Uit het DNA zelf kan je idd specifiek testen naar bepaalde genen. Een DNA profiel is een soort streepjescode die gemaakt wordt vanuit het DNA. In dit soort zaken wordt gekeken of die streepjescodes overeenkomen.

Zoals je al begrijpt kan je uit zo'n streepjescode geen genetische info halen.
oh zeker wel, ik kan best zien dat je bijvoorbeeld een afwijkende ziekte hebt hoor, of een mutatie ergens waarvan we weten dat het zichtbaar is in het profiel, al is er op het y-chromosoom niet al te veel te zien nee. Maar daarnaast is dit gewoon een eerste stap richting profilering
pi_119418818
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:59 schreef Montagui het volgende:

Er zijn er meerdere die in jouw trant reageren, maar jij chargeert het meest vandaar dat ik nu op jouw reageer.

Uiteraard worden er nu ook onschuldigen veroordeeld. Maar dit zal niet puur en alleen om het DNA onderdeel van het bewijs gaan. Dan zijn er meer zaken die verband houden met het delict. Denk dan ook niet dat er door DNA onderzoek verhoudingsgewijs meer onschuldigen veroordeeld worden.

Ik vind het daarom een drogreden om DNA-onderzoek niet goed te keuren. Het kan een bijdrage leveren aan het oplossen van een delict. En wat mij betreft is elke bijdrage dan welkom, ook DNA-onderzoek. En uiteraard zal er ook zorgvuldig met het DNA materiaal omgegaan moeten worden.
Er is niets mis met DNA onderzoek, maar wel met structureel verzamelen en bewaren van DNA profielen.
pi_119418881
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:01 schreef Boca_Raton het volgende:
Is het geen discussie 'privacy' tegenover 'maatschappelijk belang'?

Privacy is belangrijk vanwege mogelijk misbruik van gegevens, maatschappelijk belang vanwege de onrust in de samenleving door ernstige delicten die niet kunnen worden opgelost.
Klopt, dat is het altijd.
Net als toen met die vingerafdrukken, die ik helaas wel heb afgegeven.
  dinsdag 20 november 2012 @ 11:15:05 #177
52357 Lambiekje
pi_119419099
quote:

[..]

klonen
pi_119419118
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:15 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

klonen
Spannend. *O*
  dinsdag 20 november 2012 @ 11:16:04 #179
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_119419126
quote:

[..]

het is nu al zo dat je niet meteen altijd in aanmerking komt voor bepaalde aanvullende verzekeringen
  dinsdag 20 november 2012 @ 11:22:41 #180
3542 Gia
User under construction
pi_119419252
Maar goed, ervan uitgaande dat ie het gedaan heeft, mag hij dan nog ooit vrij rondlopen?
Vraag me ook af of hij, met zo'n stoornis, niet al meer op zijn kerfstok zou hebben.

1x verkrachting en moord en 1x joyriding in 13 jaar tijd.....
pi_119419297
Toch blijf ik het een vreemd verhaal vinden dat ze destijds nooit in het AZC zijn geweest voor onderzoek.
De toenmalige directrice heeft ook nooit willen reageren, terwijl wel bekend is dat er veel
duistere praktijken plaats vonden binnen het asielzoekerscentrum.

Straks doet blijken dat er op een of andere wijze een 2e persoon bij betrokken is geweest..

Wat hebben ze veel steken laten vallen in deze zaak.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_119419414
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:24 schreef Miam het volgende:
Toch blijf ik het een vreemd verhaal vinden dat ze destijds nooit in het AZC zijn geweest voor onderzoek.
De toenmalige directrice heeft ook nooit willen reageren, terwijl wel bekend is dat er veel

Straks doet blijken dat er op een of andere wijze een 2e persoon bij betrokken is geweest..

Hou eens op te wijzen naar dat AZC. Ze hadden er niets mee te maken, dat bleek al uit het DNA en is nu ook bevestigd. Ben je er bij geweest, dat je weet wat er allemaal is gedaan? zo nee, dan kan je ook niet oordelen of ze veel steken hebben laten vallen. Die uitspraken zijn enkel gebaseerd op onderbuik gevoelens en wat anderen zeggen "meepraten".

Het bemoei met dat onderzoek, heeft het onderzoek meer slecht dan goed gedaan. Door de inwoners werd de recherche gedwongen (met eieren) om naar het AZC te kijken. Daardoor zijn ze finaal op het verkeerde spoor gebracht. Wat daarna weer de schuld was van de recherche.
pi_119419437
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:22 schreef Gia het volgende:
Maar goed, ervan uitgaande dat ie het gedaan heeft, mag hij dan nog ooit vrij rondlopen?
Dat kan je nu nog niet zeggen vind ik, er is te weinig bekend over het motief en omstandigheden van de dader.

quote:
Vraag me ook af of hij, met zo'n stoornis, niet al meer op zijn kerfstok zou hebben.

Beetje voorbarig om de verkrachting en moord te linken aan een stoornis die hij mogelijk heeft en waarvan onbekend is of hij er al veel langer last van had.
pi_119419456
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:22 schreef Gia het volgende:

Levenslang voor een enkelvoudige moord wordt niet opgelegd, dus of hij als hij schuldig is nog buiten komt hangt af van de ernst van zijn stoornis en dus de duur van de eventuele tbs.
pi_119419466
quote:

Zijn ze wel
pi_119419488
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:57 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Och, rechten zijn gebaseerd op wetten en wetten pas je heel makkelijk aan hoor.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_119419499
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:59 schreef Re het volgende:

[..]

of gewoon de hele database van dit onderzoek nog een keertje gebruiken, waarom niet, toch?
Ehhmmm, daarvoor hebben deze mensen hun DNA niet afgestaan. Het ging alleen om dit onderzoek en daarna wordt het vernietigd. Als ze deze database nog een keer gebruiken dan is dit ook meteen de laatste keer dat zo'n soort onderzoek plaats zal vinden.
pi_119419593
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:28 schreef -Strawberry- het volgende:

Beetje voorbarig om de verkrachting en moord te linken aan een stoornis die hij mogelijk heeft en waarvan onbekend is of hij er al veel langer last van had.

Er vanuit gaande dat er een proces komt, zal dit hoogstwaarschijnlijk wel door de verdediging worden aangevoerd.
  dinsdag 20 november 2012 @ 11:33:14 #189
208890 June.
Seriously?
pi_119419619
quote:

[..]

Het gebeurd al in mindere mate in de VS. Als je daar bijvoorbeeld diabetes hebt (suikerziekte) dan krijg je al geen verzekering meer.
Shine bright like a diamond.
pi_119419731
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:32 schreef Hou-m-Nat het volgende:

[..]

Er vanuit gaande dat er een proces komt, zal dit hoogstwaarschijnlijk wel door de verdediging worden aangevoerd.
Dat kan natuurlijk wel, maar het is afwachten wat daar uit komt.
pi_119419741
quote:

Theoretisch zou dat kunnen. Hij verkracht haar, iemand anders vermoord haar....of nog zieker, als het andersom zou zijn....

Maar ik vind een 2e persoon eigenlijk niet logisch.

Gelet op zijn eventuele stoornis (mocht dat waar zijn) vind ik de reactie van een andere user (B.R. Oekhoest) over de lustmoorden in Groningen een stuk interessanter.
pi_119419776
Schijnt dat hij bij het afgeven van zijn DNA al bekend heeft de moord gepleegd te hebben.
  Redactie Frontpage dinsdag 20 november 2012 @ 11:37:39 #193
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_119419795
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:37 schreef VMSDKR het volgende:
Schijnt dat hij bij het afgeven van zijn DNA al bekend heeft de moord gepleegd te hebben.
:? Bron?
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_119419798
quote:

Wtf.

En misschien was Beatrix er wel bij. :{ Bizar dat mensen altijd van alles denken en mensen moeten beschuldigen.
pi_119419810
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:36 schreef Montagui het volgende:

[..]

Theoretisch zou dat kunnen. Hij verkracht haar, iemand anders vermoord haar....of nog zieker, als het andersom zou zijn....

Gelet op zijn eventuele stoornis (mocht dat waar zijn) vind ik de reactie van een andere user over de lustmoorden in Groningen een stuk interessanter.
Welke moorden zijn dit? Iemand meer info hierover?
pi_119419815
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:37 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Even zoeken hoor
pi_119419818
quote:

[..]

Ja, was op tv.
pi_119419843
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:36 schreef Montagui het volgende:

[..]

Gelet op zijn eventuele stoornis (mocht dat waar zijn) vind ik de reactie van een andere user over de lustmoorden in Groningen een stuk interessanter.
Ja, hij verkracht haar midden in een weiland, daarna komt er nog iemand langs die zonder enig spoor achter te laten het weiland in loopt, goh daar ligt een meisje, nou dan zal ik haar maar even vermoorden, heel logisch idd, dat de politie daar nog niet aan gedacht heeft!
know'm sayin?
word? word.
pi_119419849
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:37 schreef VMSDKR het volgende:
Zeker en vast, daarom dat het bijna een week duurde na de positieve DNA identificatie welke een maand na het afnemen plaatsvond hij pas opgepakt is
pi_119419878
quote:

[..]

Gister bij EenVandaag melde de reporter ter plekke dat het verhaal ging dat hij toen ze hem DNA afnamen zou hebben gezegd: 'Ik ben de moordenaar'.
know'm sayin?
word? word.
  Redactie Frontpage dinsdag 20 november 2012 @ 11:40:45 #201
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_119419909
Dan geloof ik er weinig van :N
With four other people
And aliens
pi_119419910
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:40 schreef alors het volgende:

[..]

Gister bij EenVandaag melde de reporter ter plekke dat het verhaal ging dat hij toen ze hem DNA afnamen zou hebben gezegd: 'Ik ben de moordenaar'.
'het verhaal ging'

Niet betrouwbaar dus als mensen daar achteraf mee komen.
pi_119419916
quote:

[..]

Kan het zo gauw ff niet vinden, maar andere users hebben het al gevonden zie ik.
pi_119419920
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:40 schreef alors het volgende:

[..]

Ja er gaan allemaal verhalen, de ene nog sterker dan de ander. Nergens is dat bevestigd of wat. Zoveel onzin wat er wordt gesproken.
  Redactie Frontpage dinsdag 20 november 2012 @ 11:41:30 #205
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_119419941
Als dat gezegd zou zijn, dan zou dat toch wel meteen in het nieuws zijn gekomen? Lijkt me echt heel stug dat dat waar is :)
With four other people
And aliens
pi_119419966
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:41 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja er gaan allemaal verhalen, de ene nog sterker dan de ander. Nergens is dat bevestigd of wat. Zoveel onzin wat er wordt gesproken.
Toch klinkt dit niet heel vreemd, misschien was hij er na 13 jaar wel zat van en wou hij er gewoon een eind aan maken? De meeste verhalen zetten Jasper S. in een nog slechter daglicht, maar dit klinkt wel plausibel.
pi_119419969
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:40 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

'het verhaal ging'

Niet betrouwbaar dus als mensen daar achteraf mee komen.
Misschien deden mensen het toen als een grap af, je weet niet in wat voor sfeer zo'n opmerking is gemaakt. En als dit dan uitkomt zou het kunnen zijn dat die mensen opeens denken, wtf het was geen grap. Nouja slechts een scenario dus.
know'm sayin?
word? word.
pi_119419985
Hij zou het gekscherend gezegd kunnen hebben "als een dolletje". Alleen is dat zo misplaatst in die regio dat ik me dat niet kan voorstellen.
pi_119419988
quote:

[..]

Dit gebeurt nu toch al? Iemand die ik ken kan zich laten testen op het borstkanker gen. Als je dat gen dan blijkt te hebben kan je een levensverzekering, hypotheek e.d. wel vergeten. Hetzelfde gaat voor Huntington disease.
pi_119420007
quote:

De daders waren een blanke boer een donkere bosneger, right. :')
pi_119420081
Je weet ook eigenlijk vrij weinig over de moord. Het gevonden sperma is dus van Jasper S., zoveel is duidelijk. Maar voor hetzelfde geld heeft Marianne op al dan niet vrijwillige wijze eerder die avond sex met Jasper S. gehad en is ze op de terugweg op de fiets naar huis door een ander vermoord?

In dat geval is ook te verklaren waarom Jasper S. DNA zou afstaan, hij zou dan zeker weten dat hij in ieder geval niet de moordenaar is.

Niet dat ik hier in geloof, maar het zóu kunnen, in theorie, toch?
pi_119420110
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:45 schreef VMSDKR het volgende:
Je weet ook eigenlijk vrij weinig over de moord. Het gevonden sperma is dus van Jasper S., zoveel is duidelijk. Maar voor hetzelfde geld heeft Marianne op al dan niet vrijwillige wijze eerder die avond sex met Jasper S. gehad en is ze op de terugweg op de fiets naar huis door een ander vermoord?

In dat geval is ook te verklaren waarom Jasper S. DNA zou afstaan, hij zou dan zeker weten dat hij in ieder geval niet de moordenaar is.

Zou heel goed kunnen. Verklaart ook de aansteker. Ik snap ook niet dat iedereen die optie afschrijft gezien het geringe bewijs. 'hij heeft een stoornis, had seks met haar, ondanks een totaal geweldloos verleden moet hij het wel zijn!' :')
  dinsdag 20 november 2012 @ 11:46:55 #213
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119420131
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:41 schreef Etcetera het volgende:
Als dat gezegd zou zijn, dan zou dat toch wel meteen in het nieuws zijn gekomen? Lijkt me echt heel stug dat dat waar is :)
ja want dat is een schuldig verklaring en dat had natuurlijk groot nieuws geweest
pi_119420134
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zou heel goed kunnen. Verklaart ook de aansteker.
Ik zit niet zo diep in de zaak, dus weet eigenlijk niks van een aansteker. Zal me eens inlezen vandaag. :7
  dinsdag 20 november 2012 @ 11:47:51 #215
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119420169
quote:

ah, zo ging het omgekeerd bij de Puttense moordzaak geloof ik...
pi_119420170
quote:

Nee, het was een lustmoord. Ze is door dezelfde persoon verkracht als dat ze was vermoord.
Ze is gevonden liggend op haar buik, met haar handen gekneveld. Ze was anaal en vaginaal verkracht, gewurgd en keel doorgesneden met een spoor van sperma over haar naakte lichaam.
Arme meid.
pi_119420196
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:47 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nee, het was een lustmoord. Ze is door dezelfde persoon verkracht als dat ze was vermoord.
Ze is gevonden liggend op haar buik, met haar handen gekneveld. Ze was anaal en vaginaal verkracht, gewurgd en keel doorgesneden met een spoor van sperma over haar naakte lichaam.
Arme meid.
Als dat zo is dan haalt dat de door mij geschetste theorie helemaal onderuit ja.
pi_119420241
quote:

Zou kunnen maar dan zijn technische details belangrijk. Is er ook sperma op het slipje of gras gevonden? Denk dat niemand behalve justitie daar inzicht in heeft.
pi_119420276
Ik hoop eigenlijk dat ze eerst is vermoord en daarna verkracht, maar ik ben bang van niet ;(
pi_119420315
quote:

[..]

Zou heel goed kunnen. Verklaart ook de aansteker. Ik snap ook niet dat iedereen die optie afschrijft gezien het geringe bewijs. 'hij heeft een stoornis, had seks met haar, ondanks een totaal geweldloos verleden moet hij het wel zijn!' :')
Sperma is op meerdere plaatsen van haar lichaam gevonden. Dus na die seks heeft ze niet even een douche genomen ofzo. En is meteen gaan feesten met haar vrienden. Apart dan. :D

Maar ff serieus. Volgens mij is d'r zelfs een tijdstip e.d vastgesteld.
pi_119420344
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:50 schreef Tchock het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat ze eerst is vermoord en daarna verkracht, maar ik ben bang van niet ;(
Voor het eerst dat ik hoop dat een dader een necrofiel is. :@
pi_119420387
Als je niet weet hoe het is gegaan, kijk dan even die meest recente aflevering van Peter R terug. Het staat vast dat ze is verkracht, haar kleren zijn stuk gesneden, ze is vastgebonden en gewurgd met haar eigen bh.

know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 20 november 2012 @ 11:55:32 #223
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_119420422
:X

de arme meid..... ;(
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_119420427
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:54 schreef alors het volgende:
Als je niet weet hoe het is gegaan, kijk dan even die meest recente aflevering van Peter R terug. Het staat vast dat ze is verkracht, haar kleren zijn stuk gesneden, ze is vastgebonden en gewurgd met haar eigen bh.

Die wondjes op haar been waar weinig bloed uit kwam vind ik zo naar. Zou ze dan toch al overleden zijn voordat hij haar verkrachtte?
pi_119420433
Via google afbeeldingen kun je ook een computeranimatie vinden van hoe haar lichaam uitzag toen ze werd gevonden. Ik heb er wel slecht van geslapen, wist niet dat het zo gruwelijk was.
  Redactie Frontpage dinsdag 20 november 2012 @ 11:58:45 #226
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_119420524
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:54 schreef alors het volgende:

quote:
15s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
Via google afbeeldingen kun je ook een computeranimatie vinden van hoe haar lichaam uitzag toen ze werd gevonden. Ik heb er wel slecht van geslapen, wist niet dat het zo gruwelijk was.
Ik heb me ook nog nooit beseft hoe erg ze was toegetakeld. Ik zit nu op m'n werk, dus het filmpje van Peter R. ga ik nu niet kijken. Beetje nieuwsartikelen gezocht, maar ik lees ook nergens over hóé ze is gevonden. Misschien maar goed ook....

Ik snap nu ook ineens waarom mijn ouders er lichtelijk op tegen waren dat ik 's avonds/'s nachts alleen op pad moest, om wat voor reden dan ook.
With four other people
And aliens
pi_119420526
quote:

[..]

Maa jij hebt je niet ingelezen.
pi_119420568
quote:
Hij wel, de rest van Nederland niet. Er draaien wel vaker onschuldige mensen de bak in. Ik zie dat dus niet als een goede reden. Moordenaar of niet, je komt als hoofdverdachte in de media, of zelfs als dader. Dat wil je niet.
pi_119420807
quote:
Marianne lag op haar buik, maar haar T-shirt was aan de voorkant opengesneden. Zij is twee maal verkracht (vaginaal en anaal). Het gras rond haar lichaam vertoont geen sporen van een worsteling, zelfs niet van het feit dat ze zich moet hebben omgedraaid van haar rug op haar buik. Haar hals was doorgesneden, maar er lag geen bloedplas. Haar mond was vrij, maar niemand heeft haar horen gillen. Alles wijst er op dat dit weiland niet de plaats van het delict was! Het lichaam moet daar na het misdrijf zijn neergelegd.
Boeiend. Rest van het stuk ook, en hier ook die animatie te zien (die ik trouwens verre van gruwelijk vind, dat terzijde)

http://www.boublog.nl/25/(...)en-de-plaats-delict/
pi_119420895
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:58 schreef Ziba het volgende:

[..]

Maa jij hebt je niet ingelezen.
De verhalen lopen in de media zo uit elkaar dat ik liever een slag om de arm hou.
pi_119420927
Mooi dat ie is opgepakt.
pi_119420953
quote:

Het zou zeker kunnen in theorie, alleen geloof ik niet dat het zo gegaan is in de praktijk. Daarom is puur een DNA-match echter niet voldoende voor een veroordeling. Lijkt me ook wel verschrikkelijk als het echt zo is gegaan; ik zou als verdachte dan echt de wanhoop nabij zijn.

Maar goed, nogmaals; ik ga er gewoon vanuit dat de verkracht in dit geval ook de moordenaar is.
PWBF
pi_119420998
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Boeiend. Rest van het stuk ook, en hier ook die animatie te zien (die ik trouwens verre van gruwelijk vind, dat terzijde)

http://www.boublog.nl/25/(...)en-de-plaats-delict/
Ziet er niet gruwelijk uit. Maar in het echt moet 't wel gruwelijk zijn geweest om te zien.

En mee te maken. Ziek persoon die dit heeft gedaan.
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:13:05 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119421011
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:28 schreef Patroon het volgende:

[..]

Hou eens op te wijzen naar dat AZC. Ze hadden er niets mee te maken, dat bleek al uit het DNA en is nu ook bevestigd. Ben je er bij geweest, dat je weet wat er allemaal is gedaan? zo nee, dan kan je ook niet oordelen of ze veel steken hebben laten vallen. Die uitspraken zijn enkel gebaseerd op onderbuik gevoelens en wat anderen zeggen "meepraten".

Het bemoei met dat onderzoek, heeft het onderzoek meer slecht dan goed gedaan. Door de inwoners werd de recherche gedwongen (met eieren) om naar het AZC te kijken. Daardoor zijn ze finaal op het verkeerde spoor gebracht. Wat daarna weer de schuld was van de recherche.
Overigens lijkt het me in dat licht wel interessant om te weten in hoeverre de verdachte van nu destijds aanjager van de hetze was, als hij werkelijk zo ongeveer vooraan stond met eieren gooien, dan heb ik eerder het vermoeden dat hij dondersgoed weet wat hij gedaan heeft en dat hij min of meer zijn best gedaan heeft om het op een niet-westerse moord te laten lijken.

Want het is wel makkelijk om de zaak nu te beoordelen met de algemene kennis over DNA, maar wat wist de gemiddelde Nederlander in 1999 over DNA? Eigenlijk vooral dat het niet zoveel uitmaakte als het op een lijk gevonden werd, want zodra justitie een geschikte verdachte had (of twee) dan verzonnen ze wel een sleeptheorie om de aanwezigheid van sperma van een ander te verklaren.

Wetende dat hij dat kon weten, en wellicht een behoorlijke afkeer hebbend van het AZC, zou het zomaar kunnen zijn dat hij haar niet alleen na het wurgen expres in de hals gestoken heeft, als "aanwijzing" in een bepaalde richting, maar ook dat zijn activiteiten bij de hetze tegen het AZC omtrent deze moordzaak onderdeel waren van zijn afleidingsmanoeuvre.

Zodat ze wederom een "geschikte" verdachte aan een moord konden koppelen, en het gevonden sperma als niet van belang terzijde zouden schuiven.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119421020
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het zou zeker kunnen. Daarom is puur een DNA-match ook niet voldoende voor een veroordeling. Lijkt me ook wel verschrikkelijk als het echt zo is gegaan; ik zou als verdachte dan echt de wanhoop nabij zijn.
Al moet ik wel zeggen dat het heel erg dom is geweest niet meteen naar de politie te gaan als hij inderdaad de moordenaar niet is.
pi_119421076
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:12 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ziet er niet gruwelijk uit. Maar in het echt moet 't wel gruwelijk zijn geweest om te zien.

En mee te maken. Ziek persoon die dit heeft gedaan.
Ja, heel erg. Deze zaak grijpt me ook veel meer aan dan andere, weet niet waarom :{ Maar van die animatie lig ik niet wakker :P
pi_119421078
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

Al moet ik wel zeggen dat het heel erg dom is geweest niet meteen naar de politie te gaan als hij inderdaad de moordenaar niet is.
Ja en nee, daar heb ik ook over nagedacht. DNA techniek was destijds nog niet zo ver als nu. Wist die boer veel dat ze daar 13 jaar later zo achter zouden komen. Mocht het echt zo gegaan zijn (wat ik niet geloof, maar toch), dan zou ik het wellicht ook stilhouden omdat je jezelf ook verdacht maakt.
PWBF
pi_119421082
Als de verdachte ten goede trouw was geweest, had hij wel direct naar de politie gestapt met de mededeling dat hij vrijwillige sex met haar had gehad of alleen had verkracht en niet vermoord. Dat laatste klinkt vreemd, maar hij zou er in die situatie alle belang bij hebben dat hij niet als moordverdachte zou worden gezien. Gezien hij geen kik heeft gegeven, is het voorstelbaar en plausibel dat hij meer op zijn kerfstok heeft.
pi_119421093
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

Tsja vrouw, kids biecht dan een langdurige affaire (mede dankzij aansteker) met een 16-jarige maar eens op.
pi_119421118
Ik ben erg benieuwd of en wanneer hij gaat bekennen.
PWBF
pi_119421197
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:15 schreef tammepiet het volgende:

[..]

Tsja vrouw, kids biecht dan een langdurige affaire (mede dankzij aansteker) met een 16-jarige maar eens op.
??? Dat zegt toch niks, kan ze net zo goed die avond stappen of tijdens het roken vlak voor het incident hebben gekregen. Dat is zelfs waarschijnlijk want vrienden hadden haar er niet eerder mee gezien.
know'm sayin?
word? word.
pi_119421228
quote:

He sperma is op haar lichaam gevonden, maar niet op haar kleding. Niet in haar lichaam, als ik het goed begrijp. Bovendien was ze met o.a. haar vriend uit, seks hebben met iemand anders nadat je afscheid hebt genomen is logischer dan als hij nog bij je is.
  Moderator dinsdag 20 november 2012 @ 12:20:20 #244
8781 crew  Frutsel
pi_119421247
Klopt het verhaal dat hij bij het afnemen van de DNA test tegen de persoon die de test afnam had gezegd "ik ben de moordenaar"?

Of is dat een gerucht/fabeltje? Een collega zei dat vanochtend
(Ben er ff een paar dagen uit geweest en alleen de teletekstberichten gelezen)
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:20:52 #245
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119421262
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_119421266
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:20 schreef Frutsel het volgende:
Klopt het verhaal dat hij bij het afnemen van de DNA test tegen de persoon die de test afnam had gezegd "ik ben de moordenaar"?

Typisch dorpsgerucht.
  Moderator dinsdag 20 november 2012 @ 12:21:09 #247
8781 crew  Frutsel
pi_119421274
quote:
Verdachte Vaatstra-zaak kiest Jan Vlug als raadsman

(Novum) - Advocaat Jan Vlug verdedigt de man die maandag na een dna-match werd aangehouden voor de moord op Marianne Vaatstra. Dat bevestigt een medewerker van zijn kantoor.

Ze kon berichten dat Vlug de beperkingen waarin de verdachte, Jasper S., vastzit zo snel mogelijk wil opheffen niet bevestigen. De beperkingen houden in dat de 45-jarige S. alleen contact mag hebben met zijn advocaat.

De verdachte had eerder aangeklopt bij het advocatenkantoor van de gebroeders Anker in Leeuwarden. Het kantoor stond eerder de ouders van Vaatstra bij en weigerde de verdachte daarom.

Vervolgens kreeg S. advocaat Bert de Boer uit Sneek toegewezen, bevestigt een medewerker van diens kantoor. S. koos er echter voor om over te stappen naar Vlug.

Maandag werd bekend dat de 45-jarige Jasper S. uit Oudwoude is opgepakt in de zaak. In het grootschalige dna-onderzoek dat werd gedaan onder achtduizend mannen leverde zijn dna een match op. De destijds 16-jarige Vaatstra werd in 1999 verkracht en vermoord. Justitie heeft benadrukt dat een dna-match niet betekent dat de man schuldig is.

Vlug was eerder advocaat van Michael de Jong, die in de Deventer moordzaak bekend werd als 'de klusjesman'. Ook stond hij drie leidinggevenden van de Twentse politie bij die de Vuurwerkramp in Enschede onderzochten. Zij werden door een andere advocaat beschuldigd van het achterhouden van belangrijke stukken, waarna zij aangifte van smaad deden.
pi_119421277
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:20 schreef Frutsel het volgende:

Heeft je collega vast op Twitter gelezen...

En volgens Twitter is ook Justin Bieber dood...
PWBF
pi_119421312
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:39 schreef alors het volgende:

[..]

Ja, hij verkracht haar midden in een weiland, daarna komt er nog iemand langs die zonder enig spoor achter te laten het weiland in loopt, goh daar ligt een meisje, nou dan zal ik haar maar even vermoorden, heel logisch idd, dat de politie daar nog niet aan gedacht heeft!
Hij vloog.

quote:
Jan Vlug advocaat moordverdachte Vaatstra

DEVENTER – Jasper S., verdacht van de verkrachting van en moord op Marianne Vaatstra in 1999, heeft een advocaat. Het gaat om de Deventer raadsman Jan Vlug. Vlug was eerder onder meer advocaat van de klusjesman uit de Deventer moordzaak.

Aanvankelijk kreeg S. de Sneker advocaat Bert de Boer toegewezen. Een verzoek van de verdachte om juridische bijstand werd door het bekende Friese advocatenkantoor Anker&Anker afgewezen. Reden daarvoor is dat Hans en Wim Anker enkele maanden na het overlijden van Marianne Vaatstra haar ouders hebben bijgestaan. ‘Om die reden achten wij ons thans niet vrij om bijstand te verlenen aan de aangehouden verdachte.’ Advocaat Jan Vlug uit Deventer heeft met name bekendheid gekregen als de raadsman van de zogenoemde ‘klusjesman’ in de Deventer moordzaak. Vlug gaat nu Jasper S. verdedigen, die wordt verdacht van de verkrachting van en de moord op Marianne Vaatstra.

Jan Vlug ontfermde zich eerder met succes over ‘klusjesman’ Michaël de J., toen hij door opiniepeiler Maurice de Hond en een groep medestanders van hem als ‘werkelijke dader’ van de veelbesproken Deventer moordzaak werd aangewezen. Voor deze moord op weduwe Jacqueline Wittenberg uit Deventer in 1999 is echter Ernest Louwes veroordeeld. Uiteindelijk werd De Hond wegens smaad en laster tegen De J. veroordeeld tot twee maanden voorwaardelijke celstraf, omdat hij de klusjesman onterecht herhaaldelijk publiekelijk had neergezet als dader van de moord op Wittenberg. Vlug verdedigde ook de hoofdverdachte in het proces over de huurmoord op de Apeldoornse zakenman Gert Nijkamp. Die werd op 21 juni 2007 op klaarlichte dag bij de school van zijn zoontje doodgeschoten. Vlug stond schutter Angelo M. bij. Die werd in mei dit jaar in hoger beroep veroordeeld tot 18 jaar gevangenisstraf. Vlug is sinds 1991 advocaat. Hij studeerde rechtsgeleerdheid aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Vlug werd op 31 maart 1965 geboren in Zaltbommel. De raadsman is ook gastdocent aan de Politieacademie. Jan Vlug maakt deel uit van het advocatenkantoor Vlug Huisman Maarsingh Strafpleiters. Deze onderneming neemt alleen strafzaken aan.
http://www.destentor.nl/r(...)rdachte-Vaatstra.ece

Jan Vlug is ooit gehackt door de complotters.
Leuk nieuws voor Maurice de Hond, Wim Dankbaar en Andre Vergeer. _O_

Moderator dinsdag 20 november 2012 @ 12:23:25 #250
8781 crew  Frutsel
pi_119421337
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Heeft je collega vast op Twitter gelezen...
Nee dat heeft ie niet. :P
Dat van Bieber is dan wel weer jammer :{ :')
pi_119421339
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:15 schreef Chooselife het volgende:
Als de verdachte ten goede trouw was geweest, had hij wel direct naar de politie gestapt met de mededeling dat hij vrijwillige sex met haar had gehad of alleen had verkracht en niet vermoord. Dat laatste klinkt vreemd, maar hij zou er in die situatie alle belang bij hebben dat hij niet als moordverdachte zou worden gezien. Gezien hij geen kik heeft gegeven, is het voorstelbaar en plausibel dat hij meer op zijn kerfstok heeft.
De kans was ook aanwezig dat de zaak niet zou worden opgelost, daar sta je dan met je bekentenis voor verkrachting terwijl je ook vrijuit had kunnen gaan.
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:23:51 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119421353
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:20 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Typisch dorpsgerucht.
Wat niet automatisch betekent dat het niet waar is....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119421389
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:16 schreef Nielsch het volgende:
Ik ben erg benieuwd of en wanneer hij gaat bekennen.
Misschien heeft hij al bekend.
pi_119421396
Godverdomme, ik erger me dood aan mensen die het topic niet lezen en bepaalde dingen duizend keer vragen, herhalen of met onzinverhalen aankomen.

Lees. :') En houd je anders stil.
pi_119421416
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:25 schreef Ziba het volgende:
Godverdomme, ik erger me dood aan mensen die het topic niet lezen en bepaalde dingen duizend keer vragen, herhalen of met onzinverhalen aankomen.

Is er al een verdachte?
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:26:31 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119421420
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:23 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Nee dat heeft ie niet. :P
Dat van Bieber is dan wel weer jammer :{ :')
Het werd gisteravond in EenVandaag gezegd dat het verhaal rondging dat hij bij het afnemen van het wangslijm zou hebben gezegd "IK ben de moordenaar".

Maar goed, in een dorp wordt een klein verhaal over een muisje in een theekopje al snel een olifant die en hele porseleinkast omver loopt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:27:37 #257
131603 Afwazig
Serious business
pi_119421443
Bah als je terug leest wat er allemaal met dat meisje is gebeurd die nacht... verschrikkelijk.
pi_119421455
quote:

Wie gaat er nou 9 topics nalezen?
pi_119421531
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:28 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wie gaat er nou 9 topics nalezen?
In ieder topic staat weer hetzelfde qua feiten. Niet moeilijk medunkt
pi_119421577
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:30 schreef Ziba het volgende:

[..]

In ieder topic staat weer hetzelfde qua feiten. Niet moeilijk medunkt
Misschien is het dan beter om die feiten in de OP te zetten, want ik snap wel dat mensen niet alles gaan lezen omdat misschien het antwoord op de vraag al ergens genoemd is.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Strawberry- op 20-11-2012 12:40:57 ]
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:34:36 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119421637
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:32 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Misschien is het dan beter om die feiten in de OP te zetten, want ik snap wel dat mensen niet alles gaan lezen, omdat misschien het antwoord op de vraag al ergens genoemd is.
Het lastige daaraan is dat een dorpsroddel geen feit is....
Het kan waar zijn, het kan complete nonsens zijn.

Het kan zijn dat degenen die toen aanwezig waren zich nu de ogen uit de kop schamen dat ze het niet serieus namen, het kan zijn dat die mensen dit verhaal ook voor het eerst horen.

Je weet het niet, en waarschijnlijk zal het nooit bevestigd of ontkend worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119421659
quote:

tis wat...
PWBF
  Moderator dinsdag 20 november 2012 @ 12:37:47 #263
8781 crew  Frutsel
pi_119421737
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het werd gisteravond in EenVandaag gezegd dat het verhaal rondging dat hij bij het afnemen van het wangslijm zou hebben gezegd "IK ben de moordenaar".

Maar goed, in een dorp wordt een klein verhaal over een muisje in een theekopje al snel een olifant die en hele porseleinkast omver loopt.
Ah okay... ik dacht dat hij (collega) het verzonnen had maar tis dus daadwerkelijk ergens genoemd qua gerucht. Thx
  Moderator dinsdag 20 november 2012 @ 12:38:47 #264
8781 crew  Frutsel
pi_119421774
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:32 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Misschien is het dan beter om die feiten in de OP te zetten, want ik snap wel dat mensen niet alles gaan lezen, omdat misschien het antwoord op de vraag al ergens genoemd is.
Mooie taak voor Ziba die schijnbaar van alle feiten op de hoogte is en zich het meeste ergert.
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:41:12 #265
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_119421857
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:38 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Mooie taak voor Ziba die schijnbaar van alle feiten op de hoogte is en zich het meeste ergert.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:41:47 #266
42366 Staal
pi_119421879
Net alsof iedereen niks anders te doen heeft dan 9 topics doorlezen.
Ik moet nog wel eens werken.
Un certain jeune homme
  † In Memoriam † dinsdag 20 november 2012 @ 12:44:31 #267
137949 Disana
pi_119421963
Ik zou het ook fijn vinden als de OP alle bewezen feiten zou bevatten, want niet iedereen weet alles. Hulde aan de poster die zo'n OP wil maken.
pi_119422059
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:41 schreef Staal het volgende:
Net alsof iedereen niks anders te doen heeft dan 9 topics doorlezen.
Ik moet nog wel eens werken.
Het gaat ook niet om de 9 topics. Ik las in 1 topic ook alles bij. Alleen in dit topic staat alles wat in de voorgaande topics ook staat. Lijkt mij echt niet moeilijk.
pi_119422099
Bron

quote:
In 2009 werd hij volgens onbevestigde berichten echter veroordeeld tot een boete en rijontzegging. S. stal na afloop van een vergadering een auto van een collega en reed 100 kilometer per uur waar maximaal 30 was toegestaan. Een psychiater stelde toen een dissociatieve stoornis vast waardoor S. volgens de arts niet wist wat hij deed.
Let op, die wordt straks gewoon ontoerekeningsvatbaar verklaard.
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:50:54 #270
42366 Staal
pi_119422106
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:48 schreef Ziba het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om de 9 topics. Ik las in 1 topic ook alles bij. Alleen in dit topic staat alles wat in de voorgaande topics ook staat. Lijkt mij echt niet moeilijk.
Nu moet je niet gaan terugkrabbelen omdat er nu iets aan moeite aan jou gevraagd wordt. Maak gewoon die OP even.
Als er dan nog iemand iets durft te vragen mag jij die opvangen met een verwijzing naar de OP.
Un certain jeune homme
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:51:36 #271
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119422128
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:50 schreef WhateverWhatever het volgende:
Bron

[..]

en dus?... heeft hij het dan niet gedaan?
pi_119422145
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:50 schreef Staal het volgende:

[..]

Nu moet je niet gaan terugkrabbelen omdat er nu iets aan moeite aan jou gevraagd wordt. Maak gewoon die OP even.
Als er dan nog iemand iets durft te vragen mag jij die opvangen met een verwijzing naar de OP.
Dat zei ik net ook al: lees enkel dit topic door en je weet alles.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 20 november 2012 @ 12:53:15 #273
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_119422169
quote:
Bron

[..]

Maar de politie zei dat ie geen strafblad heeft?
Of kan je een auto stelen zonder dat dat op je strafblad komt?
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:55:00 #274
42366 Staal
pi_119422209
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:52 schreef Ziba het volgende:

[..]

Dat zei ik net ook al: lees enkel dit topic door en je weet alles.
Je hebt wel een grote mond voor iemand die nog vele malen luier is dan mensen die toevallig dit topic ontdekken en ook maar iets durven te vragen.
Un certain jeune homme
pi_119422280
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:55 schreef Staal het volgende:

[..]

Je hebt wel een grote mond voor iemand die nog vele malen luier is dan mensen die toevallig dit topic ontdekken en ook maar iets durven te vragen.
Maak jij de op maar, weet je ook meteen hoe 't zit. Mijn inziens gunstiger.
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:59:41 #276
42366 Staal
pi_119422344
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:57 schreef Ziba het volgende:

[..]

Maak jij de op maar, weet je ook meteen hoe 't zit. Mijn inziens gunstiger.
Ja dag. Ik zit hier niet de hele dag users af te kammen en te blèren dat ik er zo schijtziek van word.
Jij wel. Maar daar hou je vanaf nu dus mee op, begrijp ik. :).

Fijn.
Un certain jeune homme
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:03:39 #277
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_119422478
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:53 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Maar de politie zei dat ie geen strafblad heeft?
Of kan je een auto stelen zonder dat dat op je strafblad komt?
Ja, dat kan uiteraard als het slachtoffer geen aangife doet. Zeker in die dorpjes willen bekenden het nog wel eens op een andere manier oplossen.
pi_119422579
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:59 schreef Staal het volgende:

[..]

Ja dag. Ik zit hier niet de hele dag users af te kammen en te blèren dat ik er zo schijtziek van word.
Jij wel. Maar daar hou je vanaf nu dus mee op, begrijp ik. :).

Fijn.
De Hele dag users afbleren, hm. Nee, ik zeg het weer als ik het vanavond zie. Gewoon desbetreffende topic lezen en je bent bij. Iemand heeft ook al een samenvatting geplaatst van hoe en wat qua de moord hier, zag ik. We'll, mij lijkt het niet moeilijk of teveel gevraagd.
pi_119422618
Ik denk trouwens nav de uitzending van Peter R. gister dat ze elkaar waarschijnlijk wel al konden en in het geheim hadden afgesproken of elkaar zijn tegengekomen bij het plaats delict, zij is toen vrijwillig met hem meegelopen het veld in om wellicht een sigaretje te roken (playboy aansteker die gevonden is in haar zak), ik denk dat hij vervolgens sex met haar wou maar zij niet, toen is hij doorgedraaid en heeft hij haar vermoord.
pi_119422653
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:03 schreef Graslul het volgende:

[..]

Ja, dat kan uiteraard als het slachtoffer geen aangife doet. Zeker in die dorpjes willen bekenden het nog wel eens op een andere manier oplossen.
http://www.waldnet.nl/wn/(...)telijk_joyritje.html

Dat was inderdaad aan de orde.
pi_119422709
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:07 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik denk trouwens nav de uitzending van Peter R. gister dat ze elkaar wel al konden en in het geheim hadden afgesproken bij het plaats delict, zij is toen vrijwillig met hem meegelopen het veld in om wellicht een sigaretje te roken (playboy aansteker die gevonden is in haar zak), ik denk dat hij vervolgens sex met haar wou maar zij niet, toen is hij doorgedraaid en heeft hij haar vermoord.
Grotendeels ook mijn gok! Al neig ik toch meer naar een toevallige ontmoeting.
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:09:55 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119422740
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:44 schreef Disana het volgende:
Ik zou het ook fijn vinden als de OP alle bewezen feiten zou bevatten, want niet iedereen weet alles. Hulde aan de poster die zo'n OP wil maken.
Dat zal voorlopig een discutabele kwestie zijn, want er zijn zelfs mensen die er van overtuigd zijn dat de politie de verkeerde opgepakt heeft, en dat het om bewust geplant DNA zou gaan.... want volgens hen (en Micha Kat) is de Vaatstra-zaak de spil van een verschrikkelijk pedofielen- en misbruiknetwerk, waarbij het AZC, Prins Friso, Joris Demmink en iedereen die de huidige gang van zaken als de juiste gang van zaken erkent, een hoofdrol spelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:12:55 #283
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119422858
quote:
Bron

[..]

De Telegraaf gaat daar al de fout in door te stellen dat de psychiater die stoornis toen vaststelde....

Lees het originele bericht uit 2009 even:

Boete voor nachtelijk 'joyritje'
vrijdag 09 oktober 2009 Leeuwarden

De verdachte zei het vrijdag meerdere malen: 'Dit past niet bij mij'. Toch zat de 42-jarige inwoner van Oudwoude tegenover de politierechter omdat hij in de nacht van 28 oktober was gaan joyriden in de auto van een plaatselijke boer. Dat was niet het enige, de Oudwoudster had gedronken en, toen hij ontdekte dat de politie hem op de hielen zat, had hij het gas diep ingetrapt. Op wegen waar 30 het maximum is, werden snelheden tot 100 kilometer per uur bereikt. De auto's reden 140 over de Lauwersmeerweg.

Dat hij er als een speer vandoor was gegaan, was een combinatie van schaamte en paniek geweest, zei de verdachte. Hij had eerst al een stopteken van de politie genegeerd. Tijdens de achtervolging, trok hij zich niets van de sirene en de zwaailichten van de politie. Uiteindelijk sloeg de auto waar de verdachte in reed af op een rotonde in de Lauwersmeerweg, waarna de man gearresteerd werd. Hij had van tevoren vijf alcoholische consumpties genuttigd, maar dat bleek niet uit de ademtest. Die gaf aan dat het promillage onder de wettelijke grens van 0,5 lag.

De Oudwoudster was die avond bij een vergadering geweest, waar hij een paar borreltjes had genuttigd. Nadat iemand hem thuis had gebracht, kroop hij niet in bed. Hij pakte een fiets, hij wilde een blokje om. 'Ik had zoiets van, ik ga nog niet naar binnen. Ik fietste heerlijk alleen de nacht in', aldus de verdachte. Een stukje verderop, ging hij het erf van een boerderij op. Waarom? Hij wist het niet. 'Het trok', was zijn uitleg. Hij keek even bij de stal en zag een Volkswagen Passat staan, met de sleutels in het contact. Hij stapte in en reed weg.

Opnieuw kon hij niet uitleggen waarom hij dat had gedaan. Hij wilde de auto niet pikken. 'Ik heb altijd het verschil geweten tussen mijn en dijn. Dat ik een auto steel past niet bij mij'. Rijdend richting Kollum kruiste een politieauto zijn pad. Dat was schrikken. Toen pas drong het tot hem door dat hij in de auto van iemand anders reed. Hij wilde snel wegrijden, om de auto ergens neer te zetten en de benen te nemen. Het resultaat was een wilde achtervolging met pittige snelheden. De rit eindigde op een rotonde in de Lauwersmeerweg, waar de Passat door de politiewagen werd aangetikt.

De eigenaar van de VW koestert geen enkele wrok jegens de Oudwoudster. De rechter las een brief voor, waarin de man zich lovend uitlaat. De verdachte staat bekend als 'eerlijk, betrouwbaar en degelijk' en hij verdient volgens de schrijver geen straf of boete. Volgens een door de Oudwoudster geraadpleegde psychiater kan er sprake geweest zijn van een soort van stoornis -'dissociatieve fugue'- waarbij iemand van alles doet, zonder dat hij echt beseft wat hij doet en zonder dat hij zicht heeft op de gevolgen. De officier van justitie wou best aannemen dat de man tijdens het plegen van de feiten enigszins verminderd toerekeningsvatbaar was.

Maar om zover te gaan als de advocate voorstelde -die bepleitte ontslag van alle rechtsvervolging vanwege volledige ontoerekeningsvatbaarheid- wilde de officier niet gaan. Dat vond de rechter ook. Hij volgde het strafvoorstel van de officier door een boete van 750 euro op te leggen, voor het joyriden en het gevaarlijk rijgedrag, plus een rijontzegging van zes maanden. Het rijverbod merkt de verdachte niets van, hij is zijn rijbewijs al ruim een half jaar kwijt geweest.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:15:30 #284
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_119422944
Bijgelezen. w/ Ik ben reuze benieuwd naar de toedracht, ik hoop dan ook dat hij wel wat dingen gaat vertellen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_119423188
Dissociatieve fugue

Hier zou hij aan lijden wat volgens wikipedia voor gaten in het geheugen zorgt vermoedelijk. Het zal me dus niet eens verbazen als hij het hele voorval niet eens herinnert dus dit wordt TBS vermoedelijk.
  † In Memoriam † dinsdag 20 november 2012 @ 13:23:13 #286
137949 Disana
pi_119423230
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:22 schreef DeParo het volgende:
Dissociatieve fugue

Hier zou hij aan lijden wat volgens wikipedia voor gaten in het geheugen zorgt vermoedelijk. Het zal me dus niet eens verbazen als hij het hele voorval niet eens herinnert dus dit wordt TBS vermoedelijk.
Het staat niet vast dat hij daaraan leed. Het wordt als mogelijkheid geopperd voor zijn merkwaardige autodiefstal en dodenrit.
pi_119423233
Beetje voorbarig, Paro.
pi_119423246
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:23 schreef Disana het volgende:

[..]

Het staat niet vast dat hij daaraan leed. Het wordt als mogelijkheid geopperd voor zijn merkwaardige autodiefstal en dodenrit.
Doel je nu op de joyride of op de verkrachting?
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:23:55 #289
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_119423253
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

De Telegraaf gaat daar al de fout in door te stellen dat de psychiater die stoornis toen vaststelde....

Lees het originele bericht uit 2009 even:

....
Je kan er van alles bij bedenken. Zo dacht ik: misschien verklaart het waarom hij beslist uit handen van de politie wilde blijven en als een bezetene reed. En ook, waarom stal hij de auto? Was hij van plan om weer iets bij een meisje te doen? Had hij misschien al vaker in die auto een ritje gemaakt?
heitieh
  † In Memoriam † dinsdag 20 november 2012 @ 13:24:19 #290
137949 Disana
pi_119423275
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:23 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Doel je nu op de joyride of op de verkrachting?
De joyriding met snelheden van 100 per uur.
pi_119423328
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:23 schreef Disana het volgende:

[..]

Tijdens de rechtszaak kwam naar voren dat hij aan een psychische stoornis lijdt volgens De Volkskrant.

http://www.volkskrant.nl/(...)wege-joyriding.dhtml

Ik denk dat het dus wel meer is dan alleen een vermoeden, verder kan een andere complicatie zijn dat hij een soort van meer persoonlijkheden heeft, dus opmerkelijk.
pi_119423348
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:23 schreef Sloggi het volgende:
Beetje voorbarig, Paro.
Valt wel mee toch althans als ik de Volkskrant even lees haha.
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:26:44 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119423366
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:24 schreef Disana het volgende:

[..]

De joyriding met snelheden van 100 per uur.
In een 30-km zone.... op een andere weg werden snelheden van 140 km/u bereikt.

Maar 100 in een 30-km zone is wel zeker een dodenrit.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119423380
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

En hij zat in een gestolen auto overigens.
  † In Memoriam † dinsdag 20 november 2012 @ 13:27:28 #295
137949 Disana
pi_119423381
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:25 schreef DeParo het volgende:

[..]

Tijdens de rechtszaak kwam naar voren dat hij aan een psychische stoornis lijdt volgens De Volkskrant.

Ik denk dat het dus wel meer is dan alleen een vermoeden, verder kan een andere complicatie zijn dat hij een soort van meer persoonlijkheden heeft, dus opmerkelijk.
Er staat

Tijdens de rechtzaak kwam toen naar voren dat de man mogelijk last zou hebben van een psychische stoornis'.

Het staat helemaal niet vast. Het is slechts als mogelijke oorzaak geopperd.
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:27:49 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119423396
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:25 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dus omdat de volkskrant het "kan zijn" van de psychiater liever links laat liggen, is het ineens destijds met zekerheid vastgesteld?
Edit: ah, de Volkskrant stelt niet eens dat het zo is, dat is eigen interpretatie van DP
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119423410
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:27 schreef Disana het volgende:

[..]

Er staat

Tijdens de rechtzaak kwam toen naar voren dat de man mogelijk last zou hebben van een psychische stoornis'.

Het staat helemaal niet vast. Het is slechts als mogelijke oorzaak geopperd.
Dat hij het heeft volgens mij wel maar dat betekent niet dat het die daad heeft veroorzaakt.
pi_119423428
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dus omdat de volkskrant het "kan zijn" van de psychiater liever links laat liggen, is het ineens destijds met zekerheid vastgesteld?
Dat zeg ik niet, ik zeg dat het meer is dan een vermoeden, ik ga dus er van uit voorlopig dat hij dit heeft.
pi_119423434
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:07 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik denk trouwens nav de uitzending van Peter R. gister dat ze elkaar waarschijnlijk wel al konden en in het geheim hadden afgesproken of elkaar zijn tegengekomen bij het plaats delict, zij is toen vrijwillig met hem meegelopen het veld in om wellicht een sigaretje te roken (playboy aansteker die gevonden is in haar zak), ik denk dat hij vervolgens sex met haar wou maar zij niet, toen is hij doorgedraaid en heeft hij haar vermoord.
Afspraak lijkt mij niet waarschijnlijk. 1. Ze ging mee met haar vrienden toen die naar huis wilden, zij wilde nog wel blijven, zij heeft dat tijdstip dus niet in de hand gehad. 2. Ze had geen vervoer, daarom hebben ze later een fiets gestolen, ze was dus ook niet zeker van het feit of ze überhaupt op ze afgesproken plek zou kunnen aankomen. 3. Ze had geen mobiel, dus ze kon ook niet zeggen, 'ik kom wat later/eerder'. Dat ze met al deze omstandigheden precies op afgesproken tijd op de afgesproken plek zou zijn lijkt mij niet waarschijnlijk.

Ik denk eerder dat ze in Veenklooster nog even naar de kroeg wilde gaan, daar ging ze normaal ook altijd naartoe.
know'm sayin?
word? word.
  † In Memoriam † dinsdag 20 november 2012 @ 13:29:10 #300
137949 Disana
pi_119423447
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik ken de Lauwersmeerweg, daar kun je met een beetje stuurmanskunst nog wel 140 rijden. Maar 100 waar het 30 moet zijn, ja, dat is ronduit gevaarlijk.
pi_119423460
Jullie missen mijn schandalig ongepaste garp.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')