abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage dinsdag 20 november 2012 @ 11:58:45 #226
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_119420524
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:54 schreef alors het volgende:
Als je niet weet hoe het is gegaan, kijk dan even die meest recente aflevering van Peter R terug. Het staat vast dat ze is verkracht, haar kleren zijn stuk gesneden, ze is vastgebonden en gewurgd met haar eigen bh.

quote:
15s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
Via google afbeeldingen kun je ook een computeranimatie vinden van hoe haar lichaam uitzag toen ze werd gevonden. Ik heb er wel slecht van geslapen, wist niet dat het zo gruwelijk was.
Ik heb me ook nog nooit beseft hoe erg ze was toegetakeld. Ik zit nu op m'n werk, dus het filmpje van Peter R. ga ik nu niet kijken. Beetje nieuwsartikelen gezocht, maar ik lees ook nergens over hóé ze is gevonden. Misschien maar goed ook....

Ik snap nu ook ineens waarom mijn ouders er lichtelijk op tegen waren dat ik 's avonds/'s nachts alleen op pad moest, om wat voor reden dan ook.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_119420526
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zou heel goed kunnen. Verklaart ook de aansteker. Ik snap ook niet dat iedereen die optie afschrijft gezien het geringe bewijs. 'hij heeft een stoornis, had seks met haar, ondanks een totaal geweldloos verleden moet hij het wel zijn!' :')
:')

Maa jij hebt je niet ingelezen.
pi_119420568
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:45 schreef VMSDKR het volgende:
In dat geval is ook te verklaren waarom Jasper S. DNA zou afstaan, hij zou dan zeker weten dat hij in ieder geval niet de moordenaar is.
Hij wel, de rest van Nederland niet. Er draaien wel vaker onschuldige mensen de bak in. Ik zie dat dus niet als een goede reden. Moordenaar of niet, je komt als hoofdverdachte in de media, of zelfs als dader. Dat wil je niet.
pi_119420807
quote:
Marianne lag op haar buik, maar haar T-shirt was aan de voorkant opengesneden. Zij is twee maal verkracht (vaginaal en anaal). Het gras rond haar lichaam vertoont geen sporen van een worsteling, zelfs niet van het feit dat ze zich moet hebben omgedraaid van haar rug op haar buik. Haar hals was doorgesneden, maar er lag geen bloedplas. Haar mond was vrij, maar niemand heeft haar horen gillen. Alles wijst er op dat dit weiland niet de plaats van het delict was! Het lichaam moet daar na het misdrijf zijn neergelegd.
Boeiend. Rest van het stuk ook, en hier ook die animatie te zien (die ik trouwens verre van gruwelijk vind, dat terzijde)

http://www.boublog.nl/25/(...)en-de-plaats-delict/
pi_119420895
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:58 schreef Ziba het volgende:

[..]

Maa jij hebt je niet ingelezen.
De verhalen lopen in de media zo uit elkaar dat ik liever een slag om de arm hou.
pi_119420927
Mooi dat ie is opgepakt.
pi_119420953
quote:
Je weet ook eigenlijk vrij weinig over de moord. Het gevonden sperma is dus van Jasper S., zoveel is duidelijk. Maar voor hetzelfde geld heeft Marianne op al dan niet vrijwillige wijze eerder die avond sex met Jasper S. gehad en is ze op de terugweg op de fiets naar huis door een ander vermoord?

In dat geval is ook te verklaren waarom Jasper S. DNA zou afstaan, hij zou dan zeker weten dat hij in ieder geval niet de moordenaar is.

Niet dat ik hier in geloof, maar het zóu kunnen, in theorie, toch?
Het zou zeker kunnen in theorie, alleen geloof ik niet dat het zo gegaan is in de praktijk. Daarom is puur een DNA-match echter niet voldoende voor een veroordeling. Lijkt me ook wel verschrikkelijk als het echt zo is gegaan; ik zou als verdachte dan echt de wanhoop nabij zijn.

Maar goed, nogmaals; ik ga er gewoon vanuit dat de verkracht in dit geval ook de moordenaar is.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2012 12:13:46 ]
pi_119420998
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Boeiend. Rest van het stuk ook, en hier ook die animatie te zien (die ik trouwens verre van gruwelijk vind, dat terzijde)

http://www.boublog.nl/25/(...)en-de-plaats-delict/
Ziet er niet gruwelijk uit. Maar in het echt moet 't wel gruwelijk zijn geweest om te zien.

En mee te maken. Ziek persoon die dit heeft gedaan.
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:13:05 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119421011
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:28 schreef Patroon het volgende:

[..]

Hou eens op te wijzen naar dat AZC. Ze hadden er niets mee te maken, dat bleek al uit het DNA en is nu ook bevestigd. Ben je er bij geweest, dat je weet wat er allemaal is gedaan? zo nee, dan kan je ook niet oordelen of ze veel steken hebben laten vallen. Die uitspraken zijn enkel gebaseerd op onderbuik gevoelens en wat anderen zeggen "meepraten".

Het bemoei met dat onderzoek, heeft het onderzoek meer slecht dan goed gedaan. Door de inwoners werd de recherche gedwongen (met eieren) om naar het AZC te kijken. Daardoor zijn ze finaal op het verkeerde spoor gebracht. Wat daarna weer de schuld was van de recherche.
Overigens lijkt het me in dat licht wel interessant om te weten in hoeverre de verdachte van nu destijds aanjager van de hetze was, als hij werkelijk zo ongeveer vooraan stond met eieren gooien, dan heb ik eerder het vermoeden dat hij dondersgoed weet wat hij gedaan heeft en dat hij min of meer zijn best gedaan heeft om het op een niet-westerse moord te laten lijken.

Want het is wel makkelijk om de zaak nu te beoordelen met de algemene kennis over DNA, maar wat wist de gemiddelde Nederlander in 1999 over DNA? Eigenlijk vooral dat het niet zoveel uitmaakte als het op een lijk gevonden werd, want zodra justitie een geschikte verdachte had (of twee) dan verzonnen ze wel een sleeptheorie om de aanwezigheid van sperma van een ander te verklaren.

Wetende dat hij dat kon weten, en wellicht een behoorlijke afkeer hebbend van het AZC, zou het zomaar kunnen zijn dat hij haar niet alleen na het wurgen expres in de hals gestoken heeft, als "aanwijzing" in een bepaalde richting, maar ook dat zijn activiteiten bij de hetze tegen het AZC omtrent deze moordzaak onderdeel waren van zijn afleidingsmanoeuvre.

Zodat ze wederom een "geschikte" verdachte aan een moord konden koppelen, en het gevonden sperma als niet van belang terzijde zouden schuiven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_119421020
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het zou zeker kunnen. Daarom is puur een DNA-match ook niet voldoende voor een veroordeling. Lijkt me ook wel verschrikkelijk als het echt zo is gegaan; ik zou als verdachte dan echt de wanhoop nabij zijn.
Al moet ik wel zeggen dat het heel erg dom is geweest niet meteen naar de politie te gaan als hij inderdaad de moordenaar niet is.
pi_119421076
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:12 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ziet er niet gruwelijk uit. Maar in het echt moet 't wel gruwelijk zijn geweest om te zien.

En mee te maken. Ziek persoon die dit heeft gedaan.
Ja, heel erg. Deze zaak grijpt me ook veel meer aan dan andere, weet niet waarom :{ Maar van die animatie lig ik niet wakker :P
pi_119421078
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

Al moet ik wel zeggen dat het heel erg dom is geweest niet meteen naar de politie te gaan als hij inderdaad de moordenaar niet is.
Ja en nee, daar heb ik ook over nagedacht. DNA techniek was destijds nog niet zo ver als nu. Wist die boer veel dat ze daar 13 jaar later zo achter zouden komen. Mocht het echt zo gegaan zijn (wat ik niet geloof, maar toch), dan zou ik het wellicht ook stilhouden omdat je jezelf ook verdacht maakt.
pi_119421082
Als de verdachte ten goede trouw was geweest, had hij wel direct naar de politie gestapt met de mededeling dat hij vrijwillige sex met haar had gehad of alleen had verkracht en niet vermoord. Dat laatste klinkt vreemd, maar hij zou er in die situatie alle belang bij hebben dat hij niet als moordverdachte zou worden gezien. Gezien hij geen kik heeft gegeven, is het voorstelbaar en plausibel dat hij meer op zijn kerfstok heeft.
pi_119421093
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

Tsja vrouw, kids biecht dan een langdurige affaire (mede dankzij aansteker) met een 16-jarige maar eens op.
pi_119421118
Ik ben erg benieuwd of en wanneer hij gaat bekennen.
pi_119421197
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:15 schreef tammepiet het volgende:

[..]

Tsja vrouw, kids biecht dan een langdurige affaire (mede dankzij aansteker) met een 16-jarige maar eens op.
??? Dat zegt toch niks, kan ze net zo goed die avond stappen of tijdens het roken vlak voor het incident hebben gekregen. Dat is zelfs waarschijnlijk want vrienden hadden haar er niet eerder mee gezien.
know'm sayin?
word? word.
pi_119421228
quote:
Je weet ook eigenlijk vrij weinig over de moord. Het gevonden sperma is dus van Jasper S., zoveel is duidelijk. Maar voor hetzelfde geld heeft Marianne op al dan niet vrijwillige wijze eerder die avond sex met Jasper S. gehad en is ze op de terugweg op de fiets naar huis door een ander vermoord?

Niet dat ik hier in geloof, maar het zóu kunnen, in theorie, toch?
He sperma is op haar lichaam gevonden, maar niet op haar kleding. Niet in haar lichaam, als ik het goed begrijp. Bovendien was ze met o.a. haar vriend uit, seks hebben met iemand anders nadat je afscheid hebt genomen is logischer dan als hij nog bij je is.
  Moderator dinsdag 20 november 2012 @ 12:20:20 #244
8781 crew  Frutsel
pi_119421247
Klopt het verhaal dat hij bij het afnemen van de DNA test tegen de persoon die de test afnam had gezegd "ik ben de moordenaar"?

Of is dat een gerucht/fabeltje? Een collega zei dat vanochtend
(Ben er ff een paar dagen uit geweest en alleen de teletekstberichten gelezen)
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:20:52 #245
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119421262
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_119421266
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:20 schreef Frutsel het volgende:
Klopt het verhaal dat hij bij het afnemen van de DNA test tegen de persoon die de test afnam had gezegd "ik ben de moordenaar"?

Typisch dorpsgerucht.
  Moderator dinsdag 20 november 2012 @ 12:21:09 #247
8781 crew  Frutsel
pi_119421274
quote:
Verdachte Vaatstra-zaak kiest Jan Vlug als raadsman

(Novum) - Advocaat Jan Vlug verdedigt de man die maandag na een dna-match werd aangehouden voor de moord op Marianne Vaatstra. Dat bevestigt een medewerker van zijn kantoor.

Ze kon berichten dat Vlug de beperkingen waarin de verdachte, Jasper S., vastzit zo snel mogelijk wil opheffen niet bevestigen. De beperkingen houden in dat de 45-jarige S. alleen contact mag hebben met zijn advocaat.

De verdachte had eerder aangeklopt bij het advocatenkantoor van de gebroeders Anker in Leeuwarden. Het kantoor stond eerder de ouders van Vaatstra bij en weigerde de verdachte daarom.

Vervolgens kreeg S. advocaat Bert de Boer uit Sneek toegewezen, bevestigt een medewerker van diens kantoor. S. koos er echter voor om over te stappen naar Vlug.

Maandag werd bekend dat de 45-jarige Jasper S. uit Oudwoude is opgepakt in de zaak. In het grootschalige dna-onderzoek dat werd gedaan onder achtduizend mannen leverde zijn dna een match op. De destijds 16-jarige Vaatstra werd in 1999 verkracht en vermoord. Justitie heeft benadrukt dat een dna-match niet betekent dat de man schuldig is.

Vlug was eerder advocaat van Michael de Jong, die in de Deventer moordzaak bekend werd als 'de klusjesman'. Ook stond hij drie leidinggevenden van de Twentse politie bij die de Vuurwerkramp in Enschede onderzochten. Zij werden door een andere advocaat beschuldigd van het achterhouden van belangrijke stukken, waarna zij aangifte van smaad deden.
pi_119421277
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:20 schreef Frutsel het volgende:

Heeft je collega vast op Twitter gelezen...

En volgens Twitter is ook Justin Bieber dood...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2012 12:22:28 ]
pi_119421312
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:39 schreef alors het volgende:

[..]

Ja, hij verkracht haar midden in een weiland, daarna komt er nog iemand langs die zonder enig spoor achter te laten het weiland in loopt, goh daar ligt een meisje, nou dan zal ik haar maar even vermoorden, heel logisch idd, dat de politie daar nog niet aan gedacht heeft!
Hij vloog.

quote:
Jan Vlug advocaat moordverdachte Vaatstra

DEVENTER – Jasper S., verdacht van de verkrachting van en moord op Marianne Vaatstra in 1999, heeft een advocaat. Het gaat om de Deventer raadsman Jan Vlug. Vlug was eerder onder meer advocaat van de klusjesman uit de Deventer moordzaak.

Aanvankelijk kreeg S. de Sneker advocaat Bert de Boer toegewezen. Een verzoek van de verdachte om juridische bijstand werd door het bekende Friese advocatenkantoor Anker&Anker afgewezen. Reden daarvoor is dat Hans en Wim Anker enkele maanden na het overlijden van Marianne Vaatstra haar ouders hebben bijgestaan. ‘Om die reden achten wij ons thans niet vrij om bijstand te verlenen aan de aangehouden verdachte.’ Advocaat Jan Vlug uit Deventer heeft met name bekendheid gekregen als de raadsman van de zogenoemde ‘klusjesman’ in de Deventer moordzaak. Vlug gaat nu Jasper S. verdedigen, die wordt verdacht van de verkrachting van en de moord op Marianne Vaatstra.

Jan Vlug ontfermde zich eerder met succes over ‘klusjesman’ Michaël de J., toen hij door opiniepeiler Maurice de Hond en een groep medestanders van hem als ‘werkelijke dader’ van de veelbesproken Deventer moordzaak werd aangewezen. Voor deze moord op weduwe Jacqueline Wittenberg uit Deventer in 1999 is echter Ernest Louwes veroordeeld. Uiteindelijk werd De Hond wegens smaad en laster tegen De J. veroordeeld tot twee maanden voorwaardelijke celstraf, omdat hij de klusjesman onterecht herhaaldelijk publiekelijk had neergezet als dader van de moord op Wittenberg. Vlug verdedigde ook de hoofdverdachte in het proces over de huurmoord op de Apeldoornse zakenman Gert Nijkamp. Die werd op 21 juni 2007 op klaarlichte dag bij de school van zijn zoontje doodgeschoten. Vlug stond schutter Angelo M. bij. Die werd in mei dit jaar in hoger beroep veroordeeld tot 18 jaar gevangenisstraf. Vlug is sinds 1991 advocaat. Hij studeerde rechtsgeleerdheid aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Vlug werd op 31 maart 1965 geboren in Zaltbommel. De raadsman is ook gastdocent aan de Politieacademie. Jan Vlug maakt deel uit van het advocatenkantoor Vlug Huisman Maarsingh Strafpleiters. Deze onderneming neemt alleen strafzaken aan.
http://www.destentor.nl/r(...)rdachte-Vaatstra.ece

Jan Vlug is ooit gehackt door de complotters.
Leuk nieuws voor Maurice de Hond, Wim Dankbaar en Andre Vergeer. _O_

Moderator dinsdag 20 november 2012 @ 12:23:25 #250
8781 crew  Frutsel
pi_119421337
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Heeft je collega vast op Twitter gelezen...
Nee dat heeft ie niet. :P
Dat van Bieber is dan wel weer jammer :{ :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')