Klopt, dat is het altijd.quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:01 schreef Boca_Raton het volgende:
Is het geen discussie 'privacy' tegenover 'maatschappelijk belang'?
Privacy is belangrijk vanwege mogelijk misbruik van gegevens, maatschappelijk belang vanwege de onrust in de samenleving door ernstige delicten die niet kunnen worden opgelost.
klonenquote:
het is nu al zo dat je niet meteen altijd in aanmerking komt voor bepaalde aanvullende verzekeringenquote:Op dinsdag 20 november 2012 10:47 schreef Ziba het volgende:
[..]
Dat weet ik. Ik geloof alleen niet dat bijvoorbeeld verzekeringen jou geen lening meer willen geven omdat door middel van jouw DNA bekend is dat jij zoveel procent kans hebt op een dodelijke ziekte. Dat kan je niet maken, lijkt mij. Dus nee.
quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:24 schreef Miam het volgende:
Toch blijf ik het een vreemd verhaal vinden dat ze destijds nooit in het AZC zijn geweest voor onderzoek.
De toenmalige directrice heeft ook nooit willen reageren, terwijl wel bekend is dat er veel
duistere praktijken plaats vonden binnen het asielzoekerscentrum.
Straks doet blijken dat er op een of andere wijze een 2e persoon bij betrokken is geweest..
Wat hebben ze veel steken laten vallen in deze zaak.
Dat kan je nu nog niet zeggen vind ik, er is te weinig bekend over het motief en omstandigheden van de dader.quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:22 schreef Gia het volgende:
Maar goed, ervan uitgaande dat ie het gedaan heeft, mag hij dan nog ooit vrij rondlopen?
Beetje voorbarig om de verkrachting en moord te linken aan een stoornis die hij mogelijk heeft en waarvan onbekend is of hij er al veel langer last van had.quote:Vraag me ook af of hij, met zo'n stoornis, niet al meer op zijn kerfstok zou hebben.
1x verkrachting en moord en 1x joyriding in 13 jaar tijd.....
Levenslang voor een enkelvoudige moord wordt niet opgelegd, dus of hij als hij schuldig is nog buiten komt hangt af van de ernst van zijn stoornis en dus de duur van de eventuele tbs.quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:22 schreef Gia het volgende:
Maar goed, ervan uitgaande dat ie het gedaan heeft, mag hij dan nog ooit vrij rondlopen?
Vraag me ook af of hij, met zo'n stoornis, niet al meer op zijn kerfstok zou hebben.
1x verkrachting en moord en 1x joyriding in 13 jaar tijd.....
Zijn ze welquote:Op dinsdag 20 november 2012 11:24 schreef Miam het volgende:
Toch blijf ik het een vreemd verhaal vinden dat ze destijds nooit in het AZC zijn geweest voor onderzoek.
Och, rechten zijn gebaseerd op wetten en wetten pas je heel makkelijk aan hoor.quote:Op dinsdag 20 november 2012 10:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dan alsnog kan het niet zomaar dat je dan bepaalde rechten worden afgenomen.
Ehhmmm, daarvoor hebben deze mensen hun DNA niet afgestaan. Het ging alleen om dit onderzoek en daarna wordt het vernietigd. Als ze deze database nog een keer gebruiken dan is dit ook meteen de laatste keer dat zo'n soort onderzoek plaats zal vinden.quote:Op dinsdag 20 november 2012 10:59 schreef Re het volgende:
[..]
of gewoon de hele database van dit onderzoek nog een keertje gebruiken, waarom niet, toch?
Er vanuit gaande dat er een proces komt, zal dit hoogstwaarschijnlijk wel door de verdediging worden aangevoerd.quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:28 schreef -Strawberry- het volgende:
Beetje voorbarig om de verkrachting en moord te linken aan een stoornis die hij mogelijk heeft en waarvan onbekend is of hij er al veel langer last van had.
Het gebeurd al in mindere mate in de VS. Als je daar bijvoorbeeld diabetes hebt (suikerziekte) dan krijg je al geen verzekering meer.quote:Op dinsdag 20 november 2012 10:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Denk ook dat dit niet zomaar kan. Dan moeten mensen het maar gewoon zelf betalen of doodgaan ofzo?
Dat kan natuurlijk wel, maar het is afwachten wat daar uit komt.quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:32 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat er een proces komt, zal dit hoogstwaarschijnlijk wel door de verdediging worden aangevoerd.
Theoretisch zou dat kunnen. Hij verkracht haar, iemand anders vermoord haar....of nog zieker, als het andersom zou zijn....quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:24 schreef Miam het volgende:
Straks doet blijken dat er op een of andere wijze een 2e persoon bij betrokken is geweest..
quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:37 schreef VMSDKR het volgende:
Schijnt dat hij bij het afgeven van zijn DNA al bekend heeft de moord gepleegd te hebben.
Wtf.quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:24 schreef Miam het volgende:
De toenmalige directrice heeft ook nooit willen reageren, terwijl wel bekend is dat er veel
duistere praktijken plaats vonden binnen het asielzoekerscentrum.
Wat hebben ze veel steken laten vallen in deze zaak.
Welke moorden zijn dit? Iemand meer info hierover?quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:36 schreef Montagui het volgende:
[..]
Theoretisch zou dat kunnen. Hij verkracht haar, iemand anders vermoord haar....of nog zieker, als het andersom zou zijn....
Maar ik vind een 2e persoon eigenlijk niet logisch.
Gelet op zijn eventuele stoornis (mocht dat waar zijn) vind ik de reactie van een andere user over de lustmoorden in Groningen een stuk interessanter.
Ja, hij verkracht haar midden in een weiland, daarna komt er nog iemand langs die zonder enig spoor achter te laten het weiland in loopt, goh daar ligt een meisje, nou dan zal ik haar maar even vermoorden, heel logisch idd, dat de politie daar nog niet aan gedacht heeft!quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:36 schreef Montagui het volgende:
[..]
Theoretisch zou dat kunnen. Hij verkracht haar, iemand anders vermoord haar....of nog zieker, als het andersom zou zijn....
Maar ik vind een 2e persoon eigenlijk niet logisch.
Gelet op zijn eventuele stoornis (mocht dat waar zijn) vind ik de reactie van een andere user over de lustmoorden in Groningen een stuk interessanter.
Zeker en vast, daarom dat het bijna een week duurde na de positieve DNA identificatie welke een maand na het afnemen plaatsvond hij pas opgepakt isquote:Op dinsdag 20 november 2012 11:37 schreef VMSDKR het volgende:
Schijnt dat hij bij het afgeven van zijn DNA al bekend heeft de moord gepleegd te hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |