abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:59:41 #276
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_119422344
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:57 schreef Ziba het volgende:

[..]

Maak jij de op maar, weet je ook meteen hoe 't zit. Mijn inziens gunstiger.
Ja dag. Ik zit hier niet de hele dag users af te kammen en te blèren dat ik er zo schijtziek van word.
Jij wel. Maar daar hou je vanaf nu dus mee op, begrijp ik. :).

Fijn.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:03:39 #277
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_119422478
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:53 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Maar de politie zei dat ie geen strafblad heeft?
Of kan je een auto stelen zonder dat dat op je strafblad komt?
Ja, dat kan uiteraard als het slachtoffer geen aangife doet. Zeker in die dorpjes willen bekenden het nog wel eens op een andere manier oplossen.
pi_119422579
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:59 schreef Staal het volgende:

[..]

Ja dag. Ik zit hier niet de hele dag users af te kammen en te blèren dat ik er zo schijtziek van word.
Jij wel. Maar daar hou je vanaf nu dus mee op, begrijp ik. :).

Fijn.
De Hele dag users afbleren, hm. Nee, ik zeg het weer als ik het vanavond zie. Gewoon desbetreffende topic lezen en je bent bij. Iemand heeft ook al een samenvatting geplaatst van hoe en wat qua de moord hier, zag ik. We'll, mij lijkt het niet moeilijk of teveel gevraagd.
pi_119422618
Ik denk trouwens nav de uitzending van Peter R. gister dat ze elkaar waarschijnlijk wel al konden en in het geheim hadden afgesproken of elkaar zijn tegengekomen bij het plaats delict, zij is toen vrijwillig met hem meegelopen het veld in om wellicht een sigaretje te roken (playboy aansteker die gevonden is in haar zak), ik denk dat hij vervolgens sex met haar wou maar zij niet, toen is hij doorgedraaid en heeft hij haar vermoord.
pi_119422653
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:03 schreef Graslul het volgende:

[..]

Ja, dat kan uiteraard als het slachtoffer geen aangife doet. Zeker in die dorpjes willen bekenden het nog wel eens op een andere manier oplossen.
http://www.waldnet.nl/wn/(...)telijk_joyritje.html

Dat was inderdaad aan de orde.
pi_119422709
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:07 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik denk trouwens nav de uitzending van Peter R. gister dat ze elkaar wel al konden en in het geheim hadden afgesproken bij het plaats delict, zij is toen vrijwillig met hem meegelopen het veld in om wellicht een sigaretje te roken (playboy aansteker die gevonden is in haar zak), ik denk dat hij vervolgens sex met haar wou maar zij niet, toen is hij doorgedraaid en heeft hij haar vermoord.
Grotendeels ook mijn gok! Al neig ik toch meer naar een toevallige ontmoeting.
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:09:55 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119422740
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:44 schreef Disana het volgende:
Ik zou het ook fijn vinden als de OP alle bewezen feiten zou bevatten, want niet iedereen weet alles. Hulde aan de poster die zo'n OP wil maken.
Dat zal voorlopig een discutabele kwestie zijn, want er zijn zelfs mensen die er van overtuigd zijn dat de politie de verkeerde opgepakt heeft, en dat het om bewust geplant DNA zou gaan.... want volgens hen (en Micha Kat) is de Vaatstra-zaak de spil van een verschrikkelijk pedofielen- en misbruiknetwerk, waarbij het AZC, Prins Friso, Joris Demmink en iedereen die de huidige gang van zaken als de juiste gang van zaken erkent, een hoofdrol spelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:12:55 #283
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119422858
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:50 schreef WhateverWhatever het volgende:
Bron

[..]

Let op, die wordt straks gewoon ontoerekeningsvatbaar verklaard.
De Telegraaf gaat daar al de fout in door te stellen dat de psychiater die stoornis toen vaststelde....

Lees het originele bericht uit 2009 even:

Boete voor nachtelijk 'joyritje'
vrijdag 09 oktober 2009 Leeuwarden

De verdachte zei het vrijdag meerdere malen: 'Dit past niet bij mij'. Toch zat de 42-jarige inwoner van Oudwoude tegenover de politierechter omdat hij in de nacht van 28 oktober was gaan joyriden in de auto van een plaatselijke boer. Dat was niet het enige, de Oudwoudster had gedronken en, toen hij ontdekte dat de politie hem op de hielen zat, had hij het gas diep ingetrapt. Op wegen waar 30 het maximum is, werden snelheden tot 100 kilometer per uur bereikt. De auto's reden 140 over de Lauwersmeerweg.

Dat hij er als een speer vandoor was gegaan, was een combinatie van schaamte en paniek geweest, zei de verdachte. Hij had eerst al een stopteken van de politie genegeerd. Tijdens de achtervolging, trok hij zich niets van de sirene en de zwaailichten van de politie. Uiteindelijk sloeg de auto waar de verdachte in reed af op een rotonde in de Lauwersmeerweg, waarna de man gearresteerd werd. Hij had van tevoren vijf alcoholische consumpties genuttigd, maar dat bleek niet uit de ademtest. Die gaf aan dat het promillage onder de wettelijke grens van 0,5 lag.

De Oudwoudster was die avond bij een vergadering geweest, waar hij een paar borreltjes had genuttigd. Nadat iemand hem thuis had gebracht, kroop hij niet in bed. Hij pakte een fiets, hij wilde een blokje om. 'Ik had zoiets van, ik ga nog niet naar binnen. Ik fietste heerlijk alleen de nacht in', aldus de verdachte. Een stukje verderop, ging hij het erf van een boerderij op. Waarom? Hij wist het niet. 'Het trok', was zijn uitleg. Hij keek even bij de stal en zag een Volkswagen Passat staan, met de sleutels in het contact. Hij stapte in en reed weg.

Opnieuw kon hij niet uitleggen waarom hij dat had gedaan. Hij wilde de auto niet pikken. 'Ik heb altijd het verschil geweten tussen mijn en dijn. Dat ik een auto steel past niet bij mij'. Rijdend richting Kollum kruiste een politieauto zijn pad. Dat was schrikken. Toen pas drong het tot hem door dat hij in de auto van iemand anders reed. Hij wilde snel wegrijden, om de auto ergens neer te zetten en de benen te nemen. Het resultaat was een wilde achtervolging met pittige snelheden. De rit eindigde op een rotonde in de Lauwersmeerweg, waar de Passat door de politiewagen werd aangetikt.

De eigenaar van de VW koestert geen enkele wrok jegens de Oudwoudster. De rechter las een brief voor, waarin de man zich lovend uitlaat. De verdachte staat bekend als 'eerlijk, betrouwbaar en degelijk' en hij verdient volgens de schrijver geen straf of boete. Volgens een door de Oudwoudster geraadpleegde psychiater kan er sprake geweest zijn van een soort van stoornis -'dissociatieve fugue'- waarbij iemand van alles doet, zonder dat hij echt beseft wat hij doet en zonder dat hij zicht heeft op de gevolgen. De officier van justitie wou best aannemen dat de man tijdens het plegen van de feiten enigszins verminderd toerekeningsvatbaar was.

Maar om zover te gaan als de advocate voorstelde -die bepleitte ontslag van alle rechtsvervolging vanwege volledige ontoerekeningsvatbaarheid- wilde de officier niet gaan. Dat vond de rechter ook. Hij volgde het strafvoorstel van de officier door een boete van 750 euro op te leggen, voor het joyriden en het gevaarlijk rijgedrag, plus een rijontzegging van zes maanden. Het rijverbod merkt de verdachte niets van, hij is zijn rijbewijs al ruim een half jaar kwijt geweest.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:15:30 #284
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_119422944
Bijgelezen. w/ Ik ben reuze benieuwd naar de toedracht, ik hoop dan ook dat hij wel wat dingen gaat vertellen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_119423188
Dissociatieve fugue

Hier zou hij aan lijden wat volgens wikipedia voor gaten in het geheugen zorgt vermoedelijk. Het zal me dus niet eens verbazen als hij het hele voorval niet eens herinnert dus dit wordt TBS vermoedelijk.
  † In Memoriam † dinsdag 20 november 2012 @ 13:23:13 #286
137949 Disana
pi_119423230
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:22 schreef DeParo het volgende:
Dissociatieve fugue

Hier zou hij aan lijden wat volgens wikipedia voor gaten in het geheugen zorgt vermoedelijk. Het zal me dus niet eens verbazen als hij het hele voorval niet eens herinnert dus dit wordt TBS vermoedelijk.
Het staat niet vast dat hij daaraan leed. Het wordt als mogelijkheid geopperd voor zijn merkwaardige autodiefstal en dodenrit.
pi_119423233
Beetje voorbarig, Paro.
pi_119423246
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:23 schreef Disana het volgende:

[..]

Het staat niet vast dat hij daaraan leed. Het wordt als mogelijkheid geopperd voor zijn merkwaardige autodiefstal en dodenrit.
Doel je nu op de joyride of op de verkrachting?
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:23:55 #289
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_119423253
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

De Telegraaf gaat daar al de fout in door te stellen dat de psychiater die stoornis toen vaststelde....

Lees het originele bericht uit 2009 even:

....
Je kan er van alles bij bedenken. Zo dacht ik: misschien verklaart het waarom hij beslist uit handen van de politie wilde blijven en als een bezetene reed. En ook, waarom stal hij de auto? Was hij van plan om weer iets bij een meisje te doen? Had hij misschien al vaker in die auto een ritje gemaakt?
heitieh
  † In Memoriam † dinsdag 20 november 2012 @ 13:24:19 #290
137949 Disana
pi_119423275
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:23 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Doel je nu op de joyride of op de verkrachting?
De joyriding met snelheden van 100 per uur.
pi_119423328
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:23 schreef Disana het volgende:

[..]

Tijdens de rechtszaak kwam naar voren dat hij aan een psychische stoornis lijdt volgens De Volkskrant.

http://www.volkskrant.nl/(...)wege-joyriding.dhtml

Ik denk dat het dus wel meer is dan alleen een vermoeden, verder kan een andere complicatie zijn dat hij een soort van meer persoonlijkheden heeft, dus opmerkelijk.
pi_119423348
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:23 schreef Sloggi het volgende:
Beetje voorbarig, Paro.
Valt wel mee toch althans als ik de Volkskrant even lees haha.
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:26:44 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119423366
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:24 schreef Disana het volgende:

[..]

De joyriding met snelheden van 100 per uur.
In een 30-km zone.... op een andere weg werden snelheden van 140 km/u bereikt.

Maar 100 in een 30-km zone is wel zeker een dodenrit.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119423380
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

En hij zat in een gestolen auto overigens.
  † In Memoriam † dinsdag 20 november 2012 @ 13:27:28 #295
137949 Disana
pi_119423381
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:25 schreef DeParo het volgende:

[..]

Tijdens de rechtszaak kwam naar voren dat hij aan een psychische stoornis lijdt volgens De Volkskrant.

Ik denk dat het dus wel meer is dan alleen een vermoeden, verder kan een andere complicatie zijn dat hij een soort van meer persoonlijkheden heeft, dus opmerkelijk.
Er staat

Tijdens de rechtzaak kwam toen naar voren dat de man mogelijk last zou hebben van een psychische stoornis'.

Het staat helemaal niet vast. Het is slechts als mogelijke oorzaak geopperd.
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:27:49 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119423396
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:25 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dus omdat de volkskrant het "kan zijn" van de psychiater liever links laat liggen, is het ineens destijds met zekerheid vastgesteld?
Edit: ah, de Volkskrant stelt niet eens dat het zo is, dat is eigen interpretatie van DP
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119423410
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:27 schreef Disana het volgende:

[..]

Er staat

Tijdens de rechtzaak kwam toen naar voren dat de man mogelijk last zou hebben van een psychische stoornis'.

Het staat helemaal niet vast. Het is slechts als mogelijke oorzaak geopperd.
Dat hij het heeft volgens mij wel maar dat betekent niet dat het die daad heeft veroorzaakt.
pi_119423428
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dus omdat de volkskrant het "kan zijn" van de psychiater liever links laat liggen, is het ineens destijds met zekerheid vastgesteld?
Dat zeg ik niet, ik zeg dat het meer is dan een vermoeden, ik ga dus er van uit voorlopig dat hij dit heeft.
pi_119423434
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:07 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik denk trouwens nav de uitzending van Peter R. gister dat ze elkaar waarschijnlijk wel al konden en in het geheim hadden afgesproken of elkaar zijn tegengekomen bij het plaats delict, zij is toen vrijwillig met hem meegelopen het veld in om wellicht een sigaretje te roken (playboy aansteker die gevonden is in haar zak), ik denk dat hij vervolgens sex met haar wou maar zij niet, toen is hij doorgedraaid en heeft hij haar vermoord.
Afspraak lijkt mij niet waarschijnlijk. 1. Ze ging mee met haar vrienden toen die naar huis wilden, zij wilde nog wel blijven, zij heeft dat tijdstip dus niet in de hand gehad. 2. Ze had geen vervoer, daarom hebben ze later een fiets gestolen, ze was dus ook niet zeker van het feit of ze überhaupt op ze afgesproken plek zou kunnen aankomen. 3. Ze had geen mobiel, dus ze kon ook niet zeggen, 'ik kom wat later/eerder'. Dat ze met al deze omstandigheden precies op afgesproken tijd op de afgesproken plek zou zijn lijkt mij niet waarschijnlijk.

Ik denk eerder dat ze in Veenklooster nog even naar de kroeg wilde gaan, daar ging ze normaal ook altijd naartoe.
know'm sayin?
word? word.
  † In Memoriam † dinsdag 20 november 2012 @ 13:29:10 #300
137949 Disana
pi_119423447
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik ken de Lauwersmeerweg, daar kun je met een beetje stuurmanskunst nog wel 140 rijden. Maar 100 waar het 30 moet zijn, ja, dat is ronduit gevaarlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')