abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119417380
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:43 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

De vraag is wel of deze man nog meer op zijn geweten heeft, bijv. seksueel misbruik van zijn eigen kinderen of vrouw, agressief gedrag, etc.
Ik denk wel dat hij z'n hele leven al vlagen van bijzonder gedrag heeft vertoond. Dat zijn andere persoonlijkheid in het openbaar verschenen is.

Bob uit Twin Peaks. ;)
pi_119417393
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:38 schreef OverRated het volgende:
Werd geen nieuw topic geopend.

[quote]De 2 collega boeren met wie hij regelmatig naar vergaderingen ging bevestigen dat nadat ze tussen 12 en 1 thuis waren gekomen hij met enige regelmaat de fiets pakte en nog ging fietsen. Dat is ook gebeurd bij het joyriden.
:( alsof hij ieder avond op jacht gaat naar een pleziertje. die ene keer kwam hij een auto met de sleutels erin tegen, de andere keer een leuke meid van 16 die in haar eentje naar huis fietst
pi_119417419
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:48 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Wat denk je? Ik ben te dom om iets inhoudelijks te melden dus val ik diegene aan die het wel doet?
Lambiekje niet kennen, de grootste aluhoed van fok. Leuk dat hij zich druk maakt over DNA, maar dat hij het gebruikt om allerlei walgelijke complottheoriën aan te dragen dat schiet hier bij mij wel in het verkeerde keelgat.
know'm sayin?
word? word.
pi_119417441
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:56 schreef alors het volgende:

[..]

Lambiekje niet kennen, de grootste aluhoed van fok. Leuk dat hij zich druk maakt over DNA, maar dat hij het gebruikt om allerlei walgelijke complottheoriën aan te dragen dat schiet hier bij mij wel in het verkeerde keelgat.
Zelfs een kapotte klok geeft 2 x per dag de juiste tijd aan.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_119417451
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:54 schreef Alleskids het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 20 november 2012 00:38 schreef OverRated het volgende:
Werd geen nieuw topic geopend.

[quote]De 2 collega boeren met wie hij regelmatig naar vergaderingen ging bevestigen dat nadat ze tussen 12 en 1 thuis waren gekomen hij met enige regelmaat de fiets pakte en nog ging fietsen. Dat is ook gebeurd bij het joyriden.
:( alsof hij ieder avond op jacht gaat naar een pleziertje. die ene keer kwam hij een auto met de sleutels erin tegen, de andere keer een leuke meid van 16 die in haar eentje naar huis fietst
[/quote]

ja grote kans dat hij toen ook een rondje is gaan fietsen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_119417584
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 08:43 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik had ergens gelezen dat hij tijdens het joy-rijden met een heel hoog-alcoholpromillage was opgepakt. Kan me wel voorstellen dat je dan gaten in je geheugen hebt, om daar meteen een stoornis aan toe te schrijven. :')
Dat had hij zelf verklaard. De alcoholtest gaf aan dat hij binnen de norm zat.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_119417615
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:38 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Sommige mensen zoals jij zijn gewoon te cynisch.
Cynisch? Weet je wel wat cynisch is? Die user is gewoon niet goed in z'n hoofd. Niet te geloven.

Overigens zie ik niet wat er zo schadelijk is aan het feit dat het dna blijkbaar wordt gehouden. Wat maakt 't nou echt uit?
pi_119417656
Maargoed, die kerel heeft dus officieel helemaal geen stoornis. Dat begrijpen jullie toch wel? Er wordt hier al gesproken van een stoornis terwijl niks vast stond. Er zou sprake van kunnen zijn.
pi_119417687
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:38 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Sommige mensen zoals jij zijn gewoon te cynisch.
Dit heeft niks met cynisme te maken, integendeel.
pi_119417722
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:56 schreef alors het volgende:

[..]

Je hebt dus niets inhoudelijks in te brengen. Leuk, maar hou dan gewoon je waffel dicht.
pi_119417751
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:12 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Je hebt dus niets inhoudelijks in te brengen. Leuk, maar hou dan gewoon je waffel dicht.
Jij vindt dat Lambiekje daadwerkelijk wat zinnigs zegt?
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:13:43 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119417753
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:08 schreef Ziba het volgende:
Maargoed, die kerel heeft dus officieel helemaal geen stoornis. Dat begrijpen jullie toch wel? Er wordt hier al gesproken van een stoornis terwijl niks vast stond. Er zou sprake van kunnen zijn..
Ik ga er niet vanuit dat een psychiater zich ervoor leent om te gaan liegen voor de rechter, maar 1 door de verdachte in 2009 zelf ingeschakelde psychiater lijkt me iig niet voldoende om vast te stellen dat hij die stoornis in 1999 ook al had.
Ik ben erg benieuwd naar de bevindingen van het PBC (er vanuitgaande dat hij daar onderzocht zal worden).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_119417764
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:13 schreef Ziba het volgende:

[..]

Jij vindt dat Lambiekje daadwerkelijk wat zinnigs zegt?
Wat is er niet zinnig aan wat hij zegt?
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:14:16 #114
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_119417766
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:40 schreef alors het volgende:

[..]

Lambiekje spoort gewoon niet, die is even ontsnapt uit BNW. Eigenlijk zou dat bij zulke users als sig moeten staan zodat iedereen meteen weet dat ze niet serieus genomen hoeven te worden.
ik denk dat je gigantische verkijkt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_119417791
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik ga er niet vanuit dat een psychiater zich ervoor leent om te gaan liegen voor de rechter, maar 1 door de verdachte in 2009 zelf ingeschakelde psychiater lijkt me iig niet voldoende om vast te stellen dat hij die stoornis in 1999 ook al had.
Ik ben erg benieuwd naar de bevindingen van het PBC (er vanuitgaande dat hij daar onderzocht zal worden).
Nou, die psychiater heeft gezegd dat er sprake van zou kunnen zijn. Dan betekent dus dat er helemaal niets is vastgesteld en dat het simpelweg niet zeker is. Dat is mijn punt. Alleen hier en in de media wordt gedaan alsof hij zeker weten die stoornis heeft.
pi_119417808
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Laten we het hopen, en dat hij niet gaat tegenwerken. Ben benieuwd wat zijn advocaat hem allemaal gaat adviseren...
pi_119417809
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:08 schreef Ziba het volgende:
Maargoed, die kerel heeft dus officieel helemaal geen stoornis. Dat begrijpen jullie toch wel? Er wordt hier al gesproken van een stoornis terwijl niks vast stond. Er zou sprake van kunnen zijn.
Dat wordt door mensen bepaald, zoals jij en ik. Die hebben een verzameling verschijnselen gebundeld en het een naam gegeven. En die verzamelnaam mag door een zelfbenoemd expert als label op een persoon worden geplakt. Daarin zit de relativiteit van de psychologie.

Als psycholoog A naar verdachte had gekeken in plaats van psycholoog B, had verdachte bestempeld kunnen zijn met een bepaalde stoornis. Misschien wel meer dan 1 stoornis. Als psycholoog B 3 testen op verdachte had uitgevoerd in plaats van 1, had hij tot een andere conclusie kunnen komen.

Heel relatief allemaal, psychologie. Overschat, wat mij betreft.
pi_119417811
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:14 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Wat is er niet zinnig aan wat hij zegt?
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:12 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat er geen snars van klopt dat Jasper de dader is... Dit is een ziekelijke rechterlijke dwaling.
pi_119417835
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:58 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

ja grote kans dat hij toen ook een rondje is gaan fietsen.
:')
pi_119417870
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:16 schreef Ziba het volgende:

[..]

[..]

Oke goed punt. :+ Waarom neem ik het ook in godsnaam op voor Lambiekje...
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:21:06 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119417897
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:15 schreef Ziba het volgende:

[..]

Nou, die psychiater heeft gezegd dat er sprake van zou kunnen zijn. Dan betekent dus dat er helemaal niets is vastgesteld en dat het simpelweg niet zeker is. Dat is mijn punt. Alleen hier en in de media wordt gedaan alsof hij zeker weten die stoornis heeft.
Die psychiater heeft dus destijds al een slag om de arm gehouden, doen ze wel vaker als ze als enige gevraagd zijn er over te verklaren.
Of de er was simpelweg niet voldoende tijd geweest om tot een definitieve diagnose te komen.

Maar meer dan "zou kunnen" was het idd niet, neemt niet weg dat het destijds wel in de rechtzaak gebruikt is, en dat blijft hangen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119417961
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die psychiater heeft dus destijds al een slag om de arm gehouden, doen ze wel vaker als ze als enige gevraagd zijn er over te verklaren.
Of de er was simpelweg niet voldoende tijd geweest om tot een definitieve diagnose te komen.
Vast dat laatste.
pi_119418012
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:20 schreef HyperViper het volgende:

Omdat hij toevalligerwijs ook een paar zinnige dingen zei in dit draadje.

Zijn wantrouwen richting overheid is nl. wel correct. Hij slaat af en toe een tikje door, dat dan weer wel. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:26:22 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119418021
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:20 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Lastig hé, je kunt niet selectief achter de meningen van complotdenkers aanlopen ;)

En ja, het zou een behoorlijk teken van onbetrouwbaarheid zijn als ze de monsters niet zouden vernietigen, maar in de discussie daarover is het niet handig om (de bronnen van) Lambiekje als basis te nemen, voor je het weet zit je de versie van Micha Kat te verdedigen en het leven van onschuldige voorbijgangers te vernietigen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119418053
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Omdat hij toevalligerwijs ook een paar zinnige dingen zei in dit draadje.

Zijn wantrouwen richting overheid is nl. wel correct. Hij slaat af en toe een tikje door, dat dan weer wel. ;)
Inderdaad. Maar dat heb ik vaker gedaan. Komt hij 2 pagina's later met de meest waanzinnige bocht... Eigenlijk moet ik hem geen brokken meer geven.

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Lastig hé, je kunt niet selectief achter de meningen van complotdenkers aanlopen ;)

En ja, het zou een behoorlijk teken van onbetrouwbaarheid zijn als ze de monsters niet zouden vernietigen, maar in de discussie daarover is het niet handig om (de bronnen van) Lambiekje als basis te nemen, voor je het weet zit je de versie van Micha Kat te verdedigen en het leven van onschuldige voorbijgangers te vernietigen.
Goed gezegd.

When you're right, you're right.
pi_119418118
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:06 schreef Ziba het volgende:

[..]

Overigens zie ik niet wat er zo schadelijk is aan het feit dat het dna blijkbaar wordt gehouden. Wat maakt 't nou echt uit?
pi_119418161
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:30 schreef Ziba het volgende:

[..]

Dan mogen ze ook vertellen wat ze er mee gaan doen. Mensen kunnen bang zijn dat ze dan alsnog voor dingen die ze in het verleden hebben gedaan kunnen worden gepakt.
pi_119418175
quote:

[..]

Doet mij een beetje denken aan het DNA verhaal van DS4. Stel dat jij in zo'n databank staat en jouw DNA wordt gevonden in het huis waar iemand vermoord is. Ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is maar ik neem aan dat er een mogelijkheid bestaat dat er fouten gemaakt worden. Dan wat? Moeten we ons niet afvragen waarom we het wél zouden moeten doen? Zoals een andere user ook al aangaf, tientallen hits per misdrijf... Waar stopt het?
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:34:32 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119418196
quote:

[..]

Al even afgezien van het feit dat de deelnemers dan voorgelogen zijn, het zou alleen maar voor dit onderzoek gebruikt worden en daarna worden vernietigd, zijn er genoeg mensen die er niet op zitten te wachten dat de overheid hun DNA opslaat, en dat recht heeft de overheid ook niet als jij niet van de zware misdaad verdacht bent.

Deze mensen zijn geen verdachten, en ook niet geweest, hun DNA-monsters moeten dus gewoon, zoals afgesproken, vernietigd worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119418266
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:33 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Doet mij een beetje denken aan het DNA verhaal van DS4. Stel dat jij in zo'n databank staat en jouw DNA wordt gevonden in het huis waar iemand vermoord is. Ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is maar ik neem aan dat er een mogelijkheid bestaat dat er fouten gemaakt worden. Dan wat? Moeten we ons niet afvragen waarom we het wél zouden moeten doen? Zoals een andere user ook al aangaf, tientallen hits per misdrijf... Waar stopt het?
Omdat DNA alleen geen sluitend bewijs is. Lullig dat ze jouw DNA daar vinden. Uit nader onderzoek zal je onschuld wel blijken.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_119418302
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:38 schreef Montagui het volgende:

[..]

Omdat DNA alleen geen sluitend bewijs is. Lullig dat ze jouw DNA daar vinden. Uit nader onderzoek zal je onschuld wel blijken.
Dus ja, wat is het probleem dan eigenlijk. Boeiend. Mij zou het niet uitmaken in ieder geval.
pi_119418322
DNA is bijzonder interessant. Niet alleen voor opsporing, maar ook voor commerciële doeleinden. Zodra de databank een groot deel van de inwoners gaat omvatten is het slechts een kwestie van tijd dat het naar commerciële partijen gaat.

Daarom moeten we zeer terughoudend zijn met DNA afnemen.
pi_119418324
quote:

[..]

En kan je misschien zelfs iets verklaren waardoor de echte dader sneller gepakt kan worden, waarvan jezelf niet verwacht had dat het in het belang van de zaak was...
What Doesn't Kill U Makes U Stronger!
pi_119418329
quote:

[..]

Uit nader onderzoek zal je onschuld wel blijken.
Het zal niet de eerste keer zijn dat dat niet gebeurd. En daar moet ik maar op vertrouwen? Wat een drogreden om dit goed te keuren.
pi_119418340
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:40 schreef DS4 het volgende:
DNA is bijzonder interessant. Niet alleen voor opsporing, maar ook voor commerciële doeleinden. Zodra de databank een groot deel van de inwoners gaat omvatten is het slechts een kwestie van tijd dat het naar commerciële partijen gaat.

Commerciele partijen? Voor wat?
pi_119418343
quote:

Dat is leuk gezegd, maar de praktijk wijst uit dat het ook geregeld mis gaat.
pi_119418353
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:40 schreef DS4 het volgende:

Kun je uitleggen op welke manier DNA interessant is voor commerciele doeleinden?
pi_119418365
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:32 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Mensen kunnen bang zijn dat ze dan alsnog voor dingen die ze in het verleden hebben gedaan kunnen worden gepakt.
Dat zou lullig zijn inderdaad.
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:43:30 #139
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119418381
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:41 schreef Ziba het volgende:

[..]

wat dacht je van banken of verzekeringen... kijken of je nog een lening krijgt als uit je genen blijkt dat je x% kans hebt op een vroegtijdige dodelijke ziekte of probeer eens een ziektekostenverzekering af te sluiten als ze weten dat je toch wel ziek wordt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_119418387
quote:

[..]

Bv zorgverzekering: risico.

Gokhal: aanleg voor gokverslaving, leuk voor een mailing.
pi_119418399
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:43 schreef Re het volgende:

[..]

wat dacht je van banken of verzekeringen... kijken of je nog een lening krijgt als uit je genen blijkt dat je x% kans hebt op een vroegtijdige dodelijke ziekte of probeer eens een ziektekostenverzekering af te sluiten als ze weten dat je toch wel ziek wordt
Ach nee, ik geloof niet dat het zo ver kan gaan.
pi_119418424
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:44 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ik wel. Je DNA kan zooooveel over jezelf vertellen, ik zou niet willen dat de overheid dat in een database heeft staan.
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:45:49 #143
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119418430
quote:

[..]

het is al zo ver, de kennis is er, als ik je DNA heb weet ik zowat alles van je
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:45:53 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119418433
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:40 schreef Ziba het volgende:

[..]

Dus ja, wat is het probleem dan eigenlijk. Boeiend. Mij zou het niet uitmaken in ieder geval.
Dat het jou niet uit zou maken betekent ook automatisch dat het anderen ook niet uit zou maken?
Dat jou beloofd wordt dat ze het vernietigen, en het jou kennelijk niet kan schelen dat die belofte een potje liegen was, maakt dat ieder ander daar ook zo overheen moet kunnen stappen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119418439
quote:

[..]

Waarom zou dit niet zo ver gaan? Omdat de burgers het niet willen? Geloof mij maar dat die corporaties het wél willen. Wie denk jij dat belangrijker is? Het is een realistisch scenario.
pi_119418448
quote:
Kollumerland - De burgemeester van Kollumerland is na de arrestatie van de 45-jarige verdachte van de moord van Marianne Vaatstra op bezoek geweest bij de ouders die net als de verdachte wonen in Oudwoude.

In het Radio 1-Journaal zei burgemeester Bearn Bilker dat zij het heel moeilijk hebben. "De familie leeft in een roes met de wetenschap dat hun zoon verdachte is. Dat is zwaar. De ouders vragen zich vooral af waarom hun zoon dit zou hebben gedaan. Ook vragen ze zich af hoe het nu verder moet met het gezin en de boerderij."

Ten tijde van de moord woonde de ouders bij hun zoon in op de boerderij. Met de vrouw en zoon van de verdachte heeft de burgemeester geen contact gehad. Zij zijn na de inval direct ondergedoken buiten Friesland.

De verdachte geestelijk zwak
De verdachte blijkt al eerder in aanraking te zijn geweest met justitie. Zo moest hij in 2009 nog voor de rechtbank verschijnen omdat hij met een slok op was gaan joyriden met de auto van een boer. Hij werd na een achtervolging door de politie aangehouden, zo blijkt uit een krantenartikel uit 2009 van het Nieuwsblad van Noord-Oost Friesland.

De verdachte verklaarde tegenover de rechter ''niet meer te weten waarom hij de auto van zijn broer stal. Het trok''. Het drong pas in de auto tot hem door dat hij verkeerd bezig was. "Ik schrok wakker", zo verklaarde hij destijds.

Een door de verdachte geraadpleegde psychiater verklaarde dat er sprake kan zijn geweest van een 'dissociatieve fugue'. Een aandoening waardoor iemand allerlei handelingen kan verrichten zonder het zelf echt te beseffen en zonder zicht te hebben op de gevolgen. Van de rechter kreeg hij uiteindelijk een boete opgelegd van 750 euro en een half jaar rijontzegging.

Bewonersbijeenkomst
Vanavond worden in Oudwoude en Zwaagwesteinde een bewonersbijeenkomsten gehouden. Het is een besloten bijeenkomst. Op de bijeenkomst zullen het Openbaar Ministerie, de politie en de gemeente zijn vertegenwoordigd om informatie te geven en vragen te beantwoorden.
bron: http://www.blikopnieuws.n(...)geestelijk_ziek.html
pi_119418465
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:45 schreef Re het volgende:

[..]

het is al zo ver, de kennis is er, als ik je DNA heb weet ik zowat alles van je
Dat weet ik. Ik geloof alleen niet dat bijvoorbeeld verzekeringen jou geen lening meer willen geven omdat door middel van jouw DNA bekend is dat jij zoveel procent kans hebt op een dodelijke ziekte. Dat kan je niet maken, lijkt mij. Dus nee.
pi_119418477
Maar als een kwaadaardige overheid echt je DNA wil hebben, komen ze er toch wel aan. Even voor Lambiekje.
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:48:42 #149
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119418484
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:47 schreef Ziba het volgende:

[..]

Dat weet ik. Ik geloof alleen niet dat bijvoorbeeld verzekeringen jou geen lening meer willen geven omdat door middel van jouw DNA bekend is dat jij zoveel procent kans hebt op een dodelijke ziekte. Dat kan je niet maken, lijkt mij. Dus nee.
en vertel eens hoeveel je premie omhoog gaat als je rookt... waarom moet je invullen of je een chronische ziekte hebt als je een levensverzekering wilt afsluiten... voor de lol of zo?
pi_119418496
quote:

[..]

Denk ook dat dit niet zomaar kan. Dan moeten mensen het maar gewoon zelf betalen of doodgaan ofzo?
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:49:19 #151
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119418504
Denken dat je uit een DNAprofiel iets kan zeggen over een persoon :D

Ze gaan geen wattenstaafjes met cellen bewaren hoor. Alleen het profiel.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_119418528
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat het jou niet uit zou maken betekent ook automatisch dat het anderen ook niet uit zou maken?
Dat jou beloofd wordt dat ze het vernietigen, en het jou kennelijk niet kan schelen dat die belofte een potje liegen was, maakt dat ieder ander daar ook zo overheen moet kunnen stappen?
Klopt, maar toch vind ik dat er wel enigszins overdreven wordt gedaan. Komt d'r ook nog eens bij dat het de keuze van die bewoners zelf was. En waarschijnlijk wordt het DNA toch wel vernietigd. Ik bedoel: als dat gezegd is dan lijkt het mij sterk dat het nu ineens niet nageleefd wordt.
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:50:06 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119418529
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik wel. Je DNA kan zooooveel over jezelf vertellen, ik zou niet willen dat de overheid dat in een database heeft staan.
Dat, plus dat ze zich verschrikkelijk in de vingers snijden als ze het niet vernietigen, want dan zal de bereidheid mee te werken aan soortgelijke onderzoeken veel minder zijn, en daarmee beperk je de kans op succes bij zo'n onderzoek enorm.

Dus nu niet vernietigen betekent eigenlijk dat ze in de toekomst niet meer zo'n onderzoek hoeven te doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119418564
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat, plus dat ze zich verschrikkelijk in de vingers snijden als ze het niet vernietigen, want dan zal de bereidheid mee te werken aan soortgelijke onderzoeken veel minder zijn, en daarmee beperk je de kans op succes bij zo'n onderzoek enorm.

Dus nu niet vernietigen betekent eigenlijk dat ze in de toekomst niet meer zo'n onderzoek hoeven te doen.
Op zich zou ik wel het vertrouwen hebben dat ze het voor zo'n onderzoek uiteindelijk gaan vernietigen, maar ik ben wel tegen het idee van een dergelijke landelijke database.
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:51:56 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119418572
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:50 schreef Ziba het volgende:

[..]

Klopt, maar toch vind ik dat er wel enigszins overdreven wordt gedaan. Komt d'r ook nog eens bij dat het de keuze van die bewoners zelf was. En waarschijnlijk wordt het DNA toch wel vernietigd. Ik bedoel: als dat gezegd is dan lijkt het mij sterk dat het nu ineens niet nageleefd wordt.
Dan is het vooral dom dat ze in de persconferentie niet duidelijker zijn dan "het zal zorgvuldig behandeld worden" want met die woorden wek je de suggestie dat het niet vernietigd wordt, en dan krijg je dit soort discussies.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 20-11-2012 11:43:35 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119418576
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:48 schreef Re het volgende:

[..]

en vertel eens hoeveel je premie omhoog gaat als je rookt... waarom moet je invullen of je een chronische ziekte hebt als je een levensverzekering wilt afsluiten... voor de lol of zo?
Geen idee van. Maar het lijkt mij echt ontzettend sterk (en ook gemeen en oneerlijk) om dat te realiseren. In mijn ogen kan dat niet en ik denk ook dat het nooit zover komt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:49 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Denk ook dat dit niet zomaar kan. Dan moeten mensen het maar gewoon zelf betalen of doodgaan ofzo?
Ja, inderdaad. Ik geloof dat in ieder geval niet.

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan is het vooral dom dat ze in de persconferentie niet duidelijker zijn dan "het zal zorgvuldig behandeld worden" want met die woorden wel je de suggestie dat het niet vernietigd wordt, en dan krijg je dit soort discussies.
Ja, of juist wel zorgvuldig vernietigd. :P
pi_119418583
quote:
Dat is een erg naieve gedachten. Maar wel een meer menselijke O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_119418612
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:49 schreef gohan16 het volgende:
Denken dat je uit een DNAprofiel iets kan zeggen over een persoon :D

Ze gaan geen wattenstaafjes met cellen bewaren hoor. Alleen het profiel.
Met een DNAprofiel heb je ook inzicht in iemands genen, toch?

Ik denk ik vraag het maar even. :@
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:54:15 #159
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_119418640
quote:

[..]
Dat kan je niet maken, lijkt mij. Dus nee.
Als je winst wilt maken, denk je niet aan 'kan ik niet maken'. Dan is het gewoon 'nee'.
pi_119418650
Tja, ik vind het ook wel een beetje logisch dat bij een levensverzekering de premie hoger wordt als je een ernstige ziekte hebt. En rokers mogen van mij best meer premie betalen aan zorgverzekering ja, dat vind ik ook niet zo gek.
Maar dat mensen straks dankzij opgeslagen DNA als ze ziek zijn geen zorgverzekering meer kunnen afsluiten vind ik onmenselijk en ver gezocht. Denk dat dit ook in strijd is met bepaalde rechten. Dat kan niet zomaar, echt niet.
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:55:20 #161
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119418662
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

het profiel is vooralsnog beperkt geloof ik, maar dat wil niet zeggen dat daar geen info uit te halen is en of dat dat met de daadwerkelijke samples die ze genomen hebben in de toekomst wel kan
pi_119418677
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
Tja, ik vind het ook wel een beetje logisch dat bij een levensverzekering de premie hoger wordt als je een ernstige ziekte hebt. En rokers mogen van mij best meer premie betalen aan zorgverzekering ja, dat vind ik ook niet zo gek.
Maar dat mensen straks dankzij opgeslagen DNA als ze ziek zijn geen zorgverzekering meer kunnen afsluiten vind ik onmenselijk en ver gezocht. Denk dat dit ook in strijd is met bepaalde rechten. Dat kan niet zomaar, echt niet.
Nu nog niet, weet jij veel welk bewind hier over tig jaren zal zijn.
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:56:42 #163
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119418688
quote:
niet dat je een ziekte hebt maar dat je een kans hebt om (later) een ziekte te krijgen... dat is net iets anders natuurlijk
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:56:43 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119418690
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:52 schreef Ziba het volgende:

[..]

Geen idee van. Maar het lijkt mij echt ontzettend sterk (en ook gemeen en oneerlijk) om dat te realiseren. In mijn ogen kan dat niet en ik denk ook dat het nooit zover komt.

[..]

Ja, inderdaad. Ik geloof dat in ieder geval niet.

[..]

Ja, of juist wel zorgvuldig vernietigd. :P
Nou toevallig weet ik wel dat de prijs van de risicoverzekering op het leven van mijn rokende partner 2 keer zo hoog is als op mijn leven, en ik rook langer dan 2 jaar niet.
Wij schelen 2 weken in leeftijd, dus dat maakt het verschil ook niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:56:49 #165
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_119418693
Als ik de politie was zou ik die lustmoorden uit de jaren 90 in de stad Groningen nu ook weer eens tegen het licht houden. Er zijn er nog diverse niet opgelost. Het is slechts een half uurtje rijden voor deze boer.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_119418702
quote:
Zover zal het wel niet komen, maar aanvullende verzekeringen en levensverzekeringen hoeven niet te worden verstrekt door een verzekeraar. Die kunnen ze dan dus ook domweg weigeren op grond van je DNA-profiel (als ze daar beschikking over hebben).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_119418709
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:56 schreef Re het volgende:

[..]

niet dat je een ziekte hebt maar dat je een kans hebt om (later) een ziekte te krijgen... dat is net iets anders natuurlijk
Dan alsnog kan het niet zomaar dat je dan bepaalde rechten worden afgenomen.
pi_119418716
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:56 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Als ik de politie was zou ik die lustmoorden uit de jaren 90 in de stad Groningen nu ook weer eens tegen het licht houden. Er zijn er nog diverse niet opgelost. Het is slechts een half uurtje rijden voor deze boer.
Interessant!
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:58:37 #169
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119418735
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:57 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

probeer eens een hypotheek te krijgen met een slecht profiel, banken zijn wel gek natuurlijk
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:58:52 #170
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119418742
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Uit het DNA zelf kan je idd specifiek testen naar bepaalde genen. Een DNA profiel is een soort streepjescode die gemaakt wordt vanuit het DNA. In dit soort zaken wordt gekeken of die streepjescodes overeenkomen.

Zoals je al begrijpt kan je uit zo'n streepjescode geen genetische info halen.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:59:25 #171
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119418751
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:58 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Interessant!
of gewoon de hele database van dit onderzoek nog een keertje gebruiken, waarom niet, toch?
pi_119418752
quote:
4s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:41 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Het zal niet de eerste keer zijn dat dat niet gebeurd. En daar moet ik maar op vertrouwen? Wat een drogreden om dit goed te keuren.
Er zijn er meerdere die in jouw trant reageren, maar jij chargeert het meest vandaar dat ik nu op jouw reageer.

Uiteraard worden er nu ook onschuldigen veroordeeld. Maar dit zal niet puur en alleen om het DNA onderdeel van het bewijs gaan. Dan zijn er meer zaken die verband houden met het delict. Denk dan ook niet dat er door DNA onderzoek verhoudingsgewijs meer onschuldigen veroordeeld worden.

Ik vind het daarom een drogreden om DNA-onderzoek niet goed te keuren. Het kan een bijdrage leveren aan het oplossen van een delict. En wat mij betreft is elke bijdrage dan welkom, ook DNA-onderzoek. En uiteraard zal er ook zorgvuldig met het DNA materiaal omgegaan moeten worden.
  dinsdag 20 november 2012 @ 11:01:45 #173
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_119418809
Is het geen discussie 'privacy' tegenover 'maatschappelijk belang'?

Privacy is belangrijk vanwege mogelijk misbruik van gegevens, maatschappelijk belang vanwege de onrust in de samenleving door ernstige delicten die niet kunnen worden opgelost.
  dinsdag 20 november 2012 @ 11:01:56 #174
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119418815
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:58 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Uit het DNA zelf kan je idd specifiek testen naar bepaalde genen. Een DNA profiel is een soort streepjescode die gemaakt wordt vanuit het DNA. In dit soort zaken wordt gekeken of die streepjescodes overeenkomen.

Zoals je al begrijpt kan je uit zo'n streepjescode geen genetische info halen.
oh zeker wel, ik kan best zien dat je bijvoorbeeld een afwijkende ziekte hebt hoor, of een mutatie ergens waarvan we weten dat het zichtbaar is in het profiel, al is er op het y-chromosoom niet al te veel te zien nee. Maar daarnaast is dit gewoon een eerste stap richting profilering
pi_119418818
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:59 schreef Montagui het volgende:

Er zijn er meerdere die in jouw trant reageren, maar jij chargeert het meest vandaar dat ik nu op jouw reageer.

Uiteraard worden er nu ook onschuldigen veroordeeld. Maar dit zal niet puur en alleen om het DNA onderdeel van het bewijs gaan. Dan zijn er meer zaken die verband houden met het delict. Denk dan ook niet dat er door DNA onderzoek verhoudingsgewijs meer onschuldigen veroordeeld worden.

Ik vind het daarom een drogreden om DNA-onderzoek niet goed te keuren. Het kan een bijdrage leveren aan het oplossen van een delict. En wat mij betreft is elke bijdrage dan welkom, ook DNA-onderzoek. En uiteraard zal er ook zorgvuldig met het DNA materiaal omgegaan moeten worden.
Er is niets mis met DNA onderzoek, maar wel met structureel verzamelen en bewaren van DNA profielen.
pi_119418881
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:01 schreef Boca_Raton het volgende:
Is het geen discussie 'privacy' tegenover 'maatschappelijk belang'?

Privacy is belangrijk vanwege mogelijk misbruik van gegevens, maatschappelijk belang vanwege de onrust in de samenleving door ernstige delicten die niet kunnen worden opgelost.
Klopt, dat is het altijd.
Net als toen met die vingerafdrukken, die ik helaas wel heb afgegeven.
  dinsdag 20 november 2012 @ 11:15:05 #177
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_119419099
quote:

[..]

klonen
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_119419118
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:15 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

klonen
Spannend. *O*
  dinsdag 20 november 2012 @ 11:16:04 #179
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_119419126
quote:

[..]

het is nu al zo dat je niet meteen altijd in aanmerking komt voor bepaalde aanvullende verzekeringen
  dinsdag 20 november 2012 @ 11:22:41 #180
3542 Gia
User under construction
pi_119419252
Maar goed, ervan uitgaande dat ie het gedaan heeft, mag hij dan nog ooit vrij rondlopen?
Vraag me ook af of hij, met zo'n stoornis, niet al meer op zijn kerfstok zou hebben.

1x verkrachting en moord en 1x joyriding in 13 jaar tijd.....
pi_119419297
Toch blijf ik het een vreemd verhaal vinden dat ze destijds nooit in het AZC zijn geweest voor onderzoek.
De toenmalige directrice heeft ook nooit willen reageren, terwijl wel bekend is dat er veel
duistere praktijken plaats vonden binnen het asielzoekerscentrum.

Straks doet blijken dat er op een of andere wijze een 2e persoon bij betrokken is geweest..

Wat hebben ze veel steken laten vallen in deze zaak.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_119419414
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:24 schreef Miam het volgende:
Toch blijf ik het een vreemd verhaal vinden dat ze destijds nooit in het AZC zijn geweest voor onderzoek.
De toenmalige directrice heeft ook nooit willen reageren, terwijl wel bekend is dat er veel

Straks doet blijken dat er op een of andere wijze een 2e persoon bij betrokken is geweest..

:')
Hou eens op te wijzen naar dat AZC. Ze hadden er niets mee te maken, dat bleek al uit het DNA en is nu ook bevestigd. Ben je er bij geweest, dat je weet wat er allemaal is gedaan? zo nee, dan kan je ook niet oordelen of ze veel steken hebben laten vallen. Die uitspraken zijn enkel gebaseerd op onderbuik gevoelens en wat anderen zeggen "meepraten".

Het bemoei met dat onderzoek, heeft het onderzoek meer slecht dan goed gedaan. Door de inwoners werd de recherche gedwongen (met eieren) om naar het AZC te kijken. Daardoor zijn ze finaal op het verkeerde spoor gebracht. Wat daarna weer de schuld was van de recherche.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_119419437
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:22 schreef Gia het volgende:
Maar goed, ervan uitgaande dat ie het gedaan heeft, mag hij dan nog ooit vrij rondlopen?
Dat kan je nu nog niet zeggen vind ik, er is te weinig bekend over het motief en omstandigheden van de dader.

quote:
Vraag me ook af of hij, met zo'n stoornis, niet al meer op zijn kerfstok zou hebben.

Beetje voorbarig om de verkrachting en moord te linken aan een stoornis die hij mogelijk heeft en waarvan onbekend is of hij er al veel langer last van had.
pi_119419456
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:22 schreef Gia het volgende:

Levenslang voor een enkelvoudige moord wordt niet opgelegd, dus of hij als hij schuldig is nog buiten komt hangt af van de ernst van zijn stoornis en dus de duur van de eventuele tbs.
pi_119419466
quote:

Zijn ze wel
pi_119419488
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:57 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Och, rechten zijn gebaseerd op wetten en wetten pas je heel makkelijk aan hoor.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_119419499
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:59 schreef Re het volgende:

[..]

of gewoon de hele database van dit onderzoek nog een keertje gebruiken, waarom niet, toch?
Ehhmmm, daarvoor hebben deze mensen hun DNA niet afgestaan. Het ging alleen om dit onderzoek en daarna wordt het vernietigd. Als ze deze database nog een keer gebruiken dan is dit ook meteen de laatste keer dat zo'n soort onderzoek plaats zal vinden.
pi_119419593
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:28 schreef -Strawberry- het volgende:

Beetje voorbarig om de verkrachting en moord te linken aan een stoornis die hij mogelijk heeft en waarvan onbekend is of hij er al veel langer last van had.

Er vanuit gaande dat er een proces komt, zal dit hoogstwaarschijnlijk wel door de verdediging worden aangevoerd.
  dinsdag 20 november 2012 @ 11:33:14 #189
208890 June.
Seriously?
pi_119419619
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:49 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Het gebeurd al in mindere mate in de VS. Als je daar bijvoorbeeld diabetes hebt (suikerziekte) dan krijg je al geen verzekering meer.
Shine bright like a diamond.
pi_119419731
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:32 schreef Hou-m-Nat het volgende:

[..]

Er vanuit gaande dat er een proces komt, zal dit hoogstwaarschijnlijk wel door de verdediging worden aangevoerd.
Dat kan natuurlijk wel, maar het is afwachten wat daar uit komt.
pi_119419741
quote:

Theoretisch zou dat kunnen. Hij verkracht haar, iemand anders vermoord haar....of nog zieker, als het andersom zou zijn....

Maar ik vind een 2e persoon eigenlijk niet logisch.

Gelet op zijn eventuele stoornis (mocht dat waar zijn) vind ik de reactie van een andere user (B.R. Oekhoest) over de lustmoorden in Groningen een stuk interessanter.
pi_119419776
Schijnt dat hij bij het afgeven van zijn DNA al bekend heeft de moord gepleegd te hebben.
  Redactie Frontpage dinsdag 20 november 2012 @ 11:37:39 #193
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_119419795
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:37 schreef VMSDKR het volgende:
Schijnt dat hij bij het afgeven van zijn DNA al bekend heeft de moord gepleegd te hebben.
:? Bron?
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_119419798
quote:

Wtf.

En misschien was Beatrix er wel bij. :{ Bizar dat mensen altijd van alles denken en mensen moeten beschuldigen.
pi_119419810
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:36 schreef Montagui het volgende:

[..]

Theoretisch zou dat kunnen. Hij verkracht haar, iemand anders vermoord haar....of nog zieker, als het andersom zou zijn....

Gelet op zijn eventuele stoornis (mocht dat waar zijn) vind ik de reactie van een andere user over de lustmoorden in Groningen een stuk interessanter.
Welke moorden zijn dit? Iemand meer info hierover?
pi_119419815
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:37 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Even zoeken hoor
pi_119419818
quote:

[..]

Ja, was op tv.
pi_119419843
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:36 schreef Montagui het volgende:

[..]

Gelet op zijn eventuele stoornis (mocht dat waar zijn) vind ik de reactie van een andere user over de lustmoorden in Groningen een stuk interessanter.
Ja, hij verkracht haar midden in een weiland, daarna komt er nog iemand langs die zonder enig spoor achter te laten het weiland in loopt, goh daar ligt een meisje, nou dan zal ik haar maar even vermoorden, heel logisch idd, dat de politie daar nog niet aan gedacht heeft!
know'm sayin?
word? word.
pi_119419849
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:37 schreef VMSDKR het volgende:
Zeker en vast, daarom dat het bijna een week duurde na de positieve DNA identificatie welke een maand na het afnemen plaatsvond hij pas opgepakt is
pi_119419878
quote:

[..]

Gister bij EenVandaag melde de reporter ter plekke dat het verhaal ging dat hij toen ze hem DNA afnamen zou hebben gezegd: 'Ik ben de moordenaar'.
know'm sayin?
word? word.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')