Doe eens normaal allebei.quote:Op dinsdag 20 november 2012 01:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je kunt dit leed niet onderling vergelijken, maar de familie van de verdachte, mits zou blijken dat hij schuldig zou zijn, is toch wel weerzinwekkender dan het leed van iemand die familie is van een slachtoffer, denk ik. Ik zou zelfmoordpogingen niet geheel en al uitsluiten. En voor de kinderen verwacht ik zeer grote psychische problemen in de toekomst.
Je ziet het vaak hoor, dat echtparen na het overlijden van hun kind uit elkaar gaan.quote:Op dinsdag 20 november 2012 02:34 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat maakt dit hele verhaal alleen nog maar treuriger. Juist de 2 mensen die een zo groot verdriet met elkaar deelden/delen, konden geen troost vinden bij elkaar.
Denk vooral ongeloof op het moment...quote:Op dinsdag 20 november 2012 05:11 schreef TLC het volgende:
Wat zal de vrouw van die man opgelucht zijn dat ze er nog is, voor hetzelfde geld had hij ook haar op een dag vermoord.
Dat wordt dus niet vernietigd gaf mevrouw de Hoofdoffiecier van Justitie gisteren al aan.quote:Op dinsdag 20 november 2012 01:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het DNA-materiaal van degenen die er niets mee te maken hebben, wordt vernietigd.
Die zou ik voor de zekerheid, preventief zeg maar, opsluiten. Die gaat binnenkort een keer door het lint.quote:
Dat is wel raar, want er werd toch beloofd dat het zou worden vernietigd?quote:Op dinsdag 20 november 2012 07:54 schreef Nies het volgende:
[..]
Dat wordt dus niet vernietigd gaf mevrouw de Hoofdoffiecier van Justitie gisteren al aan.
Het wordt met zorg behandeld. Das iets heel anders.
dat zou ik de brief moeten staan die ze gekregen hebben, ze willen nu ook dat iedereen die in een ziekenhuis is geweest en bloed heeft gegeven het DNA van opslaanquote:Op dinsdag 20 november 2012 08:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat is wel raar, want er werd toch beloofd dat het zou worden vernietigd?
Dan is het doel dus dat ze van iedere Nederlander uiteindelijk het DNA willen opslaan. En wat willen ze daarmee? Dit soort zaken eerder oplossen? Of kunnen ze er ook andere dingen mee?quote:Op dinsdag 20 november 2012 08:20 schreef Re het volgende:
[..]
dat zou ik de brief moeten staan die ze gekregen hebben, ze willen nu ook dat iedereen die in een ziekenhuis is geweest en bloed heeft gegeven het DNA van opslaan
daarom wat gemengde gevoelens over dit onderwerp
Daar stond ik ook behoorlijk van te kijken.Ik ging er van uit dat ze het zouden vernietigen, echter gister bij de persconferentie gaf dus de Hoofdofficier van Justitie aan dat ze het verzamelde DNA met voorzichtigheid en zorg zouden behandelen. Er is daar niets gezegd over vernietigen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 08:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat is wel raar, want er werd toch beloofd dat het zou worden vernietigd?
Op deze manier wekken ze alleen maar meer argwaan bij de burger.quote:Op dinsdag 20 november 2012 08:25 schreef Nies het volgende:
[..]
Daar stond ik ook behoorlijk van te kijken.Ik ging er van uit dat ze het zouden vernietigen, echter gister bij de persconferentie gaf dus de Hoofdofficier van Justitie aan dat ze het verzamelde DNA met voorzichtigheid en zorg zouden behandelen. Er is daar niets gezegd over vernietigen.
Ja. Ik zou in zaken als Marianne Vaatstra, Nikki Verstappen ed probleemloos mijn DNA afstaan (niet dat je aan mij als vrouw iets hebt, maar toch) mits het naderhand zou worden vernietigd, en dat wordt het nu dus niet.quote:Op dinsdag 20 november 2012 08:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Op deze manier wekken ze alleen maar meer argwaan bij de burger.
http://www.powned.tv/nieu(...)rd_mogelijk_ver.htmlquote:'Jasper S. is moord mogelijk vergeten'
Jasper S., de man die eergisteren is opgepakt in verband met de moord op Marianne Vaatstra, heeft volgens zijn vrienden een dissociatieve stoornis. Daardoor weet de 45-jarige Fries soms niet wat hij doet en wat de gevolgen van zijn daden zijn.
"Het kan voorkomen dat de persoonlijkheid die het dagelijks leven leidt, niets af weet van het trauma", zegt hoogleraar psychotraumatologie Onno van der Hart tegen het AD. Daardoor is het dus mogelijk dat S. de moord op Vaatstra in 1999 compleet vergeten is.
Uit een rechtbankverslag blijkt dat de dissociatieve stoornis in 2009 werd ontdekt toen hij werd veroordeeld voor joyriding. De verdachte zei na het incident dat hij zijn daad niet kon verklaren en dat hij wakker schrok toen de politie hem klem reed.
S. is zondag opgepakt omdat zijn dna 100 procent overeenkwam met dat wat op het lichaam van Marianne was gevonden. Hij had vrijwillig dna afgestaan in een grootschalig dna-onderzoek onder 8080 Friese mannen.
Daar ging het om het dna van de dader en mogelijk de familie voorzover dat nodig is om schuld vast te stellen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 07:54 schreef Nies het volgende:
[..]
Dat wordt dus niet vernietigd gaf mevrouw de Hoofdoffiecier van Justitie gisteren al aan.
Zou jij het weigeren als je de dader bent en weet dat je via het DNA van familie toch gepakt wordt?quote:Op dinsdag 20 november 2012 08:34 schreef Pino112 het volgende:
[..]
http://www.powned.tv/nieu(...)rd_mogelijk_ver.html
Verklaart mss waarom hij DNA heeft afgestaan.
Heel kwalijk dit.quote:Op dinsdag 20 november 2012 07:54 schreef Nies het volgende:
[..]
Ik had ergens gelezen dat hij tijdens het joy-rijden met een heel hoog-alcoholpromillage was opgepakt. Kan me wel voorstellen dat je dan gaten in je geheugen hebt, om daar meteen een stoornis aan toe te schrijven.quote:Op dinsdag 20 november 2012 08:34 schreef Pino112 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 20 november 2012 08:34 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Staat hier dat de stoornis pas bestaat sinds het joyriden van Jasper S.?quote:De stoornis is door een psychiater ontdekt toen hij in 2009 werd veroordeeld voor joyriding, blijkt uit een rechtbankverslag. S. zei na het incident zelf dat hij zijn daad niet kon verklaren, waarna hij onderzoek liet doen naar zijn psyche. Tegen de rechter zei hij dat hij 'wakker schrok' toen de politie hem na een achtervolging klemreed. Tegen vrienden sprak hij van 'een verstandsverbijstering'.
Inderdaad, stond ook ergens.quote:Op dinsdag 20 november 2012 08:44 schreef lexgauw007 het volgende:
Maar hij beweerde toch in eerste instantie dat hij wilde vluchten omdat hij teveel gedronken had?
Sommige journalisten.quote:Op dinsdag 20 november 2012 08:34 schreef Pino112 het volgende:
[..]
precies en de dader ook. Als de dader vrijwillig meedeed waarom geeft hij zichzelf dan niet aan. Dan had die hele heiza niet gehoeven.quote:Op dinsdag 20 november 2012 01:26 schreef tjoptjop het volgende:
Wat bezielt trouwens in godsnaam 6000 man om vrijwillig DNA af te staan![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |