en dit jaar ga ik godverdomme op de motorquote:Op vrijdag 16 november 2012 17:45 schreef Salatrel het volgende:
Je bent van harte welkom op MOTORbeurs Utrecht 2013 opent van donderdag 21 t/m zondag 24 februari 2013 in Jaarbeurs Utrecht.
Openingstijden*:
Donderdag 21 februari: 10.00 tot 22.00 uur
Vrijdag 22 februari: 10.00 tot 22.00 uur
Zaterdag 23 februari: 10.00 tot 18.00 uur
Zondag 24 februari: 10.00 tot 18.00 uur
Maar niet met zoveel tegelijkquote:Op vrijdag 16 november 2012 20:08 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat is met de motor op best veel plaatsen
en dan gelijk even de krat HJ doorgeven he!quote:Op vrijdag 16 november 2012 20:12 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dank! Morgen maar even fotoke posten met het ding er weer in
[ afbeelding ]
Die is leegquote:Op vrijdag 16 november 2012 20:12 schreef lipjes het volgende:
[..]
en dan gelijk even de krat HJ doorgeven he!
Ja, vertel mij watquote:Op vrijdag 16 november 2012 21:47 schreef Salatrel het volgende:
nu moet je je achterwiel ook poetsen Deka
RVS spaakies en een setje Galfers?quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:46 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Lekker man, volgens mij start van de voorjaarsvakantie dan
Overigens: say hello to my little friend
[ afbeelding ]
Yesquote:Op vrijdag 16 november 2012 23:00 schreef Sounddragon het volgende:
RVS spaakies en een setje Galfers?
Velg en naaf zijn origineel, alleen nu schoonquote:Op vrijdag 16 november 2012 23:04 schreef Sounddragon het volgende:
Velg ook nieuw? of mooi opgepoetst?
Grapzaamquote:Op zaterdag 17 november 2012 00:45 schreef yurian het volgende:
Ik ben van plan om in het voorjaar te proberen om voor om-en-nabij 1500 euro een Honda Magna VF750C uit 1987 te bemachtigen, een chopper met een V4-motorblok. Ter illustratie:
[ afbeelding ]
Dit wordt dan mijn eerste motor (rijbewijs in oktober gehaald en nu flink aan het sparen). Vanwege allerlei verplichtingen zal het recreatief toeren echt minimaal zijn (zeg 's twee keer een zondag in het mooi weer periode) en het doel is om hem voornamelijk te gebruiken voor woon-werk en woon-andere verplichtingen.
Zo'n cardan-aandrijving past daar heel mooi bij (immers eigenlijk geen onderhoud). Het gemiddelde verbruik is ongeveer 1 op 15 (spits- en stadsrijden zal dit minder zuinig dan gemiddeld uitvallen) en past natuurlijk wat minder, maar ik maak me vooral zorgen om al het chroom en hoe dat zich zal houden tijdens de buien onderweg en op de parkeerplaats...
Wat vinden jullie van zo'n "Super Magna" ???
SPOILER: HihiOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Zou ik je handverwarming aanrijdenquote:Op zaterdag 17 november 2012 03:16 schreef BlackLining het volgende:
Tering jantje wat koud op de motor. Net 190 kilometer gereden en de laatste helft elke 20 kilometer moeten stoppen om de handen op te warmen.. Kreeg aan de rechterhand nog last van kramp ook, best gevaarlijk nog
Nu maar eens een grote kop theeEven opwarmen..
toch maar een setje handkappen voor de bandit?quote:Op zaterdag 17 november 2012 03:32 schreef BlackLining het volgende:
Ga het nu toch maar eens overwegen ja. Koude handen kan ik mee leven, hoort erbij, maar ik merkte net echt dat ik door de kou de voorrem niet goed meer kon bedienen. En dat vind ik dus wel te gevaarlijk.
handkappen en/of verwarmde handvaten en/of verwarmde handschoenen. Handkappen zou het goedkoopste moeten zijn en ook het effectiefst. Als ik ze op de fazer kreeg zou ik het wel weten.quote:Op zaterdag 17 november 2012 03:32 schreef BlackLining het volgende:
Ga het nu toch maar eens overwegen ja. Koude handen kan ik mee leven, hoort erbij, maar ik merkte net echt dat ik door de kou de voorrem niet goed meer kon bedienen. En dat vind ik dus wel te gevaarlijk.
Afgelopen dagen viel het wel mee. Gisteren was het echt niet te doen. Was ook redelijk mistig, dat scheelt ook een hoop.quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:39 schreef whY... het volgende:
Paar dagen geleden nog gereden maar zo koud vond ik het nog niet. Maar ja ik rijd dan ook niet 's ochtends over de snelweg.
quote:
quote:Op zaterdag 17 november 2012 02:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Grapzaam
SPOILER: HihiOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het blijfr toch vooral een kwestie van smaak en persoonlijke voorkeur, denk ik...quote:Op zaterdag 17 november 2012 03:00 schreef Geerd het volgende:
Voor 1500 of iets meer kun je idd wel wat leukers halenOf je moet er van houden natuurlijk.
Instructeur die ik had voor de lessen reed op een Super Magna achter me aan. Klinkt wel heel tof, maar verder is het niet echt mijn type motorquote:Op zaterdag 17 november 2012 00:45 schreef yurian het volgende:
Ik ben van plan om in het voorjaar te proberen om voor om-en-nabij 1500 euro een Honda Magna VF750C uit 1987 te bemachtigen, een chopper met een V4-motorblok. Ter illustratie:
[ afbeelding ]
Dit wordt dan mijn eerste motor (rijbewijs in oktober gehaald en nu flink aan het sparen). Vanwege allerlei verplichtingen zal het recreatief toeren echt minimaal zijn (zeg 's twee keer een zondag in het mooi weer periode) en het doel is om hem voornamelijk te gebruiken voor woon-werk en woon-andere verplichtingen.
Zo'n cardan-aandrijving past daar heel mooi bij (immers eigenlijk geen onderhoud). Het gemiddelde verbruik is ongeveer 1 op 15 (spits- en stadsrijden zal dit minder zuinig dan gemiddeld uitvallen) en past natuurlijk wat minder, maar ik maak me vooral zorgen om al het chroom en hoe dat zich zal houden tijdens de buien onderweg en op de parkeerplaats...
Wat vinden jullie van zo'n "Super Magna" ???
Het leek me de ideale combinatie uit twee werelden, een vier-cilinder-blok met veel pk's (voor 750 cc dan) in een chopper-frame, maar ze zijn tweedehands wel een stukje duurder dan zeg de dertien in een dozijn naked bike. Nou ja, in het voorjaar maar eens kijken wat er allemaal te krijgen is en belangrijker hoe het rijdt...quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:17 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Instructeur die ik had voor de lessen reed op een Super Magna achter me aan. Klinkt wel heel tof, maar verder is het niet echt mijn type motor
Ja, dat en gewoon proefritjes maken. Ook op andere types, gewoon om het verschil te ervaren...quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:32 schreef BlackLining het volgende:
Ik zou eerst kijken of je er ergens één kunt huren om eens een dagje op rond te toeren. Kijken of het wat is.
Een chopper heeft over t algemeen meer koppel / kracht bij lagere toeren dan een tour/sport fietsquote:Op zaterdag 17 november 2012 15:32 schreef BlackLining het volgende:
Mijn stijl is het niet, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Vraag me wel af of zo'n chopperachtig idee handig is als eerste fiets. Vrij zwaar, maar in de meeste viercilinders komt het vermogen pas vrij laat los. In lage toeren, zo tot de 6000, lijkt het me een onhandelbaar slagschip. Dat probleem heb ik met de Bandit al. Onder de 4500 toeren is er niet veel mee te beginnen.
Ik zou eerst kijken of je er ergens één kunt huren om eens een dagje op rond te toeren. Kijken of het wat is.
Net even de bandjes van de Bandit opgepompt. 2.1 waar het 2.9 moet zijnZal ook wel verklaren waarom hij steeds minder zuinig wordt terwijl ik de laatste weken vooral snelweg en provinciale weg rijd en geen recreatieve ritten waarmee we pas bij de 60 km/h overschakelen naar de 2.
Ze gaan er binnenkort toch allebei onderuit. Achter is gewoon op en voor is ronduit kut.quote:Op zaterdag 17 november 2012 16:21 schreef Salatrel het volgende:
De bandenboer zal wel blij zijn met je
De Honda Magna VF750C chopper heeft hetzelfde motorblok als de VFR 750 van Honda en ook dezelfde prestaties qua motorblok. Gewicht is zowat gelijk, alleen de zit is natuurlijk totaal anders. Dat is naar mijn idee ook zo leuk aan zo'n ding, een chopper met sportieve eigenchappen. Kon op Youtube zo snel niks anders vinden dan dit voor een impressie:quote:Op zaterdag 17 november 2012 16:54 schreef BlackLining het volgende:
Omdat het vaak een tweecilinder is. Dit is een viercilinder, die zitten vaak toch wat hoger.
Edit: Kon geen vermogenscurve vinden, maar wel dat het koppel los komt op 7500. Zit toch echt best hoog. Vooral aangezien dat apparaat 244 kg rijklaar weegt (!). Lijkt me een moeilijke fiets om te rijden in de bebouwde kom. Daarom echt een goed testrondje maken in verschillende gebieden.
Hehe, ging dat maar zo makkelijk.quote:Op zondag 18 november 2012 01:09 schreef JK het volgende:
Dagje extra werken omzetten in tijd-voor-tijd en maandag vrij nemen?
Over een paar uurtjes al dat stap volk weer zeker?quote:
ivm werkzaamheden begon die in Delft hollandsspoor leiden Amsterdam Utrecht uur en een kwartier pauze zelfde route terug tot hollandsspoor en dan taxi terug naar rotterdamquote:Op zondag 18 november 2012 02:10 schreef Geerd het volgende:
[..]
Over een paar uurtjes al dat stap volk weer zeker?
Hoe ziet zoon nacht dienst eruit eigenlijk? Rtd - ut - ht - bd - en terug ofzo?
Met blik? Nuchter en film kijken? Nu snap ik al die negatieve reacties.quote:Op zondag 18 november 2012 02:21 schreef BlackLining het volgende:
Yup, ook nog wakker. Net naar Skyfall geweest. Aardige film wel.
Wel maar even met het blik gegaan. Koud, nat kut weer
Vast niet zoveel te zien op ut ofwel? Taxi terug? weet niet waar je huis woont maar valt er nog wat te verdienen?quote:Op zondag 18 november 2012 02:21 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ivm werkzaamheden begon die in Delft hollandsspoor leiden Amsterdam Utrecht uur en een kwartier pauze zelfde route terug tot hollandsspoor en dan taxi terug naar rotterdam
Aah oke, met de taxi nog welquote:Op zondag 18 november 2012 03:08 schreef Salatrel het volgende:
O jawel hoor. En taxi is terug naar eigen standplaats he. Vanuit daar moet ik nog naar huis. Maar voor de taxirit staat 50 minuten die betaald worden maar die taxi is natuurlijk veel sneller dan 50 minuten
Hoelang duurt dat nou nog dan, zie er regelmatig een trein over rijdenquote:Op zondag 18 november 2012 03:55 schreef Geerd het volgende:
[..]
Aah oke, met de taxi nog welHier hebben we dat niet in het Oosten
Wie weet straks met de Hanzelijn.
Volgens Wikipedia is de oficiele opening op 6 december en in gebruik name op 9 december. Nog 3 weken dus ongeveerquote:Op zondag 18 november 2012 11:04 schreef weerstandje het volgende:
[..]
Hoelang duurt dat nou nog dan, zie er regelmatig een trein over rijden
wat dacht je van de NS reisplanner? als je een dag na 9-12 pakt krijg je automagisch de tijdens van de nieuwe dienstregeling en dus ook de route via de hanzelijn als dat snelst is.quote:Op zondag 18 november 2012 11:09 schreef weerstandje het volgende:
Nice, ik werk in zwolle, ff kijken of het rendabel is om straks met de trein te gaan.
Kan alleen nergens vinden wat de reistijd is
Nice dan ben ik ongv even lang bezig als met de auto plus dat ik kan slapenquote:Op zondag 18 november 2012 13:05 schreef Salatrel het volgende:
[..]
wat dacht je van de NS reisplanner? als je een dag na 9-12 pakt krijg je automagisch de tijdens van de nieuwe dienstregeling en dus ook de route via de hanzelijn als dat snelst is.
26 minuten vanaf lelystad met de intercity dus
Heb ik hier nietquote:Op zondag 18 november 2012 17:41 schreef Salatrel het volgende:
Over 20 minuten verslag van dakar pre proloog op rtl7
damn gemistquote:Op zondag 18 november 2012 17:41 schreef Salatrel het volgende:
Over 20 minuten verslag van dakar pre proloog op rtl7
Je hebt ze meen ik ook met batterijen, misschien makkelijker?quote:Op zondag 18 november 2012 17:26 schreef Geerd het volgende:
Van de week is kijken naar van die handschoenen die je kunt aansluiten op de accu.
Is dat erg omslachtig? Of hoe werken die dingen,
Batterijen hek het niet zo op, moeten die draden vanaf de accu niet door de mouwen van de jas?quote:Op zondag 18 november 2012 19:27 schreef JK het volgende:
[..]
Je hebt ze meen ik ook met batterijen, misschien makkelijker?
Alleen moeten het dan wel AA batterijen ofzo zijn, anders betaal je je weer scheel aan die rare modellen (helemaal als je ze oplaadbaar wilt hebben).
Uhmzz ja idd, naja ik zal is horen van de week, handschoenen zijn een klein beetje opquote:Op zondag 18 november 2012 19:42 schreef JK het volgende:
Nee, dan zal je wel een connector in de buurt van je stuur hebben, waar je de handschoenen op kan aansluiten. Beetje onhandig als je van je motor af valt, dat je dan mee moet glijden met de motor mee, als de kabel door je jas gaat.
Lijkt me niet dat dat gezekerde connectoren zijn die niet losschieten als er iets mis gaat. Zal wel een breakaway connector zijn en is dat niet het geval is het een kwestie van even omsolderen.quote:Op zondag 18 november 2012 19:42 schreef JK het volgende:
Nee, dan zal je wel een connector in de buurt van je stuur hebben, waar je de handschoenen op kan aansluiten. Beetje onhandig als je van je motor af valt, dat je dan mee moet glijden met de motor mee, als de kabel door je jas gaat.
En ik!quote:Op maandag 19 november 2012 08:12 schreef whY... het volgende:
Wie is er op de tweewieler? Dikke mist hoor hier.
Had alleen maar last van koude handen, en een beetje koude tenen.quote:Op maandag 19 november 2012 08:56 schreef Vinniiee het volgende:
Ik ben ook met de motor. Godverdomme wat is die mist ook koud zeg
Morgen met de bus denk ik maar.
quote:Op maandag 19 november 2012 12:57 schreef Dekatria het volgende:
Die mist was echt zwaar irritant vanmorgen
Heb ik ook gedaan, tot ik met 70 een waterdruppel recht in mn oog kreeg.quote:Op maandag 19 november 2012 13:09 schreef Vinniiee het volgende:
Ik kon beter met vizier open rijden als dicht
quote:Op maandag 19 november 2012 13:09 schreef Vinniiee het volgende:
Ik kon beter met vizier open rijden als dicht
daarom, rijbrilquote:Op maandag 19 november 2012 13:12 schreef lipjes het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan, tot ik met 70 een waterdruppel recht in mn oog kreeg.
Auw!
maar met een bril de mist in...quote:Op maandag 19 november 2012 13:14 schreef Vinniiee het volgende:
Ik had nog een gewone bril op. Ik heb hoofdpijn, en dan is lenzen in doen niet zo'n goed idee.
Antifog jongquote:Op maandag 19 november 2012 13:15 schreef lipjes het volgende:
[..]
ICM mijn helmmuts is het 1 keer ademen en heel die bril is beslagen
Zaterdag nieuwe helm man, met dubbel glas ! en een kunststof kozijnquote:Op maandag 19 november 2012 13:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
Antifog jongmet ventilatie in de brilglazen
zou tijd worden, was vanochtend ook weer een slalom oefeningquote:Op maandag 19 november 2012 13:20 schreef Salatrel het volgende:
Ze zijn in ieder geval weer eens blaadjes aan het ruimen
quote:Op maandag 19 november 2012 17:07 schreef Vrieskist het volgende:
Aangezien ik geslaagd ben doe ik ook alsof ik bij de motorclub hoor hiero
Feliquote:Op maandag 19 november 2012 17:07 schreef Vrieskist het volgende:
Aangezien ik geslaagd ben doe ik ook alsof ik bij de motorclub hoor hiero
Hmjaquote:Op maandag 19 november 2012 13:09 schreef Vinniiee het volgende:
Ik kon beter met vizier open rijden als dicht
Gefeliciteerd.quote:Op maandag 19 november 2012 17:07 schreef Vrieskist het volgende:
Aangezien ik geslaagd ben doe ik ook alsof ik bij de motorclub hoor hiero
Nee inderdaad, echt hatelijk was datquote:Op maandag 19 november 2012 18:26 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Hmjaom de 20 seconden weer vegen. Geen fuck hielp man, en dat met een pinlock vizier.
heb ik nou nooit last vanquote:Op maandag 19 november 2012 17:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Super dit. Sta weer met dichtgevroren carbs bij de pomp
Nice zal wel een hele opluchting zijnquote:Op maandag 19 november 2012 19:45 schreef Vrieskist het volgende:
Iedereen bedankt!
Het ging wel lekker, alleen was de examinator halverwege in Blaricum de weg kwijt. Ik ben drie keer langs hetzelfde kerkje gereden tot ik moest stoppen. Tot mijn grote verbazing werd de tom-tom erbij gehaald en toen konden we onze reis voortzetten naar LarenVanaf daar weer de snelweg op en bij het CBR werd ik meteen gefeliciteerd
Het vriest niet eensquote:Op maandag 19 november 2012 17:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Super dit. Sta weer met dichtgevroren carbs bij de pomp
o is dat hetquote:Op maandag 19 november 2012 19:54 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Zonder carbs gaat dat lastig, ja
In de venturibuizen van de carbs wel. Vanaf een graad of 7 kan dat gebeuren als het mistig is. Als het vriest is het vaak weer over want dan zit het vocht niet meer in de lucht.quote:Op maandag 19 november 2012 19:55 schreef weerstandje het volgende:
[..]
Nice zal wel een hele opluchting zijn
[..]
Het vriest niet eens![]()
Nou, vond het vooral vreemd dat we zo lang in hetzelfde gebied blevenquote:Op maandag 19 november 2012 19:55 schreef weerstandje het volgende:
[..]
Nice zal wel een hele opluchting zijn
huh?quote:Op maandag 19 november 2012 23:35 schreef Yreal het volgende:
Ik had vandaag mijn zonnebril ingevet met dreft, niks aan het handje
Dreft is toch ontvettend, hoe wil je daar iets mee invetten? Is het niet 'ingezeept met dreft'?quote:Op maandag 19 november 2012 23:35 schreef Yreal het volgende:
Ik had vandaag mijn zonnebril ingevet met dreft, niks aan het handje
Dat trucje heb ik ook wel eens gehoord ja.quote:Op maandag 19 november 2012 23:35 schreef Yreal het volgende:
Ik had vandaag mijn zonnebril ingevet met dreft, niks aan het handje
Normale tijd toch?quote:Op maandag 19 november 2012 13:39 schreef BlackLining het volgende:
Net pas uit mijn warme bed gekomen
Geen last van gehad. Wilde eigenlijk vanavond terug rijden naar Leiden (160 km) maar ik ga denk ik zo maar vast. Geen zin in dat vanavond weer die kut mist terug komt en ik dood zit te vriezen op een motor die door bevroren carbs niet meer fatsoenlijk wil rijden.
Ik vond het maar wat vroeg anders.quote:
quote:Op dinsdag 20 november 2012 02:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik vond het maar wat vroeg anders.
Hahaha, volgens mij zie je niks op zo'n dingquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:16 schreef lipjes het volgende:
[..]
Vergeet ik gewoon het filmpje te posten
Schaamteloos gejat van MF
Die zonnebril kan inderdaad echt niet.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:16 schreef lipjes het volgende:
Vergeet ik gewoon het filmpje te posten
Je zou er je AVB op moeten doen zegquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:16 schreef lipjes het volgende:
[..]
Vergeet ik gewoon het filmpje te posten
Schaamteloos gejat van MF
Emissie-eisen.quote:Europees Parlement neemt nieuwe regelgeving aan over toelating motorfietsen
Vandaag heeft het Europese Parlement met grote meerderheid van stemmen de nieuwe regels aangenomen welke gaan over de toelating van nieuwe gemotoriseerde tweewielers (brom- en motorfietsen), trikes en quads.
Milieumaatregelen
Door deze regels moeten nieuw toegelaten lichte motorvoertuigen behalve bromfietsen vanaf 2016 voldoen aan strengere emissie-eisen conform de Euro-4 norm. Vanaf 2017 geldt dit ook voor bromfietsen. Vanaf 2020 gelden voor alle motorvoertuigen de eisen volgens de Euro-5 norm. Verder zullen de motorvoertuigen in de toekomst voorzien moeten worden van een systeem, dat storingen in het motormanagement zichtbaar maakt (OBD, On Board Diagnostics), waardoor onnodige vervuiling wordt tegengegaan. De laatste milieumaatregel is een duurzaamheidseis. Hiermee is het aan de fabrikanten om te garanderen, dat gedurende 35.000 km (20.000 km voor lichtere motorfietsen) de oorspronkelijke milieugrenswaarden niet worden overschreden.
Veiligheid
Verder gelden vanaf 2016 ook nieuwe regels omtrent de veiligheid. Alle nieuwe motorvoertuigen boven de 125 cc moeten worden voorzien van een anti-blokkeerinrichting (ABS) op de remmen. Voor lichtere motorfietsen geldt een verplichting om voor- en achterrem aan elkaar te koppelen of ABS. In de toekomst vindt nader onderzoek plaats naar de effecten van deze maatregel, waardoor ABS mogelijk alsnog verplicht gesteld kan worden. Een andere veiligheidsmaatregel is een verplichting om bij het starten van de motor automatisch dagrijverlichting of dimlicht te laten ontsteken.
Zelf sleutelen
In de nieuwe regels is ook een bepaling opgenomen, dat lichtere categorieën motorfietsen zodanig worden gefabriceerd, dat latere wijzigingen aan de aandrijflijn niet meer mogelijk zijn. Op aandringen van de FEMA, het Europese samenwerkingsverband van de belangenverenigingen voor motorrijders (waaronder MAG Nederland) is deze regel niet van toepassing verklaard op de zwaardere motorfietsen.
Zoals ik het lees ook voor gewone motoren hoor, alleen niet voor zware.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:13 schreef Dekatria het volgende:
Voor zover ik dat laatste over sleutelen en de gekoppelde remmen kan lezen gaat dat eerder over (motor-)scooters. Wat dat betreft vind ik het niet meer dan prima. En daarnaast, alle motorrijders rijden meestal toch al standaard met dimlicht voor de zichtbaarheid, dus ergens is het ook wel logisch.
Mijn motor heeft overigens al OBD. Dat ben ik
Ik gebruik zelf nooit mijn achterrem als ik bijv 120 rijd.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:16 schreef Salatrel het volgende:
Verlichting gaat al automagisch aan (zouden ze bij auto ook verplicht moeten stellen trouwens) zelf sleutel geen last van want nvt op zware fietsen. Gekoppelde remmen is alleen maar beter dat achter rem ook mee remt als je voor rem in knijpt. Ik zie de problemen niet zo. Mis ook een beetje je onderbouwing ipv napraten van de mail
Achtje binnen de lijnen, moet kunnen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je zou er je AVB op moeten doen zeg
misschien dat ABS dan geen overbodige luxe is voor je want ik rijd ook zonder ABS en het is mij nog nooit overkomen. en zonder verlichting willen starten omdat slechte accu? misschien gewoon accu vervangenquote:Op dinsdag 20 november 2012 16:18 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik gebruik zelf nooit mijn achterrem als ik bijv 120 rijd.
Waarom?
Ik rem af op de motor en de voorrem.
Als ik mijn achterrem erbij pak dan is de kans groot dat mijn achterwiel blokkeert (al 2 keer gebeurd zelfs)
Of gewoon zwaar gaan rijdenquote:Op dinsdag 20 november 2012 16:24 schreef Salatrel het volgende:
[..]
misschien dat ABS dan geen overbodige luxe is voor je want ik rijd ook zonder ABS en het is mij nog nooit overkomen. en zonder verlichting willen starten omdat slechte accu? misschien gewoon accu vervangen
ABS vind ik ook niet erg, maar het aan elkaar koppelen van remmen lijkt me nou niet het fijnste idee.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:24 schreef Salatrel het volgende:
[..]
misschien dat ABS dan geen overbodige luxe is voor je want ik rijd ook zonder ABS en het is mij nog nooit overkomen. en zonder verlichting willen starten omdat slechte accu? misschien gewoon accu vervangen
Yup, en nu noodstop en je knijpt de voorrem stevig in, achterrem niet te hard erbij, koppeling los, zoals het hoort.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:28 schreef Salatrel het volgende:
als ik 120 rij gebruik i kde voorrem ook niet trouwens.. gewoon gasloslaten en terugschakelen remt ie genoeg om de bocht te halen
Remt wel extra afquote:Op dinsdag 20 november 2012 16:30 schreef Salatrel het volgende:
koppeling los bij een noodstop? zo heb ik dat niet geleerd hoor
Honda heeft nu ook de Crosstourer, maar dat wil ook niet zeggen dat het een goed idee is.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:41 schreef Tankiej het volgende:
Dat heeft Honda toch nu al, die remmen aan elkaar gekoppeld? Combined braking system oid?
Ik zei ook niet dat het een goed idee isquote:Op dinsdag 20 november 2012 16:43 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Honda heeft nu ook de Crosstourer, maar dat wil ook niet zeggen dat het een goed idee is.
Gelukkig maarquote:Op dinsdag 20 november 2012 16:44 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik zei ook niet dat het een goed idee is
Koppeling LOS Dekaquote:Op dinsdag 20 november 2012 16:36 schreef Dekatria het volgende:
Koppeling in remt extra af? Hoe werkt dat precies?
ik vond het juist wel een goed concept. geeft een beetje het Africa Twin idee met moderne techniekenquote:Op dinsdag 20 november 2012 16:43 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Honda heeft nu ook de Crosstourer, maar dat wil ook niet zeggen dat het een goed idee is.
Alsof het zo afgesteld wordt dat voor en achter even hard remt. Dat wordt je toch ook niet geleerd bij rijlessen? Zal wel 80/20 o.i.d. zijn.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:29 schreef lipjes het volgende:
[..]
Yup, en nu noodstop en je knijpt de voorrem stevig in, achterrem niet te hard erbij, koppeling los, zoals het hoort.
Nu noodstop op een gekoppelde.
Voorrem in, achterrem er automatisch even hard bij, koppeling los, BAM.
Ik wachtte er al opquote:Op dinsdag 20 november 2012 17:01 schreef Salatrel het volgende:
ik vond het juist wel een goed concept. geeft een beetje het Africa Twin idee met moderne technieken
Ga er niet van uit om eerlijk te zijnquote:Op dinsdag 20 november 2012 17:16 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Alsof het zo afgesteld wordt dat voor en achter even hard remt. Dat wordt je toch ook niet geleerd bij rijlessen? Zal wel 80/20 o.i.d. zijn.
Bij auto's heb je toch ook een remdrukverdeler o.i.d.? Lijkt me sterk dat ze dat niet niet gaan toepassen bij motoren.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:42 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ga er niet van uit om eerlijk te zijn
Ken er naast de ABS zo gauw geen, ja traction control, maar dat is ongeveer hetzelfde als een differentieel.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:04 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Bij auto's heb je toch ook een remdrukverdeler o.i.d.? Lijkt me sterk dat ze dat niet niet gaan toepassen bij motoren.
Yep.quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:37 schreef BlackLining het volgende:
Wat ik nog het meest idiote vind van die nieuwe zwaar overbodige regels is dat er zo enorm moeilijk over gedaan wordt en dat het zoveel geld kost terwijl het niet helpt om motorrijden veiliger te maken. Een simpele plank daarentegen langs de vangrails van een snelweg is relatief gratis en helpt wél. Maar daar wordt dan weer niet op ingegaan.
CBS inderdaad. Ik meen het ook op mijn Suzuki Sixteen te hebben gehad, al heb ik die maar een half jaartje gereden. Remt prima hoor... maargoed, al die stomme opgelegde regeltjes... niet meer sleutelen, verplicht ABS etc. ze willen het echt ontmoedigen. Straks moet je nog vragen aan de gemeente of je op een bepaalde dag mag motorrijden, of aan je huisarts om toestemming vragen of je sex mag hebben met je vrouw. Klote regeltjes.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:41 schreef Tankiej het volgende:
Dat heeft Honda toch nu al, die remmen aan elkaar gekoppeld? Combined braking system oid?
elektrisch rijden. Geen bewegende delen meerquote:Op dinsdag 20 november 2012 22:11 schreef BlackLining het volgende:
Hoe wil je dat uberhaupt doen, een blok opbouwen zodat er niet meer aan gesleuteld kan worden?Zal lekker onderhoud plegen zijn dan. Cilinder vastlassen op het blok ofzo?
Loopt inderdaad de spuigaten uit met regels. Overal voor, niet alleen voor motorrijden.
Dat terwijl als de regering daadwerkelijk zou staan waar ze voor zegt te staan motorrijden een prima oplossing is. Zuiniger en veel minder files. Een aanzienlijk deel van de gevaren voor motorrijders kunnen door de regering ook worden weggenomen. Bijvoorbeeld de levensgevaarlijke vangrails. Daarnaast ben ik er volledig van overtuigd dat het voor motorrijders allemaal een stuk veiliger zou worden als elke koekblikker verplicht drie uur motorrijles volgt ter aanvulling op de rijlessen voor het koekblik. En doe eens sneller wat aan vervuild wegdek, als dat allemaal zo belangrijk is.
Fuck met je elektrisch rijden.quote:Op dinsdag 20 november 2012 22:33 schreef Salatrel het volgende:
[..]
elektrisch rijden. Geen bewegende delen meer
Krachtstroom.quote:Op dinsdag 20 november 2012 22:33 schreef Salatrel het volgende:
[..]
elektrisch rijden. Geen bewegende delen meer
Motor wordt wel meteen met de helft zwaarderquote:Op dinsdag 20 november 2012 22:33 schreef Salatrel het volgende:
[..]
elektrisch rijden. Geen bewegende delen meer
Kunststof frame, voorvork, achterbrug.quote:Op woensdag 21 november 2012 06:42 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Motor wordt wel meteen met de helft zwaarder
quote:Op woensdag 21 november 2012 10:38 schreef Vinniiee het volgende:
Kunststof frame, voorvork, achterbrug.
Ja, dat dacht ik ookquote:Op woensdag 21 november 2012 11:29 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Met de quote wordt het wat duidelijker
Moest je hierdoor omrijden?quote:Op woensdag 21 november 2012 11:57 schreef lipjes het volgende:
Beste klap geweest vanochtend
[ afbeelding ]
Waar heeft die tegenaan gezeten dan?quote:Op woensdag 21 november 2012 11:57 schreef lipjes het volgende:
Beste klap geweest vanochtend
[ afbeelding ]
Boom meegepakt.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:16 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Waar heeft die tegenaan gezeten dan?
Damnquote:Op woensdag 21 november 2012 12:35 schreef lipjes het volgende:
[..]
Boom meegepakt.
http://www.omroepbrabant.(...),+vrouw+gewond+.aspx
Is al de 2e deze week.
1e pakte een trekker mee, 1 dode.
Nee, dat niet.quote:Op woensdag 21 november 2012 13:23 schreef Vrieskist het volgende:
Pfft, geen lekker weggetje om te rijden. Is het zo'n beruchte lokale 'dodenweg'?
En wat deed zij daar met een auto?quote:Op woensdag 21 november 2012 12:36 schreef Salatrel het volgende:
Waarom stond er een boom in de keuken?
Scheelt een paar knaken heujquote:Op woensdag 21 november 2012 15:27 schreef Salatrel het volgende:
zooooo krijg de windschermspoiler voor de kerst van mijn broer en zn vriendin. goed geregeld
Ik vond 't wel meevallen aan de kust in NH, maar dan zal 't wat zuidelijker wel ernstig zijn geweest.quote:Op woensdag 21 november 2012 20:42 schreef BlackLining het volgende:
Vandaag toch wel blij dat de Bandit zo lomp zwaar isGodverdomme wat een wind..
quote:De temperatuur kan aan het einde van volgende week dalen tot onder het vriespunt. Ook is er enige kans op sneeuw, meldt weerplaza.nl donderdag.
Het is nu nog niet te zeggen of de straten in het weekend voor Sinterklaas inderdaad worden gesierd met een witte deken, maar dat het kouder wordt staat volgens het weerbureau vast. Gemiddeld wordt overdag een temperatuur van drie tot zes graden en 's nachts vorst verwacht. Van de zestig berekeningen geven er drie aan dat de temperatuur zelfs overdag niet meer boven het vriespunt uitkomt.
De kou komt doordat in de tweede helft van volgende week een lagedrukgebied tussen Frankrijk en Polen ervoor zorgt dat koude lucht vanuit Scandinavië richting Nederland stroomt. Hoe koud het uiteindelijk wordt, hangt af van waar het lagedrukgebied precies komt te liggen.
Voro wintersporters kan dit goed nieuws zijn. Het lagedrukgebied zorgt er ook voor dat de kans op stevige sneeuwval in de bergen groot is. Ook Scandinavië krijgt met serieus winterweer te maken. Daar wordt veel sneeuw verwacht en vanaf donderdag blijft het er vriezen.
Vorig jaar is er ook een aantal keer genoemd dat de winterperiode 'er nu toch echt aan kwam!'. Toen was het ook pas eind januari/begin februari?quote:Op donderdag 22 november 2012 11:35 schreef Vrieskist het volgende:
Deze winter wordt interessant voor alle mensen die nog AVD moeten afleggen.
Ja zal krap gaan worden voor vriendinliefquote:Op donderdag 22 november 2012 11:35 schreef Vrieskist het volgende:
Deze winter wordt interessant voor alle mensen die nog AVD moeten afleggen.
En daarom ben ik gisteravond lekker thuis gebleven.quote:Op donderdag 22 november 2012 11:42 schreef Yreal het volgende:
Gister 120 km op de snelweg gezeten, kenker wat een wind zeg![]()
Wel blij met het hema thermo ondergoed, Ik was gewoon nat van het zweet
bijzonder leerzaam college op woensdag avond. En ik wilde nog naar de makro. En ik had geen zin in het ovquote:Op donderdag 22 november 2012 11:46 schreef lipjes het volgende:
[..]
En daarom ben ik gisteravond lekker thuis gebleven.
Dat is waar, vaak valt het mee. Toch blijft het spannend voor sommigen.quote:Op donderdag 22 november 2012 11:41 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Vorig jaar is er ook een aantal keer genoemd dat de winterperiode 'er nu toch echt aan kwam!'. Toen was het ook pas eind januari/begin februari?
Dus ik ben benieuwd hoe het dit jaar gaat!
Hopelijk komt het allemaal goed en een lichte motor kunnen jullie ook nog samen rijden natuurlijk.quote:Op donderdag 22 november 2012 11:41 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ja zal krap gaan worden voor vriendinlief
Als backup heb ik de auto van paquote:Op donderdag 22 november 2012 11:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
bijzonder leerzaam college op woensdag avond. En ik wilde nog naar de makro. En ik had geen zin in het ov
Sowieso wil ik dat zij volgend jaar mee gaat VRO volgen.quote:Op donderdag 22 november 2012 11:48 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Hopelijk komt het allemaal goed en een lichte motor kunnen jullie ook nog samen rijden natuurlijk.
probeer maar eens een auto te parkeren op de wallenquote:Op donderdag 22 november 2012 11:50 schreef lipjes het volgende:
[..]
Als backup heb ik de auto van pa
[..]
Sowieso wil ik dat zij volgend jaar mee gaat VRO volgen.
En als ze dan geen motor heeft, koop ik er wel 1 voor dr.
Hoeft niet duur de zijn, een 25KW tour
quote:Op donderdag 22 november 2012 11:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
probeer maar eens een auto te parkeren op de wallen
Fiets ik ook zo'n beetje elke dag langs richting mijn werk (CS -> kerkstraat).quote:Op donderdag 22 november 2012 11:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Daar ligt mijn faculteitop 3 minuten lopen van ramen
Wat studeer je ook alweer?quote:Op donderdag 22 november 2012 11:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Daar ligt mijn faculteitop 3 minuten lopen van ramen
Ah okequote:Op donderdag 22 november 2012 12:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Rechten
https://maps.google.nl/ma(...)&photoid=po-48226489
![]()
![]()
![]()
Ook eens gehad waar ik vorig jaar woonde. Midden in een parkeervak gezet. Duurde 3 dagen voor de buurman met hangende pootjes terug kwam of ik hem toch weer op de stoep kon zetten.quote:Op donderdag 22 november 2012 12:54 schreef lipjes het volgende:
Zit er een ouwe vent te zeiken dat ik mijn motor op de stoep parkeerde.
Ruimte zat om nog de winkelwagentjes langs te laten, maar volgens hem staat die in de weg.
Moest hem van hem maar in een parkeervak zetten....
Ik had er grote moeite mee om hem binnen de lijnen te houden. En inkantelen op rotondes gaat ook niet zo lekker als zo'n windstoot je probeert te helpen.quote:Op donderdag 22 november 2012 06:56 schreef MarchingHome het volgende:
[..]
Ik vond 't wel meevallen aan de kust in NH, maar dan zal 't wat zuidelijker wel ernstig zijn geweest.
Vandaag ook maar weer 's rijden sinds een hele week. Temperatuur en wind behoren mee te vallen vandaag
Waarom zou het niet kunnen? Ik had vorig jaar mijn eerste motor eind septemberquote:Op donderdag 22 november 2012 14:20 schreef lipjes het volgende:
Ja blijft altijd leuk
Maar ik ga dit jaar niet de winter doorrijden.
Vind ik zelf dat ik sowieso nog iets te weinig ervaring mee heb.
Volgend jaar wel, 2e motor en VRO op zak dan.
Overbuurman kwam 2 jaar terug klagen dat ik 'm op de stoep parkeerde "omdat daar best nog een auto kan staan, dus je neem eigenlijk een parkeervak in beslag"quote:Op donderdag 22 november 2012 12:54 schreef lipjes het volgende:
Zit er een ouwe vent te zeiken dat ik mijn motor op de stoep parkeerde.
Ruimte zat om nog de winkelwagentjes langs te laten, maar volgens hem staat die in de weg.
Moest hem van hem maar in een parkeervak zetten....
Waag het er nog even niet op, zeker niet nu ik in het donker aardig slecht door de bochten heen ga (iets met die MPR3 banden)quote:Op donderdag 22 november 2012 14:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waarom zou het niet kunnen? Ik had vorig jaar mijn eerste motor eind september
thuis kunnen ze gelukkig gewoon in de achtertuinquote:Op donderdag 22 november 2012 14:40 schreef stinkie het volgende:
[..]
Overbuurman kwam 2 jaar terug klagen dat ik 'm op de stoep parkeerde "omdat daar best nog een auto kan staan, dus je neem eigenlijk een parkeervak in beslag"
Smakelijkquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 22 november 2012 18:13 schreef Dekatria het volgende:
[..]
SmakelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dank je![]()
quote:Op donderdag 22 november 2012 18:13 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Smakelijksexy leatherboy op de achtergrondSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik neem aan dat dit woon/werk verkeer is ?quote:Op donderdag 22 november 2012 21:26 schreef lipjes het volgende:
KUT MOVIE MAKER.
Als ik nu mijn filmpje kwijt ben eh!
En nieuw filmpje:
Yep, maar dat is maar een klein deel van wat ik moet rijdenquote:Op donderdag 22 november 2012 22:02 schreef weerstandje het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit woon/werk verkeer is ?
Wat een kut wegen
Het was inderdaad heerlijk rijweer. Ook echt genoten, maar...quote:Op donderdag 22 november 2012 17:56 schreef Vinniiee het volgende:
Volgens mij was het vandaag echt lekker weer om te rijden. Totaal niet koud, strak blauwe lucht, zonnetje erbij
Tijd voor een Festini perenijsje
De spits heeft constant van dat soort situaties, ja. Ik zorg dat ik bij drukte altijd aan 1 van de kanten van m'n rijstrook rij, dat kan ik sneller erlangs in het geval van snel remmende auto's.quote:Op donderdag 22 november 2012 23:28 schreef MarchingHome het volgende:
[..]
Het was inderdaad heerlijk rijweer. Ook echt genoten, maar...
wel m'n eerste 'aanrijding' gehad. In de spits op een oprit naar de A10. Goed druk en elke auto natuurlijk bumperkleven. Twee auto's voor me werd er opeens flink hard geremd waardoor de auto voor me ook direct op z'n rem trapte (en alsnog de andere auto raakte met lichte schade). Ikzelf hield wel wat afstand, dus ik had tijd om te stoppen, maar terwijl ik m'n (toch wel nood-)stop inzette keek ik in m'n spiegels en zag ik m'n persoonlijke bumperklever achter me steeds harder op me afkomen. Gas dus open gegooid en geprobeerd links van de auto's voor me uit te komen. De motor raakte niets, maar m'n knie heeft een barst vlak boven de bumper van de auto voor me gecreëerd.
Veilig tot stilstand gekomen, maar natuurlijk behoorlijk geschrokken. Daarna met beide automobilisten die voor me reden natuurlijk ff wat gegevens uitgewisseld en wat dingen gechecked op de vluchtstrook. Aardige gasten gelukkig. Ik was echter niet blij met de automobilist die achter me zat, maar toen ik een beetje doorhad wat ik nou allemaal deed in die paar seconden (en vooral waarom) was die natuurlijk al met de noorderzon vertrokken.
Het leuke is dat binnen 5 minuten we nog een zelfde aanrijding zagen gebeuren 30 meter verder op dezelfde invoegstrook. Stonden we dus met z'n 5en daar.
Pfft, ben je goed mee weggekomenquote:Op donderdag 22 november 2012 23:28 schreef MarchingHome het volgende:
[..]
Het was inderdaad heerlijk rijweer. Ook echt genoten, maar...
wel m'n eerste 'aanrijding' gehad. In de spits op een oprit naar de A10. Goed druk en elke auto natuurlijk bumperkleven.[...]
Het leuke is dat binnen 5 minuten we nog een zelfde aanrijding zagen gebeuren 30 meter verder op dezelfde invoegstrook. Stonden we dus met z'n 5en daar.
Damn, gelukkig heb je zelf niets opgelopen. Heb je een signalement van die auto achter je?quote:Op donderdag 22 november 2012 23:28 schreef MarchingHome het volgende:
[..]
Het was inderdaad heerlijk rijweer. Ook echt genoten, maar...
wel m'n eerste 'aanrijding' gehad. In de spits op een oprit naar de A10. Goed druk en elke auto natuurlijk bumperkleven. Twee auto's voor me werd er opeens flink hard geremd waardoor de auto voor me ook direct op z'n rem trapte (en alsnog de andere auto raakte met lichte schade). Ikzelf hield wel wat afstand, dus ik had tijd om te stoppen, maar terwijl ik m'n (toch wel nood-)stop inzette keek ik in m'n spiegels en zag ik m'n persoonlijke bumperklever achter me steeds harder op me afkomen. Gas dus open gegooid en geprobeerd links van de auto's voor me uit te komen. De motor raakte niets, maar m'n knie heeft een barst vlak boven de bumper van de auto voor me gecreëerd.
Veilig tot stilstand gekomen, maar natuurlijk behoorlijk geschrokken. Daarna met beide automobilisten die voor me reden natuurlijk ff wat gegevens uitgewisseld en wat dingen gechecked op de vluchtstrook. Aardige gasten gelukkig. Ik was echter niet blij met de automobilist die achter me zat, maar toen ik een beetje doorhad wat ik nou allemaal deed in die paar seconden (en vooral waarom) was die natuurlijk al met de noorderzon vertrokken.
Het leuke is dat binnen 5 minuten we nog een zelfde aanrijding zagen gebeuren 30 meter verder op dezelfde invoegstrook. Stonden we dus met z'n 5en daar.
Precies, je hebt echt ogen overal nodig. Vooral in de spits zijn het een stel mongolen soms.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:28 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Pfft, ben je goed mee weggekomen
Ik heb ook tijdens de lessen gemerkt dat het afstand houden en krijgen soms heel lastig is. Auto's duiken in het gat tussen jou en je voorganger en wat ze achter je doen heb je helemaal niet in de hand. De wegen lijken soms te vol om voldoende ruimte te kunnen houden.
Lijkt me ook wel tof, zo'n oude ragbak erbijquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:50 schreef Geerd het volgende:
http://www.motorplaza.net/yamaha-xt-600-e
Mooie rag bak
Zuurquote:Op donderdag 22 november 2012 23:28 schreef MarchingHome het volgende:
[..]
Het was inderdaad heerlijk rijweer. Ook echt genoten, maar...
wel m'n eerste 'aanrijding' gehad. In de spits op een oprit naar de A10. Goed druk en elke auto natuurlijk bumperkleven. Twee auto's voor me werd er opeens flink hard geremd waardoor de auto voor me ook direct op z'n rem trapte (en alsnog de andere auto raakte met lichte schade). Ikzelf hield wel wat afstand, dus ik had tijd om te stoppen, maar terwijl ik m'n (toch wel nood-)stop inzette keek ik in m'n spiegels en zag ik m'n persoonlijke bumperklever achter me steeds harder op me afkomen. Gas dus open gegooid en geprobeerd links van de auto's voor me uit te komen. De motor raakte niets, maar m'n knie heeft een barst vlak boven de bumper van de auto voor me gecreëerd.
Veilig tot stilstand gekomen, maar natuurlijk behoorlijk geschrokken. Daarna met beide automobilisten die voor me reden natuurlijk ff wat gegevens uitgewisseld en wat dingen gechecked op de vluchtstrook. Aardige gasten gelukkig. Ik was echter niet blij met de automobilist die achter me zat, maar toen ik een beetje doorhad wat ik nou allemaal deed in die paar seconden (en vooral waarom) was die natuurlijk al met de noorderzon vertrokken.
Het leuke is dat binnen 5 minuten we nog een zelfde aanrijding zagen gebeuren 30 meter verder op dezelfde invoegstrook. Stonden we dus met z'n 5en daar.
Foei! Bij 1:15 (tot het stuk waar je voor de auto staat voor rechtdoor) krijg je van oom agent een boete als ie het ziet.quote:Op donderdag 22 november 2012 21:26 schreef lipjes het volgende:
KUT MOVIE MAKER.
Als ik nu mijn filmpje kwijt ben eh!
En nieuw filmpje:
Ik denk dat dat wel meevalt als er al een auto staat, zoals in dit geval. Als die strook leeg was, dan was een boete wel terecht ja. Dan denkt het stoplicht dat er iemand staat en doet die ten onrechte op groen. Er is niks irritanter dan moeten wachten op een stoplicht dat op groen staat, terwijl er niemand bij staat te wachtenquote:Op vrijdag 23 november 2012 17:58 schreef JK het volgende:
[..]
Foei! Bij 1:15 (tot het stuk waar je voor de auto staat voor rechtdoor) krijg je van oom agent een boete als ie het ziet.
Ja, ik zat gelukkig ook wat aan de linkerkant (zoals geleerd met lessen). Anders had ik meer dan m'n knie gestoten denk ikquote:Op vrijdag 23 november 2012 10:06 schreef Dekatria het volgende:
[..]
De spits heeft constant van dat soort situaties, ja. Ik zorg dat ik bij drukte altijd aan 1 van de kanten van m'n rijstrook rij, dat kan ik sneller erlangs in het geval van snel remmende auto's.
Ja, dat is ook lastig. Ik heb een hekel aan tussenkruipers, maar nog meer aan plakkers.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:28 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Pfft, ben je goed mee weggekomen
Ik heb ook tijdens de lessen gemerkt dat het afstand houden en krijgen soms heel lastig is. Auto's duiken in het gat tussen jou en je voorganger en wat ze achter je doen heb je helemaal niet in de hand. De wegen lijken soms te vol om voldoende ruimte te kunnen houden.
Nee, maar juridisch gezien heeft die niets fout gedaan denk ikquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:17 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Damn, gelukkig heb je zelf niets opgelopen. Heb je een signalement van die auto achter je?
Nee, daar heb ik gelukkig niets aan over gehouden behalve een kleine blauwe plekquote:Op vrijdag 23 november 2012 17:43 schreef BlackLining het volgende:
[..]
ZuurMaar gelukkig heeft je motor niets dan. Heb je nog last van je knie door die klap? Lijkt me nog vrij pijnlijk als je net het gas open getrokken hebt.
Euh, ik snap je niet helemaal.quote:Op vrijdag 23 november 2012 20:21 schreef Tankiej het volgende:
dat dat wel meevalt als er al een auto staat, zoals in dit geval. Als die strook leeg was, dan was een boete wel terecht ja. Dan denkt het stoplicht dat er iemand staat en doet die ten onrechte op groen. Er is niks irritanter dan moeten wachten op een stoplicht dat op groen staat, terwijl er niemand bij staat te wachten
Zie het zo vaak in de stad; drukken voetgangers op het knopje en lopen daarna gewoon door het rode licht. Gaat hij daarna dus alsnog op groen, terwijl er niemand meer o
2 meest linker banen tochquote:Op vrijdag 23 november 2012 17:58 schreef JK het volgende:
[..]
Foei! Bij 1:15 (tot het stuk waar je voor de auto staat voor rechtdoor) krijg je van oom agent een boete als ie het ziet.
Over de vluchtstrook rijden = ¤340,-quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:37 schreef weerstandje het volgende:
Verdorie wat heb je toch een kut automobilisten.Weet iemand wat de boete is voor rechts inhalen over een invoegstrook, verleiding was wel heel erg groot
Ik weet dat je dan daar een boete voor krijgt. Maar wat ik zeg is wel een gevolg ervan. Als je die strook gaat gebruiken om naar voren te komen, terwijl er niet al iemand staat, dan hinder je anderen omdat het onterecht op groen gaat. Mocht je de strook gebruiken als er al een auto staat, dan mag het nog steeds niet, maar het geeft geen tot weinig overlast voor andere weggebruikersquote:Op vrijdag 23 november 2012 22:50 schreef JK het volgende:
[..]
Euh, ik snap je niet helemaal.Een agent gaat geen boete geven omdat een verkeerslicht 'onterecht' op groen gaat.
Je mag een voorsorteerstrook niet gebruiken om rechtdoor te gaan. Voor het misbruik daarvan krijg je een boete, je moet op de weg met twee banen rechtdoor, tussen de auto's door rijden ipv even makkelijk via de voorsorteerstrook er langs piepen.
Ik denk dat er een grote kans is dat je dan alleen die voor de vluchtstrook krijgt. Als ik tenminste afga op wat de mensen krijgen die het doen voor de camera's van blik op de weg oidquote:Op vrijdag 23 november 2012 23:02 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Over de vluchtstrook rijden = ¤340,-
Rechts inhalen = ¤220,-
Reken maar uit
Driver-aids noemen ze niet voor niets zo. Het is gewoon een ziekte die bestuurders in zombies verandert.quote:Op zaterdag 24 november 2012 12:46 schreef Salatrel het volgende:
Hall ik rij in de veel te grote Audi van mijn man met automagische verlichting die niet uit zichzelf aangaat als het mistig is
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.quote:Op zaterdag 24 november 2012 12:52 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Driver-aids noemen ze niet voor niets zo. Het is gewoon een ziekte die bestuurders in zombies verandert.
Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ik denk dat het zo werkt ja.quote:Op zaterdag 24 november 2012 12:52 schreef Salatrel het volgende:
Morgeg ook maar eens die dreft proberen is dat gewoon puur opsmeren of?
Hij had het over de invoegstrook. Wordt dat als t zelfde beschouwd bij illegale inhaalmaneuvres?quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:02 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Over de vluchtstrook rijden = €340,-
Rechts inhalen = €220,-
Reken maar uit
als je over de blokken heen de in/uitvoegstrook op gaat mag je niet meer terug de hoofdrijbaan opquote:Op zaterdag 24 november 2012 13:54 schreef MarchingHome het volgende:
[..]
Hij had het over de invoegstrook. Wordt dat als t zelfde beschouwd bij illegale inhaalmaneuvres?
Jup maar niet te dik anders zie je nog niksquote:Op zaterdag 24 november 2012 12:52 schreef Salatrel het volgende:
Morgeg ook maar eens die dreft proberen is dat gewoon puur opsmeren of?
Zal wel aanvoelen als een vrieskist.quote:Op zaterdag 24 november 2012 16:00 schreef Vrieskist het volgende:
Zo vandaag een rit gemaakt van 200km, Alleen helemaal niets gezien door de mist![]()
Ah, zo leer ik weer wat. Best logies ook.quote:Op zaterdag 24 november 2012 14:06 schreef Salatrel het volgende:
[..]
als je over de blokken heen de in/uitvoegstrook op gaat mag je niet meer terug de hoofdrijbaan op
quote:Op zaterdag 24 november 2012 16:01 schreef Geerd het volgende:
[..]
Zal wel aanvoelen als een vrieskist.
Bier drinken onder de douche doe ik wel maar koffie nog niet geprobeerd, bedankt voor de tipquote:Op zaterdag 24 november 2012 16:02 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Net even warm gedoucht en halverwege ook al wat koffie naar binnen gemikt.
Vervelendste was de mist die op 't vizier bleef hangen, veel met handschoen geveegd
Maar als je nog op de invoegstrook rijdt en dus nog niet ingevoegd bent, mag je wel rechts inhalen. Doe ik regelmatigquote:Op zaterdag 24 november 2012 14:06 schreef Salatrel het volgende:
[..]
als je over de blokken heen de in/uitvoegstrook op gaat mag je niet meer terug de hoofdrijbaan op
Lolbroek aan?quote:Op zaterdag 24 november 2012 16:07 schreef Geerd het volgende:
[..]
Bier drinken onder de douche doe ik wel maar koffie nog niet geprobeerd, bedankt voor de tip
Picsquote:Op zaterdag 24 november 2012 17:41 schreef lipjes het volgende:
Zo, nieuwe systeemhelm en jas.
Eindelijk een jas die goed past.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |