Hahaha, volgens mij zie je niks op zo'n dingquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:16 schreef lipjes het volgende:
[..]
Vergeet ik gewoon het filmpje te posten
Schaamteloos gejat van MF
Die zonnebril kan inderdaad echt niet.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:16 schreef lipjes het volgende:
Je zou er je AVB op moeten doen zegquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:16 schreef lipjes het volgende:
[..]
Schaamteloos gejat van MF
Emissie-eisen.quote:Europees Parlement neemt nieuwe regelgeving aan over toelating motorfietsen
Vandaag heeft het Europese Parlement met grote meerderheid van stemmen de nieuwe regels aangenomen welke gaan over de toelating van nieuwe gemotoriseerde tweewielers (brom- en motorfietsen), trikes en quads.
Milieumaatregelen
Door deze regels moeten nieuw toegelaten lichte motorvoertuigen behalve bromfietsen vanaf 2016 voldoen aan strengere emissie-eisen conform de Euro-4 norm. Vanaf 2017 geldt dit ook voor bromfietsen. Vanaf 2020 gelden voor alle motorvoertuigen de eisen volgens de Euro-5 norm. Verder zullen de motorvoertuigen in de toekomst voorzien moeten worden van een systeem, dat storingen in het motormanagement zichtbaar maakt (OBD, On Board Diagnostics), waardoor onnodige vervuiling wordt tegengegaan. De laatste milieumaatregel is een duurzaamheidseis. Hiermee is het aan de fabrikanten om te garanderen, dat gedurende 35.000 km (20.000 km voor lichtere motorfietsen) de oorspronkelijke milieugrenswaarden niet worden overschreden.
Veiligheid
Verder gelden vanaf 2016 ook nieuwe regels omtrent de veiligheid. Alle nieuwe motorvoertuigen boven de 125 cc moeten worden voorzien van een anti-blokkeerinrichting (ABS) op de remmen. Voor lichtere motorfietsen geldt een verplichting om voor- en achterrem aan elkaar te koppelen of ABS. In de toekomst vindt nader onderzoek plaats naar de effecten van deze maatregel, waardoor ABS mogelijk alsnog verplicht gesteld kan worden. Een andere veiligheidsmaatregel is een verplichting om bij het starten van de motor automatisch dagrijverlichting of dimlicht te laten ontsteken.
Zelf sleutelen
In de nieuwe regels is ook een bepaling opgenomen, dat lichtere categorien motorfietsen zodanig worden gefabriceerd, dat latere wijzigingen aan de aandrijflijn niet meer mogelijk zijn. Op aandringen van de FEMA, het Europese samenwerkingsverband van de belangenverenigingen voor motorrijders (waaronder MAG Nederland) is deze regel niet van toepassing verklaard op de zwaardere motorfietsen.
Zoals ik het lees ook voor gewone motoren hoor, alleen niet voor zware.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:13 schreef Dekatria het volgende:
Voor zover ik dat laatste over sleutelen en de gekoppelde remmen kan lezen gaat dat eerder over (motor-)scooters. Wat dat betreft vind ik het niet meer dan prima. En daarnaast, alle motorrijders rijden meestal toch al standaard met dimlicht voor de zichtbaarheid, dus ergens is het ook wel logisch.
Mijn motor heeft overigens al OBD. Dat ben ik
Ik gebruik zelf nooit mijn achterrem als ik bijv 120 rijd.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:16 schreef Salatrel het volgende:
Verlichting gaat al automagisch aan (zouden ze bij auto ook verplicht moeten stellen trouwens) zelf sleutel geen last van want nvt op zware fietsen. Gekoppelde remmen is alleen maar beter dat achter rem ook mee remt als je voor rem in knijpt. Ik zie de problemen niet zo. Mis ook een beetje je onderbouwing ipv napraten van de mail
Achtje binnen de lijnen, moet kunnen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je zou er je AVB op moeten doen zeg
misschien dat ABS dan geen overbodige luxe is voor je want ik rijd ook zonder ABS en het is mij nog nooit overkomen. en zonder verlichting willen starten omdat slechte accu? misschien gewoon accu vervangenquote:Op dinsdag 20 november 2012 16:18 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik gebruik zelf nooit mijn achterrem als ik bijv 120 rijd.
Waarom?
Ik rem af op de motor en de voorrem.
Als ik mijn achterrem erbij pak dan is de kans groot dat mijn achterwiel blokkeert (al 2 keer gebeurd zelfs)
Of gewoon zwaar gaan rijdenquote:Op dinsdag 20 november 2012 16:24 schreef Salatrel het volgende:
[..]
misschien dat ABS dan geen overbodige luxe is voor je want ik rijd ook zonder ABS en het is mij nog nooit overkomen. en zonder verlichting willen starten omdat slechte accu? misschien gewoon accu vervangen
ABS vind ik ook niet erg, maar het aan elkaar koppelen van remmen lijkt me nou niet het fijnste idee.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:24 schreef Salatrel het volgende:
[..]
misschien dat ABS dan geen overbodige luxe is voor je want ik rijd ook zonder ABS en het is mij nog nooit overkomen. en zonder verlichting willen starten omdat slechte accu? misschien gewoon accu vervangen
Yup, en nu noodstop en je knijpt de voorrem stevig in, achterrem niet te hard erbij, koppeling los, zoals het hoort.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:28 schreef Salatrel het volgende:
als ik 120 rij gebruik i kde voorrem ook niet trouwens.. gewoon gasloslaten en terugschakelen remt ie genoeg om de bocht te halen
Remt wel extra afquote:Op dinsdag 20 november 2012 16:30 schreef Salatrel het volgende:
koppeling los bij een noodstop? zo heb ik dat niet geleerd hoor
Honda heeft nu ook de Crosstourer, maar dat wil ook niet zeggen dat het een goed idee is.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:41 schreef Tankiej het volgende:
Dat heeft Honda toch nu al, die remmen aan elkaar gekoppeld? Combined braking system oid?
Ik zei ook niet dat het een goed idee isquote:Op dinsdag 20 november 2012 16:43 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Honda heeft nu ook de Crosstourer, maar dat wil ook niet zeggen dat het een goed idee is.
Gelukkig maarquote:Op dinsdag 20 november 2012 16:44 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik zei ook niet dat het een goed idee is
Koppeling LOS Dekaquote:Op dinsdag 20 november 2012 16:36 schreef Dekatria het volgende:
Koppeling in remt extra af? Hoe werkt dat precies?
ik vond het juist wel een goed concept. geeft een beetje het Africa Twin idee met moderne techniekenquote:Op dinsdag 20 november 2012 16:43 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Honda heeft nu ook de Crosstourer, maar dat wil ook niet zeggen dat het een goed idee is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |