abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119040544
Bron de telegraaf

BOGOTA/HAVANA - De Nederlandse FARC-strijder Tanja Nijmeijer is onderweg van de Colombiaanse jungle naar de Cubaanse hoofdstad Havana. Dat meldde het Colombiaanse radiostation Caracol dinsdag op gezag van bronnen binnen de strijdkrachten. Het Cubaanse staatspersbureau Prensa Latina meldde ook dat Nijmeijer dinsdag de reis naar Cuba is begonnen met hulp van de Verenigde Naties. De Colombiaanse regering heeft het bericht niet bevestigd.

Onder strenge veiligheidsmaatregelen werd Nijmeijer volgens de radiozender vanuit de jungle naar de stad Neiva gebracht, 225 kilometer ten zuidwesten van de Colombiaanse hoofdstad Bogota. Daar gaat de reis verder naar Havana.

Nijmeijer is lid van de onderhandelingsdelegatie van de Revolutionaire Strijdkrachten van Colombia (FARC). Op 15 november gaan de vredesbesprekingen met de regering verder in Havana, maar de eerste gesprekken zijn al op 5 november gepland volgens Prensa Latina.

----

quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:23 schreef Barbusse het volgende:

[..]

[..]

Nee hoor, die klopt prima.
Nee hoor

Niet dus.
Duidelijk niet zelfs haha.
pi_119040679
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:23 schreef DeParo het volgende:

Dat is niet dom vriend, ik ben gewoon heel intelligent,
*proest*
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_119041059
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

*proest*
Niet verslikken dat is niet heel erg goed.
pi_119041144
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:24 schreef DeParo het volgende:
Bron de telegraaf

BOGOTA/HAVANA - De Nederlandse FARC-strijder Tanja Nijmeijer is onderweg van de Colombiaanse jungle naar de Cubaanse hoofdstad Havana. Dat meldde het Colombiaanse radiostation Caracol dinsdag op gezag van bronnen binnen de strijdkrachten. Het Cubaanse staatspersbureau Prensa Latina meldde ook dat Nijmeijer dinsdag de reis naar Cuba is begonnen met hulp van de Verenigde Naties. De Colombiaanse regering heeft het bericht niet bevestigd.

Onder strenge veiligheidsmaatregelen werd Nijmeijer volgens de radiozender vanuit de jungle naar de stad Neiva gebracht, 225 kilometer ten zuidwesten van de Colombiaanse hoofdstad Bogota. Daar gaat de reis verder naar Havana.

Nijmeijer is lid van de onderhandelingsdelegatie van de Revolutionaire Strijdkrachten van Colombia (FARC). Op 15 november gaan de vredesbesprekingen met de regering verder in Havana, maar de eerste gesprekken zijn al op 5 november gepland volgens Prensa Latina.

----

[..]

Nee hoor

Niet dus.
Duidelijk niet zelfs haha.
:') Holy guacamole _O-

Zeg eens, welk gedeelte van deze definitie is niet van toepassing op haar?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_119041210
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:36 schreef Barbusse het volgende:

[..]

:') Holy guacamole _O-

Zeg eens, welk gedeelte van deze definitie is niet van toepassing op haar?
Het gaat er om dat het een verkeerde definitie van terrorisme is :D :D.
pi_119041360
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:37 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het gaat er om dat het een verkeerde definitie van terrorisme is :D :D.
:') Holy guacamole2 _O-

Wat is dan volgens jou de goede definitie van terrorisme?
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_119041401
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:40 schreef Barbusse het volgende:

[..]

:') Holy guacamole2 _O-

Wat is dan volgens jou de goede definitie van terrorisme?
Is die er dan?
pi_119041851
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:41 schreef DeParo het volgende:

[..]

Is die er dan?
Ok, we gaan gewoon geen betekenis geven aan woorden. Zo komen we er wel.
pi_119041889
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:41 schreef DeParo het volgende:

Is die er dan?
Er is geen definitie, maar die van jou is wel verkeerd...

Goh, intelligent!
pi_119041913
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:51 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ok, we gaan gewoon geen betekenis geven aan woorden. Zo komen we er wel.
Ik zei dus dat er heel veel discussie is over hoe je die term moet invullen daarnaast mogelijk ook zeer subjectief in sommige gevallen.
pi_119041941
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er is geen definitie, maar die van jou is wel verkeerd...

Goh, intelligent!
Dank, want ik zie niet alle politiek activisten als terroristen, dat is jouw mening en dat gaat te ver. Met dat idee zou je bij een demonstratie waar geweld wordt gebruik al een terrorist zijn.
pi_119042091
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:53 schreef DeParo het volgende:

Dank, want ik zie niet alle politiek activisten als terroristen, dat is jouw mening en dat gaat te ver. Met dat idee zou je bij een demonstratie waar geweld wordt gebruik al een terrorist zijn.
Je zou nog kunnen twisten over de mate van geweld die nodig is, maar laat nu net de mate van geweld van de Farc op geen enkele wijze meer in aanmerking komen voor "slechts een beetje onschuldig politiek activisme".

De definitie die ik hanteer is de algemeen aanvaarde overigens.
pi_119042193
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je zou nog kunnen twisten over de mate van geweld die nodig is, maar laat nu net de mate van geweld van de Farc op geen enkele wijze meer in aanmerking komen voor "slechts een beetje onschuldig politiek activisme".

Goed dat je er nog op ingaat. Ik geef het op, en ga genieten van een goed glas single malt Scotch.

Deze discussie is zinloos. :')
pi_119042290
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er is geen algemeen aanvaarde discussie van terrorisme :') :').
In dat geval zijn de scholieren bij de scholierenprotesten in Nederland dus ook terroristen :') :').

quote:
14s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:59 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Goed dat je er nog op ingaat. Ik geef het op, en ga genieten van een goed glas single malt Scotch.

Deze discussie is zinloos. :')
Fijn dat je mijn gelijk erkent.
Ben ik erg blij mee dus.
pi_119042365
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 00:01 schreef DeParo het volgende:

Er is geen algemeen aanvaarde discussie van terrorisme :') :').
In dat geval zijn de scholieren bij de scholierenprotesten in Nederland dus ook terroristen :') :').

Ben jij nou echt zo dom, of gewoon een trol?
pi_119042415
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 00:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ben jij nou echt zo dom, of gewoon een trol?
Dat is jouw definitie vriend, dus als je dat dom vindt maakt mij dat niet dom maar dat maakt jou dom, dan ben je zelf een definitie van dom.
pi_119042539
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 00:05 schreef DeParo het volgende:

Dat is jouw definitie vriend, dus als je dat dom vindt maakt mij dat niet dom maar dat maakt jou dom, dan ben je zelf een definitie van dom.
Ik weet niet wie jij denkt te overtuigen hiermee, maar volgens mij kom je hier op het speciaal basisonderwijs nog niet mee gedraaid.

Ik weet in ieder geval genoeg: je hebt niet alleen oogkleppen op, ze zitten zelfs geheel over je ogen heen.
pi_119042565
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 00:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik weet niet wie jij denkt te overtuigen hiermee, maar volgens mij kom je hier op het speciaal basisonderwijs nog niet mee gedraaid.

Ik weet in ieder geval genoeg: je hebt niet alleen oogkleppen op, ze zitten zelfs geheel over je ogen heen.
Grapjas, zeker omdat het jouw eigen definitie betreft, dat je daar verder niet op kan of wil ingaan zegt wel voldoende.
pi_119042622
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 00:09 schreef DeParo het volgende:

Grapjas, zeker omdat het jouw eigen definitie betreft, dat je daar verder niet op kan of wil ingaan zegt wel voldoende.
Ik heb hierboven al aangegeven hoe het zit. Jij bent degene die zich lafjes verschuilt achter "er is geen definitie, maar ik ben heul wel intelligent hoor!". :')
pi_119042752
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 00:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb hierboven al aangegeven hoe het zit. Jij bent degene die zich lafjes verschuilt achter "er is geen definitie, maar ik ben heul wel intelligent hoor!". :')
Nee, jij hebt een definitie een keer genoemd, die heb ik vervolgens tien keer ontkracht en vervolgens weiger je er op in te gaan en ga je alleen, hoe noemde je dat ook alweer, op de man spelen :') :').
pi_119042956
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 00:14 schreef DeParo het volgende:

Nee, jij hebt een definitie een keer genoemd, die heb ik vervolgens tien keer ontkracht en vervolgens weiger je er op in te gaan en ga je alleen, hoe noemde je dat ook alweer, op de man spelen :') :').
Je hebt hem niet ontkracht. Het spreekt voor zich dat er sprake moet zijn van grover geweld om de term niet teveel uit te hollen, maar zoals ik al aangaf: dat speelt bij de Farc dus totaal niet, want die hebben ik weet niet hoeveel doden op hun geweten en grovere geweldsdelicten zijn er nu eenmaal niet.

De achterlijke discussie die jij er van maakt is niets meer dan mist opwerpen. En inhoudelijk breng je gewoon niets in de discussie. Je bent gewoon een loser. Niet alleen hier vermoed ik.
pi_119043006
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 00:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je hebt hem niet ontkracht. Het spreekt voor zich dat er sprake moet zijn van grover geweld om de term niet teveel uit te hollen, maar zoals ik al aangaf: dat speelt bij de Farc dus totaal niet, want die hebben ik weet niet hoeveel doden op hun geweten en grovere geweldsdelicten zijn er nu eenmaal niet.

De achterlijke discussie die jij er van maakt is niets meer dan mist opwerpen. En inhoudelijk breng je gewoon niets in de discussie. Je bent gewoon een loser. Niet alleen hier vermoed ik.
Er moet sprake van grof geweld, dus op dat gebied zouden verzetslieden in Nederland ook terroristen zijn, nou ik houd het er maar op dat ze dat niet zijn.

Het enige die het achterlijk maakt ben jij, buiten dat wel degelijk ontkracht, de definitie die jij geeft dekt de lading van terrorisme niet want terrorisme dient vrijwel altijd negatief te zijn.
pi_119043574
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 00:20 schreef DeParo het volgende:

Er moet sprake van grof geweld, dus op dat gebied zouden verzetslieden in Nederland ook terroristen zijn, nou ik houd het er maar op dat ze dat niet zijn.
Voor zover ze grof geweld gebruikten (en zeker als dat burgerslachtoffers opleverde) zijn dat ook gewoon terroristen.

quote:
Het enige die het achterlijk maakt ben jij, buiten dat wel degelijk ontkracht, de definitie die jij geeft dekt de lading van terrorisme niet want terrorisme dient vrijwel altijd negatief te zijn.
Het verzet in Nederland (en niet alleen in NL) had dan ook bijzonder veel negatieve figuren. Maar kennelijk heb je ook daar weer oogkleppen bij op.
pi_119043637
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 00:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Voor zover ze grof geweld gebruikten (en zeker als dat burgerslachtoffers opleverde) zijn dat ook gewoon terroristen.
Dat is een probleem en ben ik het niet mee eens. Stel dat je die definitie er wel aan zal hangen dan is terrorisme niet meer per definitie slecht dus.

[..]

quote:
Het verzet in Nederland (en niet alleen in NL) had dan ook bijzonder veel negatieve figuren. Maar kennelijk heb je ook daar weer oogkleppen bij op.
Negatieve figuren zoals, ik ben benieuwd waar je nu mee aan komt zetten, ik neem aan dat je de Duitse bezetter niet verheerlijkt en volgens mij ben ik niet degene met oogkleppen op.
pi_119044013
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 00:37 schreef DeParo het volgende:

Dat is een probleem en ben ik het niet mee eens. Stel dat je die definitie er wel aan zal hangen dan is terrorisme niet meer per definitie slecht dus.

Je kan twisten over de vraag of je van terrorisme kan spreken indien het gaat om een onderdrukking en de onderdrukten zich met hun geweld uitsluitend richten op de onderdrukkers, waarbij geweld derhalve wordt gebruikt ter verdediging van het eigen leven.

Maar wederom: het werpt mist op, want de Farc gaat veel verder!

quote:
Negatieve figuren zoals, ik ben benieuwd waar je nu mee aan komt zetten, ik neem aan dat je de Duitse bezetter niet verheerlijkt en volgens mij ben ik niet degene met oogkleppen op.
Dat ben je wel, zeker als je niet eens weet dat in het verzet ook genoeg kwalijke figuren zaten die helemaal niet bezig waren met goede bedoelingen, maar die excessief geweld gebruikten, waarbij burgerslachtoffers vielen. Dat nog even afgezien van het feit dat het verzet ook vaak reacties opriepen van de bezetter, die gewoon onschuldigen ter vergelding dood schoot. En dan toch doorgaan... Misselijkmakend en geen haar beter dan de bezetter, die in veel gevallen niets meer was dan een Duitse jongeman die geen keuze had anders dan in het leger gaan en die helemaal niets met het regime op heeft.

Als je dat soort dingen niet kan begrijpen, dan houdt het op.
pi_119044165
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 00:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je kan twisten over de vraag of je van terrorisme kan spreken indien het gaat om een onderdrukking en de onderdrukten zich met hun geweld uitsluitend richten op de onderdrukkers, waarbij geweld derhalve wordt gebruikt ter verdediging van het eigen leven.

Maar wederom: het werpt mist op, want de Farc gaat veel verder!
Het is geen kwestie van of ze verder gaan of niet, het gaat er om wat terrorisme is, en als het is wat jij zegt wat ik dus ontken of terrorisme dan per definitie slecht is. Zo niet waarom de FARC dan wel volgens jou.

[..]

quote:
Dat ben je wel, zeker als je niet eens weet dat in het verzet ook genoeg kwalijke figuren zaten die helemaal niet bezig waren met goede bedoelingen, maar die excessief geweld gebruikten, waarbij burgerslachtoffers vielen. Dat nog even afgezien van het feit dat het verzet ook vaak reacties opriepen van de bezetter, die gewoon onschuldigen ter vergelding dood schoot. En dan toch doorgaan... Misselijkmakend en geen haar beter dan de bezetter, die in veel gevallen niets meer was dan een Duitse jongeman die geen keuze had anders dan in het leger gaan en die helemaal niets met het regime op heeft.

Als je dat soort dingen niet kan begrijpen, dan houdt het op.
Dat is dus niet zo, buiten dat is het nog steeds onduidelijk wat jij bedoelt met terrorisme, en nee ik zie weinig verwerpelijke figuren binnen het verzet behalve de mensen dan die eigenlijk voor de Duitsers werkten of bepaalde zaken niet hebben gedaan die ze wel dienden te doen! Eigenlijk zeg je dus dat terrorisme niet slecht is per definitie, als dat zo is, waarom de FARC dan wel volgens jou?
pi_119044877
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 00:53 schreef DeParo het volgende:

Het is geen kwestie van of ze verder gaan of niet, het gaat er om wat terrorisme is, en als het is wat jij zegt wat ik dus ontken of terrorisme dan per definitie slecht is. Zo niet waarom de FARC dan wel volgens jou.

Dat is dus niet zo, buiten dat is het nog steeds onduidelijk wat jij bedoelt met terrorisme, en nee ik zie weinig verwerpelijke figuren binnen het verzet behalve de mensen dan die eigenlijk voor de Duitsers werkten of bepaalde zaken niet hebben gedaan die ze wel dienden te doen! Eigenlijk zeg je dus dat terrorisme niet slecht is per definitie, als dat zo is, waarom de FARC dan wel volgens jou?
FARC = drugshandel, ontvoeringen, gebruik van kindsoldaten, onschuldigen doden, martelen (ja, ook kinderen!), enz. enz.

Kom op zeg! Moet ik echt uitleggen waarom de FARC een van de meest misdadige clubjes ter wereld is? Hoe kun je dit in godsnaam goedkeuren. De FARC is van niveau SS.
pi_119046139
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 01:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

FARC = drugshandel, ontvoeringen, gebruik van kindsoldaten, onschuldigen doden, martelen (ja, ook kinderen!), enz. enz.

Kom op zeg! Moet ik echt uitleggen waarom de FARC een van de meest misdadige clubjes ter wereld is? Hoe kun je dit in godsnaam goedkeuren. De FARC is van niveau SS.
Jij vindt terrorisme dus niet altijd slecht wil je zeggen?
Waarom gebruik je het dan argument tegen de FARC?
Verder is de FARC absoluut niet van het niveau SS want dan weet jij genoeg niet wat de SS is.
Doe je oogkleppen af en zie in de idealen waar de FARC naar streeft en die zijn dus niet slecht.
pi_119047080
De weg naar de hel is geplaveid met 'goede' bedoelingen.

Waar de Farc zogenaamd naar streeft is irrelevant. Het gaat erom wat ze al decennia doen en dat is niet fraai.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zaterdag 10 november 2012 @ 09:13:53 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_119047293
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 02:47 schreef DeParo het volgende:

[..]

Doe je oogkleppen af en zie in de idealen waar de FARC naar streeft en die zijn dus niet slecht.
Een communistische dictatuur is tamelijk slecht
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_119047458
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 02:47 schreef DeParo het volgende:

Jij vindt terrorisme dus niet altijd slecht wil je zeggen?
Dat staat er niet.

quote:
Waarom gebruik je het dan argument tegen de FARC?
Kun jij niet lezen?

quote:
Verder is de FARC absoluut niet van het niveau SS want dan weet jij genoeg niet wat de SS is.
Dat weet ik heel goed. Die hadden overigens ook in den beginne lovenswaardige idealen om vervolgens van het padje te geraken.

quote:
Het communisme is geen haar beter dan het fascisme, maar daar gaat het niet om!

Op gond van welke idealen kun je in godsnaam het gebruik van kindsoldaten, martelen van 12 jarigen, enz. goedpraten? Dan ben je gestoord!
  zaterdag 10 november 2012 @ 10:43:32 #32
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_119048235
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:53 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het ligt er maar net aan welk perspectief je erbij pakt.

In dit geval is het wel handig om het door de ogen van Nederland te bekijken. Waar een van onze burgers in het buitenland, die ons land representeert in het buitenland, lid geworden is van een organisatie die zijn huidige bestaansrecht dankt aan moord, kindnapping, het uitbuiten en onderdrukken van boeren en de daarbij komende drugshandel, dan is deze vrouw gewoon lid van een vijandelijke strijdmacht en dient er zodoende gehandeld te worden.

Als ze gvd naar het Midden-Oosten was vertrokken lag d'r kop er vier jaar geleden al af.
pi_119050078
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 00:01 schreef DeParo het volgende:

Fijn dat je mijn gelijk erkent.
Ben ik erg blij mee dus.
Jezus Christus :') _O- Ik weet niet waar je die conclusie vandaan haalt, maar het moet er vast warm en vochtig zijn. En fuck off met de zogenaamde "idealen" van Farc, het is gewoon de zoveelste bende die slechts 1 ding wilt, en dat is macht. Daarin verschillen ze niet zoveel van alle anderen, met uitzondering van de bomaanslagen, drugshandel en ontvoeringen. Fijn dat jij achter hun idealen staat, een ware verlichting.
pi_119065553
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 november 2012 12:21 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Jezus Christus :') _O- Ik weet niet waar je die conclusie vandaan haalt, maar het moet er vast warm en vochtig zijn. En fuck off met de zogenaamde "idealen" van Farc, het is gewoon de zoveelste bende die slechts 1 ding wilt, en dat is macht. Daarin verschillen ze niet zoveel van alle anderen, met uitzondering van de bomaanslagen, drugshandel en ontvoeringen. Fijn dat jij achter hun idealen staat, een ware verlichting.
Maar stel dat jij zou aannemen dat ze met dezelfde middelen wel die idealen zouden nastreven?
Zou je het dan wel beter vinden of?

quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2012 08:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
De weg naar de hel is geplaveid met 'goede' bedoelingen.

Waar de Farc zogenaamd naar streeft is irrelevant. Het gaat erom wat ze al decennia doen en dat is niet fraai.
Het is heel relevant waar de FARC naar streeft en of het enigszins goedmaakt wat ze doen.
Dat blijkt.

quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2012 09:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat staat er niet.
Daarom vraag ik het.

[..]

quote:
Kun jij niet lezen?
Misschien moet jij gewoon duidelijker zijn.

[..]

quote:
Dat weet ik heel goed. Die hadden overigens ook in den beginne lovenswaardige idealen om vervolgens van het padje te geraken.
Dan weet je het kennelijk niet, die hebben nooit lovenswaardige idealen gehad, grapjas kennelijk heb jij gewoon heel andere idealen blijkt dan schijnbaar.

[..]

quote:
Het communisme is geen haar beter dan het fascisme, maar daar gaat het niet om!
Jouw mening.

quote:
Op gond van welke idealen kun je in godsnaam het gebruik van kindsoldaten, martelen van 12 jarigen, enz. goedpraten? Dan ben je gestoord!
Nee hoor, jij generaliseert en je trekt het in het overdreven aspect, ik denk dat jij vrij weinig weet wat er in Colombia momenteel wel of niet plaats aan het vinden is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 10:43 schreef Keith_Bakker het volgende:

[..]

Het ligt er maar net aan welk perspectief je erbij pakt.

In dit geval is het wel handig om het door de ogen van Nederland te bekijken. Waar een van onze burgers in het buitenland, die ons land representeert in het buitenland, lid geworden is van een organisatie die zijn huidige bestaansrecht dankt aan moord, kindnapping, het uitbuiten en onderdrukken van boeren en de daarbij komende drugshandel, dan is deze vrouw gewoon lid van een vijandelijke strijdmacht en dient er zodoende gehandeld te worden.

Als ze gvd naar het Midden-Oosten was vertrokken lag d'r kop er vier jaar geleden al af.
NsmGGsonmj!
NsmGGsonmj!

Hoe dan ook het ligt aan het perspectief inderdaad dat je hanteert.

Maar ook aan de beeldvorming over FARC en of die wel of niet terecht is.
pi_119065798
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 20:59 schreef DeParo het volgende:
Nee hoor, jij generaliseert en je trekt het in het overdreven aspect, ik denk dat jij vrij weinig weet wat er in Colombia momenteel wel of niet plaats aan het vinden is.

Volgens mij ben jij al door in Colombia woonachtigen hier op de vingers getikt omdat jij er geen idee van hebt.

Wil je het gebruik van kindsoldaten, martelen van kinderen, enz. ontkennen?
pi_119065830
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 21:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij al door in Colombia woonachtigen hier op de vingers getikt omdat jij er geen idee van hebt.

Je bedoelt die Westerlingen die zich echt niet in de arme gedeeltes van Colombia wagen en facebook als representatief zien voor dat land? Grapjas!
pi_119066095
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 21:06 schreef DeParo het volgende:

Je bedoelt die Westerlingen die zich echt niet in de arme gedeeltes van Colombia wagen en facebook als representatief zien voor dat land? Grapjas!
Waarom ontloop je de vraag?

pi_119066602
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 21:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom ontloop je de vraag?

Ontloop ik dan iets.
Volgens mij doe ik dat niet.
Jij ontloopt.
Al de hele tijd.
  zaterdag 10 november 2012 @ 21:45:20 #39
45206 Pietverdriet
pi_119067322
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 21:27 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ontloop ik dan iets.
Jij ontloopt.
Al de hele tijd.
Neuh, je vind het ideaal van een communistische dictatuur waar ze voor strijden wat moois, toch?
pi_119067492
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 21:27 schreef DeParo het volgende:

Ontloop ik dan iets.
Jij ontloopt.
Al de hele tijd.
Ik stel de vraag voor de derde keer:

pi_119069701
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2012 21:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Neuh, je vind het ideaal van een communistische dictatuur waar ze voor strijden wat moois, toch?
Ik zou dat geen dictatuur willen noemen zeg.
Niet per definitie althans.

quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2012 21:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik stel de vraag voor de derde keer:

Waarom zou ik op jouw vragen moeten antwoorden terwijl je het zelf niet doet!
Leuk gesprek maar niet heus zeg!
pi_119072411
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 22:36 schreef DeParo het volgende:

Waarom zou ik op jouw vragen moeten antwoorden terwijl je het zelf niet doet!
Leuk gesprek maar niet heus zeg!
Stel je vraag maar en ik geef antwoord.

Vierde keer: Wil je het gebruik van kindsoldaten, martelen van kinderen, enz. ontkennen?
  zaterdag 10 november 2012 @ 23:43:20 #43
45206 Pietverdriet
pi_119072544
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 22:36 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik zou dat geen dictatuur willen noemen zeg.

Nee? Wat noem jij al die landen dan waar dit soort gekken aan de macht waren?
  zondag 11 november 2012 @ 00:00:57 #44
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_119073201
Iedereen loopt hier te ouwehoeren dat een dictatuur slecht is. Dit is een wijd verbreid misverstand. Een dictatuur heeft vele voordelen tov een democratie. Snelle besluitvorming, beleid en visie. Bij een democratie krijg je toch altijd ad hoc beleid en waterige compromissen. In Nederland wordt het ook hoog tijd voor een goede dictatuur.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_119073216
Vandaag een heel gesprek over de FARC gehad met mijn scharreltje. Het bleek dat ze 10 arme boeren in Antioquia (zij is paisa) vermoord hadden. Tijdens de "vredes"onderhandelingen :')

Gewoon burgers vermoorden omdat ze jouw idiote socialisme niet willen invoeren?

Er zijn mensen al 12 (!!) jaar ontvoerd door die klootzakken (m/v).... Sickos.

DeParo zou een geloofwaardiger trol zijn als hij zich net zo zou inzetten voor de Palestijnen, maar dan ineens is het Israelische leger het beste, meest geloofwaardige en humane instituut op Aard'.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_119073307
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 00:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Iedereen loopt hier te ouwehoeren dat een dictatuur slecht is. Dit is een wijd verbreid misverstand. Een dictatuur heeft vele voordelen tov een democratie. Snelle besluitvorming, beleid en visie. Bij een democratie krijg je toch altijd ad hoc beleid en waterige compromissen. In Nederland wordt het ook hoog tijd voor een goede dictatuur.
Wederom een matige trolpoging. Waarom toch?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_119074711
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2012 23:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Stel je vraag maar en ik geef antwoord.

Vierde keer: Wil je het gebruik van kindsoldaten, martelen van kinderen, enz. ontkennen?
Op het moment dat jij mijn vragen hebt beantwoord zal ik deze vraag nog wel eens bekijken misschien.

quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2012 23:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee? Wat noem jij al die landen dan waar dit soort gekken aan de macht waren?
Welke gekken?
Welke landen?
pi_119076074
Een terroriste verheerlijken .. en wie tref je aan in dit soort kuttopics? Juist .. DeParo
"Pools are perfect for holding water"
pi_119076113
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 02:17 schreef probeer het volgende:
Een terroriste verheerlijken .. en wie tref je aan in dit soort kuttopics? Juist .. DeParo
Welke terroriste?
En kennen wij elkaar?
pi_119076124
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 02:20 schreef DeParo het volgende:

[..]

Welke terroriste?
En kennen wij elkaar?
Tanja.

Hopelijk niet. Maar ik kom wel vaker van die belachelijke posts van je tegen.
pi_119076137
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 02:22 schreef probeer het volgende:

[..]

Tanja.

Hopelijk niet.
Ligt er aan wat je onder terrorisme verstaat en of je het per definitie slecht vindt.
Verder impliceer jij dat je me kent, ik me jouw account echter niet herinneren volgens mij, ach.
pi_119076169
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 02:23 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ligt er aan wat je onder terrorisme verstaat en of je het per definitie slecht vindt.
Verder impliceer jij dat je me kent, ik me jouw account echter niet herinneren volgens mij, ach.
Ik versta onder terrorisme het gebruik van geweld met als doel het grootschalig zaaien van angst.

In dit geval (FARC) vind ik terrorisme iets heel slechts. Jij niet?

Maar waarom zo blijven mierenneuken over die definitie van terrorisme? Maakt dat het opeens wel OK wat FARC doet? Wat als je het gewoon noemt wat het is: moord, ontvoering en marteling. Dan laten we dat 'terrorisme' gewoon los.
pi_119076181
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 02:26 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik versta onder terrorisme het gebruik van geweld met als doel het grootschalig zaaien van angst.
Dan kan je ook zeggen dat je het verzet in Nederland terroristen vond?
De Duitsers konden er bang van worden dus!

quote:
In dit geval (FARC) vind ik terrorisme iets heel slechts. Jij niet?
De FARC niet per definitie maar terrorisme in essentie wel en ik zie FARC niet als terroristen.
Het is dus maar net hoe je het bekijkt.
pi_119076211
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 02:28 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dan kan je ook zeggen dat je het verzet in Nederland terroristen vond?
De Duitsers konden er bang van worden dus!

[..]

De FARC niet per definitie maar terrorisme in essentie wel en ik zie FARC niet als terroristen.
Het is dus maar net hoe je het bekijkt.
Dus moord, marteling en ontvoering van onschuldige burgers, dat is allemaal OK?
pi_119076230
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 02:30 schreef probeer het volgende:

[..]

Dus moord, marteling en ontvoering van onschuldige burgers, dat is allemaal OK?
Het doel kan de middelen heiligen. Het ligt aan de omstandigheden, en niet elke daad is te verantwoorden, maar ik heb weinig argumenten gezien waarom de FARC slechter zouden zijn dan de misdadige en corrupte Colombiaanse regering waar de FARC tegen claimt te strijden.
pi_119076287
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 02:32 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het doel kan de middelen heiligen.
Eens. Soms. Maar dat doel maakt niet opeens dat de middelen juist zijn. Die blijven even verdorven als dat ze altijd waren.

quote:
Het ligt aan de omstandigheden, en niet elke daad is te verantwoorden, maar ik heb weinig argumenten gezien waarom de FARC slechter zouden zijn dan de misdadige en corrupte Colombiaanse regering waar de FARC tegen claimt te strijden.
Dus? Wat doet dat er toe? Maakt dat de daden van de FARC minder slecht? Een paar joden vergassen in WOII is niet zo erg, want die nazi's deden het op een veel grotere schaal .. ?

En daar komt dan nog eens bij .. de corrupte regering onderdrukt het volk, en om die regering af te zetten / te bestrijden gebruikt FARC precies dezelfde methode: onderdrukking van het volk. De burgers die er geen fuck mee te maken hebben en ook helemaal niets aan de situatie kunnen doen, al zouden ze het willen.
  zondag 11 november 2012 @ 02:41:21 #57
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_119076310
Met Tanja aan tafel een voostel doen: Een bindend referendum in Colombia om te zien of de mensen de FARC willen behouden. Bij 49% stop je. ..maak er maar 10% van ook goed, maar hou je aan de uitkomst.
reset
pi_119076311
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 02:39 schreef probeer het volgende:

[..]

Eens. Soms. Maar dat doel maakt niet opeens dat de middelen juist zijn. Die blijven even verdorven als dat ze altijd waren.
Daar heb je zeker gelijk in.
[..]

quote:
Dus? Wat doet dat er toe? Maakt dat de daden van de FARC minder slecht? Een paar joden vergassen in WOII is niet zo erg, want die nazi's deden het op een veel grotere schaal .. ?
Die vergelijking volg ik even niet maar oneens!
En ja het doet er toe want als het bedoeld is om de regering omver te werpen kan het gerechtvaardigd zijn. Dan blijft de daad op zichzelf niet goed maar wel te verdedigen.
Hiermee doel ik niet op vergassing dus maar op de FARC.
Dat lijkt me duidelijk.
pi_119076375
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 02:41 schreef DeParo het volgende:

[..]

Daar heb je zeker gelijk in.
Waarom verheerlijk je de FARC dan? alleen om hun doel? Jij beoordeelt mensen op hun intenties, en niet om hun acties? En wat als de gebruikte middelen tegenstrijdig zijn met het beoogde doel? Zoals bijvoorbeeld het vermoorden en afpersen van burgers om een regering af te zetten waar die burgers geen enkele invloed op hebben?

Het is alsof ik iets tegen het koningshuis heb, en dan maar waxinelichtjes tegen Nederlandse burgers ga gooien.

quote:
Die vergelijking volg ik even niet maar oneens!
En ja het doet er toe want als het bedoeld is om de regering omver te werpen kan het gerechtvaardigd zijn. Dan blijft de daad op zichzelf niet goed maar wel te verdedigen.
Hiermee doel ik niet op vergassing dus maar op de FARC.
Dat lijkt me duidelijk.
Je zei dat je nog geen argumenten had gezien die de FARC slechter maakt dan de huidige regering. Ik antwoordde daarop met: Waarom? Is dat nodig? Moet er een vergelijking zijn, zodat 1 van de 2 als 'het minst slecht' uit de bus komt, of zijn ze dan gewoon allebei verdorven?

Als ik een rotte appel en een rotte peer heb, ga ik niet kijken welke van de twee het minst rot is om die op te eten. Ik gooi ze allebei weg.

"Ja, maar zij zijn erger!" is nooit een valide argument om iets slechts te doen. Als dat je motivatie is moet je eens serieus naar je bestaansrecht en je doel gaan kijken. Want dan besta je alleen maar 'omdat er iets ergers is' en is het doel alleen maar 'de moordenaars vervangen door mensen die iets minder moorden'.

Ow en rechtvaardiging .. Een slechte daad is niet gerechtvaardigd als er ergens een positief effect uitrolt. Dat maakt de daad niet opeens goed, of juist. Dat soort rechtvaardiging is niets meer dan een zwaktebod om je acties achteraf goed te praten. De actie blijft even slecht als hij altijd was, daar verandert helemaal niets aan. Het positieve effect is hooguit een motivatie voor de slechte actie, nooit een verantwoording of rechtvaardiging.
Dan kan je wel zeggen dat het positieve effect zwaarder weegt dan de schade van je acties, maar dat maakt je niet minder moordenaar. In dit geval zelfs moordenaar van mensen die er geen fuck mee te maken hebben.

Persoonlijk geloof ik daar ook niet echt in, dat 'zolang het onder de streep maar positief is' / 'het doel heiligt de middelen' gelul. Veel te makkelijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 11-11-2012 03:24:27 ]
pi_119076981
Holy cow, probeer, welkom. Deze intelligentie-boost kon FOK! goed gebruiken¡ _O_

pi_119078517
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 00:48 schreef DeParo het volgende:

Op het moment dat jij mijn vragen hebt beantwoord zal ik deze vraag nog wel eens bekijken
Ik noteer dat jij het gebruik van kindsoldaten en martelen van kinderen door de FARC erkent en dat jij het prima vindt, want prima idealen.
  zondag 11 november 2012 @ 12:59:08 #62
45206 Pietverdriet
pi_119080887
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2012 11:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik noteer dat jij het gebruik van kindsoldaten en martelen van kinderen door de FARC erkent en dat jij het prima vindt, want prima idealen.
En die idealen zijn een communistische dictatuur
  zondag 11 november 2012 @ 13:48:31 #63
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_119082253
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet alleen in communistische dictaturen, maar ook in Europa: http://en.wikipedia.org/wiki/Military_use_of_children

Dan heb je in dictaturen/oorlogsgebieden/etc wel kinderen van onder de 16 en de FARC bv maakt zich schuldig aan het ontvoeren van kinderen voor hun 'doel'.

Tot zover nog geen enkel geldig argument voor het geweld van de FARC, maar slechts che-dragend-shirt-argumenten van ver ver weg in veilig Nederland. Als je de FARC echt gelooft is er geen enkel tegenargument in te brengen en de lokale mensen die lijden kunnen verrekken omdat Tanja oh zo knap is. 8)7
reset
  zondag 11 november 2012 @ 14:57:05 #64
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_119085186
Iemand pics van Tanja? :9
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_119086780
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nog niet eens :') Vroeger misschien, maar communisme is niet meer zo interessant zodra je merkt dat cocainehandel best lucratief kan zijn :')
pi_119088413
Ik kom Tanja en Mark Rutte (die een huwelijksaanzoek aan Tanja blijkt te gaan doen op Cuba, zijn socialistische wortels herontdekkend) tegen eind dit jaar, tips?:
TRV / Cuba deel 3

pi_119088787
quote:
6s.gif Op zondag 11 november 2012 16:11 schreef El_Matador het volgende:
Ik kom Tanja en Mark Rutte (die een huwelijksaanzoek aan Tanja blijkt te gaan doen op Cuba, zijn socialistische wortels herontdekkend) tegen eind dit jaar, tips?:
TRV / Cuba deel 3
Tip 1: ga leuke dingen doen, ipv tijd verspillen aan hen.
pi_119088828
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 16:19 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Tip 1: ga leuke dingen doen, ipv tijd verspillen aan hen.
_O-

Ik leuke dingen doen? Je hebt m'n Face gezien? Nooit; daar zijn we FOK!kers voor, toch? :7

Nog andere tips? :P

pi_119088856
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 16:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

_O-

Ik leuke dingen doen? Je hebt m'n Face gezien? Nooit; daar zijn we FOK!kers voor, toch? :7

Nog andere tips? :P
Tip 2: blijf thuis, zolderkamerautist.
pi_119088971
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 16:20 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Tip 2: blijf thuis, zolderkamerautist.
_O-
Zal ik Linkse Boomknuffelaar maar om tips vragen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

pi_119089122
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 16:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

_O-
Zal ik Linkse Boomknuffelaar maar om tips vragen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tip 3: steun El Fidel, bestel heul veul Cuba Libres.
  zondag 11 november 2012 @ 16:27:08 #72
45206 Pietverdriet
pi_119089140
Vakantie op Cuba heeft maar één voordeel, geen amerikanen die gillen als een kleuterklas bij het beachvolleybal of poolgames.
pi_119089195
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Vakantie op Cuba heeft maar één voordeel, geen amerikanen die gillen als een kleuterklas bij het beachvolleybal of poolgames.
En mooie muziek :9
pi_119089227
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 16:26 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Tip 3: steun El Fidel, bestel heul veul Cuba Libres.
^O^

Ik heb een visum van Iran, stempels van Venezuela, Ecuador en Argentinie, ik denk dat ik wel als vriend van Fidel doorkan. Baard laten staan... :7

pi_119089445
quote:
6s.gif Op zondag 11 november 2012 16:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

^O^

Ik heb een visum van Iran, stempels van Venezuela, Ecuador en Argentinie, ik denk dat ik wel als vriend van Fidel doorkan. Baard laten staan... :7
Sigaar in je hoofd 8-) El Ché T-shirt (8>
  zondag 11 november 2012 @ 16:44:18 #76
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_119089875
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:27 schreef Pietverdriet het volgende:
dat is een zeer groot voordeel, je moet er niet aan denken dat er een ander regime komt op Cuba, dan is het eiland binnen de kortst mogelijke tijd volledig verpest!!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 11 november 2012 @ 16:48:54 #77
45206 Pietverdriet
pi_119090108
quote:
4s.gif Op zondag 11 november 2012 16:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

dat is een zeer groot voordeel, je moet er niet aan denken dat er een ander regime komt op Cuba, dan is het eiland binnen de kortst mogelijke tijd volledig verpest!!!
Ja, stel je voor dat ze daar eindelijk eens wat gaan verdienen en normaal spullen en levensmiddelen kunnen kopen in de winkel..

Nee, voor jouw genot moeten zij authentieke armoede behouden..
pi_119094356
quote:
Dakoto-speurder Hans Wiesman kent ware gezicht van Twentse 'knuffel-terroriste'

Jacht op Tanja Nijmeijer

Provocerend grijnzend huppelde ze na aankomst op zonnig Cuba rond; Tanja Nijmeijer, gewetenloze terroriste van Fuerzas Armadas Revolucionarias de Colombia. „Ik ben al tien jaar getrouwd met de FARC en dat bevalt prima!” Hans Wiesman reisde vijf keer door haar werkterrein, de Colombiaanse jungle. „Twentse Tanja is een valse heks. Aan haar handen kleven liters bloed van onschuldige burgers.”

Hagenaar Hans Wiesman besteedt twee lange hoofdstukken in zijn boek ’Dakota Hunter’ aan geweld, schoonheid én geheimen van het Colombiaanse binnenland. Gebied waar de FARC sinds 1964 voor dood en verderf zorgt. Al ruim tien jaar is de Nederlandse Tanja Nijmeijer – ’Tulp uit de Bergen’ – het visitekaartje van deze revolutionaire terroristen.

Koelbloedige moorden, jarenlange gijzelingen, schaamteloze inzet van kindsoldaten en ordinaire drugshandel, het kan de nu 34-jarige uit Denekamp niet ver genoeg gaan. De jungleoorlog ten zuiden van hoofdstad Bogota, ooit begonnen als boerenopstand, kostte al 250.000 mensenlevens.

In de provincies Tolima, Huila en Caquetá werden burgers koelbloedig door de FARC geliquideerd, na schijnprocessen door ’krijgsraden’. Hun lijken liggen in ontelbare massagraven. Maar Twentse Tanja, op Cuba getooid met fantasiebaret en verblijvend in een vijfsterrenresort, spreekt nog altijd over „sociale rechtvaardigheid, recht op grond, mijn geliefde collega-guerrilla’s…”

Wiesman is internationaal bekend als de man die op DC-3 Dakota’s jaagt. Hij neemt de aluminium onderdelen van dit beroemde vliegtuig – het maakte furore in de Tweede Wereldoorlog – mee naar Europa. Voor luchtvaartmusea en om er exclusieve meubels van te maken. Al vijf keer was hij langere tijd in Colombia en binnenkort vertrekt hij weer richting ZuidAmerikaanse jungle. Op zoek naar de laatste Dakota’s die daar nog rondvliegen of op ontoegankelijke plekken zijn gecrasht.

Door die speurtochten en zijn nauwe contacten met lokale militairen, piloten, politici en burgers weet Hans Wiesman dat Tanja Nijmeijer een wolf in schaapskleren is. Brede lach, ontspannen loopje en teksten als „We zijn klaar desnoods het onmogelijke te doen om vrede te bereiken”, deze week uitgesproken op communistisch Cuba, ten spijt.

„In Colombia wordt ze gevreesd, maar vooral gehaat”, vertelt Wiesman. „Daar gelooft niemand in haar prietpraat, misplaatst reclamepraatje voor gepleegde misdrijven. Maar de FARC zit in het nauw, de jacht op de guerrilla’s is afgelopen tijd geïntensiveerd. Als Nijmeijer terugkeert naar haar jungle zal zij daar sterven.”

Al sinds 1997 reist Hans Wiesman door Colombia. Omdat het land misschien wel de grootste verzameling Dakota’s van de wereld telt. In Dakota Hunter, dat hij volgende week op Scramble Aviation Day in Nieuwegein presenteert, vertelt hij over dat soms levensgevaarlijke verblijf in het ondoordringbare regenwoud.

Dakota’s waarmee de FARC drugs smokkelen en Dakota’s die de Colombiaanse luchtmacht gebruikt om diezelfde guerrilla’s te bestrijden; ze komen uitgebreid aan bod, ook fotografisch. Die laatste toestellen – gemoderniseerd, uitgerust met infraroodcamera’s en een scala aan mitrailleurs en kanonnen – zijn een belangrijke reden dat de terreurgroep afgelopen jaren steeds verder in de verdediging werd gedrongen.

‘Vleermuizen des doods’, noemt Hans Wiesman de bijna zeventig jaar oude propellervliegtuigen die jagen op de FARC-killers. Tanja Nijmeijer kroop diverse keren door het oog van de naald toen de aluminium vogels plotsklaps boven haar opdoken. Diverse bazen, met wie zij volgens volgelingen stuk voor stuk en enthousiast het bed deelde, kwamen bij luchtaanvallen om. Op miraculeuze wijze wist de Twentse guerrilla zelf telkens te ontkomen. Eén keer liet ze haar dagboeken achter.

„Zij ziet zich als de vrouwelijke Che Guevara van Colombia”, zegt Wiesman. „In werkelijkheid is de FARC afgegleden naar het niveau van de ooit door Pablo Escobar geïnitieerde angst en terreur. Kidnap was op veel van mijn reizen door de jungle een serieuze bedreiging.”

Hans Wiesman beschrijft de jacht met Dakota’s op de FARC. „Op 29 februari 2008, bij een aanval op een kamp net over de grens in de Amazonejungle van buurland Ecuador, kwamen de Colombianen binnen ’zonder te kloppen’. De rebellen waanden zich veilig, fatale fout. Onder de 25 FARC-doden bevond zich de tweede man van de beweging, Raoel Reyes.”

„Die speciale ’gunship’ Dakota, vleermuis des doods, kan een paar duizend kilo aan munitie voor de boordmitrailleurs en het kanon meevoeren”, vertelt Wiesman.

In zijn boek staan foto’s van die stokoude, maar technisch toch geavanceerde vliegtuigen. „Zo’n toestel draait in kleine cirkels boven FARC-kampen en drugslaboratoria. Waarbij de guerrilla’s voortdurend onder dodelijk vuur liggen. Vervolgens kan de DC-3 landen op een strip van amper 250 meter lang… Geen enkel ander vliegtuig evenaart die prestaties. Zeker niet voor de relatief lage prijs van een Dakota. Krasse oude tante!”

Ook Tanja Nijmeijer stond oog in oog met de vleermuis des doods. Aan de speciale camera’s, die de warmte van menselijke lichamen registreren, is alleen ondergronds of in water te ontkomen.

Het is aan onder andere het anti-FARC-offensief van deze Dakota’s te danken dat de terreurorganisatie afgelopen jaren is gehalveerd van 20.000 tot amper nog 9500 strijders. Lang niet iedereen kwam om, de meesten keerden zich af van de FARC. Omdat het idealisme uit de jaren zestig lang geleden plaatsmaakte voor criminaliteit en drugshandel.

Leegloop en voortdurende aanvallen vanuit de lucht, technisch ondersteund door de Amerikanen, zijn ook redenen dat er nu gepraat wordt tussen rebellen en Colombiaanse regering. Eerst in Oslo, nu in Havana.

Daar, op het Cuba van de met de FARC sympathiserende Castro-clan, beginnen donderdag onderhandelingen die tot een vredesakkoord moeten leiden. Uit de hoge hoed werd deze week de ogenschijnlijk zo charmante Tanja getoverd. Keiharde terroriste, gepresenteerd als knuffelkonijn.

Vlak voor haar komst zette de FARC een wervend propagandaliedje op internet. ’Tulp uit de Bergen’ tokkelt wat op een aftandse gitaar en ’rapt’ er stevig op los. Zij aan zij met haar communistische kameraden. „Behalve dat ik een mooi meisje ben en in het buitenland geboren, was er geen twijfel. Ik moest een guerrillera worden. De banken moeten niet zeuren. De vuist omhoog in Europa! De gringo’s schreeuwen. De strijd omvat de hele planeet…”

Nijmeijer is volgens veel Colombianen helemaal niet bovengemiddeld intelligent of ’bezeten van de revolutionaire zaak’. De Nederlandse zocht aandacht en vond die in het donkere Amazone oerwoud. Ze pleegde aanslagen zonder met haar ogen te knipperen en speelde een belangrijke rol toen een vliegtuig met drie Amerikanen en twee Colombianen in desolaat gebied neerstortte. Bij de VS-staatsburgers ging het volgens Washington om ’aannemers’.

De piloot en een Colombiaanse militair werden onmiddellijk door de FARC vermoord. De Amerikanen zouden een zich zes lange jaren voortslepende gijzelhel ingaan. Nijmeijer spande volgens de gevangenen persoonlijk het prikkeldraad, waardoor ontsnappen onmogelijk was… De groep kwam in juli 2008 vrij, toen ook politica Ingrid Betancourt werd ontzet. En opnieuw slaagde Tanja Nijmeijer erin te ontsnappen.

Wiesman laat de foto zien van Dakota-captain Jorge Luis Alvarez Rodriguez. Hij werd doodgeschoten in de jungle, zeer waarschijnlijk door FARC-leden. Het is slechts één gezicht uit een ontelbare reeks slachtoffers die sinds 1964 vielen.

In Dakota Hunter beschrijft Hans Wiesman de rol van Viktor Bout, een Russische exluchtmachtkolonel, voormalig KGB-officier en persoonlijke vriend van president Poetin. Berucht om wapenhandel in oorlogsgebied. Van Afrika tot Libanon, van Noord-Ierland tot Baskenland. En vrijwel zeker ook tot diep in de mysterieuze binnenlanden van Colombia…

Wiesman: „Handelaar in de dood, de film Lord of War, met Nicolas Cage in de hoofdrol, is op zijn persoon gemaakt. In mijn boek vertel ik hoe Viktor Bout ook aan linkse rebellengroepen in de achtertuin van Amerika leverde. Het Pentagon was doodsbang dat de Rus SAM luchtdoelraketten aan de FARC zou verkopen.”

Vijf dagen na de aanval op het FARC-kamp net over de grens met Ecuador, werd Bout aangehouden door een Amerikaans arrestatieteam in zijn hotel in de Thaise hoofdstad Bangkok. Zo werd voorkomen dat hij de FARC aan SAM-wapensystemen hielp. Plan was die met 250 miljoen oliedollars van de Venezolaanse president Hugo Chavez te financieren. Was het opzetje gelukt, dan zaten Tanja Nijmeijer en haar kameraden nu niet noodgedwongen in Havana aan de onderhandelingstafel.
bron
  zondag 11 november 2012 @ 18:56:33 #79
45206 Pietverdriet
pi_119094764
De vergelijking met Che is niet zo gek, die vermoorde niet alleen tegenstanders maar ook strijdmakkers omdat die democratie op Cuba wilden. Che stichte het eerste concentratiekamp op cuba, waar dissidenten, flikkers, zevendedag adventisten etc werden vermoord.
pi_119094825
Wow, gracias Mylene. _O_

woensdag 14 november 2012 @ 20:27:44 #81
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_119213122
Oh mensen, wat is dit toch heerlijk! _O-

Tanja Nijmeijer, wat een multi-talent hebben wij! Zij kan zingen, rappen, vechten, aanslagen plegen, waarschijnlijk talentvol onderhandelen, gitaar spelen en mooi samenzingen met een andere zangeres! ^O^

Ze is tevens pas 34! Mocht ze ooit gearresteerd worden, dan wacht haar vast een glanzende carrière, ergens in een muffe gevangenis in Texas waar ze nog 60 jaar prachtige strijdliederen kan vertolken voor de nigga's en thugs daar! :')

Tanja, als je dit in de jungle van Colombia op je groene camouflage laptop leest, dan wil ik het volgende vragen: mag ik met je mee naar Oslo? O+

Zie hier een prachtlied:

http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)strijdliederen.dhtml
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  woensdag 14 november 2012 @ 20:42:03 #82
45206 Pietverdriet
pi_119213930
Pssst, Tanja is stiekem lid van Hamas
pi_119215303
Tanja moeten ze dumpen in de Noordzee.
pi_119215405
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:09 schreef Scorpie het volgende:
Tanja moeten ze dumpen in de Noordzee.
De noordzee? Waarom? Doe het lekker daar ergens.
  woensdag 14 november 2012 @ 21:31:44 #85
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_119216513
quote:
10s.gif Op woensdag 14 november 2012 20:27 schreef Atmosphere82 het volgende:

Tanja, als je dit in de jungle van Colombia op je groene camouflage laptop leest, dan wil ik het volgende vragen: mag ik met je mee naar Oslo? O+

Zie hier een prachtlied:

Ze zit al op Cuba.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 14-11-2012 22:32:32 ]
  woensdag 14 november 2012 @ 22:18:54 #86
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_119219496
Tanja heeft een paar mooie interviews gegeven. Ze heeft een visie en kan uitstekend verwoorden wat er allemaal speelt. Jammer dat wij door alle anti farc propaganda een vertroebeld beeld hebben in Nederland.

Verschrikkelijk jammer dat zij na haar farc periode niet beschikbaar kan zijn voor de Nederlandse politiek door dat idiote arrestatiebevel. , zij zou veel beter dan wie dan ook in onze regering ons land kunnen leiden, wat mij betreft als minister-president.. Zij kan zo ontzettend veel kan en zich zo goed staande kan houden daar. Onze regering zou haar immuniteit en een vrijgeleide moeten geven, zodat zij in ons land lezingen kan houden en wellicht meer jonge mensen inspireren te vechten voor hun idealen. Ik hoop dat deze regering zich voor haar wil inzetten. Er zijn echt heel weinig mensen met zoveel talent als zij.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator woensdag 14 november 2012 @ 22:26:25 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119219935
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Tanja heeft een paar mooie interviews gegeven. Ze heeft een visie en kan uitstekend verwoorden wat er allemaal speelt. Jammer dat wij door alle anti farc propaganda een vertroebeld beeld hebben in Nederland.

Verschrikkelijk jammer dat zij na haar farc periode niet beschikbaar kan zijn voor de Nederlandse politiek door dat idiote arrestatiebevel. , zij zou veel beter dan wie dan ook in onze regering ons land kunnen leiden, wat mij betreft als minister-president.. Zij kan zo ontzettend veel kan en zich zo goed staande kan houden daar. Onze regering zou haar immuniteit en een vrijgeleide moeten geven, zodat zij in ons land lezingen kan houden en wellicht meer jonge mensen inspireren te vechten voor hun idealen. Ik hoop dat deze regering zich voor haar wil inzetten. Er zijn echt heel weinig mensen met zoveel talent als zij.
- _O- _O- _O- _O- _O_ _O_ _O- _O- _O_
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 14 november 2012 @ 22:35:08 #88
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_119220362
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

Jij bent de laatste jaren toch een serieuze user, waarom dan nu ineens die terugval naar je recalcitrante periode van lang lang geleden? Of heb je met LinkseBoomknuffelaar gepraat?

Of je heb gewoon een briljante vlaag van sarcasme laten spreken!
pi_119220392
quote:

Ik heb echt keihard gelachen om je sarcastische post.
pi_119220732
quote:

Dan kan het nivelleringsfeest van Spekman pas echt beginnen!
PWBF
pi_119222371
als neokoloniaal dametje straks internationale credits krijgt voor vredesverdrag met farc wordt ze van gestoorde bakvis zo in 1 klap de heldin van Nederland

[ Bericht 15% gewijzigd door Manono op 15-11-2012 02:16:17 ]
Jusqu'ici tout va bien...
  donderdag 15 november 2012 @ 06:12:43 #92
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_119227928
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 23:20 schreef Manono het volgende:
als neokoloniaal dametje straks internationale credits krijgt voor vredesverdrag met farc wordt ze van gestoorde bakvis zo in 1 klap de heldin van Nederland
dat is ze al, jammer dat sommigen mijn post als sarcastisch zien, dat is absoluut niet zo. Tanja is echt iemand die het verschil kan maken, jammer dat velen niet door het door het terroristendogma kunnen heenprikken. Men zegt: "Zij is bij de farc dus is ze fout", nee kijk eens wat ze allemaal bereikt daar en hoe ze zich profileert, dat is echt heel knap namelijk!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 15 november 2012 @ 06:34:22 #93
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_119227971
Het zou ook een pruts-terroriste zijn als ze geen bloed aan haar handen had.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_119227978
quote:
10s.gif Op woensdag 14 november 2012 20:27 schreef Atmosphere82 het volgende:
Oh mensen, wat is dit toch heerlijk! _O-

Tanja Nijmeijer, wat een multi-talent hebben wij! Zij kan zingen, rappen, vechten, aanslagen plegen, waarschijnlijk talentvol onderhandelen, gitaar spelen en mooi samenzingen met een andere zangeres! ^O^

Ze is tevens pas 34! Mocht ze ooit gearresteerd worden, dan wacht haar vast een glanzende carrière, ergens in een muffe gevangenis in Texas waar ze nog 60 jaar prachtige strijdliederen kan vertolken voor de nigga's en thugs daar! :')

Zie hier een prachtlied:

Neem dan iig voor alle zekerheid ook een pakje condooms mee naar Oslo@Atmo..(je weet maar nooit of je een tropisch virusje kan oplopen van zo'n Neder-Colombiaanse kunstknuffel)
pi_119229012
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 06:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

nee kijk eens wat ze allemaal bereikt daar en hoe ze zich profileert, dat is echt heel knap namelijk!
Ach, kijk eens wat Holleeder allemaal heeft bereikt...

En dan zijn er nog mensen die hem als crimineel zien. Ze moeten hem premier van griekenland maken, hij weet tenminste hoe je mensen kan laten betalen!
pi_119231936
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 06:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

dat is ze al, jammer dat sommigen mijn post als sarcastisch zien, dat is absoluut niet zo. Tanja is echt iemand die het verschil kan maken, jammer dat velen niet door het door het terroristendogma kunnen heenprikken. Men zegt: "Zij is bij de farc dus is ze fout", nee kijk eens wat ze allemaal bereikt daar en hoe ze zich profileert, dat is echt heel knap namelijk!
Ik kan je vertellen; niets _O-

pi_119233539
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ach, kijk eens wat Holleeder allemaal heeft bereikt...

En dan zijn er nog mensen die hem als crimineel zien. Ze moeten hem premier van griekenland maken, hij weet tenminste hoe je mensen kan laten betalen!
:D :') _O_
  donderdag 15 november 2012 @ 17:39:47 #98
341900 Atmosphere82
pi_119245321
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 06:35 schreef Maron het volgende:

[..]

Neem dan iig voor alle zekerheid ook een pakje condooms mee naar Oslo@Atmo..(je weet maar nooit of je een tropisch virusje kan oplopen van zo'n Neder-Colombiaanse kunstknuffel)
:')

Waarschijnlijk heeft zij al heel wat bonkie-bonkie met verscheidene jungle-apen gedaan ja! _O-
  donderdag 15 november 2012 @ 19:01:40 #99
45206 Pietverdriet
pi_119248114
quote:
", nee kijk eens wat ze allemaal bereikt daar en hoe ze zich profileert, dat is echt heel knap namelijk!
Fan van hitler, stalin en mao ook zeker?
  vrijdag 16 november 2012 @ 06:32:42 #100
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_119264953
Mooie foto's in de Volkskrant van Tanja bij het monument van Che.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 16 november 2012 @ 07:07:43 #101
45206 Pietverdriet
pi_119265117
Ze passen ook prima samen, vereerde vuige moordenaars
pi_119265368
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 07:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Ze passen ook prima samen, vereerde vuige moordenaars
Doe jij maar weer even normaal, als Tanja zich had aangesloten bij een rechtse paramilitaire beweging met ongeveer dezelfde daden maar net wat andere idealen, dan had je haar weer vereerd.
pi_119265406
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2012 07:51 schreef DeParo het volgende:

[..]

Doe jij maar weer even normaal, als Tanja zich had aangesloten bij een rechtse paramilitaire beweging met ongeveer dezelfde daden maar net wat andere idealen, dan had je haar weer vereerd.
Inderdaad, want iedereen vind het maar oke dat Tanja aanslagen pleegt uit naam van <insert random ideologie>.

Tis gewoon een domme doos waar we geen aandacht aan moeten schenken. Klaar.
pi_119265437
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 november 2012 07:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Inderdaad, want iedereen vind het maar oke dat Tanja aanslagen pleegt uit naam van <insert random ideologie>.

Tis gewoon een domme doos waar we geen aandacht aan moeten schenken. Klaar.
Ik reageerde op Pietverdriet en voor hem komt de walging niet voort vanwege kindsoldaten of martelingen maar omdat het een linkse beweging is.
  vrijdag 16 november 2012 @ 16:32:28 #105
45206 Pietverdriet
pi_119279998
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2012 07:51 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waar heb ik ooit een rechtse paramilitaire organisatie vereerd, dimlicht.
  vrijdag 16 november 2012 @ 16:36:00 #106
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_119280130
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2012 08:01 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik reageerde op Pietverdriet en voor hem komt de walging niet voort vanwege kindsoldaten of martelingen maar omdat het een linkse beweging is.
En terecht.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_119280677
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 16:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En terecht.
Ik vond het eigenlijk best bekrompen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2012 16:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar heb ik ooit een rechtse paramilitaire organisatie vereerd, dimlicht.
In het Bernhard-topic bijvoorbeeld.
  vrijdag 16 november 2012 @ 16:49:43 #108
45206 Pietverdriet
pi_119280729
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 16:48 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik vond het eigenlijk best bekrompen.

[..]

In het Bernhard-topic bijvoorbeeld.
Quoot!
pi_119280784
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2012 16:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Quoot!
Oh nee dat doe ik niet.
Jij weet heel goed wat ik bedoel ik ga daar verder geen woorden aan vuil maken dat weet jij best.
  vrijdag 16 november 2012 @ 16:51:39 #110
45206 Pietverdriet
pi_119280810
Of ben jij van mening dat als ik vind dat je mensen niet zonder ordelijke rechtsgang kan veroordelen en zeker niet standrechtelijk executeren dat je dan sympatie voor ze uit?
  vrijdag 16 november 2012 @ 16:52:28 #111
45206 Pietverdriet
pi_119280835
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 16:51 schreef DeParo het volgende:

[..]

Oh nee dat doe ik niet.
Jij weet heel goed wat ik bedoel ik ga daar verder geen woorden aan vuil maken dat weet jij best.
Ah, je smeert mij dus gewoon vuilheden aan.
pi_119280843
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 16:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Of ben jij van mening dat als ik vind dat je mensen niet zonder ordelijke rechtsgang kan veroordelen en zeker niet standrechtelijk executeren dat je dan sympatie voor ze uit?
Het ligt aan de manier waarop je dat doet.
pi_119280850
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2012 16:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah, je smeert mij dus gewoon vuilheden aan.
Dat doe je zelf.
  vrijdag 16 november 2012 @ 16:53:36 #114
45206 Pietverdriet
pi_119280882
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 16:52 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat je natuurlijk ook niet gaat hardmaken, maar slechts in insinuaties blijft hangen.
  vrijdag 16 november 2012 @ 16:54:17 #115
45206 Pietverdriet
pi_119280898
quote:

[..]

Dat doe je zelf.
Moet jij niet op tanja fappen?
pi_119280930
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2012 16:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat je natuurlijk ook niet gaat hardmaken, maar slechts in insinuaties blijft hangen.
Ga nu niet net doen alsof je enige sympathie hebt voor linkse bewegingen en groepen dat zou pas hypocriet zijn en dat weet jij ook wel.
  vrijdag 16 november 2012 @ 16:55:47 #117
45206 Pietverdriet
pi_119280962
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 16:55 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ga nu niet net doen alsof je enige sympathie hebt voor linkse bewegingen en groepen dat zou pas hypocriet zijn en dat weet jij ook wel.
En weer draai je en sneer je, put up or shut up
pi_119280972
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2012 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Moet jij niet op tanja fappen?
Ze is behoorlijk knap, geef ik toe, maar fappen is dan weer zo onfatsoenlijk vermoedelijk.
pi_119280981
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2012 16:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En weer draai je en sneer je, put up or shut up
Negeren is kennelijk bevestigen in jouw geval haha.
pi_119281307
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 16:56 schreef DeParo het volgende:

Ze is behoorlijk knap, geef ik toe, maar fappen is dan weer zo onfatsoenlijk vermoedelijk.
Ik zag vandaag wat foto's voorbij komen en eerlijk gezegd snap ik de ophef over haar uiterlijk niet zo. Niet dat ze lelijk is, maar tsjonge... ik kom toch dagelijks mooiere vrouwen tegen in NL. Die bovendien wat minder nare trekjes hebben.
  vrijdag 16 november 2012 @ 17:14:43 #121
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_119281648

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_119281757
Ja, daar kan ik niet echt warm van worden eerlijk gezegd.
  vrijdag 16 november 2012 @ 17:18:00 #123
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_119281767
http://nos.nl/audio/43994(...)-voorbeeld.html.html

"Ik mis Nederland heel erg, en als ik het Wilhelmus hoor dan word ik melancholiek." Dat zegt FARC-strijdster Tanja Nijmeijer in een interview met het persbureau Nieuw Colombia. Correspondent Kees Elenbaas is in de Colombiaanse hoofdstad Bogota en geeft toelichting bij haar recente uitspraken.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 16 november 2012 @ 17:21:23 #124
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_119281884
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_119282011
quote:

[..]

Dit soort uitspraken zijn carriere-technisch niet zo handig als je aan het werk wil op een ambassade.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_119282177
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zag vandaag wat foto's voorbij komen en eerlijk gezegd snap ik de ophef over haar uiterlijk niet zo. Niet dat ze lelijk is, maar tsjonge... ik kom toch dagelijks mooiere vrouwen tegen in NL. Die bovendien wat minder nare trekjes hebben.
In Colombia is dat nog x10.

pi_119282448
Hoe is het toch mogelijk dat DeParo in werkelijk elk conflict partij kiest voor de partij met de goorste terroristische en gruwelijkste daden?
PWBF
  Moderator vrijdag 16 november 2012 @ 17:40:07 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119282513
laten we het weer over de besprekingen in Cuba ofzo hebben

lijkt me een interessanter onderwerp dan deParo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 16 november 2012 @ 17:54:04 #129
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_119283039

Tanja Nijmeijer in dagblad Trouw: Dit is mijn levensproject, ik wil hiervoor vechten en mijn dromen zien uitkomen Gebleken is dat in Colombia nog steeds geen plek is voor politieke deelname op een vreedzame manier

De Nederlandse guerrillastrijdster Tanja Nijmeijer wil de rest van haar leven bij het Colombiaanse revolutionaire leger FARC blijven. Als er vrede komt, vechten we verder voor dezelfde ideeën via een vreedzame weg, mits er garanties zijn. En ik blijf ook. Dit is mijn levensproject, ik wil hiervoor vechten en mijn dromen zien uitkomen.

Dat zegt Nijmeijer in Trouw. Ze is in Cuba om namens de FARC mee te onderhandelen over vrede. Ze zeggen dat ik hier ben omdat ik 10 jaar bij de FARC zit, guerrillera ben en Engels spreek. Ik kan onze documenten vertalen, dat is natuurlijk heel nuttig.

De 34-jarige Nijmeijer komt uit het Twentse Denekamp, sloot zich in 2002 aan bij de FARC. Ze is nu een week in Cuba en leest via internet wat er in Nederland over haar en de FARC wordt geschreven. De berichtgeving is erg op mij geconcentreerd. Dat is ook wel logisch, want ik wek als Nederlandse natuurlijk nieuwsgierigheid en sensatie.

Ze erkent aanslagen te hebben gepleegd, waaronder op een bus in Bogotá in 2003. Bij de aanslag op een bus is niemand omgekomen of gewond geraakt. Andere aanslagen, op bedrijven die geen revolutionaire belasting betaalden, gebeurden altijd midden in de nacht. Ik ben er honderd procent zeer van dat daar nooit burgers bij om zijn gekomen.

Nijmeijer vindt het onterecht dat de FARC een slecht imago heeft door alle ontvoeringen en aanslagen. Iemand die de staat geen belasting betaalt gaat naar de gevangenis. Iemand die ons geen revolutionaire belasting betaalt, gaat naar ónze gevangenis. Dat is ontvoering, al hebben we besloten dat we het niet meer doen.

Over de aanslagen zegt Nijmeijer: we zijn een leger. Wij gebruiken wapens en die wapens die doden. We strijden tegen het leger, de paramilitairen en de politie. Daar vallen natuurlijk doden bij, want dit is een oorlog. Zij vallen ons aan, wij vallen hun aan.

Er is al jaren een mediacampagne tegen de FARC aan de gang; wij hebben nooit ruimte gehad om ons verhaal te doen, om te zeggen waarvoor wij vechten, zegt ze.

Gebleken is dat in Colombia nog steeds geen plek is voor politieke deelname op een vreedzame manier, zegt Nijmeijer.

bron: http://politiek.blog.nl/b(...)jn-leven-bij-de-farc

[ Bericht 31% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 16-11-2012 18:09:12 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_119283386
Zo, Trouw kan weer een claim indienen :')
pi_119302416
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Smaken verschillen ;) ;).

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:25 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Dit soort uitspraken zijn carriere-technisch niet zo handig als je aan het werk wil op een ambassade.
;) ;)
pi_119302430
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:40 schreef sp3c het volgende:
laten we het weer over de besprekingen in Cuba ofzo hebben

lijkt me een interessanter onderwerp dan deParo
Oneens maar ik begrijp je standpunt.
pi_119305651
quote:
Nijmeijer: Strijd FARC is gerechtvaardigd

RIJSWIJK - Tanja Nijmeijer verdedigt zaterdag in de Volkskrant de werkwijze van de FARC, de Colombiaanse guerrillabeweging waar ze zich tien jaar geleden bij aansloot. Het is het eerste lange interview dat de 34-jarige Nederlandse gaf sinds haar lidmaatschap van de organisatie.

De Nederlandse noemt de strijd van de FARC „gerechtvaardigd” en ziet het doden van tegenstanders als onontkoombaar. „Als iemand een vijand van ons is, volgt vrijwel altijd executie. Wat moet je anders met je vijand doen? Hem onderwijzen?“

Nijmeijer verblijft momenteel in de Cubaanse hoofdstad Havana, waar ze deelneemt aan vredesbesprekingen tussen de FARC en de Colombiaanse regering. Ze sprak er urenlang in twee sessies met journalist Robert-Jan Friele. Ze kennen elkaar uit hun studententijd.

In het interview brengt Nijmeijer in herinnering dat de FARC ooit de wapens heeft opgenomen „ter verdediging van een groep mensen die altijd enorm is mishandeld en misbruikt. Dat was bijna vijftig jaar geleden, en tijden veranderen, maar de onderdrukking gaat door.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)echtvaardigd___.html
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_119306040
quote:
De Nederlandse noemt de strijd van de FARC „gerechtvaardigd” en ziet het doden van tegenstanders als onontkoombaar. „Als iemand een vijand van ons is, volgt vrijwel altijd executie. Wat moet je anders met je vijand doen? Hem onderwijzen?“
quote:
Prins Bernhard heeft in september 1944 voorgesteld om zonder enige vorm van proces 200 Nederlandse SS'ers dood te schieten.
Beide fout, maar lijkt me duidelijk voor wie je meer begrip hebt....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_119306179
Vraag me af wat er was gebeurd als tanja een andere vader had gehad.
pi_119308555
Dan had ze geen Nijmeijer geheten.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  zaterdag 17 november 2012 @ 12:33:32 #137
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_119308639
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 november 2012 12:31 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Dan had ze geen Nijmeijer geheten.
Of zelfs geen Tanja
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_119313106
quote:
Ze vindt dat ze zichzelf niet hoeft te rechtvaardigen. "De strijd is gerechtvaardigd. We zijn in oorlog". Ze verwijt Volkskrant-verslaggever Robert-Jan Friele, die ze nog kent uit hun gezamenlijke studententijd in Groningen, enkele keren geen idee te hebben van de manipulatie door de Colombiaanse media.

Sinds kort is Nijmeijer lid van het internationale Comité van de FARC. Dat onderhoudt de contacten met de buitenwereld en fungeert als pr-afdeling. In een ander deel van het interview zegt ze "er moeite mee te hebben" als ze mensen hoort zeggen dat ze deel uitmaakt van de mediastrategie van de FARC.
http://nos.nl/artikel/441(...)e-voor-vijanden.html
pi_119319646
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:38 schreef Nielsch het volgende:
Hoe is het toch mogelijk dat DeParo in werkelijk elk conflict partij kiest voor de partij met de goorste terroristische en gruwelijkste daden?
Ja die gozer heeft echt mental issues. Best zielig voor hem eigenlijk

OT: Ze moeten dat wijf gewoon negeren man. En zo lekker is ze idd helemaal niet.
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
  zaterdag 17 november 2012 @ 20:11:01 #141
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_119321903
quote:
Er is al jaren een mediacampagne tegen de FARC aan de gang; wij hebben nooit ruimte gehad om ons verhaal te doen, om te zeggen waarvoor wij vechten, zegt ze.
Nou heeft ze toch al diverse keren de kans gekregen om wel haar verhaal te doen, maar ze heeft nog steeds nergens gezegd waarvoor ze nou eigenlijk vecht.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 18 november 2012 @ 11:42:33 #142
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_119337642
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 10:24 schreef Montagui het volgende:

[..]

[..]

Beide fout, maar lijkt me duidelijk voor wie je meer begrip hebt....
beide goed, alleen nu het hier vrede is , kunnen we lekker wijzen met ons moralistische vingertje. Ik wed dat jij en ik precies hetzelfde zouden doen in tijd van oorlog. Het is altijd makkelijk mensen te veroordelen die in situaties zitten, die jij je niet eens kunt voorstellen!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 18 november 2012 @ 12:07:29 #143
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_119338125
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 20:11 schreef livelink het volgende:

[..]

Nou heeft ze toch al diverse keren de kans gekregen om wel haar verhaal te doen, maar ze heeft nog steeds nergens gezegd waarvoor ze nou eigenlijk vecht.
Dat zou ik ook wel willen weten. De arme bevolking heeft net zo'n hekel aan de FARC als de 'rijken'. De vreedzame democratische politieke manier zal niet veel stemmen opleveren dus dan maar agressief dooretteren.

Ze strijden voor de armen? Leg ze maar eens een referendum voor behoud van de FARC. Als je 5% voor krijgt mag je blijven.
reset
pi_119338153
Tanja kan niet
quote:
Ze kan niet meer terug natuurlijk. Net zoals bij kindsoldaten je als eerste iemand uit je dorp aan moet pakken. Je bent medeschuldig dus kan nooit meer terug.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 18 november 2012 @ 12:17:37 #145
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_119338359
Nee, inderdaad ze kan niet meer terug. En ze komt in deze interviews ook nog niet eens zo bijster intelligent over. Als dit het beste is wat de FARC aan pr te bieden heeft, dan is het slecht met ze gesteld. Is ook niet zo raar natuurlijk, want hoe kun je ontvoeringen, executies en dergelijke goedpraten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_119348547
quote:
13s.gif Op zondag 18 november 2012 11:42 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

beide goed, alleen nu het hier vrede is , kunnen we lekker wijzen met ons moralistische vingertje. Ik wed dat jij en ik precies hetzelfde zouden doen in tijd van oorlog. Het is altijd makkelijk mensen te veroordelen die in situaties zitten, die jij je niet eens kunt voorstellen!
Even FYI, trolletje; er is geen oorlog in Colombia. Je hebt wat geschifte FARC die strijden tegen alles. Dat is geen oorlog. maar ordinair leeghoofdig gerel. Zoals jij doet vanachter je veilige laptopje.

zondag 18 november 2012 @ 17:27:45 #147
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_119348629
Tanja Nijmeijer interview in het NRC van dit weekend:

"Vijanden moet je executeren. Wat anders?"

Ik wil haar hoofd op een plaat graag.
pi_119348644
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:17 schreef livelink het volgende:
Nee, inderdaad ze kan niet meer terug. En ze komt in deze interviews ook nog niet eens zo bijster intelligent over. Als dit het beste is wat de FARC aan pr te bieden heeft, dan is het slecht met ze gesteld. Is ook niet zo raar natuurlijk, want hoe kun je ontvoeringen, executies en dergelijke goedpraten.
Heb je een linkje naar video? Ik wil haar Spaans wel es horen.

maandag 19 november 2012 @ 02:40:14 #149
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_119373018
quote:
11s.gif Op zondag 18 november 2012 17:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Heb je een linkje naar video? Ik wil haar Spaans wel es horen.
Bij de VPRO is het radiofragment wel te vinden en het tv item zal bij de nos moeten staan.
Ze spreekt trouwens goed Spaans, met een lokaal accent. Páz con paaan, páz con caaasas, páz con arroooz...
pi_119373237
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 02:40 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Bij de VPRO is het radiofragment wel te vinden en het tv item zal bij de nos moeten staan.
Ze spreekt trouwens goed Spaans, met een lokaal accent. Páz con paaan, páz con caaasas, páz con arroooz...
Ok, zal es kijken. Ahorita ;)

pi_119568173

De FARC (Revolutionaire Strijdkrachten van Colombia) worden vaak aangeduid als terroristen, terwijl de FARC juist democratie probeert te brengen en vrijheid. Colombia is zeker geen democratie, maar wordt bestuurd door grootgrondbezitter met veel politieke macht en paramilitairen.

Toen de FARC probeerde mee te doen aan de "parlementaire democratie" eindigde dat desastreus. Met het toe doen van de politieke macht door middel van rechtse paramilitairen:
In de jaren '80 leidden deze onderhandelingen tot een overeenkomst waarbij de FARC de kans werd geboden om via deelname aan het politieke bestel op een vreedzame manier voor hun politieke eisen te ijveren. In 1985 werd de Unión Patriótica (UP) opgericht.

De UP had aanvankelijk redelijk wat succes. Het mocht echter niet baten. De twee traditionele partijen zagen hun toenemende impact niet zitten en gebruikten daar de klassieke Latijns-Amerikaanse middelen voor: hun paramilitaire stoottroepen deden het vuile werk.

Nauwelijks enkele jaren later waren zowat alle verkozen parlementairen, burgemeesters en kaderleden - ongeveer 2000 personen - uitgemoord en hield de UP op te bestaan. Er kwam tegen deze gruwelijke aanslag op de democratie geen enkel protest uit de VS of de Europese Unie. Nooit werden de daders opgepakt, laat staan veroordeeld.

Bij de verkiezingen van 1986 behaalde de UP een overweldigende overwinning en bemachtigde 350 zetels in verschillende gemeenten, negen zetels in het parlement en zes in de senaat. De partij wist daarmee in korte tijd de linkerkant van het politieke spectrum te verenigen en het tweepartijenstelsel te doorbreken. Veel tijd om deze overwinning om te zetten in politieke daden had de UP echter niet. Na de verkiezingsuitslag werden de leden van de UP, maar ook hun politieke sympathisanten, familieleden en bekenden, slachtoffer van een systematische terreurcampagne door moordcommandos. Deze moordcommandos werden onder andere financieel gesteund door drugskartels en paramilitairen. De revolutionaire partij had verschillende gevestigde belangen bedreigd met haar plannen voor hervormingen en werd op deze brute manier gedecimeerd. Bedreigingen, aanslagen op publieke figuren, gevangenisstraffen en overvallen op partijkantoren waren aan de orde van de dag.

Intussen gaven voormalige paramilitairen toe dat ze tussen midden jaren '80 en 2003 meer dan 30.000 mensen hebben omgebracht. Volgens een rapport van het Colombiaanse parket bekenden 4.112 gewezen leden van de 'zelfverdedingsgroepen' (Autodefensas Unidas de Colombia of AUC) 30.470 moorden.

Een stuk uit WikiLeaks:
Zo blijkt bijvoorbeeld uit een telex van de Amerikaanse ambassade in Bogotá van 19 november 2009, getiteld ‘2009-2010 International Control Strategy Report', dat de paramilitaire doodseskaders verantwoordelijk zijn voor 94 procent of het leeuwendeel van de 257.089 slachtoffers van de repressie sinds de jaren '60, dus niet de Colombiaanse guerrillabewegingen zoals nochtans voortdurend beweerd wordt in de Amerikaanse en westerse media.

Ook vakbondsleiders zijn zeker niet veilig:
De Amerikaanse regering is nog van iets anders goed op de hoogte. Sinds 1986 werden er 2900 vakbondsleiders vermoord. Colombia heeft een kwalijke reputatie op dat gebied, ook recent. Van alle 90 in 2010 vermoorde vakbondsleiders werden er 51 in Colombia vermoord, vooral door leger en paramilitairen. Het officiële standpunt van de Colombiaanse autoriteiten is steeds hetzelfde. Die slachtoffers zouden niet vermoord zijn omwille van hun syndicale activiteiten, maar als gevolg van gewone misdrijven of wegens banden met de linkse guerrilla.

Drugshandel doet de FARC enkel voor geld zodat ze aan wapens kunnen komen.
The Colombian Police itself has said that the FARC account for less than 3% of the drug trade, the private Paramilitaries over 40%

Er doen trouwens nog een andere guerrillabeweging mee in de Colombiaanse guerrillaoorlog de orthodox communistische ELN (Nationaal Bevrijdingsleger).

Bronnen:
http://www.dewereldmorgen.be/
http://ibmag.nl/?p=158 (voor meer info over de UP)
  zaterdag 24 november 2012 @ 12:11:08 #152
45206 Pietverdriet
pi_119568519
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:27 schreef Keith_Bakker het volgende:
Tanja Nijmeijer interview in het NRC van dit weekend:

"Vijanden moet je executeren. Wat anders?"

Ik wil haar hoofd op een plaat graag.
Goeie insteek voor vredesonderhandelingen en democratie
pi_119568605
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 12:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Media zijn altijd goed in woorden uit de context te halen.
  zaterdag 24 november 2012 @ 12:17:44 #154
45206 Pietverdriet
pi_119568691
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2012 12:14 schreef Volksrepubliek- het volgende:

[..]

Vijand van de vrije pers ben je ook nog.
pi_119568880
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2012 12:14 schreef Volksrepubliek- het volgende:

[..]

Het komt wel goed tussen Tanja en Nederland.
De gemiddelde Nederlander heeft er een voorkeur voor om criminelen op te hemelen en ze een cultstatus te geven.
pi_119568945
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 12:25 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

De gemiddelde Nederlander heeft er een voorkeur voor om criminelen op te hemelen en ze een cultstatus te geven.
Jammer genoeg wel.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_119569272
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 12:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vijand van de vrije pers ben je ook nog.
Onzin, als je kritiek hebt op de media ben je opeens vijand van de vrije pers?
pi_119569531
quote:

[..]

Zoals zo vaak gezegd, ze komt bij Nederland niet door de douane heen. Ze zal direct worden opgepakt vanwege het internationale arrestatie bevel en worden uitgeleverd aan de VS. Die zien we niet terug in NL voordat ze in de 80 is. Gelukkig maar. Enige wat drugskartels en terroristen verdienen is een nekschot.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_119574233
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:56 schreef Volksrepubliek- het volgende:

Er doen trouwens nog een andere guerrillabeweging mee in de Colombiaanse guerrillaoorlog de orthodox communistische ELN (Nationaal Bevrijdingsleger).

Bronnen:
http://www.dewereldmorgen.be/
http://ibmag.nl/?p=158 (voor meer info over de UP)
De relaties tussen ELN en FARC zijn ook niet altijd zo hartelijk geweest, ze zijn ook al met elkaar op de vuist gegaan (concurrentie hebben ze blijkbaar niet graag)
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/5070408.stm

FARC heeft trouwens ook gevraagd om een in de VS vastzittend lid, Trinidad ,te bevrijden, en ze hebben dat in Cuba nogal aanschouwelijk voorgesteld: :P
http://www.bbc.co.uk/news/world-latin-america-20473922
pi_119582498
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 12:55 schreef Harlon het volgende:

[..]

Zoals zo vaak gezegd, ze komt bij Nederland niet door de douane heen. Ze zal direct worden opgepakt vanwege het internationale arrestatie bevel en worden uitgeleverd aan de VS. Die zien we niet terug in NL voordat ze in de 80 is. Gelukkig maar. Enige wat drugskartels en terroristen verdienen is een nekschot.
Jij bent duidelijk geen gemiddelde Nederlander.
pi_119582618
quote:

[..]

Waar haal je dat vandaan? Nederland is geen VS met hun Jesse James en John Dillinger hoor. :')
pi_119582653
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:03 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan? Nederland is geen VS met hun Jesse James en John Dillinger hoor. :')
Kijk maar eens wie er allemaal op TV vorstelijk onthaald worden.
pi_119582712
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 12:55 schreef Harlon het volgende:

[..]

Maar na een veroordeling in de VS mag zij haar tijd in NL naar Nederlandse maatstaven uitzitten dus zeg een jaar of vijf met goed gedrag max :7
pi_119582746
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:07 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Maar na een veroordeling in de VS mag zij haar tijd in NL naar Nederlandse maatstaven uitzitten dus zeg een jaar of vijf met goed gedrag max :7
Betwijfel dat de VS haar zo makkelijk naar NL zal laten gaan.
pi_119582762
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:04 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Kijk maar eens wie er allemaal op TV vorstelijk onthaald worden.
Patty Brard en zulks. Helaas is wansmaak nog steeds niet bij wet verboden. Stel je niet aan, of toon aan dat in Nederland criminelen daadwerkelijk verheerlijkd worden. Graag door middel van vele culturele uitingen die meer dan verscheidene generaties overspannen waarin dat gebeurd.
pi_119582789
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:08 schreef Harlon het volgende:

[..]

Als ze schuldig wordt bevonden van misdaden tegen Amerikaanse burgers? Betwijfel het ook.
pi_119582846
Aage M was wel een idool vroeger, Holleder is tegenwoordig best populair...
pi_119582986
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:11 schreef WammesWaggel het volgende:
Aage M was wel een idool vroeger, Holleder is tegenwoordig best populair...
:') Holleeder.... Das Al Capone in een rijtjeshuis met roos op zijn schouders en een naar gekookte groenten ruikende adem.

Er is simpelweg geen enkele crimineel in Nederland die massaal wordt gezien als een goede kerel die niks anders kon dan de wet overtreden.
pi_119583104
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:08 schreef Harlon het volgende:

[..]

Die Iraakse kapper lieten ze toch ook weer gaan?
pi_119586020
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:20 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Die Iraakse kapper lieten ze toch ook weer gaan?
Ja nadat hij de nodige tijd daar vast had gezeten en er verder een aantal andere voorwaarden aan waren verbonden.
pi_119586559
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 22:55 schreef Harlon het volgende:

[..]

Ja nadat hij de nodige tijd daar vast had gezeten en er verder een aantal andere voorwaarden aan waren verbonden.
Nou hij is daar berecht en toen naar NL gezonden, hier kwam hij meteen vast omdat zijn straf naar Nederlandse maatstaven veel lager uitviel en dus inclusief het voorarrest meteen vrij kwam, dat stelde is ook bij Tanja N dus een goede kans, dus zeg drie jaar in de VS zitten tijdens het proces en dan naar NL en ergens in Oost-Grun voor de SP in de gemeente.
  zaterdag 24 november 2012 @ 23:26:35 #172
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_119587071
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 23:10 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Nou hij is daar berecht en toen naar NL gezonden, hier kwam hij meteen vast omdat zijn straf naar Nederlandse maatstaven veel lager uitviel en dus inclusief het voorarrest meteen vrij kwam, dat stelde is ook bij Tanja N dus een goede kans, dus zeg drie jaar in de VS zitten tijdens het proces en dan naar NL en ergens in Oost-Grun voor de SP in de gemeente.
Voor de SP (bestaat CPN niet meer?) in de gemeente en een cocainehandeltje in Groningen. Zo nu en dan wat kinderen van hun fiets afschieten en toeristen ontvoeren voor losgeld (en politiek gewin voor de beeldvorming).
reset
pi_119591301
quote:

[..]

Eerder Groenlinks, die hebben ook geen een enkel probleem met een RAF advocate als senator. Maar bij Wesam speelden er andere zaken mee en was een van de voorwaarden van zijn uitlevering dat hij zijn straf in NL mocht uitzitten. Betwijfel of Tanja, die daadwerkelijk mensen omzeep heeft geholpen bewust heeft gekozen voor de terroristische FARC, er ook zo makkelijk mee weg komt.
pi_119591330
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 08:36 schreef Harlon het volgende:

[..]

Eerder Groenlinks, die hebben ook geen een enkel probleem met een RAF advocate als senator. Maar bij Wesam speelden er andere zaken mee en was een van de voorwaarden van zijn uitlevering dat hij zijn straf in NL mocht uitzitten. Betwijfel of Tanja, die daadwerkelijk mensen omzeep heeft geholpen bewust heeft gekozen voor de terroristische FARC, er ook zo makkelijk mee weg komt.
Britta Böhler is nooit lid geweest van de Rote Armee Fraktion.
pi_119591474
quote:
7s.gif Op zondag 25 november 2012 08:41 schreef Volksrepubliek- het volgende:

[..]

Nee klopt en smurfen bestaan hoor :)
pi_119592108
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 09:04 schreef Harlon het volgende:

[..]

Nee klopt en smurfen bestaan hoor :)
Geef maar eens een bron waarin staat dat ze lid is geweest van de RAF.
  zondag 25 november 2012 @ 10:42:00 #177
45206 Pietverdriet
pi_119592300
quote:
7s.gif Op zondag 25 november 2012 10:23 schreef Volksrepubliek- het volgende:

[..]

Wanneer ben je lid? Moet je dan een abonement hebben op Radikal? Verder was ze wel degelijk RAF advocaat, wat er geclaimd werd, dat jij dat ziet als lidmaatschap is jouw probleem.
pi_119592560
quote:
7s.gif Op zondag 25 november 2012 10:23 schreef Volksrepubliek- het volgende:

[..]

Ik gaf je toch gelijk? Smurfen bestaan toch ook gewoon? Farc is toch ook gewoon een groepje hartstikke lieve mensen die volkomen verkeerd worden begrepen? Echt dan krijg je een keer je gelijk en ga je alsnog lopen miepen.
  zondag 25 november 2012 @ 23:01:20 #179
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_119623335
bazin _O_
graag op anoniem
pi_119624270
quote:
7s.gif Op zondag 25 november 2012 08:41 schreef Volksrepubliek- het volgende:

Dat klopt. Het was immers ook geen vereniging.
  maandag 26 november 2012 @ 20:35:14 #181
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_119651551
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 12:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nederland heeft niks te zoeken bij interne politieke conflicten in Zuid-Amerika. Beetje vreemd dat er dan een staatsburger van ons daar gezellig meedoet aan moord en aanslagen.

Ze doet maar afstand van haar Nederlands staatsburgerschap als het daar in Colombia zo belangrijk voor haar is. Zo niet, dan is ze net zoals elke Nederlander (in het buitenland) representatief voor ons land.

Lijkt me niet de bedoeling dat wordt toegestaan dat Nederlanders maar her en der in een ver van je bed show een AK-47 oppakken om de 'held' uit te hangen.
  maandag 26 november 2012 @ 20:56:25 #182
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_119652728
quote:

[..]

Reken maar niet op iets van drie jaar in de Verenigde Staten voor terrorisme. Ze wordt door de VS gezocht voor terrorisme vanwege ontvoering van staatsburgers, daar staat >50 jaar voor, en die gaat ze zonder twijfel helemaal uitzitten als ze gepakt wordt. De gevangenisstraffen in de VS zijn niet bepaald mild voor zulke figuren (en terecht, gezien rehabilitatie is uitgesloten).

edit:
Het zou voor Nederland in dit geval in het voordeel werken als ze in de VS wordt berecht. In Nederland is dit (voor strijders) maximaal vijftien jaar zie ik net. Dan zal ze na een aantal jaar weer op vrije voeten staan, met al die shit die ze namens de FARC steunt en onderneemt :( Dat is niet het signaal dat gegeven moet worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Keith_Bakker op 26-11-2012 21:04:42 ]
pi_119652907
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 20:35 schreef Keith_Bakker het volgende:

[..]

Nederland heeft niks te zoeken bij interne politieke conflicten in Zuid-Amerika. Beetje vreemd dat er dan een staatsburger van ons daar gezellig meedoet aan moord en aanslagen.

Ze doet maar afstand van haar Nederlands staatsburgerschap als het daar in Colombia zo belangrijk voor haar is. Zo niet, dan is ze net zoals elke Nederlander (in het buitenland) representatief voor ons land.

Lijkt me niet de bedoeling dat wordt toegestaan dat Nederlanders maar her en der in een ver van je bed show een AK-47 oppakken om de 'held' uit te hangen.
Eensch.

maandag 26 november 2012 @ 22:58:50 #184
341900 Atmosphere82
pi_119658963
Ik zag zaterdagnacht een herhaling van EenVandaag met een korte reportage over Colombiaanse regeringstroepen die o.a. een door de FARC gecontroleerd gebied ingingen om plaatselijke drugslabs plat te branden. Ze werden toen aangevallen. Uiteindelijk overleefden een journalist en ik geloof twee soldaten en een officier dat niet. Je zag dat gewoon live! De journalist werd in zijn arm geschoten en je zag al dat bloed. Daarvoor zei iemand tegen de journalist: 'Pak dat geweer op en vecht.' Hij zei: 'Nee, daar ben ik hier niet voor gekomen.'

Ik vond het allemaal behoorlijk shockerend. Ik heb nu toch echt veel minder respect voor deze club gekregen, en dat geldt ook voor Tanja Nijmeijer eigenlijk...
pi_119662190
quote:
11s.gif Op maandag 26 november 2012 22:58 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik zag zaterdagnacht een herhaling van EenVandaag met een korte reportage over Colombiaanse regeringstroepen die o.a. een door de FARC gecontroleerd gebied ingingen om plaatselijke drugslabs plat te branden. Ze werden toen aangevallen. Uiteindelijk overleefden een journalist en ik geloof twee soldaten en een officier dat niet. Je zag dat gewoon live! De journalist werd in zijn arm geschoten en je zag al dat bloed. Daarvoor zei iemand tegen de journalist: 'Pak dat geweer op en vecht.' Hij zei: 'Nee, daar ben ik hier niet voor gekomen.'

Ik vond het allemaal behoorlijk shockerend. Ik heb nu toch echt veel minder respect voor deze club gekregen, en dat geldt ook voor Tanja Nijmeijer eigenlijk...
Hoe dicht komt veel minder in de buurt van nul komma nul?
  dinsdag 27 november 2012 @ 17:21:54 #186
341900 Atmosphere82
pi_119679043
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 00:10 schreef Radegast het volgende:

[..]

Hoe dicht komt veel minder in de buurt van nul komma nul?
Het is inmiddels al minder dan 0,0 geworden. Voor de idealen die ze eerst hadden heb ik wel bewondering gehad, maar van die idealen is waarschijnlijk toch niets meer over. Drugs en macht komen op de eerste plaats, jammer.
pi_119679986
quote:
11s.gif Op maandag 26 november 2012 22:58 schreef Atmosphere82 het volgende:
allemaal behoorlijk shockerend. Ik heb nu toch echt veel minder respect voor deze club gekregen, en dat geldt ook v
Beetje vreemd van die journalist zeker als de rest van de patrouille voor hun leven aan het vechten zijn.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  dinsdag 27 november 2012 @ 18:28:22 #188
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_119681259
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 20:59 schreef DeParo het volgende:
Maar ook aan de beeldvorming over FARC en of die wel of niet terecht is.
Ook, maar het beeld van vrijheidsstrijder ben je al kwijt zodra je dezelfde tactieken hanteert als de 'onderdrukker'.
  dinsdag 27 november 2012 @ 19:06:03 #189
341900 Atmosphere82
pi_119682592
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 17:49 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Beetje vreemd van die journalist zeker als de rest van de patrouille voor hun leven aan het vechten zijn.
Misschien was ie pacifist... :{
pi_119705066
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:06 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Misschien was ie pacifist... :{
Dat zou mijn vooroordelen over pacifisten alleen maar bevestigen.
pi_119713599
Het is niet de taak van een journalist om de wapens op te pakken.
  woensdag 28 november 2012 @ 16:11:20 #192
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_119713992
Journalisten horen nooit de wapens op te pakken. Dat is ook enigszins hun ere-code en bescherming. Natuurlijk komen er journalisten om en sommige mensen geven niet om die ere-code, maar het helpt toch iets.

Net als artsen die een ode van Hippocrates zweren en dus ook geen wapens oppakken.

Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.
reset
  woensdag 28 november 2012 @ 17:22:57 #193
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_119717058
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:11 schreef Individual het volgende:
Journalisten horen nooit de wapens op te pakken. Dat is ook enigszins hun ere-code en bescherming. Natuurlijk komen er journalisten om en sommige mensen geven niet om die ere-code, maar het helpt toch iets.

Net als artsen die een ode van Hippocrates zweren en dus ook geen wapens oppakken.

Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.
En dit had, in het kader van zijn eigen lijf en leden, een uitzondering moeten zijn. Nu is ie dood.
  woensdag 28 november 2012 @ 18:25:15 #194
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_119719334
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 17:22 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

En dit had, in het kader van zijn eigen lijf en leden, een uitzondering moeten zijn. Nu is ie dood.
Moeilijk te zeggen of het een verschil had gemaakt. Journalisten zijn meestal ook niet getraind om wapens te gebruiken.
reset
  woensdag 28 november 2012 @ 19:01:56 #195
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_119720868
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 18:25 schreef Individual het volgende:

[..]

Moeilijk te zeggen of het een verschil had gemaakt. Journalisten zijn meestal ook niet getraind om wapens te gebruiken.
In films wel ;)
Ik zou (als ik journalistenwerk in oorlogsgebied zou moeten doen), toch wel vragen om een training.
Vergelijk het met de situatie in Svalbard / Spitsbergen, waar je buiten de stad met een geweer moet rondlopen i.v.m. de ijsberen. Daar hoort ook een training bij.
  woensdag 28 november 2012 @ 19:08:41 #196
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_119721138
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 19:01 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

In films wel ;)
Ik zou (als ik journalistenwerk in oorlogsgebied zou moeten doen), toch wel vragen om een training.
Vergelijk het met de situatie in Svalbard / Spitsbergen, waar je buiten de stad met een geweer moet rondlopen i.v.m. de ijsberen. Daar hoort ook een training bij.
Ik ga de jungle van Colombia niet vergelijken met Svalbard natuurlijk! :D
reset
pi_119721316
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 10:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wanneer ben je lid? Moet je dan een abonement hebben op Radikal? Verder was ze wel degelijk RAF advocaat
Ah, volgens die redenering is Moszkowicz lid van de PVV?

Oh nee, de PVV heeft ook al geen leden. :')
pi_119724249
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 18:28 schreef Keith_Bakker het volgende:

[..]

Ook, maar het beeld van vrijheidsstrijder ben je al kwijt zodra je dezelfde tactieken hanteert als de 'onderdrukker'.
Maar dus niet per definitie als je tegenstanders de rest proberen te doen laten denken dat je die tactieken hanteert.
  woensdag 28 november 2012 @ 20:11:08 #199
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_119724318
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 19:08 schreef Individual het volgende:

[..]

Ik ga de jungle van Colombia niet vergelijken met Svalbard natuurlijk! :D
Qua gevaar en het bij je dragen van een geweer!
Niet qua landschap of de vorm van het gevaar natuurlijk...
pi_119731468
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 18:25 schreef Individual het volgende:

[..]

Hoe moeilijk kan het zijn, ik denk dat iedereen wel kan richten en de trekker overhalen.
pi_119732758
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 22:33 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Hoe moeilijk kan het zijn, ik denk dat iedereen wel kan richten en de trekker overhalen.
Daardoor geef je de onpartijdigheid op die een goede journalist behoort te hebben.
pi_119734787
quote:
3s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:00 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Daardoor geef je de onpartijdigheid op die een goede journalist behoort te hebben.
Ik geloof dat je eigen leven redden boven journalistiek staat.
pi_119735071
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:57 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Ik geloof dat je eigen leven redden boven journalistiek staat.
Terug schieten in zo'n situatie gaat je leven redden? _O-
pi_119735093
quote:
5s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:10 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Terug schieten in zo'n situatie gaat je leven redden? _O-
Ik denk dat meevechten de kans op overleven inderdaad vergroot ipv alleen maar dekking zoeken en hopen op een goede afloop.
pi_119735226
Dekking zoeken achter de camera lijkt me verstandiger dan schieten op een onzichtbare tegenstander. ;)

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2012 00:21:23 ]
pi_119735478
Als Langlois dat wapen opgepakt had, dan was 'ie vermoord en hadden wij deze beelden nooit gezien.
pi_119753947
quote:
Nijmeijer: FARC is solidair met de Palestijnen

De Colombiaanse verzetsbeweging FARC is solidair met de Palestijnen. Dat heeft de Nederlandse Tanja Nijmeijer namens de FARC vandaag gezegd in Cuba, waar ze deelneemt aan de vredesonderhandelingen met de Colombiaanse regering. Het was de eerste keer dat ze in het openbaar optrad als woordvoerder van de FARC.

De gesprekken tussen de FARC en de Colombiaanse regering begonnen vorige week.

Nijmeijer, die een Palestijnse sjaal omhad, las een verklaring voor waarin het 'misdadige karakter van het zionisme' werd veroordeeld. Volgens de guerrillabeweging hebben de FARC en de Palestijnen een gemeenschappelijke vijand: het imperialisme.

De Algemene Vergadering van de Verenigde Naties vergadert donderdag over de status van de Palestijnen. Algemeen is de verwachting dat de VN Palestina de status zal geven van waarnemersstaat.

Tijdens de onderhandelingen in Havana werd tot dusver vooral gesproken over de ontwikkeling van de landbouw in Colombia.
bron
  zondag 2 december 2012 @ 23:02:43 #208
341900 Atmosphere82
pi_119861933
Bovenstaande mag ik dan wel weer van de FARC. _O_
pi_120661771
Zit ze er nog? Dan is ze al de 3e Colombiaanse Nederlander op Cuba...

Mooi land met brak eten.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')