Nee hoorquote:
*proest*quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:23 schreef DeParo het volgende:
Dat is niet dom vriend, ik ben gewoon heel intelligent,
quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:24 schreef DeParo het volgende:
Bron de telegraaf
BOGOTA/HAVANA - De Nederlandse FARC-strijder Tanja Nijmeijer is onderweg van de Colombiaanse jungle naar de Cubaanse hoofdstad Havana. Dat meldde het Colombiaanse radiostation Caracol dinsdag op gezag van bronnen binnen de strijdkrachten. Het Cubaanse staatspersbureau Prensa Latina meldde ook dat Nijmeijer dinsdag de reis naar Cuba is begonnen met hulp van de Verenigde Naties. De Colombiaanse regering heeft het bericht niet bevestigd.
Onder strenge veiligheidsmaatregelen werd Nijmeijer volgens de radiozender vanuit de jungle naar de stad Neiva gebracht, 225 kilometer ten zuidwesten van de Colombiaanse hoofdstad Bogota. Daar gaat de reis verder naar Havana.
Nijmeijer is lid van de onderhandelingsdelegatie van de Revolutionaire Strijdkrachten van Colombia (FARC). Op 15 november gaan de vredesbesprekingen met de regering verder in Havana, maar de eerste gesprekken zijn al op 5 november gepland volgens Prensa Latina.
----
[..]
Nee hoor
Niet dus.
Duidelijk niet zelfs haha.
Het gaat er om dat het een verkeerde definitie van terrorisme isquote:Op vrijdag 9 november 2012 23:36 schreef Barbusse het volgende:
[..]Holy guacamole
![]()
Zeg eens, welk gedeelte van deze definitie is niet van toepassing op haar?
quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:37 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het gaat er om dat het een verkeerde definitie van terrorisme is![]()
.
Is die er dan?quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:40 schreef Barbusse het volgende:
[..]Holy guacamole2
![]()
Wat is dan volgens jou de goede definitie van terrorisme?
Ok, we gaan gewoon geen betekenis geven aan woorden. Zo komen we er wel.quote:
Er is geen definitie, maar die van jou is wel verkeerd...quote:
Ik zei dus dat er heel veel discussie is over hoe je die term moet invullen daarnaast mogelijk ook zeer subjectief in sommige gevallen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:51 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ok, we gaan gewoon geen betekenis geven aan woorden. Zo komen we er wel.
Dank, want ik zie niet alle politiek activisten als terroristen, dat is jouw mening en dat gaat te ver. Met dat idee zou je bij een demonstratie waar geweld wordt gebruik al een terrorist zijn.quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er is geen definitie, maar die van jou is wel verkeerd...
Goh, intelligent!
Je zou nog kunnen twisten over de mate van geweld die nodig is, maar laat nu net de mate van geweld van de Farc op geen enkele wijze meer in aanmerking komen voor "slechts een beetje onschuldig politiek activisme".quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:53 schreef DeParo het volgende:
Dank, want ik zie niet alle politiek activisten als terroristen, dat is jouw mening en dat gaat te ver. Met dat idee zou je bij een demonstratie waar geweld wordt gebruik al een terrorist zijn.
Goed dat je er nog op ingaat. Ik geef het op, en ga genieten van een goed glas single malt Scotch.quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je zou nog kunnen twisten over de mate van geweld die nodig is, maar laat nu net de mate van geweld van de Farc op geen enkele wijze meer in aanmerking komen voor "slechts een beetje onschuldig politiek activisme".
De definitie die ik hanteer is de algemeen aanvaarde overigens.
Er is geen algemeen aanvaarde discussie van terrorismequote:Op vrijdag 9 november 2012 23:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je zou nog kunnen twisten over de mate van geweld die nodig is, maar laat nu net de mate van geweld van de Farc op geen enkele wijze meer in aanmerking komen voor "slechts een beetje onschuldig politiek activisme".
De definitie die ik hanteer is de algemeen aanvaarde overigens.
Fijn dat je mijn gelijk erkent.quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:59 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Goed dat je er nog op ingaat. Ik geef het op, en ga genieten van een goed glas single malt Scotch.
Deze discussie is zinloos.
Ben jij nou echt zo dom, of gewoon een trol?quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:01 schreef DeParo het volgende:
Er is geen algemeen aanvaarde discussie van terrorisme![]()
.
In dat geval zijn de scholieren bij de scholierenprotesten in Nederland dus ook terroristen![]()
.
Dat is jouw definitie vriend, dus als je dat dom vindt maakt mij dat niet dom maar dat maakt jou dom, dan ben je zelf een definitie van dom.quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ben jij nou echt zo dom, of gewoon een trol?
Ik weet niet wie jij denkt te overtuigen hiermee, maar volgens mij kom je hier op het speciaal basisonderwijs nog niet mee gedraaid.quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:05 schreef DeParo het volgende:
Dat is jouw definitie vriend, dus als je dat dom vindt maakt mij dat niet dom maar dat maakt jou dom, dan ben je zelf een definitie van dom.
Grapjas, zeker omdat het jouw eigen definitie betreft, dat je daar verder niet op kan of wil ingaan zegt wel voldoende.quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik weet niet wie jij denkt te overtuigen hiermee, maar volgens mij kom je hier op het speciaal basisonderwijs nog niet mee gedraaid.
Ik weet in ieder geval genoeg: je hebt niet alleen oogkleppen op, ze zitten zelfs geheel over je ogen heen.
Ik heb hierboven al aangegeven hoe het zit. Jij bent degene die zich lafjes verschuilt achter "er is geen definitie, maar ik ben heul wel intelligent hoor!".quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:09 schreef DeParo het volgende:
Grapjas, zeker omdat het jouw eigen definitie betreft, dat je daar verder niet op kan of wil ingaan zegt wel voldoende.
Nee, jij hebt een definitie een keer genoemd, die heb ik vervolgens tien keer ontkracht en vervolgens weiger je er op in te gaan en ga je alleen, hoe noemde je dat ook alweer, op de man spelenquote:Op zaterdag 10 november 2012 00:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb hierboven al aangegeven hoe het zit. Jij bent degene die zich lafjes verschuilt achter "er is geen definitie, maar ik ben heul wel intelligent hoor!".
Je hebt hem niet ontkracht. Het spreekt voor zich dat er sprake moet zijn van grover geweld om de term niet teveel uit te hollen, maar zoals ik al aangaf: dat speelt bij de Farc dus totaal niet, want die hebben ik weet niet hoeveel doden op hun geweten en grovere geweldsdelicten zijn er nu eenmaal niet.quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:14 schreef DeParo het volgende:
Nee, jij hebt een definitie een keer genoemd, die heb ik vervolgens tien keer ontkracht en vervolgens weiger je er op in te gaan en ga je alleen, hoe noemde je dat ook alweer, op de man spelen![]()
.
Er moet sprake van grof geweld, dus op dat gebied zouden verzetslieden in Nederland ook terroristen zijn, nou ik houd het er maar op dat ze dat niet zijn.quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je hebt hem niet ontkracht. Het spreekt voor zich dat er sprake moet zijn van grover geweld om de term niet teveel uit te hollen, maar zoals ik al aangaf: dat speelt bij de Farc dus totaal niet, want die hebben ik weet niet hoeveel doden op hun geweten en grovere geweldsdelicten zijn er nu eenmaal niet.
De achterlijke discussie die jij er van maakt is niets meer dan mist opwerpen. En inhoudelijk breng je gewoon niets in de discussie. Je bent gewoon een loser. Niet alleen hier vermoed ik.
Voor zover ze grof geweld gebruikten (en zeker als dat burgerslachtoffers opleverde) zijn dat ook gewoon terroristen.quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:20 schreef DeParo het volgende:
Er moet sprake van grof geweld, dus op dat gebied zouden verzetslieden in Nederland ook terroristen zijn, nou ik houd het er maar op dat ze dat niet zijn.
Het verzet in Nederland (en niet alleen in NL) had dan ook bijzonder veel negatieve figuren. Maar kennelijk heb je ook daar weer oogkleppen bij op.quote:Het enige die het achterlijk maakt ben jij, buiten dat wel degelijk ontkracht, de definitie die jij geeft dekt de lading van terrorisme niet want terrorisme dient vrijwel altijd negatief te zijn.
Dat is een probleem en ben ik het niet mee eens. Stel dat je die definitie er wel aan zal hangen dan is terrorisme niet meer per definitie slecht dus.quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Voor zover ze grof geweld gebruikten (en zeker als dat burgerslachtoffers opleverde) zijn dat ook gewoon terroristen.
Negatieve figuren zoals, ik ben benieuwd waar je nu mee aan komt zetten, ik neem aan dat je de Duitse bezetter niet verheerlijkt en volgens mij ben ik niet degene met oogkleppen op.quote:Het verzet in Nederland (en niet alleen in NL) had dan ook bijzonder veel negatieve figuren. Maar kennelijk heb je ook daar weer oogkleppen bij op.
Je kan twisten over de vraag of je van terrorisme kan spreken indien het gaat om een onderdrukking en de onderdrukten zich met hun geweld uitsluitend richten op de onderdrukkers, waarbij geweld derhalve wordt gebruikt ter verdediging van het eigen leven.quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:37 schreef DeParo het volgende:
Dat is een probleem en ben ik het niet mee eens. Stel dat je die definitie er wel aan zal hangen dan is terrorisme niet meer per definitie slecht dus.
Dat ben je wel, zeker als je niet eens weet dat in het verzet ook genoeg kwalijke figuren zaten die helemaal niet bezig waren met goede bedoelingen, maar die excessief geweld gebruikten, waarbij burgerslachtoffers vielen. Dat nog even afgezien van het feit dat het verzet ook vaak reacties opriepen van de bezetter, die gewoon onschuldigen ter vergelding dood schoot. En dan toch doorgaan... Misselijkmakend en geen haar beter dan de bezetter, die in veel gevallen niets meer was dan een Duitse jongeman die geen keuze had anders dan in het leger gaan en die helemaal niets met het regime op heeft.quote:Negatieve figuren zoals, ik ben benieuwd waar je nu mee aan komt zetten, ik neem aan dat je de Duitse bezetter niet verheerlijkt en volgens mij ben ik niet degene met oogkleppen op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |