abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119282177
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zag vandaag wat foto's voorbij komen en eerlijk gezegd snap ik de ophef over haar uiterlijk niet zo. Niet dat ze lelijk is, maar tsjonge... ik kom toch dagelijks mooiere vrouwen tegen in NL. Die bovendien wat minder nare trekjes hebben.
In Colombia is dat nog x10.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_119282448
Hoe is het toch mogelijk dat DeParo in werkelijk elk conflict partij kiest voor de partij met de goorste terroristische en gruwelijkste daden?
  Moderator vrijdag 16 november 2012 @ 17:40:07 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119282513
laten we het weer over de besprekingen in Cuba ofzo hebben

lijkt me een interessanter onderwerp dan deParo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 16 november 2012 @ 17:54:04 #129
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_119283039

Tanja Nijmeijer in dagblad Trouw: Dit is mijn levensproject, ik wil hiervoor vechten en mijn dromen zien uitkomen Gebleken is dat in Colombia nog steeds geen plek is voor politieke deelname op een vreedzame manier

De Nederlandse guerrillastrijdster Tanja Nijmeijer wil de rest van haar leven bij het Colombiaanse revolutionaire leger FARC blijven. Als er vrede komt, vechten we verder voor dezelfde ideeën via een vreedzame weg, mits er garanties zijn. En ik blijf ook. Dit is mijn levensproject, ik wil hiervoor vechten en mijn dromen zien uitkomen.

Dat zegt Nijmeijer in Trouw. Ze is in Cuba om namens de FARC mee te onderhandelen over vrede. Ze zeggen dat ik hier ben omdat ik 10 jaar bij de FARC zit, guerrillera ben en Engels spreek. Ik kan onze documenten vertalen, dat is natuurlijk heel nuttig.

De 34-jarige Nijmeijer komt uit het Twentse Denekamp, sloot zich in 2002 aan bij de FARC. Ze is nu een week in Cuba en leest via internet wat er in Nederland over haar en de FARC wordt geschreven. De berichtgeving is erg op mij geconcentreerd. Dat is ook wel logisch, want ik wek als Nederlandse natuurlijk nieuwsgierigheid en sensatie.

Ze erkent aanslagen te hebben gepleegd, waaronder op een bus in Bogotá in 2003. Bij de aanslag op een bus is niemand omgekomen of gewond geraakt. Andere aanslagen, op bedrijven die geen revolutionaire belasting betaalden, gebeurden altijd midden in de nacht. Ik ben er honderd procent zeer van dat daar nooit burgers bij om zijn gekomen.

Nijmeijer vindt het onterecht dat de FARC een slecht imago heeft door alle ontvoeringen en aanslagen. Iemand die de staat geen belasting betaalt gaat naar de gevangenis. Iemand die ons geen revolutionaire belasting betaalt, gaat naar ónze gevangenis. Dat is ontvoering, al hebben we besloten dat we het niet meer doen.

Over de aanslagen zegt Nijmeijer: we zijn een leger. Wij gebruiken wapens en die wapens die doden. We strijden tegen het leger, de paramilitairen en de politie. Daar vallen natuurlijk doden bij, want dit is een oorlog. Zij vallen ons aan, wij vallen hun aan.

Er is al jaren een mediacampagne tegen de FARC aan de gang; wij hebben nooit ruimte gehad om ons verhaal te doen, om te zeggen waarvoor wij vechten, zegt ze.

Gebleken is dat in Colombia nog steeds geen plek is voor politieke deelname op een vreedzame manier, zegt Nijmeijer.

bron: http://politiek.blog.nl/b(...)jn-leven-bij-de-farc

[ Bericht 31% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 16-11-2012 18:09:12 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_119283386
Zo, Trouw kan weer een claim indienen :')
pi_119302416
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zag vandaag wat foto's voorbij komen en eerlijk gezegd snap ik de ophef over haar uiterlijk niet zo. Niet dat ze lelijk is, maar tsjonge... ik kom toch dagelijks mooiere vrouwen tegen in NL. Die bovendien wat minder nare trekjes hebben.
Smaken verschillen ;) ;).

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:25 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Dit soort uitspraken zijn carriere-technisch niet zo handig als je aan het werk wil op een ambassade.
;) ;)
pi_119302430
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:40 schreef sp3c het volgende:
laten we het weer over de besprekingen in Cuba ofzo hebben

lijkt me een interessanter onderwerp dan deParo
Oneens maar ik begrijp je standpunt.
pi_119305651
quote:
Nijmeijer: Strijd FARC is gerechtvaardigd

RIJSWIJK - Tanja Nijmeijer verdedigt zaterdag in de Volkskrant de werkwijze van de FARC, de Colombiaanse guerrillabeweging waar ze zich tien jaar geleden bij aansloot. Het is het eerste lange interview dat de 34-jarige Nederlandse gaf sinds haar lidmaatschap van de organisatie.

De Nederlandse noemt de strijd van de FARC „gerechtvaardigd” en ziet het doden van tegenstanders als onontkoombaar. „Als iemand een vijand van ons is, volgt vrijwel altijd executie. Wat moet je anders met je vijand doen? Hem onderwijzen?“

Nijmeijer verblijft momenteel in de Cubaanse hoofdstad Havana, waar ze deelneemt aan vredesbesprekingen tussen de FARC en de Colombiaanse regering. Ze sprak er urenlang in twee sessies met journalist Robert-Jan Friele. Ze kennen elkaar uit hun studententijd.

In het interview brengt Nijmeijer in herinnering dat de FARC ooit de wapens heeft opgenomen „ter verdediging van een groep mensen die altijd enorm is mishandeld en misbruikt. Dat was bijna vijftig jaar geleden, en tijden veranderen, maar de onderdrukking gaat door.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)echtvaardigd___.html
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_119306040
quote:
De Nederlandse noemt de strijd van de FARC „gerechtvaardigd” en ziet het doden van tegenstanders als onontkoombaar. „Als iemand een vijand van ons is, volgt vrijwel altijd executie. Wat moet je anders met je vijand doen? Hem onderwijzen?“
quote:
Prins Bernhard heeft in september 1944 voorgesteld om zonder enige vorm van proces 200 Nederlandse SS'ers dood te schieten.
Beide fout, maar lijkt me duidelijk voor wie je meer begrip hebt....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_119306179
Vraag me af wat er was gebeurd als tanja een andere vader had gehad.
pi_119308555
Dan had ze geen Nijmeijer geheten.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  zaterdag 17 november 2012 @ 12:33:32 #137
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_119308639
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 november 2012 12:31 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Dan had ze geen Nijmeijer geheten.
Of zelfs geen Tanja
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_119313106
quote:
Ze vindt dat ze zichzelf niet hoeft te rechtvaardigen. "De strijd is gerechtvaardigd. We zijn in oorlog". Ze verwijt Volkskrant-verslaggever Robert-Jan Friele, die ze nog kent uit hun gezamenlijke studententijd in Groningen, enkele keren geen idee te hebben van de manipulatie door de Colombiaanse media.

Sinds kort is Nijmeijer lid van het internationale Comité van de FARC. Dat onderhoudt de contacten met de buitenwereld en fungeert als pr-afdeling. In een ander deel van het interview zegt ze "er moeite mee te hebben" als ze mensen hoort zeggen dat ze deel uitmaakt van de mediastrategie van de FARC.
http://nos.nl/artikel/441(...)e-voor-vijanden.html
pi_119319646
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:38 schreef Nielsch het volgende:
Hoe is het toch mogelijk dat DeParo in werkelijk elk conflict partij kiest voor de partij met de goorste terroristische en gruwelijkste daden?
Ja die gozer heeft echt mental issues. Best zielig voor hem eigenlijk

OT: Ze moeten dat wijf gewoon negeren man. En zo lekker is ze idd helemaal niet.
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
  zaterdag 17 november 2012 @ 20:11:01 #141
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_119321903
quote:
Er is al jaren een mediacampagne tegen de FARC aan de gang; wij hebben nooit ruimte gehad om ons verhaal te doen, om te zeggen waarvoor wij vechten, zegt ze.
Nou heeft ze toch al diverse keren de kans gekregen om wel haar verhaal te doen, maar ze heeft nog steeds nergens gezegd waarvoor ze nou eigenlijk vecht.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 18 november 2012 @ 11:42:33 #142
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_119337642
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 10:24 schreef Montagui het volgende:

[..]

[..]

Beide fout, maar lijkt me duidelijk voor wie je meer begrip hebt....
beide goed, alleen nu het hier vrede is , kunnen we lekker wijzen met ons moralistische vingertje. Ik wed dat jij en ik precies hetzelfde zouden doen in tijd van oorlog. Het is altijd makkelijk mensen te veroordelen die in situaties zitten, die jij je niet eens kunt voorstellen!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 18 november 2012 @ 12:07:29 #143
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_119338125
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 20:11 schreef livelink het volgende:

[..]

Nou heeft ze toch al diverse keren de kans gekregen om wel haar verhaal te doen, maar ze heeft nog steeds nergens gezegd waarvoor ze nou eigenlijk vecht.
Dat zou ik ook wel willen weten. De arme bevolking heeft net zo'n hekel aan de FARC als de 'rijken'. De vreedzame democratische politieke manier zal niet veel stemmen opleveren dus dan maar agressief dooretteren.

Ze strijden voor de armen? Leg ze maar eens een referendum voor behoud van de FARC. Als je 5% voor krijgt mag je blijven.
reset
pi_119338153
Tanja kan niet
quote:
Ze kan niet meer terug natuurlijk. Net zoals bij kindsoldaten je als eerste iemand uit je dorp aan moet pakken. Je bent medeschuldig dus kan nooit meer terug.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 18 november 2012 @ 12:17:37 #145
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_119338359
Nee, inderdaad ze kan niet meer terug. En ze komt in deze interviews ook nog niet eens zo bijster intelligent over. Als dit het beste is wat de FARC aan pr te bieden heeft, dan is het slecht met ze gesteld. Is ook niet zo raar natuurlijk, want hoe kun je ontvoeringen, executies en dergelijke goedpraten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_119348547
quote:
13s.gif Op zondag 18 november 2012 11:42 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

beide goed, alleen nu het hier vrede is , kunnen we lekker wijzen met ons moralistische vingertje. Ik wed dat jij en ik precies hetzelfde zouden doen in tijd van oorlog. Het is altijd makkelijk mensen te veroordelen die in situaties zitten, die jij je niet eens kunt voorstellen!
Even FYI, trolletje; er is geen oorlog in Colombia. Je hebt wat geschifte FARC die strijden tegen alles. Dat is geen oorlog. maar ordinair leeghoofdig gerel. Zoals jij doet vanachter je veilige laptopje.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zondag 18 november 2012 @ 17:27:45 #147
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_119348629
Tanja Nijmeijer interview in het NRC van dit weekend:

"Vijanden moet je executeren. Wat anders?"

Ik wil haar hoofd op een plaat graag.
pi_119348644
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:17 schreef livelink het volgende:
Nee, inderdaad ze kan niet meer terug. En ze komt in deze interviews ook nog niet eens zo bijster intelligent over. Als dit het beste is wat de FARC aan pr te bieden heeft, dan is het slecht met ze gesteld. Is ook niet zo raar natuurlijk, want hoe kun je ontvoeringen, executies en dergelijke goedpraten.
Heb je een linkje naar video? Ik wil haar Spaans wel es horen.

maandag 19 november 2012 @ 02:40:14 #149
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_119373018
quote:
11s.gif Op zondag 18 november 2012 17:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Heb je een linkje naar video? Ik wil haar Spaans wel es horen.
Bij de VPRO is het radiofragment wel te vinden en het tv item zal bij de nos moeten staan.
Ze spreekt trouwens goed Spaans, met een lokaal accent. Páz con paaan, páz con caaasas, páz con arroooz...
pi_119373237
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 02:40 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Bij de VPRO is het radiofragment wel te vinden en het tv item zal bij de nos moeten staan.
Ze spreekt trouwens goed Spaans, met een lokaal accent. Páz con paaan, páz con caaasas, páz con arroooz...
Ok, zal es kijken. Ahorita ;)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')