In Colombia is dat nog x10.quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zag vandaag wat foto's voorbij komen en eerlijk gezegd snap ik de ophef over haar uiterlijk niet zo. Niet dat ze lelijk is, maar tsjonge... ik kom toch dagelijks mooiere vrouwen tegen in NL. Die bovendien wat minder nare trekjes hebben.
Smaken verschillenquote:Op vrijdag 16 november 2012 17:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zag vandaag wat foto's voorbij komen en eerlijk gezegd snap ik de ophef over haar uiterlijk niet zo. Niet dat ze lelijk is, maar tsjonge... ik kom toch dagelijks mooiere vrouwen tegen in NL. Die bovendien wat minder nare trekjes hebben.
quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:25 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dit soort uitspraken zijn carriere-technisch niet zo handig als je aan het werk wil op een ambassade.
Oneens maar ik begrijp je standpunt.quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:40 schreef sp3c het volgende:
laten we het weer over de besprekingen in Cuba ofzo hebben
lijkt me een interessanter onderwerp dan deParo
http://www.telegraaf.nl/b(...)echtvaardigd___.htmlquote:Nijmeijer: Strijd FARC is gerechtvaardigd
RIJSWIJK - Tanja Nijmeijer verdedigt zaterdag in de Volkskrant de werkwijze van de FARC, de Colombiaanse guerrillabeweging waar ze zich tien jaar geleden bij aansloot. Het is het eerste lange interview dat de 34-jarige Nederlandse gaf sinds haar lidmaatschap van de organisatie.
De Nederlandse noemt de strijd van de FARC „gerechtvaardigd” en ziet het doden van tegenstanders als onontkoombaar. „Als iemand een vijand van ons is, volgt vrijwel altijd executie. Wat moet je anders met je vijand doen? Hem onderwijzen?“
Nijmeijer verblijft momenteel in de Cubaanse hoofdstad Havana, waar ze deelneemt aan vredesbesprekingen tussen de FARC en de Colombiaanse regering. Ze sprak er urenlang in twee sessies met journalist Robert-Jan Friele. Ze kennen elkaar uit hun studententijd.
In het interview brengt Nijmeijer in herinnering dat de FARC ooit de wapens heeft opgenomen „ter verdediging van een groep mensen die altijd enorm is mishandeld en misbruikt. Dat was bijna vijftig jaar geleden, en tijden veranderen, maar de onderdrukking gaat door.”
quote:De Nederlandse noemt de strijd van de FARC „gerechtvaardigd” en ziet het doden van tegenstanders als onontkoombaar. „Als iemand een vijand van ons is, volgt vrijwel altijd executie. Wat moet je anders met je vijand doen? Hem onderwijzen?“
Beide fout, maar lijkt me duidelijk voor wie je meer begrip hebt....quote:Prins Bernhard heeft in september 1944 voorgesteld om zonder enige vorm van proces 200 Nederlandse SS'ers dood te schieten.
Of zelfs geen Tanjaquote:Op zaterdag 17 november 2012 12:31 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Dan had ze geen Nijmeijer geheten.
dit doet me denken aan Anders Breivikquote:Op zaterdag 17 november 2012 09:57 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)echtvaardigd___.html
http://nos.nl/artikel/441(...)e-voor-vijanden.htmlquote:Ze vindt dat ze zichzelf niet hoeft te rechtvaardigen. "De strijd is gerechtvaardigd. We zijn in oorlog". Ze verwijt Volkskrant-verslaggever Robert-Jan Friele, die ze nog kent uit hun gezamenlijke studententijd in Groningen, enkele keren geen idee te hebben van de manipulatie door de Colombiaanse media.
Sinds kort is Nijmeijer lid van het internationale Comité van de FARC. Dat onderhoudt de contacten met de buitenwereld en fungeert als pr-afdeling. In een ander deel van het interview zegt ze "er moeite mee te hebben" als ze mensen hoort zeggen dat ze deel uitmaakt van de mediastrategie van de FARC.
Ja die gozer heeft echt mental issues. Best zielig voor hem eigenlijkquote:Op vrijdag 16 november 2012 17:38 schreef Nielsch het volgende:
Hoe is het toch mogelijk dat DeParo in werkelijk elk conflict partij kiest voor de partij met de goorste terroristische en gruwelijkste daden?
Nou heeft ze toch al diverse keren de kans gekregen om wel haar verhaal te doen, maar ze heeft nog steeds nergens gezegd waarvoor ze nou eigenlijk vecht.quote:Er is al jaren een mediacampagne tegen de FARC aan de gang; wij hebben nooit ruimte gehad om ons verhaal te doen, om te zeggen waarvoor wij vechten, zegt ze.
beide goed, alleen nu het hier vrede is , kunnen we lekker wijzen met ons moralistische vingertje. Ik wed dat jij en ik precies hetzelfde zouden doen in tijd van oorlog. Het is altijd makkelijk mensen te veroordelen die in situaties zitten, die jij je niet eens kunt voorstellen!quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:24 schreef Montagui het volgende:
[..]
[..]
Beide fout, maar lijkt me duidelijk voor wie je meer begrip hebt....
Dat zou ik ook wel willen weten. De arme bevolking heeft net zo'n hekel aan de FARC als de 'rijken'. De vreedzame democratische politieke manier zal niet veel stemmen opleveren dus dan maar agressief dooretteren.quote:Op zaterdag 17 november 2012 20:11 schreef livelink het volgende:
[..]
Nou heeft ze toch al diverse keren de kans gekregen om wel haar verhaal te doen, maar ze heeft nog steeds nergens gezegd waarvoor ze nou eigenlijk vecht.
Ze kan niet meer terug natuurlijk. Net zoals bij kindsoldaten je als eerste iemand uit je dorp aan moet pakken. Je bent medeschuldig dus kan nooit meer terug.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:16 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/441(...)e-voor-vijanden.html
Even FYI, trolletje; er is geen oorlog in Colombia. Je hebt wat geschifte FARC die strijden tegen alles. Dat is geen oorlog. maar ordinair leeghoofdig gerel. Zoals jij doet vanachter je veilige laptopje.quote:Op zondag 18 november 2012 11:42 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
beide goed, alleen nu het hier vrede is , kunnen we lekker wijzen met ons moralistische vingertje. Ik wed dat jij en ik precies hetzelfde zouden doen in tijd van oorlog. Het is altijd makkelijk mensen te veroordelen die in situaties zitten, die jij je niet eens kunt voorstellen!
Heb je een linkje naar video? Ik wil haar Spaans wel es horen.quote:Op zondag 18 november 2012 12:17 schreef livelink het volgende:
Nee, inderdaad ze kan niet meer terug. En ze komt in deze interviews ook nog niet eens zo bijster intelligent over. Als dit het beste is wat de FARC aan pr te bieden heeft, dan is het slecht met ze gesteld. Is ook niet zo raar natuurlijk, want hoe kun je ontvoeringen, executies en dergelijke goedpraten.
Bij de VPRO is het radiofragment wel te vinden en het tv item zal bij de nos moeten staan.quote:Op zondag 18 november 2012 17:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heb je een linkje naar video? Ik wil haar Spaans wel es horen.
Ok, zal es kijken. Ahoritaquote:Op maandag 19 november 2012 02:40 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Bij de VPRO is het radiofragment wel te vinden en het tv item zal bij de nos moeten staan.
Ze spreekt trouwens goed Spaans, met een lokaal accent. Páz con paaan, páz con caaasas, páz con arroooz...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |