als gebied had ik heel nederland ingevuldquote:De kans op werk in deze functie is beperkt. Vergroot het gebied waarin u werk zoekt. Kijk ook naar andere functies die bij uw kwaliteiten passen. En doe een test op werk.nl. Ga daarvoor naar "Informatie en tips" boven aan deze pagina en kies voor "Scholing en beroep". Daar leert u uw kwaliteiten nog beter kennen. Ook goed om te doen: lees de tips voor werk zoeken en solliciteren op werk.nl. Klik op "Informatie en tips" boven aan deze pagina.
Beter dan Onbekendquote:Op vrijdag 9 november 2012 16:10 schreef Bosbeetle het volgende:
hihi:
[..]
als gebied had ik heel nederland ingevuld
ohja dat krijg ik als ik een provincie invulquote:
Ik weiger het ook te gebruiken. Staat toch alleen maar broddel op.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ohja dat krijg ik als ik een provincie invulgeweldige site dat werk.nl...
quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:10 schreef Bosbeetle het volgende:
hihi:
[..]
als gebied had ik heel nederland ingevuld
De UU levert een functie waar je vacature sites met rss feeds kunt scannen dat werkt wel prettigquote:Op vrijdag 9 november 2012 16:17 schreef Peter het volgende:
werk.nl levert mij totaal geen relevante vacatures op.. Ik heb nu gewoon groepen tabbladen/favorieten met alle vacaturespagina's van instellingen/bedrijven waar ik verwacht dat ze mij met mijn ervaring wel willen hebben..
ohja daar kom ik ook vaak terecht.. ik moet bekennen dat ik het eigenlijk alleen maar bij academictransfer houd.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:23 schreef Mirjam het volgende:
Ik zweer voor vacatures bij indeed.nl
die hebben echt enorm veel.
Wat verschrikkelijk onhandig dat je de precieze naam van de functie moet invoeren. Zo wordt er onderscheid gemaakt tussen "administratief medewerker data-invoer", "administratief assistent", "datatypist", "data-entry typist" + nog tientallen andere functies. Erg onhandig zoeken.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:06 schreef Maanvis het volgende:
charmed_angel:
https://www.werk.nl/werk_(...)zoeken/werkverkenner
Ik zal er eens naar kijken.quote:En balisto misschien kun je de interessetest doen?
Je hebt zelf weinig aan dat tooltje, maar 't UWV gebruikt het om te bepalen hoevaak je moet solliciterenquote:Op vrijdag 9 november 2012 16:30 schreef Balisto het volgende:
[..]
Wat verschrikkelijk onhandig dat je de precieze naam van de functie moet invoeren. Zo wordt er onderscheid gemaakt tussen "administratief medewerker data-invoer", "administratief assistent", "datatypist", "data-entry typist" + nog tientallen andere functies. Erg onhandig zoeken.
gelukkig want ik heb nooit een echte sollicitatie plicht gehadquote:Op vrijdag 9 november 2012 16:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je hebt zelf weinig aan dat tooltje, maar 't UWV gebruikt het om te bepalen hoevaak je moet solliciteren
Je hoort tenminste wel iets!quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:35 schreef MissionPhailed het volgende:
Allemachtig, het regent weer afwijzingen vandaag. Wordt bij wijze van spreken platgebeld- en gemaild
Misschien dat er in N en Z Holland en Utrecht meer concurrentie is van andere data typistes. Oftewel, in Zeeland en Friesland heb je meer kans dat jij wordt uitgekozen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:15 schreef Balisto het volgende:
[ afbeelding ]
Als datatypist is de kans op werk het grootst in Zeeland? En in Friesland zijn er meer mogelijkheden dan in Noord- en Zuid-Holland en Utrecht? Ik geloof er niks van.
Oh lekker hoor! Hopelijk haal je de toets en kan je lekker aan de slagquote:Op donderdag 8 november 2012 11:53 schreef StephanL het volgende:
Ik had maandag een gesprek voor de opleiding tot verzorgende, een combinatie werken en leren. Ze waren al erg enthousiast en vertelden dat ik voor aankomende maandag wat zal horen. Bellen ze dinsdag al dat ze mij graag willen en dat ik aangenomen ben als ik door de taal en rekentoets door kom![]()
Ik heb blijkbaar indruk gemaakt bij de vrouwen![]()
Ik heb wel al gemerkt dat ik alle regeltjes wat betreft taal, even door moet nemen, is toch nog lastiger dan het lijkt
Nee heb niet lang moeten zoeken, dit was de eerste sollicitatie en meteen raak.quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:34 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Oh lekker hoor! Hopelijk haal je de toets en kan je lekker aan de slagMoest je trouwens lang zoeken voor een BBL plek?
Soms denk ik ook weleens van ik ga de zorg in en laat me daarin omscholen. Omdat ze toch wel meer mannen zoeken, en je hebt toch enigszins baangarantie na een BBL periode te hebben doorgelopenTenminste dat lees en hoor ik wel vaker de laatste tijd.
Maar zoals ik al eerder zei. Het lijkt me ook wel moeilijk om dat werk te doen. Je hebt toch ook te maken met onregelmatige werktijden, en het is ook best zwaar werk.
Door wat heb je eigenlijk doen beslissen dat je de zorg in wil?
Zo dan dat is helemaal goed!quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:45 schreef StephanL het volgende:
[..]
Nee heb niet lang moeten zoeken, dit was de eerste sollicitatie en meteen raak.
Om de baangarantie was het mij ook min of meer te doen en daarnaast zijn er niet veel sectoren waarin je in kan stromen als je de 18 gepasseerd ben. Dat ik als man daar binnenkom zie ik vooralsnog als een voordeel
Onregelmatige tijden is voor mij geen probleem. Lekker juist, vroeg beginnen. Ja zwaar werk is het zeker. Lichamelijk kan ik het wel aan, psychisch verwacht ik ook weinig problemen, maar dat is iets wat ik moet bekijken.
Mijn keuze voor de zorg is eigenlijk dat er over een jaar of wat veel mensen nodig zijn om de vergrijzing op te vangen. Ze verwachten een schaarste van verzorgend personeel, dus de vraag blijft, gaat een beetje samen met de baangarantie en daarnaast vind ik het gewoon leuk om met mensen om te gaan en doe ik het echt omdat ik het wil om de mensen te helpen een goed laatste periode te beleven.
Maar nu is het in de zorg ook niet alles hoor, als ik zo de verhalen op tv hoor, maar er gaat gelukkig ook nog een hoop goed.
Ik moet ook zeggen dat ik het nooit gedacht had van mij zelf. Zeker niet 10 jaar geleden, maar de tijden veranderen, je word ook ouder.quote:Op zaterdag 10 november 2012 15:12 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Zo dan dat is helemaal goed!![]()
Ik herken het wel een beetje wat je typt. Ik ben ook al de 18 gepasseerd en zeker in deze tijd is het al heel lastig om ergens in te stromen. Daarbij wil ik ook iets gaan doen waar je toch nog (veel) baangarantie heb.
Qua werktijden zou het inderdaad wel even wennen zijn, maar het is misschien ook wel lekker in plaats van elke dag van 8:30 tot 17:00 werken. Alleen de feestdagen zijn wel jammer omdat je die ook moet werken![]()
Zelf vind ik het ook altijd leuk om oudere mensen te helpen als ze dat willen. Dan vragen ze bijvoorbeeld wat in de winkel en dan doe ik het ook gewoonIk heb eigenlijk altijd al iets gehad met oudere mensen. Ik help ze graag, maak er graag een praatje mee en ga zo maar door. En mij lijkt het ook gewoon heel leuk om die mensen toch nog een hele leuke tijd te geven voordat ze echt vertrekken
![]()
En wat jij aangaf als reden is voor mij ook wel van toepassing. Door de schaarste van personeel hebben ze dus nog voldoende plek om mensen op te leiden. Dus alles bij elkaar opgeteld heb ik toch zoiets van, zou ik het ook niet gewoon doen. Het lijkt me namelijk oprecht echt leuk werk om te doenEn als ik al lees dat jij bij je eerste sollicitatie al eigenlijk kan beginnen. Dan lijkt het mij dat ze inderdaad snel mensen nodig hebben
Aan mij hebben ze juist niks gevraagd qua geloof ofzo, terwijl ik ook wel in een redelijk christelijke dorp zit. Verschilt misschien ook per huis en per regio.quote:Op zaterdag 10 november 2012 15:49 schreef fh101 het volgende:
Let er wel op dat niet overal in de zorg banen in overvloed zijn. Ik woon in een behoorlijk Christelijk gebied en hier hebben ze eigenlijk vrij weinig vacatures in de zorg, terwijl het hier wel vergrijst is. Hier is het zo dat je de juiste mensen moet kennen om in een zorginstelling te kunnen werken, en als je niet christelijk bent kom je er moeilijk binnen. Op het nieuws hoor je dat zorginstellingen moeite hebben om hun vacatures gevuld te krijgen, hier is dat dus niet zo.
Niet om je af te schrikken, maar wel iets om rekening mee te houden. Ik weet niet waar je woont, maar ik kan me voorstellen dat dit op meer plekken speelt.
En vergeet niet dat die instellingen tegenwoordig draaien op uitzendkrachten en stagiairesquote:Op zaterdag 10 november 2012 15:49 schreef fh101 het volgende:
Let er wel op dat niet overal in de zorg banen in overvloed zijn. Ik woon in een behoorlijk Christelijk gebied en hier hebben ze eigenlijk vrij weinig vacatures in de zorg, terwijl het hier wel vergrijst is. Hier is het zo dat je de juiste mensen moet kennen om in een zorginstelling te kunnen werken, en als je niet christelijk bent kom je er moeilijk binnen. Op het nieuws hoor je dat zorginstellingen moeite hebben om hun vacatures gevuld te krijgen, hier is dat dus niet zo.
Niet om je af te schrikken, maar wel iets om rekening mee te houden. Ik weet niet waar je woont, maar ik kan me voorstellen dat dit op meer plekken speelt.
Als er een realistische kans is om aangenomen te worden reageer ik. De rest is tijdverspilling.quote:Op maandag 12 november 2012 09:18 schreef Zocalo het volgende:
Goedemorgen!
Ik zit nu weer eens op de vacaturesites te kijken, en het valt me weer op dat er óf heel weinig banen opstaan die relevant zijn, of dat ze overspoeld worden door W&S-bureaus waar je niet mee samen wilt werken. Waar halen jullie de vacatures vandaan of reageer je overal maar op, ookals je denkt/weet dat het toch niets is?
Mijn richting is overigens strategisch/marketing in voorkeur retail.
Zorg dat je er goed uit ziet! dan heb je de mannen alvast binnenquote:Op maandag 12 november 2012 13:21 schreef littledrummergirl het volgende:
ik ga vandaag n dagje meedraaien op mn evt toekomstige nieuwe baanben ontzettend zenuwachtig terwijl ik weet dat ik t eigenlijk gewoon goed kan...
hangt zoveel vanaf....verder alleen maar bergen afwijzingen binnen gekregen nl
Succes met dat tweede gesprek! Valt me op dat de meeste uitzendbureau's echt klotestreken leveren. eb dat zelf ook gehad bij een paar die vertelde me terug te bellen.quote:Op maandag 12 november 2012 15:25 schreef From het volgende:
Zo, vanochtend een zeer boeiend, leuk gesprek gehad van 1 uur 45 min. Even afwachtten of ik door mag naar de 2e ronde.
Kom net terug van een gesprek met een W & S bureau, wilde ze nog een kans geven maar ben er helemaal klaar mee. Jongen was vooraf zeer positief maar eenmaal in gesprek blijken ze toch niets relevants voor me te hebben. Database opvulling, nooit meer!
Bellen voor wat?quote:Op maandag 12 november 2012 15:42 schreef TwyLight het volgende:
Als ik afgelopen donderdag ergens op gesolliciteerd heb waar bij staat dat de sollicitatie ronde loopt tot 1 december, is het dan een goed plan om vandaag te bellen?
Probleem is dat het vantevoren zo moeilijk is in te schatten of ze echt iets voor je hebben of dat ze je voor Jan met de korte achternaam laten komen.quote:Op maandag 12 november 2012 15:25 schreef From het volgende:
Kom net terug van een gesprek met een W & S bureau, wilde ze nog een kans geven maar ben er helemaal klaar mee. Jongen was vooraf zeer positief maar eenmaal in gesprek blijken ze toch niets relevants voor me te hebben. Database opvulling, nooit meer!
Bedenk wat goeie vragen over de functie die je kunt stellen en dan gewoon bellen. Bellen als je eigenlijk niks te vragen hebt wordt vaak niet erg op prijs gesteld.quote:Op maandag 12 november 2012 16:48 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Geen ideeik wil die baan gewoon graag hebben
Die 'database opvulling' telt wel mee als een sollicitatie bij je sollicitatieplicht. Dus in weze helpt ie mee met je recht op WWquote:Op maandag 12 november 2012 15:25 schreef From het volgende:
Zo, vanochtend een zeer boeiend, leuk gesprek gehad van 1 uur 45 min. Even afwachtten of ik door mag naar de 2e ronde.
werk in nogal n vrouwensectorquote:Op maandag 12 november 2012 13:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zorg dat je er goed uit ziet! dan heb je de mannen alvast binnen.
quote:Op maandag 12 november 2012 13:30 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb woensdag weer een gesprek en kreeg nog een mail vanuit Jeugdzorg. Even afwachten dus
Gewoon down. Jaartje is zo om hoor.quote:Op maandag 12 november 2012 20:01 schreef Leonos het volgende:
Hmm, net gesprek gehad voor consultant. Wilt ie dat ik eerst een jaar op de helpdesk ga zitten voordat ik doorstroom. Lastig, moet toch werk hebben
Ik zou het zelf ook jaren geleden nooit hebben gedaan, maar het lijkt me oprecht echt wel leuk werk. Ik ben zelf ook bezig om wellicht 1 dag vrijwilligerswerk te doen. Om toch te kijken of ik het misschien echt leuk vind. Nogmaals het lijkt me ook echt wel leuk om te doen.quote:Op zaterdag 10 november 2012 15:42 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ik moet ook zeggen dat ik het nooit gedacht had van mij zelf. Zeker niet 10 jaar geleden, maar de tijden veranderen, je word ook ouder.
In het begin had ik er moeite mee om toch die beslissing te maken. Maar ach, waarom niet? wat heb je te verliezen. Toen heb ik alle schaamte opzij gezet en eerst naar een informatieavond gegaan van het huis en de organisatie en toen snel een sollicitatiebrief geschreven en goed voorbereid op de vragen.
Ik heb ook een keer een dagje meegelopen met mijn moeder, die werkt ook in een verpleegtehuis, dat vonden de dames wel leuk. Ze vroegen mij uiteraard af of ik ook de "vieze"dingen had gezien. Ja dat heb ik gezien en deed mij weinig. Poepen en plassen doen we allemaal
Ja feestdagen werken kan je inderdaad als een nadelig beschouwen, maar heb er weinig moeite mee. Laat mij maar lekker werken de feestdagen.
Ik heb gewoon nog een vaste baanquote:Op maandag 12 november 2012 16:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Die 'database opvulling' telt wel mee als een sollicitatie bij je sollicitatieplicht. Dus in weze helpt ie mee met je recht op WW.
je kan een dealtje aanbieden, dat je het n half jaar wilt doen oidquote:Op maandag 12 november 2012 20:01 schreef Leonos het volgende:
Hmm, net gesprek gehad voor consultant. Wilt ie dat ik eerst een jaar op de helpdesk ga zitten voordat ik doorstroom. Lastig, moet toch werk hebben
Of helpdesk + het volgen van een interessante cursus.quote:Op dinsdag 13 november 2012 09:44 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
je kan een dealtje aanbieden, dat je het n half jaar wilt doen oidis nog het proberen waard
Goed voor je social skills, het helpt iedereen om dat even te doenquote:Op dinsdag 13 november 2012 11:09 schreef Balisto het volgende:
Alles om mensen maar het callcenter in te krijgen
Sommige mensen die ik ken die bij een callcenter hebben gewerkt zijn er niet aardiger op geworden.quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Goed voor je social skills, het helpt iedereen om dat even te doen.
Een soort telefoonangst en twijfel of ik de targets wel zou halen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:19 schreef Maanvis het volgende:
waarom ben jij niet geschikt voor het callcenter?
telefoonangst is te verhelpen door veel te telefoneren. het is over het algemeen een erg slecht teken voor een werkgever als je telefoonangst hebt, ik ben hierdoor (mede) ooit ontslagen. omdat ik het daarna gewoon ben gaan doen en zlef ook wat volwassener ben geworden ben ik nu van m'n telefoonangst af. als jij gaat werken daaraan heb je ook meer kans op een leuke baan, en je voelt jezelf beterquote:Op dinsdag 13 november 2012 12:32 schreef Balisto het volgende:
[..]
Een soort telefoonangst en twijfel of ik de targets wel zou halen.
Het "gewoon doen" is natuurlijk nogal lastig als je juist vanwege die telefoonangst toch niet wordt aangenomen. Dan werk ik liever aan andere vaardigheden die mijn kans op een leuke baan vergroten.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
telefoonangst is te verhelpen door veel te telefoneren. het is over het algemeen een erg slecht teken voor een werkgever als je telefoonangst hebt, ik ben hierdoor (mede) ooit ontslagen. omdat ik het daarna gewoon ben gaan doen en zlef ook wat volwassener ben geworden ben ik nu van m'n telefoonangst af. als jij gaat werken daaraan heb je ook meer kans op een leuke baan, en je voelt jezelf beter
Ga dan actief op zoek naar iets waar je ervaring op kunt doen? Bijvoorbeeld vrijwilligerswerk. Richt je dan op telefoneren of andere vaardigheden. Zo blijf je niet stil staan terwijl je naar werk zoekt.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:48 schreef Balisto het volgende:
[..]
Het "gewoon doen" is natuurlijk nogal lastig als je juist vanwege die telefoonangst toch niet wordt aangenomen. Dan werk ik liever aan andere vaardigheden die mijn kans op een leuke baan vergroten.
Dit keer zijn ze je dus niet vergeten. Goed wel.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:44 schreef MissionPhailed het volgende:
Héhé, eindelijk een micro-succesje in mijn zoektocht naar werk; kan waarschijnlijk volgende week beginnen met een (tijdelijke) werkbetrekking bij PostNL. Op contract 4 uur per week maar in de praktijk eerder tussen 10 en 25.
Bel dagelijks een vriend/vriendin/familielid op?quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:48 schreef Balisto het volgende:
[..]
Het "gewoon doen" is natuurlijk nogal lastig als je juist vanwege die telefoonangst toch niet wordt aangenomen. Dan werk ik liever aan andere vaardigheden die mijn kans op een leuke baan vergroten.
er zijn genoeg bedrijven waar je ondanks je telefoonangst wel aangenomen wordt. ook in groningen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:48 schreef Balisto het volgende:
[..]
Bekenden opbellen is geen probleem. Onbekenden dingen aansmeren wel. En klantenservice, waarbij de klant verwacht dat je alle kennis paraat hebt ook. Ik kan het niet goed verklaren, maar telefonisch sla ik in zo'n situatie ontzettend dicht en krijg ik blackouts, wat ik absoluut niet heb bij gewone "face to face" communicatie.quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:07 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Bel dagelijks een vriend/vriendin/familielid op?
Klopt, maar niet bij callcenters. Ik heb in het verleden wel allerlei rollenspellen gedaan (weerstandsgesprekken e.d.) en ben daar meteen door de mand gevallen. Alles draait om targets en men doorziet wel dat ze die met mij niet gaan halen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
er zijn genoeg bedrijven waar je ondanks je telefoonangst wel aangenomen wordt. ook in groningen.
Oke, nouja, waar ben je echt goed in? Waar ben jij de beste in?quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:18 schreef Balisto het volgende:
[..]
Klopt, maar niet bij callcenters. Ik heb in het verleden wel allerlei rollenspellen gedaan (weerstandsgesprekken e.d.) en ben daar meteen door de mand gevallen. Alles draait om targets en men doorziet wel dat ze die met mij niet gaan halen.
Haalde je je targets toen wel?quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:19 schreef Myraela het volgende:
Ik heb in een callcenter gewerkt met telefoonangst. Gewoon niet vertellen, daar gaan zitten, je hebt een koptelefoon op, hoort een piep en begint je tekst te vertellen. Het is totaal niet te vergelijken met echt bellen, eerder met skype.
Ik kan veel dingen wel goed, maar heb niet het idee dat ik ergens de beste in ben.quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Oke, nouja, waar ben je echt goed in? Waar ben jij de beste in?
Tja, dat heb ik ook vaak te horen gekregen. Ik heb ooit gesolliciteerd op het afnemen van telefonische enquêtes voor een telecombedrijf. Niks commercieels aan zou je denken, gewoon de antwoorden invoeren en klaar. Maar er werd ook verwacht dat je aan upselling deed (andere, duurdere abonnementen 'adviseren') en daar ging het dus mis.quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:26 schreef Vault-Boy het volgende:
Zelf heb ik ook eens gesolliciteerd naar een callcenter functie, maar ik werd niet aangenomen omdat ik niet commercieel genoeg was![]()
Geloof mij. Om bij een callcenter te bellen is echt het keiharde verkopen en is moeilijker dan je denkt. Je vergist jezelf er in hoe groot je salesdrive moet zijn om het vol te kunnen houden. Als je niet commercieel genoeg bent dan ben je daar na 2 weken alweer vertrokken en daar zitten ze daar ook niet op te wachten.quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:26 schreef Vault-Boy het volgende:
Ik heb niet echt veel angst bij het bellen, maar bij mij is het meer dat ik te snel praat. Mensen verstaan me wel maar toch gaat het net iets te snel qua tempo. Ik hou ook niet van bellen en heb liever dat het gesprek zo snel mogelijk weer voorbij is.![]()
Zelf heb ik ook eens gesolliciteerd naar een callcenter functie, maar ik werd niet aangenomen omdat ik niet commercieel genoeg wasDus zo makkelijk is het ook weer niet om dat werk te kunnen doen. Zou het best voor 2 dagen kunnen doen want het is meestal wel relax qua werktijden.
Ben ook weleens afgewezen omdat ik niet commercieel genoeg benquote:Op dinsdag 13 november 2012 13:26 schreef Vault-Boy het volgende:
Zelf heb ik ook eens gesolliciteerd naar een callcenter functie, maar ik werd niet aangenomen omdat ik niet commercieel genoeg wasDus zo makkelijk is het ook weer niet om dat werk te kunnen doen. Zou het best voor 2 dagen kunnen doen want het is meestal wel relax qua werktijden.
Zie hierboven.quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:48 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ben ook weleens afgewezen omdat ik niet commercieel genoeg benMaar dat baseerden ze op het feit dat ze mij tijdens het gesprek schoffeerden en ik mezelf als reactie daarop niet probeerde te verkopen maar gewoon weggegaan ben.
Noujaaaaaquote:Op dinsdag 13 november 2012 13:48 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ben ook weleens afgewezen omdat ik niet commercieel genoeg benMaar dat baseerden ze op het feit dat ze mij tijdens het gesprek schoffeerden en ik mezelf als reactie daarop niet probeerde te verkopen maar gewoon weggegaan ben.
Waar ben jij dan goed in? De meeste mensen zijn niet ergens "de beste" in. Dat kan ook nietquote:Op dinsdag 13 november 2012 13:37 schreef Balisto het volgende:
Ik kan veel dingen wel goed, maar heb niet het idee dat ik ergens de beste in ben.
Ja. Echtquote:
Klopt ja en dat ben ik niet nee. Daar ben ik gewoon eerlijk in.quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:48 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Geloof mij. Om bij een callcenter te bellen is echt het keiharde verkopen en is moeilijker dan je denkt. Je vergist jezelf er in hoe groot je salesdrive moet zijn om het vol te kunnen houden. Als je niet commercieel genoeg bent dan ben je daar na 2 weken alweer vertrokken en daar zitten ze daar ook niet op te wachten.
Geen probleem om het op je CV te zetten, wat ik zelf dan altijd doe is er gewoon 1 regel aan wijden als het niet relevant is voor de functie waarop je solliciteert.quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:20 schreef StraatSoldaat het volgende:
ik heb van mijn 16e tot mijn 18e als vakkenvuller gewerkt, moet ik dit op mijn CV zetten? ben nu 20 en vind het zelf nogal knullig staan maar weet niet hoe een werkgever hier naar kijkt
Zelfstandig werken, samenwerken (meestal), nauwkeurig werken. Dat soort dingen. Ik heb misschien het probleem dat ik me nergens echt in onderscheid ten opzichte van al die andere werkzoekenden.quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:49 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Waar ben jij dan goed in? De meeste mensen zijn niet ergens "de beste" in. Dat kan ook niet
En waar uit zich dat in? Heb je voorbeelden van "dat soort dingen" uit projecten of het dagelijks leven waar dat uit blijkt? Als je dit soort pluspunten goed kunt verwoorden en kunt illustreren aan de hand van voorbeelden komt dat goed over bij de bedrijven.quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:50 schreef Balisto het volgende:
[..]
Zelfstandig werken, samenwerken (meestal), nauwkeurig werken. Dat soort dingen. ...
Maar er staan wel persoonlijke dingen in over hoe ze over mijn werkzaamheden dachten..quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:53 schreef Hi_flyer het volgende:
Een getuigschrift heeft weinig waarde, aangezien een werkgever verplicht is deze aan je mee te geven als je daar om vraagt.
Als het erg lovend is, kan het natuurlijk geen kwaad om die in een portfolio te stoppen. Meesturen met een sollicitatiebrief lijkt me persoonlijk wat overdreven. Maargoed, ik kom uit een nerdomgeving...quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:54 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Maar er staan wel persoonlijke dingen in over hoe ze over mijn werkzaamheden dachten..
Naja dat is precies het gevoel wat ik er ook bij krijg als ik hem mee stuur.. Maar goed ik weet ook dat ik veel concurrentie heb in mijn werkgebied dus dat kan misschien wel weer net even dat beetje extra zijn waarom ze mij wel zouden uitnodigen voor een gesprek.quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:56 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Als het erg lovend is, kan het natuurlijk geen kwaad om die in een portfolio te stoppen. Meesturen met een sollicitatiebrief lijkt me persoonlijk wat overdreven. Maargoed, ik kom uit een nerdomgeving...
neuh, in de meeste getuigscrhiften staat gewoon dat je er hebt gewerktquote:Op dinsdag 13 november 2012 15:54 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Maar er staan wel persoonlijke dingen in over hoe ze over mijn werkzaamheden dachten..
In de getuigschriften die ik heb gehad stond wat ik deed, hoe ik functioneerde en waar ik in uitblonk. Stuur ze trouwens nooit mee.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
neuh, in de meeste getuigscrhiften staat gewoon dat je er hebt gewerkt
Soms wel, soms niet. Ze zijn overigens ook failliet gegaan daar, dus dat was niet een van de beste callcenters.quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:37 schreef Balisto het volgende:
Haalde je je targets toen wel?
Ik val meteen door de mand tijdens het eerste gesprek. Ik denk ook niet dat ze zeggen: "Die jongen heeft een enorme telefoonangst en gaat zijn targets niet halen, maar laten we hem maar aannemen om hem een kans te geven van die angst af te komen."
Dingen die in voorgaande banen goed gingen zou ik er dan bij halen. Echt onderscheidend kun je dat eigenlijk niet noemen omdat ik ook maar simpel data aan het inkloppen was, net als de rest.quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:52 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
En waar uit zich dat in? Heb je voorbeelden van "dat soort dingen" uit projecten of het dagelijks leven waar dat uit blijkt? Als je dit soort pluspunten goed kunt verwoorden en kunt illustreren aan de hand van voorbeelden komt dat goed over bij de bedrijven.
Dát is jezelf verkopen.
Sowieso raar om iets te gaan doen omdat je dan meer kansen in de arbeidsmarkt hebt.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:00 schreef das_phantom het volgende:
De zorg moet je echt liggen heb ik zelf ervaren. Staar je niet blind op gunstige arbeidsmarkt of leertrajecten, dat is mij ook overkomen. Het willen helpen van anderen is niet genoeg, sta er bij stil dat een groot deel fysieke zorg is waarbij niet iedere oudere een fijne client is.
En als in hetgeen waar je achter staat geen zak te vinden is, wat dan?quote:Op dinsdag 13 november 2012 22:23 schreef Leonos het volgende:
[..]
Sowieso raar om iets te gaan doen omdat je dan meer kansen in de arbeidsmarkt hebt.
Je kan beter doen waar je echt achter staat en nog even verder zoekt dan dat je iets doet wat eigenlijk niet de bedoeling is.
Lijkt mij dan
Moet je geduld hebben?quote:Op dinsdag 13 november 2012 22:26 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
En als in hetgeen waar je achter staat geen zak te vinden is, wat dan?
In eindhoven op de keizersgracht toch? aardige mensen daarquote:Op dinsdag 13 november 2012 17:03 schreef El_Thijs het volgende:
Vandaag bij Tempo Team professionals geweest. Leuk gesprek, en ze hebben een hele leuke functie voor me die qua CV en ontwikkeling erg goed bij me past. Nadeel is de locatie, het is in Sittard(en zelf kom ik uit Tilburg). Stiekem ben ik best nieuwsgierig, maar ben bang dat de reistijd van dik een uur of langer me gaat opbreken...
voor jezelf beginnen!quote:Op dinsdag 13 november 2012 22:26 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
En als in hetgeen waar je achter staat geen zak te vinden is, wat dan?
heb je wel een retouradres meegegeven?quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:14 schreef StraatSoldaat het volgende:
Heb zo hekel aan werkgevers die helemaal niks van zich laten horen. Als ik de tijd neem om een brief te typen dan kunnen ze ook wel even laten weten dat ik ben afgewezen desnoods geautomatiseerd
Too late to change it nowquote:Op dinsdag 13 november 2012 23:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
In eindhoven op de keizersgracht toch? aardige mensen daar. TIP: Ze nemen standaard een competentietest af, als je daar niet altijd 'heel erg mee eens' en 'heel erg mee oneens' kiest en de gulden middenweg kiest dan kom je over als een dweeb.
Je post kwam een beetje over dat je altijd op zoek moet gaan naar je passie etc. etc. Voor veel mensen is geld verdienen met hun passie nou eenmaal niet weggelegd, denk aan muzikanten etc. Dan denk ik dat het beter is om iets te doen waar je behoorlijk wat baanzekeheid in hebt.quote:Op dinsdag 13 november 2012 22:46 schreef Leonos het volgende:
[..]
Moet je geduld hebben?
Naja, je hebt wel gelijk, in de tussentijd moet je toch je eten binnen halen.
Gaat allemaal via de e-mail tegenwoordig.quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
heb je wel een retouradres meegegeven?
Heb je WW of bijstand? Dan jaquote:Op woensdag 14 november 2012 16:02 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Gaat allemaal via de e-mail tegenwoordig.
Heeft inschrijven bij een uitzendbureau trouwens zin? Met die vacatures die ik vind word het niks
Nee, ben met mijn opleiding gestopt en kan pas weer in februari of september weer beginnen dus zoek iets om in de tussentijd te doen. Misschien moet ik maar bijstand aanvragen mocht ik niks vindenquote:
Woon je nog bij je ouders? Dan heb je geen recht op bijstand. Woon je op jezelf? Dan kun je wel bijstand aanvragen, maar dat betekent wel dat je tewerkgesteld wordt in de groenvoorziening of de bejaardenwasserette.quote:Op woensdag 14 november 2012 16:04 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Nee, ben met mijn opleiding gestopt en kan pas weer in februari of september weer beginnen dus zoek iets om in de tussentijd te doen. Misschien moet ik maar bijstand aanvragen mocht ik niks vinden
Gewoon al die opties aanvinken dat je open staat voor sollicitaties. Ook heb ik in het begin staan: currently seeking for a job. Verder af en toe wat posten (updates etc) wil ook helpen!quote:Op dinsdag 13 november 2012 22:21 schreef Leonos het volgende:
Gebruiken jullie LinkedIn?
Ik heb nu ongeveer 250 'vriendjes' maar hoe maak ik mij echt duidelijk zichtbaar? Ook dat bijvoorbeeld recruiters op mijn profiel terecht komen. Lastig allemaal
omdat ik heb gemerkt dat als ik mij Nederlandse naam gebruik, WEL een reactie krijgquote:
Dit. Ik heb liever baanzekerheid dan jarenlang het onzekere leven van iemand die van z'n hobby z'n beroep probeert te maken. Daarom ook geneeskunde gestudeerd in plaats van iets in de creatieve hoek.quote:Op woensdag 14 november 2012 09:23 schreef Domme_Gans het volgende:
Voor veel mensen is geld verdienen met hun passie nou eenmaal niet weggelegd, denk aan muzikanten etc. Dan denk ik dat het beter is om iets te doen waar je behoorlijk wat baanzekeheid in hebt.
GEFE LI CI TEERD! Ik zei toch dat je uiterlijk ging helpenquote:Op woensdag 14 november 2012 18:14 schreef littledrummergirl het volgende:
ik geloof dat ik een nieuwe baan heb![]()
![]()
![]()
morgen even bij mn huidige baan bespreken hoe lang ik nog nodig ben, en daarna overstappen naar mn nieuwe baan
Ik weet dat je het niet zo meent en je je kennelijk geroepen voelt met baan hier iedereen moed in te praten maar dit is echt wel een kutopmerking. Ik kende ook zo iemand. Ja joh, jij hebt je uiterlijk mee.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
GEFE LI CI TEERD! Ik zei toch dat je uiterlijk ging helpen
Oh zonder tetten ook hoor. Ik ben nooit verder gekomen dan een b-cup. Zelfs met de jaren val ik nog wel onder de categorie "mooie vrouw".quote:Op woensdag 14 november 2012 21:43 schreef Vault-Boy het volgende:
Oh zeker bij vrouwen is dat vaak het geval. Als je er lekker uit ziet en goede tetten, dan ben je wel verzekerd van een baan
Euh heb je m'n eerdere post voor haar wel gelezen? Da's wel een kutopmerking van jouw kant, mijn opmerking zien als kutopmerking terwijl je niet de moeite hebt genomen om even te lezen wat ik tegen haar zei een paar dagen geledenquote:Op woensdag 14 november 2012 21:49 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik weet dat je het niet zo meent en je je kennelijk geroepen voelt met baan hier iedereen moed in te praten maar dit is echt wel een kutopmerking. Ik kende ook zo iemand. Ja joh, jij hebt je uiterlijk mee.
Net alsof je alleen maar een baan krijgt vanwege je uiterlijk he. Net alsof je zelf geen moeite hebt gedaan, geen persoonlijkheid hebt, niks.
Gefeliciteerd, LDG. Veel succes.
Neem tenminste aan dat je niet met je benen wijd bent gaan liggen of je borsten op de tafel hebt gelegd.
Maan, ik vind je een dotje, maar ik ga niet van dagen teruglezen want moet morgen echt heel vroeg op. Ik lees zo'n opmerking en die werd ook nog eens even bevestigd door ene Vault Boy. Een vrouw met tetten die komt er wel. Hij heeft die post van jou dan ook blijkbaar gemist.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Euh heb je m'n eerdere post voor haar wel gelezen? Da's wel een kutopmerking van jouw kant, mijn opmerking zien als kutopmerking terwijl je niet de moeite hebt genomen om even te lezen wat ik tegen haar zei een paar dagen geleden.
Ik zei tegen haar dat ze iig moest zorgen dat ze er goed uit zag, dat heeft ze gedaan, en nu heeft ze de baan. Een beetje fris voor de dag komen kan zoveel schelen!quote:Op woensdag 14 november 2012 21:57 schreef Staal het volgende:
[..]
Maan, ik vind je een dotje, maar ik ga niet van dagen teruglezen want moet morgen echt heel vroeg op. Ik lees zo'n opmerking en die werd ook nog eens even bevestigd door ene Vault Boy. Een vrouw met tetten die komt er wel. Hij heeft die post van jou dan ook blijkbaar gemist.
Als je post een andere lading heeft. Excuus.
Persoonlijkheid is het belangrijkste. En het moet passen.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik zei tegen haar dat ze iig moest zorgen dat ze er goed uit zag, dat heeft ze gedaan, en nu heeft ze de baan. Een beetje fris voor de dag komen kan zoveel schelen!
Dus als je die baan écht wilt, ga vantevoren even naar de kapper en trek je beste pakkie aan.
In mijn werkgebied werken vrijwel geen vrouwen, maar als ik iemand op gesprek krijg die echt moeite aan haar uiterlijk heeft gedaan dan ben ik eerder geneigd om haar aan te nemen, ook al zijn er andere meiden iets geschikter maar zien ze er suf uit.
Dit geld ook voor mannen mag ik aannemen de verzorging van iemands uiterlijk zegt over het algemeen ook iets over de persoon.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik zei tegen haar dat ze iig moest zorgen dat ze er goed uit zag, dat heeft ze gedaan, en nu heeft ze de baan. Een beetje fris voor de dag komen kan zoveel schelen!
Dus als je die baan écht wilt, ga vantevoren even naar de kapper en trek je beste pakkie aan.
In mijn werkgebied werken vrijwel geen vrouwen, maar als ik iemand op gesprek krijg die echt moeite aan haar uiterlijk heeft gedaan dan ben ik eerder geneigd om haar aan te nemen, ook al zijn er andere meiden iets geschikter maar zien ze er suf uit.
nee hoor, ben netjes op gesprek geweest met mn benen bij elkaarquote:Op woensdag 14 november 2012 21:49 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik weet dat je het niet zo meent en je je kennelijk geroepen voelt met baan hier iedereen moed in te praten maar dit is echt wel een kutopmerking. Ik kende ook zo iemand. Ja joh, jij hebt je uiterlijk mee.
Net alsof je alleen maar een baan krijgt vanwege je uiterlijk he. Net alsof je zelf geen moeite hebt gedaan, geen persoonlijkheid hebt, niks.
Neem tenminste aan dat je niet met je benen wijd bent gaan liggen of je borsten op de tafel hebt gelegd.
Klopt, maar bij vrouwen is het vaak zo dat ze als ze tiptop in orde zijn ze ook een verzekerde persoonlijkheid uitstralen.quote:Op woensdag 14 november 2012 22:11 schreef Staal het volgende:
[..]
Persoonlijkheid is het belangrijkste. En het moet passen.
hehe klinkt een beetje als bij mijn zus ze vroegen wat denk je dat de functie inhoud... heeft ze iets opgehangen wat helemaal niet klopte achteraf.. toen vroegen ze .. en lijkt je dat wat? Toen heeft ze gezegd nee helemaal niksquote:Op woensdag 14 november 2012 22:11 schreef Staal het volgende:
[..]
Persoonlijkheid is het belangrijkste. En het moet passen.
Ik weet nog dat ik bij GE wat daarna Sabic werd ging solliciteren voor een mindere baan. Administratie op een afdeling. had me in mantelpak gehezen en tiptop op hakjes dat terrein op. Ik werd het niet. (Dat werd zo bleek naderhand een soort Barbie van Oh oh, Cherso.)
Enfin, die kledingmisser ging me de tweede keer niet gebeuren. Dus ik trok op de sollicitatie op een hogere functie gewoon spijkerbroek aan, kistjes en ik zat daar nogal verkeerd gekleed en met een enorme kater aan die lange tafel. Shit, daar had ik dus wel aan moeten hebben wat ik op het eerdere gesprek droeg.
Werd er gewoon uitgepikt en heb er zo'n 6 jaar gedetacheerd gezeten met promotie. Mannenwereld.
Voila. Jij hebt gedaan.quote:Op woensdag 14 november 2012 22:21 schreef littledrummergirl het volgende:
als we het dan toch over kleding hebbenik ben in n nette spijkerbroek, shirtje en colbertje gegaan, en op een paar afgetrapte all stars
. In mijn sector is een pak oid helemaal niet gebruikelijk, dus dit was meer dan genoeg
Dat is nog veel toffer eigenlijk. Leuk om te lezen.quote:Op woensdag 14 november 2012 22:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
hehe klinkt een beetje als bij mijn zus ze vroegen wat denk je dat de functie inhoud... heeft ze iets opgehangen wat helemaal niet klopte achteraf.. toen vroegen ze .. en lijkt je dat wat? Toen heeft ze gezegd nee helemaal niks![]()
ze heeft de baan gekregen, die idd niet leek op wat ze omschreven had
quote:Op woensdag 14 november 2012 22:32 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat is nog veel toffer eigenlijk. Leuk om te lezen.
En nu ga ik snurken anders heb ik morgen geen bestaan op mijn werk.
quote:Op woensdag 14 november 2012 22:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Klopt, maar bij vrouwen is het vaak zo dat ze als ze tiptop in orde zijn ze ook een verzekerde persoonlijkheid uitstralen.
Dan is het zo vankijk eens naar mijn tetjes en mijn vlotte kapsel
. En dat soort vrouwen vind ik leuk.
.
Nou als de kwalificaties verder gelijk zijn en de competenties ook wordt echt wel naar dat soort dingen gekeken, ieder detail gaat dan uitmaken. Ik heb serieus meegemaakt dat een intercedent die me ergens heeft voorgesteld het boven tafel had gekregen dat ze een jonge vrouw boven mij als man hadden gekozen en dat dat meespeelde in de keuze. De intercedente vermoedde heel duidelijk dat dat de doorslaggevende factor was.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:49 schreef Staal het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 15 november 2012 00:13 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik vind jou ook leuk Maan!
Kerel, ga daar gewoon niet werken als je nu al dit soort achterlijke opdrachten krijgt.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:36 schreef Ctg het volgende:
Wie heeft er wel eens van die meest rare vragen moeten beantwoorden? Ik moest wel eens de vraag "heb je liever jam of pindakaas?" moeten beantwoorden (Jam is zoet dus ben je egocentrisch, Pindakaas is gezond dus denk je eerder aan andere)
Maar vandaag kreeg ik toch een rare opdracht via de mail: ik heb gesolliciteerd als secretaris en ik moet de vraag zo professioneel mogelijk beantwoorden.
De vraag: "ik heb zin in een broodje ham en kaas maar heb er nog nooit een gemaakt, kunt u mij helpen?"
Ik weet niet wat ze willen zien in mijn antwoord; moet ik het serieus nemen en een antwoord geven hoe je een boterham smeert of moet ik zeggen dat als ik die vraag zou krijgen dat ik zeg dat ze verkeerd verbonden zijn? Ik ben steeds opzoek naar de valkuil in die vraag
Onderliggende gedachte kan zijn dat ze willen zien hoe bereid je bent iemand te helpen, wat het probleem ook is.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:36 schreef Ctg het volgende:
Wie heeft er wel eens van die meest rare vragen moeten beantwoorden? Ik moest wel eens de vraag "heb je liever jam of pindakaas?" moeten beantwoorden (Jam is zoet dus ben je egocentrisch, Pindakaas is gezond dus denk je eerder aan andere)
Maar vandaag kreeg ik toch een rare opdracht via de mail: ik heb gesolliciteerd als secretaris en ik moet de vraag zo professioneel mogelijk beantwoorden.
De vraag: "ik heb zin in een broodje ham en kaas maar heb er nog nooit een gemaakt, kunt u mij helpen?"
Ik weet niet wat ze willen zien in mijn antwoord; moet ik het serieus nemen en een antwoord geven hoe je een boterham smeert of moet ik zeggen dat als ik die vraag zou krijgen dat ik zeg dat ze verkeerd verbonden zijn? Ik ben steeds opzoek naar de valkuil in die vraag
Dit.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:40 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Kerel, ga daar gewoon niet werken als je nu al dit soort achterlijke opdrachten krijgt.
Ik vind het allebei smerig, ben ik nu hopeloos?quote:Op donderdag 15 november 2012 13:36 schreef Ctg het volgende:
Mogelijke reacties;quote:Op donderdag 15 november 2012 13:36 schreef Ctg het volgende:
Ik dacht dat mijn voorstelrondje met voorwerp al erg was...quote:Op donderdag 15 november 2012 13:36 schreef Ctg het volgende:
misschien kun je op werk.nl een beroepskeuzetest doen?quote:Op donderdag 15 november 2012 14:31 schreef Vault-Boy het volgende:
Damn het is nog best lastig om een keuze te maken waarin ik me wil laten omscholen. Kijk mijn eerste keuze was de retail/detailhandel, maar als ik alle verhalen al hoor dat het al heel lastig is om daarin te komen. Zeker met mijn leeftijd als ik eenmaal klaar benIk zou natuurlijk wel als het kan daarna door willen groeien, en wellicht op het HBO nog een opleiding volgen. Maar ik blijf toch met mijn leeftijd zitten.
![]()
De ICT kan wel goed verdienen, maar het moet ook wel echt je ding zijn natuurlijk. Een computer bouwen is niet meer zo moeilijk, maar er komt zoveel meer bij kijken als je eenmaal echt de ICT in wil. Snap dat mensen eerder tegen mij zeggen, ''ga voor de ICT'', maar ben bang dat ik het toch na een tijdje saai ga vinden.
Ik kan wel iets kiezen waar veel baangarantie in zit, maar je moet het natuurlijk ook leuk vinden om daar jaren in te gaan werken.
Naja ik weet wel wat ik wil en dat is de retail. Maar als ik vaak lees dat dat heel lastig gaat worden op mijn leeftijd.quote:Op donderdag 15 november 2012 14:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
misschien kun je op werk.nl een beroepskeuzetest doen?
http://www.competentieatlas.nl/index.asp
https://www.werk.nl/werk_(...)teiten_en_interesses
nouja misschien komt uit die test een ander beroep wat je leuk zou moeten vinden.quote:Op donderdag 15 november 2012 14:41 schreef Vault-Boy het volgende:
Naja ik weet wel wat ik wil en dat is de retail. Maar als ik vaak lees dat dat heel lastig gaat worden op mijn leeftijd.Daarom twijfel ik of ik toch misschien iets anders moet gaat doen snap je
![]()
Haha, denk doe hem ook hem voor de gein. Die test van werk.nl. Ga in februari beginnen als leerling verzorgende, komt dat er ook nog als eerste uit ookquote:Op donderdag 15 november 2012 14:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Lol dat is wel heel toevallig.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:18 schreef StephanL het volgende:
[..]
Haha, denk doe hem ook hem voor de gein. Die test van werk.nl. Ga in februari beginnen als leerling verzorgende, komt dat er ook nog als eerste uit ook
Zeker, maar als ik de competenties lees die daar bij horen, kan ik mij prima daar in vinden.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:20 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Lol dat is wel heel toevallig.
Jammer, volgende keer beter en sneller reageren. ik heb ook vaak genoeg meegemaakt dat ik even een paar dagen wachtte om de strekking van de sollicitatie te bepalen, en daarna was ik te laatquote:Op donderdag 15 november 2012 15:32 schreef Balisto het volgende:
Eindelijk weer een nuttige vacature tegengekomen en op gesolliciteerd, word ik nog geen 3 uur later teruggebeld dat ie reeds vervuld is.
Pindakaas is vet en niet gezond, ook komt er een hele penetrante geur vanaf, dus als je dat eet denk je een stuk minder aan anderen.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:36 schreef Ctg het volgende:
Hier op zou ik enkel reageren met de vraag of ze het kunnen laten weten als ze serieus de man voor die functie zoeken, of dat ze liever blijven aanklooien met nieuwetijdskinderen. Oid.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:36 schreef Ctg het volgende:
Betekent dit dat ik referenties in mijn cv moet zetten? Ik heb ze er eigenlijk niet in staan nu, daar komt bij dat ik ook niet zou weten hoe ik aan referenties kom. Hoe doen jullie dat? Of hoe zou je het doen?quote:Interesse om voor XXX te komen werken? Stuur ons dan een korte motivatie en je cv. Na een sollicitatiegesprek en het checken van je referenties wordt bekeken of je in aanmerking komt om voor XXX te werken.
referenties zijn je eerdere leidinggevenden bijvoorbeeldquote:Op donderdag 15 november 2012 15:45 schreef fh101 het volgende:
[..]
Betekent dit dat ik referenties in mijn cv moet zetten? Ik heb ze er eigenlijk niet in staan nu, daar komt bij dat ik ook niet zou weten hoe ik aan referenties kom. Hoe doen jullie dat? Of hoe zou je het doen?
Maar zet je die met naam en al in je cv? Nee toch?quote:Op donderdag 15 november 2012 15:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
referenties zijn je eerdere leidinggevenden bijvoorbeeld.
Dat zou eventueel kunnen, je kunt ze ook in de motivatiebrief erbij zetten. Wel eerst even toestemming vragen aan hun om als referentie te dienen.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:50 schreef fh101 het volgende:
[..]
Maar zet je die met naam en al in je cv? Nee toch?
Ah okee, thanks!quote:Op donderdag 15 november 2012 15:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat zou eventueel kunnen, je kunt ze ook in de motivatiebrief erbij zetten. Wel eerst even toestemming vragen aan hun om als referentie te dienen.
Als ze je een geschikte kandidaat vinden dan checken ze wel even wat dingetjes bij de referentiequote:Op donderdag 15 november 2012 15:55 schreef fh101 het volgende:
[..]
Ah okee, thanks!
Wat ik me wel afvraag is of ze echt de moeite nemen om ze te checken. Op zich lijkt me dat als je ergens al meerdere jaren werkt dat dat an sich al een goede referentie is. Maar wie ben ik
Tjah over de pindakaas; dat was hun verklaring.. alsof iedereen die pindakaas eet aan andere denken en mensen die jam eten zijn egoïstisch, heerlijk toch zo'n simpele zwart/witte wereld!quote:Op donderdag 15 november 2012 15:44 schreef Murdera het volgende:
Pindakaas is vet en niet gezond, ook komt er een hele penetrante geur vanaf, dus als je dat eet denk je een stuk minder aan anderen.
Wat voor zwakzinnig volk verzint dit soort vragen?
[..]
Hier op zou ik enkel reageren met de vraag of ze het kunnen laten weten als ze serieus de man voor die functie zoeken, of dat ze liever blijven aanklooien met nieuwetijdskinderen. Oid.
Misschien als soort van test in jouw beheersing van de Nederlandse taal wel enigszins begrijpelijk, maar ik blijf het raar vinden.quote:Op donderdag 15 november 2012 16:44 schreef Ctg het volgende:
Het blijft hoe dan ook erg vreemd.. misschien had ik erbij moeten vertellen dat de vacature niet in Nederland is maar in Italië (maar ze zochten specifiek iemand die Nederlands kon vandaar)
Ja, want ICT is alleen "iets met computers" natuurlijk. Ga in de ICT is net zoiets als zeggen "Doe iets in de zorg".quote:Op donderdag 15 november 2012 14:31 schreef Vault-Boy het volgende:
Damn het is nog best lastig om een keuze te maken waarin ik me wil laten omscholen. Kijk mijn eerste keuze was de retail/detailhandel, maar als ik alle verhalen al hoor dat het al heel lastig is om daarin te komen. Zeker met mijn leeftijd als ik eenmaal klaar benIk zou natuurlijk wel als het kan daarna door willen groeien, en wellicht op het HBO nog een opleiding volgen. Maar ik blijf toch met mijn leeftijd zitten.
![]()
De ICT kan wel goed verdienen, maar het moet ook wel echt je ding zijn natuurlijk. Een computer bouwen is niet meer zo moeilijk, maar er komt zoveel meer bij kijken als je eenmaal echt de ICT in wil. Snap dat mensen eerder tegen mij zeggen, ''ga voor de ICT'', maar ben bang dat ik het toch na een tijdje saai ga vinden.
Ik kan wel iets kiezen waar veel baangarantie in zit, maar je moet het natuurlijk ook leuk vinden om daar jaren in te gaan werken.
http://www.competentieatlas.nl/index.aspquote:Op donderdag 15 november 2012 17:29 schreef Isabeau het volgende:
Welke test, Swets?
edit: nvm, moest wat scrollen
Eventueel had je nog kunnen vertellen dat er verschillende opties zijn:quote:Op donderdag 15 november 2012 16:44 schreef Ctg het volgende:
[..]
Tjah over de pindakaas; dat was hun verklaring.. alsof iedereen die pindakaas eet aan andere denken en mensen die jam eten zijn egoïstisch, heerlijk toch zo'n simpele zwart/witte wereld!
Maar goed ik heb mijn vraag maar serieus beantwoord en stap voor stap maar toch bondig uitgelegd hoe je een boterham smeert en als extra heb ik 2 tips gegeven zoals dat je het ook in een tosti ijzer kan leggen.
Het blijft hoe dan ook erg vreemd.. misschien had ik erbij moeten vertellen dat de vacature niet in Nederland is maar in Italië (maar ze zochten specifiek iemand die Nederlands kon vandaar)
Wat ik deed was referenties op aanvraag in m'n CV zetten en in m'n motivatiebrief er een zin aan wijden dat 'indien u dit wenst referenties beschikbaar zijn' etcquote:Op donderdag 15 november 2012 20:28 schreef Kekaa het volgende:
Over die referenties... eerst vragen of ze het op prijs stellen, en daarna heb ik ze in mijn CV gezet, bij het betreffende bedrijf. Met naam en nummer (anders kunnen ze natuurlijk nog niks checken).
Over die tests... is het niet zo dat er eigenlijk altijd wel uitkomt wat je leuk vind/al doet... omdat je een soort van bevooroordeeld bent daarover?
Dat bedoel ik juist.quote:Op donderdag 15 november 2012 17:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, want ICT is alleen "iets met computers" natuurlijk. Ga in de ICT is net zoiets als zeggen "Doe iets in de zorg".
In de ICT heb je de zuiver technische kant (hardware designers, programmeurs). Dan nog functies tussen techniek en business/commercie (functioneel beheer, applicatiebeheer, project management). Bestuurlijke functies (teammanagers, afdelingsmanagers, beleidsmedewerkers), commerciële functies. En dat allemaal in tientallen verschillende richtingen.
Dus het is me een raadsel hoe je "de ICT" saai zou gaan vinden.
Ik wilde hem ook doen, maar ik kan bij alles meerdere rondjes aangeven? Huh? Ik kan toch niet één ding meest leuk en minst leuk vinden?quote:Op donderdag 15 november 2012 14:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat is alleen bij de voorbeeldvraagquote:Op donderdag 15 november 2012 20:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik wilde hem ook doen, maar ik kan bij alles meerdere rondjes aangeven? Huh? Ik kan toch niet één ding meest leuk en minst leuk vinden?
Het valt mij op dat dit soort instellingen altijd van die goede IT-mensen/programmeurs hebben.quote:Op donderdag 15 november 2012 20:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik wilde hem ook doen, maar ik kan bij alles meerdere rondjes aangeven? Huh? Ik kan toch niet één ding meest leuk en minst leuk vinden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 16 november 2012 07:24 schreef Devv het volgende:
[..]
Het valt mij op dat dit soort instellingen altijd van die goede IT-mensen/programmeurs hebben.Ze geven er een hoop geld aan uit. Dat zal het zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Nee, je kan bij alle vragen meerdere antwoorden geven. Op zich apart met radiobuttons.quote:Op donderdag 15 november 2012 23:00 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Dat is alleen bij de voorbeeldvraag
Zat ik ook raar naar te kijken
Hier toch echt alleen bij de voorbeeldvraagquote:Op vrijdag 16 november 2012 10:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, je kan bij alle vragen meerdere antwoorden geven. Op zich apart met radiobuttons.
Je hebt gelijk, maar ditquote:Op vrijdag 16 november 2012 10:15 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Hier toch echt alleen bij de voorbeeldvraag
Maar als dat niet zou kunnen zou je alles in één keer goed moeten hebben.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar dit
[ afbeelding ]
zou natuurlijk ook niet moeten kunnen.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:49 schreef Leonos het volgende:
Ik ga jullie binnen twee weken verlaten waarschijnlijk!
Ze willen me graag hebben, maar gaan nu overleggen over met de directie over het budget.
Spannend weer
Hoop het ook, zoveel budget kost nou ook weer nietquote:Op vrijdag 16 november 2012 10:51 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Hopelijk kunnen ze budget vrijmaken voor je
grofweg je loon x3 voor werkgevers dacht ikquote:Op vrijdag 16 november 2012 12:33 schreef Leonos het volgende:
[..]
Hoop het ook, zoveel budget kost nou ook weer niet
Huh, hoezo dat?quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:34 schreef From het volgende:
[..]
grofweg je loon x3 voor werkgevers dacht ik
Ik geloof dat 30% meer dan je bruto loon.quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:04 schreef Leonos het volgende:
[..]
Huh, hoezo dat?
Ze betalen toch alleen je bruto salaris? Of is dit een domme opmerking?
Dat hoorde ik mijn huidige werkgever wel eens zeggen.. Belastingen etc maar ik weet het natuurlijk niet 100% zeker.quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:24 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Ik geloof dat 30% meer dan je bruto loon.
Maar dat is wel even wat anders dan je loon x3quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:18 schreef From het volgende:
[..]
Dat hoorde ik mijn huidige werkgever wel eens zeggen.. Belastingen etc maar ik weet het natuurlijk niet 100% zeker.
Ik bedoel dat ik hem wel eens heb horen zeggen dat het 3 keer bruto loon is..quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:21 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Maar dat is wel even wat anders dan je loon x3
+ de werkplek, begeleidingskosten, telefoon, laptop, papier etc.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:18 schreef From het volgende:
[..]
Dat hoorde ik mijn huidige werkgever wel eens zeggen.. Belastingen etc maar ik weet het natuurlijk niet 100% zeker.
The usual suspects... Monsterboard en Nationale Vacaturebank, maar ik heb ook al reacties gehad via Jobbird.quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:25 schreef stoeltafel het volgende:
Wat zijn de goede sites voor vacatures??
Even mijn situatie uitleggen. Ben als het goed is over een maand klaar met mijn HBO.
Ben 27 jaar en heb nu vier jaar een bedrijf wat lekker gaat alleen is dit echt een parttime baan. Ben er ongeveer 15 uur (1.5 dag per week) per week mee bezig. Het komende jaar wil ik mijn bedrijf uitbreiden.
Dus gelukkig is de noodzaak van een baan erbij nog niet heel hoog. Qua financieel redt ik het prima.
Een parttime/fulltime baan spreekt mij aan omdat ik dan collega's heb. Veel kan leren in een organisatie en ervaring op kan doen in een branche. De werkgever kan straks echt zien dat ik niet voor het geld ga werken. Dat is tenminste niet de hoofdreden.
En Intermediar natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:21 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
The usual suspects... Monsterboard en Nationale Vacaturebank, maar ik heb ook al reacties gehad via Jobbird.
Die kende ik nog niet, handig dat hij alles kan door zoeken maar de filter mogelijkheden zijn niet echt je van het.quote:
Wow had jou een hele andere leeftijd gegevenquote:Op vrijdag 16 november 2012 13:25 schreef stoeltafel het volgende:
Wat zijn de goede sites voor vacatures??
Even mijn situatie uitleggen. Ben als het goed is over een maand klaar met mijn HBO.
Ben 27 jaar en heb nu vier jaar een bedrijf wat lekker gaat alleen is dit echt een parttime baan. Ben er ongeveer 15 uur (1.5 dag per week) per week mee bezig. Het komende jaar wil ik mijn bedrijf uitbreiden.
Dus gelukkig is de noodzaak van een baan erbij nog niet heel hoog. Qua financieel redt ik het prima.
Een parttime/fulltime baan spreekt mij aan omdat ik dan collega's heb. Veel kan leren in een organisatie en ervaring op kan doen in een branche. De werkgever kan straks echt zien dat ik niet voor het geld ga werken. Dat is tenminste niet de hoofdreden.
Wat dacht je, 14quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:44 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Wow had jou een hele andere leeftijd gegevenIk ken je van wat game topics
Dat ook weer nietquote:Op vrijdag 16 november 2012 16:07 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Wat dacht je, 14Tja af en toe beetje gamen moet toch kunnen. Nu begint echte leven
Oh toevallig! Wil dat misschien later ook gaan doen. Wil ook de retail in en dan hopelijk later ook een eigen bedrijfje te kunnen starten. Maar ik zit gewoon met mijn leeftijd om weer helemaal opnieuw te beginnen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:21 schreef stoeltafel het volgende:
Small Business dus lekker algemeen. Van alles weet je iets maar uiteindelijk vrij weinig. Heb dan wel gelukkig al vier jaar mijn bedrijf. Hopelijk staat dat een beetje leuk op mijn cv.
Wat zit je nou te mekkeren over je leeftijd? Ik ken mensen die met 35 uit het leger zijn gegaan en na 4/5 jaar accountmanager waren door gewoon door te zetten.quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:23 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Oh toevallig! Wil dat misschien later ook gaan doen. Wil ook de retail in en dan hopelijk later ook een eigen bedrijfje te kunnen starten. Maar ik zit gewoon met mijn leeftijd om weer helemaal opnieuw te beginnen.
Bij mij duurt het inmiddels al dik een maand, dus het kan bestquote:Op vrijdag 16 november 2012 17:36 schreef Claudia_x het volgende:
Is het gebruikelijk dat een eerste selectieprocedure langer dan twee weken duurt?
Ik heb geen telefoonnummer, heb er maandag over gemaild maar heb daar nog geen reactie op gekregen. Ik kan dus niet veel meer doen dan lijdzaam afwachten of nog eens mailen. Het zou in ieder geval al fijn zijn om te weten dat het niet ongebruikelijk is.
Ik wil niet de retail in en daar is deze opleiding ook helemaal niet op gericht. Heb het woord überhaupt nog nooit gehoord tijdens de opleiding. Verder zou ik deze opleiding absoluut niet aanraden.quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:23 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Oh toevallig! Wil dat misschien later ook gaan doen. Wil ook de retail in en dan hopelijk later ook een eigen bedrijfje te kunnen starten. Maar ik zit gewoon met mijn leeftijd om weer helemaal opnieuw te beginnen.
Dat dacht ik ook alquote:Op vrijdag 16 november 2012 17:39 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Wat zit je nou te mekkeren over je leeftijd? Ik ken mensen die met 35 uit het leger zijn gegaan en na 4/5 jaar accountmanager waren door gewoon door te zetten.
En hoezo wil je er "later" ook wat in gaan doen? Waarom niet nu? Lekker wachten tot je nog ouder bent joh![]()
Ik vind 2 weken aan de lange kant. Het is niet onmogelijk maar wel rijkelijk lang. Stond er niets over een sluitingsdatum? En is er geen tel.nummer van het bedrijf te googlen?quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:36 schreef Claudia_x het volgende:
Is het gebruikelijk dat een eerste selectieprocedure langer dan twee weken duurt?
Ik heb geen telefoonnummer, heb er maandag over gemaild maar heb daar nog geen reactie op gekregen. Ik kan dus niet veel meer doen dan lijdzaam afwachten of nog eens mailen. Het zou in ieder geval al fijn zijn om te weten dat het niet ongebruikelijk is.
Small Business is toch de opleiding Small Business and Retail Management? Of doe je een andere opleiding?quote:
ik lees me meestal n beetje in over het bedrijf, de visie en de werkwijze ect. daarna denk ik even over de standaardvragen die je vaak krijgt, welke rol je inneemt in een team, goede en slechte eigenschappen, waarom de vacature me aanspraak etc.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:48 schreef Copthorne het volgende:
Ik heb maandagochtend en dinsdagochtend een sollicitatiegesprek.
Het is redelijk uit de buurt, dus ik moet vroeg op.Maar ik vind vroeg opstaan geen probleem en zeker niet als ik kans heb op een leuke baan.
Hoe bereiden jullie je voor op een sollicitatiegesprek? Ik ben eerlijk gezegd best zenuwachtig. Het ergste wat er kan gebeuren is dat ik de baan niet krijg, maar ik wil toch een goede indruk maken en bijvoorbeeld niet met mijn mond vol tanden zitten na een lastige vraag.
Nouja bedoelde met retail dat je bijvoorbeeld een eigen winkel opent. Open jij een winkel die schoenen verkoopt, dan zit je toch in de retail/detailhandel wereld als je snapt wat ik bedoel. Als je alleen maar vanuit huis bezig bent, dan zit je inderdaad niet in de retail/detailhandel.quote:Op zaterdag 17 november 2012 08:27 schreef stoeltafel het volgende:
Ja het is Small Business en het heeft officieel Retail Management. Alleen Retail heb ik nog nooit gehoord. Het eerste jaar richt je een eigen bedrijf op wat nog wel leuk is. Je doet alles in groepsverband. Alleen vanaf het tweede jaar moet je alles zelf doen. En dan bedoel ik echt alles dus. Dus je moet je eigen projecten zoeken bij bedrijven. Eigen literatuur zoeken. Zelf je competenties aantonen, zelf aanvragen enz. Heb nog nooit een toetsweek of 1 uur college gehad op de opleiding, wel apart.
Altijd omgekeerd chronologisch doen, meest recente bovenaan.quote:Op maandag 19 november 2012 00:45 schreef electrocrash het volgende:
Als je een winkel een cv stuurt is het correct geschreven als op je cv het volgende er zo bijvoorbeeld uit zou zien?":
Opleiding
Middelbare school (niveau ...) begonnen 200. - 200. - afgerond
MBO Opleiding (niveau .. ) begonnen 200. - 200. - niet afgerond
VMBO-T sector economie begonnen 2012 -
De vraag:
Is het verstandig om te zetten dat je een mbo opleiding niet hebt afgerond omdat je geen motivatie had en dat je het deed omdat je toen op dat moment geen andere keus had?
Het punt is dat het nu zo zit omdat het een fout was van de middelbare school op het laatste jaar en daardoor is de situatie nu zo.quote:Op maandag 19 november 2012 01:46 schreef DikBoek het volgende:
[..]
Altijd omgekeerd chronologisch doen, meest recente bovenaan.
Verder, je zet er toch niet bij waarom je gestopt bent? Dat mogen ze evt. in het gesprek vragen, en dan kun je zelf bedenken of je de waarheid vertelt, liegt, of een kakverhaal ertussenin (in feite niks zegt). Ga er wel vanuit dat je die vraag krijgt.
Ik zou bellen ja. Al ben ik bang dat je niet bent uitgenodigd.quote:Op maandag 19 november 2012 11:31 schreef J0ycie88 het volgende:
Is het stom om te bellen wanneer er niet is gereageerd op je sollicitatiebrief? Vandaag zouden de gesprekken zijn en vorige week stond de vacature pas in de krant. En toen heb ik gelijk gereageerd. Maar geen enkele reactie terug.
Klinkt als het standaard afscheepsmoesje, al hoop ik natuurlijk dat het niet zo is voor je.quote:Op maandag 19 november 2012 11:38 schreef J0ycie88 het volgende:
Nou ik heb gewoon maar gebeld en ze zou het nakijken en me dan iets laten weten.
Volgens mij ligt het vaak simpelweg aan het ontvangen van veel sollicitaties dat men niet altijd iets laten weten over de uitkomst. Maar zelfs dan vind ik het ook beter als er wel een bericht wordt gestuurd, desnoods slechts een algemene afwijzing.quote:Op maandag 19 november 2012 13:37 schreef J0ycie88 het volgende:
Naja de mail is dus blijkbaar wel door gestuurd naar de juiste persoon maar meer kon ze mij ook niet vertellen. Ik denk dus dat het gewoon niets is geworden. Maar ik vind het dan nog wel altijd netjes dat ze dan toch de moeite nemen om een mail terug te sturen.
Maar dat gebeurt schijnbaar niet meer tegenwoordig.
Misschien heb je het wel gelezen, maar dit was bij mij het geval (even verzonnen data hoor, haha)quote:Op maandag 19 november 2012 13:37 schreef J0ycie88 het volgende:
Naja de mail is dus blijkbaar wel door gestuurd naar de juiste persoon maar meer kon ze mij ook niet vertellen. Ik denk dus dat het gewoon niets is geworden. Maar ik vind het dan nog wel altijd netjes dat ze dan toch de moeite nemen om een mail terug te sturen.
Maar dat gebeurt schijnbaar niet meer tegenwoordig.
Rabo Roosendaal is niks geworden, ze zochten iemand dichterbij...quote:Op maandag 19 november 2012 11:26 schreef charmed_angel het volgende:
Ok solliciteren met mijn hollandse meisjesnaam helpt echt! Doe het nu een maand en ik heb nog nooit zoveel reacties teruggehad
Ik word nu voorgesteld aan de Rabobank in Roosendaal en Zoetermeer
Wel tijdelijke functies beiden, maar dat vind ik niet erg. Zolang ik maar weer lekker aan het werk ben!
Ook een mail teruggehad van het uitzendburo voor een functie bij de ABN. Ze gaan mijn van de week terugbellen
Je kan sowieso reiskosten bij je belastingopgave aftrekken als je geen vergoeding van je werkgever krijgt.quote:Op maandag 19 november 2012 17:42 schreef Leonos het volgende:
Heb dus een baan aangeboden gekregen in Amsterdam, maar woon in Rotterdam.
Kost me elke dag 25 euro retour, reiskosten zijn zeker niet verplicht te vergoeden?
Gaat me veel te veel kosten anders
Doen de meesten idd, alleen soms zetten ze er een limiet op. Bij een sollicitatie kreeg ik te horen dat ze max. 30 km zouden vergoeden.quote:Op maandag 19 november 2012 17:51 schreef littledrummergirl het volgende:
mijn werkgever vergoed een bedrag per km
oh dat moet ik nog even na gaan vragen bij de mijnequote:Op maandag 19 november 2012 17:57 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Doen de meesten idd, alleen soms zetten ze er een limiet op. Bij een sollicitatie kreeg ik te horen dat ze max. 30 km zouden vergoeden.
Doe dat, maar meestal staat zoiets ook in je contract vastgelegd en vertellen ze je het ook nog. Maar even navragen kan nooit kwaad.quote:Op maandag 19 november 2012 18:00 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
oh dat moet ik nog even na gaan vragen bij de mijne.. 30 km enkele reis
Dat niet alleen, ze kunnen ook de meest belachelijke eisen stellen aan ervaring en vaardigheden. Tussen zoveel sollicitanten zit altijd wel die duizendpoot die eraan voldoet.quote:Op maandag 19 november 2012 18:15 schreef Spezza19 het volgende:
Helaas is het echt een werkgeversmarkt. Kunnen je echt helemaal uitknijpen en dan toch iemand vinden die zo gek is om het te doen....
Ik ben toch vrij duizendpoot-achtig, maar erg veel succes heb ik nietquote:Op maandag 19 november 2012 23:55 schreef Balisto het volgende:
[..]
Dat niet alleen, ze kunnen ook de meest belachelijke eisen stellen aan ervaring en vaardigheden. Tussen zoveel sollicitanten zit altijd wel die duizendpoot die eraan voldoet.
En wederom geen nieuwe vacatures vandaag. Alleen maar dingen waar ik ooit al op heb gesolliciteerd en niet voor ben aangenomen, maar die vreemd genoeg toch weer online staan.
Ik weet echt even niet waar ik het nu moet zoeken hoor. Zelfs stomme klusjes via uitzendbureaus zijn niet meer te vinden. Weet iemand nog iets in Noord-Nederland (liefst in de stad Groningen) waar een bijna-dertiger met HBO-niveau maar zonder veel specifieke ervaring snel aan de slag kan?
Wat heb je voor HBO diploma dan? Of bedoel je dat je gewoon HBO werk en denkniveau hebquote:Op maandag 19 november 2012 23:55 schreef Balisto het volgende:
[..]
Dat niet alleen, ze kunnen ook de meest belachelijke eisen stellen aan ervaring en vaardigheden. Tussen zoveel sollicitanten zit altijd wel die duizendpoot die eraan voldoet.
En wederom geen nieuwe vacatures vandaag. Alleen maar dingen waar ik ooit al op heb gesolliciteerd en niet voor ben aangenomen, maar die vreemd genoeg toch weer online staan.
Ik weet echt even niet waar ik het nu moet zoeken hoor. Zelfs stomme klusjes via uitzendbureaus zijn niet meer te vinden. Weet iemand nog iets in Noord-Nederland (liefst in de stad Groningen) waar een bijna-dertiger met HBO-niveau maar zonder veel specifieke ervaring snel aan de slag kan?
Ik heb een telefoonnummer gevonden en gister gebeld. De dame die ik sprak leek het absurd te vinden dat ik dacht dat zo'n klus wel in twee weken geklaard zou zijn. Er schijnen veel reacties binnengekomen te zijn. Goed, weet ik dat ook weer.quote:Op vrijdag 16 november 2012 20:32 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Ik vind 2 weken aan de lange kant. Het is niet onmogelijk maar wel rijkelijk lang. Stond er niets over een sluitingsdatum? En is er geen tel.nummer van het bedrijf te googlen?
Klantenservice DUOquote:Op maandag 19 november 2012 23:55 schreef Balisto het volgende:
[..]
oh, ok. Ik heb geen flauw benul. WW aangevraagd en een brief gekregen van het UWV, dus ik dacht, dáár moet ik me straks wekelijks melden.quote:Op dinsdag 20 november 2012 10:44 schreef automatic_ het volgende:
Volgens mij doen ze per kantoor andere dingen ofzo.
Ik zat in Breda, terwijl Bergen op Zoom ook een kantoor had (en daar woon ik naast). Als je in de WW zit hoef je toch niet naar het kantoor, maar naar het CWI. Als je gekeurd moet worden, dan moet je naar het kantoor zelf.
Die eerste zo zou goed bij me passen...quote:
Wat let je?quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:51 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Die eerste zo zou goed bij me passen...
Tilburg en Groningen.... ;-)quote:
quote:
Dat dus. Het lijkt verdomme wel of de banen die ik zoek aan de andere kant van het land liggen.quote:
Groningen is hartstikke tof!quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:55 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
[..]
Dat dus. Het lijkt verdomme wel of de banen die ik zoek aan de andere kant van het land liggen.
Kan wel wezen maar elke dag 3 uur in de trein of in de auto is niet aan mij besteed.quote:
Als je zo vast zit aan een locatie vind je natuurlijk nooit werk.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:08 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Kan wel wezen maar elke dag 3 uur in de trein of in de auto is niet aan mij besteed.
En voor mij liggen de banen dan weer meer aan jouw kant van het land.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:55 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
[..]
Dat dus. Het lijkt verdomme wel of de banen die ik zoek aan de andere kant van het land liggen.
Zeker, maar als werkzoekende heb je het hier lastiger dan in veel andere regio's.quote:
Vertel mij watquote:Op dinsdag 20 november 2012 15:12 schreef Balisto het volgende:
[..]
Zeker, maar als werkzoekende heb je het hier lastiger dan in veel andere regio's.
ik heb dat ook ook. Alleen zit ik ook nog zonder auto enzo... Dus dan zit je nog beperkter.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:08 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Kan wel wezen maar elke dag 3 uur in de trein of in de auto is niet aan mij besteed.
same here. En startersfuncties zijn er al helemaal niet. Ik zie mezelf ook niet in een callcenter zitten om maar werk te hebben.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:55 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
[..]
Een callcenter zou ik echt zelf nooit willen doen. Je moet er denk ik tegen kunnen, en alhoewel ik het leuk vind om met mensen te werken en contact te hebben, vind ik dit een stap te ver zeg maar.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:16 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ik heb dat ook ook. Alleen zit ik ook nog zonder auto enzo... Dus dan zit je nog beperkter.
[..]
same here. En startersfuncties zijn er al helemaal niet. Ik zie mezelf ook niet in een callcenter zitten om maar werk te hebben.
Dat heb ik ook. Ik heb een auto nodig om een baan te vinden (vaak een vereiste, sowieso OV vaak geen optie), maar ik heb een baan nodig om een auto te kunnen betalenquote:Op dinsdag 20 november 2012 15:16 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ik heb dat ook ook. Alleen zit ik ook nog zonder auto enzo... Dus dan zit je nog beperkter.
Volgens sommige mensen is het juist ontzettend goed voor je persoonlijke ontwikkeling, maar ik twijfel eraan. Mensen in mijn omgeving die het langer dan een paar maanden in een callcenter hebben uitgehouden zijn de meest botte eikels die ik ken.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:24 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Een callcenter zou ik echt zelf nooit willen doen. Je moet er denk ik tegen kunnen, en alhoewel ik het leuk vind om met mensen te werken en contact te hebben, vind ik dit een stap te ver zeg maar.
Plus dat ik dan ook niet aan mijn eigen ontwikkeling werk als ik dat werk doe.
Naast het feit dat het volkomen onrealistisch is om dagelijks zoveel tijd kwijt te zijn aan woon-werkverkeer.quote:Auto heb ik wel, motor ook. Maar geen enkel bedrijf zal me zoveel kilometervergoeding gaan betalen denk ik
Precies dat. En een rijbewijs in mijn geval.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:35 schreef fh101 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook. Ik heb een auto nodig om een baan te vinden (vaak een vereiste, sowieso OV vaak geen optie), maar ik heb een baan nodig om een auto te kunnen betalen
Helemaal gelijk idd. Kan wel goed zijn voor je ontwikkeling maar ik zou er gek worden denk ik.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:36 schreef Balisto het volgende:
[..]
Volgens sommige mensen is het juist ontzettend goed voor je persoonlijke ontwikkeling, maar ik twijfel eraan. Mensen in mijn omgeving die het langer dan een paar maanden in een callcenter hebben uitgehouden zijn de meest botte eikels die ik ken.
[..]
Naast het feit dat het volkomen onrealistisch is om dagelijks zoveel tijd kwijt te zijn aan woon-werkverkeer.
Ik ben zelf volledig afhankelijk van fiets en openbaar vervoer. Voor veel banen wordt 'eigen vervoer' vereist (een fiets is dat toch ook?) en ook al kun je ergens makkelijk met het openbaar vervoer komen, wat ook niet altijd haalbaar is, wordt vaak verwacht dat je een auto hebt.
Ik zal als ik jou was, wat uitgebreider zoeken. Ik zoek altijd binnen een straal van 30 km. Veel meer vacaturesquote:
Doe ik ook, alleen max 50. km. Heb ik wel veel meer kans dat ik wat vind.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:49 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik zal als ik jou was, wat uitgebreider zoeken. Ik zoek altijd binnen een straal van 30 km. Veel meer vacaturesIk weet dat iedereen dichtbij huis wilt werken, maar soms kan het niet anders
En dit zijn betaalde advertenties
ik heb dat eind 2005 en begin 2006 gedaan. Mensen lid maken van de Lottoquote:Op dinsdag 20 november 2012 15:24 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Een callcenter zou ik echt zelf nooit willen doen. Je moet er denk ik tegen kunnen, en alhoewel ik het leuk vind om met mensen te werken en contact te hebben, vind ik dit een stap te ver zeg maar.
Plus dat ik dan ook niet aan mijn eigen ontwikkeling werk als ik dat werk doe.
Auto heb ik wel, motor ook. Maar geen enkel bedrijf zal me zoveel kilometervergoeding gaan betalen denk ik
Zoals gezegd, ik ben afhankelijk van fiets en openbaar vervoer, dus veel verder is nauwelijks haalbaar. En die paar vacatures in Assen of Hoogezand die erbij komen als ik mijn zoekgebied iets vergroot maken het verschil ook niet.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:49 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik zal als ik jou was, wat uitgebreider zoeken. Ik zoek altijd binnen een straal van 30 km. Veel meer vacaturesIk weet dat iedereen dichtbij huis wilt werken, maar soms kan het niet anders
Ken het, al krijg ik zo nu en dan wel een mail dat men wat voor me heeft. Heb nu zelfs de eerste die me via mijn LinkedIn heeft benaderd.quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:34 schreef J0ycie88 het volgende:
Weer een afwijzing.. in 2 maanden tijd nog nergens uitgenodigd voor een gesprek. Begin nu wel echt te balen..
ze hebben snel iemand nodig??quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:27 schreef Claudia_x het volgende:
Vraag aan jullie: wat zou het kunnen betekenen als een vacature de 15e online gaat, de reactietermijn de 22e afloopt en de gesprekken al op de 27e, 28e en 29e plaatsvinden? Ik ben een beetje bang dat ze eigenlijk al een kandidaat op het oog hebben, maar ik hoop dat ze gewoon snel iemand nodig hebben.
Ik kan niet met 'moeilijke' kinderen omgaan met allerlei leerstoornissen e.d.quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:30 schreef Kekaa het volgende:
[..]
ze hebben snel iemand nodig??
En voor Balisto (zag net een vacature ervan) is studie/huiswerkbegeleiding niet iets?
Wie zegt dat ze (allemaal) leerstoornissen hebben? Misschien is het voor de meeste juist dat stukje begeleiding wat ze motivatie geeft.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:45 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik kan niet met 'moeilijke' kinderen omgaan met allerlei leerstoornissen e.d.
Ik ben trouwens ook bang dat ik te weinig parate kennis heb van de meeste schoolvakken, het is immers al zo lang geleden dat ik mijn diploma heb gehaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |