abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119019954
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

De OP vind je hier.

Veel succes iedereen met het vinden van een baan. ^O^

*Mensen die zich geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We hoeven dat gepoch er niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht erop kunnen eigen topics geopend worden.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 9 november 2012 @ 16:05:42 #2
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_119020059
Die berekening lijkt me ook wel handig inderdaad :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 9 november 2012 @ 16:06:01 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119020073
charmed_angel:
https://www.werk.nl/werk_(...)zoeken/werkverkenner

:)
En balisto misschien kun je de interessetest doen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator vrijdag 9 november 2012 @ 16:10:51 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119020210
hihi:

quote:
De kans op werk in deze functie is beperkt. Vergroot het gebied waarin u werk zoekt. Kijk ook naar andere functies die bij uw kwaliteiten passen. En doe een test op werk.nl. Ga daarvoor naar "Informatie en tips" boven aan deze pagina en kies voor "Scholing en beroep". Daar leert u uw kwaliteiten nog beter kennen. Ook goed om te doen: lees de tips voor werk zoeken en solliciteren op werk.nl. Klik op "Informatie en tips" boven aan deze pagina.
als gebied had ik heel nederland ingevuld
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119020380
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 november 2012 16:10 schreef Bosbeetle het volgende:
hihi:

[..]

Beter dan Onbekend ;(
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  Moderator vrijdag 9 november 2012 @ 16:16:20 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119020401
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 16:15 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Beter dan Onbekend ;(
ohja dat krijg ik als ik een provincie invul :D geweldige site dat werk.nl...
pi_119020448
werk.nl levert mij totaal geen relevante vacatures op.. Ik heb nu gewoon groepen tabbladen/favorieten met alle vacaturespagina's van instellingen/bedrijven waar ik verwacht dat ze mij met mijn ervaring wel willen hebben..
dag
pi_119020451
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 november 2012 16:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ohja dat krijg ik als ik een provincie invul :D geweldige site dat werk.nl...
Ik weiger het ook te gebruiken. Staat toch alleen maar broddel op.
pi_119020517
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 november 2012 16:10 schreef Bosbeetle het volgende:
hihi:

[..]

_O-
pi_119020532
Of 'voorkeurvacatures' Waarbij de voorkeur wordt gegeven aan iemand met een beperking waar het bedrijf dan geld voor krijgt voor de begeleiding. En zodra dat potje leeg is wordt zoiemand weer op straat gezet..
dag
  Moderator vrijdag 9 november 2012 @ 16:22:25 #11
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119020637
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 16:17 schreef Peter het volgende:
werk.nl levert mij totaal geen relevante vacatures op.. Ik heb nu gewoon groepen tabbladen/favorieten met alle vacaturespagina's van instellingen/bedrijven waar ik verwacht dat ze mij met mijn ervaring wel willen hebben..
De UU levert een functie waar je vacature sites met rss feeds kunt scannen dat werkt wel prettig :)
pi_119020664
Ik zweer voor vacatures bij indeed.nl
die hebben echt enorm veel.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Moderator vrijdag 9 november 2012 @ 16:24:17 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119020705
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 november 2012 16:23 schreef Mirjam het volgende:
Ik zweer voor vacatures bij indeed.nl
die hebben echt enorm veel.
ohja daar kom ik ook vaak terecht.. ik moet bekennen dat ik het eigenlijk alleen maar bij academictransfer houd.
pi_119020761
Overheid heeft gelukkig meerdere site's waar alles van gemeenten, waterschappen, provincies, scholen en ministeries wordt geplaatst, dat is al een verademing.
dag
pi_119020893
quote:
Wat verschrikkelijk onhandig dat je de precieze naam van de functie moet invoeren. Zo wordt er onderscheid gemaakt tussen "administratief medewerker data-invoer", "administratief assistent", "datatypist", "data-entry typist" + nog tientallen andere functies. Erg onhandig zoeken. 8)7
quote:
En balisto misschien kun je de interessetest doen?
Ik zal er eens naar kijken.
  vrijdag 9 november 2012 @ 16:33:38 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119021014
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 16:30 schreef Balisto het volgende:

[..]

Wat verschrikkelijk onhandig dat je de precieze naam van de functie moet invoeren. Zo wordt er onderscheid gemaakt tussen "administratief medewerker data-invoer", "administratief assistent", "datatypist", "data-entry typist" + nog tientallen andere functies. Erg onhandig zoeken. 8)7
Je hebt zelf weinig aan dat tooltje, maar 't UWV gebruikt het om te bepalen hoevaak je moet solliciteren ;)
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator vrijdag 9 november 2012 @ 16:34:28 #17
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119021044
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 16:33 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je hebt zelf weinig aan dat tooltje, maar 't UWV gebruikt het om te bepalen hoevaak je moet solliciteren ;)
gelukkig want ik heb nooit een echte sollicitatie plicht gehad :D
  vrijdag 9 november 2012 @ 16:35:20 #18
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_119021074
Allemachtig, het regent weer afwijzingen vandaag. Wordt bij wijze van spreken platgebeld- en gemaild 8)7
pi_119021120
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 november 2012 16:35 schreef MissionPhailed het volgende:
Allemachtig, het regent weer afwijzingen vandaag. Wordt bij wijze van spreken platgebeld- en gemaild 8)7
Je hoort tenminste wel iets! ;)
pi_119022950

Als datatypist is de kans op werk het grootst in Zeeland? En in Friesland zijn er meer mogelijkheden dan in Noord- en Zuid-Holland en Utrecht? Ik geloof er niks van. 8)7
  vrijdag 9 november 2012 @ 20:54:01 #21
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_119031903
Heeft iemand nog tips voor een fulltime baan als je alleen havo en hbo-p hebt?

Ben nu vooral bezig met het soliciteren bij inbound callcentres
pi_119037789
Winkels geprobeerd?
pi_119045763
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 17:15 schreef Balisto het volgende:
[ afbeelding ]

Als datatypist is de kans op werk het grootst in Zeeland? En in Friesland zijn er meer mogelijkheden dan in Noord- en Zuid-Holland en Utrecht? Ik geloof er niks van. 8)7
Misschien dat er in N en Z Holland en Utrecht meer concurrentie is van andere data typistes. Oftewel, in Zeeland en Friesland heb je meer kans dat jij wordt uitgekozen.
pi_119053267
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:53 schreef StephanL het volgende:
Ik had maandag een gesprek voor de opleiding tot verzorgende, een combinatie werken en leren. Ze waren al erg enthousiast en vertelden dat ik voor aankomende maandag wat zal horen. Bellen ze dinsdag al dat ze mij graag willen en dat ik aangenomen ben als ik door de taal en rekentoets door kom *O*

Ik heb blijkbaar indruk gemaakt bij de vrouwen :+

Ik heb wel al gemerkt dat ik alle regeltjes wat betreft taal, even door moet nemen, is toch nog lastiger dan het lijkt :P
Oh lekker hoor! Hopelijk haal je de toets en kan je lekker aan de slag ;) Moest je trouwens lang zoeken voor een BBL plek?

Soms denk ik ook weleens van ik ga de zorg in en laat me daarin omscholen. Omdat ze toch wel meer mannen zoeken, en je hebt toch enigszins baangarantie na een BBL periode te hebben doorgelopen ;) Tenminste dat lees en hoor ik wel vaker de laatste tijd.

Maar zoals ik al eerder zei. Het lijkt me ook wel moeilijk om dat werk te doen. Je hebt toch ook te maken met onregelmatige werktijden, en het is ook best zwaar werk. :{

Door wat heb je eigenlijk doen beslissen dat je de zorg in wil?
  zaterdag 10 november 2012 @ 14:37:11 #25
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_119053323
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 22:33 schreef das_phantom het volgende:
Winkels geprobeerd?
Weet dat veel winkels in Rotterdam geen personeel meer aannemen maar zal het proberen
pi_119053510
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 14:34 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Oh lekker hoor! Hopelijk haal je de toets en kan je lekker aan de slag ;) Moest je trouwens lang zoeken voor een BBL plek?

Soms denk ik ook weleens van ik ga de zorg in en laat me daarin omscholen. Omdat ze toch wel meer mannen zoeken, en je hebt toch enigszins baangarantie na een BBL periode te hebben doorgelopen ;) Tenminste dat lees en hoor ik wel vaker de laatste tijd.

Maar zoals ik al eerder zei. Het lijkt me ook wel moeilijk om dat werk te doen. Je hebt toch ook te maken met onregelmatige werktijden, en het is ook best zwaar werk. :{

Door wat heb je eigenlijk doen beslissen dat je de zorg in wil?
Nee heb niet lang moeten zoeken, dit was de eerste sollicitatie en meteen raak.

Om de baangarantie was het mij ook min of meer te doen en daarnaast zijn er niet veel sectoren waarin je in kan stromen als je de 18 gepasseerd ben. Dat ik als man daar binnenkom zie ik vooralsnog als een voordeel :P

Onregelmatige tijden is voor mij geen probleem. Lekker juist, vroeg beginnen. Ja zwaar werk is het zeker. Lichamelijk kan ik het wel aan, psychisch verwacht ik ook weinig problemen, maar dat is iets wat ik moet bekijken.

Mijn keuze voor de zorg is eigenlijk dat er over een jaar of wat veel mensen nodig zijn om de vergrijzing op te vangen. Ze verwachten een schaarste van verzorgend personeel, dus de vraag blijft, gaat een beetje samen met de baangarantie en daarnaast vind ik het gewoon leuk om met mensen om te gaan en doe ik het echt omdat ik het wil om de mensen te helpen een goed laatste periode te beleven.

Maar nu is het in de zorg ook niet alles hoor, als ik zo de verhalen op tv hoor, maar er gaat gelukkig ook nog een hoop goed. :P
pi_119054245
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 14:45 schreef StephanL het volgende:

[..]

Nee heb niet lang moeten zoeken, dit was de eerste sollicitatie en meteen raak.

Om de baangarantie was het mij ook min of meer te doen en daarnaast zijn er niet veel sectoren waarin je in kan stromen als je de 18 gepasseerd ben. Dat ik als man daar binnenkom zie ik vooralsnog als een voordeel :P

Onregelmatige tijden is voor mij geen probleem. Lekker juist, vroeg beginnen. Ja zwaar werk is het zeker. Lichamelijk kan ik het wel aan, psychisch verwacht ik ook weinig problemen, maar dat is iets wat ik moet bekijken.

Mijn keuze voor de zorg is eigenlijk dat er over een jaar of wat veel mensen nodig zijn om de vergrijzing op te vangen. Ze verwachten een schaarste van verzorgend personeel, dus de vraag blijft, gaat een beetje samen met de baangarantie en daarnaast vind ik het gewoon leuk om met mensen om te gaan en doe ik het echt omdat ik het wil om de mensen te helpen een goed laatste periode te beleven.

Maar nu is het in de zorg ook niet alles hoor, als ik zo de verhalen op tv hoor, maar er gaat gelukkig ook nog een hoop goed. :P
Zo dan dat is helemaal goed! ^O^

Ik herken het wel een beetje wat je typt. Ik ben ook al de 18 gepasseerd en zeker in deze tijd is het al heel lastig om ergens in te stromen. Daarbij wil ik ook iets gaan doen waar je toch nog (veel) baangarantie heb.

Qua werktijden zou het inderdaad wel even wennen zijn, maar het is misschien ook wel lekker in plaats van elke dag van 8:30 tot 17:00 werken. Alleen de feestdagen zijn wel jammer omdat je die ook moet werken ;(

Zelf vind ik het ook altijd leuk om oudere mensen te helpen als ze dat willen. Dan vragen ze bijvoorbeeld wat in de winkel en dan doe ik het ook gewoon :) Ik heb eigenlijk altijd al iets gehad met oudere mensen. Ik help ze graag, maak er graag een praatje mee en ga zo maar door. En mij lijkt het ook gewoon heel leuk om die mensen toch nog een hele leuke tijd te geven voordat ze echt vertrekken ;(

En wat jij aangaf als reden is voor mij ook wel van toepassing. Door de schaarste van personeel hebben ze dus nog voldoende plek om mensen op te leiden. Dus alles bij elkaar opgeteld heb ik toch zoiets van, zou ik het ook niet gewoon doen. Het lijkt me namelijk oprecht echt leuk werk om te doen :Y En als ik al lees dat jij bij je eerste sollicitatie al eigenlijk kan beginnen. Dan lijkt het mij dat ze inderdaad snel mensen nodig hebben ;)
pi_119054999
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 15:12 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Zo dan dat is helemaal goed! ^O^

Ik herken het wel een beetje wat je typt. Ik ben ook al de 18 gepasseerd en zeker in deze tijd is het al heel lastig om ergens in te stromen. Daarbij wil ik ook iets gaan doen waar je toch nog (veel) baangarantie heb.

Qua werktijden zou het inderdaad wel even wennen zijn, maar het is misschien ook wel lekker in plaats van elke dag van 8:30 tot 17:00 werken. Alleen de feestdagen zijn wel jammer omdat je die ook moet werken ;(

Zelf vind ik het ook altijd leuk om oudere mensen te helpen als ze dat willen. Dan vragen ze bijvoorbeeld wat in de winkel en dan doe ik het ook gewoon :) Ik heb eigenlijk altijd al iets gehad met oudere mensen. Ik help ze graag, maak er graag een praatje mee en ga zo maar door. En mij lijkt het ook gewoon heel leuk om die mensen toch nog een hele leuke tijd te geven voordat ze echt vertrekken ;(

En wat jij aangaf als reden is voor mij ook wel van toepassing. Door de schaarste van personeel hebben ze dus nog voldoende plek om mensen op te leiden. Dus alles bij elkaar opgeteld heb ik toch zoiets van, zou ik het ook niet gewoon doen. Het lijkt me namelijk oprecht echt leuk werk om te doen :Y En als ik al lees dat jij bij je eerste sollicitatie al eigenlijk kan beginnen. Dan lijkt het mij dat ze inderdaad snel mensen nodig hebben ;)
Ik moet ook zeggen dat ik het nooit gedacht had van mij zelf. Zeker niet 10 jaar geleden, maar de tijden veranderen, je word ook ouder.

In het begin had ik er moeite mee om toch die beslissing te maken. Maar ach, waarom niet? wat heb je te verliezen. Toen heb ik alle schaamte opzij gezet en eerst naar een informatieavond gegaan van het huis en de organisatie en toen snel een sollicitatiebrief geschreven en goed voorbereid op de vragen.

Ik heb ook een keer een dagje meegelopen met mijn moeder, die werkt ook in een verpleegtehuis, dat vonden de dames wel leuk. Ze vroegen mij uiteraard af of ik ook de "vieze"dingen had gezien. Ja dat heb ik gezien en deed mij weinig. Poepen en plassen doen we allemaal ;)

Ja feestdagen werken kan je inderdaad als een nadelig beschouwen, maar heb er weinig moeite mee. Laat mij maar lekker werken de feestdagen.
pi_119055185
Let er wel op dat niet overal in de zorg banen in overvloed zijn. Ik woon in een behoorlijk Christelijk gebied en hier hebben ze eigenlijk vrij weinig vacatures in de zorg, terwijl het hier wel vergrijst is. Hier is het zo dat je de juiste mensen moet kennen om in een zorginstelling te kunnen werken, en als je niet christelijk bent kom je er moeilijk binnen. Op het nieuws hoor je dat zorginstellingen moeite hebben om hun vacatures gevuld te krijgen, hier is dat dus niet zo.

Niet om je af te schrikken, maar wel iets om rekening mee te houden. Ik weet niet waar je woont, maar ik kan me voorstellen dat dit op meer plekken speelt.
pi_119055444
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 15:49 schreef fh101 het volgende:
Let er wel op dat niet overal in de zorg banen in overvloed zijn. Ik woon in een behoorlijk Christelijk gebied en hier hebben ze eigenlijk vrij weinig vacatures in de zorg, terwijl het hier wel vergrijst is. Hier is het zo dat je de juiste mensen moet kennen om in een zorginstelling te kunnen werken, en als je niet christelijk bent kom je er moeilijk binnen. Op het nieuws hoor je dat zorginstellingen moeite hebben om hun vacatures gevuld te krijgen, hier is dat dus niet zo.

Niet om je af te schrikken, maar wel iets om rekening mee te houden. Ik weet niet waar je woont, maar ik kan me voorstellen dat dit op meer plekken speelt.
Aan mij hebben ze juist niks gevraagd qua geloof ofzo, terwijl ik ook wel in een redelijk christelijke dorp zit. Verschilt misschien ook per huis en per regio.

Het is wel iets om rekening mee te houden ja. Heb daar wel vragen over voorbereid als ze die eventueel zouden stellen :P
pi_119114961
Goedemorgen!

Ik zit nu weer eens op de vacaturesites te kijken, en het valt me weer op dat er óf heel weinig banen opstaan die relevant zijn, of dat ze overspoeld worden door W&S-bureaus waar je niet mee samen wilt werken. Waar halen jullie de vacatures vandaan of reageer je overal maar op, ookals je denkt/weet dat het toch niets is?
Mijn richting is overigens strategisch/marketing in voorkeur retail.
  maandag 12 november 2012 @ 09:56:08 #32
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_119115836
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 15:49 schreef fh101 het volgende:

En vergeet niet dat die instellingen tegenwoordig draaien op uitzendkrachten en stagiaires
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_119121977
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 09:18 schreef Zocalo het volgende:
Goedemorgen!

Ik zit nu weer eens op de vacaturesites te kijken, en het valt me weer op dat er óf heel weinig banen opstaan die relevant zijn, of dat ze overspoeld worden door W&S-bureaus waar je niet mee samen wilt werken. Waar halen jullie de vacatures vandaan of reageer je overal maar op, ookals je denkt/weet dat het toch niets is?
Mijn richting is overigens strategisch/marketing in voorkeur retail.
Als er een realistische kans is om aangenomen te worden reageer ik. De rest is tijdverspilling.
pi_119122287
ik ga vandaag n dagje meedraaien op mn evt toekomstige nieuwe baan *O* ben ontzettend zenuwachtig terwijl ik weet dat ik t eigenlijk gewoon goed kan...

hangt zoveel vanaf.... -O- verder alleen maar bergen afwijzingen binnen gekregen nl
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 12 november 2012 @ 13:24:16 #35
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_119122355
Succes!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 12 november 2012 @ 13:26:01 #36
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119122420
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 13:21 schreef littledrummergirl het volgende:
ik ga vandaag n dagje meedraaien op mn evt toekomstige nieuwe baan *O* ben ontzettend zenuwachtig terwijl ik weet dat ik t eigenlijk gewoon goed kan...

hangt zoveel vanaf.... -O- verder alleen maar bergen afwijzingen binnen gekregen nl
Zorg dat je er goed uit ziet! dan heb je de mannen alvast binnen :).
Een gedicht over Maanvis
  maandag 12 november 2012 @ 13:30:01 #37
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_119122556
Ik heb woensdag weer een gesprek en kreeg nog een mail vanuit Jeugdzorg. Even afwachten dus :)
pi_119126909
Zo, vanochtend een zeer boeiend, leuk gesprek gehad van 1 uur 45 min. Even afwachtten of ik door mag naar de 2e ronde.
Kom net terug van een gesprek met een W & S bureau, wilde ze nog een kans geven maar ben er helemaal klaar mee. Jongen was vooraf zeer positief maar eenmaal in gesprek blijken ze toch niets relevants voor me te hebben. Database opvulling, nooit meer!
pi_119127509
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 15:25 schreef From het volgende:
Zo, vanochtend een zeer boeiend, leuk gesprek gehad van 1 uur 45 min. Even afwachtten of ik door mag naar de 2e ronde.
Kom net terug van een gesprek met een W & S bureau, wilde ze nog een kans geven maar ben er helemaal klaar mee. Jongen was vooraf zeer positief maar eenmaal in gesprek blijken ze toch niets relevants voor me te hebben. Database opvulling, nooit meer!
Succes met dat tweede gesprek! Valt me op dat de meeste uitzendbureau's echt klotestreken leveren. eb dat zelf ook gehad bij een paar die vertelde me terug te bellen.
pi_119127569
Als ik afgelopen donderdag ergens op gesolliciteerd heb waar bij staat dat de sollicitatie ronde loopt tot 1 december, is het dan een goed plan om vandaag te bellen?
  maandag 12 november 2012 @ 16:29:57 #41
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_119129302
Na de zondvloed van afwijzingen nu nog één concrete sollicitatieprocedure, en da's bij het zinkende schip PostNL. Hopelijk vergeten ze mijn sollicitatie ditmaal niet, maar verwacht op één of andere manier nog een 'verrassing' gepresenteerd te krijgen :+
pi_119129965
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 15:42 schreef TwyLight het volgende:
Als ik afgelopen donderdag ergens op gesolliciteerd heb waar bij staat dat de sollicitatie ronde loopt tot 1 december, is het dan een goed plan om vandaag te bellen?
Bellen voor wat?
pi_119130008
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 16:47 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Bellen voor wat?
Geen idee :@ ik wil die baan gewoon graag hebben
pi_119130068
quote:
Probleem is dat het vantevoren zo moeilijk is in te schatten of ze echt iets voor je hebben of dat ze je voor Jan met de korte achternaam laten komen.
pi_119130118
quote:
10s.gif Op maandag 12 november 2012 16:48 schreef TwyLight het volgende:

[..]

Geen idee :@ ik wil die baan gewoon graag hebben
Bedenk wat goeie vragen over de functie die je kunt stellen en dan gewoon bellen. Bellen als je eigenlijk niks te vragen hebt wordt vaak niet erg op prijs gesteld.
  maandag 12 november 2012 @ 16:51:42 #46
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119130153
quote:
Die 'database opvulling' telt wel mee als een sollicitatie bij je sollicitatieplicht. Dus in weze helpt ie mee met je recht op WW :).
Een gedicht over Maanvis
pi_119137394
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 13:26 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Zorg dat je er goed uit ziet! dan heb je de mannen alvast binnen :).
werk in nogal n vrouwensector :') hoewel ik in mijn toekomstige eventuele team wel drie mannen heb *O*

maar ik zag er desalniettemin stunning uit natuurlijk :7
pi_119137455
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 13:30 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb woensdag weer een gesprek en kreeg nog een mail vanuit Jeugdzorg. Even afwachten dus :)
*O* gaat bij jou ook hard ineens!
pi_119138105
Hmm, net gesprek gehad voor consultant. Wilt ie dat ik eerst een jaar op de helpdesk ga zitten voordat ik doorstroom. Lastig, moet toch werk hebben ;(
  dinsdag 13 november 2012 @ 00:56:45 #50
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_119152746
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 20:01 schreef Leonos het volgende:
Hmm, net gesprek gehad voor consultant. Wilt ie dat ik eerst een jaar op de helpdesk ga zitten voordat ik doorstroom. Lastig, moet toch werk hebben ;(
Gewoon down. Jaartje is zo om hoor.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_119152979
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 15:42 schreef StephanL het volgende:

[..]

Ik moet ook zeggen dat ik het nooit gedacht had van mij zelf. Zeker niet 10 jaar geleden, maar de tijden veranderen, je word ook ouder.

In het begin had ik er moeite mee om toch die beslissing te maken. Maar ach, waarom niet? wat heb je te verliezen. Toen heb ik alle schaamte opzij gezet en eerst naar een informatieavond gegaan van het huis en de organisatie en toen snel een sollicitatiebrief geschreven en goed voorbereid op de vragen.

Ik heb ook een keer een dagje meegelopen met mijn moeder, die werkt ook in een verpleegtehuis, dat vonden de dames wel leuk. Ze vroegen mij uiteraard af of ik ook de "vieze"dingen had gezien. Ja dat heb ik gezien en deed mij weinig. Poepen en plassen doen we allemaal ;)

Ja feestdagen werken kan je inderdaad als een nadelig beschouwen, maar heb er weinig moeite mee. Laat mij maar lekker werken de feestdagen.
Ik zou het zelf ook jaren geleden nooit hebben gedaan, maar het lijkt me oprecht echt wel leuk werk. Ik ben zelf ook bezig om wellicht 1 dag vrijwilligerswerk te doen. Om toch te kijken of ik het misschien echt leuk vind. Nogmaals het lijkt me ook echt wel leuk om te doen.

Nou ik zou er in het begin best moeilijk mee hebben als je andermans poep en plas moet zien van dichtbij. Maar het is denk ik een kwestie van wennen, want het is eigenlijk gewoon doodnormaal ja.

Bedoelde meer met de feestdagen dat ik het wel jammer zou vinden als je met kerst en oud en nieuw moet werken. Alle andere feestdagen boeien me echt niet. Maar ja het hoort het er helaas wel bij natuurlijk.
pi_119154702
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 16:51 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Die 'database opvulling' telt wel mee als een sollicitatie bij je sollicitatieplicht. Dus in weze helpt ie mee met je recht op WW :).
Ik heb gewoon nog een vaste baan :)
pi_119155494
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 20:01 schreef Leonos het volgende:
je kan een dealtje aanbieden, dat je het n half jaar wilt doen oid :) is nog het proberen waard
  dinsdag 13 november 2012 @ 09:46:15 #54
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119155514
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 november 2012 09:44 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

je kan een dealtje aanbieden, dat je het n half jaar wilt doen oid :) is nog het proberen waard
Of helpdesk + het volgen van een interessante cursus.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_119155529
Een jaar op de helpdesk? :D
Wat voor consultant moet je daar van worden?
pi_119157553
Alles om mensen maar het callcenter in te krijgen 8)7
  dinsdag 13 november 2012 @ 11:11:05 #57
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119157612
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:09 schreef Balisto het volgende:
Alles om mensen maar het callcenter in te krijgen 8)7
Goed voor je social skills, het helpt iedereen om dat even te doen :).
Een gedicht over Maanvis
pi_119159116
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:11 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Goed voor je social skills, het helpt iedereen om dat even te doen :).
Sommige mensen die ik ken die bij een callcenter hebben gewerkt zijn er niet aardiger op geworden.

Ik ben trouwens meerdere keren niet aangenomen voor tijdelijke administratieve functies omdat het de bedoeling was dat je na het einde van het project in het callcenter terecht zou komen. En daar vindt men mij niet geschikt voor. En ik heb gemerkt dat uitzendbureaus niet blij zijn met / minder moeite doen voor mensen die ze niet in een callcenter kunnen plaatsen.
  dinsdag 13 november 2012 @ 12:19:58 #59
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119159800
waarom ben jij niet geschikt voor het callcenter?
Een gedicht over Maanvis
pi_119160238
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:19 schreef Maanvis het volgende:
waarom ben jij niet geschikt voor het callcenter?
Een soort telefoonangst en twijfel of ik de targets wel zou halen.
  dinsdag 13 november 2012 @ 12:36:52 #61
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119160354
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:32 schreef Balisto het volgende:

[..]

Een soort telefoonangst en twijfel of ik de targets wel zou halen.
telefoonangst is te verhelpen door veel te telefoneren. het is over het algemeen een erg slecht teken voor een werkgever als je telefoonangst hebt, ik ben hierdoor (mede) ooit ontslagen. omdat ik het daarna gewoon ben gaan doen en zlef ook wat volwassener ben geworden ben ik nu van m'n telefoonangst af. als jij gaat werken daaraan heb je ook meer kans op een leuke baan, en je voelt jezelf beter :)
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 13 november 2012 @ 12:44:24 #62
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_119160598
Héhé, eindelijk een micro-succesje in mijn zoektocht naar werk; kan waarschijnlijk volgende week beginnen met een (tijdelijke) werkbetrekking bij PostNL. Op contract 4 uur per week maar in de praktijk eerder tussen 10 en 25.
pi_119160717
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:36 schreef Maanvis het volgende:

[..]

telefoonangst is te verhelpen door veel te telefoneren. het is over het algemeen een erg slecht teken voor een werkgever als je telefoonangst hebt, ik ben hierdoor (mede) ooit ontslagen. omdat ik het daarna gewoon ben gaan doen en zlef ook wat volwassener ben geworden ben ik nu van m'n telefoonangst af. als jij gaat werken daaraan heb je ook meer kans op een leuke baan, en je voelt jezelf beter :)
Het "gewoon doen" is natuurlijk nogal lastig als je juist vanwege die telefoonangst toch niet wordt aangenomen. Dan werk ik liever aan andere vaardigheden die mijn kans op een leuke baan vergroten.
pi_119160777
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:48 schreef Balisto het volgende:

[..]

Het "gewoon doen" is natuurlijk nogal lastig als je juist vanwege die telefoonangst toch niet wordt aangenomen. Dan werk ik liever aan andere vaardigheden die mijn kans op een leuke baan vergroten.
Ga dan actief op zoek naar iets waar je ervaring op kunt doen? Bijvoorbeeld vrijwilligerswerk. Richt je dan op telefoneren of andere vaardigheden. Zo blijf je niet stil staan terwijl je naar werk zoekt.
dag
pi_119160787
quote:
3s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:44 schreef MissionPhailed het volgende:
Héhé, eindelijk een micro-succesje in mijn zoektocht naar werk; kan waarschijnlijk volgende week beginnen met een (tijdelijke) werkbetrekking bij PostNL. Op contract 4 uur per week maar in de praktijk eerder tussen 10 en 25.
Dit keer zijn ze je dus niet vergeten. Goed wel.
pi_119161300
quote:

[..]

Bel dagelijks een vriend/vriendin/familielid op?
  dinsdag 13 november 2012 @ 13:11:00 #67
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119161412
quote:

[..]

er zijn genoeg bedrijven waar je ondanks je telefoonangst wel aangenomen wordt. ook in groningen.
Een gedicht over Maanvis
pi_119161526
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:07 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Bel dagelijks een vriend/vriendin/familielid op?
Bekenden opbellen is geen probleem. Onbekenden dingen aansmeren wel. En klantenservice, waarbij de klant verwacht dat je alle kennis paraat hebt ook. Ik kan het niet goed verklaren, maar telefonisch sla ik in zo'n situatie ontzettend dicht en krijg ik blackouts, wat ik absoluut niet heb bij gewone "face to face" communicatie.
pi_119161670
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:11 schreef Maanvis het volgende:

[..]

er zijn genoeg bedrijven waar je ondanks je telefoonangst wel aangenomen wordt. ook in groningen.
Klopt, maar niet bij callcenters. Ik heb in het verleden wel allerlei rollenspellen gedaan (weerstandsgesprekken e.d.) en ben daar meteen door de mand gevallen. Alles draait om targets en men doorziet wel dat ze die met mij niet gaan halen.
pi_119161702
Ik heb in een callcenter gewerkt met telefoonangst. Gewoon niet vertellen, daar gaan zitten, je hebt een koptelefoon op, hoort een piep en begint je tekst te vertellen. Het is totaal niet te vergelijken met echt bellen, eerder met skype.

Ik ben nu blij dat ik het heb gedaan, zelfs in de winkel moet ik altijd bereikbaar zijn en regelmatig bellen. En dat is nog maar simpel werk, laat staan als ik straks met mijn studie klaar ben.

Niet kunnen bellen is echt funest.
  dinsdag 13 november 2012 @ 13:20:06 #71
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119161715
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:18 schreef Balisto het volgende:

[..]

Klopt, maar niet bij callcenters. Ik heb in het verleden wel allerlei rollenspellen gedaan (weerstandsgesprekken e.d.) en ben daar meteen door de mand gevallen. Alles draait om targets en men doorziet wel dat ze die met mij niet gaan halen.
Oke, nouja, waar ben je echt goed in? Waar ben jij de beste in?
Een gedicht over Maanvis
pi_119161907
Ik heb niet echt veel angst bij het bellen, maar bij mij is het meer dat ik te snel praat. Mensen verstaan me wel maar toch gaat het net iets te snel qua tempo. Ik hou ook niet van bellen en heb liever dat het gesprek zo snel mogelijk weer voorbij is. O-)

Zelf heb ik ook eens gesolliciteerd naar een callcenter functie, maar ik werd niet aangenomen omdat ik niet commercieel genoeg was :') Dus zo makkelijk is het ook weer niet om dat werk te kunnen doen. Zou het best voor 2 dagen kunnen doen want het is meestal wel relax qua werktijden. :P
pi_119162005
Balisto wat wil je nou, werken of thuiszitten ? Als je door middel van het werk van je telefoon angst af kan komen lijkt het me een dubbeslag
pi_119162155
Ik was ook nooit happig op bellen, maar kreeg een belfunctie in de schoot geworpen als vakantiewerk bij het UWV waar ik al een andere, tijdelijke functie had. Dat was uiteindelijk een goede oefening.
pi_119162222
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:19 schreef Myraela het volgende:
Ik heb in een callcenter gewerkt met telefoonangst. Gewoon niet vertellen, daar gaan zitten, je hebt een koptelefoon op, hoort een piep en begint je tekst te vertellen. Het is totaal niet te vergelijken met echt bellen, eerder met skype.
Haalde je je targets toen wel?

Ik val meteen door de mand tijdens het eerste gesprek. Ik denk ook niet dat ze zeggen: "Die jongen heeft een enorme telefoonangst en gaat zijn targets niet halen, maar laten we hem maar aannemen om hem een kans te geven van die angst af te komen."
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Oke, nouja, waar ben je echt goed in? Waar ben jij de beste in?
Ik kan veel dingen wel goed, maar heb niet het idee dat ik ergens de beste in ben.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:26 schreef Vault-Boy het volgende:
Zelf heb ik ook eens gesolliciteerd naar een callcenter functie, maar ik werd niet aangenomen omdat ik niet commercieel genoeg was :')
Tja, dat heb ik ook vaak te horen gekregen. Ik heb ooit gesolliciteerd op het afnemen van telefonische enquêtes voor een telecombedrijf. Niks commercieels aan zou je denken, gewoon de antwoorden invoeren en klaar. Maar er werd ook verwacht dat je aan upselling deed (andere, duurdere abonnementen 'adviseren') en daar ging het dus mis.

[ Bericht 1% gewijzigd door Balisto op 13-11-2012 13:50:19 ]
pi_119162424
Daarbij heb je inbound en outbound bellen bij een callcenter, ook een verschil.
pi_119162542
quote:
Ik heb niet echt veel angst bij het bellen, maar bij mij is het meer dat ik te snel praat. Mensen verstaan me wel maar toch gaat het net iets te snel qua tempo. Ik hou ook niet van bellen en heb liever dat het gesprek zo snel mogelijk weer voorbij is. O-)

Zelf heb ik ook eens gesolliciteerd naar een callcenter functie, maar ik werd niet aangenomen omdat ik niet commercieel genoeg was :') Dus zo makkelijk is het ook weer niet om dat werk te kunnen doen. Zou het best voor 2 dagen kunnen doen want het is meestal wel relax qua werktijden. :P
Geloof mij. Om bij een callcenter te bellen is echt het keiharde verkopen en is moeilijker dan je denkt. Je vergist jezelf er in hoe groot je salesdrive moet zijn om het vol te kunnen houden. Als je niet commercieel genoeg bent dan ben je daar na 2 weken alweer vertrokken en daar zitten ze daar ook niet op te wachten.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  dinsdag 13 november 2012 @ 13:48:15 #78
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119162543
quote:
Ben ook weleens afgewezen omdat ik niet commercieel genoeg ben :') Maar dat baseerden ze op het feit dat ze mij tijdens het gesprek schoffeerden en ik mezelf als reactie daarop niet probeerde te verkopen maar gewoon weggegaan ben. :')
pi_119162551
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:48 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ben ook weleens afgewezen omdat ik niet commercieel genoeg ben :') Maar dat baseerden ze op het feit dat ze mij tijdens het gesprek schoffeerden en ik mezelf als reactie daarop niet probeerde te verkopen maar gewoon weggegaan ben. :')
Zie hierboven.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_119162554
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:48 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Noujaaaaa :')
  dinsdag 13 november 2012 @ 13:49:05 #81
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119162575
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:37 schreef Balisto het volgende:
Ik kan veel dingen wel goed, maar heb niet het idee dat ik ergens de beste in ben.
Waar ben jij dan goed in? De meeste mensen zijn niet ergens "de beste" in. Dat kan ook niet :P
  dinsdag 13 november 2012 @ 13:49:53 #82
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119162600
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:48 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Noujaaaaa :')
Ja. Echt :') Helemaal als je mij IRL zou kennen :') :') :') Ik verkoop mijn oude oma nog.
pi_119162746
quote:
19s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:48 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Geloof mij. Om bij een callcenter te bellen is echt het keiharde verkopen en is moeilijker dan je denkt. Je vergist jezelf er in hoe groot je salesdrive moet zijn om het vol te kunnen houden. Als je niet commercieel genoeg bent dan ben je daar na 2 weken alweer vertrokken en daar zitten ze daar ook niet op te wachten.
Klopt ja en dat ben ik niet nee. Daar ben ik gewoon eerlijk in. ;) Daarom solliciteer ik er ook niet meer op.
  dinsdag 13 november 2012 @ 15:20:20 #84
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_119165599
ik heb van mijn 16e tot mijn 18e als vakkenvuller gewerkt, moet ik dit op mijn CV zetten? ben nu 20 en vind het zelf nogal knullig staan maar weet niet hoe een werkgever hier naar kijkt
  dinsdag 13 november 2012 @ 15:30:07 #85
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119166004
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:20 schreef StraatSoldaat het volgende:
ik heb van mijn 16e tot mijn 18e als vakkenvuller gewerkt, moet ik dit op mijn CV zetten? ben nu 20 en vind het zelf nogal knullig staan maar weet niet hoe een werkgever hier naar kijkt
Geen probleem om het op je CV te zetten, wat ik zelf dan altijd doe is er gewoon 1 regel aan wijden als het niet relevant is voor de functie waarop je solliciteert.
Een gedicht over Maanvis
pi_119166923
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:49 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Waar ben jij dan goed in? De meeste mensen zijn niet ergens "de beste" in. Dat kan ook niet :P
Zelfstandig werken, samenwerken (meestal), nauwkeurig werken. Dat soort dingen. Ik heb misschien het probleem dat ik me nergens echt in onderscheid ten opzichte van al die andere werkzoekenden.
  dinsdag 13 november 2012 @ 15:52:24 #87
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119167021
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:50 schreef Balisto het volgende:

[..]

Zelfstandig werken, samenwerken (meestal), nauwkeurig werken. Dat soort dingen. ...
En waar uit zich dat in? Heb je voorbeelden van "dat soort dingen" uit projecten of het dagelijks leven waar dat uit blijkt? Als je dit soort pluspunten goed kunt verwoorden en kunt illustreren aan de hand van voorbeelden komt dat goed over bij de bedrijven.

Dát is jezelf verkopen.
pi_119167032
Ik heb een kleine vraag! Bij mijn vorige werkgever heb ik een getuigschrift mee gekregen, wat kan ik daar mee doen. Meteen meesturen met een sollicitatiebrief of wacht tot je uitgenodigd word voor een eerste gesprek en dan meenemen zodat je die kunt overhandigen. Misschien een domme vraag, maar het is voor mij de eerste keer dat ik een getuigschrift heb gehad.

Verder eindelijk een vacature die aansluit op mijn opleiding en werkervaring! Ben helemaal enthousiast, maar misschien dat mijn brief daardoor te enthousiast (en misschien opdringerig) wordt.

(en ik maar me opeens weer druk over spellingsfouten!)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  dinsdag 13 november 2012 @ 15:53:53 #89
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_119167087
Een getuigschrift heeft weinig waarde, aangezien een werkgever verplicht is deze aan je mee te geven als je daar om vraagt.
pi_119167120
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:53 schreef Hi_flyer het volgende:
Een getuigschrift heeft weinig waarde, aangezien een werkgever verplicht is deze aan je mee te geven als je daar om vraagt.
Maar er staan wel persoonlijke dingen in over hoe ze over mijn werkzaamheden dachten..
  dinsdag 13 november 2012 @ 15:56:08 #91
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_119167182
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:54 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Maar er staan wel persoonlijke dingen in over hoe ze over mijn werkzaamheden dachten..
Als het erg lovend is, kan het natuurlijk geen kwaad om die in een portfolio te stoppen. Meesturen met een sollicitatiebrief lijkt me persoonlijk wat overdreven. Maargoed, ik kom uit een nerdomgeving... :P
pi_119167336
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:56 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Als het erg lovend is, kan het natuurlijk geen kwaad om die in een portfolio te stoppen. Meesturen met een sollicitatiebrief lijkt me persoonlijk wat overdreven. Maargoed, ik kom uit een nerdomgeving... :P
Naja dat is precies het gevoel wat ik er ook bij krijg als ik hem mee stuur.. Maar goed ik weet ook dat ik veel concurrentie heb in mijn werkgebied dus dat kan misschien wel weer net even dat beetje extra zijn waarom ze mij wel zouden uitnodigen voor een gesprek.
pi_119167690
Ik zou zo'n getuigschrift denk ik pas noemen tijdens een sollicitatiegesprek als er gevraagd wordt naar mijn vorige baan. Dat je zegt dat ze er zo tevreden over je waren dat je een getuigschrift meekreeg, zoiets.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 13 november 2012 @ 16:31:43 #94
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119168670
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:54 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

neuh, in de meeste getuigscrhiften staat gewoon dat je er hebt gewerkt ;)
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 13 november 2012 @ 16:34:49 #95
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119168814
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 16:31 schreef Maanvis het volgende:

[..]

neuh, in de meeste getuigscrhiften staat gewoon dat je er hebt gewerkt ;)
In de getuigschriften die ik heb gehad stond wat ik deed, hoe ik functioneerde en waar ik in uitblonk. Stuur ze trouwens nooit mee.
pi_119168969
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:37 schreef Balisto het volgende:
Haalde je je targets toen wel?

Ik val meteen door de mand tijdens het eerste gesprek. Ik denk ook niet dat ze zeggen: "Die jongen heeft een enorme telefoonangst en gaat zijn targets niet halen, maar laten we hem maar aannemen om hem een kans te geven van die angst af te komen."
Soms wel, soms niet. Ze zijn overigens ook failliet gegaan daar, dus dat was niet een van de beste callcenters. :') Maar ik denk wel dat het feit dat het op mijn CV staat sommige bedrijven wel laat denken dat ik enorm commercieel ben.

Al vonden ze het bij de IKEA het juist even eng, omdat callcenter mensen niet verkopen of op de manier omgaan met mensen als waar zij voor staan.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 13 november 2012 @ 17:03:30 #97
Brabo Bastard
pi_119169969
Vandaag bij Tempo Team professionals geweest. Leuk gesprek, en ze hebben een hele leuke functie voor me die qua CV en ontwikkeling erg goed bij me past. Nadeel is de locatie, het is in Sittard :') (en zelf kom ik uit Tilburg). Stiekem ben ik best nieuwsgierig, maar ben bang dat de reistijd van dik een uur of langer me gaat opbreken...
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_119171300
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:52 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

En waar uit zich dat in? Heb je voorbeelden van "dat soort dingen" uit projecten of het dagelijks leven waar dat uit blijkt? Als je dit soort pluspunten goed kunt verwoorden en kunt illustreren aan de hand van voorbeelden komt dat goed over bij de bedrijven.

Dát is jezelf verkopen.
Dingen die in voorgaande banen goed gingen zou ik er dan bij halen. Echt onderscheidend kun je dat eigenlijk niet noemen omdat ik ook maar simpel data aan het inkloppen was, net als de rest.
pi_119171884
De zorg moet je echt liggen heb ik zelf ervaren. Staar je niet blind op gunstige arbeidsmarkt of leertrajecten, dat is mij ook overkomen. Het willen helpen van anderen is niet genoeg, sta er bij stil dat een groot deel fysieke zorg is waarbij niet iedere oudere een fijne client is.
pi_119183469
Gebruiken jullie LinkedIn?
Ik heb nu ongeveer 250 'vriendjes' maar hoe maak ik mij echt duidelijk zichtbaar? Ook dat bijvoorbeeld recruiters op mijn profiel terecht komen. Lastig allemaal ;(
pi_119183518
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 18:00 schreef das_phantom het volgende:
De zorg moet je echt liggen heb ik zelf ervaren. Staar je niet blind op gunstige arbeidsmarkt of leertrajecten, dat is mij ook overkomen. Het willen helpen van anderen is niet genoeg, sta er bij stil dat een groot deel fysieke zorg is waarbij niet iedere oudere een fijne client is.
Sowieso raar om iets te gaan doen omdat je dan meer kansen in de arbeidsmarkt hebt.
Je kan beter doen waar je echt achter staat en nog even verder zoekt dan dat je iets doet wat eigenlijk niet de bedoeling is.

Lijkt mij dan :P
  dinsdag 13 november 2012 @ 22:26:14 #102
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_119183656
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:23 schreef Leonos het volgende:

[..]

Sowieso raar om iets te gaan doen omdat je dan meer kansen in de arbeidsmarkt hebt.
Je kan beter doen waar je echt achter staat en nog even verder zoekt dan dat je iets doet wat eigenlijk niet de bedoeling is.

Lijkt mij dan :P
En als in hetgeen waar je achter staat geen zak te vinden is, wat dan?
-weg-
pi_119184707
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:26 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Moet je geduld hebben? :P
Naja, je hebt wel gelijk, in de tussentijd moet je toch je eten binnen halen.
  dinsdag 13 november 2012 @ 23:02:40 #104
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119185475
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 17:03 schreef El_Thijs het volgende:
Vandaag bij Tempo Team professionals geweest. Leuk gesprek, en ze hebben een hele leuke functie voor me die qua CV en ontwikkeling erg goed bij me past. Nadeel is de locatie, het is in Sittard :') (en zelf kom ik uit Tilburg). Stiekem ben ik best nieuwsgierig, maar ben bang dat de reistijd van dik een uur of langer me gaat opbreken...
In eindhoven op de keizersgracht toch? aardige mensen daar :). TIP: Ze nemen standaard een competentietest af, als je daar niet altijd 'heel erg mee eens' en 'heel erg mee oneens' kiest en de gulden middenweg kiest dan kom je over als een dweeb.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 13 november 2012 @ 23:12:38 #105
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119185867
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:26 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

voor jezelf beginnen!
en als je dat niet kunt?
beter zoeken!
en als je dat niet lukt?
ga naar 'start', U ontvangt géén 20000 gulden.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 13 november 2012 @ 23:14:59 #106
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_119185957
Heb zo hekel aan werkgevers die helemaal niks van zich laten horen. Als ik de tijd neem om een brief te typen dan kunnen ze ook wel even laten weten dat ik ben afgewezen desnoods geautomatiseerd
  dinsdag 13 november 2012 @ 23:23:16 #107
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119186287
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:14 schreef StraatSoldaat het volgende:
Heb zo hekel aan werkgevers die helemaal niks van zich laten horen. Als ik de tijd neem om een brief te typen dan kunnen ze ook wel even laten weten dat ik ben afgewezen desnoods geautomatiseerd
heb je wel een retouradres meegegeven?
Een gedicht over Maanvis
pi_119189407
Fok! helpt werklozen uit de brand!

Moderator / Redactie FP woensdag 14 november 2012 @ 01:35:45 #109
Brabo Bastard
pi_119189445
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

In eindhoven op de keizersgracht toch? aardige mensen daar :). TIP: Ze nemen standaard een competentietest af, als je daar niet altijd 'heel erg mee eens' en 'heel erg mee oneens' kiest en de gulden middenweg kiest dan kom je over als een dweeb.
Too late to change it now :P

Had ook een goed gesprek, en ik heb de competentietest ingevuld zoals het me goeddunkte. Ik ga me niet uitgeven als iets wat ik niet ben ;)
"Omae wa mou shindeiru."
  woensdag 14 november 2012 @ 09:23:52 #110
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_119191611
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:46 schreef Leonos het volgende:

[..]

Moet je geduld hebben? :P
Naja, je hebt wel gelijk, in de tussentijd moet je toch je eten binnen halen.
Je post kwam een beetje over dat je altijd op zoek moet gaan naar je passie etc. etc. Voor veel mensen is geld verdienen met hun passie nou eenmaal niet weggelegd, denk aan muzikanten etc. Dan denk ik dat het beter is om iets te doen waar je behoorlijk wat baanzekeheid in hebt.
-weg-
  Moderator / Redactie FP woensdag 14 november 2012 @ 14:02:56 #111
Brabo Bastard
pi_119199745
Ik ben voorgesteld bij het bedrijf in Sittard. Fingers crossed, ben benieuwd wat het gaat worden!
"Omae wa mou shindeiru."
  woensdag 14 november 2012 @ 16:02:52 #112
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_119203552
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

heb je wel een retouradres meegegeven?
Gaat allemaal via de e-mail tegenwoordig.

Heeft inschrijven bij een uitzendbureau trouwens zin? Met die vacatures die ik vind word het niks
  woensdag 14 november 2012 @ 16:03:35 #113
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119203581
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:02 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Gaat allemaal via de e-mail tegenwoordig.

Heeft inschrijven bij een uitzendbureau trouwens zin? Met die vacatures die ik vind word het niks
Heb je WW of bijstand? Dan ja :).
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 14 november 2012 @ 16:04:58 #114
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_119203640
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Heb je WW of bijstand? Dan ja :).
Nee, ben met mijn opleiding gestopt en kan pas weer in februari of september weer beginnen dus zoek iets om in de tussentijd te doen. Misschien moet ik maar bijstand aanvragen mocht ik niks vinden
  woensdag 14 november 2012 @ 16:07:24 #115
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119203735
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:04 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Nee, ben met mijn opleiding gestopt en kan pas weer in februari of september weer beginnen dus zoek iets om in de tussentijd te doen. Misschien moet ik maar bijstand aanvragen mocht ik niks vinden
Woon je nog bij je ouders? Dan heb je geen recht op bijstand. Woon je op jezelf? Dan kun je wel bijstand aanvragen, maar dat betekent wel dat je tewerkgesteld wordt in de groenvoorziening of de bejaardenwasserette.
Een gedicht over Maanvis
pi_119204272
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:21 schreef Leonos het volgende:
Gebruiken jullie LinkedIn?
Ik heb nu ongeveer 250 'vriendjes' maar hoe maak ik mij echt duidelijk zichtbaar? Ook dat bijvoorbeeld recruiters op mijn profiel terecht komen. Lastig allemaal ;(
Gewoon al die opties aanvinken dat je open staat voor sollicitaties. Ook heb ik in het begin staan: currently seeking for a job. Verder af en toe wat posten (updates etc) wil ook helpen!
pi_119204631
Ok gaat redelijk hier.

- Probeer al 2 weken de recruiter van Sandd te pakken te krijgen. 2 Keer voice ingesproken nu.

- Misschien een tijdelijke baan bij Rabo voor 4 maanden. Ik heb er 14 jaar gewerkt, dus ik heb er een goed gevoel bij.

- Volgende week intake bij een uitzendbureau, die waarschijnlijk werk voor mij hebben.

Bovenste gesolliciteerd met mijn getrouwde naam. (Spaans)
En de onderste 2 met mijn meisjes naam (Hollands)

Dus ben benieuwd :P
pi_119207168
Waarom met verschillende namen?
pi_119207246
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 17:55 schreef Myraela het volgende:
Waarom met verschillende namen?
omdat ik heb gemerkt dat als ik mij Nederlandse naam gebruik, WEL een reactie krijg :')

Triest maar waar :{
pi_119207767
ik geloof dat ik een nieuwe baan heb O+ *O* :D

morgen even bij mn huidige baan bespreken hoe lang ik nog nodig ben, en daarna overstappen naar mn nieuwe baan
  Manager PR/Moderator woensdag 14 november 2012 @ 20:57:40 #121
269689 crew  Viv
pi_119214743
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2012 09:23 schreef Domme_Gans het volgende:
Voor veel mensen is geld verdienen met hun passie nou eenmaal niet weggelegd, denk aan muzikanten etc. Dan denk ik dat het beter is om iets te doen waar je behoorlijk wat baanzekeheid in hebt.
Dit. Ik heb liever baanzekerheid dan jarenlang het onzekere leven van iemand die van z'n hobby z'n beroep probeert te maken. Daarom ook geneeskunde gestudeerd in plaats van iets in de creatieve hoek. :Y)
  woensdag 14 november 2012 @ 21:41:09 #122
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119217145
quote:
99s.gif Op woensdag 14 november 2012 18:14 schreef littledrummergirl het volgende:
ik geloof dat ik een nieuwe baan heb O+ *O* :D

morgen even bij mn huidige baan bespreken hoe lang ik nog nodig ben, en daarna overstappen naar mn nieuwe baan
GEFE LI CI TEERD! Ik zei toch dat je uiterlijk ging helpen :D
Een gedicht over Maanvis
pi_119217299
Oh zeker bij vrouwen is dat vaak het geval. Als je er lekker uit ziet en goede tetten, dan ben je wel verzekerd van een baan :P
  woensdag 14 november 2012 @ 21:49:24 #124
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_119217621
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

GEFE LI CI TEERD! Ik zei toch dat je uiterlijk ging helpen :D
Ik weet dat je het niet zo meent en je je kennelijk geroepen voelt met baan hier iedereen moed in te praten maar dit is echt wel een kutopmerking. Ik kende ook zo iemand. Ja joh, jij hebt je uiterlijk mee.
Net alsof je alleen maar een baan krijgt vanwege je uiterlijk he. Net alsof je zelf geen moeite hebt gedaan, geen persoonlijkheid hebt, niks.

Gefeliciteerd, LDG. Veel succes.
Neem tenminste aan dat je niet met je benen wijd bent gaan liggen of je borsten op de tafel hebt gelegd.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 14 november 2012 @ 21:52:57 #125
42366 Staal
pi_119217849
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:43 schreef Vault-Boy het volgende:
Oh zeker bij vrouwen is dat vaak het geval. Als je er lekker uit ziet en goede tetten, dan ben je wel verzekerd van een baan :P
Oh zonder tetten ook hoor. Ik ben nooit verder gekomen dan een b-cup. Zelfs met de jaren val ik nog wel onder de categorie "mooie vrouw".

Zit ook niet zonder werk. Nu helemaal al niet meer vanwege netwerken.
Maar er zijn geen vacatures die bij mijn CV passen. Dat is even wat pech.

Maar OT. Netwerken is heel belangrijk in ieder geval.
Un certain jeune homme
  woensdag 14 november 2012 @ 21:53:32 #126
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119217881
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:49 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik weet dat je het niet zo meent en je je kennelijk geroepen voelt met baan hier iedereen moed in te praten maar dit is echt wel een kutopmerking. Ik kende ook zo iemand. Ja joh, jij hebt je uiterlijk mee.
Net alsof je alleen maar een baan krijgt vanwege je uiterlijk he. Net alsof je zelf geen moeite hebt gedaan, geen persoonlijkheid hebt, niks.

Neem tenminste aan dat je niet met je benen wijd bent gaan liggen of je borsten op de tafel hebt gelegd.
Euh heb je m'n eerdere post voor haar wel gelezen? Da's wel een kutopmerking van jouw kant, mijn opmerking zien als kutopmerking terwijl je niet de moeite hebt genomen om even te lezen wat ik tegen haar zei een paar dagen geleden ;).
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 14 november 2012 @ 21:57:07 #127
42366 Staal
pi_119218131
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Euh heb je m'n eerdere post voor haar wel gelezen? Da's wel een kutopmerking van jouw kant, mijn opmerking zien als kutopmerking terwijl je niet de moeite hebt genomen om even te lezen wat ik tegen haar zei een paar dagen geleden ;).
Maan, ik vind je een dotje, maar ik ga niet van dagen teruglezen want moet morgen echt heel vroeg op. Ik lees zo'n opmerking en die werd ook nog eens even bevestigd door ene Vault Boy. Een vrouw met tetten die komt er wel. Hij heeft die post van jou dan ook blijkbaar gemist.

Als je post een andere lading heeft. Excuus.
Un certain jeune homme
pi_119218226
Ik bedoelde het ook niet serieus hoor. :o Daarom had ik die smiley ernaast gedaan. ;(
  woensdag 14 november 2012 @ 21:59:36 #129
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119218312
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:57 schreef Staal het volgende:

[..]

Maan, ik vind je een dotje, maar ik ga niet van dagen teruglezen want moet morgen echt heel vroeg op. Ik lees zo'n opmerking en die werd ook nog eens even bevestigd door ene Vault Boy. Een vrouw met tetten die komt er wel. Hij heeft die post van jou dan ook blijkbaar gemist.

Als je post een andere lading heeft. Excuus.
Ik zei tegen haar dat ze iig moest zorgen dat ze er goed uit zag, dat heeft ze gedaan, en nu heeft ze de baan. Een beetje fris voor de dag komen kan zoveel schelen!
Dus als je die baan écht wilt, ga vantevoren even naar de kapper en trek je beste pakkie aan.
In mijn werkgebied werken vrijwel geen vrouwen, maar als ik iemand op gesprek krijg die echt moeite aan haar uiterlijk heeft gedaan dan ben ik eerder geneigd om haar aan te nemen, ook al zijn er andere meiden iets geschikter maar zien ze er suf uit.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 14 november 2012 @ 22:11:11 #130
42366 Staal
pi_119219038
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik zei tegen haar dat ze iig moest zorgen dat ze er goed uit zag, dat heeft ze gedaan, en nu heeft ze de baan. Een beetje fris voor de dag komen kan zoveel schelen!
Dus als je die baan écht wilt, ga vantevoren even naar de kapper en trek je beste pakkie aan.
In mijn werkgebied werken vrijwel geen vrouwen, maar als ik iemand op gesprek krijg die echt moeite aan haar uiterlijk heeft gedaan dan ben ik eerder geneigd om haar aan te nemen, ook al zijn er andere meiden iets geschikter maar zien ze er suf uit.
Persoonlijkheid is het belangrijkste. En het moet passen.

Ik weet nog dat ik bij GE wat daarna Sabic werd ging solliciteren voor een mindere baan. Administratie op een afdeling. had me in mantelpak gehezen en tiptop op hakjes dat terrein op. Ik werd het niet. (Dat werd zo bleek naderhand een soort Barbie van Oh oh, Cherso.)

Enfin, die kledingmisser ging me de tweede keer niet gebeuren. Dus ik trok op de sollicitatie op een hogere functie gewoon spijkerbroek aan, kistjes en ik zat daar nogal verkeerd gekleed en met een enorme kater aan die lange tafel. Shit, daar had ik dus wel aan moeten hebben wat ik op het eerdere gesprek droeg.

Werd er gewoon uitgepikt en heb er zo'n 6 jaar gedetacheerd gezeten met promotie. Mannenwereld.
Un certain jeune homme
pi_119219099
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dit geld ook voor mannen mag ik aannemen de verzorging van iemands uiterlijk zegt over het algemeen ook iets over de persoon.
pi_119219481
quote:

[..]

nee hoor, ben netjes op gesprek geweest met mn benen bij elkaar ;)

en thnx :)
  woensdag 14 november 2012 @ 22:20:40 #133
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119219581
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:11 schreef Staal het volgende:

[..]

Klopt, maar bij vrouwen is het vaak zo dat ze als ze tiptop in orde zijn ze ook een verzekerde persoonlijkheid uitstralen.
Dan is het zo van *) kijk eens naar mijn tetjes en mijn vlotte kapsel *). En dat soort vrouwen vind ik leuk. ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_119219655
als we het dan toch over kleding hebben :) ik ben in n nette spijkerbroek, shirtje en colbertje gegaan, en op een paar afgetrapte all stars :@. In mijn sector is een pak oid helemaal niet gebruikelijk, dus dit was meer dan genoeg :)
  Moderator woensdag 14 november 2012 @ 22:27:19 #135
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119220001
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:11 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik weet nog dat ik bij GE wat daarna Sabic werd ging solliciteren voor een mindere baan. Administratie op een afdeling. had me in mantelpak gehezen en tiptop op hakjes dat terrein op. Ik werd het niet. (Dat werd zo bleek naderhand een soort Barbie van Oh oh, Cherso.)

Enfin, die kledingmisser ging me de tweede keer niet gebeuren. Dus ik trok op de sollicitatie op een hogere functie gewoon spijkerbroek aan, kistjes en ik zat daar nogal verkeerd gekleed en met een enorme kater aan die lange tafel. Shit, daar had ik dus wel aan moeten hebben wat ik op het eerdere gesprek droeg.

Werd er gewoon uitgepikt en heb er zo'n 6 jaar gedetacheerd gezeten met promotie. Mannenwereld.
hehe klinkt een beetje als bij mijn zus ze vroegen wat denk je dat de functie inhoud... heeft ze iets opgehangen wat helemaal niet klopte achteraf.. toen vroegen ze .. en lijkt je dat wat? Toen heeft ze gezegd nee helemaal niks :D

ze heeft de baan gekregen, die idd niet leek op wat ze omschreven had :D
  woensdag 14 november 2012 @ 22:29:43 #136
42366 Staal
pi_119220114
quote:
99s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:21 schreef littledrummergirl het volgende:
als we het dan toch over kleding hebben :) ik ben in n nette spijkerbroek, shirtje en colbertje gegaan, en op een paar afgetrapte all stars :@. In mijn sector is een pak oid helemaal niet gebruikelijk, dus dit was meer dan genoeg :)
Voila. Jij hebt gedaan. :).

Kapper is ook niet nodig tenzij je kort haar hebt of het verft. Verder is het belangrijk dat men zoveel mogelijk de sfeer van een bedrijf probeert te proeven via Internet. Bij heel grote bedrijven zoals mijn eerder genoemde ervaring kun je missers maken worden afgewezen en uiteindelijk toch worden aangenomen. Het kan allemaal. Feit is momenteel gewoon dat de vacatures en zeker in bepaalde takken er simpelweg nu niet zijn. Dat is klote voor veel mensen momenteel.

Spannend! Veel succes in ieder geval.
Un certain jeune homme
  woensdag 14 november 2012 @ 22:32:11 #137
42366 Staal
pi_119220229
quote:
2s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:27 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

hehe klinkt een beetje als bij mijn zus ze vroegen wat denk je dat de functie inhoud... heeft ze iets opgehangen wat helemaal niet klopte achteraf.. toen vroegen ze .. en lijkt je dat wat? Toen heeft ze gezegd nee helemaal niks :D

ze heeft de baan gekregen, die idd niet leek op wat ze omschreven had :D
Dat is nog veel toffer eigenlijk. Leuk om te lezen.

En nu ga ik snurken anders heb ik morgen geen bestaan op mijn werk.
Un certain jeune homme
  Moderator woensdag 14 november 2012 @ 22:35:15 #138
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119220368
quote:
6s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:32 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat is nog veel toffer eigenlijk. Leuk om te lezen.

En nu ga ik snurken anders heb ik morgen geen bestaan op mijn werk.
:W snurkze
pi_119224705
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Klopt, maar bij vrouwen is het vaak zo dat ze als ze tiptop in orde zijn ze ook een verzekerde persoonlijkheid uitstralen.
Dan is het zo van *) kijk eens naar mijn tetjes en mijn vlotte kapsel *). En dat soort vrouwen vind ik leuk. ;).

Ik vind jou ook leuk Maan!
pi_119226326
quote:

[..]

Nou als de kwalificaties verder gelijk zijn en de competenties ook wordt echt wel naar dat soort dingen gekeken, ieder detail gaat dan uitmaken. Ik heb serieus meegemaakt dat een intercedent die me ergens heeft voorgesteld het boven tafel had gekregen dat ze een jonge vrouw boven mij als man hadden gekozen en dat dat meespeelde in de keuze. De intercedente vermoedde heel duidelijk dat dat de doorslaggevende factor was.

Het was een leuke baan met een goed salaris en lekker dicht bij huis en lekker onder kantoortijd. Het enige nadeel was dat het tijdelijk werk was. Zo'n kans ga ik niet snel meer krijgen.

Het zou toch niet moeilijk moeten zijn om te begrijpen dat dit even pijn doet, en het zou naief zijn om te denken dat dit nooit gebeurt. Niet dat ik bij de pakken neer ben gaan zitten, 2 weken na dat incident vond ik een andere leuke baan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Daboman op 15-11-2012 01:45:00 ]
pi_119231749
Verdomme, geef me werk! :P
  donderdag 15 november 2012 @ 10:54:05 #142
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119231828
quote:
7s.gif Op donderdag 15 november 2012 00:13 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik vind jou ook leuk Maan!
O+
Een gedicht over Maanvis
pi_119232205
Willen jullie allemaal duimen voor mij?

Heb net een sollicitatie verstuurd naar aanleiding van een vacature die precies past bij mijn opleiding en werkervaring. (en denk dat ik op een paar puntjes een streepje voor heb)
En ik wil echt heel graag op gesprek!!! En die zijn 19 nov. En de advertentie stond gisteren in het krantje... Ohh ik hoop echt zo dat ik geluk heb!

(ook al is het maar op oproepbasis)
  donderdag 15 november 2012 @ 11:06:47 #144
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119232235
oke ik duim voor je :)
Een gedicht over Maanvis
pi_119234427
heey ik ben ook al een tijdje werkzoekende en ik vroeg me net zoals straatsoldaat af of inschrijven bij een uzb wel zin heeft? Of heeft er nog iemand tips om werk te zoeken voor iemand die in Rotterdam woont, geen rijbewijs heeft en alleen werkervaring als vakkenvuller, maar wel een vwo diploma.

PS: Is werken bij postNL echt zo slecht? Ik hoor er alleen slechte verhalen over en wil er misschien wel als postvoorbereider gaan werken.
  donderdag 15 november 2012 @ 13:30:00 #146
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_119236550
Bij PostNL raken weleens zakken post, sollicitatieprocedures en medewerkers zoek, en is een reorganisatie op een fiasco uitgelopen, maar verder lijkt alles prima in orde ... ! Ik begin waarschijnlijk volgende week (tijdelijk) als postbezorger. Werd tijd ook, nu al ruim 2 maanden achtereen volledig werkloos :o
pi_119236734
Wie heeft er wel eens van die meest rare vragen moeten beantwoorden? Ik moest wel eens de vraag "heb je liever jam of pindakaas?" moeten beantwoorden (Jam is zoet dus ben je egocentrisch, Pindakaas is gezond dus denk je eerder aan andere)

Maar vandaag kreeg ik toch een rare opdracht via de mail: ik heb gesolliciteerd als secretaris en ik moet de vraag zo professioneel mogelijk beantwoorden.
De vraag: "ik heb zin in een broodje ham en kaas maar heb er nog nooit een gemaakt, kunt u mij helpen?"

Ik weet niet wat ze willen zien in mijn antwoord; moet ik het serieus nemen en een antwoord geven hoe je een boterham smeert of moet ik zeggen dat als ik die vraag zou krijgen dat ik zeg dat ze verkeerd verbonden zijn? Ik ben steeds opzoek naar de valkuil in die vraag :P
pi_119236857
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:36 schreef Ctg het volgende:
Wie heeft er wel eens van die meest rare vragen moeten beantwoorden? Ik moest wel eens de vraag "heb je liever jam of pindakaas?" moeten beantwoorden (Jam is zoet dus ben je egocentrisch, Pindakaas is gezond dus denk je eerder aan andere)

Maar vandaag kreeg ik toch een rare opdracht via de mail: ik heb gesolliciteerd als secretaris en ik moet de vraag zo professioneel mogelijk beantwoorden.
De vraag: "ik heb zin in een broodje ham en kaas maar heb er nog nooit een gemaakt, kunt u mij helpen?"

Ik weet niet wat ze willen zien in mijn antwoord; moet ik het serieus nemen en een antwoord geven hoe je een boterham smeert of moet ik zeggen dat als ik die vraag zou krijgen dat ik zeg dat ze verkeerd verbonden zijn? Ik ben steeds opzoek naar de valkuil in die vraag :P
Kerel, ga daar gewoon niet werken als je nu al dit soort achterlijke opdrachten krijgt.
pi_119236954
Dat wilde ik ook net zeggen.. What the F
  Moderator / Redactie FP donderdag 15 november 2012 @ 13:49:09 #150
Brabo Bastard
pi_119237153
quote:

Onderliggende gedachte kan zijn dat ze willen zien hoe bereid je bent iemand te helpen, wat het probleem ook is.
"Omae wa mou shindeiru."
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 november 2012 @ 13:55:11 #151
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_119237366
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:40 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Kerel, ga daar gewoon niet werken als je nu al dit soort achterlijke opdrachten krijgt.
Dit.
pi_119237378
quote:
Ik vind het allebei smerig, ben ik nu hopeloos? :D
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 november 2012 @ 13:57:13 #153
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_119237436
Uberhaupt denken dat pindakaas gezond is :')
  donderdag 15 november 2012 @ 14:00:26 #154
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_119237543
quote:

Mogelijke reacties;

1) Een zin begin je met een hoofdletter.
2) Wil je één broodje met ham en kaas, of wil je er één met ham en één met kaas?
3) We zijn straks collega's. Je mag mij derhalve best tutoyeren.
4) De persoon die U probeerde te bereiken is momenteel met vakantie.
5) Ik zal even het telefoonnummer van het cateringbedrijf opzoeken.
6) Ik kom hier later op terug.
7) Ja, kan ik.
pi_119238384
quote:

Ik dacht dat mijn voorstelrondje met voorwerp al erg was...
pi_119238604
Damn het is nog best lastig om een keuze te maken waarin ik me wil laten omscholen. Kijk mijn eerste keuze was de retail/detailhandel, maar als ik alle verhalen al hoor dat het al heel lastig is om daarin te komen. Zeker met mijn leeftijd als ik eenmaal klaar ben :@ Ik zou natuurlijk wel als het kan daarna door willen groeien, en wellicht op het HBO nog een opleiding volgen. Maar ik blijf toch met mijn leeftijd zitten. ;(

De ICT kan wel goed verdienen, maar het moet ook wel echt je ding zijn natuurlijk. Een computer bouwen is niet meer zo moeilijk, maar er komt zoveel meer bij kijken als je eenmaal echt de ICT in wil. Snap dat mensen eerder tegen mij zeggen, ''ga voor de ICT'', maar ben bang dat ik het toch na een tijdje saai ga vinden.

Ik kan wel iets kiezen waar veel baangarantie in zit, maar je moet het natuurlijk ook leuk vinden om daar jaren in te gaan werken. ;)
  donderdag 15 november 2012 @ 14:37:16 #157
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119238805
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:31 schreef Vault-Boy het volgende:
Damn het is nog best lastig om een keuze te maken waarin ik me wil laten omscholen. Kijk mijn eerste keuze was de retail/detailhandel, maar als ik alle verhalen al hoor dat het al heel lastig is om daarin te komen. Zeker met mijn leeftijd als ik eenmaal klaar ben :@ Ik zou natuurlijk wel als het kan daarna door willen groeien, en wellicht op het HBO nog een opleiding volgen. Maar ik blijf toch met mijn leeftijd zitten. ;(

De ICT kan wel goed verdienen, maar het moet ook wel echt je ding zijn natuurlijk. Een computer bouwen is niet meer zo moeilijk, maar er komt zoveel meer bij kijken als je eenmaal echt de ICT in wil. Snap dat mensen eerder tegen mij zeggen, ''ga voor de ICT'', maar ben bang dat ik het toch na een tijdje saai ga vinden.

Ik kan wel iets kiezen waar veel baangarantie in zit, maar je moet het natuurlijk ook leuk vinden om daar jaren in te gaan werken. ;)
misschien kun je op werk.nl een beroepskeuzetest doen?
http://www.competentieatlas.nl/index.asp
https://www.werk.nl/werk_(...)teiten_en_interesses
Een gedicht over Maanvis
pi_119238940
quote:
Naja ik weet wel wat ik wil en dat is de retail. Maar als ik vaak lees dat dat heel lastig gaat worden op mijn leeftijd. ;( Daarom twijfel ik of ik toch misschien iets anders moet gaat doen snap je :)
  donderdag 15 november 2012 @ 14:44:16 #159
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119239020
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:41 schreef Vault-Boy het volgende:
Naja ik weet wel wat ik wil en dat is de retail. Maar als ik vaak lees dat dat heel lastig gaat worden op mijn leeftijd. ;( Daarom twijfel ik of ik toch misschien iets anders moet gaat doen snap je :)
nouja misschien komt uit die test een ander beroep wat je leuk zou moeten vinden.
Een gedicht over Maanvis
pi_119240126
quote:
Haha, denk doe hem ook hem voor de gein. Die test van werk.nl. Ga in februari beginnen als leerling verzorgende, komt dat er ook nog als eerste uit ook _O-
pi_119240171
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:18 schreef StephanL het volgende:

[..]

Haha, denk doe hem ook hem voor de gein. Die test van werk.nl. Ga in februari beginnen als leerling verzorgende, komt dat er ook nog als eerste uit ook _O-
Lol dat is wel heel toevallig. :P
pi_119240292
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:20 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Lol dat is wel heel toevallig. :P
Zeker, maar als ik de competenties lees die daar bij horen, kan ik mij prima daar in vinden.
pi_119240520
Ik heb hem ook even gemaakt om te kijken wat er uit kwam.

Belangstellingsgebieden
Laag Gemiddeld Hoog

Techniek

Grond-, water- en wegenbouw Laag
Bouw, hout Laag
Afwerk- en afbouwtechniek Laag
Metaal, werktuigbouw Laag
Elektrotechniek Laag
Installatie- en koeltechniek Laag
Proces- en laboratoriumtechniek Laag
Voertuigen-, carrosserie- en tweewielertechniek Laag
Transport en logistiek Laag

Dienstverlening

Uiterlijke verzorging Laag
Gezondheidszorg Gemiddeld
Gezondheidstechniek Laag
Maatschappelijke dienstverlening Laag

Bedrijven en handel

Administratie Laag
Commerciële dienstverlening Laag
Handel Hoog
Mode en textiel Laag
Horeca en facilitaire dienst Gemiddeld

Dus toch Handel komt bij mij als hoogste uit de bus ;) _O-
pi_119240583
Eindelijk weer een nuttige vacature tegengekomen en op gesolliciteerd, word ik nog geen 3 uur later teruggebeld dat ie reeds vervuld is. :(
  donderdag 15 november 2012 @ 15:35:07 #165
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119240689
quote:
13s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:32 schreef Balisto het volgende:
Eindelijk weer een nuttige vacature tegengekomen en op gesolliciteerd, word ik nog geen 3 uur later teruggebeld dat ie reeds vervuld is. :(
Jammer, volgende keer beter en sneller reageren. ik heb ook vaak genoeg meegemaakt dat ik even een paar dagen wachtte om de strekking van de sollicitatie te bepalen, en daarna was ik te laat ;(.
Een gedicht over Maanvis
pi_119240908
Maandag bij mijn gesprek aan dame beloofd om terug te komen op mijn derde verbeterpunt / mindere eigenschap..
Dus gemailt en binnen 2 uur reactie, dankjewel inclusief een smiley..

Ik voel me een klein kind dat wacht op zn verjaardag of kerstcadeaus.. Maar damn ik wil zo graag een nieuwe stap
pi_119241064
quote:
Pindakaas is vet en niet gezond, ook komt er een hele penetrante geur vanaf, dus als je dat eet denk je een stuk minder aan anderen.
Wat voor zwakzinnig volk verzint dit soort vragen?

quote:
Hier op zou ik enkel reageren met de vraag of ze het kunnen laten weten als ze serieus de man voor die functie zoeken, of dat ze liever blijven aanklooien met nieuwetijdskinderen. Oid.
pi_119241131
quote:
Interesse om voor XXX te komen werken? Stuur ons dan een korte motivatie en je cv. Na een sollicitatiegesprek en het checken van je referenties wordt bekeken of je in aanmerking komt om voor XXX te werken.
Betekent dit dat ik referenties in mijn cv moet zetten? Ik heb ze er eigenlijk niet in staan nu, daar komt bij dat ik ook niet zou weten hoe ik aan referenties kom. Hoe doen jullie dat? Of hoe zou je het doen?
  donderdag 15 november 2012 @ 15:49:26 #169
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119241282
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:45 schreef fh101 het volgende:

[..]

Betekent dit dat ik referenties in mijn cv moet zetten? Ik heb ze er eigenlijk niet in staan nu, daar komt bij dat ik ook niet zou weten hoe ik aan referenties kom. Hoe doen jullie dat? Of hoe zou je het doen?
referenties zijn je eerdere leidinggevenden bijvoorbeeld :).
Een gedicht over Maanvis
pi_119241326
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

referenties zijn je eerdere leidinggevenden bijvoorbeeld :).
Maar zet je die met naam en al in je cv? Nee toch? :?
  donderdag 15 november 2012 @ 15:52:54 #171
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119241420
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:50 schreef fh101 het volgende:

[..]

Maar zet je die met naam en al in je cv? Nee toch? :?
Dat zou eventueel kunnen, je kunt ze ook in de motivatiebrief erbij zetten. Wel eerst even toestemming vragen aan hun om als referentie te dienen.
Een gedicht over Maanvis
pi_119241546
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat zou eventueel kunnen, je kunt ze ook in de motivatiebrief erbij zetten. Wel eerst even toestemming vragen aan hun om als referentie te dienen.
Ah okee, thanks!

Wat ik me wel afvraag is of ze echt de moeite nemen om ze te checken. Op zich lijkt me dat als je ergens al meerdere jaren werkt dat dat an sich al een goede referentie is. Maar wie ben ik ;)
  donderdag 15 november 2012 @ 16:05:41 #173
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119241937
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:55 schreef fh101 het volgende:

[..]

Ah okee, thanks!

Wat ik me wel afvraag is of ze echt de moeite nemen om ze te checken. Op zich lijkt me dat als je ergens al meerdere jaren werkt dat dat an sich al een goede referentie is. Maar wie ben ik ;)
Als ze je een geschikte kandidaat vinden dan checken ze wel even wat dingetjes bij de referentie :).
Een gedicht over Maanvis
pi_119243383
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:44 schreef Murdera het volgende:

Pindakaas is vet en niet gezond, ook komt er een hele penetrante geur vanaf, dus als je dat eet denk je een stuk minder aan anderen.
Wat voor zwakzinnig volk verzint dit soort vragen?

[..]

Hier op zou ik enkel reageren met de vraag of ze het kunnen laten weten als ze serieus de man voor die functie zoeken, of dat ze liever blijven aanklooien met nieuwetijdskinderen. Oid.
Tjah over de pindakaas; dat was hun verklaring.. alsof iedereen die pindakaas eet aan andere denken en mensen die jam eten zijn egoïstisch, heerlijk toch zo'n simpele zwart/witte wereld!

Maar goed ik heb mijn vraag maar serieus beantwoord en stap voor stap maar toch bondig uitgelegd hoe je een boterham smeert en als extra heb ik 2 tips gegeven zoals dat je het ook in een tosti ijzer kan leggen.
Het blijft hoe dan ook erg vreemd.. misschien had ik erbij moeten vertellen dat de vacature niet in Nederland is maar in Italië (maar ze zochten specifiek iemand die Nederlands kon vandaar)
pi_119243446
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:44 schreef Ctg het volgende:
Het blijft hoe dan ook erg vreemd.. misschien had ik erbij moeten vertellen dat de vacature niet in Nederland is maar in Italië (maar ze zochten specifiek iemand die Nederlands kon vandaar)
Misschien als soort van test in jouw beheersing van de Nederlandse taal wel enigszins begrijpelijk, maar ik blijf het raar vinden. :P
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 november 2012 @ 17:05:44 #176
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_119244120
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:31 schreef Vault-Boy het volgende:

Ja, want ICT is alleen "iets met computers" natuurlijk. Ga in de ICT is net zoiets als zeggen "Doe iets in de zorg".

In de ICT heb je de zuiver technische kant (hardware designers, programmeurs). Dan nog functies tussen techniek en business/commercie (functioneel beheer, applicatiebeheer, project management). Bestuurlijke functies (teammanagers, afdelingsmanagers, beleidsmedewerkers), commerciële functies. En dat allemaal in tientallen verschillende richtingen.

Dus het is me een raadsel hoe je "de ICT" saai zou gaan vinden.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 november 2012 @ 17:20:45 #177
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_119244660
:D Ik doe die werk-interesse-test. Daar komt uit dat ik op management en beleid niveau iets communicatiefs moet gaan doen met techniek en informatica in het onderwijs.

Volgens mij is de functie van Coördinator Functional Management CMS bij de Erasmus universiteit geen slechte keuze :P
pi_119244962
Welke test, Swets?
edit: nvm, moest wat scrollen :@
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 15 november 2012 @ 17:29:56 #179
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119244994
Een gedicht over Maanvis
pi_119245075
Komt geen eind aan die test van werk.nl :')
pi_119245385
Nou, verrassend, gezondheidszorg 8)7
pi_119245949
Bij heel veel mensen komtn gezondheidszorg naar voren volgens mij. Bij mij was het handel en gezondheidszorg :P
  donderdag 15 november 2012 @ 18:55:52 #183
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119247867
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:44 schreef Ctg het volgende:

[..]

Tjah over de pindakaas; dat was hun verklaring.. alsof iedereen die pindakaas eet aan andere denken en mensen die jam eten zijn egoïstisch, heerlijk toch zo'n simpele zwart/witte wereld!

Maar goed ik heb mijn vraag maar serieus beantwoord en stap voor stap maar toch bondig uitgelegd hoe je een boterham smeert en als extra heb ik 2 tips gegeven zoals dat je het ook in een tosti ijzer kan leggen.
Eventueel had je nog kunnen vertellen dat er verschillende opties zijn:
1. als de persoon graag een broodje ham-kaas wil, kan jij een broodje voor hem bestellen. Je komt het dan over een uurtje langsbrengen.
2. Een tweede optie is een kant-en-klaar broodje op te halen in de kantine. ze liggen bij de ingang links en kosten ¤ 2,95 (ofzo).
3. Natuurljk kan de persoon ook zelf een broodje maken.... en dan vertellen wat voor brood je gebruikt, waar je de ingredienten kan vinden en hoe het verder in zijn werk gaat. en dat als de persoon wilt, je eventueel kan assisteren.

Ik zou nog afsluiten met een advies, bijvoorbeeld dat optie 2 waarschijnlijk de snelste en goedkooptste optie is. En dat je altijd bereikbaar bent voor vragen en/of opmerkingen :P

Klantgerichtheid for the win.
  donderdag 15 november 2012 @ 19:02:27 #184
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119248144
Haha, komt precies overeen met DISC
Vindingrijk U bedenkt graag nieuwe dingen en vormt uw eigen mening.
Ambitie U wilt graag slagen in uw werk en uzelf bewijzen.
Besluitvaardig U wilt graag sturen en beslissingen nemen

En scoor extreem laag op serieusheid :')
pi_119248412
Hihi, bij mij klopt het ook behoorlijk. Sociaal, gezondheidszorg, onderwijs scoren het hoogst. Daarna boer :+
pi_119248533
Nou dan moet ik toch maar achter mn eerste keus gaan, als die bij meerdere mensen ook echt klopt hahahaha :+ :D
pi_119251166
Potverdriejandubbeltjes. Heeft mijn vader morgen opeens een sollicitatiegesprek! :D Via een vacaturebank nog wel.

Okee, er hoeft niets uit te komen natuurlijk, maar dit is het eerste gesprek sinds februari.
pi_119251982
Over die referenties... eerst vragen of ze het op prijs stellen, en daarna heb ik ze in mijn CV gezet, bij het betreffende bedrijf. Met naam en nummer (anders kunnen ze natuurlijk nog niks checken).

Over die tests... is het niet zo dat er eigenlijk altijd wel uitkomt wat je leuk vind/al doet... omdat je een soort van bevooroordeeld bent daarover?
  donderdag 15 november 2012 @ 20:31:28 #189
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119252095
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:28 schreef Kekaa het volgende:
Over die referenties... eerst vragen of ze het op prijs stellen, en daarna heb ik ze in mijn CV gezet, bij het betreffende bedrijf. Met naam en nummer (anders kunnen ze natuurlijk nog niks checken).

Over die tests... is het niet zo dat er eigenlijk altijd wel uitkomt wat je leuk vind/al doet... omdat je een soort van bevooroordeeld bent daarover?
Wat ik deed was referenties op aanvraag in m'n CV zetten en in m'n motivatiebrief er een zin aan wijden dat 'indien u dit wenst referenties beschikbaar zijn' etc :).
Een gedicht over Maanvis
pi_119252689
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, want ICT is alleen "iets met computers" natuurlijk. Ga in de ICT is net zoiets als zeggen "Doe iets in de zorg".

In de ICT heb je de zuiver technische kant (hardware designers, programmeurs). Dan nog functies tussen techniek en business/commercie (functioneel beheer, applicatiebeheer, project management). Bestuurlijke functies (teammanagers, afdelingsmanagers, beleidsmedewerkers), commerciële functies. En dat allemaal in tientallen verschillende richtingen.

Dus het is me een raadsel hoe je "de ICT" saai zou gaan vinden.
Dat bedoel ik juist. ;)

Je moet wel weten wat je wilt gaan doen in de ICT en niet zomaar zeggen ''ik wil iets in de ICT gaan doen'' snap je. Ik wil er best in hoor maar ik weet gewoon niet zeker wat ik erin wil gaan doen. Als ik naar de functie kijk wat jij zei, dan zou ik nu zeggen; business/commercie (functioneel beheer, applicatiebeheer, project management).

Echt hele super technische dingen daar vind ik iig niks aan. :@
  donderdag 15 november 2012 @ 20:58:21 #191
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_119253232
quote:
Ik wilde hem ook doen, maar ik kan bij alles meerdere rondjes aangeven? Huh? Ik kan toch niet één ding meest leuk en minst leuk vinden? :')
Niet meer actief op Fok!
pi_119258880
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik wilde hem ook doen, maar ik kan bij alles meerdere rondjes aangeven? Huh? Ik kan toch niet één ding meest leuk en minst leuk vinden? :')
Dat is alleen bij de voorbeeldvraag :P
Zat ik ook raar naar te kijken
pi_119265203
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Het valt mij op dat dit soort instellingen altijd van die goede IT-mensen/programmeurs hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_119267202
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2012 07:24 schreef Devv het volgende:

[..]

Het valt mij op dat dit soort instellingen altijd van die goede IT-mensen/programmeurs hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze geven er een hoop geld aan uit. Dat zal het zijn. :Y :')
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 november 2012 @ 10:10:38 #195
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_119267782
quote:
7s.gif Op donderdag 15 november 2012 23:00 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Dat is alleen bij de voorbeeldvraag :P
Zat ik ook raar naar te kijken
Nee, je kan bij alle vragen meerdere antwoorden geven. Op zich apart met radiobuttons.
pi_119267898
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 10:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, je kan bij alle vragen meerdere antwoorden geven. Op zich apart met radiobuttons.
Hier toch echt alleen bij de voorbeeldvraag :P
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 november 2012 @ 10:18:40 #197
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_119267982
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 november 2012 10:15 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Hier toch echt alleen bij de voorbeeldvraag :P
Je hebt gelijk, maar dit

zou natuurlijk ook niet moeten kunnen.
pi_119268001
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 10:18 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar dit

[ afbeelding ]

zou natuurlijk ook niet moeten kunnen.
Maar als dat niet zou kunnen zou je alles in één keer goed moeten hebben.
pi_119268775
Ik ga jullie binnen twee weken verlaten waarschijnlijk! *O*
Ze willen me graag hebben, maar gaan nu overleggen over met de directie over het budget.

Spannend weer :)
pi_119268846
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 10:49 schreef Leonos het volgende:
Ik ga jullie binnen twee weken verlaten waarschijnlijk! *O*
Ze willen me graag hebben, maar gaan nu overleggen over met de directie over het budget.

Spannend weer :)
Gefeliciteerd!
Hopelijk kunnen ze budget vrijmaken voor je :)
pi_119271114
Net weer een cv opgestuurd.

Eigenlijk wil ik die baan helemaal niet hebben maar je moet nu eenmaal 4 keer per maand een sollicitatieactiviteit doen...

Het nut daarvan is me ook slechts gedeeltelijk duidelijk.

Want HR medewerkers worden ook kriegel van al die mensen die maar lukraak solliciteren omdat er in hun interessegebied gewoonweg geen enkele vacature te vinden is....

Maar goed misschien zijn er volgende week wel passende functies te vinden.
pi_119272141
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 november 2012 10:51 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Hopelijk kunnen ze budget vrijmaken voor je :)
Hoop het ook, zoveel budget kost nou ook weer niet :P
pi_119272185
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:33 schreef Leonos het volgende:

[..]

Hoop het ook, zoveel budget kost nou ook weer niet :P
grofweg je loon x3 voor werkgevers dacht ik :)
pi_119273103
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:34 schreef From het volgende:

[..]

grofweg je loon x3 voor werkgevers dacht ik :)
Huh, hoezo dat?
Ze betalen toch alleen je bruto salaris? Of is dit een domme opmerking? :P
pi_119273671
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:04 schreef Leonos het volgende:

[..]

Huh, hoezo dat?
Ze betalen toch alleen je bruto salaris? Of is dit een domme opmerking? :P
Ik geloof dat 30% meer dan je bruto loon.
pi_119273726
Wat zijn de goede sites voor vacatures??

Even mijn situatie uitleggen. Ben als het goed is over een maand klaar met mijn HBO.
Ben 27 jaar en heb nu vier jaar een bedrijf wat lekker gaat alleen is dit echt een parttime baan. Ben er ongeveer 15 uur (1.5 dag per week) per week mee bezig. Het komende jaar wil ik mijn bedrijf uitbreiden.
Dus gelukkig is de noodzaak van een baan erbij nog niet heel hoog. Qua financieel redt ik het prima.

Een parttime/fulltime baan spreekt mij aan omdat ik dan collega's heb. Veel kan leren in een organisatie en ervaring op kan doen in een branche. De werkgever kan straks echt zien dat ik niet voor het geld ga werken. Dat is tenminste niet de hoofdreden.
pi_119275339
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:24 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Ik geloof dat 30% meer dan je bruto loon.
Dat hoorde ik mijn huidige werkgever wel eens zeggen.. Belastingen etc maar ik weet het natuurlijk niet 100% zeker.
pi_119275438
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 14:18 schreef From het volgende:

[..]

Dat hoorde ik mijn huidige werkgever wel eens zeggen.. Belastingen etc maar ik weet het natuurlijk niet 100% zeker.
Maar dat is wel even wat anders dan je loon x3 :P
pi_119275747
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 november 2012 14:21 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Maar dat is wel even wat anders dan je loon x3 :P
Ik bedoel dat ik hem wel eens heb horen zeggen dat het 3 keer bruto loon is..
  vrijdag 16 november 2012 @ 14:50:50 #210
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119276426
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 14:18 schreef From het volgende:

[..]

+ de werkplek, begeleidingskosten, telefoon, laptop, papier etc.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 16 november 2012 @ 15:21:06 #211
Brabo Bastard
pi_119277399
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:25 schreef stoeltafel het volgende:

Even mijn situatie uitleggen. Ben als het goed is over een maand klaar met mijn HBO.
Ben 27 jaar en heb nu vier jaar een bedrijf wat lekker gaat alleen is dit echt een parttime baan. Ben er ongeveer 15 uur (1.5 dag per week) per week mee bezig. Het komende jaar wil ik mijn bedrijf uitbreiden.
Dus gelukkig is de noodzaak van een baan erbij nog niet heel hoog. Qua financieel redt ik het prima.

Een parttime/fulltime baan spreekt mij aan omdat ik dan collega's heb. Veel kan leren in een organisatie en ervaring op kan doen in een branche. De werkgever kan straks echt zien dat ik niet voor het geld ga werken. Dat is tenminste niet de hoofdreden.
The usual suspects... Monsterboard en Nationale Vacaturebank, maar ik heb ook al reacties gehad via Jobbird.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_119277977
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 15:21 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

The usual suspects... Monsterboard en Nationale Vacaturebank, maar ik heb ook al reacties gehad via Jobbird.
En Intermediar natuurlijk.
pi_119277988
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 november 2012 15:36 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

En Intermediar natuurlijk.
en indeed.nl
pi_119278051
jobrapido
pi_119278074
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 november 2012 15:36 schreef Mirjam het volgende:

[..]

en indeed.nl
Die kende ik nog niet, handig dat hij alles kan door zoeken maar de filter mogelijkheden zijn niet echt je van het.
pi_119278277
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:25 schreef stoeltafel het volgende:

Wow had jou een hele andere leeftijd gegeven :') Ik ken je van wat game topics :P
pi_119278580
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 november 2012 15:36 schreef Mirjam het volgende:

[..]

en indeed.nl
dat vind ik 1 van de meest vage sites :P Niet overzichtelijk enzo....
pi_119279063
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 15:44 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Wow had jou een hele andere leeftijd gegeven :') Ik ken je van wat game topics :P
Wat dacht je, 14 :) Tja af en toe beetje gamen moet toch kunnen. Nu begint echte leven :(
pi_119279896
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 16:07 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Wat dacht je, 14 :) Tja af en toe beetje gamen moet toch kunnen. Nu begint echte leven :(
Dat ook weer niet :') Af en toe gamen moet zeker kunnen ja. *)

Wat voor opleiding doe je?
pi_119281890
Small Business dus lekker algemeen. Van alles weet je iets maar uiteindelijk vrij weinig. Heb dan wel gelukkig al vier jaar mijn bedrijf. Hopelijk staat dat een beetje leuk op mijn cv.
pi_119281961
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:21 schreef stoeltafel het volgende:
Small Business dus lekker algemeen. Van alles weet je iets maar uiteindelijk vrij weinig. Heb dan wel gelukkig al vier jaar mijn bedrijf. Hopelijk staat dat een beetje leuk op mijn cv.
Oh toevallig! Wil dat misschien later ook gaan doen. Wil ook de retail in en dan hopelijk later ook een eigen bedrijfje te kunnen starten. Maar ik zit gewoon met mijn leeftijd om weer helemaal opnieuw te beginnen. ;(
pi_119282362
Is het gebruikelijk dat een eerste selectieprocedure langer dan twee weken duurt?

Ik heb geen telefoonnummer, heb er maandag over gemaild maar heb daar nog geen reactie op gekregen. Ik kan dus niet veel meer doen dan lijdzaam afwachten of nog eens mailen. Het zou in ieder geval al fijn zijn om te weten dat het niet ongebruikelijk is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_119282479
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:23 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Oh toevallig! Wil dat misschien later ook gaan doen. Wil ook de retail in en dan hopelijk later ook een eigen bedrijfje te kunnen starten. Maar ik zit gewoon met mijn leeftijd om weer helemaal opnieuw te beginnen. ;(
Wat zit je nou te mekkeren over je leeftijd? Ik ken mensen die met 35 uit het leger zijn gegaan en na 4/5 jaar accountmanager waren door gewoon door te zetten.

En hoezo wil je er "later" ook wat in gaan doen? Waarom niet nu? Lekker wachten tot je nog ouder bent joh :')
  Moderator / Redactie FP vrijdag 16 november 2012 @ 17:42:16 #224
Brabo Bastard
pi_119282592
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:36 schreef Claudia_x het volgende:
Is het gebruikelijk dat een eerste selectieprocedure langer dan twee weken duurt?

Ik heb geen telefoonnummer, heb er maandag over gemaild maar heb daar nog geen reactie op gekregen. Ik kan dus niet veel meer doen dan lijdzaam afwachten of nog eens mailen. Het zou in ieder geval al fijn zijn om te weten dat het niet ongebruikelijk is.
Bij mij duurt het inmiddels al dik een maand, dus het kan best :P
"Omae wa mou shindeiru."
pi_119282925
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:23 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Ik wil niet de retail in en daar is deze opleiding ook helemaal niet op gericht. Heb het woord überhaupt nog nooit gehoord tijdens de opleiding. Verder zou ik deze opleiding absoluut niet aanraden.
pi_119282942
quote:
19s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:39 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Wat zit je nou te mekkeren over je leeftijd? Ik ken mensen die met 35 uit het leger zijn gegaan en na 4/5 jaar accountmanager waren door gewoon door te zetten.

En hoezo wil je er "later" ook wat in gaan doen? Waarom niet nu? Lekker wachten tot je nog ouder bent joh :')
Dat dacht ik ook al :)
pi_119289527
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:36 schreef Claudia_x het volgende:

Ik vind 2 weken aan de lange kant. Het is niet onmogelijk maar wel rijkelijk lang. Stond er niets over een sluitingsdatum? En is er geen tel.nummer van het bedrijf te googlen?
pi_119296922
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:51 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook al :)
Small Business is toch de opleiding Small Business and Retail Management? Of doe je een andere opleiding?

Nee het is inderdaad niet de retail zoals een verkoper, maar het is wel een opleiding om te weten hoe je bijvoorbeeld een eigen onderneming kan starten. Tenminste dat geeft carrieretijger aan ;)
pi_119304922
Ja het is Small Business en het heeft officieel Retail Management. Alleen Retail heb ik nog nooit gehoord. Het eerste jaar richt je een eigen bedrijf op wat nog wel leuk is. Je doet alles in groepsverband. Alleen vanaf het tweede jaar moet je alles zelf doen. En dan bedoel ik echt alles dus. Dus je moet je eigen projecten zoeken bij bedrijven. Eigen literatuur zoeken. Zelf je competenties aantonen, zelf aanvragen enz. Heb nog nooit een toetsweek of 1 uur college gehad op de opleiding, wel apart.
pi_119306272
Ik mis toch wel de oude tijd waar je bij een uitzendbureau kwam en meteen de volgende dag kon werken.

Vorige week dinsdag al op gesprek geweest. Nog steeds niks gehoord.
Gelukkig gister benadert voor een andere functie. Hopelijk werken die wat sneller.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_119310897
Ik heb maandagochtend en dinsdagochtend een sollicitatiegesprek.

Het is redelijk uit de buurt, dus ik moet vroeg op. :) Maar ik vind vroeg opstaan geen probleem en zeker niet als ik kans heb op een leuke baan.

Hoe bereiden jullie je voor op een sollicitatiegesprek? Ik ben eerlijk gezegd best zenuwachtig. Het ergste wat er kan gebeuren is dat ik de baan niet krijg, maar ik wil toch een goede indruk maken en bijvoorbeeld niet met mijn mond vol tanden zitten na een lastige vraag.
Copthorne 2.0
pi_119311383
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 13:48 schreef Copthorne het volgende:
Ik heb maandagochtend en dinsdagochtend een sollicitatiegesprek.

Het is redelijk uit de buurt, dus ik moet vroeg op. :) Maar ik vind vroeg opstaan geen probleem en zeker niet als ik kans heb op een leuke baan.

Hoe bereiden jullie je voor op een sollicitatiegesprek? Ik ben eerlijk gezegd best zenuwachtig. Het ergste wat er kan gebeuren is dat ik de baan niet krijg, maar ik wil toch een goede indruk maken en bijvoorbeeld niet met mijn mond vol tanden zitten na een lastige vraag.
ik lees me meestal n beetje in over het bedrijf, de visie en de werkwijze ect. daarna denk ik even over de standaardvragen die je vaak krijgt, welke rol je inneemt in een team, goede en slechte eigenschappen, waarom de vacature me aanspraak etc.

verder kies ik wat leuks uit om aan te trekken, en dat was het verder wel :)
pi_119312781
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 08:27 schreef stoeltafel het volgende:
Ja het is Small Business en het heeft officieel Retail Management. Alleen Retail heb ik nog nooit gehoord. Het eerste jaar richt je een eigen bedrijf op wat nog wel leuk is. Je doet alles in groepsverband. Alleen vanaf het tweede jaar moet je alles zelf doen. En dan bedoel ik echt alles dus. Dus je moet je eigen projecten zoeken bij bedrijven. Eigen literatuur zoeken. Zelf je competenties aantonen, zelf aanvragen enz. Heb nog nooit een toetsweek of 1 uur college gehad op de opleiding, wel apart.
Nouja bedoelde met retail dat je bijvoorbeeld een eigen winkel opent. Open jij een winkel die schoenen verkoopt, dan zit je toch in de retail/detailhandel wereld als je snapt wat ik bedoel. Als je alleen maar vanuit huis bezig bent, dan zit je inderdaad niet in de retail/detailhandel. ;) Ik zeg het even heel makkelijk hoor.

Eigenlijk is het ook logisch dat je alles zelf moet doen. Jij wilt ondernemen en je zult er dan toch echt iets voor moeten doen. Het is misschien makkelijker als je een vriend heb waarmee je het samen doet. :) Maar het is inderdaad vrij apart dat je nog nooit een toetsweek of 1 uur college heb gehad. :?

Voor mij is het ook nog een soort van droom om iets voor mezelf te beginnen. Helaas laat dat het nu nog niet toe, omdat ik eerst andere dingen op orde moet hebben. ;(
pi_119313521
Vandaag heb ik gesolliciteerd voor decemberwerk bij PostNL. Ik ben benieuwd of ik eerder dan MissionPhailed bericht krijg. :P
pi_119371631
Als je een winkel een cv stuurt is het correct geschreven als op je cv het volgende er zo bijvoorbeeld uit zou zien?":

Opleiding

Middelbare school (niveau ...) begonnen 200. - 200. - afgerond
MBO Opleiding (niveau .. ) begonnen 200. - 200. - niet afgerond
VMBO-T sector economie begonnen 2012 -

De vraag:

Is het verstandig om te zetten dat je een mbo opleiding niet hebt afgerond omdat je geen motivatie had en dat je het deed omdat je toen op dat moment geen andere keus had?
  maandag 19 november 2012 @ 01:46:27 #236
323372 DikBoek
Ook lekker met kaas.
pi_119372710
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 00:45 schreef electrocrash het volgende:
Als je een winkel een cv stuurt is het correct geschreven als op je cv het volgende er zo bijvoorbeeld uit zou zien?":

Opleiding

Middelbare school (niveau ...) begonnen 200. - 200. - afgerond
MBO Opleiding (niveau .. ) begonnen 200. - 200. - niet afgerond
VMBO-T sector economie begonnen 2012 -

De vraag:

Is het verstandig om te zetten dat je een mbo opleiding niet hebt afgerond omdat je geen motivatie had en dat je het deed omdat je toen op dat moment geen andere keus had?
Altijd omgekeerd chronologisch doen, meest recente bovenaan.
Verder, je zet er toch niet bij waarom je gestopt bent? Dat mogen ze evt. in het gesprek vragen, en dan kun je zelf bedenken of je de waarheid vertelt, liegt, of een kakverhaal ertussenin (in feite niks zegt). Ga er wel vanuit dat je die vraag krijgt.
Maar laten we wel wezen, dat was natuurlijk al lang duidelijk.
pi_119373083
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 01:46 schreef DikBoek het volgende:

[..]

Altijd omgekeerd chronologisch doen, meest recente bovenaan.
Verder, je zet er toch niet bij waarom je gestopt bent? Dat mogen ze evt. in het gesprek vragen, en dan kun je zelf bedenken of je de waarheid vertelt, liegt, of een kakverhaal ertussenin (in feite niks zegt). Ga er wel vanuit dat je die vraag krijgt.
Het punt is dat het nu zo zit omdat het een fout was van de middelbare school op het laatste jaar en daardoor is de situatie nu zo.
pi_119377724
Ok solliciteren met mijn hollandse meisjesnaam helpt echt! Doe het nu een maand en ik heb nog nooit zoveel reacties teruggehad :o

Ik word nu voorgesteld aan de Rabobank in Roosendaal en Zoetermeer :P
Wel tijdelijke functies beiden, maar dat vind ik niet erg. Zolang ik maar weer lekker aan het werk ben!

Ook een mail teruggehad van het uitzendburo voor een functie bij de ABN. Ze gaan mijn van de week terugbellen :P
pi_119377894
Is het stom om te bellen wanneer er niet is gereageerd op je sollicitatiebrief? Vandaag zouden de gesprekken zijn en vorige week stond de vacature pas in de krant. En toen heb ik gelijk gereageerd. Maar geen enkele reactie terug.
  maandag 19 november 2012 @ 11:33:04 #240
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119377946
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:31 schreef J0ycie88 het volgende:
Is het stom om te bellen wanneer er niet is gereageerd op je sollicitatiebrief? Vandaag zouden de gesprekken zijn en vorige week stond de vacature pas in de krant. En toen heb ik gelijk gereageerd. Maar geen enkele reactie terug.
Ik zou bellen ja. Al ben ik bang dat je niet bent uitgenodigd.
pi_119378095
Nou ik heb gewoon maar gebeld en ze zou het nakijken en me dan iets laten weten.
  Moderator / Redactie FP maandag 19 november 2012 @ 13:25:13 #242
Brabo Bastard
pi_119381438
Ook even een contact gebeld die een optie voor me had in Soesterberg als technisch consultant. Als ik nu Sittard al geen probleem meer ga vinden dan is Soesterberg geen enkel probleem, al ben ik dan meer onderweg naar klanten en kan ik ook thuiswerken.

En net belde de vrouw terug, en wordt mijn CV voorgelegd bij het bedrijf. Fingers crossed!
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / Redactie FP maandag 19 november 2012 @ 13:27:33 #243
Brabo Bastard
pi_119381522
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:38 schreef J0ycie88 het volgende:
Nou ik heb gewoon maar gebeld en ze zou het nakijken en me dan iets laten weten.
Klinkt als het standaard afscheepsmoesje, al hoop ik natuurlijk dat het niet zo is voor je.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_119381897
Naja de mail is dus blijkbaar wel door gestuurd naar de juiste persoon maar meer kon ze mij ook niet vertellen. Ik denk dus dat het gewoon niets is geworden. Maar ik vind het dan nog wel altijd netjes dat ze dan toch de moeite nemen om een mail terug te sturen.

Maar dat gebeurt schijnbaar niet meer tegenwoordig.
pi_119382628
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 13:37 schreef J0ycie88 het volgende:
Naja de mail is dus blijkbaar wel door gestuurd naar de juiste persoon maar meer kon ze mij ook niet vertellen. Ik denk dus dat het gewoon niets is geworden. Maar ik vind het dan nog wel altijd netjes dat ze dan toch de moeite nemen om een mail terug te sturen.

Volgens mij ligt het vaak simpelweg aan het ontvangen van veel sollicitaties dat men niet altijd iets laten weten over de uitkomst. Maar zelfs dan vind ik het ook beter als er wel een bericht wordt gestuurd, desnoods slechts een algemene afwijzing.
  maandag 19 november 2012 @ 15:31:58 #246
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_119386207
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 13:37 schreef J0ycie88 het volgende:

Misschien heb je het wel gelezen, maar dit was bij mij het geval (even verzonnen data hoor, haha)
12 oktober gesolliciteerd en 17 oktober waren de eerste gesprekken.
Niets gehoord, 18e een mail gestuurd en werd doorgestuurd.
Niets gehoord, 25e wederom een mail gestuurd.
Kreeg ik op zondag (!) de 28e te horen: Afgelopen vrijdag hebben we de procedure afgerond en je zat er niet bij.

Dus ja... Het komt vaker voor :P
Maar netjes is het idd niet :)
pi_119391583
quote:
17s.gif Op maandag 19 november 2012 11:26 schreef charmed_angel het volgende:
Ok solliciteren met mijn hollandse meisjesnaam helpt echt! Doe het nu een maand en ik heb nog nooit zoveel reacties teruggehad :o

Ik word nu voorgesteld aan de Rabobank in Roosendaal en Zoetermeer :P
Wel tijdelijke functies beiden, maar dat vind ik niet erg. Zolang ik maar weer lekker aan het werk ben!

Ook een mail teruggehad van het uitzendburo voor een functie bij de ABN. Ze gaan mijn van de week terugbellen :P
Rabo Roosendaal is niks geworden, ze zochten iemand dichterbij...

Ja kom op,zet dat dan in je vacature! Tempo Team was ook niet blij met die mededeling van de Rabo, want ik was de meest geschikte kandidaat voor die functie :o
pi_119392138
Heb dus een baan aangeboden gekregen in Amsterdam, maar woon in Rotterdam.
Kost me elke dag 25 euro retour, reiskosten zijn zeker niet verplicht te vergoeden?

Gaat me veel te veel kosten anders ;(
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 november 2012 @ 17:46:44 #249
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_119392305
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:42 schreef Leonos het volgende:
Heb dus een baan aangeboden gekregen in Amsterdam, maar woon in Rotterdam.
Kost me elke dag 25 euro retour, reiskosten zijn zeker niet verplicht te vergoeden?

Gaat me veel te veel kosten anders ;(
Je kan sowieso reiskosten bij je belastingopgave aftrekken als je geen vergoeding van je werkgever krijgt.

Maar de meeste werkgevers bieden vaak een vast bedrag per maand of bij OV een jaarkaart.
pi_119392486
mijn werkgever vergoed een bedrag per km :Y
  Moderator / Redactie FP maandag 19 november 2012 @ 17:57:25 #251
Brabo Bastard
pi_119392706
quote:
99s.gif Op maandag 19 november 2012 17:51 schreef littledrummergirl het volgende:
mijn werkgever vergoed een bedrag per km :Y
Doen de meesten idd, alleen soms zetten ze er een limiet op. Bij een sollicitatie kreeg ik te horen dat ze max. 30 km zouden vergoeden.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_119392811
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:57 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Doen de meesten idd, alleen soms zetten ze er een limiet op. Bij een sollicitatie kreeg ik te horen dat ze max. 30 km zouden vergoeden.
oh dat moet ik nog even na gaan vragen bij de mijne :o .. 30 km enkele reis
  Moderator / Redactie FP maandag 19 november 2012 @ 18:07:39 #253
Brabo Bastard
pi_119393095
quote:
99s.gif Op maandag 19 november 2012 18:00 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

oh dat moet ik nog even na gaan vragen bij de mijne :o .. 30 km enkele reis
Doe dat, maar meestal staat zoiets ook in je contract vastgelegd en vertellen ze je het ook nog. Maar even navragen kan nooit kwaad.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_119393309
Ja sandd wilde mij niet op gesprek laten komen, omdat ze maar 30 km per dag vergoeden.

Ik zou 90 km per dag rijden, en ik moest dus 60 km zelf betalen.

Dat is niet te doen :N
Dus geen Coordinator postbezorging geworden.

Nu mijn hoop op Rabo Rotterdam en Zoetermeer en de ABN in den haag.

En ik solliciteer weer vrolijk verder! Ik ga er zo weer even voor zitten :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2012 18:13:46 ]
pi_119393378
Helaas is het echt een werkgeversmarkt. Kunnen je echt helemaal uitknijpen en dan toch iemand vinden die zo gek is om het te doen....
pi_119412365
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:15 schreef Spezza19 het volgende:
Helaas is het echt een werkgeversmarkt. Kunnen je echt helemaal uitknijpen en dan toch iemand vinden die zo gek is om het te doen....
Dat niet alleen, ze kunnen ook de meest belachelijke eisen stellen aan ervaring en vaardigheden. Tussen zoveel sollicitanten zit altijd wel die duizendpoot die eraan voldoet.

En wederom geen nieuwe vacatures vandaag. Alleen maar dingen waar ik ooit al op heb gesolliciteerd en niet voor ben aangenomen, maar die vreemd genoeg toch weer online staan.

Ik weet echt even niet waar ik het nu moet zoeken hoor. Zelfs stomme klusjes via uitzendbureaus zijn niet meer te vinden. Weet iemand nog iets in Noord-Nederland (liefst in de stad Groningen) waar een bijna-dertiger met HBO-niveau maar zonder veel specifieke ervaring snel aan de slag kan?
  Moderator / Redactie FP dinsdag 20 november 2012 @ 00:19:14 #257
Brabo Bastard
pi_119413149
quote:
3s.gif Op maandag 19 november 2012 23:55 schreef Balisto het volgende:

[..]

Dat niet alleen, ze kunnen ook de meest belachelijke eisen stellen aan ervaring en vaardigheden. Tussen zoveel sollicitanten zit altijd wel die duizendpoot die eraan voldoet.

En wederom geen nieuwe vacatures vandaag. Alleen maar dingen waar ik ooit al op heb gesolliciteerd en niet voor ben aangenomen, maar die vreemd genoeg toch weer online staan.

Ik weet echt even niet waar ik het nu moet zoeken hoor. Zelfs stomme klusjes via uitzendbureaus zijn niet meer te vinden. Weet iemand nog iets in Noord-Nederland (liefst in de stad Groningen) waar een bijna-dertiger met HBO-niveau maar zonder veel specifieke ervaring snel aan de slag kan?
Ik ben toch vrij duizendpoot-achtig, maar erg veel succes heb ik niet :')
"Omae wa mou shindeiru."
pi_119413156
quote:

[..]

Wat heb je voor HBO diploma dan? Of bedoel je dat je gewoon HBO werk en denkniveau heb ;)
pi_119415522
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 20:32 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Ik vind 2 weken aan de lange kant. Het is niet onmogelijk maar wel rijkelijk lang. Stond er niets over een sluitingsdatum? En is er geen tel.nummer van het bedrijf te googlen?
Ik heb een telefoonnummer gevonden en gister gebeld. De dame die ik sprak leek het absurd te vinden dat ik dacht dat zo'n klus wel in twee weken geklaard zou zijn. Er schijnen veel reacties binnengekomen te zijn. Goed, weet ik dat ook weer.
  dinsdag 20 november 2012 @ 09:12:48 #260
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_119416696
quote:

[..]

Klantenservice DUO -O- ?
.
pi_119418327
Weer een UWV-vraagje: er is een vestiging van het UWV van mijn woonplaats, maar ik ben ingedeeld bij een vestiging 20 km verderop, anderhalf uur met de bus en de trein. Zou daar nog iets aan veranderd kunnen worden? In de brief staat het verzoek om géén telefonisch contact op te nemen omdat ze het druk hebben, anders had ik wel even gebeld. Vanwege de drukte wordt mijn ww-aanvraag ook niet telefonisch met me besproken.

Ik ergerde me vreselijk aan die brief waarin mijn ww-aanvraag bevestigd werd. Daarin kreeg ik de tip om alvast werk te zoeken. Joh, echt? Ik solliciteer me pas een halfjaar te pletter!
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:44:29 #262
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_119418403
Volgens mij doen ze per kantoor andere dingen ofzo.
Ik zat in Breda, terwijl Bergen op Zoom ook een kantoor had (en daar woon ik naast). Als je in de WW zit hoef je toch niet naar het kantoor, maar naar het CWI. Als je gekeurd moet worden, dan moet je naar het kantoor zelf.
pi_119418562
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:44 schreef automatic_ het volgende:
Volgens mij doen ze per kantoor andere dingen ofzo.
Ik zat in Breda, terwijl Bergen op Zoom ook een kantoor had (en daar woon ik naast). Als je in de WW zit hoef je toch niet naar het kantoor, maar naar het CWI. Als je gekeurd moet worden, dan moet je naar het kantoor zelf.
oh, ok. Ik heb geen flauw benul. WW aangevraagd en een brief gekregen van het UWV, dus ik dacht, dáár moet ik me straks wekelijks melden.
  dinsdag 20 november 2012 @ 11:07:37 #264
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_119418932
Nee, je hoeft me sowieso niet elke week te melden ;)
Het kantoor waar je nu een brief van krijgt, regelt de betalingen etc.
pi_119419136

[ Bericht 100% gewijzigd door N.I.M.B.Y. op 20-11-2012 11:16:40 ]
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_119419164
Jaren terug is er een fusie geweest van vijf organisaties (o.a. Gak, Cadans, USZO) die samen UWV zijn geworden. Ik denk dat toen ook de uitvoering van de verschillende sociale verzekeringswetten geclusterd is per kantoor.
UWV doet namelijk meer dan alleen WW-aanvragen. Misschien behandelt het kantoor in je eigen gemeente alleen WAO en Ziektewet. Op elk UWV-kantoor staat hetzelfde logo, maar wat ze daar doen zie je niet aan de buitenkant.
pi_119420337

Wat haat ik Jobbird :')
pi_119422325
Balista..dat zijn betaalde advertenties
  Moderator / Redactie FP dinsdag 20 november 2012 @ 13:51:42 #269
Brabo Bastard
pi_119424401
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:52 schreef Balisto het volgende:
[ afbeelding ]

Die eerste zo zou goed bij me passen...
"Omae wa mou shindeiru."
pi_119424571
Ligt ook niet per se aan jobbird (of andere sites). Zijn de bedrijven zelf die die dingen in andere regio's douwen. Zwaar irritant.
pi_119424906
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:51 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Die eerste zo zou goed bij me passen...
Wat let je?
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:05:53 #272
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_119424981
Jeujjj, opeens twee sollicitatiegesprekken in twee dagen :)
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:06:57 #273
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_119425031
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:04 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Wat let je?
Tilburg en Groningen.... ;-)
pi_119425292
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:06 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Nog meer reden dus.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 20 november 2012 @ 14:55:26 #275
Brabo Bastard
pi_119426967
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:04 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Wat let je?
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:06 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Dat dus. Het lijkt verdomme wel of de banen die ik zoek aan de andere kant van het land liggen.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_119427061
Vrijdag belde dame van bedrijf 1 nav gesprek dat ze nog geen tijd heeft gehad om me voor te leggen aan directie, zegt me dat ze me niet kansloos acht.
Vandaag belde recruiter dat ze me gaat voorstellen ergens (1e in jaar tijd dat ze wat voor me doen).
Reactie op sollicitatie mail: We vinden je cv niet goed aansluiten op functie 1 maar wel op functie 2 die sinds gisteren open is, we willen graag in gesprek.
En dan is er ook nog 1 open van vorige week..

Shit is about to happen
pi_119427293
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:55 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

[..]

Dat dus. Het lijkt verdomme wel of de banen die ik zoek aan de andere kant van het land liggen.
Groningen is hartstikke tof!
  Moderator / Redactie FP dinsdag 20 november 2012 @ 15:08:21 #278
Brabo Bastard
pi_119427440
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:03 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Kan wel wezen maar elke dag 3 uur in de trein of in de auto is niet aan mij besteed.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_119427462
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:08 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Kan wel wezen maar elke dag 3 uur in de trein of in de auto is niet aan mij besteed.
Als je zo vast zit aan een locatie vind je natuurlijk nooit werk.
pi_119427576
quote:

[..]

[..]

En voor mij liggen de banen dan weer meer aan jouw kant van het land. :')
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:03 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Zeker, maar als werkzoekende heb je het hier lastiger dan in veel andere regio's.
pi_119427664
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:12 schreef Balisto het volgende:

[..]

Zeker, maar als werkzoekende heb je het hier lastiger dan in veel andere regio's.
Vertel mij wat ;(
pi_119427696
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:08 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

ik heb dat ook ook. Alleen zit ik ook nog zonder auto enzo... Dus dan zit je nog beperkter. :@
quote:

[..]

[..]

same here. En startersfuncties zijn er al helemaal niet. Ik zie mezelf ook niet in een callcenter zitten om maar werk te hebben.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  Moderator / Redactie FP dinsdag 20 november 2012 @ 15:24:00 #283
Brabo Bastard
pi_119427930
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:16 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ik heb dat ook ook. Alleen zit ik ook nog zonder auto enzo... Dus dan zit je nog beperkter. :@

[..]

same here. En startersfuncties zijn er al helemaal niet. Ik zie mezelf ook niet in een callcenter zitten om maar werk te hebben.
Een callcenter zou ik echt zelf nooit willen doen. Je moet er denk ik tegen kunnen, en alhoewel ik het leuk vind om met mensen te werken en contact te hebben, vind ik dit een stap te ver zeg maar.

Plus dat ik dan ook niet aan mijn eigen ontwikkeling werk als ik dat werk doe.

Auto heb ik wel, motor ook. Maar geen enkel bedrijf zal me zoveel kilometervergoeding gaan betalen denk ik :P
"Omae wa mou shindeiru."
pi_119427975
Oeh spannend! ik ben weer een stapje dichterbij de baan in Italie!
Donderdag heb ik een telefonische sollicitatie gesprek met de recruiter en ik ben best wel nerveus, gewoon om het idee dat het ook in het Engels zal zijn en dat ik me minder goed kan voorstellen welke vragen er gaan komen :{ :P

Ik ben nu bezig met voorbereiden; mijn cv uit printen, antwoorden op te schrijven mbt mijn cv en sollicitatie brief en hopen op het beste!
pi_119428207
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:16 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Dat heb ik ook. Ik heb een auto nodig om een baan te vinden (vaak een vereiste, sowieso OV vaak geen optie), maar ik heb een baan nodig om een auto te kunnen betalen :')
pi_119428248
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:24 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Een callcenter zou ik echt zelf nooit willen doen. Je moet er denk ik tegen kunnen, en alhoewel ik het leuk vind om met mensen te werken en contact te hebben, vind ik dit een stap te ver zeg maar.

Volgens sommige mensen is het juist ontzettend goed voor je persoonlijke ontwikkeling, maar ik twijfel eraan. Mensen in mijn omgeving die het langer dan een paar maanden in een callcenter hebben uitgehouden zijn de meest botte eikels die ik ken.
quote:
Auto heb ik wel, motor ook. Maar geen enkel bedrijf zal me zoveel kilometervergoeding gaan betalen denk ik :P
Naast het feit dat het volkomen onrealistisch is om dagelijks zoveel tijd kwijt te zijn aan woon-werkverkeer.
Ik ben zelf volledig afhankelijk van fiets en openbaar vervoer. Voor veel banen wordt 'eigen vervoer' vereist (een fiets is dat toch ook?) en ook al kun je ergens makkelijk met het openbaar vervoer komen, wat ook niet altijd haalbaar is, wordt vaak verwacht dat je een auto hebt. 8)7
pi_119428267
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:35 schreef fh101 het volgende:

[..]

Dat heb ik ook. Ik heb een auto nodig om een baan te vinden (vaak een vereiste, sowieso OV vaak geen optie), maar ik heb een baan nodig om een auto te kunnen betalen :')
Precies dat. En een rijbewijs in mijn geval.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 20 november 2012 @ 15:41:40 #288
Brabo Bastard
pi_119428382
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:36 schreef Balisto het volgende:

[..]

Volgens sommige mensen is het juist ontzettend goed voor je persoonlijke ontwikkeling, maar ik twijfel eraan. Mensen in mijn omgeving die het langer dan een paar maanden in een callcenter hebben uitgehouden zijn de meest botte eikels die ik ken.

[..]

Naast het feit dat het volkomen onrealistisch is om dagelijks zoveel tijd kwijt te zijn aan woon-werkverkeer.
Ik ben zelf volledig afhankelijk van fiets en openbaar vervoer. Voor veel banen wordt 'eigen vervoer' vereist (een fiets is dat toch ook?) en ook al kun je ergens makkelijk met het openbaar vervoer komen, wat ook niet altijd haalbaar is, wordt vaak verwacht dat je een auto hebt. 8)7
Helemaal gelijk idd. Kan wel goed zijn voor je ontwikkeling maar ik zou er gek worden denk ik.

Onrealistisch is het zeker. Ben voor een cursus wel eens naar Groningen geweest. Wat een pokkeeind was dat zeg. Gelukkig had ik auto van de zaak en was er een hotel geregeld.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_119428599
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:52 schreef Balisto het volgende:
[ afbeelding ]

Ik zal als ik jou was, wat uitgebreider zoeken. Ik zoek altijd binnen een straal van 30 km. Veel meer vacatures ;) Ik weet dat iedereen dichtbij huis wilt werken, maar soms kan het niet anders :P

En dit zijn betaalde advertenties :)
  Moderator / Redactie FP dinsdag 20 november 2012 @ 16:02:53 #290
Brabo Bastard
pi_119429032
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:49 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ik zal als ik jou was, wat uitgebreider zoeken. Ik zoek altijd binnen een straal van 30 km. Veel meer vacatures ;) Ik weet dat iedereen dichtbij huis wilt werken, maar soms kan het niet anders :P

En dit zijn betaalde advertenties :)
Doe ik ook, alleen max 50. km. Heb ik wel veel meer kans dat ik wat vind.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_119429881
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:24 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

ik heb dat eind 2005 en begin 2006 gedaan. Mensen lid maken van de Lotto :') Op dagen ging het leuk maar het was ook wel es drama.

Heb 2 bedrijven weer op t oog in H.veen. Morgen ff briefje sturen. Vragen wel 2 jaar ervaring en ik heb een half jaar ervaring ofzo :P NOu ja, dan heb ik het in ieder geval geprobeerd :')
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_119431867
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:49 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Zoals gezegd, ik ben afhankelijk van fiets en openbaar vervoer, dus veel verder is nauwelijks haalbaar. En die paar vacatures in Assen of Hoogezand die erbij komen als ik mijn zoekgebied iets vergroot maken het verschil ook niet.
pi_119432792
Weer een afwijzing.. in 2 maanden tijd nog nergens uitgenodigd voor een gesprek. Begin nu wel echt te balen..
  Moderator / Redactie FP dinsdag 20 november 2012 @ 18:02:27 #294
Brabo Bastard
pi_119433904
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:34 schreef J0ycie88 het volgende:
Weer een afwijzing.. in 2 maanden tijd nog nergens uitgenodigd voor een gesprek. Begin nu wel echt te balen..
Ken het, al krijg ik zo nu en dan wel een mail dat men wat voor me heeft. Heb nu zelfs de eerste die me via mijn LinkedIn heeft benaderd.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_119436864
Hmm ik zit een beetje met een dilemma. Misschien een luxe-dilemma, maar toch.

Ik heb op dit moment een baan en het ziet er naar uit dat men tevreden over me is. In ieder geval is er bepaald geen reden om me buiten de deur te zetten. De functie verdient goed en is erg leerzaam, aangezien ik me merkbaar ontwikkel op een vlak dat ik in het verleden eigenlijk altijd als een zwak punt zag. Wel is er gezegd dat er functies zijn die veel beter bij me zouden passen en op dit moment maak ik niet bepaald optimaal gebruik van het feit dat ik gestudeerd heb. De economische vooruitzichten van dit bedrijf zijn heel goed, het bedrijf is namelijk niet erg conjuctuur-gevoelig.

Nu is er een functie vrijgekomen die veel beter bij mijn opleiding zou passen en waarvan de leiding zegt dat ik er beter tot m'n recht kom. Ik denk zelf dat ze daar wel eens gelijk in zouden kunnen hebben. Wel is het zo dat ik er honderden euro's per maand op achteruit zou gaan, doordat ik ploegendienst toeslag (van 3-ploegen naar dagdienst) en een aanzienlijke kostenbesparing door carpoolen zou verliezen (het bedrijf biedt geen volledige reiskostenvergoeding, heb ik zelf gecompenseerd door een carpoolploeg op te richten). Ook zie ik er tegenop om weer m'n draai te moeten vinden in een nieuwe sociale kring. Vandaag bleek dat de man die mij aan m'n huidige baan geholpen heeft nu ook deze functie afhandelt.

What to do.
pi_119440244
Erg lastig Daboman!
Kun je in die nieuwe functie nog veel meer groeien?
pi_119440723
Daboman, als de financiën het toe zouden laten zou ik voor de inhoudelijk interessante functie kiezen. Al begrijp ik ook wel dat het veel waard is dat je je op je plek voelt temidden van je huidige collega's. En uit je bericht meen ik op te maken dat de nieuwe functie je niet per definitie inhoudelijk veel interessanter lijkt?

Vraag aan jullie: wat zou het kunnen betekenen als een vacature de 15e online gaat, de reactietermijn de 22e afloopt en de gesprekken al op de 27e, 28e en 29e plaatsvinden? Ik ben een beetje bang dat ze eigenlijk al een kandidaat op het oog hebben, maar ik hoop dat ze gewoon snel iemand nodig hebben.
pi_119440842
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 20:27 schreef Claudia_x het volgende:
Vraag aan jullie: wat zou het kunnen betekenen als een vacature de 15e online gaat, de reactietermijn de 22e afloopt en de gesprekken al op de 27e, 28e en 29e plaatsvinden? Ik ben een beetje bang dat ze eigenlijk al een kandidaat op het oog hebben, maar ik hoop dat ze gewoon snel iemand nodig hebben.
ze hebben snel iemand nodig??

En voor Balisto (zag net een vacature ervan) is studie/huiswerkbegeleiding niet iets?
pi_119458764
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 20:30 schreef Kekaa het volgende:

[..]

ze hebben snel iemand nodig??

En voor Balisto (zag net een vacature ervan) is studie/huiswerkbegeleiding niet iets?
Ik kan niet met 'moeilijke' kinderen omgaan met allerlei leerstoornissen e.d.
Ik ben trouwens ook bang dat ik te weinig parate kennis heb van de meeste schoolvakken, het is immers al zo lang geleden dat ik mijn diploma heb gehaald.
pi_119459218
Is notuleren makkelijk te leren? Ik kom zojuist een functie tegen waarvoor ervaring met notuleren de enige eis is waaraan ik niet voldoe.
pi_119459940
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:45 schreef Balisto het volgende:

[..]

Ik kan niet met 'moeilijke' kinderen omgaan met allerlei leerstoornissen e.d.
Ik ben trouwens ook bang dat ik te weinig parate kennis heb van de meeste schoolvakken, het is immers al zo lang geleden dat ik mijn diploma heb gehaald.
Wie zegt dat ze (allemaal) leerstoornissen hebben? Misschien is het voor de meeste juist dat stukje begeleiding wat ze motivatie geeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')