abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 november 2012 @ 13:55:11 #151
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_119237366
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:40 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Kerel, ga daar gewoon niet werken als je nu al dit soort achterlijke opdrachten krijgt.
Dit.
pi_119237378
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:36 schreef Ctg het volgende:
Wie heeft er wel eens van die meest rare vragen moeten beantwoorden? Ik moest wel eens de vraag "heb je liever jam of pindakaas?" moeten beantwoorden (Jam is zoet dus ben je egocentrisch, Pindakaas is gezond dus denk je eerder aan andere)
Ik vind het allebei smerig, ben ik nu hopeloos? :D
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 november 2012 @ 13:57:13 #153
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_119237436
Uberhaupt denken dat pindakaas gezond is :')
  donderdag 15 november 2012 @ 14:00:26 #154
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_119237543
quote:
Wie heeft er wel eens van die meest rare vragen moeten beantwoorden? Ik moest wel eens de vraag "heb je liever jam of pindakaas?" moeten beantwoorden (Jam is zoet dus ben je egocentrisch, Pindakaas is gezond dus denk je eerder aan andere)

Maar vandaag kreeg ik toch een rare opdracht via de mail: ik heb gesolliciteerd als secretaris en ik moet de vraag zo professioneel mogelijk beantwoorden.
De vraag: "ik heb zin in een broodje ham en kaas maar heb er nog nooit een gemaakt, kunt u mij helpen?"

Ik weet niet wat ze willen zien in mijn antwoord; moet ik het serieus nemen en een antwoord geven hoe je een boterham smeert of moet ik zeggen dat als ik die vraag zou krijgen dat ik zeg dat ze verkeerd verbonden zijn? Ik ben steeds opzoek naar de valkuil in die vraag :P
Mogelijke reacties;

1) Een zin begin je met een hoofdletter.
2) Wil je één broodje met ham en kaas, of wil je er één met ham en één met kaas?
3) We zijn straks collega's. Je mag mij derhalve best tutoyeren.
4) De persoon die U probeerde te bereiken is momenteel met vakantie.
5) Ik zal even het telefoonnummer van het cateringbedrijf opzoeken.
6) Ik kom hier later op terug.
7) Ja, kan ik.
pi_119238384
quote:

Maar vandaag kreeg ik toch een rare opdracht via de mail: ik heb gesolliciteerd als secretaris en ik moet de vraag zo professioneel mogelijk beantwoorden.
De vraag: "ik heb zin in een broodje ham en kaas maar heb er nog nooit een gemaakt, kunt u mij helpen?"

Ik weet niet wat ze willen zien in mijn antwoord; moet ik het serieus nemen en een antwoord geven hoe je een boterham smeert of moet ik zeggen dat als ik die vraag zou krijgen dat ik zeg dat ze verkeerd verbonden zijn? Ik ben steeds opzoek naar de valkuil in die vraag :P
Ik dacht dat mijn voorstelrondje met voorwerp al erg was...
pi_119238604
Damn het is nog best lastig om een keuze te maken waarin ik me wil laten omscholen. Kijk mijn eerste keuze was de retail/detailhandel, maar als ik alle verhalen al hoor dat het al heel lastig is om daarin te komen. Zeker met mijn leeftijd als ik eenmaal klaar ben :@ Ik zou natuurlijk wel als het kan daarna door willen groeien, en wellicht op het HBO nog een opleiding volgen. Maar ik blijf toch met mijn leeftijd zitten. ;(

De ICT kan wel goed verdienen, maar het moet ook wel echt je ding zijn natuurlijk. Een computer bouwen is niet meer zo moeilijk, maar er komt zoveel meer bij kijken als je eenmaal echt de ICT in wil. Snap dat mensen eerder tegen mij zeggen, ''ga voor de ICT'', maar ben bang dat ik het toch na een tijdje saai ga vinden.

Ik kan wel iets kiezen waar veel baangarantie in zit, maar je moet het natuurlijk ook leuk vinden om daar jaren in te gaan werken. ;)
  donderdag 15 november 2012 @ 14:37:16 #157
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119238805
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:31 schreef Vault-Boy het volgende:
Damn het is nog best lastig om een keuze te maken waarin ik me wil laten omscholen. Kijk mijn eerste keuze was de retail/detailhandel, maar als ik alle verhalen al hoor dat het al heel lastig is om daarin te komen. Zeker met mijn leeftijd als ik eenmaal klaar ben :@ Ik zou natuurlijk wel als het kan daarna door willen groeien, en wellicht op het HBO nog een opleiding volgen. Maar ik blijf toch met mijn leeftijd zitten. ;(

De ICT kan wel goed verdienen, maar het moet ook wel echt je ding zijn natuurlijk. Een computer bouwen is niet meer zo moeilijk, maar er komt zoveel meer bij kijken als je eenmaal echt de ICT in wil. Snap dat mensen eerder tegen mij zeggen, ''ga voor de ICT'', maar ben bang dat ik het toch na een tijdje saai ga vinden.

Ik kan wel iets kiezen waar veel baangarantie in zit, maar je moet het natuurlijk ook leuk vinden om daar jaren in te gaan werken. ;)
misschien kun je op werk.nl een beroepskeuzetest doen?
http://www.competentieatlas.nl/index.asp
https://www.werk.nl/werk_(...)teiten_en_interesses
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_119238940
quote:
Naja ik weet wel wat ik wil en dat is de retail. Maar als ik vaak lees dat dat heel lastig gaat worden op mijn leeftijd. ;( Daarom twijfel ik of ik toch misschien iets anders moet gaat doen snap je :)
  donderdag 15 november 2012 @ 14:44:16 #159
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119239020
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:41 schreef Vault-Boy het volgende:
Naja ik weet wel wat ik wil en dat is de retail. Maar als ik vaak lees dat dat heel lastig gaat worden op mijn leeftijd. ;( Daarom twijfel ik of ik toch misschien iets anders moet gaat doen snap je :)
nouja misschien komt uit die test een ander beroep wat je leuk zou moeten vinden.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_119240126
quote:
Haha, denk doe hem ook hem voor de gein. Die test van werk.nl. Ga in februari beginnen als leerling verzorgende, komt dat er ook nog als eerste uit ook _O-
pi_119240171
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:18 schreef StephanL het volgende:

[..]

Haha, denk doe hem ook hem voor de gein. Die test van werk.nl. Ga in februari beginnen als leerling verzorgende, komt dat er ook nog als eerste uit ook _O-
Lol dat is wel heel toevallig. :P
pi_119240292
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:20 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Lol dat is wel heel toevallig. :P
Zeker, maar als ik de competenties lees die daar bij horen, kan ik mij prima daar in vinden.
pi_119240520
Ik heb hem ook even gemaakt om te kijken wat er uit kwam.

Belangstellingsgebieden
Laag Gemiddeld Hoog

Techniek

Grond-, water- en wegenbouw Laag
Bouw, hout Laag
Afwerk- en afbouwtechniek Laag
Metaal, werktuigbouw Laag
Elektrotechniek Laag
Installatie- en koeltechniek Laag
Proces- en laboratoriumtechniek Laag
Voertuigen-, carrosserie- en tweewielertechniek Laag
Transport en logistiek Laag

Dienstverlening

Uiterlijke verzorging Laag
Gezondheidszorg Gemiddeld
Gezondheidstechniek Laag
Maatschappelijke dienstverlening Laag

Bedrijven en handel

Administratie Laag
Commerciële dienstverlening Laag
Handel Hoog
Mode en textiel Laag
Horeca en facilitaire dienst Gemiddeld

Dus toch Handel komt bij mij als hoogste uit de bus ;) _O-
pi_119240583
Eindelijk weer een nuttige vacature tegengekomen en op gesolliciteerd, word ik nog geen 3 uur later teruggebeld dat ie reeds vervuld is. :(
  donderdag 15 november 2012 @ 15:35:07 #165
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119240689
quote:
13s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:32 schreef Balisto het volgende:
Eindelijk weer een nuttige vacature tegengekomen en op gesolliciteerd, word ik nog geen 3 uur later teruggebeld dat ie reeds vervuld is. :(
Jammer, volgende keer beter en sneller reageren. ik heb ook vaak genoeg meegemaakt dat ik even een paar dagen wachtte om de strekking van de sollicitatie te bepalen, en daarna was ik te laat ;(.
Een gedicht over Maanvis
pi_119240908
Maandag bij mijn gesprek aan dame beloofd om terug te komen op mijn derde verbeterpunt / mindere eigenschap..
Dus gemailt en binnen 2 uur reactie, dankjewel inclusief een smiley..

Ik voel me een klein kind dat wacht op zn verjaardag of kerstcadeaus.. Maar damn ik wil zo graag een nieuwe stap
pi_119241064
quote:
Pindakaas is vet en niet gezond, ook komt er een hele penetrante geur vanaf, dus als je dat eet denk je een stuk minder aan anderen.
Wat voor zwakzinnig volk verzint dit soort vragen?

quote:
Hier op zou ik enkel reageren met de vraag of ze het kunnen laten weten als ze serieus de man voor die functie zoeken, of dat ze liever blijven aanklooien met nieuwetijdskinderen. Oid.
pi_119241131
quote:
Interesse om voor XXX te komen werken? Stuur ons dan een korte motivatie en je cv. Na een sollicitatiegesprek en het checken van je referenties wordt bekeken of je in aanmerking komt om voor XXX te werken.
Betekent dit dat ik referenties in mijn cv moet zetten? Ik heb ze er eigenlijk niet in staan nu, daar komt bij dat ik ook niet zou weten hoe ik aan referenties kom. Hoe doen jullie dat? Of hoe zou je het doen?
  donderdag 15 november 2012 @ 15:49:26 #169
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119241282
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:45 schreef fh101 het volgende:

[..]

Betekent dit dat ik referenties in mijn cv moet zetten? Ik heb ze er eigenlijk niet in staan nu, daar komt bij dat ik ook niet zou weten hoe ik aan referenties kom. Hoe doen jullie dat? Of hoe zou je het doen?
referenties zijn je eerdere leidinggevenden bijvoorbeeld :).
Een gedicht over Maanvis
pi_119241326
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

referenties zijn je eerdere leidinggevenden bijvoorbeeld :).
Maar zet je die met naam en al in je cv? Nee toch? :?
  donderdag 15 november 2012 @ 15:52:54 #171
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119241420
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:50 schreef fh101 het volgende:

[..]

Maar zet je die met naam en al in je cv? Nee toch? :?
Dat zou eventueel kunnen, je kunt ze ook in de motivatiebrief erbij zetten. Wel eerst even toestemming vragen aan hun om als referentie te dienen.
Een gedicht over Maanvis
pi_119241546
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat zou eventueel kunnen, je kunt ze ook in de motivatiebrief erbij zetten. Wel eerst even toestemming vragen aan hun om als referentie te dienen.
Ah okee, thanks!

Wat ik me wel afvraag is of ze echt de moeite nemen om ze te checken. Op zich lijkt me dat als je ergens al meerdere jaren werkt dat dat an sich al een goede referentie is. Maar wie ben ik ;)
  donderdag 15 november 2012 @ 16:05:41 #173
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119241937
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:55 schreef fh101 het volgende:

[..]

Ah okee, thanks!

Wat ik me wel afvraag is of ze echt de moeite nemen om ze te checken. Op zich lijkt me dat als je ergens al meerdere jaren werkt dat dat an sich al een goede referentie is. Maar wie ben ik ;)
Als ze je een geschikte kandidaat vinden dan checken ze wel even wat dingetjes bij de referentie :).
Een gedicht over Maanvis
pi_119243383
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:44 schreef Murdera het volgende:

Pindakaas is vet en niet gezond, ook komt er een hele penetrante geur vanaf, dus als je dat eet denk je een stuk minder aan anderen.
Wat voor zwakzinnig volk verzint dit soort vragen?

[..]

Hier op zou ik enkel reageren met de vraag of ze het kunnen laten weten als ze serieus de man voor die functie zoeken, of dat ze liever blijven aanklooien met nieuwetijdskinderen. Oid.
Tjah over de pindakaas; dat was hun verklaring.. alsof iedereen die pindakaas eet aan andere denken en mensen die jam eten zijn egoïstisch, heerlijk toch zo'n simpele zwart/witte wereld!

Maar goed ik heb mijn vraag maar serieus beantwoord en stap voor stap maar toch bondig uitgelegd hoe je een boterham smeert en als extra heb ik 2 tips gegeven zoals dat je het ook in een tosti ijzer kan leggen.
Het blijft hoe dan ook erg vreemd.. misschien had ik erbij moeten vertellen dat de vacature niet in Nederland is maar in Italië (maar ze zochten specifiek iemand die Nederlands kon vandaar)
pi_119243446
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:44 schreef Ctg het volgende:
Het blijft hoe dan ook erg vreemd.. misschien had ik erbij moeten vertellen dat de vacature niet in Nederland is maar in Italië (maar ze zochten specifiek iemand die Nederlands kon vandaar)
Misschien als soort van test in jouw beheersing van de Nederlandse taal wel enigszins begrijpelijk, maar ik blijf het raar vinden. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')