Euh heb je m'n eerdere post voor haar wel gelezen? Da's wel een kutopmerking van jouw kant, mijn opmerking zien als kutopmerking terwijl je niet de moeite hebt genomen om even te lezen wat ik tegen haar zei een paar dagen geledenquote:Op woensdag 14 november 2012 21:49 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik weet dat je het niet zo meent en je je kennelijk geroepen voelt met baan hier iedereen moed in te praten maar dit is echt wel een kutopmerking. Ik kende ook zo iemand. Ja joh, jij hebt je uiterlijk mee.
Net alsof je alleen maar een baan krijgt vanwege je uiterlijk he. Net alsof je zelf geen moeite hebt gedaan, geen persoonlijkheid hebt, niks.
Gefeliciteerd, LDG. Veel succes.
Neem tenminste aan dat je niet met je benen wijd bent gaan liggen of je borsten op de tafel hebt gelegd.
Maan, ik vind je een dotje, maar ik ga niet van dagen teruglezen want moet morgen echt heel vroeg op. Ik lees zo'n opmerking en die werd ook nog eens even bevestigd door ene Vault Boy. Een vrouw met tetten die komt er wel. Hij heeft die post van jou dan ook blijkbaar gemist.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Euh heb je m'n eerdere post voor haar wel gelezen? Da's wel een kutopmerking van jouw kant, mijn opmerking zien als kutopmerking terwijl je niet de moeite hebt genomen om even te lezen wat ik tegen haar zei een paar dagen geleden.
Ik zei tegen haar dat ze iig moest zorgen dat ze er goed uit zag, dat heeft ze gedaan, en nu heeft ze de baan. Een beetje fris voor de dag komen kan zoveel schelen!quote:Op woensdag 14 november 2012 21:57 schreef Staal het volgende:
[..]
Maan, ik vind je een dotje, maar ik ga niet van dagen teruglezen want moet morgen echt heel vroeg op. Ik lees zo'n opmerking en die werd ook nog eens even bevestigd door ene Vault Boy. Een vrouw met tetten die komt er wel. Hij heeft die post van jou dan ook blijkbaar gemist.
Als je post een andere lading heeft. Excuus.
Persoonlijkheid is het belangrijkste. En het moet passen.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik zei tegen haar dat ze iig moest zorgen dat ze er goed uit zag, dat heeft ze gedaan, en nu heeft ze de baan. Een beetje fris voor de dag komen kan zoveel schelen!
Dus als je die baan écht wilt, ga vantevoren even naar de kapper en trek je beste pakkie aan.
In mijn werkgebied werken vrijwel geen vrouwen, maar als ik iemand op gesprek krijg die echt moeite aan haar uiterlijk heeft gedaan dan ben ik eerder geneigd om haar aan te nemen, ook al zijn er andere meiden iets geschikter maar zien ze er suf uit.
Dit geld ook voor mannen mag ik aannemen de verzorging van iemands uiterlijk zegt over het algemeen ook iets over de persoon.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik zei tegen haar dat ze iig moest zorgen dat ze er goed uit zag, dat heeft ze gedaan, en nu heeft ze de baan. Een beetje fris voor de dag komen kan zoveel schelen!
Dus als je die baan écht wilt, ga vantevoren even naar de kapper en trek je beste pakkie aan.
In mijn werkgebied werken vrijwel geen vrouwen, maar als ik iemand op gesprek krijg die echt moeite aan haar uiterlijk heeft gedaan dan ben ik eerder geneigd om haar aan te nemen, ook al zijn er andere meiden iets geschikter maar zien ze er suf uit.
nee hoor, ben netjes op gesprek geweest met mn benen bij elkaarquote:Op woensdag 14 november 2012 21:49 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik weet dat je het niet zo meent en je je kennelijk geroepen voelt met baan hier iedereen moed in te praten maar dit is echt wel een kutopmerking. Ik kende ook zo iemand. Ja joh, jij hebt je uiterlijk mee.
Net alsof je alleen maar een baan krijgt vanwege je uiterlijk he. Net alsof je zelf geen moeite hebt gedaan, geen persoonlijkheid hebt, niks.
Neem tenminste aan dat je niet met je benen wijd bent gaan liggen of je borsten op de tafel hebt gelegd.
Klopt, maar bij vrouwen is het vaak zo dat ze als ze tiptop in orde zijn ze ook een verzekerde persoonlijkheid uitstralen.quote:Op woensdag 14 november 2012 22:11 schreef Staal het volgende:
[..]
Persoonlijkheid is het belangrijkste. En het moet passen.
hehe klinkt een beetje als bij mijn zus ze vroegen wat denk je dat de functie inhoud... heeft ze iets opgehangen wat helemaal niet klopte achteraf.. toen vroegen ze .. en lijkt je dat wat? Toen heeft ze gezegd nee helemaal niksquote:Op woensdag 14 november 2012 22:11 schreef Staal het volgende:
[..]
Persoonlijkheid is het belangrijkste. En het moet passen.
Ik weet nog dat ik bij GE wat daarna Sabic werd ging solliciteren voor een mindere baan. Administratie op een afdeling. had me in mantelpak gehezen en tiptop op hakjes dat terrein op. Ik werd het niet. (Dat werd zo bleek naderhand een soort Barbie van Oh oh, Cherso.)
Enfin, die kledingmisser ging me de tweede keer niet gebeuren. Dus ik trok op de sollicitatie op een hogere functie gewoon spijkerbroek aan, kistjes en ik zat daar nogal verkeerd gekleed en met een enorme kater aan die lange tafel. Shit, daar had ik dus wel aan moeten hebben wat ik op het eerdere gesprek droeg.
Werd er gewoon uitgepikt en heb er zo'n 6 jaar gedetacheerd gezeten met promotie. Mannenwereld.
Voila. Jij hebt gedaan.quote:Op woensdag 14 november 2012 22:21 schreef littledrummergirl het volgende:
als we het dan toch over kleding hebbenik ben in n nette spijkerbroek, shirtje en colbertje gegaan, en op een paar afgetrapte all stars
. In mijn sector is een pak oid helemaal niet gebruikelijk, dus dit was meer dan genoeg
Dat is nog veel toffer eigenlijk. Leuk om te lezen.quote:Op woensdag 14 november 2012 22:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
hehe klinkt een beetje als bij mijn zus ze vroegen wat denk je dat de functie inhoud... heeft ze iets opgehangen wat helemaal niet klopte achteraf.. toen vroegen ze .. en lijkt je dat wat? Toen heeft ze gezegd nee helemaal niks![]()
ze heeft de baan gekregen, die idd niet leek op wat ze omschreven had
quote:Op woensdag 14 november 2012 22:32 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat is nog veel toffer eigenlijk. Leuk om te lezen.
En nu ga ik snurken anders heb ik morgen geen bestaan op mijn werk.
quote:Op woensdag 14 november 2012 22:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Klopt, maar bij vrouwen is het vaak zo dat ze als ze tiptop in orde zijn ze ook een verzekerde persoonlijkheid uitstralen.
Dan is het zo vankijk eens naar mijn tetjes en mijn vlotte kapsel
. En dat soort vrouwen vind ik leuk.
.
Nou als de kwalificaties verder gelijk zijn en de competenties ook wordt echt wel naar dat soort dingen gekeken, ieder detail gaat dan uitmaken. Ik heb serieus meegemaakt dat een intercedent die me ergens heeft voorgesteld het boven tafel had gekregen dat ze een jonge vrouw boven mij als man hadden gekozen en dat dat meespeelde in de keuze. De intercedente vermoedde heel duidelijk dat dat de doorslaggevende factor was.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:49 schreef Staal het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 15 november 2012 00:13 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik vind jou ook leuk Maan!
Kerel, ga daar gewoon niet werken als je nu al dit soort achterlijke opdrachten krijgt.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:36 schreef Ctg het volgende:
Wie heeft er wel eens van die meest rare vragen moeten beantwoorden? Ik moest wel eens de vraag "heb je liever jam of pindakaas?" moeten beantwoorden (Jam is zoet dus ben je egocentrisch, Pindakaas is gezond dus denk je eerder aan andere)
Maar vandaag kreeg ik toch een rare opdracht via de mail: ik heb gesolliciteerd als secretaris en ik moet de vraag zo professioneel mogelijk beantwoorden.
De vraag: "ik heb zin in een broodje ham en kaas maar heb er nog nooit een gemaakt, kunt u mij helpen?"
Ik weet niet wat ze willen zien in mijn antwoord; moet ik het serieus nemen en een antwoord geven hoe je een boterham smeert of moet ik zeggen dat als ik die vraag zou krijgen dat ik zeg dat ze verkeerd verbonden zijn? Ik ben steeds opzoek naar de valkuil in die vraag
Onderliggende gedachte kan zijn dat ze willen zien hoe bereid je bent iemand te helpen, wat het probleem ook is.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:36 schreef Ctg het volgende:
Wie heeft er wel eens van die meest rare vragen moeten beantwoorden? Ik moest wel eens de vraag "heb je liever jam of pindakaas?" moeten beantwoorden (Jam is zoet dus ben je egocentrisch, Pindakaas is gezond dus denk je eerder aan andere)
Maar vandaag kreeg ik toch een rare opdracht via de mail: ik heb gesolliciteerd als secretaris en ik moet de vraag zo professioneel mogelijk beantwoorden.
De vraag: "ik heb zin in een broodje ham en kaas maar heb er nog nooit een gemaakt, kunt u mij helpen?"
Ik weet niet wat ze willen zien in mijn antwoord; moet ik het serieus nemen en een antwoord geven hoe je een boterham smeert of moet ik zeggen dat als ik die vraag zou krijgen dat ik zeg dat ze verkeerd verbonden zijn? Ik ben steeds opzoek naar de valkuil in die vraag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |