Sowieso raar om iets te gaan doen omdat je dan meer kansen in de arbeidsmarkt hebt.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:00 schreef das_phantom het volgende:
De zorg moet je echt liggen heb ik zelf ervaren. Staar je niet blind op gunstige arbeidsmarkt of leertrajecten, dat is mij ook overkomen. Het willen helpen van anderen is niet genoeg, sta er bij stil dat een groot deel fysieke zorg is waarbij niet iedere oudere een fijne client is.
En als in hetgeen waar je achter staat geen zak te vinden is, wat dan?quote:Op dinsdag 13 november 2012 22:23 schreef Leonos het volgende:
[..]
Sowieso raar om iets te gaan doen omdat je dan meer kansen in de arbeidsmarkt hebt.
Je kan beter doen waar je echt achter staat en nog even verder zoekt dan dat je iets doet wat eigenlijk niet de bedoeling is.
Lijkt mij dan
Moet je geduld hebben?quote:Op dinsdag 13 november 2012 22:26 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
En als in hetgeen waar je achter staat geen zak te vinden is, wat dan?
In eindhoven op de keizersgracht toch? aardige mensen daarquote:Op dinsdag 13 november 2012 17:03 schreef El_Thijs het volgende:
Vandaag bij Tempo Team professionals geweest. Leuk gesprek, en ze hebben een hele leuke functie voor me die qua CV en ontwikkeling erg goed bij me past. Nadeel is de locatie, het is in Sittard(en zelf kom ik uit Tilburg). Stiekem ben ik best nieuwsgierig, maar ben bang dat de reistijd van dik een uur of langer me gaat opbreken...
voor jezelf beginnen!quote:Op dinsdag 13 november 2012 22:26 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
En als in hetgeen waar je achter staat geen zak te vinden is, wat dan?
heb je wel een retouradres meegegeven?quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:14 schreef StraatSoldaat het volgende:
Heb zo hekel aan werkgevers die helemaal niks van zich laten horen. Als ik de tijd neem om een brief te typen dan kunnen ze ook wel even laten weten dat ik ben afgewezen desnoods geautomatiseerd
Too late to change it nowquote:Op dinsdag 13 november 2012 23:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
In eindhoven op de keizersgracht toch? aardige mensen daar. TIP: Ze nemen standaard een competentietest af, als je daar niet altijd 'heel erg mee eens' en 'heel erg mee oneens' kiest en de gulden middenweg kiest dan kom je over als een dweeb.
Je post kwam een beetje over dat je altijd op zoek moet gaan naar je passie etc. etc. Voor veel mensen is geld verdienen met hun passie nou eenmaal niet weggelegd, denk aan muzikanten etc. Dan denk ik dat het beter is om iets te doen waar je behoorlijk wat baanzekeheid in hebt.quote:Op dinsdag 13 november 2012 22:46 schreef Leonos het volgende:
[..]
Moet je geduld hebben?
Naja, je hebt wel gelijk, in de tussentijd moet je toch je eten binnen halen.
Gaat allemaal via de e-mail tegenwoordig.quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
heb je wel een retouradres meegegeven?
Heb je WW of bijstand? Dan jaquote:Op woensdag 14 november 2012 16:02 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Gaat allemaal via de e-mail tegenwoordig.
Heeft inschrijven bij een uitzendbureau trouwens zin? Met die vacatures die ik vind word het niks
Nee, ben met mijn opleiding gestopt en kan pas weer in februari of september weer beginnen dus zoek iets om in de tussentijd te doen. Misschien moet ik maar bijstand aanvragen mocht ik niks vindenquote:
Woon je nog bij je ouders? Dan heb je geen recht op bijstand. Woon je op jezelf? Dan kun je wel bijstand aanvragen, maar dat betekent wel dat je tewerkgesteld wordt in de groenvoorziening of de bejaardenwasserette.quote:Op woensdag 14 november 2012 16:04 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Nee, ben met mijn opleiding gestopt en kan pas weer in februari of september weer beginnen dus zoek iets om in de tussentijd te doen. Misschien moet ik maar bijstand aanvragen mocht ik niks vinden
Gewoon al die opties aanvinken dat je open staat voor sollicitaties. Ook heb ik in het begin staan: currently seeking for a job. Verder af en toe wat posten (updates etc) wil ook helpen!quote:Op dinsdag 13 november 2012 22:21 schreef Leonos het volgende:
Gebruiken jullie LinkedIn?
Ik heb nu ongeveer 250 'vriendjes' maar hoe maak ik mij echt duidelijk zichtbaar? Ook dat bijvoorbeeld recruiters op mijn profiel terecht komen. Lastig allemaal
omdat ik heb gemerkt dat als ik mij Nederlandse naam gebruik, WEL een reactie krijgquote:
Dit. Ik heb liever baanzekerheid dan jarenlang het onzekere leven van iemand die van z'n hobby z'n beroep probeert te maken. Daarom ook geneeskunde gestudeerd in plaats van iets in de creatieve hoek.quote:Op woensdag 14 november 2012 09:23 schreef Domme_Gans het volgende:
Voor veel mensen is geld verdienen met hun passie nou eenmaal niet weggelegd, denk aan muzikanten etc. Dan denk ik dat het beter is om iets te doen waar je behoorlijk wat baanzekeheid in hebt.
GEFE LI CI TEERD! Ik zei toch dat je uiterlijk ging helpenquote:Op woensdag 14 november 2012 18:14 schreef littledrummergirl het volgende:
ik geloof dat ik een nieuwe baan heb![]()
![]()
![]()
morgen even bij mn huidige baan bespreken hoe lang ik nog nodig ben, en daarna overstappen naar mn nieuwe baan
Ik weet dat je het niet zo meent en je je kennelijk geroepen voelt met baan hier iedereen moed in te praten maar dit is echt wel een kutopmerking. Ik kende ook zo iemand. Ja joh, jij hebt je uiterlijk mee.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
GEFE LI CI TEERD! Ik zei toch dat je uiterlijk ging helpen
Oh zonder tetten ook hoor. Ik ben nooit verder gekomen dan een b-cup. Zelfs met de jaren val ik nog wel onder de categorie "mooie vrouw".quote:Op woensdag 14 november 2012 21:43 schreef Vault-Boy het volgende:
Oh zeker bij vrouwen is dat vaak het geval. Als je er lekker uit ziet en goede tetten, dan ben je wel verzekerd van een baan
Euh heb je m'n eerdere post voor haar wel gelezen? Da's wel een kutopmerking van jouw kant, mijn opmerking zien als kutopmerking terwijl je niet de moeite hebt genomen om even te lezen wat ik tegen haar zei een paar dagen geledenquote:Op woensdag 14 november 2012 21:49 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik weet dat je het niet zo meent en je je kennelijk geroepen voelt met baan hier iedereen moed in te praten maar dit is echt wel een kutopmerking. Ik kende ook zo iemand. Ja joh, jij hebt je uiterlijk mee.
Net alsof je alleen maar een baan krijgt vanwege je uiterlijk he. Net alsof je zelf geen moeite hebt gedaan, geen persoonlijkheid hebt, niks.
Gefeliciteerd, LDG. Veel succes.
Neem tenminste aan dat je niet met je benen wijd bent gaan liggen of je borsten op de tafel hebt gelegd.
Maan, ik vind je een dotje, maar ik ga niet van dagen teruglezen want moet morgen echt heel vroeg op. Ik lees zo'n opmerking en die werd ook nog eens even bevestigd door ene Vault Boy. Een vrouw met tetten die komt er wel. Hij heeft die post van jou dan ook blijkbaar gemist.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Euh heb je m'n eerdere post voor haar wel gelezen? Da's wel een kutopmerking van jouw kant, mijn opmerking zien als kutopmerking terwijl je niet de moeite hebt genomen om even te lezen wat ik tegen haar zei een paar dagen geleden.
Ik zei tegen haar dat ze iig moest zorgen dat ze er goed uit zag, dat heeft ze gedaan, en nu heeft ze de baan. Een beetje fris voor de dag komen kan zoveel schelen!quote:Op woensdag 14 november 2012 21:57 schreef Staal het volgende:
[..]
Maan, ik vind je een dotje, maar ik ga niet van dagen teruglezen want moet morgen echt heel vroeg op. Ik lees zo'n opmerking en die werd ook nog eens even bevestigd door ene Vault Boy. Een vrouw met tetten die komt er wel. Hij heeft die post van jou dan ook blijkbaar gemist.
Als je post een andere lading heeft. Excuus.
Persoonlijkheid is het belangrijkste. En het moet passen.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik zei tegen haar dat ze iig moest zorgen dat ze er goed uit zag, dat heeft ze gedaan, en nu heeft ze de baan. Een beetje fris voor de dag komen kan zoveel schelen!
Dus als je die baan écht wilt, ga vantevoren even naar de kapper en trek je beste pakkie aan.
In mijn werkgebied werken vrijwel geen vrouwen, maar als ik iemand op gesprek krijg die echt moeite aan haar uiterlijk heeft gedaan dan ben ik eerder geneigd om haar aan te nemen, ook al zijn er andere meiden iets geschikter maar zien ze er suf uit.
Dit geld ook voor mannen mag ik aannemen de verzorging van iemands uiterlijk zegt over het algemeen ook iets over de persoon.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik zei tegen haar dat ze iig moest zorgen dat ze er goed uit zag, dat heeft ze gedaan, en nu heeft ze de baan. Een beetje fris voor de dag komen kan zoveel schelen!
Dus als je die baan écht wilt, ga vantevoren even naar de kapper en trek je beste pakkie aan.
In mijn werkgebied werken vrijwel geen vrouwen, maar als ik iemand op gesprek krijg die echt moeite aan haar uiterlijk heeft gedaan dan ben ik eerder geneigd om haar aan te nemen, ook al zijn er andere meiden iets geschikter maar zien ze er suf uit.
nee hoor, ben netjes op gesprek geweest met mn benen bij elkaarquote:Op woensdag 14 november 2012 21:49 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik weet dat je het niet zo meent en je je kennelijk geroepen voelt met baan hier iedereen moed in te praten maar dit is echt wel een kutopmerking. Ik kende ook zo iemand. Ja joh, jij hebt je uiterlijk mee.
Net alsof je alleen maar een baan krijgt vanwege je uiterlijk he. Net alsof je zelf geen moeite hebt gedaan, geen persoonlijkheid hebt, niks.
Neem tenminste aan dat je niet met je benen wijd bent gaan liggen of je borsten op de tafel hebt gelegd.
Klopt, maar bij vrouwen is het vaak zo dat ze als ze tiptop in orde zijn ze ook een verzekerde persoonlijkheid uitstralen.quote:Op woensdag 14 november 2012 22:11 schreef Staal het volgende:
[..]
Persoonlijkheid is het belangrijkste. En het moet passen.
hehe klinkt een beetje als bij mijn zus ze vroegen wat denk je dat de functie inhoud... heeft ze iets opgehangen wat helemaal niet klopte achteraf.. toen vroegen ze .. en lijkt je dat wat? Toen heeft ze gezegd nee helemaal niksquote:Op woensdag 14 november 2012 22:11 schreef Staal het volgende:
[..]
Persoonlijkheid is het belangrijkste. En het moet passen.
Ik weet nog dat ik bij GE wat daarna Sabic werd ging solliciteren voor een mindere baan. Administratie op een afdeling. had me in mantelpak gehezen en tiptop op hakjes dat terrein op. Ik werd het niet. (Dat werd zo bleek naderhand een soort Barbie van Oh oh, Cherso.)
Enfin, die kledingmisser ging me de tweede keer niet gebeuren. Dus ik trok op de sollicitatie op een hogere functie gewoon spijkerbroek aan, kistjes en ik zat daar nogal verkeerd gekleed en met een enorme kater aan die lange tafel. Shit, daar had ik dus wel aan moeten hebben wat ik op het eerdere gesprek droeg.
Werd er gewoon uitgepikt en heb er zo'n 6 jaar gedetacheerd gezeten met promotie. Mannenwereld.
Voila. Jij hebt gedaan.quote:Op woensdag 14 november 2012 22:21 schreef littledrummergirl het volgende:
als we het dan toch over kleding hebbenik ben in n nette spijkerbroek, shirtje en colbertje gegaan, en op een paar afgetrapte all stars
. In mijn sector is een pak oid helemaal niet gebruikelijk, dus dit was meer dan genoeg
Dat is nog veel toffer eigenlijk. Leuk om te lezen.quote:Op woensdag 14 november 2012 22:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
hehe klinkt een beetje als bij mijn zus ze vroegen wat denk je dat de functie inhoud... heeft ze iets opgehangen wat helemaal niet klopte achteraf.. toen vroegen ze .. en lijkt je dat wat? Toen heeft ze gezegd nee helemaal niks![]()
ze heeft de baan gekregen, die idd niet leek op wat ze omschreven had
quote:Op woensdag 14 november 2012 22:32 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat is nog veel toffer eigenlijk. Leuk om te lezen.
En nu ga ik snurken anders heb ik morgen geen bestaan op mijn werk.
quote:Op woensdag 14 november 2012 22:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Klopt, maar bij vrouwen is het vaak zo dat ze als ze tiptop in orde zijn ze ook een verzekerde persoonlijkheid uitstralen.
Dan is het zo vankijk eens naar mijn tetjes en mijn vlotte kapsel
. En dat soort vrouwen vind ik leuk.
.
Nou als de kwalificaties verder gelijk zijn en de competenties ook wordt echt wel naar dat soort dingen gekeken, ieder detail gaat dan uitmaken. Ik heb serieus meegemaakt dat een intercedent die me ergens heeft voorgesteld het boven tafel had gekregen dat ze een jonge vrouw boven mij als man hadden gekozen en dat dat meespeelde in de keuze. De intercedente vermoedde heel duidelijk dat dat de doorslaggevende factor was.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:49 schreef Staal het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 15 november 2012 00:13 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik vind jou ook leuk Maan!
Kerel, ga daar gewoon niet werken als je nu al dit soort achterlijke opdrachten krijgt.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:36 schreef Ctg het volgende:
Wie heeft er wel eens van die meest rare vragen moeten beantwoorden? Ik moest wel eens de vraag "heb je liever jam of pindakaas?" moeten beantwoorden (Jam is zoet dus ben je egocentrisch, Pindakaas is gezond dus denk je eerder aan andere)
Maar vandaag kreeg ik toch een rare opdracht via de mail: ik heb gesolliciteerd als secretaris en ik moet de vraag zo professioneel mogelijk beantwoorden.
De vraag: "ik heb zin in een broodje ham en kaas maar heb er nog nooit een gemaakt, kunt u mij helpen?"
Ik weet niet wat ze willen zien in mijn antwoord; moet ik het serieus nemen en een antwoord geven hoe je een boterham smeert of moet ik zeggen dat als ik die vraag zou krijgen dat ik zeg dat ze verkeerd verbonden zijn? Ik ben steeds opzoek naar de valkuil in die vraag
Onderliggende gedachte kan zijn dat ze willen zien hoe bereid je bent iemand te helpen, wat het probleem ook is.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:36 schreef Ctg het volgende:
Wie heeft er wel eens van die meest rare vragen moeten beantwoorden? Ik moest wel eens de vraag "heb je liever jam of pindakaas?" moeten beantwoorden (Jam is zoet dus ben je egocentrisch, Pindakaas is gezond dus denk je eerder aan andere)
Maar vandaag kreeg ik toch een rare opdracht via de mail: ik heb gesolliciteerd als secretaris en ik moet de vraag zo professioneel mogelijk beantwoorden.
De vraag: "ik heb zin in een broodje ham en kaas maar heb er nog nooit een gemaakt, kunt u mij helpen?"
Ik weet niet wat ze willen zien in mijn antwoord; moet ik het serieus nemen en een antwoord geven hoe je een boterham smeert of moet ik zeggen dat als ik die vraag zou krijgen dat ik zeg dat ze verkeerd verbonden zijn? Ik ben steeds opzoek naar de valkuil in die vraag
Dit.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:40 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Kerel, ga daar gewoon niet werken als je nu al dit soort achterlijke opdrachten krijgt.
Ik vind het allebei smerig, ben ik nu hopeloos?quote:Op donderdag 15 november 2012 13:36 schreef Ctg het volgende:
Mogelijke reacties;quote:Op donderdag 15 november 2012 13:36 schreef Ctg het volgende:
Ik dacht dat mijn voorstelrondje met voorwerp al erg was...quote:Op donderdag 15 november 2012 13:36 schreef Ctg het volgende:
misschien kun je op werk.nl een beroepskeuzetest doen?quote:Op donderdag 15 november 2012 14:31 schreef Vault-Boy het volgende:
Damn het is nog best lastig om een keuze te maken waarin ik me wil laten omscholen. Kijk mijn eerste keuze was de retail/detailhandel, maar als ik alle verhalen al hoor dat het al heel lastig is om daarin te komen. Zeker met mijn leeftijd als ik eenmaal klaar benIk zou natuurlijk wel als het kan daarna door willen groeien, en wellicht op het HBO nog een opleiding volgen. Maar ik blijf toch met mijn leeftijd zitten.
![]()
De ICT kan wel goed verdienen, maar het moet ook wel echt je ding zijn natuurlijk. Een computer bouwen is niet meer zo moeilijk, maar er komt zoveel meer bij kijken als je eenmaal echt de ICT in wil. Snap dat mensen eerder tegen mij zeggen, ''ga voor de ICT'', maar ben bang dat ik het toch na een tijdje saai ga vinden.
Ik kan wel iets kiezen waar veel baangarantie in zit, maar je moet het natuurlijk ook leuk vinden om daar jaren in te gaan werken.
Naja ik weet wel wat ik wil en dat is de retail. Maar als ik vaak lees dat dat heel lastig gaat worden op mijn leeftijd.quote:Op donderdag 15 november 2012 14:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
misschien kun je op werk.nl een beroepskeuzetest doen?
http://www.competentieatlas.nl/index.asp
https://www.werk.nl/werk_(...)teiten_en_interesses
nouja misschien komt uit die test een ander beroep wat je leuk zou moeten vinden.quote:Op donderdag 15 november 2012 14:41 schreef Vault-Boy het volgende:
Naja ik weet wel wat ik wil en dat is de retail. Maar als ik vaak lees dat dat heel lastig gaat worden op mijn leeftijd.Daarom twijfel ik of ik toch misschien iets anders moet gaat doen snap je
![]()
Haha, denk doe hem ook hem voor de gein. Die test van werk.nl. Ga in februari beginnen als leerling verzorgende, komt dat er ook nog als eerste uit ookquote:Op donderdag 15 november 2012 14:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Lol dat is wel heel toevallig.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:18 schreef StephanL het volgende:
[..]
Haha, denk doe hem ook hem voor de gein. Die test van werk.nl. Ga in februari beginnen als leerling verzorgende, komt dat er ook nog als eerste uit ook
Zeker, maar als ik de competenties lees die daar bij horen, kan ik mij prima daar in vinden.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:20 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Lol dat is wel heel toevallig.
Jammer, volgende keer beter en sneller reageren. ik heb ook vaak genoeg meegemaakt dat ik even een paar dagen wachtte om de strekking van de sollicitatie te bepalen, en daarna was ik te laatquote:Op donderdag 15 november 2012 15:32 schreef Balisto het volgende:
Eindelijk weer een nuttige vacature tegengekomen en op gesolliciteerd, word ik nog geen 3 uur later teruggebeld dat ie reeds vervuld is.
Pindakaas is vet en niet gezond, ook komt er een hele penetrante geur vanaf, dus als je dat eet denk je een stuk minder aan anderen.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:36 schreef Ctg het volgende:
Hier op zou ik enkel reageren met de vraag of ze het kunnen laten weten als ze serieus de man voor die functie zoeken, of dat ze liever blijven aanklooien met nieuwetijdskinderen. Oid.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:36 schreef Ctg het volgende:
Betekent dit dat ik referenties in mijn cv moet zetten? Ik heb ze er eigenlijk niet in staan nu, daar komt bij dat ik ook niet zou weten hoe ik aan referenties kom. Hoe doen jullie dat? Of hoe zou je het doen?quote:Interesse om voor XXX te komen werken? Stuur ons dan een korte motivatie en je cv. Na een sollicitatiegesprek en het checken van je referenties wordt bekeken of je in aanmerking komt om voor XXX te werken.
referenties zijn je eerdere leidinggevenden bijvoorbeeldquote:Op donderdag 15 november 2012 15:45 schreef fh101 het volgende:
[..]
Betekent dit dat ik referenties in mijn cv moet zetten? Ik heb ze er eigenlijk niet in staan nu, daar komt bij dat ik ook niet zou weten hoe ik aan referenties kom. Hoe doen jullie dat? Of hoe zou je het doen?
Maar zet je die met naam en al in je cv? Nee toch?quote:Op donderdag 15 november 2012 15:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
referenties zijn je eerdere leidinggevenden bijvoorbeeld.
Dat zou eventueel kunnen, je kunt ze ook in de motivatiebrief erbij zetten. Wel eerst even toestemming vragen aan hun om als referentie te dienen.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:50 schreef fh101 het volgende:
[..]
Maar zet je die met naam en al in je cv? Nee toch?
Ah okee, thanks!quote:Op donderdag 15 november 2012 15:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat zou eventueel kunnen, je kunt ze ook in de motivatiebrief erbij zetten. Wel eerst even toestemming vragen aan hun om als referentie te dienen.
Als ze je een geschikte kandidaat vinden dan checken ze wel even wat dingetjes bij de referentiequote:Op donderdag 15 november 2012 15:55 schreef fh101 het volgende:
[..]
Ah okee, thanks!
Wat ik me wel afvraag is of ze echt de moeite nemen om ze te checken. Op zich lijkt me dat als je ergens al meerdere jaren werkt dat dat an sich al een goede referentie is. Maar wie ben ik
Tjah over de pindakaas; dat was hun verklaring.. alsof iedereen die pindakaas eet aan andere denken en mensen die jam eten zijn egoïstisch, heerlijk toch zo'n simpele zwart/witte wereld!quote:Op donderdag 15 november 2012 15:44 schreef Murdera het volgende:
Pindakaas is vet en niet gezond, ook komt er een hele penetrante geur vanaf, dus als je dat eet denk je een stuk minder aan anderen.
Wat voor zwakzinnig volk verzint dit soort vragen?
[..]
Hier op zou ik enkel reageren met de vraag of ze het kunnen laten weten als ze serieus de man voor die functie zoeken, of dat ze liever blijven aanklooien met nieuwetijdskinderen. Oid.
Misschien als soort van test in jouw beheersing van de Nederlandse taal wel enigszins begrijpelijk, maar ik blijf het raar vinden.quote:Op donderdag 15 november 2012 16:44 schreef Ctg het volgende:
Het blijft hoe dan ook erg vreemd.. misschien had ik erbij moeten vertellen dat de vacature niet in Nederland is maar in Italië (maar ze zochten specifiek iemand die Nederlands kon vandaar)
Ja, want ICT is alleen "iets met computers" natuurlijk. Ga in de ICT is net zoiets als zeggen "Doe iets in de zorg".quote:Op donderdag 15 november 2012 14:31 schreef Vault-Boy het volgende:
Damn het is nog best lastig om een keuze te maken waarin ik me wil laten omscholen. Kijk mijn eerste keuze was de retail/detailhandel, maar als ik alle verhalen al hoor dat het al heel lastig is om daarin te komen. Zeker met mijn leeftijd als ik eenmaal klaar benIk zou natuurlijk wel als het kan daarna door willen groeien, en wellicht op het HBO nog een opleiding volgen. Maar ik blijf toch met mijn leeftijd zitten.
![]()
De ICT kan wel goed verdienen, maar het moet ook wel echt je ding zijn natuurlijk. Een computer bouwen is niet meer zo moeilijk, maar er komt zoveel meer bij kijken als je eenmaal echt de ICT in wil. Snap dat mensen eerder tegen mij zeggen, ''ga voor de ICT'', maar ben bang dat ik het toch na een tijdje saai ga vinden.
Ik kan wel iets kiezen waar veel baangarantie in zit, maar je moet het natuurlijk ook leuk vinden om daar jaren in te gaan werken.
http://www.competentieatlas.nl/index.aspquote:Op donderdag 15 november 2012 17:29 schreef Isabeau het volgende:
Welke test, Swets?
edit: nvm, moest wat scrollen
Eventueel had je nog kunnen vertellen dat er verschillende opties zijn:quote:Op donderdag 15 november 2012 16:44 schreef Ctg het volgende:
[..]
Tjah over de pindakaas; dat was hun verklaring.. alsof iedereen die pindakaas eet aan andere denken en mensen die jam eten zijn egoïstisch, heerlijk toch zo'n simpele zwart/witte wereld!
Maar goed ik heb mijn vraag maar serieus beantwoord en stap voor stap maar toch bondig uitgelegd hoe je een boterham smeert en als extra heb ik 2 tips gegeven zoals dat je het ook in een tosti ijzer kan leggen.
Het blijft hoe dan ook erg vreemd.. misschien had ik erbij moeten vertellen dat de vacature niet in Nederland is maar in Italië (maar ze zochten specifiek iemand die Nederlands kon vandaar)
Wat ik deed was referenties op aanvraag in m'n CV zetten en in m'n motivatiebrief er een zin aan wijden dat 'indien u dit wenst referenties beschikbaar zijn' etcquote:Op donderdag 15 november 2012 20:28 schreef Kekaa het volgende:
Over die referenties... eerst vragen of ze het op prijs stellen, en daarna heb ik ze in mijn CV gezet, bij het betreffende bedrijf. Met naam en nummer (anders kunnen ze natuurlijk nog niks checken).
Over die tests... is het niet zo dat er eigenlijk altijd wel uitkomt wat je leuk vind/al doet... omdat je een soort van bevooroordeeld bent daarover?
Dat bedoel ik juist.quote:Op donderdag 15 november 2012 17:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, want ICT is alleen "iets met computers" natuurlijk. Ga in de ICT is net zoiets als zeggen "Doe iets in de zorg".
In de ICT heb je de zuiver technische kant (hardware designers, programmeurs). Dan nog functies tussen techniek en business/commercie (functioneel beheer, applicatiebeheer, project management). Bestuurlijke functies (teammanagers, afdelingsmanagers, beleidsmedewerkers), commerciële functies. En dat allemaal in tientallen verschillende richtingen.
Dus het is me een raadsel hoe je "de ICT" saai zou gaan vinden.
Ik wilde hem ook doen, maar ik kan bij alles meerdere rondjes aangeven? Huh? Ik kan toch niet één ding meest leuk en minst leuk vinden?quote:Op donderdag 15 november 2012 14:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat is alleen bij de voorbeeldvraagquote:Op donderdag 15 november 2012 20:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik wilde hem ook doen, maar ik kan bij alles meerdere rondjes aangeven? Huh? Ik kan toch niet één ding meest leuk en minst leuk vinden?
Het valt mij op dat dit soort instellingen altijd van die goede IT-mensen/programmeurs hebben.quote:Op donderdag 15 november 2012 20:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik wilde hem ook doen, maar ik kan bij alles meerdere rondjes aangeven? Huh? Ik kan toch niet één ding meest leuk en minst leuk vinden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 16 november 2012 07:24 schreef Devv het volgende:
[..]
Het valt mij op dat dit soort instellingen altijd van die goede IT-mensen/programmeurs hebben.Ze geven er een hoop geld aan uit. Dat zal het zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Nee, je kan bij alle vragen meerdere antwoorden geven. Op zich apart met radiobuttons.quote:Op donderdag 15 november 2012 23:00 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Dat is alleen bij de voorbeeldvraag
Zat ik ook raar naar te kijken
Hier toch echt alleen bij de voorbeeldvraagquote:Op vrijdag 16 november 2012 10:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, je kan bij alle vragen meerdere antwoorden geven. Op zich apart met radiobuttons.
Je hebt gelijk, maar ditquote:Op vrijdag 16 november 2012 10:15 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Hier toch echt alleen bij de voorbeeldvraag
Maar als dat niet zou kunnen zou je alles in één keer goed moeten hebben.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar dit
[ afbeelding ]
zou natuurlijk ook niet moeten kunnen.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:49 schreef Leonos het volgende:
Ik ga jullie binnen twee weken verlaten waarschijnlijk!
Ze willen me graag hebben, maar gaan nu overleggen over met de directie over het budget.
Spannend weer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |