abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119427061
Vrijdag belde dame van bedrijf 1 nav gesprek dat ze nog geen tijd heeft gehad om me voor te leggen aan directie, zegt me dat ze me niet kansloos acht.
Vandaag belde recruiter dat ze me gaat voorstellen ergens (1e in jaar tijd dat ze wat voor me doen).
Reactie op sollicitatie mail: We vinden je cv niet goed aansluiten op functie 1 maar wel op functie 2 die sinds gisteren open is, we willen graag in gesprek.
En dan is er ook nog 1 open van vorige week..

Shit is about to happen
pi_119427293
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:55 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

[..]

Dat dus. Het lijkt verdomme wel of de banen die ik zoek aan de andere kant van het land liggen.
Groningen is hartstikke tof!
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  Moderator / Redactie FP dinsdag 20 november 2012 @ 15:08:21 #278
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_119427440
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:03 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Kan wel wezen maar elke dag 3 uur in de trein of in de auto is niet aan mij besteed.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_119427462
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:08 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Kan wel wezen maar elke dag 3 uur in de trein of in de auto is niet aan mij besteed.
Als je zo vast zit aan een locatie vind je natuurlijk nooit werk.
pi_119427576
quote:

[..]

[..]

Dat dus. Het lijkt verdomme wel of de banen die ik zoek aan de andere kant van het land liggen.
En voor mij liggen de banen dan weer meer aan jouw kant van het land. :')
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:03 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Zeker, maar als werkzoekende heb je het hier lastiger dan in veel andere regio's.
pi_119427664
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:12 schreef Balisto het volgende:

[..]

Zeker, maar als werkzoekende heb je het hier lastiger dan in veel andere regio's.
Vertel mij wat ;(
pi_119427696
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:08 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

ik heb dat ook ook. Alleen zit ik ook nog zonder auto enzo... Dus dan zit je nog beperkter. :@
quote:

[..]

[..]

same here. En startersfuncties zijn er al helemaal niet. Ik zie mezelf ook niet in een callcenter zitten om maar werk te hebben.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  Moderator / Redactie FP dinsdag 20 november 2012 @ 15:24:00 #283
Brabo Bastard
pi_119427930
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:16 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ik heb dat ook ook. Alleen zit ik ook nog zonder auto enzo... Dus dan zit je nog beperkter. :@

[..]

same here. En startersfuncties zijn er al helemaal niet. Ik zie mezelf ook niet in een callcenter zitten om maar werk te hebben.
Een callcenter zou ik echt zelf nooit willen doen. Je moet er denk ik tegen kunnen, en alhoewel ik het leuk vind om met mensen te werken en contact te hebben, vind ik dit een stap te ver zeg maar.

Plus dat ik dan ook niet aan mijn eigen ontwikkeling werk als ik dat werk doe.

Auto heb ik wel, motor ook. Maar geen enkel bedrijf zal me zoveel kilometervergoeding gaan betalen denk ik :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_119427975
Oeh spannend! ik ben weer een stapje dichterbij de baan in Italie!
Donderdag heb ik een telefonische sollicitatie gesprek met de recruiter en ik ben best wel nerveus, gewoon om het idee dat het ook in het Engels zal zijn en dat ik me minder goed kan voorstellen welke vragen er gaan komen :{ :P

Ik ben nu bezig met voorbereiden; mijn cv uit printen, antwoorden op te schrijven mbt mijn cv en sollicitatie brief en hopen op het beste!
pi_119428207
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:16 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Dat heb ik ook. Ik heb een auto nodig om een baan te vinden (vaak een vereiste, sowieso OV vaak geen optie), maar ik heb een baan nodig om een auto te kunnen betalen :')
pi_119428248
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:24 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Een callcenter zou ik echt zelf nooit willen doen. Je moet er denk ik tegen kunnen, en alhoewel ik het leuk vind om met mensen te werken en contact te hebben, vind ik dit een stap te ver zeg maar.

Volgens sommige mensen is het juist ontzettend goed voor je persoonlijke ontwikkeling, maar ik twijfel eraan. Mensen in mijn omgeving die het langer dan een paar maanden in een callcenter hebben uitgehouden zijn de meest botte eikels die ik ken.
quote:
Auto heb ik wel, motor ook. Maar geen enkel bedrijf zal me zoveel kilometervergoeding gaan betalen denk ik :P
Naast het feit dat het volkomen onrealistisch is om dagelijks zoveel tijd kwijt te zijn aan woon-werkverkeer.
Ik ben zelf volledig afhankelijk van fiets en openbaar vervoer. Voor veel banen wordt 'eigen vervoer' vereist (een fiets is dat toch ook?) en ook al kun je ergens makkelijk met het openbaar vervoer komen, wat ook niet altijd haalbaar is, wordt vaak verwacht dat je een auto hebt. 8)7
pi_119428267
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:35 schreef fh101 het volgende:

[..]

Dat heb ik ook. Ik heb een auto nodig om een baan te vinden (vaak een vereiste, sowieso OV vaak geen optie), maar ik heb een baan nodig om een auto te kunnen betalen :')
Precies dat. En een rijbewijs in mijn geval.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 20 november 2012 @ 15:41:40 #288
Brabo Bastard
pi_119428382
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:36 schreef Balisto het volgende:

[..]

Volgens sommige mensen is het juist ontzettend goed voor je persoonlijke ontwikkeling, maar ik twijfel eraan. Mensen in mijn omgeving die het langer dan een paar maanden in een callcenter hebben uitgehouden zijn de meest botte eikels die ik ken.

[..]

Naast het feit dat het volkomen onrealistisch is om dagelijks zoveel tijd kwijt te zijn aan woon-werkverkeer.
Ik ben zelf volledig afhankelijk van fiets en openbaar vervoer. Voor veel banen wordt 'eigen vervoer' vereist (een fiets is dat toch ook?) en ook al kun je ergens makkelijk met het openbaar vervoer komen, wat ook niet altijd haalbaar is, wordt vaak verwacht dat je een auto hebt. 8)7
Helemaal gelijk idd. Kan wel goed zijn voor je ontwikkeling maar ik zou er gek worden denk ik.

Onrealistisch is het zeker. Ben voor een cursus wel eens naar Groningen geweest. Wat een pokkeeind was dat zeg. Gelukkig had ik auto van de zaak en was er een hotel geregeld.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_119428599
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:52 schreef Balisto het volgende:
[ afbeelding ]

Wat haat ik Jobbird :')
Ik zal als ik jou was, wat uitgebreider zoeken. Ik zoek altijd binnen een straal van 30 km. Veel meer vacatures ;) Ik weet dat iedereen dichtbij huis wilt werken, maar soms kan het niet anders :P

En dit zijn betaalde advertenties :)
  Moderator / Redactie FP dinsdag 20 november 2012 @ 16:02:53 #290
Brabo Bastard
pi_119429032
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:49 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ik zal als ik jou was, wat uitgebreider zoeken. Ik zoek altijd binnen een straal van 30 km. Veel meer vacatures ;) Ik weet dat iedereen dichtbij huis wilt werken, maar soms kan het niet anders :P

En dit zijn betaalde advertenties :)
Doe ik ook, alleen max 50. km. Heb ik wel veel meer kans dat ik wat vind.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_119429881
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:24 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

ik heb dat eind 2005 en begin 2006 gedaan. Mensen lid maken van de Lotto :') Op dagen ging het leuk maar het was ook wel es drama.

Heb 2 bedrijven weer op t oog in H.veen. Morgen ff briefje sturen. Vragen wel 2 jaar ervaring en ik heb een half jaar ervaring ofzo :P NOu ja, dan heb ik het in ieder geval geprobeerd :')
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_119431867
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:49 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Zoals gezegd, ik ben afhankelijk van fiets en openbaar vervoer, dus veel verder is nauwelijks haalbaar. En die paar vacatures in Assen of Hoogezand die erbij komen als ik mijn zoekgebied iets vergroot maken het verschil ook niet.
pi_119432792
Weer een afwijzing.. in 2 maanden tijd nog nergens uitgenodigd voor een gesprek. Begin nu wel echt te balen..
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 20 november 2012 @ 18:02:27 #294
Brabo Bastard
pi_119433904
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:34 schreef J0ycie88 het volgende:
Weer een afwijzing.. in 2 maanden tijd nog nergens uitgenodigd voor een gesprek. Begin nu wel echt te balen..
Ken het, al krijg ik zo nu en dan wel een mail dat men wat voor me heeft. Heb nu zelfs de eerste die me via mijn LinkedIn heeft benaderd.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_119436864
Hmm ik zit een beetje met een dilemma. Misschien een luxe-dilemma, maar toch.

Ik heb op dit moment een baan en het ziet er naar uit dat men tevreden over me is. In ieder geval is er bepaald geen reden om me buiten de deur te zetten. De functie verdient goed en is erg leerzaam, aangezien ik me merkbaar ontwikkel op een vlak dat ik in het verleden eigenlijk altijd als een zwak punt zag. Wel is er gezegd dat er functies zijn die veel beter bij me zouden passen en op dit moment maak ik niet bepaald optimaal gebruik van het feit dat ik gestudeerd heb. De economische vooruitzichten van dit bedrijf zijn heel goed, het bedrijf is namelijk niet erg conjuctuur-gevoelig.

Nu is er een functie vrijgekomen die veel beter bij mijn opleiding zou passen en waarvan de leiding zegt dat ik er beter tot m'n recht kom. Ik denk zelf dat ze daar wel eens gelijk in zouden kunnen hebben. Wel is het zo dat ik er honderden euro's per maand op achteruit zou gaan, doordat ik ploegendienst toeslag (van 3-ploegen naar dagdienst) en een aanzienlijke kostenbesparing door carpoolen zou verliezen (het bedrijf biedt geen volledige reiskostenvergoeding, heb ik zelf gecompenseerd door een carpoolploeg op te richten). Ook zie ik er tegenop om weer m'n draai te moeten vinden in een nieuwe sociale kring. Vandaag bleek dat de man die mij aan m'n huidige baan geholpen heeft nu ook deze functie afhandelt.

What to do.
pi_119440244
Erg lastig Daboman!
Kun je in die nieuwe functie nog veel meer groeien?
pi_119440723
Daboman, als de financiën het toe zouden laten zou ik voor de inhoudelijk interessante functie kiezen. Al begrijp ik ook wel dat het veel waard is dat je je op je plek voelt temidden van je huidige collega's. En uit je bericht meen ik op te maken dat de nieuwe functie je niet per definitie inhoudelijk veel interessanter lijkt?

Vraag aan jullie: wat zou het kunnen betekenen als een vacature de 15e online gaat, de reactietermijn de 22e afloopt en de gesprekken al op de 27e, 28e en 29e plaatsvinden? Ik ben een beetje bang dat ze eigenlijk al een kandidaat op het oog hebben, maar ik hoop dat ze gewoon snel iemand nodig hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_119440842
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 20:27 schreef Claudia_x het volgende:
Vraag aan jullie: wat zou het kunnen betekenen als een vacature de 15e online gaat, de reactietermijn de 22e afloopt en de gesprekken al op de 27e, 28e en 29e plaatsvinden? Ik ben een beetje bang dat ze eigenlijk al een kandidaat op het oog hebben, maar ik hoop dat ze gewoon snel iemand nodig hebben.
ze hebben snel iemand nodig??

En voor Balisto (zag net een vacature ervan) is studie/huiswerkbegeleiding niet iets?
pi_119458764
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 20:30 schreef Kekaa het volgende:

[..]

ze hebben snel iemand nodig??

En voor Balisto (zag net een vacature ervan) is studie/huiswerkbegeleiding niet iets?
Ik kan niet met 'moeilijke' kinderen omgaan met allerlei leerstoornissen e.d.
Ik ben trouwens ook bang dat ik te weinig parate kennis heb van de meeste schoolvakken, het is immers al zo lang geleden dat ik mijn diploma heb gehaald.
pi_119459218
Is notuleren makkelijk te leren? Ik kom zojuist een functie tegen waarvoor ervaring met notuleren de enige eis is waaraan ik niet voldoe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')