Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Mallet, ex-hiker regio Doetinchem Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden Franknfurter, ex-hiker regio Utrecht
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neuh gewoon voor een verhuurmaatschappij en naar een schadebedrijf. Ik kom wel vaker in Den Haag, maar dat heeft er misschien mee te maken dat ik er woon.
quote:
Op dinsdag 6 november 2012 20:28 schreef QuiCk01 het volgende: Ik heb de Tesla model S gister gezien bij Athlon in Almere Die wouter van Autoblog was ermee aan het rijden. Was rond 15:00
Denk dat het privéchauffeur-gebeuren ook gewoon blijft bestaan, omdat een student dan nog steeds goedkoper is dan een echte chauffeur en vooral flexibeler is.
+ wat eerder al gezegd was: in de zomer declareer je de OV-kosten ook, en die zullen dan vast gewoon doorberekend worden toch?
Alternatieven zoals 65+'er blijft gewoon duurder omdat die denk ik zitten met een vrij hoog uurloon? Want uiteindelijk hebben wij, als student, natuurlijk alles behalve een mooi uurloon...
Dus ik denk een nieuwe prius aan te treffen, blijkt het ook nog eens de oude versie te zijn. En ik denk dat hij het goede voorbeeld wilt geven maar er in faalt aangezien de rest van de parkeerplaats vol staat met stations a la 5-serie.
Op woensdag 7 november 2012 12:52 schreef DrSnuggle het volgende: Dus ik denk een nieuwe prius aan te treffen, blijkt het ook nog eens de oude versie te zijn. En ik denk dat hij het goede voorbeeld wilt geven maar er in faalt aangezien de rest van de parkeerplaats vol staat met stations a la 5-serie.
Die oude rijdt nog kutter, de nieuwe is wel redelijk. Had laatst een nieuwe mee met 17 inch, xenon, leer, HUD, navi ect. Maar dat geluid zodra je een beetje gas geeft is echt om te janken
Net de Lexus GS afgeleverd bij de Japanner in Raamsdonksveer. Wat een brute wagen zeg, 294 paardjes:) Die man was alleen niet zo blij met z'n prius, niet heel raar natuurlijk..
Op woensdag 7 november 2012 13:51 schreef LeTourdeFrance het volgende: Ik vind de oude Prius ook wel prima rijden. Ik zag laatst trouwens een Prius 1 rijden, die zie je ook niet zoveel op de Nederlandse wegen:
Nu ik een beetje de plaatjes google van de prius, zie ik dat het toch de nieuwere versie is. En hij heeft best wel een mooi interieur, alleen wat de anderen ook zeggen, hij rijdt saai. ^^
Eigenlijk begin ik nu wel interesse te krijgen. :$ Volgens mij is een multipla perfect om met vrienden in de zomervakantie een Eurotrip te maken. En laat dat nou net in de planning staan. ^^ daarna wel kapot maken zodat dit type uitgeroeid wordt.
Eigenlijk begin ik nu wel interesse te krijgen. :$ Volgens mij is een multipla perfect om met vrienden in de zomervakantie een Eurotrip te maken. En laat dat nou net in de planning staan. ^^ daarna wel kapot maken zodat dit type uitgeroeid wordt.
x2!
Zie nu pas dat je er met 6 man in kan zitten, ideaal
Of als je van plan bent door Zuid-Europa te gaan rijden een cabrio: [ afbeelding ]
Een Multipla 'tunen'!
Maar ik ga dan sowieso schoolbordkrijtverf eroverheen gooien. Ik heb twee keer met de Carbagerun mee gedaan en beide auto's voorzien van schoolbordkrijtverf, inclusief de krijtjes is dit een groot succes!!
Volgens mij is een multipla perfect om met vrienden in de zomervakantie een Eurotrip te maken. En laat dat nou net in de planning staan. ^^
Weet je zeker dat je geen onnodig oponthoud door geïnteresseerde vrouwen krijgt, dus voor je planning is het zeker ideaal
Dat je de gewonnen tijd ( ) overigens alsnog verspeeld bij de lokale garage die nog een poging waagt om dat onbetrouwbare hok nog rijdend te krijgen reken ik even niet mee.
http://imageshack.us/photo/my-images/713/lexus2.png/ (copy/paste deze link) http://imageshack.us/photo/my-images/339/lexus1te.jpg/ (copy/paste deze link)
Leuk autootje, zou ik ook wel eens mee willen rijden. De enige Lexus die ik tot nu toe heb gereden, was een IS250. Ook leuk, maar die van jou is wel een stuk dikker.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2012 18:21:19 ]
En we zijn weer in Den Haag. Na vanmiddag een klant hier naartoe gebracht te hebben mag ik nu een andere klant, 500 meter van het eindadres van vanmiddag, naar huis brengen. Dit keer een volvo s80, dus dat is positiever.
Op woensdag 7 november 2012 21:17 schreef DrSnuggle het volgende: En we zijn weer in Den Haag. Na vanmiddag een klant hier naartoe gebracht te hebben mag ik nu een andere klant, 500 meter van het eindadres van vanmiddag, naar huis brengen. Dit keer een volvo s80, dus dat is positiever.
Waar begon je mee dan? Of heb ik dat gemist? Die carbagerun trouwens, hoeveel was je daar in totaal aan kwijt? Lijkt me namelijk best leuk!
Vanmiddag een directeur in een Prius moeten vervoeren.
Maar de Carbagerun was echt een hele leuke uitdaging, ik heb met de eerste en tweede editie mee gedaan, toen het nog niet bekend en opgeblazen is zoals nu. De kosten lopen wel vrij hoog op, reken op: - ¤500 voor auto - voor ongeveer 4500km. Brandstof - belasting/verzekering à ongeveer ¤70 per maand. - eten/drinken voor die 7 dagen. - reparaties/versieringen voor je auto.
Ik heb het zelf nooit goed berekend maar met 4 personen zou je toch op zo'n 800 tot 1000 euro p.p. moeten rekenen.
Hier krijg je wel een te gekke (letterlijk ) vakantie voor terug.
Tevens, ik zit nog op de klant te wachten, die nog geniet van een glas wijn hier in een restaurant. Nu is het probleem dat ik 22:30 echt terug moet gaan rijden en Easy way heeft gezegt dat ik geen taxi kan nemen en dat ze aan de klant zullen doorgeven dat wij om 21:30 moeten vertrekken zodat ik de laatste bus om 00:30 kan halen.
Mocht het zover komen dan zou ik toch even op de schouder moeten kloppen dat we nu toch echt moeten vertrekken, of is dat echt not done?? Hij is nog in een goed gesprek en ik zie nog geen aanstalte om te vertrekken.
Hoe is het afgelopen? Denk dat je op een gegeven moment toch op een of andere manier dan maar duidelijk moet maken dat je écht weg moet omdat je anders niet meer thuiskomt..
Op woensdag 7 november 2012 22:07 schreef DrSnuggle het volgende: gaan rijden en Easy way heeft gezegt dat ik geen taxi kan nemen en dat ze aan de klant zullen doorgeven dat wij om 21:30
Ben te laat maar toch wel benieuwd hoe het is afgelopen
Klant is koning, heeft EW even lekker pech. Ik had gewoon een taxi genomen en het bij EW gedeclareerd. Als je die man op z'n schouder tikt en hij stelt hte niet op prijs, met het gevolg dat hij een klacht in dient is het weer niet goed.
Op woensdag 7 november 2012 22:07 schreef DrSnuggle het volgende: Tevens, ik zit nog op de klant te wachten, die nog geniet van een glas wijn hier in een restaurant. Nu is het probleem dat ik 22:30 echt terug moet gaan rijden en Easy way heeft gezegt dat ik geen taxi kan nemen en dat ze aan de klant zullen doorgeven dat wij om 21:30 moeten vertrekken zodat ik de laatste bus om 00:30 kan halen.
Mocht het zover komen dan zou ik toch even op de schouder moeten kloppen dat we nu toch echt moeten vertrekken, of is dat echt not done?? Hij is nog in een goed gesprek en ik zie nog geen aanstalte om te vertrekken.
Bij mij zijn de klanten wel redelijk relaxed wat datbetreft, als het te laat wordt zeggen ze uit zich zelf dat ze een taxi voor me bellen. Heb laatst gehad dat ik daar cash voor kreeg en het restant dus mocht houden, restant was +/- ¤20
Nog een spoedrit voorschoten - barneveld in een octavia.... ik vind die spoedritten wel chill. lekker uitslapen maar toch werken, al loop je wel veel uren mis in de vroege ochtend
En je kan de auto daar waar de taxi's staan parkeren, alleen moet je dan wel bij de auto blijven en kan je dus niet naar binnen om die persoon op te wachten.
Dus je kan twee dingen doen, of de auto ergens bij kort parkeren neerzetten en betalen zodat je naar binnen kan om die meneer op te wachten of je zet hem bij de taxistandplaats en je blijft bij de auto en stuurt een sms naar die meneer waar je precies staat.
Voor dat eerste moet je het vluchtnummer weten, dan kan je op teletekst/website/Schiphol-app kijken naar de verwachte aankomsttijd (hoewel uit Chicago gok ik maar 1 vlucht per dag aankomt of nog niet eens 1 keer per dag). Om mensen af te zetten kan je wel gewoon voor de deur van de vertrekhal parkeren (staat dan zelfs per maatschappij aangegeven waar je moet stoppen), of dat bij de aankomsthallen ook kan weet ik niet. Maar als je wilt parkeren moet je gewoon de borden short term parking volgen, dan kom je in een parkeergarage. Die overigens wel een behoorlijk stukje lopen is naar de aankomsthallen.
Verdomme, anderhalf uur vertraging vandaag op de terugweg. Eén of andere lijer had besloten de trein die voor ons reed te koppen, en de NS faalde weer eens in het regelen van alternatief vervoer.
Ik mag binnenkort chauffeur spelen voor een belangrijk persoon die ik van schiphol moet ophalen, en ik heb een paar vraagjes:
1) waar kan ik zien bij welke terminal ik iemand moet ophalen en hoe laat? (ik weet alleen dat het om een vrijdag avond vlucht uit Chicago gaat).
2) is er een plek waar ik de auto kan voorrijden? (ik geloof dat dat niet mag op de zelfde plek als de taxi's)
3) indien ik de auto niet direct kan voorrijden omdat ik vroeg ben bijvoorbeeld, waar kan ik de auto tijdelijk parkeren?
Als je dit via een chauffeursbedrijf, net zoals ons, doet, dan zou ik je met klem aanraden je werkgever te bellen en vragen wat voor afspraken er zijn gemaakt. Heb dit namelijk ook gehad en toen bleek dat de klant info heeft doorgegeven die door werkgever niet is gecommuniceerd. Scheelt een hoop gezeik. Kan je uiteindelijk zelf niks aan doen, maar beter nu iets teveel initiatief tonen. Had ik toen ook moeten doen.
Wat je ook kunt doen, is stilstaan bij de aankomsthal, in de buurt van dat grote panasonic scherm en hem sms-en dat je daar staat. Wel bij je auto blijven uiteraard. Evt. kun je als je weet wanneer die man ongeveer naar buiten komt, naar de vertrekhallen rijden.
Op woensdag 7 november 2012 22:07 schreef DrSnuggle het volgende: Tevens, ik zit nog op de klant te wachten, die nog geniet van een glas wijn hier in een restaurant. Nu is het probleem dat ik 22:30 echt terug moet gaan rijden en Easy way heeft gezegt dat ik geen taxi kan nemen en dat ze aan de klant zullen doorgeven dat wij om 21:30 moeten vertrekken zodat ik de laatste bus om 00:30 kan halen.
Mocht het zover komen dan zou ik toch even op de schouder moeten kloppen dat we nu toch echt moeten vertrekken, of is dat echt not done?? Hij is nog in een goed gesprek en ik zie nog geen aanstalte om te vertrekken.
Mocht het nog is voorkomen en de klant laat je zitten, gewoon het noodnummer bellen, daar is die voor toch?
Morgen na lange tijd ook maar weer eens rijden. Tentamens/papers zitten er weer op, helaas heeft de uni de week vrij na de tentamens deze periode afgepakt Dus geen hele week om te werken.
Een van de auto's is een Astra Stationwagen van een paar maanden oud, met een ongeblazen 1.4 met 100pk. Vind de 140pk 1.4 turbo al niet echt vlot voor die auto. Denk dat ik maar niet te veel moet inhalen dus
Ik mag binnenkort chauffeur spelen voor een belangrijk persoon die ik van schiphol moet ophalen, en ik heb een paar vraagjes:
1) waar kan ik zien bij welke terminal ik iemand moet ophalen en hoe laat? (ik weet alleen dat het om een vrijdag avond vlucht uit Chicago gaat).
2) is er een plek waar ik de auto kan voorrijden? (ik geloof dat dat niet mag op de zelfde plek als de taxi's)
3) indien ik de auto niet direct kan voorrijden omdat ik vroeg ben bijvoorbeeld, waar kan ik de auto tijdelijk parkeren?
Hier de tips van een ervaren schipholler:
1. Even de schiphol app downloaden en het vluchtnummer invoeren. Anders kun je het binnen wel zien op de borden. 2. Dat is inderdaad lastig... 3. Je kunt achter de oude verkeerstoren parkeren. (bij aanrijden aankomst aanhouden, beneden aangekomen direct rechtsaf richting de parkeergarages, thv de parkeergarages de auto omgooien en dan rij je richting een verkeerstoren. Daar kun je achter parkeren. Gratis, met parkeerschijf max 30 min. Als de vlucht geland is duurt het nog ongeveer 40-45 minuten voordat de klant voorbij de douane is en langs de bagageband is geweest, dus je hoeft niet te proberen om ruim voor aankomsttijd daar te zijn, dat heeft geen zin.
Als je de auto geparkeerd hebt kun je ook naar binnen naar de meetingpoint lopen, daar de klant ophalen. Dan is het een klein stukje lopen naar de auto als hij geparkeerd staat bij de verkeerstoren. Meeste klanten vinden het niet erg om even een stukje de benen te strekken na zo'n vlucht. Meetingpoint is tussen aankomsthal 1,2 en 3,4 in. Bij die grote rode/witte kubus in de buurt.
Goffetomme dure broodjes eet jij daar. [ afbeelding ] Mijn ontbijt van afgelopen zondag op schiphol. Hier betaal je ruim 10 euro voor!
Ik ging vorig jaar zomer m'n neefje en z'n vriendin ophalen daar. Ze waren vertraagd dus ik wilde even een flesje cola halen. Nou was er een La Place vlakbij hun aankomsthal, vragen ze gewoon 4 euro voor een flesje Stukje doorlopen zat trouwens de AH to go, daar had je voor 1.70 een cola'tje
Op donderdag 8 november 2012 18:36 schreef joppie_saus het volgende: Mag hopen voor je dat je daar nog wat terugziet, al dan niet via de klant, anders is het zonde geld
Nee joh, ik had honger.. Maar de volgende keer haal ik wat goedkopers
Mocht het nog is voorkomen en de klant laat je zitten, gewoon het noodnummer bellen, daar is die voor toch?
Hoe snel bellen jullie het noodnummer eigenlijk? Ik doe dat vrijwel nooit. Ik had dat misschien beter eerst kunnen doen, en daarna eventueel de klant aanspreken, maar dat laatste zou echt een laatste middel zijn denk ik.
De enige keer dat ik noodnummer gebeld was, was de dag waarop mijn portemonnee inclusief OV-kaart gejat was en ik de volgende dag een enkele reis Roosendaal had.
Ik heb maandag voor het eerst naar die lijn gebeld. Zat om 06.45 in de trein die een wissel had stukgereden en we mochten er niet uit. Uiteindelijk om 08.30 normale EW lijn gebeld en 1 rit laten vervallen en toen werd ik serieus om 10 uur teruggebeld omdat ik had ingesproken op noodnummer
ik heb het ook 1 keer gebeld. Ik had 's middags college en had dus ritjes op de site laten zaten. Toen ik thuis kwam bleek rit 1 op een uur OV van m'n huis te beginnen en rit 2 op 5 minuten lopen. Tevens was OV van eindadres rit 1-->beginadres rit 2 langer dan OV van eindadres rit 2-->beginadres rit 1. Dus toen noodnummer gebeld en gevraagd of ik ze mocht omdraaien. Mocht trouwens niet, dus had wel een stuk meer uur
Heb al werk voor maandag. Emmer-compascuum naar nijmegen in een 508, nijmegen- almere in een partner. Waarom wonen er niet meer mensen van ons in de buurt van emmen? Kutgaten daarzo..
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Op vrijdag 9 november 2012 15:29 schreef Viezze het volgende: Dat is niet zo'n groot probleem hoor daar, volgens mij kan je daar nog tot een uur of 7 bij de portier terecht.
Ik ben er wel eens om 20:00 aangekomen. Toen was de tent verlaten, dus brulde ik naar een beveiliger die mij vervolgens aanzag voor een inbreker of andere ongenode gast. Uiteindelijk was hij best vriendelijk en heeft hij z'n handtekening gezet voor ontvangst. Om 23:00 was ik een keer thuis.
Op vrijdag 9 november 2012 15:57 schreef Kevindinhinho het volgende: Heb al werk voor maandag. Emmer-compascuum naar nijmegen in een 508, nijmegen- almere in een partner. Waarom wonen er niet meer mensen van ons in de buurt van emmen? Kutgaten daarzo..
Ik woon vlakbij emmen maar de keren dat ik vanaf daar kan starten zijn op 1 hand te tellen. Vandaag wel vanuit ter Apelkanaal gestart naar Amsterdam. Volgende week helaas niet werken voor mij vanwege een projectweek op school:S
Op vrijdag 9 november 2012 15:29 schreef Viezze het volgende: Dat is niet zo'n groot probleem hoor daar, volgens mij kan je daar nog tot een uur of 7 bij de portier terecht.
Ik ben er wel eens om 20:00 aangekomen. Toen was de tent verlaten, dus brulde ik naar een beveiliger die mij vervolgens aanzag voor een inbreker of andere ongenode gast. Uiteindelijk was hij best vriendelijk en heeft hij z'n handtekening gezet voor ontvangst. Om 23:00 was ik een keer thuis.
Lekker, ik kreeg vanochtend nog speciaal deze mail:
quote:
Beste Autoresetter,
Je staat vandaag ingepland op een rit voor <>, waarbij je de auto moet afleveren in Almere
Heel erg belangrijk dat alles volgens de opgegeven procedures verloopt (zie opdrachtinstructies onderaan je ritopdracht)
Aub de volgende punten met name in de gaten houden:
•De tijden die op je opdracht staan vermeld zijn zeer belangrijk, wanneer je deze niet kunt halen neem dan direct contact op met Autoreset
En vanmiddag aan de telefoon vertelden ze ook 'dat ze er wel tot half 5 zouden zitten vandaag', dus als ik op zou schieten zou ik het nog wel net kunnen halen .
Autoresetter, dat klinkt niet echt lekker, of zetten jullie de kilometerstand ook terug?
Als ik EW bel dat ik niet voor 16u in Almere kan zijn, zeggen ze altijd: maakt niet uit, als je er maar voor 17u bent, als dat niet lukt moet je nog maar een keer bellen.
Als ik EW bel dat ik niet voor 16u in Almere kan zijn, zeggen ze altijd: maakt niet uit, als je er maar voor 17u bent, als dat niet lukt moet je nog maar een keer bellen.
Vroeger zaten ze daar wel eens te turven in Almere. Vooral tijdens maandwissels. Hoeveel auto's er tussen 9 - 10, 10 -11 etc. werden afgeleverd. Zowel voor EW als Autoreset.
Zo de tentamens zitten erop. Volgende week weer de hele week beschikbaar behalve donderdag. De weeb begint weer goed, maandag weer twee ritten. Assen - Houten en Maarssen - Barneveld.
quote:
Op vrijdag 9 november 2012 15:57 schreef Kevindinhinho het volgende: Heb al werk voor maandag. Emmer-compascuum naar nijmegen in een 508, nijmegen- almere in een partner. Waarom wonen er niet meer mensen van ons in de buurt van emmen? Kutgaten daarzo..
Haha, moest er afgelopen maand ook 2 keer zijn. Zeker emmer-compascuum wat toen klote te bereiken, door de de vakantie dienstregeling en een vertranging moest ik 55 minuten op de bus wachten
Gisteravond om 17:35 nog gebeld voor één rit aangezien ik maar tot 13:00 kon. Ze zeiden al, tis een rit van Ede naar Ede. Dikke prima, veel ov'en dus voor een klein ritje. Nu kijk ik goed, blijkt dat ze de postcode van het eerste adres gekopieerd hebben naar het eindadres. Blijkt dat ik naar Utrecht moet
Op zaterdag 10 november 2012 16:51 schreef Jorian29 het volgende: Gisteravond om 17:35 nog gebeld voor één rit aangezien ik maar tot 13:00 kon. Ze zeiden al, tis een rit van Ede naar Ede. Dikke prima, veel ov'en dus voor een klein ritje. Nu kijk ik goed, blijkt dat ze de postcode van het eerste adres gekopieerd hebben naar het eindadres. Blijkt dat ik naar Utrecht moet
Ach, Ede - Utrecht is alsnog goed te doen. Tenzij je daar meer dan 5 uur voor nodig hebt?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Even een financieel vraagje. Bij de loonspecificatie die elke zondag binnenkomt van AR staat onderaan het saldo van je opgespaarde vakantiedagen en vakantiegeld. Hoe zit dat met de uitbetaling daarvan? Krijg je deze allebei in mei, of maar een van beide?
Ja, je krijgt er maar één in mei uitbetaald, volgens mij 'vakantiegeld'. 'vakantiedagen' kan je gewoon op een willekeurig moment bij je loon laten uitbetalen door contact op te nemen met de administratie-afdeling.
Weet iemand hoe dat moet als je hebt getankt met die bonnetjes? Ik heb betaald met de Esso pas, en in die uitleg staat dan dat je het origineel niet hoeft op te sturen maar wel een kopie opsturen. Wat bedoelen ze nou met opsturen? Met de post of gewoon die kopie die je inscant voor bij je ritbon?
Dat heb ik eens gevraagd aan de administratie, na 2 mailtjes die mijn vraag niet beantwoordde, kreeg ik het antwoord dat de scan bij de ritbon voldoende is.
Op zondag 11 november 2012 18:41 schreef S-RS het volgende: Weet iemand hoe dat moet als je hebt getankt met die bonnetjes? Ik heb betaald met de Esso pas, en in die uitleg staat dan dat je het origineel niet hoeft op te sturen maar wel een kopie opsturen. Wat bedoelen ze nou met opsturen? Met de post of gewoon die kopie die je inscant voor bij je ritbon?
Ik scan dan gewoon die bon in en dat vind ik het wel prima. Moeten ze het er maar duidelijker neerzetten als het zo belangrijk is.
Heb er nog nooit wat over gehoord dat het fout was...
Haha, de hele toko mollen lijkt me geen strak plan
quote:
Op zondag 11 november 2012 18:48 schreef LeTourdeFrance het volgende: Dat heb ik eens gevraagd aan de administratie, na 2 mailtjes die mijn vraag niet beantwoordde, kreeg ik het antwoord dat de scan bij de ritbon voldoende is.
Ah deze post had ik over het hoofd gezien, bedankt!
Ik had 1 van de efficiëntste ritten uit mijn EW-carriere. 9:00 uit Ede weggereden, 10:45 weer terug op station Ede-Wageningen. Wel een zeer vervelend rittenregistratiesysteem. Je moest een pasje hebben om aan te geven of je privé of zakelijk reed. Die had ik niet dus de radio stond op standje discotheek om de piep enigszins weg te werken.
Iemand ervaring met "umweltplakette" voor in Duitsland te rijden?
Ik heb volgens mij zo'n sticker nodig, maar twijfel nog over welke auto ik meeneem naar Duitsland. Hoelang van tevoren moet je zoiets bestellen? Iemand dit wel is gekocht?
Nice Dimitri! Hoezo al vaker gereden? Bedrijf in de buurt?
Werd om half 5 gebeld maar had college dus kon niet opnemen. Er werd ook niks ingesproken dus baalde wel. Maar werd om half 6 gebeld voor drie ritjes morgen. Er was een hiker ziek geworden. Primaaaa!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Ik zie dat er weer 'ns een nutteloze foto geupload is: alfa giulietta. Oordelend aan het enkele uitlaatje ook nog een instappertje denk ik.
Ik zit te twijfelen of ik me nog beschikbaar zet voor een spoedrit voor morgen... Ik heb eigenlijk niet zo'n zin en genoeg te doen maar kan 't geld wel gebruiken.
Werd om half 5 gebeld maar had college dus kon niet opnemen. Er werd ook niks ingesproken dus baalde wel. Maar werd om half 6 gebeld voor drie ritjes morgen. Er was een hiker ziek geworden. Primaaaa!
Had een enkele rit naar Nieuwegein. Ik moest vanmorgen nog even op de CP wachten en zat dus een beetje met mn telefoon te kloten. Ik zag de melding op FB voor die spoedjes verschijnen en meteen gebeld. Zeist - Lisse met een Mégane it is! Dubbel blij want nu hoef ik niet vanuit Utrecht naar Rotterdam terug
Wat een toeval dit. Ik ga net zitten in de trein om naar m'n ouders te gaan om even een rondje te gaan mountainbiken. Zit ik net op de EW site om m'n beschikbaarheid nog even dicht te gooien voor een spoedje, net voordat ik op opslaan kan klikken springt er privenummer in beeld. Spoedje Groningen - Duiven. En jawelll, de deur van de trein ging net dicht. Te toevallig allemaal Gelukkig hoef ik hem pas om 4 uur op te halen, dus ben in Haren uitgestapt en wacht nu weer op de trein naar Groningen
Ben een beetje verwend geraakt de afgelopen weken denk ik Die B-klasse is echt een bejaardenbak... hoge zit, irritant groot en veel te licht draaiend stuur... geen cc. Gelukkig was t maar 50 km.
Op dinsdag 13 november 2012 15:21 schreef RobinhoAjax het volgende: Ben een beetje verwend geraakt de afgelopen weken denk ik Die B-klasse is echt een bejaardenbak... hoge zit, irritant groot en veel te licht draaiend stuur... geen cc. Gelukkig was t maar 50 km.
Ik vond het opzich niet eens zo heel gek om ff in te rijden. Die diesels zijn nog oude 2.0 met 300nm koppel ofzo
Op dinsdag 13 november 2012 16:02 schreef LeTourdeFrance het volgende: Morgen een ritje in een Sprinter van het bekende postbedrijf. Hebben die nog startonderbrekers of zoiets?
De Crafter die ik net had niet. De kangoo laatst ook niet. Waren beide auto's van hun zelf met reclame dus. Die huur auto's die ze vaak hebben hebben ze sowieso niet.
Ik wel. Toen kwam ik in Barneveld, en volgens mij had ik het laatste busje van dat bedrijf (faillissement). Vraagt die gast in Barneveld of ik dan wel de sleutel voor de startonderbreker mee had genomen, wat ik uiteraard niet had. Zaten ze daar met een x aantal busjes maar ze konden er niets mee
Gister aangenomen bij AR, morgen mijn eerste 2 ritten, Amersfoort - Meerkerk en Ochten - Nijkerk. Iemand ervaring met de verkeerssituatie van de eerste route rond 09:30?
Wat een dag was het me weer hè. Mijn derde en laatste rit was van Waalwijk naar Amersfoort. Ophalen moest geschieden om 15:30 stipt en afleveren om uiterlijk 17:00. Ware het niet dat mijn tweede rit om 12:10 afgeleverd was bij de grote in Breda. Het leuke daarvan is, dat de trip van dat adres naar dat in Waalwijk afgelegd dient te worden met buurtbusjes. Na eerst drie kwartier op een buurtbus te hebben gewacht, miste ik na het overstappen op een andere buurtbus de halte waar ik uit moest (je verwacht toch wel dat ie sowieso bij een ziekenhuis stopt maar neeee). Afijn, hierdoor moest ik ruim een half uur naar mijn bestemming lopen waar ik uiteindelijk om 14:45 aan kwam. 9 van de 10 keer staat de auto al klaar als je vroeger bent maar in dit geval dus niet. De berijder kwam om 16:00 lekker rustig aankakken. Na enkele telefoontjes richting kantoor kon ik de auto om 17:45 afleveren. Ik hoop dat je begrijpt dat het enige positieve van een werkdag als vandaag de uren zijn.
Dankjewel voor het luisteren, lief dagboek.
tl;dr: kutbuurtbus, kutlocaties, wachten, kut.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Inderdaad, gooi die dooddoener er maar in: GOED VOOR DE UREN!
Past trouwens wel goed bij de ov discussie daarboven. Ik vind ov normaal gesproken niet zo erg. Maar keer op keer blijkt dat ov in de minder bevolkte gebieden gewoon hard zuigt.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Nu in omgeving Rotterdam op de klant aan het wachten. Moet richting een gehucht in ZW-Brabant, alwaar de laatste bus om 11 uur vertrekt. Zal me benieuwen.
Op dinsdag 13 november 2012 21:22 schreef Dimitri_ het volgende: Nu in omgeving Rotterdam op de klant aan het wachten. Moet richting een gehucht in ZW-Brabant, alwaar de laatste bus om 11 uur vertrekt. Zal me benieuwen.
Op dinsdag 13 november 2012 21:20 schreef Viezze het volgende: Ik heb er een hekel aan om lang te moeten wachten op de bus / trein. Als ik er eenmaal in zit vind ik het wel prima.
Dat heb ik ook. Ik zit liever 1,5 uur in een bus dan dat ik 20min in de vrieskou bij zo'n kuthalte moet staan wachten.
Trouwens ik weet niet of jullie dat ook hadden/hebben maar een van de meest irritante dingen is als je in een overvolle bus zit en je moet eruit bij halte x.. en je weet niet welke halte dat is en de omroep of het bord doet het niet !
Dat heb ik ook. Ik zit liever 1,5 uur in een bus dan dat ik 20min in de vrieskou bij zo'n kuthalte moet staan wachten.
Trouwens ik weet niet of jullie dat ook hadden/hebben maar een van de meest irritante dingen is als je in een overvolle bus zit en je moet eruit bij halte x.. en je weet niet welke halte dat is en de omroep of het bord doet het niet !
Sowieso die omroep. Ik vertrouw ze niet echt en probeer altijd de bushaltes te lezen om te kijken of die omroep wel meeloopt
Dat heb ik ook. Ik zit liever 1,5 uur in een bus dan dat ik 20min in de vrieskou bij zo'n kuthalte moet staan wachten.
Trouwens ik weet niet of jullie dat ook hadden/hebben maar een van de meest irritante dingen is als je in een overvolle bus zit en je moet eruit bij halte x.. en je weet niet welke halte dat is en de omroep of het bord doet het niet !
Als ik echt twijfel pak ik Google Maps er bij.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
voor de buschauffeurs die je gewoon ergens tussen haltes in laten uitstappen, heb er zelfs ooit een gehad die speciaal voor mij met z'n volle bus afweek van de route om me ff op een industrieterrein voor een garagebedrijf af te zetten
Op dinsdag 13 november 2012 20:52 schreef QuiCk01 het volgende: Ik vind lang met OV echt totaal geen probleem, maar waar ik wel een hekel aan heb is vaak overstappen.
Laatst een uur lang in dezelfde trein, ben ik dat gewend
Laatst vanaf Rotterdam, Den Haag of Haarlem, weet even niet welke meer in een ruk door naar Groningen
Op dinsdag 13 november 2012 21:58 schreef CaptainCookie het volgende: Ik hou altijd de 9292-app erbij, met de 'toon tussenhaltes'-optie. Dan kan je door een halte te bekijken zien hoe veel haltes je nog moet.
Dit inderdaad. En dan natuurlijk ook nog in combinatie bij de omroep en de tv om te matchen of dit alle 3 met elkaar overeen komt
En dan heb je ook nog buschauffeurs die de weg niet kennen. Ik moest een keer een auto op een zaterdagochtend ophalen in Middelstum voor een bandenwissel. Ik was de enige passagier. Op een gegeven moment vroeg ik de buschauffeur om mij te waarschuwen wanneer we bij mijn halte waren, aangezien de schermen het niet deden. Even later vroeg hij mij of ik de weg wist, want hij had deze route nog nooit eerder gereden. Ik was er ook niet bekend, maar het leek mij niet zo'n moeilijke route. Toen pakte hij een oude Tom-Tom uit zijn tas en toetste Middelstum in. De TomTom stuurde de bus naar een klein landweggetje die niet gebouwd was voor bussen. Toen moest hij in een weiland keren, ik was nog even bang dat we vast zouden komen te zitten. Uiteindelijk heeft hij met behulp van voorbijgangers zijn route weer terug kunnen vinden.
Mijn trainer is buschaffeur, heb hem er wel eens naar gevraagd. Dat hebben ze dus niet, ze moeten de route van te voren uit het hoofd leren en zien dat ze er komen. Best bizar eigenlijk.
Op dinsdag 13 november 2012 22:49 schreef joppie_saus het volgende: Ook offtopic: iemand bekend in Zwolle? Heb kaarten voor PEC aanstaande zaterdag maar geen parkeerkaart. Tip voor parkeren?
Ze controleren heel streng in het stadiongebied tijdens wedstrijden dus zet niet zo maar ergens je auto neer (las ik afgelopen weekend in de krant, mijn ouders wonen in Zwolle).
Op dinsdag 13 november 2012 22:27 schreef LeTourdeFrance het volgende: Ach, dat soort dingen zijn ook wel weer grappig. Maar je zou toch verwachten dat de bussen van tegenwoordig een ingebouwde routeplanner hebben.
Haha, zo heb ik laatst en hele rit voorin de bus gestaan en een beetje met die knakker staan lullen. Hij reed ook voor het eerst en wist de weg ook niet, hij kwam van een andere vesteging. Ik vond het ook al zo vreemd dat ze geen navigatie hadden. Meldigen van flitsets krijgen ze trouwens wel. Hij vertelde dat elke vesteging gemiddeld 10 lijnen heeft, en dat de opleiding daarvoor 2 weken duurt. Groningen is een uitzondering met tig lijnen en daardoor duurt de opleiding 6 weken.
Ik heb wel eens meegereden met zo'n opleidingsrit. Die gast reed toen bijna een fietser van de sokken, maar die opleider zag het veel te laat dus dat ging allemaal niet zo soepel
Groningen is inderdaad wel een vak apart, die bussen rijden letterlijk nergens naar toe..
Ze controleren heel streng in het stadiongebied tijdens wedstrijden dus zet niet zo maar ergens je auto neer (las ik afgelopen weekend in de krant, mijn ouders wonen in Zwolle).
Morgen een wisseltje Groningen - Rotterdam, zal een latertje worden. Om 2 uur ophalen in Groningen en om 5 uur precies afleveren in Rotterdam, zal wel rond 8 uur weer in Groningen zijn.
Op woensdag 14 november 2012 11:37 schreef MG_13 het volgende: Hebben jullie net ook een mail ontvangen voor mensen met een BE-rijbewijs op een kerstmarkt?
Helaas heb ik geen BE-rijbewijs, maar anders had ik ook geen tijd gehad waarschijnlijk, heb 't hartstikke druk!
Ik hoop vrijdag weer es voor het eerst te werken sinds ruim een maand.
Geen be rijbewijs, maar als ik tijd zou hebben dan had ik die aanhangerbewijs even snel gehaald en ging ik werken. Lekker 10 dagen beetje rijden. Zullen wel geen sjieke auto's zijn maar wel lekker verdienen.
Geen be rijbewijs, maar als ik tijd zou hebben dan had ik die aanhangerbewijs even snel gehaald en ging ik werken. Lekker 10 dagen beetje rijden. Zullen wel geen sjieke auto's zijn maar wel lekker verdienen.
En dat levert meer op dan dat dat rijbewijs je kost?
Ja, moet je doorbellen al ben ik dat vandaag ook vergeten. Bel ze morgen nog wel even. Heb vandaag ook EW moeten bellen omdat ik mijn tankpas code vergeten was
De pincode voor mijn tankpas is hetzelfde als voor mijn bankpas, maar dan 2 cijfers omgedraaid. Laatst drukte ik na het tanken op de automatische piloot 2x de verkeerde pincode in.
Hehe handig. Ik had voor het laatst getankt ergens voor de zomer. Geen wonder dat ik hem niet meer wist Heb er nog 30 km voor omgereden, de Esso naast het afleveradres was een service center en die pakte mijn pas niet, kon ik terug naar Schiphol naar een bemande pomp. Had geen zin 30 euro voor te schieten
Op woensdag 14 november 2012 18:24 schreef joppie_saus het volgende: voor omgereden, de Esso naast het afleveradres was een service center en die pakte mijn pas niet, kon ik terug naar Schiphol naar ee
Pakken alle onbemande stations die pasjes niet? Probeer ze vaak te vermijden vanwege dit "risico"
Pakken alle onbemande stations die pasjes niet? Probeer ze vaak te vermijden vanwege dit "risico"
Geen idee, dit was de eerste keer. Groningen (Gotenburgweg) en Utrecht (bij Galgenwaard) ging altijd zonder problemen. Denk dat Velserbroek een eigenwijs station was
De baas van mn oude stage had ook zo één, en daarnaast nog twee tweedeurs bentley cabrio dingen, een aantal oude bentleys, rolls royces, jaguars en mercedessen. En een oude phantom die hij meeneemt naar beurzen e.d. Mensen in dat soort auto's zijn de eckte bazen. ^^
Ik vind dat altijd zulke kansloze dingen he, dat je speciaal met het OV daarheen moet om kentekenpapieren (want dat zijn het vaak) af te geven Combineer dat lekker met een rit van een chauffeur die daar een auto heen moet brengen, laat hem lekker omrijden...
Ik vind de bentley eigenlijk helemaal niet mooi. De X6 vind ik ook zeker geen alternatief. De nieuwe bentley's zien er wel beter uit, maar vooral een dikke nieuwe Jag vind ik wel mooi.
komende zaterdag mag ik een nieuwe CLS350 rijden.. als ik de rit aanneem tenminste. mn vriendin komt waarschijnlijk langs en die zie ik niet zo vaak.. heb hem wel eens eerder gereden, en ingestuurd naar de EW facebook. schitterende auto
Op donderdag 15 november 2012 10:10 schreef joppie_saus het volgende: Ik vind dat altijd zulke kansloze dingen he, dat je speciaal met het OV daarheen moet om kentekenpapieren (want dat zijn het vaak) af te geven Combineer dat lekker met een rit van een chauffeur die daar een auto heen moet brengen, laat hem lekker omrijden...
Ja dat zou idd beter zijn.
Maar dit is de eerste keer dat ik dat moet doen. Hoe gaat dat, moet je ook een transportformulier meenemen en printen en laten tekenen en dan bij opmerkingen zetten dat het om een envelop gaat ipv een auto?
Mijn TomTom pakte vanmiddag geen GPS-signaal, waarschijnlijk door de mist. Gelukkig waren mijn laatste 2 afleveradressen in Groningen, waardoor ik wel wist waar ik langs moest.
Dat komt tegenwoordig niet meer op de 15e, maar op de 16e of 17e. Het zou dus ook zomaar na het weekend kunnen zijn.
Ik heb vanmiddag trouwens 29 liter getankt met mijn Esso-pas, maar er zijn geen punten bijgekomen, terwijl ik die pas wel heb gekoppeld met mijn klantenkaart (dan wordt het automatisch bijgewerkt als je met de esso-pas betaalt). Voorheen werkte dat wel. Toch jammer, want je kunt tegenwoordig ook sparen voor een paar euro korting op je tankbeurt.
[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2012 17:28:03 ]
Ik geef die Esso spaarpas maar altijd los er bij, scheelt dit gezeik weer. Kan ik trouwens ook mooi doorsparen als ik die tankpas op sturen volgende maand
Op de een of andere manier heb ik een sterke neiging om Brabantse AR-pensionado's tegen te komen. Is me al minstens vijf keer overkomen. Vandaag weer op het prachtige Barneveld Noord...
Overigens wel heerlijk, van die ventilatieroostertjes van een Peugeot 407 bij je voeten
Net aangekomen in Enschede. CP was niet thuis, dus sleutels in dr bus gegooid (gelukkig was het nummer van de CP in de ritinfo gezet dus wel in overleg met hem alleen EW weet het nog niet, maar die bel ik morgen wel even. nu om 2300 thuis
Op donderdag 15 november 2012 19:31 schreef Irritatie100 het volgende: Net aangekomen in Enschede. CP was niet thuis, dus sleutels in dr bus gegooid (gelukkig was het nummer van de CP in de ritinfo gezet dus wel in overleg met hem alleen EW weet het nog niet, maar die bel ik morgen wel even. nu om 2300 thuis
Pff wat een takke eind terug naar huis. Enschede is voor mij vanaf Doetinchem al 1,5 uur met de bus. Maar jij zal wel een trein ergens naartoe pakken of niet?
Gister mijn eerste ritten gehad, Amersfoort - Meerkerk in een Clio 1.2 en Ochten - Nijkerk in een Vito. Alles perfect gegaan, genoten van het mooie weer, tot aan de terugweg naar huis.. Kom ik in Amersfoort aan om de trein naar Ede-Wageningen te pakken, en jahoor trein komt aan en is defect... Een uur vertraging bij een graad of 3 buiten. Connexxion kan zich maar beter blijven focussen op busverkeer, elke keer die defecte treinen... Maar toch mooi 10 uurtjes gemaakt!
Op donderdag 15 november 2012 22:26 schreef Viezze het volgende: Dat heb ik wel een keer gehad. Helaas kwamen ze er achter en werd het de volgende maand gewoon weer ingehouden
Op mn loonstrook staat 23,nogwat en op de ritbon staat dat ik 28,nogwat heb betaald met de Esso pas. Die 23 kan ik niet thuisbrengen. Vaag....
Pff wat een takke eind terug naar huis. Enschede is voor mij vanaf Doetinchem al 1,5 uur met de bus. Maar jij zal wel een trein ergens naartoe pakken of niet?
Ik moest helemaal in Enschede-Oost zijn, die straat was ook de grens met Duitsland. Gelukkig stond er een bushalte voor de deur, met een bus naar het station die meteen kwam aanrijden. Duurde wel 20 minuten tot het station, dan 2.5 uur treinen naar Rotterdam Centraal en vanaf daar nog een half uurtje naar huis.. Maar goed, ik ben er nu! Weet alleen nog niet of ik dit soort spoedjes nog ga doen voortaan.. Hoewel ik 15 december dan weer blij ga worden, dus dat is nog een lastige afweging
Een spoedje Utrecht - Roosendaal gehad, pas om 16 uur ophalen. Hoe zal ik rijden? A27 en dan via Breda is het kortste, maar volgens mij is de A27 richting het zuiden op vrijdagmiddag al gauw filegevoelig.. Dan maar via Rotterdam?
Succes knul, moest daar ook laatst zijn voor AR.. had toen gelukkig wel een wissel. Er rijdt daar echt niks qua OV, zou als ik jou was EW bellen of je de taxi mag nemen naar station Roodeschool
Relaxed, trein van 2011 uit Roodeschool en ik ben half 2 vannacht thuis trein daarna en ik moet de nachtbus nemen van 5 euro. trein daar weer na en ik kan Rotterdam niet meer halen
Op vrijdag 16 november 2012 15:39 schreef MG_13 het volgende: Jeetje, een vent wou me vandaag niet laten gaan zonder een scan te maken van m'n ID-kaart. Echt belachelijk!
Dus uiteindelijk toch maar laten doen maar ik snap niet waarom dat zou moeten.
Bij Peugeot Experience Center in Breukelen maakten ze ook een kopie van je rijbewijs. Vind ik niet zo heel gek als je iemand de sleutels van een auto mee geeft.
Had me niet ingecheckt in een NS trein maar daar deden ze niet moeilijk over, ze zagen dat ik een week-ov heb. Laatst bij Arriva moest ik met een bonnetje naar de Arriva store
Net weer werk voor maandag gekregen. Meppel - Nijmegen in een Focus (1.0 EcoBoost met 100 pk!!) en Wijchen - Hoevelaken in een Touran. Een gele. 'Nuff said
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Op vrijdag 16 november 2012 15:43 schreef Kevindinhinho het volgende: Net weer werk voor maandag gekregen. Meppel - Nijmegen in een Focus (1.0 EcoBoost met 100 pk!!) en Wijchen - Hoevelaken in een Touran. Een gele. 'Nuff said
Zo'n Touran?
Hopelijk volgende week weer eens werken, laatste tijd beetje erg druk.
Maandag 2 ritjes, emmen-meerkerk (groene) met een mazda 6 en vervolgens Bladel - Wieuwert in een Touraeg 147 en 224pk weer eens wat anders dan die eco modellen of busjes die niet vooruit komen
Op vrijdag 16 november 2012 16:59 schreef Dalenbart het volgende: Maandag 2 ritjes, emmen-meerkerk (groene) met een mazda 6 en vervolgens Bladel - Wieuwert in een Touraeg 147 en 224pk weer eens wat anders dan die eco modellen of busjes die niet vooruit komen
Als je naar Wieuwert toe moet is de vraag nog maar of het vooruit wil, ookal heb je 400pk. Dikke kans dat er iets kapot is dat die in de noodloop zit de versnellingsbak aan gort is.
Op vrijdag 16 november 2012 21:49 schreef Irritatie100 het volgende: "En wat heb jij gedaan op je vrijdagavond, meneer Irritatie100?" "Auto naar Eemshaven gebracht, was om 3.00 thuis!"
Ik denk niet dat er veel zijn die kunnen zeggen: "Ik kwam dit weekend om dri uur thuis en werd er nog voor betaald ook!"
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Als je naar Wieuwert toe moet is de vraag nog maar of het vooruit wil, ookal heb je 400pk. Dikke kans dat er iets kapot is dat die in de noodloop zit de versnellingsbak aan gort is.
Klopt die kans zit er wel in.. Tot hoe laat zijn ze daar eigenlijk open want moet voor 16:00 afleveren maar dat gaat heel erg krap worden
Klopt die kans zit er wel in.. Tot hoe laat zijn ze daar eigenlijk open want moet voor 16:00 afleveren maar dat gaat heel erg krap worden
Ik kon door overleg met EW afleveren tot 17:00 de vorige keer! Toen had ik een vectra waarvan de automaat steeds op tilt sloeg waardoor ik bij elke parkeerplaats de auto opnieuw moest starten omdat ik gek werd van al die piepjes die afgingen...
Hé jongens, ik ben sinds kort ook hiker en het lijkt mij ook superduper om samen met jullie de dagelijkse dingen te bespreken.
Ik heb meegelezen met jullie over de feestlocatie. Ik moest daar van de week mijn eerste auto naartoe brengen, een BMW 318. Wat een power! Het viel me reuzen mee hoe 'niet feestelijk' het daar was, aardige functionaris aan de bali! Mocht zelfs nog even gebruik van de toilet maken.
Het was me het weekje wel, volgende week maar iets meer gaan studeren daar is het nu niet van gekomen.
Haha lekker ritje Irritatie! Krijgen jullie bij EW nog extra betaald na bepaalde tijden? Wij bij AR krijgen 125% na 19.00 uur en 150% na 00.00 uur dacht ik..
Op zaterdag 17 november 2012 10:44 schreef Neerlands_Trots het volgende: Haha lekker ritje Irritatie! Krijgen jullie bij EW nog extra betaald na bepaalde tijden? Wij bij AR krijgen 125% na 19.00 uur en 150% na 00.00 uur dacht ik..
Whuut? Dat is wel het betere werk dan, dat hebben wij niet.
Op zaterdag 17 november 2012 10:44 schreef Neerlands_Trots het volgende: Haha lekker ritje Irritatie! Krijgen jullie bij EW nog extra betaald na bepaalde tijden? Wij bij AR krijgen 125% na 19.00 uur en 150% na 00.00 uur dacht ik..
Helaas geldt dat al een hele tijd niet meer. Stond ooit eens op de website, omdat er chauffeurs waren die ritjes expres 'verkeerd' inplannen, bijvoorbeeld afleveren precies om 18:00 terwijl het van 10-18u kan, zodat een lange terugreis met het ov deels na 19:00 zou zijn. Kan het alleen niet neer vinden, wellicht in een van de nieuwsbrieven. Staat bij mededelingen op de website.
Op zaterdag 17 november 2012 00:51 schreef S-RS het volgende: Zoo, ik hoef me niet meer te vervelen in de trein. Vanavond een ipad 4 gekocht, kon me niet langer inhouden
Nice! Met mijn EW loon ook een tablet gekocht Ik zat te twijfelen tussen een ipad Mini of een Nexus 7. Ben voor de Nexus 7 gegaan! Android ftw!
Helaas geldt dat al een hele tijd niet meer. Stond ooit eens op de website, omdat er chauffeurs waren die ritjes expres 'verkeerd' inplannen, bijvoorbeeld afleveren precies om 18:00 terwijl het van 10-18u kan, zodat een lange terugreis met het ov deels na 19:00 zou zijn. Kan het alleen niet neer vinden, wellicht in een van de nieuwsbrieven. Staat bij mededelingen op de website.
Klopt, nu krijg je alleen maar extra betaald na een bepaald aantal uren werk op een dag.
Hmm, dat wist ik dan weer niet. Waar staat dat aangegeven dan?
Weet ik niet, maar ik had eens meer dan 10 uur op een dag gewerkt en kreeg toen op m'n urenoverzicht overwerkuren uitbetaald. Was toen iets van 7,60 of zo, per uur.
Weet ik niet, maar ik had eens meer dan 10 uur op een dag gewerkt en kreeg toen op m'n urenoverzicht overwerkuren uitbetaald. Was toen iets van 7,60 of zo, per uur.
Raar, heb het gecheckt op m'n loonstrookje van een week waarin ik 11,5 uur op een dag had gemaakt en kan niets terugvinden. Alleen dat er door die lange werkdagen = veel uren die week geld naar de belasting moest vanwege zo'n studentenregeling waar ik anders boven zou komen ofzo
Op zaterdag 17 november 2012 00:51 schreef S-RS het volgende: Zoo, ik hoef me niet meer te vervelen in de trein. Vanavond een ipad 4 gekocht, kon me niet langer inhouden
Krijg je geen spijt van Tuurlijk is het wel een beetje een hype, maar ik blijf het echt een top apparaat vinden.
IK ben trouwens alweer 3 beschikbare dagen niet gebeld deze week Zit echt te denken om er nog een baantje ergens bij te pakken...
Haha ik heb vorige week ook een tablet gekocht, iPad mini Voor al die klote artikelen die ik moet lezen voor m'n studie. Ideaal voor tijdens werk. Ritinfo altijd bij de hand!
Helaas geldt dat al een hele tijd niet meer. Stond ooit eens op de website, omdat er chauffeurs waren die ritjes expres 'verkeerd' inplannen, bijvoorbeeld afleveren precies om 18:00 terwijl het van 10-18u kan, zodat een lange terugreis met het ov deels na 19:00 zou zijn. Kan het alleen niet neer vinden, wellicht in een van de nieuwsbrieven. Staat bij mededelingen op de website.
Jammer, ik had vorig jaar tijdens dat Fiat Panda project gewerkt.. was toen pas om 03.00 uur thuis ook en had flink wat verdiend toen!
Op zaterdag 17 november 2012 07:25 schreef Dalenbart het volgende: Haha lekker eerste ritje dan.. Wel duidelijk gemaakt dat je normaal wel van alles belerfd maar niet om die tijdstippen eindigt normaal?
Haha, ja, ik heb hem verteld dat dit niet echt de normale gang van zaken is inderdaad
Maar wat een drama zeg. Ik stapte om 21.11 in de trein in Roodeschool en was om 3.00 dus thuis. En dan had ik niet eens vertragingen en de grootste overstaptijd was 10 minuten
Op vrijdag 16 november 2012 16:17 schreef zazzel het volgende: Volgens mij zit EW echt met personeel te kort, vandaag al 2x gesmst en 1x gemaild over werkzaamheden aanstaande maandag.
Nou denk het niet, heb zelf 4 maanden geleden gesolliciteerd en geen antwoord ontvangen. Nog steeds hoor ik van mensen die dat ook hebben gedaan dat ze nog steeds geen reactie hebben ontvangen. Regio Breda overigens. Heb toen maar bij AR gesolliciteerd, na 2 weken was ik al voor ze aan het rijden ^^
PS wat heeft Groningen toch veel knappe boerenjongens rondlopen! Wil ik nog wel eens naartoe, prima uitzicht
Ik vroeg me dat laatst ook af, volgens mij staat het nog in deze reeks, anders de vorige reeks. Maar als je op FB naar de easyway pagina gaat, dan kan je je muis over het 'like' knopje houden en dan moet je volgens mij de bovenste functie aanvinken. Dan nog krijg ik zelf de meldingen te laat te zien aangezien hij geen piepje oid geeft wanneer zij iets posten.
Op maandag 19 november 2012 12:00 schreef LeTourdeFrance het volgende: Ik doe zelf niet aan Twitter, maar die berichten van EW worden ook op Twitter gepost. Is het niet makkelijker om daar een bericht van te krijgen?
Nou op twitter doen ze ook niet heel veel, maar ook daar ben ik er nog niet achter hoe het zit.
Ik heb nu idd dat op FB aan gevinkt, ben benieuwd of het werkt
nounou, : 'Als verweerster een student van 22 jaar of ouder zou aannemen voor de functie van hiker, zou het uurloon met vakantiegeld en sociale lasten hoger zijn dan ₠ 45,-'
Op maandag 19 november 2012 16:33 schreef mothergoose het volgende: nounou, : 'Als verweerster een student van 22 jaar of ouder zou aannemen voor de functie van hiker, zou het uurloon met vakantiegeld en sociale lasten hoger zijn dan ₠ 45,-'
Ze bedoelen natuurlijk het uurloon x het aantal uur dat ze voor zo'n rit nodig heeft. Maar dan nog vraag ik me af of dit ergens op slaat want ik geloof niet dat een willekeurige rit altijd voor 45 euri op een trailer gezet wordt. Hoe kan dat winstgevend zijn als hij van groningen naar 't zuiden moet?
De Commissie Gelijke Behandeling spreekt als haar oordeel uit dat Easy Way B.V. jegens . . . . verboden onderscheid heeft gemaakt op grond van leeftijd bij de behandeling bij de vervulling van een openstaande betrekking.
[ Bericht 67% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2012 16:53:02 ]
Wat een onzin zeg. De kern van de manier waarop Easyway werkt is toch dat ze goedkoper zijn in het transporteren van auto's vergeleken met andere transporteurs, als je dan van alle leeftijden chauffeurs aan gaat nemen is dat voordeel natuurlijk weg.
Hoe doet AR dat dan? Ik neem aan dat hun oudjes duurder zijn (en waarschijnlijk ook trager ) dan studenten. Daarnaast hebben zij geen gratis OV, maar een kortingskaart. Maar dat kan blijkbaar ook uit.
Maar wat wil die vrouw nu? Easy Way lacht toch als laatst. Mocht het zo ver komen dat ze moet worden aangenomen wordt ze toch nooit gebeld voor ritjes.....
edit:
Straks zitten we met milfs in de trein opweg richting Almere als dit zo doorgaat
Op maandag 19 november 2012 18:42 schreef Viezze het volgende: Wat een onzin die uitspraak Wat dacht je van supermarkten? Daar ligt de leeftijd om aangenomen te worden nog veel lager.
Daarnaast lijkt het me sterk de de mevrouw in kwestie van 28 (nog) een OV kaart heeft, dus waar zeurt ze überhaupt over
Ach ja, zeuren om het zeuren, daar houden wel meer mensen van.
Op maandag 19 november 2012 18:42 schreef QuiCk01 het volgende: Maar wat wil die vrouw nu? Easy Way lacht toch als laatst. Mocht het zo ver komen dat ze moet worden aangenomen wordt ze toch nooit gebeld voor ritjes.....
edit:
Straks zitten we met milfs in de trein opweg richting Almere als dit zo doorgaat
of op gesprek laten komen en dan alsnog niet aannemen voor 'niet deugdelijk rijden van de 'rijstest'' ook al is die niet niet te halen..
Op maandag 19 november 2012 18:23 schreef LeTourdeFrance het volgende: Hoe doet AR dat dan? Ik neem aan dat hun oudjes duurder zijn (en waarschijnlijk ook trager ) dan studenten. Daarnaast hebben zij geen gratis OV, maar een kortingskaart. Maar dat kan blijkbaar ook uit.
Bij AR verdienen de senioren gewoon het 23+ salaris, dus 9,75 ofzo (zie OP). Hoorde van een senior collega wel dat hij maar de helft overhoudt na belastingen..