abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118963765
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:07 schreef DrSnuggle het volgende:
Tevens, ik zit nog op de klant te wachten, die nog geniet van een glas wijn hier in een restaurant. Nu is het probleem dat ik 22:30 echt terug moet gaan rijden en Easy way heeft gezegt dat ik geen taxi kan nemen en dat ze aan de klant zullen doorgeven dat wij om 21:30 moeten vertrekken zodat ik de laatste bus om 00:30 kan halen.

Mocht het zover komen dan zou ik toch even op de schouder moeten kloppen dat we nu toch echt moeten vertrekken, of is dat echt not done??
Hij is nog in een goed gesprek en ik zie nog geen aanstalte om te vertrekken. :'(
Bij mij zijn de klanten wel redelijk relaxed wat datbetreft, als het te laat wordt zeggen ze uit zich zelf dat ze een taxi voor me bellen. Heb laatst gehad dat ik daar cash voor kreeg en het restant dus mocht houden, restant was +/- ¤20 :)
pi_118965156
Het is gelukt, uiteindelijk rond 23:40 vertrokken en ik zit nu in een privé-bus. Je weet wel, zo'n lange auto maar dan zonder andere mensen.

De klant zei zelfs dat als ik de laatste bus niet haalde dat ik dan weer even moest aanbellen, kon ik de auto wel meekrijgen. ^^
pi_118971750
Nog een spoedrit voorschoten - barneveld in een octavia.... ik vind die spoedritten wel chill. lekker uitslapen maar toch werken, al loop je wel veel uren mis in de vroege ochtend
pi_118978531
Morgen laatste tentamen maken en dan hopelijk maandag weer een keer aan het werk.
Begin het op de weg zitten al te missen na 2,5 week :{
pi_118980756
Mensen, ik heb een vraag en ik denk dat dit het juiste topic is voor een antwoord:

Ik mag binnenkort chauffeur spelen voor een belangrijk persoon die ik van schiphol moet ophalen, en ik heb een paar vraagjes:

1) waar kan ik zien bij welke terminal ik iemand moet ophalen en hoe laat? (ik weet alleen dat het om een vrijdag avond vlucht uit Chicago gaat).

2) is er een plek waar ik de auto kan voorrijden? (ik geloof dat dat niet mag op de zelfde plek als de taxi's)

3) indien ik de auto niet direct kan voorrijden omdat ik vroeg ben bijvoorbeeld, waar kan ik de auto tijdelijk parkeren?
pi_118981213
Je kan de vluchtnummer online opzoeken, dat kan hier: http://www.schiphol.nl/Reizigers/Vluchttijden/AankomstMorgen.htm.
Dan kan je op Schiphol, of misschien zelfs al online zien welke gate die persoon binnen komt, daar ga je dan naartoe.

En je kan de auto daar waar de taxi's staan parkeren, alleen moet je dan wel bij de auto blijven en kan je dus niet naar binnen om die persoon op te wachten.

Dus je kan twee dingen doen, of de auto ergens bij kort parkeren neerzetten en betalen zodat je naar binnen kan om die meneer op te wachten of je zet hem bij de taxistandplaats en je blijft bij de auto en stuurt een sms naar die meneer waar je precies staat.
pi_118981355
Voor dat eerste moet je het vluchtnummer weten, dan kan je op teletekst/website/Schiphol-app kijken naar de verwachte aankomsttijd (hoewel uit Chicago gok ik maar 1 vlucht per dag aankomt of nog niet eens 1 keer per dag). Om mensen af te zetten kan je wel gewoon voor de deur van de vertrekhal parkeren (staat dan zelfs per maatschappij aangegeven waar je moet stoppen), of dat bij de aankomsthallen ook kan weet ik niet. Maar als je wilt parkeren moet je gewoon de borden short term parking volgen, dan kom je in een parkeergarage. Die overigens wel een behoorlijk stukje lopen is naar de aankomsthallen.
pi_118981466
Die parkeergarage voor Kort Parkeren is ook vrij prijzig.
pi_118981547
Klopt, maar heel Schiphol is prijzig :D Kopje koffie met een broodje eurootje of 47-48.
pi_118982603
Verdomme, anderhalf uur vertraging vandaag op de terugweg. Eén of andere lijer had besloten de trein die voor ons reed te koppen, en de NS faalde weer eens in het regelen van alternatief vervoer.
#26 || Luciano da Silva
pi_118986114
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:25 schreef stephano_mc het volgende:
Mensen, ik heb een vraag en ik denk dat dit het juiste topic is voor een antwoord:

Ik mag binnenkort chauffeur spelen voor een belangrijk persoon die ik van schiphol moet ophalen, en ik heb een paar vraagjes:

1) waar kan ik zien bij welke terminal ik iemand moet ophalen en hoe laat? (ik weet alleen dat het om een vrijdag avond vlucht uit Chicago gaat).

2) is er een plek waar ik de auto kan voorrijden? (ik geloof dat dat niet mag op de zelfde plek als de taxi's)

3) indien ik de auto niet direct kan voorrijden omdat ik vroeg ben bijvoorbeeld, waar kan ik de auto tijdelijk parkeren?
Als je dit via een chauffeursbedrijf, net zoals ons, doet, dan zou ik je met klem aanraden je werkgever te bellen en vragen wat voor afspraken er zijn gemaakt. Heb dit namelijk ook gehad en toen bleek dat de klant info heeft doorgegeven die door werkgever niet is gecommuniceerd. Scheelt een hoop gezeik. Kan je uiteindelijk zelf niks aan doen, maar beter nu iets teveel initiatief tonen. Had ik toen ook moeten doen.

Wat je ook kunt doen, is stilstaan bij de aankomsthal, in de buurt van dat grote panasonic scherm en hem sms-en dat je daar staat. Wel bij je auto blijven uiteraard. Evt. kun je als je weet wanneer die man ongeveer naar buiten komt, naar de vertrekhallen rijden.
pi_118986562
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:07 schreef DrSnuggle het volgende:
Tevens, ik zit nog op de klant te wachten, die nog geniet van een glas wijn hier in een restaurant. Nu is het probleem dat ik 22:30 echt terug moet gaan rijden en Easy way heeft gezegt dat ik geen taxi kan nemen en dat ze aan de klant zullen doorgeven dat wij om 21:30 moeten vertrekken zodat ik de laatste bus om 00:30 kan halen.

Mocht het zover komen dan zou ik toch even op de schouder moeten kloppen dat we nu toch echt moeten vertrekken, of is dat echt not done??
Hij is nog in een goed gesprek en ik zie nog geen aanstalte om te vertrekken. :'(
Mocht het nog is voorkomen en de klant laat je zitten, gewoon het noodnummer bellen, daar is die voor toch?
pi_118986753
Morgen na lange tijd ook maar weer eens rijden. Tentamens/papers zitten er weer op, helaas heeft de uni de week vrij na de tentamens deze periode afgepakt :( Dus geen hele week om te werken.

Een van de auto's is een Astra Stationwagen van een paar maanden oud, met een ongeblazen 1.4 met 100pk. Vind de 140pk 1.4 turbo al niet echt vlot voor die auto. Denk dat ik maar niet te veel moet inhalen dus :P
.
pi_118986984
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:25 schreef stephano_mc het volgende:

Hier de tips van een ervaren schipholler:

1. Even de schiphol app downloaden en het vluchtnummer invoeren. Anders kun je het binnen wel zien op de borden.
2. Dat is inderdaad lastig...
3. Je kunt achter de oude verkeerstoren parkeren. (bij aanrijden aankomst aanhouden, beneden aangekomen direct rechtsaf richting de parkeergarages, thv de parkeergarages de auto omgooien en dan rij je richting een verkeerstoren. Daar kun je achter parkeren. Gratis, met parkeerschijf max 30 min.
Als de vlucht geland is duurt het nog ongeveer 40-45 minuten voordat de klant voorbij de douane is en langs de bagageband is geweest, dus je hoeft niet te proberen om ruim voor aankomsttijd daar te zijn, dat heeft geen zin.

Als je de auto geparkeerd hebt kun je ook naar binnen naar de meetingpoint lopen, daar de klant ophalen. Dan is het een klein stukje lopen naar de auto als hij geparkeerd staat bij de verkeerstoren. Meeste klanten vinden het niet erg om even een stukje de benen te strekken na zo'n vlucht.
Meetingpoint is tussen aankomsthal 1,2 en 3,4 in. Bij die grote rode/witte kubus in de buurt.
Nee.
pi_118987022
quote:
10s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:45 schreef Irritatie100 het volgende:
Klopt, maar heel Schiphol is prijzig :D Kopje koffie met een broodje eurootje of 47-48.
Goffetomme dure broodjes eet jij daar. :D

Mijn ontbijt van afgelopen zondag op schiphol. Hier betaal je ruim 10 euro voor! :X
Nee.
pi_118987308
Mag hopen voor je dat je daar nog wat terugziet, al dan niet via de klant, anders is het zonde geld
#26 || Luciano da Silva
pi_118987747
quote:
7s.gif Op donderdag 8 november 2012 18:28 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Goffetomme dure broodjes eet jij daar. :D
[ afbeelding ]
Mijn ontbijt van afgelopen zondag op schiphol. Hier betaal je ruim 10 euro voor! :X
Ik ging vorig jaar zomer m'n neefje en z'n vriendin ophalen daar. Ze waren vertraagd dus ik wilde even een flesje cola halen. Nou was er een La Place vlakbij hun aankomsthal, vragen ze gewoon 4 euro voor een flesje :') :')
Stukje doorlopen zat trouwens de AH to go, daar had je voor 1.70 een cola'tje :7
pi_118988365
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2012 18:36 schreef joppie_saus het volgende:
Mag hopen voor je dat je daar nog wat terugziet, al dan niet via de klant, anders is het zonde geld
Nee joh, ik had honger.. Maar de volgende keer haal ik wat goedkopers :')
Nee.
pi_118990724
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 18:10 schreef Peter1612 het volgende:

[..]

Mocht het nog is voorkomen en de klant laat je zitten, gewoon het noodnummer bellen, daar is die voor toch?
Hoe snel bellen jullie het noodnummer eigenlijk? Ik doe dat vrijwel nooit.
Ik had dat misschien beter eerst kunnen doen, en daarna eventueel de klant aanspreken, maar dat laatste zou echt een laatste middel zijn denk ik.
pi_118999728
De enige keer dat ik noodnummer gebeld was, was de dag waarop mijn portemonnee inclusief OV-kaart gejat was en ik de volgende dag een enkele reis Roosendaal had.
#26 || Luciano da Silva
  donderdag 8 november 2012 @ 22:40:43 #71
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_118999920
Ik heb maandag voor het eerst naar die lijn gebeld. Zat om 06.45 in de trein die een wissel had stukgereden en we mochten er niet uit. Uiteindelijk om 08.30 normale EW lijn gebeld en 1 rit laten vervallen en toen werd ik serieus om 10 uur teruggebeld omdat ik had ingesproken op noodnummer :')
pi_119000093
ik heb het ook 1 keer gebeld. Ik had 's middags college en had dus ritjes op de site laten zaten. Toen ik thuis kwam bleek rit 1 op een uur OV van m'n huis te beginnen en rit 2 op 5 minuten lopen. Tevens was OV van eindadres rit 1-->beginadres rit 2 langer dan OV van eindadres rit 2-->beginadres rit 1. Dus toen noodnummer gebeld en gevraagd of ik ze mocht omdraaien.
Mocht trouwens niet, dus had wel een stuk meer uur :D
pi_119001009
Ik wil een Lada Niva.
#26 || Luciano da Silva
pi_119006725
quote:
6s.gif Op donderdag 8 november 2012 23:02 schreef joppie_saus het volgende:
Ik wil een Lada Niva.
Wat heb jij geslikt?
pi_119007997
quote:
6s.gif Op donderdag 8 november 2012 23:02 schreef joppie_saus het volgende:
Ik wil een Lada Niva.
Lada's zijn sowieso de bom.
Nee.
pi_119008414
http://link.marktplaats.nl/604451692

Ding is nog maar 6 jaar oud, waarom zou je vernieuwen als je huidige ontwerp 30 jaar mee kan. ^^
btw. waar is die 3e pook voor??
pi_119008611
Misschien iets voor hoge/lage giering?
  vrijdag 9 november 2012 @ 12:52:28 #78
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_119013305
Het ontwerp is wel degelijk veranderd, want vroeger lagen de achterlichten plat en nu staan ze rechtop.

Die tweede en derde pook zijn voor de 4x4 aandrijving, je kan voor en achter los aansturen.
#26 || Luciano da Silva
pi_119013995
Verdomd OV, nou ga ik niet meer voor 16:00 bij die grote in Almere zijn.
pi_119018797
Dat is niet zo'n groot probleem hoor daar, volgens mij kan je daar nog tot een uur of 7 bij de portier terecht.
pi_119019812
Heb al werk voor maandag. Emmer-compascuum naar nijmegen in een 508, nijmegen- almere in een partner. Waarom wonen er niet meer mensen van ons in de buurt van emmen? Kutgaten daarzo..
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
  vrijdag 9 november 2012 @ 17:38:30 #82
251574 Zuunigerd
Ons is zuunig
pi_119023662
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:29 schreef Viezze het volgende:
Dat is niet zo'n groot probleem hoor daar, volgens mij kan je daar nog tot een uur of 7 bij de portier terecht.
Ik ben er wel eens om 20:00 aangekomen. Toen was de tent verlaten, dus brulde ik naar een beveiliger die mij vervolgens aanzag voor een inbreker of andere ongenode gast. Uiteindelijk was hij best vriendelijk en heeft hij z'n handtekening gezet voor ontvangst. Om 23:00 was ik een keer thuis. :7
Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
TS verdient een standbeeld.
pi_119023884
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:57 schreef Kevindinhinho het volgende:
Heb al werk voor maandag. Emmer-compascuum naar nijmegen in een 508, nijmegen- almere in een partner. Waarom wonen er niet meer mensen van ons in de buurt van emmen? Kutgaten daarzo..
Ik woon vlakbij emmen maar de keren dat ik vanaf daar kan starten zijn op 1 hand te tellen.
Vandaag wel vanuit ter Apelkanaal gestart naar Amsterdam. Volgende week helaas niet werken voor mij vanwege een projectweek op school:S
pi_119024865
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:29 schreef Viezze het volgende:
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 17:38 schreef Zuunigerd het volgende:

[..]

Ik ben er wel eens om 20:00 aangekomen. Toen was de tent verlaten, dus brulde ik naar een beveiliger die mij vervolgens aanzag voor een inbreker of andere ongenode gast. Uiteindelijk was hij best vriendelijk en heeft hij z'n handtekening gezet voor ontvangst. Om 23:00 was ik een keer thuis. :7
Lekker, ik kreeg vanochtend nog speciaal deze mail:

quote:
Beste Autoresetter,

Je staat vandaag ingepland op een rit voor <>, waarbij je de auto moet afleveren in Almere

Heel erg belangrijk dat alles volgens de opgegeven procedures verloopt (zie opdrachtinstructies onderaan je ritopdracht)

Aub de volgende punten met name in de gaten houden:

•De tijden die op je opdracht staan vermeld zijn zeer belangrijk, wanneer je deze niet kunt halen neem dan direct contact op met Autoreset
En vanmiddag aan de telefoon vertelden ze ook 'dat ze er wel tot half 5 zouden zitten vandaag', dus als ik op zou schieten zou ik het nog wel net kunnen halen :').
pi_119025470
Autoresetter, dat klinkt niet echt lekker, of zetten jullie de kilometerstand ook terug? :P

Als ik EW bel dat ik niet voor 16u in Almere kan zijn, zeggen ze altijd: maakt niet uit, als je er maar voor 17u bent, als dat niet lukt moet je nog maar een keer bellen.
pi_119029593
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 18:40 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Autoresetter, dat klinkt niet echt lekker, of zetten jullie de kilometerstand ook terug? :P

Als ik EW bel dat ik niet voor 16u in Almere kan zijn, zeggen ze altijd: maakt niet uit, als je er maar voor 17u bent, als dat niet lukt moet je nog maar een keer bellen.
Vroeger zaten ze daar wel eens te turven in Almere. Vooral tijdens maandwissels. Hoeveel auto's er tussen 9 - 10, 10 -11 etc. werden afgeleverd. Zowel voor EW als Autoreset.
pi_119029856
Zo de tentamens zitten erop. Volgende week weer de hele week beschikbaar behalve donderdag. De weeb begint weer goed, maandag weer twee ritten. Assen - Houten en Maarssen - Barneveld.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:57 schreef Kevindinhinho het volgende:
Haha, moest er afgelopen maand ook 2 keer zijn. Zeker emmer-compascuum wat toen klote te bereiken, door de de vakantie dienstregeling en een vertranging moest ik 55 minuten op de bus wachten :')
pi_119056882
Gisteravond om 17:35 nog gebeld voor één rit aangezien ik maar tot 13:00 kon. Ze zeiden al, tis een rit van Ede naar Ede. Dikke prima, veel ov'en dus voor een klein ritje. Nu kijk ik goed, blijkt dat ze de postcode van het eerste adres gekopieerd hebben naar het eindadres. Blijkt dat ik naar Utrecht moet :')
pi_119059631
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 16:51 schreef Jorian29 het volgende:
Gisteravond om 17:35 nog gebeld voor één rit aangezien ik maar tot 13:00 kon. Ze zeiden al, tis een rit van Ede naar Ede. Dikke prima, veel ov'en dus voor een klein ritje. Nu kijk ik goed, blijkt dat ze de postcode van het eerste adres gekopieerd hebben naar het eindadres. Blijkt dat ik naar Utrecht moet :')
Ach, Ede - Utrecht is alsnog goed te doen. Tenzij je daar meer dan 5 uur voor nodig hebt?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_119089007
Even een financieel vraagje. Bij de loonspecificatie die elke zondag binnenkomt van AR staat onderaan het saldo van je opgespaarde vakantiedagen en vakantiegeld. Hoe zit dat met de uitbetaling daarvan? Krijg je deze allebei in mei, of maar een van beide?
pi_119089666
Ja, je krijgt er maar één in mei uitbetaald, volgens mij 'vakantiegeld'.
'vakantiedagen' kan je gewoon op een willekeurig moment bij je loon laten uitbetalen door contact op te nemen met de administratie-afdeling.
pi_119094213
Weet iemand hoe dat moet als je hebt getankt met die bonnetjes? Ik heb betaald met de Esso pas, en in die uitleg staat dan dat je het origineel niet hoeft op te sturen maar wel een kopie opsturen. Wat bedoelen ze nou met opsturen? Met de post of gewoon die kopie die je inscant voor bij je ritbon?
pi_119094464
Dat heb ik eens gevraagd aan de administratie, na 2 mailtjes die mijn vraag niet beantwoordde, kreeg ik het antwoord dat de scan bij de ritbon voldoende is.
  zondag 11 november 2012 @ 18:52:25 #94
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_119094614
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 18:41 schreef S-RS het volgende:
Weet iemand hoe dat moet als je hebt getankt met die bonnetjes? Ik heb betaald met de Esso pas, en in die uitleg staat dan dat je het origineel niet hoeft op te sturen maar wel een kopie opsturen. Wat bedoelen ze nou met opsturen? Met de post of gewoon die kopie die je inscant voor bij je ritbon?
Ik scan dan gewoon die bon in en dat vind ik het wel prima. Moeten ze het er maar duidelijker neerzetten als het zo belangrijk is.

Heb er nog nooit wat over gehoord dat het fout was...
pi_119094727
True, maar het is meer dan ¤100,- dus als ze me gaan naaien zou dat wel heel flauw zijn O-)
  zondag 11 november 2012 @ 19:20:15 #96
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_119095769
Ja precies, zal wel goed zijn. LTDF heeft t ook gevraagd..

Anders is de volgende meeting in Breda... :7
pi_119095837
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:20 schreef QuiCk01 het volgende:
Anders is de volgende meeting in Breda... :7
Project-EW B-)
pi_119095985
Haha, de hele toko mollen lijkt me geen strak plan :+

quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 18:48 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Dat heb ik eens gevraagd aan de administratie, na 2 mailtjes die mijn vraag niet beantwoordde, kreeg ik het antwoord dat de scan bij de ritbon voldoende is.
Ah deze post had ik over het hoofd gezien, bedankt! ^O^
pi_119118168
Toch nog een spoedje gekregen,
Nijmegen - Meerkerk in een Focus

Een kort ritje maar toch weer een paar uurtjes pakken na 3 weken 8-)
pi_119118901
Ik had 1 van de efficiëntste ritten uit mijn EW-carriere. 9:00 uit Ede weggereden, 10:45 weer terug op station Ede-Wageningen. Wel een zeer vervelend rittenregistratiesysteem. Je moest een pasje hebben om aan te geven of je privé of zakelijk reed. Die had ik niet dus de radio stond op standje discotheek om de piep enigszins weg te werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')