Gelukkig kan dan met dat geld de 20 euro betalende bijstandtrekker in leven gehouden worden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:35 schreef Scorpie het volgende:
Ff uitgerekend, ga 400 euro betalen per maandauwie
Ruilen met mijn benedenmodale salaris? Dan gaat je zorgpremie omlaag.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:35 schreef Scorpie het volgende:
Och ik vond mijn 225 euro p.p. al veel, tijd om minder te gaan werken in plaats van meer salaris. Lekker subsidies trekken!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:35 schreef Scorpie het volgende:
Hahaha, doen. Denk dat je heel snel weer terug aan het werk wilt en die 225 euro p.p weer wilt betalen.(of meer)quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:45 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Och ik vond mijn 225 euro p.p. al veel, tijd om minder te gaan werken in plaats van meer salaris. Lekker subsidies trekken!
Waarom zou je, in Nederland word de werker gestraft en de niet werker in de watten gelegd.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:49 schreef practics het volgende:
[..]
Hahaha, doen. Denk dat je heel snel weer terug aan het werk wilt en die 225 euro p.p weer wilt betalen.(of meer)
Niet normaal inderdaad het stikt hier van de bijstandsmiljonairs.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:52 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Waarom zou je, in Nederland word de werker gestraft en de niet werker in de watten gelegd.
En degene die niet kán werken (chronisch ziek, werkeloos en dan vooral 50+ werkeloos) dubbel gestraft. Kijk maar naar het beleid van Rutte 1.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:52 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Waarom zou je, in Nederland word de werker gestraft en de niet werker in de watten gelegd.
Hèhè, linksom of rechtsom word je toch wel genaaid.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:44 schreef mstx het volgende:
[..]
Ruilen met mijn benedenmodale salaris? Dan gaat je zorgpremie omlaag.
Die mensen zijn ook helemaal niet belangrijk. Was toch wel duidelijk bij het vorige kabinet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:55 schreef splendor het volgende:
[..]
En degene die niet kán werken (chronisch ziek, werkeloos en dan vooral 50+ werkeloos) dubbel gestraft. Kijk maar naar het beleid van Rutte 1.
Dit dus, mensen snappen echt niet dat als je werkt je nog wat kunt doen, en je eigenhuis hebt in een redelijke wijk. Ga je in bijstand zitten zit je in een afgetrapte sociale huurwoning tussen de paupers. Als je serieus denkt dat je daar vrolijk van word,quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:54 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Niet normaal inderdaad het stikt hier van de bijstandsmiljonairs.
Kutkabinet met hun debiele plannen. Je zou die politici bijna een ongeneeslijke ziekte toewensen...quote:In de oude situatie betaalde je 1199 euro per jaar
Jouw inkomensafhankelijke zorgpremie wordt 766 euro per jaar
Door het belastingvoordeel bespaar je 217 euro
Dat betekent dat je -650 euro per jaar meer kwijt bent
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:59 schreef QBay het volgende:
[..]
Kutkabinet met hun debiele plannen. Je zou die politici bijna een ongeneeslijke ziekte toewensen...
Sterker nog. Het is andersom. De gezonde werkende mens gaat betalen voor de werkeloze zorgbehoevende.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Echt belachelijk. Gezondheid is niet inkomensafhankelijk. Dit zou suggereren dan rijke mensen meer zorg behoeven dan bijstandstrekkers.
De belangrijkste vraag inderdaad. Anders ben je 600 euro per maand, dus 7200 euro per jar meer kwijt als je als eenverdiener meer dan 140.000 euro verdient.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:48 schreef admiraal_anaal het volgende:
Gaat het om het verzamelinkomen of wordt de premie per persoon inkomensafhankelijk?
En welke rekenkamer heeft dat berekend, toch niet die wat zeiden de betuwelijn zou winstgevend gaan worden hoop ik toch.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:08 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Sterker nog. Het is andersom. De gezonde werkende mens gaat betalen voor de werkeloze zorgbehoevende.
Hoewel ik tegen dit soort extreme vormen van solidariteit ben, is het wel veel te makkelijk om in te zoomen op alleen deze maatregel. Je moet het zien binnen het totaalpakket en dan blijkt gewoon dat de koopkracht redelijk gelijk blijft.
Het gaat om je individuele inkomen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:09 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
De belangrijkste vraag inderdaad. Anders ben je 600 euro per maand, dus 7200 euro per jar meer kwijt als je als eenverdiener meer dan 140.000 euro verdient.
Waarom zou je voor een verplichte verzekering zo'n premie moeten betalen? Laat ze liever eens flink bezuinigen i.p.v. altijd maar meer te willen.
Ach, ik denk dat dit in de eerste kamer nog wel eens interessant kan worden. Steun zou van de SP moeten komen. Andere partijen gaan hier niet mee instemmen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:18 schreef klubikwapperdam het volgende:
geweldig... ga dan in 2014 ongeveer 425 euro per maand betalen......echt ronduit belachelijk,alsof het een vetpot is tegenwoordig...
Vertel eens, hoe blijft mijn koopkracht behouden nu mijn HRA beperkt wordt, mijn zorgpremie verdriedubbeld en mijn inkomstenbelasting slechts 4% omlaag gaat ? Ik verdien rond de 60k.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:08 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Sterker nog. Het is andersom. De gezonde werkende mens gaat betalen voor de werkeloze zorgbehoevende.
Hoewel ik tegen dit soort extreme vormen van solidariteit ben, is het wel veel te makkelijk om in te zoomen op alleen deze maatregel. Je moet het zien binnen het totaalpakket en dan blijkt gewoon dat de koopkracht redelijk gelijk blijft.
Dit zal (hopelijk) geen meerderheid krijgen inderdaad, vind het helemaal niet erg om wat in te leveren, zeker niet t.o.v. iemand in de bijstand, maar deze bedragen zijn gewoon belachelijk.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:20 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ach, ik denk dat dit in de eerste kamer nog wel eens interessant kan worden. Steun zou van de SP moeten komen. Andere partijen gaan hier niet mee instemmen.
Waarschijnlijk omdat je wel ergens weer wat vandaan graait. Ik ga vooralsnog uit van de cijfers van het CPB.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vertel eens, hoe blijft mijn koopkracht behouden nu mijn HRA beperkt wordt, mijn zorgpremie verdriedubbeld en mijn inkomstenbelasting slechts 4% omlaag gaat ? Ik verdien rond de 60k.
¤1000 netto 3 dagen KDV en voor 2 personen zo'n ¤682 zorgkosten. Lang leve de inkomensnivellering.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:27 schreef Arnold_fan het volgende:
Als je 70.000 per jaar verdient ga je dus 350 per maand meer betalen aan je verzekering, een paar honderd aan kinderopvangvergoeding minder en je HRA wordt beperkt. Maar gelukkig ga je een paar euro belasting besparen.........
482/70.000 x je jaarsalaris, zou je wel ongeveer een schatting moeten hebbenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:36 schreef Coelho het volgende:
waar kan ik dat rekenmodel terugvinden?
Ze hadden het leefstijlafhankelijk moeten maken ipv inkomensafhankelijk.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:41 schreef Yuhina het volgende:
Hoe de fuck is de VVD hier ooit mee akkoord gegaan. Ik betaal nu 75 euro per maand zorgpremie (maximale eigen risico) en moet straks dus 125 euro per maand meer betalen (verdien zo'n 50k). Mag ik gaan betalen voor de bijstandstrekkers die elke dag op de bank zitten, patat eten, bier drinken en zware shag roken
Ja hoor, dus mijn oma van 80 kan in 1x dr hele AOW overmaken naar haar zorgverzekering?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:44 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ze hadden het leefstijlafhankelijk moeten maken ipv inkomensafhankelijk.
Zo zitten we ons druk te maken over 5 euro erbij in de maand, en zo mag je er ineens 350 extra lappen.
Wat ik bedoel is dat degenen die nu het minste gaan betalen degenen met de laagste Sociaal Economische Status zijn. Dit zijn aangetoond de mensen met de slechtste leefgewoonten en de grootste zorgverbruikers.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:49 schreef practics het volgende:
[..]
Ja hoor, dus mijn oma van 80 kan in 1x dr hele AOW overmaken naar haar zorgverzekering?
Kerel denk eens na voordat je iets post.
Als dat zou kloppen dan gaan wij hier met zijn tweetjes 3,6 maal zoveel betalen als nu. Goed vooruitzicht! Van 155 euro naar 560 euro. Het zal wel anders opgebouwd zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:40 schreef klubikwapperdam het volgende:
[..]
482/70.000 x je jaarsalaris, zou je wel ongeveer een schatting moeten hebben
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vertel eens, hoe blijft mijn koopkracht behouden nu mijn HRA beperkt wordt, mijn zorgpremie verdriedubbeld en mijn inkomstenbelasting slechts 4% omlaag gaat ? Ik verdien rond de 60k.
De afhankelijkheid van de HRA is je eigen keuze geweest, net zoals de keuze om je kinderen door een kinderopvanger te laten opvoeden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:27 schreef Arnold_fan het volgende:
Als je 70.000 per jaar verdient ga je dus 350 per maand meer betalen aan je verzekering, een paar honderd aan kinderopvangvergoeding minder en je HRA wordt beperkt. Maar gelukkig ga je een paar euro belasting besparen.........
Voor die HRA gaan die belastingschijven omlaag zei Rutte. O nee. wacht even Samsom zei dat die verlaging voor de schandalige verhoging van de zorgbelasting was.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk lopen SPers over naar de VVD omdat de SP niet links genoeg is.....quote:
Je bedoeld in een land waar de zwakkeren de sterken uitmelken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:00 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
[..]
De afhankelijkheid van de HRA is je eigen keuze geweest, net zoals de keuze om je kinderen door een kinderopvanger te laten opvoeden.
Premie naar inkomen is rechtvaardig in een land waar de sterken de zwakken ondersteunen. Blijft wel een enorme sprong evengoed, hier wordt het van +/-400 euro met z'n drieën ook >1100.
Een progressief belastingstelsel, akkoord. Maar deze premie is gewoon een zeer gevoelige belastingverhoging waarmee het totale tarief uitkomt op zo'n 60% en dan hebben we het niet over een extreem hoog inkomen, maar twee keer modaal. Dit soort gezinnen gaan dit onevenredig hard merken. En als het mogelijk is ga je minder werken, want waarom zou je vijf dagen werken als je toch meer dan de helft mag inleveren aan vadertje staat.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:00 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
[..]
Premie naar inkomen is rechtvaardig in een land waar de sterken de zwakken ondersteunen.
Keep on hoping. In Belgie koop je al een huisje voor 20000 Euro. Kopen. Uitschrijven in je gemeente en daar gaan wonen voor de wet. Huis in Nederland houd je gewoon aan. Ben je in een klap van die flauwekul af. Zorg is sowieso beter geregeld over de grens.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:55 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Als dat zou kloppen dan gaan wij hier met zijn tweetjes 3,6 maal zoveel betalen als nu. Goed vooruitzicht! Van 155 euro naar 560 euro. Het zal wel anders opgebouwd zijn.
Guus Hiddink heeft hier een hoop problemen mee gehad hoor.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Keep on hoping. In Belgie koop je al een huisje voor 20000 Euro. Kopen. Uitschrijven in je gemeente en daar gaan wonen voor de wet. Huis in Nederland houd je gewoon aan.
Gezien mijn ouders net over de grens in Duitsland wonen kan ik beamen dat het beter geregeld is in het buitenland en dat het zeer voordeliger wonen is. Wie weet wordt het een reële optie binnenkort. Alhoewel een tweede huis niet mijn voorkeur heeft, zal het dan wel compleet verhuizen worden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Keep on hoping. In Belgie koop je al een huisje voor 20000 Euro. Kopen. Uitschrijven in je gemeente en daar gaan wonen voor de wet. Huis in Nederland houd je gewoon aan. Ben je in een klap van die flauwekul af. Zorg is sowieso beter geregeld over de grens.
voorbeeld van de niet-werker die in de watten wordt gelegd?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:52 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Hier in duitsland betaal je 14% ziektekostenpremie en een pittige inkomstenbelasting.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:12 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Gezien mijn ouders net over de grens in Duitsland wonen kan ik beamen dat het beter geregeld is in het buitenland en dat het zeer voordeliger wonen is. Wie weet wordt het een reële optie binnenkort. Alhoewel een tweede huis niet mijn voorkeur heeft, zal het dan wel compleet verhuizen worden.
Inderdaad, ik weet ook niet het hele plaatje. Maar in ieder geval wonen en auto zijn twee posten die een stuk goedkoper zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:20 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Hier in duitsland betaal je 14% ziektekostenpremie en een pittige inkomstenbelasting.
Nee, dan zit je rond modaal al tegen de ¤ 200,- aan. Een user in een ander topic had een grafiekje, ogenblik.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:40 schreef klubikwapperdam het volgende:
[..]
482/70.000 x je jaarsalaris, zou je wel ongeveer een schatting moeten hebben
Paupers, hou toch op.. Ik werk en mijn buurman lacht me vierkant uit met z'n uitkering. Die draait zich s'ochtends nog 10x om als ik om 6 uur de deur uitga.. Tuurlijk heb ik iets meer geld, maar als ik zie waar dat aan opgaat is het meer huur betalen dan de buurman, mn auto betalen, benzine, mrb, en weet ik veel wat allemaal nog meer. Als meneer lekker in de tuin zit de hele dag zit ik op kantoor. Het is nog net iets te lonend om te werken maar hoe lang dat nog duurt. Ik heb de zin om verder te studeren al opgegeven voorlopig, het loont te weinig voor de moeite en resultaat.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:57 schreef practics het volgende:
[..]
Dit dus, mensen snappen echt niet dat als je werkt je nog wat kunt doen, en je eigenhuis hebt in een redelijke wijk. Ga je in bijstand zitten zit je in een afgetrapte sociale huurwoning tussen de paupers. Als je serieus denkt dat je daar vrolijk van word,![]()
.
Oh, dan is het maar 85 euro per maand duurder (met zijn tweetjes). Wat is nu 1000 netto op jaarbasis, ga ik niet eens merken!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:25 schreef DJKoster het volgende:
Ow, nog makkelijker: http://www.rtl.nl/compone(...)gpremie-voor-jou.xml
(Overbelast? Nog niet uitgeprobeerd)
met 60K zit je bijna op 400 euro per maand....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:25 schreef DJKoster het volgende:
De maximale zorgtoeslag is ¤ 69, dus heel veel minder dan nu gaan ze niet betalen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:25 schreef Miracle_Drug het volgende:
Die miezerige 20 euro voor bijstandstrekkers, daar hadden ze een nulletje achter moeten zetten. Moet je eens zien hoe snel ze ineens aan het werk willen
70 euro.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:30 schreef DJKoster het volgende:
[..]
De maximale zorgtoeslag is ¤ 69, dus heel veel minder dan nu gaan ze niet betalen hoor
Je verheerlijkt het idee uitkeringstrekker. Ten eerste zo vaak is het niet mooi weer om achter in de tuin te zitten. Daarnaast kan meneer er wel gaan zitten, maar dan kan die goedkoop rommel biertje drinken. En wat meneer savonds op zijn bord heeft liggen aan eten, zou ook niet veel soeps zijn. (als het niet letterlijk 3x in de week soep van de voedselbank is.)quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:26 schreef kawotski het volgende:
[..]
Paupers, hou toch op.. Ik werk en mijn buurman lacht me vierkant uit met z'n uitkering. Die draait zich s'ochtends nog 10x om als ik om 6 uur de deur uitga.. Tuurlijk heb ik iets meer geld, maar als ik zie waar dat aan opgaat is het meer huur betalen dan de buurman, mn auto betalen, benzine, mrb, en weet ik veel wat allemaal nog meer. Als meneer lekker in de tuin zit de hele dag zit ik op kantoor. Het is nog net iets te lonend om te werken maar hoe lang dat nog duurt. Ik heb de zin om verder te studeren al opgegeven voorlopig, het loont te weinig voor de moeite en resultaat.
Ja want in de bouw is het zo geweldig nuquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:31 schreef practics het volgende:
[..]
Je verheerlijkt het idee uitkeringstrekker. Ten eerste zo vaak is het niet mooi weer om achter in de tuin te zitten. Daarnaast kan meneer er wel gaan zitten, maar dan kan die goedkoop rommel biertje drinken. En wat meneer savonds op zijn bord heeft liggen aan eten, zou ook niet veel soeps zijn. (als het niet letterlijk 3x in de week soep van de voedselbank is.)
Je zegt het zelf al je buurman heeft geen auto, zou jij je auto kwijt willen? (ook als je geen werk had?) Denk het ook niet.
Studeren is al aantal jaar minder aantrekkelijk, je kunt beter een goed vak leren. Daar kun je meer in verdienen dan met een studie. Daarbij kun je ook x aantal jaar eerder aan het werk, dat loont dus alleen maar. En er is altijd werk voor je.
Als het leven als bijstandstrekker zo zielig is, waarom gaat diezelfde buurman dan niet gewoon aan het werk?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:31 schreef practics het volgende:
[..]
Je verheerlijkt het idee uitkeringstrekker. Ten eerste zo vaak is het niet mooi weer om achter in de tuin te zitten. Daarnaast kan meneer er wel gaan zitten, maar dan kan die goedkoop rommel biertje drinken. En wat meneer savonds op zijn bord heeft liggen aan eten, zou ook niet veel soeps zijn. (als het niet letterlijk 3x in de week soep van de voedselbank is.)
Je zegt het zelf al je buurman heeft geen auto, zou jij je auto kwijt willen? (ook als je geen werk had?) Denk het ook niet.
Studeren is al aantal jaar minder aantrekkelijk, je kunt beter een goed vak leren. Daar kun je meer in verdienen dan met een studie. Daarbij kun je ook x aantal jaar eerder aan het werk, dat loont dus alleen maar. En er is altijd werk voor je.
Zo is datquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:34 schreef Paper_Tiger het volgende:
Niet zo'n hulde aan het kabinet. goed nieuws voor links want voor de VVD hooguit 3 zetels bij de volgende verkiezingen.
Precies. Waarom gaan zij niet meer betalen en 'wij' wel?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:30 schreef DJKoster het volgende:
[..]
De maximale zorgtoeslag is ¤ 69, dus heel veel minder dan nu gaan ze niet betalen.
Dit model gaat ook nog uit van een premie van 105 euro. Ik betaal 75 euro omdat ik bewust voor een hoog eigen risico kies. Dat eigen risico zal in het nieuwe stelsel ongetwijfeld nog veel hoger zijn. Dit zijn echt extreme lastenverhogingen, het scheelt dat ik beperkte vaste lasten heb maar het zal me weinig verbazen als gezinnen in de problemen komen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:25 schreef DJKoster het volgende:
Als lompe stenen sleper niet nee, klopt. De rest ligt nog wel wat anders.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:32 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ja want in de bouw is het zo geweldig nu.
Omdat er geen werk is? Omdat meneer te oud is? Omdat meneer geld niet verkiest boven vrije tijd?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:33 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Als het leven als bijstandstrekker zo zielig is, waarom gaat diezelfde buurman dan niet gewoon aan het werk?
De vraag rijst dan natuurlijk waarom meneer denkt wel aanspraak op andermans geld te mogen maken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:35 schreef practics het volgende:
[..]
Als lompe stenen sleper niet nee, klopt. De rest ligt nog wel wat anders.
[..]
Omdat er geen werk is? Omdat meneer te oud is? Omdat meneer geld niet verkiest boven vrije tijd?
Wat maakt het uit, als hij zo wil leven, zich netjes aan de regels houd en geen fraude pleegt, staat hij gewoon in zijn recht. Maar dat zegt nog niet dat hij het beter heeft.
Staat gewoon in zijn recht???? Smerige profiteur is het. Als hij dan ziek is en eindelijk dood gaat moet ik hem nog in leven houden ook. Alsof het niet genoeg is dat ik zijn inkomen betaal.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:35 schreef practics het volgende:
[..]
Als lompe stenen sleper niet nee, klopt. De rest ligt nog wel wat anders.
[..]
Omdat er geen werk is? Omdat meneer te oud is? Omdat meneer geld niet verkiest boven vrije tijd?
Wat maakt het uit, als hij zo wil leven, zich netjes aan de regels houd en geen fraude pleegt, staat hij gewoon in zijn recht. Maar dat zegt nog niet dat hij het beter heeft.
Omdat het wettelijk zo is geregeld. Of dat nu fair is of niet..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De vraag rijst dan natuurlijk waarom meneer denkt wel aanspraak op andermans geld te mogen maken.
Dan is er iets goed mis met die wet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:37 schreef practics het volgende:
[..]
Omdat het wettelijk zo is geregeld. Of dat nu fair is of niet..
Jup mee eens, maar meneer doet op zich niks fout volgens de wet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:37 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Staat gewoon in zijn recht???? Smerige profiteur is het. Als hij dan ziek is en eindelijk dood gaat moet ik hem nog in leven houden ook. Alsof het niet genoeg is dat ik zijn inkomen betaal.
Zeker wel, als je kan werken, ben je daartoe verplicht, anders verlies je je aanspraak op bijstand.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:37 schreef practics het volgende:
[..]
Jup mee eens, maar meneer doet op zich niks fout volgens de wet.
Dan moet meneer ook niet miepen als we de wet aanpassen zodat meneer niks meer krijgt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:37 schreef practics het volgende:
[..]
Omdat het wettelijk zo is geregeld. Of dat nu fair is of niet..
Inderdaad. Dat er teveel paupers zijn die misbruik maken van de halfzachte controles hierop is een ander verhaal.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:39 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Zeker wel, als je kan werken, ben je daartoe verplicht, anders verlies je je aanspraak op bijstand.
Dus buurman, buurvrouw en kind met een (drie-)dubbele uitkering gaan er echt wel op achteruit. Tenzij ze werken.quote:De huishoudinkomenstoets wordt vervangen door een huishouduitkeringstoets. Dit
voorkomt dat binnen een huishouden sprake kan zijn van stapeling van uitkeringen,
waardoor de inkomsten hoger zijn dan bij de buurman of buurvrouw die aan het werk
is. Tegelijkertijd zorgen we ervoor dat het wel loont om aan het werk te gaan door dit
loon niet te verrekenen met de uitkeringen in het huishouden.
Euh ja nou dan zeg ik ga langs en verplicht het hem even.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:39 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Zeker wel, als je kan werken, ben je daartoe verplicht, anders verlies je je aanspraak op bijstand.
Kun je doen, maar dat zou de criminaliteit alleen verhogen, en het aantal zwervers (lees alleen maar meer overlast wat geld kost)quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan moet meneer ook niet miepen als we de wet aanpassen zodat meneer niks meer krijgt.
Dat is de taak van het UWV.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:41 schreef practics het volgende:
[..]
Euh ja nou dan zeg ik ga langs en verplicht het hem even.
[..]
Kun je doen, maar dat zou de criminaliteit alleen verhogen, en het aantal zwervers (lees alleen maar meer overlast wat geld kost)
Tja. En kwijtscheldingen dan? Want dat is nogal wat, als je geen waterschapsbelasting, gemeentelijke belastingen e.d. hoeft te betalen. Loopt best lekker op.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:41 schreef DJKoster het volgende:
En verder (uit het regeerakkoord)
[..]
Dus buurman, buurvrouw en kind met een (drie-)dubbele uitkering gaan er echt wel op achteruit. Tenzij ze werken.
Nu ze horen hoeveel zorgbelasting ze moeten betalen als ze wel gaan werken blijven ze daar nog wel even zitten....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:46 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Tja. En kwijtscheldingen dan? Want dat is nogal wat, als je geen waterschapsbelasting, gemeentelijke belastingen e.d. hoeft te betalen. Loopt best lekker op.
Dáár moeten ze op bezuinigen, niet eens zo zeer op de bijstand zelf. Maar die extraatjes zorgen ervoor dat veel mensen te lui zijn om van die bank af te komen.
Dan moet meneer niet miepen als meneer crimineel wordt en we meneer levenslang opsluiten. Meneer heeft dan natuurlijk geen rechten meer.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:41 schreef practics het volgende:
[..]
Euh ja nou dan zeg ik ga langs en verplicht het hem even.
[..]
Kun je doen, maar dat zou de criminaliteit alleen verhogen, en het aantal zwervers (lees alleen maar meer overlast wat geld kost)
Je mag wel klagen als je niet op deze boevenclub hebt gestemd toch?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:54 schreef Chahna het volgende:
Nu lopen klagen, ... lekker gestemd mensen.
Dit komt compleet uit de lucht vallen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:54 schreef Chahna het volgende:
Stond gewoon in PvdA verkiezingsprogramma.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:55 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Dit komt compleet uit de lucht vallen.
Precies. Omgekeerde wereldquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:47 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nu ze horen hoeveel zorgbelasting ze moeten betalen als ze wel gaan werken blijven ze daar nog wel even zitten....
Ik heb VVD gestemd, de vinger in deze pap is van de PvdA.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:54 schreef Chahna het volgende:
Wellicht dacht Rutte dat rechts Nederland ook de vinger in deze pap zou aflikken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:56 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Precies. Omgekeerde wereld
[..]
Ik heb VVD gestemd, de vinger in deze pap is van de PvdA.
De VVD heeft ermee ingestemd.....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:56 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Precies. Omgekeerde wereld
[..]
Ik heb VVD gestemd, de vinger in deze pap is van de PvdA.
Je mag ook klagen als je dat wel hebt gedaan. Stemmen doe je alleen maar om de tirannie te bestendigen...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:54 schreef kawotski het volgende:
[..]
Je mag wel klagen als je niet op deze boevenclub hebt gestemd toch?
• De PvdA kiest voor een inkomensafhankelijke premie voor het basispakket. Daarmee is de bureaucratie van de zorgtoeslag niet meer nodig en worden de lasten eerlijker verdeeld. Hierbij zal dequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:55 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Stond gewoon in PvdA verkiezingsprogramma.
klopt:quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:55 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Stond gewoon in PvdA verkiezingsprogramma.
Betaalde iemand (1) 100 euro, of ging daar nog een zorgtoeslag van 70 euro van af?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:59 schreef 314 het volgende:
[..]
klopt:
http://www.pvda.nl/standpunten/zorg/Gezondheidszorg
wel zuur dat iemand (1) die eerst 100 euro betaalde nu maar 20 betaalt, en dus voor laten we zeggen 80 euro een mooi basispakket+aanvullend heeft
de ander (2) die eerst 100 euro betaalde en wat aanvullend wilde gaan verzekeren, die moet nu ineens 150 gaan betalen.. om daar dan ook nog 60 bovenop te leggen (zelfde aanvullend pakket als meneer 1) wordt als snel veel duurder
Laagste inkomen betaalde eerst zo'n 20-25 euro, en nu 20. Big deal. En ja, de ziektekosten worden hoger, dus gemiddeld gaat de premie omhoog, dat had ik ook wel kunnen voorspellen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:59 schreef 314 het volgende:
[..]
klopt:
http://www.pvda.nl/standpunten/zorg/Gezondheidszorg
wel zuur dat iemand (1) die eerst 100 euro betaalde nu maar 20 betaalt, en dus voor laten we zeggen 80 euro een mooi basispakket+aanvullend heeft
de ander (2) die eerst 100 euro betaalde en wat aanvullend wilde gaan verzekeren, die moet nu ineens 150 gaan betalen.. om daar dan ook nog 60 bovenop te leggen (zelfde aanvullend pakket als meneer 1) wordt als snel veel duurder
Meestal betekent het dan ook oneerlijk..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:01 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Het woord "eerlijk" dat de PvdA overal over heen giet als een slechte saus betekent ook helemaal niets.
33% verlaging alsnog.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:00 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Betaalde iemand (1) 100 euro, of ging daar nog een zorgtoeslag van 70 euro van af?
gewoon een verzekeringpakket van 100 euro.. dat die daarnaast belastingvoordeel geniet er maar ff buiten gelaten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:00 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Betaalde iemand (1) 100 euro, of ging daar nog een zorgtoeslag van 70 euro van af?
Marktwerking is er niet en met verzekeren heeft het ook niks te maken. Verzekeren doe je naar risico en niet naar inkomen. De rokende zuipende bijstandstrekker moet dus eigenlijk juist meer betalen dan de gezond levende rijkere.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:03 schreef 314 het volgende:
[..]
gewoon een verzekeringpakket van 100 euro.. dat die daarnaast belastingvoordeel geniet er maar ff buiten gelaten.
het ergste is dat ze eerst "marktwerking" riepen en een prima systeem om zeep hielpen, en nu alles duurder wordt willen ze dat weer gaan terugdraaien. heb je dus hetzelfde pakker voor meneer 1 voor ¤80 en voor meneer 2 voor ¤210, dat noem ik niet meer 'verdelen'
Valt moeilijk te zeggen als we nog weinig details hebben. Het zou best kunnen dat die 20 euro bijvoorbeeld met een verhoogd eigen risico is. Bovendien verschilt de premie per verzekeringsmaatschappij. Het is in ieder geval een klein verschil.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:02 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
33% verlaging alsnog.
Een factor 14 verschil tussen de bijstander en de 70k'er. En de rest van die bijstand betaalt de 70k'er ook wel.
Je hebt dus de cijfers maar even zo verdraaid dat ze je stelling onderbouwen, Diederik Stapel zal trots op je zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:03 schreef 314 het volgende:
[..]
gewoon een verzekeringpakket van 100 euro.. dat die daarnaast belastingvoordeel geniet er maar ff buiten gelaten.
Ik mag er toch vanuit gaan dat ze 2 gelijkwaardige zorgverzekeringen met elkaar vergeleken hebben.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:05 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Valt moeilijk te zeggen als we nog weinig details hebben. Het zou best kunnen dat die 20 euro bijvoorbeeld met een verhoogd eigen risico is. Bovendien verschilt de premie per verzekeringsmaatschappij. Het is in ieder geval een klein verschil.
niet eens die 70k'er, want hier zie je dat het bruto modaal inkomen in 2012 op ¤ 33.000 is gesteld. ik verdien geen 70k, maar moet wel 600 euro per jaar meer gaan betalen, toch weer ¤50 per maand waar ik NIKS voor terug krijgquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:02 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
33% verlaging alsnog.
Een factor 14 verschil tussen de bijstander en de 70k'er. En de rest van die bijstand betaalt de 70k'er ook wel.
nee, want het zijn 2x een pakket van 100 euro aan zorg, maar datzelfde pakket kost hem ¤20 en mij ¤150.. en het is nog verplicht ookquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:06 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Je hebt dus de cijfers maar even zo verdraaid dat ze je stelling onderbouwen, Diederik Stapel zal trots op je zijn.
Linkje staat in dit topic.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:08 schreef TheVulture het volgende:
Waar kan ik uitrekenen wat het mij gaat kosten? Iemand een linkje?
Natuurlijk, maar we hebben geen info over welke pakketten dat dan zijn. Je kan nu ook een verzekering krijgen voor 75 euro als je maximaal eigen risico hebt. Laagste inkomens betalen dan netto 5 euro per maand. Als dat nu 20 wordt zou dat een verhoging zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:06 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ik mag er toch vanuit gaan dat ze 2 gelijkwaardige zorgverzekeringen met elkaar vergeleken hebben.
Bepaalde kerkgenootschappen zijn volgens mij vrijgesteld van die verplichting.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:09 schreef 314 het volgende:
[..]
nee, want het zijn 2x een pakket van 100 euro aan zorg, maar datzelfde pakket kost hem ¤20 en mij ¤150.. en het is nog verplicht ook
Je uitgangssituatie klopte al niet, omdat je (al dan niet bewust) de zorgtoeslag maar even achterwege liet. Dan heeft het dus geen enkele zin om op basis van die onjuiste startsituatie conclusies te gaan trekken, want die deugen dan al evenmin.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:09 schreef 314 het volgende:
[..]
nee, want het zijn 2x een pakket van 100 euro aan zorg, maar datzelfde pakket kost hem ¤20 en mij ¤150.. en het is nog verplicht ook
Stuk goedkoper dusquote:Stappenplan opsporing en boete
Minister Schippers van Volksgezondheid wil het aantal mensen zonder verplichte zorgverzekering terugdringen. Uit cijfers van het CBS blijkt dat er zo'n 150.000 onverzekerden zijn. Dit staat gelijk aan 140 miljoen euro premie. Vanaf 15 maart begint de actieve opsporing. Hoe gaat dat in zijn werk?
Onverzekerden worden via een bestandsvergelijking opgespoord
Zij krijgen dan eerst een brief van het CVZ met het verzoek alsnog een zorgverzekering af te sluiten
Is dit na drie maanden nog steeds niet gebeurd, dan volgt een boete van circa 340 euro
Opnieuw volgt een bestandsvergelijking met indien noodzakelijk een tweede boete
Blijft men daarna onverzekerd, dan verzekert het CVZ diegene bij een zorgverzekeraar
In het laatste geval moet de persoon in kwestie een jaar lang een bestuursrechtelijke premie betalen. Dat is ongeveer 1.350 euro. Dit bedrag kan rechtstreeks ingehouden worden op het loon of de uitkering.
Maar die betalen wel aan een fonds. http://nl.wikipedia.org/wiki/Gemoedsbezwaardquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:09 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Bepaalde kerkgenootschappen zijn volgens mij vrijgesteld van die verplichting.
men neme 2x een pakket van 100 euroquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:10 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Je uitgangssituatie klopte al niet, omdat je (al dan niet bewust) de zorgtoeslag maar even achterwege liet. Dan heeft het dus geen enkele zin om op basis van die onjuiste startsituatie conclusies te gaan trekken, want die deugen dan al evenmin.
Nee. de minimale premie is 255 euro per jaar voor de basisverzekering zonder extra eigen risico.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:05 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Valt moeilijk te zeggen als we nog weinig details hebben. Het zou best kunnen dat die 20 euro bijvoorbeeld met een verhoogd eigen risico is. Bovendien verschilt de premie per verzekeringsmaatschappij. Het is in ieder geval een klein verschil.
Maar je bent dan wel solidair....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:12 schreef 314 het volgende:
[..]
men neme 2x een pakket van 100 euro
100 euro voor jou - 70 zorgtoeslag = 30 euro
of
30 euro voor jou (zorgtoeslag niet vernoemen, wel mee rekenen)
150 voor mij - noppes zorgtoeslag = 150 euro
voor hetzelfde product
Da's knap want ik betaal minder.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:13 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee. de minimale premie is 255 euro per jaar voor de basisverzekering zonder extra eigen risico.
ja dat dan weer welquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:14 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Maar je bent dan wel solidair....
Thanks... zou 630 EUR op jaarbasis extra gaan kostenquote:
Premie 2014 als de plannen van het kabinet worden ingevoerd....quote:
ja de sterkste schouders dragen de lasten, dus ook die vetpotten bij de goede doelen zullen moeten inleverenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
Ik sprak net een vriend van me over de telefoon. Die was zo boos dat hij in een keer alle goede doelen heeft opgezegd.
Net was het nog minimaal 20 euro. Ah, verkeerd gelezen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:16 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Premie 2014 als de plannen van het kabinet worden ingevoerd....
hier 578 bijbetalen, nou bedankt Samsom en Rutte.. hadden ze niet een ander puntje kunnen ruilen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Thanks... zou 630 EUR op jaarbasis extra gaan kosten
Vul op die site maar als inkomen 0 in of minimumloon. Jaarpremie 255 Euro...quote:
De brandstofaccijns gaat ook omhoog....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:17 schreef 314 het volgende:
[..]
hier 578 bijbetalen, nou bedankt Samsom en Rutte.. hadden ze niet een ander puntje kunnen ruilen?
In Nederland geven we inderdaad sommige groepen korting op bepaalde producten:quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:12 schreef 314 het volgende:
[..]
men neme 2x een pakket van 100 euro
100 euro voor jou - 70 zorgtoeslag = 30 euro
of
30 euro voor jou (zorgtoeslag niet vernoemen, wel mee rekenen)
150 voor mij - noppes zorgtoeslag = 150 euro
voor hetzelfde product
Niet als je een inkomensafhankelijke premie betaald.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:18 schreef 314 het volgende:
wanneer kun je ook alweer overstappen van verzekeraar? dat wordt zo natuurlijk steeds interessanter
ja, en sigaretten en alcohol ook, alle lol weg, op een gegeven moment wil je gewoon niet meer, zul je zien dat euthanasie niet in je pakket zit omdat je al driedubbel kwijt was voor het basispakket zodat je die extra's maar achterwege lietquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:18 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De brandstofaccijns gaat ook omhoog....
Als het je niet zint bij de Efteling dan blijf je er gewoon weg. Aan deze belasting is geen ontsnappen mogelijk....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:18 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
In Nederland geven we inderdaad sommige groepen korting op bepaalde producten:
Dat kan op basis van leeftijd zijn, denk bijvoorbeeld aan korting in de Efteling voor kinderen en bejaarden (zelfde pretpark!)
Het kan op basis van dagbesteding zijn, denk daarbij bijvoorbeeld aan kranten die speciale studentenabonnementen kennen (zelfde krant!).
En het kan op basis van inkomen zijn, zoals bij een inkomensafhankelijke premie.
Waarom jij denkt dat hiermee opeens een geheel nieuw concept zou zijn bedacht, ontgaat me.
@Kansenjongere: een factor 3 verschil in fatsoenlijke zorgregeling in Nederland, da's wat anders dan opa's korting in een pretpark, sorry hoorquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:20 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als het je niet zint bij de Efteling dan blijf je er gewoon weg. Aan deze belasting is geen ontsnappen mogelijk....
Toch klopt die website niet. Je gaat er niet veel op vooruit. Je premie is, zonder extra eigen risico, ongeveer 1140 euro. Je zorgtoeslag is 840. Dus je betaalt nu 300. Dat wordt 255.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Vul op die site maar als inkomen 0 in of minimumloon. Jaarpremie 255 Euro...
Omdat dat financieel voordelig is.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:18 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat kan op basis van leeftijd zijn, denk bijvoorbeeld aan korting in de Efteling voor kinderen en bejaarden (zelfde pretpark!)
Het kan op basis van dagbesteding zijn, denk daarbij bijvoorbeeld aan kranten die speciale studentenabonnementen kennen (zelfde krant!).
En het kan op basis van inkomen zijn, zoals bij een inkomensafhankelijke premie.
Waarom jij denkt dat hiermee opeens een geheel nieuw concept zou zijn bedacht, ontgaat me.
VVD, PVDA, SP is al een meerderheid en ik kan me voorstellen dat CU en GL ook voorstander zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:24 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben benieuwd of dit er wel doorheen gaat komen in de 1e kamer
1e kamer toetst op andere punten en doet niet zo zeer aan partijpolitiek.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:26 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
VVD, PVDA, SP is al een meerderheid en ik kan me voorstellen dat CU en GL ook voorstander zijn.
Ja dit gaat erdoor komen. VVD+PvdA+SP = 38.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:24 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben benieuwd of dit er wel doorheen gaat komen in de 1e kamer
Het is alsof je 65+ ers voor de ballenbak bij de McDonalds een gratis kaartje geeft en de kinderen van 3 jaar 650 euro voor een abbonement laat betalen. Tis nogal buiten proportie.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:18 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Buma gaf in elk geval duidelijk aan dat hij vond dat de Eerste Kamer fractie van CDA dat wel zou moeten gaan doen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:27 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
1e kamer toetst op andere punten en doet niet zo zeer aan partijpolitiek.
Als de partijen om partijpolitieke redenen tegen zijn zullen ze inderdaad een mooi "staatstrechtelijk argument" bedenken waarom de wettekst toch echt niet deugt, als ze om partijpolitieke redenen voor zijn zullen ze gewoon voor stemmen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:27 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
1e kamer toetst op andere punten en doet niet zo zeer aan partijpolitiek.
In dit geval zou ik daar blij mee zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:28 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Buma gaf in elk geval duidelijk aan dat hij vond dat de Eerste Kamer fractie van CDA dat wel zou moeten gaan doen.
Er zullen inderdaad mensen zijn die dit buiten proportie vinden, zoals er ook mensen zullen zijn die het buiten proportie vinden dat de ene persoon maandelijks uit eigen zak 1000 euro aan huur betaalt, terwijl de ander maandelijks voor zijn hypotheek hetzelfde kwijt is, maar de helft van vadertje staat krijg teruggestort.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is alsof je 65+ ers voor de ballenbak bij de McDonalds een gratis kaartje geeft en de kinderen van 3 jaar 650 euro voor een abbonement laat betalen. Tis nogal buiten proportie.
Ik snap niet helemaal wat de huidige situatie op de woningmarkt, die ook al aangepast gaat worden, voor rechtvaardiging is voor de maatregelen in het zorgstelsel. Of moeten we er een wegstreep-wedstrijdje van maken? Want dan zitten we hier morgen nog.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:32 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Er zullen inderdaad mensen zijn die dit buiten proportie vinden, zoals er ook mensen zullen zijn die het buiten proportie vinden dat de ene persoon maandelijks uit eigen zak 1000 euro aan huur betaalt, terwijl de ander maandelijks voor zijn hypotheek hetzelfde kwijt is, maar de helft van vadertje staat krijg teruggestort.
Iets met selectieve verontwaardiging over "scheve" zorgkosten terwijl de mensen die hier het hardst over klagen over het algemeen ook de grootste voorstanders van de "scheve" woonkosten zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat de huidige situatie op de woningmarkt, die ook al aangepast gaat worden, voor rechtvaardiging is voor de maatregelen in het zorgstelsel. Of moeten we er een wegstreep-wedstrijdje van maken? Want dan zitten we hier morgen nog.
Er is weinig selectiefs aan als je opeens geconfronteerd wordt met een verhoging van 400% voor iets waar je waarschijnlijk geen gebruik van maakt, terwijl de onderlaag van de bevolking een verlichting van 500% krijgt voor hetzelfde. Daar is weinig selectiefs aan en doet weinig af aan het feit dat je, hoe je het ook wend of keert, een enorme groep modaal+ verdienende mensen per maand een lastenverhoging van heb ik u daar meegeeft. De HRA is dan wss het enige wat die mensen nog een beetje lucht geeft in crisistijd. Nogal raar dus dat je daar een parallel probeert te trekken, nog los van het feit dat natuurlijk niet iedereen met modaal+ inkomen een huis gekocht heeft maar wel geconfronteerd wordt met deze lastenverzwaring. Dat is pas selectief quotenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:37 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Iets met selectieve verontwaardiging over "scheve" zorgkosten terwijl de mensen die hier het hardst over klagen over het algemeen ook de grootste voorstanders van de "scheve" woonkosten zijn.
Door te blijven liegen over de cijfers (die 500 procent) kom je niet bepaald overtuigender over.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er is weinig selectiefs aan als je opeens geconfronteerd wordt met een verhoging van 400% voor iets waar je waarschijnlijk geen gebruik van maakt, terwijl de onderlaag van de bevolking een verlichting van 500% krijgt voor hetzelfde. Daar is weinig selectiefs aan en doet weinig af aan het feit dat je, hoe je het ook wend of keert, een enorme groep modaal+ verdienende mensen per maand een lastenverhoging van heb ik u daar meegeeft. De HRA is dan wss het enige wat die mensen nog een beetje lucht geeft in crisistijd. Nogal raar dus dat je daar een parallel probeert te trekken, nog los van het feit dat natuurlijk niet iedereen met modaal+ inkomen een huis gekocht heeft maar wel geconfronteerd wordt met deze lastenverzwaring. Dat is pas selectief quoten![]()
Hoe noem jij een verlaging van 107 euro naar 20 euro dan precies?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:41 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Door te blijven liegen over de cijfers (die 500 procent) kom je niet bepaald overtuigender over.
Dat noem ik creatief boekhouden. Die mensen betalen nu immers geen 107 euro, maar worden gecompenseerd middels een zorgtoeslag.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe noem jij een verlaging van 107 euro naar 20 euro dan precies?
Iemand zonder inkomen betaalt nu netto geen 107 euro.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe noem jij een verlaging van 107 euro naar 20 euro dan precies?
Diezelfde zorgtoeslag die voor alle mensen afgeschaft wordt bedoel je, en waarmee alles wat rond modaal zit nog veel meer gaat meebetalen aan de groep die die zorgtoeslag volledig verrekend zien worden door nog maar 20 euro zorgpremie per maand te hoeven betalen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:43 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat noem ik creatief boekhouden. Die mensen betalen nu immers geen 107 euro, maar worden gecompenseerd middels een zorgtoeslag.
als je 1000 euro aan huur betaalt ben je dus gewoon beter af door te kopen, als je hypotheekaflossing ook rond de 1000 per maand komt. dat is je eigen keuze, dit is een verplichte verzekering die wordt verhoogd, is nogal wat andersquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:37 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Iets met selectieve verontwaardiging over "scheve" zorgkosten terwijl de mensen die hier het hardst over klagen over het algemeen ook de grootste voorstanders van de "scheve" woonkosten zijn.
Heerlijk al die vooroordelen, gisteren kreeg ik van de klagende studenten ongeveer het tegenovergestelde verwijtquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Diezelfde zorgtoeslag die voor alle mensen afgeschaft wordt bedoel je, en waarmee alles wat rond modaal zit nog veel meer gaat meebetalen aan de groep die die zorgtoeslag volledig verrekend zien worden door nog maar 20 euro zorgpremie per maand te hoeven betalen?
Je hebt gelijk, het is niet volledig de waarheid, maar ook jij ziet vast wel in dat die tegenstelling tussen helemaal niets extra`s aan zorgpremie kwijt zijn en honderden euro`s per maand nogal groot is en het vrij logisch is dat mensen daarover steigeren. Ik snap heus wel dat voor jou iedereen met een modaal+ inkomen per definitie woningbezitter is en makkelijk die honderden euro`s kan missen, maar ik denk dat het niet zo makkelijk is.
Je bedoelt het vooroordeel dat iedereen met 33k+ aan inkomen een huis bezit? Tsja.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:48 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Heerlijk al die vooroordelen, gisteren kreeg ik van de klagende studenten ongeveer het tegenovergestelde verwijt
Nee, lieverd, maar ik kan je niet verwijten dat je het nodige ontgaat met die eierschil die steeds over je ogen zakt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bedoelt het vooroordeel dat iedereen met 33k+ aan inkomen een huis bezit? Tsja.
Nee joh, met een bijstandsuitkering, kun je 3x per jaar op vakantie en heb je 3 auto's in je garage staan van je dikke villa met zwembad. Je mag blij zijn als je een keer uit eten kunt, die ene keer in de maand.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:57 schreef practics het volgende:
[..]
Dit dus, mensen snappen echt niet dat als je werkt je nog wat kunt doen, en je eigenhuis hebt in een redelijke wijk. Ga je in bijstand zitten zit je in een afgetrapte sociale huurwoning tussen de paupers. Als je serieus denkt dat je daar vrolijk van word,![]()
.
Pot, ketel wat dat betreft. Iets met selectief zijn over HRA beperking, kinderbijslag, inkomensafhankelijke zorgtoeslag etc. Maar hey, no harm no foul hoor.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:50 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Nee, lieverd, maar ik kan je niet verwijten dat je het nodige ontgaat met die eierschil die steeds over je ogen zakt.
Ik ben niet degene die met onjuiste koopkrachtplaatjes aan kwam zetten, daarvoor mag je toch echt in de spiegel kijken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Pot, ketel wat dat betreft. Iets met selectief zijn over HRA beperking, kinderbijslag, inkomensafhankelijke zorgtoeslag etc. Maar hey, no harm no foul hoor.
Nee, jij was degene die aankwam met de stelling dat iedere modaal+ verdiener HRA genoot. Hoi spiegelquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:53 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die met onjuiste koopkrachtplaatjes aan kwam zetten, daarvoor mag je toch echt in de spiegel kijken.
Nee, lieverd, dat heb ik nergens beweerd. Ik heb überhaupt het woord modaal niet in één van mijn reacties genoemd. Ga mij nu niet verwijten dat jij niet kunt lezen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, jij was degene die aankwam met de stelling dat iedere modaal+ verdiener HRA genoot. Hoi spiegel
Prima, blijf lekker je woorden verdraaien.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:56 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Nee, lieverd, dat heb ik nergens beweerd. Ik heb überhaupt het woord modaal niet in één van mijn reacties genoemd. Ga mij nu niet verwijten dat jij niet kunt lezen.
Als je dat werkelijk denkt, kun je vast wel met een citaat komenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Prima, blijf lekker je woorden verdraaien.
De NOS heeft het bij haar berekeningen (http://nos.nl/artikel/435(...)0-tot-482--euro.html) over een bruto-inkomen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:59 schreef sanger het volgende:
Met welk loonbegrip moet je rekenen? Brutoloon, of fiscaal loon?
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:58 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als je dat werkelijk denkt, kun je vast wel met een citaat komen
Degene die het 'hardst' hierover klagen zijn de mensen die modaal+ verdienen. Die worden het hardst gepakt namelijk, en die mensen kan je teruglezen in "Zorgpremie (deels) inkomensafhankelijk" Deel 2 . Het begin al bij 35k en loopt na 37k behoorlijk hard op. Dat je vervolgens roept dat diezelfde mensen ook de grootste voorstanders zijn van de scheve woonkosten is natuurlijk nogal kortzichtig geformuleerd, en dat weet je zelf ook wel.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:37 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik denk toetsingsinkomen (net als bij de toeslagen).quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:59 schreef sanger het volgende:
Met welk loonbegrip moet je rekenen? Brutoloon, of fiscaal loon?
Laten we het hopenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:01 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
De NOS heeft het bij haar berekeningen (http://nos.nl/artikel/435(...)0-tot-482--euro.html) over een bruto-inkomen.
Heel lang verhaal, gebaseerd op een onjuiste aanname. Degenen die het hardst klagen over deze maatregel zijn de VVD-stemmers. Al dan niet toevallig de partij die de grootste voorstander van de HRA is. Dat het nogal kortzichtig is om mij vervolgens allerlei woorden in de mond te leggen weet je natuurlijk zelf ook wel, maar wellicht hoopte je er toch mee weg te komen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Degene die het 'hardst' hierover klagen zijn de mensen die modaal+ verdienen. Die worden het hardst gepakt namelijk, en die mensen kan je teruglezen in "Zorgpremie (deels) inkomensafhankelijk" Deel 2 . Het begin al bij 35k en loopt na 37k behoorlijk hard op. Dat je vervolgens roept dat diezelfde mensen ook de grootste voorstanders zijn van de scheve woonkosten is natuurlijk nogal kortzichtig geformuleerd, en dat weet je zelf ook wel.
11% van elk salaris vanaf minimumloon tot aan 2x modaal genoeg?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:01 schreef Devel-ish het volgende:
Bijzonder dat mensen niet willen zien dat er van een kale kip nou eenmaal niet zoveel meer te plukken valt. Het schijnt crisis te zijn. Iedereen moet inleveren. Iemand op bijstandsniveau (de kale kip) heeft alleen niet zoveel om in te leveren. Een beetje solidariteit kan geen kwaad, mensen.
Dat zou ik persoonlijk nogal onverstandig vinden. Dan krijg je wederom dat door het slim stapelen van allerlei aftrekposten mensen alsnog in aanmerking komen voor kortingen die niet voor hen bedoeld waren.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:06 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Ik denk toetsingsinkomen (net als bij de toeslagen).
Dat is toch behoorlijk weinig?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
11% van elk salaris vanaf minimumloon tot aan 2x modaal genoeg?
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
11% van elk salaris vanaf minimumloon tot aan 2x modaal genoeg?
als je hem hebt gehad weet je toch hoeveel ie is en hoeveel dit je inkomsten verhoogt? dat doe je elk jaar al bij de belastingdienst, dus dat ie het ene jaar wat hoger/lager is dan het andere maakt niks uitquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:15 schreef sanger het volgende:
En hoe zou men omgaan met de situatie dat ik jaarlijks een bonus kan verdienen, maar deze niet zeker is? Moet ik dan een naheffing betalen ofzo?
Behoorlijk weinig? Dat is wat er nu extra gevraagd wordt he, van elk salaris. ELK salaris. In Nederland. 11%. Hoeveel moet men in godsnaam inleveren om 'solidair' gevonden te worden?quote:
de enige hoop:quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Behoorlijk weinig? Dat is wat er nu extra gevraagd wordt he, van elk salaris. ELK salaris. In Nederland. 11%. Hoeveel moet men in godsnaam inleveren om 'solidair' gevonden te worden?
http://www.nu.nl/geldzake(...)-20-en-482-euro.htmlquote:ZN denkt dat de plannen met de premie mogelijk strijdig zijn met het publiek-private karakter van het zorgstelsel en bovendien beperkend zijn voor de concurrentie tussen de zorgverzekeraars. De koepel weet niet of de maatregelen de Europeesrechtelijke toets doorstaan.
15% van het bbp wordt aan zorg besteed en dat wordt alleen maar meer.. Dus of je dat nou uit de belasting haalt of uit de zorgpremie.. Het moet betaald worden. De vraag is meer hoe je het verdeelt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Behoorlijk weinig? Dat is wat er nu extra gevraagd wordt he, van elk salaris. ELK salaris. In Nederland. 11%. Hoeveel moet men in godsnaam inleveren om 'solidair' gevonden te worden?
'Het moet betaald worden' is ook wel eens een discussie waard zo onderhand.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:18 schreef MilaNL het volgende:
[..]
15% van het bbp wordt aan zorg besteed en dat wordt alleen maar meer.. Dus of je dat nou uit de belasting haalt of uit de zorgpremie.. Het moet betaald worden. De vraag is meer hoe je het verdeelt.
Wat is jouw suggestie dan? Gewoon niet betalen? Lenen van China?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
'Het moet betaald worden' is ook wel eens een discussie waard zo onderhand.
In plaats van lastenverzwaring te presenteren als bezuinigingsmaatregel eens echt hervormen in de zorg. Managementlagen van 3, 4 of 5 dik kunnen best eens weggesneden worden. Declaratie systeem mag wel eens onder de loep worden genomen, dat zie je nu wel eens in verschillende nieuwsitems terugkomen dat artsen gewoonweg behandelingen uitvoeren die niet nodig zijn. Daar zijn winsten te behalen, net zoals het ambtenarenapparaat hervormen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:19 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Wat is jouw suggestie dan? Gewoon niet betalen? Lenen van China?
Ongeveer 1/3e van je inkomensbelasting, pak 'm even heel ruwweg beet? Dat is niet bepaald insignificant.quote:
Het basispakket is al voor een deel uitgekleed. Dat is een bezuiniging. Die managementlagen is leuk, maar wordt al 4 kabinetten geroepen, en het is nog niemand gelukt ze weg te krijgen. Ik zou in ieder geval een plan B hebben.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In plaats van lastenverzwaring te presenteren als bezuinigingsmaatregel eens echt hervormen in de zorg. Managementlagen van 3, 4 of 5 dik kunnen best eens weggesneden worden. Declaratie systeem mag wel eens onder de loep worden genomen, dat zie je nu wel eens in verschillende nieuwsitems terugkomen dat artsen gewoonweg behandelingen uitvoeren die niet nodig zijn. Daar zijn winsten te behalen, net zoals het ambtenarenapparaat hervormen.
De overheid heeft er een handje van om maar klakkeloos meer geld op te willen halen ipv kritisch naar uitgaves te kijken. Dat mag wel eens anders.
Krijg je zeer goede kwaliteit zorg voor terug. Dat kost geld. We kunnen ook minder behandelingen uitvoeren, dan kost het minder. Ik vind 11% best een redelijk bedrag als je bekijkt wat er allemaal vergoed wordt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:23 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Ongeveer 1/3e van je inkomensbelasting, pak 'm even heel ruwweg beet? Dat is niet bepaald insignificant.
Maak je niet al te druk. Het word pas leuk als je kinderen hebt boven de 18 met dat inkomen. En als je dan je leven hebt ingedeeld op dat inkomen zit je mooi gebakken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Och ik betaal nu al 700 euro met 2 kinderen boven de 18 waarvan er een helaas zorg nodig heeft. Heb ik gelukkig een kind ouder dan 18 die al uit huis is en werkt. Ik heb altijd al gezegd dat de zorgkosten mijn hypokosten totaal gaan overstijgen. Dat is het nu al. Ik kijk nergens meer van op.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:32 schreef Cheiron het volgende:
Fucking bijna 500 euro per maand. Dat zijn toch geen normale bedragen meer? Een vervijfvoudiging van mn huidige kosten voor zorgpremie. Niet te geloven dit.
Gewoon 4 dgn werken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:44 schreef mstx het volgende:
[..]
Ruilen met mijn benedenmodale salaris? Dan gaat je zorgpremie omlaag.
Dat is een oplossing zeker om ook net onder die sociale huurgrens te vallen als alleenstaande.quote:
Wat dacht je van die trol van een Edithtje Schippers?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Echt belachelijk. Gezondheid is niet inkomensafhankelijk. Dit zou suggereren dan rijke mensen meer zorg behoeven dan bijstandstrekkers.
Maar; waarom regelen zorgverzekeraars dit zelf niet? Wat is er mis met het huidige systeem?
Gaat heel moeilijk worden als artsen per behandeling betaald worden en er altijd wel iemand beschikbaar is met eurotekentjes in de ogen die wel een diagnose en behandeling voor je klaar heeft.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:22 schreef Scorpie het volgende:
Declaratie systeem mag wel eens onder de loep worden genomen, dat zie je nu wel eens in verschillende nieuwsitems terugkomen dat artsen gewoonweg behandelingen uitvoeren die niet nodig zijn. Daar zijn winsten te behalen, net zoals het ambtenarenapparaat hervormen.
Precies, en dan steeds meer zodat meer of extra hard werken geen zin meer heeft.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:53 schreef michaelmoore het volgende:
terecht, wie mee verdient moet meer lappen
Ze noemen het heel euforisch zorgpremie maar het is natuurlijk gewoon een ordinaire verhoging van de inkomstenbelasting. Vorig jaar is een een moeder van 2 kinderen bij me komen werken om de stijgende kosten van het gezin op te vangen. Haar man heeft een goede baan. Wat zij part-time verdient gaat zo weer op aan de extra zorgbelasting die de man moet gaan betalen. Ze kan net zo goed stoppen met werken....quote:Op woensdag 31 oktober 2012 07:58 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
Precies, en dan steeds meer zodat meer of extra hard werken geen zin meer heeft.
Zo'n KUTland was het altijd al liefje. Op de basisschool leer je al dat je eerlijk moet delen. Je ziet het aan de reacties van alle 15 tot 20 jarigen hier op het forum. Als je het beter doet dan een ander mag jij zijn rekening betalen. Daarbij de Libertarische Partij had slechts 4000 stemmen dus dit schijnt te zijn waar iedereen voor gekozen heeft.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:03 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Wat dacht je van die trol van een Edithtje Schippers?
Godver wat een KUTland is dit geworden... aargh!!!!!!
Hoezo? Dit zijn meer dingen welke de PvdA heeft verzonnen....quote:Op woensdag 31 oktober 2012 07:21 schreef Devv het volgende:
En vooral met zijn allen stug VVD blijven stemmen.
De VVD ging maar al te graag akkoord. De VVD vaagt in een klap de SP weg. Eindelijk een serieus alternatief op links.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:14 schreef SkryZx het volgende:
[..]
Hoezo? Dit zijn meer dingen welke de PvdA heeft verzonnen....
Open daar dan maar eens een topic voor.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
'Het moet betaald worden' is ook wel eens een discussie waard zo onderhand.
Ze hadden geen keus. Ik zou niet willen weten hoe eruit zou komen te zien met de SP en al die andere prut erbij. Over rechts kon hij ook niet omdat daar te weinig zetels zaten.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De VVD ging maar al te graag akkoord. De VVD vaagt in een klap de SP weg. Eindelijk een serieus alternatief op links.
Daarom is de inkomstenbelasting inkomensafhankelijk, moeten diensten en producten ook nog eens inkomensafhankelijk worden? De VVD faalt hier gewoon enorm mee, dat ze met zoiets durven in te stemmenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:53 schreef michaelmoore het volgende:
terecht, wie mee verdient moet meer lappen
Tja, regeren is compromissen sluiten....quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:34 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Daarom is de inkomstenbelasting inkomensafhankelijk, moeten diensten en producten ook nog eens inkomensafhankelijk worden? De VVD faalt hier gewoon enorm mee, dat ze met zoiets durven in te stemmen
Dat jij het goed praat (en in andere topics je tevreden stelt met de uitkomsten van de onderhandelingen) geeft eigenlijk al aan dat de VVD hard heeft gefaald.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, regeren is compromissen sluiten....
Ik vind het eigenlijk wel dapper dat voor het eerst in 15 jaar er weer een kabinet zit met een stevige ambitie. Dat ze over hun vaste stokpaardjes heen durven te kijken, vind ik erg positief.
De uitwerking zal me voor een groot deel allicht minder bevallen, ik heb dan ook niet voor niets niet op een van deze partijen gestemd.
Maar had je werkelijk liever gezien dat de onderhandelingen weer een half jaar of het jaar hadden geduurd omdat iedereen achter zijn stokpaardjes blijft staan en er uiteindelijk weer een waterig compromis overblijft waar helemaal niemand blij mee is?
Welke premier moet dat niet in tijden van crisis?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat jij het goed praat (en in andere topics je tevreden stelt met de uitkomsten van de onderhandelingen) geeft eigenlijk al aan dat de VVD hard heeft gefaald.
Ja, regeren is compromissen sluiten, maar de VVD die instemt met allemaal niveleringsmaatregelen laat wel zien dat ze de verkiezingen met terugwerkende kracht gewoon verloren heeft. Ze mogen nu dan wel de premier leveren, maar hij moet het wel vier jaar lang over 'eerlijk delen' en 'de sterkste schouders, de zwaarste lasten' hebben.
Met ons progressieve belastingstelsel wordt er al meer dan 'eerlijk' gedeeld en tillen de 'sterkste schouders' in verhouding al veel meer lasten. Dit zijn daar nog eens extra nivelerende maatregelen, waar de VVD gewoon mee instemt zonder dat er fatsoenlijke punten tegenover staan (ow ja, de inkomstenbelasting daalt iets, maar dat compenseert het voor geen meter).quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:47 schreef sanger het volgende:
[..]
Welke premier moet dat niet in tijden van crisis?
Jammer dat je geen zorgtoeslag krijgt en er dus toch op achteruit gaatquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:59 schreef QBay het volgende:
[..]
Kutkabinet met hun debiele plannen. Je zou die politici bijna een ongeneeslijke ziekte toewensen...
Hoho, te snel conclusies getrokken. Volgens mij ga ik er dan ¤650 op vooruit?![]()
![]()
Waarom zou alleen de IB progressief mogen werken in een stelsel sociale voorzieningen?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:50 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Met ons progressieve belastingstelsel wordt er al meer dan 'eerlijk' gedeeld en tillen de 'sterkste schouders' in verhouding al veel meer lasten. Dit zijn daar nog eens extra nivelerende maatregelen, waar de VVD gewoon mee instemt zonder dat er fatsoenlijke punten tegenover staan (ow ja, de inkomstenbelasting daalt iets, maar dat compenseert het voor geen meter).
Misschien moet je eens met Bram_van_Loon in discussie over wie het het slechtste heeft gedaanquote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat jij het goed praat (en in andere topics je tevreden stelt met de uitkomsten van de onderhandelingen) geeft eigenlijk al aan dat de VVD hard heeft gefaald.
Tja als een VVD die het moet hebben van boos doen tegen buitenlanders en samenwerken met de zwartekousen voor jou een betere VVD is dan een die het begrotingstekort serieus terugdringt en daarvoor het compromis durft te zoeken dan gaan we het nooit eens wordenquote:Ja, regeren is compromissen sluiten, maar de VVD die instemt met allemaal niveleringsmaatregelen laat wel zien dat ze de verkiezingen met terugwerkende kracht gewoon verloren heeft. Ze mogen nu dan wel de premier leveren, maar hij moet het wel vier jaar lang over 'eerlijk delen' en 'de sterkste schouders, de zwaarste lasten' hebben.
Je beseft dat er in een tijd van sterke bezuinigingen weinig ruimte is voor compensatie? Zowel voor VVD als voor de PvdA overigens die beiden moeten slikken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:50 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Met ons progressieve belastingstelsel wordt er al meer dan 'eerlijk' gedeeld en tillen de 'sterkste schouders' in verhouding al veel meer lasten. Dit zijn daar nog eens extra nivelerende maatregelen, waar de VVD gewoon mee instemt zonder dat er fatsoenlijke punten tegenover staan (ow ja, de inkomstenbelasting daalt iets, maar dat compenseert het voor geen meter).
Dit heeft een hoog "Something must be done. This is something, therefore it must be done"-gehalte.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:41 schreef 99.999 het volgende:
Maar had je werkelijk liever gezien dat de onderhandelingen weer een half jaar of het jaar hadden geduurd omdat iedereen achter zijn stokpaardjes blijft staan en er uiteindelijk weer een waterig compromis overblijft waar helemaal niemand blij mee is?
Mag je je straks wel elke dag om 8 uur melden bij de werkvoorziening om te schoffelen. Werk je alsnog maar houdt je minder over.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:52 schreef JeMoeder het volgende:
Ik kan beter kansarm worden, dan houd ik meer over dan met 40u p/week werken en afdragen.
Dit dus. De uitwerking is misschien niet helemaal wat ik gehoopt had als hoger inkomen en VVD-stemmer. Maar er ligt wel een pakket dat ambitieus is met twee partijen die serieus stappen willen zetten.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:52 schreef 99.999 het volgende:
Tja als een VVD die het moet hebben van boos doen tegen buitenlanders en samenwerken met de zwartekousen voor jou een betere VVD is dan een die het begrotingstekort serieus terugdringt en daarvoor het compromis durft te zoeken dan gaan we het nooit eens worden.
En zoals ik in andere topics heb aangegeven vind ik dit ook geen al te goede maatregel (op het wegnemen van de administratieve ellende van de zorgtoeslag na dan). Maar het hele pakket is eindelijk eens ambitieus.
Tja, het lijkt me vooral smeerolie om afspraken te kunnen maken. Ik vond de uitleg van de heren bij P&W wel aardig.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dit heeft een hoog "Something must be done. This is something, therefore it must be done"-gehalte.
Oftewel, stilstand is weliswaar achteruitgang maar achteruitgang is óók achteruitgang.
Omdat je anders dadelijk allerlei randverschijnselen krijgt zoals een zorgpremie die afhankelijk is van je leaseauto. Veel overzichtelijker omdat op één plaats te doen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:52 schreef sanger het volgende:
[..]
Waarom zou alleen de IB progressief mogen werken in een stelsel sociale voorzieningen?
Dat klopt nogh steeds niet met een profgressief stelsel. Voor iedere euro die je verdient hou je meer over dan je had...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:52 schreef JeMoeder het volgende:
Ik kan beter kansarm worden, dan houd ik meer over dan met 40u p/week werken en afdragen.
Met als verschil dat het huidige akkoord geen achteruitgang is, zeker niet als je het op de lange termijn bekijkt.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dit heeft een hoog "Something must be done. This is something, therefore it must be done"-gehalte.
Oftewel, stilstand is weliswaar achteruitgang maar achteruitgang is óók achteruitgang.
Vooralsnog wordt er mbt zorgpremie gesproken over brutoloon en niet over loon voor de LH. Vraag is dus of je de leaseauto ook mee moet rekenen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:54 schreef Litpho het volgende:
[..]
Omdat je anders dadelijk allerlei randverschijnselen krijgt zoals een zorgpremie die afhankelijk is van je leaseauto. Veel overzichtelijker omdat op één plaats te doen.
Vooralsnog nog niet. Maar het systeem complexer maken (en meerdere inkomensafhankelijke nivelleringspogingen zijn per definitie complexer) maakt meer ruimte voor dat soort "onverwachte" features.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:56 schreef sanger het volgende:
[..]
Vooralsnog wordt er mbt zorgpremie gesproken over brutoloon en niet over loon voor de LH. Vraag is dus of je de leaseauto ook mee moet rekenen.
Het pakt met betrekking tot de stijgende zorgkosten nergens de kosten (en kostenopdrijvers) aan. Als dat óók zou gebeuren, kreeg een ophaalronde als dit al een stuk meer bijval.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Met als verschil dat het huidige akkoord geen achteruitgang is, zeker niet als je het op de lange termijn bekijkt.
Wat mij betreft wordt de IB juist minder progressief (of gewoon vlak). Wat er nu, met de handtekening van de VVD er onder, gebeurt is juist het tegenovergestelde. Waarom én meer belasting moeten betalen als je een hoger inkomen hebt én dan ook nog eens meer voor diensten moeten betalen?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:52 schreef sanger het volgende:
[..]
Waarom zou alleen de IB progressief mogen werken in een stelsel sociale voorzieningen?
Ow, er zijn anders genoeg compensaties voor de 'zwakkeren', zie bijvoorbeeld dit plan.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je beseft dat er in een tijd van sterke bezuinigingen weinig ruimte is voor compensatie? Zowel voor VVD als voor de PvdA overigens die beiden moeten slikken.
Als je de zorgtoeslag er afhaalt is dat hooguit een tientje voor de minima per maand. Na een jaar WW op bijstandsniveau hakt er dan harder inquote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:03 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ow, er zijn anders genoeg compensaties voor de 'zwakkeren', zie bijvoorbeeld dit plan.
Gelul, het was al lang en breed bekend, dat we een kabinet zouden krijgen met pvda en vvd én dat bij zo'n kabinet de middeninkomens de lul zouden zijn. Nu gaan huilen dat het ook gebeurt is een beetje jammer.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:55 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Dit komt compleet uit de lucht vallen.
Als iets een tientje per maand duurder wordt voor de minima dan wordt er moord en brand geschreeuwd, nu worden ze méér dan volledig gecompenseerd (terwijl andere groepen tot bijna 25 keer zoveel moeten betalen voor hetzelfde product in vergelijking met de minima) en dan wordt dat gebagitaliseerd.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je de zorgtoeslag er afhaalt is dat hooguit een tientje voor de minima per maand. Na een jaar WW op bijstandsniveau hakt er dan harder in
Aan de andere kant zou je kunnen betogen dat dit minder complex is dan de zorgtoeslag.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:58 schreef Litpho het volgende:
[..]
Vooralsnog nog niet. Maar het systeem complexer maken (en meerdere inkomensafhankelijke nivelleringspogingen zijn per definitie complexer) maakt meer ruimte voor dat soort "onverwachte" features.
Niet te zuur worden hoorquote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:19 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als iets een tientje per maand duurder wordt voor de minima dan wordt er moord en brand geschreeuwd, nu worden ze méér dan volledig gecompenseerd (terwijl andere groepen tot bijna 25 keer zoveel moeten betalen voor hetzelfde product in vergelijking met de minima) en dan wordt dat gebagitaliseerd.
Wordt het niet tijd om die markt gewoon vrij te geven? Veel slechter kan het niet worden.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:24 schreef Litpho het volgende:
Kan iemand me uitleggen wat de meerwaarde van een tussenliggende verzekeraar (mét winstmarge) is voor de basisverzekering als zowel inhoud als premie van overheidswege worden opgelegd? Wordt het dan niet gewoon tijd om toe te geven dat er geen marktwerking is in de basisverzekering en die administratie ergens neer te leggen zonder winstoogmerk?
Jij stelde dat er weinig ruimte is voor compensaties, maar dat blijkt gewoon erg selectief te zijn. Dat de minima er een tientje per maand beter van wordt boeit me niet (al vind ik het vreemd dat dat gebagitaliseerd wordt, terwijl het tegenovergestelde gebeurt als ze er ook maar een cent op achteruit gaan).quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Niet te zuur worden hoor.
Qua kostenverhoudingen lijkt dit weer redelijk terug te gaan naar het ziekenfonds-particulier model. Daar valt inhoudelijk een hoop tegen in te brengen maar het is ook weer niet zeer bijzonder. Daarnaast weten we ook nog niet hoe dit uitgewerkt gaat worden.
En om er nu de grootste schande in de wereld van te maken dat de minima er 1 of 2 tientjes in de maand op vooruitgaan op dit gebied lijkt me ook wat overdreven.
Dat is wel weer waar, ja. Maar de overheid mag wat mij betreft iedere keer over de kolen worden gehaald wanneer ze het belastingsysteem niet voldoende versimpelenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aan de andere kant zou je kunnen betogen dat dit minder complex is dan de zorgtoeslag.
Dat laatste lijkt me weer een bijzondere stelling die je niet hard kan maken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:28 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wordt het niet tijd om die markt gewoon vrij te geven? Veel slechter kan het niet worden.
Je moet je inkomen dus niet meer vergaren uit arbeid. Als ik stop met werken en ga leven van mijn vermogen dan heb ik inkomen 0 en kost de zorgverzekering me maar 255 Euro per jaar. Ik moet dus alleen maar van mijn salaris af.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:52 schreef JeMoeder het volgende:
Ze zijn met de huren ook al bezig.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:02 schreef MrBadGuy het volgende:
Zometeen boodschappen ook inkomensafhankelijk maken?
Ik praat voor mezelf. Niet voor de profiteurs.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me weer een bijzondere stelling die je niet hard kan maken.
Wat ik altijd al roep en waar niemand aan wil is dat de VVD uiteindelijk ook gewoon een socialistische partij is.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Jij stelde dat er weinig ruimte is voor compensaties, maar dat blijkt gewoon erg selectief te zijn. Dat de minima er een tientje per maand beter van wordt boeit me niet (al vind ik het vreemd dat dat gebagitaliseerd wordt, terwijl het tegenovergestelde gebeurt als ze er ook maar een cent op achteruit gaan).
Dat andere mensen tot bijna 25 keer zoveel moeten betalen voor exact hetzelfde product is wel een schande. Dat partijen als de SP en de PvdA dit zien zitten snap ik en dat ze hier blij mee zijn is logisch, maar dat de VVD hier mee in durft te stemmen (in ruil voor een iets lagere IB die vrijwel niks compenseert) is gewoon schandalig. Volgensmij heeft de VVD echt niet op zitten letten toen dit plan besproken en doorgerekend werd.
De zorg in Nederland kan ook voor jou en je gezin nog stukken slechter.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik praat voor mezelf. Niet voor de profiteurs.
http://www.rtl.nl/compone(...)tiek-nivellering.xmlquote:Wiegel: Gigantische nivelleringsoperatie Rutte II
VVD-prominent Hans Wiegel hoopt dat het nieuwe kabinet nog eens goed kijkt naar de plannen met zorgpremie. Volgens hem werkt het plan om de premie inkomensafhankelijk te maken sterk nivellerend.
"Dit is nog nivellerender dan toen het kabinet Den Uyl er zat", zei Wiegel tegen Radio 1. In de jaren zeventig, een tijd waarin Wiegel politiek leider van de VVD was, gaf PvdA-premier Joop den Uyl leiding aan een kabinet dat te boek staat als het meest linkse ooit.
10.000 euro
Wiegel wees erop dat bijvoorbeeld een gezin met een inkomen dat flink meer dan twee keer modaal verdient veel meer kwijt zal zijn aan zorg. "Een gezin waar beide ouders werken betaalt tot nu toe 2000 euro aan premie. Dat gaat oplopen naar 10.000 euro", zei Wiegel die tot vorig jaar ook voorzitter was van Zorgverzekeraars Nederland.
Als het kabinet dit plan niet aanpast, verwacht de VVD-prominent dat het in de Eerste Kamer op weerstand zal stuiten. Maar beter is als er wel een bijstelling komt. "Er is tijd zat om een redelijk voorstel te verzinnen."
Ook dan zal je mij me er niet druk om zien makenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Jij stelde dat er weinig ruimte is voor compensaties, maar dat blijkt gewoon erg selectief te zijn. Dat de minima er een tientje per maand beter van wordt boeit me niet (al vind ik het vreemd dat dat gebagitaliseerd wordt, terwijl het tegenovergestelde gebeurt als ze er ook maar een cent op achteruit gaan).
Ook de PvdA is geschrokken van die voorlopige berekeningen (althans volgens Nieuwsuur gaf Samsom aan de berekeningen niet kloppen) dus er zal nog wel iets in geschoven en geschrapt gaan worden als het protest aanhoudt.quote:Dat andere mensen tot bijna 25 keer zoveel moeten betalen voor exact hetzelfde product is wel een schande. Dat partijen als de SP en de PvdA dit zien zitten snap ik en dat ze hier blij mee zijn is logisch, maar dat de VVD hier mee in durft te stemmen (in ruil voor een iets lagere IB die vrijwel niks compenseert) is gewoon schandalig. Volgensmij heeft de VVD echt niet op zitten letten toen dit plan besproken en doorgerekend werd.
Eens, hoewel mijn belastingaangifte met het jaar simpeler wordt, het meeste werk is de DigiD terugvindenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:28 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is wel weer waar, ja. Maar de overheid mag wat mij betreft iedere keer over de kolen worden gehaald wanneer ze het belastingsysteem niet voldoende versimpelen.
De sociale huur is toch al decennia meer of minder inkomensafhankelijk?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ze zijn met de huren ook al bezig.
Eh. Nee.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De zorg in Nederland kan ook voor jou en je gezin nog stukken slechter.
De huur'prijzen'?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De sociale huur is toch al decennia meer of minder inkomensafhankelijk?
Je wilt zeggen dat ze het zelf niet even hebben nagerekend op een bierviltje? En dat ze toch een akkoord hebben (en de doorberekeningen hebben gezien), waarvan ze nu zeggen te schrikken? (maar tegelijkertijd zegt Samsom dat de plannen mbt de zorgpremmie vaststaan)quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook dan zal je mij me er niet druk om zien maken.
[..]
Ook de PvdA is geschrokken van die voorlopige berekeningen (althans volgens Nieuwsuur gaf Samsom aan de berekeningen niet kloppen) dus er zal nog wel iets in geschoven en geschrapt gaan worden als het protest aanhoudt.
Huursubsidie/toeslag.quote:
Ah, op die manier, ja.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Huursubsidie/toeslag.
En het wel of niet in aanmerking komen voor een huurwoning was ook meestal inkomensafhankelijk. Met een laag inkomen kon je in principe decennia lang (te, want gesubsidieerd bij de bouw) goedkoop huren.
Ze hebben vermoedelijk vooral naar de koopkrachtplaatjes onder de streep gekeken lijkt me. Die zien er redelijk genuanceerd uit. Losse onderdelen kunnen dan anders uitpakken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:54 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Je wilt zeggen dat ze het zelf niet even hebben nagerekend op een bierviltje? En dat ze toch een akkoord hebben (en de doorberekeningen hebben gezien), waarvan ze nu zeggen te schrikken? (maar tegelijkertijd zegt Samsom dat de plannen mbt de zorgpremmie vaststaan)
Dat geeft het niveau van de politici dan wel mooi aan. Ze komen met plannen, de plannen worden doorberekend, ze gaan er daarna mee akkoord en dan toch nog schrikken? Ze schrikken niet van de bedragen (die moeten ze ook geweten hebben toen deze plannen naar buiten werden gebracht), ze schrikken hooguit van de reacties (wat betekent dat ze wereldvreemd zijn).
Kom op zeg. Je mag toch van een stel hoogopgeleide politici op zijn minst verwachten dat ze, als ze met een hersenspinsel aan komen zetten om de zorgpremie inkomensafhankelijk te maken, dat ze dan even snel hoofdrekenen (of desnoods op een bierviltje) wat dat betekent voor verschillende inkomensgroepen? Dat dit als een verrassing voor hun komt geloof ik niet en als dat wel het geval is, dan heb ik ze (nog steeds) te hoog ingeschat.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze hebben vermoedelijk vooral naar de koopkrachtplaatjes onder de streep gekeken lijkt me. Die zien er redelijk genuanceerd uit. Losse onderdelen kunnen dan anders uitpakken.
Men heeft het over de basispremie. Niemand zegt dat het werkgeversgedeelte (7%) wordt afgeschaft. Straks ben je gezond en betaal je toch alsof je een dure chemokuur ondergaat of AIDS hebt. Niet alleen in de periode van ziekte maar je hele werkzame leven. Slechter kan echt niet.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze hebben vermoedelijk vooral naar de koopkrachtplaatjes onder de streep gekeken lijkt me. Die zien er redelijk genuanceerd uit. Losse onderdelen kunnen dan anders uitpakken.
Even wat anders, wie weet wat er met de huidige inkomensafhankelijke bijdrage (via de werkgever) zal gaan gebeuren? Als die dan (deels) verdwijnt wordt het effect redelijk gedempt, blijft die helemaal bestaan dan wordt het effect wel heel heftig.
Ik weet het nietquote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:03 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Kom op zeg. Je mag toch van een stel hoog opgeleide politici op zijn minst verwachten dat ze, als ze met een hersenspinsel aan komen zetten om de zorgpremie inkomensafhankelijk te maken, dat ze dan even snel hoofdrekenen (of desnoods op een bierviltje) wat dat betekent voor verschillende inkomensgroepen? Dat dit als een verrassing voor hun komt geloof ik niet en als dat wel het geval is, dan heb ik ze (nog steeds) te hoog ingeschat.
Hoe kan je die mensen toch altijd zo verdedigen? Ben je soms stiekem Mark Rutte?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Het is een pakket met honderden maatregelen die invloed hebben op de koopkracht en waarbi jze volgens mij het eindplaatje als leidend zien. dan is het de vraag in hoeverre de losse onderdelen erg interessant zijn voor ze.
Zou bijna medelijden met je krijgenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:04 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Men heeft het over de basispremie. Niemand zegt dat het werkgeversgedeelte (7%) wordt afgeschaft. Straks ben je gezond en betaal je toch alsof je een dure chemokuur ondergaat of AIDS hebt. Niet alleen in de periode van ziekte maar je hele werkzame leven. Slechter kan echt niet.
Ik leef dan liever wat korter dan zoveel te moeten betalen voor zorg tijdens mijn leven.
Als de losse onderdelen niet interessant zijn dan is er ook geen reden om te schrikken. Maar als je zoiets als het inkomensafhaneklijk maken van de premie bespreekt, dan maak je toch automatisch in je hoofd snel een rekensommetje wat dat ongeveer betekent? Maar politici komen dus alleen met een stapel plannen zonder er verder al te veel (cijfermatig) over na te denken, laten het doorrekenen en kijken dan alleen naar de uitkomst van het totaal sommetje? Wat een niveau is het dan zegquote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Het is een pakket met honderden maatregelen die invloed hebben op de koopkracht en waarbi jze volgens mij het eindplaatje als leidend zien. dan is het de vraag in hoeverre de losse onderdelen erg interessant zijn voor ze.
Omdat ik niet wat dommig vanuit een extreem hoekje altijd maar loop te hakken verdedig ik ze? Lijkt me weer wat overdreven.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:06 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Hoe kan je die mensen toch altijd zo verdedigen? Ben je soms stiekem Mark Rutte?
Nee. Staat ook niks over in het regeerakkoord. Die heb ik net helemaal doorgeworsteld. Ik neem aan dat die gewoon blijft bestaan.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zou bijna medelijden met je krijgen.
Maar ook bij jou geen duidelijkheid over dat werkgeversdeel?
ik zat er niet bij dus ik zou die uitspraken niet zo stellig (en volop vanuit de emotie) durven te doen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:10 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als de losse onderdelen niet interessant zijn dan is er ook geen reden om te schrikken. Maar als je zoiets als het inkomensafhaneklijk maken van de premie bespreekt, dan maak je toch automatisch in je hoofd snel een rekensommetje wat dat ongeveer betekent? Maar politici komen dus alleen met een stapel plannen zonder er verder al te veel (cijfermatig) over na te denken, laten het doorrekenen en kijken dan alleen naar de uitkomst van het totaal sommetje? Wat een niveau is het dan zeg
Dus als je twee keer minimumoon verdient als 1-verdiener (je partner werkt niet), dan kun je beter met z'n tweeën parttime gaan werken tegen minimumloon. Dat scheelt je immers ¤110 per maandquote:
Als de heren onderhandelaars nu zeggen te schrikken van deze getallen, dan heeft het daar wel alle schijn van.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
ik zat er niet bij dus ik zou die uitspraken niet zo stellig (en volop vanuit de emotie) durven te doen.
Onze ons opgedrongen leiders schijnen maar niet te beseffen dat iedere maatregel die ze bedenken altijd gevolgd wordt door een tegenmaatregel van de benadeelden. Dat heet nu marktwerking. De marktwerking in de zorg waar iedereen het over heeftquote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:12 schreef poemojn het volgende:
In ons geval kan mijn man mooi 2 dagen minder gaan werken. Als ik die dagen dan wel werk, voor minder dan het minimumloon (of anderhalve dag voor iets meer dan dat) blijven we netto op hetzelfde niveau. Maar komen hoger uit door toeslagen ed waar we anders buiten vallen. En ouderschapsverlof opgebruiken wordt dan ook mogelijk.
Oftewel, werken loont niet meer, maar dat was al wel langer duidelijk.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:12 schreef poemojn het volgende:
In ons geval kan mijn man mooi 2 dagen minder gaan werken. Als ik die dagen dan wel werk, voor minder dan het minimumloon (of anderhalve dag voor iets meer dan dat) blijven we netto op hetzelfde niveau. Maar komen hoger uit door toeslagen ed waar we anders buiten vallen. En ouderschapsverlof opgebruiken wordt dan ook mogelijk.
Dan beter genieten van je vrije tijd en minder verdienen. Geen stress meer. Ideaal. Waarom doe ik eigenlijk nog een opleiding? Oh ja, omdat niemand straks meer een opleiding kan betalen en mijn papiertje dan meer waard wordt.quote:
Mooi hé ditquote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:12 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dus als je twee keer minimumoon verdient als 1-verdiener (je partner werkt niet), dan kun je beter met z'n tweeën parttime gaan werken tegen minimumloon. Dat scheelt je immers ¤110 per maand
Ook dat, inderdaad. Logisch, zo'n progressief stelsel. Ik had het logischer gevonden als ze de premie naar leeftijd berekend hadden, dan betaalt de gemiddelde vervuiler., tenminste. Elk jaar 1,5%-punt erbij, eindigend op 80 jaar (gemiddelde levensverwachting) en beginnend op 20. Kijken of die curve die ik al een keer voorbij heb zien komen, nog steeds zo steil oploopt richting 90 jaarquote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mooi hé ditNog even los van het nadelige tarievenstelsel in het geval van een goed verdienende 1-verdiener.
Misschien worden je Rennies straks ook wel vergoed.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:38 schreef raptorix het volgende:
Ik hoop dat heel links de meest verschrikkelijke ziektes krijgt, kunnen ze lekker genieten van mijn fucking zorgpremie.
Nou nou, dat gaat nou ook wel weer wat ver.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:38 schreef raptorix het volgende:
Ik hoop dat heel links de meest verschrikkelijke ziektes krijgt, kunnen ze lekker genieten van mijn fucking zorgpremie.
Solidair zijn joh!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:52 schreef Blik het volgende:
Lekker dan, van 165 euro per maand met z'n 2-en naar 320 euro per maand met z'n 2-en. Het kabinet denkt zeker dat ik geen hypotheek, boodschappen, kinderopvang etc. hoef te betalen?
Jij kiest toch voor een eigen huis? Jij kiest toch voor een kind/kinderen?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:52 schreef Blik het volgende:
Lekker dan, van 165 euro per maand met z'n 2-en naar 320 euro per maand met z'n 2-en. Het kabinet denkt zeker dat ik geen hypotheek, boodschappen, kinderopvang etc. hoef te betalen?
Je hypotheek, boodschappen, kinderopvang gaan je ook meer kosten.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:52 schreef Blik het volgende:
Het voorstel zoals nu op tafel ligt in de media minimaal want zo zal het het al niet aan de tweede kamer worden voorgesteld.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:18 schreef Karelnoord het volgende:
Hoe groot is de kans dat dit voorstel door de eerste kamer komt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |