abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118649122
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 23:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Behoorlijk weinig? Dat is wat er nu extra gevraagd wordt he, van elk salaris. ELK salaris. In Nederland. 11%. Hoeveel moet men in godsnaam inleveren om 'solidair' gevonden te worden?
15% van het bbp wordt aan zorg besteed en dat wordt alleen maar meer.. Dus of je dat nou uit de belasting haalt of uit de zorgpremie.. Het moet betaald worden. De vraag is meer hoe je het verdeelt.
pi_118649166
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 23:18 schreef MilaNL het volgende:

[..]

15% van het bbp wordt aan zorg besteed en dat wordt alleen maar meer.. Dus of je dat nou uit de belasting haalt of uit de zorgpremie.. Het moet betaald worden. De vraag is meer hoe je het verdeelt.
'Het moet betaald worden' is ook wel eens een discussie waard zo onderhand.
pi_118649208
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 23:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat is jouw suggestie dan? Gewoon niet betalen? Lenen van China?
pi_118649246
Hoe kan het eigenlijk dat in Nederland de zorg steeds duurder wordt en daarmee onze premie, terwijl het in onze buurlanden prima lijkt te gaan? Of ben ik verkeerd voorgelicht over Duitsland en België?

Misschien toch maar eens die dure medicijnen waarvan de werking niet aangetoond kan worden uit het pakket halen dan.
pi_118649326
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 23:19 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Wat is jouw suggestie dan? Gewoon niet betalen? Lenen van China?
In plaats van lastenverzwaring te presenteren als bezuinigingsmaatregel eens echt hervormen in de zorg. Managementlagen van 3, 4 of 5 dik kunnen best eens weggesneden worden. Declaratie systeem mag wel eens onder de loep worden genomen, dat zie je nu wel eens in verschillende nieuwsitems terugkomen dat artsen gewoonweg behandelingen uitvoeren die niet nodig zijn. Daar zijn winsten te behalen, net zoals het ambtenarenapparaat hervormen.

De overheid heeft er een handje van om maar klakkeloos meer geld op te willen halen ipv kritisch naar uitgaves te kijken. Dat mag wel eens anders.
pi_118649358
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 23:15 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Dat is toch behoorlijk weinig?
Ongeveer 1/3e van je inkomensbelasting, pak 'm even heel ruwweg beet? Dat is niet bepaald insignificant.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_118649390
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 23:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

In plaats van lastenverzwaring te presenteren als bezuinigingsmaatregel eens echt hervormen in de zorg. Managementlagen van 3, 4 of 5 dik kunnen best eens weggesneden worden. Declaratie systeem mag wel eens onder de loep worden genomen, dat zie je nu wel eens in verschillende nieuwsitems terugkomen dat artsen gewoonweg behandelingen uitvoeren die niet nodig zijn. Daar zijn winsten te behalen, net zoals het ambtenarenapparaat hervormen.

De overheid heeft er een handje van om maar klakkeloos meer geld op te willen halen ipv kritisch naar uitgaves te kijken. Dat mag wel eens anders.
Het basispakket is al voor een deel uitgekleed. Dat is een bezuiniging. Die managementlagen is leuk, maar wordt al 4 kabinetten geroepen, en het is nog niemand gelukt ze weg te krijgen. Ik zou in ieder geval een plan B hebben.
pi_118649510
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 23:23 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Ongeveer 1/3e van je inkomensbelasting, pak 'm even heel ruwweg beet? Dat is niet bepaald insignificant.
Krijg je zeer goede kwaliteit zorg voor terug. Dat kost geld. We kunnen ook minder behandelingen uitvoeren, dan kost het minder. Ik vind 11% best een redelijk bedrag als je bekijkt wat er allemaal vergoed wordt.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:53:59 #209
321876 Cherna
Fuck the System
pi_118650808
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Vertel eens, hoe blijft mijn koopkracht behouden nu mijn HRA beperkt wordt, mijn zorgpremie verdriedubbeld en mijn inkomstenbelasting slechts 4% omlaag gaat ? Ik verdien rond de 60k.
Maak je niet al te druk. Het word pas leuk als je kinderen hebt boven de 18 met dat inkomen. En als je dan je leven hebt ingedeeld op dat inkomen zit je mooi gebakken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:32 schreef Cheiron het volgende:
Fucking bijna 500 euro per maand. Dat zijn toch geen normale bedragen meer? Een vervijfvoudiging van mn huidige kosten voor zorgpremie. Niet te geloven dit.
Och ik betaal nu al 700 euro met 2 kinderen boven de 18 waarvan er een helaas zorg nodig heeft. Heb ik gelukkig een kind ouder dan 18 die al uit huis is en werkt. Ik heb altijd al gezegd dat de zorgkosten mijn hypokosten totaal gaan overstijgen. Dat is het nu al. Ik kijk nergens meer van op.
Ik maak me er niet meer druk om. Als het niet meer gaat gaat het niet meer.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_118650963
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:44 schreef mstx het volgende:

[..]

Ruilen met mijn benedenmodale salaris? Dan gaat je zorgpremie omlaag. *O*
Gewoon 4 dgn werken.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:58:59 #211
321876 Cherna
Fuck the System
pi_118651109
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 23:56 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

Gewoon 4 dgn werken.
Dat is een oplossing zeker om ook net onder die sociale huurgrens te vallen als alleenstaande.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_118651359
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Echt belachelijk. Gezondheid is niet inkomensafhankelijk. Dit zou suggereren dan rijke mensen meer zorg behoeven dan bijstandstrekkers.

Maar; waarom regelen zorgverzekeraars dit zelf niet? Wat is er mis met het huidige systeem?
Wat dacht je van die trol van een Edithtje Schippers?
Godver wat een KUTland is dit geworden... aargh!!!!!!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_118651410
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 23:22 schreef Scorpie het volgende:
Declaratie systeem mag wel eens onder de loep worden genomen, dat zie je nu wel eens in verschillende nieuwsitems terugkomen dat artsen gewoonweg behandelingen uitvoeren die niet nodig zijn. Daar zijn winsten te behalen, net zoals het ambtenarenapparaat hervormen.
Gaat heel moeilijk worden als artsen per behandeling betaald worden en er altijd wel iemand beschikbaar is met eurotekentjes in de ogen die wel een diagnose en behandeling voor je klaar heeft.
pi_118653472
Ze zijn helemaal gek geworden, vraag me af of er ook nog een eigen risico komt. Wat je het beste kan doen is als strontputzuiger aan het werk gaan, lekker subsidies ontvangen, weinig zorg kosten en dan een beetje zwart werken erbij.

Ik wil dit echt niet, ik zie dit helemaal niet zitten.. ik ga gewoon 300 euro of misschien nog wel meer per maand betalen.

Ze moeten gewoon in plaats van 52% loonbelasting, 45% loonbelasting heffen en dan met 7% aanvullen tot 52% en die 7% is dan de zorg. Op deze manier kan je ook maar 45% hypotheekrente aftrekken, en 7% van iedereen zijn salaris.. die zorg pot loopt de eerste 20 jaar finaal over.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 01:53:29 #215
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_118653638
terecht, wie mee verdient moet meer lappen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 31 oktober 2012 @ 07:12:50 #216
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_118654493
Maar je betaald je zorgpremie aan de verzekeraars, die hebben 'officieel' geen inkijk in de bruto loon nu. Dit gaat dus ook veranderen? Alle zorgverzekeraars krijgen direct te zien wat iemand verdient, aangezien zelf invullen op een website veels te gevoelig is voor fraude.

Hoeven ze gelijk ook niet meer te 'stunten' met prijzen, aangezien ze direct kunnen zien wat je verdient en de rekening daar op aanpassen. Poef weg concurrentie en privacy.
pi_118654543
En vooral met zijn allen stug VVD blijven stemmen :W .
pi_118654919
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 01:53 schreef michaelmoore het volgende:
terecht, wie mee verdient moet meer lappen
Precies, en dan steeds meer zodat meer of extra hard werken geen zin meer heeft.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  woensdag 31 oktober 2012 @ 08:05:47 #219
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_118654970
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 07:58 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

Precies, en dan steeds meer zodat meer of extra hard werken geen zin meer heeft.
Ze noemen het heel euforisch zorgpremie maar het is natuurlijk gewoon een ordinaire verhoging van de inkomstenbelasting. Vorig jaar is een een moeder van 2 kinderen bij me komen werken om de stijgende kosten van het gezin op te vangen. Haar man heeft een goede baan. Wat zij part-time verdient gaat zo weer op aan de extra zorgbelasting die de man moet gaan betalen. Ze kan net zo goed stoppen met werken.... ;(

Verder heeft deze lastenverhoging ook direct zijn weerslag op de economie. Dat geld kan niet meer worden uitgegeven aan wonen of consumptie. Zat de woningmarkt al op slot nu kan helemaal niemand zich meer een huis veroorloven. Dat geld gaat linea recta naar de armen en in de zakken van de zorgmaffia.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  woensdag 31 oktober 2012 @ 08:14:08 #220
379943 Paper_Tiger
pi_118655064
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 00:03 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Wat dacht je van die trol van een Edithtje Schippers?
Godver wat een KUTland is dit geworden... aargh!!!!!!
Zo'n KUTland was het altijd al liefje. Op de basisschool leer je al dat je eerlijk moet delen. Je ziet het aan de reacties van alle 15 tot 20 jarigen hier op het forum. Als je het beter doet dan een ander mag jij zijn rekening betalen. Daarbij de Libertarische Partij had slechts 4000 stemmen dus dit schijnt te zijn waar iedereen voor gekozen heeft.
pi_118655066
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 07:21 schreef Devv het volgende:
En vooral met zijn allen stug VVD blijven stemmen :W .
Hoezo? Dit zijn meer dingen welke de PvdA heeft verzonnen....
  woensdag 31 oktober 2012 @ 08:15:23 #222
379943 Paper_Tiger
pi_118655080
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 08:14 schreef SkryZx het volgende:

[..]

Hoezo? Dit zijn meer dingen welke de PvdA heeft verzonnen....
De VVD ging maar al te graag akkoord. De VVD vaagt in een klap de SP weg. Eindelijk een serieus alternatief op links.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 08:16:32 #223
379943 Paper_Tiger
pi_118655095
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 23:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Open daar dan maar eens een topic voor.
pi_118655127
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 08:15 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De VVD ging maar al te graag akkoord. De VVD vaagt in een klap de SP weg. Eindelijk een serieus alternatief op links.
Ze hadden geen keus. Ik zou niet willen weten hoe eruit zou komen te zien met de SP en al die andere prut erbij. Over rechts kon hij ook niet omdat daar te weinig zetels zaten.
pi_118655180
Kan iemand me uitleggen wat de meerwaarde van een tussenliggende verzekeraar (mét winstmarge) is voor de basisverzekering als zowel inhoud als premie van overheidswege worden opgelegd? Wordt het dan niet gewoon tijd om toe te geven dat er geen marktwerking is in de basisverzekering en die administratie ergens neer te leggen zonder winstoogmerk?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')