15% van het bbp wordt aan zorg besteed en dat wordt alleen maar meer.. Dus of je dat nou uit de belasting haalt of uit de zorgpremie.. Het moet betaald worden. De vraag is meer hoe je het verdeelt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Behoorlijk weinig? Dat is wat er nu extra gevraagd wordt he, van elk salaris. ELK salaris. In Nederland. 11%. Hoeveel moet men in godsnaam inleveren om 'solidair' gevonden te worden?
'Het moet betaald worden' is ook wel eens een discussie waard zo onderhand.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:18 schreef MilaNL het volgende:
[..]
15% van het bbp wordt aan zorg besteed en dat wordt alleen maar meer.. Dus of je dat nou uit de belasting haalt of uit de zorgpremie.. Het moet betaald worden. De vraag is meer hoe je het verdeelt.
Wat is jouw suggestie dan? Gewoon niet betalen? Lenen van China?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
'Het moet betaald worden' is ook wel eens een discussie waard zo onderhand.
In plaats van lastenverzwaring te presenteren als bezuinigingsmaatregel eens echt hervormen in de zorg. Managementlagen van 3, 4 of 5 dik kunnen best eens weggesneden worden. Declaratie systeem mag wel eens onder de loep worden genomen, dat zie je nu wel eens in verschillende nieuwsitems terugkomen dat artsen gewoonweg behandelingen uitvoeren die niet nodig zijn. Daar zijn winsten te behalen, net zoals het ambtenarenapparaat hervormen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:19 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Wat is jouw suggestie dan? Gewoon niet betalen? Lenen van China?
Ongeveer 1/3e van je inkomensbelasting, pak 'm even heel ruwweg beet? Dat is niet bepaald insignificant.quote:
Het basispakket is al voor een deel uitgekleed. Dat is een bezuiniging. Die managementlagen is leuk, maar wordt al 4 kabinetten geroepen, en het is nog niemand gelukt ze weg te krijgen. Ik zou in ieder geval een plan B hebben.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In plaats van lastenverzwaring te presenteren als bezuinigingsmaatregel eens echt hervormen in de zorg. Managementlagen van 3, 4 of 5 dik kunnen best eens weggesneden worden. Declaratie systeem mag wel eens onder de loep worden genomen, dat zie je nu wel eens in verschillende nieuwsitems terugkomen dat artsen gewoonweg behandelingen uitvoeren die niet nodig zijn. Daar zijn winsten te behalen, net zoals het ambtenarenapparaat hervormen.
De overheid heeft er een handje van om maar klakkeloos meer geld op te willen halen ipv kritisch naar uitgaves te kijken. Dat mag wel eens anders.
Krijg je zeer goede kwaliteit zorg voor terug. Dat kost geld. We kunnen ook minder behandelingen uitvoeren, dan kost het minder. Ik vind 11% best een redelijk bedrag als je bekijkt wat er allemaal vergoed wordt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:23 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Ongeveer 1/3e van je inkomensbelasting, pak 'm even heel ruwweg beet? Dat is niet bepaald insignificant.
Maak je niet al te druk. Het word pas leuk als je kinderen hebt boven de 18 met dat inkomen. En als je dan je leven hebt ingedeeld op dat inkomen zit je mooi gebakken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vertel eens, hoe blijft mijn koopkracht behouden nu mijn HRA beperkt wordt, mijn zorgpremie verdriedubbeld en mijn inkomstenbelasting slechts 4% omlaag gaat ? Ik verdien rond de 60k.
Och ik betaal nu al 700 euro met 2 kinderen boven de 18 waarvan er een helaas zorg nodig heeft. Heb ik gelukkig een kind ouder dan 18 die al uit huis is en werkt. Ik heb altijd al gezegd dat de zorgkosten mijn hypokosten totaal gaan overstijgen. Dat is het nu al. Ik kijk nergens meer van op.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:32 schreef Cheiron het volgende:
Fucking bijna 500 euro per maand. Dat zijn toch geen normale bedragen meer? Een vervijfvoudiging van mn huidige kosten voor zorgpremie. Niet te geloven dit.
Gewoon 4 dgn werken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:44 schreef mstx het volgende:
[..]
Ruilen met mijn benedenmodale salaris? Dan gaat je zorgpremie omlaag.
Dat is een oplossing zeker om ook net onder die sociale huurgrens te vallen als alleenstaande.quote:
Wat dacht je van die trol van een Edithtje Schippers?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Echt belachelijk. Gezondheid is niet inkomensafhankelijk. Dit zou suggereren dan rijke mensen meer zorg behoeven dan bijstandstrekkers.
Maar; waarom regelen zorgverzekeraars dit zelf niet? Wat is er mis met het huidige systeem?
Gaat heel moeilijk worden als artsen per behandeling betaald worden en er altijd wel iemand beschikbaar is met eurotekentjes in de ogen die wel een diagnose en behandeling voor je klaar heeft.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:22 schreef Scorpie het volgende:
Declaratie systeem mag wel eens onder de loep worden genomen, dat zie je nu wel eens in verschillende nieuwsitems terugkomen dat artsen gewoonweg behandelingen uitvoeren die niet nodig zijn. Daar zijn winsten te behalen, net zoals het ambtenarenapparaat hervormen.
Precies, en dan steeds meer zodat meer of extra hard werken geen zin meer heeft.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:53 schreef michaelmoore het volgende:
terecht, wie mee verdient moet meer lappen
Ze noemen het heel euforisch zorgpremie maar het is natuurlijk gewoon een ordinaire verhoging van de inkomstenbelasting. Vorig jaar is een een moeder van 2 kinderen bij me komen werken om de stijgende kosten van het gezin op te vangen. Haar man heeft een goede baan. Wat zij part-time verdient gaat zo weer op aan de extra zorgbelasting die de man moet gaan betalen. Ze kan net zo goed stoppen met werken....quote:Op woensdag 31 oktober 2012 07:58 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
Precies, en dan steeds meer zodat meer of extra hard werken geen zin meer heeft.
Zo'n KUTland was het altijd al liefje. Op de basisschool leer je al dat je eerlijk moet delen. Je ziet het aan de reacties van alle 15 tot 20 jarigen hier op het forum. Als je het beter doet dan een ander mag jij zijn rekening betalen. Daarbij de Libertarische Partij had slechts 4000 stemmen dus dit schijnt te zijn waar iedereen voor gekozen heeft.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:03 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Wat dacht je van die trol van een Edithtje Schippers?
Godver wat een KUTland is dit geworden... aargh!!!!!!
Hoezo? Dit zijn meer dingen welke de PvdA heeft verzonnen....quote:Op woensdag 31 oktober 2012 07:21 schreef Devv het volgende:
En vooral met zijn allen stug VVD blijven stemmen.
De VVD ging maar al te graag akkoord. De VVD vaagt in een klap de SP weg. Eindelijk een serieus alternatief op links.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:14 schreef SkryZx het volgende:
[..]
Hoezo? Dit zijn meer dingen welke de PvdA heeft verzonnen....
Open daar dan maar eens een topic voor.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
'Het moet betaald worden' is ook wel eens een discussie waard zo onderhand.
Ze hadden geen keus. Ik zou niet willen weten hoe eruit zou komen te zien met de SP en al die andere prut erbij. Over rechts kon hij ook niet omdat daar te weinig zetels zaten.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De VVD ging maar al te graag akkoord. De VVD vaagt in een klap de SP weg. Eindelijk een serieus alternatief op links.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |