Men heeft het over de basispremie. Niemand zegt dat het werkgeversgedeelte (7%) wordt afgeschaft. Straks ben je gezond en betaal je toch alsof je een dure chemokuur ondergaat of AIDS hebt. Niet alleen in de periode van ziekte maar je hele werkzame leven. Slechter kan echt niet.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze hebben vermoedelijk vooral naar de koopkrachtplaatjes onder de streep gekeken lijkt me. Die zien er redelijk genuanceerd uit. Losse onderdelen kunnen dan anders uitpakken.
Even wat anders, wie weet wat er met de huidige inkomensafhankelijke bijdrage (via de werkgever) zal gaan gebeuren? Als die dan (deels) verdwijnt wordt het effect redelijk gedempt, blijft die helemaal bestaan dan wordt het effect wel heel heftig.
Ik weet het nietquote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:03 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Kom op zeg. Je mag toch van een stel hoog opgeleide politici op zijn minst verwachten dat ze, als ze met een hersenspinsel aan komen zetten om de zorgpremie inkomensafhankelijk te maken, dat ze dan even snel hoofdrekenen (of desnoods op een bierviltje) wat dat betekent voor verschillende inkomensgroepen? Dat dit als een verrassing voor hun komt geloof ik niet en als dat wel het geval is, dan heb ik ze (nog steeds) te hoog ingeschat.
Hoe kan je die mensen toch altijd zo verdedigen? Ben je soms stiekem Mark Rutte?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Het is een pakket met honderden maatregelen die invloed hebben op de koopkracht en waarbi jze volgens mij het eindplaatje als leidend zien. dan is het de vraag in hoeverre de losse onderdelen erg interessant zijn voor ze.
Zou bijna medelijden met je krijgenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:04 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Men heeft het over de basispremie. Niemand zegt dat het werkgeversgedeelte (7%) wordt afgeschaft. Straks ben je gezond en betaal je toch alsof je een dure chemokuur ondergaat of AIDS hebt. Niet alleen in de periode van ziekte maar je hele werkzame leven. Slechter kan echt niet.
Ik leef dan liever wat korter dan zoveel te moeten betalen voor zorg tijdens mijn leven.
Als de losse onderdelen niet interessant zijn dan is er ook geen reden om te schrikken. Maar als je zoiets als het inkomensafhaneklijk maken van de premie bespreekt, dan maak je toch automatisch in je hoofd snel een rekensommetje wat dat ongeveer betekent? Maar politici komen dus alleen met een stapel plannen zonder er verder al te veel (cijfermatig) over na te denken, laten het doorrekenen en kijken dan alleen naar de uitkomst van het totaal sommetje? Wat een niveau is het dan zegquote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Het is een pakket met honderden maatregelen die invloed hebben op de koopkracht en waarbi jze volgens mij het eindplaatje als leidend zien. dan is het de vraag in hoeverre de losse onderdelen erg interessant zijn voor ze.
Omdat ik niet wat dommig vanuit een extreem hoekje altijd maar loop te hakken verdedig ik ze? Lijkt me weer wat overdreven.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:06 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Hoe kan je die mensen toch altijd zo verdedigen? Ben je soms stiekem Mark Rutte?
Nee. Staat ook niks over in het regeerakkoord. Die heb ik net helemaal doorgeworsteld. Ik neem aan dat die gewoon blijft bestaan.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zou bijna medelijden met je krijgen.
Maar ook bij jou geen duidelijkheid over dat werkgeversdeel?
ik zat er niet bij dus ik zou die uitspraken niet zo stellig (en volop vanuit de emotie) durven te doen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:10 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als de losse onderdelen niet interessant zijn dan is er ook geen reden om te schrikken. Maar als je zoiets als het inkomensafhaneklijk maken van de premie bespreekt, dan maak je toch automatisch in je hoofd snel een rekensommetje wat dat ongeveer betekent? Maar politici komen dus alleen met een stapel plannen zonder er verder al te veel (cijfermatig) over na te denken, laten het doorrekenen en kijken dan alleen naar de uitkomst van het totaal sommetje? Wat een niveau is het dan zeg
Dus als je twee keer minimumoon verdient als 1-verdiener (je partner werkt niet), dan kun je beter met z'n tweeën parttime gaan werken tegen minimumloon. Dat scheelt je immers ¤110 per maandquote:
Als de heren onderhandelaars nu zeggen te schrikken van deze getallen, dan heeft het daar wel alle schijn van.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
ik zat er niet bij dus ik zou die uitspraken niet zo stellig (en volop vanuit de emotie) durven te doen.
Onze ons opgedrongen leiders schijnen maar niet te beseffen dat iedere maatregel die ze bedenken altijd gevolgd wordt door een tegenmaatregel van de benadeelden. Dat heet nu marktwerking. De marktwerking in de zorg waar iedereen het over heeftquote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:12 schreef poemojn het volgende:
In ons geval kan mijn man mooi 2 dagen minder gaan werken. Als ik die dagen dan wel werk, voor minder dan het minimumloon (of anderhalve dag voor iets meer dan dat) blijven we netto op hetzelfde niveau. Maar komen hoger uit door toeslagen ed waar we anders buiten vallen. En ouderschapsverlof opgebruiken wordt dan ook mogelijk.
Oftewel, werken loont niet meer, maar dat was al wel langer duidelijk.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:12 schreef poemojn het volgende:
In ons geval kan mijn man mooi 2 dagen minder gaan werken. Als ik die dagen dan wel werk, voor minder dan het minimumloon (of anderhalve dag voor iets meer dan dat) blijven we netto op hetzelfde niveau. Maar komen hoger uit door toeslagen ed waar we anders buiten vallen. En ouderschapsverlof opgebruiken wordt dan ook mogelijk.
Dan beter genieten van je vrije tijd en minder verdienen. Geen stress meer. Ideaal. Waarom doe ik eigenlijk nog een opleiding? Oh ja, omdat niemand straks meer een opleiding kan betalen en mijn papiertje dan meer waard wordt.quote:
Mooi hé ditquote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:12 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dus als je twee keer minimumoon verdient als 1-verdiener (je partner werkt niet), dan kun je beter met z'n tweeën parttime gaan werken tegen minimumloon. Dat scheelt je immers ¤110 per maand
Ook dat, inderdaad. Logisch, zo'n progressief stelsel. Ik had het logischer gevonden als ze de premie naar leeftijd berekend hadden, dan betaalt de gemiddelde vervuiler., tenminste. Elk jaar 1,5%-punt erbij, eindigend op 80 jaar (gemiddelde levensverwachting) en beginnend op 20. Kijken of die curve die ik al een keer voorbij heb zien komen, nog steeds zo steil oploopt richting 90 jaarquote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mooi hé ditNog even los van het nadelige tarievenstelsel in het geval van een goed verdienende 1-verdiener.
Misschien worden je Rennies straks ook wel vergoed.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:38 schreef raptorix het volgende:
Ik hoop dat heel links de meest verschrikkelijke ziektes krijgt, kunnen ze lekker genieten van mijn fucking zorgpremie.
Nou nou, dat gaat nou ook wel weer wat ver.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:38 schreef raptorix het volgende:
Ik hoop dat heel links de meest verschrikkelijke ziektes krijgt, kunnen ze lekker genieten van mijn fucking zorgpremie.
Solidair zijn joh!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:52 schreef Blik het volgende:
Lekker dan, van 165 euro per maand met z'n 2-en naar 320 euro per maand met z'n 2-en. Het kabinet denkt zeker dat ik geen hypotheek, boodschappen, kinderopvang etc. hoef te betalen?
Jij kiest toch voor een eigen huis? Jij kiest toch voor een kind/kinderen?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:52 schreef Blik het volgende:
Lekker dan, van 165 euro per maand met z'n 2-en naar 320 euro per maand met z'n 2-en. Het kabinet denkt zeker dat ik geen hypotheek, boodschappen, kinderopvang etc. hoef te betalen?
Je hypotheek, boodschappen, kinderopvang gaan je ook meer kosten.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:52 schreef Blik het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |