Heerlijk al die vooroordelen, gisteren kreeg ik van de klagende studenten ongeveer het tegenovergestelde verwijtquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Diezelfde zorgtoeslag die voor alle mensen afgeschaft wordt bedoel je, en waarmee alles wat rond modaal zit nog veel meer gaat meebetalen aan de groep die die zorgtoeslag volledig verrekend zien worden door nog maar 20 euro zorgpremie per maand te hoeven betalen?
Je hebt gelijk, het is niet volledig de waarheid, maar ook jij ziet vast wel in dat die tegenstelling tussen helemaal niets extra`s aan zorgpremie kwijt zijn en honderden euro`s per maand nogal groot is en het vrij logisch is dat mensen daarover steigeren. Ik snap heus wel dat voor jou iedereen met een modaal+ inkomen per definitie woningbezitter is en makkelijk die honderden euro`s kan missen, maar ik denk dat het niet zo makkelijk is.
Je bedoelt het vooroordeel dat iedereen met 33k+ aan inkomen een huis bezit? Tsja.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:48 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Heerlijk al die vooroordelen, gisteren kreeg ik van de klagende studenten ongeveer het tegenovergestelde verwijt
Nee, lieverd, maar ik kan je niet verwijten dat je het nodige ontgaat met die eierschil die steeds over je ogen zakt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bedoelt het vooroordeel dat iedereen met 33k+ aan inkomen een huis bezit? Tsja.
Nee joh, met een bijstandsuitkering, kun je 3x per jaar op vakantie en heb je 3 auto's in je garage staan van je dikke villa met zwembad. Je mag blij zijn als je een keer uit eten kunt, die ene keer in de maand.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:57 schreef practics het volgende:
[..]
Dit dus, mensen snappen echt niet dat als je werkt je nog wat kunt doen, en je eigenhuis hebt in een redelijke wijk. Ga je in bijstand zitten zit je in een afgetrapte sociale huurwoning tussen de paupers. Als je serieus denkt dat je daar vrolijk van word,![]()
.
Pot, ketel wat dat betreft. Iets met selectief zijn over HRA beperking, kinderbijslag, inkomensafhankelijke zorgtoeslag etc. Maar hey, no harm no foul hoor.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:50 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Nee, lieverd, maar ik kan je niet verwijten dat je het nodige ontgaat met die eierschil die steeds over je ogen zakt.
Ik ben niet degene die met onjuiste koopkrachtplaatjes aan kwam zetten, daarvoor mag je toch echt in de spiegel kijken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Pot, ketel wat dat betreft. Iets met selectief zijn over HRA beperking, kinderbijslag, inkomensafhankelijke zorgtoeslag etc. Maar hey, no harm no foul hoor.
Nee, jij was degene die aankwam met de stelling dat iedere modaal+ verdiener HRA genoot. Hoi spiegelquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:53 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die met onjuiste koopkrachtplaatjes aan kwam zetten, daarvoor mag je toch echt in de spiegel kijken.
Nee, lieverd, dat heb ik nergens beweerd. Ik heb überhaupt het woord modaal niet in één van mijn reacties genoemd. Ga mij nu niet verwijten dat jij niet kunt lezen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, jij was degene die aankwam met de stelling dat iedere modaal+ verdiener HRA genoot. Hoi spiegel
Prima, blijf lekker je woorden verdraaien.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:56 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Nee, lieverd, dat heb ik nergens beweerd. Ik heb überhaupt het woord modaal niet in één van mijn reacties genoemd. Ga mij nu niet verwijten dat jij niet kunt lezen.
Als je dat werkelijk denkt, kun je vast wel met een citaat komenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Prima, blijf lekker je woorden verdraaien.
De NOS heeft het bij haar berekeningen (http://nos.nl/artikel/435(...)0-tot-482--euro.html) over een bruto-inkomen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:59 schreef sanger het volgende:
Met welk loonbegrip moet je rekenen? Brutoloon, of fiscaal loon?
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:58 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als je dat werkelijk denkt, kun je vast wel met een citaat komen
Degene die het 'hardst' hierover klagen zijn de mensen die modaal+ verdienen. Die worden het hardst gepakt namelijk, en die mensen kan je teruglezen in "Zorgpremie (deels) inkomensafhankelijk" Deel 2 . Het begin al bij 35k en loopt na 37k behoorlijk hard op. Dat je vervolgens roept dat diezelfde mensen ook de grootste voorstanders zijn van de scheve woonkosten is natuurlijk nogal kortzichtig geformuleerd, en dat weet je zelf ook wel.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:37 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Iets met selectieve verontwaardiging over "scheve" zorgkosten terwijl de mensen die hier het hardst over klagen over het algemeen ook de grootste voorstanders van de "scheve" woonkosten zijn.
Ik denk toetsingsinkomen (net als bij de toeslagen).quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:59 schreef sanger het volgende:
Met welk loonbegrip moet je rekenen? Brutoloon, of fiscaal loon?
Laten we het hopenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:01 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
De NOS heeft het bij haar berekeningen (http://nos.nl/artikel/435(...)0-tot-482--euro.html) over een bruto-inkomen.
Heel lang verhaal, gebaseerd op een onjuiste aanname. Degenen die het hardst klagen over deze maatregel zijn de VVD-stemmers. Al dan niet toevallig de partij die de grootste voorstander van de HRA is. Dat het nogal kortzichtig is om mij vervolgens allerlei woorden in de mond te leggen weet je natuurlijk zelf ook wel, maar wellicht hoopte je er toch mee weg te komen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Degene die het 'hardst' hierover klagen zijn de mensen die modaal+ verdienen. Die worden het hardst gepakt namelijk, en die mensen kan je teruglezen in "Zorgpremie (deels) inkomensafhankelijk" Deel 2 . Het begin al bij 35k en loopt na 37k behoorlijk hard op. Dat je vervolgens roept dat diezelfde mensen ook de grootste voorstanders zijn van de scheve woonkosten is natuurlijk nogal kortzichtig geformuleerd, en dat weet je zelf ook wel.
11% van elk salaris vanaf minimumloon tot aan 2x modaal genoeg?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:01 schreef Devel-ish het volgende:
Bijzonder dat mensen niet willen zien dat er van een kale kip nou eenmaal niet zoveel meer te plukken valt. Het schijnt crisis te zijn. Iedereen moet inleveren. Iemand op bijstandsniveau (de kale kip) heeft alleen niet zoveel om in te leveren. Een beetje solidariteit kan geen kwaad, mensen.
Dat zou ik persoonlijk nogal onverstandig vinden. Dan krijg je wederom dat door het slim stapelen van allerlei aftrekposten mensen alsnog in aanmerking komen voor kortingen die niet voor hen bedoeld waren.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:06 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Ik denk toetsingsinkomen (net als bij de toeslagen).
Dat is toch behoorlijk weinig?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
11% van elk salaris vanaf minimumloon tot aan 2x modaal genoeg?
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
11% van elk salaris vanaf minimumloon tot aan 2x modaal genoeg?
als je hem hebt gehad weet je toch hoeveel ie is en hoeveel dit je inkomsten verhoogt? dat doe je elk jaar al bij de belastingdienst, dus dat ie het ene jaar wat hoger/lager is dan het andere maakt niks uitquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:15 schreef sanger het volgende:
En hoe zou men omgaan met de situatie dat ik jaarlijks een bonus kan verdienen, maar deze niet zeker is? Moet ik dan een naheffing betalen ofzo?
Behoorlijk weinig? Dat is wat er nu extra gevraagd wordt he, van elk salaris. ELK salaris. In Nederland. 11%. Hoeveel moet men in godsnaam inleveren om 'solidair' gevonden te worden?quote:
de enige hoop:quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Behoorlijk weinig? Dat is wat er nu extra gevraagd wordt he, van elk salaris. ELK salaris. In Nederland. 11%. Hoeveel moet men in godsnaam inleveren om 'solidair' gevonden te worden?
http://www.nu.nl/geldzake(...)-20-en-482-euro.htmlquote:ZN denkt dat de plannen met de premie mogelijk strijdig zijn met het publiek-private karakter van het zorgstelsel en bovendien beperkend zijn voor de concurrentie tussen de zorgverzekeraars. De koepel weet niet of de maatregelen de Europeesrechtelijke toets doorstaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |